Kan me niet voorstellen dat je je apps opnieuw moet kopen. Waar ik me meer zorgen over maak zijn alle apps die ik heb ge-side-loadfalcon4ever schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:49:
[...]
Hoewel ik niet kan wachten tot BB10 op de PlayBook komt begin ik me wel af te vragen wat er gaat gebeuren met alle apps die je voor je PlayBook platform gekocht hebt. Zouden ze je een optie geven om te migreren naar de BB10 versie of verlies je al je apps?
Als developer staat mijn app namelijk gewoon als 2 aparte applicaties in de desbetreffende stores... en geheid (en wellicht terecht) dat klanten gaan zeuren waarom ze de app nogmaals zouden moeten kopen.
Volgens mij zou je apps nog steeds moeten kunnen sideloaden.
http://devblog.blackberry.../side-loading-and-piracy/
http://devblog.blackberry.../side-loading-and-piracy/
Guess I've missed that =|. Baalde er al van dat dat niet naar voor kwam in de BB10 Presentatie... Bronnetje?iBenshi schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:44:
Thorsten Heins heeft gisteren nogmaals bevestigd dat BB10 ook op de PlayBook uitkomt. Wanneer is alleen nog niet bekend... Afwachten dus
Overigens vraag ik me uberhaupt af hoe "BlackBerry Peek" in Landscape gaat werken, daarbij ook de vraag of de Playbook BB10 "volwaardig" kan draaien. Geheugen is volgens mij al een beperking.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Heb er al een paar geprobeerd, maar ze crashen allemaal als ik ze op mijn PB opstartVerwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:06:
http://bb10bars.net/
Blackberry playbook of OS 10 apps. legaal download.
- Chrome
- Firefox
- Lego City ( app verschijnt niet op startscherm )
Verwijderd
Z10 een succes
In Canada, yesterday was the best day ever for the first day of a launch of a new BlackBerry smartphone. In fact, it was more than 50% better than any other launch day in our history in Canada," said Thorsten Heins, President & CEO of BlackBerry. "In the UK, we have seen close to three times our best performance ever for the first week of sales for a BlackBerry smartphone ."
Dus in UK 3x zo veel verkocht dan elke lancering ooit en in canada dus 2x zo veel. Alles is gepreorderd en in the US schijnen alle toestel zo goed als gepreorderd te zijn dit is mischien ook de reden dat de lancering daar is uitgesteld omdat er niet genoeg toestellen. Verizon was erg tevreden over de Z10 en heeft aangegeven dat de OS very slick is. Ook had men wat winkels geinterviewd waaronder ook verizon in the US en daar was men erg enthiousat over de Z10 en vooral de software.
In Canada was 50% van de preorder van gebruikers die nu android of apple gebruiken. Dat is ook positief.
De reviews van de gebruikers zijn net zoals in de UK 4.4 out of 5 sterren erg tevreden over de software, minpunten waren het wennen aan de os maar na een uurtje heb je het te pakken en kun je er niet van afblijven.
In India en Indonesia ontangt de z10 zeer goede reviews ,maar ook in australie bij computerworld zegt ook "BlackBerry Z10 in-depth review: Good phone, truly great OS"" Het toestel is aldaar misbruikt
In Canada, yesterday was the best day ever for the first day of a launch of a new BlackBerry smartphone. In fact, it was more than 50% better than any other launch day in our history in Canada," said Thorsten Heins, President & CEO of BlackBerry. "In the UK, we have seen close to three times our best performance ever for the first week of sales for a BlackBerry smartphone ."
Dus in UK 3x zo veel verkocht dan elke lancering ooit en in canada dus 2x zo veel. Alles is gepreorderd en in the US schijnen alle toestel zo goed als gepreorderd te zijn dit is mischien ook de reden dat de lancering daar is uitgesteld omdat er niet genoeg toestellen. Verizon was erg tevreden over de Z10 en heeft aangegeven dat de OS very slick is. Ook had men wat winkels geinterviewd waaronder ook verizon in the US en daar was men erg enthiousat over de Z10 en vooral de software.
In Canada was 50% van de preorder van gebruikers die nu android of apple gebruiken. Dat is ook positief.
De reviews van de gebruikers zijn net zoals in de UK 4.4 out of 5 sterren erg tevreden over de software, minpunten waren het wennen aan de os maar na een uurtje heb je het te pakken en kun je er niet van afblijven.
In India en Indonesia ontangt de z10 zeer goede reviews ,maar ook in australie bij computerworld zegt ook "BlackBerry Z10 in-depth review: Good phone, truly great OS"" Het toestel is aldaar misbruikt
Blackberry is ook aanwezig in de Formule 1 het komende seizoen. Als sponsor bij Mercedes, Lewis Hamilton stond er al mee te filmen toen de nieuwe auto het circuit op gereden kwam 

Testing, one, two ...
Nice. Als fan van Hamilton ben ik hier erg blij mee
BlackBerry PlayBook OS 2.1.0.1526 is beschikbaar met oa browser performance verbeteringen, sms via Bridge en de app store heet nu BlackBerry World. Bij mij is de browser ook echt wel een stukje sneller geworden :-)
Update geïnstalleerd, had meer hoop in wijzigingen in de BlackBerry World. Lijkt enkel een naamswijziging te zijn en geen andere lay-out van de app zelf.
De browser nog niet goed kunnen testen, wel viel me op dat deze update een stuk sneller ging dan de laatste update. Die was tergend langzaam bij stap 2.
De browser nog niet goed kunnen testen, wel viel me op dat deze update een stuk sneller ging dan de laatste update. Die was tergend langzaam bij stap 2.
Naast de naamswijziging is in-app payments nu mogelijk. Layout van de store zal denk ik pas met BlackBerry 10 veranderd worden.
Die nieuwe OS update werkt niet bij mij. Via BB Desktop wil ik de update binnenhalen en installeren, maar krijg dan de melding dat er een ernstige softwarefout is opgetreden en dat ik het opnieuw moet proberen. Iemand anders problemen hier mee?
Ik heb hem gisteren zonder problemen geïnstalleerd. Heb je de PB al een keer opnieuw opgestart? Misschien houdt iets in de achtergrond hem nog tegen. Verder kan je proberen via het softwaremenu op de PB of via Desktop Manager te installeren. Het kan zijn dat de ene wel werkt maar de andere niet....Niann-Tsyr schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:53:
Die nieuwe OS update werkt niet bij mij. Via BB Desktop wil ik de update binnenhalen en installeren, maar krijg dan de melding dat er een ernstige softwarefout is opgetreden en dat ik het opnieuw moet proberen. Iemand anders problemen hier mee?
Als laatste redmiddel kan je hem terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan updaten of de OS dump ergens downloaden en die rechtstreeks installeren.
Updaten via wifi krijgt ik een error en via Desktop Manager kreeg ik foutmelding zoals eerder gezegd. Terugzetten naar fabrieksinstellingen ga ik als volgende proberen. Ik was vergeten te zeggen dat ik eerst de Desktop Manager had geupdate naar nieuwe versie. Daarna dus geprobeerd PlayBook te updaten. Kan het aan de DM liggen dan?
Edit: Ok, ff security wipe gedaan en toen update geïnstalleerd. PlayBook is nu aan het rebooten.
Edit: Ok, ff security wipe gedaan en toen update geïnstalleerd. PlayBook is nu aan het rebooten.
[ Voor 13% gewijzigd door Niann-Tsyr op 16-02-2013 21:17 ]
Nu mijn PlayBook eindelijk is geupdate, zijn alle standaard wallpapers verdwenen >__< Hoe krijg ik dit terug? Eerdere backup er terug op zetten? Of werkt dan de Playbook niet meer goed?
Verwijderd
4G Playbooks krijgen vanaf morgen een update. Het is geen os 10 maar er zijn twee providers die inzetten op playbook en vooral op de z10 waarbij t-mobile vol gaat inzetten met blackberry voor 4G terwijl men eerst nog niet wilde nadenken over de z10.
Waarom providers de playbook extra gaan promoten is me een raadsel. Het kan zijn dat os10 er aan komt.
Waarom providers de playbook extra gaan promoten is me een raadsel. Het kan zijn dat os10 er aan komt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 22:40 ]
Vandaag een 64GB voor €129,- bij http://iBood.com/nl. De goedkoopste manier om in de toekomst over een BlackBerry 10 device te beschikken =).
"BlackBerry PlayBook 64 GB 7-inch tablet met dual camera’s met Full HD-resolutie", wat een vreselijk misleidende titel weer. Ja, de camera's zijn FullHD, het schermpje (uiteraard) niet. Oh well, het zal wel.JunkieXP schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:03:
Vandaag een 64GB voor €129,- bij http://iBood.com/nl. De goedkoopste manier om in de toekomst over een BlackBerry 10 device te beschikken =).
Nickname does not reflect reality
Het is een grapje; De verwachte verzenddatum van dit product is 1 april 2013JunkieXP schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:03:
Testing, one, two ...
Net eentje besteld, voor die ibood prijs wil ik wel een kwaliteits tablet ook al is het zonder android.
Vraagje over de gratis apps voor de playbook, zitten daar ook reclame banners in zoals bij gratis android software? Neem aan van wel maar zou leuk zijn als ze 'schoon' zijn van reclame.
Vraagje over de gratis apps voor de playbook, zitten daar ook reclame banners in zoals bij gratis android software? Neem aan van wel maar zou leuk zijn als ze 'schoon' zijn van reclame.
Veel gratis apps zijn Android ports. In het begin nog wel eens zonder reclame, of die werkte niet. Nu zal het niet zoveel uitmaken. En betalen voor een adfree unlock zit er meestal niet in.
Als je verder zoekt zal je erachter komen dat de Android apps in sommige gevallen op de Playbook kunnen draaien.
Die Playbook is wel bizar goedkoop. Ik neem aan dat dit een opheffingsuitverkoop is, want zelfs de meest plastieke Chinees krijgt een 64 GB tablet niet voor die prijs in de schappen - dit doet bijna denken aan de HP Touchpad uitverkoop.
[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 19-03-2013 23:50 ]
Voor de nieuwkomers:
Op http://playbookapps.nl/index.php/nl/hoe-instaleer-ik-een-app staat een stappenplan hoe je android apps op je playbook kan installeren.
Als je het omslachtig vind om elke keer je playbook te moeten koppelen aan je pc/laptop, wanneer je apps wil installeren op je playbook, dan kan dat ook draadloos.
Ik heb vorig jaar deze tablet gehad, dus je zou dan dit topic moeten doorspitten waar dit bewuste berichtje van mij staat vermeldt.
Bij de weg:
Ook ik heb deze tablet besteld bij de iBood dagaanbieding.
Buitenkansje om deze tablet te kopen voor zo'n prijs.
Ok, voor 3 of 4 tientjes meer had ik 'm ook kunnen kopen, maar ja, je bent een Nederlander of je bent het niet, hè
Verder kijk ik, net als iedereen in dit topic, uit naar BB10.
Gisteren zag ik ergens op een Nederlandse website, heb de naam er niet van onthouden, staan dat je dan ook Skype en Angry birds zou kunnen gebruiken. Deze laatste app staat overigens al in de App World ter download. what's app kon ik vorig jaar als Android app al installeren.
Op http://playbookapps.nl/index.php/nl/hoe-instaleer-ik-een-app staat een stappenplan hoe je android apps op je playbook kan installeren.
Als je het omslachtig vind om elke keer je playbook te moeten koppelen aan je pc/laptop, wanneer je apps wil installeren op je playbook, dan kan dat ook draadloos.
Ik heb vorig jaar deze tablet gehad, dus je zou dan dit topic moeten doorspitten waar dit bewuste berichtje van mij staat vermeldt.
Bij de weg:
Ook ik heb deze tablet besteld bij de iBood dagaanbieding.
Buitenkansje om deze tablet te kopen voor zo'n prijs.
Ok, voor 3 of 4 tientjes meer had ik 'm ook kunnen kopen, maar ja, je bent een Nederlander of je bent het niet, hè
Verder kijk ik, net als iedereen in dit topic, uit naar BB10.
Gisteren zag ik ergens op een Nederlandse website, heb de naam er niet van onthouden, staan dat je dan ook Skype en Angry birds zou kunnen gebruiken. Deze laatste app staat overigens al in de App World ter download. what's app kon ik vorig jaar als Android app al installeren.
Ik heb hem ook gekocht, zelfs al gebruik ik m alleen als 64 GB mp3 speler dan is het nog een koopje.
Op http://www.filecrop.com/s...e=1&engine_m=1&engine_4=1 vind je ook .bar files.
Kwestie van downloaden, sideloaden en uitproberen
Op mijn vorige bericht staat ook een link naar de site van playbookapps.
Hier kan je, online dus, ook .apk bestanden laten omzetten naar .bar files en deze kan je dan vervolgens weer downloaden naar je pc/laptop.
Kwestie van downloaden, sideloaden en uitproberen
Op mijn vorige bericht staat ook een link naar de site van playbookapps.
Hier kan je, online dus, ook .apk bestanden laten omzetten naar .bar files en deze kan je dan vervolgens weer downloaden naar je pc/laptop.
[ Voor 33% gewijzigd door ronaldinho op 20-03-2013 12:18 ]
Met deKalemSoft Media Player wordt het voor €5,- (soms €2,50) meer word het ook nog een erg leuke (Portable) Media Player, on the go, via HDMi Out video's afspelen op je HDTV etc. Als afstandsbediening kan je je BlackBerry met BlackBerry Bridge gebruiken.Dreamvoid schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:30:
Ik heb hem ook gekocht, zelfs al gebruik ik m alleen als 64 GB mp3 speler dan is het nog een koopje.
Ook draaien er verschillende Emulators op zoals SNES9xPB, deze zul je echter wel moeten SideLoaden. Wellicht krijg je het zelfs aan de Praat met de 8-Bitty of een andere Arcade Controller waarbij het aangesloten op je TV een genot word =).
JunkieXP schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:34:
[...]
Je link werkt niet goed, zal 'm ff voor je aanpassen:
KalemSoft Media Player
Na lang twijfelen heb ik ook gebruik gemaakt van de Ibood aanbieding.
Ik wil er voornamelijk op surfen en als mediaplayer gebruiken (in de auto's).
Wil ook kijken of hij geschikt is als navigatie. Heeft iemand al geprobeerd om bijv. Tomtom te sideloaden?
Dit word mijn eerste tablet, dus ik ben benieuwd!
Wil ook kijken of hij geschikt is als navigatie. Heeft iemand al geprobeerd om bijv. Tomtom te sideloaden?
Navigatie kan je vergeten. De meegeleverde Bing Mapsthewinnerloses schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:18:
Na lang twijfelen heb ik ook gebruik gemaakt van de Ibood aanbieding.

Ik heb zowel Sygic 11.2.6 als Navigon proberen te sideloaden, maar als ze al wat doen geven ze geen fix. Ik ben nog niet echt op zoek geweest naar een mogelijkheid om de GPS fix te verbeteren, maar standaard is hij bijna alleen te krijgen als je geduld hebt en een dataverbinding hebt.
Ik hoop dat onder BB OS10 de hardware beter aangesproken kan worden en dit wel mogelijk wordt, maar gezien de ervaring met de native Bing Maps vrees ik het ergste.
Misschien dat een externe (bluetooth) GPS module dan de oplossing is om een beter fix te krijgen.
We gaan het zien. Eerst maar wachten tot het nieuwe speelgoed binnen is
We gaan het zien. Eerst maar wachten tot het nieuwe speelgoed binnen is
Raar eigenlijk, want deNokia WP toestellen gebruiken ook Bing maps en hebben wel een snelle fix. Zal wel aan de hardware liggen da, zonde.gwystyl schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:19:
[...]
Navigatie kan je vergeten. De meegeleverde Bing Mapsen door mij gekochte Magellan Maps krijgen pas na lange tijd een fix als je je telefoon als Wi-Fi hotspot gebruikt.
Ja ik verwacht inderdaad dat het aan de hardware ligt. Ik vind Bing maps niet zo fijn werken als Google maps, maar die krijgt ook nauwelijks een fix als je hem sideload. Een BT GPS muis heb ik nog niet geprobeerd, dat zou inderdaad een optie kunnen zijn.Dreamvoid schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:12:
[...]
Raar eigenlijk, want deNokia WP toestellen gebruiken ook Bing maps en hebben wel een snelle fix. Zal wel aan de hardware liggen da, zonde.
Gelezen dat de gps antenne rechtsonder zit in landscape 'mode', daar je hand niet houden zou een verbetering kunnen geven of 90 of 180 graden draaien naar links zodat de antenne boven zit, buiten zou een snelle fix mogelijk kunnen zijn van 30 seconden. Ik heb er zelf nog geen dus kan het niet testen
http://forums.crackberry....ok-has-gps-doesnt-751707/
Is dit een native app? http://appworld.blackberry.com/webstore/content/104986/ Zo ja misschien heb je hier sneller een fix mee? geen idee.
http://forums.crackberry....ok-has-gps-doesnt-751707/
Proberen jullie binnenshuis een fix te krijgen? Dat lukt op mijn telefoon ook nauwelijks.Whenever I load Google Maps I get a fix within 30 seconds. This is outdoors, on an isolated rock in the middle of the Indian Ocean, with no wifi of any kind and no bridge. Just this afternoon I fired up Maps inside my house. As expected, it couldn't lock on (six-inch thick CBS walls and reinforced concrete slab roof). However, within 1 second of stepping out my front door and hitting the compass icon, the PB had fixed my position and also my direction of movement.
Note: I've done this repeatedly, for months, in all kinds of weather. The PB's GPS indeed works reliably - at least on the units I've tested. And since I can cache the entire island, I have the equivalent of a full-blow offline GPS/mapping solution sans the navigation (which would require a data connection, though I can pre-load the route and it will still work).
All of which makes me question these reports of the PB GPS "not working." Either most users are idiots or RIM has a serious quality control problem with their manufacturing. But in my experience, across three PBs from various manufacturing lots/batches/dates, the GPS is fully functional.
Is dit een native app? http://appworld.blackberry.com/webstore/content/104986/ Zo ja misschien heb je hier sneller een fix mee? geen idee.
En kreeg jij contacten te zien op WhatsApp? Ik niet. Alles perfect gedownload, maar geen contacten te zien of in te voeren....ronaldinho schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:04:
......
Testing, one, two ...
Hoe goed trekt de tablet 720p en 1080p eigenlijk?JunkieXP schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:34:
[...]
Met deKalemSoft Media Player wordt het voor €5,- (soms €2,50) meer word het ook nog een erg leuke (Portable) Media Player, on the go, via HDMi Out video's afspelen op je HDTV etc. Als afstandsbediening kan je je BlackBerry met BlackBerry Bridge gebruiken.
Ook draaien er verschillende Emulators op zoals SNES9xPB, deze zul je echter wel moeten SideLoaden. Wellicht krijg je het zelfs aan de Praat met de 8-Bitty of een andere Arcade Controller waarbij het aangesloten op je TV een genot word =).
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Nieuwe eigenaar van een PlayBook komt zich melden en ben zoekende naar ervaringen! 
Heeft het plaatsen van een Screen Protector zin? doet het veel af aan de beeldkwaliteit en de bediening?
http://www.focalprice.com...sparent.html?Currency=EUR
Heeft het plaatsen van een Screen Protector zin? doet het veel af aan de beeldkwaliteit en de bediening?
Ik heb nooit de neiging gehad om een screenprotector aan te schaffen. Scherm wordt nou niet echt bepaald snel vuil en er zitten bij mij na 1 jaar nog steeds geen krassen op.Pindasaus schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:23:
Nieuwe eigenaar van een PlayBook komt zich melden en ben zoekende naar ervaringen!
Mijn dochtertje van 4 zit er ook vaak filmpjes op te kijken en heeft hem ook al 2x laten stuiteren. Ding doet het nog prima
Verwijderd
Ik heb al een tijdje een playbook en heb zojuist een wireless (naamloos) keyboardje gekocht. Werkt goed, totdat hij weg valt, wat regelmatig gebeurt. Opeens krijg ik dan een melding krijg v/d playbook 'connected with bluetooth keyboard' en na wat geram op m'n keyboard werkt 't weer. Dit is wel erg irritant en ik vraag me af of anderen dit ook hebben met hun wireless keyboards of dat ik gewoon een andere moet gaan aanschaffen?
Mailtje van iBood:
Tis allemaal speculatie, maar wellicht de 64GB versie besteld, 32GB versie geleverd?Op 21 maart 2013 heeft u een of meerdere BlackBerry PlayBook 64 GB gekocht, waarvoor onze dank.
De producten zijn ontvangen bij ons distributiecentrum. Helaas is bij controle gebleken dat de geleverde PlayBooks niet conform de aangegeven productspecificaties zijn, zoals wij zijn overeengekomen met de leverancier en aan u hebben aangeboden.
Daarom is besloten de tablets nog niet te verzenden. iBOOD heeft contact gelegd met de leverancier om het uit te zoeken. Een goede oplossing voor alle klanten vergt tot onze spijt tijd, mede vanwege de feestdagen.
Uiterlijk 8 april informeren wij u over de stand van zaken. Tot deze tijd vragen wij u om uw geduld. Het versturen van een contactformulier is niet nodig.
Mocht u niet willen wachten op een oplossing, dan heeft u de mogelijkheid om uw bestelling kosteloos te annuleren.
Refurbished misschien?
Testing, one, two ...
Heb die van mij al geannuleerd, had er vandaag mee gespeeld in een winkel, en was niet echt tevreden over het keyboard ( toetsen te smal in de hoogte, moest constant de text verbeteren ) & de checkerboards bij het surfen.
Zou kunnen, maar ik lees ook de volgende zin:Dreamvoid schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:16:
Mailtje van iBood:
[...]
Tis allemaal speculatie, maar wellicht de 64GB versie besteld, 32GB versie geleverd?
Daarom is besloten de tablets nog niet te verzenden.
Daarop maak ik dat ze de tablets niet terug sturen naar de leverancier.
Beetje vage omschrijving dus wat er nou precies aan de hand is.
Bang dat er (te) veel mensen hem gaan annuleren?
Productspecificaties is ook een ruim begrip.
Kan hardware, software en accessoires zijn.
Verder blijkt dat ze een controle hebben gedaan.
Hebben ze (steekproefsgewijs) tablets getest.
Kan me haast niet voorstellen dat ze i.p.v. de 64GB de 32 of 16GB modellen hebben gekregen, want die zouden ze dan weer terug kunnen sturen naar de leverancier.
Afijn, het blijft voor ons kopers dus nog wel pakweg anderhalve week gissen wat er nou precies aan de hand is. Word vervolgd.....
[ Voor 45% gewijzigd door ronaldinho op 30-03-2013 00:33 ]
Verwijderd
Refurbished zoals ik al eerder schreef (en direct weg gehaald werdt door een mod).
eBay staat vol met 64gb Refurbished modellen rond die prijs.
Ik heb er wel eentje op, maar een protector van focalprice voor een paar cent zal niet erg fijn zijnPindasaus schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:23:
Zelf heb ik een duo-pack van Muvit gekocht voor €20,00, matte omdat ik dat mooi vind, werkt al jaren goed:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb even de moeite genomen om op eBay te zoeken en en de zoekfunctie ingesteld op wereldwijd te zoeken en kwam tot de volgende conclusie:Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:41:
Refurbished zoals ik al eerder schreef (en direct weg gehaald werdt door een mod).
Heb er welgeteld eentje gevonden die onder de iBood prijs zat. Hier betrof het om 'Direct Kopen'.
Er waren er nog wel een paar bij die goedkoper waren, maar hier betrof het een veiling, dus daar is de uiteindelijke prijs nog niet vast te stellen.
Bij iBood ging het om een bedrag van ong. €135,- inclusief verz.k. en het betrof hier de 64GB versie.
Iets in mij zegt me dat jij waarschijnlijk tablets had gevonden met 16 of 32GB die vast en zeker onder het iBood bedrag zaten.
Buiten Ebay zijn ze wel zo gevonden? http://www.groupon.co.uk/...-deal/ask-direct/19003388
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik kwam er van de week achter dat ik de iBood actie had gemist. Daar baalde ik van want zelfs een goeie tweedehands is die € 130 echt wel waard. Nu maar hopen dat iBood inderdaad refurbished exemplaren heeft ontvangen en dat ze die weer gaan aanbieden wanneer de oorspronkelijke besteller zich terugtrekt...
Die iBood prijs was dan ook ontzettend laag, ik was al een beetje bang dat het te mooi was om waar te zijn. Ik heb geen bijzondere voorkeur voor Blackberry (los van de Torch van mijn werk), maar een 64 GB tablet met deze bouwkwaliteit voor 130 euro, die had ik ook nog wel gekocht als er Windows 95 op stond.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 30-03-2013 15:34 ]
Dit is een ervaringentopic heh mensen, geen iBood / PlayBook-actie topic
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hij staat nu in de pricewatvh voor 150,-
Nog steeds niet veel geld voor een 64gb tablet van deze kwaliteit.
Ik heb hem naast mijn Galaxy Tab7 gebruikt en ik moet zeggen dat ik de Playbook stukken beter vind aanvoelen. Geen plastikke rotzooi.
Alleen het browsen vind ik iets minder maar dat is een mening.
Ooh ja, de Samsung heb ik intussen eruit gedaan.
Apps kan je ook gewoon draaien op de Playbook.
Nog steeds niet veel geld voor een 64gb tablet van deze kwaliteit.
Ik heb hem naast mijn Galaxy Tab7 gebruikt en ik moet zeggen dat ik de Playbook stukken beter vind aanvoelen. Geen plastikke rotzooi.
Alleen het browsen vind ik iets minder maar dat is een mening.
Ooh ja, de Samsung heb ik intussen eruit gedaan.
Apps kan je ook gewoon draaien op de Playbook.
[ Voor 13% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-04-2013 07:21 ]
Verwijderd
En weer een verse gebruiker erbij! Toch de knoop doorgehakt en een 64GB versie via internet besteld. Volgens de winkel een nieuwe in, licht, beschadigde doos. Voor € 130 toch de gok genomen en hij ziet er goed uit. Wat ik wel gek vind is dat de achterkant een beetje bol staat. Komt dit vaker voor?
Is er ook een manier om er achter te komen hoe oud hij is? Met google krijg ik geen info boven water.
Is er ook een manier om er achter te komen hoe oud hij is? Met google krijg ik geen info boven water.
De achterzijde hoort helemaal vlak te zijn, geen bolling in te ontdekken hier. Heb je niet een gerepareerd exemplaar gekocht of mogelijk zit er een lekkende accu die deze bolling veroorzaakt? Hoe dan ook, is niet normaal.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 04-04-2013 01:51 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Dat hoort helemaal niet zo te zijn. Achterkant is zo vlak als een biljarttafel....Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:54:
....... Wat ik wel gek vind is dat de achterkant een beetje bol staat. Komt dit vaker voor? .......
Is er al wat meer info bekend over BB 10 op de Playbook?
Vind het opvallend stil hierover en kan er op Crackberr.com ook niks over vinden.
Vind het opvallend stil hierover en kan er op Crackberr.com ook niks over vinden.
Ik zit er ook met smart op te wachten, maar bij BB OS2 duurde het ook even na de geruchten voor er werkelijk wat beschikbaar was. Ik zou gewoon Crackberry in de gaten houden. Als er een beta uitkomt, zal het daar het eerst genoemd worden....Vlassie1980 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:38:
Is er al wat meer info bekend over BB 10 op de Playbook?
Ik kan niet wachten op een OS update voor de Playbook, hetzij BB10 of een cross-mix tussen oud en nieuw in. Moet zeggen dat het weer super wennen is om met mijn PB te spelen na de Z10 in gebruik te hebben genomen. Op de kleine verschillen na is het vooral het enorme snelheidsverschil, BB10 is zoveel sneller en smoother!
De Qualcomm MSM8960 SoC is dan ook enorm veel sneller, dus of het nou aan het BB10 OS ligt, is nog maar de vraag.
[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 05-04-2013 15:50 ]
Ik vind de PB namelijk voor dat geld al aardig snel!
Voorlopig dus toch nog geen playbook. Reden: mail van iBood gekregen, waarin o.a. staat:
De ontvangen Playbook’s zijn niet conform wat wij u hebben aangeboden. Bij het distributiecentrum bleken zij reeds te zijn geopend en sporen van gebruik te vertonen. Naar aanleiding hiervan is besloten deze producten niet te versturen. iBOOD kan niet instaan voor de producten, mede omdat de garantie niet meer gewaarborgd is.
Ondanks verwoede pogingen kan de leverancier geen nieuwe (zoals overeengekomen) Playbook’s leveren. Ook andere partijen kunnen ons niet, onder dezelfde specificaties, de benodigde aantallen leveren. Hierop is besloten u niet langer te laten wachten en alle bestellingen, voor alle landen waarin wij actief zijn, te annuleren. Wij begrijpen dat dit zeer teleurstellend is, onze welgemeende excuses.
Overigens, alle iBood kopers van deze tablet kunnen gewoon annuleren en krijgen hun geld terug+een voucher.
De ontvangen Playbook’s zijn niet conform wat wij u hebben aangeboden. Bij het distributiecentrum bleken zij reeds te zijn geopend en sporen van gebruik te vertonen. Naar aanleiding hiervan is besloten deze producten niet te versturen. iBOOD kan niet instaan voor de producten, mede omdat de garantie niet meer gewaarborgd is.
Ondanks verwoede pogingen kan de leverancier geen nieuwe (zoals overeengekomen) Playbook’s leveren. Ook andere partijen kunnen ons niet, onder dezelfde specificaties, de benodigde aantallen leveren. Hierop is besloten u niet langer te laten wachten en alle bestellingen, voor alle landen waarin wij actief zijn, te annuleren. Wij begrijpen dat dit zeer teleurstellend is, onze welgemeende excuses.
Overigens, alle iBood kopers van deze tablet kunnen gewoon annuleren en krijgen hun geld terug+een voucher.
[ Voor 6% gewijzigd door ronaldinho op 12-04-2013 16:01 ]
Zelfde mail ontvangen, ookal hoort dat niet echt in dit topic thuis.ronaldinho schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:57:
Voorlopig dus toch nog geen playbook. Reden: mail van iBood gekregen, waarin o.a. staat:
Had al een screenprotector + case + skin gehaald dus daar heb ik nu ook niet zo veel aan.
Was opzich wel benieuwd naar de Playbook nadat ik er ooit eens kort mee heb gespeeld in een winkel.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Verwijderd
Even een update over mijn Playbook ervaringen. De mijne kwam drie weken geleden binnen en doet het uitstekend. Het enige dat mij stoorde was een kleine bolling van de achterkant. Deze was met zachtjes duwen wel gewoon plat te maken maar veerde uiteraard ook weer soepeltjes terug.
Wat zoeken bracht mij bij de volgende instructies op Crackberry: http://forums.crackberry....ck-bulge-yourself-686790/
Als echte (ahem...) tweaker zelf een fohn gepakt en de oplossing werkt! Keurig plat en zonder verdere nadelige gevolgen.
Wat zoeken bracht mij bij de volgende instructies op Crackberry: http://forums.crackberry....ck-bulge-yourself-686790/
Als echte (ahem...) tweaker zelf een fohn gepakt en de oplossing werkt! Keurig plat en zonder verdere nadelige gevolgen.
Voor de geïnteresseerde. Vandaag de 64GB versie bij i-bood voor €100 ex verzendkosten.
Met nu daarbij de opmerking 'refurbished'. Ofwel het is een poging om alsnog van de PB's van de vorige actie af te komen, toen ze ze als nieuw verkochten en er daarna achter kwamen dat de leverancier geen nieuwe maar refurbished exemplaren leverde.vjweirnogeenn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 03:15:
Voor de geïnteresseerde. Vandaag de 64GB versie bij i-bood voor €100 ex verzendkosten.
Alsnog geen verkeerde aanbieding, maar mijn 32Gb voldoet nog prima. Ik zal er eerder een Android tablet bijkopen omdat daar sommige apps iets makkelijker op te installeren zijn dan nog een PB.
Ik kocht mijn PlayBook 64GB voor €250,00 staat me bij, dockje voor €30,00
En alhoewel het niet de beste tablet ooit is, vind ik 'm nog steeds het geld waard, for sure!
En alhoewel het niet de beste tablet ooit is, vind ik 'm nog steeds het geld waard, for sure!
Vandaag is de Playbook 64GB zelfs voor €99,95 te koop op iBood. Dat is wel een heel aantrekkelijke deal 
Ik vraag me alleen af, is deze (nu of in de toekomst) te updaten naar BB OS 10? Of moet men dat uberhaupt niet willen?
Ik vraag me alleen af, is deze (nu of in de toekomst) te updaten naar BB OS 10? Of moet men dat uberhaupt niet willen?
Rookworst zonder R is ook worst.
Volgens mij is dat in ieder geval wel de bedoeling. BBOS10 is gebaseerd op QNX, waar PB OS2 ook op gebaseerd is. Het zou dus moeten kunnen.BezurK schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:33:
Vandaag is de Playbook 64GB zelfs voor €99,95 te koop op iBood. Dat is wel een heel aantrekkelijke deal
Ik zou het sowieso wel willen, omdat de Android runtime van BBOS10 een update zou krijgen naar 4.1. Ook zag ik in het BB Z10 topic dat Android apps nu makkelijker geïnstalleerd kunnen worden. Dat lijkt me een zeer gunstige ontwikkeling, dus die mogen ze van mij gelijk doorvoeren op de PB
Verwijderd
Hallo
Sinds vandaag ben ik eigenaar van een playbook. Heb alleen een vervelend probleem. Bij de playbook zat een oplader (adapter) uit china. Met deze oplader laat hij niet op. Mijn iphone laad overigens wel gewoon op met die adapter. Nu laat de playbook wel op met mijn bb bold 9900 lader.
Mijn vraag kan het kwaad dat ik mijn playbook oplaadt met mijn bb bold lader?
En is het überhaupt niet mogelijk om je playbook op te laden met een adapter van derden?
De adapter heeft een outpute van 5v en 2,1a
Alvast bedankt.
Sinds vandaag ben ik eigenaar van een playbook. Heb alleen een vervelend probleem. Bij de playbook zat een oplader (adapter) uit china. Met deze oplader laat hij niet op. Mijn iphone laad overigens wel gewoon op met die adapter. Nu laat de playbook wel op met mijn bb bold 9900 lader.
En is het überhaupt niet mogelijk om je playbook op te laden met een adapter van derden?
Alvast bedankt.
Een standaard telefoonoplader zal idd te licht zijn om de PB op te kunnen laden. Je BB-Bold adapter mag zonder problemen gebruikt worden. Is ook aardig zwaar als telefoonoplader, is dat een originele Bold adapter?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ja datis volgens mij de originele. Zat bij mijn zakelijke toestel. 750ma staat erop. Klopt het trouwens dat de pb bij 10% zichzelf uitschakelde?
Verwijderd
Heb trouwens ook last van een error 4003 afbeelding in de camera app. Iemand daar een oplossingen voor?
Na het lezen van een aantal reviews en met het oog op het gebruik (browsen/media) gisteren de knoop doorgehakt en een refurbished 64Gb Playbook besteld op iBood. Gelijk de Convertible hoes en travel charger van eBay geplukt. Ben benieuwd!
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Originele adapter doet 2A, dus dat kan prima.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:22:
Hallo
Alvast bedankt.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als ik mijn PB aan de laptop hang geeft hij ook aan dat hij niet kan opladen via deze kabel, maar na verloop van tijd wordt hij toch voller. Snel gaat het niet, maar hij laadt dus wel bij. Dezelfde melding krijg ik ook bij de lader van mijn Samsung telefoon, en daar lijkt het inderdaad niets te doen.
De bestelling bij Ibood ging niet door dus heb er maar eentje (32GB voor 129.95) gekocht bij de Dixons, na drie dagen wilde hij al niet meer opladen en Dixons laat ze niet meer repareren dus... geld terug gehad.
Nu heb ik er weer eentje (64GB refurbished voor 99) in de bestelling staan, hopelijk leveren zij deze keer wel... er is iniedergeval wel een week vertraging dus dat is een slecht teken.
Enfin, drie dagen met een PlayBook spelen was dus voldoende om er weer eentje te willen hebben maar moet toch stellen dat alhoewel dit mijn eerste tablet was het aanbod aan apps mij wel wat tegen is gevallen.
Via de HDMI poort op de TV een film vanaf de PB bekijken beviel mij wel erg goed.
Mocht deze bestelling via Ibood weer niet lukken dan ga ik eens kijken naar een Acer B1 van 119 Euro.
Nu heb ik er weer eentje (64GB refurbished voor 99) in de bestelling staan, hopelijk leveren zij deze keer wel... er is iniedergeval wel een week vertraging dus dat is een slecht teken.
Enfin, drie dagen met een PlayBook spelen was dus voldoende om er weer eentje te willen hebben maar moet toch stellen dat alhoewel dit mijn eerste tablet was het aanbod aan apps mij wel wat tegen is gevallen.
Via de HDMI poort op de TV een film vanaf de PB bekijken beviel mij wel erg goed.
Mocht deze bestelling via Ibood weer niet lukken dan ga ik eens kijken naar een Acer B1 van 119 Euro.
Vandaag ontvangen van Ibood, opladen lukte niet.Pindasaus schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:02:
De bestelling bij Ibood ging niet door dus heb er maar eentje (32GB voor 129.95) gekocht bij de Dixons, na drie dagen wilde hij al niet meer opladen en Dixons laat ze niet meer repareren dus... geld terug gehad.
Het forum van Ibood bekijkende leer ik dat er meerdere mensen met het probleem zijn, mijn PB gaat dus retour.
Hier ook rood lampje gevolgd Door vijf groene lampjes. Dood als een pier.
Ik had dit ook, toen ik de bijgeleverde EU adapter verving voor een 'fatsoenlijke' ging het ding meteen aan, al moest ik wel een uurtje wachten tot hij genoeg was opgeladen (bleef pakweg een half uur op 0% hangen nadat ik ingelogd was en wachtte op de mogelijkheid tot updaten). Nu tot nu toe een prima apparaatje en (nog) geen klachten. De batterij blijkt vaker leeg te zijn alleen ik moet nog de eerste run testen gezien ik niet weet in welke staat de batterij is.
[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 07-05-2013 20:16 ]
Hebben degene met de laadproblemen wel de juiste adapter mee gekregen? Geel/Oranje stekker en 5V=2A output?
Testing, one, two ...
Jazeker.
Ik ben nu de post van Gary aan het proberen:
http://www.blackberryforu...aybook-won%92t-power.html
Ik ben nu de post van Gary aan het proberen:
http://www.blackberryforu...aybook-won%92t-power.html
De 2.1 update is nu aan het downloaden. Ik laat de uitkomst weten.Hi,
Please ensure that you have Desktop Software 6.0.2 B45 or higher running on your PC > Connect your device to the PC via USB cable (connect it directly and do not use a USB hub) > Open the Desktop Software and see if it detects your device (otherwise press the power button for 10 seconds and it should detect the device) > Once detected you will get a prompt and select the middle option the upgrade > your firmware will then be reloaded (this also sets everything back to factory) > Once completed disconnect your device from the USB and then connect it the power charger supplied with the device > Within a few minutes it should automatically turn on.
Thanks,
Gary
Zelf ook de refurbished Playbook binnengekregen van iBood. Ziet er op het oog uit als nieuw, alles nog netjes verpakt en in het plastic, de achterkant vertoont wel een lichte bolling. Direct aan de rapid charger gehangen die ik reeds had aangeschaft waarna de Playbook zichzelf op startte. Hierna was het wachten tot de accu de 20% bereikt heeft voor de software bijwerkt. In eerste instantie kreeg ik de indruk dat hij niet oplaadde, indicator bleef stug op 0% staan. Vervolgens uit gezet en een half uur later opnieuw ingeschakeld, staat nu op 17% en loopt op
.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Verwijderd
Misschien interessant voor jullie een EU opschuif stekker voor BB adapters, ik hoop dat deze ook past op de International Playbook Charger die wij geleverd hebben gekregen: http://www.amazon.co.uk/B...-1&keywords=ASY-03746-002 Is in Nederland te koop bij Hardwarewebwinkel maar dan komen er 6,95 verzendkosten bij
. Bij Amazon is voor mij denk ik handiger omdat ik toch nog andere accessoires moet aanschaffen.

Die International Playbook Charger schijnt trouwens wel een goed ding te zijn, jammer dat bij ons net de goede EU plug mist
, en zeker niet goedkoop: http://www.amazon.co.uk/B...national+Playbook+Charger

Sideloaden is met deze Chrome plugin een piece of cake, je kunt zelfs je wifi verbinding gebruiken in plaats van USB. USB lijkt me alleen handig mij hele grote apps
. : http://crackberry.com/sid...pp-manager-browser-plugin
Andere tips en tricks om de Playbook en het OS te gebruiken:
http://crackberry.com/got...-these-guides-get-started
Verder het Crackberry.com forum
.
Edit: Hoe nauwkeurig is de GPS bij jullie? Ik heb net even buiten gestaan en gelukkig werkt de GPS wel. Binnen kreeg ik telkens een fix ergens in Zweden. Ik kreeg nu wel een fix in de buurt, zo'n 200 meter van mijn locatie.

Die International Playbook Charger schijnt trouwens wel een goed ding te zijn, jammer dat bij ons net de goede EU plug mist

Sideloaden is met deze Chrome plugin een piece of cake, je kunt zelfs je wifi verbinding gebruiken in plaats van USB. USB lijkt me alleen handig mij hele grote apps
Andere tips en tricks om de Playbook en het OS te gebruiken:
http://crackberry.com/got...-these-guides-get-started
Verder het Crackberry.com forum
Edit: Hoe nauwkeurig is de GPS bij jullie? Ik heb net even buiten gestaan en gelukkig werkt de GPS wel. Binnen kreeg ik telkens een fix ergens in Zweden. Ik kreeg nu wel een fix in de buurt, zo'n 200 meter van mijn locatie.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 13:38 ]
Op het vervolg van mijn eerdere post: Hij wil helaas echt niet updaten. DOA is aangemeld.
@ ChicaneBT: welke app gebruik je voor de GPS?
Het is eigenlijk een cross-post, maar ik had op 20 april in het 'blackberry playbook apps forum al aangegeven hoe en met wel programma (playbook tools) je apps draadloos kan sideloaden op je playbook
Verwijderd
Om te testen heb ik GPS Tester (BB Playbook Store) gebruikt. Pakt coördinaten en vervolgens worden die via Openstreetmap of Google Maps getoond.rscheper schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:34:
@ ChicaneBT: welke app gebruik je voor de GPS?
Voor GPS kaartenapps heb ik:
- OsmAnd - Offline (kan ook online), navigatie en gratis
- Google Maps geïnstalleerd via sideloaden
- Bing (standaard)
Google Maps wist buiten het snelste de fix te krijgen. Bij allemaal krijg ik trouwens de positie zo'n 200 meter van mijn locatie.
Check mijn vorige post. Het is een piece of cake.ronaldinho schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:35:
Het is eigenlijk een cross-post, maar ik had op 20 april in het 'blackberry playbook apps forum al aangegeven hoe en met wel programma (playbook tools) je apps draadloos kan sideloaden op je playbook
Was netter van iBood geweest als ze deze erbij hadden geregeld. Maar bedankt voor de link! Een kleine Google zoekopdracht op ASY-03746-002 en dan alleen pagina's in Nederlands geeft wat Nederlandse alternatieven. Zelf net bestelling geplaatst voor 5.40 inclusief verzending bij PDA City.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:37:
Misschien interessant voor jullie een EU opschuif stekker voor BB adapters, ik hoop dat deze ook past op de International Playbook Charger die wij geleverd hebben gekregen: http://www.amazon.co.uk/B...-1&keywords=ASY-03746-002 Is in Nederland te koop bij Hardwarewebwinkel maar dan komen er 6,95 verzendkosten bij. Bij Amazon is voor mij denk ik handiger omdat ik toch nog andere accessoires moet aanschaffen.
[afbeelding]
Had dan ook even een linkje geplaatstJuronymous schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:05:
[...]
Was netter van iBood geweest als ze deze erbij hadden geregeld. Maar bedankt voor de link! Een kleine Google zoekopdracht op ASY-03746-002 en dan alleen pagina's in Nederlands geeft wat Nederlandse alternatieven. Zelf net bestelling geplaatst voor 5.40 inclusief verzending bij PDA City.
Verder heb ik net de eerste dag mogen doorbrengen met mijn playbook, nadat hij meteen het netwerk bij mn studie accepteerde prima werkbaar geweest. Nu nog 60% over wat ik best netjes vind gezien mijn telefoon al lang leeg zou zijn na alles wat ik gedaan had
Ik ga zo meer android apps proberen, al merk ik dat sommige (die ik al had geinstalleerd gisteren) wat traag zijn in opstarten vooral, terwijl andere net zo snel werken als een native playbook app.
Bij mij nu ook, Ibood gaat mij een vervangende euplug toezenden, hopelijk is dat niet hetzelfde belabberde model als de bijgeleverde.MusicAddict schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:13:
Ik had dit ook, toen ik de bijgeleverde EU adapter verving voor een 'fatsoenlijke' ging het ding meteen aan,
Verder bevalt de PB wel goed, zag er uit als nieuw! de lader en de verpakking niet zozeer en ook miste het schoonmaakdoekje maar daar zeur ik verder niet over.
Vraag me wel af wat er gerefurbished zou zijn aan onze modellen, gezien ze ook geen enkele vorm van beschadiging hebben (op inderdaad de vieze adapter na enzo) Ik had wel een doekje erbijPindasaus schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:31:
[...]
Bij mij nu ook, Ibood gaat mij een vervangende euplug toezenden, hopelijk is dat niet hetzelfde belabberde model als de bijgeleverde.
Verder bevalt de PB wel goed, zag er uit als nieuw! de lader en de verpakking niet zozeer en ook miste het schoonmaakdoekje maar daar zeur ik verder niet over.
Enig minpuntje is dat mijn volume+ knop niet 'klikt', hij doet het verder wel als je hem drukt/inhoud maar dat zal wel een eigen ergernis zijn
[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 08-05-2013 20:37 ]
Verwijderd
Zorg dat je de stekker goed in de tablet stopt
.
Verbind de BlackBerry Premium Charger met uw tablet met het BlackBerry-logo omhoog en het USB-pictogram naar beneden.
bron: http://docs.blackberry.co...r_PlayBook_1882751_11.jsp
USB gaat sowieso wat moeilijk er andersom in heVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:49:
Zorg dat je de stekker goed in de tablet stopt.
[...]
Of de melding dat hij via usb -> pc niet opgeladen kan worden, vind ik knap als ik na een uur aan de pc ineens meer batterij heb dan dat ik mee begon..
Verwijderd
Heb je de opschuif stekker al ontvangen? En werkt deze goed?Juronymous schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:05:
[...]
Was netter van iBood geweest als ze deze erbij hadden geregeld. Maar bedankt voor de link! Een kleine Google zoekopdracht op ASY-03746-002 en dan alleen pagina's in Nederlands geeft wat Nederlandse alternatieven. Zelf net bestelling geplaatst voor 5.40 inclusief verzending bij PDA City.
Op het forum van crackberry las ik dat de Android runtime van de Z10 aankomende zomer van 2.3.3 naar 4.1 zou gaan. Hopelijk is dit een indicatie dat dit ook gaat gebeuren voor de playbookgwystyl schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:07:
[...]
Volgens mij is dat in ieder geval wel de bedoeling. BBOS10 is gebaseerd op QNX, waar PB OS2 ook op gebaseerd is. Het zou dus moeten kunnen.
Ik zou het sowieso wel willen, omdat de Android runtime van BBOS10 een update zou krijgen naar 4.1. Ook zag ik in het BB Z10 topic dat Android apps nu makkelijker geïnstalleerd kunnen worden. Dat lijkt me een zeer gunstige ontwikkeling, dus die mogen ze van mij gelijk doorvoeren op de PB
Vandaag binnen gekregen, moest uit Engeland komen schijnbaar. Past perfect op de adapter, maar heb nog geen kans gehad hem te proberen, zo eens proberen (misschien).Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:55:
[...]
Heb je de opschuif stekker al ontvangen? En werkt deze goed?
Update: Ja werkt perfect!
[ Voor 4% gewijzigd door Juronymous op 14-05-2013 22:50 . Reden: update ]
Ik overweeg de aanschaf van een 2e hands 32 of 64 Gb Playbook. Nu heb ik al eens met ene Asus Transformer infinity gewerkt, deze heeft ook erg traag geheugen. Bij die Aus is het nog een optie om een Custom ROM op je geheugenkaart te zetten, dat kan bij deze Playbook niet.Gianni Rombios schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:36:
Zit vooral in de traagheid van javascript icm het trage geheugen van de Playbook.
Ik vraag me af of de 32 en 64GB versies sneller zijn dan de 16GB. Misschien gebruikt het grotere geheugen meer kanalen. Het geheugen van de 16GB die ik heb is echt gillend langzaam vergeleken mijn Galaxy S2.
Vraga me dus af of ik wel aan een Playbook moet beginnen, ook omdat er 1 Gb intern geheugen in zit en het OS al meer dan de helft opsnoept. Of is dit met versie 2.1.0.1526 anders?
De 1 GB intern (werk) geheugen is niet traag, die opmerking ging over het gebruikte geheugen voor opslag. Dat is inderdaad niet erg snel (max 6MB/s), maar daar heb ik alleen last van als ik iets naar de PB overzet (filmpje ofzo)
Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.