In Android kun je instellen dat je wifi uitgaat als je scherm uitgaat. Bij de Playbook zul je dat met de hand moeten doen. Beetje sjofel maar ik doe dat al bijna vanaf het begin. Gaat makkelijk genoeg en went snel.
Laten jullie de mail applicatie openstaan? Ik gebruik 2 mail accounts (1x pop andere hotmail) en sluit altijd de mail af. Krijg toch notificaties en kan enkele dagen met de playbook doen zonder op te laden.
Ik heb sinds de 2.1 update ook Facebook problemen: syncen met de kalender, en de messages error.
Ondanks dat ze het druk hebben met BB10, hoop ik dat er nog wel wat fixes uitgebracht worden voordat BB10 komt. Daarnaast las ik dat ze alle API's zo goed als af hebben voor BB10 Dev-kits. Ik kan alleen maar dromen dat een klein team binnen RIM ook al bezig is met BB10 omzetting / ontwikkeling voor de Playbook.
Ondanks dat ze het druk hebben met BB10, hoop ik dat er nog wel wat fixes uitgebracht worden voordat BB10 komt. Daarnaast las ik dat ze alle API's zo goed als af hebben voor BB10 Dev-kits. Ik kan alleen maar dromen dat een klein team binnen RIM ook al bezig is met BB10 omzetting / ontwikkeling voor de Playbook.
Ik vraag me ook af hoe BB10 voor de Playbook eruit gaat zien. Is het gewoon de volledige versie minus belfunctie? Dat zou ik heel erg tof vinden! Het zal wel weer gewoon afwachten worden totdat het er is.
[ Voor 16% gewijzigd door itsyaboy op 11-10-2012 20:03 ]
Heeft er iemand ervaring met een NAS en afspelen films met een Playbook? Ik heb namelijk zelf sinds kort een Synology en zou graag zijn library willen kunnen afspelen via de Playbook. Voorkeur natuurlijk zonder converteren aangezien ik de library ook weer gebruik voor een WD Live.
Ik heb het geprobeerd met een Iomega Cloud Edition; die kan ik met mijn tv prima vinden als DLNA server, maar met de playbook niet. Ik heb daarvoor upnplayer geïnstalleerd volgens mij. Die 'ziet' de harde schijf dan wel, maar heeft geen afspeelmogelijkheid. Als je wat kan vinden hoor ik het graag.Katseviool schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:09:
Heeft er iemand ervaring met een NAS en afspelen films met een Playbook? Ik heb namelijk zelf sinds kort een Synology en zou graag zijn library willen kunnen afspelen via de Playbook. Voorkeur natuurlijk zonder converteren aangezien ik de library ook weer gebruik voor een WD Live.
Ik heb in de appworld gezocht naar dlna en upnp en upnplay, maar daar kreeg ik geen handige programma's mee tevoorschijn.
Je zou een Android programma kunnen proberen om te zetten die netwerkstreams/dlna kan openen, maar ik weet niet of die genoeg rechten krijgen om dingen van een NAS af te spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 15-10-2012 10:30 ]
Ik gebruik de android app DSfile. Daarmee kan ik mp4 streamen en de overige bestanden downloaden.
werk op zich prima.
werk op zich prima.
Mooi dan ga ik die eens proberen, ik heb voornamelijk mp4. Verder vrij veel mkv en wat avi's. Helaas zegt de bestandsuitgang niet alles, maar ik zal eens kijken of het daarmee lukt.Orsetto schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:30:
Ik gebruik de android app DSfile. Daarmee kan ik mp4 streamen en de overige bestanden downloaden.
werk op zich prima.
Zouden jullie de Blackberry Playbook adviseren voor op school, internet en vooral films ? of zouden jullie een ander aanraden ?
School kan prima door het goede toetsenbord en de volledige versie van Documents to Go,joordy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:23:
Zouden jullie de Blackberry Playbook adviseren voor op school, internet en vooral films ? of zouden jullie een ander aanraden ?
Internet zeker door de goede browser, en er zijn ook clients/snelkoppelingen voor Facebook en Twitter
Voor films vind ik hem wat kritisch met bestandsformaten. Avi speelt hij meestal wel af, mkv redelijk, mp4 niet. Mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) speelt ongeveer alles af wat je kan bedenken. Ik verwacht dus dat Android in het algemeen, en Samsung in het bijzonder wat betere/meer codecs meelevert. Als je voornamelijk films wil kijken zou ik voor een Nexus 7 of liever een Samsung Galaxy Tab 7.7 gaan (maar die is duur
Hmmmm, en de Galaxy tab 7 2.0 ? Leuke prrijs heeft die
Die is ook leuk, en inderdaad wat vriendelijker geprijsd dan de Tab 7.7joordy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:11:
Hmmmm, en de Galaxy tab 7 2.0 ? Leuke prrijs heeft die
Verwijderd
Ik heb een Playbook en een galaxy tab 8.9. De playbook is uitzonderlijk goed als je 'm ook buiten of ergens met veel zonlicht wilt gebruiken. De tab is dan zo goed als waardeloos, zelfs met de brightness op full.gwystyl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:10:
[...]
School kan prima door het goede toetsenbord en de volledige versie van Documents to Go,
Internet zeker door de goede browser, en er zijn ook clients/snelkoppelingen voor Facebook en Twitter
Voor films vind ik hem wat kritisch met bestandsformaten. Avi speelt hij meestal wel af, mkv redelijk, mp4 niet. Mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) speelt ongeveer alles af wat je kan bedenken. Ik verwacht dus dat Android in het algemeen, en Samsung in het bijzonder wat betere/meer codecs meelevert. Als je voornamelijk films wil kijken zou ik voor een Nexus 7 of liever een Samsung Galaxy Tab 7.7 gaan (maar die is duur)
Daarnaast kun je met de Playbook echt multitasken (de video blijft als je wilt gewoon doorlopen als je even snel je mail bekijkt bijv.)
Wat mij betreft had de Playbook alleen net een inch groter mogen zijn.Is de opstarttijd belachelijk lang (2-3 minuten) en verbruikt de batterij zelfs in standby met wifi uit aardig wat, waar de tab dan zo goed als niets verbruikt.
Misschien is de Mini Ipad wat voor je...die wordt volgende week aangekondigd.
O ja, films zet ik meestal op de pc eerst om naar een voor de playbook acceptabel formaat. Dat is misschien een minpuntje.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 09:08 ]
Ja helaas gaat die ipad boven me budget, 250 voor 8GB is zo vol, 16 gb wordt 350 en is ook duur.
Dan kan ik beter nexus 7 32 GB halen voor 280
Zag dat de 64 gb nu bij bol.com voor 199,- te koop is.joordy schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:56:
Ja helaas gaat die ipad boven me budget, 250 voor 8GB is zo vol, 16 gb wordt 350 en is ook duur.
Was zelf ook aan het twijfelen of ik deze tablet zou kopen maar voor die prijs kan je hem bijna niet laten liggen.
Daarbij denk ik een stuk betere kwaliteit dan de andere budget tablets.
Verwijderd
wow dat is echt een koopje.yedo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:46:
[...]
Zag dat de 64 gb nu bij bol.com voor 199,- te koop is.
Was zelf ook aan het twijfelen of ik deze tablet zou kopen maar voor die prijs kan je hem bijna niet laten liggen.
Daarbij denk ik een stuk betere kwaliteit dan de andere budget tablets.
Je zal er geen buil aan vallen. Het is kwalitatief een zeer goede tablet, het OS werkt heel fijn en je kan echt multitasken. Nadeel is de lange opstarttijd en het aantal beschikbare apps...
Nog een nadeel is, dat je het wel kan rooten maar geen Android (ICS/Honeycomb) op kan zetten, jammer, anders was het een vette Android tablet voor een mooi bedrag.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:25:
Nadeel is de lange opstarttijd en het aantal beschikbare apps...
Verwijderd
Op een ipad kan je ook geen android zetten. Ik snap je opmerking maar dat is natuurlijk niet relevant als je een een tablet met een ander besturingssysteem koopt dan android dan weet je dat er geen android op kan (uitzonderingen daargelaten ..Hp Touchpad etc)EN-IS schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:51:
[...]
Nog een nadeel is, dat je het wel kan rooten maar geen Android (ICS/Honeycomb) op kan zetten, jammer, anders was het een vette Android tablet voor een mooi bedrag.
De nieuwe ipad mini is trouwens cool...helaas duur..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 08:41 ]
Gisteren mijn tablet binnen gekregen
Ben er tot nu toe erg blij mee.
Heb alleen een vraag ik heb een pdf van +- 170MB. hiervan heb ik een deel als ander pdf opgeslagen.
Maar deze PDF van 30MB laad heel langzaam terwijl die van 170MB sneller is.
Iemand een idee hoe ik deze het best kan converteren? heb nu cutePDF gebruikt.
Voor andere mensen die meer apps willen (weet niet of deze 2 sites genoemd zijn)
http://goodereader.com/apps/playbook/playbook-android-apps/
http://playbookapps.nl/
hier staan alleen gratis android apps op ..
maar post gaat dus over mijn PDF file
Ben er tot nu toe erg blij mee.
Heb alleen een vraag ik heb een pdf van +- 170MB. hiervan heb ik een deel als ander pdf opgeslagen.
Maar deze PDF van 30MB laad heel langzaam terwijl die van 170MB sneller is.
Iemand een idee hoe ik deze het best kan converteren? heb nu cutePDF gebruikt.
Voor andere mensen die meer apps willen (weet niet of deze 2 sites genoemd zijn)
http://goodereader.com/apps/playbook/playbook-android-apps/
http://playbookapps.nl/
hier staan alleen gratis android apps op ..
maar post gaat dus over mijn PDF file
[ Voor 3% gewijzigd door yedo op 25-10-2012 09:51 ]
Update 2.1.0.1088 staat hier gereed, van 75MB...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit probleem ook gehad op m'n BBP. Deze tablet werd zelfs warm in het midden bij de logo terwijl ik er niks intensiefs op deed en vaak zelfs in stand-by stond. Ik heb manual update van e-mails vervangen met de setting Push. Vervolgens is het probleem verdwenen en gaat de BBP weer dagen mee (stand-by meegerekend).Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:34:
k heb al maanden de volgende problemen, ik heb de afgelopen maanden al uren met de helpdesk aan de lijn gehangen, zelfs op een gegeven moment uitgebreid gesproken met BB Canada. Echter er is nog geen oplossing voor.
1. BlackBerry Mail client zorgt ervoor dat batterij binnen 10 uur leeg is, zonder deze client kan BBP (BlackBerry Playbook) ~3 dagen standby zijn. En ja, ik heb het zo ingesteld dat er geen mail wordt gepushed)

Onlangs heb ik een upgrade gedaan naar 2.1.0.1088 (Playbook 16GB). Mijn Playbook heeft sindsdien perfect gewerkt. Maar sinds vandaag wil hij niet meer opstarten (is de eerste opstart na de upgrade). Nu ja, hij begint aan de boot-producedure maar geraakt nooit tot het homescherm. Soms stopt hij ermee na 1 minut, soms na 3 of 4. Het maakt geen verschil of hij aan de lader hangt of niet.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Zo heb ik het destijds gedaan:
www.berryreview.com/2012/...ck-a-blackberry-playbook/
www.berryreview.com/2012/...ck-a-blackberry-playbook/
Kon het niet laten, toch maar een BB Playbook 64GB gekocht voor 199 euro. Dan is mijn BB 9900 ook niet meer zo alleen 
Voor dat geld is het een mooie 7" tablet, met goede mogelijkheden. Zeker sinds de laatst updates
( 2.0.xx en 2.1.xx ) is ook zonder de 1000de apps die Apple en Andriod wel hebben, er goed mee werken in mijn ogen. En OS10 komt ook nog eraan uiteindelijk, dus support blijft ook een tijd doorlopen
Voor dat geld is het een mooie 7" tablet, met goede mogelijkheden. Zeker sinds de laatst updates
( 2.0.xx en 2.1.xx ) is ook zonder de 1000de apps die Apple en Andriod wel hebben, er goed mee werken in mijn ogen. En OS10 komt ook nog eraan uiteindelijk, dus support blijft ook een tijd doorlopen
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Vanalles geprobeerd, maar vandaag dan toch maar binnen gebracht voor herstelling. Hopelijk snel terug, want het is best een fijn toestel.
Leuk nieuws: je kunt met windows 8 je playbook via bluetooth besturen. Muis en toetsenbord werken dus over bluetooth, waar ik voorheen met windows 7 niks kon met bluetooth. Werkt trouwens ook met Android phone / tablet.
bij coolblue is de charging stand nu 25 euro
in mij ogen is de playbook de beste tablet die er is
btw check mn video over de playbook die ps1 games speelt
YouTube: [Blackberry Playbook] PCSX-ReARMed-PB (PS1 Emulator) Testing
btw check mn video over de playbook die ps1 games speelt
YouTube: [Blackberry Playbook] PCSX-ReARMed-PB (PS1 Emulator) Testing
Inmiddels lijkt de Playbook zich ook serieuser op te stellen als MediaPlayer. Een van de reden dat ik opzettelijk de grote, 64GB versie heb gekocht. Daar je met de MicroHDMi poort eventuele (Full)HD Content naar je TV kan afspelen (vakantiehuisje) en anders onderweg kan genieten van de nodige content.
Hiervoor is wel de KalemSoft Media Player nodig welke momenteel "OnSale" is voor €3,50 (t.o.v. €6,50).
KalemSoft Media Player | App World
Mijn eigen bevindingen tot op heden zijn niet slecht (Bird Test helaas niet succesvol, 1.5GB Serie Afleveringen werken Prima), en een volgende versie gaat zelfs Ondersteuning bieden voor DLNa.
Hiervoor is wel de KalemSoft Media Player nodig welke momenteel "OnSale" is voor €3,50 (t.o.v. €6,50).
Mijn eigen bevindingen tot op heden zijn niet slecht (Bird Test helaas niet succesvol, 1.5GB Serie Afleveringen werken Prima), en een volgende versie gaat zelfs Ondersteuning bieden voor DLNa.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Zo te zien heeft dit programma ook codecs ingebouwd en speelt het niet alleen af wat de Playbook uit zichzelf al kan spelen? In dat geval is het misschien wel een interessant programma. Ik gebruik nu meestal MovieSRT player, maar die gebruikt alleen de codecs die al aanwezig zijn. Daardoor kan ik toch sommige bestandsformaten niet afspelen.JunkieXP schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:26:
Inmiddels lijkt de Playbook zich ook serieuser op te stellen als MediaPlayer. Een van de reden dat ik opzettelijk de grote, 64GB versie heb gekocht. Daar je met de MicroHDMi poort eventuele (Full)HD Content naar je TV kan afspelen (vakantiehuisje) en anders onderweg kan genieten van de nodige content.
Zou je wat testjes willen doen met verschillende bestandsformaten en een lijstje/tabelletje willen maken met bestanden (incl audio en video codecs) die met Kalemsoft afgespeeld kunnen worden (en met de Playbook zelf niet?)
edit: een beetje googlen doet ook wonderen. Hier staat een beschrijving waarin gezegd wordt dat ze praktisch alles afspelen, ook wat niet door de Playbook zelf ondersteund wordt. Bij nader inzien is dat gewoon een promopraatje van de makers zelf, en kan ik geen goede vergelijking vinden
[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 23-11-2012 08:36 ]
Zie hier: Kalem Soft Media player threadgwystyl schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:31:
[...]
Zo te zien heeft dit programma ook codecs ingebouwd en speelt het niet alleen af wat de Playbook uit zichzelf al kan spelen? In dat geval is het misschien wel een interessant programma. Ik gebruik nu meestal MovieSRT player, maar die gebruikt alleen de codecs die al aanwezig zijn. Daardoor kan ik toch sommige bestandsformaten niet afspelen.
Zou je wat testjes willen doen met verschillende bestandsformaten en een lijstje/tabelletje willen maken met bestanden (incl audio en video codecs) die met Kalemsoft afgespeeld kunnen worden (en met de Playbook zelf niet?)
edit: een beetje googlen doet ook wonderen. Hier staat een beschrijving waarin gezegd wordt dat ze praktisch alles afspelen, ook wat niet door de Playbook zelf ondersteund wordt. Bij nader inzien is dat gewoon een promopraatje van de makers zelf, en kan ik geen goede vergelijking vinden
Heb hem zelf ook gekocht in de sale, scheelt je toch 3 euro! Helaas dat de native player niet zoveel codes ondersteunt en voorlopig toch echt een must. Ik denk ook niet dat BB10 OS voor de playbook meer codecs mee gaat brengen. Helaas niet echt tijd om een lijstje samen te stellen met video / audio codecs die samen werken. Heb wel 2 filmpjes getest, 1 met ingebakken str en 1 met externe .str en werken allebei. Dit maakt MovieSRT player overbodig.
Bovendien kun je ook gratis software van hun voor de pc downloaden en kan je bestanden streamen naar je PB. Als je dan ook nog eens een BB telefoon hebt... heb je meteen een afstandsbediening
Voor mij is het het geld zeker waard heb nu de ideale media speler voor aan de tv.
1ste nadeel van de Kalemsoft Player heb ik inmiddels via de makers ook vernomen. Mijn Sony HX9v filmpjes stotteren in de Kalemsoft Player. Standaard is de extensie *.mts uberhaupt niet zichtbaar (word opgelost in de volgende release) maar na dit met een filemanager naar *.mkv aan te passen werkt het wel.
Echter zijn deze filmpjes met geschoten met ongeveer 30mbps en hierbij lopen we volgens de makers tegen de snelheidsgrenzen van het Flashgeheugen aan. Dit is dus een hardwarematige beperking van de Playbook zelf. Jammer, maar de meeste "Beschikbare Content" zal deze Framerate waarschijnlijk niet halen en vloeiend worden weergegeven.
Echter zijn deze filmpjes met geschoten met ongeveer 30mbps en hierbij lopen we volgens de makers tegen de snelheidsgrenzen van het Flashgeheugen aan. Dit is dus een hardwarematige beperking van de Playbook zelf. Jammer, maar de meeste "Beschikbare Content" zal deze Framerate waarschijnlijk niet halen en vloeiend worden weergegeven.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Voor de standaard afspeelbare media codecs zie: Playbook Media Support *PDFJunkieXP schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:08:
Echter zijn deze filmpjes met geschoten met ongeveer 30mbps en hierbij lopen we volgens de makers tegen de snelheidsgrenzen van het Flashgeheugen aan. Dit is dus een hardwarematige beperking van de Playbook zelf.
Daarin staat vermeld dat de Playbook maximaal 20 Mbps aankan onder de videosectie. Nu is het niet helemaal duidelijk of dit incl. of excl. de autio rate is maar verklaart wel dat 30mbps enorm zwaar is voor de tablet.
Tnx. Hij is nog steeds in de aanbieding. Meteen besteldnickbloemen schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:08:
bij coolblue is de charging stand nu 25 euro
BlackBerry heeft een gratis app generator ontwikkeld waarmee op basis van oa. RSS feeds binnen 10 minuten een app gemaakt kan worden. Is dit niet iets voor Tweakers?
http://www.blackberryappgenerator.com/blackberry/
[ Voor 13% gewijzigd door iBenshi op 03-12-2012 13:19 ]
Zeg nou zelf, dit is toch geen BB-app?iBenshi schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:15:
BlackBerry heeft een gratis app generator ontwikkeld waarmee op basis van oa. RSS feeds binnen 10 minuten een app gemaakt kan worden. Is dit niet iets voor Tweakers?

Alleen een rss-feed van één bepaalde site. Als je kijkt naar de Android app, en hoe daar nog gevraagd werd om meer functionaliteit, verwacht ik dat men wel meer verwacht van een Tweakers app dan een binnen 10 min in elkaar geknutselde rss-feed.
Klopt, het is niet een volwaardige app maar bij gebrek aan een huidige app misschien wel een tijdelijke en gemakkelijke oplossing. Of we moeten wachten op een echte BB10 app
Zojuist op Pixmania de 64GB versie aangeschaft voor €164 (i.c.m. een kortingscode), geen geld voor zo'n mooi apparaatje.
Wow, dat is zeker geen geld. Veel plezier ermeeRaimon89 schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:44:
Zojuist op Pixmania de 64GB versie aangeschaft voor €164 (i.c.m. een kortingscode), geen geld voor zo'n mooi apparaatje.
Het gaat allemaal niet zo erg snel, maar langzamerhand komen er ook leukere spelletjes en handige applicaties voor de playbook.. we wachten natuurlijk met z'n allen op het nieuwe OS.
De mini USB aansluiting van mijn PB is een beetje brak. In sommige gevallen staat het pinnetje te veel naar boven waardoor ik de USB kabel er niet in kan prikken om hem op te laden. Is op te lossen met een aardappelschilmesje en dan voorzichtig naar beneden duwen.
Bij CoolBlue is de rapid charging stand nu in de aanbieding, aangezien die van een andere aansluiting gebruik maakt is dat wellicht ook een optie. Gebruik buiten het laden de USB amper, alleen om soms wat te sideloaden.
http://www.pdashop.nl/pro...5400200.5.2.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=235823361
Paar vragen over de stand:
- Hoe lang duurt het ongeveer om een volledig lege PB op te laden?
- Blijft het scherm altijd aan staan als je hem op de stand zet?
- Wil hem ook als photoframe gebruiken, zag een aantal betaalde apps in de app world staan maar is dat ook wat?
Bij CoolBlue is de rapid charging stand nu in de aanbieding, aangezien die van een andere aansluiting gebruik maakt is dat wellicht ook een optie. Gebruik buiten het laden de USB amper, alleen om soms wat te sideloaden.
http://www.pdashop.nl/pro...5400200.5.2.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=235823361
- Wil hem ook als photoframe gebruiken, zag een aantal betaalde apps in de app world staan maar is dat ook wat?
Ik heb geen antwoorden op je vragen, maar sideloaden werkt ook als je ontwikkelaarsmodus instelt en dan over wifi bestanden verstuurt.
Vlassie1980 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:10:
[knip]
- Precieze tijd heb ik niet maar dat gaat tamelijk vlot, flink sneller dan met de standaard lader.
- Scherm gaat uit als je geen app gebruikt die het scherm wakker houd. Ik gebruik een klok app en daarmee blijft het scherm altijd aan.
- Geen ervaring met fotoframe software.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Iemand een idee of het mogelijk is om van de playbook een web server op te zetten om mijn sites te hosten (hoeft niet persé in php/mysql te zijn).
Heb hem o.a. met het oog op BB10 gekocht, als het goed is komt hij vandaag binnen!rscheper schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:18:
Het gaat allemaal niet zo erg snel, maar langzamerhand komen er ook leukere spelletjes en handige applicaties voor de playbook.. we wachten natuurlijk met z'n allen op het nieuwe OS.
Is Angry Birds Star Wars al beschikbaar in de store?
Nee nog niet, alleen de gewone, Rio, Seasons en Space. Kan je je ook wel even mee vermaken denk ikRaimon89 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:38:
[...]
Heb hem o.a. met het oog op BB10 gekocht, als het goed is komt hij vandaag binnen!
Is Angry Birds Star Wars al beschikbaar in de store?
Thanks voor de reactie, inmiddels besteld. Morgen binnenhardware-lover schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:40:
[...]
- Precieze tijd heb ik niet maar dat gaat tamelijk vlot, flink sneller dan met de standaard lader.
- Scherm gaat uit als je geen app gebruikt die het scherm wakker houd. Ik gebruik een klok app en daarmee blijft het scherm altijd aan.
- Geen ervaring met fotoframe software.
Software_update beschikbaar > 2.1.0.1314
Testing, one, two ...
Het schijnt om een Flash en Adobe Air update te gaan..
Is het nog aan te raden om een Playbook te kopen, is namelijk in de aanbieding bij de Intertoys webshop. Ik dacht dat Android installeren mogelijk was, maar heb daar niet echt iets over kunnen vinden.
Use case: Browsen, films en foto's bekijken. Webseries etc.
[ Voor 13% gewijzigd door FlyEragon op 21-12-2012 11:30 ]
Voor die prijs krijg je veel waar voor je geld:FlyEragon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:29:
Is het nog aan te raden om een Playbook te kopen, is namelijk in de aanbieding bij de Intertoys webshop. Ik dacht dat Android installeren mogelijk was, maar heb daar niet echt iets over kunnen vinden.
- Zeer degelijk gebouwde tablet
- Goed beeld
- Goed geluid
Browsen gaat prima, wat voor films bedoel je precies? Foto's kan je ook gewoon bekijken.
Je kan niet volledig Android installeren, maar je kan wel een heel aantal Android apps werkend krijgen op de Playbook. Lees iets terug in dit topic hoe dat werkt en welke ervaringen er mee zijn (hint: ze zijn gemengd)
Ik weet niet wat je met webseries bedoelt, maar ik neem aan dat dat filmpjes in de browser zijn. Ondersteuning voor Flash is goed, voor Silverlight niet. De browser is verder niet erg uitgebreid maar wel goed.
Het geluid is bovengemiddeld goed voor een tablet, en de speakers zijn naar voren gericht. Dat is erg fijn als je hem neerlegt.
Films zijn afhankelijk van de codecs die gebruikt worden. Kijk ook hiervoor terug in het topic welke bestandsformaten/codecs ondersteund worden.
Alles bij elkaar is het voor die prijs een zeer goede koop als je voornamelijk browst, documentjes leest en films kijkt die ondersteund worden. De bouwkwaliteit is erg goed en de dingen die hij doet, doet hij erg goed.
Verwacht alleen niet het programma-aanbod zoals Android of iOS dat heeft. Van alles is wel één en ander beschikbaar, maar je hebt niet voor bijna elke mogelijke toepassing keuze uit 10 alternatieven.
Ik weet niet wat je met webseries bedoelt, maar ik neem aan dat dat filmpjes in de browser zijn. Ondersteuning voor Flash is goed, voor Silverlight niet. De browser is verder niet erg uitgebreid maar wel goed.
Het geluid is bovengemiddeld goed voor een tablet, en de speakers zijn naar voren gericht. Dat is erg fijn als je hem neerlegt.
Films zijn afhankelijk van de codecs die gebruikt worden. Kijk ook hiervoor terug in het topic welke bestandsformaten/codecs ondersteund worden.
Alles bij elkaar is het voor die prijs een zeer goede koop als je voornamelijk browst, documentjes leest en films kijkt die ondersteund worden. De bouwkwaliteit is erg goed en de dingen die hij doet, doet hij erg goed.
Verwacht alleen niet het programma-aanbod zoals Android of iOS dat heeft. Van alles is wel één en ander beschikbaar, maar je hebt niet voor bijna elke mogelijke toepassing keuze uit 10 alternatieven.
Met films bedoel ik voornamelijk flash filmpjes. Films zijn gedownloade series of films bijvoorbeeld. Meestal H264 codec. Ik heb inderdaad ook iets gelezen over het draaien van Android applicaties, maar dat gaat waarschijnlijk niet altijd even goed. In ieder geval bedankt voor de antwoorden, maakt de keuze toch een stukje makkelijker
Wel grappig, de 16GB en 32GB zijn "vanaf 8 jaar", de 64GB "vanaf 12 jaar"FlyEragon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:29:
Is het nog aan te raden om een Playbook te kopen, is namelijk in de aanbieding bij de Intertoys webshop.
Het is wel erg verleidelijk om er nog een Playbook bij te nemen met die prijzen. Ik heb nu een tijdje de 32GB versie, en het is zonder meer een fijn apparaat. Mail, agenda en contactpersonen vind ik fijner werken dan op de ipad, en de integratie met hotmail (en daarmee met mijn windows phone) loopt eigenlijk perfect. De hdmi-aansluiting gebruik ik inmiddels ook regelmatig. En Bridge blijft geniaal, als je een BB-phone hebt. Het enige dat ik mis is een goede pdf editor (iAnnotate of Goodreader zou ideaal zijn. Qpdf is wel aardig, maar iet zo goed als die twee).
PB nu een paar dagen in gebruik en kan niets anders zeggen dan dat ik erg ontzettend blij mee ben. Alle apps die ik nodig heb zijn beschikbaar, surfen gaat prima, vloeiend video'tjes kijken en leuke games (PSX emulator werkt als een trein!).
Dat alles voor een prijs van 165 euro voor de 64GB versie, hier kan voor mij geen andere tablet tegenop (en dan krijgen we ook nog eens BB10 in 2013).
Dat alles voor een prijs van 165 euro voor de 64GB versie, hier kan voor mij geen andere tablet tegenop (en dan krijgen we ook nog eens BB10 in 2013).
Haha, voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten.
[ Voor 66% gewijzigd door iBenshi op 08-01-2013 09:20 ]
Verwijderd
je kan via je playbook perfect streamen met KS mediastreamer via je laptop/PC ondersteunt alles inclusief ondertiteling. Super . Zo kijk in vaak in de winter even een serie in bed zoals supernatural of The walking dead
.
Surfen gaat ook goed en flashplayer is perfect. Boekje lezen en strips is zekers ook erg goed te doen.
The playbook is super en Godzijdank tegen een stootje. De dochter heeft hem al twee keer laten stuiteren. 1x met een reset want niks reageerde meer maar werk nog steeds prima.
Persoonlijk naast mijn android tablet gebruik ik alleen mijn playbook en kids de android tablet mede ook omdat ik de playbook veel beter vindt werken met gesture en openstaande programma's. Beeld en geluid is ook beter.
Os 10 komt waarschijnlijk eind december begin januari. Ook whatsapp komt voor playbook os10 en Blackberry Messenger met voice (bellen) komt er ook aan. daarnaast zullen alle os10 apps allemaal
beschikbaar komen. Je krijgt dus een compleet niet aangepast OS en wat ik heb gezien ziet er super
uit en ben helemaal gestoord en zit te denken om een extra playbook aan te schaven mede omdat hij
zo goedkoop is. Blackberry rulez en wacht nog even af welk toestel ik ga kopen in februari
Surfen gaat ook goed en flashplayer is perfect. Boekje lezen en strips is zekers ook erg goed te doen.
The playbook is super en Godzijdank tegen een stootje. De dochter heeft hem al twee keer laten stuiteren. 1x met een reset want niks reageerde meer maar werk nog steeds prima.
Persoonlijk naast mijn android tablet gebruik ik alleen mijn playbook en kids de android tablet mede ook omdat ik de playbook veel beter vindt werken met gesture en openstaande programma's. Beeld en geluid is ook beter.
Os 10 komt waarschijnlijk eind december begin januari. Ook whatsapp komt voor playbook os10 en Blackberry Messenger met voice (bellen) komt er ook aan. daarnaast zullen alle os10 apps allemaal
beschikbaar komen. Je krijgt dus een compleet niet aangepast OS en wat ik heb gezien ziet er super
uit en ben helemaal gestoord en zit te denken om een extra playbook aan te schaven mede omdat hij
zo goedkoop is. Blackberry rulez en wacht nog even af welk toestel ik ga kopen in februari

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 22:39 ]
Verwijderd
Sussex police gebruikt de playbook al een tijdje en had daar al iets van gezien op de BBC- met zo'n 30 apps lijkt playbook goed genoeg.
zie ook link
http://www.blackberryos.c...blackberry-playbook-4803/
zie ook link
http://www.blackberryos.c...blackberry-playbook-4803/
Dat van WhatsApp is niet helemaal zeker he.. erg onzeker zelfs:Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:00:
nieuws: WhatsApp: geen plannen voor app BlackBerry 10
Verwijderd
Voor 165 euro? Zo goedkoop kan ik hem niet vinden. Waar is dat?Raimon89 schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:11:
PB nu een paar dagen in gebruik en kan niets anders zeggen dan dat ik erg ontzettend blij mee ben. Alle apps die ik nodig heb zijn beschikbaar, surfen gaat prima, vloeiend video'tjes kijken en leuke games (PSX emulator werkt als een trein!).
Goed, paar eurie erbij...Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:57:
[...]
Voor 165 euro? Zo goedkoop kan ik hem niet vinden. Waar is dat?
http://www.intertoys.nl/g...playbook-64gb-581980.html
Verwijderd
Thanks! Die had ik wel gevonden maar omdat deze tijdelijk niet te bestellen is was ik hem weer vergeten.Vlassie1980 schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:06:
[...]
Goed, paar eurie erbij...
http://www.intertoys.nl/g...playbook-64gb-581980.html
Ik had hem bij Pixmania besteld voor €179 (kost hij nu nog) i.c.m. een kortingscode en destijds waren er geen verzendkosten.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:57:
[...]
Voor 165 euro? Zo goedkoop kan ik hem niet vinden. Waar is dat?
Verwijderd
komt er wel. de baas van die gasten twitterde 2 dagen geleden op de vraag of whatsapp op os 10 zou komen met . Yes Ofcourse. Dus lijkt me duidelijkrscheper schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:38:
[...]
Dat van WhatsApp is niet helemaal zeker he.. erg onzeker zelfs:
nieuws: WhatsApp: geen plannen voor app BlackBerry 10
what nog niet zeker is : Skype
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 22:50 ]
Verwijderd
refurbish playbook vanaf 49 dollar . Dit zijn allemaal playbooks waarbij klanten software problemen hadden of iets anders. Blackberry ruilt ze gewoon om standaard dus hoop dat ze ook in NL komen
Volgens mij was het de baas van RIM's Developer Relations die twitterde dat men er wel mee bezig is WhatsApp over te halen. Ik hoop het in ieder geval wel. Dat maakt een eventuele overstap van iOS/Android mensen weer iets gemakkelijkerVerwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:49:
[...]
komt er wel. de baas van die gasten twitterde 2 dagen geleden op de vraag of whatsapp op os 10 zou komen met . Yes Ofcourse. Dus lijkt me duidelijk
what nog niet zeker is : Skype
Het lijkt er overigens ook op dat BBM binnenkort (hopelijk) native naar de PlayBook komt. Zou gaaf zijn
Verwijderd
Je hebt gelijk heb het even nagekeken en je hebt gelijkiBenshi schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:54:
[...]
Volgens mij was het de baas van RIM's Developer Relations die twitterde dat men er wel mee bezig is WhatsApp over te halen. Ik hoop het in ieder geval wel. Dat maakt een eventuele overstap van iOS/Android mensen weer iets gemakkelijker

Hier staat 'n 37MB grote update klaar naar 2.1.0.1314...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die update is er al een tijdje. Volgende bb10?
hardware-lover in "BlackBerry PlayBook - Deel 1"CLB schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:31:
Hier staat 'n 37MB grote update klaar naar 2.1.0.1314...
Testing, one, two ...
Hahaha tijdje mn PB niet aan gehad
Ik hoop het. Denk alleen dat bb10 pas na april richting de playbook komt. Wie weet dat men vroegtijdig (na 30 januari) een beta beschikbaar stelt. Ik ben wel benieuwd hoe het op de playbook draait.technoaddict schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:45:
Die update is er al een tijdje. Volgende bb10?
Overigens, het schijnt dat de BB Z10 binnen een minuut opstart. Dat is een stuk beter dan het PB OS. Ik hoop dat bb10 ook op de PlayBplaybook ook zo snel opstart
Zijn er ergens nog devs bezig om Android op de playbook te krijgen?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Hoe bedoel je dat precies? Echt het Android OS op de playbook of Android apps?
[ Voor 50% gewijzigd door iBenshi op 07-01-2013 15:49 ]
Echt Android als OS draaien op de playbook. Zodat je een normale Android omgeving hebt om apps te installeren/devven etc.
Als ik op internet kijk zie een heleboel mogelijkheden om apps van android te installeren maar niet dat er iemand bezig is om een echte port te maken.
Als ik op internet kijk zie een heleboel mogelijkheden om apps van android te installeren maar niet dat er iemand bezig is om een echte port te maken.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik heb de PCSX emulator inmiddels draaien op mijn PB, erg leuk om Final Fantasy IX daar op te spelen. Emulators zijn verder wel leuk maar het gebruik van de L1, R1, R2, L2 toetsen is wel lastig. Daarom leent een RPG a la Final Fantasy zich er wel goed voor want die toetsen gebruik je daar verder amper voor.
Verder natuurlijk ook in afwachting van BB 10, gaat dat er nou echt heel anders uitzien of zal het meer hetzelfde blijven?
Verder natuurlijk ook in afwachting van BB 10, gaat dat er nou echt heel anders uitzien of zal het meer hetzelfde blijven?
Nee, dat is er (zover ik weet) nog niet en niemand lijkt ermee bezig te zijn. Aan de andere kant: waarom zou je nog? (behalve vanuit tweak oogpunt; het zou wel vet zijn als het kon). BlackBerry 10 komt eraan en met alle apps die daarvoor (naar verwachting) uit gaan komen zitten we met de PlayBook wel goed.Jogai schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:11:
Echt Android als OS draaien op de playbook. Zodat je een normale Android omgeving hebt om apps te installeren/devven etc.
Mwoah, volgens mij riepen ze ook zoiets over BB OS2, en dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Er is beduidend minder aanbod dan voor Android, en Android-programma's zelf omzetten is voor niet-tweakers haast niet te doen. Ik heb nog regelmatig dat ik denk: goh, had ik maar x programma zoals ik die op mijn android telefoon gebruik. Soms probeer ik hem dan om te zetten of de .bar te vinden op internet om er dan achter te komen dat het toch niet zo fijn werkt als op mijn telefoon.iBenshi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:13:
[...]
Nee, dat is er (zover ik weet) nog niet en niemand lijkt ermee bezig te zijn. Aan de andere kant: waarom zou je nog? (behalve vanuit tweak oogpunt; het zou wel vet zijn als het kon). BlackBerry 10 komt eraan en met alle apps die daarvoor (naar verwachting) uit gaan komen zitten we met de PlayBook wel goed.
Klopt, zelf met Android apps klussen werkt niet altijd. Maar met BlackBerry 10 start RIM sowieso met 70.000 apps. In de port-a-thon van afgelopen weekend zijn daar ook al 15.000 apps aan toegevoegd. In denk dat het met het aanbod apps wel goed komt.
Leuk die aantallen, maar ik mag hopen dat het native apps zijn en niet van die slappe ports / aftreksels...
M'n BlackBerry Playbook gebruik ik eigenlijk steeds minder en minder... Telefoon heeft het overgenomen.
Verkopen voor 'n leuke prijs lukt ook niet echt dus best, ik wacht wel op BlackBerry OS10...
Ding wordt steeds trager en trager, misschien moet ik 'm maar weer is hardresetten en opnieuw beginnen.
Weet alleen niet of dat sideloaden nog gaat, want ik heb wel 'n hele stapel games wat ik erg leuk vind.
M'n BlackBerry Playbook gebruik ik eigenlijk steeds minder en minder... Telefoon heeft het overgenomen.
Verkopen voor 'n leuke prijs lukt ook niet echt dus best, ik wacht wel op BlackBerry OS10...
Ding wordt steeds trager en trager, misschien moet ik 'm maar weer is hardresetten en opnieuw beginnen.
Weet alleen niet of dat sideloaden nog gaat, want ik heb wel 'n hele stapel games wat ik erg leuk vind.
Sideloaden gaat nog steeds prima, en verder sluit ik me bij je aan. Ik gebruik de Playbook nu nog voornamelijk om filmpjes mee te kijken in de trein en om te browsen, de rest doe ik met mijn telefoon bij gebrek aan fatsoenlijke ports voor een paar apps die ik onder Android veel gebruik.CLB schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:38:
Leuk die aantallen, maar ik mag hopen dat het native apps zijn en niet van die slappe ports / aftreksels...
Ik ben vooral teleurgesteld over de GPS-mogelijkheden van de Playbook. Ik heb Sygic op mijn telefoon, maar die werkt überhaupt niet op de PB. Ik heb een tijdje geleden Magellan Maps gekocht, maar dat is echt een gedrocht van een programma en enkele updates later nog steeds niet in staat om een GPS fix te krijgen.
Ik hoop dus dat dat soort kleine maar voor mij wel belangrijke minpunten verbeterd gaan worden in BB10; anders zie ik de PB in een la verdwijnen en een Nexus 7 of vergelijkbaar verschijnen.
De grote pluspunten van de PB zijn wat mij betreft bouwkwaliteit, geluidskwaliteit en de browser.
Heb recent een factory reset gedaan, door het hele os opnieuw te laden met de Desktop Manager. Sindsdien werkt die weer als een trein. Had daarvoor vooral met browsen last van enorme vertraging. De WiFi vindt die nu ook weer sneller. Helaas heeft die nog wel last van de battery drain als WiFi aanstaat, heb daar nog geen enkele fix voor gevonden. Binnen 9 uur in standby leeg, lijkt mij niet zoals het hoort.
Ik zag het wel, dat sideloaden, heb 'm net gereset en ben nu bezig met de 2.1.0.1314 update installeren...
Sideloaden zal ik weer proberen via DDPB versie 1.0.9.1. Denk dat m'n Playbook de laatste tijd was volgelopen met files / bestanden van games, downloads, surfen enzovoort dus hij voelde erg stroperig aan.
Had even wat screenshots moeten maken van de layout van m'n apps en dergelijke: vergeten...
En ben benieuwd of ik wat games die ooit gratis waren in de store, nu nog steeds gratis (voor mij zijn)
EDIT: HEER-LIJK! Ding is weer helemaal op en top qua speeds, sideloaden werkt idd gewoon goed...
Whatabout die apps / games die ooit gratis waren in de market, kun je 'reinstall' doen, nou fijn hoor, ik blij...
Maar nee 'price has changed' oftewel ik moet ze nu aankopen... WTF RIM? Wat is dat nou voor behandeling
Sideloaden zal ik weer proberen via DDPB versie 1.0.9.1. Denk dat m'n Playbook de laatste tijd was volgelopen met files / bestanden van games, downloads, surfen enzovoort dus hij voelde erg stroperig aan.
Had even wat screenshots moeten maken van de layout van m'n apps en dergelijke: vergeten...
En ben benieuwd of ik wat games die ooit gratis waren in de store, nu nog steeds gratis (voor mij zijn)
EDIT: HEER-LIJK! Ding is weer helemaal op en top qua speeds, sideloaden werkt idd gewoon goed...
Whatabout die apps / games die ooit gratis waren in de market, kun je 'reinstall' doen, nou fijn hoor, ik blij...
Maar nee 'price has changed' oftewel ik moet ze nu aankopen... WTF RIM? Wat is dat nou voor behandeling
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 18-01-2013 14:07 ]
Als ik het goed begrijp is de GPS van de PB niet echt fantastisch?
Is dit op te lossen dmv een gps muis of iets dergelijks aan te sluiten?
wilde nl. mijn oude autoradio (1.5 Din) vervangen door een PB. Of zijn er nog meer tegens om het net niet te doen?
wilde nl. mijn oude autoradio (1.5 Din) vervangen door een PB. Of zijn er nog meer tegens om het net niet te doen?
Verwijderd
ik ben zeer tevreden over mijn playbook
alleen vindt ik de verlichting te scherp als ik gebruik maak van de kobo E reasder
Heeft iemand er een oplossing voor??
alleen vindt ik de verlichting te scherp als ik gebruik maak van de kobo E reasder
Brightness omlaag doenVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:25:
ik ben zeer tevreden over mijn playbook

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Vreemd probleem:
Ik heb sinds een maand een Playbook Rapid Charging stand.
In eerste instantie ging het opladen als een speer met 6.00 W maar nu wil hij niet meer harder als 2.00 W?
Dus het opladen duurt veel langer?
In eerste instantie ging het opladen als een speer met 6.00 W maar nu wil hij niet meer harder als 2.00 W?
Is dit geen issue van de binnenkomende mail? Ik heb de mailaccount weer verwijderd, accutijd is nu een stukbeter..TDCCBB schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:37:
Heb recent een factory reset gedaan, door het hele os opnieuw te laden met de Desktop Manager. Sindsdien werkt die weer als een trein. Had daarvoor vooral met browsen last van enorme vertraging. De WiFi vindt die nu ook weer sneller. Helaas heeft die nog wel last van de battery drain als WiFi aanstaat, heb daar nog geen enkele fix voor gevonden. Binnen 9 uur in standby leeg, lijkt mij niet zoals het hoort.
Bekend issue.. enige oplossing: Rapid Charging stand vervangen..Vlassie1980 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:44:
Vreemd probleem:
Ik zal 'm vanavond is testen... Staan nog wat foto's in dit topic... daar was het toen 5,92W
Hier nog een animated screenshot gifje: CLB in "BlackBerry PlayBook - Deel 1"
Hier nog een animated screenshot gifje: CLB in "BlackBerry PlayBook - Deel 1"
De playbook zelf heeft geen gps. Wel is het mogelijk om de gps van je blackberry telefoon te koppelen via BlackBerry Bridge (draadloos). Het is deze koppeling die dus niet zo fantastisch werkt (net zoals de gps in BB telefoons meestal niet zo fantastisch werkt).thewinnerloses schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:43:
Als ik het goed begrijp is de GPS van de PB niet echt fantastisch?
EDIT: Excuses, dit is blijkbaar niet correct. Ik meende ergens gelezen te hebben dat GPS enkel werkte via BB Bridge. Ook zit er standaard geen enkele app op die iets met die gps doet.
[ Voor 15% gewijzigd door zeekonijn op 22-01-2013 21:58 ]
Meende gelezen te hebben dat er wel gps op zat. Maar misschien haal ik het in de war met de nieuwe 4gzeekonijn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
[...]
De playbook zelf heeft geen gps. Wel is het mogelijk om de gps van je blackberry telefoon te koppelen via BlackBerry Bridge (draadloos). Het is deze koppeling die dus niet zo fantastisch werkt (net zoals de gps in BB telefoons meestal niet zo fantastisch werkt).
Is een bluetooth gps module dan een optie? Heb zelf geen BB telefoon.
Verwijderd
Voor zover ik weet hebben alle Playbooks een GPS antenne. Het probleem zou vooral zijn dat er geen echt goed werkende software is voor volledige netwerkonafhankelijke navigatie.
De Playbook heeft wel degelijk GPS onboard, hoe kom je erbij dat dit niet zo zou zijn? Test anders zelf even wat software waarmee je je GPS positie en satellieten uit kunt lezen. Zonder telefoon bedoel ik dan natuurlijkzeekonijn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
[...]
De playbook zelf heeft geen gps. Wel is het mogelijk om de gps van je blackberry telefoon te koppelen via BlackBerry Bridge (draadloos). Het is deze koppeling die dus niet zo fantastisch werkt (net zoals de gps in BB telefoons meestal niet zo fantastisch werkt).
Testing, one, two ...
Thorsten Heins heeft gisteren nogmaals bevestigd dat BB10 ook op de PlayBook uitkomt. Wanneer is alleen nog niet bekend... Afwachten dus
Verwijderd
Zou toch mooi zijn als dit snel gebeurd voor de playbook en de community. Wat goed is verkoopt zichzelf.
Hoewel ik niet kan wachten tot BB10 op de PlayBook komt begin ik me wel af te vragen wat er gaat gebeuren met alle apps die je voor je PlayBook platform gekocht hebt. Zouden ze je een optie geven om te migreren naar de BB10 versie of verlies je al je apps?iBenshi schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:44:
Thorsten Heins heeft gisteren nogmaals bevestigd dat BB10 ook op de PlayBook uitkomt. Wanneer is alleen nog niet bekend... Afwachten dus
Als developer staat mijn app namelijk gewoon als 2 aparte applicaties in de desbetreffende stores... en geheid (en wellicht terecht) dat klanten gaan zeuren waarom ze de app nogmaals zouden moeten kopen.
Ik kan het niet bevestigen maar zover ik heb begrepen kan je je apps wel meenemen naar het BlackBerry 10 platform.
Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.