Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan het ook andersom bekijken, je mag van BB een volwassen OS verwachten.. ;)
maar goed valt over te twisten.

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 08-02-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

iBenshi schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Maar je mag toch wel van een tech journalist verwachten dat hij het onderscheid weet te maken tussen een nieuw OS (ondanks dat BlackBerry natuurlijk al lang bestaat) en een volwassen OS.
Ik vind dat hij redelijk neutraal meldt welke positieve en negatieve punten hij gemerkt heeft tijdens de reviewperiode, en aan de hand daarvan concludeert dat de Z10 op dit moment nog geen volwaardig alternatief voor een highend Android of iOS device is, terwijl de adviesprijs wel in die ordegrootte ligt.

Het is gewoon een feit dat je met iets heel goeds moet komen èn een beetje geluk moet hebben om een verkoopsucces te maken met een nieuw product. Voor de Z10 is dat in combinatie met het nieuwe OS nog niet het geval. De hardware lijkt vrij goed, maar het OS valt of staat met de acceptatie door huidige BB-gebruikers en nieuwe gebruikers die van een vrij ver ontwikkeld OS als iOS of Android af komen. Die acceptatie wordt een stuk makkelijker als er veel bekende apps zijn (die komen er wel aan, maar zijn er nog niet) en het OS stabiel is (op het moment heeft het nog wat nukken die ongetwijfeld opgelost worden in toekomstige updates).

Hoewel er appels met peren vergeleken worden, heeft Colin wel een punt. Mensen die een nieuw toestel uitzoeken kijken meestal niet naar de potentie van die telefoon, maar willen er één die nu goed presteert en dat de komende twee jaar ook blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

iBenshi schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Maar je mag toch wel van een tech journalist verwachten dat hij het onderscheid weet te maken tussen een nieuw OS (ondanks dat BlackBerry natuurlijk al lang bestaat) en een volwassen OS.
Het valt me op dat een een aantal negatieve reacties zoals vanmorgen op NU.NL erg negatief zijn en dat komt
omdat ze allemaal apple gebruikers zijn. De laatste op nu.nl heb ik wederom even gegoogled en via twitter wordt hij genoemd dat hij zelf lijkt op een iphone 5. De iphone 5 had zijn i-maps crash en wifi problemen en noem maar op dus hoe slecht is de Z10 naar de zoveelste genaratie ios 6. Heel jammer van dit soort mensen die zich journalist noemen. Ze zouden een columschrijver moeten worden. }:O

Ook dat men de Z10 met een Apple iphone 5 vergelijkt is ver te zoeken? .

Gelukkig geven gebruikers in the UK en Canada het toestel 4.4 uit 5 sterren en resp. 4.7 uit 5 sterren. _/-\o_

Het is wel mooi om te zien hoe bepaalde groepen commentaar leveren ondanks dat ik een android gebruiker ben van het eerste uur vindt ik OS10 erg goed maar weet niet of ik voor de Z10 ga of een experia Z.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 08-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:16
Als je met iets nieuws op de markt komt, dan zal dat moeten concurreren met hetgene wat er al is.
Er zal nooit iets nieuws komen op de smartphone markt dat direct een volwaardige concurrent is voor de platformen die er nu al zijn, dat is per definitie onmogelijk, of het nou BlackBerry is of niet.
Ik vind het apart dat er nu al reviews zijn van de Z10, de Nederlandse release is er nog niet en 1 van de redenen daarvoor is dat een hoop belangrijke lokale apps nog niet in de AppWorld staan. Het zou logischer zijn dat een telefoon pas wordt gereviewed wanneer de lokale markt er klaar voor is.

Ik moet wel zeggen dat het fanboy gehalte wat hoog is in dit topic. Over het algemeen heeft hij gewoon valide punten, en voor de gemiddelde consument maakt het niet super veel uit hoeveel potentie een OS/telefoon heeft, het gaat ze er vooral om wat ze er nu op dit moment mee kunnen.
Of het OS daadwerkelijk snel traag is zullen we vanzelf wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik was ontzettend enthausiast voor dit model. Ik volgde dagelijk al het nieuws omtrend de Z10 en kon niet wachten tot hij hier in Nederland uitkomt om mijn 9900 te vervangen. Ik heb veel reviews gelezen en kijk best met een roze bril naar de reviews die op het web verschijnen, maar hoe graag ik het model als een volwassen concurrent wil zien van een Iphone5 of Salaxy S3, ben ik bang dat ik het toestel nog niet ga aanschaffen als hij in Nederland uitkomt. Zelfs in vergelijking met mijn 9900 draaiende op het oude OS7.1 zijn er nog te veel onvolkomenheden met het nieuwe OS10.

Aan de ene kant is dat volkomen begrijpelijk als je bedenkt dat het een nieuw OS is met de nodige bugs die je kunt verwachten bij een lancering. Echter ik kan me niet aan de indruk ontkennen dat het een race tegen de klok is geweest om het optijd op de markt te zetten. Zelfs de super productieve shortcuts en instellingen waarmee je in OS7.1 je blackberry kunt optimaliseren is veel niet terug te vinden in het nieuwe OS10. Je zou toch op zijn minst verwachten dat Blackberry zijn oude vertrouwde features direct in zijn nieuwe OS zou toepassen? Niet dus. Daarom denk ik vooral dat het nog wat tijd nodig heeft voor Blackberry deze middels een software update gaat toevoegen. En dan heb ik het bijvoorbeeld over:

- Het syncen van contacten en kalender naar Office Outlook is niet meer aanwezig met Blackberry Link (in tegenstelling tot Desktop Manager voor OS7.1).
- Verschillende notificaties, LED kleuren en volume niveaus niet aanwezig.
- Bedside mode geeft twee notificaties, alles aan of alles uit. OS7.1 heeft tig instelopties in dat opzicht.
- Schijnbare problemen met gmail integratie, read/unread syncen etc.

Het App aanbod zal me niet zo snel een probleem vormen. Whatsapp is aangekondigd, nu hopen dat ze ook een bankieren App ondersteunen van de Rabobank bijvoorbeeld.

Hoewel ik de Z10 in eerste instantie vanaf dag één had willen hebben wacht ik nu toch maar even af en houd ik berichten over bug-fixes en toegevoegde features goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:37
Gtoniser schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:42:

Ik moet wel zeggen dat het fanboy gehalte wat hoog is in dit topic. Over het algemeen heeft hij gewoon valide punten, en voor de gemiddelde consument maakt het niet super veel uit hoeveel potentie een OS/telefoon heeft, het gaat ze er vooral om wat ze er nu op dit moment mee kunnen.
Of het OS daadwerkelijk snel traag is zullen we vanzelf wel merken.
Hij heeft valide punten, dat klopt. Maar het toestel is nog niet in Nederland uit, en de Apps voor Nederland zijn onderweg (dus waarschijnlijk bij Nederlandse launch wél aanwezig). Dat maakt de review minder correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OS10 heeft minder gemiddeld minder bugs dan elke apple OS software. Heb zelf nog gedraaid met android 1.5 en dat was een stuk minder. Dus een nieuw OS dat zo goed op de markt komt is netjes en natuurlijk gaat iedereen het afzetten tegen ios , android en windows maar dit is een OS van alle markten met een geheel eigen motor en het is knap dat je zo lang bezig bent met alle risico's.

Het is duidelijk dat men meekan komen op de markt en dat er wat kleine aanpassingen nodig zijn in de HUB zoals groepen verdeling of mischien toch een 13 miljoen camera. Maar ze hebben wel een geheugen slot dus je kan 64 MB kwijt en een losse batterij waardoor je later een zwaardere batterij kan kopen of zelfs kan vervangen als de batterij af is. Het is een mooi produkt als je kijkt waar ze vandaan komen.

Nu weer kijken naar de experia Z ;w

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 08-02-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

TDCCBB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:59:
[...]

Tsja, Colin staat niet bepaald bekend als een BB fan.

De slechte camera kwaliteiten in het donker staat een tweak voor op Crackberry. Het hele apps verhaal blijft wel erg treurig naar voren komen in de meeste reviews. Nee er zijn nog niet veel NL apps, maar tijdens de dev days zijn er toch meerdere aangekondigd.

Het trage openen van mail en apps heb ik nog nergens eerder terug gelezen, dus ik hoop dat het niet iets serieus is. En het niet kunnen wennen na een week aan een OS, binnen 1 uur was ik lyrisch over mijn playbook en snapte ik mijn android tablet niet meer. Lijkt mij een typisch persoonlijk geval. Hij past bij je, of niet.
http://crackberry.com/fin...-neat-trick-brighten-them

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.gsmarena.com/blackberry_z10-review-881.php

deze review is een stuk neutraler en geeft echt facts en geen vergelijking met andere telefoons (op het einde wel een beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet dan nieuws en reviews gekocht kunnen worden. Je krijgt dan een artikel welke is betaald door een merk. In amerika zie je dit en ook en op socila media zie je dit ook meer.

Op dit moment is er echt iets gaande in amerika en dat is dat de providers het toestel op onverklaarbare wijze sinds november aan het testen zijn. Het toestel werkt goed in UK Canada en toch geeft men geen reden wat er aan de hand is. Er worden daar steeds meer vragen gesteld hoe en waarom en het begint er op te lijken dat men de lancering tegenhoudt maar waarom is niet duidelijk. Speculaties genoeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:05:
OS10 heeft minder gemiddeld minder bugs dan elke apple OS software.

[..]
Fanboy alert. Waar baseer je dat op? de iPhone en iPad behoren tot de meest stabiele apparaten die ik ken. Bovendien is de software erg goed afgewerkt (dus geen onverwacht gedrag of functies die soms spontaan niet werken), waar je in Z10 reviews leest dat het BB OS behoorlijk wat glitches vertoont hier en daar. Om over mijn klassieke Blackberry maar te zwijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Bigs schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:07:
[...]

Fanboy alert. Waar baseer je dat op? de iPhone en iPad behoren tot de meest stabiele apparaten die ik ken. Bovendien is de software erg goed afgewerkt (dus geen onverwacht gedrag of functies die soms spontaan niet werken), waar je in Z10 reviews leest dat het BB OS behoorlijk wat glitches vertoont hier en daar. Om over mijn klassieke Blackberry maar te zwijgen :')
Bij apple is toch niet alles zo stabiel... http://mobiel.nu.nl/tech/...raadt-upgrade-ios-61.html

Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

genberg23 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Bij apple is toch niet alles zo stabiel... http://mobiel.nu.nl/tech/...raadt-upgrade-ios-61.html

Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden uit het verleden.
heel goed punt! en vergeet niet dat dit probleem met ios 5, en 4 ook was
Anoniem: 103465 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 01:18:
[...]

Vergeet niet dan nieuws en reviews gekocht kunnen worden. Je krijgt dan een artikel welke is betaald door een merk. In amerika zie je dit en ook en op socila media zie je dit ook meer.

Op dit moment is er echt iets gaande in amerika en dat is dat de providers het toestel op onverklaarbare wijze sinds november aan het testen zijn. Het toestel werkt goed in UK Canada en toch geeft men geen reden wat er aan de hand is. Er worden daar steeds meer vragen gesteld hoe en waarom en het begint er op te lijken dat men de lancering tegenhoudt maar waarom is niet duidelijk. Speculaties genoeg _/-\o_
Apple zou ze wel genoeg geld betalen :)

Hi heeft de Z10 al op de website staan: http://shop.www.hi.nl/hi/...art_id=AHB24C2,AHBSMS24a1

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 10-02-2013 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Cool om de Z10 op de hi site te zien. Echter 4G? Volgens hun dekkingskaart regio Amsterdam. Iemand daar ervaring mee? Wist niet dat ze al 4G hadden.

En weet nou niet wat ikvan dat toestel lease moet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
itsyaboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:42:
Cool om de Z10 op de hi site te zien. Echter 4G? Volgens hun dekkingskaart regio Amsterdam. Iemand daar ervaring mee? Wist niet dat ze al 4G hadden.

En weet nou niet wat ikvan dat toestel lease moet vinden..
4G is er op sommige plekken al. Hiermee behaal je hogere snelheden, dus dat is mooi meegenomen. De Z10 is dus future-proof :)

Ik zelf wil hem via Vodafone kopen, maar mijn abonnement loopt nog een tijdje door helaas.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Spacey23 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:45:
[...]

4G is er op sommige plekken al. Hiermee behaal je hogere snelheden, dus dat is mooi meegenomen. De Z10 is dus future-proof :)

Ik zelf wil hem via Vodafone kopen, maar mijn abonnement loopt nog een tijdje door helaas.
Ik dacht dat KPN nog de enige was..

Ik zie net dit op vodafone: http://www.vodafone.nl/sh...ackberry-z10/sku53480033/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
itsyaboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:55:
[...]
Ik dacht dat KPN nog de enige was..

Ik zie net dit op vodafone: http://www.vodafone.nl/sh...ackberry-z10/sku53480033/
Vodafone heeft alleen een 2600mhz 4G netwerk en dat reikt vaak niet meer dan enkele tientallen meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik vraag me wel af of 4G op dit moment de duurdere prijs waard is.. Denk dat ik wel even wacht tot de dekking verbeterd en de prijzen zakken :p

EDIT: wellicht wel bekend maar op www.blackberryinruilen.nl zie ik nu ineens de Z10 staan als 'nieuw BlackBerry 7 toestel,' iets wat ik eigenlijk wel raar vind aangezien die site eigenlijk bedoeld is voor het inruilen van een telefoon voor een nieuwe BBOS7 toestel. Anyway, als ik op die site kies om mijn bold 9900 in te ruilen voor een Z10 krijg ik daar 190 euro cashback voor! Bizar en ik vraag me af of het nou echt klopt. Als ze ook met zoiets komen voor de Q10 dan verandert het de zaak toch wel enigzins!

[ Voor 64% gewijzigd door itsyaboy op 10-02-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Vorig jaar kreeg ik voor mijn 9700 nog 120 euro terug bij aanschaf van mijn 9900. Zag dat inruilen van een 9800 ook nog 125 euro opleverd (die heb ik ook nog ergens liggen), dus dit maakt het kopen van een z10 wel heel aantrekkelijk. Weet alleen niet of die actie nog te gebruiken is, als je vorig jaar ook al meegedaan hebt met een vergelijkbare actie. Had destijds wel binnen een maand het geld op mijn rekening.

Overigens hoef je enkel het toestel + accu retour te zenden. De headset en acculader mag je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

In de voorbestelling is de prijs van de Z10 inmiddels gestegen van 556 naar 598 euro. Waar duidt dat op? Is dat een normale gang van zaken, of is er dan veel animo, of bijvoorbeeld weinig aanbod?

pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rudedadude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:19:
In de voorbestelling is de prijs van de Z10 inmiddels gestegen van 556 naar 598 euro. Waar duidt dat op? Is dat een normale gang van zaken, of is er dan veel animo, of bijvoorbeeld weinig aanbod?

Hij is nog niet uit, dus veel concurrentie is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Uitgebreide review van AAP. Ook bij dit review komt naar voren dat het OS niet helemaal af is. Het heeft gewoon 'fine tuning' nodig. Camera vindt de reviewer vrij matig. Als je de foto's bekijkt dan kan je de reviewer geen ongelijk geven. De foto's zijn niet echt denderend.

http://www.allaboutphones...22039/blackberry-z10.html

[ Voor 11% gewijzigd door emporio81 op 11-02-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
Vind dit persoonlijk een van de betere reviews/gelijkingen; YouTube: BlackBerry Z10 vs iPhone 5 - Full In-Depth Comparison

Een eerlijke vergelijk tussen de Z10 en de Iphone 5, zonder bevooroordeeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
Ook nog een aardige vergelijk tussen Z10 vs Nexus 4; YouTube: BlackBerry Z10 vs LG Nexus 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Arnoud wokke meld net op twitter dat er een bug in de Z10 zit waardoor je per dag in 3G modus 450 mb per dag verbruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Jep maar zonder bron en aangezien ik hier nog niemand anders over heb gehoord ook al hebben sommige reviewers het toestel al meer als een maand neem ik het voorlopig met een korrel zout.

Edit: Ik ben ook het Crackberry forum (als er ergers veel die hard Blackberry zijn is het daar wel) aan het afstruinen en mensen klagen over veel maar data gebruikt is er niet bij.

[ Voor 33% gewijzigd door SECURITEH op 11-02-2013 20:56 . Reden: Update! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15

NvU

Ik vraag me af wat voor bug dit is. Want zoals SECURITEH al meld hij is de enige met dat probleem. En er zijn al vele reviewers met een toestel in Nederland die ik nergens ook maar iets heb horen zeggen over het internetverbruik.

Ik zou alleen nog wel eens willen weten hoeveel het verschil in dataverbruik is bij normaal verbruik tussen een "normaal" internet abbo en een speciale Blackberry internet bundel zoals ik die nu gebruik op mijn blackberry bold,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Laatst online: 24-06 12:39
Hmm is misschien ook wel handig om te weten op welk netwerk hij zit met die telefoon.
Ik las een paar dagen terug 'veel' mensen bij T-mobile / Tele2 klagen over dat hun dataverbruik enorm hoog is zonder duidelijke verklaring.

Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor settings hij heeft aanstaan m.b.t. updaten van mailclients, social feeds etc. En of hij kan zien / nagaan wat precies voor het dataverkeer heeft gezorgd (mogelijke bestanden, attachments, updates die zijn binnengekomen, een stream die aanstond...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Big-Opti schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:27:
Hmm is misschien ook wel handig om te weten op welk netwerk hij zit met die telefoon.
Ik las een paar dagen terug 'veel' mensen bij T-mobile / Tele2 klagen over dat hun dataverbruik enorm hoog is zonder duidelijke verklaring.

Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor settings hij heeft aanstaan m.b.t. updaten van mailclients, social feeds etc. En of hij kan zien / nagaan wat precies voor het dataverkeer heeft gezorgd (mogelijke bestanden, attachments, updates die zijn binnengekomen, een stream die aanstond...)
Extreem veel multicast kan inderdaad voorkomen door een defect in hun netwerk... maar toch wel vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Sowieso is die lekker op twitter aan het bashen op BB. Zoals bijvoorbeeld met die Alicia Keys tweet.

De trend van fabrikanten die journalisten betalen om concurrenten zwart te maken lijkt haast overgevlogen te zijn naar deze kant van de oceaan.

Ja ik ben een fanboy, maar respecteer andere fabrikanten wel.

Meer info: na twitter dialoog, blijkt het om KPN als provider te gaan. En heeft die het uit eigen ervaring. Zijn "bug" is in onderzoek bij BB. To be continued.

[ Voor 20% gewijzigd door TDCCBB op 12-02-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:51
Rudedadude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:19:

De webshops die hem eerst voor 556 euro aanboden hebben de prijs opgehoogd naar 599. Typhone is zover ik weet momenteel het goedkoopst met 559 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
WhatsApp wordt in iedergeval een native app, dat is fijn. Van de crackberry forums:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/24cwai9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Dat is erg goed nieuws! Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Laatst online: 16:24
De meest gebruikte lokake nederlandse apps zijn gelukkig ook aanwezig bij de nederlandse lancering .
Dan bedoel ik : buienradar , raboabank , ing , marktplaats e.d
Of blackberry deze belofte ook gaat nakomen is altijd afwachten :)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

OS heeft grotere bugs en meer en nu met de laatste update was er weer een bug. Het betekend niet dat een OS dan meteen een drama is. ios en android werken voor de rest toch wel.

O ik heb ooit iphone gehad maar had na 2 dagen een gruwelijke hekel aan itunes en toen omgeruild voor een android toestel welke ik nu al 3 jaar heb. Mijn volgende toestel wordt waarschijnklijk experia Z of Z10.

.

Vindt de z10 wel lekker werken en blackberry is momenteel bezig met een tour in Nederland. Gisteren waren ze in Groningen en vervolgens komen ze nog in 8 steden ofzo. Het is nog steeds windows, android base iets maar er zijn gewoon een aantal dingen beter maar twijfel toch want de experia Z is ook een mooi
toestel maar dan weer android dan ben ik toch weer benieuw naar android 5 want deze gaat erg veel lijken op blackberry OS10.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 12-02-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dream on en OS 7.1 is zekers wel goed voor toestellen met keyboard. De fout die blackberry heeft gemaakt net als Nokia om zijn os te upgrade naar touchscreen. Nokia had symbian en dat ging ook mis. Blackberry heeft redelijk op tijd ingegrepen met os 10 maar die is nu later uitgekomen. Nokia heeft uiteindelijk voor windows gekozen. Trouwens gebruik zelf geen blackberry maar kan wel zeggen dat met de iphone in percentage veel meer klachten geeft op data verbruik, vastlopers en niet herkennen van sims.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible BlackBerry 10 Phones Release Dates

Afbeeldingslocatie: http://n4bb.com/wp-content/uploads/2012/05/blackberry-10-logo-602x316.jpg

So far, we’ve already received a small glimpse into Research In Motion’s 2013 roadmap. Although, it seems that roadmap may have been lacking some BlackBerry devices. The rumors as to when the first BlackBerry 10 devices will release are running rampant.

Here’s the time-frame we’ve heard for BlackBerry phones in 2013:

January: L-Series
February: N-Series
May: R-Series and S-Series
July: A-Series

The L and N series devices have garnered quite a lot of attention.
However, little is known about the R-Series.
We’re also now the first to tell you about the S-Series.
The R-Series is said to be a next-generation BlackBerry 10 Curve.
Whereas the S-Series is apparently similar to the R-Series, but will run legacy BlackBerry OS (OS 8 perhaps?).

The last BlackBerry 10 phone to allegedly release is the ‘Aristo’.
If you followed this leak, the A-Series will be the crème de la crème of BlackBerry 10 devices. Nonetheless, take these dates loosely.
These are dates we’ve compiled from multiple sources, but without tangible proof.
Thus, take them with a grain of salt for now.

Link: http://n4bb.com/possible-blackberry-10-phones-release-dates/

Edit:

joski Posts: 94 ✭✭
October 2012
I've heard of a possible Blackforest release in the May-July time as well. Blackforest being the 10" PlayBook. I don't live far from RIM, so I know some who work there.
url: http://n4bb.com/rim-build...with-concealable-keyboard

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 12-02-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even twee providers en reviews van kopers

telus en vodafone UK

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 12-02-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg positief @ vodafone, krijg er tranen in mn ogen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:55:
[...]

erg positief @ vodafone, krijg er tranen in mn ogen van
Het is wel positief maar tranen :) .

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:00:
[...]

Het is wel positief maar tranen :) .

8)7
tranen van blijheid dat zoveel mensen zo positief zijn :) je kent het wel.. je kijkt een film en je krijgt tranen omdat het positief is enz.

Niet negatieve tranen :P

EDIT: NICEEEE
https://www.blackberryinruilen.nl/selecteer-uw-telefoons/

Z10 aanschaffen, 9900 inruilen, kost me nog maar 409 euro :D

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 12-02-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Haha op www.vodafone.nl is er ook 1 klanten beoordeling en raad maar: 1 uit 5 sterren. Hij beweert de telefon al enkele dagen in zn bezit te hebben maar zet als begeleidend schrijven: "Ik zou het niet meer wagen een Blackberry, aangezien de laatste blackberry`s die ik heb gehad erg slecht waren, ga ik tog maar over naar een Samsung 3S."

Hier sta sla je toch steil van achterover?

[ Voor 1% gewijzigd door itsyaboy op 12-02-2013 20:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:21:
Haha op www.vodafone.nl is er ook 1 klanten beoordeling en raad maar: 1 uit 5 sterren. Hij beweert de telefon al enkele dagen in zn bezit te hebben maar zet als begeleidend schrijven: "Ik zou het niet meer wagen een Blackberry, aangezien de laatste blackberry`s die ik heb gehad erg slecht waren, ga ik tog maar over naar een Samsung 3S."

Dat doen mensen altijd.. die hebben de telefoon niet maar schrijven wel een review, vodafone moet daar eens op controlleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Anoniem: 398486 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:23:
[...]

Dat doen mensen altijd.. die hebben de telefoon niet maar schrijven wel een review, vodafone moet daar eens op controlleren
Maar waarom? Ik ga toch ook niet de iPhone 6 zonder enige gebruikerservaring afkraken omdat ik Apple niet leuk vind? Wat zijn mensen toch belachelijk.

Heb het gewoon als ongepast gemeldt, enkele dagen geleden al. Zal vodafone wel niks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:25:
[...]

Maar waarom? Ik ga toch ook niet de iPhone 6 zonder enige gebruikerservaring afkraken omdat ik Apple niet leuk vind? Wat zijn mensen toch belachelijk.

Heb het gewoon als ongepast gemeldt, enkele dagen geleden al. Zal vodafone wel niks mee doen.
Ik heb ze meteen eventjes getweet :)

 AlexD ‏@AlexED6
@vodafoneNL iemand doet alsof hij een Z10 heeft (zie link) http://www.vodafone.nl/sh...ckberry-z10/sku53480033/# … terwijl die gene schrijft: dat oude slecht waren.. kan ni
Expand

Maar helaas, zo staan er op meer websites wel van die dingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 12-02-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Haha dat zal ze leren. Good job!

edit: ik volg je nu trouwens, ben bigassbitchin.. :)

[ Voor 46% gewijzigd door itsyaboy op 12-02-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:33:
Haha dat zal ze leren. Good job!

edit: ik volg je nu trouwens, ben bigassbitchin.. :)
Ahhh! zeg dat dan :) dan wist je al over al die andere series (zie stukje hier boven) hehe

Ik zou of die Arista of hoe dat ding heet willen, of torch :P eerst maar zien wanneer ze komen.

Sowieso 10inch playbook of die met toetsenbord :D

Want als je straks ook bepaalde linux programma's er op kan krijgen gaat het geweldig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:21:

Hij bedoelt de blackberry met 2G en os 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Anoniem: 398486 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:11:
[...]

Ahhh! zeg dat dan :) dan wist je al over al die andere series (zie stukje hier boven) hehe

Ik zou of die Arista of hoe dat ding heet willen, of torch :P eerst maar zien wanneer ze komen.

Sowieso 10inch playbook of die met toetsenbord :D

Want als je straks ook bepaalde linux programma's er op kan krijgen gaat het geweldig worden
Ik wilde niet onbeleefd overkomen :P Aristo klinkt idd erg mooi.. kwam er laatst ook achter dat me contract nog tot mei 2014 loopt dus het wordt los toestel.. of nog maar even wachten. Als die cashback nog werkt via www.blackberryinruilen.nl is los toestel misschien wel een reëele optie!

Hmm playbook.. ben wel benieuwd hoe ze OS10 voor de playbook eruit komt te zien en of dat wel toegevoegde waarde heeft. Allemaal nog vrij spannend eigenlijk!

@nlb: precies, die beoordeling heeft dus geen plaats bij de Z10!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Tweakers heeft ook een review van de Z10 geplaatst. Ik moet zeggen dat het wel één van de meest evenwichtige reviews van de Z10 is (van Nederlandse bodem althans). Accu problemen zijn inderdaad serieus (hoewel niet verrassend voor een nieuw platform en telefoon) maar zijn wel aan te pakken met software updates. BlackBerry heeft werk aan de winkel :)

[ Voor 45% gewijzigd door iBenshi op 13-02-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oef... hij wordt wel redelijk slecht beoordeeld hoor :/ Ik mis trouwens heel erg de meerwaarde van de BB.

Zoals ik een telefoon kies:
-Uiterlijk
-Prijs
-Hardware
-Software

En ja hij is mooi, maar op de prijs, hardware, software haalt hij het gewoon helemaal niet. Vooral niet in deze tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
iBenshi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:55:
Tweakers heeft ook een review van de Z10 geplaatst. Ik moet zeggen dat het wel één van de meest evenwichtige reviews van de Z10 is (van Nederlandse bodem althans). Accu problemen zijn inderdaad serieus (hoewel niet verrassend voor een nieuw platform en telefoon) maar zijn wel aan te pakken met software updates. BlackBerry heeft werk aan de winkel :)
Hoewel ik het een evenwichtige review vind, mis ik in deze review wel wat meer diepgang m.b.t. BlackBerry World (bijv. de mogelijkheid om naast apps ook muziek/tv series te kopen). Daarnaast is het denk ik ook de moeite waard om te vermelden dat de browser gewoon degelijk is en flash support heeft wat niet perse noodzakelijk is maar wel prettig is als je het nodig hebt. Persoonlijk vind ik de maps apps wel een beetje karig, ik denk dat je met google maps in de browser beter af bent.

Wat ik wel opmerkelijk vind is de vertraging die steeds word vermeld. Ik heb de Dev Alpha A&B nu al een tijdje gebruikt maar een duidelijke vertraging nooit echt gemerkt. Volgens mij is dit eerder gerelateerd aan apps die niet op de juist manier pauseren maar gewoon blijven door draaien terwijl ze niet 'active' zijn. Overigens vind ik de apps die ik tot zover ontwikkeld heb beter draaien op het BB10 platform dan op Android (en allen zijn native geimplementeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Big-Opti schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:27:

Apps zijn vaak het probleem, icloud en update's schakel ze uit en doe ze alleen via wifi. Heb je een apple
kijk dan eens na je datameter of die niet tijdens wifi omgegooid wordt naar 3G. loop eens naar boven en kijk wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falcon4ever schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:01:
[...]

Hoewel ik het een evenwichtige review vind, mis ik in deze review wel wat meer diepgang m.b.t. BlackBerry World (bijv. de mogelijkheid om naast apps ook muziek/tv series te kopen). Daarnaast is het denk ik ook de moeite waard om te vermelden dat de browser gewoon degelijk is en flash support heeft wat niet perse noodzakelijk is maar wel prettig is als je het nodig hebt. Persoonlijk vind ik de maps apps wel een beetje karig, ik denk dat je met google maps in de browser beter af bent.

Wat ik wel opmerkelijk vind is de vertraging die steeds word vermeld. Ik heb de Dev Alpha A&B nu al een tijdje gebruikt maar een duidelijke vertraging nooit echt gemerkt. Volgens mij is dit eerder gerelateerd aan apps die niet op de juist manier pauseren maar gewoon blijven door draaien terwijl ze niet 'active' zijn. Overigens vind ik de apps die ik tot zover ontwikkeld heb beter draaien op het BB10 platform dan op Android (en allen zijn native geimplementeerd).
Je kan veel apps gewoon downloaden. Een aantal apps wat er komt is een verbeterde een aangepaste port van skype die mooi wordt. Spotify komt eraan, Facebook , tweeter ook op gebied van media is er genoeg en je kan via kalemsoft bijvoorbeeld ook streamen van films binnenshuis. Ook boeken en strips lezen kan en ik weet niet wat er nog meer nodig is behalve nog meer apps van het zelfde.

Wat je wel weer mist zijn dan apps voor Nederland op gebied van media, denk aan iptv kpn, ziggo tv maar je kan wel weer uitzendinggemist en journaal kijken op de BB10.

Apps als Rabo, ING , buienrader etc komen er wel aan en ze zijn echt binnen 10 dagen te maken want blackberry 10 ondersteunt veel talen zal ik maar zeggen. Porten van aan android apps is ook een oplossing
mits men het ook aanpast naar os10. Bij games zie je dit ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArcticWolf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:42:

En ja hij is mooi, maar op de prijs, hardware, software haalt hij het gewoon helemaal niet. Vooral niet in deze tijd....
Dat laatste bedoel je apps want de os is goed - meerwaarde is dat het er eindelijk is een os wat ook lijkt op windows 3.1 zoals android en ios ;w

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 13-02-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-07 09:19
Wat betreft de accuduur, moet men maar s lezen op crackberry, na een week ongeveer dan doet hij qua accuduur niet onder dan een ander highend toestel bv de galaxy s3 ( die ik overigens zelf twee keer per dag aan het zuurstof leg ) Die review van tweakers is geschreven een stuk negatiever dan als je het filmpje bekijkt...Zoals hier boven heb ik een S3....maar ik ga dus echt over op een Z10 Mijn S3 is aan alle kanten getweaked en nog loopt het niet zo soepel als dat het zou moeten.

De filmpjes die ik heb gezien tonen aan dat een dualcore met een degelijk OS gewoon vloeiend kan draaien zoals dus op de Z10, en tuurlijk zal die ook een paar momenten hebben dat het net niet f lekker loopt maar die neem ik dan maar voor lief, omdat ik zeker weet dat met de eerste grote update van BB het merendeels van alle kleine onvolkomenheden dan zijn opgelost :)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Net als de review van nu.nl die redelijk vernietigend was, is de tweakers review niet veel beter. Haak nu definitief af. Had toch stukken meer verwacht van BB, jammerjammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 103465 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Dat laatste bedoel je apps want de os is goed - meerwaarde is dat het er eindelijk is een os wat ook lijkt op windows 3.1 zoals android en ios ;w
geen meerwaarde dus en een factor 2 duurder dan de competitie (bijwijze van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Niku schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:
Net als de review van nu.nl die redelijk vernietigend was, is de tweakers review niet veel beter. Haak nu definitief af. Had toch stukken meer verwacht van BB, jammerjammer.
Wat waren je verwachtingen dan? Op voorhand was al duidelijk dat BlackBerry 10 niet direct partij zou zijn voor iPhone of Android; hoogstens Windows Phone. De punten die in de reviews naar boven komen (accu bijv.) zijn vervelend maar goed en snel oplosbaar. Nederlandse apps moeten (en gaan) nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Dat gezeur van Arnoud over 3x terugvegen is waar maar daar is een alternatieve swipe voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

iBenshi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:46:
[...]

Wat waren je verwachtingen dan? Op voorhand was al duidelijk dat BlackBerry 10 niet direct partij zou zijn voor iPhone of Android; hoogstens Windows Phone. De punten die in de reviews naar boven komen (accu bijv.) zijn vervelend maar goed en snel oplosbaar. Nederlandse apps moeten (en gaan) nog komen.
Ik had erg hoge verwachtingen inderdaad. Het resultaat zoals het nu is, zeker in verhouding tot de prijs, valt me tegen. De recensie is ook niet gematigd positief, maar gewoon behoorlijk negatief.
Ik had er meer van verwacht en ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Tja, ik vind de tweakers review ergens nog wel meevallen een aantal positieve punten worden ook eindelijk eens een keer belicht. Van de drie minpunten zijn prijs en weinig apps zaken waar je rekening mee kunt houden of waar je zelf een afweging voor moet maken. Ik heb bijvoorbeeld nu geen 550 euro over voor het toestel (voor geen enkel toestel overigens), maar verwacht dat het nog wel zal gaan dalen. En op mijn huidige toestel gebruik ik maar twee nederlandse apps: Rabobank en Buienradar en die zullen echt wel komen. Wat ik wel echt nodig heb is een fatsoenlijke Google maps app of soortgelijk. Hoeft geeneens navigatie te zijn, maar wel satellietweergave.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArcticWolf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:14:
[...]

geen meerwaarde dus en een factor 2 duurder dan de competitie (bijwijze van)
De prijs van 549 is idd de top en een prijs van 500 zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb de review nog eens gelezen, kijken of een tweede keer misschien mijn mening veranderd. Maar nee, het stuk blijft in mijn ogen behoorlijk negatief. Het scherm lijkt zich positief te onderscheiden, terwijl de accu ronduit slecht is voor een telefoon die multitasken zo hoog in het vaandel heeft staan. Het platform is vanzelfsprekend nog wankel, maar zou uit kunnen groeien tot een topplatform. Hier is echter wel het beschreven vertrouwen voor nodig, want het blijft een bak geld voor een telefoon dat draait op een ecosysteem waarvan de toekomst uiterst onzeker is. Camera is matig evenals snelheid gekeken naar de bootsnelheid, browsersnelheid en de tijd die het duurt om een app te openen.
Persoonlijk vind ik het design erg mooi, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Dit alles geconcludeerd uit de review natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat er objectief gekeken is en dat de feiten juist zijn. Dit maakt dat ik afhaak voor nu, als de prijs zakt en er duidelijkheid komt over hoe het platform zich ontwikkeld wordt mijn interesse wellicht weer gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Andere reviews beschrijven weer andere dingen. Batterij lijkt niet onder te doen voor iphone of de S3... Waarbij ook de optie is om een reserve batterij te dragen! Wat echt een enorm pluspunt is. Ik heb zelf altijd een extra batterij op zak en dat is helemaal geen gedoe. Verder werkt multi-tasking volgens andere reviews, oa arstechnica en the verge, heel erg soepel met minimale haperingen. Review van the verge klaagt daarentegen wel over battery life, maar als ik de crackberry forums mag geloven schijnt battery life enige tijd nodig hebben en dat de accuduur verbeterd.

Maar eigenlijk zou ik zelf heel graag de telefoon voor enkele weken testen. Maar dat kan natuurljk niet :P

Vind de prijs ook wel aan de hoge kant, zeker weten. Maar als dat inruilprogramma van BlackBery ook werkt voor de Z10 kan dat nog best veel schelen. Dat neem je ook mee in je afweging denk ik? Voor mijn "oude" bold 9900 krijg ik 190 euro, voor een iphone 4 16 gb 220 euro, voor een samsung galaxy s2 210 euro, de galaxy s3 299 euro.

Dat is niet MIS hoor mensen!! (als het klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Ik heb ook al de reviews gelezen maar ben eigenlijk nog wel redelijk positief. De minpunten die ze opnoemen kan ik wel mee leven.

De batterijduur: Heel verschillend over gelezen ook van mensen die hem in bezit hebben in Engeland er inmiddels gewoon de "normale" accuduur mee halen als de concurenten als iPhone S3 enz. Daarnaast vind ik het zo'n groot voordeel dat de batterij gewoon te vervangen is zeker met die accessoires dat je die batterij in een soort van hoesje kan doen en ook gewoon je telefoon er mee kan opladen als hij bijna uitvalt en je bent bijvoorbeeld ergens mee bezig hoef je hem niet opnieuw op te starten. Daarnaast verwacht ik ook nog wel eventuele updates voor verbetering hier van.

De camera. Persoonlijk gebruik ik die weinig. En als ik hem gebruik maakt de kwaliteit mij niet dusdanig uit dat dat een dealbreaker zal zijn tov iOS of Android.

De apps. Geen een platform begon met een heleboel apps. ik vind dat ze het nog best goed doen voor een beginnend platform en als ik hoor wat er nog een beetje aankomt is het voor mij voldoende. En als het in een wat verder gevorderd stadium zit kan het alleen maar beter worden lijkt mij.

Dan de prijs. Ja ik had hem wel ongeveer zo verwacht. Ook weet ik van bekende dat de inkoopsprijs onder de 550 ligt dus de rest is gewoon marge dus denk ik wel dat ze voor 550 nog gaan komen, door bepaalde sites die er mee stunten.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wil je de inkoopprijs met ons delen? :9

Het review van tweakers is een hele andere ervaring wat ik met het toestel heb en dat over het scherm wat amoled is vond ik wel goed en scherp. Ook de snelheid van het starten van apps gaat lekker tenzij men android apps heeft getest die laden eerst in maar dat is eenmalig.

Blackberry was afgelopen maandag nog in groningen met zijn tour voor de z10 en dat was allemaal goed. De camera is ook oke maar heeft wat problemen met licht inval verwerking maar dit wordt software matig opgelost.Test met camera richt op een wat donkere hoek in de woonkamer en hij spring meteen lichter en dan zijn foto goed. Video chat is wel cool en een zeer goed geluid en beeld met 2 mpix camera.

De batterij is wel goed en vergelijkbaar met nexus LG, S3 en iphone 5. Maar zowel voor de laatste als blackberry kun je heel wat dingen instellen qua batterij besparing. Je zou ook met een BIS abo met push ook voordeel hebben naast veilig internet en email verkeer.

Ik weet niet wat ik met de review moet en dat had ik ook met nu.nl waarbij de man blijkbaar een super iphonefan is en dat mag maar er zijn punten die toch beter zijn. Keyboard. Hub syncs met windows and mac en zelfs icloud. Gesture en geen home button nodig. Voice control en herkenning is super goed. 4G en sper snel internet met 14.4 op 3G. DlNa en wifi support voor LG,Philips,Samsung Tv,s. Gamen op je TV of heb je een oud LCD sluit je de Mini HDMI aan, apple ook..

Maar het is ook qua specs mooi 1.5 Ghz cpu snapdragon, 2GB RAM, Verwisselbare batterij en uitbreidbaar met 64 Gb geheugen (50 euro) goexkoper dan een upgrade van Iphone 5 16 naar 64 Gb wat 250 euro kost. 8)7

Blackberry staat en zekers als derde nu bekend is dat windows aandeel zelfs verder daalt ondanks windows 8 en dat OS 10 er is met in mei juni met al 5 toestellen met OS 10. Sterke verkoop in UK ,Canada en Midden Oosten Is de enigste smet de US waar t-mobile aangeeft het toestel eerder op de markt wil want er valt niks te testen want het toestel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 14-02-2013 00:34 ]

Verwijderd te veel info

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 14-02-2013 01:23 ]

• TDCCBB
Nieuwe YouGov cijfers zijn in ieder geval vrij optimistisch:

http://bgr.com/2013/02/13...-loyalty-analysis-326658/

• iBenshi
Ja, ik las het. Goed om te zien dat er een positieve flow in zit. Nu is het aan BlackBerry om dat door te pakken.

• Big-Opti
  • Laatst online: 24-06 12:39
Belsimpel biedt hem in de pre-oder nu ineens aan voor €538 euro.
Is dat een gangbare prijs of wachten dat hij ergens nog verder in prijs zakt?

Alhoewel ik het idee heb dat ze de eerste maand niet (veel) verder gaan zakken en ik eigenlijks wel binnenkort een nieuwe telefoon nodig heb. Stiekem wil ik gewoon de BB Z10 met in achterhoofd dat ze hopelijk niet failliet gaan en het platform alleen maar beter gaan maken ^^,

• iBenshi
Dat is opzich wel een nette prijs. Ik denk toch dat de prijs voorlopig rond de € 550,- blijft hangen. Ik ga hem ook gewoon los halen. Het wachten is alleen zo vervelend.... :p

• TDCCBB
Gelukkig kan ik vanaf 1 maart weer een abo verlengen, dit plus de deal met BlackBerryInruilen.nl maakt eht haast een no brainer om voor de z10 te gaan icm een 1 jarig contract. Kijk ik in Juni wel welke killer ze dan weer op de markt gebracht hebben.

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
Op de webpagina van pdashop staat het volgende over de z10:

- LTE versie komt later.

- Delen van bestanden via NFC werkt alleen met andere BlackBerry toestellen.

Krijgen we hier geen LTE versie , ik dacht dat alle z10's 4g waren?

NFC is toch universeel net als bluetooth en zou met ieder toestel met NFC moeten kunnen pairen , toch ?

• iBenshi
janzeeschuimers schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:11:
Op de webpagina van pdashop staat het volgende over de z10:

- LTE versie komt later.

- Delen van bestanden via NFC werkt alleen met andere BlackBerry toestellen.

Krijgen we hier geen LTE versie , ik dacht dat alle z10's 4g waren?

NFC is toch universeel net als bluetooth en zou met ieder toestel met NFC moeten kunnen pairen , toch ?
Waarschijnlijk zal in eerste instantie in Nederland de "London variant" geleverd worden.
Research In Motion (RIM) gaat met enkele BlackBerry 10 toestellen ook 4G ondersteunen. Zover nu bekend is zal in ieder geval de BlackBerry Z10 maximaal gebruik maken van een 4G-netwerk. Echter zal RIM vier verschillende versies van de Z10 aanbieden onder de volgende namen: London, Liverpool, Laguna, en Lisbon. De BlackBerry 10 Laguna, Liverpool en Lisbon zullen CDMA toestellen zijn en 4G aanbieden. De BlackBerry 10 London zal wereldwijd te gebruiken zijn op het GSM netwerk maar zal geen ondersteuning bieden voor 4G.
Wat NFC betreft: qua hardware zal de NFC in BlackBerry wel compatibel zijn met andere telefoons. Ik denk alleen dat BlackBerry qua software NFC voorlopig alleen gebruikt voor het delen van BBM ID's. Mogelijk dat via andere apps meer NFC sharing mogelijkheden geïntroduceerd worden.

Blackberry Z10 gaat op 4G komen in Nederland bij KPN. zie link

4G check kpn ,zie link

Rotterdam, Den Haag ,Zoetemeer in de Lente _/-\o_ Eerst de West en dan de rest

Op 4G is het wel super snel met 20 Mb op speedtest en youtube HD en online een 3D spel gaat gewoon goed. Het is sneller dat ziggo internet Z1, Ik heb 40. Het is vet maar je gaat er door wel meer data door gebruiken. }:O

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 14-02-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501530

Ik las zojuist idd ook dat Nederland de 4G/lte versie krijgt. Stond in de review bij typhone op de site.

Zie: http://www.typhone.nl/gsm/blackberry/z10

Wel relaxed aangezien je dan geen gepruts krijgt zodra deze netwerken opgetuigd zijn. Zal overigens nog wel ff duren voordat je in heel nl een goede dekking hebt. Maar het begin is er in elk geval. Helaas is mijn iphone 4s niet geschikt. Maargoed, wellicht over een jaartje overstappen op een 4g unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Anoniem: 103465 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:12:
Blackberry Z10 gaat op 4G komen in Nederland bij KPN. zie link

4G check kpn ,zie link

Rotterdam, Den Haag ,Zoetemeer in de Lente _/-\o_ Eerst de West en dan de rest

Op 4G is het wel super snel met 20 Mb op speedtest en youtube HD en online een 3D spel gaat gewoon goed. Het is sneller dat ziggo internet Z1, Ik heb 40. Het is vet maar je gaat er door wel meer data door gebruiken. }:O
Waar zie jij dat dan? Ik zie namelijk (als je het abonnement uitzoekt) dat dit toestel juist niet geschikt is voor 4G.
Zowel je telefoon als MB-bundel moeten geschikt zijn voor 4G, om gebruik te maken van 4G snelheid.
Je hebt geen MB-bundel met 4G snelheid
Je toestel is niet geschikt voor 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De versie die in NL uitkomt zou juist wel 4G moeten ondersteunen (quad-band LTE)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:36:
De versie die in NL uitkomt zou juist wel 4G moeten ondersteunen (quad-band LTE)....
Ja die in Nederland is 4G ready voor NL providers testen het eerst en gaat het los.

Je zou kunnen kijken op hi site daar wordt specifiek wel 4G aangegeven met 2500 Mb en hoger.

EXTRA

Ik heb nog even allerlei specs laten afwegen met die van de Z10 met de iphone 5, :S3 ,experia Z en experia T en ander toekomstige toekomstige toestellen.

Het scherm is dan weliswaar beter en de camera op bepaald punten ook dan de iphone 5. Ook Ram en 4G ready. Uitbreidbaar geheugen met 64 Mb (55 euro) en verwisselbare batterij zijn pluspunten. De iphone is way tte duur, echt duur qua specs. De S3 heeft een veel redelijke prijs en de nieuwe Experia Z met 629 is verklaarbaar op de huidige markt. De z10 met 580 euro is gewoon weliswaar beter dan de iphone 5 en S3 op veel punten maar de prijsstelling gaat in Nederland voor problemen zorgen omdat er voor de zomer nog een aantal toestellen bij komen die betere specs hebben tegen een meerprijs van 50 euro. Ik d9nk zelf dat blackberry de prijs van zijn toestel op 500-529 moet proberen moet te krijgen of voor 549,00 standaard een lader standaard erbij moet leveren als extra dan is het beter, want zodra het toestel uitkomt is de prijs duidelijk binnen 2 maanden te hoog. Het kan zich meten met S3 en iphone 5 maar er komt een nieuwe genaratie die maar een paar tientjes duurder is. Blackberry be warned 4 U succes

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 16-02-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
En welke zouden er dan nog meer moeten komen behalve de Q10? vergeet niet dat de SIII ook erg aan de prijs was toen deze net uit kwam, dat zal met de S4 niet anders zijn straks en daar is ook niet veel over bekend wat betreft specs ( zelfs octacore is niet zeker ) Ik ben heb zelf een SIII maar ik moet zeggen ( en ik heb echt veel youtube filmpjes bekeken ) de Z10 loopt echt veel vloeiender, als je alleen al na gaat dat, als je bij een SIII van apps naar widgets gaat en je gaat direct scrollen je dan echt mega veel lag hebt de eerste twee seconde en dat voor een quadcore ...dan is dat niet echt jofel, en zo waren er nog tal van zaken die niet vloeiend liepen bij de release van de SIII ( btw ook de nieuwe Sony heeft last van lag ;) ). Ik weet zeker dat een maand na dat de Z10 hier uit komt de prijs al wel zal zakken ( was bij de SIII ook zo )

[ Voor 3% gewijzigd door dave1972 op 17-02-2013 08:24 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De blackberry is geheel ontleed en het toestel de Z10 kost aan onderdelen 154 dollar en
dat is duurder dan de iphone 5 16 Gb.

Processor $23.50
Touchscreen $26.50
Cameras $15.00
Flash storage (16GB) $9.00
Other components $ 21.00
Remaining major materials $ 59.00

De componenten die de Z10 gebruikt zijn beter dan de iphone 5 qua kwaliteit werd ook nog even gemeld en
dat te bedenken dat apple een stuk duurder verkocht wordt. Voordeel is ook het uitbreiden met een geheugen kaart en losse batterij die ook weer te vervangen is voor een zwaardere exemplaar.

short video

or this one above 12 years old.

bron CNN money today

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 17-02-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
voor diegene die BB niet als een hit zien :p http://www.thegadgetmaste...to-europe-to-middle-east/

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackBerry Z10 is Crushing iPhone 5, Galaxy SIII and Note II in Customer Satisfaction da klik

Amazon reviews zijn ook goed 4.5 out of 5

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 19-02-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 103465 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:50:
[...]

BlackBerry Z10 is Crushing iPhone 5, Galaxy SIII and Note II in Customer Satisfaction da klik

Amazon reviews zijn ook goed 4.5 out of 5
Lijkt me een beetje moeilijk te zeggen nu hij net twee weken verkrijgbaar is. Het zou mooi zijn als ze dat over een jaar nog steeds zeggen. Bij de iphone 5 en Galaxy S III riep iedereen eerst ook hallelujah, maar kwamen na een maand of twee wat problemen naar voren zoals haarscheurtjes of brakke batterijen. Het kan best zijn dat dat voor de Z10 ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Mooi nieuws, ik begrijp net via BlackBerry Facebook, dat mocht je eerder van www.blackberryinruilen.nl gebruik gemaakt hebben, dan mag je ook nu gewoon weer je OS7 device inruilen via die site.

Het werkt dus voor iedereen, en trouwe klanten worden eens niet uitgesloten. Niet gek. Nu de keuze maken of ik mijn 9900 of mijn 9800 inruil.

[ Voor 31% gewijzigd door TDCCBB op 19-02-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Laatst online: 16:24
Kijk ik nou niet goed of zie ik geen z10 tussen de nieuwe aankoop op www.blackberryinruilen.nl?
Zag net dat levertijden zijn veranderd naar week 13.....

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Staat er gewoon tussen hoor! Week 13 zie ik ook op meerdere plekken, dat is rijkelijk laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De blackberry Z10 komt later doordat de verkoop zo lekker gaat (de datum is nu onbekend) en het vermoeden is dat het nog later wordt mede omdat India en Indonesia ook heel wat zullen afsnoepen. De Z10 gaat bij lancering zoiezo 4G ondersteunen voor Nederland en wat is de software mooi en zo vergelijkbaar met windows, android en blackberry. Alle goed dingen zitten erin maar dan net het puntje op de i :) . blackberry gaat goed en als je al nagaat dat de preorder in the Uk boven de 100.000 zat voordat het toestel op de markt kwam is uniek.

De recensie van gebruikers is ook erg goed en scoort beter dan de iphone 5 en S3 en vanmiddag weer
getest met daarnaast de Nokia zoals de Hub van Nokia en dan zie je mooie overeenkomsten tussen de
windows 8 en OS10 maar bij OS10 vindt ik het net iets beter en mooier. Ook de iconen bij windows vind ik
storend en bij blackberry heb je gesture, vete multitasking en alles met een swipe zo makkelijk te bedienen.

Het keyboard van windows is ook goed vooral de prediction maar die is bij Blackberry ook zekers goed en ook sneller daardoor met typen omdat je de woorden kun swippen. Blackberry heeft iets goed neergezet naast OS7 welke gewoon op de markt blijft bestaan naast OS 10.

ik begrijp echt niet dat providers deze kans aangrijpen om het toestel op te pakken voor een mega verkoop. Zie Vodafone of KPN en vooral de laatste welke gewoon over een paar maanden het hele westen bijna op
4 G heeft zitten is dat met weer een 4G een top toestel. :*) Hoewel de Experia Z ook geweldig is is het wel weer de zoveelste android toestel en uiteindelijk niks nieuws behalve dat het toestel onder water kan :9~

De enige minpunt is dat OS 10 geen BIS ondersteunt en dus geen extra beveiliging zoals vroeger maar dat moet de provider afhandelen en men gebruikt geen compresie meer hierdoor waardoor je verbruik gemiddeld 5x zo veel wordt met je toestel. Dit is ook daarom dat mijn keuze niet geheel is gevallen voor blackberry.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 19-02-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Het probleem is dat er hier in Nederland een negatieve sfeer hangt rondom Blackberry. Dit komt mede door de reviews van Tweakers en Nu.nl.
Als de schrijvers van deze 2 reviews de focus voornamelijk op het nieuwe besturingsysteem hadden gelegd zonder het te vergelijken met andere OS'en die al veel verder zijn, dan zouden mensen Blackberry meer een kans geven en zou het sneller kunnen groeien. Nu leggen ze de nadruk voornamelijk op het aantal Apps wat een stuk minder is.

Ik zelf heb een Android Tablet, een Ipod Touch en een Blackberry 9900 bold, maar niks werkt zo fijn als de Bold. Stabiel, snel en het zit heel logisch in elkaar. Ik hoop dat dit ook het geval is bij de Z10, dan is voor mij de keus erg makkelijk.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

tja dat de data compressie weg gaat is toch wel een heel erg jammer. Ik gebruikte echt heel erg weinig data altijd op mn BB 9700 en dat was zeker met die "nieuwe" prijzen op gebied van data toch wel een van de grote punten waarom ik hem nog altijd heb. Ik ben benieuwd hoeveel data ik straks ga gebruiken maar mijn 250MB BIS bundel is sowieso veel te weinig.

De blackberryinruilen.nl actie is wel erg aantrekkelijk zelfs voor een bold 9000 krijg je nog +- 75 euro wat toch mooi mee genomen is. Die site werkt trouwens niet op safari op mn macbook alleen chrome op mn macbook doet hij het wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Spacey23 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:09:
Het probleem is dat er hier in Nederland een negatieve sfeer hangt rondom Blackberry. Dit komt mede door de reviews van Tweakers en Nu.nl.
Als de schrijvers van deze 2 reviews de focus voornamelijk op het nieuwe besturingsysteem hadden gelegd zonder het te vergelijken met andere OS'en die al veel verder zijn, dan zouden mensen Blackberry meer een kans geven en zou het sneller kunnen groeien. Nu leggen ze de nadruk voornamelijk op het aantal Apps wat een stuk minder is.

Ik zelf heb een Android Tablet, een Ipod Touch en een Blackberry 9900 bold, maar niks werkt zo fijn als de Bold. Stabiel, snel en het zit heel logisch in elkaar. Ik hoop dat dit ook het geval is bij de Z10, dan is voor mij de keus erg makkelijk.
Trust me die BB wordt het hier ook, en al helemaal als ze er voor kunnen zorgen dat voor die tijd Whatsapp native aanwezig is. Ik heb altijd Android gehad en een windowsphone, windowsphone werkte lekker maar als we het over tekortkomingen hadden als beginnend OS dan was die het wel, Android ben ik op uitgekeken. Dus de Z10 is een mooie optie en ik weet zeker dat die aardig wat van het marktaandeel van apple zal snoepen, waarom?........omdat die dus echt totaal niks vernieuwends brengen en mensen daar zo langzamerhand op uitgekeken raken :P :9

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Spacey23 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:09:

Die sfeer komt niet door de reviews, BB probeert een nieuw OS op de markt te zetten wat qua technische werking op de telefoon misschien wel goed kan werken. Het loopt qua vergelijken met al het andere gewoon achter. Je kan de vraag stellen alsof het wel zo verstandig van BB is om door te blijven gaan met een eigen OS. Mag ik je als voorbeeld geven; Symbian? Het ooit zo grote Nokia is niet voor niets over gegaan naar een omgeving waarvan ze hoop hebben dat dit zo groeien. Al hoewel er nu ook al weer geruchten zijn dat Nokia aandachtige aan het kijken is alsof het zinvol is om ook geen Android toestel op de markt te zetten.

BB wed op haar eigen paart, om het zo maar te zeggen, dat mag, maar zorgt daarmee wel dat ze gewoon worden vergleken met iOS, Android en zelfs Windows Phone.

Naar mijn ogen is dit ook gewoon terecht, het zal dan ook niet meer dan normaal zijn dat een reviewer niet wijst op de kans dat een nieuw OS niet helemaal tot bloei zou komen. Dit is gewoon een risico bij BB.

Het is dus niet; "het geen kans geven" Het is meer waarschuwen voor de risico's.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Johnny E

Dôh !!

We hebben vandaag op de zaak een demo gekregen van de BB Z10 en de nieuwe functies. Hoewel ik echt een bloed hekel heb aan de BB6 en 7 devices vindt ik de Z10 toch echt wel een vernieuwend toestel. Het kan de concurentie met de iOS, Android en WP devices prima aan. Ze hebben wellicht niet alle features maar aan de andere kant hebben ze voor de zakelijke markt een aantal zeer goede en unieke features (balance).

Het grootste nadeel van de BB10 devices is toch wel weer de nieuwe servers, de licenties en de "hoge" kosten voor het apparaat.

Ik hoop dat het ze gaat lukken maar heb wel zo mijn twijfels.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Zoals ik net schreef ben ik daarom ook bang dat het hele eco-systeem BlackBerry de das om gaat doen.
Veel bedrijven zijn al over naar andere platformen, iOS zie je steeds meer in bedrijfsculturen, al dan niet met "eigen apps"

Onlangs kwam hier een CV-Monteur over de vloer, die doen alles via een Nexus, van afspraken, interne (digitale communicatie) tot CRM via een eigen app.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:30:
[...]

Die sfeer komt niet door de reviews, BB probeert een nieuw OS op de markt te zetten wat qua technische werking op de telefoon misschien wel goed kan werken. Het loopt qua vergelijken met al het andere gewoon achter.
IOS is de OS die het meest achterloopt en bij elke update meer problemen heeft en steeds meer geplakt moeten worden. De os is ook al 10 jaar oud en Android doet het toch beter en vernieuwder dan ios en loopt daarin verder voor met nieuwe vernieuwingen.

Als je kijkt naar de nieuwe OS 10 dan zie je dat er veel goede dingen zijn die windows 8 ook heeft. Windows 8 zijn basis is veel beter dan ios en android ook op gebied van beveiliging en bedrijfsleven.

Blackberry OS 10 heeft alles wat Windows 8 heeft maar iets mooier en beter. Als je kijkt naar android zie je facebook of gmail die goed hebben gezien hoe blackberry zijn systeem heeft opgebouwd qua gesture ( PLAYBOOK) en ook Sense 5 heeft wat weg van een mix van Blackberry OS 10 en Windows 8 en moet zeggen dat ziet er ook goed uit.

Als je aangeeft dat OS 10 oud is dan heb je het mis want eind dit jaar heb je UBUNTU en die lijkt erg verdacht veel weer OS 10 en iets van Sense 5 maar weer toch android bekend. Nee Android en IOS zijn oud en de laatste is saai waarbij android nog steeds vernieuwend is zijn er drie nieuwe partijen Windows 8, Ubuntu (november) en Blackberry OS 10 die zich mogen bewijzen.

Het draait dit jaar niet meer om cpu,gpu, scherm grote want we hebben deze zomer de max wel bereikt en een 1,5 Ghz duocore is voldoende en graag minimaal 2 GB RAM en dan is uiteindelijk de SOFTWARE AAN de beurt en dat gaan we kijken naar OS, veiligheid etc.

• iBenshi
Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:42:
Zoals ik net schreef ben ik daarom ook bang dat het hele eco-systeem BlackBerry de das om gaat doen.
Veel bedrijven zijn al over naar andere platformen, iOS zie je steeds meer in bedrijfsculturen, al dan niet met "eigen apps"

Onlangs kwam hier een CV-Monteur over de vloer, die doen alles via een Nexus, van afspraken, interne (digitale communicatie) tot CRM via een eigen app.
Juist die eigen (enterprise) apps is iets waar BlackBerry sterk in is. Met BlackBerry Balance biedt het bedrijven de ideale omgeving om zakelijke apps te distribueren en te beheren. Ik verwacht niet dat bedrijven nu ineens massaal gaan overstappen maar denk wel dat dit in de komende tijd meer en meer zal worden. iOS is ook niet in 1 jaar zo populair geworden als het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Laatst online: 09-06-2019
Volgens de review van Tweakers is de batterij van de Z10 dramatisch. Uit de testen die GSMArena heeft gedaan komen echter andere resultaten naar voren. Als je de Blackberry Z10 gebruikt om 1 uur per dag te bellen, te surfen en video's te bekijken, dan houdt de Z10 het 46 uur vol. De Iphone 5 haalt, in test van GSMArena, 51 uur. Kortom: dat zijn helemaal geen slechte resultaten. Hier volgt de link van de test.

http://blog.gsmarena.com/...-done-results-are-inside/

[ Voor 32% gewijzigd door emporio81 op 22-02-2013 18:32 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste