Je kan het ook andersom bekijken, je mag van BB een volwassen OS verwachten.. 
maar goed valt over te twisten.
maar goed valt over te twisten.
[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 08-02-2013 14:06 ]
[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 08-02-2013 14:06 ]
Ik vind dat hij redelijk neutraal meldt welke positieve en negatieve punten hij gemerkt heeft tijdens de reviewperiode, en aan de hand daarvan concludeert dat de Z10 op dit moment nog geen volwaardig alternatief voor een highend Android of iOS device is, terwijl de adviesprijs wel in die ordegrootte ligt.iBenshi schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:03:
[...]
Maar je mag toch wel van een tech journalist verwachten dat hij het onderscheid weet te maken tussen een nieuw OS (ondanks dat BlackBerry natuurlijk al lang bestaat) en een volwassen OS.
Anoniem: 103465
Het valt me op dat een een aantal negatieve reacties zoals vanmorgen op NU.NL erg negatief zijn en dat komtiBenshi schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:03:
[...]
Maar je mag toch wel van een tech journalist verwachten dat hij het onderscheid weet te maken tussen een nieuw OS (ondanks dat BlackBerry natuurlijk al lang bestaat) en een volwassen OS.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 08-02-2013 14:40 ]
Hij heeft valide punten, dat klopt. Maar het toestel is nog niet in Nederland uit, en de Apps voor Nederland zijn onderweg (dus waarschijnlijk bij Nederlandse launch wél aanwezig). Dat maakt de review minder correct.Gtoniser schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:42:
Ik moet wel zeggen dat het fanboy gehalte wat hoog is in dit topic. Over het algemeen heeft hij gewoon valide punten, en voor de gemiddelde consument maakt het niet super veel uit hoeveel potentie een OS/telefoon heeft, het gaat ze er vooral om wat ze er nu op dit moment mee kunnen.
Of het OS daadwerkelijk snel traag is zullen we vanzelf wel merken.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 08-02-2013 15:08 ]
Anoniem: 398486
http://crackberry.com/fin...-neat-trick-brighten-themTDCCBB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:59:
[...]
Tsja, Colin staat niet bepaald bekend als een BB fan.
De slechte camera kwaliteiten in het donker staat een tweak voor op Crackberry. Het hele apps verhaal blijft wel erg treurig naar voren komen in de meeste reviews. Nee er zijn nog niet veel NL apps, maar tijdens de dev days zijn er toch meerdere aangekondigd.
Het trage openen van mail en apps heb ik nog nergens eerder terug gelezen, dus ik hoop dat het niet iets serieus is. En het niet kunnen wennen na een week aan een OS, binnen 1 uur was ik lyrisch over mijn playbook en snapte ik mijn android tablet niet meer. Lijkt mij een typisch persoonlijk geval. Hij past bij je, of niet.
Vergeet niet dan nieuws en reviews gekocht kunnen worden. Je krijgt dan een artikel welke is betaald door een merk. In amerika zie je dit en ook en op socila media zie je dit ook meer.
Fanboy alert. Waar baseer je dat op? de iPhone en iPad behoren tot de meest stabiele apparaten die ik ken. Bovendien is de software erg goed afgewerkt (dus geen onverwacht gedrag of functies die soms spontaan niet werken), waar je in Z10 reviews leest dat het BB OS behoorlijk wat glitches vertoont hier en daar. Om over mijn klassieke Blackberry maar te zwijgenAnoniem: 103465 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:05:
OS10 heeft minder gemiddeld minder bugs dan elke apple OS software.
[..]
Bij apple is toch niet alles zo stabiel... http://mobiel.nu.nl/tech/...raadt-upgrade-ios-61.htmlBigs schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Fanboy alert. Waar baseer je dat op? de iPhone en iPad behoren tot de meest stabiele apparaten die ik ken. Bovendien is de software erg goed afgewerkt (dus geen onverwacht gedrag of functies die soms spontaan niet werken), waar je in Z10 reviews leest dat het BB OS behoorlijk wat glitches vertoont hier en daar. Om over mijn klassieke Blackberry maar te zwijgen
heel goed punt! en vergeet niet dat dit probleem met ios 5, en 4 ook wasgenberg23 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:19:
[...]
Bij apple is toch niet alles zo stabiel... http://mobiel.nu.nl/tech/...raadt-upgrade-ios-61.html
Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden uit het verleden.
Apple zou ze wel genoeg geld betalenAnoniem: 103465 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 01:18:
[...]
Vergeet niet dan nieuws en reviews gekocht kunnen worden. Je krijgt dan een artikel welke is betaald door een merk. In amerika zie je dit en ook en op socila media zie je dit ook meer.
Op dit moment is er echt iets gaande in amerika en dat is dat de providers het toestel op onverklaarbare wijze sinds november aan het testen zijn. Het toestel werkt goed in UK Canada en toch geeft men geen reden wat er aan de hand is. Er worden daar steeds meer vragen gesteld hoe en waarom en het begint er op te lijken dat men de lancering tegenhoudt maar waarom is niet duidelijk. Speculaties genoeg
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 10-02-2013 03:50 ]
4G is er op sommige plekken al. Hiermee behaal je hogere snelheden, dus dat is mooi meegenomen. De Z10 is dus future-proofitsyaboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:42:
Cool om de Z10 op de hi site te zien. Echter 4G? Volgens hun dekkingskaart regio Amsterdam. Iemand daar ervaring mee? Wist niet dat ze al 4G hadden.
En weet nou niet wat ikvan dat toestel lease moet vinden..
Tomorrow is not today!
Ik dacht dat KPN nog de enige was..Spacey23 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:45:
[...]
4G is er op sommige plekken al. Hiermee behaal je hogere snelheden, dus dat is mooi meegenomen. De Z10 is dus future-proof
Ik zelf wil hem via Vodafone kopen, maar mijn abonnement loopt nog een tijdje door helaas.
Vodafone heeft alleen een 2600mhz 4G netwerk en dat reikt vaak niet meer dan enkele tientallen meters.itsyaboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:55:
[...]
Ik dacht dat KPN nog de enige was..
Ik zie net dit op vodafone: http://www.vodafone.nl/sh...ackberry-z10/sku53480033/
[ Voor 64% gewijzigd door itsyaboy op 10-02-2013 21:57 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Hij is nog niet uit, dus veel concurrentie is er niet.Rudedadude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:19:
In de voorbestelling is de prijs van de Z10 inmiddels gestegen van 556 naar 598 euro. Waar duidt dat op? Is dat een normale gang van zaken, of is er dan veel animo, of bijvoorbeeld weinig aanbod?
pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart
[ Voor 11% gewijzigd door emporio81 op 11-02-2013 12:27 ]
[ Voor 33% gewijzigd door SECURITEH op 11-02-2013 20:56 . Reden: Update! ]
Extreem veel multicast kan inderdaad voorkomen door een defect in hun netwerk... maar toch wel vreemdBig-Opti schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:27:
Hmm is misschien ook wel handig om te weten op welk netwerk hij zit met die telefoon.
Ik las een paar dagen terug 'veel' mensen bij T-mobile / Tele2 klagen over dat hun dataverbruik enorm hoog is zonder duidelijke verklaring.
Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor settings hij heeft aanstaan m.b.t. updaten van mailclients, social feeds etc. En of hij kan zien / nagaan wat precies voor het dataverkeer heeft gezorgd (mogelijke bestanden, attachments, updates die zijn binnengekomen, een stream die aanstond...)
[ Voor 20% gewijzigd door TDCCBB op 12-02-2013 10:43 ]
De webshops die hem eerst voor 556 euro aanboden hebben de prijs opgehoogd naar 599. Typhone is zover ik weet momenteel het goedkoopst met 559 euro.Rudedadude schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:19:
In de voorbestelling is de prijs van de Z10 inmiddels gestegen van 556 naar 598 euro. Waar duidt dat op? Is dat een normale gang van zaken, of is er dan veel animo, of bijvoorbeeld weinig aanbod?
pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart
12 x 330WP | Oost/west
OS heeft grotere bugs en meer en nu met de laatste update was er weer een bug. Het betekend niet dat een OS dan meteen een drama is. ios en android werken voor de rest toch wel.Bigs schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Fanboy alert. Waar baseer je dat op? de iPhone en iPad behoren tot de meest stabiele apparaten die ik ken. Bovendien is de software erg goed afgewerkt (dus geen onverwacht gedrag of functies die soms spontaan niet werken), waar je in Z10 reviews leest dat het BB OS behoorlijk wat glitches vertoont hier en daar. Om over mijn klassieke Blackberry maar te zwijgen
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 12-02-2013 19:16 ]
Dream on en OS 7.1 is zekers wel goed voor toestellen met keyboard. De fout die blackberry heeft gemaakt net als Nokia om zijn os te upgrade naar touchscreen. Nokia had symbian en dat ging ook mis. Blackberry heeft redelijk op tijd ingegrepen met os 10 maar die is nu later uitgekomen. Nokia heeft uiteindelijk voor windows gekozen. Trouwens gebruik zelf geen blackberry maar kan wel zeggen dat met de iphone in percentage veel meer klachten geeft op data verbruik, vastlopers en niet herkennen van sims.Bigs schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:07:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 12-02-2013 19:39 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 12-02-2013 19:58 ]
erg positief @ vodafone, krijg er tranen in mn ogen vanAnoniem: 103465 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:50:
Even twee providers en reviews van kopers
Telus en vodafone UK
Het is wel positief maar tranenAnoniem: 398486 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:55:
[...]
erg positief @ vodafone, krijg er tranen in mn ogen van
tranen van blijheid dat zoveel mensen zo positief zijnAnoniem: 103465 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:00:
[...]
Het is wel positief maar tranen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 12-02-2013 20:12 ]
[ Voor 1% gewijzigd door itsyaboy op 12-02-2013 20:22 . Reden: typo ]
Dat doen mensen altijd.. die hebben de telefoon niet maar schrijven wel een review, vodafone moet daar eens op controllerenitsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:21:
Haha op www.vodafone.nl is er ook 1 klanten beoordeling en raad maar: 1 uit 5 sterren. Hij beweert de telefon al enkele dagen in zn bezit te hebben maar zet als begeleidend schrijven: "Ik zou het niet meer wagen een Blackberry, aangezien de laatste blackberry`s die ik heb gehad erg slecht waren, ga ik tog maar over naar een Samsung 3S."
Hier sta sla je toch steil van achterover?
Maar waarom? Ik ga toch ook niet de iPhone 6 zonder enige gebruikerservaring afkraken omdat ik Apple niet leuk vind? Wat zijn mensen toch belachelijk.Anoniem: 398486 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:23:
[...]
Dat doen mensen altijd.. die hebben de telefoon niet maar schrijven wel een review, vodafone moet daar eens op controlleren
Ik heb ze meteen eventjes getweetitsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Maar waarom? Ik ga toch ook niet de iPhone 6 zonder enige gebruikerservaring afkraken omdat ik Apple niet leuk vind? Wat zijn mensen toch belachelijk.
Heb het gewoon als ongepast gemeldt, enkele dagen geleden al. Zal vodafone wel niks mee doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 12-02-2013 20:27 ]
[ Voor 46% gewijzigd door itsyaboy op 12-02-2013 20:51 ]
Ahhh! zeg dat danitsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:33:
Haha dat zal ze leren. Good job!
edit: ik volg je nu trouwens, ben bigassbitchin..
Hij bedoelt de blackberry met 2G en os 4itsyaboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:21:
Haha op www.vodafone.nl is er ook 1 klanten beoordeling en raad maar: 1 uit 5 sterren. Hij beweert de telefon al enkele dagen in zn bezit te hebben maar zet als begeleidend schrijven: "Ik zou het niet meer wagen een Blackberry, aangezien de laatste blackberry`s die ik heb gehad erg slecht waren, ga ik tog maar over naar een Samsung 3S."
Hier sta sla je toch steil van achterover?
Ik wilde niet onbeleefd overkomenAnoniem: 398486 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:11:
[...]
Ahhh! zeg dat dandan wist je al over al die andere series (zie stukje hier boven) hehe
Ik zou of die Arista of hoe dat ding heet willen, of torcheerst maar zien wanneer ze komen.
Sowieso 10inch playbook of die met toetsenbord
Want als je straks ook bepaalde linux programma's er op kan krijgen gaat het geweldig worden
[ Voor 45% gewijzigd door iBenshi op 13-02-2013 09:11 ]
Hoewel ik het een evenwichtige review vind, mis ik in deze review wel wat meer diepgang m.b.t. BlackBerry World (bijv. de mogelijkheid om naast apps ook muziek/tv series te kopen). Daarnaast is het denk ik ook de moeite waard om te vermelden dat de browser gewoon degelijk is en flash support heeft wat niet perse noodzakelijk is maar wel prettig is als je het nodig hebt. Persoonlijk vind ik de maps apps wel een beetje karig, ik denk dat je met google maps in de browser beter af bent.iBenshi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:55:
Tweakers heeft ook een review van de Z10 geplaatst. Ik moet zeggen dat het wel één van de meest evenwichtige reviews van de Z10 is (van Nederlandse bodem althans). Accu problemen zijn inderdaad serieus (hoewel niet verrassend voor een nieuw platform en telefoon) maar zijn wel aan te pakken met software updates. BlackBerry heeft werk aan de winkel
Apps zijn vaak het probleem, icloud en update's schakel ze uit en doe ze alleen via wifi. Heb je een appleBig-Opti schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:27:
Hmm is misschien ook wel handig om te weten op welk netwerk hij zit met die telefoon.
Ik las een paar dagen terug 'veel' mensen bij T-mobile / Tele2 klagen over dat hun dataverbruik enorm hoog is zonder duidelijke verklaring.
Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor settings hij heeft aanstaan m.b.t. updaten van mailclients, social feeds etc. En of hij kan zien / nagaan wat precies voor het dataverkeer heeft gezorgd (mogelijke bestanden, attachments, updates die zijn binnengekomen, een stream die aanstond...)
Je kan veel apps gewoon downloaden. Een aantal apps wat er komt is een verbeterde een aangepaste port van skype die mooi wordt. Spotify komt eraan, Facebook , tweeter ook op gebied van media is er genoeg en je kan via kalemsoft bijvoorbeeld ook streamen van films binnenshuis. Ook boeken en strips lezen kan en ik weet niet wat er nog meer nodig is behalve nog meer apps van het zelfde.falcon4ever schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:01:
[...]
Hoewel ik het een evenwichtige review vind, mis ik in deze review wel wat meer diepgang m.b.t. BlackBerry World (bijv. de mogelijkheid om naast apps ook muziek/tv series te kopen). Daarnaast is het denk ik ook de moeite waard om te vermelden dat de browser gewoon degelijk is en flash support heeft wat niet perse noodzakelijk is maar wel prettig is als je het nodig hebt. Persoonlijk vind ik de maps apps wel een beetje karig, ik denk dat je met google maps in de browser beter af bent.
Wat ik wel opmerkelijk vind is de vertraging die steeds word vermeld. Ik heb de Dev Alpha A&B nu al een tijdje gebruikt maar een duidelijke vertraging nooit echt gemerkt. Volgens mij is dit eerder gerelateerd aan apps die niet op de juist manier pauseren maar gewoon blijven door draaien terwijl ze niet 'active' zijn. Overigens vind ik de apps die ik tot zover ontwikkeld heb beter draaien op het BB10 platform dan op Android (en allen zijn native geimplementeerd).
Dat laatste bedoel je apps want de os is goed - meerwaarde is dat het er eindelijk is een os wat ook lijkt op windows 3.1 zoals android en iosArcticWolf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:42:
En ja hij is mooi, maar op de prijs, hardware, software haalt hij het gewoon helemaal niet. Vooral niet in deze tijd....
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 13-02-2013 11:22 ]
Pixel 9 Pro XL
geen meerwaarde dus en een factor 2 duurder dan de competitie (bijwijze van)Anoniem: 103465 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:21:
[...]
Dat laatste bedoel je apps want de os is goed - meerwaarde is dat het er eindelijk is een os wat ook lijkt op windows 3.1 zoals android en ios
Wat waren je verwachtingen dan? Op voorhand was al duidelijk dat BlackBerry 10 niet direct partij zou zijn voor iPhone of Android; hoogstens Windows Phone. De punten die in de reviews naar boven komen (accu bijv.) zijn vervelend maar goed en snel oplosbaar. Nederlandse apps moeten (en gaan) nog komen.Niku schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:
Net als de review van nu.nl die redelijk vernietigend was, is de tweakers review niet veel beter. Haak nu definitief af. Had toch stukken meer verwacht van BB, jammerjammer.
Ik had erg hoge verwachtingen inderdaad. Het resultaat zoals het nu is, zeker in verhouding tot de prijs, valt me tegen. De recensie is ook niet gematigd positief, maar gewoon behoorlijk negatief.iBenshi schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:46:
[...]
Wat waren je verwachtingen dan? Op voorhand was al duidelijk dat BlackBerry 10 niet direct partij zou zijn voor iPhone of Android; hoogstens Windows Phone. De punten die in de reviews naar boven komen (accu bijv.) zijn vervelend maar goed en snel oplosbaar. Nederlandse apps moeten (en gaan) nog komen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
De prijs van 549 is idd de top en een prijs van 500 zou beter zijn.ArcticWolf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:14:
[...]
geen meerwaarde dus en een factor 2 duurder dan de competitie (bijwijze van)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 14-02-2013 00:34 ]
Ja, ik las het. Goed om te zien dat er een positieve flow in zit. Nu is het aan BlackBerry om dat door te pakken.TDCCBB schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:27:
Nieuwe YouGov cijfers zijn in ieder geval vrij optimistisch:
http://bgr.com/2013/02/13...-loyalty-analysis-326658/
Waarschijnlijk zal in eerste instantie in Nederland de "London variant" geleverd worden.janzeeschuimers schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:11:
Op de webpagina van pdashop staat het volgende over de z10:
- LTE versie komt later.
- Delen van bestanden via NFC werkt alleen met andere BlackBerry toestellen.
Krijgen we hier geen LTE versie , ik dacht dat alle z10's 4g waren?
NFC is toch universeel net als bluetooth en zou met ieder toestel met NFC moeten kunnen pairen , toch ?
Wat NFC betreft: qua hardware zal de NFC in BlackBerry wel compatibel zijn met andere telefoons. Ik denk alleen dat BlackBerry qua software NFC voorlopig alleen gebruikt voor het delen van BBM ID's. Mogelijk dat via andere apps meer NFC sharing mogelijkheden geïntroduceerd worden.Research In Motion (RIM) gaat met enkele BlackBerry 10 toestellen ook 4G ondersteunen. Zover nu bekend is zal in ieder geval de BlackBerry Z10 maximaal gebruik maken van een 4G-netwerk. Echter zal RIM vier verschillende versies van de Z10 aanbieden onder de volgende namen: London, Liverpool, Laguna, en Lisbon. De BlackBerry 10 Laguna, Liverpool en Lisbon zullen CDMA toestellen zijn en 4G aanbieden. De BlackBerry 10 London zal wereldwijd te gebruiken zijn op het GSM netwerk maar zal geen ondersteuning bieden voor 4G.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 14-02-2013 20:40 ]
Anoniem: 501530
Waar zie jij dat dan? Ik zie namelijk (als je het abonnement uitzoekt) dat dit toestel juist niet geschikt is voor 4G.Anoniem: 103465 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:12:
Blackberry Z10 gaat op 4G komen in Nederland bij KPN. zie link
4G check kpn ,zie link
Rotterdam, Den Haag ,Zoetemeer in de LenteEerst de West en dan de rest
Op 4G is het wel super snel met 20 Mb op speedtest en youtube HD en online een 3D spel gaat gewoon goed. Het is sneller dat ziggo internet Z1, Ik heb 40. Het is vet maar je gaat er door wel meer data door gebruiken.
Zowel je telefoon als MB-bundel moeten geschikt zijn voor 4G, om gebruik te maken van 4G snelheid.
Je hebt geen MB-bundel met 4G snelheid
Je toestel is niet geschikt voor 4G
Ja die in Nederland is 4G ready voor NL providers testen het eerst en gaat het los.ArcticWolf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:36:
De versie die in NL uitkomt zou juist wel 4G moeten ondersteunen (quad-band LTE)....
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 16-02-2013 17:26 ]
[ Voor 3% gewijzigd door dave1972 op 17-02-2013 08:24 ]
Pixel 9 Pro XL
[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 17-02-2013 18:12 ]
Pixel 9 Pro XL
BlackBerry Z10 is Crushing iPhone 5, Galaxy SIII and Note II in Customer Satisfaction da klikdave1972 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:44:
voor diegene die BB niet als een hit zienhttp://www.thegadgetmaste...to-europe-to-middle-east/
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 19-02-2013 00:33 ]
Lijkt me een beetje moeilijk te zeggen nu hij net twee weken verkrijgbaar is. Het zou mooi zijn als ze dat over een jaar nog steeds zeggen. Bij de iphone 5 en Galaxy S III riep iedereen eerst ook hallelujah, maar kwamen na een maand of twee wat problemen naar voren zoals haarscheurtjes of brakke batterijen. Het kan best zijn dat dat voor de Z10 ook geldt.Anoniem: 103465 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:50:
[...]
BlackBerry Z10 is Crushing iPhone 5, Galaxy SIII and Note II in Customer Satisfaction da klik
Amazon reviews zijn ook goed 4.5 out of 5
[ Voor 31% gewijzigd door TDCCBB op 19-02-2013 12:23 ]
12 x 330WP | Oost/west
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 19-02-2013 22:28 ]
Tomorrow is not today!
Trust me die BB wordt het hier ook, en al helemaal als ze er voor kunnen zorgen dat voor die tijd Whatsapp native aanwezig is. Ik heb altijd Android gehad en een windowsphone, windowsphone werkte lekker maar als we het over tekortkomingen hadden als beginnend OS dan was die het wel, Android ben ik op uitgekeken. Dus de Z10 is een mooie optie en ik weet zeker dat die aardig wat van het marktaandeel van apple zal snoepen, waarom?........omdat die dus echt totaal niks vernieuwends brengen en mensen daar zo langzamerhand op uitgekeken rakenSpacey23 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:09:
Het probleem is dat er hier in Nederland een negatieve sfeer hangt rondom Blackberry. Dit komt mede door de reviews van Tweakers en Nu.nl.
Als de schrijvers van deze 2 reviews de focus voornamelijk op het nieuwe besturingsysteem hadden gelegd zonder het te vergelijken met andere OS'en die al veel verder zijn, dan zouden mensen Blackberry meer een kans geven en zou het sneller kunnen groeien. Nu leggen ze de nadruk voornamelijk op het aantal Apps wat een stuk minder is.
Ik zelf heb een Android Tablet, een Ipod Touch en een Blackberry 9900 bold, maar niks werkt zo fijn als de Bold. Stabiel, snel en het zit heel logisch in elkaar. Ik hoop dat dit ook het geval is bij de Z10, dan is voor mij de keus erg makkelijk.
Pixel 9 Pro XL
Die sfeer komt niet door de reviews, BB probeert een nieuw OS op de markt te zetten wat qua technische werking op de telefoon misschien wel goed kan werken. Het loopt qua vergelijken met al het andere gewoon achter. Je kan de vraag stellen alsof het wel zo verstandig van BB is om door te blijven gaan met een eigen OS. Mag ik je als voorbeeld geven; Symbian? Het ooit zo grote Nokia is niet voor niets over gegaan naar een omgeving waarvan ze hoop hebben dat dit zo groeien. Al hoewel er nu ook al weer geruchten zijn dat Nokia aandachtige aan het kijken is alsof het zinvol is om ook geen Android toestel op de markt te zetten.Spacey23 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:09:
Het probleem is dat er hier in Nederland een negatieve sfeer hangt rondom Blackberry. Dit komt mede door de reviews van Tweakers en Nu.nl.
Als de schrijvers van deze 2 reviews de focus voornamelijk op het nieuwe besturingsysteem hadden gelegd zonder het te vergelijken met andere OS'en die al veel verder zijn, dan zouden mensen Blackberry meer een kans geven en zou het sneller kunnen groeien. Nu leggen ze de nadruk voornamelijk op het aantal Apps wat een stuk minder is.
Ik zelf heb een Android Tablet, een Ipod Touch en een Blackberry 9900 bold, maar niks werkt zo fijn als de Bold. Stabiel, snel en het zit heel logisch in elkaar. Ik hoop dat dit ook het geval is bij de Z10, dan is voor mij de keus erg makkelijk.
Cogitationis poenam nemo patitur
Cogitationis poenam nemo patitur
IOS is de OS die het meest achterloopt en bij elke update meer problemen heeft en steeds meer geplakt moeten worden. De os is ook al 10 jaar oud en Android doet het toch beter en vernieuwder dan ios en loopt daarin verder voor met nieuwe vernieuwingen.Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:30:
[...]
Die sfeer komt niet door de reviews, BB probeert een nieuw OS op de markt te zetten wat qua technische werking op de telefoon misschien wel goed kan werken. Het loopt qua vergelijken met al het andere gewoon achter.
Juist die eigen (enterprise) apps is iets waar BlackBerry sterk in is. Met BlackBerry Balance biedt het bedrijven de ideale omgeving om zakelijke apps te distribueren en te beheren. Ik verwacht niet dat bedrijven nu ineens massaal gaan overstappen maar denk wel dat dit in de komende tijd meer en meer zal worden. iOS is ook niet in 1 jaar zo populair geworden als het nu is.Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:42:
Zoals ik net schreef ben ik daarom ook bang dat het hele eco-systeem BlackBerry de das om gaat doen.
Veel bedrijven zijn al over naar andere platformen, iOS zie je steeds meer in bedrijfsculturen, al dan niet met "eigen apps"
Onlangs kwam hier een CV-Monteur over de vloer, die doen alles via een Nexus, van afspraken, interne (digitale communicatie) tot CRM via een eigen app.
[ Voor 32% gewijzigd door emporio81 op 22-02-2013 18:32 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq