Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emporio81 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:27:
Volgens de review van Tweakers is de batterij van de Z10 dramatisch. Uit de testen die GSMArena heeft gedaan komen echter andere resultaten naar voren. Als je de Blackberry Z10 gebruikt om 1 uur per dag te bellen, te surfen en video's te bekijken, dan houdt de Z10 het 46 uur vol. De Iphone 5 haalt, in test van GSMArena, 51 uur. Kortom: dat zijn helemaal geen slechte resultaten. Hier volgt de link van de test.

http://blog.gsmarena.com/...-done-results-are-inside/
Dit was al bekend dat de batterij iets beter was de de iphone 5 en S3 maar vraag me af of men het toestel bij tweakers wel serieus hebben getest of zoals je vaak ziet een aantal dingen ergens anders weer gekopieerd hebben. Net zo als bepaalde berichten dat het slecht gaat met de verkoop van de Z10 wat weer door een analist is gedaan met allerlei berekeningen van wat als etc zonder cijfers te kennen. Nu zijn er weer site die dit over nemen maar het is nergens op gebaseerd. Zo waren er winkels die de Z10 niet op de plank hadden en wordt er geschreven dat bepaalde winkels nog geen enkele Z10 hadden verkocht. Het is een HEKSE van ipad, iphone gebruikers die zich afzetten tegen iets nieuws en denken dat hun toestel met steeds meer bugs vertonende OS het beste is waar ook geen malware of virussen en op kunnen komen. Ubuntu , windows 8 en Blackberry OS 10 zijn allemaal nieuw en lopen voor op dit moment met inovatie welke we ook weer terug zullen zien in android OS 5.die dit weer gaat namaken _/-\o_

OOk is bekend dat de Z10 sneller en vloeiender werk dan Iphone 5 en dat het scherm ook beter is dan Iphone 5 en dat de Iphone 5 gewoon alweer achterhaald is door allerlei nieuwe toestellen maar je blijft isheeps houden. ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
lol... als je de iphone 5 vergelijkt met de laatste android telefoons (en zelfs de Lumia 920) verbleekt ie gewoon. Tis dat de Z10 zo duur is, anders had ik al voor de winkel gelegen :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 22-02-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Ik verpats mn SIII rest leg ik wel bij :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:18:
Ik verpats mn SIII rest leg ik wel bij :D
Ik verpats niks en lig ook niet voor de deur :)

Wat wel is dat het toestel voor veel geld verkocht wordt. In frankrkijk heeft men de prijs behoorlijk hoog gezet en in the UK sinds de lancering is het toestel bijna 80 pond duurder geworden omdat het toestel schaars is. Ik vind als ik kijk naar anders toestellen dan zeg ik 529 euro en dan heb je een nette prijs. De Apple reken ik niet mee want die is gewoon te duur .

|:( zie dat ik eerder op die prijs uitkwam :F

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
mwah ik wel ik ben een beetje klaar met android vandaar, laat maar komen die Z10 :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry 2004 - 2 miljoen gebruikers en in 2010 hadden ze hun 100 miljoenste smartphone verkocht. in 2012 hebben ze meer dan 79 miljoen gebruikers. Dit is toch niet slecht voor een kleine jongen welke 6,7% van de smartphone verkoop had in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBerry Z10 Outselling The iPhone 5 And Samsung Galaxy S3 in Canada.

De produktie van de Z10 is stevig omhoog gebracht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ZOals te verwachten van Colin 'alleen Apple is goed' van Hoek een niet al te positieve review. (was ook al bij de Surface zo...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Jammer van die review, maar sowieso is www.nu.nl een volstrekt waardeloze site. Artikelen slaan nergens op. Echt amateur journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:45:
Jammer van die review, maar sowieso is www.nu.nl een volstrekt waardeloze site. Artikelen slaan nergens op. Echt amateur journalistiek.
Ik ben het daar mee eens. Je merkt dat er niet objectief iets staat. Ik had toen ook al commentaar maar kreeg van veschillende mensen ook te horen dat deze meneer apple giel is.

Op dit moment is ios de slechtste OS wat bij elkaar geplakt wordt met allerlei bugs die met pleisterjes aan elkaar hangt en ze blijven doorgaan. Het doet me steeds meer denken aan blackberry en voor symbian die dit deed en uiteindelijk zover was dat de hele symbian OS keihard schijt OS werd.

Android doet het wat beter mede ook door de grote communitie die er omheen hangt en men copiert fijntjes UBUNTU en BLACKBERRY OS alsmede ook windows 8 in sommige gevallen met Android 5.

Windows 8 is in mijn ogen op dit moment op de goede weg maar vindt toch de schil een beetje irri. Blackberry OS is in mijn ogen erg goed gelukt maar met wat puntje op de i een uber OS. Dit is in mijn ogen op dit moment de beste OS. Ubuntu is ook veelbeloven mede omdat dit toch wel een betere linux broer wordt dan android zoals het lijkt met deze slaan weer terug met os 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Nlb, naast Ubuntu heb je ook nog Jolla en hun Sailfish OS die binnenkort gaat uitkomen.

[ Voor 54% gewijzigd door emporio81 op 26-02-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
En niet te vergeten Tizen , van Intel en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emporio81 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:25:
Nlb, naast Ubuntu heb je ook nog Jolla en hun Sailfish OS die binnenkort gaat uitkomen.
Klopt Jolla (firefox OS volgens mij maar kweenie of dat wat wordt) en Sallifiah OS in tegenhanger van MIUI/ANDROID in China. Ubuntu , Windows 8 en Blackberry OS zijn alledrie verder en delen de zelfde
ideeen voor mobiel smartphone gebruik door alles meer te integreren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:15:
En niet te vergeten Tizen , van Intel en Samsung.
Tizen is de nieuwe BADA (volgens mij maar volg deze totaal niet met zijn psp vita logos)
en LG heeft net WEBOS overgenomen dus die gaan daar weer mee bezig.

Het lijkt druk te worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 08:29 ]

Verwijderd

non

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 20:19 ]

• dave1972
Deleted

[ Voor 92% gewijzigd door dave1972 op 28-02-2013 20:21 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Laatste update schijnt weer erg veel verbeteringen te hebben ! :D http://crackberry.com/rog...s-10010672-blackberry-z10

Today we issued a software update for BlackBerry 10 smartphones that’s focused on your feedback. It’s already available from some carriers and we’re working closely with all our carrier partners to get it to you as soon as possible.

It’s almost been a month since we officially unveiled the new BlackBerry 10 smartphones and many of you already have a BlackBerry Z10 in hand. You’ve been using it for weeks, and we’ve been listening to your feedback, and have been working on an update just for you. Here are just a few of the improvements you can expect after updating your software.

3rd Party App Performance
We’ve improved performance for 3rd party applications, so developers can build apps that run fast and smooth for you. With this update, you might want to keep an eye out for some fresh new app launches in March, like WhatsApp.

Phone, Calendar, and Contacts
Among the top improvements and features are fixes for Gmail calendars on BlackBerry 10. You’ll also find improvements in the BlackBerry Hub for logging calls log and how conversations are handled. We’ve also made general improvements to importing contacts from online sources.

Camera
We’ve optimized the camera for better photos in low-light situations. You’ll love the difference this makes for photos where you don’t use a flash – like the Time Shift Camera feature.

Browser and Media
With more and more of you using the gorgeous screen on the BlackBerry Z10 to consume online videos and media, we’ve made a number of improvements to the software in the way the browser handles video playback to provide a fantastic experience.

Battery Life
The software team has included a number of battery life optimizations with over 60 battery saving improvements since launch to keep you moving. These combined improvements are designed so that you see improvements in battery life and heavy users especially should see a longer average usage per charge cycle.

[ Voor 87% gewijzigd door dave1972 op 01-03-2013 10:00 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zitter er boven op en elke commentaar van gebruikers gaan ze op lossen. Nu was blackberry er altijd wel met update dus dat is mooi.

Die batterij hebben ze dus op 60 punten verbeterd en de camera is ook aangepast maar dit was al bekend dat dit een software issue was.

_/-\o_

In the UK is het toestel rond de 420 euro OEPS bedoel PONDJE |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Zo € 749 voor een z10 bij de mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...32,592483.html?langId=-11 Verkrijgbaar vanaf 27-3-13.

Bol.com geeft aan vanaf 5 maart. Waarneer is hij nu echt verkrijgbaar ?

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Ze zitter er boven op en elke commentaar van gebruikers gaan ze op lossen. Nu was blackberry er altijd wel met update dus dat is mooi.

Die batterij hebben ze dus op 60 punten verbeterd en de camera is ook aangepast maar dit was al bekend dat dit een software issue was.

_/-\o_

In the UK is het toestel rond de 420 euro
420 euro?? hmm dat is wel aantrekkelijk, maar denk dat ik m met een abbo haal ...tenminste als dat een beetje betaalbaar is, mn SIII geef ik dan wel aan mn zoon _/-\o_ en wat betreft die updates....lijkt me ook wel belangrijk in dit stadium om ze zo snel mogenlijk uit te rollen....vroeger moest ik nooit iets van BB weten maar die Z10 :9~ hoop alleen niet dat ze erg snel met een opvolger komen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
RedDragon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:14:
Zo € 749 voor een z10 bij de mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...32,592483.html?langId=-11 Verkrijgbaar vanaf 27-3-13.

Bol.com geeft aan vanaf 5 maart. Waarneer is hij nu echt verkrijgbaar ?
Wel errug veel geld wat ze vragen, die slogan van ze kan ook de prullebak in want ze zijn wel gek! :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Heel erg goed nieuws dat Blackberry snel een update heeft uitgebracht voor de Z10. Zo lezende zitten er heel wat verbeteringen en 'bugfixes' aan het OS. Ik heb een aantal berichten gelezen van gebruikers die de update inmiddels hebben geinstalleerd en het overgrote meerderheid meldt dat de verbeteringen significant zijn. Camera is beter, batterijduur is flink verbeterd en men is tevreden over hoe snel Blackberry de update heeft uitgerold. Een hoop gebruikers melden dat ze helemaal geen problemen hebben gehad met de update en dat alles gewoon bleef werken. Blackberry heeft hele goede zaken gedaan. De Z10 zal met deze update een goede entree maken op de Nederlandse markt.

[ Voor 56% gewijzigd door emporio81 op 01-03-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
emporio81 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:18:
Heel erg goed nieuws dat Blackberry snel een update heeft uitgebracht voor de Z10. Zo lezende zitten er heel wat verbeteringen en 'bugfixes' aan het OS. Ik heb een aantal berichten gelezen van gebruikers die de update inmiddels hebben geinstalleerd en het overgrote meerderheid meldt dat de verbeteringen significant zijn. Camera is beter, batterijduur is flink verbeterd en men is tevreden over hoe snel Blackberry de update heeft uitgerold. Een hoop gebruikers melden dat ze helemaal geen problemen hebben gehad met de update en dat alles gewoon bleef werken. Blackberry heeft hele goede zaken gedaan. De Z10 zal met deze update een goede entree maken op de Nederlandse markt.
Eens _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
[...]

_/-\o_

Heb je een site/link, waarop je hem kunt bestellen voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bij voda komt hij week 13 ! ik sta paraat !! :) benieuwd of dan ook whatsapp beschikbaar is ( native )

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54

NvU

[...]

_/-\o_

Waar is die te koop voor 420 euro te vinden dan. Als ik zoek krijg ik meestal rond 480 pond. Wat meer uit komt op ongeveer 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:18:
Bij voda komt hij week 13 ! ik sta paraat !! :) benieuwd of dan ook whatsapp beschikbaar is ( native )
De nieuwe update is mede ook voor whatsapp aangemaakt en skype heb ik begrpen. Dus in maart komt whatsapp en Skype. Wat betreft spotify heb ik begrepen dat je gewoon een android app kan downloaden maar er komt waarschijnlijk een native app aan.

Whatsapp en Spotify zijn voor mij belangrijkste rest apps boeit me niet behalve teletekst 818.

Heb het besteld bij vodafone maar bestel het toch via KPN omdat ze de 4G ondersteuning veel compacter is en ook binnengebouwen erg goed is in het westen. De Z10 werkt ook op kpn zijn 4G netwerk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is BB een succes?

Het is wel een succes mede daardoor is de produktie bijna verdubbeld. Blackberry had blijkbaar wel gegokt op een goede verkoop maar niet zoveel. Ook is gebleken na onderzoek van bestaande klanten \van welk platform ze kwamen en in Canada blijkt 50% een voormalig iphone of android gebruikers te zijn. In Engeland lag dit percentage op 45% en dat is zeer positief.

Ook is het zo dat al na 20 dagen verkoop in Canada dat de Z10 meer verkocht had dan de iphone 5 en de Samsung S3. Dit is net zo iets als de PSP vita meer verkoopt dan de Wii en Xbox360 in Amerika.

Is het dan een succes. De eerste slag was goed en ze hebben grond gemaakt en de reacties van gebruikers zijn erg goed 4,7 uit 5 sterren (Canada) en 4.3 uit 5 sterren in the UK en reacties die minder waren zijn dat men niet weet hoe het toestel werkt of dat men het niet kan sync met outlook. Terwijl andere dat niet hebben maar het toestel zal ook niet voor iedereen zijn.

Feit is wel dat Windows 8 veel goed dingen heeft die blackberry beter heeft en dan toekomstig OS-en zoals Ubuntu en android 5 ook dit gaan copieren van Blackberry. Dus de vraag is de OS dan oud, Nee het is nieuw. Is het dan zo anders dan android o ios. Nee maar wel van de grond opgebouwd met het idee dat men een betere OS kan neerzetten met een betere bediening waarmee je alles veel makkelijker en sneller kan doen.

Dit laatste hebben ze wel bewezen want daar is iederen het mee eens dat gebruikers zelf al aangeven dat bepaalde dingen net even beter, sneller gaat en makkelijker. Niet steeds op een home knop drukken of een zijknopje en dan het toestel ontwaken maar nee door gesture. Snel en makkelijk en super multitasking.

Ik begrijp dat mensen zich afzetten om het onbekende en natuurlijk met in gedachten blackberry 5 met een GPRS toestel wat niet eens op 3G zat. Het is begrijpelijk maar dit is een
hele nieuwe platform en een ander soort toestel. Dit is geen OS5,6 of 7 van RIM maar een OS
genoemd Blackberry OS 10 van QNX. QNX maakt software voor het ruimtestation, raketten, Vliegtuingen, atoomcentrales en auto's. OS 10 is hier en nee het is geen RIM maar QNX

Ik ben zelf begonnen met de eerste android toestellen en dat was toen de OS en voordat het uitkwam zei ik dat dit wel eens een goede OS is met een grote groep hobby programeurs en voor iedereen die dat wil er mee aan de slag kan. Na 10 jaar is het de grootste OS van smartphone's maar het is al oud maar nog steeds door die grote groep wizkids beter dan Apple OS welke ook al 10 jaar oud is en steeds ernstiger bug bevat en steeds slechter wordt bij elke update en dat ligt aan de programeurs maar ook aan het steeds inbrengen van nieuwe dingen.

Blackberry zei het ook al at ook deze OS geen 10 jaar meegaat en dat ze in de toekomst niet de zelfde fout maken om net als OS6 een update voor touchscreen toestellen te maken. Nokia heeft dit ook gedaan met symbian. Dit houdt in dat men over een aantal jaar weer gaan kijken hoe de markt is en dan weer vanuit die gedachten een nieuwe OS XX of zo gaan maken.

Alle voorbereiding met vragen aan klanten en via site's als crackberry vroegen ze van allerlei dingen zoals moet er een verwisselbare batterij in, hoe groot moet het scherm minimaal zijn, hoeveel geheugen moet erin, willen jullie dat er een sd kaartje in kan, etc etc. En als je alle vragen doorneemt zie je dat blackberry zich daar aan heeft gehouden. Ontwikkelaars en testers zijn de afgelopen half jaar aan de gang geweest en men was enthousiast.

Blackberry met 79 miljoen gebruikers is een mooie derde en met 6.7 % van de smartphone verkoop wereldwijd doen ze aardig mee maar ze willen graag een kans en dat gun ik ze want ik volg ze al een jaar en de underdog heeft goede zijflanken en een goede spits en ze spellen op de aanval. Succes Blackberry .

Wat gebruik ik zelf een i9000 met android 4.2.2 custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Goed geschreven :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:14:
Dit is net zo iets als de PSP vita meer verkoopt dan de Wii en Xbox360 in Amerika.
De PSP concureerd niet met de Wii en Xbox... Het is een handheld en de primaire concurentie is de DS en mobiele markt (tablets en telefoons)... Laat dit soort claims aub. achterwegen, hij slaat nergens op en voegt helemaal niet toe aan je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Nou ik moet zeggen, na 1 klein dagje in gebruik te hebben, bevalt hij mij!
Ik moet nog wel mijn eigen flow een beetje vinden en instellingen goed zetten / afstellen wat bij mij past in combinatie met battery-life etc. Denk hierbij aan push / refresh settings van email en apps.

Een aantal bevindingen in het kort:

- De hub is even wennen maar werkt goed.
- sideloaded apps zoals google maps en whatsapp werken niet 100% maar je kan er mee uit de voeten.
- Browser is snel en werkt op kleinigheidjes naar goed.
- Switchen tussen apps werkt geweldig!
- Enkele leuke gratis games waaronder; Angry Birds Star Wars en Saving Yello
- Schem is scherp en toont levendige kleuren.
- (Full) HD content afspelen mag beter, heb het idee dat hij er moeite mee heeft. (Kan komen door hoge bitrate)
-Ligt lekker in de hand.

- Batterij feitje bij minimaal verbuik:
's nachts opgeladen, om 08:00 van de lader - >
Naar mijn werk gegaan, daar telefoon in een kluisje gelegd ->
Rond 19:00 thuis - > had 1 email, 25 whatsappberichtjes en een kalender notificatie - >
Nog even kort wat instellingen bij langs geweest en 2 filmtrailers gekeken ->
nu bijna 20:00 en hij geeft 70% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik ben zelf begonnen met de eerste android toestellen en dat was toen de OS en voordat het uitkwam zei ik dat dit wel eens een goede OS is met een grote groep hobby programeurs en voor iedereen die dat wil er mee aan de slag kan. Na 10 jaar is het de grootste OS van smartphone's maar het is al oud maar nog steeds door die grote groep wizkids beter dan Apple OS welke ook al 10 jaar oud is en steeds ernstiger bug bevat en steeds slechter wordt bij elke update en dat ligt aan de programeurs maar ook aan het steeds inbrengen van nieuwe dingen.
.
[/quote]

Off topic: veteranendag binnenkort?!! :+ Ben het met je eens dat iOS steeds slechter wordt! Bb 10 ziet er mooi uit en hoop dat het wat wordt!

[ Voor 16% gewijzigd door DaveD1109 op 03-03-2013 06:13 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SECURITEH schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:23:
[...]

De PSP concureerd niet met de Wii en Xbox... Het is een handheld en de primaire concurentie is de DS en mobiele markt (tablets en telefoons)... Laat dit soort claims aub. achterwegen, hij slaat nergens op en voegt helemaal niet toe aan je post.
het gaat altijd over verkoopcijfers dus als de psp vet meer zou verkopen dan besteed iedereen er aandacht aan. psp vita doet het tegengestelde en ook daar schrijft men over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 06:06:
.
[/quote]

Off topic: veteranendag binnenkort?!! :+ Ben het met je eens dat iOS steeds slechter wordt! Bb 10 ziet er mooi uit en hoop dat het wat wordt!
Ja ik blijf een Nerd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
hoe zit het met het scherm? heb er eigenlijk niet veel over gelezen maar zit er een kraswerende laag op? of maar gelijk een folie er op plakken ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Nog een nieuwtje...het notificatie ledje is multicolor dus zeer binnenkort komt er ook een app om een notificatie van een app te voorzien van een kleur :D

Dit is wat er over werd gezegd op CB

Originally Posted by joesworld
Fantastic! Do you know if it's a multi-colour LED or just control over the red LED?

Yes, it's multi-colour. Devs have access to change it.

http://forums.crackberry....percent-indicator-771551/

[ Voor 52% gewijzigd door dave1972 op 03-03-2013 14:00 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Camera fix is goed. Boven oud en onder van de nieuw update. Je moet wel even een account aanmaken en dat kan ook met je facebook account :)

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-10-os-f269/138722d1362195315-latest-os-update-z10-low-light-photo-improvement-5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-10-os-f269/138723d1362195334-latest-os-update-z10-low-light-photo-improvement-5b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-10-os-f269/138720d1362195234-latest-os-update-z10-low-light-photo-improvement-4a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-10-os-f269/138721d1362195270-latest-os-update-z10-low-light-photo-improvement-4b.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:14:
The Camera fix is goed. Boven oud en onder van de nieuw update

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jammergenoeg werkt het linken niet ;).

C&P de link en je krijgt dit bericht:
CRACKBERRY FORUMS MESSAGE
You are not logged in or you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:
You are not logged in. Fill in the form at the bottom of this page and try again.
You may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 14-09 11:02
Je moet zijn ingelogd bij Crackberry om de afbeeldingen te kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 15-09 10:32
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/1789/92203787.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Laatst online: 25-09 07:34
Wow, dat zijn flinke verschillen zeg. Ook de accuduur schijnt echt een stuk verbeterd te zijn. Tweakers, Nu.nl, etc kunnen hun reviews direct gaan herschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Ik ben er achter gekomen dat er al een NOS app is die al sinds december in de Appstore stond en inmiddels is de telegraaf ook van de partij en zijn er een aantal apps van Sanoma Media zoals Nu.nl en Autoweek, helaas zijn laatst genoemde Android ports. Ook kunnen alle apps nog wel een update of wat gebruiken maar ze zijn in ieder geval vertegenwoordigd en werken. Daarentegen werkt de browser net zo goed en zou je bookmarks op je homescreen kunnen zetten.

De update heeft inderdaad veel kleine bugs verholpen en de batterijduur verbeterd, ik ben met letterlijk minimaal gebruik zojuist de 24uur gepasseerd zonder hem uit te schakelen. Natuurlijk sliep ik wel 7 uur in die periode en heb ik zo'n 8 uur werkt zonder telefoon te gebruiken. Echter vreemde battery-drops ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ga er dan ook vanuit dat een moderate user, die alle features wel op zak wil hebben, maar niet non stop nodig heeft, makkelijk een dag de deur uit kan gaan zonder tussentijds op te laden. Gebruik je echter straks 4G(3G), en luister / game je veel in de trein van en naar je werk / school en laat je al je mail pushen dan kan het wel snel gaan, maar daar heeft elke telefoon last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falcon4ever schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:27:
[...]

Jammergenoeg werkt het linken niet ;).

C&P de link en je krijgt dit bericht:

[...]
Meen je niet even een account aanmaken dan. Ik zie ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Wie niet! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitsland voor Z10

Duitse bondskanselier Angela Merkel en andere geheime bronnen in ministeries en federale agentschappen zijn in de eerste BlackBerry-smartphone te gebruiken voor vertrouwelijke telefoongesprekken en berichten. De BlackBerry Z10 met de beveiligingsoplossing SecuSuite voor BlackBerry 10 zal goed zijn voor ongeveer de helft van de 10.000 apparaten veilig is voor leden van de regering en van de ministeries en federale agentschappen. Ze gaan eerst 5.000 toestellen afnemen. Keuze was beveiliging en de keuze om zowel zakelijk en prive te scheiden. bron areamobile.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Zow, das wel een flinke verbetering :)! Kan niet wachten tot ik m'n telefoon opgestuurd krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb hem sinds gisteren en hij bevalt me zeer goed. Hij is lekker snel, de batterij gaat erg lang mee (ook al staat in de review hier van niet) vergeleken met mijn HTC One X. Het mooiste aan dit mobieltje is dat je heel makkelijk bij je apps uitkomt doormiddel van een simpele swipe.
Ik mis nog wel enkele apps zoals Rabobank, Teamviewer en Whatsapp. Whatsapp komt later deze maand, de andere weet ik zo niet. Hopelijk snel :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Als je kijkt naar de foto's die genomen zijn met de uitgebrachte update van Blackberry, dan is het duidelijk dat de kwaliteit sterk is verbeterd. Ook de batterijduur schijnt flink beter te zijn. Wat is jouw batterijduur Spacey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
emporio81 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:38:
Als je kijkt naar de foto's die genomen zijn met de uitgebrachte update van Blackberry, dan is het duidelijk dat de kwaliteit sterk is verbeterd. Ook de batterijduur schijnt flink beter te zijn. Wat is jouw batterijduur Spacey?
Ik zal het morgen eens testen.Ik heb hem namelijk nog niet in de ochtend van de lader gehaald.
Een hele dag haalt hij sowieso wel, denk met normaal gebruik zo'n 1,5 dag. Onder normaal gebruik versta ik misschien 25 mails, paar gesprekken, wat downloaden en spelen uit de Blackberry World. Heb hem dan constant op 3g in combinatie met Vodafone, Wifi en Bluetooth staan uit.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Alternatief schijnt dr ook aan te komen voor whatsapp http://forums.crackberry....aiting-778121/index2.html

EDIT sterker nog het is er al en het schijnt nog erg goed te werken ook _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door dave1972 op 04-03-2013 17:28 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De berichtgevingen over de update, die Blackberry niet zo lang geleden beschikbaar heeft gesteld, zijn ronduit positief. Gebruikers ervaren een behoorlijk langere batterijduur en de kwaliteit van foto's, genomen in donkere ruimtes, zijn ook flink verbeterd. Al met al doet Blackberry goede zaken. De websites, die het toestel inmiddels hebben gereviewd, zullen hun bevindingen behoorlijk moeten aanpassen als het toestel uitkomt op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:58
http://www.openwhatsapp.org/

Schijnt gebaseerd te zijn op Wazapp. Goed werkend alternatief voor Whatsapp lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
tiempjuuh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:48:
http://www.openwhatsapp.org/

Schijnt gebaseerd te zijn op Wazapp. Goed werkend alternatief voor Whatsapp lijkt mij :)
Het werkt dus al goed zoals ik lees op CB :P :9 dus voor de luckyones onder ons die al een Z10 hebben kunnen appen!! :9~

ook wel leuk dat je dus invisible kan zijn dus app lezen terwijl diegene die het gestuurd heeft niet ziet dat je het gelezen hebt _/-\o_ http://openwhatsapp.org/features/

[ Voor 19% gewijzigd door dave1972 op 04-03-2013 18:00 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Spacey23 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:34:
Ik heb hem sinds gisteren en hij bevalt me zeer goed. Hij is lekker snel, de batterij gaat erg lang mee (ook al staat in de review hier van niet) vergeleken met mijn HTC One X. Het mooiste aan dit mobieltje is dat je heel makkelijk bij je apps uitkomt doormiddel van een simpele swipe.
Ik mis nog wel enkele apps zoals Rabobank, Teamviewer en Whatsapp. Whatsapp komt later deze maand, de andere weet ik zo niet. Hopelijk snel :)
Mooi!!! Nu dan de vraag; hoe kom je eraan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
itsyaboy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:43:
[...]
Mooi!!! Nu dan de vraag; hoe kom je eraan? :P
Als je goed zoekt kun je ze al vinden. Sommige providers leveren ze al. Ik zelf heb hem via marktplaats gekocht :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 17:19
Hmm, de Z10 nu bij een Vodafone RED abonnement van 49 euro per maand maar 79,99 bijbetalen bij 1 jaar. Als je dat vergelijkt met de andere toestellen, dan lijkt het mij een fout.

Niet om reclame te maken, maar het valt me gewoon op. De SIII kost 274,99 en de Lumia 920 344,99 bijv.
Dit zijn toch toestellen die in dezelfde prijscategorie passen.

Laat maar! Als je doorklikt, kom je op prijzen die héél erg in de buurt liggen van de toestellen hierboven.
Ik ga even mijn hoofd spoelen in de toilet, ben zo terug!

Ik zie 't toch echt staan >:)
http://imageshack.us/photo/my-images/705/vodafoneredz10.jpg/

[ Voor 28% gewijzigd door EEE-lover op 04-03-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
EEE-lover schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:01:
Hmm, de Z10 nu bij een Vodafone RED abonnement van 49 euro per maand maar 79,99 bijbetalen bij 1 jaar. Als je dat vergelijkt met de andere toestellen, dan lijkt het mij een fout.

Niet om reclame te maken, maar het valt me gewoon op. De SIII kost 274,99 en de Lumia 920 344,99 bijv.

Laat maar! Als je doorklikt, kom je op prijzen die héél erg in de buurt liggen van de toestellen hierboven.
Het is twee jaar en 119 euro bijbetalen ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Spacey23 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:01:
[...]

Als je goed zoekt kun je ze al vinden. Sommige providers leveren ze al. Ik zelf heb hem via marktplaats gekocht :)
Ik vind dat nog steeds maar 'eng' via marktplaats.. en ik denk toch voor een Q10 te willen gaan, dus ik wacht wel rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
itsyaboy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:13:
[...]

Ik vind dat nog steeds maar 'eng' via marktplaats.. en ik denk toch voor een Q10 te willen gaan, dus ik wacht wel rustig af :)
Wat is er eng aan? ik koop al mn tel via MP gewoon ophalen testen en klaar, ik koop ze ook zonder bon aangezien je altijd garantie hebt de eerste twee jaar _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Laatst online: 09:44
Ik heb de mijne ook gekocht via marktplaats :) Wat een fijn toestel .
Nu wachten tot de update op de telefoon verschijnt... helaas afhankelijk van de provider.
Waarom ze voor deze optie hebben gekozen .... :(

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Maar doen jullie dat dan via zo'n provider of particulier? Ik raak nu toch wel nieuwsgierig.

@Elahkneh: volgens crackberry kunnen de meeste alsnog updaten ook al heeft de provider het nog niet gepushed: http://crackberry.com/how...r-hasnt-pushed-out-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Altijd particulier, enige waar je op moet letten is hoe lang een persoon actief is op MP...de meeste nepperds zijn 1 dag actief, en nooit laten opsturen, altijd halen !! wat voor mooie verhalen ze ook vertellen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
EEE-lover schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:01:

Ik zie 't toch echt staan >:)
http://imageshack.us/photo/my-images/705/vodafoneredz10.jpg/
Idd ik zie t ook je hebt gelijk _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
itsyaboy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:25:
Maar doen jullie dat dan via zo'n provider of particulier? Ik raak nu toch wel nieuwsgierig.

@Elahkneh: volgens crackberry kunnen de meeste alsnog updaten ook al heeft de provider het nog niet gepushed: http://crackberry.com/how...r-hasnt-pushed-out-update
Geprobeerd , zowel met geactiveerde als niet geactiveerde sim kaart van vodafone , ook met kpn geen succes.

Er zijn genoeg kleine gsm bedrijfjes die de toestellen importeren :)
Zorg er voor dat je zeker weet dat ie simlock vrij is , goeie versie koopt en of het imei nummer klopt :)
Wat kan er verder mis gaan ?

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Elahkneh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:52:
[...]

Geprobeerd , zowel met geactiveerde als niet geactiveerde sim kaart van vodafone , ook met kpn geen succes.

Er zijn genoeg kleine gsm bedrijfjes die de toestellen importeren :)
Zorg er voor dat je zeker weet dat ie simlock vrij is , goeie versie koopt en of het imei nummer klopt :)
Wat kan er verder mis gaan ?
Is ook logisch dat het niet lukt hooguit met een kaart van het land waar de update wel is uitgerold, Dit toestel is officieel nog niet te verkrijgen dus zal je ook de update nog niet ontvangen, op het moment van release zal de update vanzelf komen 8)7 btw zie dat je ook op CB zit :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Laatst online: 25-09 07:34
Instagram is onofficieel gelekt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
iBenshi schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:56:
Instagram is onofficieel gelekt :*)
maar niet native en schijnt vrij veel lag te hebben, voor de instagram diehards zal het wel ok zijn denk ik :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik zie op de facebook pagina van BlackBerry dat er vanaf morgen tot en met 17 maart in Amsterdam een BlackBerry 10 experience center geopend is! Moet wel zeggen dat het niet zo best aangegevven is, maar ik ga er zeker heen om er een keer mee te spelen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

So, we have Instagram now =).

Helaas is het wel een Verouderde Android Versie, met alle beperkingen vandien, maar het begin is er =).

http://crackberry.com/download-instagram-blackberry-10

Overigens is er ook een Open Source WhatsApp variant beschikbaar, ben benieuwd of deze App World approval krijgt, maar hij is ook te vinden op http://OpenWhatsApp.org

Kan hem zelf niet testen aangezien ik mijn DevAlpha niet telefoon genoeg vind om mijn 9900 opzij te zetten, maar de eerste geluiden zijn acceptabel.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Telefoon bij bol besteld helaas nog niks over gehoord waarneer ik hem kan verwachten. Zijn er meer mensen die hier mee zitten.

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke26
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb hem ook bij bol besteld, maar ik kwam dit tegen op twitter:

https://twitter.com/bol_com

@bol_com op jullie site staat dat de #z10 vandaag leverbaar is, is dat zo? volgens blackberry kan dat namelijk niet...

Antwoord van bol.com: Dit is juist. Op onze website is de leverdatum vanaf morgen zichtbaar. Wordt 31 maart. Groet, http://bol.com

Ik dat we beter de bestelling kunnen annuleren.

Heb bol.com al aan de telefoon gehad, maar de medewerker wist het niet en moest deze vraag doorspelen naar het hoofdkantoor. pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
De batterij gaat echt lang mee nu. Ik zit op 60% vol nog terwijl hij vanmorgen om 7 uur van de lader gehaald is. Wel sluit ik altijd alle apps die ik gebruikt heb. Zie sowieso het nut er niet van in om ze open te laten staan. Misschien dat alles dan net een tikje sneller opent, maar het gaat nu ook al snel genoeg. Ik heb de hele dag 3g aanstaan, voor het geval iemand het wil weten.

Ik ben tevreden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sydney08 op 05-03-2013 20:42 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De update heeft de batterijduur dus flink verbeterd. Wat zijn je eerste indrukken van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:01:
[...]

Je hebt hem toch niet van de advertentie hier op Tweakers (uit A'dam)? Dan was jij me nl 3 minuten voor....
Nu maar met Vodafone abonnement (oude aanbieding) besteld bij Typhone, wel wachten tot eind maart (hoop niet de 31e zoals bij Bol), maar wel voor minder geld over de hele periode met 4Gb/mnd etc

Heb erop gegokt dat nieuwe RED abbo's niet voordeliger zijn, was nog erg vaag allemaal of er ook 50% korting voor eerste 12 maanden komt, is toch 25% over hele 2 jaar

Even iets anders, hoe krijgen we de reviewers van Tweakers en nu.nl zover dat ze hun vooroordelen reviews van de Z10 nu eindelijk aanpassen, zeker nu met de update de beperkte echte minpunten binnen een paar weken zijn verholpen, ruim voor de NL release? Heb die Colin en andere BB-bashers op nujij.nl al aangepakt en stil gekregen (1st experience voor mij op een NL forum), maar alle schapen kijken niet langer dan hun neus en geloven dat deze reviewers oprecht hun best hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Spacey23 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:40:
De batterij gaat echt lang mee nu. Ik zit op 60% vol nog terwijl hij vanmorgen om 7 uur van de lader gehaald is. Wel sluit ik altijd alle apps die ik gebruikt heb. Zie sowieso het nut er niet van in om ze open te laten staan. Misschien dat alles dan net een tikje sneller opent, maar het gaat nu ook al snel genoeg. Ik heb de hele dag 3g aanstaan, voor het geval iemand het wil weten.

Ik ben tevreden :)
Ik krijg a.s. vrijdag hoogst waarschijnlijk de z10 binnen.

Heb jij de laatste OS erop zitten, waar blijkbaar de batterijduur aanzienlijk is verbetert?

Aantal vragen:

- Mag ik vragen bij welke provider jij zit, en of je problemen hebt gehad met je mobiele data activatie?
Ik heb begrepen dat je de APN niet zelf kunt instellen, dus ben een beetje huiverig of het de instellingen van de Simyo simkaart trekt.

- Kun je trouwens ook een onbeperkt aantal active sync (exchange) accounts aanmaken?
Ik liep hier echt tegenaan met de Nokia 808 (Belle FP2) dat ik hier slechts 1 active sync account kon aanmaken, écht waardeloos.

- Is 2G/3G te "toggelen", of moet je hiervoor elke keer een menu in?

Tnx alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door intricate op 06-03-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
@E10CDM

Nee, niet hier via Tweakers gekocht. Ik heb hem via Marktplaats gekocht bij iemand uit mijn buurt.

@intricate

Het schijnt dat er nog een nieuwe update aan zit te komen. Toen ik mijn mobiel kreeg kon ik hem direct updaten en dat heb ik gedaan. Met deze update is de batterij echt goed. Ik vergelijk hem met de HTC One x (vergelijkbaar met de Samsung SIII) en deze batterij ging bijna een keer zo snel leeg.
Mijn huidige firmware versie is: 10.0.10.58.\

Mijn abonnement loopt via Vodafone en problemen met activaties of dergelijke heb ik niet gehad. APN ken ik niet en heb ik nooit mee gewerkt, zelfde geldt eigenlijk voor de exchange accounts.

[ Voor 17% gewijzigd door Sydney08 op 06-03-2013 08:46 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Tnx,

Net nog een vraag toegevoegd :P

Is 2G/3G makkelijk te toggelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
intricate schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:56:
Tnx,

Net nog een vraag toegevoegd :P

Is 2G/3G makkelijk te toggelen?
Jahoor, dit is erg makkelijk te doen via het instellingen menu :-)
Dus ja, je moet wel het menu in. Of ik moet iets over het hoofd zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Sydney08 op 06-03-2013 10:37 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke26
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-05-2022
@intricate

Waar heb jij de bestelling uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Dreke26 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:42:
@intricate

Waar heb jij de bestelling uitstaan?
Bij smartfonestore.com (UK), heb er omgerekend €505,- voor betaald incl. verzendkosten.
Op het moment hebben ze alleen nog maar locked z10's, had net de laatste unlocked gekocht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Spacey23 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Jahoor, dit is erg makkelijk te doen via het instellingen menu :-)
Dus ja, je moet wel het menu in. Of ik moet iets over het hoofd zien.
Hmmm... dus toch nog een menu in.
Ben altijd gewend pas 3G te gebruiken wanneer ik ga browsen, en togglede nogal wat.
Voor mail, twitter en whatsapp is 2G voldoende (voor mij).
Maar ga het in ieder geval proberen met 3G constant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:26:
[...]

Je hebt hem toch niet van de advertentie hier op Tweakers (uit A'dam)? Dan was jij me nl 3 minuten voor....
Nu maar met Vodafone abonnement (oude aanbieding) besteld bij Typhone, wel wachten tot eind maart (hoop niet de 31e zoals bij Bol), maar wel voor minder geld over de hele periode met 4Gb/mnd etc

Heb erop gegokt dat nieuwe RED abbo's niet voordeliger zijn, was nog erg vaag allemaal of er ook 50% korting voor eerste 12 maanden komt, is toch 25% over hele 2 jaar

Even iets anders, hoe krijgen we de reviewers van Tweakers en nu.nl zover dat ze hun vooroordelen reviews van de Z10 nu eindelijk aanpassen, zeker nu met de update de beperkte echte minpunten binnen een paar weken zijn verholpen, ruim voor de NL release? Heb die Colin en andere BB-bashers op nujij.nl al aangepakt en stil gekregen (1st experience voor mij op een NL forum), maar alle schapen kijken niet langer dan hun neus en geloven dat deze reviewers oprecht hun best hebben gedaan...
Op zich zijn die RED abbo's wel ok, snel inet, 1gig Data, en onbeperkt bellen naar alle mobnrs en vaste nummers voor 49 euro per maand. Tel kost los 600 dus betaal je 600 euro voor het bellen en inet in die twee jaar dus 25 euro pm, mn vrouw betaalt alleen simonly 500 mb plus een paar belminuten al 20 euro...dus ik ga voor RED, maar goed dit is geen abbo topic ( sorry mod ) _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Ik heb wel een ANP 'probleem', die van mij loopt nu via Kpn4g.nl terwijl ik nog een oud HI Blackberry online abonnement heb. Behoor eigenlijks gewoon portalmmm.nl te hebben maar als ik die invoer, onthoud hij het niet en gaat hij terug naar Kpn4g.nl Had hierover met Hi gebeld of ik nu niet met hogere kosten voor andere data-abonnement wordt opgezadeld. Volgens de vrouw aan de lijn niet... maar van hoe en wat allemaal wisten ze ook niet. Halverwege deze maand stap ik over op Simyo, ben benieuwd of dat goed gaat!

Ondertussen wat foto's geüpload (25% van origineel): Bekijk HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Net de witte Z10 besteld bij belsimpel, benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik er ook eindelijk mee kan spelen. En ook benieuwd wanneer de zwarte backcovers los verkrijgbaar zijn. Die Oreo versie op Crackberry vond ik namelijk bijzonder aantrekkelijk te noemen.

Overigens aangeschaft met een Red Super abo van Vodafone voor 1 jaar. Ik bel als een malle en tik op mijn 9900 al gemiddeld 1,5gb per maand aan. En dat is met compressie, dus die 4gb zal wel niet overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Big-Opti schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:04:
Ik heb wel een ANP 'probleem', die van mij loopt nu via Kpn4g.nl terwijl ik nog een oud HI Blackberry online abonnement heb. Behoor eigenlijks gewoon portalmmm.nl te hebben maar als ik die invoer, onthoud hij het niet en gaat hij terug naar Kpn4g.nl Had hierover met Hi gebeld of ik nu niet met hogere kosten voor andere data-abonnement wordt opgezadeld. Volgens de vrouw aan de lijn niet... maar van hoe en wat allemaal wisten ze ook niet. Halverwege deze maand stap ik over op Simyo, ben benieuwd of dat goed gaat!

Ondertussen wat foto's geüpload (25% van origineel): Bekijk HIER
Hier idd exact hetzelfde geval ... Volgens de HI app heb ik vanaf 1/3 tot 6/3 122 mb verbruikt en dat terwijl ik 90 % van de tijd op wifi zit .
Zou dit een datavreter zijn ? Dan heb ik aan m'n 1 gb bij vf red niet genoeg gok ik... :/

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
De z10 zal mijn eerste Blackberry ervaring worden.
Je hebt geen BIS abbonnement nodig, maar is een BIS abbonement nu wel aan te raden?
Als het je dataverkeer kan halveren lijkt mij €5,- pm redelijk rendabel door je databundel te halveren met een BIS abbo erbij, toch?
Bijv 500MB met BIS dan 1GB zonder BIS te nemen.

Hoe zit het met internet radio streamen met BIS abbo?

[ Voor 13% gewijzigd door intricate op 06-03-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
intricate schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:06:
De z10 zal mijn eerste Blackberry ervaring worden.
Je hebt geen BIS abbonnement nodig, maar is een BIS abbonement nu wel aan te raden?
Als het je dataverkeer kan halveren lijkt mij €5,- pm redelijk rendabel door je databundel te halveren met een BIS abbo erbij, toch? Bijv 500MB met BIS dan 1GB zonder BIS te nemen.
Hoe zit het met internet radio streamen met BIS abbo?
Voor mij is het nog steeds onduidelijk hoe BIS werkt in combinatie met BB10.
Normaal gesproken zou je dan profijt hebben van een encrypted verbinding en datacompressie, echter weet ik niet of het nieuwe OS wel kan communiceren / werken met BIS. Iemand anders?

Daarnaast is een abbo met 1GB natuurlijk het dubbele van 500 MB.
Hier heb je meer aan als je van plan bent veel te gaan streamen zoals internet radio.
Dit wordt namelijk zover ik weet niet gecompressed door BIS. BIS compressie beslaat eigenlijk alleen databestanden zoals plaatjes( en tot op zekere hoogte audio / video bestanden die je in 1 keer verstuurd).
Als bonus zit vaak email en BBM bij je BIS abbo in en gaat niet van je databundel af.
Overige zaken zoals streaming, apps downloaden,maps, Feeds updaten, syncen met een clouddienst verbruiken gewoon keiharde Mb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Logisch antwoord Big, tnx.

Zit er trouwens flip-to-silence functionaliteit op?

Nog een duidelijke review: YouTube: Blackberry Z10 Review

[ Voor 44% gewijzigd door intricate op 06-03-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
intricate schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:45:
Logisch antwoord Big, tnx.

Zit er trouwens flip-to-silence functionaliteit op?

Nog een duidelijke review: YouTube: Blackberry Z10 Review
Hier is een app voor, zoek in de Blackberry World op Flip en je vindt een app die Flip Shush heet :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Voor mij is het nog steeds onduidelijk hoe BIS werkt in combinatie met BB10.
Normaal gesproken zou je dan profijt hebben van een encrypted verbinding en datacompressie, echter weet ik niet of het nieuwe OS wel kan communiceren / werken met BIS. Iemand anders?

Daarnaast is een abbo met 1GB natuurlijk het dubbele van 500 MB.
Hier heb je meer aan als je van plan bent veel te gaan streamen zoals internet radio.
Dit wordt namelijk zover ik weet niet gecompressed door BIS. BIS compressie beslaat eigenlijk alleen databestanden zoals plaatjes( en tot op zekere hoogte audio / video bestanden die je in 1 keer verstuurd).
Als bonus zit vaak email en BBM bij je BIS abbo in en gaat niet van je databundel af.
Overige zaken zoals streaming, apps downloaden,maps, Feeds updaten, syncen met een clouddienst verbruiken gewoon keiharde Mb's.
BIS is niet nodig wel is het zo dat BBM nog steeds via de server van blackberry gaat. Voorheen ging ook je browser hier over heen maar dat was trager en dus nu los. Ook waren er al veel apps die niet over blackberry gingen maar er buiten om en dus ging je al buiten BIS om. BIS is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry heeft weer een goede slag gedaan in the UK met irmingham and Solihull Mental Health Foundation Trust. medwerker krijgen allemaal een Z10. Goed nieuws na een dag waar de duitse regering al 5000 Z10 gaat gebruiken.

Op GSM arena staat de Z10 op positie 7 in de top 10 als meeste bekeken toestel (nr1 is s3) dus het is veel bekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
En volgende week schijnt whatsapp te komen volgens een tweet van de ontwikkelaar :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:46:
En volgende week schijnt whatsapp te komen volgens een tweet van de ontwikkelaar :)
nu spotify en dan zou ik tevreden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Zijn er al gebruikers die de Blackberry Z10 al een paar dagen gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe is het gesteld met de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
emporio81 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:20:
Zijn er al gebruikers die de Blackberry Z10 al een paar dagen gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe is het gesteld met de batterijduur?
Zie boven aan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig nog geen Spotify App voor BB10 "ze kijken eerst nog even de kat uit de boom" werd mij vandaag verteld (- ik zal blijven aandringen bij mijn contact

Hebben jullie semi- positieve verkoop-nieuws over de Z10 gelezen op nu.nl?http://www.nu.nl/gadgets/3362879/blackberry-z10-verkoopt-boven-verwachting.html

Het lijkt er zowaar op dat die arme Colin zijn review moest bijstellen, maar hij "vergeet" weer de OS update en alle verbeteringen te noemen. Blijft een jammeren, bevooroordeelde iNerd als jet mij vraagt..

Nog iemand iets gehoord over de NL release datum? Nog steeds week 13, dus 25 maart oid? Volgens onze jammere Colin is ie al in NL leverbaar, maar dat is grijze zij-import...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Mijn bevindingen na een avondje spelen met de z10:

Pluspunten:
- User interface raak je snel aan gewend, en wordt snel eigen.

- Browser is echt retesnel! Ik sta hier echt van te kijken.
Ik heb een simyo abbo, waar de internet snelheid max 2mbps is, en zelfs hier is de browser snel aan het laden en dat nog wel in desktop modus (useragent). Écht een geweldig goed pluspunt!

- Instellen van zichtbaarheid van berichten in je algemene Hub en zichtbaarheid accounts naar wens in te stellen of dit hierin zichtbaar is, of alleen in de afzondelijke accounts, vind ik goed en fijn werken.
Ik wil mijn werk email niet in mijn algemene hub zien bijvoorbeeld, alleen als ik op mijn werk account druk.
Dit kan ook in je contactpersonen.
Erg goed geïntegreerde feature.

- Scherm is scherp, en duidelijk.

Minpunten:
- Toetsenborden niet echt consistent, je hebt meerdere variaties, en ligt eraan in of je een app, instellingen, browser gebruikt.
Bij de een valt het numerieke weg, de voorspellingen zijn niet zichtbaar.
Ik heb hier nog geen logica in gevonden terwiijl ik dit bij andere OS-en veel duidelijker vind waarom het toetsenbord van layout/mogelijkheden switched.

- Icoontjes van apps verplaatsen in je appscherm mag van mij beter getweaked worden. Als je een app wil verplaatsen ergen tussen, krijg je een blauwe verticale streep tussen de apps waar je het wil verplaatsen te zien. Wanneer je vinger iets teveel link/rechts richting een andere app staat, wordt deze meteen in een folder geplaatst, terwijl het verticale scheidingstekentje er nog staat.
Of je moet echt precies tussen de apps staan om te verplaatsen, of je moet de app er echt tussen gooien, dus na een fractie van een seconde loslaten.
Ik ben dit nog niet gewend, maar doe met dit soort dingen vaak rustig aan, vandaar dat ze dit mogen tweaken.

- Een enkele keer UI graphics glitches, zoals overlappende schermen. (scherm van een andere app/menu achter je actieve scherm)

- Toetsenbord verbergen door spatietoets: De spatietoets reageert soms niet op een lange druk, deze wordt dan helemaal niet geactiveerd.

- Geen amoled scherm, want notificaties kunnen hierop in sleepscreen weergegeven worden. Ik hoop dat dit wel in het OS gebakken zit, en dat toekomstige modellen dit wel hebben.
Mijn ervaringen met Meego, en in mindere mate met Symbian waren op dit gebied zéér positief, en mis deze functionaliteit wel.

- Mis het direct kunnen sluiten van apps. Swipe down (?) a la Meego (Nokia N9).
Hoeft niet op die manier, maar de mogelijkheid moet er wel zijn vind ik.

- Camera kwaliteit vind ik écht below par. En dan ben ik verwend geweest met de Nokia 808 Pureview, maar ik vind het ruisniveau echt ontzettend hoog met deze sensor. Jammer dat er ook geen xenon flits op zit, zou de kwaliteit een stuk verbeteren in low-light/dark.

Zijn tot nu toe even snel mijn bevindingen.
Heb meer minpunten, maar wil niet zeggen dat ik aangenaam verrast ben met de z10 en BB10. Vind het al met al een erg fijne ervaring!

[ Voor 8% gewijzigd door intricate op 09-03-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Spacey23 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:44:
@intricate

Het schijnt dat er nog een nieuwe update aan zit te komen. Toen ik mijn mobiel kreeg kon ik hem direct updaten en dat heb ik gedaan. Met deze update is de batterij echt goed. Ik vergelijk hem met de HTC One x (vergelijkbaar met de Samsung SIII) en deze batterij ging bijna een keer zo snel leeg.
Mijn huidige firmware versie is: 10.0.10.58.\
Ik zit hier nog steeds met 10.0.9.348 :S
Ook met deze instructies krijg ik niet de laatste update (andere simkaart nog niet geprobeerd)
http://crackberry.com/how...r-hasnt-pushed-out-update

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
intricate schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:48:
[...]

Ik zit hier nog steeds met 10.0.9.348 :S
Ook met deze instructies krijg ik niet de laatste update (andere simkaart nog niet geprobeerd)
http://crackberry.com/how...r-hasnt-pushed-out-update

Ideeën?
Ik heb Vodafone en via deze provider kreeg ik de update binnen. Als je dus iemand kent met ook Vodafone, gebruik dan zijn/haar sim om de update binnen te halen. Hoop voor je dat dit lukt. :)

Tomorrow is not today!

Pagina: 1 ... 4 ... 48 Laatste