12 x 330WP | Oost/west
Hoop dat dit in de toekomst beter gaat anders mag ik blijven hopen op leaks.
Zoals hierboven gezegd is:probeer deze eens
Zonet Telfort geprobeerd, maar werkt ook niet wat ik al verwacht had.
Ik heb stl-100-2 en de link hierboven is voor STL-100-3 gaat niet denk ik niet werken. Ben nu bezig met hetdownen van een 10.0.10.648 via een viatnamese blackberry site, kijken of dat wat oplevert.
http://blackberryvietnam....ma-model-stl-100-2.16609/
Edit: Ik zie dat de link die Big voor mij poste iemand bevestigd heeft dat dit ook werkt voor STL 100-2:
http://forums.crackberry..../index12.html#post8046279
[ Voor 24% gewijzigd door intricate op 09-03-2013 13:44 ]
Echter is de officiële update een iets hogere versie (10.0.10.80 ?) dacht ik.
Maar dit is in ieder geval tot waar ik ben gekomen en draait goed (zie update fixes).
Ik gok dat er nu ook geen nieuwe update meer uitkomt tot versie 10.1 verschijnt.
Ben benieuwd hoe het tegen die tijd gaat. Ik hoop dat de BB Z10 hier ook redelijk tot goed gaat verkopen en dat Nederlandse providers in ieder geval updates gaan doorsturen.
Ook vraagje aan mede-tweakers: Kan iemand een BB OS 10: Apps topic beginnen zodat we daar elkaar op de hoogte kunnen houden van uitgekomen (Nederlandse) Apps en updates? Thanks
Alles goed verlopen.
De laatste update is volgens mij al 10.0.10.90
Ook de overige gebruikers zijn heel erg enthousiast over de Z10 en BB10. De update heeft echt heel wat dingen verbeterd en bugs gefixed. Gebruikers zijn vooral tevreden over de batterijduur. Dit wordt een toestel om rekening mee te houden.
Link: http://crackberry.com/blackberry-z10-one-month-later
[ Voor 55% gewijzigd door emporio81 op 09-03-2013 15:48 ]
Het toestel zoals getest krijgt gelukkig niemand, iedereen krijgt een Z10 zoals bedoeld.
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Die colin is een apple guru en zijn review lijkt veel op die van ander artikel in gizmode ofzo. Kweenie of hij uberhaupt het toestel in handen heeft gehad want er staan een aantal dingen in die niet kloppend zijn zoals over het scherm wat overigens beter is dan iphone 5. Maar goed hij verdedigt zijn brand en dat begrijp ik maar ga dan geen artikelen schrijven als reviewer maar als als columnist.Spacey23 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:28:
De reviews hier op Tweakers en op Nu.nl zijn iets te vroeg geschreven. Tuurlijk kloppen sommige minpunten wel, zoals het aantal apps en de vraag of Android of IOS gebruikers wel willen overstappen, maar vele andere minpunten zijn verholpen middels een update. Dat terwijl hij hier officieel nog niet eens uit is
Het toestel zoals getest krijgt gelukkig niemand, iedereen krijgt een Z10 zoals bedoeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 18:47 ]
Verwijderd
Heb je dat filmpje wel eens gezien die gast wil niks met dat merk te maken hebben en noemt ook een aantal zaken zo negatief en vooral steeds die vergelijking met Apple is gewoon jammer. Duidelijk pro apple.emporio81 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:41:
Ik ben het helemaal met je eens spacey. Vooral de review van Tweakers heeft mij verbaasd en hun voorbarige conclusie. Hun conclusie luidde: mislukt als allround smartphone. Dit is een hele voorbarige conclusie geweest. Vooral omdat het toestel nog niet uit is in Nederland. Blackberry heeft heel snel actie ondernomen. Men heeft goed geluisterd naar de gebruikers en via een update zijn er verbeteringen en bug fixes doorgevoerd. Batterijduur is aangepakt, camera maakt betere foto's bij slechte lichtomstandigheden en de hub ervaring is nog verder verbeterd. Er zijn behoorlijk wat berichtgevingen waar de batterijduur positief wordt ervaren. Het is niet een klein verschil, maar een behoorlijk verschil. Er is nu ook een update uitgekomen voor 'blackberry maps'. Het start sneller op en de gebruikservaring is aangepakt. Kortom: het toestel wordt beter en beter.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 18:54 ]
En inderdaad, als die os update de batterijduur en camerakwaliteit zoveel hebben verbeterd zouden ze bij de Nederlandse release hun review moeten aanpassen. Idem dito voor nu.nl!
[ Voor 0% gewijzigd door itsyaboy op 10-03-2013 11:31 . Reden: Typos ]
Samsung Flip 7
Dat hoop ik wel ja ik wacht dr met smart opitsyaboy schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:37:
Ja dat bedoel ik ook. Maar kunnen ze nu alvast aan werken, hij moet hier toch bijna uitkomen?
Samsung Flip 7
Heb trouwens een ip-ban gekregen voor tweakers als ik via me telefoonprovider ga. Snap daar niks van?
Laat je je bevindingen f weten ? ipban..hmm vreemd idd of je moet iets verkeerds gedaan hebbenitsyaboy schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:34:
Ja.. Ik ben er ook erg benieuwd naar. Zo even naar die BlackBerry experience winkel in Amsterdam. Heel nerdy en benieuwd. Even wat beginnende ervaring opdoen?
Heb trouwens een ip-ban gekregen voor tweakers als ik via me telefoonprovider ga. Snap daar niks van?
Samsung Flip 7
Ik heb net een Vodafone UK simcard besteld op Ebay, denk dat deze eind volgende week wel binnen is.Big-Opti schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:49:
Ik heb de mijne handmatig geupdate met de gelekte .648.aangezien ik ook geen updates krijg.
Hoop dat dit in de toekomst beter gaat anders mag ik blijven hopen op leaks.
Zal hier posten of dit werkt.
Ik dacht eerst dat er wellicht toch een simlock op zou zitten (ookal heeft de verkoper duidelijk gezegd van niet), maar ik heb bij mijn aankoop ook een Duits Vodafone simkaartje gekregen (prepaid). Deze werkt wél.
Ik snap er niks meer van. Ik moet toch gewoon met mijn Nederlandse simkaart kunnen werken?
Samsung Flip 7
Klinkt toch als een simlock... het was een Vodafone prepaid telefoon pakket? Vodafone heeft naar mijn weten altijd een simlock op een prepaid toestel zitten.Sjnieboon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:09:
Nou ik heb ook eindelijk de Z10 vanuit Duitsland (Media Markt) gehaald. Loop wel tegen een probleem op: mijn simkaart 'is niet compatible'. Ben al bij de Vodafone winkel geweest, nieuwe simkaart gekregen, maar ook deze is 'niet compatible'.
Ik dacht eerst dat er wellicht toch een simlock op zou zitten (ookal heeft de verkoper duidelijk gezegd van niet), maar ik heb bij mijn aankoop ook een Duits Vodafone simkaartje gekregen (prepaid). Deze werkt wél.
Ik snap er niks meer van. Ik moet toch gewoon met mijn Nederlandse simkaart kunnen werken?
Elke telefoon zou hier gewoon moeten werken, als hij de simkaart niet pakt zit er toch iets van een beveiliging op.
-soepele UI, gestures werken fijn
-peek werkt top
-hub niet echt kunnen testen want logischerwijs was de telefoon qua message content leeg. De verkoper liet wel zn eigen prive z10 zien, die enkele messages had. Kort mee gespeeld maar begrijpelijk dat hij me niet heel lang tot zn prive berichten toeliet.
-mooi scherm, even snel youtube hd filmpjes afgespeeld, ziet er goed uit
-browser imponeert heel sterk.
-toetsenbord met het omhoog swipen voor het gebruik met 1 hand werkt wel aardig. Met 2 handen typen was even wennen, maar lijkt aardig.
Verder weinig te melden. Neig toch wel naar een hardware keyboard toestel
Verwijderd
Samsung Flip 7
Ik heb een losse BB Z10 gekocht en daarbij hadden ze een actie dat je een prepaid kaartje van Vodafone met €10,- beltegoed kreeg (bij aanschaf van elk los toestel). Het was dus geen pakket van Vodafone, enkel de simkaart die ik erbij kreeg.ArcticWolf schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:13:
[...]
Klinkt toch als een simlock... het was een Vodafone prepaid telefoon pakket? Vodafone heeft naar mijn weten altijd een simlock op een prepaid toestel zitten.
Elke telefoon zou hier gewoon moeten werken, als hij de simkaart niet pakt zit er toch iets van een beveiliging op.
Wat ik van de hele experience vond: goede locatie in de altijd drukke kalverstraat. Een paar tafels met demo modellen. Enkele verkopers die een inleiding gaven hoe het werkt.
Maar toen het druk was konden sommige toevallige passanten wel bij de telefoons alleen wisten ze niet hoe ze deze uit slaapmodus konden halen. Vond dat t er qua instructies wel duidelijker kon.
Vond ook dat ze er beter mee hadden kunnen adverteren.
Ach, vond het wel leuk om er even mee te spelen
[ Voor 18% gewijzigd door itsyaboy op 10-03-2013 16:48 . Reden: was nog niet klaar ]
Samsung Flip 7
Zit zelf te twijfelen tussen:
- Poetic Atmosphere
- Tech21 Impact Shell
- Case-Mate Brushed aluminium
Wil toch wel een volledige omtrek cover hebben, en niet een case waar de boven-onderzijde open zijn.
Ja. Mooi toestel, iets groter dan ik had gedacht maar wel fijn. OS lijkt ook goed. Dus jadave1972 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:07:
Ok en was de tel zoals je m had voorgesteld ?
Welke MM? En wat heb je ervoor betaald? Is wat off topic, excuses, maar zie het niet op de website van MM GermanySjnieboon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:09:
Nou ik heb ook eindelijk de Z10 vanuit Duitsland (Media Markt) gehaald.
Verwijderd
Ik zou zeggen zet een advertentie op marktplaats dat je de Lumia 920 te ruil hebt. Zou naar mijn mening gewoon een 1 op 1 ruil kunnen zijn zonder bijbetaling.Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:12:
Mensjes ;p ik zou deze telefoon graag willen maar heb net een maandje de Lumia 920 Zwart, denken jullie dat ik deze zou kunnen ruilen voor de z10? zoja wat zou ik dan denken jullie bij moeten betalen
Düsseldorf, €619,-EEE-lover schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:46:
[...]
Welke MM? En wat heb je ervoor betaald? Is wat off topic, excuses, maar zie het niet op de website van MM Germany
Verwijderd
Ik begrijp dat synchroniseren überhaupt niet mogelijk zal zijn OTA, maar het is me niet duidelijk of het met een USB-kabeltje wel mogelijk is.
Ik reken op jullie hulp, want het zal bepalend zijn voor de aanschaf van de Z10.
Verwijderd
Je kan outlook synchroniseren met een kabeltje en gebruik je daarnaast google calender en je gaat dit samenbrengen dan kun je via je gmail acoount ook je agenda,mail etc sychroniseren.petersamyn schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:13:
Ik gebruikte tot voor kort een BB (9700) die gelinkt was aan een BES-server v/d zaak. Mijn mail, contactpersonen, taken en agenda in outlook werden dan ook één op één gesynchroniseerd met mijn BB (en dat kon ik dan via BB-bridge ook op mijn playbook zien/lezen/bewerken). Ik heb een andere baan nu, en wil graag een Z10 aanschaffen, doch zonder gebruik van BIS of BES. Het is me echter onduidelijk of ik dat nieuwe toestel kan synchroniseren met mijn lokale pc waarop ik outlook 2013 gebruik (onder Windows.
Ik begrijp dat synchroniseren überhaupt niet mogelijk zal zijn OTA, maar het is me niet duidelijk of het met een USB-kabeltje wel mogelijk is.
Ik reken op jullie hulp, want het zal bepalend zijn voor de aanschaf van de Z10.
zoek ook via google outlook + google claender
Tomorrow is not today!
BlackBerry Partner Purchases One Million BlackBerry 10 Smartphones
Largest ever single purchase order in BlackBerry's history
WATERLOO, ONTARIO--(Marketwire - March 13, 2013) - BlackBerry® (NASDAQ: BBRY)(TSX: BB) announced today that one of its established partners has placed an order for one million BlackBerry 10 smartphones, with shipments starting immediately. This order marks the largest ever single purchase order in BlackBerry's history.
"An order for one million devices is a tremendous vote of confidence in BlackBerry 10," said Rick Costanzo, EVP Global Sales, BlackBerry. "Consumers are ready for a new user experience, and BlackBerry 10 delivers. With strong partner support, coupled with this truly re-invented new platform, we have a powerful recipe for success."
BlackBerry unveiled the new BlackBerry Z10 and BlackBerry Q10 smartphones on January 30th. BlackBerry Z10 is now available for purchase in a number of markets around the world and will be available in the United States starting this month.
BlackBerry will be reporting results for its fourth quarter and year-end of fiscal 2013 on March 28, 2013. A conference call and live webcast will be held beginning at 8 am ET, which can be accessed by dialing 1-800-814-4859 or through your BlackBerry® 10 smartphone, personal computer or BlackBerry® PlayBook™ tablet at http://ca.blackberry.com/company/investors/events.html.
Ik hoop dat na de conference call, meer ontwikkelaars dingen naar de BB gaan brengen en het liefst native.
Met die order van 1 miljoen gaan ze aardig wat verkopen in de eerste 2 maanden, en dan is hij pas net in Amerika en andere landen, waaronder Nederland uit.
Dàt is natuurlijk niet de bedoeling... een agenda en de contactpersonen moeten een paar keer per dag gesynchroniseerd worden, en dat moet vlot (= direct) gaan - zonder omwegen. Bovendien worden via de tussenstap langs google of Hotmail account de leestekens met accenten enorm "verkracht" ... een é of è of een ü of whatever komt er uit te zien als @ of ^& of % of nog andere onleesbare toestanden...Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:51:
[...]
Je kan outlook synchroniseren met een kabeltje en gebruik je daarnaast google calender en je gaat dit samenbrengen dan kun je via je gmail acoount ook je agenda,mail etc sychroniseren.
zoek ook via google outlook + google claender
Nee. Ik wil direct synchroniseren met de outlook bestanden op mijn pc. Kan dat niet? Dan wordt het een Iphone of een HTC....
Samsung Flip 7
Momenteel synchroniseer ik ook mijn contacten op mijn 9900 en agenda items via USB of Bluetooth met Outlook. Echter dit is nog niet beschikbaar voor de Z10. Blackberry Link krijgt zoals aangekondigd binnenkort een update die dit wel mogelijk maakt, maar vooralsnog kun je geen PIM data synchroniseren met Outlook op je PC. Helaas...
Hij is te downloaden. Ik krijg alleen een installatie error. Is inmiddels gemeld bij BlackBerry.
Hier ook die error, komt denk ik doordat we uit NL komen. Vele andere landen kunnen al downloaden en installeren en dus ook whatsappeniBenshi schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Hij is te downloaden. Ik krijg alleen een installatie error. Is inmiddels gemeld bij BlackBerry.
Tomorrow is not today!
Heb hetzelfde probleem, downloaden lukt, alleen error bij installatie.iBenshi schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Nog een andere vraag, iemand ervaring met het overzetten van agenda items vanaf os7 naar os10?
Krijg mijn items op geen enkele manier volledig overgezet, vaak zet hij slechts een klein gedeelte van mijn agneda items over. Al via BB Link, sd-card geprobeerd.
Verwijderd
Deze order is de grootste die Blackberry ooit heeft gehad en dat al na twee grote orders van het Duitse ministerie en Health care UK organisatie afgelopen week.
Ook
Supply chain checks tell BlueFin that BlackBerry Z10 is on fire - Ze geven aan als dit zo door blijft gaan dan met dezelfde verkoop gaan halen als in 2011.
BB is net begonnen en het blijkt goed te gaan en reviews zijn erg wisselend van matig to zeer goed van site's. De gebruikers zijn allemaal erg tevreden en vooral als je kijkt naar de hoge cijfers die EX-Apple gebruikers geven aan het produkt is Bizar.

Helaas nog geen kunnen bemachtigen bemachtigen. En het wachten duuuuurt lang
Maar nog even een vraagje kan je ook een wifi hotspot maken van je Blackberry Z10? Ik mis dit toch wel een beetje op mn Bold 9700.
Yup, is gewoon mogelijk.NvU schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:58:
Maar nog even een vraagje kan je ook een wifi hotspot maken van je Blackberry Z10? Ik mis dit toch wel een beetje op mn Bold 9700.
Hier is een video over whatsapp op BB10 van Crackberrydotcom, ziet er super gelikt uit al zeg ik het zelf. Ik ben benieuwd hoe dit gaat zijn op de Q10.
Dat is opzich nog niet zo'n probleem, maar bijvoorbeeld whatsapp is niet een systeem app en daarom kan ik niet het geluidje ervoor aanpassen, net zoals met alle 3rd party apps zoals regenmeter. Hoe is dit gereld in BB10?
Alle Apps kun je voorzien van eigen notificatie geluiden. Dit kan bij BlackBerry al jaren.glaaj schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:30:
Een vraag: Is het mogelijk om custom geluidjes voor je notificaties in te stellen? Momenteel gebruik ik een htc radar met Windows Phone maar aanpassen van geluidjes is niet mogelijk, je hebt de standaard geluidjes en daaruit kun je kiezen.
Dat is opzich nog niet zo'n probleem, maar bijvoorbeeld whatsapp is niet een systeem app en daarom kan ik niet het geluidje ervoor aanpassen, net zoals met alle 3rd party apps zoals regenmeter. Hoe is dit gereld in BB10?
Ja dat kon bij Android ook , ik was er vanuit gegaan dat het bij Windows Phone ook konSjnieboon schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:12:
[...]
Alle Apps kun je voorzien van eigen notificatie geluiden. Dit kan bij BlackBerry al jaren.
Ik kan bevestigen dat het updaten met een Vodafone UK simkaart werkt. Krijg bij update zoeken de melding dat ik 10.0.10.90 kan installeren.intricate schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:28:
[...]
Ik heb net een Vodafone UK simcard besteld op Ebay, denk dat deze eind volgende week wel binnen is.
Zal hier posten of dit werkt.
Zometeen ff backup pen en dan updaten
Heb nu 10.0.10.648 en wil eigenlijk terug naar 10.0.10.58. Als iemand weet waar ik deze kan downloaden, dan red ik mezelf wel denken ik. Had een backup gemaakt, maar blijkbaar gaat alles terug naar de fabrieksinstellingen van firmware 10.0.10.648.
Tomorrow is not today!
Misschien kan je hier wat vinden. Voor de playbook kan je vaak een os image downloaden die je kan flashen met een speciale tool. Ik heb dat alleen nog nooit gedaan, dus ik ben vergeten hoe die heet. Crackberry is wel de XDA van blackberry toestellen, dus daar moeten ze je wel verder kunnen helpen als het mogelijk is.Spacey23 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:49:
Iemand een idee hoe ik terug kan gaan in firmware versie?
Heb nu 10.0.10.648 en wil eigenlijk terug naar 10.0.10.58. Als iemand weet waar ik deze kan downloaden, dan red ik mezelf wel denken ik. Had een backup gemaakt, maar blijkbaar gaat alles terug naar de fabrieksinstellingen van firmware 10.0.10.648.
- UK Vodafone simkaart erin gedaan
- Update via instellingen op beschikbaarheid gecontroleerd.
- simkaart eruit
- aansluiten op pc
- BlackBerry Link opgestart
- Backup gemaakt
- Update werd aangegeven dat deze beschikbaar is
- na backuppen update geïnstalleerd
Alle apps en settings behouden gebleven. Erg fijn!
Zou je mij een linkje kunnen sturen vanwaar je die simkaart hebt gekocht?intricate schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:04:
Updaten ging beter dan verwacht:
- UK Vodafone simkaart erin gedaan
- Update via instellingen op beschikbaarheid gecontroleerd.
- simkaart eruit
- aansluiten op pc
- BlackBerry Link opgestart
- Backup gemaakt
- Update werd aangegeven dat deze beschikbaar is
- na backuppen update geïnstalleerd
Alle apps en settings behouden gebleven. Erg fijn!
Ben nu toch ook erg geinteresseerd, aangezien ik graag die nieuwe update ontvang.
DaveD
- Sluit je BB Z10 aan je computer en start BB Link
- Ga naar je computer tab (eerste van links onderaan waarschijnlijk)
- Klik op het tandwieltje rechts bovenaan (Ga naar settings)
- Klik vervolgens op Reload Device Software
Bovenstaande werkte voor mij op een 100-2 model uit de UK, ik kreeg update: 10.0.10.90
Dit terwijl OTA, Website, en via de "normale" BB Link update niet werkte.
Denk er wel om dat het handig is om eerst even een backupje te maken. Nadeel van updaten is wel dat al je geinstalleerde apps door elkaar komen te staan als je ze terug zet en tevens zijn al je mapjes ook verdwenen.
Gewoon op ebay zoeken op Vodafone UK micro sim, en de goedkoopste pakken.genberg23 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:07:
[...]
Zou je mij een linkje kunnen sturen vanwaar je die simkaart hebt gekocht?
Ben nu toch ook erg geinteresseerd, aangezien ik graag die nieuwe update ontvang.
De verkoper waar ik het van had heeft ze op dit moment niet, dus een link heeft geen zin.
@Big, die optie had ik eerst ook geprobeerd zonder resultaat. Goed dat het voor jou wel werkte!
Iemand hier al een oplossing?
Oh en de Z10 is een briljant toestel, heb hem nu 4 dagen in gebruik en het is genieten. Mooie interface, en die Blackberry hub is fantastisch. Batterijtijd is ook heel goed (vraag me echt af hoe het kan dat de Tweakersreview zo negatief was, ik herken er weinig van terug in mijn toestel). Nu 3G nog aanslingeren
'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne
Instellingen>netwerkverbindingen>mobiel netwerk> voorkeuren onderaan het scherm.
Moest ik iig doen bij Simyo. Komt waarschijnlijk omdat de dienst over een ander netwerk gaat (in dit geval KPN)
'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne
Ik wil dit weten omdat veel bedrijven de toestellen via grijze import hier naar toe halen.
Verder snap ik niet waarom niet iedereen de sw updates gewoon via OTA binnen krijgt , waarom de een wel en de ander niet of weer wel maar dan via de computer ?
Ligt eraan. De providers hebben allemaal verschillende frequenties gekocht. Volgens een draadje op Crackberry varianten STL100-2 en STL100-3 (2 versies).janzeeschuimers schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:57:
Welke uitvoering gaat er in Nederland i.v.m. 4G/LTE verkocht worden stl100-1 , stl100-2 , stl100-3 of stl100-4 of maakt het bijvoorbeeld nog uit of je KPN , Vodafone of T-Mobile hebt ?
Ik wil dit weten omdat veel bedrijven de toestellen via grijze import hier naar toe halen.
Verder snap ik niet waarom niet iedereen de sw updates gewoon via OTA binnen krijgt , waarom de een wel en de ander niet of weer wel maar dan via de computer ?
Ik was vorige week zondag even langs de Kalverstraat geweest om de Z10 te bekijken. Ik ben blij dat er Chinese input language erop zit. Alleen naadje dat je geen pinyin-transcriptie hebt voor traditionele karakters. Mag hopen dat dat ooit verandert. Verder hoop ik niet dat Vodafone met software updates die taal alsnog er uit laat, wat zij wel hebben gedaan met de BB Storm. Kon toen na 2 software updates niet meer Chinees lezen en schrijven op m'n foon
Verwijderd
Toestel ondersteunt het 4G netwerk van KPN en voordeel van KPN is de 800 frequentie welke 2,5x beter bereik heeft binnen een gebouw dan wat de concurrent gaat bouwen.janzeeschuimers schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:57:
Welke uitvoering gaat er in Nederland i.v.m. 4G/LTE verkocht worden stl100-1 , stl100-2 , stl100-3 of stl100-4 of maakt het bijvoorbeeld nog uit of je KPN , Vodafone of T-Mobile hebt ?
Verwijderd
De Z10 is echt een stuk beter dan de iphone 5 en ook met minder ruis.
YouTube: BlackBerry Z10 vs iPhone 5 Camera Test Comparison
De S3 doen ze niet want de iphone 5 was al beter getest dan de Samsung S3 camera.
Begin me steeds meer af te vragen of al die reviews van tweakers en NU.nl het uitendelijke toestel wel in handen hebben gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 20:26 ]
Heb even geen geluid hier, maar zou dit de Z10 zijn met de firmware update (dus de camera fixes?).Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:22:
Al het gezeur over de camera heeft TechRader doen besluiten om de Z10 te vergelijken met de iphone 5.
De Z10 is echt een stuk beter dan de iphone 5 en ook met minder ruis.
YouTube: BlackBerry Z10 vs iPhone 5 Camera Test Comparison
De S3 doen ze niet want de iphone 5 was al beter getest dan de Samsung S3 camera.
Begin me steeds meer af te vragen of al die reviews van tweakers en NU.nl het uitendelijke toestel wel in handen hebben gehad.
Het is ondertussen voldoende uit de doeken gedaan dat het nieuwe besturingsprogramma "10" autonoom werkt, zonder connectie met de Blackberry Internet Service (BIS). Met andere woorden, je hebt - zoals bij de andere plaformen (IOS, Android, Windows, ...) geen speciaal abonnement meer nodig (kost toch al makkelijk 15,- Euro per maand). Ik vraag me echter af of het überhaupt nog zin heeft om een BIS-abonnement te nemen? Zijn daar voordelen aan die je niet geniet als je een gewoon data-abonnement neemt?
Het is al vaker aangehaald in dit topic: push mail.petersamyn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:05:
Ik vraag me echter af of het überhaupt nog zin heeft om een BIS-abonnement te nemen? Zijn daar voordelen aan die je niet geniet als je een gewoon data-abonnement neemt?
Nu checkt je toestel om de X aantal seconden of er mail is op de server. Bij een BIS abbonement zorgt de server ervoor dat het mailtje wordt doorgestuurd naar de telefoon, dit betekent dat je telefoon niet steeds aan de server hoeft te gaan vragen, Hey is er mail?
Verder zie ik er het nut niet van in en of het nou echt zo veel sneller is vraag ik mij af.
Maar hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning van het os?
Is dit 1 of 2 j of als bv 11 uitkomt mag men dan trg een nieuw toestel aanschaffen om het nieuwste te hebben.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Goede vraag,Gunth schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:44:
Dit toestel staat me erg aan,zeker het os.
Is dit 1 of 2 j of als bv 11 uitkomt mag men dan trg een nieuw toestel aanschaffen om het nieuwste te hebben.
Ik zelf heb nooit problemen gehad met de ondersteuning. Mijn oude 9900 Bold krijgt nog steeds updates binnen en Blackberry werkt nog steeds aan OS7, terwijl ze nu bij OS10 zijn (8 en 9 bestaan niet). Niks dan positieve ervaringen.
Tomorrow is not today!
Toch klopt dit niet helemaal hoor.. die BIS verbinding moet je telefoon ook open houden. Dit gaat op dezelfde manier als bij het ophalen van een IMAP mailbox, waarbij dmv het IDLE commando de verbinding wordt opengehouden en de server een bericht stuurt zodra er nieuwe mail is. Tegenover een IMAP mailbox is er dus weinig voordeel voor BIS en zijn in mijn ervaring de Blackberry servers ontzettend traag met het doorgeven van mails.glaaj schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:37:
[...]
Het is al vaker aangehaald in dit topic: push mail.
Nu checkt je toestel om de X aantal seconden of er mail is op de server. Bij een BIS abbonement zorgt de server ervoor dat het mailtje wordt doorgestuurd naar de telefoon, dit betekent dat je telefoon niet steeds aan de server hoeft te gaan vragen, Hey is er mail?
Verder zie ik er het nut niet van in en of het nou echt zo veel sneller is vraag ik mij af.
* Zit de blackberry hoes er standaard bij of moet je deze los aanschaffen?
* Kent er iemand een programmatje om je gegevens van de iphone zoals contacten en smsjes makkelijk over te zetten naar de blackberry Z10?
* Is de blackberry Z10 makkelijk te benaderen vanuit een macbook air?
* is er al een google maps app voor de blackberry (aangezien de native map app nog steeds crap is)?
* Zijn er nog andere dingen die je als oud iOS gebruiker rekening mee moet houden voor de overstap naar BB10?
Verwijderd
Ik ga ervan uit dat OS 10 gebruikers pas eind 2014 een nieuwe OS 11 gaan zien maar Blackberry kan er altijd voor kiezen om de eerste generatie gewoon mee te laten liften met OS 11 ,maar dit zou ook logisch zijn want de hardware zit zo'n beetje aan zijn top qua mobiel.Gunth schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:44:
Dit toestel staat me erg aan,zeker het os.
Verwijderd
Ja de update is goed gelukt en het was al bekend dat het software was omdat als je een donkere plek ging selecteren dan werden de foto's lichter. Dit was dan de oplossing zodat de foto's niet zo donker werden. Dit is nu opgelost met de laatste update. De photo's zijn beter dan op de iphone 5 welke weer beter is dan de S3.falcon4ever schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:17:
[...]
Heb even geen geluid hier, maar zou dit de Z10 zijn met de firmware update (dus de camera fixes?).
http://forums.crackberry....en-z10-766132/index8.html
account aanmaken met je facebook
* Zit de blackberry hoes er standaard bij of moet je deze los aanschaffen? Nee, standaard dit er geen hoesje bij.
* Kent er iemand een programmatje om je gegevens van de iphone zoals contacten en smsjes makkelijk over te zetten naar de blackberry Z10? Hier heb je nuttige info.
* Is de blackberry Z10 makkelijk te benaderen vanuit een macbook air? Ja, heel gemakkelijk
* is er al een google maps app voor de blackberry (aangezien de native map app nog steeds crap is)? Nog niet. Standaard maps app is redelijk maar een goede Google variant is welkom.
* Zijn er nog andere dingen die je als oud iOS gebruiker rekening mee moet houden voor de overstap naar BB10? Niet echt. Het wijst zichzelf wel. Hou er qua verwachting wel rekening mee dat BB10 een nieuwe OS is en dus nog lang niet zo compleet is (qua apps) van iOS. Maar het bevat genoeg om iOS achter je te laten.
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
DaveD
Ik heb meerdere apps getest en voor zover ik kan zien past hij overal een groter lettertype toe wanneer je dit aangeeft. Dus ja en ja :-)DaveD1109 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:43:
Kan iemand mij vertellen of je de lettergrootte kan aanpassen net als in voorgaande modellen en hij dit ook gelijk in alle apps doet?
Tomorrow is not today!
Samsung Flip 7
Bedankt voor je snelle antwoord!Spacey23 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:45:
[...]
Ik heb meerdere apps getest en voor zover ik kan zien past hij overal een groter lettertype toe wanneer je dit aangeeft. Dus ja en ja :-)
DaveD
Deze werkt erg fijn, je merkt dat hij geschreven is voor BlackBerry. Het menu werkt soepel en ik krijg de berichten gewoon direct binnen. Elke app kan hier een voorbeeld aan nemen. Simpel, snel en vloeiend!dave1972 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:47:
@spacey23....hoe vind jij whatsapp werken ?
Tomorrow is not today!
Samsung Flip 7
Verwijderd
Hij was ook aangepast voor android en op de htc one x dacht ik meteen qua layout opbow van het menu aan blackberry os10.Spacey23 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:51:
[...]
Deze werkt erg fijn, je merkt dat hij geschreven in voor BlackBerry. Het menu werkt soepel en ik krijg de berichten gewoon direct binnen. Elke app kan hier een voorbeeld aan nemen. Simpel, snel en vloeiend!
In de US zetten de providers groot in op de z10 en zelfs t-mobile die wilde afwachten gooit het roer geheel om en komt ipv eind april eind maart met de z10. Dit ook mede door twee onderzoek bureaus die hebben allebei dezelfde conclusie dat de neerwaartse spiraal van apple en android toestellen een opwaartse spiraal is voor blackberry. Windows zal alleen afnemen en daar zal iphone meeste van profiteren. Veel apple gebruikers en android gebruikers zijn de laatste weken zeer geintreseerd in blackberry.ook de opkomende markt onder jeugd speelt hierin een rol. Dit kon wel eens goed uitpakken deze late introductie. Bizar.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 22:56 ]
Bronnen?Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:43:
[...]
Hij was ook aangepast voor android en op de htc one x dacht ik meteen qua layout opbow van het menu aan blackberry os10.
In de US zetten de providers groot in op de z10 en zelfs t-mobile die wilde afwachten gooit het roer geheel om en komt ipv eind april eind maart met de z10. Dit ook mede door twee onderzoek bureaus die hebben allebei dezelfde conclusie dat de neerwaartse spiraal van apple en android toestellen een opwaartse spiraal is voor blackberry. Windows zal alleen afnemen en daar zal iphone meeste van profiteren. Veel apple gebruikers en android gebruikers zijn de laatste weken zeer geintreseerd in blackberry.ook de opkomende markt onder jeugd speelt hierin een rol. Dit kon wel eens goed uitpakken deze late introductie. Bizar.
Weet iemand wat dit inhoud?
NFC got it!
[ Voor 5% gewijzigd door Bobo221 op 19-03-2013 19:41 ]
Verwijderd
Hier eentje met een leuke grafiek

http://www.blackberryos.c...ackberry-brand-rise-5491/
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 20:04 ]
Zit op 10.0.10.90
Las net op onderstaande link dat er een nieuwere update is gelekt.
http://www.blackberryos.c...n-stl100-1-dev-alpha.html
Het is mij gelukt om die melding weg te krijgenintricate schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:20:
Yup, ook last van, gaat soms pas weg als ik een nieuwe melding binnen krijg.
Zit op 10.0.10.90
Zijn deze leaked versies net zo te installeren als bij de oudere BB's , dus installeren op je pc en dan via loader of setup op je BB installeren?Bobo221 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:28:
Nou in ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha. Ik heb hem net ook toevallig geupdate naar 10.0.10.90
.648 is ouder dan. 90Bobo221 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:28:
Nou in ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha. Ik heb hem net ook toevallig geupdate naar 10.0.10.90