Bedankt voor deze grappige post, je hebt me iig weer laten lachen!Help!!!! schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:19:
^
Denk dat je objectieve vermogen wat aangetast is. De enige die er hier imho gestrekt in vliegt (in meerdere posts) ben jij zelf...Beetje onprettig aggressief zelfs.
Objectief gezien brengen de PhysX physics in ieder geval niet meer dan wat visuals en als ik dan heel eerlijk ben, dan vallen een aantal dingen mij op. Een beetje extra rook creeeren bij fikkende tonnen is leuk, maar als je dan door hangende wortels e.d. wandelt zonder dat deze ook maar het minste of geringste bewegen, dan blijft het voor mij niet veel anders dan wat rondvliegend papier als in Batman:AA.Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:04:
[...]
Bedankt voor deze grappige post, je hebt me iig weer laten lachen!
In andere woorden, de focus wordt op de verkeerde dingen gelegd (als het om gebruik van physics gaat in ieder geval) en de tamme pers is laaiend enthousiast, opdat ze maar weer een videokaart in bruikleen krijgen bij de volgende launch.
Je kan het Nvidia niet kwalijk nemen dat developers het op een saaie manier implementeren. Het kan wel degelijk wat toevoegen.
Ja het is jammer dat het een closed technolgy is, maar als het dus zo makkelijk was om physics werkend te krijgen_zonder_ dat het de hele boel laat haperen, waarom zit het dan niet gewoon in de dx api of maakt amd ff een physics api...
Het is van de ene kant natuurlijk gierig van Nvidia om het closed te houden, maar als zij veel geld inleggen om het goed werkend te krijgen, waarom zouden ze dan zo vriendelijk moeten zijn om het open te gooien terwijl amd ook genoeg eigen voordelltjes heeft die ze voor zichzelf houden, zo zit die markt niet in elkaar en schijnbaar zijn developers dus van mening dat het wel nodig is in games en dat de huidige standaarden niet genoeg zijn om hetzelfde met een vloeiend beeld weer te geven.
Maarja, je mag het natuurlijk afzeiken, of je mag gewoon tevreden zijn dat mensen met een nvidia kaart iets toegevoegd krijgen, zo is dat ook met andere dingetjes voor amd, dan kan je de lighting bij alle codemaster racegames bijvorbeeld hoog en mooi zetten, waar dit bij nvidia kaarten de boel veel lagd. Waarom? omdat deze keer amd samen gewerkt heeft met codemasters om bepaalde dingen werkend te krijgen en deze niet geoptimaliseerd worden voor nvidia, moet je hier boos om worden, nee! Wees blij voor de amd mensen en zet het niet aan bij nvidia, simpel, niet boos worden op amd omdat ze hier een voordeeltje hebben...
En dat hele sli-crossfire gebeuren, als iemand blij is met zijn setup, moet je hem dat dan kwalijk nemen omdat jij er anders over denkt? Grow up, als jij het niet fijn vond maar een ander wel, laat hem dan lekker, nogmaals als iemand die microstutters niet ziet, fijn toch? laat ze lekker, maar het is o zo belangrijk om je gelijk te halen (in het algemeen) dat er geen normale discussie meer is, waarbij elke partij zo zijn voor en nadelen heeft, sommige mensen hebben andere eisen en dus is er niet een de beste, hoe graag je het ook wil.
Ja het is jammer dat het een closed technolgy is, maar als het dus zo makkelijk was om physics werkend te krijgen_zonder_ dat het de hele boel laat haperen, waarom zit het dan niet gewoon in de dx api of maakt amd ff een physics api...
Het is van de ene kant natuurlijk gierig van Nvidia om het closed te houden, maar als zij veel geld inleggen om het goed werkend te krijgen, waarom zouden ze dan zo vriendelijk moeten zijn om het open te gooien terwijl amd ook genoeg eigen voordelltjes heeft die ze voor zichzelf houden, zo zit die markt niet in elkaar en schijnbaar zijn developers dus van mening dat het wel nodig is in games en dat de huidige standaarden niet genoeg zijn om hetzelfde met een vloeiend beeld weer te geven.
Maarja, je mag het natuurlijk afzeiken, of je mag gewoon tevreden zijn dat mensen met een nvidia kaart iets toegevoegd krijgen, zo is dat ook met andere dingetjes voor amd, dan kan je de lighting bij alle codemaster racegames bijvorbeeld hoog en mooi zetten, waar dit bij nvidia kaarten de boel veel lagd. Waarom? omdat deze keer amd samen gewerkt heeft met codemasters om bepaalde dingen werkend te krijgen en deze niet geoptimaliseerd worden voor nvidia, moet je hier boos om worden, nee! Wees blij voor de amd mensen en zet het niet aan bij nvidia, simpel, niet boos worden op amd omdat ze hier een voordeeltje hebben...
En dat hele sli-crossfire gebeuren, als iemand blij is met zijn setup, moet je hem dat dan kwalijk nemen omdat jij er anders over denkt? Grow up, als jij het niet fijn vond maar een ander wel, laat hem dan lekker, nogmaals als iemand die microstutters niet ziet, fijn toch? laat ze lekker, maar het is o zo belangrijk om je gelijk te halen (in het algemeen) dat er geen normale discussie meer is, waarbij elke partij zo zijn voor en nadelen heeft, sommige mensen hebben andere eisen en dus is er niet een de beste, hoe graag je het ook wil.
Dat is het hem nu juist. Geen developer implementeert dit omdat ze PhysX zo geweldig vinden. Integendeel, ze worden gedwongen door de uitgever die een zakgeld van nVidia heeft gekregen om PhysX in game X en Y van uitgever Z te duwen.paazei schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:45:
Je kan het Nvidia niet kwalijk nemen dat developers het op een saaie manier implementeren. Het kan wel degelijk wat toevoegen.
Derhalve is het ook logisch dat PhysX op een saaie en inspiratieloze manier is toegepast in sommige games. Waarschijnlijk was de enige voorwaarde dat PhysX erin moest zitten. Wellicht dat voor sommige games specifiek is aangegeven voor welke effecten.
Enfin, ze moeten dit gewoon niet zo agressief pushen. Als het echt zo goed is
YouTube: Crysis Physics demonstration, Physis III map (part 1)
Maar ook GTA IV maakt gezellig gebruik van physics afgehandeld door de CPU.
YouTube: GTA mods Physics and Super Punch
Hier nog even Havok in Half-Life 2:
YouTube: Half-Life 2 - Physics Demo
[ Voor 54% gewijzigd door madmaxnl op 02-06-2013 17:04 ]
Het gaat niet om gelijk halen.paazei schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:45:
En dat hele sli-crossfire gebeuren, als iemand blij is met zijn CF setup, moet je hem dat dan kwalijk nemen omdat jij er anders over denkt? Grow up, als jij het niet fijn vond maar een ander wel, laat hem dan lekker, nogmaals als iemand die microstutters niet ziet, fijn toch? laat ze lekker, maar het is o zo belangrijk om je gelijk te halen (in het algemeen) dat er geen normale discussie meer is, waarbij elke partij zo zijn voor en nadelen heeft, sommige mensen hebben andere eisen en dus is er niet een de beste, hoe graag je het ook wil.
Iedereen mag hier posten dat hij gelukkig is met zijn set en/of MS niet ziet. Heb daar geen enkel probleem mee want ook dat is relevante info.
Net zo als het mij en anderen vrij staat om hier te posten (ter info van potentiele kopers), dat obv van behoorlijk objectieve reviews van vooraanstaande sites blijkt dat:
- Hun mening niet betekent dat Microstuttering/Framespikes/Runt frames niet bestaan.
- Je niet de prestaties krijgt die je (o.a. obv de marketing) verwacht en denkt te krijgen.
- Dat men zichzelf in feite voor de gek houdt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd, ik vind PhysX van Nvidia ook onzinnig en staat een meer open ontwikkeling alleen maar in de weg en daar is uiteindelijk iedereen de dupe van. Voor gameontwikkelaars is het verder ook niet intessant mits ze van Nvidia wat geld ontvangen en er -zoals je zegt- wat rondvliegende brokstukjes in gooien.dahakon schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:19:
[...]
Objectief gezien brengen de PhysX physics in ieder geval niet meer dan wat visuals en als ik dan heel eerlijk ben, dan vallen een aantal dingen mij op. Een beetje extra rook creeeren bij fikkende tonnen is leuk, maar als je dan door hangende wortels e.d. wandelt zonder dat deze ook maar het minste of geringste bewegen, dan blijft het voor mij niet veel anders dan wat rondvliegend papier als in Batman:AA.
In andere woorden, de focus wordt op de verkeerde dingen gelegd (als het om gebruik van physics gaat in ieder geval) en de tamme pers is laaiend enthousiast, opdat ze maar weer een videokaart in bruikleen krijgen bij de volgende launch.
Echter kan het soms gewoon zijn dat het er daardoor wel leuker uitziet en soms de beleving wat beinvloed, bijvoorbeeld bij het schieten van een geweer op een muur, dat is dan voor een Nvidia kaart houder mooi meegenomen? Dat ze bij HardOCP dat een keer zeggen wil toch niet gelijk zeggen dat de kwaliteit van de site achteruit gaat? Dan kan je ook zeggen dat TPU 'slecht' is omdat daar bij elke Nvidia kaart bij de pluspunten "Support for CUDA and PhysX" staat. Iedereen weet dat dit in de praktijk gewoon (vrijwel) niks toevoegt en daar lees 'je' toch ook gewoon overheen en maken we er niet zo'n punt van?
TPU is ook geen zuivere koffie, die gasten maken GPU-z. Bij GPU-z wordt er stevig reclame gemaakt voor PhysX en CUDA.

PhysX zit namelijk onlosmakelijk aan CUDA verbonden, waarom ze dan toch alle twee vermelden? Dit riekt in mijn ogen naar reclame maken en dat ondermijnt je objectiviteit. Zoals je zegt, ze vermelden ook standaard als pluspunt bij nVidia kaarten PhysX en CUDA.
PhysX zie ik ook niet als een 'computing' taal of standaard. Integendeel, PhysX is v.z.i.w. in CUDA geschreven en zonder CUDA werkt PhysX ook niet maar vice versa wel.
Maar je hebt gelijk, we moeten hier eigenlijk overheen lezen. Elke site heeft wel zo zijn dingetjes waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek. Het belangrijkste is de methodiek van het testen en het kunnen presenteren van het totaal plaatje (gemiddelde, minima, maxima etc).

PhysX zit namelijk onlosmakelijk aan CUDA verbonden, waarom ze dan toch alle twee vermelden? Dit riekt in mijn ogen naar reclame maken en dat ondermijnt je objectiviteit. Zoals je zegt, ze vermelden ook standaard als pluspunt bij nVidia kaarten PhysX en CUDA.
PhysX zie ik ook niet als een 'computing' taal of standaard. Integendeel, PhysX is v.z.i.w. in CUDA geschreven en zonder CUDA werkt PhysX ook niet maar vice versa wel.
Maar je hebt gelijk, we moeten hier eigenlijk overheen lezen. Elke site heeft wel zo zijn dingetjes waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek. Het belangrijkste is de methodiek van het testen en het kunnen presenteren van het totaal plaatje (gemiddelde, minima, maxima etc).
[ Voor 46% gewijzigd door madmaxnl op 02-06-2013 18:22 ]
En ook dat is en blijft een mening. Ik heb tot nu toe in de meeste games PhysX bewust uitgezet omdat het naar mijn mening juist afdeed aan de sfeer van een spel. Jouw voorbeeld zit bijvoorbeeld in Mafia 2, waar ik het gewoon ronduit belachelijk vind om 2000 gigantische particles rond te zien vliegen als ik met een 9mm op een pilaar van gewapend beton schiet. Voor een spel dat voor de rest vooral op realisme bouwt, maakt PhysX er een tekenfilm van. De stapels papier in Batman zijn een ander voorbeeld; waarbij de volumetric fog in die game gewoon ronduit een lachtertje is - kost bergen performance en werkt voor geen meter. Borderlands en Cryostasis zijn de enige twee waar PhysX iets zinvols toevoegde naar mijn mening, voor de rest heb ik het altijd uitgezet. Metro 2033 laat ik hier even buiten beschouwing (geen Nvidia toen dat uit kwam) en Metro: LL heb ik nog niet gespeeld.Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:09:
[...]
Echter kan het soms gewoon zijn dat het er daardoor wel leuker uitziet en soms de beleving wat beinvloed, bijvoorbeeld bij het schieten van een geweer op een muur, dat is dan voor een Nvidia kaart houder mooi meegenomen?
Dat iemand PhysX aardig vind is best, maar je kunt ook niet beweren dat het iets toevoegt in spel X, want dat valt vaak ook nog vies tegen. Het is en blijft een mening in veel gevallen. Anti aliasing verbetert IQ, dat is een feit; PhysX doet dat niet
Nee hoor. PhysX is gewoon C++. Sommige delen kunnen gebruik maken van CUDA indien aanwezig (en dan sneller werken), maar PhysX werkt probleemloos zonder CUDA. Probleemloos in de zin dat het functioneel is, de prestaties zijn we in beide threads al vaak genoeg over heen gegaan en die zijn niet naar behoren.madmaxnl schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:16:
De toekomst? Iets dat geschreven is in C++ AMP. C++ AMP is een open specificatie (staat voor Accelerated Massive Parallelism) afkomstig van Microsoft in samenwerking met een stel chip fabrikanten. Kort door de bocht genomen: C++ specifiek gericht op GPGPU. MS heeft zelf uiteraard al een implementatie klaar op basis van DC11, maar er zijn ook al implementaties die meer cross-platform zijn (LLVM/OpenCL).
Het grote voordeel is dat het in principe normaal C++ is, waarbij pas tijdens het compilen de vertaalslag naar DC11, OpenCL of bijvoorbeeld CUDA gemaakt hoeft te worden. Dit lijkt enigzins nutteloos, omdat OpenCL ook cross-platform is. Verschil is echter dat je op deze manier veel beter kunt optimaliseren; beter gezegd, de compiler kan dat voor je doen. OpenCL is prachtig, maar er zijn dingen die je met CUDA of DC11 wel kunt doen die met OpenCL niet kunnen, juist omdat dat zo 100% cross-platform moet zijn.
PhysX is het probleem niet. Het feit dat het CPU pad pre-3.0 bagger slecht is en verder alleen via CUDA versneld kan worden is het probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 02-06-2013 19:48 ]
PhysX werkt zonder CUDA, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Je kunt ook fietsen met lekken banden...Werelds schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:46:
Nee hoor. PhysX is gewoon C++. Sommige delen kunnen gebruik maken van CUDA indien aanwezig (en dan sneller werken), maar PhysX werkt probleemloos zonder CUDA. Probleemloos in de zin dat het functioneel is, de prestaties zijn we in beide threads al vaak genoeg over heen gegaan en die zijn niet naar behoren.
Dat zeg ik toch ook 
Fietsen met lekke banden gaat gewoon; het gaat niet lekker en is niet bepaald gezond voor je velgen, maar het werkt wel nog gewoon
Fietsen met lekke banden gaat gewoon; het gaat niet lekker en is niet bepaald gezond voor je velgen, maar het werkt wel nog gewoon
Verwijderd
Natuurlijk zijn het meningen, alle reviews staan bol van de meningen... Maar terugkomend op HardOCP; zei bekijken de game (Metro:LL) en hoe die op welke kaart loopt. Zij zijn van mening dat het aan de ervaring wel wat toevoegt, kan toch? Dat betekend niet dat ze zeggen; 'koop een Nvidia kaart, PhysX is DE 'shit'. En daarmee is de site in kwestie ook echt niet gelijk in kwaliteit achteruit gegaan -naar mijn mening-.Werelds schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:46:
[...]
En ook dat is en blijft een mening.....Metro 2033 laat ik hier even buiten beschouwing (geen Nvidia toen dat uit kwam) en Metro: LL heb ik nog niet gespeeld.
Dat iemand PhysX aardig vind is best, maar je kunt ook niet beweren dat het iets toevoegt in spel X, want dat valt vaak ook nog vies tegen. Het is en blijft een mening in veel gevallen. Anti aliasing verbetert IQ, dat is een feit; PhysX doet dat niet
Maargoed, tis wel duidelijk nu en de meningen over PhysX zelf zijn volgens mij allemaal wel in grote lijnen hetzelfde...
Hebben jullie dit al gezien?
Computex: Sub-vendor Triplex toont Radeon HD 7850 zonder PEG-connectoren
Zo'n 7850 zou ik wel willen kopen voor in mij kleine LAN - PC.https://erazerbrecht.wordpress.com/
Ik vond het vooral een hoop kabelmeuk schelen eigenlijk : Is echt iets waar ik een beetje een hekel aan heb de laatste paar jaren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
http://www.guru3d.com/new...radeon_8970_xt_photo.html
komt van 4chan maar goed, ziet er wel grappig uit. Een 6 en 8 poort voor stroom opmerkelijk.
AMD Radeon 8970 XT
Die/Core 28nm Curacao XT
Stream Processors 2304
Raster Operators 48
TMUS 144
Memory 3 GB GDDR5
Memory Bus 384-bit
Price At Launch $549
komt van 4chan maar goed, ziet er wel grappig uit. Een 6 en 8 poort voor stroom opmerkelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 14:52 ]
Ziet er nogal vreemd uit zo eigenlijk. Je zou (vanaf het camera punt) de fans eerder meer naar links verwachten. Nu is een deel van de heatsink zonder fan, en aan de andere kant zit nu een deel van de fan ernaast te blazen. Ze zitten nu wel direct boven de warmste componenten, maar toch ziet het er vreemd uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 10-06-2013 15:11 ]
Verwijderd
Jep, meestal zitten de fans iets meer naar achteren geplaatst, maar we gaan er maar vanuit dat er over nagedacht is...Paprika schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:10:
Ziet er nogal vreemd uit zo eigenlijk.
Stroomverbruik zal wel behoorlijk worden gezien de groei van SP's en zeer waarschijnlijk dezelfde of nog hogere clocks. Ben wel benieuwd en AMD zal wel moeten om iig wat weerstand te bieden tegen het recente Nvidia geweld...
Tja kan ook gewoon een fotosoep zijn.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:23:
[...]
Jep, meestal zitten de fans iets meer naar achteren geplaatst, maar we gaan er maar vanuit dat er over nagedacht is...
Stroomverbruik zal wel behoorlijk worden gezien de groei van SP's en zeer waarschijnlijk dezelfde of nog hogere clocks. Ben wel benieuwd en AMD zal wel moeten om iig wat weerstand te bieden tegen het recente Nvidia geweld...
Verbruik kan gestegen zijn maar hoeft niet. Een grotere chip op lagere clocks kan efficiënter werken. Zie Titan van nVidia. Daarnaast kan de architectuur ook wat verder geoptimaliseerd zijn / er wat lekkende transistors opgespoord zijn waardoor het verbruik ook lager is en of ze ergens bottelneks gevonden hebben waardoor hij nu hoger kan clocken. Op dezelfde voltages en ze dus 1000 MHz kunnen halen met lagere voltages.
Veel dingen mogelijk maar de vraag is hebben ze dat ook echt gedaan
Edit: Bedenk met net dat AMD dat al heeft nog niet optimaal maar al wel verbeterd in de vorm van de HD7790. Deze is al efficiënter dan de HD7770 en de HD7850. Als je dat nog verder door voert en opschaalt naar HDX970 formaat kun je leuke winst boeken.
Mmh ben benieuwd
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 10-06-2013 15:58 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik denk dat ze eerder iets gaan laten zien wat met games te maken heeft. Hardware is natuurlijk ook wel interessant is voor gamers, maar ik denk dat ze iets softwarematig gaan laten zien. Een physics enige demonstratie of iets in die richting. Enfin, ik hoop natuurlijk ook dat ze nieuwe hardware gaan laten zien, maar denk het niet.
Zo'n kleine upgrade zou me niets verbazen. Maar omdat het op E3 is ben ik er sowieso wel vrij zeker van dat er een bundel aankondiging is. Wellicht is het de bundel waar maanden geleden al geruchten over waren: Battlefield 4, Watch Dogs en een onaangekondigde titel. Als dat zo is staat er binnenkort wellicht een 680 te koop, want twee van de 3 games wil ik dan sowieso al en nieuw speelgoed is ook altijd leuk
Verwijderd
Daar heb je allemaal gelijk in.Astennu schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:32:
[...]
Tja kan ook gewoon een fotosoep zijn.
Verbruik kan gestegen zijn maar hoeft niet. Een grotere chip op lagere clocks kan efficiënter werken. Zie Titan van nVidia. Daarnaast kan de architectuur ook wat verder geoptimaliseerd zijn / er wat lekkende transistors opgespoord zijn waardoor het verbruik ook lager is en of ze ergens bottelneks gevonden hebben waardoor hij nu hoger kan clocken. Op dezelfde voltages en ze dus 1000 MHz kunnen halen met lagere voltages.
Veel dingen mogelijk maar de vraag is hebben ze dat ook echt gedaan
Edit: Bedenk met net dat AMD dat al heeft nog niet optimaal maar al wel verbeterd in de vorm van de HD7790. Deze is al efficiënter dan de HD7770 en de HD7850. Als je dat nog verder door voert en opschaalt naar HDX970 formaat kun je leuke winst boeken.
Wat betreft de HD7790 efficiëntie, die is toch ook niet geheel door te voeren op de HDx970 serie gezien de GPGPU toevoegingen in die serie die niet in dezelfde mate aanwezig zijn bij de HD7790. Die gaan hoe dan ook stroom verbruiken...
Nieuwe Mac Pro heeft trouwens twee AMD FirePro GPUs aan boord
Zeven heuze teraflops pompen deze jongens er in theorie uit
"Graphics
Traditionally, pro computers have relied primarily on the CPU for their computing power. But as GPU performance has dramatically increased, software developers have begun to leverage that power in their apps. With the new Mac Pro, we looked ahead and engineered an even more powerful GPU architecture. Not only does it feature a state-of-the-art AMD FirePro workstation-class GPU with up to 6GB of dedicated VRAM — it features two of them. With all that power, you’ll be able to do things like seamlessly edit full-resolution 4K video while simultaneously rendering effects in the background — and still have enough power to connect up to three high-resolution 4K displays."
"Graphics
Traditionally, pro computers have relied primarily on the CPU for their computing power. But as GPU performance has dramatically increased, software developers have begun to leverage that power in their apps. With the new Mac Pro, we looked ahead and engineered an even more powerful GPU architecture. Not only does it feature a state-of-the-art AMD FirePro workstation-class GPU with up to 6GB of dedicated VRAM — it features two of them. With all that power, you’ll be able to do things like seamlessly edit full-resolution 4K video while simultaneously rendering effects in the background — and still have enough power to connect up to three high-resolution 4K displays."
Verwijderd
Een prullenbak?madmaxnl schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:18:
Nieuwe Mac Pro heeft trouwens twee AMD FirePro GPUs aan boordZeven heuze teraflops pompen deze jongens er in theorie uit
Ik dacht dat ze met die Pro's gingen stoppen, eigenlijk.
Design is misschien niet zo om over naar huis te schrijven, innovatief m.b.t. de koeling is het wel in mijn ogen.
Wat denken jullie hier van?:
http://community.amd.com/...s-the-core-of-your-gaming
Maar dit kan ook betekenen dat ze alleen maar met bestaande kaarten en producten zoals de PS4 en Xbox One daar staan. Over 2 dagen weten we het zeker.
http://community.amd.com/...s-the-core-of-your-gaming
Het zou zo mooi zijn als ze met de echte HD8970/HD9970 komenE3 2013: AMD is Your Core of Gaming
Posted by stellahklee in AMD Unprocessed on Jun 7, 2013 10:01:52 AM
AMD is making its way to E3 (Electronic Entertainment Expo), the world’s premier trade show for all things gaming, taking place from June 11 to 13, 2013 in Los Angeles, California.
So far, 2013 has been a big year for AMD, especially in gaming, so we’re incredibly excited to be at E3 to share our latest technologies with gamers everywhere.
Our motto at E3 this year is BE INVINCIBLE.
Guided by our Unified Gaming Strategy, we’re relentlessly forging ahead to push the boundaries of elite experiences in gaming. Our strong industry partnerships and innovative technologies enable us to power gaming experiences across consoles, cloud platforms, tablets and PCs: AMD is Your Core of Gaming.
E3 attendees will be able to experience AMD-powered next generation gaming in person. Our newest innovations in desktop, tablet, notebook and console processing, and the latest AMD Radeon™ graphics cards, will all be on full display.
Expect announcements of new gaming partnerships with game developers from us as well.
If you’re attending E3, you can find us in the South Hall at booth #423. I hope to see you there so we can talk about the AMD commitment to games and gamers, and you can go hands-on with a complete range of state-of-the-art computing solutions at our booth.
At the show, you can also get up close and personal with our executives like Roy Taylor (@AMD_Roy), VP of global channel sales and Matt Skynner, VP and general manager of graphics.
Follow our E3 activities at your leisure via social media, on our Facebook and Twitter pages or by following #AMDE3.
With AMD-powered gaming technology, we want you to feel unstoppable as a gamer. Do you feel INVINCIBLE?
John Taylor (@JTRex) is Corporate VP of Communications and Industry Marketing at AMD. His postings are his own opinions and may not represent AMD’s positions, strategies or opinions. Links to third party sites, and references to third party trademarks, are provided for convenience and illustrative purposes only. Unless explicitly stated, AMD is not responsible for the contents of such links and no third party endorsement of AMD or any of its products is implied.
Maar dit kan ook betekenen dat ze alleen maar met bestaande kaarten en producten zoals de PS4 en Xbox One daar staan. Over 2 dagen weten we het zeker.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ze gaan i.i.g. hardware laten zien dus wie weet ook wel een nieuwe nog aan te kondigen videokaart.
"At E3 this week, AMD demonstrated why it is at the core of gaming," said Bernd Lienhard, corporate vice president and general manager, client products division at AMD. "The new FX 5 GHz processor is an emphatic performance statement to the most demanding gamers seeking ultra-high resolution experiences including AMD Eyefinity technology. This is another proud innovation for AMD in delivering the world’s first commercially available 5 GHz processor."
5GHz is leuk, maar zegt niks over de performance. Zwak dat ze hier zo Popie Jopie over doen alhoewel ik het vanuit marketing perspectief wel snap. Zelfde met; oh look at us we have 8 cores
"At E3 this week, AMD demonstrated why it is at the core of gaming," said Bernd Lienhard, corporate vice president and general manager, client products division at AMD. "The new FX 5 GHz processor is an emphatic performance statement to the most demanding gamers seeking ultra-high resolution experiences including AMD Eyefinity technology. This is another proud innovation for AMD in delivering the world’s first commercially available 5 GHz processor."
5GHz is leuk, maar zegt niks over de performance. Zwak dat ze hier zo Popie Jopie over doen alhoewel ik het vanuit marketing perspectief wel snap. Zelfde met; oh look at us we have 8 cores
[ Voor 12% gewijzigd door madmaxnl op 11-06-2013 16:53 ]
Wie weet. Opzich wel netjes 5.0 GHz stock. Zat 8350's die het niet halen op lucht cooling.madmaxnl schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:51:
Ze gaan i.i.g. hardware laten zien dus wie weet ook wel een nieuwe nog aan te kondigen videokaart.
Verwijderd
Ik heb zelf wel eens zitten stoeien met een dergelijk idee. Apple weet er qua koeling altijd wel wat van te maken, ondanks dat dat vaak slechts is om het in een bepaalde behuizing te krijgen.madmaxnl schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:26:
Design is misschien niet zo om over naar huis te schrijven, innovatief m.b.t. de koeling is het wel in mijn ogen.
Ja Apple heeft maling aan standaarden. Ze maken het precies zoals zij het zelf het beste vinden.
iPhone waar je dus geen batterij uit kunt halen, Mac Books met hetzelfde en nu een Mac Pro waar je weinig aan kunt modificeren. Het niet rekening houden met de mogelijkheid om te kunnen modificeren levert ze altijd kleinere afmetingen op wat de product ervaring ten goeden komt zolang er geen wens is om te modificeren. Op zich is hier niks mis mee en in zekere zin hebben velen dit principe overgenomen. Daarnaast heeft het ook zijn weerslag op het design dat door minder klepjes en openingen veel strakker is geworden.
iPhone waar je dus geen batterij uit kunt halen, Mac Books met hetzelfde en nu een Mac Pro waar je weinig aan kunt modificeren. Het niet rekening houden met de mogelijkheid om te kunnen modificeren levert ze altijd kleinere afmetingen op wat de product ervaring ten goeden komt zolang er geen wens is om te modificeren. Op zich is hier niks mis mee en in zekere zin hebben velen dit principe overgenomen. Daarnaast heeft het ook zijn weerslag op het design dat door minder klepjes en openingen veel strakker is geworden.
als MS nou eens de multicore issues zou gaan fixen zou AMD het een stuk beter doen qua cpu.
Er is al tijden een hotfix online maar daar lijkt verder niets mee gedaan worden.
Er is al tijden een hotfix online maar daar lijkt verder niets mee gedaan worden.
Nouja, is dat die bewuste fix die 1 - 3% prestatie verschil oplevert? Ook niet iets om over naar huis te schrijven natuurlijk.
Ja en vergeet niet dat die fix ook voor Intel iets meer prestatie oplevert.
ik zag juist een benchmark waar juist ineens amd processors weer competief gewoon weren met intel processoren die iets duurder zijn.madmaxnl schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:21:
Ja en vergeet niet dat die fix ook voor Intel iets meer prestatie oplevert.
Even kijken of ik de benchmark die ik in gedachten heb terug kan vinden.
niet de beste benchmark maar:
YouTube: AMD FX 8350 OC vs i5 3570k OC Using an EVGA GTX 670
"Hardware.info, uk.hardware.info, it's a British" website
Enfin, Intel krijgt klappen, maar men zal nog altijd Intel aanblijven raden

Ja dat sowieso. Net als vroeger in de tijd voor de P4 heeft intel de naam weer mee zitten. Het heeft ook lang geduurd voordat mensen de AMD K8 ipv de Intel P4 gingen kopen. Mensen blijven bij Intel = beter.madmaxnl schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:16:
"Hardware.info, uk.hardware.info, it's a British" websiteEnfin, Intel krijgt klappen, maar men zal nog altijd Intel aanblijven raden
![]()
Ik heb trouwens nog niets speciaals van AMD gehoord op de E3. Alleen dat ze een speciale partnership hebben met BF4. En dat dat geoptimaliseerd zou zijn voor AMD CPU's en GPU's. Ik hoop niet dat dat hun geweldige aankondiging was..... Hoop eigenlijk op iets spannenders.
Die 5.0 GHz FX9xxx was ook niet echt spannend. Leuk voor Overclockers maar voor de meeste verbruikt dat ding veel te veel stroom.
BF4, other Frostbite 3 games to be 'optimized exclusively for AMD'
http://techreport.com/new...mized-exclusively-for-amd
&
Rumor-AMD-Gets-Exclusive-Optimization-all-Frostbite-3-Games
http://www.pcper.com/news...ion-all-Frostbite-3-Games
Edit:
Gelukkig debunked:
Update: Frostbite Technical Director Johan Andersson has posted on Twitter that the IGN story is "not true." He says a statement is coming to correct the apparent error, but it doesn't look like the IGN story has been updated with a correction yet. We'll keep an eye on it and update this story as it develops. Thanks to TR commenter JohnC for the tip.
Update 2: The IGN story has now been updated with an official statement indicating that DICE's partnership with AMD "does not exclude DICE from working with other partners to ensure players have a great experience across a wide set of PCs for all their titles." Additionally, AMD says its Gaming Evolved program "undertakes no efforts to prevent our competition from optimizing for games before their release." Nvidia should have early access to Battlefield 4 and other Frostbite-powered titles, allowing GeForce drivers to be optimized before games are released.
Ben blij dat AMD dus niet de "nvidia' kant is opgegaan.
&
Rumor-AMD-Gets-Exclusive-Optimization-all-Frostbite-3-Games
http://www.pcper.com/news...ion-all-Frostbite-3-Games
Edit:
Gelukkig debunked:
Update: Frostbite Technical Director Johan Andersson has posted on Twitter that the IGN story is "not true." He says a statement is coming to correct the apparent error, but it doesn't look like the IGN story has been updated with a correction yet. We'll keep an eye on it and update this story as it develops. Thanks to TR commenter JohnC for the tip.
Update 2: The IGN story has now been updated with an official statement indicating that DICE's partnership with AMD "does not exclude DICE from working with other partners to ensure players have a great experience across a wide set of PCs for all their titles." Additionally, AMD says its Gaming Evolved program "undertakes no efforts to prevent our competition from optimizing for games before their release." Nvidia should have early access to Battlefield 4 and other Frostbite-powered titles, allowing GeForce drivers to be optimized before games are released.
Ben blij dat AMD dus niet de "nvidia' kant is opgegaan.
[ Voor 94% gewijzigd door Help!!!! op 19-06-2013 08:00 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Niet met Dice, maar wel weer met andere games waar AMD de nvidia kant op is gegaan.
Gelukkig worden de meeste games voor beide merken geoptimaliseerd. Zoals
Crysys 3 die wel een logo van AMD draagt maar op beide goed werkt.
Edit
Zoals Tombraider
Edit
Zoals Tombraider
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 09:58 ]
Zoals?Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:06:
Niet met Dice, maar wel weer met andere games waar AMD de nvidia kant op is gegaan.
Verwijderd
Heb ik er bij gezet zo juist. En er zijn nog wel meer games maar dat weet iedereen toch al wel de meeste amd gaming evolved games?
Maar hopelijk word dit in de toekomst minder en minder.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 10:04 ]
Ik zie nog steeds geen concrete voorbeelden waar AMD nVidia benadeeld.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:59:
Heb ik er bij gezet zo juist. En er zijn nog wel meer games maar dat weet iedereen toch al wel de meeste amd gaming evolved games?
Het is tot nu toe alleen nog maar nVidia geweest die expres AMD features er uit liet slopen. Zie AA in Batman en DX10.1 in Aassins Creed. En dan hebben we het nog niet over de slechte optimalisatie trucs in Blizzard games waar voor een tragere rendering methode werd gekozen omdat nVidia kaarten daar veel beter in waren dan AMD kaarten en nVidia de benshmarks dus makkelijk zou winnen maar uiteindelijk beide kaarten het beter hadden kunnen doen.
Verwijderd
Ja AMD is heilig en nvidia doet alleen gemene truuks, nee zo werkt dat niet.
Ook AMD is niet heilig want in veel AMD evolved games lopen nvidia kaarten op eens af andere manier ok niet goed goenieg wat beter had gekunt. Bijvoorbeeld in benchmarks van bepaalde games waar bij nvidia kaarten altijd in de laatste stuk in eens heel slecht presteren zo at de gemiddelde score naar beneden gaat op enkel nvidia kaarten, hier is nog geen bewijs van wat het precies is maar niemand doet er ook onderzoek (sleeping dogs).
Nvidia sloopt er indd features uit, AMD doet het met extreme settings of codes zo dat nvidia er niet goed op werkt. Dit doet nvidia overgens ook, die doet het allemaal net wat erger.
Ook AMD is niet heilig want in veel AMD evolved games lopen nvidia kaarten op eens af andere manier ok niet goed goenieg wat beter had gekunt. Bijvoorbeeld in benchmarks van bepaalde games waar bij nvidia kaarten altijd in de laatste stuk in eens heel slecht presteren zo at de gemiddelde score naar beneden gaat op enkel nvidia kaarten, hier is nog geen bewijs van wat het precies is maar niemand doet er ook onderzoek (sleeping dogs).
Nvidia sloopt er indd features uit, AMD doet het met extreme settings of codes zo dat nvidia er niet goed op werkt. Dit doet nvidia overgens ook, die doet het allemaal net wat erger.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 10:18 ]
Dat zeg ik niet. Maar je komt ook niet met voorbeelden waar AMD dat heeft gedaan. Tot nu toe is er genoeg bewijs te vinden over wat nVidia wel niet doet. Zie ook Focus group en het flashen van de pers door een nep Fermi. Het ene bedrijf is nu eenmaal wat erger dan het andere.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:16:
Ik zou niet weten wat er bij Sleeping dogs aan de hand is. Ik weet ook even niet hoe groot het verschil is. Maar als je naar reviews kijkt zie je sowieso dat er per merk titels zijn die het bij de een goed doen en dan bij de ander slecht en andersom.
Dat kan komen door optimalisaties. Maar ook door het hebben van een andere architectuur. Of drivers die niet optimaal werken. nVidia en AMD komen elke keer nog met leuke performance boosts in de drivers.
Verwijderd
Ik wou dat alleen maar even zeggen want er word hier altijd zo veel negatiefs over nvidia verteld, ook in het nvidia nieuws net of AMD heilig is bij die mensen die aardig rood zien, zo komt het over bij de mensen die hier veel lezen. Zoals op het einde van een bericht zeggen. gelukkig niet zoals nvidia.het doet.
Je vraagt dan om flames en trolls en om berichten die ik dan uit eindelijk zal posten want die komt weer voor uit zo'n troll.
Als je hier op tweakers komt als onbekende, dan is het eerste wat in je ogen springt de negatief gepraat over nvidia en bijna nooit over AMD als het gaat om videokaarten.
Laat zulke flames achter want dat vraagt om een tegenwoord ook al kun je die niet goed onderbouwen.
Zoals help, mad max en in mindere mate werelds hebben hier een handje van. Da tleest erg onprettig en zorgt er voor dat anderen weer verkeerde dingen gaan roepen of dingen zonder onderbouwing. Verder is het ook zo goedkoop scoren
Dat fanboy gedrag en er mee trollen daar hou ik niet van. Daar word ik gefrustreerd van en ga ik dingen roepen die helemaal niet kloppen misschien omdat ik dan niet meer logisch na kan denken en daa rdoor alles zwart wit ga zien en uiterst kwaad er van word.
Je vraagt dan om flames en trolls en om berichten die ik dan uit eindelijk zal posten want die komt weer voor uit zo'n troll.
Als je hier op tweakers komt als onbekende, dan is het eerste wat in je ogen springt de negatief gepraat over nvidia en bijna nooit over AMD als het gaat om videokaarten.
Laat zulke flames achter want dat vraagt om een tegenwoord ook al kun je die niet goed onderbouwen.
Zoals help, mad max en in mindere mate werelds hebben hier een handje van. Da tleest erg onprettig en zorgt er voor dat anderen weer verkeerde dingen gaan roepen of dingen zonder onderbouwing. Verder is het ook zo goedkoop scoren
Dat fanboy gedrag en er mee trollen daar hou ik niet van. Daar word ik gefrustreerd van en ga ik dingen roepen die helemaal niet kloppen misschien omdat ik dan niet meer logisch na kan denken en daa rdoor alles zwart wit ga zien en uiterst kwaad er van word.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 11:11 ]
Als jij de negatieve dingen over AMD niet ziet moet je toch echt eens wat beter gaan lezen. AMD's latency problemen praat toch echt niemand goed hoor. Die driver laat ook erg lang op zich wachten.
Tomb Raider is de enige game onder het Gaming Evolved programma waar Nvidia zware problemen had aanvankelijk. Waardoor dat komt weten we niet, volgens Nvidia is het omdat ze laat de code kregen. Ik betwijfel dat echter, aangezien de driver uit Januari perfect werkte met die game, het waren de drie drivers erna die slecht liepen.
Edit: en over Sleeping Dogs: http://techreport.com/rev...-graphics-card-reviewed/7
Ik weet niet waar jouw bewering vandaan komt, maar beide kanten hebben dips aan het eind. Ligt gewoon aan de game hoor.
Tomb Raider is de enige game onder het Gaming Evolved programma waar Nvidia zware problemen had aanvankelijk. Waardoor dat komt weten we niet, volgens Nvidia is het omdat ze laat de code kregen. Ik betwijfel dat echter, aangezien de driver uit Januari perfect werkte met die game, het waren de drie drivers erna die slecht liepen.
Edit: en over Sleeping Dogs: http://techreport.com/rev...-graphics-card-reviewed/7
Ik weet niet waar jouw bewering vandaan komt, maar beide kanten hebben dips aan het eind. Ligt gewoon aan de game hoor.
[ Voor 18% gewijzigd door Werelds op 19-06-2013 11:49 ]
Ik vraag je juist om voorbeelden te noemen. En zelf kwam je niet met feiten en voorbeelden. Waar ik er van nVidia zo een aantal voor je heb op kunnen noemen en daar zijn ook heel veel bronnen van te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:47:
Ik wou dat alleen maar even zeggen want er word hier altijd zo veel negatiefs over nvidia verteld, ook in het nvidia nieuws net of AMD heilig is bij die mensen die aardig rood zien, zo komt het over bij de mensen die hier veel lezen. Zoals op het einde van een bericht zeggen. gelukkig niet zoals nvidia.het doet.
Dit is dan niet flamen maar gewoon een discussie met feiten ipv een flame war en dingen beweren die niet waar zijn.
Ik weet dat AMD ook niet altijd even netjes is. Maar ik ben niet op de hoogte van praktijken waar nVidia op dit moment benadeelt wordt. Dus daarom nodigde ik jou uit om met voorbeelden en feiten te komen zodat ik die kennis tot me kan nemen.
Ik heb AMD in het verleden ook afgekraakt vanwegen rebrands. Dus het is niet zo dat ik dat soort dingen van AMD wel goedkeur.
Dus ik snap je bovenstaande reactie niet helemaal.
Verwijderd
Ik bedoel meer het gene wat echt als trollen over komt, zoals op het einde van een berricht even snel bij zetten met een smilie er bij, zoals nvidia dat doet. Dat is echt puur bedoeld als trollen want dat haal je er zo uit want dat zie je aan de manier wanneer het er neer word gezet en o hoe zo'n manier het er neer word gezet. En dit zie ik heel vaak in berichten terug en dat is het enige wat ik zo storend vond.
Als dat er niet bij stond zou ik zeggen je hebt helemaal gelijk want het is gewon ook waar.
Probeer er anders eens achter te komen waarom nvidia kaarten in de laatste stukje in sleeping dogs benchmark met 50% in kakt en AMD kaarten niet. Dat stuk binnen in huis op het laatst, daar zit iets achter wat niet klopt maar ik heb daar geen feiten voor omdat die nog niet bestaan hier over omdat mensen het niet interesseren omdat dit normaal nvidia praktijken zijn.
Als dat er niet bij stond zou ik zeggen je hebt helemaal gelijk want het is gewon ook waar.
Probeer er anders eens achter te komen waarom nvidia kaarten in de laatste stukje in sleeping dogs benchmark met 50% in kakt en AMD kaarten niet. Dat stuk binnen in huis op het laatst, daar zit iets achter wat niet klopt maar ik heb daar geen feiten voor omdat die nog niet bestaan hier over omdat mensen het niet interesseren omdat dit normaal nvidia praktijken zijn.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 12:05 ]
Verwijderd
Jawel later pas want heb die post over het hoofd gezien door dat de post gewijzigd werd.
Maar indd als dat zo is dan is er niets aan de hand, maar dat zijn wel dingen die je goed in de gaten moet houden want het had ook wat anders kunnen zijn
.
Ik wil een voorbeeld zien van een hd 7970 op het einde van de echte benchmark, die zijn er niet dus het kan ook niet echt worden over gesproken. Ik zie namelijk niet in die review een stukje test waar over het einde van de benchmark word gesproken.
Maar indd als dat zo is dan is er niets aan de hand, maar dat zijn wel dingen die je goed in de gaten moet houden want het had ook wat anders kunnen zijn
Ik wil een voorbeeld zien van een hd 7970 op het einde van de echte benchmark, die zijn er niet dus het kan ook niet echt worden over gesproken. Ik zie namelijk niet in die review een stukje test waar over het einde van de benchmark word gesproken.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 12:36 ]
Je weet wel dat 2 van de 3 mensen die je hier noemt op dit moment nVidia draaien (terwijl de HD7970 echt geen slecht kaart is, en het zijn toch echt kaarten van diezelfde periode). madmax zijn verhaal ligt... ietsjes anders.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:47:
Ik wou dat alleen maar even zeggen want er word hier altijd zo veel negatiefs over nvidia verteld, ook in het nvidia nieuws net of AMD heilig is bij die mensen die aardig rood zien, zo komt het over bij de mensen die hier veel lezen.
Zoals help, mad max en in mindere mate werelds hebben hier een handje van.
Eigenlijk had ik zo'n beetje hetzelfde idee als Help had, mooi dat dit dus eigenlijk voornamelijk "adverteren met" betreft en niet toegang in het algemeen.
Als dit betekend dat advertenties van BF4 een AMD logo erbij hebben (CPU en/of GPU), kan dit best nog wel eens interesse wekken bij hardware leken. nVidia en Intel verkopen toch wel, als AMD al eens een klein procent van de BF gamers weet over te halen...“DICE has a partnership with AMD specifically for Battlefield 4 on PC to showcase and optimize the game for AMD hardware," an EA spokesperson said. "This does not exclude DICE from working with other partners to ensure players have a great experience across a wide set of PCs for all their titles.”
AMD's statement:
"It makes sense that game developers would focus on AMD hardware with AMD hardware being the backbone of the next console generation. At this time, though, our relationship with DICE and EA is exclusively focused on Battlefield 4 and its performance optimizations for AMD CPUs, GPUs and APUs."
Voor zover ik weet ís dat de benchmark (video bovenin is gewoon een gameplay demo, doet TR bij alle games). En je kunt de 7970 gewoon zien daar, er zitten knopjes onder de eerste grafiek waar je kunt wisselen tussen videokaarten.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:30:
Jawel later pas want heb die post over het hoofd gezien door dat de post gewijzigd werd.
Maar indd als dat zo is dan is er niets aan de hand, maar dat zijn wel dingen die je goed in de gaten moet houden want het had ook wat anders kunnen zijn.
Ik had m'n post overigens al 20 minuten vóór jouw reactie gewijzigd
[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 19-06-2013 13:14 ]
Volgensmij doel je op mij. Alleen ik heb er niet even snel een smiley bijgezet. Die stond er altijd al.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:58:
Ik bedoel meer het gene wat echt als trollen over komt, zoals op het einde van een berricht even snel bij zetten met een smilie er bij, zoals nvidia dat doet. Dat is echt puur bedoeld als trollen want dat haal je er zo uit want dat zie je aan de manier wanneer het er neer word gezet en o hoe zo'n manier het er neer word gezet. En dit zie ik heel vaak in berichten terug en dat is het enige wat ik zo storend vond.
Persoonlijk vind ik dat stukje over trollen / fanboism nergens op slaan. Ik houdt simpelweg niet van praktijken waarbij een vendor bijv. exclusive toegang afdwingt tot de code of op andere manier zonder dat het nodig is de prestaties van de collega vendor omlaag haalt. Dat is niet in het belang van gamers in het algemeen wat mij betreft en ik ben in de eerste plaats een gamer. Dus ja ik ben blij dat AMD dat dus niet doet / zoveel mogelijk niet doet.
Als jij voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen zijn dan hoor ik ze graag. En ik zal AMD er net zo hard op veroordelen. Net zoals ik vind dat AMD de bal heeft laten vallen vwb Crossfire.
Verder vind ik jouw posts vaak best storend. Je onderbouwt zelden zelf wat met steekhoudende argumenten maar beschuldigd anderen meteen van trollen. Voor mensen die al langer dit wereldje volgen is het meteen duidelijk dat je meestal amper weet waar je het over hebt. Dat geeft niet maar lees jezelf eerst eens in. Blinde woede omdat mensen hier onderbouwd zaken aankaarten over nVidia. Kom op zeg dat gaat echt nergens over. Kom gewoon met argumentatie / voorbeelden. Zo niet zijn juist jouw reacties een voorbeeld van fanboism.
PC Specs
Je hebt inderdaad gelijk dat er vaker negatieve dingen over Nvidia worden gepost, deze zijn ook meestal onderbouwd met bronnen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:30:
Maar indd als dat zo is dan is er niets aan de hand, maar dat zijn wel dingen die je goed in de gaten moet houden want het had ook wat anders kunnen zijn.
Ik wil best geloven dat AMD ook die dingen uithaald maar kom dan met bronnen die dat bewijzen. Het is niet aan ons om dingen om met bronnen te komen als jij vind dat AMD niet netjes speelt.
Deze discussie is al hier al vaker geweest met meerdere users die hoog van de toren schreeuwden, maar nooit met tastbaar bewijs kwamen. Deze posts vind ik dan ook niks toevoegen aan het topic (mijn mening
Als jij iets moois kan vinden dat het tegendeel bewijst dan is niemand zo slecht om niet met jouw een normale discussie te voeren.
[ Voor 0% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 19-06-2013 14:07 . Reden: s ]
Verwijderd
Jullie hebben verder wel gelijk wat betreft bronnen, ik ga verder ook niet zeggen dat er dingen door AMD gebeuren zonder bronnen maar heb mijn twijfels. Ik heb verder ook graag AMD daar gaat het verder ook niet om ben altijd dat gezeur over de CPU's ook vrij zat want de performance die de CPU's leveren zijn meer dan genoeg voor de meeste gebruikers. En het TDP zegt me ook niet zo veel want de processor loopt niet 100% te werken in veel gevallen.
Ook ben ik er tegen dat die AMD medewerker dingen lekt naar nvidia toe, als dat al niet is gebeurd?
Nvidia zou die info moeten afwijzen maar dat doen ze vast niet nvidia kennende. Ik vind hun marketing technieken ook maar niets, staat pal tegen over mijn principe qua doen en laten.
Verder kom ik bod over en neem mijn woorden terug. Komt puur uit druk makkerrij hier over.
Maar even anders wat.
Is het mogelijk dat de HD 8970 binnenkort komt ik lees daar namelijk her en der wel wat over maar ze zijn heel stil er over bij AMD.
Ook ben ik er tegen dat die AMD medewerker dingen lekt naar nvidia toe, als dat al niet is gebeurd?
Nvidia zou die info moeten afwijzen maar dat doen ze vast niet nvidia kennende. Ik vind hun marketing technieken ook maar niets, staat pal tegen over mijn principe qua doen en laten.
Verder kom ik bod over en neem mijn woorden terug. Komt puur uit druk makkerrij hier over.
Maar even anders wat.
Is het mogelijk dat de HD 8970 binnenkort komt ik lees daar namelijk her en der wel wat over maar ze zijn heel stil er over bij AMD.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 14:53 ]
Als het nog dit jaar komt weten we dat niet eerder dan eind volgende maand. Normaal gesproken heeft AMD in Juli enkele conference calls en presentaties met wat industrie grootheden waar ze hun nieuwe dingen uit de doeken wat betreft architectuur (niet qua hardware). Als er al iets gaat lanceren kondigen ze dat normaal binnen twee maanden daarna aan 
Gewoon Anandtech in de gaten houden, Anand is daar altijd bij (hij [Anand zelf] heeft vrij regelmatig lunches met mensen van Intel en AMD, dus hij is meestal erg goed op de hoogte).
Het is en blijft natuurlijk wel AMD, Tahiti was voor het eerst dat we wisten wat er precies ging komen.
Gewoon Anandtech in de gaten houden, Anand is daar altijd bij (hij [Anand zelf] heeft vrij regelmatig lunches met mensen van Intel en AMD, dus hij is meestal erg goed op de hoogte).
Het is en blijft natuurlijk wel AMD, Tahiti was voor het eerst dat we wisten wat er precies ging komen.
Prima en sportief van je dus zand erover.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:52:
Jullie hebben verder wel gelijk wat betreft bronnen, ik ga verder ook niet zeggen dat er dingen door AMD gebeuren zonder bronnen maar heb mijn twijfels. Ik heb verder ook graag AMD daar gaat het verder ook niet om ben altijd dat gezeur over de CPU's ook vrij zat want de performance die de CPU's leveren zijn meer dan genoeg voor de meeste gebruikers. En het TDP zegt me ook niet zo veel want de processor loopt niet 100% te werken in veel gevallen.
Maar even anders wat.
Ik denk dat veel mensen hier ook heel kritisch zullen zijn op AMD als daar goede argumenten voor zijn. Als het gerucht waar was geweest had je dat hier vast ook gezien. In ieder geval van mij.
Dus probeer niet teveel je gevoel te laten spreken (wat we waarschijnlijk allemaal wel eens doen) maar liever zoveel mogelijk je argumenten dan zul je zien dat je veel meer waardering krijgt.
Soms zijn zaken best complex en denk je dat je gelijk hebt maar blijkt het ineens toch anders te liggen. En soms wordt je het gewoon nooit eens. Zo is het nu eenmaal.
De meesten hier willen obv argumenten de best mogelijke aankoopbeslissing maken voor hun persoonlijke situatie. Post dus verder gerust je onderbouwde dingen over zowel AMD en nVidia.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 19-06-2013 17:03 ]
PC Specs
Verwijderd
Recent geregistreerde nickname, matig Nederlands, en eeuwig vol blijven houden dat AMD minstens net zo "slecht" is als Nvidia. Welkom terug Lupp!Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:16:
Ik zie dat ik al te laat ben om te vragen om die hele riedel niet voor de tiende keer over te doen, maar kunnen we het er daar verder nu maar bij laten? Het is onderhand wel duidelijk dat je niemand hier gaat overtuigen, dus laten we het er op houden dat mensen daar over van mening verschillen.
^^Haha, wie weet.
Vind van mezelf altijd dat als ik niks te melden heb ik het dan ook maar niet post. Vaak genoeg besluit ik dus niet te posten. Zeker dit topic waarin mensen reageren met veel meer verstand van zaken dan ik denk ik dat ik maar niet teveel mijn mond moet opentrekken; uiteraard is een beetje discussie misschien ook wel nuttig (Nieuwsdiscussie), maar ik sluit me aan bij de anderen: kom alsjeblieft met wat voorbeelden/feiten voordat je lukraak iets beweert. Misschien dat ik niet objectief ben geïnformeerd door dit topic (een beetje 'fanboyism' in een topic speciaal over AMD Radeon vind ik persoonlijk niet raar, hoewel het best meevalt) maar op mij komt het zeker wel zo over dat nVidia meer van de gemene streken is dan AMD. Daarom zie ik de ophef ook niet zo om de sponsoring van AMD aan BF4, omdat AMD het wel kan gebruiken, maar misschien ben ik zelf inmiddels een 'fanboy'
. Zeker nu het echt zo zout niet worden gegeten als men eerst dacht zou ik me er niet zo zorgen om maken. Maar het zou wel mooier zijn als videokaartmakers voortaan hun eigen techniek het beste laten werken, in plaats van die van de ander omlaag te halen... (net als nVidia hier neerzetten wordt flauw hè?)
Meer ontopic vind ik het wel jammer dat AMD nog geen antwoord heeft op al het nVidiageweld van de afgelopen tijd. Titan was natuurlijk te duur, maar de GTX 780 is echt wel een stukje sneller dan de 7970. En waar blijft idd de Crossfirefix. Iemand die meer weet, misschien over HD8000/9000 ook? AMD zal immers wel wat op de planning hebben staan komende maanden, mag ik voor ze hopen.
Vind van mezelf altijd dat als ik niks te melden heb ik het dan ook maar niet post. Vaak genoeg besluit ik dus niet te posten. Zeker dit topic waarin mensen reageren met veel meer verstand van zaken dan ik denk ik dat ik maar niet teveel mijn mond moet opentrekken; uiteraard is een beetje discussie misschien ook wel nuttig (Nieuwsdiscussie), maar ik sluit me aan bij de anderen: kom alsjeblieft met wat voorbeelden/feiten voordat je lukraak iets beweert. Misschien dat ik niet objectief ben geïnformeerd door dit topic (een beetje 'fanboyism' in een topic speciaal over AMD Radeon vind ik persoonlijk niet raar, hoewel het best meevalt) maar op mij komt het zeker wel zo over dat nVidia meer van de gemene streken is dan AMD. Daarom zie ik de ophef ook niet zo om de sponsoring van AMD aan BF4, omdat AMD het wel kan gebruiken, maar misschien ben ik zelf inmiddels een 'fanboy'
Meer ontopic vind ik het wel jammer dat AMD nog geen antwoord heeft op al het nVidiageweld van de afgelopen tijd. Titan was natuurlijk te duur, maar de GTX 780 is echt wel een stukje sneller dan de 7970. En waar blijft idd de Crossfirefix. Iemand die meer weet, misschien over HD8000/9000 ook? AMD zal immers wel wat op de planning hebben staan komende maanden, mag ik voor ze hopen.
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
My thoughts exactly, maar ik kon niet op zijn naam komenVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:30:
[...]
Recent geregistreerde nickname, matig Nederlands, en eeuwig vol blijven houden dat AMD minstens net zo "slecht" is als Nvidia. Welkom terug Lupp!
Dit al voorbij gekomen?
http://semiaccurate.com/2...e-amd-graphics-offerings/
Eindelijk weer een artikel op semiaccurate welke leesbaar is zonder poespas. Wat is die site erop achteruit gegaan zeg, betalen voor de artikelen? Serieus?
Verwijderd
AMD Will Take Radeon HD 8900 Series To HawaiiWerelds schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:08:
Als het nog dit jaar komt weten we dat niet eerder dan eind volgende maand. Normaal gesproken heeft AMD in Juli enkele conference calls en presentaties met wat industrie grootheden waar ze hun nieuwe dingen uit de doeken wat betreft architectuur (niet qua hardware). Als er al iets gaat lanceren kondigen ze dat normaal binnen twee maanden daarna aan
http://videocardz.com/429...-hd-8900-series-to-hawaii
Ik denk niet echt de beste site maar AMD is wel met iets bezig als ik het zo lees. Via drivers is te zien dat AMD wel aan een nieuwe GPU werkt.
Ik vraag me nu wel af wat die belangrijke aankondiging van AMD op de E3 was. Die BF4 samenwerking vind ik nu niet echt een belangrijke aankondiging. Maar misschien vonden ze dat zelf wel een mijlpaal?
Ik ben erg benieuwd waar ze straks mee aan komen zetten. De Titan en GTX780 zijn gewoon veel sneller. Maar ook veel duurder. Dus qua prijs prestatie doet AMD het prima. Echter kunnen ze het bovenste gedeelte van de markt niet bedienen. En dat is jammer want met de 7970 konden ze dat voor het eerst in lange tijd juist weer wel.
Maar ik heb liever dat ze hun tijd nemen en dan met iets goeds komen. Dan snel snel en bv extreem verbruik/veel herrie en dat soort dingen. Maar ik ben zelf erg benieuwd naar de opvolger van de 7970.
Ik ben erg benieuwd waar ze straks mee aan komen zetten. De Titan en GTX780 zijn gewoon veel sneller. Maar ook veel duurder. Dus qua prijs prestatie doet AMD het prima. Echter kunnen ze het bovenste gedeelte van de markt niet bedienen. En dat is jammer want met de 7970 konden ze dat voor het eerst in lange tijd juist weer wel.
Maar ik heb liever dat ze hun tijd nemen en dan met iets goeds komen. Dan snel snel en bv extreem verbruik/veel herrie en dat soort dingen. Maar ik ben zelf erg benieuwd naar de opvolger van de 7970.
Denk toch echt de processor
. Al moet je daar maar trots op zijn....
[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 20-06-2013 13:23 ]
Verwijderd
Misschien zie ik het verkeerd maar is nvidia net zoals intel bezig qua high end markt.
High end markt naar een ander level met extreme GPU's zoals intel het doet met de CPU's, waar AMD niets heeft in te brengen. Echter is AMD sterk genoeg voor de high end GPU markt, tenminste nog wel en dat moet ook zo blijven.
High end markt naar een ander level met extreme GPU's zoals intel het doet met de CPU's, waar AMD niets heeft in te brengen. Echter is AMD sterk genoeg voor de high end GPU markt, tenminste nog wel en dat moet ook zo blijven.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 13:26 ]
Dat zou inderdaad kunnen. Dat was opzich nog wel een noemswaardige actie. Jammer van het verbruik. Maar opzich leuke performance. De Benshmarks die ik heb gezien waren best wel goed voor een AMD CPU.Paprika schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:23:
Denk toch echt de processor. Al moet je daar maar trots op zijn....
Maar inderdaad echt een geweldige prestatie is het niet. Mja marketing he....
nVidia heeft daar de laatste jaren wel meer focus op gehad dan AMD. Maar dat kwam ook door Tesla. Ze wilde dat GPGPU echt op de kaart zetten en daar had je high performance parts voor nodig.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:23:
Misschien zie ik het verkeerd maar is nvidia net zoals intel bezig qua high end markt.
AMD kan qua GPU prima mee komen met nVidia. Ze kunnen ook makkelijk een GK110 counter maken door een Tahiti te pakken en die uit te breiden naar 2560 shaders. Dan zijn ze al een heel eind. GK110 is veel groter dan de Tahiti dus met dezelfde die space kan AMD ook wel soort gelijke performance neer zetten. Maar ze kiezen er voor om dat tot nu toe nog niet te doen.
Bij CPU's is het helaas anders. Intel heeft al 22nm AMD nog 32nm. Dus de chips zijn veel groter dan die van Intel en ook minder krachtig. Dus duurder om te maken maar ze kunnen er minder voor vragen.
Dat nadeel hebben ze bij GPU's niet. nVidia en AMD hebben beide goede GPGPU architecturen die aan elkaar gewaagd zijn en ze produceren beide bij TSMC op 28nm.
Ik denk dat AMD om een of andere rede er voor kiest om de 8xxx nog niet uit te brengen. Normaal gesproken zouden ze hem al wel klaar hebben. Tenzij ze na de 7970 hebben besloten voor de volgende generatie een 2 jarig schema aan te houden.
Deze chips zijn namelijk al 3-4 jaar in ontwikkeling voordat ze op de markt komen. Dus dat soort beslissingen zijn vaak langer geleden al genomen.
Ik kan me niet voorstellen dat er technische problemen zijn. want de architectuur is net nieuw dus daar gaan de vast geen grote veranderingen door voeren. En waarschijnlijk produceren ze gewoon weer op 28nm en dat is inmiddels ook bekend. Dus daar zijn ook geen extra uitdagingen.
Nee, Intel vs AMD is een ander verhaal dan Nvidia vs AMD. Intel heeft gewoon de betere prestaties, AMD zit noodgedwongen zo laag.
Bij de GPU's ligt dat anders. AMD doet al jaren geen grote chips meer (omdat volgens hen, en de verkopen van GK104/Tahiti bewijzen dat, de sweet spot lager ligt), Nvidia wel. GK110 is de op één na grootste chip ooit met 561mm^2, alleen de GTX 280 was groter met 576mm^2. GK104 zit op slechts 294, Tahiti op 352. Puur op basis daarvan kán AMD niet concurreren. Je kunt niet verwachten dat ze even die extra performance van GK110 in een chip die bijna half zo groot is weten te proppen.
Als je naar GK104 en Tahiti kijkt zie je dat AMD wellicht iets groter is deze keer, maar ook veel meer levert in verhouding (GPGPU). Met Fermi vs. Cypress lag ook dat anders, want GF100 was wederom zo'n gigantische chip (529mm^2 tegenover 334mm^2). En voor al die ruimte kreeg je eigenlijk maar relatief weinig compute kracht; het is dat Cypress VLIW5 was, anders had die het beter gedaan (voordeel was natuurlijk wel dat bitcoin mining op AMD ver superieur aan Nvidia was
).
Ze zitten nu veel dichter bij elkaar op álle vlakken en de enige reden dat Nvidia die grote chips maakt voor de consumentenmarkt is omdat het kan en voor de marketing. Niet omdat ze winstgevend zijn. De winst op die grote chips halen ze enkel uit Tesla.
Neemt niet weg dat ik AMD graag eens hetzelfde zou zien doen. Neem nou eens die Tahiti en plak er nog eens 200mm aan vast
Edit: Astennu was me voor
Bij de GPU's ligt dat anders. AMD doet al jaren geen grote chips meer (omdat volgens hen, en de verkopen van GK104/Tahiti bewijzen dat, de sweet spot lager ligt), Nvidia wel. GK110 is de op één na grootste chip ooit met 561mm^2, alleen de GTX 280 was groter met 576mm^2. GK104 zit op slechts 294, Tahiti op 352. Puur op basis daarvan kán AMD niet concurreren. Je kunt niet verwachten dat ze even die extra performance van GK110 in een chip die bijna half zo groot is weten te proppen.
Als je naar GK104 en Tahiti kijkt zie je dat AMD wellicht iets groter is deze keer, maar ook veel meer levert in verhouding (GPGPU). Met Fermi vs. Cypress lag ook dat anders, want GF100 was wederom zo'n gigantische chip (529mm^2 tegenover 334mm^2). En voor al die ruimte kreeg je eigenlijk maar relatief weinig compute kracht; het is dat Cypress VLIW5 was, anders had die het beter gedaan (voordeel was natuurlijk wel dat bitcoin mining op AMD ver superieur aan Nvidia was
Ze zitten nu veel dichter bij elkaar op álle vlakken en de enige reden dat Nvidia die grote chips maakt voor de consumentenmarkt is omdat het kan en voor de marketing. Niet omdat ze winstgevend zijn. De winst op die grote chips halen ze enkel uit Tesla.
Neemt niet weg dat ik AMD graag eens hetzelfde zou zien doen. Neem nou eens die Tahiti en plak er nog eens 200mm aan vast
Edit: Astennu was me voor
Radeon HD 7990 In CrossFire: The Red Wedding Of Graphics
7990 in CF word door Tom letterlijk afgebrand.
Thermal issues en kromme kaarten.
Dat staat haaks op de ´small-die strategy´. Officieel zijn ze met deze strategie begonnen met de lancering van de HD4xxx serie, maar in mijn ogen begon het al met de RV670. 192mm2 was toen hun snelste en grootste GPU chip van ATI. Om destijds tegen nVidia op te kunnen boksen gebruikte ze twee van deze chip op één kaart (HD3870x2).Werelds schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:43:
Dit laatste princiepen laat mij met gemixte gevoelens achter. Enerzijds is het natuurlijk heel mooi dat ze zo een hele mooie line-up neer kunnen zetten en ook vanuit financieel oogpunt biedt deze manier van de markt bedienen voordelen. Het grootste probleem is dat je afhankelijk bent van Crossfire en daar kan het faliekant fout gaan. Dat Crossfire goed werkt is essentieel om deze strategie succesvol te kunnen volgen. Of daar spraken van is laat ik maar even in het midden aangezien we dan weer een hele discussie op gang brengen m.b.t. microstutter en wat al dan niet.
Enfin, dat Crossfire goed moet werken geldt eigenlijk alleen als ze te samen met deze strategie ook op de top van het high-end markt mee willen blijven doen. Voor het mid-end en nog net high-end is de small die strategy ideaal. Ze bakken namelijk de chip dusdanig groot dat ze op de 'sweet spot' zitten. Maar ook hier zitten nadelen aan die nVidia goed heeft bloot gelegd met hun GK104. Bij AMD heeft de chip die +/- 300mm2 groot is wel GPGPU zooi aan boord terwijl de nVidia chip van 300mm2 dat juist niet heeft. Derhalve weet nVidia meer performance per mm2 uit zijn game te persen m.b.t. games dan AMD. Terwijl nVidia juist bij zijn dikste chip +/-500mm2 GPGPU zooi inbouwt. Hierdoor valt AMD tussen wal en schip, als je de focus op GPGPU (GK100) legt moet je bij nVidia zijn. Wil je alleen gamen dan moet je ook bij nVidia zijn (GK104).
Er is nog best wel een verschil tussen 294mm² en 352mm² overigens.
Ja true, ik chargeer enigszins, maar wanneer niet he.
Zei ik toch ookmadmaxnl schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:35:
Dat staat haaks op de ´small-die strategy´.
Deze vergelijking kun je niet zomaar maken. AMD mag dan net geen 20% meer ruimte nodig hebben met Tahiti tegenover GK104, de GPGPU mogelijkheden zijn ook vele malen beter. Het is niet onwaarschijnlijk dat ze qua gaming performance weldegelijk grofweg hetzelfde halen per vierkante millimeter als je de GPGPU optimalisaties uit Tahiti zou kunnen slopen; ik denk dat ze dan ook net onder die 300 duiken. Dat was met GF100/Cypress gewoon niet het geval, GF100 had zo weinig extra performance voor de extra millimeters - op beide gebieden. In absolute gaming performance weten we in elk geval zeker dat GK104 en Tahiti op gelijke voet staan.Bij AMD heeft de chip die +/- 300mm2 groot is wel GPGPU zooi aan boord terwijl de nVidia chip van 300mm2 dat juist niet heeft. Derhalve weet nVidia meer performance per mm2 uit zijn game te persen m.b.t. games dan AMD. Terwijl nVidia juist bij zijn dikste chip +/-500mm2 GPGPU zooi inbouwt. Hierdoor valt AMD tussen wal en schip, als je de focus op GPGPU (GF100) legt moet je bij nVidia zijn. Wil je alleen gamen dan moet je ook bij nVidia zijn (GF104).
Waar Tahiti met ~20% extra ruimte vrijwel overal minimaal (!) twee keer zo snel is qua GPGPU als GK104, heeft GK110 90% (!) meer ruimte dan GK104 nodig om *meestal* de performance van Tahiti te verdubbelen.
Let overigens op met je types, Kepler is GK, niet GF
Toms hardware..... Do i need to say more.... Ik kijk veel liever naar andere sites zoals Anandtech, Computerbase, Xbitlaps en HardOCP.Zanac-ex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:22:
Radeon HD 7990 In CrossFire: The Red Wedding Of Graphics
Beter nieuws dan dat van Tom:
Frame Rating: AMD plans driver release to address frame pacing for July 31st
http://www.pcper.com/news...ss-frame-pacing-July-31st
Ben benieuwd.
Frame Rating: AMD plans driver release to address frame pacing for July 31st
http://www.pcper.com/news...ss-frame-pacing-July-31st
Ben benieuwd.
[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 20-06-2013 22:19 ]
PC Specs
Eindelijk, heeft even geduurd, maar eindelijk weer wat druk op de ketel.

Het was begin dit jaar al bekend dat AMD dit rond Juni / Juli wilde doen. Maar ze wisten toen nog niet of ze het gingen halen. De Preview drivers van een tijdje terug waren in ieder geval veel belovend. Met de tijd wordt dat natuurlijk alleen maar beter. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 21-06-2013 08:43 ]
Verwijderd
Dat is goed nieuws.1 ding weet ik wel, als dat frame time gebeuren nooit was gebeurt dan was er veel minder geklaag geweest. Het is pas een probleem geworden omdat men er vooral over leest zonder door te hebben of hun zelf er gevoelig voor zijn of niet. Ik zelf heb nooit last gehad van die spikes en daar werd geen verandering in gebracht vanwege de frame times. Crossfire werd afgeraden door personen die zelf geen CF hebben en die dikten de problemen alleen maar aan. Maar beter was dat je zelf even kunt zien en voelen, dan pas oordelen.
Wat je zegt klopt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:44:
Dat is goed nieuws.1 ding weet ik wel, als dat frame time gebeuren nooit was gebeurt dan was er veel minder geklaag geweest. Het is pas een probleem geworden omdat men er vooral over leest zonder door te hebben of hun zelf er gevoelig voor zijn of niet. Ik zelf heb nooit last gehad van die spikes en daar werd geen verandering in gebracht vanwege de frame times. Crossfire werd afgeraden door personen die zelf geen CF hebben en die dikten de problemen alleen maar aan. Maar beter was dat je zelf even kunt zien en voelen, dan pas oordelen.
Al heb ik zelf wel last gehad van dat Microstuttering bij al mijn CF setups. Soms was het wel te verbeteren door drivers opnieuw te installeren of settings aan te passen. Maar je kreeg het niet overal weg.
Ik heb het met de 7970 ook nog eens getest en na toen 2 jaar op Single GPU's gewerkt te hebben was het voor mij geen optie. Sommige games liepen ondanks de lagere FPS voor mijn beleving soepeler op een kaart. Dus toen ben ik gewoon bij een 7970 GHz OC gebleven.
Maar ik kan me goed voor stellen dat sommige mensen er geen last van hebben. En die hebben dan nog steeds veel plezier van hun setup.
Gelukkig maakt AMD er een keuze van. Je kunt voor Max performance gaan zoals ze dat nu doen. Maar je kunt ook die Frame metering mode gebruiken.
Tegen die tijd wil ik het best nog een keer proberen om te zien hoe ik het dan ervaar.
Dan is Dual GPU weer een optie voor het moment dat ik overschakel naar een 4K2K scherm. Met 2560x1600 trek je het nog wel met 1 kaart als je niet alles max wilt hebben.
En je hebt altijd mensen die conclusies van andere over nemen en die gaan uitdragen zonder het zelf ervaren te hebben. Dat is altijd erg jammer maar soms kun je daar wel door heen prikken.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 21-06-2013 10:51 ]
Nog maar een keer dan.
Er zijn twee aspecten:
1 Ervaar je het of niet.
2 Krijg je de daadwerkelijke prestaties die de fabrikant belooft / die je zou mogen verwachten.
De reviews tonen aan dat je 2 dus niet krijgt. Dat betekent dat je jezelf voor de gek houdt, ook als je geen klachten ervaart / denkt meer (nuttige) frames te zien dan bij een single card . Je betaalt immers fors geld voor iets wat je volgens de reviews niet krijgt.
Er zijn twee aspecten:
1 Ervaar je het of niet.
2 Krijg je de daadwerkelijke prestaties die de fabrikant belooft / die je zou mogen verwachten.
De reviews tonen aan dat je 2 dus niet krijgt. Dat betekent dat je jezelf voor de gek houdt, ook als je geen klachten ervaart / denkt meer (nuttige) frames te zien dan bij een single card . Je betaalt immers fors geld voor iets wat je volgens de reviews niet krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 21-06-2013 11:28 ]
PC Specs
Doel je bij 2 dan op die Runt frames? die maar voor een heel klein deel zichtbaar zijn? En waar je dus niet van een echt "frame" kan spreken.Help!!!! schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:17:
Nog maar een keer dan.
Er zijn twee aspecten:
1 Ervaar je het of niet.
Er zijn toch echt schijnbaar veel mensen waar het een verschil maakt. Zelfs al lang voordat het hele frametijden verhaal begon. Er staat al veel langer op WSGF (en daar zitten de meeste mensen die amper de 60 FPS halen door Eyefinity/Surround) dat men problemen had met stuttering i.c.m. Crossfire en het allemaal vele malen soepeler was met nVidia.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:44:
Crossfire werd afgeraden door personen die zelf geen CF hebben en die dikten de problemen alleen maar aan. Maar beter was dat je zelf even kunt zien en voelen, dan pas oordelen.
Lijkt me sowieso een beetje van de dolle om sinds de 5870 Eyefinity te draaien, en overal tevreden mee te zijn (behalve veel stutter problemen bij X-fire als je fps beneden de 60 ligt, en zelfs dan niet als 60 aanvoelt), te switchen naar nVidia omdat er eindelijk een single-kaart oplossing is voor Surround, daarmee maar eens proberen hoe het met SLI loopt (kunt hem immers toch weer terugsturen door de wetgeving als het niks wordt), al weet je dat je nu een software oplossing gaat draaien (t.o.v. de hardware oplossing van AMD voor 3 schermen) en er dan achter komen dat deze combinatie wel heerlijk speelt. Er zijn toch echt wel weinig mensen die nog eens 500 euro bijleggen, puur omdat een of andere onbekende persoon op 't internet heeft gezegd dat hij het beter vindt spelen met nVidia, maar gewoon ondervinden dat het dit x wel echt werkt zoals gehoopt op het moment van aankopen.
Dan kan ik net zo goed zeggen dat mensen die claimen dat SLI t.o.v. Crossfire geen positief verschil maakt, het napraten van mensen die zelf de switch nooit geprobeerd hebben, of zelfs zo standvast zijn dat het gewoon niet zo kan zijn dat nVidia toch nog wel 1 ding goed heeft gedaan in de laatste 5 jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 21-06-2013 11:37 ]
Ja, Runt frames en frames die helemaal niet getoond worden maar wel meetellen in de fraps counter.Astennu schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:31:
[...]
Doel je bij 2 dan op die Runt frames? die maar voor een heel klein deel zichtbaar zijn? En waar je dus niet van een echt "frame" kan spreken.
Kijk mij maakt het niet uit hoor, ik ga gewoon mijn eigen weg (maar probeer wel naar goede argumenten te luisteren).
Echter vindt het gewoon raar dat mensen enerzijds de reviews gebruiken om de best mogelijke aankoop te doen en dezelfde reviews gebruiken om die aankoop te verdedigen.
Maar anderzijds dit aspect uit de reviews dan compleet negeren onder het mom van:
* ik zie het niet dus het is geen probleem.
* de mensen die het een probleem vinden zijn er vooral uit om fabrikant X zwart te maken.
Het is waarschijnlijk gewoon moelijk toegeven (voor mensen in het algemeen!) dat je feitelijk niet ziet wat je denkt te zien.
Ik had 6950 CF en had het idee dat het duidelijk beter was dan single 6950. Het strookt alleen niet met de feiten. Nu ik een betere multi GPU ervaring heb snap ik pas dat de vorige ervaring helemaal niet zo goed was.
Maar ja dan moet je wel even je ego opzij zetten. Best lastig, ook voor mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 21-06-2013 12:13 ]
PC Specs
Ik baseer het vooral op eigen ervaring. Toen ik besloot geen Multi gpu meer te gebruiken vanwegen het "laggy gevoel" hadden we die tests nog helemaal niet. (was rond de 4870 X2 en 5970).
Maar zodra die nieuwe Frame metering er in zit wil ik best eens een keer een test doen om te kijken of ik het dan wel soepel vind.
Als ik het niet zie en het ook niet voel maakt het mij eigenlijk niets uit. Het gaat er om hoe ik het ervaar. Helaas merk ik dat soort dingen qua beeld vaak wel
Het is goedkoper om niet zo veel eisend te zijn
Maar zodra die nieuwe Frame metering er in zit wil ik best eens een keer een test doen om te kijken of ik het dan wel soepel vind.
Als ik het niet zie en het ook niet voel maakt het mij eigenlijk niets uit. Het gaat er om hoe ik het ervaar. Helaas merk ik dat soort dingen qua beeld vaak wel
[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 21-06-2013 11:49 ]
Ik heb sowieso met SLI ervaren (wel weer 2 en bijna 3 generaties terug) met GTX460. De frames waren hoger dan mijn latere GTX570, maar die laatste speelde duidelijk soepeler. Dat is de reden waarom ik sowieso voor een single kaart ga tegenwoordig (buiten dat ik niet zóveel budget meer over heb voor een gamepc).
Maar met Frame Metering heb je daar dus geen merkbare last meer van. De Latency is dan bijna net zo laag als met een single card setup. Soms ook lager. Dus je zou het dan eigenlijk nog een keer opnieuw moeten proberen.
De verbeterde Crossfire-drivers met frame pacing zouden 31 juli moeten komen. Bron. Lees ook op OCN dat er een bètadriver gelekt zou zijn met frame pacing. Maar alles lezen is nog veel werk, alleen hier is het rustig
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Daar gingen toch ook alle recente posts, boven die van jou, over?
O, shit ja, ik dacht dat de precieze datum nog niet bekend was
. Maak er later wel weer eens wat moois van misschien.

Oke dit is wel heel erg slecht. En way over the top. Ja goed dat ze aan marketing gaan doen. Maar je kunt het ook meteen overdrijven. Ook al hebben ze bij veel dingen die ze in het filmpje zeggen gelijk. Ik zie het liever niet op deze manier. Dit zou mij nou niet echt er toe zetten om AMD te kopen. Misschien eerder het omgekeerde.
Haha dit is wel heel erg slecht.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Van mij hoeft dit ook helemaal niet. Denk er net zo over.Astennu schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:51:
[...]
Oke dit is wel heel erg slecht. En way over the top. Ja goed dat ze aan marketing gaan doen. Maar je kunt het ook meteen overdrijven. Ook al hebben ze bij veel dingen die ze in het filmpje zeggen gelijk. Ik zie het liever niet op deze manier. Dit zou mij nou niet echt er toe zetten om AMD te kopen. Misschien eerder het omgekeerde.
Vind het altijd wat sneu als je de concurrent belachelijk moet maken.
PC Specs
Inderdaad. Je moet werken vanuit je eigen kracht zonder de concurrentie zwart te maken.Help!!!! schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:33:
[...]
Van mij hoeft dit ook helemaal niet. Denk er net zo over.
Vind het altijd wat sneu als je de concurrent belachelijk moet maken.
Maar in Amerika houden ze wel van dit soort filmpjes. Daar wordt dat meer gedaan. Hier is het geloof ik ook verboden om de concurrentie zwart te maken.
Zoiets "kan" onder laster vallen. Ik zet "kan" tussen haakjes, omdat het wel echt duidelijk moet zijn dat de gene in kwestie echt jou bedoelt en niet iets anders. En zelfs dan moet de gelasterde partij daar tijd en moeite in steken om het berecht te krijgen op die manier. Dat het een beetje jammer is om op die manier je eigen naam de hemel in te prijzen moge duidelijk zijnAstennu schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:52:
[...]
Inderdaad. Je moet werken vanuit je eigen kracht zonder de concurrentie zwart te maken.
Maar in Amerika houden ze wel van dit soort filmpjes. Daar wordt dat meer gedaan. Hier is het geloof ik ook verboden om de concurrentie zwart te maken.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Volgens mij heeft AMD wel een probleem nu de GTX760 gelanceerd is. Ik zie in ieder geval geen voordeel om nu een AMD kaart aan te raden, ze moeten echt wel snel met iets nieuws komen..
De HD 7950 is maar 3 tientjes duurder, en biedt vergelijkbare performance. Dus er is niet echt sprake van een probleem volgens mij. In het ergste geval moet de adviesprijs op de HD 7950 een paar tientjes omlaag, totdat de nieuwe generatie van AMD wordt gelanceerd.spNk schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:30:
Volgens mij heeft AMD wel een probleem nu de GTX760 gelanceerd is. Ik zie in ieder geval geen voordeel om nu een AMD kaart aan te raden, ze moeten echt wel snel met iets nieuws komen..
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Waarom?
http://www.computerbase.d...eforce-gtx-760-im-test/4/
Ding zit gewoon rond de 7950 zowel qua prijs als prestaties. Het enige dat AMD moet doen is de marketing molen aanzwengelen met wat nieuwe bundels ofzo. Deze rebrand van Nvidia (want jawel, dat is het - het is gewoon een 2GB OEM 660) zet geen nieuw prijs/prestatie niveau neer.
http://www.computerbase.d...eforce-gtx-760-im-test/4/
Ding zit gewoon rond de 7950 zowel qua prijs als prestaties. Het enige dat AMD moet doen is de marketing molen aanzwengelen met wat nieuwe bundels ofzo. Deze rebrand van Nvidia (want jawel, dat is het - het is gewoon een 2GB OEM 660) zet geen nieuw prijs/prestatie niveau neer.
AMD heeft nog een soortgelijk filmpje.
Een taskforce die hittebeelden bekijkt. "I bet we'll see a lot of green' kijkend naar de gigantische warmteontwikkeling. Vage types die af- en aanlopen. Overvallen ze blijkbaar een gamehonk met computers: "Fermi again... it's the third time this week"
Het is wel een beetje triest, maar volgens mij vinden ze dit soort marketing in Amerika helemaal geweldig, op overclock.net alleen maar positieve reacties gezien bijvoorbeeld.
Maar ze hebben inderdaad geen poot om op te staan. AMD kan prima concurreren maar is beslist niet technisch superieur naar mijn bescheiden mening. Eerst de 8000-serie maar eens uitbrengen
Een taskforce die hittebeelden bekijkt. "I bet we'll see a lot of green' kijkend naar de gigantische warmteontwikkeling. Vage types die af- en aanlopen. Overvallen ze blijkbaar een gamehonk met computers: "Fermi again... it's the third time this week"
Het is wel een beetje triest, maar volgens mij vinden ze dit soort marketing in Amerika helemaal geweldig, op overclock.net alleen maar positieve reacties gezien bijvoorbeeld.
Maar ze hebben inderdaad geen poot om op te staan. AMD kan prima concurreren maar is beslist niet technisch superieur naar mijn bescheiden mening. Eerst de 8000-serie maar eens uitbrengen
Die is uit en dat worden alleen maar OEM's...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Oh nee? http://techreport.com/rev...-graphics-card-reviewed/4Werelds schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:36:
Deze rebrand van Nvidia (want jawel, dat is het - het is gewoon een 2GB OEM 660) zet geen nieuw prijs/prestatie niveau neer.
Lijkt mij een 660 Ti rebrand
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-06-2013 16:14 ]
660 Ti rebrand? Wat? Ik had het over een OEM 660 2GB. Daar hebben we geen (althans voor zover ik weet?) geen reviews van gezien. Die heeft exact dezelfde configuratie, met uitzondering van de clocks, die liggen bij deze kaart een flinke stap hoger. Een 660 Ti heeft meer SPs+TMUs met minder ROPs en een smallere bus.
En poepoe, hij zit boven de 7950 Boost in Crysis 3, is dat het enige waar we iets om geven? Overall zit hij gewoon rond het niveau van een 7950 op alle vlakken, inclusief prijs.
En poepoe, hij zit boven de 7950 Boost in Crysis 3, is dat het enige waar we iets om geven? Overall zit hij gewoon rond het niveau van een 7950 op alle vlakken, inclusief prijs.
3 tientjes duurder voor vergelijkbare performance, maar waarschijnlijk meer last van microstuttering.Nightquest77 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:35:
[...]
De HD 7950 is maar 3 tientjes duurder, en biedt vergelijkbare performance. Dus er is niet echt sprake van een probleem volgens mij. In het ergste geval moet de adviesprijs op de HD 7950 een paar tientjes omlaag, totdat de nieuwe generatie van AMD wordt gelanceerd.
Waarom zou ik dat uit willen geven?

Tuurlijk kan AMD de prijzen omlaag gooien, maar vergeet niet dat de tahiti die een dikke 50mm² groter is dan die van GK104, dus dat kan niet zomaar zonder financiële gevolgen (iets dat AMD niet kan gebruiken).
Plus, die 3 tientjes gaat over de waarde waarmee ze daadwerkelijk verkocht worden, niet de advies prijs van AMD, wat bij nVIDIA wel het geval is (dus waarschijnlijk worden ze voor minder verkocht).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het nieuwe deel is hier: CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126
Het nieuwe deel is hier: CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126