Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nu mijn motion sim klaar is wordt het tijd om aan een ander project te beginnen dat al een tijdje in mijn hoofd zit: Een arcade Bartop.
Dit project zal gebaseerd worden op de volgende hardware:
• Xbox classic (v1.6 met duo-x2) met 200GB hdd en voorzien van coinops
• 21" samsung Syncmaster 214T LCD monitor (heeft een s-vdieo ingang dus is perfect voor de xbox en zo kan ik later altijd nog over stappen op een pc)
• 22 HAPP buttons
• 3 kleinere buttons
• 2 Battop fighter sticks met Cherry switches
• 2 KADE encoders (met dank aan 1 van de ontwikkelaars heb ik, ondanks dat deze encoder nog niet op de markt is, 2 prototypes mogen ontvangen)
Nadat ik op het arcadecontrols.com forum mijn eerste ontwerp gepost heb heb ik hierop enkele nuttige reacties gehad waaruit het volgende semi definitieve ontwerp gerolt is:

De bartop zal voor het grootste deel opgebouwd worden uit eiken meubelpanelen en in dezelfde hoofdkleur afgewerkt worden als onze meubels (donker noten).
Bouwtekeningen
Omdat inmiddels duidelijk is dat alle onderdelen goed passen en ik hier een aantal verzoeken voor gehad heb heb ik besloten een "blueprint" te maken van het ontwerp:

Evo XR Cade Bartop Blueprint 1:10
Evo XR Cade Sidepanel 1:1 with raster
Evo XR Cade Controlpanel 1:1 with raster
27 november ben ik (eindelijk) begonnen met de bouw.
Allereerste een tweetal foto's van de belangrijkste hardware die ik tot nu toe verzameld heb (de monitor staat niet op deze foto's maar heb ik al wel)

Ik ben begonnen met het uitzagen van 1 zijpaneel met de decoupeerzaag. Hierna heb ik dit paneel nogmaals overgetrokken op het hout en enkele mm's te groot uitgezaagd. Daarna heb ik de twee panelen op elkaar geklemd en met de kopieer frees nagelopen zodat ik zeker 2 identieke panelen heb.

Volgende stap: De randen afronden met de frees en het control panel uitzagen.
Tot zover deze eerste post, er zullen er langzaam maar zeker meer gaan volgen!
[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 16-12-2012 15:34 ]