Ziet er super uit Floris, top dat je het toch nog steeds update
persoonlijk vind ik de zwarte ook mooier ^^
Zo zie je maar weet dat het maar goed is dat smaken verschillen 
Thx RoachCoach! Updates posten is een kleine moeite dus ach, waarom niet.
Heb net de twee knoppen toegevoegd dus ook dat is weer voor mekaar
Thx RoachCoach! Updates posten is een kleine moeite dus ach, waarom niet.
Heb net de twee knoppen toegevoegd dus ook dat is weer voor mekaar
Ik heb net pas dit topic ontdekt maar wat een mooie project. Mijn complimenten!
Persoonlijk had ik een donker gebeitst en afgelakte bezel wel het mooiste gevonden maar dit ziet er ook netjes uit. Ik zou hem zeker niet meer zwart gaan schilderen.
Flipper buttons lijken me zeker nog wel een leuke toevoeging voor de bediening is het alleen misschien lastig dat het controlepaneel zover uitsteekt aan de zijkanten.
Wat ik wel jammer vind is hoe het stroom snoertje door het ventilatie gat loopt. Dat ziet er een beetje knullig uit. Dan kun je in mijn ogen beter een sleuf in de bodem maken waar de draad doorheen gaat.
Ik ben benieuwd naar je volgende projecten!
Persoonlijk had ik een donker gebeitst en afgelakte bezel wel het mooiste gevonden maar dit ziet er ook netjes uit. Ik zou hem zeker niet meer zwart gaan schilderen.
Flipper buttons lijken me zeker nog wel een leuke toevoeging voor de bediening is het alleen misschien lastig dat het controlepaneel zover uitsteekt aan de zijkanten.
Wat ik wel jammer vind is hoe het stroom snoertje door het ventilatie gat loopt. Dat ziet er een beetje knullig uit. Dan kun je in mijn ogen beter een sleuf in de bodem maken waar de draad doorheen gaat.
Ik ben benieuwd naar je volgende projecten!
Thx tweak freak!
Met de foto en fotosoep naast elkaar gaat mijn eigen voorkeur (gelukkig) toch echt uit naar de lichte versie.
Ik heb gisteren m'n waterslide decal papier binnen gekregen om het stickertje voor de bezel te maken. Dat maakt het hopelijk nog wat meer "af".
Flipper buttons zijn inmiddels al toegevoegd, het control panel steekt maar een paar cm over, de buttons zijn goed- en comfortabel te bedienen.
Wat betreft de snoer: misschien dat ik deze inderdaad nog door de bodem kan laten lopen. Schuin gaatje boren (mooier dan een sleuf), snoer ff loshalen van de snoerschakelaar, door het gaatje en weer vastzetten.
M'n volgende projecten zullen wel even op zich laten wachten, ik wil eerst eens met m'n CNC machine aan de slag
Maar wie weet pik ik Core4 wel weer op. Deze kan ik dan mooi met de CNC afmaken.
Met de foto en fotosoep naast elkaar gaat mijn eigen voorkeur (gelukkig) toch echt uit naar de lichte versie.
Ik heb gisteren m'n waterslide decal papier binnen gekregen om het stickertje voor de bezel te maken. Dat maakt het hopelijk nog wat meer "af".
Flipper buttons zijn inmiddels al toegevoegd, het control panel steekt maar een paar cm over, de buttons zijn goed- en comfortabel te bedienen.
Wat betreft de snoer: misschien dat ik deze inderdaad nog door de bodem kan laten lopen. Schuin gaatje boren (mooier dan een sleuf), snoer ff loshalen van de snoerschakelaar, door het gaatje en weer vastzetten.
M'n volgende projecten zullen wel even op zich laten wachten, ik wil eerst eens met m'n CNC machine aan de slag
Even een korte status update voor de nieuwsgierigen.
Ben veel bezig geweest met m'n cnc frees waardoor dit project ietwat achter gebleven is, maar heb wel wat vooruitgang geboekt.
Ik heb een externe molex aansluiting gemaakt op de xbox voor de voeding van de yuv-vga converter en tevens een externe connector gemaakt voor de power en eject knoppen op het control panel.
Wat nu nog rest is het monteren van de yuv-vga converter.
Deze wil ik op de vesa mount van de monitor bevestigen, maar hiervoor moet ik nog een adapter frezen op de cnc frees.
Deze ben ik op het moment aan het voorzien van een nieuw/aangepast bed met een 50mm opspan raster (2 van de 3 benodigde platen inmiddels gefreesd) en als dat klaar is kan ik dit project definitief afronden.
Ben veel bezig geweest met m'n cnc frees waardoor dit project ietwat achter gebleven is, maar heb wel wat vooruitgang geboekt.
Ik heb een externe molex aansluiting gemaakt op de xbox voor de voeding van de yuv-vga converter en tevens een externe connector gemaakt voor de power en eject knoppen op het control panel.
Wat nu nog rest is het monteren van de yuv-vga converter.
Deze wil ik op de vesa mount van de monitor bevestigen, maar hiervoor moet ik nog een adapter frezen op de cnc frees.
Deze ben ik op het moment aan het voorzien van een nieuw/aangepast bed met een 50mm opspan raster (2 van de 3 benodigde platen inmiddels gefreesd) en als dat klaar is kan ik dit project definitief afronden.
Echt netjes kerel ! KUTGW
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Tijd om dit project als "gereed" te bestempellen

Na vooral met m'n CNC frees gespeeld te hebben de laatste tijd vond ik dat het toch eens tijd werd om dit project af te ronden.
Er moesten nog een paar kleine zaken gebeuren.
Allereerst de serial plate en het bezel "logo":

Daarnaast de component naar vga converter (ben blij dat ik hiervoor heb gekozen, beeld is vele malen beter dan met s-video):

En een klein dimmertje voor de led strips van de marquee:

En daarmee is hij eindelijk klaar!

Bedankt voor alle hulp en inspiratie en een extra bedankje voor de mensen van KADE en Arcadewinkel.nl
Thx! Ben zelf ook zeker niet ontevreden over het resultaat. Nadeel is dat je als maker de kleine minpuntjes weet
Mooi de laatste details te zien, toch vind ik de foto's niet goed genoeg als ik het in het echt heb gezien.
Maar dat heb je met meer dingen en casemods, ik vind het er echt geweldig uit zien!
Maar dat heb je met meer dingen en casemods, ik vind het er echt geweldig uit zien!
@masauri: Dat voordeel heb jij dan weer, dat je hem irl gezien hebt
Verder thx voor de complimenten beiden! Dat het er factory made uit ziet is toch wel een van de beste complimenten die je kan krijgen
Verder thx voor de complimenten beiden! Dat het er factory made uit ziet is toch wel een van de beste complimenten die je kan krijgen
Heb je dit serial plate zelf gedaan of gekocht? ik zat ook naar iets te zoeken als dat maar kom niet verder dan wat stickers 
Ziet er idd wel factory made uit !!! Super slick !!!
Ziet er idd wel factory made uit !!! Super slick !!!
@arjan445: Ik vind made in the netherlands wel voldoende 
Edit: en made in holland is meer iets voor op een bierbuik
@rikoos: Die is zelf gemaakt, het plexiglas op de cnc machine met een v-groef frees en het ontwerpje zelf gemaakt en geprint.
Thx voor de complimenten!
Edit: en made in holland is meer iets voor op een bierbuik

@rikoos: Die is zelf gemaakt, het plexiglas op de cnc machine met een v-groef frees en het ontwerpje zelf gemaakt en geprint.
Thx voor de complimenten!
[ Voor 36% gewijzigd door floriske.nl op 23-10-2013 16:44 ]
Jaloers ;-) ik zou willen dat ik dat soort gereedschap tot mijn beschikking had (en de ruimte).
Ach, ik heb jarenlang ook alles met "de hand" gemaakt 
Van de bartop is het plexiglas van de serial plate en het logootje op de bezel ook het enige dat met de cnc machine is gemaakt.
Van de bartop is het plexiglas van de serial plate en het logootje op de bezel ook het enige dat met de cnc machine is gemaakt.
Verwijderd
hm, hier op de Spaanse marktplaats kom ik je foto's weer tegen
http://www.milanuncios.co...tiva-arcade-130770277.htm
http://www.milanuncios.co...tiva-arcade-130770277.htm
Dat is inderdaad gewoon een schaamteloze copy/ paste!
Thx voor het melden. Heb de adverteerder een mail gestuurd dat hij de foto's moet verwijderen. Zo niet dan ga ik contact opnemen met de advertentie site.
Edit: heb de verkoper er ook nog maar even op gewezen dat ik de blueprints enkel vrij heb gegeven voor persoonlijk gebruik en dat hij dus ook geen bartops op basis hiervan mag verkopen.
Ontopic: m'n bartop is gisteren dan toch eindelijk verkocht.
Edit: heb de verkoper er ook nog maar even op gewezen dat ik de blueprints enkel vrij heb gegeven voor persoonlijk gebruik en dat hij dus ook geen bartops op basis hiervan mag verkopen.
Ontopic: m'n bartop is gisteren dan toch eindelijk verkocht.
[ Voor 30% gewijzigd door floriske.nl op 02-08-2014 11:54 ]
Verwijderd
En heb je er nog een goede prijs voor kunnen krijgen? Mijn ervaring is dat iedereen wel een cab wil hebben, maar er vrijwel niets voor over heeft. Als je de uren gaat tellen die erin gaat zitten om een kast te maken, zou een kast bijna onbetaalbaar worden 
Maar een leuke hobby >D
Maar een leuke hobby >D
Ben er wel wat bij in geschoten, maar laten staan was ook zonde en ik heb veel plezier gehad met het bouwen, dat is ook wat waard!