Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 273 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmafs
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
hier nog 1, was al bang dat ik de enige was... wel vaag dat ze zeggen dat het problemen met een externe ISP betreft. Kan me niet voorstellen gezien alle reacties op de forums dat we allemaal bij dezelfde ISP zitten >:)

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:03
Zo gisteren de eerste raids samen met williammorren. We hebben (UBRS), Blackwing Lair, AQ20 en AQ40 en een deel ICC gedaan. Jammer genoeg geraken we in ICC niet verder dan dreamwalker omdat we geen healer hadden (de rest ging zeer makkelijk). We zoeken dus nog wat volk voor ICC (en anderen) om verder te kunnen gaan. Het zou ook leuk zijn moesten we ICC25 en heroic kunnen afwerken (voor de mounts en dergelijke).

Laat maar weten als je zin hebt in een PM dan kan ik je als vriend toevoegen en bespreken we ingame wanneer voor iedereen past!

Edit: PS horde kant EU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:55
gmafs schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:19:
hier nog 1, was al bang dat ik de enige was... wel vaag dat ze zeggen dat het problemen met een externe ISP betreft. Kan me niet voorstellen gezien alle reacties op de forums dat we allemaal bij dezelfde ISP zitten >:)
De ISP welke blizzard bedoeld is geen ISP die internet aanbied, maar een ISP die internetverbindingen doorsluist naar andere delen van de wereld. En juist die heeft ergens een probleem zitten momenteel.

Ik kan momenteel niet connecten door dit connectieprobleem. Ik heb Ziggo (regio Etten-Leur)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm vreemd ik kan wel connecten, maar dan klaagt ie over character not found als ik mijn char probeer in te loggen. Twijfel of het aan het huidige probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:48
Het begon gisterenavond al met veel DC's en zo te zien is het er niet beter op geworden. Ik kom niet verder dan 90% loading en dan word ik gekicked. Blizz kan wel zeggen dat het niet aan hun kant ligt, maar ik geloof ze niet zo snel, ook geen blueposts in dit geval.
Lijkt me wel een issue aan hun kant, maar wellicht een kreet van ze om claims te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:26
Ik had gehoopt deze week m'n druid te kunnen levelen. Gisteren in 1 dungeon en daarna een half uurtje rond rennen zo'n 5 levels gestegen, nu 23 :p

Maar goed, blijkbaar is vandaag geduld nodig. Ook ik blijf constant op 90% hangen. Op mmo-champion stond wel een blue post met problemen voor EU inloggen. Uiteraard kan het heel goed een ISP probleem zijn, maar daar zullen we wel nooit achter komen. Heeft uiteraard te maken dan met de internetverbinding van de servers, niet die van ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:31:
Het begon gisterenavond al met veel DC's en zo te zien is het er niet beter op geworden. Ik kom niet verder dan 90% loading en dan word ik gekicked. Blizz kan wel zeggen dat het niet aan hun kant ligt, maar ik geloof ze niet zo snel, ook geen blueposts in dit geval.
Lijkt me wel een issue aan hun kant, maar wellicht een kreet van ze om claims te voorkomen.
Ik heb een trace route gedaan en het probleem ligt niet aan Blizzard, maar aan de laatste ISP voordat je connection Blizzard bereikt. Ook in Parijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 29-12-2012 11:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Weet er eigenlijk iemand iets meer over de legendary quest line qua wapen? In 5.0 kon je de gem krijgen, prima heb ik. Dan in 5.1 kun je een extra socket op je wapen krijgen en wordt je gem 10% beter. Ben bijna op de helft van de valor quest... Een wapen om die gems in te stoppen zou ondertussen wel een keer leuk zijn overigens, maar goed, ondertussen weten de meesten hier wel dat mijn rng skills niet echt super zijn...

Maar in 5.2 gaan we naar een nieuwe raid. De beloning in 5.2 zou een head enchant zijn voor zover ik kon nagaan. Alleen nieuwe raid tier betekent nieuwe betere gear. Ga je je huidige (als je er 1 hebt...) wapen meenemen naar die tier of gaat de questline gewoon verder met andere beloningen om uiteindelijk bij exalted met wrathion je uber weapon te krijgen bijv? Het lijkt me eigenlijk sterk dat je wapens de hele expansion mee blijven "groeien" van tier 14 --> 15 --> 16.

In het geval je in tier 15 gewoon nieuwe wapens krijgt ga ik gewoon m'n ooit nog te verkrijgen LFR wapen gebruiken denk ik, aangezien ik niet verwacht voor 5.2 heel tier 14 normal neer te krijgen met onze switch naar 25 man raiding waarbij de helft flink achterloopt qua kennis en gear. Aan de andere kant, als het wapen mee gaat naar volgende tiers is het weer wel de moeite waard om tijdens 5.2 nog even dat wapen op te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 17:45
Jezus, wat een spam-topic is het op Battle.net zeg -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
maikel_rox schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:37:
Ik dacht laat ik voor de grap eens kijken wat voor onzin er allemaal voorbij komt, maar terwijl je 1 pagina leest komen er gewoon 5 bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Bizar inderdaad! Maargoed, als er een paar miljoen gamerts geen spel kunnen spelen zit je toch met een hoop figuren die zich gaan vervelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
IntToStr schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:18:
Weet er eigenlijk iemand iets meer over de legendary quest line qua wapen? In 5.0 kon je de gem krijgen, prima heb ik. Dan in 5.1 kun je een extra socket op je wapen krijgen en wordt je gem 10% beter. Ben bijna op de helft van de valor quest... Een wapen om die gems in te stoppen zou ondertussen wel een keer leuk zijn overigens, maar goed, ondertussen weten de meesten hier wel dat mijn rng skills niet echt super zijn...

Maar in 5.2 gaan we naar een nieuwe raid. De beloning in 5.2 zou een head enchant zijn voor zover ik kon nagaan. Alleen nieuwe raid tier betekent nieuwe betere gear. Ga je je huidige (als je er 1 hebt...) wapen meenemen naar die tier of gaat de questline gewoon verder met andere beloningen om uiteindelijk bij exalted met wrathion je uber weapon te krijgen bijv? Het lijkt me eigenlijk sterk dat je wapens de hele expansion mee blijven "groeien" van tier 14 --> 15 --> 16.

In het geval je in tier 15 gewoon nieuwe wapens krijgt ga ik gewoon m'n ooit nog te verkrijgen LFR wapen gebruiken denk ik, aangezien ik niet verwacht voor 5.2 heel tier 14 normal neer te krijgen met onze switch naar 25 man raiding waarbij de helft flink achterloopt qua kennis en gear. Aan de andere kant, als het wapen mee gaat naar volgende tiers is het weer wel de moeite waard om tijdens 5.2 nog even dat wapen op te halen...
Helaas is hier nog niets over bekend, wat bekend is nu is dat T14 2x een Gem geeft, een 500 Stat en een 550 Stat gem (na revered en 6000 valor Q). En dat deze in een sha touched weapon kunnen.

Verder geeft 5.2 een "Crown of the heavens" alleen is nog niet bekend of het een head enchant is, of dat het wat anders is. PVPers waren al aan het QQén namelijk als het een head enchant zou worden. Qua wapens nog niet bekend, al zal de 5.2 PTR daar w.s. wel wat duidelijkheid in gaan geven.

Verder, net ff dat topic doorgelezen over niet inloggen. Wat een mongolen zeg in dat topic, lekker bashen zonder ook maar enige van zaken te hebben. Laats was bij diablo III alleen voor australische users ook al zoiets, ook ellenlange klaagposts. zijn al die lui en 5 min aan het buttonbashen ofzo om in te loggen....

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 29-12-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
maikel_rox schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:37:
En zo gaat dat altijd als er een server plat ligt of als er iets misgaat. Moet wel zeggen, het is al betrekkelijk lang geleden dat het erg misgegaan is.

Je wilt niet weten wat er gaat gebeuren als de game stopt te bestaan....

[ Voor 10% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-12-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04
Hmmm als ik ergens de schijt van krijg is het als ik op mijn vrije dag geen gebruik kan maken van iets waar ik voor betaal :(

Hopen dat ze het snel fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Zeker als je dan net ook iets geplant hebt, ging namelijk de hele namiddag RBGs doen :/

Bye Bye rating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:43
De downtime stelt me mooi in de gelegenheid om hier eens een vraag te stellen. Heb 2 lvl 90 chars, een priest en een mage. De ene heeft inscription/herballism, de ander enchanting/tailoring.

Nu ben ik een beetje aan het sparen voor mounts (wat moet je anders doen met je geld? :P) en heb nu zo'n 43k wat opzich al lekker is, maar voor de grote dure mount moet je met guild perk iets van 108k neertellen geloof ik? Wat is nu de snelste manier om geld te verdienen? Als het goed is kan ik per vandaag 28 slot bags maken met m'n priest en was dat ook van plan (heb mats voor 1 bag) en die dan op de AH zetten. Voor wat betreft inscription dacht ik eraan darkmoon cards/sets te maken want die zie ik voor 16k per deck van eigenaar verwisselen? Heb intusen zo'n 20 scrolls of wisdom en +/- 50 Spirits of Harmony waar ik dan weer die Starlight ink voor kan kopen.

Of kan ik mijn Spirits of Harmony beter anders besteden?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Het komt niet vaak voor dat ik eens een dag echt iets kan doen qua wow, meestal is het even paar dailies of een avond een raid, maar nu had ik dus wel tijd om eens extra dingen te doen. Ach ja, heb nog een week vrij zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Was inderdaad van plan om de middag te gebruiken om mijn monk naar minimaal 80 te levelen. Die is nu 76 en heel veel tijd heb ik vandaag niet om te gamen. Nu maakt dat niks meer uit. Dan maar even, tegen beter weten in, het spamtopic bekijken op Bnet en dat is inderdaad niet bij te houden.

Het spamtopic is overigens een prima selectie om een server uit te kiezen met de minste idioten, mocht je een nieuwe server willen nemen. Gelukkig heb ik er geeneen van mijn eigen server voorbij zien vliegen. Ik heb natuurlijk bij lange na niet alle morons gechecked. Dit is een lichte afschildering van Trade als gasten zich gaan vervelen. Overigens wel bedenkelijk dat mensen er zoveel tijd en energie in steken om een forum te spammen met allerlei onzin.

Maar hee, het is gelukkig mooi weer buiten en absoluut niet koud, dus we gaan lekker genieten van de echte wereld. Niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Zelfde hier, de planning was om m'n lvl 85 DK een stukje richting de 90 te rossen..
Expres lekker bijtijds opgestaan.. Maargoed, me auto is nu wel weer gewassen en uitgezogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:01
Heb ik weer een prima dag uitgekozen om weer aan Wow te beginnen na bijna een maand of 10 break. Als het goed is krijg ik em vanmiddag nog binnen en het is downtime. Begint weer goed hehe,

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-04 10:03
Ik zit er ook overna te denken om weer te starten met WoW. Ben een paar weken voor de release van MoP gestopt en heb nu een SoR gekregen van een vriend en daar staat in dat als ik weer begin ik een free character boost naar lvl 80 en een gratis transfer met die character. Als ik echter op de battle.net site kijk staat dat dit alleen geldt voor characters die voor 4 maart 2012 zijn gestopt. Iemand hier ervaring mee? Ik zou uiteraard graag die lvl 80 boost willen ontvangen!

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Spoek schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:20:
Ik zit er ook overna te denken om weer te starten met WoW. Ben een paar weken voor de release van MoP gestopt en heb nu een SoR gekregen van een vriend en daar staat in dat als ik weer begin ik een free character boost naar lvl 80 en een gratis transfer met die character. Als ik echter op de battle.net site kijk staat dat dit alleen geldt voor characters die voor 4 maart 2012 zijn gestopt. Iemand hier ervaring mee? Ik zou uiteraard graag die lvl 80 boost willen ontvangen!
Free level 80 geldt enkel voor accounts die op 4 maart 2012 niet meer active waren, dus echt frozen.

Kortom, je komt niet in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Hmm das wel wazig, want ik kon voorheen geen SoR sturen naar accounts die niet eligible waren. Misschien dat ze de regels versoepeld hebbben, maar de website nog niet aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:01
Er is wel een 10 dagen Trial for MoP die heb ik ook geprobeerd. Viel zelf ook net naast de boot voor een scroll aangezien ik de laatste keer betaald had op 24 februari maar die trial was dus een goede uitkomst om even de sfeer te proeven.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-04 10:03
Dennism schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:24:
Hmm das wel wazig, want ik kon voorheen geen SoR sturen naar accounts die niet eligible waren. Misschien dat ze de regels versoepeld hebbben, maar de website nog niet aangepast?
Ik had dit dus ook toen ik op de website keek! Maar ik heb wel in mijn email een SoR ontvangen, daarom was ik ook even de draad kwijt. Vandaar mijn vraag of iemand enige ervaring hiermee had.
Tussen neus en lippen door, is het de moeite waard om terug te keren naar Azeroth naar jullie mening? :P

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Altijd, eigenlijk nooit weggaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
MoP vind ik persoonlijk een van de betere expansions tot nu toe. Veel te doen en veel meer dan alleen maar raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Paterpor schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:41:
MoP vind ik persoonlijk een van de betere expansions tot nu toe. Veel te doen en veel meer dan alleen maar raiden.
Maar de Cataclysm raids vond ik persoonlijk toch wel veel leuker / beter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Intussen begint het aardig genant te worden voor Blizzard.
Netwerkprobleem sinds vanochtend 9:30, dat is intussen al 5 uur.
Overmacht door extreme externe factoren (brand, natuurramp ed) niet meegerekend is er bijna geen enkel goed excuus om dit te rechtvaardigen.

Voor een bedrijf dat letterlijk miljoenen met maand binnenkrijgt aan abbonee's mag je toch wel verwachten dat er een degelijk redudant infrastructuur aanwezig is.
Omdat de realm datacenters verdeeld zijn over europa, en er op dit moment geen enkele bereikbaar is, lijkt het er op dat ze ergens een gruwelijke SoF hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmafs
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Als ik een trace route doe kom ik uit bij Akamai International BV. Daar zal wel de SoF zitten dan blijkbaar... |:(

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Madshark schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:48:
Intussen begint het aardig genant te worden voor Blizzard.
Ik denk niet dat ze er wakker van liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:59:
[...]

Ik denk niet dat ze er wakker van liggen...
Ik denk van wel eigenlijk. Klantentevredenheid is de belangrijkste manier om veel subs te houden.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Erycius schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:13:
[...]

Ik denk van wel eigenlijk. Klantentevredenheid is de belangrijkste manier om veel subs te houden.
Ik denk dat er nog geen 10 subs gecancelled worden uit woede over deze downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ok, boodschappen gedaan, schoonouders geholpen met laminaat sjouwen, huis van onder tot boven schoongemaakt... Kom op Blizz ik heb nu echt niks anders meer te doen!!!

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 13:19
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat er nog geen 10 subs gecancelled worden uit woede over deze downtime.
Nee, maar onthouden wordt 't natuurlijk wel. Zeker mensen die eens in de zoveel tijd inloggen en zoiets een paar keer mee maken zullen zichzelf afvragen waarom en waarvoor ze ook alweer maandelijks betalen. Blizzard moet er voor waken dat WoW bekend gaat staan als "die game die relatief vaak onspeelbaar is" (ook al is dat realistisch gezien maar 1% van de tijd).

Dit soort ongein brengt met vijf uur downtime méér schade aan de reputatie toe, dan (een hypothetische) 5 jaar onafgebroken uptime aan reputatie zou kunnen opbouwen. Wat als zoiets bijvoorbeeld op de FP van tweakers komt? Heel veel mensen die niet spelen zullen zich dit voorval herinneren, mochten ze ooit in de verleiding komen om het spel te gaan spelen. Daarbij komt nog de periode waarin het plaatsvindt; tussen kerst en oud en nieuw. Een tijd waarin men juist tijd heeft om te spelen, extra frustratie dus!

Kortgezegd; dat er schade geleden is, is duidelijk. Dat die schade niet direct (zichtbaar) is, moge ook duidelijk zijn. Niemand bij Blizzard gaat hier blij mee zijn, ook al is de schade niet echt meetbaar op 't moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
DenniZ schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:17:
Ok, boodschappen gedaan, schoonouders geholpen met laminaat sjouwen, huis van onder tot boven schoongemaakt... Kom op Blizz ik heb nu echt niks anders meer te doen!!!
Dan weet je genoeg. Je vrouw zit hier achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 13:39
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:15:
[...]

Ik denk, gezien de tijd, dat ze er inderdaad niet wakker van liggen. Ik denk echter wel dat ze het wat kan schelen. Waarom denk jij er zo makkelijk over? Het is de core business van een bedrijf wat nu down is. Als ik mij een voorstelling van moet maken hoe het er daar nu aan toe gaat.. Is dat alles behalve relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Racemol schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:28:
[...]

Ik denk, gezien de tijd, dat ze er inderdaad niet wakker van liggen. Ik denk echter wel dat ze het wat kan schelen. Waarom denk jij er zo makkelijk over? Het is de core business van een bedrijf wat nu down is. Als ik mij een voorstelling van moet maken hoe het er daar nu aan toe gaat.. Is dat alles behalve relaxed.
Wat op de Blizz forums geschreeuwd wordt, kan een kern van waarheid in zitten, als dit op in US of CN zou gebeuren dan was de storing al lang en breed opgelost.
Maargoed, het is maar een speculatie. Feit is wel dat bij dringende gamefixing hotfixes (zoals spelers die realms laten crashen, level1's met GM rechten) de EU realms altijd als laatste gepatched worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
garagaholic schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:27:
[...]

Nee, maar onthouden wordt 't natuurlijk wel. Zeker mensen die eens in de zoveel tijd inloggen en zoiets een paar keer mee maken zullen zichzelf afvragen waarom en waarvoor ze ook alweer maandelijks betalen. Blizzard moet er voor waken dat WoW bekend gaat staan als "die game die relatief vaak onspeelbaar is" (ook al is dat realistisch gezien maar 1% van de tijd).
Je doet het voorkomen alsof er wekelijks storingen zijn. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste keer was.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-12-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Niet zo lang geleden waren er 2 uur lang ook problemen met in te loggen, maar dit gaat er nu wel echt over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:32:
[...]

Je doet het voorkomen alsof er wekelijks storingen zijn. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste keer was.
-De launch van MoP
-Een tooltje wat een hele realm kon laten crashen
-Level1 characters die al vliegend iedereen deed one-shotten
-Het weer terugkomend probleem van de dupers
-100xBloodSpirits voor 5k tekoop aangeboden
-JC mounts voor 12.5k en de epic variant voor 50k
-SandStone drakes voor 20k
-De ontelbare farmbots, die je na een report nog gewoon enkele dagen 24h non-stop ziet doorfarmen
-De intussen oververtegenwoordiging van bots in PvP BG's
-De intussen ook al gesignaleerde bots in random 5man HC's

En dan noem ik nog niet de class specefieke problemen. IMO is deze downtime weer een druppel in een emmer die de laatste tijd aardig aan het vollopen is.
Het lijkt wel alsof Bizzard de controle aan het verliezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
JimDB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:33:
Niet zo lang geleden waren er 2 uur lang ook problemen met in te loggen, maar dit gaat er nu wel echt over ...
Ik kan me de tijd nog wel herinneren dat je de hele dag niet kon aanloggen, of soms nog wel langer. Dat is gelukkig alweer lang geleden. Dat het een keer voorkomt dat het weer wat langer duurt, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:32:
[...]

Daar gaat het niet (eens) zo zeer over. Ik kan me (bijvoorbeeld) wel herinneren dat er momenten waren dat ik niet in kon loggen door problemen bij Blizzard. Maar zelfs dáár gaat het niet over. Het gaat er om dat dit soort downtime, die gewoonweg niet snel wordt opgelost, er voor zou kunnen zorgen dat de game een slechte reputatie op dat vlak krijgt.

Een slechte reputatie heeft zijn weerga op nieuwe subs, het verdwijnen van subs en zelfs op andere games. Diablo 3 had 'error 37' foutmeldingen, dat weet vrijwel iedereen die diablo 3 in het begin heeft gespeeld en nog een hele grote groep andere mensen. Dat was nogal een ding, ook op youtube en andere media. Mocht WoW zich daarbij voegen als in een '29 december 2012' event (iets wat gemakkelijk te onthouden is), dan heb je al twee van je releases die bijdragen aan slechte(re) reputatie. Het zou zomaar kunnen zijn dat grote groepen consumenten bij de volgende grote blizzard release de kat uit de boom gaan willen kijken, en dus een week of wat wachten met de aanschaf, of erger.

Let wel, voor mij persoonlijk of voor gamers is dit niet een heel erg groot probleem. Maar, wanneer ik iets zou managen bij Blizzard, zouden deze rampscenario's mij wel degelijk door het hoofd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 13:39
Madshark schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:31:
[...]

Wat op de Blizz forums geschreeuwd wordt, kan een kern van waarheid in zitten, als dit op in US of CN zou gebeuren dan was de storing al lang en breed opgelost.
Maargoed, het is maar een speculatie. Feit is wel dat bij dringende gamefixing hotfixes (zoals spelers die realms laten crashen, level1's met GM rechten) de EU realms altijd als laatste gepatched worden.
Als bedrijf moet je natuurlijk prioriteiten stellen. Als de minste omzet uit de EU komt is het niet meer dan logisch dat daar ook de minste resources zitten om problemen op te lossen. Ik weet overigens niet of dat waar is, puur speculatie. Ik probeer alleen aan te geven dat het op een of andere manier logisch zal zijn dat wij altijd het laatste zijn. Ik maak me er echter niet druk om, dan doe ik een dagje wat anders. Ik denk nog steeds dat Blizzard daar anders over denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:20
Denk ook niet dat het probleem momenteel bij blizzard ligt.

http://www.internettrafficreport.com/europe.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Chefbierrr op 29-12-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Madshark schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:39:
[...]

-De launch van MoP
-De ontelbare farmbots, die je na een report nog gewoon enkele dagen 24h non-stop ziet doorfarmen

En dan noem ik nog niet de class specefieke problemen. IMO is deze downtime weer een druppel in een emmer die de laatste tijd aardig aan het vollopen is.
Waarvan de helft niks te maken heeft met de uptime van servers, maar met botters hackers en simpele script kiddies die je in elke game heb.

En ze zijn niets aan controle aan het verliezen, bot's etc zijn er al sinds Vanilla.
In alle soorten en maten.
Helaas hoe bekender de game hoe meer rommel er voor komt en dan is het bij Blizzard ook niet heilig.
Niet dat ik er blij mee ben, maar overdrijven is ook een vak.

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 29-12-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Volgens mij gaat het om de realms die in Parijs gehost zijn waar het probleem bij is. Mijn huisgenoot speelt op Auchindoun, welke in Frankfurt gehost wordt, en die kon gewoon in het spel komen.

Nee toch niet. Kon zelf niet inloggen op Auchindoun.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 29-12-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
-De launch van MoP

Op de launch na, een totaal irrelevant lijstje. Zelfs die launch is te verdedigen, gebeurt bij zoveel MMO's. Is dan ook begrijpelijk. Hackers kun je Blizzard ook niet kwalijk nemen. Grote populaire dingen trekken nou eenmaal criminelen aan die kwaad willen doen dan wel geld verdienen.

Geen van bovengenoemde zaken zorgen er voor dat de subs echt echt teruglopen. Misschien een enkele azijnzeikerd die uit morele overwegingen cancelled. De normale speler boeit het verder geen ene reet. Sterker nog, die goedkope mounts zou nog worden toegejuicht ook :P
garagaholic schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:41:
[...]
Het gaat er om dat dit soort downtime, die gewoonweg niet snel wordt opgelost, er voor zou kunnen zorgen dat de game een slechte reputatie op dat vlak krijgt.
Uiteindelijk gaat er vrijwel niemand minder om spelen. En die slechte reputatie vegen we vervolgens ook zo van tafel met het feit dat WoW al 8 jaar miljoenen subs heeft en heel erg veel plezier heeft geboden.

Of zie jij mensen ook massaal hun geld weghalen en overstappen als ING of ABN weer eens een internetbankieren storingen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

-De launch van MoP

1. Geen echte problemen gehad, half uurtje ofzo wat traagheid maar verder geen echte problemen. Wel het eerste uurtje oid pet battles gedaan omdat ik geen zat om in de rij te staan voor die eerste Q.
2. Kan gebeuren, nooit iets van gemerkt trouwens
3. Nooit iets van gemerkt, wel wat over gelezen op diverse sites, maar niet op onze server
4. Dupe bugs bestaan zo'n beetje in iedere MMO/Client/Server game.
5. Zie 4
6. Zie 4
7. Bots, moet zeggen dat ik ze steeds minder zie. Maar zo nu en dan wel irritant. In MoP op mijn farm char nog geen last gehad van extreme competitie door bots. Blizz banned bots trouwens grotendeels in ban waves wanneer ze de bot via serverside patterns kunnen volgens en ook kunnen weren/onschadelijk maken. Je moet het wel heel gek maken willen ze op individuele basis gaan bannen. (Zie diablo een weekje terug oid, duizenden accounts gebanned in een dag).
8. Zie 7
9. Nog nooit tegengekomen, verder zie 7

Al met al is het nog niet zo verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
garagaholic schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:41:
[...]

Daar gaat het niet (eens) zo zeer over. Ik kan me (bijvoorbeeld) wel herinneren dat er momenten waren dat ik niet in kon loggen door problemen bij Blizzard. Maar zelfs dáár gaat het niet over. Het gaat er om dat dit soort downtime, die gewoonweg niet snel wordt opgelost, er voor zou kunnen zorgen dat de game een slechte reputatie op dat vlak krijgt.

Een slechte reputatie heeft zijn weerga op nieuwe subs, het verdwijnen van subs en zelfs op andere games. Diablo 3 had 'error 37' foutmeldingen, dat weet vrijwel iedereen die diablo 3 in het begin heeft gespeeld en nog een hele grote groep andere mensen. Dat was nogal een ding, ook op youtube en andere media. Mocht WoW zich daarbij voegen als in een '29 december 2012' event (iets wat gemakkelijk te onthouden is), dan heb je al twee van je releases die bijdragen aan slechte(re) reputatie. Het zou zomaar kunnen zijn dat grote groepen consumenten bij de volgende grote blizzard release de kat uit de boom gaan willen kijken, en dus een week of wat wachten met de aanschaf, of erger.

Let wel, voor mij persoonlijk of voor gamers is dit niet een heel erg groot probleem. Maar, wanneer ik iets zou managen bij Blizzard, zouden deze rampscenario's mij wel degelijk door het hoofd gaan.
Hier hij leeft ook nog!

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat blizz niet duidelijker communiceerd over de exacte oorzaak. Dat het niet blij blizz zelf ligt geloof ik nog wel. Maar leg dan gewoon de vinger op de zere plek en zeg gewoon bij interconnect XX of provider YY (ik geloof dat akamai al genoemd is hier en op andere plekken). Dan houd het gezeur ook hopelijk op omdat de oorzaak duidelijk is.

Verder boeit het me niet zo veel, de laatste downtime die ik me helder kan herinneren was vanilla, en dat is ook alleen maar omdat ik laatst ff door mijn payment history aan het gaan was en zo'n beetje 1,5 maand aan excempt day's zag staan en me er weer van bewust werd dat het destijds wel vaak raak was. Maar dan moet ik er ook bijzeggen dat de laatste paar keer dat er een breaking news stond dat er problemen zouden kunnen zijn bij mij wel alles werkte.

En afgezien van de diablo release vind ik blizz wel een goede rep hebben, de gemiddelde website ligt er vaker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Dennism schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:17:
[...]
7. Bots, moet zeggen dat ik ze steeds minder zie.
Wablieft ???? De bots in RandomBGs worden erger en erger !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JimDB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:26:
[...]

Wablieft ???? De bots in RandomBGs worden erger en erger !
Ik speel bijnna geen BG's. ik doel meer op farm bots die van node naar node springen of op loopsnelheid vliegen in pandaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:14:
[...]

Op de launch na, een totaal irrelevant lijstje. Zelfs die launch is te verdedigen, gebeurt bij zoveel MMO's. Is dan ook begrijpelijk. Hackers kun je Blizzard ook niet kwalijk nemen. Grote populaire dingen trekken nou eenmaal criminelen aan die kwaad willen doen dan wel geld verdienen.
Over de launch, daar kunnen meningen over verschillen inderdaad. Persoonlijk vind ik, dat een bedrijf als Blizzard, welke al 8jaar ervaring heeft, dit toch beter had kunnen laten verlopen.
Ik had tijdens de officiele GW2 launch day minder (lees:geen) problemen. Het is misschien wel appels en peren, feit is wel dat een 'nieuw' bedrijf hier wel even Blizzard heeft afgetroeft.

Over de ruime aantal hackers en criminelen kan ik Blizzard niet kwalijk nemen, wel dat er vanuit het oogpunt van de speler er weinig aan gedaan wordt. Je kunt een botter reporten, je krijgt 0 feedback hierover terug. Je kunt een week later teruggaan naar de route van de botter, en hij is er nog.

Dit geld ook over de dupers. In TBC werden alle gedupde items ineens uit de game genomen, zodoende dat een aantal mensen deels naakt of ineens zonder gems rond liepen. Veel QQ natuurlijk maar het was toch een geval van eigen schuld dikke.. in het echte leven wordt je ook gestraft voor heling.
Zover ik heb ondervonden was de gehele periode hierna totaan 4.3 redelijk vrij van dupers. Met de introductie van de void-storage kwam het weer terug.
Ik kan me niet voorstellen dat Blizzard hier echt niets aan kan doen, het zal wellicht een hoop efford (dus dollars) kosten, misschien dat er iemand op de finance afdeling heeft berekend dat de kosten niet opwegen met het verlies van een klein aantal subs ?
Geen van bovengenoemde zaken zorgen er voor dat de subs echt echt teruglopen. Misschien een enkele azijnzeikerd die uit morele overwegingen cancelled. De normale speler boeit het verder geen ene reet. Sterker nog, die goedkope mounts zou nog worden toegejuicht ook :P

[...]

Uiteindelijk gaat er vrijwel niemand minder om spelen. En die slechte reputatie vegen we vervolgens ook zo van tafel met het feit dat WoW al 8 jaar miljoenen subs heeft en heel erg veel plezier heeft geboden.
Oh zeker wel, ik ken een intussen een aardig aantal mensen die inderdaad gestopt zijn met spelen door deze genoemde zaken.

Naast PvE, PvP en RP zijn er ook aardig wat mensen die WoW spelen als een economy game (incl. mezelf een beetje), die zijn er aardig klaar mee zo.

En in PvP wordt het er ook niet meer leuker op, in de late uren kun je bijna geen enkele fatsoenlijke BG meer spelen, het wordt frustrerend. Je speelt WoW voor de fun, niet om steeds ergens aan te ergeren toch?
Of zie jij mensen ook massaal hun geld weghalen en overstappen als ING of ABN weer eens een internetbankieren storingen hebben :?
Massaal niet, maar ik ben intussen wel van ING naar een andere bank overgestapt vanwege de slechte uptime die ze boden met telebankieren/iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Madshark schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:35:
Oh zeker wel, ik ken een intussen een aardig aantal mensen die inderdaad gestopt zijn met spelen door deze genoemde zaken.

Naast PvE, PvP en RP zijn er ook aardig wat mensen die WoW spelen als een economy game (incl. mezelf een beetje), die zijn er aardig klaar mee zo.
Miljoenen :+

Zoals ik zei, op een handjevol die zich heel makkelijk ergeren aan dingen en daaraan actie nemen, zal het reuze meevallen met het aantal subs dat gecancelled wordt.
Madshark schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:35:
Massaal niet, maar ik ben intussen wel van ING naar een andere bank overgestapt vanwege de slechte uptime die ze boden met telebankieren/iDeal.
Waarschijnlijk behoor jij dus toe aan dat groepje wat ik beschrijf. De massa doet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Ter info: het is geen ISP probleem maar een DDOS attack:

http://i.imgur.com/waGfW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
maniak schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:48:

Schandalig he, dat Blizzard zoiets kan overkomen :+ Gewoon genant :+

/sarcasm off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Reimbursten maar Blizz :(

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
maniak schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:48:

zozo, iemand creatief geweest met photoshop? :P Al klinkt 'external general connectivity issues' zoals het in het echte bericht staat wel erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk behoor jij dus toe aan dat groepje wat ik beschrijf. De massa doet helemaal niets.
Mhoa.. Ik noemde gewoon wat vervelende zaken die zich afgelopen tijd plaatsvinden. Hoewel ik me daar wel aan stoor blijf ik voorlopig nog gewoon spelen. Naast deze issues heeft Blizzard wel een hele goede game met een fantastiche lore neergezet. Ondanks wat uitstapjes naar oa. SWTOR en GW2 blijf ik nog steeds een trouwe sub.
Viggen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:58:
[...]

zozo, iemand creatief geweest met photoshop? :P Al klinkt 'external general connectivity issues' zoals het in het echte bericht staat wel erg vaag...
Ik denk idd een photoshop. Een gerichte DDOS aanval zou eerder op de login servers plaatsvinden, en die werken nog prima. Er zijn iets van 250 EU realms, no way dat deze allemaal tergelijk plat DDOS'ed worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Madshark op 29-12-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik dacht laat ik nog eens kijken hoe het erbij staat, maar nu is zelfs battle.net traag... Hopelijk werkt alles morgen weer, na kerst wil ik wel weer eens een raid doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 02:34
Hoe krijgen ze het voor elkaar zeg:') en dat op een zaterdag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:14:
[...]

Het is (wat mij betreft in ieder geval) nog niet zo ver qua reputatie. dus enige resultaten daarvan zullen wel uitgebleven zijn ja. Anderzijds is het helemaal niet zo makkelijk meetbaar als jij blijkbaar denkt. Weet jij bijvoorbeeld cijfers op te lepelen waaruit blijkt dat Blizzard minder of het gelijke aantal of meer games heeft weten te verkopen aan de hand van de reputatie van het bedrijf/de games? Of subs?

Dat de reputatie van een bedrijf en de reputatie van de games die dat bedrijf in het verleden heeft uitgebracht van invloed gaat zijn op verkoopcijfers lijkt me logisch. Maar hoe meet men dat? Er zit een zekere onzekerheid in, en het lijkt mij niet dat Blizzard het domweg niet interesseert hoe haar imago/reputatie ervoor staat met in het achterhoofd het feit dat dit van directe invloed is op de omzet die het bedrijf draait.

Dat Blizzard overigens al lange(re) tijd nagenoeg hetzelfde aantal subs heeft is overigens helemaal niet zo positief, groeien is het enige wat telt. Al was het omdat meer dan 8 miljoen actieve spelers absoluut tot de mogelijkheden behoort. De grootste zijn is leuk hoor, maar wanneer de markt het toelaat om bijvoorbeeld nog 5 miljoen subs erbij te hebben, dan wil je toch weten waarom die 5 miljoen jouw game niet spelen.

Hoe dan ook. Het is maar met veel moeite te zeggen tot in hoeverre jouw bedrijf last heeft van zijn eigen reputatie. Je weet, zonder veel onderzoek te doen, gewoonweg niet waarom mensen jouw product niet kopen. Om te voorkomen dat mensen jouw product niet kopen vanwege een slechte reputatie, kun je dus maar 't beste ervoor zorgen dat je geen slechte reputatie krijgt :+ .
Dennism schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:25:
[...]
Hier hij leeft ook nog!

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat blizz niet duidelijker communiceerd over de exacte oorzaak. Dat het niet blij blizz zelf ligt geloof ik nog wel. Maar leg dan gewoon de vinger op de zere plek en zeg gewoon bij interconnect XX of provider YY (ik geloof dat akamai al genoemd is hier en op andere plekken). Dan houd het gezeur ook hopelijk op omdat de oorzaak duidelijk is.

Verder boeit het me niet zo veel, de laatste downtime die ik me helder kan herinneren was vanilla, en dat is ook alleen maar omdat ik laatst ff door mijn payment history aan het gaan was en zo'n beetje 1,5 maand aan excempt day's zag staan en me er weer van bewust werd dat het destijds wel vaak raak was. Maar dan moet ik er ook bijzeggen dat de laatste paar keer dat er een breaking news stond dat er problemen zouden kunnen zijn bij mij wel alles werkte.

En afgezien van de diablo release vind ik blizz wel een goede rep hebben, de gemiddelde website ligt er vaker uit.
Oh en hey Dennis :+ Alles hier leeft nog ja, doet alles 't daar ook nog zoals 't moet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
zekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik vraag me af of dat Akamai-verhaal wel klopt (zag ze ook al genoemd worden op de forums) want wat ik weet van Akamai is dat het door zeer grote organisaties wordt ingehuurd voor o.a. mass-contentdistributie, streaming e.d. (Microsoft is ook klant) en voor zover ik weet, maar ik kan er naast zitten, loopt de daadwerkelijke hosting van world- of loginservers niet via Akamai. Als ik ook een traceroute doe naar de addressen waarmee mijn client probeert te communiceren (213.248.127.130 & 195.12.240.219) stopt die ook gewoon bij een Telia border en een whois lookup leert dat die ip-addressen die ik trace toebehoren aan Blizzard en uitgedeeld zijn door Telia. Verdere hops krijg ik niet te zien omdat Blizzard ICMP verkeer blocked.

Overigens, of dat bericht mbt die DDOS nu wel of niet waar is, 1 ding klopt wel en dat is dat de problemen idd vanacht al zijn begonnen. Ik merkte vanacht namelijk zelf al een paar keer dat hij raar lang op dat laatste stukje loading screen bleef hangen (wat nu dus ook bij iedereen het geval is).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
mega irritant die loginserver issues voor een casual player zoals ik
denk je even zaterdag avond een LFR te doen. kan je niet eens inloggen.
waar is die goede oude tijd gebleven dat we dit soort onzin niet hadden. of dat we een dag extra gametime kregen als de servers meer dan 6 uur onstabiel of onbereikbaar waren waarneer het niet patchrelated was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 14:57
Mili schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:13:
of dat we een dag extra gametime kregen als de servers meer dan 6 uur onstabiel of onbereikbaar waren waarneer het niet patchrelated was.
Ik sta er niet van te kijken dat wij dat krijgen zodra het opgelost is.
Heb liever dat ze nu druk bezig zijn met het oplossen & dan later kijken voor een vergoeding of iets in die trant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mili schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:13:
mega irritant die loginserver issues voor een casual player zoals ik
En voor een hardcore player is het minder mega irritant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
GoTCoast schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:15:
[...]

Ik sta er niet van te kijken dat wij dat krijgen zodra het opgelost is.
Ik zou m'n adem er niet op inhouden. Blizz is niet zo scheutig meer met compensaties. Hiervan krijgt de 3rd party de schuld en Blizz voelt zich dan echt niet geroepen om wat "terug" te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:27:
[...]

Ik zou m'n adem er niet op inhouden. Blizz is niet zo scheutig meer met compensaties. Hiervan krijgt de 3rd party de schuld en Blizz voelt zich dan echt niet geroepen om wat "terug" te geven.
Heb net even voor de grap gekeken wanneer ik voor het laatst 1-day compensatie heb gekregen... 08-05-2009, al een tijdje geleden ;) en daarvoor ergens eind 2008... alleen in de eerste 3 jaar (2005-2007) kregen we nog best vaak compensatie voor downtime (in totaal iets van een maand ofzo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Kaap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:47:
[...]

Miljoenen :+

Zoals ik zei, op een handjevol die zich heel makkelijk ergeren aan dingen en daaraan actie nemen, zal het reuze meevallen met het aantal subs dat gecancelled wordt.

[...]

Mensen die in een nerdrage dreigen hun sub te cancellen, omdat ze 1 dag niet kunnen aanloggen, zijn de meest verslaafde WoW spelers. En die komen toch wel terug. Anderen zal het een stuk minder boeien en die nemen een dag zonder WoW prima voor lief. Leuk is anders, maar de wereld gaat echt niet verloren met een dag geen WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:27:
Net voor de gein even na gekeken waneer de laatste keer was dat ik een "Dagje Gratis" heb gekregen van Blizzard.

20-06-2009 :X

Dus reken er inderdaad maar niet op dat we een compensatie krijgen.

-edit-
Te laat Viggen was me al voor 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Zertaxka op 29-12-2012 18:37 ]

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Mijn laatste 1 day exempt was 15-06-2009. Ik weet niet eens meer waarvoor dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:32:
[...]

Mensen die in een nerdrage dreigen hun sub te cancellen, omdat ze 1 dag niet kunnen aanloggen, zijn de meest verslaafde WoW spelers. En die komen toch wel terug. Anderen zal het een stuk minder boeien en die nemen een dag zonder WoW prima voor lief. Leuk is anders, maar de wereld gaat echt niet verloren met een dag geen WoW.
Daar gaat het volgens mij niet helemaal om. Ik kan ook wel een dagje zonder WoW (hell, er gaan soms maanden met een frozen account voorbij hiero) maar als het juist compleet wegvalt op de dag die jij had gereserveerd om te spelen (dagje niet op de kleine passen, vakantie, geen verplichtingen, huis aan kant etc) dan vind je dat toch behoorlijk zuur.

Ik vind de informatievoorziening vanuit Blizzard ook heel summier. Je hebt hier te maken met gamers, niet met zakelijke klanten. Ze kunnen een stuk actiever en meelevender omgaan met de forumthreads en de klachten dan om het uur posten 'we zijn er nog mee bezig'. Maak er een fan-art topic van, laat een aantal GM's de interactie aangaan, maak er een lolletje van... dat kan er toch zeker wel vanaf, het is niet alsof die GM's nu veel te doen hebben als alles plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:56:
Ik vind de informatievoorziening vanuit Blizzard ook heel summier. Je hebt hier te maken met gamers, niet met zakelijke klanten.
Één update per uur niet genoeg? Ik vind dat wel veel anders. Ze kunnen hun tijd beter besteden aan het oplossen van het probleem dan de community iedere paar minuten op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Zeror schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:59:
[...]

Één update per uur niet genoeg? Ik vind dat wel veel anders. Ze kunnen hun tijd beter besteden aan het oplossen van het probleem dan de community iedere paar minuten op de hoogte stellen.
Beat me to it.

Ik vind dat ze al veel beter info geven dan voorheen. Paar jaar geleden had je het met 1 bericht te doen en daar kwamen niet of nauwelijks updates bij.
En inderdaad, het is onbegonnen zaak om de community op het moment bij te houden. miljoenen hebben niets te doen en wachten op het moment dat ze weer kunnen aanloggen (en vervolgens in Org rondhangen). Het spamtopic (een van de velen) zegt echt genoeg. Geen GM die zich daaraan waagt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zeror schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:59:
[...]

Zo'n GM die normaal ingame dienst draait kan volgens mij nu prima ingezet worden om de community te vermaken. Hij zit er toch tot einde dienst en het zou een stuk meer begrip creëeren bij mij.

Je gaat mij niet vertellen dat die GM's nuttig kunnen zijn bij de oplossing. Daarnaast is elk uur een 'we zijn ermee bezig' niet echt een update, het lijkt me sterk dat ze na een complete (werk)dag speuren nog niks wijzer zijn dan 'het zit waarschijnlijk bij de ISP'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 14:40

vhal

ಠ_ಠ

Guttegut...de servers liggen plat. Het is wel weer te zien aan de spamtopics op het eu.battle.net forum :z Arme zieltjes daar...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:06:
[...]

Zo'n GM die normaal ingame dienst draait kan volgens mij nu prima ingezet worden om de community te vermaken. Hij zit er toch tot einde dienst en het zou een stuk meer begrip creëeren bij mij.
Die GM's vervelen niet hoor. downtimes zijn leuk voor hun. Kunnen ze achterstallige tickets eindelijk eens een keertje wegwerken. Plus zal er via de website van Battle.net wel weer genoeg tickets weer bijkomen vanwege de downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik kan weer inloggen trouwens. Sta nu in Orgrimmar :D

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
direct ook galleon up hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

emerald dream ook weer up,gok dat het netwerk probleempje is opgelost dus :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
en weer gold :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kan ik ergens zien of ik Sha al heb gedaan deze week? Kan het me namelijk niet meer herinneren en volgens is het niet te vinden bij raid lockouts toch?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
nope. weet je alleen door em nogmaals te killen als je het niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Even een noob vraagje. Ik ben net verwijderd uit een party (op nogal onaardige manier) met als rede dat ik te weinig damage doe. Ik was een mage lvl 57. Nou heb ik al even op de wowwiki site gekeken. Maar ik snap werkelijk niet wat nu het probleem was...

Iemand een idee..

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

schijnbaar vonden ze dat het te langzaam ging (omdat je te weinig dps doet voor hun) lekker negeren en doorgaan met een nieuwe instance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59

junglebeast

hier staat iets

temp00 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:18:
Kan ik ergens zien of ik Sha al heb gedaan deze week? Kan het me namelijk niet meer herinneren en volgens is het niet te vinden bij raid lockouts toch?
Er is een macro

/run local z,t,s={[32099]='Sha of Anger this week.'},GetQuestsCompleted();for c,v in pairs(z) do if t[c] then s='' else s=' not' end print('You have'..s,'done',v) end

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
zien jullie ook allemaal chars online, die helemaal niet online zijn? Bij ons in de guild 3-4 alts waarvan de main online, maar de alt ook, terwijl die helemaal niet online is op een alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

yup hier ook,ach kan weer spelen dus ben allang blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Thanks voor de macro! Superhandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Viggen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:31:
[...]

Heb net even voor de grap gekeken wanneer ik voor het laatst 1-day compensatie heb gekregen... 08-05-2009, al een tijdje geleden ;) en daarvoor ergens eind 2008... alleen in de eerste 3 jaar (2005-2007) kregen we nog best vaak compensatie voor downtime (in totaal iets van een maand ofzo)...
Mijn enigste was op 6/6/2011, dus het gebeurd heel soms nog wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
In plaats van druid levelen maar even snel Shieldwall dailies en een random hc voor vp gedaan. Bij ons ook iets van 50 mensen online volgens de teller :p

Shieldwall gaat hard nu. 10k/21k naar exalted in 2 dagen :p Black prince rep is nu ook bijna revered. Wel nog 3 weken vp grinden te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
MysterX schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:45:
Even een noob vraagje. Ik ben net verwijderd uit een party (op nogal onaardige manier) met als rede dat ik te weinig damage doe. Ik was een mage lvl 57. Nou heb ik al even op de wowwiki site gekeken. Maar ik snap werkelijk niet wat nu het probleem was...

Iemand een idee..
Als je weinig dps doet, dan denken ze vaak dat je alleen maar lekker meerent zonder iets uit te voeren, oftewel, anderen het werk laten doen en zelf wel de XP en loot opstrijken.
Van mages wordt vaak nog wel verwacht dat ze veel damage kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
IntToStr schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:01:
In plaats van druid levelen maar even snel Shieldwall dailies en een random hc voor vp gedaan. Bij ons ook iets van 50 mensen online volgens de teller :p

Shieldwall gaat hard nu. 10k/21k naar exalted in 2 dagen :p Black prince rep is nu ook bijna revered. Wel nog 3 weken vp grinden te gaan...
Ik ben toch wel met de Monk aan de gang gegaan, maar had eigenlijk helemaal geen zin meer om te levelen. Na 2 levels had ik het wel weer gezien. Morgen maar weer verder levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Even 13 mil xp bij elkaar harken duurt toch iets langer dan ik hoopte :P Ik sluit de avond toch maar af op 85..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Poops_McGhee schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:10:
[...]

Als je weinig dps doet, dan denken ze vaak dat je alleen maar lekker meerent zonder iets uit te voeren, oftewel, anderen het werk laten doen en zelf wel de XP en loot opstrijken.
Van mages wordt vaak nog wel verwacht dat ze veel damage kunnen doen.
Het ook zijn dat zijn rotation niet klopt en daarom een hoop dps misloopt. Dus zorg dat je een goede rotation hebt. Als je die dan goed weet uit te voeren dan is er eigenlijk niks aan de hand. Als ze dan nog steeds lopen te klagen over je dps, dan zijn het gewoon l00thoeren die alleen aan zichzelf denken. In dat laatste geval gewoon zoveel mogelijk negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 19:50

SkyStreaker

Move on up!

Compensatie.... Koop Mists of Pandaria, amper 2 dagen later is er verdorie korting. Ik doe een beroep op Blizzard of ik gecompenseerd kan worden (ze hebben nu nog steeds die korting!), maar nee hoor. Vindt ik een beetje vuillakkerij. Een maand vrij spelen of een battlepet vanuit de store had ik ook prima gevonden, maar nope, nada, njente. Ik vind dat een beetje jammer hoor.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
SkyStreaker schreef op zondag 30 december 2012 @ 09:01:
Compensatie.... Koop Mists of Pandaria, amper 2 dagen later is er verdorie korting. Ik doe een beroep op Blizzard of ik gecompenseerd kan worden (ze hebben nu nog steeds die korting!), maar nee hoor. Vindt ik een beetje vuillakkerij. Een maand vrij spelen of een battlepet vanuit de store had ik ook prima gevonden, maar nope, nada, njente. Ik vind dat een beetje jammer hoor.
Als je via internet gekocht hebt, kan je een beroep doen op de wet van Koop op Afstand. Daar heeft Blizzard ook gewoon mee te maken. Of de zaak op tijd rond hebt voordat de actie voorbij, durf ik niet te zeggen, dus ik zou gewoon eieren voor je geld kiezen en er niks meer aan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 30-12-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Hey

Ik ben op zoek naar mensen die samen met mij oude raids willen clearen. De reden hiervoor is ten eerste achievements en ten tweede voor transmog gear. Ik wil alles doen misschien zelfs de proto drake achievements in ulduar of de drake achievements in ICC. Met een stuk of 3 man kunnen we al ver geraken. Het zou ook tof zijn moesten we op skype ook nog wat plezier kunnen maken ondertussen. Als je interesse hebt dan PM je me maar. (Ohja, ik speel op de horde kant op de server Quel'Thalas maar met Real ID zouden we wel samen in raids kunnen.)
Zo gisteren de eerste raids samen met williammorren. We hebben (UBRS), Blackwing Lair, AQ20 en AQ40 en een deel ICC gedaan. Jammer genoeg geraken we in ICC niet verder dan dreamwalker omdat we geen healer hadden (de rest ging zeer makkelijk). We zoeken dus nog wat volk voor ICC (en anderen) om verder te kunnen gaan. Het zou ook leuk zijn moesten we ICC25 en heroic kunnen afwerken (voor de mounts en dergelijke).

Laat maar weten als je zin hebt in een PM dan kan ik je als vriend toevoegen en bespreken we ingame wanneer voor iedereen past!
Door de spam gisteren is mijn berichtje niet gelezen geweest (of weinig) daarom dus nog even deze oproep! Zoek in totaal een groepje van 5 dan kunnen we alles wel aan (zelfs 25man heroic voor achievements).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 19:50

SkyStreaker

Move on up!

Zeror schreef op zondag 30 december 2012 @ 09:13:
[...]

Als je via internet gekocht hebt, kan je een beroep doen op de wet van Koop op Afstand. Daar heeft Blizzard ook gewoon mee te maken. Of de zaak op tijd rond hebt voordat de actie voorbij, durf ik niet te zeggen, dus ik zou gewoon eieren voor je geld kiezen en er niks meer aan doen.
Via internet.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.