Conrad verwacht de nieuwe flir one half december pas te kunnen uitleveren. Denk er aan om mijn bestelling te annuleren en te kijken om hem ergens anders te bestellen...
Hoewel bij Flir Belgium welke staat hij nu ook op 3-5 weken.
Gisteren stond die nog op 12 dagenKabbie_Kabbie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:04:
Conrad verwacht de nieuwe flir one half december pas te kunnen uitleveren. Denk er aan om mijn bestelling te annuleren en te kijken om hem ergens anders te bestellen...Hoewel bij Flir Belgium welke staat hij nu ook op 3-5 weken.

Denk nu toch om over te stappen op een seek variant. Twijfel alleen nog erg tussen de compact of de compact XR. De compact is wel meer all round dan de XR heb ik het idee.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik vind de XR nogal een downgrade tov de compact; de compact heeft al een relatief krappe field of view, waarom zou je het nog kleiner maken?
De meeste mensen gebruiken die dingen niet om mee in de verte te kijken, tenminste dat is mijn indruk.
De meeste mensen gebruiken die dingen niet om mee in de verte te kijken, tenminste dat is mijn indruk.
Misschien kijk ik dan verkeerd... Heb je een link oid?wontcachme schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Gisteren stond die nog op 12 dagen![]()
Denk nu toch om over te stappen op een seek variant. Twijfel alleen nog erg tussen de compact of de compact XR. De compact is wel meer all round dan de XR heb ik het idee.
waar zien jullie al die data? Als je besteld bij FLIR Belgium staat er gewoon "Estimated Dispatch: 27 Oct 2015 - 28 Oct 2015 "Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
Misschien kijk ik dan verkeerd... Heb je een link oid?
Zeker voor Android dan? Bij android zie ik idd staan binnen 24 uur. Ik zoek het IOS model.esben schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:06:
[...]
waar zien jullie al die data? Als je besteld bij FLIR Belgium staat er gewoon "Estimated Dispatch: 27 Oct 2015 - 28 Oct 2015 "
Ik kon me niet inbeelden dat er iemand op tweakers rondloop die met een IOS gezien wilt worden dus ik ging er van uit dat het het Android model was.Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:12:
[...]
Zeker voor Android dan? Bij android zie ik idd staan binnen 24 uur. Ik zoek het IOS model.
Sorry flauw grapje (IOS is hier zelfs beter want reversible!), ik ging inderdaad uit van het Android model. Ik wist niet dat het IOS model ook leverproblemen had.
Die levertijd indicatie van Conrad kun je niks mee, die stuiterde bij mij (en Fairy, tegelijk besteld) ook met de dag heen en weer tussen 12 dagen en 3 weken.
Hier ging het over via FLIR zelf (Flir belgium, niet amazon)ThinkPadd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:35:
Die levertijd indicatie van Conrad kun je niks mee, die stuiterde bij mij (en Fairy, tegelijk besteld) ook met de dag heen en weer tussen 12 dagen en 3 weken.
Half december is redelijk richting de 6 wekenKabbie_Kabbie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
Misschien kijk ik dan verkeerd... Heb je een link oid?
Agreed. Kreeg net een mailtje van conrad waarin staat ongeveer 4 weken. Op de website: 6 wekenThinkPadd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:35:

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Conrad meld op de site zelfs de Seek thermal als alternatief. Stomme is wel dat de items op de site los van het manual en artikelnummer en prijs geen onderscheid maken tussen de XR variant en de gewone. Een leek zal dus niet weten welke hij moet hebben.
Verwijderd
Het is dat ik 10% korting heb bij conrad door hun actie van vorige week, anders had ik hem ook gecanceld.
Moet voor een bedrijf toch beter in te schatten zijn waneer je iets binnenkrijgt.
Van 3 week naar 12 dagen naar 6 week.... hmmm
Doe mij anders het adres van de leverancier, bestel ik hem daar zelf wel
Moet voor een bedrijf toch beter in te schatten zijn waneer je iets binnenkrijgt.
Van 3 week naar 12 dagen naar 6 week.... hmmm
Doe mij anders het adres van de leverancier, bestel ik hem daar zelf wel

Ik heb m zojuist bij Conrad nóg een keer besteld, tegen 10% korting. Wachten kan ik wel :-) qua sinterklaastijd enzo.. Annuleer ik de bestelling die ik eerder deed zonder de korting.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Je had Conrad ook gewoon kunnen mailen met het verzoek of ze de korting alsnog willen toepassen. Nu kom je misschien weer achteraan in de rij met bestellingen

redenenen:ThinkPadd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:00:
Je had Conrad ook gewoon kunnen mailen met het verzoek of ze de korting alsnog willen toepassen. Nu kom je misschien weer achteraan in de rij met bestellingen![]()
- Had gezocht of ik kon annuleren, site was daarin niet helder genoeg.
- Had borreltje op dus helder denken beperkte zich tot: ik bestel m gewoon opnieuw,. en zodra de eerste binnen is, stuur ik die binnen 30 dagen terug.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
dubbele post, iets mis gegaan
[ Voor 87% gewijzigd door wontcachme op 29-10-2015 15:04 ]
Straks een mailtje gehad van Conrad dat ze begin December weer wat verwachten. Maar niet zeker en kan ook later worden....
* wontcachme is 99% zeker van een overstap naar Seek
EDIT: wtf. De levertijd op Seek is nu ook al weer 9 dagen
EDIT 2: Net de Seek Thermal besteld.
* wontcachme is 99% zeker van een overstap naar Seek
EDIT: wtf. De levertijd op Seek is nu ook al weer 9 dagen
EDIT 2: Net de Seek Thermal besteld.
[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 29-10-2015 15:32 ]
Balen dat de levertijd alweer vertraagd is bij Conrad. Schijnbaar kan de leverancier ze niet aangesleept krijgen. Jammer, want het begint wel een beetje tijd te worden dat ik mijn isolatie hier eens serieus onder de loep neem.
Ik wou zeggen: als het voor éénmalig gebruik is, huur dan zo'n ding. Maar dan zit je bij Boels bijv. al op 175 euro ex. BTW per dag
Dan kun je er beter eentje kopen (en evt. weer verkopen als je hem verder niet meer gaat gebruiken).

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2015 07:30 ]
Via de site van flir besteld en die is geleverd binnen een week! Wel ongeveer 20,- euro duurder dan conrad.
Ze zijn wel rap geworden bij Conrad qua annuleren van bestellingen. Gisteren de knoop doorgehakt en de Seek Thermal besteld. Direct daarna een mailtje om de Flir te annuleren gemaakt. Duurt ongeveer 3 dagen stond er. 2 minuten later al een mail van de annulering
. En gisteravond een mailtje dat de Seek klaar stond om verstuurd te worden. Zal wel na het weekend bezorgt worden, want het komt uit zuid-duitsland.
Maar eh: Kunnen jullie die al wel een FLIR one (for android of NG Apple) hebben mij niet een beetje entertainen tijdens het wachten... bijvoorbeeld met wat leuke plaatjes van woningen, vloeren, ramen, wamte lekkage's, cv ketels, isolatiemateriaal, dubbel vs enkelglas, HR++ vs oud dubbelglas, dakpannen, vloerdelen etc etc etc?
ThinkPadd in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"JayPe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:24:
Maar eh: Kunnen jullie die al wel een FLIR one (for android of NG Apple) hebben mij niet een beetje entertainen tijdens het wachten... bijvoorbeeld met wat leuke plaatjes van woningen, vloeren, ramen, wamte lekkage's, cv ketels, isolatiemateriaal, dubbel vs enkelglas, HR++ vs oud dubbelglas, dakpannen, vloerdelen etc etc etc?
[knip]JayPe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:24:
Blijkbaar kunnen plaatjes wijzigen als ze al geplaatst zijn???

[ Voor 11% gewijzigd door BenEco op 01-11-2015 01:32 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Ik heb net de Seek Thermal binnengekregen. Werkt goed tot nu toe. Alleen het probleem dat ik voorlopig nog gelimiteerd ben tot selfie's
. Maar de usb omvormer is vanmiddag vertrokken uit San Fransisco.
Zal eens kijken of ik vanavond/morgen wat foto's kan maken zonder mijn kop erop
Zal eens kijken of ik vanavond/morgen wat foto's kan maken zonder mijn kop erop
Ik ben ook wel heel benieuwd naar meer ervaringen van mensen die dit hebben toegepast om de isolatie van hun huis te onderzoeken. Als ik toch een tijdje moet wachten dan kan ik alvast wat voorpret beleven
Iemand die ook al foto's heeft gemaakt van de buitenkant van zijn huis en daarmee iets heeft opgespoord?
Ik denk dat het weer daar iets kouder voor moet worden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dit plaatje is meteen een goed voorbeeld dat je enige kennis van zaken moet hebben om het plaatje te beoordelen. Je zou meteen denken dat het raam koud is en dus slecht isoleert. Dit is mogelijk, maar hoeft niet zo te zijn.BenEco schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:34:
[...]
[knip]
Blijkbaar kunnen plaatjes wijzigen als ze al geplaatst zijn???
[afbeelding]
Een raam is op een warmtebeeld namelijk net een spiegel. Daardoor kun je helemaal niet goed meten of er warmteverlies is. Hier komt wat meer bij kijken.
Als je pal voor het raam gaat staan zul je ook jezelf terugzien als warmte.
Ik heb intussen de nodige ervaring opgedaan met mijn Flir, maar kan je zeggen dat het niet makkelijk is om GOED te meten. Bijvoorbeeld bij radiatoren met loeihete leidingen. Die lijken koud op het warmtebeeld, ze reflecteren zelfs je eigen spiegelbeeld terug, maar zijn toch heel warm. Geverfte delen kun je echter wél goed meten, maar ook daar zit verschil tussen matte of gladde verf om maar een voorbeeld te noemen.
PVC tape schijnt wonderen te doenFairy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:04:
[...]
Dit plaatje is meteen een goed voorbeeld dat je enige kennis van zaken moet hebben om het plaatje te beoordelen. Je zou meteen denken dat het raam koud is en dus slecht isoleert. Dit is mogelijk, maar hoeft niet zo te zijn.
Een raam is op een warmtebeeld namelijk net een spiegel. Daardoor kun je helemaal niet goed meten of er warmteverlies is. Hier komt wat meer bij kijken.
Ik heb intussen de nodige ervaring opgedaan met mijn Flir, maar kan je zeggen dat het niet makkelijk is om GOED te meten. Bijvoorbeeld bij radiatoren met loeihete leidingen. Die lijken koud op het warmtebeeld, ze reflecteren zelfs je eigen spiegelbeeld terug, maar zijn toch heel warm. Geverfte delen kun je echter wél goed meten, maar ook daar zit verschil tussen matte of gladde verf om maar een voorbeeld te noemen.
Paar stukjes tape op de radiator(links/rechts boven/onder en midden), stukjes tape op aanvoer/retour leiding en je hebt een redelijk beeld van wat er in de radiator gebeurd.
Wat het raam betreft;
Volgens mij is een raam/muur/kozijn/deur/etc. juist goed geisoleerd als het aan de buitenkant koud cq omgevingstemperatuur is.
Het laat dan juist zien dat het de energie aan de goede kant houd en er weinig energie van binnen naar buiten lekt.
Als een ruit (nog) goed geisoleerd is, dan zal de buitenste glasplaat ongeveer de buitentemp. aannemen.
Het ruit is koud en dus lijkt het erop dat deze nog goed geisoleerd is.
Is de buitenste glasplaat ruim boven de buitentemperatuur, dan is de kans groot dat het gas eruit is.
Binnen geldt het andersom; Is de binnenste glasplaat ruim onder de omgevingstemperatuur, dan zal de vulling tussen de platen uit zijn en lekt er veel energie naar buiten.
Daarom is het ook zeer belangrijk en nuttig om voor/tijdens/na de metingen de omgevingstemperatuur te noteren.
[ Voor 32% gewijzigd door Freemann op 03-11-2015 13:26 ]
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Klopt. Leuk onderzoekje: http://www.w0qe.com/IR_temperature_msmts.html
Bij m'n CV-ketel kun je dat ook heel goed zien. De aluminium rookgasafvoer snapt de FLIR niet helemaal, maar op het stukje tape kan hij de temperatuur perfect meten.
Precies dat, maar dan met mijn PV inverterThinkPadd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:18:
[...]
Klopt. Leuk onderzoekje: http://www.w0qe.com/IR_temperature_msmts.html
Bij m'n CV-ketel kun je dat ook heel goed zien. De aluminium rookgasafvoer snapt de FLIR niet helemaal, maar op het stukje tape kan hij de temperatuur perfect meten.
Oei, oei, oei!
Ik kan niet wachten tot ik deze in mijn handen heb!
Ik vrees alleen dat het nog wel even duurt, hij is door de nieuwigheid met ca. 40.000 $ nog wel wat prijzig...

Ik kan niet wachten tot ik deze in mijn handen heb!
Ik vrees alleen dat het nog wel even duurt, hij is door de nieuwigheid met ca. 40.000 $ nog wel wat prijzig...

Helemaal goed FreemannFreemann schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:08:
[...]
PVC tape schijnt wonderen te doen
Paar stukjes tape op de radiator(links/rechts boven/onder en midden), stukjes tape op aanvoer/retour leiding en je hebt een redelijk beeld van wat er in de radiator gebeurd.
Wat het raam betreft;
Volgens mij is een raam/muur/kozijn/deur/etc. juist goed geisoleerd als het aan de buitenkant koud cq omgevingstemperatuur is.
Het laat dan juist zien dat het de energie aan de goede kant houd en er weinig energie van binnen naar buiten lekt.
Als een ruit (nog) goed geisoleerd is, dan zal de buitenste glasplaat ongeveer de buitentemp. aannemen.
Het ruit is koud en dus lijkt het erop dat deze nog goed geisoleerd is.
Is de buitenste glasplaat ruim boven de buitentemperatuur, dan is de kans groot dat het gas eruit is.
Binnen geldt het andersom; Is de binnenste glasplaat ruim onder de omgevingstemperatuur, dan zal de vulling tussen de platen uit zijn en lekt er veel energie naar buiten.
Daarom is het ook zeer belangrijk en nuttig om voor/tijdens/na de metingen de omgevingstemperatuur te noteren.
Met een verbruik < 30m3 gas en <2000 kWh voor de 2 warmtepompen per jaar zal het met de isolatie van de woning wel goed zitten.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Voor het beter meter van ramen kun je er prima een stukje schilderstape op plakken.
Ik heb m'n Flir i5 trouwens op Marktplaats gezet.
Ik heb m'n Flir i5 trouwens op Marktplaats gezet.
Mocht iemand ook last hebben van een omgedraaide usb aansluiting. Deze hulpmiddelen werken ook:

http://www.yourcablestore...-5-pins-wired_p_1455.html

http://www.yourcablestore...tension-cable_p_1301.html
Met name de eerste is erg handig. Dit is een speciaal blokje dat alleen de usb aansluiting omdraait. En het heeft alle 5 de draden aangesloten. Extra bonus is dat het ook past met de Otterbox om mijn telefoon. Het is wel duurder dan zelf een aansluiting maken, maar een stuk makkelijker
Ik heb hem de 29ste in de avond besteld en vanmiddag is die al bezorgt.
http://www.yourcablestore...-5-pins-wired_p_1455.html

http://www.yourcablestore...tension-cable_p_1301.html
Met name de eerste is erg handig. Dit is een speciaal blokje dat alleen de usb aansluiting omdraait. En het heeft alle 5 de draden aangesloten. Extra bonus is dat het ook past met de Otterbox om mijn telefoon. Het is wel duurder dan zelf een aansluiting maken, maar een stuk makkelijker
Ik heb hem de 29ste in de avond besteld en vanmiddag is die al bezorgt.
Precies, glas en metalen zijn niet zomaar te meten. Zelfs met "makkelijke materialen" zie ik tijdens mijn werk (bijvoorbeeld in rapportages van installateurs en aannemers die even zo'n camera bij Boels gehuurd hebben) nog enorm veel mismetingen langskomen. Wind, vocht, zonbelasting, luchtlekkages, etc. kunnen allemaal afwijkingen op je IR beeld geven die er niet perse zijn.Fairy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:04:
[...]
Dit plaatje is meteen een goed voorbeeld dat je enige kennis van zaken moet hebben om het plaatje te beoordelen. Je zou meteen denken dat het raam koud is en dus slecht isoleert. Dit is mogelijk, maar hoeft niet zo te zijn.
Zo jammer als ze dan een hele vloer of muur open hakken terwijl dat met een meting door een goed opgeleide, ervaren thermograaf niet nodig was geweest...

Nu je er toch bent, kun jij hier wellicht wat meer informatie over geven?: Freemann in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2015 07:50 ]
Verwijderd
Pop up of de FLIR ONE for Android pagina bij conrad
"Het gewenste product 1374119 heeft een langere levertijd.
Het volgende vervangende product kunnen wij u aanbieden:
Product beeld
Seek Thermal Compact Android Warmtebeeldcamera"
Wat ik op youtube zie bij de verglijking tussen deze 2 lijkt de Flir toch een mooier en duidelijker beeld te hebben, kun je deze seek en flir nu echt met elkaar verglijken of is het gewoon, ach neem deze dan maar.
En dat voor 50 euro meer (aangezien ik € 247,50 voor de flir betaald heb) beter wachten op de flir toch ??
"Het gewenste product 1374119 heeft een langere levertijd.
Het volgende vervangende product kunnen wij u aanbieden:
Product beeld
Seek Thermal Compact Android Warmtebeeldcamera"
Wat ik op youtube zie bij de verglijking tussen deze 2 lijkt de Flir toch een mooier en duidelijker beeld te hebben, kun je deze seek en flir nu echt met elkaar verglijken of is het gewoon, ach neem deze dan maar.
En dat voor 50 euro meer (aangezien ik € 247,50 voor de flir betaald heb) beter wachten op de flir toch ??
Ik heb net de FLIR ontvangen. Zeer laat vermits deze door FLIR al op 22/10 werd verzonden maar de post was in staking.
Helaas zit de USB poort omgekeerd op zowel mijn Oneplus One als mijn tabled. De Sony Xperia van mijn vrouw is blijkbaar niet compatibel met de FLIR One app :-s
Voorlopig ben ik dus beperkt tot thermies maken tot de zaken die ik 2 weken geleden bestelde uit China toekomen om de USB Poort om te draaien.
Het is echt zeer moeilijk om niet zelf op beeld te staan in de huidige set-up en zodra je op beeld staat ben je zo extreem warm dat je niet veel nuances meer ziet op de rest van het beeld.
Helaas zit de USB poort omgekeerd op zowel mijn Oneplus One als mijn tabled. De Sony Xperia van mijn vrouw is blijkbaar niet compatibel met de FLIR One app :-s
Voorlopig ben ik dus beperkt tot thermies maken tot de zaken die ik 2 weken geleden bestelde uit China toekomen om de USB Poort om te draaien.
Het is echt zeer moeilijk om niet zelf op beeld te staan in de huidige set-up en zodra je op beeld staat ben je zo extreem warm dat je niet veel nuances meer ziet op de rest van het beeld.
Ohw,,. das niet zo mooi.esben schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:23:
De Sony Xperia van mijn vrouw is blijkbaar niet compatibel met de FLIR One app :-s
Wat voor Xperia betreft het? en welke android versie draait je vrouw?
Ik heb alléén maar Xperia devices,..
Het betreft de Sony Xperia M4 Aqua, deze heeft naar ik meen Android 5 Lollipop (heb hem niet bij de hand).
De batterij van mijn FLIR One is nu voor de eerste keer leeg. Ik heb de indruk dat deze maar zeer kort meeging. Ik heb hem toen ik hem kreeg in de lader gezet tot het lampje stopte met blinken zoals de instructies vermeldden.
Ik wil deze gebruiken tijdens de blowerdoor test van mijn huis, dan moet hij toch echt wel wat langer meegaan.
De batterij van mijn FLIR One is nu voor de eerste keer leeg. Ik heb de indruk dat deze maar zeer kort meeging. Ik heb hem toen ik hem kreeg in de lader gezet tot het lampje stopte met blinken zoals de instructies vermeldden.
Ik wil deze gebruiken tijdens de blowerdoor test van mijn huis, dan moet hij toch echt wel wat langer meegaan.
[ Voor 61% gewijzigd door quizzical op 06-11-2015 13:50 ]
Kan ik over mee praten. Laatst nog iemand die met een goedkope camera bij 10 graden buiten ( met die dag veel zon ) foto's maakt (80x60 pixels) ze dan naar mij stuurt of ik ze ff wil beoordelen.bodejodel schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:52:
[...]
Precies, glas en metalen zijn niet zomaar te meten. Zelfs met "makkelijke materialen" zie ik tijdens mijn werk (bijvoorbeeld in rapportages van installateurs en aannemers die even zo'n camera bij Boels gehuurd hebben) nog enorm veel mismetingen langskomen. Wind, vocht, zonbelasting, luchtlekkages, etc. kunnen allemaal afwijkingen op je IR beeld geven die er niet perse zijn.
Zo jammer als ze dan een hele vloer of muur open hakken terwijl dat met een meting door een goed opgeleide, ervaren thermograaf niet nodig was geweest...

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
warmtebeeldcamera (bijna gratis en zeer goedkoop)teacher schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:07:
http://nl.aliexpress.com/...r-Camera/32462732469.html
11-11 te koop voor 235 euro....
€ 625,50
http://link.marktplaats.nl/m978161774
(kan geen keuze maken uit de groep van belachelijke smilies)
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Even terugkoppelen dat deze 2 zaken vandaag uit china zijn toegekomen.esben schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:06:
[...]
- DIY: Mannelijke USB Poort solderen aan vrouwelijke USB poort (veronderstel dat het soort draad niet echt van belang is?) en na controle dat het werkt, het in de gewenste positie zetten om er vervolgens met een lijmpistool wat hete lijm over te gieten zodat het 1 geheel wordt.
De vrouwelijke USB poortjes heeft echter veel te kleine connectoren om iets nuttigs mee te kunnen doen. Compleet onbruikbaar.
Ik heb nu deze gekocht.
Het mannelijk Micro-usb poortje is niet makkelijk te solderen maar kan wel (nuja het lijkt me gelukt te zijn maar zeker ben ik pas als ik het nieuwe vrouwtje heb gekregen en eraan gesoldeert.
Je kan altijd nog een kant en klaar koppelstukje kopen. Die heb ik een paar dagen geleden gepost. Was er binnen een week.esben schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:53:
[...]
Even terugkoppelen dat deze 2 zaken vandaag uit china zijn toegekomen.
De vrouwelijke USB poortjes heeft echter veel te kleine connectoren om iets nuttigs mee te kunnen doen. Compleet onbruikbaar.
Ik heb nu deze gekocht.
Het mannelijk Micro-usb poortje is niet makkelijk te solderen maar kan wel (nuja het lijkt me gelukt te zijn maar zeker ben ik pas als ik het nieuwe vrouwtje heb gekregen en eraan gesoldeert.
ja maar ik vond die nogal duur en ik had toen al zowel een gewone verlengkabel als die andere spulletjes gekocht. Nu investeer ik 1 euro extra en kijk ik of ik het zo aan de praat krijg. Indien niet koop ik die van jou of dit:
Komt iets goedkoper uit.esben schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:06:
[...]
Swivelbaar Micro-USB Mannetje naar USB vrouwtje adapter combineren met USB Mannetje naar micro-USB vrouwtje adapter om (na ze in elkaar te hebben geplugd) het volgende te bekomen: swivelbaar Micro-USB Mannetje naar Micro-USB vrouwtje.
FLIR One vs Seek Thermal vergelijking: http://www.eevblog.com/fo...ek-vs-flir-one-g2-images/
Verwijderd
Hoe lang gaat de batterij mee van de flir one voor android, is het mogelijk om dit te rekken met een lader of kan hij aan als hij aan de lader zit ?
Als je hem continu gebruikt dan is het zo'n 45 min - 60 min. Batterijtje van de FLIR One is ook maar 350mAhVerwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:02:
Hoe lang gaat de batterij mee van de flir one voor android, is het mogelijk om dit te rekken met een lader of kan hij aan als hij aan de lader zit ?
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 08-11-2015 09:03 ]
Voor buitengebruik kan je toch t beste gewoon 's ochtends vroeg de deur uit gaan? ( uurtje of 5 in de ochtend, terwijl de zon nog niet op is, alles is afgekoeld en je de kloktermostaat eens hebt ingesteld op 'doe het huis maar lekker op temperatuur brengen om 04:00u 's nachts )mkleinman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:10:
[...]
Kan ik over mee praten. Laatst nog iemand die met een goedkope camera bij 10 graden buiten ( met die dag veel zon ) foto's maakt (80x60 pixels) ze dan naar mij stuurt of ik ze ff wil beoordelen.
Precies. En dat had ik ze ook verteld dat de omstandigheden goed moeten zijn om foto's te nemen. Deze foto's waren gewoonweg onbruikbaar.JayPe schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:52:
[...]
Voor buitengebruik kan je toch t beste gewoon 's ochtends vroeg de deur uit gaan? ( uurtje of 5 in de ochtend, terwijl de zon nog niet op is, alles is afgekoeld en je de kloktermostaat eens hebt ingesteld op 'doe het huis maar lekker op temperatuur brengen om 04:00u 's nachts )
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Lijkt me ook dat het sowieso niet te doen is. Als de foto's door een ander zijn gemaakt met een totaal andere camera met een hele afwijkende karakteristiek dan je gewend bent... Daarnaast weet je ook niet wat de omstandigheden waren op dat moment.mkleinman schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:06:
[...]
Precies. En dat had ik ze ook verteld dat de omstandigheden goed moeten zijn om foto's te nemen. Deze foto's waren gewoonweg onbruikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 09-11-2015 15:40 ]
Voor mensen die de ios versie nog zoeken, bij apple online, hebben ze de flir one ios op voorraad,
net eentje besteld word morgen geleverd !
net eentje besteld word morgen geleverd !
@imparator
Dit is waarschijnlijk de oude versie
Dit is waarschijnlijk de oude versie
Verwijderd
Is er een reden om deze morgen niet te bestellen?teacher schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:07:
http://nl.aliexpress.com/...r-Camera/32462732469.html
11-11 te koop voor 235 euro....
(edit: ik bedoel dus voor mezelf om in huis op jacht te gaan naar isolatie gebreken)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 18:43 ]
Aan de prijs en afbeeldingen te zien niet !
morgen kan ik je vertellen of het een oude model is
morgen kan ik je vertellen of het een oude model is
1 reden is alvast dat je waarschijnlijk zeer veel invoerrechten & BTW zal moeten betalen vermits het uit China komt en een hoog bedrag is.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:42:
[...]
Is er een reden om deze morgen niet te bestellen?
(edit: ik bedoel dus voor mezelf om in huis op jacht te gaan naar isolatie gebreken)
bijvoorbeeld:
"VAT is not due when the total value of all goods in a consignment (value not inclusive of custom duties or transport costs) is less than a threshold. The threshold may vary from 10 euros to 22 euros, depending on the EU country. Certain countries, however, exclude mail orders from the exemption."
Kan ik over meepraten.esben schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:54:
[...]
1 reden is alvast dat je waarschijnlijk zeer veel invoerrechten & BTW zal moeten betalen vermits het uit China komt en een hoog bedrag is.
bijvoorbeeld:
"VAT is not due when the total value of all goods in a consignment (value not inclusive of custom duties or transport costs) is less than a threshold. The threshold may vary from 10 euros to 22 euros, depending on the EU country. Certain countries, however, exclude mail orders from the exemption."
Laatst iets voor $160.13 besteld, dat was in euro's 148,70
Kreeg bij levering een rekening voor BTW en inklaring van; €42,10
Sta niet te kijken als je voor dat apparaat dadelijk richting de €90 BTW+inklaring moet betalen
http://www.invoercalculator.nl/
Land Verenigde Staten (USD)
Bestelbedrag1 $ 336
Verzendkosten $ 18
Invoerrechten2 4,2 %
BTW 21 %
Inklaringskosten3 € 12,50 Overig
Koers: 1 euro = $ 1,07508 (12/11/15)
Bestelbedrag in euro’s € 329,28
Invoerrechten bedrag € 13,83
BTW bedrag € 72,05
Totale bijkomende kosten € 98,38
Totaalbedrag € 427,66 (+29,88%)
€427 voor een chineesje, garantie zal (en in de praktijk letterlijk) ver te zoeken zijn....
Persoonlijk zou ik het niet doen en gaan voor een Smartphone oplossing(goedkoper, meer garantie mogelijkheden,etc)
[ Voor 23% gewijzigd door Freemann op 12-11-2015 12:07 ]
In België (in Nederland zal het wel gelijkaardig zijn) betaal je geen invoerrechten tot een bedrag van +-€150 en geen BTW tot een bedrag van +-€22 (ken de exacte bedragen niet meer) inclusief verzendkosten.
Als je meerdere dingen besteld en de verzendkosten gratis zijn kan je dus best je bestelling opsplitsen in meerdere bestellingen.
Als je meerdere dingen besteld en de verzendkosten gratis zijn kan je dus best je bestelling opsplitsen in meerdere bestellingen.
Volgens mij is het in NL zelfs zo dat als aannemelijk valt te maken dat iemand voor meer dan €XXX,xx per jaar uit het buitenland koopt, men een naheffing kan/mag sturen.
Of dat in de praktijk ook gebeurd, dat is een tweede en voor mij onbekend.
Of dat in de praktijk ook gebeurd, dat is een tweede en voor mij onbekend.
Bestelling bij Conrad maar geannuleerd (Flir iOS versie) was nu opgelopen naar 11 weken levertijd......
Ik heb bij de Apple winkel geïnformeerd naar de Flir One. Het lijkt de nieuwe generatie te zijn.
Al een tijdje aan het lurken, van de week een Flir One iOS bij Apple besteld en gisteren binnen gekregen. Is idd gewoon de nieuwe versie
Nu aan de gang met het opsporen van warmte / koude lekken maar het is nog iets te warm daarvoor...
Verwijderd
Ik heb ook gemaild naar conrad over de 11 week levering verandering, ik hoop dat dit voor de nieuwe bestellingen is en niet die al een maand geleden zijn geplaatst.
Vind het wel raar dat het zo lastig is deze kleine dingen te maken en te leveren, het is geen auto of zo iets.
Edit zaterdag 09:30: Nu weer naar 3 week levertijd, trukje om geen klanten te verliezen en straks over 3 week naar 8 week ??
Vind het wel raar dat het zo lastig is deze kleine dingen te maken en te leveren, het is geen auto of zo iets.
Edit zaterdag 09:30: Nu weer naar 3 week levertijd, trukje om geen klanten te verliezen en straks over 3 week naar 8 week ??
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 09:35 ]
Ik dacht: laat ik er is eentje huren. €175,- per dag
daar sla ik steil van achterover...

Dat zal deze zijn geweest: http://www.boels.nl/huren...eeldcamera-hoge-resolutieBezuiniger schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:08:
Welke was dat?
Ze hebben ook nog een model met lagere resolutie: http://www.boels.nl/huren...aratuur/warmtebeeldcamera
De prijzen zijn overigens ook nog eens excl. BTW. Zelf zo'n FLIR One kopen is dus veel voordeliger.
Verwijderd
Is de Flir One niks voor jou ... deze kost maar 275 Euro en past op je smartphone hier staat er iets over:
*knip*, reclame maken voor je eigen forum niet op deze manier
Een collega heeft er een en werkte best wel redelijk misschien iets om mee te starten
*knip*, reclame maken voor je eigen forum niet op deze manier
Een collega heeft er een en werkte best wel redelijk misschien iets om mee te starten
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2015 15:30 ]
Verrassend dat de verhuurprijzen voor die resolutie nog steeds zo hoog zijn. Zelf heb ik ook een 320x240 camera, die ik regelmatig gebruik.ThinkPadd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:20:
[...]
Dat zal deze zijn geweest: http://www.boels.nl/huren...eeldcamera-hoge-resolutie
Ze hebben ook nog een model met lagere resolutie: http://www.boels.nl/huren...aratuur/warmtebeeldcamera
De prijzen zijn overigens ook nog eens excl. BTW. Zelf zo'n FLIR One kopen is dus veel voordeliger.
Ze worden waarschijnlijk maar weinig verhuurd en het risico op defecten en diefstal is vrij hoog.
De terugverdientijd zal gezien de marktvraag met deze prijzen nog steeds niet heel kort zijn.
Wij kunnen het gezien onze (toch wel vrij forse) uurtarieven veroorloven om jaarlijks in ieder geval 1 of meerdere van onze camera's te updaten, maar met dergelijke kale verhuurprijzen zou ons dat ook niet lukken.
Ik zie bij Boels ook niks over een borg staan. Ik ken zelf iemand die IR camera's verhuurt met een borg en die tarieven zijn vergelijkbaar. Helaas zijn er al wel eens camera's niet meer teruggekomen. De borg is nog steeds maar een fractie van de nieuwprijs...
Voor consumenten zijn de verschillen tussen deze camera's minder belangrijk omdat deze de camera's wat beprekter gebruiken en de gevolgen van "mismetingen" kleiner zijn. Als een consument iets verkeerd meet breekt hij hoogstens zijn spouw open om te kijken wat die thermische afwijking was (een schaduw?
). Als ik een fout maak sta ik misschien zomaar ineens in een rechtbank met mijn mond vol tanden en staat mijn werkgever voor aap, of vervangt een fabriek een dure machine en ligt het productieproces (a enkele tonnen per dag) stil, terwijl dit helemaal niet nodig was.
Als consument, voor eigen gebruik zijn die One's en Seek's zeker leuke hebbedingetjes, maar ik zou er geen onderzoeken mee gaan doen voor anderen, dan kost een mismeting misschien zelfs een vriendschap.
Het kan handig zijn om mogelijke gebreken mee in beeld te krijgen en er vervolgens met een gehuurde camera of thermograaf echt naar te kijken. Dat kost wat meer, maar voorkomt onnodige fouten en duur herstelwerk.
Ik las in een van de reacties dat iemand een dergelijke camera bij een blowerdoor test wil gebruiken. Zorg dat je met je camera zo dicht mogelijk bij mogelijke afwijkingen gaat zitten om goed vast te stellen wat voor afwijking je ziet. Koudebrug of koude lucht kun je onderscheiden aan de vorm en het verloop van de afwijking, maar daar heb je wel detail voor nodig...
Resolutie is belangrijk, maar de thermische gevoeligheid speelt ook mee. De meeste professionele camera's zullen waarschijnlijk veel gevoeliger zijn en dat ook nog eens bij veel lagere temperaturen.
Voor bouwkundige toepassingen is een hogere resolutie gepaard met een hogere gevoeligheid een absolute must. Je staat vaak verder van je onderzoeksobject af en het gaat om hele kleine temperatuursverschillen. In tegenstelling tot bij elektra toepassingen waar je vaak dichter bij staat, de temperatuursverschillen vaak veel groter zijn en waar kleine verschillen ook nog eens iets minder belangrijk zijn.
De FLIR One heeft een thermische gevoeligheid van 0,1°C (bij welke temperatuur? 100°C) terwijl een FLIR E40, 50 en 60Bx al een thermische gevoeligheid van <0.045°C @ 30°C heeft. De E60bx (ca. € 7000,- is heel goed vergelijkbaar met de high end camera's van 5-6 jaar geleden (B/T300-400 serie waar wij toen nog € 25.000,-? voor betaalden). De ontwikkelingen en prijsdalingen gaan nu echt vreselijk snel.
Mijn T640bx heeft bijvoorbeeld al een gevoeligheid van <0.035°C @ 30°C. Onmisbaar bij de bouwkundige toepassingen waar ik hem het meeste voor gebruik. Hierdoor kunnen we zelfs in de warmere maanden thermografische onderzoeken doen. Uiteraard alleen bij koudere nachten, voor zonsopkomst, etc. Bij elektra toepassingen zijn de beelden en resultaten helemaal spectaculair (0 "ruis").
De nieuwe FLIR T1K serie zit al op <0.02°C @ 30°C. Bijna 2 keer zo gevoelig als mijn huidige.
Omdat ik de beschikking heb over een T640bx heb ik me nooit verdiept in wat bijvoorbeeld de Seek en One allemaal kunnen, maar ik vermoed dat deze tijdens het maken van opnamen ook vrij weinig zaken kunnen instellen en meten? Misschien kun je je range, span en level instellen, maar meer niet denk ik? Op de duurdere camera's kun je volledige analyses maken met o.a. hot/cold spots, gemiddelden, emissiviteit, RV, omgevings- en reflectietemperatuur, dauwpuntsberekeningen, etc... Je kunt bij wijze van spreken op locatie al bijna je rapportage maken voordat je thuis in de buurt van een computer komt. Dit voorkomt dat professionals zoals Paul C en ik met "dure uren" terug moeten om zaken opnieuw te meten. Het gebruiksgemak van dergelijke dure camera's en met name de FLIR's vanaf ca. 2 jaar terug is enorm hoog.
Ik heb ooit iemand van FLIR gesproken en de voornaamste reden dat zij camera's in het hele goedkope segment (< € 2000,=) gingen maken is om mensen de thermografie in te lokken. Als men er eenmaal mee werkt zien ze de beperkingen en zullen ze eerder geneigd zijn om over te stappen op beter materiaal.
"Er zit een vreemde afwijking in mijn raam"
-Dat bent u zelf..."
"Wat betekent die afwijking midden op de muur op deze afbeelding die ik gemaakt heb?"
-"Dat is de schaduw van de lantaarnpaal die achter u stond..."
Vervolgens laten ze dan toch maar een echt thermografisch onderzoek uitvoeren...
Pffft... wat een lap tekst weer... Ik vind thermografie ook veel te leuk!
De terugverdientijd zal gezien de marktvraag met deze prijzen nog steeds niet heel kort zijn.
Wij kunnen het gezien onze (toch wel vrij forse) uurtarieven veroorloven om jaarlijks in ieder geval 1 of meerdere van onze camera's te updaten, maar met dergelijke kale verhuurprijzen zou ons dat ook niet lukken.
Ik zie bij Boels ook niks over een borg staan. Ik ken zelf iemand die IR camera's verhuurt met een borg en die tarieven zijn vergelijkbaar. Helaas zijn er al wel eens camera's niet meer teruggekomen. De borg is nog steeds maar een fractie van de nieuwprijs...
Ik denk dat de anderen hier al een vrij accurate uitleg over hebben gegeven.ThinkPadd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:49:
[...]
Nu je er toch bent, kun jij hier wellicht wat meer informatie over geven?: Freemann in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"?
Voor consumenten zijn de verschillen tussen deze camera's minder belangrijk omdat deze de camera's wat beprekter gebruiken en de gevolgen van "mismetingen" kleiner zijn. Als een consument iets verkeerd meet breekt hij hoogstens zijn spouw open om te kijken wat die thermische afwijking was (een schaduw?
Als consument, voor eigen gebruik zijn die One's en Seek's zeker leuke hebbedingetjes, maar ik zou er geen onderzoeken mee gaan doen voor anderen, dan kost een mismeting misschien zelfs een vriendschap.
Ik las in een van de reacties dat iemand een dergelijke camera bij een blowerdoor test wil gebruiken. Zorg dat je met je camera zo dicht mogelijk bij mogelijke afwijkingen gaat zitten om goed vast te stellen wat voor afwijking je ziet. Koudebrug of koude lucht kun je onderscheiden aan de vorm en het verloop van de afwijking, maar daar heb je wel detail voor nodig...
Resolutie is belangrijk, maar de thermische gevoeligheid speelt ook mee. De meeste professionele camera's zullen waarschijnlijk veel gevoeliger zijn en dat ook nog eens bij veel lagere temperaturen.
Voor bouwkundige toepassingen is een hogere resolutie gepaard met een hogere gevoeligheid een absolute must. Je staat vaak verder van je onderzoeksobject af en het gaat om hele kleine temperatuursverschillen. In tegenstelling tot bij elektra toepassingen waar je vaak dichter bij staat, de temperatuursverschillen vaak veel groter zijn en waar kleine verschillen ook nog eens iets minder belangrijk zijn.
De FLIR One heeft een thermische gevoeligheid van 0,1°C (bij welke temperatuur? 100°C) terwijl een FLIR E40, 50 en 60Bx al een thermische gevoeligheid van <0.045°C @ 30°C heeft. De E60bx (ca. € 7000,- is heel goed vergelijkbaar met de high end camera's van 5-6 jaar geleden (B/T300-400 serie waar wij toen nog € 25.000,-? voor betaalden). De ontwikkelingen en prijsdalingen gaan nu echt vreselijk snel.
Mijn T640bx heeft bijvoorbeeld al een gevoeligheid van <0.035°C @ 30°C. Onmisbaar bij de bouwkundige toepassingen waar ik hem het meeste voor gebruik. Hierdoor kunnen we zelfs in de warmere maanden thermografische onderzoeken doen. Uiteraard alleen bij koudere nachten, voor zonsopkomst, etc. Bij elektra toepassingen zijn de beelden en resultaten helemaal spectaculair (0 "ruis").
De nieuwe FLIR T1K serie zit al op <0.02°C @ 30°C. Bijna 2 keer zo gevoelig als mijn huidige.
Omdat ik de beschikking heb over een T640bx heb ik me nooit verdiept in wat bijvoorbeeld de Seek en One allemaal kunnen, maar ik vermoed dat deze tijdens het maken van opnamen ook vrij weinig zaken kunnen instellen en meten? Misschien kun je je range, span en level instellen, maar meer niet denk ik? Op de duurdere camera's kun je volledige analyses maken met o.a. hot/cold spots, gemiddelden, emissiviteit, RV, omgevings- en reflectietemperatuur, dauwpuntsberekeningen, etc... Je kunt bij wijze van spreken op locatie al bijna je rapportage maken voordat je thuis in de buurt van een computer komt. Dit voorkomt dat professionals zoals Paul C en ik met "dure uren" terug moeten om zaken opnieuw te meten. Het gebruiksgemak van dergelijke dure camera's en met name de FLIR's vanaf ca. 2 jaar terug is enorm hoog.
Ik heb ooit iemand van FLIR gesproken en de voornaamste reden dat zij camera's in het hele goedkope segment (< € 2000,=) gingen maken is om mensen de thermografie in te lokken. Als men er eenmaal mee werkt zien ze de beperkingen en zullen ze eerder geneigd zijn om over te stappen op beter materiaal.
Zulke vragen krijgen wij ook wel eens ja, dat levert wel leuke dingen op;mkleinman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:10:
[...]
Kan ik over mee praten. Laatst nog iemand die met een goedkope camera bij 10 graden buiten ( met die dag veel zon ) foto's maakt (80x60 pixels) ze dan naar mij stuurt of ik ze ff wil beoordelen.
-Dat bent u zelf..."
"Wat betekent die afwijking midden op de muur op deze afbeelding die ik gemaakt heb?"
-"Dat is de schaduw van de lantaarnpaal die achter u stond..."

Vervolgens laten ze dan toch maar een echt thermografisch onderzoek uitvoeren...
Precies.Fairy schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:40:
[...]
Lijkt me ook dat het sowieso niet te doen is. Als de foto's door een ander zijn gemaakt met een totaal andere camera met een hele afwijkende karakteristiek dan je gewend bent... Daarnaast weet je ook niet wat de omstandigheden waren op dat moment.
Pffft... wat een lap tekst weer... Ik vind thermografie ook veel te leuk!

Bedankt voor je antwoordbodejodel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:05:
[...]
Omdat ik de beschikking heb over een T640bx heb ik me nooit verdiept in wat bijvoorbeeld de Seek en One allemaal kunnen, maar ik vermoed dat deze tijdens het maken van opnamen ook vrij weinig zaken kunnen instellen en meten? Misschien kun je je range, span en level instellen, maar meer niet denk ik? Op de duurdere camera's kun je volledige analyses maken met o.a. hot/cold spots, gemiddelden, emissiviteit, RV, omgevings- en reflectietemperatuur, dauwpuntsberekeningen, etc...
[...]
Eigenlijk kun je met de FLIR One app vrij weinig. Wat ik heel erg mis is de span (onder- en bovengrens temperatuur is dat toch?) kunnen instellen. Daarmee worden je plaatjes ineens zo veel duidelijker als je weet waar je naar op zoek bent (alles warmer dan kamertemperatuur vinden bijv.)
Achteraf kun je wel veel van dat soort dingen wat jij noemt nog bekijken/toevoegen met FLIR Tools voor de PC. Maar het zou fijner zijn als je in de app wat meer kunt instellen...
Dat verwachtte ik al ja. Ik kan bijna alles wat je met FLIR Tools kunt, op de camera zelf doen. Meestal doe ik dat ook niet, omdat het met Tools zoveel sneller kan, ondanks de gebruiksvriendelijkheid en het grote scherm van de camera.
Even geduld hebben... over een aantal jaar kunnen we met onze mobiel net zoveel als nu met de high end camera's.
Even geduld hebben... over een aantal jaar kunnen we met onze mobiel net zoveel als nu met de high end camera's.
Met de instapcamera's heb je wel degelijk toepassingen inderdaad, ook als consument. Waar loopt een waterleiding etc. Nog steeds een vrij prijzig stuk gereedschap maar goedbodejodel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:05:
Ik denk dat de anderen hier al een vrij accurate uitleg over hebben gegeven.
Voor consumenten zijn de verschillen tussen deze camera's minder belangrijk omdat deze de camera's wat beprekter gebruiken en de gevolgen van "mismetingen" kleiner zijn. Als een consument iets verkeerd meet breekt hij hoogstens zijn spouw open om te kijken wat die thermische afwijking was (een schaduw?).
Ik ken iemand die met een instap FLIR warmtescans ( 80x60px) doet bij mensen in huis. De man heeft werkelijk waar geen enkel benul wat hij aan het doen is. En ik hoor dus ook diverse mensen die een warmtescan hebben gehad van hem en te horen hebben gekregen dat het wel goed zat. Als ik dan hoor wat voor klachten die mensen hebben dan vraag ik mij oprecht af waar die man foto's van genomen heeft.Als consument, voor eigen gebruik zijn die One's en Seek's zeker leuke hebbedingetjes, maar ik zou er geen onderzoeken mee gaan doen voor anderen, dan kost een mismeting misschien zelfs een vriendschap.Het kan handig zijn om mogelijke gebreken mee in beeld te krijgen en er vervolgens met een gehuurde camera of thermograaf echt naar te kijken. Dat kost wat meer, maar voorkomt onnodige fouten en duur herstelwerk.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik het altijd aan het rechte eind heb met de foto's die ik maak ( maar dat pretendeer ik ook niet als ik foto's maak. )
Nog niet bij stil gestaan dat je met een lagere thermische gevoeligheid dus ook warmtescans kan doen bij minder ideale omstandigheden.
Het is hier nu 9 graden buiten, binnen 20.. Daarmee krijg ik met mijn camera geen mooie warmtebeelden met een thermische gevoeligheid van <50mK.
Een deel kan ik op mijn camera ter plekke, het meeste doe ik achteraf in de software. Gelukkig een aardig goed geheugen dat ik weet waar ik stond bij welke foto. Achteraf was misschien een 875-i2 met opname module nog beter geweest. Dan kan je ter plekke aantekeningen maken.Op de duurdere camera's kun je volledige analyses maken met o.a. hot/cold spots, gemiddelden, emissiviteit, RV, omgevings- en reflectietemperatuur, dauwpuntsberekeningen, etc... Je kunt bij wijze van spreken op locatie al bijna je rapportage maken voordat je thuis in de buurt van een computer komt.
Dit voorkomt dat professionals zoals Paul C en ik met "dure uren" terug moeten om zaken opnieuw te meten. Het gebruiksgemak van dergelijke dure camera's en met name de FLIR's vanaf ca. 2 jaar terug is enorm hoog.
Nog steeds blijft het griebels dure apparatuur. En mijn 160x120px camera met SR voelt ten opzichte van de camera's die jij hebt nog steeds als "MY FIRST SONY" terwijl het al een aardig serieus apparaat is.Ik heb ooit iemand van FLIR gesproken en de voornaamste reden dat zij camera's in het hele goedkope segment (< € 2000,=) gingen maken is om mensen de thermografie in te lokken. Als men er eenmaal mee werkt zien ze de beperkingen en zullen ze eerder geneigd zijn om over te stappen op beter materiaal.
Als ik nu een stap hoger zou willen ( 320x240px native ) met vergelijkbare specs als mijn 875-i1 dan zit ik vast aan bedragen tussen de 6 en 9000 euro.

Niet dat ik wil upgraden op dit moment overigens. Daarvoor doe ik jammer genoeg te weinig met mijn huidige camera.
[...]
Zulke vragen krijgen wij ook wel eens ja, dat levert wel leuke dingen op;
-Dat bent u zelf..."
-"Dat is de schaduw van de lantaarnpaal die achter u stond..."![]()
Same here.Pffft... wat een lap tekst weer... Ik vind thermografie ook veel te leuk!
De enige reden dat wij met zulke mooie camera's mogen werken is dat we ze ondanks dat de warmtebeeld camera maar een zeer klein deel van onze toolset is, vrijwel dagelijks gebruiken. We kunnen ze daardoor gelukkig ook erg snel terugverdienen zodat we wanneer nodig kunnen upgraden.mkleinman schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:55:Niet dat ik wil upgraden op dit moment overigens. Daarvoor doe ik jammer genoeg te weinig met mijn huidige camera.
Zoek je nog werk?
Nope not really, heb een goede en leuke baanbodejodel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:41:
[...]
De enige reden dat wij met zulke mooie camera's mogen werken is dat we ze ondanks dat de warmtebeeld camera maar een zeer klein deel van onze toolset is, vrijwel dagelijks gebruiken. We kunnen ze daardoor gelukkig ook erg snel terugverdienen zodat we wanneer nodig kunnen upgraden.
[...]
Zoek je nog werk?
Dat dacht ik al ja. Was ook geen hele serieuze vraag.
Wij zitten net een jaar in onze nieuwbouwwoning, maar als ik jouw site bekijk gaan mijn handen toch wel jeuken om er een volledig passiefhuis van te maken zeg...
Wij zitten net een jaar in onze nieuwbouwwoning, maar als ik jouw site bekijk gaan mijn handen toch wel jeuken om er een volledig passiefhuis van te maken zeg...
Ik vroeg me af of iemand zijn seek wat wil testen met interne computerhardware zoals laptops en desktop?
Heb je toevallig wat meer informatie over hoe je precies het onderscheid kan maken tussen een koude brug en koude lucht?bodejodel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:05:
Foto's van koude lucht heb ik te over. Moet ik alleen vanavond even op zoeken. Zit nu op mijn werk en kan niet bij mijn NAS waar alles op staat.esben schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:55:
[...]
Heb je toevallig wat meer informatie over hoe je precies het onderscheid kan maken tussen een koude brug en koude lucht?
Shit zeg, nu al spijt van de aankoop van de flir one, van het eerste waar ik op richt schiet ik gelijk in de stress....
Hier een fotootje van de uitbouw, welke tijdens de bouw (2010) is gebouwd (rc muur zou 3,5 moeten zijn). Dit lijkt me niet echt normaal toch? Vertel me aub dat ik een meetfout heb begaan ;-)

Buitentemperatuur was 11 ºC
Zal ter zijner tijd, als het kouder buiten is wat meer foto's posten.

Hier een fotootje van de uitbouw, welke tijdens de bouw (2010) is gebouwd (rc muur zou 3,5 moeten zijn). Dit lijkt me niet echt normaal toch? Vertel me aub dat ik een meetfout heb begaan ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 17-11-2015 14:40 ]
Meet nog eens maar dan ook aan de buitenkant en kijk of je hetzelfde hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door Erasmo op 17-11-2015 14:42 ]
Ik heb nul ervaring met warmtebeeldcamera's.
Maar: die foto laat volgens mij vooral een dode hoek zien in luchtstroming.
De hoeken van plafond/muur zijn ook nooit vies (kijk maar bij je oude rokende bejaarde buurvrouw in huis), omdat daar vrijwel geen stroming optreedt.
Hoe lang was de verwarming aldaar al aan?
De hoeken van plafond/muur zijn ook nooit vies (kijk maar bij je oude rokende bejaarde buurvrouw in huis), omdat daar vrijwel geen stroming optreedt.
Zal ik doen als het wat kouder is, moet ervoor de tuin van de buren in dus dan liever in een keer goed.Erasmo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:42:
Meet nog eens maar dan ook aan de buitenkant en kijk of je hetzelfde hebt.
Thermostaat staat vanwege de vloerverwarming en warmtepomp altijd op de zelfde temperatuur (20,5) Dus ik verwacht eigenlijk wel dat alle muren ect. gelijkmatig zijn opgewarmd.JayPe schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:37:
Ik heb nul ervaring met warmtebeeldcamera's.
Maar dan nog heb je circulatie in de ruimte.Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:44:
[...]
Thermostaat staat vanwege de vloerverwarming en warmtepomp altijd op de zelfde temperatuur (20,5) Dus ik verwacht eigenlijk wel dat alle muren ect. gelijkmatig zijn opgewarmd.
Meestal heb je bij een raam dat de lucht afkoelt en dus naar beneden "valt". Dat moet weer vanaf elders bijgevuld worden, dus circulatie.
Meet inderdaad maar eens buiten. Al denk ik dat het vanavond misschien iets minder goed weer ervoor is.
Verderop in de week gaat het flink kouder worden en ook een stuk rustiger buiten.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verder geen beeld van je woning, maar dit lijkt op een typische koudebrug als gevolg van twee geveldelen die bij elkaar komen.Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:31:
Shit zeg, nu al spijt van de aankoop van de flir one, van het eerste waar ik op richt schiet ik gelijk in de stress....
Verwijderd
Uiteindelijk was de import ongeveer 43eur, nu hopen dat ik ook iets kan met het apparaat. Ik vraag me nu wel af of DHL hem al in nederland heeft of het process al eerder gestart heeft.Freemann schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:03:
[...]
Kan ik over meepraten.
Laatst iets voor $160.13 besteld, dat was in euro's 148,70
Kreeg bij levering een rekening voor BTW en inklaring van; €42,10
Sta niet te kijken als je voor dat apparaat dadelijk richting de €90 BTW+inklaring moet betalen
**getallen**
€427 voor een chineesje, garantie zal (en in de praktijk letterlijk) ver te zoeken zijn....
Persoonlijk zou ik het niet doen en gaan voor een Smartphone oplossing(goedkoper, meer garantie mogelijkheden,etc)
Edit: dinsdag ophalen aldus de webapp
Koude, binnenstromende lucht zie je alleen als een afwijking op het materiaal waar het langs stroomt. Meestal toont dit zich als een "gerafelde" rand.esben schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:55:
[...]
Heb je toevallig wat meer informatie over hoe je precies het onderscheid kan maken tussen een koude brug en koude lucht?
Een koudebrug heeft een gradiënt, de temperatuur is in het hart van de koudebrug (eigenlijk warmtebrug, een koudebrug bestaat natuurlijk niet echt) het laagst en de temperatuur verloopt verder uit het hart geleidelijk tot aan de oppervlaktetemperatuur rond de koudebrug.
Een vochtschade heeft een vrij harde rand of een hele kleine gradiënt.
Zie onderstaande opnamen voor de verschillen.
Binnenstromende, koude buitenlucht door slecht sluitende deurrubbers tijdens een Blowerdoortest.

Koudebrug in een spouwmuurconstructie (het middelste kozijn, iets boven het midden).

Vochtschade in een plafond.

Bovenstaande afbeeldingen geven ook het verschil tussen de FlirOne/Seek en de professionele camera's aan. De bovenste 2 afbeeldingen zijn gemaakt met een temperatuurverschil van slechts ca. 5°C tussen binnen en buiten en geven desondanks feilloos aan wat er aan de hand is...
Je ziet hier ook goed het nadeel van de UltraMax beeldverbetering van FLIR. Op oppervlakten met een vrij uniforme temperatuur krijg je "vegen" op je afbeelding. Op zich geen ramp, maar het oogt naar mijn idee wat slordig, alsof de opname bewogen is. Dit nadeel is echter alleen visueel, de metingen die je kunt uitvoeren op de afbeeldingen zijn daadwerkelijk zeker een factor 4 nauwkeuriger.
Ik zou me hier niet direct zorgen over maken. Dergelijke afwijkingen in zulke situaties zijn ook in een perfect geïsoleerd detail zichtbaar.Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:31:
Shit zeg, nu al spijt van de aankoop van de flir one, van het eerste waar ik op richt schiet ik gelijk in de stress....![]()
[afbeelding]
In een dergelijke hoek is de convectie beduidend minder. De warme lucht van je verwarming buigt af in plaats van een haakse bocht te nemen.
Bovendien verlies je op dit detail waarschijnlijk over 270º (gevel/dak) warmte, terwijl je aan de binnenzijde maar over 90º warmte toevoegt.
Aan de buitenzijde ga je hier waarschijnlijk niet veel van zien omdat het warmteverlies over die 270º plaatsvind en de gevoeligheid van je camera vrij laag is. Ook zal de warmte door de constructie (spouwmuur?) waarschijnlijk verdeeld worden over een groter gebied, wat vaak ook nog eens geforceerd gekoeld wordt door eventuele wind.
Evengoed, er kan natuurlijk ook gewoon sprake zijn van een flinke kier in de aangebrachte isolatie.
Bedankt bodejodel!
Dus als ik het goed begrepen heb is een vochtschade een beetje tussen een koudebrug (die een duidelijk gradient heeft) en een luchtlek (die een harde gerafelde rand heeft) in.
Als ik dan twijfel tussen vochtschade of een luchtlek kan ik waarschijnlijk eenvoudigweg schilderstape of zo over de plek plakken om het eventuele luchtlek op te lossen. Indien dat geen verschil maakt op het warmtebeeld gaat het dus om een vochtprobleem. Klopt dit?
Bij twijfel tussen vochtschade of een koudebrug kan ik eenvoudigweg zo een vochtmeter gebruiken op een warm en een koud stuk om te controleren of het koude stuk inderdaad vochtiger is.
ivm de foto van kabbie_kabbie: het kan dus ofwel eenvoudigweg convectie zijn (geen probleem) ofwel een koudebrug (wel een probleem). Hoe zou je te werk gaan om te bepalen welk van de 2 mogelijkheden het is (zonder open te breken)?
Dus als ik het goed begrepen heb is een vochtschade een beetje tussen een koudebrug (die een duidelijk gradient heeft) en een luchtlek (die een harde gerafelde rand heeft) in.
Als ik dan twijfel tussen vochtschade of een luchtlek kan ik waarschijnlijk eenvoudigweg schilderstape of zo over de plek plakken om het eventuele luchtlek op te lossen. Indien dat geen verschil maakt op het warmtebeeld gaat het dus om een vochtprobleem. Klopt dit?
Bij twijfel tussen vochtschade of een koudebrug kan ik eenvoudigweg zo een vochtmeter gebruiken op een warm en een koud stuk om te controleren of het koude stuk inderdaad vochtiger is.
ivm de foto van kabbie_kabbie: het kan dus ofwel eenvoudigweg convectie zijn (geen probleem) ofwel een koudebrug (wel een probleem). Hoe zou je te werk gaan om te bepalen welk van de 2 mogelijkheden het is (zonder open te breken)?
Flir One Android
Hopelijk krijgen we een krakend koude februari 2016 :-)Geachte heer JayPe,
Bedankt voor uw bericht.
Omdat de FLIR one op dit moment niet op voorraad is, hebben wij uw bestelling met ordernummer XXX nog voor u kunnen annuleren.
Het betaalde bedrag maken wij over naar uw rekening.
Uw bestelling met ordernummer YYY blijft staan, wij verwachten de Flir One warmtebeeldcamera Android rond 20 januari 2015 weer op voorraad in ons magazijn.
Tot nader bericht blijft het product voor u besteld staan.
Met vriendelijke groet,
Mariska
Customer Contact Center
Conrad Electronic Benelux B.V.
[ Voor 7% gewijzigd door JayPe op 26-11-2015 13:07 ]
Laatst de FLIR nog voor wat totaal anders kunnen gebruiken. Vriendin had een plekje op been, soort puistje leek het. Even met de FLIR gekeken en je zag duidelijk een warme plek, ontsteking dus. Inmiddels weer weg.
1001 toepassingen dus
1001 toepassingen dus
Vandaag is het vrouwtje toegekomen. Gesoldeerd aan het mannetje zodat Ik een zeer korte stugge (want massieve koperdraad) micro usb verlengkabel bekwam. Vervolgens 180 gedraaid zodat hij 'reversed' is. Dan 2 keer een plooi in de kabels gezet zodat het mannetje en vrouwtje tegen elkaar zitten. Vervolgens met lijmpistool het geheel bedekt met transparante lijm. Et voilà ik heb mijn zelfgemaakte micro usb reversor. Mooi? Niet echt, maar ik ben er toch blij mee ☺esben schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:53:
[...]
Even terugkoppelen dat deze 2 zaken vandaag uit china zijn toegekomen.
Ik heb nu deze gekocht.
Ik zit aardig te twijfelen of ik 'm voor de gein zal kopen.Piet91 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:17:
pricewatch unsorted: Seek Thermal Compact WÀrmebildkamera Nachtsichtkamera T...
PW: €299
Amazon.es: €304,65
Morgen om 13:29 uur in de aanbieding.
EDIT: €214,63 geworden.
EDIT: gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 28-11-2015 17:59 ]
Als je twijfelt zou ik het gewoon doen. Je kunt hem nog altijd hier in NL weer slijten. Kun je zelfs nog 5 tientjes winst maken bijv., hij is flink goedkoper dan in de pricewatch.

Voordeur is lek. Rechtsboven trekt hij behoorlijk krom .

Extra isolatie aan de binnenkant helpt!

Vloerverwarming in de WC, en misschien wel de mooiste foto van een toiletpot ooit

Deur naar de schuur vanuit de bijkeuken. Last van infiltratie. De wind staat ook vol op dit moment op dit deel van het huis.

Onze vloerverwarming
Mooie plaatjes
Met wat voor camera zijn die geschoten?
Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.