Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

De deurbel in mijn woning met 50 Hz transformator verbruikt 0,5 Watt. Niet gemeten met een IR-camera, maar met een vermogensmeter. Meten is weten.

Schakelende voedingen, en zeker die met 'burst-mode' , zijn zo goed als altijd zuiniger dan de 50 Hz transformator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De discussie over beltrafo's e.d. graag voortzetten in Serieus elektriciteit besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardaso67
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb de nieuwe kickstarter van HemaVision nog niet voorbij zien komen:
https://www.kickstarter.c...imaging-with-computer-vis

voor 270$ een stand-alone versie met beeldscherm en vision mogelijkheden .
De specs:
- Shutterless 82x62 thermal diode imaging array
- 40x31 degree thermal FOV, 115mK NETD
- 9Hz frame rate
- Wide temperature range -4F to 570F (-20C to 300C)
- 5 megapixel CMOS image sensor
- 3.2" QVGA color TFT LCD touchscreen
- WiFi with configurable access point capability
- Reconfigurable hardware (several printed designs available, including smartphone attachment, tripod stand, drone mount)
- Reconfigurable computer vision scripting platform
- 4GB micro-SD card
- Composite video out
- Internal 2000mAhr battery with micro-USB port for charging
- Quad-core ARM A7 processor

Net een update gehad dat morgen ook een thermal imaging IP camera module te bestellen is voor 235$.

Het temperatuur bereik en de mogelijkheid voor het schrijven van vision scripts maken deze versie voor mij erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Zelfde idee als de Flir C2 welke ca. €700,00 kosten.
http://www.flir.eu/Instruments/display/?id=66797

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:27
Het grappige is dat die Flir Lepton 80x60 maar 100 dollar kost. En dan heb je Sensor+Lens+ASIC-board waarop de shutterless NUC gedaan wordt. Waarschijnlijk zo goedkoop door waferscale packaging.

Is een enorme enabler voor al dit soort initiatieven en past mooi in de strategie van Flir die naast de sensoren ook de volledige apparatuur verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardaso67
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
De sensor van de HemaVision is van Heimann.
De HemaVision is ook opensource en hacker vriendelijk.

Waar kun je de Flir Lepton sensor kopen voor 100 dollar?
Goedkoopste, met shutter en in kleine aantallen wat ik tot nu toe gezien heb is via groupgets 199$:
https://groupgets.com/cam...on-thermal-imager-round-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog eens te kijken (wil nog altijd een warmtebeeldcamera kopen, maar zit wel met een krap budget (<350 euro eigenlijk) om het nog een beetje leuk te houden voor een stuk gereedschap voor de hobby.

Was lange tijd geïnteresseerd in de Seek Thermal (Android versie) die ik dan in m'n Nexus 5 kan prikken.
Maar voor zo'n ding hier op de mat ligt ben je zo 280 euro verder.... En de kwaliteit is toch van een niveau dat ik toch twijfel qua prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ging nog eens kijken naar de Flir One, en zie dat die nog maar €219 euro kost bij Apple
http://store.apple.com/nl...lir-one-warmtebeeldcamera
De beelden die de Flir One produceert zijn namelijk stukken beter dan de Seek Thermal. Natuurlijk helpt de 2e (normale) camera daarin ook sterk mee (MSX technologie), maar ook met MSX uitgeschakeld zijn de beelden nog altijd betere kwaliteit.

Ik kan hem niet op m'n eigen telefoon gebruiken, maar m'n vriendin heeft wel een iPhone 5s waar hij op past. Mooiste zou zijn om een iPod te kopen met Lightning connector, maar ik kan eigenlijk maar weinig info terugvinden of dat werkt.

Er schijnt ook een nieuwe Flir One uit te komen, die ook op Android gaat werken. Maar het is maar de vraag wat die dan gaat kosten....

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
De Flir One SE (Second Edition) is net als de Seek Thermal een losse module voor onder je smartphone of tablet. Er zijn twee opties, voor Apple Lightning en Android/Win Micro USB connector. Leverdatum is dacht ik halverwege of einde 2015, kosten rond de €350,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. Maar ik denk niet dat hij 350 euro gaat kosten, de Flir One was bij introductie namelijk 350 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 21:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

We zijn voor het werk ook aan het kijken naar een Flir warmtebeeld camera, nou zien we door de bomen het bos niet meer eigenlijk.
Het is om in elektro installaties de aansluitverbindingen te controleren, we dachten zelf aan een E4 of eventueel de E5 maar is dat een goede keuze?

Wensen zijn eigenlijk alleen het controleren, vast leggen (foto) en registreren van de gemeten waarden, maar dat kunnen de meesten wel.
Iemand goede ideeën daar over?

Hier een lijstje bijvoorbeeld.

http://nl.rs-online.com/w...rice1&sort-order=asc&pn=1

[ Voor 17% gewijzigd door Rol-Co op 10-05-2015 13:47 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:27
Mardaso67 schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:16:
Waar kun je de Flir Lepton sensor kopen voor 100 dollar?
Goedkoopste, met shutter en in kleine aantallen wat ik tot nu toe gezien heb is via groupgets 199$:
https://groupgets.com/cam...on-thermal-imager-round-7
Hmm, weet niet of je dat particulier ook kan. Wij kunnen hem zakelijk voor 100$ krijgen, maar dan koop je er ook 1000 per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maandag een FLIR One (oude model) ontvangen, op Marktplaats gekocht voor een schijntje :9 Wilde afwachten tot de FLIR One SE zou uitkomen, maar die zou qua prijs toch te duur worden waarschijnlijk en deze aanbieding kon ik niet laten liggen. Uiteindelijk doen ze allebei hetzelfde immers. Het is niet alsof het oude model waardeloze beelden maakt.

Wat een tof speelgoed :D Alleen jammer dat ik constant de iPhone 5s van m'n vriendin moet confisqueren :X Zit al te kijken naar een tweedehands iPhone 5, maar die zijn nog vrij prijzig. Zelfs modellen met gebarsten scherm e.d.

Wel jammer dat de FLIR One niet op iPad schijnt te werken, heeft iemand al eens getest met een Lightning extension cable. Fysiek zou het gewoon moeten werken (Lightning = Lightning immers), maar de app doet een check of het device een iPhone is en zegt "lolnope, dit ga ik niet doen" :P iPod Touch (5e gen.) scheen volgens iemand op EEVblog ook niet te werken...

Ik mis trouwens wel de temperatuurschaal zoals in deze plaatjes: art in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" dat is wel jammer dat ze dat niet in de app hebben gebouwd. Of zou de sensor dat niet 'kunnen'? Toch wel een handige feature, nu lijken sommige dingen erg warm, terwijl het in werkelijkheid maar een graad of 5 boven de omgevingstemperatuur is.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:32:
[...]
Ik mis trouwens wel de temperatuurschaal zoals in deze plaatjes: art in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" dat is wel jammer dat ze dat niet in de app hebben gebouwd. Of zou de sensor dat niet 'kunnen'? Toch wel een handige feature, nu lijken sommige dingen erg warm, terwijl het in werkelijkheid maar een graad of 5 boven de omgevingstemperatuur is.
Vandaag de 'FLIR Tools' software geïnstalleerd op Windows en daarmee kun je meetpunten toevoegen + temperatuurschaal komt erbij (en je kunt de schaal ook nog aanpassen). Wel handig, want de app heeft dat niet (ja, je kunt één meetpunt kiezen).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YVyRK6oBgDAdkI5CobOE1vpd/full.jpg
(Ziggo modem, Ubee EVW321B)

Ik merk trouwens wel dat ik mij wel een beetje moet inleren qua informatie over hoe de beelden te interpreteren. Nu is een cursus een beetje idioot voor zo'n hobbycameraatje zoals dit, maar is er misschien ergens een presentatie / korte uitleg te downloaden zodat ik net wat meer achtergrondkennis heb? Dingen over hoe ik de temperatuurschaal moet instellen (onder- en bovengrens), hoe ik beelden beste kan interpreteren enzo. Soort 'thermal imaging for dummies' (heb al gezocht en dat boek bestaat niet :+ ).

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:40:
[...]
Ik merk trouwens wel dat ik mij wel een beetje moet inleren qua informatie over hoe de beelden te interpreteren. Nu is een cursus een beetje idioot voor zo'n hobbycameraatje zoals dit, maar is er misschien ergens een presentatie / korte uitleg te downloaden zodat ik net wat meer achtergrondkennis heb? Dingen over hoe ik de temperatuurschaal moet instellen (onder- en bovengrens), hoe ik beelden beste kan interpreteren enzo. Soort 'thermal imaging for dummies' (heb al gezocht en dat boek bestaat niet :+ ).
Niemand ;( ?

Ik mis trouwens de FLIR One en Seek Thermal in de topicstart :p

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Ja, ik wacht ook met smart op een leuke goede iphone warmtebeeld addon, maar ze zijn zo moeilijk te krijgen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
De nieuwe 2nd gen Flir One is al beschikbaar voor iOS: http://gizmodo.com/the-sm...mera-now-works-1713696011

Android later :(
http://www.flir.eu/flirone/content/?id=69420

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, prijs valt mij mee (199,99 pond, omgerekend ~280 euro).

Het eerste model was bij de introductie 350 euro dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pre-orden gaat niet. Alleen mogelijk in de US. En dat terwijl de mail je naar een page met GBP prijs leidt. Heb een ticket aangemaakt bij FLIR, men onderzoekt eea: No one outside of the US is able to pre-order/purchase the FLIR ONE Second Generation yet.
It should be available soon.
I am not sure why it is sending you to that page or why it shows to be available.
I will investigate further as to why this is happening.

update 1755: FLIR is working on fixing the issue.
I do apologize for the inconvenience.

:(

[ Voor 54% gewijzigd door rednax70 op 25-06-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDATechcenter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
*knip*, spullen verkopen kan in V&A

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 28-06-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:17
rednax70 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:58:
Pre-orden gaat niet. Alleen mogelijk in de US. En dat terwijl de mail je naar een page met GBP prijs leidt. Heb een ticket aangemaakt bij FLIR, men onderzoekt eea: No one outside of the US is able to pre-order/purchase the FLIR ONE Second Generation yet.
It should be available soon.
I am not sure why it is sending you to that page or why it shows to be available.
I will investigate further as to why this is happening.

update 1755: FLIR is working on fixing the issue.
I do apologize for the inconvenience.

:(
Yup hier hetzelfde, geeft nu zelfs aan dat de pagina niet langer beschikbaar is zodra je op "add to cart" drukt.

Erg jammer iemand enig idee hoeveel tijd hiermee gemoeid gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:58
Grappig hoeveel er te doen is over die beltrafo's...

Mijn bel werkt op 2 van die dikke D-batterijen. Heb ze net vervangen, de vorige set kwam uit 1991 ;)

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
(jarig!)
Dan waren dat heel goede batterijen, dat ze niet zijn gaan lekken en kennelijk zo'n lage zelfontlading hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Voor die genen die écht nú zo'n Flir One 2nd Edition zouden willen aanschaffen is het toch mogelijk om via een inkoper in Amerika te bestellen? Je geeft de inkoper in Amerika zijn gegevens op de site en hij/zij stuurt het bestelde door aan jou. Meestal tegen een acceptabele vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Ook een ticket aangemaakt, vanuit de UK bestellen kan, alleen geeft een error bij nederlandse postcode, ze zijn het aan het bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
PolderPloer! schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:50:
Ook een ticket aangemaakt, vanuit de UK bestellen kan, alleen geeft een error bij nederlandse postcode, ze zijn het aan het bekijken
Al een verdere reactie gekregen? De pre-order page is nog steeds beschikbaar en lijkt idd ook te werken voor een UK adres, dit itt wat ik op mijn ticket te horen kreeg nl dat buiten de US nog niets mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Nee ze komen erop terug:

I have tried your address from our end, and received the same error. I will look into the issue and get back to you as soon as possible.

Thank you for your patience.

Best regards,

Your FLIR Systems Inc Team,
Anja K
FLIR One Support

[ Voor 84% gewijzigd door PolderPloer! op 26-06-2015 13:09 . Reden: mailtje erbij gezet van Flir ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
En reactie: je kunt nu bestellen!

am contacting you again regarding your FLIR ONE order on our website. The issue with not accepting your address has been resolved and you should be able to complete your order now.

I hope this answers your question. I will go ahead and close your ticket but if you have any more questions or need more information, please feel free to reopen the ticket by responding to this email or logging into the support portal.

Thank you for contacting FLIR ONE Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik overweeg een Seek Thermal voor Android te kopen, of het de normale of XR moet zijn weet ik nog niet.

Probleem is alleen dat ik nergens zo'n ding kan kopen in europa. Zijn hier al verkoopadressen voor?

PS. Importeren heb ik geen goede ervaringen mee, dat heeft mij destijds een hoop geld gekost toen ik via ebay in Korea een dashcam bestelde (€400!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet de nieuwe FLIR One? Goedkoper en betere beelden (o.a. door de MSX-technologie).

Weet iemand de releasedate van de Android versie ook? Of staat dat wel ergens genoemd. Kan het zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
ThinkPadd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:09:
Waarom niet de nieuwe FLIR One? Goedkoper en betere beelden (o.a. door de MSX-technologie).

Weet iemand de releasedate van de Android versie ook? Of staat dat wel ergens genoemd. Kan het zo 123 niet vinden.
Is nog niet bekend: "Coming soon"...

Trouwens ik heb de Flir One for Iphone 6 besteld, als ik hem binnen heb horen jullie het, uiteraard inclusief plaatjes.

[ Voor 14% gewijzigd door PolderPloer! op 28-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
(jarig!)
Nou warm beeld moet de komende week wel lukken ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
TD-er schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:23:
Nou warm beeld moet de komende week wel lukken ;)
1 tot 3 weken levertijd... Dus denk dat ik net op tijd ben voor de intredende winter... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er ook een normale mogelijkheid om zo'n flir One SE naar nederland te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oepsie, ik heb zojuist gevonden hoe je handmatig je adres in kan geven en de postcodecheck (van UK) kan omzeilen...
Bestelling is gedaan, yeah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android of iOS versie?
Wat is het totaalbedrag dat uiteindelijk van je rekening is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ThinkPadd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:25:
Android of iOS versie?
Wat is het totaalbedrag dat uiteindelijk van je rekening is afgeschreven?
De Android voor mij:

Item(s) Subtotal:£199.99
Postage & Packing:£4.14
Before Tax Total: £204.13
Order Total:£204.13

Kan zo de euro's niet zien.

Delivery Estimate: 31 Jul 2015 - 18 Aug 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarmee heb je betaald?

Ik ben trouwens benieuwd of er nog een handige Harry met de Android versie aan de slag gaat zodat hij met een PC valt te gebruiken. Het is microUSB, wat immers ook prima aan een PC moet kunnen worden gehangen omdat het gewoon USB is, je hebt alleen het juiste verloopkabeltje (microUSB female to USB-A male) nodig.
Bij de Seek Thermal is daar iemand ook mee bezig geweest, die heeft een programmaatje geschreven om de Seek Thermal met je PC te gebruiken (zie EEVblog).

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Bij mij kwam het op:

GBP 204,13 (1 EUR = 0.7013786 GBP) = 286,74 EUR

en er staat nog een reservering van GBP 1 op m'n kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
creditcard (@amazon.co.uk)
Ik ben trouwens benieuwd of er nog een handige Harry met de Android versie aan de slag gaat ...
De grootste tegenvaller vond ik tot dusver dat de module niet draaibaar is, aangezien niet elke Android telefoon de microUSB aansluiting hetzelfde geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm is creditcard de enige manier? Heb (nog) geen creditcard. Maar was wel van plan om het binnenkort te regelen en aangezien hij toch nog niet uit is..... :)

Je hebt voor dat probleem wel microUSB-verlengkabeltjes dacht ik. Bij de Seek Thermal en de Nexus 5 speelt bijvoorbeeld hetzelfde. Zou beter zijn als Seek zo'n kabeltje er standaard bij zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThinkPadd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:09:

De plaatjes van de Flir "lijken" scherper, maar dat is inderdaad omdat het vermengd wordt met normaal beeld. De sensor heeft veel minder pixels.

Blijft een moeilijke keuze, ook omdat ik op een techsite een uitgebreide teardown heb gezien waarbij er toch wel een probleem bij de Seek naar voren is gekomen wegens de combinatie lens/shutter en calibratie. Echter sommige recente kopers melden zich dat het probleem daar niet voordoet.

Overigens is de temperatuur range van FLIR een stuk beperkter.

Blijft de vraag staan, hoe krijg je zo'n ding naar NL zonder allerlei tussenpartijen en gedoe, voor een redelijke prijs?

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 29-06-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Seek thermal heeft wel een hogere resolutie (206x156, ~32K pixels) dan de Flir One SE (160x120, ~19K pixels).

Als ik bij de FLIR One (1e versie) m'n vinger op de videocamera houd dan is dat 'scherpe' beeld ook weg idd en vergelijkbaar met de Seek. Ik zou denk ik persoonlijk toch voor de FLIR gaan. Groot bedrijf met lange reputatie.

En met de Seek zit je idd met importeren. In dit topic zijn er wel mensen die hem met succes via eBay gekocht hebben. Natuurlijk komt er nog wel importheffing overheen dan...

Als je wilt kan ik nog wel wat testen met de FLIR One (v1) als je daar wat aan hebt misschien? Die nieuwe FLIR One SE is natuurlijk een stuk beter qua resolutie, maar verder is de app volgens mij wel voor beide One's te gebruiken en dus gelijk qua mogelijkheden.

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThinkPadd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:46:
De Seek thermal heeft wel een hogere resolutie (206x156, ~32K pixels) dan de Flir One SE (160x120, ~19K pixels).

Als ik bij de FLIR One (1e versie) m'n vinger op de videocamera houd dan is dat 'scherpe' beeld ook weg, maar het is dan nog steeds vrij goed. Ik zou denk ik persoonlijk toch voor de FLIR gaan. Groot bedrijf met lange reputatie.
Dus de flir SE heeft al een stuk hogere resolutie! Ik dacht dat die ook iets van 80x60 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairy schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:47:
[...]

Dus de flir SE heeft al een stuk hogere resolutie! Ik dacht dat die ook iets van 80x60 was.
Dat is het v1 model (80x60). De nieuwe doet (160x120). Vandaar ook de fuzz eromheen, je hebt gewoon 4x meer pixels. Verder is er volgens mij niet echt verschil, qua gevoeligheid ofzo bijv. (correct me if i'm wrong).

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThinkPadd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Dat is het v1 model (80x60. De nieuwe doet (160x120). Vandaar ook de fuzz eromheen, want verder is volgens mij niet echt beter heb ik het idee, qua gevoeligheid ofzo bijv. (correct me if i'm wrong).
Ben benieuwd wanneer hij beschikbaar komt. Zou wel mooi zijn dat al in ieder geval van -20c tot +200c kan. MSX is leuk, maar voor mij niet direct noodzakelijk. Wil graag in huis het nodige gaan ontdekken qua warmtebronnen, isolatie e.d.

Daarnaast is het natuurlijk ook heel gaaf speelgoed, geef ik toe. Echter de vrouw wil dat ik op zijn minst het ding terugverdien aan verbeteringen die ik dan aanbreng :P Echter met nieuwbouw uit 2010 wordt dat wel lastig....

Voor de volledigheid, ik heb een S5 met Android.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 29-06-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" kreeg "Delivery Estimate: 31 Jul 2015 - 18 Aug 2015" te zien voor de Android versie...

De iOS versie is al te koop.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:48
catchingfire schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:30:
[...]

De Android voor mij:

Item(s) Subtotal:£199.99
Postage & Packing:£4.14
Before Tax Total: £204.13
Order Total:£204.13

Kan zo de euro's niet zien.

Delivery Estimate: 31 Jul 2015 - 18 Aug 2015
Hoe komen jullie op die lage verzendkosten?
Bij mij zijn de verzendkosten £10.47 (zowel als ik op de FLIR site kies via amazon te kopen, als via FLIR zelf.)
Hebben ze misschien de verzendkosten recent aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Ze hebben idd de verzendkosten aangepast. Zojuist even hetzelfde proces doorlopen als bij mijn bestelling van 29 juni en er staat nu £10.47 terwijl het £4.14 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hier loopt overigens een draadje met soms wat nieuws over nieuw FLIR spul: http://www.eevblog.com/forum/testgear/new-flir-products/150/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, staan ook plaatjes van de binnenkant (printplaatje, Lepton module) van de FLIR One SE in (iOS versie).

Binnenkort als ik creditcard heb ga ik de Android versie maar preorderen.

offtopic:
Iemand nog belang bij mijn FLIR One v1? Past op iPhone 5 / 5s, maar als je plastic wat wegsnijdt ook op een iPhone 6 schijnt het.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 02-07-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
http://www.eevblog.com/fo...ucts/msg703332/#msg703332

"Ok so I have found that you can adjust the parallax error manually. By just touching and holding on the image a slider will show up which lets you adjust how the two images stitch. Not automatic but it works.

I can now get closeups to align perfectly."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Weet er iemand of het mogelijk is om een schaal te tonen op de foto? Dus zwart=15.6° , wit=25.3°
Ik had eens gehoord dat dat enkel kon met FLIR software op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij bij de One v1 alleen gelukt op de computer met FLIR software ("FLIR Tools" dacht ik) idd. Wel handig trouwens, je kunt dan een gebiedje selecteren waarin hij dan automatisch de hoogste en laagste temperatuur zoekt en markeert.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:18:
Het is mij bij de One v1 alleen gelukt op de computer met FLIR software ("FLIR Tools" dacht ik) idd. Wel handig trouwens, je kunt dan een gebiedje selecteren waarin hij dan automatisch de hoogste en laagste temperatuur zoekt en markeert.
Handig wel, maar vind het toch lichtjes bizar dat dat niet meteen op de telefoon kan...
Als je de schaal niet kent weet je niet op het zwarte puntje 10° is en het witte puntje 25° is of dat het zwarte puntje 20° is en het witte puntje 21°.
In het eerste geval zou je kunnen denken dat er een probleem is met de isolatie van je woning. In het tweede geval is het perfect normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt volgens mij wel een marker toevoegen op een punt naar keuze om de temperatuur te bepalen. Weet alleen niet of dat er maar één is of dat je er meerdere kunt toevoegen.

Maar ik ben het met je eens, het kan voor een vertekend beeld zorgen. Je wilt wel een schaal erbij hebben zodat je een idee hebt waar je naar kijkt.
Het was mij ook al opgevallen destijds: ThinkPadd in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera". Plaatje in die post is dus NIET van de app, maar na bewerking door de PC software.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dus dit kan niet in de app?:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2015/06/flir_20150630T1151401.jpg
(bron: http://www.slashgear.com/...android-hands-on-30391243)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is mij met de One v1 nog niet gelukt nee..... misschien dat het een instelling is ergens in de app, of dat het alleen met de One 2nd edition wel kan, maar dat lijkt mij vreemd.

Met de PC software kan het dus wel. Die spotmeting kan overigens wel met de app.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Voor hoever ik het begrijp:
  • Het puntje op jouw foto dat aangeduid staat als 23° kan wel
  • Echter weet je niet of dat nu een beetje heter of veel heter is dan het paarse errond. Nu zijn daar 2 mogelijkheden voor.
  • Ofwel een ander puntje plaatsen in het paarse met de temperatuur erbij. Dit kan vermoed ik enkel in de Computer FLIR software
  • Ofwel een legenda zoals op jouw foto. Dit kan vermoed ik enkel in de Computer FLIR software
  • Kortom als je een foto neemt van je muur en je ziet een stuk met een donkerdere kleur en je vermoed dat er daar misschien geen isolatie zit heb je 2 mogelijkheden.
  • Ofwel laad je de foto in de computersoftware
  • Ofwel neem je twee foto's de eerste met een puntmeting voor de temperatuur van het normale deel van de muur. Een andere voor het donkerdere deel. Pas dan weet je of er een verschil is van 0.5° of van 5°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een beetje serieus met de foto's aan de slag wil zou ik sowieso de foto's overzetten naar je PC en met de FLIR Tools software aan de gang gaan. Heb je veel meer mogelijkheden. En je kunt ook een rapport genereren met daarin de foto's, waarden van de meetpunten, evt. opmerkingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Er is echter ook weer een "Flir Tools Mobile" app...

De Seek Thermal kan overigens wel high-low temps laten zien (middels crosshairs)

[ Voor 45% gewijzigd door catchingfire op 03-07-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682162

De nieuwe Flir One voor iOs en Android zal binnen enkele weken beschikbaar zijn.
De versie enkel voor Iphone 5(s) heb je nu voor 180€ excl btw.
Meer info op http://www.flir.eu/flirone/content/?id=62912

[ Voor 28% gewijzigd door teacher op 04-07-2015 15:23 . Reden: O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik zou het toestel kopen nu voor mijn woning in aanbouw, maar wil het ook de komende vele jaren sporadisch (bvb 2 keer per jaar of zo) kunnen blijven gebruiken voor allerhande kleinigheidjes.
Op dat vlak vraag ik me af hoe toekomstproof de Flir One is in vergelijking met een standalone toestel.
Als de gsm's plots niet meer met een micro-usb maar een andere standaard werken.
Als Android een nieuwe versie krijgt en FLIR besluit de apps niet te upgraden naar deze versie
Als Android uit de gratie valt en er een ander OS plots dominant word in de smartphonemarkt.
...
Een standalone toestel heeft daar geen last van maar een toestel dat afhangt van mijn smartphone wel.
Niet dat ik ooit bereid zou zijn €700 neer te tellen voor een standalone toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door quizzical op 03-07-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat dat wel meevalt. Wat dat betreft zit je met een microUSB variant veiliger dan met een Apple variant. Apple gebruikte voorheen een brede 30-pins connector en nu die Lightning-connector. Terwijl niet-Apple smartphones al een aantal jaren microUSB gebruiken.

En stel dat het wel ineens anders loopt, dan kun je toch je smartphone behouden speciaal voor de FLIR? Als je gewoon niet update dan zal het dan heus wel blijven werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Daar komt bij dat de sensoren ed ook veranderen/beter worden. Dus ook je standalone toestel zal na verloop van tijd achterhaald zijn. Uiteraard kan zowel het toestel als de add on versie nog wel werken en voldoende zijn naar een paar jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Flir One v2 veel goedkoper dan bij Amazon.co.uk:
http://nl.rs-online.com/w...Term=flir+one&h=s&sra=oss

Alleen duurt 't nog ff voor ze de Android op voorraad hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 06-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:06:

Dat is niet verkeerd :9

Maar de Android versie duurt bij FLIR zelf ook nog een tijdje.
Ga hem maar bij RS-Online preorderen denk ik. Kun je daar trouwens wel als particulier bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:06:

Nou heel veel scheelt het ook niet, maar idd het scheelt wel :D

RS € 277,09
Amazon € 286,74 (in mijn geval dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik zie 229euro staan en gratis verzenden.. of zitten er nog allerhande adders onder het gras?

edit: ah BTW... dan laat maar... bestel ik liever via het officiële FLIR kanaal.

[ Voor 31% gewijzigd door catchingfire op 06-07-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:20:
Ik zie 229euro staan en gratis verzenden.. of zitten er nog allerhande adders onder het gras?
Totaal excl. B.T.W. € 229,00
B.T.W. € 48,09
Totaal incl. B.T.W. € 277,09

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Het kost nu via FLIR £210.46 (vanwege verhoogde verzendkosten) ofwel €294 dus €277.09 is weldegelijk een goeie prijs.
Maar: wie kent RS-online? Waarschijnlijk heb je hem een stuk sneller via FLIR zelf als je haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Precies, alleen al daarom en vanwege mogelijke garantieperikelen ga ik gewoon via flir/amazon.co.uk.

Nu ik wat aan het vergelijken ben heeft de Seek toch ook wel leuke dingen tov de Flir One
- hogere temp-range
- temp-scale
- min-max temp crosshairs
- temp-threshold
- flir one geeft de temperatuur volgens mij maar voor een paar seconden aan nadat ie gekalibreerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
(jarig!)
esben schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:35:
[...]
Maar: wie kent RS-online? Waarschijnlijk heb je hem een stuk sneller via FLIR zelf als je haast hebt.
RS-online leverde ook als een van de eerste de Raspberry Pi.
Een mega-operatie, maar ze leverden uiteindelijk wel, al waren ze toen wel langzamer dan de alternatieve leverancier.
Maar in principe is RS-online een prima toko en volgens mij hebben ze in het verleden de levering van de R'pi gewoon enorm onderschat.
Zo'n warmtecamera zal veel minder vraag naar zijn, dus ik verwacht eigenlijk niet dat dat zo lang zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Seek Thermal (XR) is overigens binnenkort via de officiële weg te bestelling via amazon.de. €299 voor de gewone, €349 voor de XR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
catchingfire schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:26:
Seek Thermal (XR) is overigens binnenkort via de officiële weg te bestelling via amazon.de. €299 voor de gewone, €349 voor de XR.
Deze review lijkt te zeggen dat ze de oude FLIR One boven de seek thermal verkiezen.
http://appleinsider.com/a...thermal-imaging-to-iphone
Dus de nieuwe FLIR One zou dan toch zeker de beter keuze moeten zijn voor de meesten onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Jeee mijn flir is onderweg, 15e komt ie aan volgens flir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
PolderPloer! schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:08:
Jeee mijn flir is onderweg, 15e komt ie aan volgens flir.
PICS or it didn't happen :9
Iphone versie veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
esben schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:06:
[...]

PICS or it didn't happen :9
Iphone versie veronderstel ik?
Ja iPhone 6 versie, zodra het binnen is zal ik qat later zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Dubbele post bij hoge uitzondering:

Flir one is binnen! Foto's volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik plaats even een reactie om je de schaamte van een triple post te besparen wanneer je de foto's plaatst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik kreeg melding dat er een firmware update voor me flir one se is.
maar nu krijg ik de melding dat de firmware mislukt is en krijg ik elke keer de melding dat ie geupdate moet worden voordat ik verder kan :(

iemand een idee om dat uit te zetten ?

edit op andere iPhone is het gelukt.. toch niet .. nu de melding sluit uw flir one camera aan :'(

hij werkt maar ben er niet blij mee, valt regelmatig uit, als ik hem iets naar links of rechts beweeg komt er een zwarte lijn in beeld, sluit niet helemaal strak aan de iPhone waardoor er beweging in blijft

[ Voor 38% gewijzigd door Slux op 16-07-2015 07:17 . Reden: bevinding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou een melding inschieten om aanspraak te maken op garantie. Van een dergelijk duur apparaat mag je wel beter verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijne is ook binnen,
Deze week even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heeft iedereen nu geprobeerd de firmware te updaten en mislukt dat overal? Waar blijven de picas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ik zie heel vaak deze lijn in beeld
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51849620/FLIR0017.jpg

zodra ik een foto maak of de camera wat beweeg is het weg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51849620/FLIR0018.jpg
ik wel onder de indruk van de beelden wat er uit dat kleine apparaatje komt

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 17-07-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Mr. Noodle, ik ben benieuwd naar het afstands bereik van de Flir bij buitengebruik.
Is het mogelijk dat je een keer 's avonds een buitenfoto maakt met ver kijk bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Theo74 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:04:
Mr. Noodle, ik ben benieuwd naar het afstands bereik van de Flir bij buitengebruik.
Is het mogelijk dat je een keer 's avonds een buitenfoto maakt met ver kijk bereik?
bij een kennis in de tuin afstand 10meter, zal vanavond nog een paar betere maken
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51849620/IMG_0547.JPGAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51849620/IMG_0548.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
(jarig!)
Hoe nauwkeurig in absolute zin zijn dergelijke IR-metingen die de temperatuur aangeven?
Bij een object buiten is dat wat lastig te zeggen, maar stel dat je de tip van een (geijkte) thermometer zou meten, wat is dan de verwachte tolerantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
+/-5c gemiddeld, maar ik ben ook wel 10+ tegen gekomen
blijft moeilijk als de bron ergens inzit heb je al weer andere waardes dan het open is

[ Voor 93% gewijzigd door Slux op 20-07-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
En het ligt aan de emissiewaarde van het materiaal. Waarom is de absolute temperatuur zo belangrijk, vaak gaat het om de verschillen. Absolute temperatuur zou ik indien nodig op een andere manier meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
(jarig!)
Op mijn werk (inmiddels ex-werkgever, begin volgende maand ergens anders) maken ze meetmachines.
Die werken op de micron nauwkeurig en dus is een stalen object van 10 cm lengte maar liefst een micron langer als het 1 graad warmer is.
Dus tijdens kalibratie moet je ook echt handschoenen gebruiken om te voorkomen dat het spul warmer kan worden wat je vast pakt.

Ik had het idee dat het meetproces misschien versneld zou kunnen worden door dingen te meten met een thermische camera.
Nu moet je namelijk moeizaam de temperatuur aflezen van een losse thermometer die op het meetmiddel ligt. (nog niet digitaal, helaas)

Maar goed, als de temperatuur niet tot op 1/10e graad nauwkeurig bepaald kan worden (absolute afwijking) dan gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heb er al even naar gezocht maar kan het niet vinden.. weet iemand of er micro-usb "reverser" adapters te krijgen zijn ergens? Zodat een Seek Thermal/Flir One op elke Android phone aangesloten kunnen worden zonder kabeltje.

Zoiets, maar dan aan de andere kant geen usb-c maar ook micro-USB, maar dan "reversed":
Afbeeldingslocatie: http://g02.s.alicdn.com/kf/HTB1FaWNHVXXXXXKXXXXq6xXFXXXn/Reversible-Super-Speed-USB-3-1-Type.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn nog best lastig te vinden en als je er eentje vind is het maar de vraag of ze wel alle 4 de aders (voeding, 2x data, gnd) bevatten, soms bevatten ze ook alleen voeding en gnd zodat het een charge-only kabel is.

Tenminste dat is wat ik op Google / EEVblog tegenkwam.

Afgelopen weekend de FLIR One v1 verkocht, deze week de SE versie (Android) maar eens pre-orderen :9 Hoef ik vriendin ook niet meer steeds lastig te vallen of ik haar iPhone even mag bietsen :+

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ThinkPadd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:30:
Zijn nog best lastig te vinden en als je er eentje vind is het maar de vraag of ze wel alle 4 de aders (voeding, 2x data, gnd) bevatten, soms bevatten ze ook alleen voeding en gnd zodat het een charge-only kabel is.
Ik zit me af te vragen of het niet zelf te maken is. Middels een micro-usb kabel en zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.buytec.co.uk/ekmps/shops/buytec1/images/genuine-apple-lightning-to-micro-usb-adaptor-1599-p.jpg

Die adapter netjes openzagen, lightning-spul verwijderen en er een micro-usb kabel in frotten. Wat epoxy erin en het zaakje weer dichtplakken?

Zit naar deze items te kijken, kosten maar een paar euro, is het proberen waard:
http://www.ebay.nl/itm/LO...in_71&hash=item58c1c88b21
http://www.ebay.nl/itm/Ap...in_71&hash=item1c4fc691ce

[ Voor 20% gewijzigd door catchingfire op 20-07-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Ik zit me af te vragen of het niet zelf te maken is. Middels een micro-usb kabel en zo'n ding:
[afbeelding]

Die adapter netjes openzagen, lightning-spul verwijderen en er een micro-usb kabel in frotten. Wat epoxy erin en het zaakje weer dichtplakken?
Is nog best lastig om het netjes te krijgen denk ik hoor. Zie ook http://www.smragan.com/20...rmal-imager-htc-dna-hack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De Flir One Android lijkt "klaar"... en zo te zien zonder converter-kabeltje voor reversed micro usb aansluitingen: YouTube: FLIR One Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 22:19
*knip*, voor dit soort dingen is er V&A

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2015 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Conrad heeft de Android versie ook al op de site staan: https://www.conrad.nl/nl/...20-tot-120-c-1374119.html (leverbaar in ca. 3 weken).

Qua garantie is het handiger om hem daar te bestellen denk ik? Of heb je ook 2 jaar garantie als je via FLIR uit de UK besteld?
En kan iemand die het Android model rechtstreeks bij FLIR heeft besteld, aangeven wat hij/zij precies moest betalen (in Euro's)? Ben wel benieuwd of er nog prijsverschil is tussen rechtstreeks bij FLIR of bij Conrad.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het iOS model is reeds beschikbaar: https://www.conrad.nl/nl/...60-x-120-pix-1374118.html

Edit: (21:53) Zojuist besteld, zal het hier melden als ik meer weet over leverdatum/als ik hem binnen heb.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2015 21:53 . Reden: members-only tags... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dat is ongeveer 20euro goedkoper dan via het officiële Flir-Amazon.co.uk kanaal, is nog niet afgeboekt dus kan het niet precies aangeven. Daar wordt overigens gesproken over 1jr garantie.

Wat die 2jr garantie betreft, ik zie dat je daar een vinkje voor moet zetten wat 24euro extra kost? Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:36:
Dat is ongeveer 20euro goedkoper dan via het officiële Flir-Amazon.co.uk kanaal, is nog niet afgeboekt dus kan het niet precies aangeven. Daar wordt overigens gesproken over 1jr garantie.

Wat die 2jr garantie betreft, ik zie dat je daar een vinkje voor moet zetten wat 24euro extra kost? Hoe zit dat?
In NL heb je standaard 2 jaar garantie. Dat vinkje wat je daar ziet kun je garantie mee bijkopen. Volgens mij koop je dan 24 maanden garantie bij, zodat je op 48 maanden (4 jaar) komt i.p.v. 24 maanden (2 jaar). Vind het overigens maar een wazige optie, er staat niets bij over de voorwaarden daarvan. Wat valt er wel onder en wat niet bijvoorbeeld :?

Heb die optie ook niet gekozen, 2 jaar garantie vind ik voldoende. Ook omdat het in NL qua wetgeving vrij goed geregeld is, zelfs na de garantietermijn, zie: http://www.consumentenbon...e/buiten-garantietermijn/ bijvoorbeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:53:
De Flir One Android lijkt "klaar"... en zo te zien zonder converter-kabeltje voor reversed micro usb aansluitingen: YouTube: FLIR One Fun!
En helaas staat er nu: Availability: Mid-August waar er eerst July stond.
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.