Leuk plaatje!
Luchtlek langs de leidingen, of topkoeling/thermosifoneffect?
Groet, Cp
Luchtlek langs de leidingen, of topkoeling/thermosifoneffect?
Groet, Cp
Anoniem: 636436
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 636436 op 28-11-2014 18:27 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 28-11-2014 18:21 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 01-12-2014 20:11 ]
Wellicht te laat, of je bent al geholpen. Maar als het nog van toepassing is weet ik wel een bedrijf die deze camera's verhuurt.yzf1kr schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:51:
Waar kan ik in het zuiden van het land tegen een redelijke prijs een warmtebeeld camera huren?
Ik heb het probleem dat in een deel van ons pand warm water uit de koudwaterleidingen komt, waarscheinlijk heeft de vorige eigenaar iets verkeerd aangesloten, of is er iets stuk.
Nu moet ik proberen uit te vinden waar de fout zit, maar ik weet niet hoe de leidingen lopen, dus hoop ik met een warmtebeeld camera uit te kunnen vinden welke route het warme water volgt.
Het zou voor de periode van 19-23november zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door bodejodel op 04-12-2014 10:42 ]
Klus page: http://klusthuis.blogspot.com
Kun je eens laten zien hoe dat er praktisch uitziet?bodejodel schreef:
Zo'n Blowerdoor is een prachtig instrument. Ik heb hem ook standaard in de auto liggen en gebruik hem bijna dagelijks. Het hele jaar door!
Goede vraag! Ik zou (in de omgeving van Utrecht) ook wel eens wat plaatjes willen schieten van mijn woonhuis om te kijken wat er verbeterd kan worden.liquid_ice schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:46:
Is hier iemand uit regio Eindhoven met een warmtebeeldcamera ?
Ik sta op het punt een koopcontract te tekenen en wil graag eens wat warmte beelden maken van het pand.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2014 15:38 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Dan zou ik hem een keer zelf op moeten bouwen in mijn eigen huis. Ik ga/mag privé geen foto's van mijn werk delen.Anoniem: 636436 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:46:
[...]
Kun je eens laten zien hoe dat er praktisch uitziet?
Groet, Cp
De span is de "auto" setting, maar inderdaad een beetje groot voor deze foto. Ik heb nog wat met de span zitten schuiven, maar ik zie geen extra informatie.bodejodel schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:34:
Je moet je "span" (temperatuurbereik) even aanpassen zodat de beschikbare kleuren beter verdeeld zijn over je hele beeld, dan krijg je een iets beter warmtebeeld. Je beeld zit nu tussen de 10.5 en 16* C terwijl je span tot 21.3*C gaat.
Een andere Velux raam _aan de andere kant van de woning_ had deze koude hoeken niet, maar waarschijnlijk ligt dat aan de windrichting. Helemaal vergeten dat ik geen blowerdoor hebNatuurlijk krijg je als je binnen stookt een nog veel betere weergave van wat er aan de hand is al lijkt het er op deze afbeeldingen op dat er niet zo veel aan de hand is.
https://www.youtube.com/w...feature=youtu.be&t=10m35sAnoniem: 636436 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:46:
[...]
Wellicht dat teacher nog wat budget heeft in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Doe er dan meteen een blowerdoor bijMagic6399 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:25:
[...]
Misschien dat iets zoals er een algemene Tweakers-warmtecamera is?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
WH-MDC05H3E5 14.5000Wsolar /WPboiler Atlantic 270l
Ja, vrij aardig denk ik.
Omdat de kap er nog overheen zit verspreid die kou zich door heel de unit. Hij staat sowieso uit, kun je ook zien, omdat de klep aan de onderkant dicht is. Is gewoon forse infiltratie aldaar.Anoniem: 636436 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:53:
Wat was trouwens de buiten temperatuur bij de foto uit de vorige post? Dat hoeft niet perse infiltratie te zijn, het hele lamellenblok lijkt koud te zijn.
Groet, Cp
Anoniem: 636436 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:46:
[...]
Groet, Cp
[ Voor 7% gewijzigd door Paul C op 13-12-2014 00:20 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Komt door de golflengte. Als je de temperatuur van het raam goed wilt meten kun je er een stukje schildersplakband op plakken.Onbekend schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:50:
Grappig om te zien dat de camera niet door het raam heen kijkt, maar dat het raam als een soort spiegel werkt.
Dat zou goed kunnen inderdaad. Deze kozijnen hebben betere tijden gekend. Ze staan op de nominatie om vervangen te worden. Eerst maar eens sparen.TD-er schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:24:
Kan zijn dat het raam daar onderaan, waar die openhouder gemonteerd zit, wat krom is getrokken.
Er komt namelijk nogal wat kracht op te staan als 'ie op een kier staat (niet op de knip).
6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos
Klinkt bekend inderdaad. Ook bij ons is de spouwmuur tussen de woningen niet geïsoleerd. Dat is ook een belangrijke reden geweest om een voorzetwand te plaatsen in de woonkamer tijdens de grote verbouwing. Dat verschil is trouwens duidelijk te merken.zeegerd schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:39:
@mkleinman - over 'schrikken' gesproken: zo liep ik met een warmtebeeldcamera 'gewoon een beetje te kijken' in huis, vond op het einde van een binnenmuur (scheiding met buurhuis), waar deze grenst aan de buitenmuur, een opvallend koude plek aan de grond. De buitenmuur zélf was (aan de binnenkant bedoel ik uiteraard) warmer, maar ik weet dat die is voorzien van een dikke laag isolatie. De plek is ook met de hand duidelijk voelbaar, de FLIR dacht aan 3-6 gr C slechts. Dat merk je wel tav een binnentemp van ca 20 gr C.
Ik wist het niet, maar de bouwer bevestigde het: spouwmuren tussen huizen worden meestal niet geïsoleerd. De koude komt er uiteraard in via de buitenmuur, het gedeelte waar de binnenmuren beginnen tav de buitenmuur zal dan vermoedelijk ook niet geïsoleerd zijn. Klinkt als een kortzichtige besparing, want achteraf vullen is vast veel duurder. Weet niet of dat (financieel) de moeite waard wordt om alsnog te doen; de rest van het huis is behoorlijk goed geïsoleerd.
Er is nu een potje voor de mensen die al aardbevingsschade hebben gehad.zeegerd schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:42:
Voorzet is ook een oplossing inderdaad; áls we iets gaan doen wordt het vermoedelijk toch eerder isoleren van de spouw, vind het wat netter (vermoedelijk ook duurder, maar wie weet komt er binnenkort nog wat subsidie vrij hier in Groningen, met al die aardebevingen).
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s
Speel ook Balls Connect en Repeat
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Anoniem: 646809
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 05-01-2015 08:28 ]
Voor goede inspecties is die "pixelresolutie" wel van belang. Het is gewoon nodig om soms wat overzichtsfoto's te maken. Als je incidenteel een gericht detail inspecteert kom je ook wel met een lagere "pixelresolutie" weg. Je hebt met 160x120 gewoon 4x zoveel foto's nodig om dezelfde informatie over te brengen als met 320x240. En dan heb je nog niet het voordeel dat het 1 foto is, waardoor je meer overzicht hebt. Je moet dus veel meer foto's schieten en veel langer rapporteren.Anoniem: 646809 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:57:
Niet helemaal de eerste Post maar opnieuw actief binnen tweakers.
Eigenlijk ben ik niet helemaal van het licentie loos gebruik maken van producten.
Al ben ik wel voorstander van open source maar dat de hack van de E4 eigenlijk ook niet, jammer eigenlijk ik denk dat een platform is waar best leuke en handige tools op te ontwikkelen zijn.
Ook ben ik weer niet roomser dan de paus en gezien het niet mijn doelstelling is om de camera volledig te gaan gebruiken voor gebouwinspecties heb ik toch de E4 besteld, als goed is ligt hij morgen om 7 uur bij de groothandel klaar.
Voor alsnog wil het toch eerst met het boek gaan proberen, het is niet dat ik complete gebouwinspecties wil gaan verrichten (al is dat natuurlijk wel een keertje leuk voor thuis), het zal voornamlijk zijn als extra middel om probleem gericht tot een betere beeldvorming te komen.
Ik verwacht dan ook dat met de theorie uit een boek een goede basis gecreerd kan worden voor de praktijk, ik heb het idee dat zoals met de meeste zaken men in de praktijk het snelste en beste leert en dan het uiteindelijk de ervaring is die het hem doet.
En mocht het niet voldoende zijn dan volg ik als nog een curusje.
Dan heb ik toch nog een vraagje over de resolutie, ik begrijp hoe hoger hoe meer detail, maar als het om kleine objecten gaat dan is de resolutie in verhouding toch hoger.
Ik hoor hier vaak dat de resolutie minimaal 320x240 moet zijn maar zie dan ook foto's van gevels gepost worden waar het mij eerder om een detail zoals een hoek een raam etc gaat dat zou in principe toch dan toch ook met een lagere resolutie kunnen, of heb ik het dan fout?
Heeft er hier toevallig ook iemand ervaring met de ( "software update") van de E4?
diskeltische lurker
Dat bedoelde ik met E4+.technopeuter schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:45:
En na fw update? Is hij dan wel geschikt?
Ik denk dat je even moet teruglezen wat ik schrijf. Je gooit het zelf op het ruisniveau, maar dat is iets wat normaliter grotendeels een eigenschap van de sensor is: die is echter duidelijk vergelijkbaar (zo niet identiek) bij de E4 en de E8.Paul C schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:10:
Je gelooft me niet he?![]()
![]()
[afbeelding]
Links is dus de gehackte E4 en rechts is een T400 met 50mK gevoeligheid.
Ik denk dat een groot deel van het verschil ook komt door de véél kleinere lens van de E4. Dit is net als bij normale camera's: kleinere lens vangt minder straling, dus een zwakker signaal.
That I can see in a glance a hot circuit breaker, leaks around windows and doors, an overheating electronic component for $200 is really amazing.
[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2015 11:20 ]
[ Voor 13% gewijzigd door bodejodel op 13-01-2015 13:31 . Reden: Plaatjes werkten niet ]
De plaatjes doen het niet. Zet ze anders even op www.imgur.com o.i.d.bodejodel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:07:
Kort geleden [..]
[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 13-01-2015 07:10 ]
Dat zijn inderdaad erg mooie opnamen voor een 160*120 camera. Ik heb even het zelfde palet ingesteld en een vergelijkbare scene opgezocht. Met mijn hoog contrast RainbowHi palet leveren kleine temperatuurverschillen al een hoog contrast op. Handig voor het opsporen van lekkages, koudebruggen, luchtlekkages en dergelijke, maar je krijgt al snel iets wat lijkt op ruis.mkleinman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:22:
[...]
We bedoelen hetzelfde, ik heb de foto al aangepast. Ik zal ze later vandaag posten.
Ik heb de schaal aangepast van de foto's. De min/max zijn nu gelijk op beide foto's.
Zonder superresolution.
[afbeelding]
En met
[afbeelding]
En foto's van mijn schuifpui. ( temperatuurschaal is hetzelfde op beide foto's ).
[afbeelding]
NA
[afbeelding]
Thanks! Ben ook best tevreden met mijn camera.bodejodel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:12:
IDat zijn inderdaad erg mooie opnamen voor een 160*120 camera. Ik heb even het zelfde palet ingesteld en een vergelijkbare scene opgezocht. Met mijn hoog contrast RainbowHi palet leveren kleine temperatuurverschillen al een hoog contrast op. Handig voor het opsporen van lekkages, koudebruggen, luchtlekkages en dergelijke, maar je krijgt al snel iets wat lijkt op ruis.
[ Voor 19% gewijzigd door mkleinman op 13-01-2015 16:51 ]
Heb ik zojuist even geprobeerd. Onverbeterd 28,8, na UltraMax 30,5 in dezelfde area.Paul C schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:39:
@bodejodel:
Leuke vergelijking!
Heb je ook een warmtebeeld van een heet object met een afmeting significant kleiner dan je IFOV en dan een area over die spot leggen met een max. temp. vermelding erbij? Dan kunnen we hopelijk echt de kracht van UltraMax zien!
Altijd leuk!mkleinman schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:49:
[...]
Anders misschien leuk / interessant om met een aantal bezitters van warmtebeeldcamera's binnenkort een keer af te spreken ( uiteraard met camera ). En uiteraard foto's maken en ervaringen te bespreken? Dat gaat een goudmijn aan foto's opleveren en ook om die foto's te kunnen vergelijken.
[ Voor 27% gewijzigd door bodejodel op 15-01-2015 10:21 ]
Bedankt voor de tip; ik heb hem ook besteld bij Jerry en zojuist ontvangen. (Net als jij anderhalve week gewacht)mux schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:48:
Ik heb eindelijk een warmtecamera gekocht, en wel de door vele mensen al maanden in de gaten gehouden Seek Thermal. Nieuw van eBay uit Canada gekocht bij jerryjeudy. Totale kosten incl. import kwamen neer op €226,11. Van bestellen tot ontvangen was ca. anderhalve week. Ik heb geluk gehad dat ik geen BTW hoefde te betalen, enkel inklaringskosten.
Mijn camera heeft daar geen last van voor zover ik weet. Die calibreert zich regelmatig. ( Af en toe irritant als je net een foto wil maken ).mux schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:28:
De temperatuurmeting is altijd sterk afhankelijk van de emissiviteit van het voorwerp waar je naar kijkt en de interne temperatuurcompensatie. Je zult ook zien dat de camera denkt dat alles 20 graden is als je net van binnenshuis naar buiten in de vrieskou stapt. Da's gewoon een fundamentele limitering van warmtecamera's.
Flir heeft inmiddels zijn antwoord op de Seek gegeven met hun eigen gelijkvormige variant, de FlirOne Second Edition: http://www.flir.com/flirone/mux schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:21:
Het is op zich ook mogelijk dat Flir hun One herontwerpt zodat hij daadwerkelijk bruikbaar is. Die is immers al wél in Europa verkrijgbaar, en het is al een jaartje geleden dat hij is geïntroduceerd. De Lepton is wel echt een betere sensor dan die in de Seek, dus misschien dat je over een paar maanden voor ruwweg hetzelfde geld een betere camera kunt kopen.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
[ Voor 27% gewijzigd door Theo74 op 29-01-2015 09:05 ]
Anoniem: 479736
[ Voor 7% gewijzigd door mkleinman op 18-02-2015 14:57 ]
altijd even kijken wat voor artikelen zo'n account eerder verkocht (makeup alert) http://feedback.ebay.nl/w...edback&myworld=true&rt=nccatchingfire schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:25:
Wat zou hiermee aan de hand zijn? Rating van de seller is wel oké echter...
http://www.ebay.nl/itm/Se...ain_0&hash=item3cf558414a
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, maar het zijn wel verschillende kopers, veel verschillende artikelen, lijkt op een soort "pallet van de wagen"-achtige spullen die hij/zij verkoopt. En de scores zijn niet alleen van de laatste paar weken/maanden. De titel van de veiling is gekopieerd van andere veiling, evenals de foto's die zijn gebruikt.franssie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:33:
altijd even kijken wat voor artikelen zo'n account eerder verkocht (makeup alert) http://feedback.ebay.nl/w...edback&myworld=true&rt=nc
dus ... fishy.
[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 17-03-2015 09:53 ]
[ Voor 33% gewijzigd door mux op 18-03-2015 09:42 ]
FLIR has taken a two-pronged approach at addressing the complaints with the device. First, the existing iPhone-shaped FLIR One devices have been reduced in price to $249.
Then, before the end of this year FLIR will be releasing a redesigned, much tinier sequel to the original.
The new device will also be called the FLIR One (not “FLIR Two,” as much as that seems like a gimmie of a product name), and it will come in both Lightning and microUSB flavors and plug into whatever kind of modern smartphone you might have (provided it has one of those two interfaces—sorry, 30-pin iPhone users).
Hier ook, maar als de 'oude' in de uitverkoop gaat, komt wellicht snel de nieuwe!ThinkPadd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:13:
Ik wacht nog steeds op de nieuwe versie, voor Android: http://arstechnica.com/ga...aller-works-with-android/
l'art pour l'art
l'art pour l'art
Dat is vrij eenvoudig: water verdampt en daardoor koelt de omgeving heel erg hard af. Water zie je dus als een heel erg donkerblauwe vlek op de foto. Als die vlek in je plafond zit kun je ter plekke een vochtmeter gebruiken om het vochtgehalte te bepalen: dit is dan de bevestiging dat daar echt vocht in het materiaal zit. Met de IR camera kun je dan eventueel weer boven het plafond kijken wat de bron van alle ellende is.art schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:20:
Toen het twee weken geleden zo hard waaide kwam er om 01:00 uur ineens een straaltje water uit het plafond boven ons bedNaar het schijnt kun je ook vochtproblemen opsporen met een warmtebeeldcamera. Maar hoe?
Als je goed kijkt staat de maximaal gemeten temperatuur op 27,8 graden, dus 'minder leuk' lijkt mij eerder 'vrij normaal'.
Er is niks mis met de normale werking van de trafo, die werkt precies zoals die 30 jaar geleden is ontworpen, helemaal veilig.Theo74 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:42:
[...]
De maximale temperatuur van de beltrafo ligt hier bijna 10 graden onder lichaamstempertuur, dus niks mis mee.
www.wigle.net
Daar heb je zeker een punt en dit geldt dan meteen voor alle transformatoren in huis.Fornax445 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:24:
[...]
Er is niks mis met de normale werking van de trafo, die werkt precies zoals die 30 jaar geleden is ontworpen, helemaal veilig.
Het probleem is echter dat ding vrij groot is en over het hele oppervlak boven de 25 graden is, dat wijst er op dat ie best veel warmte produceert. Dan moet je denken aan zo'n 5-12W continu electriciteitsverbruik terwijl er niemand aan de bel hangt, toch 10-24 Euro per jaar.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq