Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterharte
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-11-2024
@Thinkpad,

Dank voor de reply, Aansluiting zit in het midden... (Blok met thermostaatknop)
Zal hem posten in jouw voorgestelde forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
peterharte schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:06:
Heb sinds eergisteren een Flir-One voor IOS. (op voorraad bij Conrad 275,-; bezorgt in 2 dagen)
...
Ik kijk nu op de site van Conrad, maar kan helemaal geen Flir one terugvinden? Sowieso heb ik 'm voor Android nodig, maar ik zie 'm ook niet voor iOS staan?

Een hele zooooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
BlackB1rd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Ik kijk nu op de site van Conrad, maar kan helemaal geen Flir one terugvinden? Sowieso heb ik 'm voor Android nodig, maar ik zie 'm ook niet voor iOS staan?
Zo-te-zien alleen ios, en staat alleen op hun zakelijke site (met ex. Btw prijzen)
http://business.conrad.nl...-C-160-x-120-pix?ref=list

[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 06-03-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 12-09-2024
maxnl schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Zo-te-zien alleen ios, en staat alleen op hun zakelijke site (met ex. Btw prijzen)
http://business.conrad.nl...-C-160-x-120-pix?ref=list
Ah thanks, wist niet dat Conrad een aparte site voor business had. Jammer idd alleen iOS. Even wachten vind ik niet erg, maar nu al ruim anderhalve maand verder en nog geen indicatie wanneer het verstuurd wordt (althans, de indicatie bij de order is tussen 16 februari en 4 maart :X)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

Felyrion

goodgoan!

Felyrion schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:43:
Lijkt overal grondig uitverkocht. De verkoopkanalen van FLIR zelf ook. Ik heb er zelf ook ééntje in bestelling staan via FLIR Belgie voor een maand ofzo. Ik verwacht hem voorlopig nog niet..
Waarempel, viel dan toch mee, kreeg vandaag bericht van Amazon dat hij verzonden is :)
Dear Customer,

Thank you for your order from FLIR Systems. Fulfilment by Amazon has shipped the following items. This completes your order.
You can track your shipment by visiting [....]

Dispatched via TNTNL (estimated delivery date: 15/03/2016 GMT) Tracking No: [...]
--------------------------------------------------------------------------
Qty Item
--------------------------------------------------------------------------
1 FLIR ONE for Android
SKU:435-0003-05-00

[ Voor 28% gewijzigd door Felyrion op 12-03-2016 23:51 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
Mijn Flir one is al overleden :( Afgelopen zondag viel hij uit en wilde niet meer aan. Ook geen lampje meer bij opladen. Crap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:25
Kun je de accu ook loshalen?
Dat wil soms wel eens helpen bij apparaten die ineens niets meer doen.
Dus een tijdje compleet spanningsloos om 'm te resetten en te voorkomen dat je de accu te ver leeg trekt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Nee, volgens mij kun je niks bij de Flir One loshalen. Inmiddels is hij teruggestuurd naar Conrad. Kwam er achter dat ze de Flir One niet meer in hun assortiment hebben. Ze zullen kijken of ze hem kunnen repareren, anders krijg ik geen nieuwe vertelde de man aan de servicelijn. Dan wordt het een creditnota of vervangend model. Het beste zou zijn dat ze hem gewoon kunnen repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:04
Je hebt helemaal geen Flir One meer nodig:

https://www.milieucentraa...mp-dwars-door-muren-heen/

Alleen jammer dat het wel binnenkort een bepaalde datum is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2024
Vandaag op mijn werk een cursus Introductie Thermografie en Gasfinding gehad. We hebben sinds kort de beschikking over twee FLIR GF320 camera's, en wat kennis over de werking, mogelijkheden en gebruik van deze camera was welkom. Wat een bizarre beelden kan je met deze camera maken, ik snap nu dat thermografie verslavend kan zijn.

De apparaten gaan voornamelijk gebruikt worden voor het opsporen van gaslekkages. Daar zijn de apparaten perfect voor, maar je kan er ook hele mooie warmtebeelden mee maken.
Ik heb nu wel door dat je voor het juiste interpretatie van de gemaakte warmtebeelden een gedegen cursus nodig hebt. Je maakt anders gemakkelijk fouten.

Ik denk niet dat ik dat apparaat thuis mag testen, de prijs is een beetje te hoog om zomaar even te lenen. Maar op m'n werk ga ik zeker weten regelmatig het apparaat gebruiken.....

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 13:40
Dat is ook leuk spul, een middengolf IR camera. Hiermee krijg je een (heel klein stukje van een) hele andere golflengte in beeld dan ik kan zien met mijn gewone lange golf camera.

Ik had niet verwacht dat je bruikbare "normale" warmtebeelden zou kunnen maken met die golflengte. Nu ben ik wel benieuwd.

Mooi dat je doorhebt hoe belangrijk een goede opleiding is!
Met een beetje geluk mag ik binnenkort ook weer in de schoolbanken plaatsnemen voor een vervolgcursus. Ik merk dat ik doordat we niet dagelijks alle aspecten van de thermografie toepassen (ik gebruik het vooral bouwkundig) op de andere vlakken een beetje roestig wordt.

Daarna... wie weet... Level 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525701

Voor de liefhebbers die nog een zoeken, Conrad heeft weer voorraad van de flir one, net een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525701

En ze zijn al weer uitverkocht en verwijderd van de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Bij Amazon durven ze nu geen leverdatum meer te noemen. :'(
Maar hebben wel de prijs verlaagd naar +/- 210 EUR (165 GBP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
maxnl schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:08:
Bij Amazon durven ze nu geen leverdatum meer te noemen. :'(
Maar hebben wel de prijs verlaagd naar +/- 210 EUR (165 GBP)
Vast een restpartij... _O-

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
bodejodel schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:56:
Dat is ook leuk spul, een middengolf IR camera. Hiermee krijg je een (heel klein stukje van een) hele andere golflengte in beeld dan ik kan zien met mijn gewone lange golf camera.

Ik had niet verwacht dat je bruikbare "normale" warmtebeelden zou kunnen maken met die golflengte. Nu ben ik wel benieuwd.

Mooi dat je doorhebt hoe belangrijk een goede opleiding is!
Met een beetje geluk mag ik binnenkort ook weer in de schoolbanken plaatsnemen voor een vervolgcursus. Ik merk dat ik doordat we niet dagelijks alle aspecten van de thermografie toepassen (ik gebruik het vooral bouwkundig) op de andere vlakken een beetje roestig wordt.

Daarna... wie weet... Level 2?
Wat late reactie, maar je kan idd hele mooie beelden maken. Ik zag zelfs de poriën op mijn hand en de bloedvaten op mijn arm. Het apparaat heeft een erg hoge resolutie. De trainer gaf aan dat als je met de GF320 hebt gewerkt, elke andere camera minder is (het woord "bagger" werd gebruikt. :) ) De hier veel besproken FLIR ONE is dan maar een eenvoudig ding...

De opleiding tot level 1 zit er voorlopig niet in, de focus ligt op het gasmeten en we hebben al een aantal level 1 mensen op het bedrijf. Volgend jaar nog een keertje proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:58:
Nee, volgens mij kun je niks bij de Flir One loshalen. Inmiddels is hij teruggestuurd naar Conrad. Kwam er achter dat ze de Flir One niet meer in hun assortiment hebben. Ze zullen kijken of ze hem kunnen repareren, anders krijg ik geen nieuwe vertelde de man aan de servicelijn. Dan wordt het een creditnota of vervangend model. Het beste zou zijn dat ze hem gewoon kunnen repareren.
Conrad was me vergeten, vorige week zelf opgebeld en was niet meer te repareren. Ze boden de Seek aan als alternatief, maar ik wil per se de Flir One hebben en anders niet. Vervolgens hebben ze het geld aan mij gecrediteerd. Nu zit ik dus weer zonder warmtecamera. Heb natuurlijk heel veel van mijn huis onder de loep kunnen leggen, dus ik ben er nog niet zeker van of ik wel nog een nieuwe ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even wachten, het is nu toch veel te warm om een beetje zinnige plaatjes te kunnen maken.
Richting oktober zou ik gewoon eens kijken wat er dan op de markt is en of dat het aanschaffen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Idd. Hopelijk vordert de techniek in een rap tempo. Zou mooi zijn als die ontwikkeling dezelfde vlucht zou nemen als destijds met camera's in mobiele telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:49
Hheb 'n flir one in de USA kunnen bestellen, net op tijd afgeleverd voor de vlucht terug :)
Morgen uitgebreid mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: 'Bouwvakkerstelefoon' met Android en warmtecamera komt volgende maand...
Tegenwoordig ook al telefoons uitgerust met een warmtebeeldcamera. Nu nog hopen dat ze beschikbaar komen in de meer mainstream telefoons, maar vooral ook goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Flir One komt straks bij Amazon.co.uk in de aanbieding.
Kosten beide nu nog £199.00 maar zijn om 11:59 uur in de aanbieding.
Android en iOS.
Moet je wel lid zijn/worden van Prime, maar dat kun je gratis een maand uitproberen.

Misschien leuke opvolger voor m'n Seek Thermal?
Heeft mij in november 2015 €20 minder gekost als ze nu kosten.

EDIT: besteld voor minder dan die Seek Thermal toen kostte...

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 12-07-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoStax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 19:57
Piet91 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:54:
Android en iOS.
Moet je wel lid zijn/worden van Prime, maar dat kun je gratis een maand uitproberen.

Ook, besteld! Dank :)

Dat wordt straks een isolatiefeestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:54:
Android en iOS.

En vanmiddag bezorgd. Ik ben benieuwd.
In ieder geval al wel tof dat ze zelf al twee adapters meeleveren voor als je USB-poort op je smartphone verkeerd georiënteerd is.

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8817/27734761463_536cd1998f_c.jpgFLIR ONE vs. Seek Thermal by Iemand91, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:33:
[...]

En vanmiddag bezorgd. Ik ben benieuwd.
In ieder geval al wel tof dat ze zelf al twee adapters meeleveren voor als je USB-poort op je smartphone verkeerd georiënteerd is.

[afbeelding]FLIR ONE vs. Seek Thermal by Iemand91, on Flickr
Adapter bij de FLIR? Dat is dan nieuw. Ik heb destijds alleen de FLIR gekregen en een microUSB-kabel om hem op te laden. Zou mij juist wel handig uitkomen, ik heb een goedkope microUSB-verlengkabel op eBay moeten kopen om de camera fatsoenlijk met mijn LG Nexus 5 te kunnen gebruiken (die inderdaad de USB-aansluiting precies verkeerdom heeft :( ).

Heb je een foto van die adapters?

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:05:
Adapter bij de FLIR? Dat is dan nieuw. Ik heb destijds alleen de FLIR gekregen en een microUSB-kabel om hem op te laden. Zou mij juist wel handig uitkomen, ik heb een goedkope microUSB-verlengkabel op eBay moeten kopen om de camera fatsoenlijk met mijn LG Nexus 5 te kunnen gebruiken (die inderdaad de USB-aansluiting precies verkeerdom heeft :( ).

Heb je een foto van die adapters?
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8718/28261943942_fc2e10144a_c.jpgFLIR ONE USB-adapters by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8587/27749865793_7834088a79_c.jpgFLIR ONE USB-adapters by Iemand91, on Flickr

Voor de volledigheid; er zat ook een lanyard, een rubber/plastic-achtig opberghoesje (half open) en een USB Type-A naar Micro-USB kabel bij. En 2 stukjes rubber met 3M tape dat tussen je telefoon en de FLIR gaat?

Bij de Seek zat toen ook geen adapter en heb ik ook toen zo'n (relatief dure) adapter uit de VS moeten halen...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 17-07-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handig zeg.

Opberghoesje, USB-kabel, tape had ik ook idd. Lanyard volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9MAlJ7RUMV3JgjCaimcQkbS/full.png

Oeps! :D Nieuwprijs van €4.500 :X

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2016 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
ThinkPadd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:05:
Adapter bij de FLIR? Dat is dan nieuw. Ik heb destijds alleen de FLIR gekregen en een microUSB-kabel om hem op te laden.
Same here.

Maar zie dat we er alsnog eentje bij Flir aan kunnen vragen op: http://www.flir.com/flirone/display/?id=62916
"Consider using the micro USB reversing connector that shipped with your Android FLIR ONE or can be requested here."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Same here.

Maar zie dat we er alsnog eentje bij Flir aan kunnen vragen op: http://www.flir.com/flirone/display/?id=62916
"Consider using the micro USB reversing connector that shipped with your Android FLIR ONE or can be requested here."
Top, dat zijn nog eens tips! Heb er gelijk eentje aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Denk niet dat een vinder zo'n ding gaat ruilen voor een VVV bon :P De meeste vinders zijn niet zo eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Same here.

Hi,

We received your request and will gladly ship a reversing connector to you, watch for another email with tracking information to follow once it ships. The FLIR ONE compatibility list here lists the devices we’ve tested for support - if your device is not on the list the FLIR ONE may not operate correctly. Please do test it and drop me a note back after you receive the connector to confirm whether or not it’s working well for you.

Thanks,
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb er ook een aangevraagd en ga hem ook krijgen, dezelfde bevestiging. Mijn huidige telefoon werkt namelijk goed, maar binnen afzienbare tijd krijg ik een nieuw toestel en die kan wel eens afwijken. Dan heb ik het liever geregeld, want bij mijn One zaten ze niet, ik was een van de eerste.

Wel apart dat ze het zo opsturen zonder enige verificatie. In principe kan iedereen zo'n ding aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wel goed geregeld van hun trouwens. Voor de Seek heb ik er toen een uit de USA moeten halen voor zo'n $15. :X

(Normaal gesproken zou ik zoiets uit China halen maar daar kon ik geen goede adapter vinden en met een kabel werken leek mij niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag het verloopstukje binnengekregen via FedEx.
Gigantische kartonnen envelop (30x20cm ofzo) :X

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2018 16:04 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThinkPadd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:08:
Vandaag het verloopstukje binnengekregen via FedEx.
Gigantische kartonnen envelop (30x20cm ofzo) :X

Heb alleen inmiddels wel een iPhone, dus ik kan niet zoveel meer met de Flir ONE Android.
Mocht er iemand zijn Lightning variant willen ruilen tegen mijn microUSB variant.... stuur maar een DM :)
Ik heb 'm een tijdje geleden ook ontvangen, mega grote envelop.
Hadden ze beter een grote doos naar Nederland kunnen sturen en vanuit nederland envelopjes via PostNL kunnen doen. Dat ze een paar ruggen gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Paar weken geleden zelfs dubbel ontvangen, in twee aparte dozen.

Waarvan een duidelijk geopend was geweest, en voorzien van "customs checked" tape.
Begrepen vast ook niet waarom iemand zo'n gigantische doos per express verstuurd voor een lullig connectortje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 17:07

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik zit al een tijdje te kijken voor een Flir one en nou kan ik er 1 overnemen voor €150.

Echter na nog een beetje rondkijken zie ik eigenlijk overal "Next Generation" staan. Zijn er nou meerdere versies van de Flir one of ben ik nou gek?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar wil je hem mee gaan gebruiken? Android of iOS ?

Er zijn voor iOS twee versies van, de eerste versie was zo'n soort hoesje die je achterop je iPhone 5/5s klikte. Resolutie was 80x60 meen ik. Doet het ook prima (heb hem ook een poosje gehad), maar het nieuwere model (klein dingetje wat je onderop je Lightning-poort klikt heeft keer zo grote resolutie.

Voor Android is er maar één generatie, dat is ook zo'n klein dingetje maar dan met microUSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

ThinkPadd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:19:
Waar wil je hem mee gaan gebruiken? Android of iOS ?

Er zijn voor iOS twee versies van, de eerste versie was zo'n soort hoesje die je achterop je iPhone 5/5s klikte. Resolutie was 80x60 meen ik. Doet het ook prima (heb hem ook een poosje gehad), maar het nieuwere model (klein dingetje wat je onderop je Lightning-poort klikt heeft keer zo grote resolutie.

Voor Android is er maar één generatie, dat is ook zo'n klein dingetje maar dan met microUSB.
Voor Android, maar dat is duidelijk dan! Denk dat ik voor de zekerheid maar even langs ga om hem te testen, is wel weer een uur rijden maargoed...

edit:
en afspraak gemaakt ga m morgen ophalen (en testen natuurlijk :p)

[ Voor 5% gewijzigd door Mattie112 op 30-09-2016 15:29 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

En helaas het gaat niet door, kreeg een mailtje van de verkoper "hij gaat niet aan sorry". Tja als het hier in de buurt was zou ik alsnog wel even langsrijden maar een uur rijden (x 2) is me toch net te gek.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682162

dit hoort in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 04-11-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
Dergelijke verzoeken kunnen prima in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2016 15:17 ]

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27
Gister de Flir One NG Android besteld, komt vandaag met de post!

Eens precies het huis en cv bekijken :D

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Mattie112

Mattie112

PCJR schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:09:
Gister de Flir One NG Android besteld, komt vandaag met de post!

Eens precies het huis en cv bekijken :D
Nice, ik zoek me nog steeds rot op marplaats etc maar ze zijn echt bijna niet te vinden. De winkelprijs vind ik toch net even te duur en ze zeggen altijd "geduld wordt beloond" dus wie weet :)

Post je wel even wat foto'tjes :)

Deze ruimte is te huur!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Even nieuwsgierige vraag wat zouden jullie mij adviseren?

Zelf een FLIR kopen of iemand vragen (tegen vergoeding) om wat foto's te nemen..

In mijn "isolatie" zoektocht ben ik eigenlijk geintressseerd in de grote verschillen wat kan ik bv met budget van 100/200 euro ?

overgens als ik het tegen vergoeding zou doen, zou ik eerst de meest noodzakelijke voor de hand liggende isolatie doen. Wat nu nog work in progress project is :) het is dus een vraag en niet "iemand gezocht"

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 10-11-2016 15:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Mattie112 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:14:
[...]

Nice, ik zoek me nog steeds rot op marplaats etc maar ze zijn echt bijna niet te vinden. De winkelprijs vind ik toch net even te duur en ze zeggen altijd "geduld wordt beloond" dus wie weet :)

Post je wel even wat foto'tjes :)
Tralalala
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T082322.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T082153.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T082453.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T082727.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T082911.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T083208.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T083216.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T083227.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T083914.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/flir_20161111T084042.jpg

Sonos spul best warmtebronnen maar dat wist ik. Ik zou wel een beeld willen hebben met 2 pointers, min temp en max temp. Kon dit niet vinden in de Flir One app, iemand iets anders/beters? :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:59:
[...]
Ik zou wel een beeld willen hebben met 2 pointers, min temp en max temp. Kon dit niet vinden in de Flir One app, iemand iets anders/beters? :>
Dat kan met de 'FLIR Tools' software op je PC: http://www.flir.com/instruments/display/?id=54865

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
CV is net aangegaan, aanvoer 40 gaat langzaam naar 60, hoop foto's:
http://prosier.synology.m...0343067722061616e766f6572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Mooie foto's :)

Ik zit hier nog steeds te twijfelen, wachten tot ik wat 2e hands tegenkom of gewoon lekker aanschaffen....

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
vso schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:53:
In mijn "isolatie" zoektocht ben ik eigenlijk geintressseerd in de grote verschillen wat kan ik bv met budget van 100/200 euro ?
237 op Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:54
Net besloten: toch maar een nieuwe Flir-One besteld :9

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:58
Voor de liefhebber: Mijn Flir 2nd IOS staat op V&A: V&A aangeboden: Flir one 2nd edition for IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
PCJR schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:59:
[...]

......

Sonos spul best warmtebronnen maar dat wist ik. Ik zou wel een beeld willen hebben met 2 pointers, min temp en max temp. Kon dit niet vinden in de Flir One app, iemand iets anders/beters? :>
Temperatuur meten met een FLIR One zal niet meevallen. Je hebt hooguit een indicatie met een flinke afwijking. Het materiaal waarop je de meting doet is nogal bepalend voor de waarde. (de Level 1 cursus duurt 5 dagen en kost een paar centen)
Je kan wel temperatuurverschillen zien met een warmtebeeld camera. Wel leuk speelgoed en je kan wel mooi koude bruggen en warmte lekken in je huis vinden met zo'n FLIR. En daar heb je hem eigenlijk voor....

Leuk [url="file:///C:/Users/Peter%20van%20Driel/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/OMH3B7Q4/Thermal_imaging_guidebook_for_building_and_renewable_energy_applications.pdf"]leesvoer[/url], op pagina 26 een korte uitleg waarom een temperatuurmeting niet eenvoudig is.

[ Voor 12% gewijzigd door drielp op 15-11-2016 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:32
En stroomvreters vinden ;) Daarnaast gebruik ik hem ook voor foutzoeken/testen van electronica: je ziet meteen of er onderdelen te warm worden, zonder natte vingers en electrische schokken :)

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:54
De Flir One app vraagt minimaal Android 4.4 en mijn huidige telefoon draait 4.2.2; is er een andere app beschikbaar, of moet er een nieuwe telefoon komen O-)

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Misschien wordt het inderdaad zoetjes aan tijd voor een nieuwe telefoon ja, KitKat komt uit 2013 zo uit mijn hoofd? Of je kijkt of je er als echte Tweaker een custom rommetje op bakt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-05 12:16
@drielp, je leesvoerlink werkt niet.

nevermind, lang leve google: klik

[ Voor 70% gewijzigd door Knoetie op 18-11-2016 09:54 . Reden: link gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythilus
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-03 09:25
Druk bezig met koude bruggen detecteren maar accu van de flir is wel snel leeg vind ik. Geen koude brug alleen foto van vloer als proef gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3EoeIlaZAH6Oh5yokDAjLxSs/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 846323

Momenteel zijn precies de problemen met levering van de Flir One van de baan.
Bij bol.com besteld en had het de dag nadien mooi bij me thuis.
Leuk toestel wel voor de prijs.

https://www.bol.com/nl/p/...roduct_2_9200000071361454

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

:) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Heeft iemand ervaring het gebruiken van een Flir One i.c.m. een micro-USB naar USB-C adapter?
Ik zou er eentje willen bestellen, maar geen idee of hij op m'n Nexus 5X gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 846323

Slonzo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:16:
Heeft iemand ervaring het gebruiken van een Flir One i.c.m. een micro-USB naar USB-C adapter?
Ik zou er eentje willen bestellen, maar geen idee of hij op m'n Nexus 5X gaat werken...
Wat is je Android versie op je Nexus X5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Anoniem: 846323 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:24:
Wat is je Android versie op je Nexus X5?
7.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QNkk59zn1Ud4dS4AXfVUB9BD/full.png

FLIR.com: Introducing the next generation FLIR One.
Generatie 3 dus inmiddels van de FLIR.

Resolutie van de thermische sensor lijkt bij het normale model niet veranderd te zijn. Zelfde Lepton module in een nieuw jasje? Bij de FLIR One Pro is het 160x120, maar is dat de echte resolutie of zou dat ook iets van MSX technologie blabla zijn?

Het wieltje wat je ziet is om de hoogte van de aansluitconnector te kunnen aanpassen, als je bijv. een case om je telefoon/tablet hebt zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
Resolutie van de pro is hoger.
Maar ook dubbel zo duur.
http://www.flir.com/home/news/details/?ID=81824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:27
Was de tweede generatie FLIR One niet al met een sensor van 160x120? Dus het equivalent is de FLIR One Pro in de 3e generatie van $399, en niet de gewone Flir One van $199 (80x60)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:41
Inkoopaktie bij Qurrent voor de FLIR One:

https://www.qurrent.nl/in...actie-warmtebeeldcamera/#

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 28kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 15:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Leuke foto's gemaakt afgelopen maandag.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/uploads/2017/01/wb2.jpg

Iets met tochtstrips die niet lekker meer werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/uploads/2017/01/wb3.jpg

Dakkapel waar je indirect de houten constructie kan zien. Hout is kouder dan het isolatiemateriaal wat er tussen zit. Het hout isoleert aardig maar de rest beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/uploads/2017/01/wb4.jpg

Dezelfde woning maar dan het schuine dak. Hier is de houten constructie warmer dan de rest. Hier zit volgens mij bizar weinig isolatie. ( Als er al isolatie zit ).

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/uploads/2017/01/wb1.jpg

Dak is niet heel best, vooral de nok en links op de foto. Rechts is de spouw te zien tussen beide woningen.

Deze foto is me de afgelopen twee weken het meest bijgebleven.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/uploads/2017/01/stroom1.jpg

Op die groep stond een wasdroger aan ( 11A ). Alleen is de leiding maar liefst 4 graden warmer dan de omliggende leidingen. Ik had zelf niet verwacht dat bij slechts 11A een leiding zo warm kan worden.

Is hier wat mis?

[ Voor 17% gewijzigd door mkleinman op 26-01-2017 16:30 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven... ik ben op zoek naar een thermische camera, voornamelijk om gewoon eens te kijken waar de problemen in de isolatie. Daarnaast is het ook een kleine demo voor een ander klant om hun verbrandingsmotoren te debuggen ;)

De opties die ik voor nu even zie:
- Flir One (160x120 resolutie voor zover ik kan vinden?)
- Flir TG165 (80x60)
- Flir TG167 (80x60)
- Thermal Seek Pro (320x240)
- Thermal Seek Compact (206x156)

Mogelijk zijn er nog andere opties die ik over het hoofd gezien heb. Mijn max zit op 500 euro tenzij er erg goede argumenten gemaakt kunnen worden voor een duurdere.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

mkleinman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:10:

[afbeelding]

Op die groep stond een wasdroger aan ( 11A ). Alleen is de leiding maar liefst 4 graden warmer dan de omliggende leidingen. Ik had zelf niet verwacht dat bij slechts 11A een leiding zo warm kan worden.

Is hier wat mis?
Als de kabel niet over de gehele lengte egaal warm wordt kan het een slecht contact in de meterkast zijn. Maar volgens mij valt het wel mee:

De aders zelf mogen continue iets van 70°C of 90°C worden, maar om dat te bereiken moet je er >20 Ampère doorheen duwen. 4°C is dan niet zoveel, al hoewel je niet de ader-temperatuur meet. Met 11 Ampère kom ik op 2 Watt per meter. Met 24 Ampère kom ik op 8 Watt per meter. (twee aders 2,5mm2 koper)

De meeste kabels in huisinstallaties worden nauwelijks gebruikt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:59

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Thanks! Een gereserveerd, nu hopen dat ie snel leverbaar is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18

Theo

moederbord

Binnenkort heb ik de mogelijkheid om een goede warmtebeeldcamera een week te gebruiken via een goede kennis. Exact model is mij onbekend, echter wordt deze ook professioneel gebruikt. (dus zeker geen Flir One oid) Ondanks dat het buiten helaas 10 graden is wil ik toch graag goede foto's maken van de binnen en buitenkant van het huis om zwakke punten in de isolatie te vinden. Iemand tips hoe ik dit het best aan kan pakken?

Ik zelf zat te denken om een paar dagen van te voren het hele huis naar 22 graden te verwarmen, en op 22 graden te houden, en dan 's ochtends vroeg foto's te maken van de buitenkant van het huis. 's Ochtends is het nog relatief koel, en zijn er geen gevels opgewarmd door eventuele zonstraling.

Verder wil ik het huis daarna overdag ook naar 26 graden verwarmen (warmer dan dat overleef ik zelf niet), dan de verwarming uit te zetten en de uren daarna regelmatig foto's van de binnenkant maken.

Iemand die meer tips heeft om met dit (relatieve) warme weer goede thermische foto's te maken?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als het waait, foto's vanuit binnen maken? Kijken waar het tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NOS.nl: Fiets-stoplicht met warmtesensor: proef Rotterdam groot succes
Is een FLIR TrafiSense zo te zien :)

Interessant om te zien dat warmtebeeldcamera's ook voor dit soort doelen gebruikt worden.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 17-03-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899365

Wachten er nog meer mensen op de Flir One camera? ik heb zojuist een Flir One voor android (2e generatie dat wel) gekocht op warmtebeeldcamera.nl
Deze camera kon ik lange tijd nergens voorradig vinden maar nu dus wel.
Ook al een mail gehad dat de camera verstuurd is dus ik ben blij als het morgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Iemand op het werk had een waterdichte smartphone Cat60 met ingebouwde Flir warmte camera.
http://www.catphones.com/en-gb/phones/s60-smartphone
Doet niet onder voor de Flir one maar handig geïntegreerd in het toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 20-03-2017 15:37 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922167

Goedemorgen!

Ik heb wat hulp nodig met een flir i50. Waarschijnlijk verlies ik water in mijn vloer. Heb een i50 gehuurd, maar het lukt met niet alleen de buizen van de vloerverwarming zichtbaar te krijgen.

Ik heb de vloerverwaming aangezet gisteren dus de vloer is goed warm.
Het blijft 1 vlek. de contouren van de buizen lukt soms, maar niet zo duidelijk zoals ik bij sommigen zie op internet.

heeft iemand wat hints voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk staat de range op automatisch ofzo. Daar zou je even mee moeten spelen. De ondergrens zet je dan op de kamertemperatuur/temperatuur van de muur o.i.d. en dan tot 40 graden ofzo. De kamer lijkt dan 'koud' en alles wat warmer is zal oplichten.

Zie ook de plaatjes van: mkleinman in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"
Je ziet daar rechts de range staan. Hij heeft de ondergrens op 12 graden staan, maar dat is met de huidige buitentemperaturen (19 graden) te laag waardoor alles als 'warm' wordt gehanteerd door de FLIR.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

handmatig een range instellen lukte al wel. echter het verschil uitlichten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Los van de instellingen: je hebt je vloerverwarming al een tijdje aangezet en de vloer is goed warm. Er is dus weinig temperatuurverschil tussen de vloer en de buizen.

Mijn advies is dan ook om de vloer af te laten koelen, dan de vloerverwarming weer voluit aan te zetten en dan meteen te gaan meten.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zat ik mij ook te bedenken. Das de hele bedoeling van verwarming natuurlijk.... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2021
Wil een FliR-One voor Android maar schijnt alweer lastig verkrijgbaar te zijn,
weet iemand wanneer de nieuwe 3e generatie beschikbaar komt in nederland?
had t ergens gelezen ik dacht 2e kwartaal maar kan t niet meer vinden.

* update , nog moeizaam leverbaar maar schijnt nog te lukken , hooguit een tiental nog in nederland, hopelijk net op tijd nog
anders maar wachten tot de 3e generatie , mogelijk dat ik die zowiezo aanschaf later hehe

[ Voor 32% gewijzigd door parcifal op 17-05-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 15-05 15:06
Ik twijfel ook om nu het 2e generatie model te kopen of toch enkele maanden te wachten nog op de 3e generatie. Ik wil graag een warmtescan kunnen maken van mijn woning en twijfel of de flir one daar geschikt voor is. Twijfel dus ook nog om een 2e hands "echte/standalone" flir te kopen. lastig hoor keuzes maken.,

Zijn er mensen in dit topic te spreken over hun flir voor warmtescans (de woning van buiten) of is deze hier niet voor aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeagon
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-05 15:15
Nu heb ik zelf al een aardige tijd een Quantum XD19s van Pulsar, dus ik ben al wat verwend met de resolutie, maar het enige wat mij handig lijkt aan de FLIR One is de VividIR functie waar het beeld gemixt wordt met de randen die gezien worden met een normale 2e camera.

De Flir One is goedkoper dan de Seek CompactPro, maar de One heeft een sensor resolutie van 160x120 waar de Seek CompactPro al een resolutie van 320x240 heeft op de PRO (206x156 op de XR).

Mijn Quantum heeft een sensor resolutie van 384x288, maar als ik deze vergelijk met FLIR One en zelfs de Seek Compact of XR dan vindt ik de resolutie toch wel vlekkerig over komen.

Nu heb ik geen ervaring met de Seek of Flir, dus misschien valt het wel mee maar ik zit toch eerder te denken aan de Seek CompactPro als makkelijk voor aan mijn telefoon.

Edit: De Pulsar heeft een 640x480 OLED display waar de One en Compact op een 720 tot 1440 scherm hun beeld kwijt zullen moeten, daar zit je dan echt met het grootste verschil.
Op zo'n interne 640x480 display zal de kleine resolutie niet echt opvallen, maar op een smartphone zal je het verschil tussen de One en CompactPro wel merken denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door TheSeagon op 01-06-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Generatie 3 Flir one is trouwens vanaf vandaag beschikbaar voor pre order.

http://www.flir.com/flirone/ios-android/

Al merk ik wel dat de nieuwe een lagere resolutie heeft op de IR sensor, dan de vorige generatie. En volgens wat ik kan zien, geen dynamisch bereik instelbaar is. (hoewel ik die tweede moeilijk te geloven vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

De resolutie van de nieuwe generatie is dus nog maar een kwart van de 2e generatie?

Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen? Zijn ze er achter gekomen dat de One units concurreren met de handheld apparaten?

In dat geval kan je 'oude' gen2 One nog wel eens geld waard worden..... Deze heb ik zelf ook.

Ik zat zelf te kijken naar de opvolger in de veronderstelling dat de resolutie nog verder opgetrokken zou worden, maar ik verbaas me hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Pas met updates voor de FLIR one app. De nieuwe versie is een serieuze downgrade. Ik heb nog een originele flirone (iPhone) en opeens zijn de resoluties voor de normale foto's omlaag gegooid, zijn opties zoals pdf export verdwenen en er is een "menu" gekomen dat meer op zijn plaats is bij websites met grote foto's

De oorspronkelijke app was goed bruikbaar en gewoon functioneel. Het lijkt wel sabotage.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik ervaar inderdaad dat deze app heel hinderlijk gedrag heeft (Android). De app is niet meer te sluiten en de interface vind ik absoluut niet prettig. De PDF export ben ik ook niet meer tegengekomen.

Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de oude versie?

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 24-06-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Wat een slechte zaak zeg. Als een bedrijf denkt zo om te kunnen gaan met hun klanten. Echt bizar. Nu word je gedwongen om naar de Flir One Pro te gaan kijken of de concurrentie. En als bestaande klant word je aankoop op afstand minder waard gemaakt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

HermeS schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:30:
Wat een slechte zaak zeg. Als een bedrijf denkt zo om te kunnen gaan met hun klanten. Echt bizar. Nu word je gedwongen om naar de Flir One Pro te gaan kijken of de concurrentie. En als bestaande klant word je aankoop op afstand minder waard gemaakt....?
Functionaliteit afnemen op afstand is toch bij wet verboden? Dit mag toch helemaal niet....! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Fairy schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Functionaliteit afnemen op afstand is toch bij wet verboden? Dit mag toch helemaal niet....! ?
Geen idee, maar als er ineens een export knop naar pdf weg is en de resolutie van de foto's lager gezet worden dan lijkt het er toch op dat het gebeurd. Maar misschien is het gebeurd onder het kopje "gebruiksvriendelijkheid"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik vraag me af of iemand met juridisch kennis hierover iets kan zeggen. Als je een camera koopt met een bepaalde resolutie en een PDF export functie die je actief gebruikt en na een update kun je dat niet meer en naar de oude versie terug is ook niet mogelijk dan overtreden ze toch de wet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Inmiddels contact gehad met Support mbt de laatste versie van de flir one app. Er zou een nieuwe versie voor Android en iOS uitkomen. Android zou al uit moeten zijn. Heeft iemand die al uitgetest?

Het resolutie probleem bij mijn flir one (v1) is dat de gecombineerde msx foto wel in 640x480 zit maar als je de onderliggende foto van de gewone camera wilt bekijken opeens op de resolutie van de infrarood camera zit (80x60). Nieuwe foto's die je neemt zijn gelukkig wel in 640x480. Dus blijkbaar gaat er iets mis bij conversie van oude foto's.

[ Voor 47% gewijzigd door CapTVK op 28-06-2017 20:22 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Is er iemand die ervaring heeft met de Seek Reveal series (PRO in het bijzonder)?
http://www.thermal.com/reveal-series.html

Beoogde doel is warmtelekdetectie van installaties in gebouwen en industriële omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skyaero schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:47:
Is er iemand die ervaring heeft met de Seek Reveal series (PRO in het bijzonder)?
http://www.thermal.com/reveal-series.html

Beoogde doel is warmtelekdetectie van installaties in gebouwen en industriële omgeving.
Waarom zou je voor de Seek Reveal Pro serie gaan?
Ik denk dat je beter zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Flir C2 of C3. Vooral de C3 is denk ik erg interessant voor je met de hot en cold spot functie, MSX en de temperatuurschaal is aan te passen. Nadeel van de Reveal is het kleine scherm.
https://www.warmtebeeldcamera.nl/nl/flir-c3.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De Flir kwam deze dagen heel erg goed van pas.
Zijn bezig met een verbouwing en er moest een badmeubel opgehangen worden.
Probleem was echter een waterleiding die liep waar juist geboord moest worden.

De Flir erbij, heet water tapen en we konden precies de leiding zien lopen door de muur.

Conclusie; gelukkig geen halve badkamer hoeven slopen en repareren wegens een kapotte leiding en een hangende badmeubel. :P

De vloerverwarming zien lopen is ook leuk gezicht.

• SpikeHome
  • Nu online
Ik heb ook meegedaan bij de qurrent actie
Gisteren kreeg ik daar bericht over dat deze te bestellen was.
De filr one third gen.
Helaas blijkt deze met usb-c te zijn.
Dus kreeg ik van het bedrijf de korting voor de seek thermal
Er komt eind van het jaar een oplossing voor de usb-c.
Maar denk er zelf toch over om voor de seek te gaan.
Dit omdat deze een hogere resolutie heeft.
Bij de filr is het enige voordeel dat deze msx technology heeft.

Wat is jullie mening daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb meegedaan met de Qurrent actie.
Je krijgt daarvoor een link die je doorstuurt naar www.warmtebeeldcamera.nl
Daar staat de Flir one 3e generatie die je kan kopen met een korting.
Dit is de link die ik doorgestuurd kreeg:
https://www.warmtebeeldcamera.nl/nl/qurrent-actie/
Ik vermoed dat iedereen gewoon via die link kan bestellen.

Misschien ook interessant voor jullie:
Ik heb zelf gekozen voor de seek thermal compact pro (320*240 pixels!) met kortingscode QurrentSeek.
Je krijgt dan 20% korting.
Ik wilde ook niet wachten tot de micro USB geleverd word einde van het jaar. En de Seek compact pro heeft een hogere resolutie. Ik heb in mijn huis al mooie vochtplekken gevonden waar we nu eindelijk iets aan kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:13
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook in het bezit van een wamtebeeldcamera.

Het is de FLIR ONE USB-C geworden

Afbeeldingslocatie: http://www.flir.com/uploadedImages/Store/Products/FLIR-ONE/3rd-Gen/FLIRONE-Android.jpg

Ik heb er even snel mee gespeeld en getest met een LG Nexus 5x en Google Pixel. Met beide toestellen werkt deze camera.

Als mensen nog pro-tips hebben dan hoor ik dat graag. Ik ben vrij nieuw met deze materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Borne schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:19:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook in het bezit van een wamtebeeldcamera.

Het is de FLIR ONE USB-C geworden

[afbeelding]

Ik heb er even snel mee gespeeld en getest met een LG Nexus 5x en Google Pixel. Met beide toestellen werkt deze camera.

Als mensen nog pro-tips hebben dan hoor ik dat graag. Ik ben vrij nieuw met deze materie.
Wat zijn je bevindingen ? Haal je genoeg detail of verrast het toch ? Kon je een mooie prijs vinden ? Voelt het toestelletje ook solide aan ???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.