Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
Mizitras schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Wat zijn je bevindingen ? Haal je genoeg detail of verrast het toch ? Kon je een mooie prijs vinden ? Voelt het toestelletje ook solide aan ???
Tot nu toe erg tevreden (voor een leek) door met software na te bewerken heb ik het idee dat ik zie wat ik wil zien. Het toestel voelt zeer solide aan en is voorzien van een goede "case/tasje" om hem goed op te kunnen bergen.

Het is buiten nog niet echt koud dus waarschijnlijk gaat het beter als er wat hoger temperatuurverschil is.

Hieronder wat bevindingen. Hoor het ook graag als ik een fout heb gemaakt omdat ik dit voor het eerst heb gedaan

Lekkage tochtstrip bij achterdeur (binnenkort even vervangen)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/291dp2o.png

Brievenbus en enkel glas in voordeur
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mxfsp2.png

Dauerluft boven rechterraam
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/mj2yye.png

HR++ glas (rechts naast SP2) en enkel glas bij de buren (links naast SP2)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2qtzj2r.png

[ Voor 20% gewijzigd door Borne op 25-10-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik heb vandaag een Flir one Pro gekocht. Leuk ding. Nog niet zoveel mee geprutst, maar heeft er iemand nog handige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:01

Archimond

Lopende Helpdesk

Wil een eigenaar hier misschien nog tegen vergoeding thermografische foto's schieten in Groningen?
Ik voel nog tocht in de woonkamer en slaapkamer nadat nieuwe HR++ glas met kunstofkozijnen zijn geplaatst. Zij zeggen dat alles al goed afgewerkt is.

Als het bedrijf binnenkomt met een dikke jas van buiten dan is het niet direct voelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom Dries
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-11-2017
jantje112 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:08:
Ik heb vandaag een Flir one Pro gekocht. Leuk ding. Nog niet zoveel mee geprutst, maar heeft er iemand nog handige tips?
Beste Jantje

Flir one blijft een basis camera. Het grootste gemis aan deze camera zijn de 'span' instellingen. Deze zijn wel aanpasbaar mocht je de foto's in een software 'Flir Tools' draaien.
Een tip die ik je kan meegeven, is om vergelijkend te werken. Het is mogelijk om de grenzen van de afbeeldingen 'vast' te zetten. Doe dit bij zones waarvan je weet dat ze goed zijn. vervolgens kan je in een zelfde temperatuurbereik andere zones afscannen. Helaas is het niet zo evident om steeds een thermische variatie te creëren om vervolgens contrasten te hebben. Dit kan je eenvoudig oplossen door stralingsverschillen bewust in het beeld te krijgen.
1) gebruik voorwerpen met een significante andere stralingswaarde : flesje met koud water, kop hete koffie,...
Plaat dit voor je object dat je wenst te bekijken, en je krijgt soms zaken te zien, die je wel zou kunnen zien mocht je spaninstellingen hebben.
2) een andere manier is door een goed reflector te gebruiken : aluminium folie, of tape met een aluminium laagje.

Succes met het verkennen van de wereld van thermografie. En neem niet alles aan wat de getalletjes weergeven. Het is belangrijk om straling te begrijpen (emissie, reflectie, transmissie)

Mvg
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tom Dries schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:32:
[...]
<>
1) gebruik voorwerpen met een significante andere stralingswaarde : flesje met koud water, kop hete koffie,...
Plaat dit voor je object dat je wenst te bekijken, en je krijgt soms zaken te zien, die je wel zou kunnen zien mocht je spaninstellingen hebben.<>
Mvg
Tom
Ha die is eigenijk te simpel - gebruik referentie materiaal temperatuur. Goede tip!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
*edit*

[ Voor 98% gewijzigd door mkleinman op 16-11-2017 13:01 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
Is er toevallig ook iemand in Zuid Limburg die dit doet? Heb ook wel interesse....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Tom Dries
  • Laatst online: 16-11-2017
*knip*, het is niet de bedoeling om je eigen bedrijf hier te gaan spammen

[ Voor 85% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2017 08:12 ]

Modbreak:Mensen, voor aanbod/verzoek thermografische diensten zie ik liever dat V&A gebruikt wordt. Als iedereen dat hier gaat posten dan is het geen interessant topic meer om te lezen, het verliest dan zijn discussiewaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cris-99
  • Laatst online: 05-05-2023
Is de flir one IOS third generation ook compatible met een iphone 5?
Op sommige websites staat compatible vanaf de i-Phone 6, echter is de aansluiting tussen 5 en 6 hetzelfde en ik heb de software gisteren geupdate naar laatste versie. Lijkt mij dat dit dus gewoon moet werken en een second generation is niet meer verkrijgbaar volgens mij.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua levertijden, lijkt het omhoog te vliegen. Bij heel veel winkels is het uitverkocht.
Het is toch niet zo, dat FLIR nu een volgende versie gaat releasen, of wel ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:42
Heren,

Ik moet een thermische camera kopen om gebouwen te bekijken. Wij hebben meer test apparatuur van Testo dus mijn voorkeur gaat uit naar Testo.

maar Fluke en Flir zijn natuurlijk de gevestigde merken. Weet iemand het verschil tussen de merken? het gaat dan om de Testo 872 catagorie.

alvast bedankt!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 20:35
Iemand ervaring met een Flir One 2nd gen micro-USB op een USB type-C telefoon?

Heb een verloopstekkertje geprobeerd tussen de Flir en m'n Pixel 2 maar hij doet het helaas niet :(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:32
Probeer anders ook de USB-C stekker eens om te draaien.
Sommige van die stekkertjes zijn niet zo symmetrisch als ze zouden moeten zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:17
Heb zelf een flir 2nd generation op een Motorola Z2 play met usb-c. Werkt prima, met een cheapo convertertje. Beide kanten op. Voelt wel een beetje fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
TD-er schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:28:
Probeer anders ook de USB-C stekker eens om te draaien.
Sommige van die stekkertjes zijn niet zo symmetrisch als ze zouden moeten zijn.
Heb ik geprobeerd maar haalt helaas niks uit. Las ergens dat iemand een soortgelijk probleem had opgelost met een 2-traps adapterset: micro-usb (femaile) -> USB-A (male), USB-A female -> USB Type-C.

Wellicht de 2nd gen maar marktplaatsen en een nieuwe Type-C scoren als dit allemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
@catchingfire ik heb zelf deze http://www.dx.com/p/mini-...-3pcs-469360#.WhxLCOAo-RM
Koppelen een gen2 perfect met een Motorola Z2play! Zou serieus proberen de gen2 te behouden, 4x hogere resolutie vergeleken met een gen3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kvandt schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:30:
@catchingfire ik heb zelf deze http://www.dx.com/p/mini-...-3pcs-469360#.WhxLCOAo-RM
Koppelen een gen2 perfect met een Motorola Z2play! Zou serieus proberen de gen2 te behouden, 4x hogere resolutie vergeleken met een gen3!
Inmiddels binnen: doet niks op de Pixel2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
@catchingfire Weet je zeker dat de usb-c connector ver genoeg de telefoon in gaat? Ik had eerst ook een probleem, totdat ik ontdekte dat door mijn hoesje de stekker er net niet ver genoeg in ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kvandt schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:01:
@catchingfire Weet je zeker dat de usb-c connector ver genoeg de telefoon in gaat? Ik had eerst ook een probleem, totdat ik ontdekte dat door mijn hoesje de stekker er net niet ver genoeg in ging...
Jazeker, die klikt er volledig in. Ook al een keer omgedraaid maar dat maakt helaas ook niks uit. Fijn die "standaarden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
Inderdaad bijzonder....

Lees anders even mee op beugeldop in "[Google Pixel 2] Ervaringen & Discussie"
Lijkt iemand een vergelijkbaar probleem te hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door kvandt op 10-12-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 09:25
Iemand een idee of een Flir One 3rd gen voor Android, kan gebruikt worden om ratten/muizen op te sporen in plafond/muren/vloeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
glade008 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:06:
Iemand een idee of een Flir One 3rd gen voor Android, kan gebruikt worden om ratten/muizen op te sporen in plafond/muren/vloeren?
Door plafonds kom je niet met een warmtecamera, tenzij er iets op je plafond ligt wat dusdanig warm is dat het echt de oppervlaktetemperatuur aan de andere kant nog verhoogt. Dus een trafo of iets dat goed heet wordt. Dan zou je dat wel aan de andere kant van het plafond kunnen zien. Maar dieren als ratten of muizen niet. Mocht je trouwens ratten boven je plafond hebben dan ben je genaaid want dan heb je de zwarte rat. Enige manier om dat te stoppen is uitvinden hoe ze binnenkomen en de wegen blokkeren, wat erg lastig is omdat het superklimmers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kvandt schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:25:
Inderdaad bijzonder....
Lees anders even mee op beugeldop in "[Google Pixel 2] Ervaringen & Discussie"
Lijkt iemand een vergelijkbaar probleem te hebben.
Dat is een ander probleem...

Mijn probleem is opgelost, m'n Flir One 2nd gen micro-usb werkt middels deze twee adapters op usb-c:
http://www.dx.com/p/micro...r-black-white-2pcs-423768
http://www.dx.com/p/cy-us...macbook-chromebook-422029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
catchingfire schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:09:
[...]

Dat is een ander probleem...

Mijn probleem is opgelost, m'n Flir One 2nd gen micro-usb werkt middels deze twee adapters op usb-c:
http://www.dx.com/p/micro...r-black-white-2pcs-423768
http://www.dx.com/p/cy-us...macbook-chromebook-422029
Bijzonder hoeveel verschillen er in die adapters blijft ook blijken te zitten... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist even het huis door geweest met de FLIR One nadat ik het een poosje vacuum had laten trekken (ramen en roosters dicht, afzuigkap en ventilatie vol aan) om zo een 'blowerdoor' effect te simuleren. Het is er nu wel goed weer voor met buitentemperaturen rond/onder nul.

Wat alleen wel vaag is, ik wil de foto's bekijken op de PC dus ik heb m'n Android toestel aangesloten.
Ik ga naar het interne geheugen van het toestel en naar DCIM\FLIROne. Een aantal foto's zijn normaal, maar het merendeel is bijna helemaal groen. Ik zie wel heel vaag de details nog zichtbaar. Net alsof de warmtefoto-data ontbreekt. In de FLIR app kan ik ze wel bekijken zoals het hoort, maar ook in de 'Galerij' app van het toestel zelf zijn ze groen.

Komt iemand dit bekend voor en hoe los ik dat op?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:01
@ThinkPad

Weet niet of het hiermee te maken heeft maar het is iig geen bemodigende post voor de Flir .....
https://www.eevblog.com/forum/thermal-imaging/f1g2-vs-f1g3/

Erg lovende woorden over de i3 Thermal Expert. Iemand ervaring hier met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
De Flir One micro USB Android is echt nergens te verkrijgen (nog?)... weet iemand een adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfram55 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:52:
@ThinkPad

Weet niet of het hiermee te maken heeft maar het is iig geen bemodigende post voor de Flir .....
https://www.eevblog.com/forum/thermal-imaging/f1g2-vs-f1g3/
[...]
Wat bedoel je met die post? Dat ze snel stuk gaan? Heb mijn FLIR al twee jaar ofzo, doet het nog prima. In de app van FLIR zelf zijn de foto's ook gewoon goed. Maar ik wil ze dus op de PC openen en dat gaat niet goed, dan is het beeld bijna helemaal groen.

Misschien de telefoon (Moto G) eens een hard reset geven. Gebruik hem toch alleen maar hier voor (heb zelf een iPhone) dus dat is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
@ThinkPad
Ok ...... Dacht dat het aan de F1 lag ...... Goed voor jou dan iig :).

ik kreeg iig een beetje kromme tenen van het artikel.

Een nieuw model uitbrengen met mindere specs ..... vorige model na update ook mindere specs en nu blijkt het binnenin ook niet echt (altijd) even mooi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Otherside schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:54:
De Flir One micro USB Android is echt nergens te verkrijgen (nog?)... weet iemand een adres?
Eerst was het eind van vorig jaar nu schijnt het al de zomer te worden ( de F13G )
Maar na het lezen van de link in mijn vorige post heeft dit merk toch wat twijfels hier.

Voor ons (mijn) huis tuin en keuken werk lijkt misschien de "erg" goedkope maar veel eenvoudigere HT-02d met een resolutie van maar 32x32 misschien zelfs wel voldoende. Is weinig weet ik maar om lekken te vinden bij ramen en/of vloeren heb je dan zo'n flinke resolutie nodig ..... (?).

Prijs van €115, is er dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Laatst online: 21-01-2024
Nou, dan ga ik voor de Flir USB-C versie (terwijl ik een micro usb telefoon heb). Voor een leek die isolatielekken wil opsporen is dat de perfecte oplossing - als je minder dan 800+ wil uitgeven is mijn conclusie dat dat de beste optie is. De Seek tegenhanger van rond dezelfde prijs valt erbij in het niets...

Maar dan val ik in een enorme verbazing, echt ongelooflijk. Ik struikel over Micro USB female > USBC male adapters, maar iets als dit https://www.amazon.com/Du...ale+to+micro+usb+male+otg is niet te vinden op dit continent. Van de zotte toch?! Iemand een tip?

[ Voor 19% gewijzigd door Otherside op 15-01-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 899365

Otherside schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:12:
Nou, dan ga ik voor de Flir USB-C versie (terwijl ik een micro usb telefoon heb). Voor een leek die isolatielekken wil opsporen is dat de perfecte oplossing - als je minder dan 800+ wil uitgeven is mijn conclusie dat dat de beste optie is. De Seek tegenhanger van rond dezelfde prijs valt erbij in het niets...

Maar dan val ik in een enorme verbazing, echt ongelooflijk. Ik struikel over Micro USB female > USBC male adapters, maar iets als dit https://www.amazon.com/Du...ale+to+micro+usb+male+otg is niet te vinden op dit continent. Van de zotte toch?! Iemand een tip?
Ik heb er een besteld van het bedrijf waar de camera is aangekocht. Zodra hij binnen is kan ik hem eindelijk testen _/-\o_ Ik zal het hier wel plaatsen als hij inderdaad werkt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Ik moet even mijn frustratie kwijt, over FLIR:

Iedereen die nog overweegt een warmtebeeld camera te kopen, zeker professioneel, raad ik sterk aan om een alternatief te overwegen!

- Zelfs als eigenaar van een peperdure high end warmtecamera krijg je niet eens een telefoonnummer waar je gewoon naartoe kunt bellen. Je moet altijd via het ticket-systeem waar aan de andere kant een of andere bij de handte typmiep zit die probeert de vraag zo snel mogelijk af te ketsen. De helpdesk is waardeloos.
- De camera (in mijn geval een T660) is instabiel en onbetrouwbaar. Vorige week stond ik nog in het bijzijn van een klant een half uur te klooien om de camera opgestart te krijgen. (Het probleem waarvoor hij al een keer met garantie is terug gestuurd: Soms reageren de knoppen niet na het opstarten van de camera of er wordt maar 1 knop geregistreerd, waarna alle knoppen un-responsive worden. Door de camera opnieuw op te starten (procedure van een paar minuten) gaat het uiteindelijk weg, maar dat kan gerust 15min tot een uur duren voor het lukt.)
- De software FLIR Tools+ is zo onstabiel dat deze bijna onbruikbaar is. Volgens de customer support moet ik ook vooral niet teveel warmtebeelden in 1x importeren. Bij 50 stuks gaat hij al over zijn nek soms.
- De belangrijkste feature van FLIR Tools+ voor mij is Word Reporting. Daar zit gewoon een gigantisch geheugen lek in én de Word Plug-in vreet ontzettend veel geheugen van zichzelf én werkt alleen met 32bit Word 2010(!) én werkt niet met crash recovery van Word. Vanaf ongeveer 25 warmtebeelden in een rapport moet ik rekening houden met spontane crashes. Bij 50 warmtebeelden moet ik rekening houden met regelmatige spontane crashes. En meer dan 75 warmtebeelden in een rapport hoef ik écht niet te proberen. Ik moet dus regelmatig opslaan om niet teveel werk kwijt te raken (werk kwijt raken is een gegeven, maar ik probeer het te beperken), echter van opslaan wordt hij ook instabiel en het is hartstikke traag.

Waarom moet ik mijn frustraties kwijt? Omdat ik vandaag zeker 5 uur bezig ben geweest om ~90 warmtebeelden van een project in een Word rapport te krijgen. Iedere keer crasht FLIR Tools/Word met de plug-in. Tot vanavond mijn bestanden corrupt leken (ik heb het rapport in tweeën gesplitst, want in 1x rapporteren gaat niet lukken/heb ik echt opgegeven). Uiteindelijk bleek Flir Tools zijn eigen licentie corrupt gemaakt te hebben. Uiteindelijk was de oplossing om de hele software maar weer eens opnieuw geïnstalleerd en is het half twaalf en zit ik nog te werken aan iets wat gewoon vanmiddag al lang af had moeten zijn.

Om het toch nog leuk te houden, hier een cool filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
@Paul C
Je bevestigd hiermee mijn onderbuikgevoel ...... helaas zou ik zelfs zeggen.

Ben als hobbyist op zoek naar een (erg betaalbare) camera en de praktijken van Flir die ik las de afgelopen maanden hier en op https://www.eevblog.com lieten mij niet warm lopen voor dit merk.

Helaas voor jou maar goed voor ons .... dank voor je melding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Wolfram55 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:16:
@Paul C
Je bevestigd hiermee mijn onderbuikgevoel ...... helaas zou ik zelfs zeggen.

Ben als hobbyist op zoek naar een (erg betaalbare) camera en de praktijken van Flir die ik las de afgelopen maanden hier en op https://www.eevblog.com lieten mij niet warm lopen voor dit merk.

Helaas voor jou maar goed voor ons .... dank voor je melding !
Waar gaat het dan precies om? Ik kan namelijk iets teveel vinden over FLIR op eevblog.com om te begrijpen waar het over gaat en ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Paul C schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:56:
Waar gaat het dan precies om? Ik kan namelijk iets teveel vinden over FLIR op eevblog.com om te begrijpen waar het over gaat en ben wel benieuwd.
Praat wel over de hobbycamera's he :). Die van jouw kan ik in de verste verte niet eens over dromen maar het zegt wel wat over de insteek van Flir.

Zie de link van een paar dagen terug :
Wolfram55 in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"

bv:
F1G2 failures range from simple battery failure and firmware lock-up through to firmware corruption.
Failed solder joints under the surface mount IC's and burned power management chips have been reported.
So in précis, the F1G3 PRO appears to be little more than a F1G2 in a new housing plus some revised firmware. So why is the PRO version more expensive than the F1G2 ? Marketing, Marketing, Marketing !
Buiten het feit dat hardwarematig hij er niet tevreden over is kan het toch niet zo zijn dat de F1G2 na softwareupdate een kleinere resolutie heeft (wat ik hier vlg mij gelezen heb) en de nieuwere versie (F13G) ook.
Dan ga je achteruit en sta je zelfs niet eens stil.

Edit:
Nu ben ik niet iemand die met elk negatieve opmerking meewaait (integendeel zelfs) maar dit soort dingen zijn een fundamentele verkeerde insteek van een firma mijns inziens.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfram55 op 19-01-2018 17:05 . Reden: Insteek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Wolfram55 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Praat wel over de hobbycamera's he :). Die van jouw kan ik in de verste verte niet eens over dromen maar het zegt wel wat over de insteek van Flir.

Zie de link van een paar dagen terug :
Wolfram55 in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera"

bv:

[...]

[...]

Buiten het feit dat hardwarematig hij er niet tevreden over is kan het toch niet zo zijn dat de F1G2 na softwareupdate een kleinere resolutie heeft (wat ik hier vlg mij gelezen heb) en de nieuwere versie (F13G) ook.
Dan ga je achteruit en sta je zelfs niet eens stil.

Edit:
Nu ben ik niet iemand die met elk negatieve opmerking meewaait (integendeel zelfs) maar dit soort dingen zijn een fundamentele verkeerde insteek van een firma mijns inziens.
Ik moet toegeven dat het wel op mijn ervaringen aansluit. De welbekende FLIR hack is hier natuurlijk een voorbeeld van, maar daar valt nog wat voor te zeggen. Maar het feit dat FLIR MSR gebruikt om de vreselijk slechte resolutie van hun instap sensoren te verbergen is ook niet goed.

Zal ik je zeggen dat mijn T660 camera out-of-the box ook niet alle pixels gebruikte! De camera stond standaard ingezoomd. Ongeveer 30% van het beeld viel weg. Ik kon dat met Flir Tools alleen op een heel omslachtige manier weer terug halen. Uiteindelijk is dat onder garantie gefixed met een slechte smoes dat anders het beeld van de zichtbare camera en de IR camera niet overeen komen. Volgens mij komen ze nu na de fix nog steeds prima overeen, dus daar geloof ik niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Paul C schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:14:
[...]

Ik moet toegeven dat het wel op mijn ervaringen aansluit. De welbekende FLIR hack is hier natuurlijk een voorbeeld van, maar daar valt nog wat voor te zeggen. Maar het feit dat FLIR MSR gebruikt om de vreselijk slechte resolutie van hun instap sensoren te verbergen is ook niet goed.

Zal ik je zeggen dat mijn T660 camera out-of-the box ook niet alle pixels gebruikte! De camera stond standaard ingezoomd. Ongeveer 30% van het beeld viel weg. Ik kon dat met Flir Tools alleen op een heel omslachtige manier weer terug halen. Uiteindelijk is dat onder garantie gefixed met een slechte smoes dat anders het beeld van de zichtbare camera en de IR camera niet overeen komen. Volgens mij komen ze nu na de fix nog steeds prima overeen, dus daar geloof ik niet veel van.
Dit kan niet anders zijn dan dat er dingen omzeilt worden in mijn ogen.
Je gaat als firma toch niet je producten knijpen. Er moet een goede (voor mij/velen onbekende) redenen zijn om dit te doen. Als je je dit realiseer wordt er dus krampachtig gemanoeuvreerd door Flir en dat kan niet goed gaan !
Of ben ik nu paranoïde ?

Edit:
ben je bekent met http://www.i3-thermalexpert.com ?

[ Voor 2% gewijzigd door Wolfram55 op 19-01-2018 19:58 . Reden: Edit ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul C
Wolfram55 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Dit kan niet anders zijn dan dat er dingen omzeilt worden in mijn ogen.
Je gaat als firma toch niet je producten knijpen. Er moet een goede (voor mij/velen onbekende) redenen zijn om dit te doen. Als je je dit realiseer wordt er dus krampachtig gemanoeuvreerd door Flir en dat kan niet goed gaan !
Of ben ik nu paranoïde ?
Nou ik denk niet dat je paranoïde bent, want het is niet zo moeilijk verklaarbaar:
Het bedrijf wordt geleid door de marketing afdeling en het aandeelhoudersbelang. Het belang van een degelijke engineering en een betrouwbaar meetinstrument leveren staan gewoon niet voorop. Het moet er flashy uitzien. Alles van Flir ziet er heel goed uit. Ze hebben de mooiste camera's. De software ziet er gelikt uit. Moet je eens kijken hoe goed ze het doen:
https://www.google.nl/sea...Q%3AFLIR&oq=NASDAQ%3AFLIR

Moet je eens even bij de concurrent gaan kijken. Dat schreeuwt Deutsche grundlichkeit, maar jij hebt er waarschijnlijk nog nooit van gehoord:
http://www.infratec.de

Dan nog maar een leuk plaatje. Klikbaar >:) :
Afbeeldingslocatie: http://img.warmtecheck.nl/FLIR1595.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
@Paul C

Tja die balans engineering en marketing is lastig.

Onze buren gaan daar idd heel anders mee om. Eerst laten zien dat je iets kan .... dat staat daar voorop. En zo hoort het ook vindt ik. Maar goed ik zit dan ook niet in de marketing hoek :)

Kende het merk niet nee maar dat is niet vreemd. Ben net een jaartje hier op Tweakers :+

Errug mooi plaatje !

Loop een beetje met het idee te spelen om iets zelf te maken. Die sensoren zijn niet zo heel duur los .... maar dat idee staat erg in de kinderschoenen.
Heb zo'n ding maar max 10x nodig denk ik. Dan is het een flinke uitgave.
De F1G2 gaat over de kop op mp dus dat ga ik echt niet doen.

Andere optie is jouw hulp inroepen. Dan heb je wat maar dan kan je je verbeteringen niet staven achteraf :)

ps
Zag je de link in mijn voorlaatste post?
Plaatste hem toen jij aan het antwoorden was vlg mij
http://www.i3-thermalexpert.com
Ziet er ook erg mooi uit maar lijkt een nogal gesloten firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
@Wolfram55

Ik zie vooral een website met gebrekkig Engels, veel claims en weinig concreets. Misschien is dat leuk voor de hobby om goedkoop aan een fatsoenlijke sensor te komen, maar voor mij schiet het waarschijnlijk niet zo heel erg op. Sowieso staan nergens prijzen volgens mij? Volgens mij verkopen ze ook geen stand-alone camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedereen die nog een USB-C naar Micro-USB adapter nodig hebben:
https://www.warmtebeeldca...ar-micro-usb-adapter.html

Hier zijn ze nu op voorraad en deze werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik zit mij ook te oriënteren op een warmtebeeldcamera, eigenlijk de zinnen vooraf gezet op een FLIR ONE PRO (USB-C), maar met de verhalen die ik hier voorbij zie komen begin ik te twijfelen of ik er wel aan wil beginnen.

Ik ga het ding voornamelijk hobbymatig gebruiken. Werk wel als Installatieadviseur en doe begeleiding bij bouwprojecten. Maar bewust met warmtebeeld gaan werken zit (nog) niet in de planning. Tevens als ik ooit wel dit zou doen, geen simpele smartphonevariant, waar dit nu juist handig leek.

Keuzes keuzes en meer vraagtekens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 16:14
Ik heb de pro ook, werkt prima, maar het blijft een hobbyding inderdaad :) als je in de buurt woont kun je wel testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een Flir One met MicroUSB.

Tijdje terug ben ik overgegaan van een Samsung S5 naar een S8. Ik dacht met met USB-C naar MicroUSB stekkertje de flir wel te kunnen gebruiken, maar helaas.

Is het mogelijk om de Flir One op de S8 aan te sluiten, of moet ik mijn S5 koesteren?

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Kwam dit topic toevallig tegen dus heb me niet ingelezen in dit soort dingen. Hoeveel euro ben je nou kwijt aan een camera als je zulke plaatjes wil maken? Voor mijn gevoel is de 'resolutie' best goed.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:43

dunklefaser

Point Of KnowReturn

g0tanks schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:34:
[...]

Kwam dit topic toevallig tegen dus heb me niet ingelezen in dit soort dingen. Hoeveel euro ben je nou kwijt aan een camera als je zulke plaatjes wil maken? Voor mijn gevoel is de 'resolutie' best goed.
> 4k€ - YMMV

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:31
g0tanks schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:34:
[...]

Paar posts terug met het filmpje heeft hij het over de T660. Als ik die opzoek kom ik uit op ongeveer 27K
https://www.warmtebeeldcamera.nl/nl/flir-t660-43037546.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:9

Zit er trouwens op die hele dure modellen nog steeds de restrictie op FPS? Dat is met de FLIR One wel irritant, dat de framerate zo traag is. Die restrictie zit erop ivm dat je hem anders kan misbruiken voor militaire/terroristische doeleinden heb ik eens gelezen.
The U.S. government allows thermal cameras with frame rates less that 9 fps to be exported without a license. This is why FLIR offers thermal cameras with "fast video" and "slow video" options.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
@ThinkPad Nee, zit geen FPS restrictie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als er een keuze gemaakt moet worden tussen
Seek Thermal Seek Compact PRO iOS
en de
Flir one pro ios

Waar zou jullie voorkeur voor uitgaan?
Of zijn de verschillen klein?

Wil zelf wat foto's maken van warmteverlies van huizen en van industriele verdeelkasten, hobby matig.

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-02-2018 15:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:16
AUijtdehaag schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:50:
en de
Flir one pro ios

Wil zelf wat foto's maken van warmteverlies van huizen en van industriele verdeelkasten, hobby matig.
Ik heb de Flir One Pro (voor IOS). Bevalt mij prima, de ondersteuning en tools ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-05 10:57

JayPe

Ondertitel

Flir One (Android Mini USB) onlangs teruggevonden ( na een jaar of 2 kwijt te zijn geweest ).

Doet 't nog steeds prima. Geen klachten. Heb inmiddels een nieuwerwetser telefoon, maar nog zonder USB-C dus geen problemen.

just my 0,02$

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:32:
Ik heb een Flir One met MicroUSB.

Tijdje terug ben ik overgegaan van een Samsung S5 naar een S8. Ik dacht met met USB-C naar MicroUSB stekkertje de flir wel te kunnen gebruiken, maar helaas.

Is het mogelijk om de Flir One op de S8 aan te sluiten, of moet ik mijn S5 koesteren?

Dank alvast :)
Ik was er achter gekomen dat die adapter die wordt meegeleverd met de Samsung S8 geen OTG functie heeft. Vandaar dat die inderdaad niet werkt. Wel gelezen dat er meerdere mensen waren die inderdaad de Samsung S8 gebruiken met de FLIR One Micro USB. Gaat meer om de juiste adapter vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 899365 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Ik was er achter gekomen dat die adapter die wordt meegeleverd met de Samsung S8 geen OTG functie heeft. Vandaar dat die inderdaad niet werkt. Wel gelezen dat er meerdere mensen waren die inderdaad de Samsung S8 gebruiken met de FLIR One Micro USB. Gaat meer om de juiste adapter vinden denk ik.
Dank je, dan weet ik waar ik naar moet zoeken.

Mocht iemand nog tips hebben of adresjes, zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik heb een Flir E4 die ik 2 jaar geleden via de onderstaande eev blog website gehackt heb naar een veel hogere resolutie van 320 pixels ipv van 80 pixels http://www.eevblog.com/fo...-imaging-camera-teardown/ :)
De menu-hack lukte toen niet helaas...

[ Voor 7% gewijzigd door frisianstar op 10-02-2018 10:03 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Hierbij twee originele Flir E4 (gehackt) afbeeldingen, links een warme RVS pan in een RVS keuken spoelbak en rechts mijn eigen koude vingers na een eindje fietsen :P

Sorry foto uploaden lukt niet ondanks speciale aangemaakte map in mijn account :( moet dat nu zó ingewikkeld zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door frisianstar op 10-02-2018 10:39 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 21:26

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie 2 (identieke) plaatjes in de forum map, de nieuwe map heeft een wachtwoord :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 899365 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Ik zou je s5 koesteren, zo een adapter ertussen is niet handig.
Zelf 2 weken geleden een Flir One aangeschaft met usb-c maar heb een samsung s7 met micro-usb.
Heb daar een adapter tussen maar dat is niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Dit soort verzoeken graag in V&A.

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2018 11:49 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit soort verzoeken graag in V&A.

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
en de
Flir one pro ios

Ik b en ook al een klein tijdje mezelf aan het verdiepen in een, voor de hobby, warmtebeeldcamera.
Tot nu toe had ik voor mezelf de keuze gemaakt om tussen de Flir one Pro (android) en de Seek compact Pro (android) te kiezen.
Echter hoe meer ik erop google, hoe minder goed in keuze kan maken.

Ten eerste kan ik nergens een rechtstreekse vergelijking vinden tussen deze twee camera's. Weet iemand van jullie een goede site voor rechtstreekse vergelijkingen?
Daarnaast lees ik veel rare informatie over beide; software die niet lekker is, framedrops bij de Seek, verschillende versies van de Seek.
Ook is me niet duidelijk welke van de twee nou 'beter' is. De Seek lijkt op papier de betere specs te hebben, maar veel mensen zijn lovend over de Flir one Pro.

Vragen vragen vragen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22:23

Onbekend

...

Ik heb een Seek thermal Compact gekocht, en ben niet ontevreden over het resultaat.
Je kunt het natuurlijk totaal niet vergelijken met een warmtebeeldcamera van 20.000 euro, maar hij doet wat het moet doen. Framedrops zijn er inderdaad en vloeiend is dat beeld met 9 fps ook niet, maar om te kijken naar iets wat niet beweegt werkt hij prima. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Na lang dubben de sprong gemaakt. Het is toch de FLIR One Pro geworden i.v.m. de MSX/VividIR.

Nu nog een beetje wennen, maar op het werk een lus in de vloerverwarming gevonden :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tmWCsyvxK3h7gmObTqyf8fuE/medium.jpg

Niet de beste foto als voorbeeld, met items zoals PC, hele bureau's of kozijnen is de MSX/VividIR wel echt aanwezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag op CircuitsOnline een post voorbij komen over twee goedkope warmtecamera's op Banggood:
https://www.circuitsonlin...w/message/1992378#1992378 (€129 en €147).

Heb wat teardowns gekeken op YouTube, maar kon helaas geen filmpje vinden waarin ze de warmtebeeldmodule nader bekeken. Ik vermoed dat het gewoon een FLIR Lepton module is, want zoveel fabrikanten van warmtebeeldmodules zijn er niet toch? Al is zo'n Leptop volgens mij 80x60 en heeft deze 32x32 resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vond mijn Flir One qua resolutie al beperkt met 120x160, wat schijnbaar vandaag de dag nog vrij veel is (alles erboven is schandalig duur).

32x32 pixels is een kwart van de resolutie van het usericon op Tweakers. Vraag me af of je daar iets bruikbaars mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro010
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 16:54
Met veel interesse heb ik deze topic gelezen. Zeer interessant. Vooral de input van de profs. Bedankt!. Ik heb veel opgestoken. >:) ;)
Nu ben ik ook op zoek naar een budget camera om lekken en koude bruggen in mijn te verbouwen woning op te sporen. Liever een standalone camera.
Nu kwam ik bij Ali deze tegen, A-BF-RX-500:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.816c2e0edgEUGW
Specs?
Met de dozenschuiver (verkoper) kom ik niets verder.

Zou dezelfde zijn als de HT-018:
[Specs]
Weergavescherm: 3,2-inch TFT-scherm
Infrarood beeldresolutie: 220 x 160
Zichtbare beeldresolutie: 0,3 miljoen pixels
Thermische gevoeligheid: 0,07 ℃
Veldhoek / kortste brandpuntsafstand: 27 ° x35 ° / 0,5 m
Temperatuurbereik: -20 ℃ ~ 300 ℃ (-4 ℉ ~ 572 ℉)
Meetnauwkeurigheid: ± 2,5 ℃ of ± 2,5%
emissiviteit: Instelbaar van 0,1 tot 1,0
Beeldopname frequentie: 8Hz
Golflengtebereik: 8-14μm
Focus modus: Vaste
Kleurenpalet: Regenboog, ijzeroxide rood, koude kleur, zwart / wit, wit en zwart
Bekijk optie: volledig infrarood en volledig zichtbaar beeld met 25% beenlengte
Opslagmedium: Ingebouwde 4G
Bestandsformaat: JPG
Voeding: ingebouwde oplaadbare 18650-batterijen
USB: Micro USB 2.0
Automatische uitschakeltijd: selecteerbaar: 5 minuten / 20 minuten / niet automatisch uitgeschakeld
Afmeting van het product: 90 x 105 x 223 mm
Gewicht van het product: 389 g
Werktemperatuur: 0-50 ℃
Opslagtemperatuur: -40-80 ℃
Relatieve luchtvochtigheid: <85% RH

en deze:
Specificatie:
Merknaam: Smart sensor ST9450
Scherm 3.2 ''volledige hoek TFT scherm
Infrarood beeld resolutie 200*160
Zichtbaar beeldresolutie 300,000 pixels
Veld hoek/kortste focus lengte 27°×35°/0.5 m
Thermische gevoeligheid 0.07 °C
Temperatuur meetbereik -25℃ om 450℃ (-13℉ om 842℉)
Meting nauwkeurigheid ± 2%/±2℃
Emissiviteit Verstelbare 0.01-1.0
Frame rate van thermische beelden 9 hz
Golflengte dekking 8-14um
Focus modus Vaste
Kleurenpalet Regenboog, ijzeroxide rood, kleur koude, zwart & wit, wit & zwart
Opslag medium Ingebouwde 3g
Bestandsformaat JPG
USB Micro USB 2.0
Voeding Ingebouwde oplaadbare batterij
Automatische power-off tijd Selecteerbaar: 5 minuten/20 minuten/niet automatisch uitgeschakeld
Product grootte (length×width×height) 90mm × 105mm × 223mm
Product gewicht 389g
Werktemperatuur 0℃ om 45℃
Opslag temperatuur -40℃ om 60℃
Relatieve vochtigheid <85% RH

Kosten rond de $410 thuis op de mat excl BTW en invoer.

Nu lijken ze veel op elkaar of zijn zelfs "dezelfde". Over gevoeligheid van de sensor heb ik niets kunnen vinden.
Iemand hier ervaring mee?
Zijn er adviezen mbt deze speeltjes en zo ja welke?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Een vraag voor de experts hier. Ik heb ook een Flir One besteld om te kijken waar ik mijn woning beter kan isoleren. Ik zie onder andere dat je je radiator buizen kan inwikkelen:
YouTube: TONZON HR-Bandagefolie stopt warmte uitstraling CV-buizen

Ik vraag me echter af of de warmtebeeldcamera dit wel goed kan meten en niet vooral de reflectie van de omgeving laat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat klopt wel, de aluminiumfolie reflecteert. In dit geval was het beter om met een contactthermometer te werken en de temperatuur van de buis te meten zonder isolatie en mét isolatie. Maar dit soort filmpjes doen het beter voor de publiciteit ;)

Als je de warmtebeeldcamera op een ruit richt dan zie je ook de reflectie van jezelf. Net als met tegels in een badkamer/WC, die reflecteren ook wel goed.

Veel plezier met je FLIR, post je nog wat leuke foto's? Mijne bevalt nog steeds erg goed, heb er al een paar warmtelekken mee kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 01-11-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Weet iemand of de Flir One nog steeds werkt op de iPhone 5C? De app doet het wel nog op iOS 10.3.3.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier net eens met de Flir One rond huis gelopen omdat we vrijdag in de woonkamer nieuw glas krijgen
(lek dubbelglas naar HR++ o.i.d.).
Maar ja; echt verhelderend is het nu niet. Het is niet heel erg koud en delen van woning wordt natuurlijk ook opgewarmd door de zon.

Accuduur van de Flir is overigens wel dramatisch; percentage zakt met tientallen procenten in enkele minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:12
Piet91 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:20:
Hier net eens met de Flir One rond huis gelopen omdat we vrijdag in de woonkamer nieuw glas krijgen
(lek dubbelglas naar HR++ o.i.d.).
Maar ja; echt verhelderend is het nu niet. Het is niet heel erg koud en delen van woning wordt natuurlijk ook opgewarmd door de zon.

Accuduur van de Flir is overigens wel dramatisch; percentage zakt met tientallen procenten in enkele minuten...
Een graad of 10 verschil in binnen en buiten en geen zon erbij werkt wel het beste ja

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik lees hier dat de accu van de Flir One bedroevend is. Heb zelf net de Flir One Pro aangekregen, en na het opladen (heeft een paar uur aan de lader gehangen, dus ik ga er van uit dat hij vol was) even getest. Na het starten gaf de app nog maar 84% aan, en daarna heeft de batterij het nog geen 3 minuten volgehouden? Dat lijkt me nog een paar bruggen verder dan bedroevend. Is dat normaal? Of heb ik een 'DOA' gevalletje?
@Slonzo Nee dat is veel te kort. Ik kan met mijn FLIR One (iOS) van de eerste generatie (dit model) iets van 15-20 min. werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Fairy schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:19:
Vond mijn Flir One qua resolutie al beperkt met 120x160, wat schijnbaar vandaag de dag nog vrij veel is (alles erboven is schandalig duur).

32x32 pixels is een kwart van de resolutie van het usericon op Tweakers. Vraag me af of je daar iets bruikbaars mee kan doen.
Om even op een oude post te reageren: is duidelijk waarom IR-sensoren zo achterlijk duur blijven? De techniek (bolometers) is al lang volwassen, evenals de techniek om daar sensoren à la digitale camera's van te maken. Natuurlijk, de markt is nog klein en de lenzen zijn van germanium, maar het is niet alsof de prijs per megapixel het dubbele of viervoudige is van een optische camera, maar eerder richting het honderdvoudige.

Wat zou(den) de oorz(a)k(en) daarvan kunnen zijn?

-edit-

Een snelle google-actie levert dit op:
Medium and far IR is more problematic as silicon is not working in this region. Sensors are made of delicate material like Mercury cadmium telluride, Indium antimonide, etc. These materials require a significantly different technology from standard silicon processes. Sensor prices are astronomical. Normal glass is not transparent enough, lenses have to be made of pure silicon for medium IR and germanium for far IR. They’re not cheap either. Anything non-standard stuff produced in small quantities is expensive, specific problems with the technology further increase the price.

For thermal IR, microbolometer arrays are used. They’re not cheap either.
Bron

Klinkt toch een beetje alsof de techniek inherent duur is, maar ik vraag me af of er een breekpunt denkbaar is bij een grotere markt, net zoals jaren (decennia) geleden bij digitale camera's gebeurde.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenH op 15-11-2018 12:20 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tegenwoordig heeft iedereen meerdere digitale camera's in huis, in de vorm van webcam, smartphone, dumbphone, laptop, etc etc. De allereerste fullframe digitale backs voor camera's kostten destijds ook een godsvermogen. Die bestonden uit 2 3 sensoren die los van elkaar geproduceerd werden omdat het lithografische proces niet zo'n groot oppervlak in 1x kon belichten. Er was dus ook een zichbaar verschil tussen de 2 zijden.
Production costs for a full-frame sensor can exceed twenty times the costs for an APS-C sensor.[citation needed] Only 20 full-frame sensors will fit on an 8-inch (200 mm) silicon wafer, and yield is comparatively low because the sensor's large area makes it very vulnerable to contaminants—20 evenly distributed defects could theoretically ruin an entire wafer. Additionally, when full-frame sensors were first produced, they required three separate exposures during the photolithography stage, tripling the number of masks and exposure processes.[9]
De warmtecamera's kom je bijna niet tegen, behalve bij professionals en enthousiastelingen (zie je vaak de flir one net als ik).

Daarnaast nog de dure grondstoffen en het productieproces op kleine schaal en daar heb je je prijs.

De smartphone cameraatjes had ik eigenlijk wel van verwacht dat die het tij zouden keren, maar mijn flir one van 160x120 pixels moet je nu een pro versie van hebben die 2x zo duur is, dus die prijs is enorm omhoog gegaan. Ik denk dat Flir is geschrokken van de populariteit en probeert de markt te beschermen vermoed is, maar das puur speculatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Fairy op 15-11-2018 12:50 ]

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ThinkPadd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:54:
@Slonzo Nee dat is veel te kort. Ik kan met mijn FLIR One (iOS) van de eerste generatie (dit model) iets van 15-20 min. werken.
Dacht ik ook ja. Heb daarnet nog even getest, ik denk dat het misschien aan de (iOS) app kan liggen.
Die doet soms een beetje raar. Moet 'm soms even afsluiten en opnieuw openen omdat hij de camera opeens niet meer vindt :? Met de batterij lijkt het nu wel beter te gaan.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Ik vind die 15-20min nog steeds erg kort. Bij mij zat de accuverbinding los, schijnt veel voor te komen (viel ook regelmatig uit trouwens). Ik heb hem opengetrokken en vastgesoldeerd (vereist wel wat soldeerervaring vrees ik....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Quote: "De smartphone cameraatjes had ik eigenlijk wel van verwacht dat die het tij zouden keren, maar mijn flir one van 160x120 pixels moet je nu een pro versie van hebben die 2x zo duur is, dus die prijs is enorm omhoog gegaan. Ik denk dat Flir is geschrokken van de populariteit en probeert de markt te beschermen vermoed is, maar das puur speculatie"

De Flir model E4 heeft een resolutie van 80x60 pixels maar inwendig is alles voorbereid op een resolutie van 320x240 pixels dit is de resolutie van model E8 die 3 x zo duur is... zó werkt Flir...

4 jaar geleden is de E4 softwarematig gehackt om die hoge resolutie te kunnen weergeven...
ook de inwendige software werd gehackt met vele nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Slonzo @base_ Ik lees op internet dat een powerbank aan de FLIR ook zou moeten werken terwijl je hem gebruikt. Zelf niet getest maar misschien een ideetje?

Vanmiddag nog even weer de FLIR gebruikt. Blijft een gaaf ding hoor. Radiator open gezet, ik zag de warmte gewoon omhoog 'kruipen' :9~ (badkamerradiator met aanvoer onderaan).
Enige jammere blijft die trage refreshrate van de FLIR, maarja ik snap wel dat dat erin zit i.v.m mogelijk misbruik voor militaire doeleinden anders.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 16:52
Nu het steeds kouder wordt ben ik ook weer op zoek naar een warmtebeeldcamera om toch een beetje inzichtelijk te krijgen 'waar het lekt'.

Voor kopen vind ik hem echter wat aan de dure kant, de besparing is dan eigenlijk alweer weg door de aanschaf van zo'n apparaat. Net als huren bij Boels: 182 euro per dag.

Eigenlijk op zoek naar een particulier/ondernemer die hem wil verhuren, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Xaero schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:22:
Nu het steeds kouder wordt ben ik ook weer op zoek naar een warmtebeeldcamera om toch een beetje inzichtelijk te krijgen 'waar het lekt'.

Voor kopen vind ik hem echter wat aan de dure kant, de besparing is dan eigenlijk alweer weg door de aanschaf van zo'n apparaat. Net als huren bij Boels: 182 euro per dag.

Eigenlijk op zoek naar een particulier/ondernemer die hem wil verhuren, iemand daar ervaring mee?
Op marktplaats staan diverse opties. Zelf geen ervaring. Ik wil zelf ook warmtebeelden (laten) maken. Daarvoor heb ik paar tweakers gepolst maar nog geen succes.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Vandaag een (zo goed als) nieuwe Flir One Pro 3rd gen binnengekregen *O* . Gekocht via Marktplaats voor praktisch de helft van het geld. Daarvoor kunnen we het nog wel doen. Direct een foutje ontdekt in de DIY zolder isolatie :)

PS. werkt prima op een iPhone 5c

[ Voor 10% gewijzigd door CurlyMo op 20-11-2018 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul C
Nog een reden waarom warmtebeeldcamera's duur zijn:
De sensoren kunnen lang niet zo klein gemaakt worden als voor zichtbaar licht, omdat de golflengte domweg zoveel langer is. Zichtbaar licht zit op ~0,5 micrometer en LW IR ~10 micrometer. Als je dus een sensor wilt bouwen die 1x de golflengte is (hoog en breed), dan zit je bij LW IR 20x20 = 400x grotere pixels. Dus ook 400x minder pixels op hetzelfde sensoroppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

frisianstar schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:42:
Quote: "De smartphone cameraatjes had ik eigenlijk wel van verwacht dat die het tij zouden keren, maar mijn flir one van 160x120 pixels moet je nu een pro versie van hebben die 2x zo duur is, dus die prijs is enorm omhoog gegaan. Ik denk dat Flir is geschrokken van de populariteit en probeert de markt te beschermen vermoed is, maar das puur speculatie"

De Flir model E4 heeft een resolutie van 80x60 pixels maar inwendig is alles voorbereid op een resolutie van 320x240 pixels dit is de resolutie van model E8 die 3 x zo duur is... zó werkt Flir...

4 jaar geleden is de E4 softwarematig gehackt om die hoge resolutie te kunnen weergeven...
ook de inwendige software werd gehackt met vele nieuwe functies.
Dat gebeurd met veel meer apparatuur, omdat het goedkoper is 1 mainboard te maken voor 3 modellen. Je ziet ook met netwerkswitches, het mainboard kan 48 poorten aan, maar er zijn er maar 24 op gezet en nog wat andere onderdelen missen dan, en dan heb je een goedkopere switch.

In dit geval is het echter 100% softwarematig. Zo kun je met magic lantern ook allerlei functies in je Canon camera aanzetten die eigenlijk voor het hogere model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Deze kost maar 100 euro als je vrijdag bestelt (black friday). Zullen uiteraard nog btw en wat andere kosten bij komen hoogstwaarschijnlijk.

Ik begrijp dat een dergelijk apparaat totaal onder doet voor alle in dit topic genoemde warmtebeeldcamera's van hogere kwaliteit. Maar voor het opsporen van isolatieproblemen binnen je huis, waar velen in geinteresseerd zijn, kan dit een goede indicatie geven lijkt mij? En volgens mij verkoop je hem ook zo weer door als het nét niet is wat je er van verwacht had.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-04 15:33
Is deze HT-18 camera een goede optie als warmtebeeld camera.
https://www.ebay.de/itm/D...AAAOSwCDZa9U47:rk:15:pf:0

Ik kan er weinig over vinden aan reviews of iets dergelijks.
Ik zie wel een goede thermische resolutie en iets met vermenging van thermische en normale beeld.

Inmiddels een video gevonden:
YouTube: Unboxing The Hti HT-18 Infrared Thermal Imaging Camera

of deze variant van dezelfde leverancier:
https://www.ebay.de/itm/H...WIAAOSwiSJbkRsM:rk:2:pf:0

Met video
YouTube: Julian's Review: HT-A1 Thermal Imaging Camera
en tear down
YouTube: HTI HT-A1 Quick Thermal Camera Teardown

[ Voor 45% gewijzigd door TWyk op 21-11-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 13:52
en de
Flir one pro ios

Ik zit met de zelfde keuze, al een besluit genomen ? En zo ja, wat gaf de doorslag ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@MarFan
Nee, nog niets gekocht...

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
MarFan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:14:
[...]

Ik zit met de zelfde keuze, al een besluit genomen ? En zo ja, wat gaf de doorslag ?
Ik zit sinds kort ook te kijken naar die Seek thermal compact pro (als import uit de VS misschien) en die Flir one pro maar nu ook naar de HT-18 (zie mijn vorige post) die iets goedkoper lijkt en als handheld ook niet afhankelijk is van een bepaald type telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door TWyk op 21-11-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Kijk eens op marktplaats. Daar komt zo nu en dan ook een Flir langs. Ik heb het geluk hem daar vandaan te halen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 13:52
Mijn voorkeur gaat toch naar de Flir.
Seek heeft betere resolutie, maar voor mijn gebruik (huis nakijken e.d.) heb ik dat volgens mij niet nodig.
Flir heeft USB-C model (heb een S8) wat een grote + is (wil geen extra connector)
En de Flir is +/- 100 euro goedkoper, En meer tweakers hebben er één.....

Deze is toch precies dezelfde als deze ?
omdat er staat Next Gen

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Stomme vraag. Ik heb een S8 en een Flir One met micro-usb. Werkt prima op mijn oude S5, maar is er een verloopje dat wél werkt op de S8? De originele van Samsung werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Fairy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:14:
Stomme vraag. Ik heb een S8 en een Flir One met micro-usb. Werkt prima op mijn oude S5, maar is er een verloopje dat wél werkt op de S8? De originele van Samsung werkt in ieder geval niet.
Deze doet het bij mij.

[edit]
Ik denk dat je omgekeerd moet hebben?

Je moet in elk geval zorgen dat ie OTG heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door emnich op 21-11-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Fairy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:14:
Misschien deze:
https://www.dx.com/p/usb-...apters-5-pcs-white-463799

Een buil val je je er niet aan

[ Voor 8% gewijzigd door TWyk op 21-11-2018 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zulke heb ik al, althans origineel Samsung en dat werkt ook niet. Denk dat ik een ander soort verloopje nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@Fairy als die van mij niet goed is en je kan de omgekeerde niet vinden, kan je het even vragen via de chat bij warmtebeeldcamera.nl, die moeten het wel weten en helpen vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RampeStamp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49

RampeStamp

Pannekoek!

Heb ook nu paar weken een Flir (pro), na lang twijfelen aangeschaft.

Beetje dure gadget voor de hobby, maar hopelijk verdien ik het terug ivm verhuizing en totaal geen isolatie daar. Ook erg leuk om te kijken in hoeverre ik me huidige huis heb geïsoleerd en wat ik dus wel/niet vergeten ben.

Moet wel zeggen dat er best wat materie over te leren valt om het goed te kunnen gebruiken. Blijf maar hopen dat ik het goed doe (beetje logisch blijven nadenken toch ?)

Have fun in live and you will survive!

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Let op:
Verzoeken om warmtefoto's te laten maken horen in Vraag & Aanbod.
Dit topic is, hoe goedbedoeld ook, geen plek om diensten aan te bieden of te vragen.