"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:27

Niku

Alagaesii

Ik twijfel nog wat ik er van vind. Het heeft wel iets, ik blijf het in ieder geval kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 van gezien en het is wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Tot nu toe alles gezien. Niet geweldig maar ik wil weten wtf die dome is! Dus blijf toch maar kijken :)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al een aflevering 10 zie ik net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jeka schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:27:
Tot nu toe alles gezien. Niet geweldig maar ik wil weten wtf die dome is! Dus blijf toch maar kijken :)
spoiler:
Een experiment van Aliens, to study human behaviour

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me ook mooi:
Wikipedia: The Returned
Les revenants.. maar niet op usenet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:40:
Dit lijkt me ook mooi:
Interesting.

Nu aan het binnenharken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrents neem ik dan maar aan?

Edit, daar zie ik wel wat staan maar zo 1-2-3 niet met subs. Geen torrentuser..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:49
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:47:
Torrents neem ik dan maar aan?

Edit, daar zie ik wel wat staan maar zo 1-2-3 niet met subs. Geen torrentuser..
http://www.nzbindex.nl/se...espam=0&hidespam=1&more=1
Engelse subs zijn toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ah yes, ik had het al eerder over Les Revenants in het series 20xx topic. Ik heb zelf nog hardcore Engelstalige fansubs op m’n legaal gekochte DVD’s gezet.. :X

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hier altijd de vraag om NL subs thuis.. mijn dochter is 13 en die kijkt ook alles mee, dan is UK niet echt handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:23:
Ik krijg hier altijd de vraag om NL subs thuis.. mijn dochter is 13 en die kijkt ook alles mee, dan is UK niet echt handig
ja ik heb liever ook NL subs hoor. net als met engrenages. geweldige serie maar frans en engelse subs is gewoon bijna niet te doen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:23:
Ze is 13 en kan nog geen (redelijk) Engels?
Toch apart. 'Vroeguh' werd er niet zo veel nagesynchroniseerd, en hadden we ook regelmatig helemaal geen ondertiteling. Gevolg: toen ik 7 was kon ik tekenfilmpjes in het Engels al goed volgen (met dank aan Linda de Mol en DJ Cat) en nu erger ik me dood aan vertaalfouten in Nederlandse ondertiteling... Doe mij maar Engelse ondertiteling, of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze volgt cambridge Engels en gaat naar havo 2.. Haar Engels is dus niet slecht maar naar mijn mening niet goed genoeg om een serie te volgen in het Engels.

Wat nasync betreft zijn dat toch voornamelijk de prutseries die langskomen op disneychannel ed. Hanna Montana en consorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

Ze is 13 en kan nog geen (redelijk) Engels?
Toch apart. 'Vroeguh' werd er niet zo veel nagesynchroniseerd, en hadden we ook regelmatig helemaal geen ondertiteling. Gevolg: toen ik 7 was kon ik tekenfilmpjes in het Engels al goed volgen (met dank aan Linda de Mol en DJ Cat) en nu erger ik me dood aan vertaalfouten in Nederlandse ondertiteling... Doe mij maar Engelse ondertiteling, of helemaal niet.
Als het Engels niveau van een 13 jarige niet genoeg is om volledige series goed te volgen en te begrijpen is dat toch niet apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ik weet niet of het apart is, maar wel van deze tijd dan.. Net als Primeur heb ik m’n Engels voornamenlijk van tekenfilms geleerd, en ik denk dat van veel Tweakers hier het Engels, ook toen ze 13 jaar waren, op voldoende niveau was om een serie te volgen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ook als je zelf denkt dat ze het misschien niet kan volgen zou ik dat toch niet onderschatten. Als ze er zelf niet over klaagt zou ik het proberen, want het vergroot de Engelse woordenschat wel. Je gaat zelf woorden interpreteren omdat je ze in zinsverband hoort en je de rest van de woorden steeds beter kunt plaatsen.

Een baby leert de moedertaal ook niet uit een woordenboek. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:57:
Ze volgt cambridge Engels en gaat naar havo 2.. Haar Engels is dus niet slecht maar naar mijn mening niet goed genoeg om een serie te volgen in het Engels.
Klinkt alsof ze al een eind kan komen toch..? Als je gewoon series in het Engels gaat volgen dan *moet* je wel, wordt je Engels ook vanzelf beter van.
Ik had vroeger ook Engelse kinderboeken (De Griezels in het Engels enzo) en Engelse luisterboeken, dit was wel best lastig in het begin maar heel veel van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:14:
...

Alleen gaat het in dit geval om de keuze tussen NL of EN ondertitels ;)

Geef mij maar Engels, dat leest een stuk minder vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
Geen liefde voor Archer?

Het is een absurd grappige show over een spy agency.
Niet laten afleiden door het feit dat het een tekenfilm is. De grappen zijn gewoon amazing! :)

http://archer.wikia.com/wiki/Archer_Wiki

IMDB: Archer (TV Series 2009– )

voorbeeldje: YouTube: That'll do.
en best of archer YouTube: The Best Of Archer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

Alleen gaat het in dit geval om de keuze tussen NL of EN ondertitels ;)

Geef mij maar Engels, dat leest een stuk minder vermoeiend.
True, maar dat is het zelfde als je moedertaal leren lezen. Als je de letters kent moet je de woorden gaan herkennen. Woorden die je niet kent passen bij een plaatje.
Als je dus Engelse ondertitels erbij hebt weet je naast de uitspraak ook hoe het geschreven wordt en is de context vaak nog makkelijker te bepalen.

Ik zeg, goed voor de ontwikkeling van de Engelse taal. Altijd nuttig in deze tijd. :)

Ik ben daarnaast eigenlijk op zoek naar een serie voor mijn vrouw, die kijkt op dit moment Suits maar is bijna bij, dus dan wil ze weer iets anders kunnen kijken voor de afwisseling. Iemand suggesties?
The Good Wife komt enigszins in de richting, maar ik zoek nog wat alternatieven.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze geeft zelf wel aan hoe ze het wil hebben :) Van onder (of over!)schatten is geen sprake hier in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:40:
Dit lijkt me ook mooi:
Wat een vage meuk maar wel heerlijk om te kijken :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:26:
Ze geeft zelf wel aan hoe ze het wil hebben :) Van onder (of over!)schatten is geen sprake hier in elk geval :)
Precies. Altijd mooi, raad geven aan ouders en waarschijnlijk zelf geen kids hebben...

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:36
Onderdeel van Tweakers he? Je vraagt het een, krijgt standaard een redenatie waarom iets anders toch beter is en vooral door aan te geven dat zij het allemaal wel kunnen/konden. Als hij nou gewoon Nederlandse ondertitels wilt om welke reden dan ook, dan is dat toch prima....

To dare is to do

Verwijderd

The Returned komt trouwens wel met NL subs, hij zou in juli 2013 in de winkels moeten liggen, maar volgens mij is hij nog nergens geleverd. Er komt meen ik ook een seizoen 2 eind 2014.

En de Amerikanen maken nu een remake: They Come Back. Zie http://www.tvrage.com/new...nts-for-english-audiences

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:01 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dotslasher schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:
Geen liefde voor Archer?

Het is een absurd grappige show over een spy agency.
Niet laten afleiden door het feit dat het een tekenfilm is. De grappen zijn gewoon amazing! :)

http://archer.wikia.com/wiki/Archer_Wiki

IMDB: Archer (TV Series 2009– )

voorbeeldje: YouTube: That'll do.
en best of archer YouTube: The Best Of Archer
Ik weet het niet hoor. Niet mijn humor denk ik. Ik houd namelijk wel van spionnenfilms en -series.
Zit er ook echt een verhaal in?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Ik sta altijd wel open voor discussie hoor :)
De ene 13 jarige is de andere niet.. meisjes zijn geen jongens mag je ook niet vergeten. De mijne zal een computer een worst zijn en dus die Engelse terminologie gaat aan haar voorbij, ze gebruikt eigenlijk alleen haar telefoon en dat is ios en NL Computer is uitgerust met NL software.

Maar binnenkort dus wel met ondertitel.. ik wacht wel.. nog genoeg in de pijplijn

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Black Mirror!

Prachtige serie. Allemaal op zichzelf staande afleveringen je een zwarte spiegel voorhoudt over de (nabije) toekomst. Ik ben geen sci-fi fan, maar deze serie heeft echt mijn aandacht gepakt.
Er zijn niet veel afleveringen, maar ik verzeker je dat de serie je nog lang bij zal blijven.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57
Twylight schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:02:
[...]
Dat is ook wel een beetje wat zo tof is aan Lost, dat mysterieuze. Seizoen 4 en 5 zijn wel de slechtste twee seizoenen trouwens. In het laatste seizoen (6) wordt er een hoop duidelijk
spoiler:
Vind je? Seizoen 6 is juist met afstand het slechtste. Ik vond het einde ook echt onbevredigend. Dan blijken al die flashes uit seizoen 6 gewoon een droom te zijn. Een "Disney-einde" noemde een collega het en daar was ik het wel mee eens.

Verder een fantastische serie :)

Op dit moment kijken mijn vriendin en ik Borgen en zijn we aan het dubben of we daarna verder gaan met het nieuwe seizoen van True Blood of Dexter. Tussendoor kijken we comedy's als Big Bang en New Girl.

Zelf ben ik bezig met The Walking Dead en volgens een collega moet ik seizoen 2 van The American Horrorstory gaan kijken. Seizoen 1 was in ieder geval geweldig :)

Tips in dit straatje zijn welkom uiteraard!

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 29-08-2013 11:10 ]

Verwijderd

American hs s02 is veel beter dan 1.. en dan ook echt veel beter. Heb hem 2x gekeken zelfs :)

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
De komende tijd heb ik weer wat tijd over dus ben op zoek naar een boeiende nieuwe serie. Allereerst de lijst van series die ik momenteel volg of gezien heb:

666 Park Avenue
Band of Brothers
Big Bang Theory
Boardwalk Empire
Breaking Bad

Californication
Dexter
Feuten :')
Game of Thrones
Generation Kill
Hannibal
Homeland
Lost
Prison Break
Revolution
Sons of Anarchy
South Park
Suits
The Americans
The River
The Pacific
The Walking Dead
Top Gear
Under the Dome

Zoals te zien valt heb ik een nogal uiteenlopende smaak, maar met name de vetgedrukte titels springen er wat mij betreft uit. Sci-Fi ben ik niet echt een liefhebber van, net als fantasy (uitzonderingen als GoT nagelaten). Waar ik naar op zoek ben is een serie met een sterk verhaal iets in de richting als Boardwalk Empire. De sfeer in die serie is geniaal. Wat ik ook wel leuk vind zijn series als Under the Dome en Lost (seizoen 1 & 2 in het bijzonder) waar alles mysterieus is en je gaandeweg steeds meer begint te begrijpen.

Zelf heb ik mij natuurlijk ingelezen en zie ik vaak The Sopranos en The Wire terugkomen en ben ik geneigd aan één van die twee te beginnen, echter vind ik het gemis van HD materiaal bij The Wire wel jammer. Welke van de twee raden jullie aan, of nog beter welke andere serie? Dan heb ik nog wat om af te wegen..

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 21:14

Slapstick

Me, myself or I

Ik heb een groot gedeelte van jouw series ook gezien en ik kijk nu ook The Wire, kwaliteit grafisch gezien is matig, maar de rest is :9~

:TweakBlog:

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat is de algemene opinie over White Collar hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso The Wire, dat het "slechts" dvd kwaliteit is maakt echt niets uit. Voor mij persoonlijk de beste tv-serie ooit gemaakt! Vlak daarna komt overigens The Sopranos.

Op basis van de series die je hebt gezien kan ik ook nog een andere aanraden. House of Cards, met Kevin Spacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dat The Wire niet in HD beschikbaar is is voor mij wel de reden om er niet aan te beginnen. Het lijkt me echt een super serie, maar ik kijk tegenwoordig niks meer wat niet minimaal 720p is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mis je naar mijn mening echt wat, ik kijk ook liever series en films in 720p of 1080p. Dit weerhoud mij er echter niet van om ze te kijken als ze er enkel in lagere kwaliteit zijn. Zelf kijk ik ook heel graag naar oude classic films. jaren 40, 50, 60 etc. Dat is vaak pas "slechte" kwaliteit, maar ik zou ze voor geen goud willen missen!

Oz is overigens ook nog een goede serie om te kijken, is tevens van HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Oz en the wire, beide goud. Beide niet in HD trouwens maar beide geniaal. Ik kan ze zeker aanraden, Gameplay boven graphics zou een gamer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Twylight schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:20:
Dat The Wire niet in HD beschikbaar is is voor mij wel de reden om er niet aan te beginnen. Het lijkt me echt een super serie, maar ik kijk tegenwoordig niks meer wat niet minimaal 720p is
|:( Je hebt zeker ook een bloedmooie Russische vriendin. Taalbarrière en dat ze een dikke snol is maakt niet uit. Want het gaat om het uiterlijk. :P

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 09:04
Niku schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:36:
Wat is de algemene opinie over White Collar hier?
Ik vond de serie niet slecht, maar toch ben ik ergens midden seizoen 2 gestopt met kijken. Ik heb er niet direct een reden voor, maar wellicht was het omdat er toen andere series waren die ik beter vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ook als je zelf denkt dat ze het misschien niet kan volgen zou ik dat toch niet onderschatten. Als ze er zelf niet over klaagt zou ik het proberen, want het vergroot de Engelse woordenschat wel. Je gaat zelf woorden interpreteren omdat je ze in zinsverband hoort en je de rest van de woorden steeds beter kunt plaatsen.

Precies.

Mijn dochtertje van 5 kijkt haar favoriete (Disney) tekenfilms in het Nederlands, maar ook een aantal in het Engels omdat er nog geen Nederlandse versie van bestaat (latere afleveringen van Sofia The First met name). Op die leeftijd kijken kinderen dezelfde dingen vaak een paar keer en ik merk gewoon dat haar Engelse woordenschat en begrip er van toeneemt. Sowieso is ze al tweetalig (Nederlands en Russisch), en Engels komt er met de aandacht die haar school er al aan geeft, die tekensfilms/series en haar eigen tablet met engelstalige games voor haar leeftijd als vanzelf gewoon bij.

Ik weet ook van een middelbare school vele jaren terug waar men tijdens Duitse les eens in de twee, drie weken naar een aflevering van een Duitse crimi keken (Derrick, Der Alte, dat soort series) speciaal opgenomen van Duitse tv dus zonder Nederlandse ondertitels. De leerlingen keken geboeid en na afloop moesten ze vragen van de leraar beantwoorden. Heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 16:08
kapert schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:15:
De komende tijd heb ik weer wat tijd over dus ben op zoek naar een boeiende nieuwe serie. Allereerst de lijst van series die ik momenteel volg of gezien heb:

666 Park Avenue
Band of Brothers
Big Bang Theory
Boardwalk Empire
Breaking Bad

Californication
Dexter
Feuten :')
Game of Thrones
Generation Kill
Hannibal
Homeland
Lost
Prison Break
Revolution
Sons of Anarchy
South Park
Suits
The Americans
The River
The Pacific
The Walking Dead
Top Gear
Under the Dome

Zoals te zien valt heb ik een nogal uiteenlopende smaak, maar met name de vetgedrukte titels springen er wat mij betreft uit. Sci-Fi ben ik niet echt een liefhebber van, net als fantasy (uitzonderingen als GoT nagelaten). Waar ik naar op zoek ben is een serie met een sterk verhaal iets in de richting als Boardwalk Empire. De sfeer in die serie is geniaal. Wat ik ook wel leuk vind zijn series als Under the Dome en Lost (seizoen 1 & 2 in het bijzonder) waar alles mysterieus is en je gaandeweg steeds meer begint te begrijpen.

Zelf heb ik mij natuurlijk ingelezen en zie ik vaak The Sopranos en The Wire terugkomen en ben ik geneigd aan één van die twee te beginnen, echter vind ik het gemis van HD materiaal bij The Wire wel jammer. Welke van de twee raden jullie aan, of nog beter welke andere serie? Dan heb ik nog wat om af te wegen..
Als je iets zoekt in de richting van Boardwalk Empire zou ik zeker voor The Sopranos gaan, beide een beetje maffia, corruptie achtig. Steve Buscemi speelt ook een rolletje in de serie en het heeft een beetje een langzame pacing maar sterk dialoog en verhaal net als Boardwalk Empire.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Mijn dochter van 3 volgt ook prima Duits en Engels. Gewoon lekker in originele taal kijken, hebben we nog nooit anders gedaan.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

D-e-n schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:07:
[...]

spoiler:
Vind je? Seizoen 6 is juist met afstand het slechtste. Ik vond het einde ook echt onbevredigend. Dan blijken al die flashes uit seizoen 6 gewoon een droom te zijn. Een "Disney-einde" noemde een collega het en daar was ik het wel mee eens.

Verder een fantastische serie :)

Op dit moment kijken mijn vriendin en ik Borgen en zijn we aan het dubben of we daarna verder gaan met het nieuwe seizoen van True Blood of Dexter. Tussendoor kijken we comedy's als Big Bang en New Girl.

Zelf ben ik bezig met The Walking Dead en volgens een collega moet ik seizoen 2 van The American Horrorstory gaan kijken. Seizoen 1 was in ieder geval geweldig :)

Tips in dit straatje zijn welkom uiteraard!
Hoewel er meerdere interpretaties voor Lost zijn te verzinnen en je dus gelijk zou kunnen hebben denk ik toch dat je het niet helemaal goed interpreteert. Zelf vind ik deze theorie een erg interessante en goed passen: http://ericknowsitall.com/ultimate-lost-theory/

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
^ wat LuNaTiC zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:41:
Mijn dochter van 3 volgt ook prima Duits en Engels.
Je bedoelt dat je dochter van 3 er geen probleem mee heeft als ze er niks van verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik eens met dikkiedik. Nu weer terug naar de tv en de leuke serie die we allemaal moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@lunatic
Ik vind het een beetje vergezocht. Het blijft in elk geval niet bevredigend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:36
LuNaTiC schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:13:
[...]

Hoewel er meerdere interpretaties voor Lost zijn te verzinnen en je dus gelijk zou kunnen hebben denk ik toch dat je het niet helemaal goed interpreteert. Zelf vind ik deze theorie een erg interessante en goed passen: http://ericknowsitall.com/ultimate-lost-theory/
spoiler:
Hmm, heb zojuist het einde gezien...
Die theorie zou ik wel kunnen bevestigen aan de hand van de serie, maar sommige dingen blijven onbekend en hierdoor zul je ook geen antwoord op krijgen, waardoor het altijd een theorie blijft. :o
Maar op de manier waarop het laatste shot van Jack wordt weergegeven zijn alle 'toekomst-blikken' in seizoen 6 inderdaad een droom geweest.

Iniedergeval, ik ben er nu wel klaar mee..
Er had niet nog een seizoen moeten zijn, dan was ik gestopt.
Op naar de volgende serie; het liefst kijk ik ze stuk voor stuk af, dan is nu The Wire aan de beurt ;)

Het zijn alleen allemaal .mkv'tjes en daar heeft mijn playstation het nogal moeilijk mee..
De seizoensfinale van seizoen 6 van Lost was bijvoorbeeld een 5gb groot .mkv bestand. :9~
Streamen lukte niet, dus toen heb ik bedacht om m maar naar de hardeschijf te kopieeren, duurde alleen wel even :+
720p kwaliteit ofzo vermoed ik, normaal download ik(alhoewel ik; sickbeard doet het voor me _/-\o_ )
altijd .avi's of .mp4's in SD kwaliteit; lekker snel klaar, makkelijker om te streamen, en het neemt minder ruimte in.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 02-09-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er even een spoiler van.. er zijn ook mensen die hier komen en het nog niet gezien hebben, dan niet zo leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burn Notice is ook wel een leuke serie. Is vast wel ergens met NL subs te downloaden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

D-e-n schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:50:
@lunatic
Ik vind het een beetje vergezocht. Het blijft in elk geval niet bevredigend voor mij.
Tsjah, bevredigend of niet, het is wat het is. Wat zijn dan de gedeelten die jij vergezocht vindt? Vind het behoorlijk plausibel klinken anders. Maar misschien niet het juiste topic.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Mensen hier bekend met Hell on Wheels? Hoor van verschillende mensen goede verhalen. Het schijnt een beetje dezelfde stijl te hebben als Deadwood, wat persoonlijk een van mijn favoriete series is. Beide series spelen zich in de late 1800s af.

Daarnaast nog een andere serie, Justified. Heb een aantal jaar terug het eerste seizoen gezien maar ik vond het niet geweldig. Hoor nu dat het na het eerste seizoen echt een sterke serie is geworden.

Mensen die deze series volgen en ze aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:49:
Mensen hier bekend met Hell on Wheels? Hoor van verschillende mensen goede verhalen. Het schijnt een beetje dezelfde stijl te hebben als Deadwood, wat persoonlijk een van mijn favoriete series is. Beide series spelen zich in de late 1800s af.

Daarnaast nog een andere serie, Justified. Heb een aantal jaar terug het eerste seizoen gezien maar ik vond het niet geweldig. Hoor nu dat het na het eerste seizoen echt een sterke serie is geworden.

Mensen die deze series volgen en ze aanraden?
Vrijdag in ""Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic" ;)

Ik kan de serie in elk geval aanraden, seizoen 3 is weer begonnen en her komen weer dingen uit het eerste seizoen terug, spannend! En weer die maniakale Zweed >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
LuNaTiC schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:32:
[...]
Wat zijn dan de gedeelten die jij vergezocht vindt? Vind het behoorlijk plausibel klinken anders.
spoiler:
De aanname dat de kernbom ontploffing veroorzaker is van de extra flashes in seizoen 6 is wat mij betreft niet meer dan een aanname. Als het al zo bedoeld is is het ook nog slecht uitgewerkt want uiteindelijk gebeurt er voor de rest weinig mee. Want plots zit iedereen "happy" in de hemel. Voor mij was dat met name de afknapper overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb afgelopen week de Arrow uitgekeken en ben op zoek naar een nieuwe serie.
ik zoek iets met avontuur. sci-fi of fantasy achtig. graag geen comedy's politie of post apocalyptische series

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Under the dome is toch wel een tegenvaller, aflevering 1 was wat knullig, toen werd het beter maar nu is het niet meer dan the bold and the beautiful. Nog 1 aflevering en het is klaar.. S02 als dat komt kijk ik in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

mrc4nl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:34:
ik zoek iets met avontuur. sci-fi of fantasy achtig. graag geen comedy's politie of post apocalyptische series
Het is misschien wel handig als je post wat je al gezien hebt. Avontuur / Fantasy kunnen we allemaal wel Game of Thrones aan gaan raden, maar als je die hebt gemist en Arrow wel hebt opgemerkt heb je echt onder een steen gezeten ;) Misschien eens Legend of The Seeker proberen? Geen hoogvlieger, maar dat is Arrow ook niet.

Sci-Fi en niet post apocalyptisch is vaak een wat lastige combinatie. Meestal heb je toch een soort van invasie die toch wel redelijk apocalyptische proporties aanneemt, maar je zou eens Falling Skies kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mystic Spirit schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:22:
[...]

Het is misschien wel handig als je post wat je al gezien hebt. Avontuur / Fantasy kunnen we allemaal wel Game of Thrones aan gaan raden, maar als je die hebt gemist en Arrow wel hebt opgemerkt heb je echt onder een steen gezeten ;) Misschien eens Legend of The Seeker proberen? Geen hoogvlieger, maar dat is Arrow ook niet.
Game of thrones die heb ik al een lange tijd geleden uitgekeken. volgende seizoen is pas in 2014 though Een andere (mini serie) ik ik ook erg goed vond(geen idee waarom de rating zo slecht zijn) was the deep
ik heb verder geen andere series gekeken.
Sci-Fi en niet post apocalyptisch is vaak een wat lastige combinatie. Meestal heb je toch een soort van invasie die toch wel redelijk apocalyptische proporties aanneemt, maar je zou eens Falling Skies kunnen proberen?
Bestaan er dan ook sci-fi films zonder aliens. of heeft sci fi per definitie iets "buiten aards/space" achtigs in zich? ik dacht dat de term Science fiction daar niet aan gerelateerd hoefde te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 17-09-2013 19:49 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49
Bestaan er dan ook sci-fi films zonder aliens. of heeft sci fi per definitie iets "buiten aards/space" achtigs in zich? ik dacht dat de term Science fiction daar niet aan gerelateerd hoefde te zijn.
Tron, Tron Legacy, Iron Man, Iron Man 2, Iron Man 3, Real Steel, Steampunk genre, Total Recall (de nieuwe), G.I. Joe, G.I. Joe Retalliation, Robocop, etc. Kijk anders hier ff; Wikipedia: List of science fiction films

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kapert schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:15:

...Waar ik naar op zoek ben is een serie met een sterk verhaal iets in de richting als Boardwalk Empire. De sfeer in die serie is geniaal. Wat ik ook wel leuk vind zijn series als Under the Dome en Lost (seizoen 1 & 2 in het bijzonder) waar alles mysterieus is en je gaandeweg steeds meer begint te begrijpen.
The Wire moet je zonder meer kijken, sfeertje is fantastisch neergezet.
Hele fraaie sfeer heeft ook Mad Men, zwaar verslavend ook. Zou ook wel meer van dit soort series willen weten.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img585/7008/mmendframe0128001024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

mrc4nl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:46:
[...]

Game of thrones die heb ik al een lange tijd geleden uitgekeken. volgende seizoen is pas in 2014 though Een andere (mini serie) ik ik ook erg goed vond(geen idee waarom de rating zo slecht zijn) was the deep
ik heb verder geen andere series gekeken.

[...]

Nee klopt science fiction is natuurlijk breder, maar het hangt er een beetje vanaf wat je zwaarder wil laten wegen (het science deel of het fiction deel). Omdat je het in een adem noemde met fantasy ging ik er vanuit dat je het wat in de wat extremere scenario's aan het zoeken was.
Een Sci-Fi serie die in de wat minder extreme scenario's zit is Continuum, maar vindt wel plaats in een "politie" setting.

Heb je geen lijstje van series te je hebt gekeken, met rating? Dat maakt wat aanraden een stuk makkelijker. Zelf houd ik het bij op Trakt.tv, wat erg makkelijk werkt in combinatie met XBMC.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bierkameel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:31:
IMDB: Raising Hope (TV Series 2010– )

Toen ik de titel las dacht ik dat het niks was maar Raising Hope is geniaal :P
Goeie tip! In het begin vond ik hem tegenvallen, maar hij wordt steeds beter. Met name Burt is erg goed.

Verwijderd

mrc4nl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:34:
Haven
Fringe
True Blood
Under the dome
Supernatural
The vampire diaries
Teen wolf
Being Human UK / US
Heroes
Torchwood
Dr Who
Merlin
Once upon a time
Orphan Black
Grimm
Alphas
Better off Ted
Dirk Gently
Eastwick
The lost room
Eleventh Hour
Eureka
The Gates
Hemlock Grove
Zero Hour
Lost Girl
Sanctuary
Sleepy Hollow
Warehouse 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RemcoDelft schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:29:
[...]

Goeie tip! In het begin vond ik hem tegenvallen, maar hij wordt steeds beter. Met name Burt is erg goed.
Klopt, je moet er even inkomen maar hij wordt per aflevering steeds beter, werkelijk een van de series waarop ik steeds zit te wachten. The Middle is ook niet te versmaden vind ik en The Neighbors is ook zo'n serie die je beslist meer moet gunnen dan alleen de eerste paar afleveringen, niet heel geweldig maar wel voldoende onderhoudend. En hoewel "Spy" helaas maar uit 2 seizoenen bestaat is ook deze zeer de moeite waard, zeker voor liefhebbers van Engelse comedy.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
hardware-lover schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:07:
[...]

Klopt, je moet er even inkomen maar hij wordt per aflevering steeds beter, werkelijk een van de series waarop ik steeds zit te wachten. The Middle is ook niet te versmaden vind ik en The Neighbors is ook zo'n serie die je beslist meer moet gunnen dan alleen de eerste paar afleveringen, niet heel geweldig maar wel voldoende onderhoudend. En hoewel "Spy" helaas maar uit 2 seizoenen bestaat is ook deze zeer de moeite waard, zeker voor liefhebbers van Engelse comedy.
Daarover gesproken, weet iemand nog een heerlijke britse comedyserie? De britse humor vind ik echt geweldig.
Coupling bijvoorbeeld vond ik echt geweldig. Spy ga ik ook zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

The Top 50 British TV Sitcoms.

En Chef! Die waren ze vergeten in die lijst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Chef!, dat heb ik vroeger (halverwege jaren 90) veel gekeken, dat was ook echt geniaal _/-\o_

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als iemand nog goede britse politieseries zoekt ,kan ik je DCI Banks en Luther aanraden. Vooral Luther, is Dirty Harry ,maar dan op zijn engels. Geweldig gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mystie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:21:
Als iemand nog goede britse politieseries zoekt ,kan ik je DCI Banks en Luther aanraden. Vooral Luther, is Dirty Harry ,maar dan op zijn engels. Geweldig gewoon :)
Luther is inderdaad erg goed. In no-time alle 3 de seizoenen weggekeken, al vond ik seizoen 3 wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Under the dome is bij deze wat mij betreft een regelrechte afrader.. of ben ik de enige die na S01 er zo over denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:09:
Under the dome is bij deze wat mij betreft een regelrechte afrader.. of ben ik de enige die na S01 er zo over denkt?
Hele volksstammen :+

[Serie] Under the Dome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik vind Under The Dome wel een grappige serie. Tweakers nemen alles te serieus.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[Serie] House of Cards
Echt een aanrader, zekers voor de Suits fans, politieke spelletjes en het gaat allemaal lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm.. ik ben geen tweaker, tweak helemaal niets.. maar een serie zonder enige diepgang bij welk personage dan ook waarbij ik eerder denk aan the bold and the beautiful dan aan een goed verhaal van King.. Wel grappig is dus ook geen aanrader concludeer ik dan maar :)

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39

Chrisjuh_15

Facta non verba

Gisteren begonnen aan The Blacklist & Hostages. Beide erg vet!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Hosteges ken ik al, maar wat is die blacklist vet man. Thanks voor de tip

• rhos
johan falk moet natuurlijk ook iedereen zien en arne dahl. irene huss is ook vermakelijk evenals dicte.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het lijkt me trouwens logischer dat als je een 'nieuwe serie' om te volgen zoekt er ook even een kijkje genomen wordt in Buitenlandse TV Series 2013 - 2014 Anders gaat alles zo lekker langs elkaar heen in 2 topics. :P

(mocht je iets missen uit het overzicht en het ook niet op http://wdhd.nl/shows staan (live versie van dezelfde/nieuwere data), stuur dan even een DM, voeg ik de serie toe aan het overzicht.)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:49:
Hell on wheels kijk ik al vanaf het begin, echt een superserie.
Mooie setting en goede acteurs, en een verhaal dat lekker doorloopt maar niet voorspelbaar is, ik zit nu bij de laatste aflevering en vraag me nog steeds af wanneer bepaalde mensen elkaar weer tegenkomen :P
Gisteren de pilot gekeken van The Blacklist, ik ben nog echt positief, ongeloofwaardige actie scenes en ook geen geweldig acteerwerk.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

en dan toch nog echt positief zijn... :P

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Ik ben ook weer uitgekeken en moet op zoek naar wat nieuws.
kijk vaak samen met een vriendin en houden beide erg van fantasy achtige dingen als game of thrones en lord of the rings. ook series met veel actie vinden we erg leuk, zoals walking dead of 24.
het lieftste wel een serie waar al 2+ seizoenen van zijn, want anders zijn we na 2 weken alweer uitgekeken :)

wat ik al gezien heb;
walking dead
breaking bad
game of thrones
dexter
24
en nog heel veel comedy's, maar daar zoeken we nu niet naar :+

het zou leuk zijn als iemand nog goeie adviezen heeft :9

• Niku

Niku

Alagaesii

Sons of Anarchy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
nee daar ben ik wel is aan begonnen, maar niet echt mijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Haven, ... Once upon a Time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

IMDB: The Big C (TV Series 2010–2013)

Voor mensen die van flauwe humor ala Raising Hope en Modern Family houden, wat mij betreft had dat cijfer van the big C wel iets hoger mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MLPN schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:56:
[...]

Daarover gesproken, weet iemand nog een heerlijke britse comedyserie? De britse humor vind ik echt geweldig.
Coupling bijvoorbeeld vond ik echt geweldig. Spy ga ik ook zeker proberen.
Trollied ook al eens bekeken?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2013 17:49 . Reden: linkje toegevoegd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Denniz0229 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:29:
Ik ben ook weer uitgekeken en moet op zoek naar wat nieuws.
kijk vaak samen met een vriendin en houden beide erg van fantasy achtige dingen als game of thrones en lord of the rings. ook series met veel actie vinden we erg leuk, zoals walking dead of 24.
het lieftste wel een serie waar al 2+ seizoenen van zijn, want anders zijn we na 2 weken alweer uitgekeken :)

wat ik al gezien heb;
walking dead
breaking bad
game of thrones
dexter
24
en nog heel veel comedy's, maar daar zoeken we nu niet naar :+

het zou leuk zijn als iemand nog goeie adviezen heeft :9
Series met redelijk wat actie:
  • Alias
  • NIkita
Series met redelijk wat actie en fantasy randje:
  • True Blood
  • Supernatural
  • Grimm
  • Lost Girl
Fantasy series:
  • Merlin
  • Sanctuary
  • Legend of the Seeker
NIet allemaal hoogvliegers, maar wel gemiddeld een seizoen of 4 denk ik.

Veel kijkplezier! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-10-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top of the lake begonnen.. me like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Zojuist de eerste aflevering van Atlantis gezien is wel leuk voor zo tussendoor. Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:45

sebasd

loopt op espresso

Ook ik zoek, na het kijken van Borgen seizoen 1 t/m 3 weer een nieuwe serie om te volgen. Wat we hebben gezien en erg goed vonden:

Politie(k):
Bron / Broen
Forbrydelsen / The killing
Borgen

Drama:
Parenthood
Gilmore Girls

Iets in de richting van een van die twee zou erg welkom zijn. We zijn niet heel gecharmeerd van Amerikaanse actie / politieseries, en sci-fi en fantasy komen er helemaal niet in.

Graag wel iets met een doorlopend verhaal, dat maakt het voor ons wel leuker om naar te kijken.

Ik zag in een ander topic al dat er een tweede seizoen van Bron / Broen loopt, dat is mooi, maar ik wacht liever even tot het hele seizoen afgelopen en beschikbaar is. Tot die tijd zoek ik dus iets anders..

Oh ja, en graag wel met NL ondertitels, dat kijkt een stuk relaxter.

[ Voor 4% gewijzigd door sebasd op 08-10-2013 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07

-tom-562

Oliesjeik

Bierkameel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 06:55:
[...]

Hell on wheels kijk ik al vanaf het begin, echt een superserie.
Mooie setting en goede acteurs, en een verhaal dat lekker doorloopt maar niet voorspelbaar is, ik zit nu bij de laatste aflevering en vraag me nog steeds af wanneer bepaalde mensen elkaar weer tegenkomen :P
Ik zocht ook een nieuwe serie, 'Hell on wheels' lijkt me wel wat, ik hou wel van die setting.
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met 'Parks & Recreation', ook een topserie. Ron Swanson & Tom Haverford ftw 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:36
sebasd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:22:
Ook ik zoek, na het kijken van Borgen seizoen 1 t/m 3 weer een nieuwe serie om te volgen. Wat we hebben gezien en erg goed vonden:

Politie(k):
Bron / Broen
Forbrydelsen / The killing
Borgen

Drama:
Parenthood
Gilmore Girls

Iets in de richting van een van die twee zou erg welkom zijn. We zijn niet heel gecharmeerd van Amerikaanse actie / politieseries, en sci-fi en fantasy komen er helemaal niet in.

Graag wel iets met een doorlopend verhaal, dat maakt het voor ons wel leuker om naar te kijken.

Ik zag in een ander topic al dat er een tweede seizoen van Bron / Broen loopt, dat is mooi, maar ik wacht liever even tot het hele seizoen afgelopen en beschikbaar is. Tot die tijd zoek ik dus iets anders..

Oh ja, en graag wel met NL ondertitels, dat kijkt een stuk relaxter.
Ik weet niet of BBC series er wel in gaan, maar Sherlock is erg goed! Verder ben ik wel gecharmeerd van Whitechapel, maar deze serie is wel wat gezapig. En als het dan toch Amerikaans gaat worden misschien eens kijken wat HBO maakt? Ten eerste is het kwalitatief echt stukken beter dan de gemiddelde Amerikaanse serie, ten tweede zitten er vaak Engelse acteurs in.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Whitechapel klinkt op zich wel goed, die ga ik misschien maar eens proberen. Dank je!

En je opmerking over HBO deed ook wel een belletje rinkelen, ik moet nog steeds Six Feet Under een keer gaan kijken. En Downton Abbey (geen HBO, maar toch).

Suggesties voor Scandinavische series blijven ook welkom, die bevallen erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door sebasd op 08-10-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 17:26
Slaapje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:04:
[...]

Ik weet niet of BBC series er wel in gaan, maar Sherlock is erg goed! Verder ben ik wel gecharmeerd van Whitechapel, maar deze serie is wel wat gezapig. En als het dan toch Amerikaans gaat worden misschien eens kijken wat HBO maakt? Ten eerste is het kwalitatief echt stukken beter dan de gemiddelde Amerikaanse serie, ten tweede zitten er vaak Engelse acteurs in.
Sherlock is fantastisch, maar begin langzaam te twijfelen of seizoen 3 ooit nog eens uit gaat komen. Dat blijft maar uitgesteld worden (en zal ongetwijfeld wederom weer slechts 3 afleveringen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Begonnen aan Newsroom. Toffe serie, wellicht aanrader voor de mensen die nog wat zoeken. Heel veel dialoog maar redelijk accurate zaken m.b.t. nieuws en het brengen ervan. Daarnaast nog een stukje romantiek en drama :-).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
sebasd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:23:
Whitechapel klinkt op zich wel goed, die ga ik misschien maar eens proberen. Dank je!

En je opmerking over HBO deed ook wel een belletje rinkelen, ik moet nog steeds Six Feet Under een keer gaan kijken. En Downton Abbey (geen HBO, maar toch).

Suggesties voor Scandinavische series blijven ook welkom, die bevallen erg goed.
johan falk, dicte, arne dahl, anno 1790, maria wern, those who kill.

daar kun je wel even mee vooruit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

raydekok schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:17:
[...]

johan falk, dicte, arne dahl, anno 1790, maria wern, those who kill.

daar kun je wel even mee vooruit denk ik.
Dank je! Daar ga ik eens naar kijken.

• joppe113
  • Laatst online: 10-10 12:17
ik heb vandaag de serie Blood road bomb squad gezien. Nou ja serie, het waren drie afleveringen. Meer soort docu's over het us leger in afghanistan. Kennen jullie meer van dit soort docu's met imbeded film teams?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58
joppe113 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:50:
ik heb vandaag de serie Blood road bomb squad gezien. Nou ja serie, het waren drie afleveringen. Meer soort docu's over het us leger in afghanistan. Kennen jullie meer van dit soort docu's met imbeded film teams?
Generation Kill al gezien? Is hetzelfde idee ongeveer.
Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.