Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• thechib12
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-05 17:51
Aangezien het vorige topic gesloten is hierbij een nieuwe.

Linkje naar het oude topic:
Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen...

Ik zelf zoek ook nog een serie om te volgen

De series die ik heb gezien zijn (van het beste naar wat minder)

Prison Break
Breaking Bad
Colditz
Game of Thrones
Spartacus
Lost

Handige linkjes :

Buitenlandse TV series: Topicreeks: Buitenlandse TV Series
Buitenlandse TV series zomer 2011: Topicreeks: Buitenlandse TV Series zomer
De basis voor elk serie topic op GoT: http://wdhd.nl/shows

-ChiB

Edit1: Linkjes toegevoegd

[Voor 29% gewijzigd door thechib12 op 21-11-2012 22:01]

• Momentumlol
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 04-05 22:57

Momentumlol

Car Fanatic

Peaky Blinders!! Supervette serie! Als je van Boardwalk Empire houdt, dan is het zeker een aanrader om Peaky Blinders te kijken :)

-- Intel & Asus Powered -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 31-05 20:44
en ik blijf erbij dat iedereen eerst the wire moet kijken voordat hij of zij maar iets anders gaat kijken.

ik zie ook weinig menen die naar europese series kijken als engrenages of braquo. scandinavische series zijn ook erg sterk en vaak veel realistischer en waarheidsgetrouw dan amerikaanse.

ik heb tot nu toe gekeken naar:
dexter
breaking bad
game of thrones
true detective
low winter sun
the wire
sons of anargy
anno 1790
arne dahl
banshee
bck
boardwalk empire
broadchurch
bron broen
dicte
engrenages
hannibal
forbrydelsen
homeland
inspector winter
johan falk
luther
mad men
maria wern
sherlock holmes
sopranos (aan het kijken)
the bridge US
peaky blinders
those who kill
top of the lake
treme
vikings
the newsroom
fargo
lillihammer
marco polo
suits

ik mis er waarschijnlijk nog een aantal maar dit was wel het belangrijkste. iemand nog tips?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Suits is zeker leuk, maar ik kan op geen enkele manier zien hoe je die kan vergelijken met Modern Family.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:19
Ten tijde van het eerste seizoen van The Walking Dead waren er dan weer betrekkelijk veel postapocalyptische series.

TWD: Help! De zombies komen!
Falling Skies: Help! De aliens komen!
Revolution: Help! Geen stroom?!
Terra Nova: Help! Terug in de tijd van de dino's!

Het komt en gaat in golven.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02-06 21:03

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat Lost je ook wel zal bevallen.

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 31-05 13:48

Goner

What can I do you for ?

quote:
DieEneGozer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:31:
Ik heb zojuist het laatste seizoen van Falling Skies gekeken. Man, wat vond ik dat toch een heftige serie!
Yep !!
kan zo gauw niet iets in zelfde genre verzinnen, maar ben wel weer de sci-fi hoek ingegaan met Dark Matter en Killjoys ... wilde 's wat anders na alle zwaarden en bijlen in Last Kingdom, Vikings, Black Sails en Crossbones.

quote:
Annie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:48:
Ik hou niet echt van science fiction. Tips?
Black Sails en Crossbones, piraten. Of Beowulf ...

quote:
Sjurm schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:48:
[...]
Ik zoek nog naar een goede historische serie.
War and Peace (BBC)
Banished

[Voor 31% gewijzigd door Goner op 19-02-2016 14:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-04 09:33
Het valt me op dat er in dit topic (of elders op Tweakers) weinig wordt gezegd over Fargo. In mijn optiek een van de betere series van de laatste jaren naast de echt bekende uiteraard. Seizoen 1 is geweldig, Seizoen 2 is briljant.

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
quote:
Lud0v1c schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:23:
Zoals je ziet zijn het voornamelijk historische series. Ik zoek een nieuwe serie in hetzelfde genre die dezelfde hoge kwaliteit heeft als de titels in het lijstje :)

Nog meer suggesties? :9
Three Kingdoms uit China en The Pillars of the Earth/World Without End.

Edit: en beide Borgia series.

Edit2: Versailles en Wolf Hall

[Voor 7% gewijzigd door Shamalamadindon op 26-03-2016 16:36]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
Nitai schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:00:
[...]
Apparitions (Britse mini serie),
Wow, blast from the past !! Waanzinnig goeie serie !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Opsomming TV series met link naar trailer en korte uitleg
Ik vond hem heel handig, en heb wat nieuwe series gevonden :

http://imgur.com/gallery/B8Kig

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
Wat voor een komkommer? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 10:57
quote:
B00st3r schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:45:
Ik zoek ook een nieuwe serie, maar merk aan mezelf dat ik redelijk kieskeurig ben.
Mijn likes (willekeurige volgorde):

- House of Cards
- Homeland
- House M.D.
- Lost
- Daredevil
- Breaking Bad
- Better Call Saul
- Suits
- Sherlock (die met Beneficial Cucumber)
- Prison Break
Aangezien je Lost leuk vindt kan ik je Fringe aanraden. White Collar lijkt erg op de eerste twee seizoenen van Suits (dus zonder de drama). Elementary is andere hedendaagse Sherlock Holmes serie, misschien vind je die leuk. The Mentalist lijkt (naar mening) een beetje op House.

Hopelijk zit er iets tussen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
heuveltje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Als je The Newsroom, en Studio 60 on the Sunset strip. vermeld mag "the westwing" ook niet ontbreken.
En Sports Night is een zeer leuke comedy/drama in dezelfde trend als studio 60
Moet wel zeggen dat ik the west wing absoluut niet trok. De rest overigens zeer van genoten!

Zeker jammer dat Studio 60 zo snel stopte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:43
Ik vond dat Sorkin bij The West Wing nog een redelijk realistisch beeld neerzette. IJzersterke dialogen, zonder dat het vervelend wordt. Bij The Newsroom lijkt iedere dialoog wel een soort gevecht. Hoewel ik dat zelf ontzettend cool vind (en mijn gesprekspartners doorgaans niet), is dat niet echt realistisch.

Sorkin wordt tegenwoordig net iets te geil van dat soort dialogen die wel lijken op een kickboksgala. Neemt niet weg dat ik het allemaal kijk, natuurlijk :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

• Aquarius
  • 11.22.63
  • The Following
  • The Man in the High Castle (geen echte SF)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01-06 20:59
Ik ben ook weer op zoek naar wat nieuwe series, maar zo snel kon ik niets vinden.

Wat ik zoal kijk/keek(in willekeurige volgorde):
CSI
NCIS / NCIS New Orleans
Person of interest
The Blacklist
Elementary
Sherlock
The Wire
Rizzoli & Isles
Unforgettable
The Newsroom
Numb3rs
Bones
White Collar
Suits
Franklin&Bash
Under The Dome
Hawaii Five-O

Voornamelijk dus makkelijk wegkijkende series. Zijn er nog aanraders die hierbij passen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 23:52

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Al eens gekeken op tastekid.com?

is everything cool?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:12

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
grooviee17 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:17:
Ik ben ook weer op zoek naar wat nieuwe series, maar zo snel kon ik niets vinden.

[knip]

Voornamelijk dus makkelijk wegkijkende series. Zijn er nog aanraders die hierbij passen?
De beste serie allertijden natuurlijk: The Sopranos :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 02-06 08:59
The Night Of
Stranger Things

Beide erg goed!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:37

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

quote:
StygMa schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:24:
Ik zoek nog meer series zoals hieronder, (het hoeft niet perse animatie te zijn). Denk dat ik op dit moment vooral de shows leuk vind die meer een doorlopend verhaal hebben en met een (donker) komisch randje.

Rick and Morty ( persoonlijk een van de leukste komedie/animatie series, lekker random in alles)
Archer (wel leuk in begin, maar de toon/ontwikkeling blijft beetje hetzelfde)
Bojack Horseman (momenteel nog mee bezig, erg leuk en vind het drama/ontwikkeling erin ook wel fijn)
F for Family (kwam het toevallig tegen op netflix, ook als bijv Bojack beetje een combo, maar jammer genoeg nog maar 1 seizoen van uit).

Southpark/Family Guy/Simpsons (allemaal leuk, maar teveel van gezien eigenlijk al).

Wat ik minder vind is The Cleveland Show, futurama en American Dad
[...]
Dat is een aanrader, als je Rick & Morty waardeert dan zit het hier ook wel goed.
quote:
Iemand nog suggesties?
Een van mijn favoriete animatieseries is The Boondock Saints.
Het gaat over racisme en zwart zijn in de VS. Laat je niet afschrikken door het zware onderwerp want er wordt een flinke bak humor ingezet om er mee om te gaan. Wel een vorm van humor die je moet begrijpen, anders snap je er niks van. Een beetje kennis van Amerikaanse vooroordelen en situaties helpt.

Momenteel kijk ik Sword Art Online.
Een adventureserie over wat MMO spelers. Erg leuk als je zelf ooit gegamed hebt omdat het overloopt van het gamers jargon en gamer-onderwerpen. Los van dat het een leuke fantasie-serie is behandelt het ook serieuze behandelt als "het is maar een spelletje" en "kun je verliefd worden in een game" terwijl de karakters klagen over bugs, cheaters en slechte vertalingen :)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Sdreeg
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Ik kwam een vermakelijke serie tegen op Netflix, die ik jullie niet wil onthouden.

http://www.imdb.com/title/tt1711386/

'Dag' is een Noorse zwarte komedieserie over een relatietherapeut die er een nogal eigenzinnige handelswijze op nahoudt. Hoewel de karakters bij tijd en wijle nogal absurdistisch gedrag vertonen, worden ze toch op overtuigende wijze neergezet in deze serie. In de loop van de afleveringen zit er ook voldoende ontwikkeling in de levens van de hoofdrolspelers, om de serie interessant te houden.

Ik ben nu aan het einde van seizoen 2 aanbeland en moet bekennen dat ik langzaam verknocht begin te raken aan de hoofdpersoon. Kortom, mijns inziens een leuke serie waarin je meegezogen wordt in het bizarre universum van Dag.

Er zijn tot nu toe 4 seizoenen uitgekomen van elk 10 afleveringen (ongeveer 20 minuten per aflevering). Hoewel er een paar langere verhaallijnen in zitten, zijn de afleveringen eventueel ook 'los' te bekijken.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
EWK schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:03:
Welke serie zie ik over het hoofd? Ik zoek wat nieuws, als in dit topic gekeken en in het buitlandse tv-series topic.

- Geen syfy of drama, wel actie en/of goed verhaal (liever geen losse afleveringen zoals csi of hawaii five 0)

Wat dan wel?
- the player (helaas gecancelled)
- the last ship
- the blacklist
- quantico
- person of interest
- the unit

- afhaakt bij veel series die over het algemeen erg populair zijn zoals game of thrones en braking bad, mr robot, the bridge/broen (te langzaam), under the dome, oitnb, arrow (na derde seizoen afgehaakt), the wire (te langzaam) ,suits (na 2 seizoenen niet spannend meer), homeland (halverwege seizoen 3 afgehaak) ,house of cards (na 5 afleveringen afgehaakt, we spannend maar langzaam), californication, dexter, newsroom.
Verhaal moet we wel meteen boeien. Weet iemand nog iets tofs?

Edit; ik lees hier boven The Night Manager, ga ik meepakken in ieder geval. Zou ray donavan wat zijn?
Is IMDB: Person of Interest (TV Series 2011–2016) wat voor je? Serie is inmiddels al wel afgelopen, na 5 seizoenen. Is echter wel een serie wat vaak een losse aflevering is, maar zit ook een (super spannende) rode draad in. Ik kan hem in elk geval echt aanraden.

Wellicht kun je eens kijken naar deze, al moet je dan wel van bloed en horror houden; IMDB: Into the Badlands (TV Series 2015– ). Deze heeft voor seizoen 'slechts' 8 afleveringen zo uit mijn hoofd, maar is van begin tot eind eigenlijk wel spannend. Een andere serie is IMDB: Sense8 (TV Series 2015– ), op Netflix. Begint wat traag, maar als die eenmaal los is, gaat het best rap eigenlijk.

EDIT @ Hieronder:
Ik zit idd te slapen... 8)7

[Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2016 12:53]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:11
Staat in z'n lijstje, 5e in de opsomming. :)

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:27
Voor mensen die nog een leuke serie willen volgen is Code 37 een aanrader.
Dit is een belgische politie serie (sectie zeden) met leuke karakters en boeiend verhaal achter de hoofdpersoon. In elke aflevering word meestal een zeden delict opgelost en intussen word een goed verhaal achter de hoofdpersoon verteld. Na de 1e 2 seizoenen hebben ze nog een film uitgebracht waar seizoen 3 weer op aansluit.

• razerBE
  • Laatst online: 02-06 18:14
quote:
alki schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
Voor mensen die nog een leuke serie willen volgen is Code 37 een aanrader.
Dit is een belgische politie serie (sectie zeden) met leuke karakters en boeiend verhaal achter de hoofdpersoon. In elke aflevering word meestal een zeden delict opgelost en intussen word een goed verhaal achter de hoofdpersoon verteld. Na de 1e 2 seizoenen hebben ze nog een film uitgebracht waar seizoen 3 weer op aansluit.
Klopt
En heeft persoonlijk ook nog een mooie verhaallijn ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Lud0v1c schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:44:
Zoals je ziet zijn het voornamelijk historische en fantasy series. Ik zoek een nieuwe serie in hetzelfde genre die dezelfde hoge kwaliteit heeft als de titels in het lijstje :)

Nog meer suggesties? :9
True Blood
Grimm
Lucifer
Lost Girl
Orphan Black
Supernatural
Sleepy Hollow
Forever
Dark Matter
Haven
Penny Dreadful
Zero Hour

• dragon2
  • Niet online
quote:
CCJJVV schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:10:
Hedendaags, veel actie, veel geweer gevechten
Banshee
Burn notice
Fargo
Flashpoint
Graceland
Human Target
La Femme Nikita
Nikita
Chuck
Transporter

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 12:21

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

quote:
CCJJVV schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:10:
Oké ik zit met het volgende dilemma. Ik ben een fanatiek serie liefhebber en heb een serie nodig voor 's avond lekker in bed voor het slapen gaan. Ik volg al een twintig tal series die ik hieronder even neer zal zetten (Het kan dus uiteraard niet een van die series zijn ;))
-Arrow
-Luke Cage
- Agents of Shield
- Flash
-Narcos
- Band Of Brothers
- Prison Break
- Homeland
- Vikings
- Mr. Robot
- Blindspot
- Quantico
- 24
- The Last Kingdom
- Black Sails
- Lost
- Colony
- The Last Ship
- The Blacklist
- Strike Back
- Hawaii five-o
- Mac Gyver

Hoewel er redelijk wat fantasy/sci-fi series tussen zitten ben ik meer opzoek naar een serie als Strike Back. Hedendaags, veel actie, veel geweer gevechten, het hoeft niet het beste verhaal te hebben heb liever iets dat gewoon lekker weg kijkt. True detective wil ik aankomende week aan beginnen.
De volgende series heb ik geprobeerd maar zijn het toch net niet:

Game of Thrones
House Of Cards
Person of Interest

Heeft alles. Sci-fi thema, heel veel actie, humor, fantastische soundtrack, een zeer interessante rode draad, enkele experimentele afleveringen, sterke cast, mooie vrouwen, beetje nerdy. Wat mij betreft één van de meest onderschatte series van de afgelopen paar jaar, zeker in Nederland krijgt het niet de aandacht die het verdient.

http://scifiempire.net/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/Sarah-Shahi-in-Person-of-Interest-opening-sequence-Person-of-Interest.jpg

103 afleveringen in 5 seizoenen, dus je kan je lol even op. Serie is bedacht en gemaakt door Jonathan Nolan, die met z'n broer onder meer aan Memento, The Prestige, The Dark Knight en The Dark Knight Rises meeschreef. Dikke aanrader!

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• hostler
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:28

hostler

Yeahhh dude!

quote:
GovertNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 03:33:
Als je net klaar bent met Dexter dan raad ik je Six Feet Under aan. Het is een oudere serie van HBO. Zelf ben ik ook pas na het kijken van Dexter gaan zoeken naar series met Michael C Hall. Eigenlijk raad ik iedere liefhebber van series, Six Feet Under aan.

De serie gaat vooral over de dood en een stel begrafenisondernemers en dat i.c.m homoseksualiteit. Dit in een drama jasje gegoten met de nodige humor. De beschrijving over de serie deed mij vooraf ook huiveren. Maar Ooh wat een dijk van een serie. Nu ik het er zo over heb ga ik hem denk nog eens opnieuw kijken.
Bedankt voor de suggestie! _/-\o_ Ik ga er vanavond eens aan beginnen. Dexter was namelijk ook erg goed.

Mijn ouders zijn inmiddels ook pro-serie kijken. Eerder waren ze altijd anti maar sinds ik ze Breaking Bad heb laten kijken hebben ze Game of Thrones, The Night Of en Stranger Things ook al gezien. Ze zijn nu net begonnen met Fringe (ook een toppertje imho).

I've created monsters >:)

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Exocet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 06:17:
[...]

1. New girl
Modern Family
Brooklyn Nine Nine
Arrested development, al is dit wat subtielere humor 😁

2. Stranger things , lijkt niet op Dexter, maar heel boeiend.
The Bridge , gewoon super goed
Luther
Ik ben Arrested Development nu opnieuw aan kijken en ik lig echt wel continu in een scheur :') ik denk dat ik bij de eerste keer kijken nog niet echt gewend was aan de humor ofzo en nu pas zie hoe goed het eerste seizoen is.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Voor liefhebbers van historische BBC series ; Close to the Enemy
Over ontwikkeling van straaljagers vlak na de oorlog mbv (ontvoerde) Duitse wetenschappers en daarnaast onderzoek naar oorlogsmisdaden.

• CCJJVV
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 01:53
quote:
Tsjipmanz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:36:
[...]

Person of Interest

Heeft alles. Sci-fi thema, heel veel actie, humor, fantastische soundtrack, een zeer interessante rode draad, enkele experimentele afleveringen, sterke cast, mooie vrouwen, beetje nerdy. Wat mij betreft één van de meest onderschatte series van de afgelopen paar jaar, zeker in Nederland krijgt het niet de aandacht die het verdient.

[afbeelding]

103 afleveringen in 5 seizoenen, dus je kan je lol even op. Serie is bedacht en gemaakt door Jonathan Nolan, die met z'n broer onder meer aan Memento, The Prestige, The Dark Knight en The Dark Knight Rises meeschreef. Dikke aanrader!
Zeer vermakelijke serie en heb al een behoorlijk aantal episodes gezien!

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 28-05 23:08
quote:
Tharoy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:17:
[...]

Ik zag The Shield hierboven al een aantal keer voorbijkomen. Van de 'klassiekers' The Sopranos, The Wire, Breaking Bad, Mad Men etc mijn persoonlijke favoriet. Vrij onbekend gebleven omdat het vroeger alleen te zien was op een klein netwerk. Het einde staat te boek als één van de beste eindafleveringen van een TV serie. Leuk om erbij te melden is dat Shawn Ryan bezig is met een 4k remaster van alle seizoenen, dat vermoedelijk vanaf maart 2017 te vinden zal zijn op streamingdiensten en/of op Blu-ray :) .
Dit wist ik nog niet, bedankt!

Zelf heb ik afgelopen jaren Peaky Blinders op de één of andere manier gemist. Ik werd door een vriend op de hoogte gebracht betreft deze serie en was binnen notime door drie seizoenen heen. Was genieten. Ben nu aan eerste seizoen van Westworld begonnen na een hoop eindejaarslijstjes te hebben gelezen met de beste series van dit jaar. Aangenaam verrast.

• RadioKies
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

quote:
Albantar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:24:
Ik ben gisteren begonnen aan Dirk Gently's Holistic Detective Agency op Netflix. Een serie gebaseerd op een boek van Douglas Adams, die ook The Hitchhiker's Guide to the Galaxy schreef, dus dan weet je het wel: mindfucks en droge humor galore. :D
Zondag kwam hij uit en ik zat er al op te wachten, heb alle 8 de aflveringen (van een uur/stuk) meteen zondag gekeken. Wat een heerlijke serie. Zo absurd echt in het straatje van Max Landis.
Max Landis is de scriptwriter en het brein achter die serie, dat is echt een held imo. Hij is voornamelijk bekend van het geweldige Wrestling isn't wrestling en een enorme internet haat die hij onbedoeld had opgewekt met zijn film American Ultra en idee waarom die niet goed bezocht was.
Muziek is geweldig in de serie en gemaakt door Christobal Tapia de Veer die bekend is van het Britse Utopia en Humans. Ohja, de cast is ook erg goed gekozen.

Kan de serie echt iedereen aanraden (en vergeet niet 5 sterren te geven zodat er meer komt).

Wel nu dan de vraag, iemand die vergelijkbare series weet te noemen?

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-06 15:53
quote:
MarElo schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:13:
Ik heb gister the killing uitgekeken, en moet nog een stukje van Spectral kijken op Netflix.
En dan ben ik dus weer op zoek naar wat nieuws.
Wel een beetje in het genre van The killing, Breaking Bad, Orange is the new black, Penny Dreadful etc.
Maar ik weet me god niet wat te kiezen.

Het moet wel een spannende serie zijn die je meesleept in het verhaal, niet dat ik na 2 afleveringen denk van neh dit is het niet echt.

Iemand een suggestie?
Fargo !!!!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:43
Ja, dat kon ik natuurlijk niet zien, hè... :)

Punctuality is the politeness of kings

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:45
Nieuwe serie Shut Eye is best wel goed

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

quote:
pven schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:13:
Is Stranger Things echt de moeite? Toen ik laatst ziek was heb ik het geprobeerd te kijken, maar tijdens S01E01 viel ik twee keer in slaap. :X
Stranger Things moet je beetje inkomen, maar is een erg goede serie!

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-06 21:08
quote:
pven schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:05:
[...]

Zonder spoilers te geven: ik moet even door de eerste aflevering heen zien te komen?
Ja je moet echt even door de eerste aflevering heen komen ja. Het is voor mij een serie geweest die ik wilde bingen. Net als Sense8.

Yavu Steam Profile Lanithro

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
Phantomic schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:49:
Hoi, nu toch maar is een keer vragen en misschien haal ik er wat uit,

Ik heb een redelijk brede interesse en normaal probeer ik gewoon een serie als ik een voorbij zie komen, maar ik zoek nu wat met een paar eisen;
- historythema
- niet na 1800
- verhaallijn
- serie moet uit deze eeuw komen

Ik zoek dus iets over iets wat over een koninkrijk of iets gaat uit geschiedenis met oorlogen

Series die ik volg
- GoT
- Vikings
- Grimm
- The Fosters
- Scorpion
- Blindspot
Tudors.
Borgias
Black sails
Da vincis demons (niet echt accuraat maar best wel entertained)
Reign

(Source: ons moeder ;) )

• Jorgen
En Pillars of the Earth (uit 2010) van Ken Follet. Het speelt zich af rond 1200.
Crossbones vond ik ook erg leuk. Met John Malkovic in een hoofdrol.

[Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 20-12-2016 18:57]

• Lanithro
  • Laatst online: 01-06 21:08
Let op dat Reign zo'n typische Amerikaanse tienerachtige serie is in de stijl van The Vampire Diaries en The Originals. Ik zie soms fragmenten als moeder de vrouw aan het kijken is.

Yavu Steam Profile Lanithro

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:45
quote:

Ik heb een redelijk brede interesse en normaal probeer ik gewoon een serie als ik een voorbij zie komen, maar ik zoek nu wat met een paar eisen;
- historythema
- niet na 1800
- verhaallijn

Ik zoek dus iets over iets wat over een koninkrijk of iets gaat uit geschiedenis met oorlogen
Geen makkelijke eisen :)
Maar je zou "the man in the high castle" eens kunnen proberen.
Seizoen 2 is net uit.
Plot : "wat als Duitsland en Japan de oorlog hadden gewonnen?" ... met nog wat andere twists.
Reviews zijn laaiend ... tenminste van seizoen 1, meesten hebben seizoen 2 nog niet gezien :)

• MikeVM
  • Laatst online: 01-06 04:29

MikeVM

- Baloo -

quote:

* geblaat *
Hell on Wheels en Marco Polo!

en misschien book of negroes en roots

\\ Baloo \\ www.onlydutch.nl \\ Mijn iRacing profiel

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
quote:

...
- Spartacus
- The Musketeers
- Our zoo (1930s zag ik dus voldoet niet helemaal)
- Boardwalk Empire
- Deadwood (zelf niet gezien)
- Rome

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:21
quote:
- historythema
- niet na 1800
- verhaallijn
- Hornblower, over een Britse officier bij de marine.
- Poldark, over een soldaat die van de oorlog terugkeert en thuis een tinmijn probeert te runnen.
- Outlander, over een oorlogsverpleegster uit WO II die in 1743 belandt.
- Underground, over het geheime netwerk voor ontsnapte Amerikaanse slaven.
quote:
Jorgen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:54:
En Pillars of the Earth (uit 2010) van Ken Follet. Het speelt zich af rond 1200.
En dan ook eventueel het vervolg World Without End, dat zich anderhalve eeuw later afspeelt.

• Jorgen
Die kende ik dan weer niet. Dankjewel! Mijn vrouw heeft beide boeken, maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat ze beide verfilmd zouden kunnen zijn. ;)

• dragon2
  • Niet online
quote:

- historythema
- niet na 1800
- verhaallijn

Series die ik volg
- GoT
- Vikings
- Grimm
- The Fosters
- Scorpion
- Blindspot
Marco Polo
Black Sails
Rome
The Borgias
The Last Kingdom
The Bastard Executioner
Penny Dreadful?
Robin Hood (2006)
The Tudors
Spartacus
Camelot
World Without End
Merlin
The White Queen
Poldark
Outlander?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Mocht animatiefilms iets voor je zijn, dan raad ik Trollhunters op Netflix heel erg aan :) Het zijn (tot nu toe) 26 afleveringen van 20-25 minuten en ik geniet er met volle teugen van.

The devil is in the details.

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Mn vriendin kijkt al sinds tiener Jonathan Creek, 1997 was eeerste aflevering ofzo. Gister op BBC nieuwe aflevering eens meegekeken en vond t nog best oke.

En verder de originele Hawaii Five O kan ik iedereen aanraden. Heb alle DVD boxen op de plank. Alleen al voor de mooie hawaii omgeving, oldtimers en de vele minirokjes is het aan te raden.

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
TheDudez schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:51:
[...]

Blindspot is echt een aanrader!
Wat is dat Blindspot tenenkrommend slecht qua acteerwerk. Ik heb het een half seizoen kunnen volhouden.
Ik kijk soms nog wat scenes omdat mijn vrouw het kijkt. maar ook de special effects zijn bar en bar slecht

[Voor 17% gewijzigd door degroot op 29-12-2016 08:19]

www.degroot-it.nl

• Elvhenk
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-05 17:49

Elvhenk

/me hartje GO

quote:
Albantar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:24:
Ik ben gisteren begonnen aan Dirk Gently's Holistic Detective Agency op Netflix. Een serie gebaseerd op een boek van Douglas Adams, die ook The Hitchhiker's Guide to the Galaxy schreef, dus dan weet je het wel: mindfucks en droge humor galore. :D
En mijn hartelijken dank! Was erg leuk!

Armande.net.schrijft een l33t blog en doet Nederlandse ondertiteling!

• rvtk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:29
quote:
MarcelP102 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:09:
Meisje en ik zijn opzoek naar een leuke sitcom om de donkere dagen door te komen 😃. Graag een met genoeg afleveringen. Bij voorkeur beschikbaar op netflix. Zoiets als HIMYM, Friends, New Girl of Big Bang Theory. Hebben jullie misschien een tip?
Ik vind Mom een aanrader. Uit dezelfde stal als Big Bang Theory, maar ik vind de grappen beter.

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
Ray Donovan ook prima te kijken. Doorlopend verhaal. Personages goed uitgewerkt. Goed geacteerd. Diverse verhaallijnen.

[Voor 61% gewijzigd door kraades op 17-01-2017 21:20]

• Mrsrd13
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-03 10:03
quote:
Mopshondje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:12:

Iemand nog tips voor een leuke comedy op netflix?
Ik heb mij prima vermaakt met Brooklyn Nine-Nine

• pletter
  • Laatst online: 02-06 18:26
heeft iemand al taboo gezien ik persoonlijk vind dit erg goed.
ik denk dat het van de BCC is.

• Anoniem: 49090
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
Mopshondje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:12:

Iemand nog tips voor een leuke comedy op netflix?
Arrested development imho brijant schaakspel hoe de humor zich ontwikkeld :-)

Gelukkig ook nieuw 5de seizoen bevestigd

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Tomski1986 schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:28:
Ik zoek heel goede series waar terrorisme een grote hoofdrol in speelt.
Ik heb al gekeken naar:

Homeland
Designated Survivor
Sleeper Cell

The Blacklist is niet zo m'n ding.
IMDB: Shooter (TV Series 2016– )

IMDB: Six (TV Mini-Series 2017)

IMDB: Lethal Weapon (TV Series 2016– )

IMDB: MacGyver (TV Series 2016– )/
quote:
LopendeVogel schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:13:
Vast en zeker al voorbij gekomen:
Suits, een moderne advocaten serie met een tikkeltje van alles. Helaas nog maar tijdelijk beschikbaar op Netflix. Zelf was ik nooit van de advocaten series, maar deze vind ik onwijs goed. De eerste aflevering pakt je, althans die pakte mijn vrouw en mij. Daarna wordt die eigenlijk alleen maar beter en beter.

Daarnaast, zoals aangegeven: homeland, maar die vond ik steeds slapper en slapper worden (ik ga niks verklappen xd).

Veel series vind ik in de herhaling vallen, blacklist vond ik op het begin onwijs goed, na 2-3 seasons vond ik het te CSI achtig worden (hoewel the blacklist dat eigenlijk vanaf aflevering 1 al is, maar toch weer net iets anders omdat die kerel gewoon tof acteert). Een rode lijn (dun lijntje) en elke aflevering een andere boef.

Bij Suits is dit gewoonweg niet. Het verhaal staat op de voorgrond, en op de achtergrond de rechtszaken (dus niet elke aflevering weer een andere zaak, want ook dat zou voor mij zeer saai worden). Elke acteur vind ik persoonlijk zeer goed (van de huidige vriendin van prins Harry; Meghan Markle (grote bijrol) tot de hoofdrol spelers)
Wij kijken deze elke avond wel, en hebben in een zeer korte tijd bijna 4 volle seizoenen afgekeken, zo makkelijk en prettig kijkt die weg :D
Als je van advocaten series houdt kun je ook eens kijken naar

IMDB: Bull (TV Series 2016– )

IMDB: Conviction (TV Series 2016– )

IMDB: Notorious (TV Series 2016– )

Al zijn dit overigens niet allemaal series over een advocaat danwel een advocatenkantoor zoals Suits, ze hebben wel veel te maken met rechtszaken e.d en de series vliegen dat dus net even anders aan. :)

Voel me nu wel een supernerd over series, hahaha!

[Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2017 12:48]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:38
Toevallig gister begonnen met American Crime Story. Gaat over O.J. Simpson.

IMDB: American Crime Story (TV Series 2016– )

Aanrader!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
jasper2603 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:47:
M'n vriendin en ik kijken graag naar Poldark, eindelijk iets wat we beide leuk vinden. :) Welke series lijken hier nog meer op en zijn de moeite waard om te gaan kijken?
Als het meer om historische actie en kostuum gaat dan drama/romantiek, dan is Frontier misschien wel wat. Behoorlijk ruw, beetje Black Sails sfeertje ...

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
NL_Scratch schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:35:

Het genre oorlog trekt mij behoorlijk. Denk bijv. Aan band of Brothers!
Als je netflix hebt; de serie the heavy water war of via ander kanalen heet hij 'the saboteurs'. Zelfde serie, andere naam. Wellicht het proberen waard.

Hoi!

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-05 07:27
quote:
razerBE schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:59:
Zijn er series die hetzelfde 'genre' rond Lost hebben? :)
The Leftovers. Ik vind deze serie veel beter dan Lost maar wel een gelijkaardige sfeer.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 24-05 20:12
quote:
lennox-06 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:36:
weet iemand nog series zoals ray donovan, breaking bad of fargo ?
The Sopranos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:56
quote:
DennusB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:01:
Ik ben fan van realistische dingen (vandaar dat the 100 denk ik afviel) en spanning. Iemand goede tips ? :D
Trapped is dan een aanrader (IJslandse serie). The Bridge (Zweeds/Deens, dus niet de Amerikaanse versie) ook. Verder wordt hierboven 'The Killing' genoemd. Die is er ook in het Amerikaans, maar oorspronkelijk in het Deens (Forbrydelsen). Die laatste heb ik gezien en was erg goed. Eerste aflevering van The Killing ook geprobeerd: zag er prima uit maar verhaal kwam vrijwel 1 op 1 overeen dus beide kijken heeft weinig zin. Alle genoemde series zijn overigens te zien op Netflix.

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:25
quote:
jos707 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:56:
[...]

Laten we zeggen dat de smaken verschillen. BB heb ik van voor naar achter gekeken, meegezogen in het verhaal en zonder mij ook maar 2 minuten te vervelen. Eveneens ook met Fargo,Homeland en House of Cards.
Bij The Sopranos ben ik bij de 3de episode afgehaakt. Kon niet boeien en er zijn zat andere dingen te kijken die wel interessant zijn. Dit gezegd zijnde heb ik de serie niet onmiddelijk de vuilbak ingeflikkerd omdat ik deze op een later tijdstip nog een 2de kans wil geven.
Ieder z'n smaak. Één tip; zet door tot het einde van S1, vind je t dan nog niks dan hoef je niet verder te kijken. 3 afleveringen is wat kort om aan the Sopranos verslaafd te raken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• DutchDevil79
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-06 11:44

DutchDevil79

I race, therfore I am

quote:
DennusB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:01:
Ik zoek eigenlijk ook weer iets nieuws.
Pas gekeken :

- Designated Survivor
- 13 Reasons Why
- Een deel van The 100, maar na de helft van Seizoen 1 was ik het wel een beetje zat

Ik ben fan van realistische dingen (vandaar dat the 100 denk ik afviel) en spanning. Iemand goede tips ? :D
Probeer ook eens Rogue. Hoort er hier op tweakers niet veel van maar ik vind het een mooie politie serie. Vrij realistisch ook en er zit ook aardig wat onverwachte wendingen in de serie. Ik vermaak em er iig goed mee.

iRacing Profiel

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:17
ik zou "occupied"gaan kijken (okjupiert of zo in het noors)

geniale serie. Is deels noors gesproken en deel engels, maar daar stoor je je totaal niet aan. Semi realistisch en zeker een spanningsboog die blijft bestaan. Kan niet wachten op seizoen 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-09-2019
quote:
LegendLarry schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
Volg nu al 2 seizoenen lang Scorpion en Chicago Fire (Chicago fire moet je wel echt liggen).

Ben ook net begonnen aan The 100 en american sniper. Eerste 5 heb ik gekeken van the 100 en het is geweldig. Bij american sniper voel ik dat hem niet echt met plezier kijk en dat ik hem vlugger doorspoel als ik normaal doe.

Zijn er verder nog leuke series? Beetje in de crime scene en the 100 achtig verhaal?
Probeer Falling Skies is.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ghighoegha
quote:
Aapie schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:47:
Ik zoek eigenlijk een mini serie, zo iets als "The Night Manager" die keek echt heerlijk weg.

Iemand hier tips?
Seizoen 1 van True Detective
The Night Of
Big Little Lies
Stranger Things

Misschien wat nog het beste past in het straatje van The Night Manager is State of Play. Wel al wat ouder maar een hele toffe mini-serie. Maar meer politiek. Ook erg leuk is dat er veel acteurs inzitten die toen nog niet zo heel bekend waren maar nu gevestigde namen zijn in Hollywood of op tv.

Veel series die echt vergelijkbaar met The Night Manager zijn vind je helaas niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08:45
Kan iemand mij helpen met een vrouwen serie? Gezien ik graag voetbal kijk wil ik me vriendin laten binden aan een serie. Scheelt een hoop gezanik :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-06 19:48

GeeBee

Oddball

The Good Wife?
Een power-vrouw die het heft in handen heeft. Ook leuk voor niet-vrouwen overigens.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 01-06 22:51

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ook hier 13 Reasons gekeken. Was wel onder de indruk, verrassend verslavend ook :P Nu zoek ik dus iets nieuws in die richting. Geen comedy, en niet sci-fy/fantasy oid. Ik las iets over The Night Of?

Lastig lastig :P Klote ook dat Fargo niet in een keer uitgebracht wordt, want dat vond ik wel ook erg tof.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 02-06 13:16

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:02
quote:
dvanpol schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:21:
[...]

Hahaha dat is een serie die ikzelf kijk..
Suits is geweldige serie. Afgelopen weken door seizoen 1 t/m 6 heen gebinged. Kan niet wachten op seizoen 7. Zeker een aanrader. Netflix heeft 1 t/m 4. 5 en 6 zal je elders moeten vinden of wachten..

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:17

Gynnad

* * *

13 Reasons Why

Follows teenager Clay Jensen, in his quest to uncover the story behind his classmate and crush, Hannah, and her decision to end her life.

IMDB: 13 Reasons Why (TV Series 2017– )

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Meneer Vevie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-05 19:48

Meneer Vevie

Series, Films en meer

quote:
Tweakmans schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:34:
[...]

Narcos, True Detective, Top of the Lake, The Missing, Luther, The Killing en The Fall zijn aanraders.
Op basis van de series die @dragon2 noemde, zijn dat geen aanraders, denk ik. Althans, niet echt in dezelfde wheelhouse als genoemde series. Zoekt meer aanraders in scifi en procedurals. Dan maybe The 100, The Tomorrow People, The Secret Circle, The Nine Lives of Choe King, Stitchers, Misfits, Being Human, Beyond, Travelers, Orphan Black en Frequency.

Beyond:

The 100:

The Tomorrow People:

The Secret Circle:

The Nine Lives of Chloe King:

Defiance:

Misfits:

Being Human:

Travelers:

Orphan Black:

Frequency:

The 4400:

The Messengers:

V:

The Event:

Revolution:

Blue Bloods:

iZombie:

[Voor 20% gewijzigd door Meneer Vevie op 10-09-2017 12:21]

Ik ben Meneer Vevie. Ik houd mij bezig met series, audio en films. Maar vooral series. Ik zou gek zijn als ik niet zou praten over series. Lees op www.meneervevie.com mee met mijn avonturen.

• ghighoegha
The expanse wordt alleen maar beter.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:13
Covert Affairs, Justified, Alcatraz en misschien Fringe?
Of van stuk hogere kwaliteit; Suits (!).

@Daniel36 ik loop helemaal bij met Ray Donovan (S05E10) en vind hem nog steeds sterk. Niet elke aflevering is even goed, en niet elk seizoen even sterk. Maar blijft de moeite waard.
quote:
dragon2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 08:41:
[...]

Mmmmmm ik ben niet echt van comedy's meestal. Wat ik in de loop der jaren gekeken heb en wel leuk/soort van OK vond:
The Nanny
Dharma & Greg
Better off Ted (aanrader)
Will & Grace
Absolutely Fabulous
Are You Being Served
Bad Judge
Chuck
Impastor
Fawlty Towers
Seinfeld
Allo Allo
The Middleman
How I Met Your Mother
Firefly
You're The Worst

[Voor 118% gewijzigd door frickY op 21-10-2017 15:09]

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
Omdat er nog geen apart topic voor The Orville bestond heb ik deze aangemaakt, met meer informatie en ook reacties e.d.
[Serie] The Orville

Sinds ik het topic Star Trek Discovery volg ben ik toevallig via datzelfde topic op de serie "The Orville" gestuit.

"The Orville" is voor 98% een rip off van Star Trek TNG. Maar, deze serie is bij sommigen bekend, maar bij anderen misschien weer niet, toch mooi gemaakt. Je waant je een beetje terug in de TNG tijd, met de USS Enterprise als zijnde de "Caddilac" onder de sterrenschepen, en zo is de USS Orville ook. In deze serie geen lensflares of heel drukke actie of geflits en dergelijke, maar met hele mooie, rustige, kleurrijke huiselijke sets. Vergelijkbaar met de USS Enterprise uit TNG. Over het algemeen is de serie wel serieus, maar regelmatig vliegt de hilariteit van het scherm af en worden er soms reacties gegeven die totaal nergens op slaan of de spot drijven met de situatie.

Maar voor de rest is het concept bijna hetzelfde als Star Trek TNG. Een kapitein krijgt het commando van een schip en zijn 1e officier is notabene zijn ex-vrouw, die hij een jaar daarvoor betrapt had op sex met één of andere blauwe alien. De overige karakters kun je vergelijken met die uit TNG. Zo heb je een Mokleb, een karakter die heel erg doet denken aan Worf uit TNG, heel erg nors, maar op een grappig manier. Er is tevens een robot/android, te vergelijken met Data, en ze hebben een vrij klein 'meisje', jonge dame, met de kracht van hulk (helemaal rechts op de foto hieronder). Oh, en de dokter van het schip wordt gespeeld door de "Kassidy Yates" uit Deep Space Nine (de vriendin van Kapitein Sisko).
En dan is er ook nog een Slimer karakter. Niet te zien op de foto hieronder.

Afijn, als je houdt van Sci-fi, en je houdt van onzinnigheid op z'n tijd, en je houdt van Star Trek, dan is deze serie echt een aanrader.

The Orville op Imdb - rating: 7.8 - Geen slechte rating voor wat Imdb betreft. :) :)

[Voor 8% gewijzigd door 92946 op 16-11-2017 21:04]

• Aegir81
quote:
Absoluut! Ik vind het zeer intelligent gemaakte tv die de grens tussen goed en slecht in alle personages mooi in beeld brengt. Je moet je gedachten er wel goed bijhouden, ik ben een leek in de economie en de vaktermen slingeren soms in het rond.

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-06 19:48

GeeBee

Oddball

The Orville is inderdaad leuk. Ontzettend droge humor af en toe. Grappiger dan ST ooit was. Maar ook serieus en zeker geen voorspelbaar "zo zal het wel happy end worden" altijd.
Een doorlopende verhaallijn op de achtergrond en ook wel de Eén-beschaving-per-aflevering opzet.
Af en toe een lekkere spiegel voor onze samenleving zoals we dat bij ST:TNG graag zagen. Zie bijvoorbeeld About a Girl en Majority Rule.
Daar hoef je bij ST:D niet om te komen, denk ik. Ik vind dat ook een leuke serie, maar een stuk donkerder dan ST:DS9 soms kon zijn. Dat was af en toe toch wel de donkerste ST die ik zag.

[Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 16-11-2017 20:01]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Kareltje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-12-2018
quote:
[b][message=53600193,noline]

Ik volg op dit moment actief NCIS, NCIS NOLA, Bosch en Suits.
Series die ik met veel plezier gezien heb: Castle, Rizzoli & Isles, Human Target, The Defenders
Volgens mij zou bones (IMDB) goed in dit lijstje moeten passen.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik was ook sceptisch, maar ik heb echt smakelijk zitten lachen :+
Gewoon erg leuk. Zijn maar korte afleveringen, en er zijn er pas 4, dus het is niet alsof je je hele leven er aan moet vergooien.

Even niets...

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
quote:
Silent Thunder schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:31:
Ik hoor de laatste tijd alleen maar sensatieberichten op het nieuws over ''De Luizenmoeder''. Het schijnt keer op keer de vaderlandse kijkercijfer records te verbreken. Nu zegt kijker records niks over de kwaliteit (titanic) maar ik was toch benieuwd naar jullie mening.

Is dit gewoon een hype of is de serie qua verhaal/acteren echt de moeite waard?
Het hangt er ook heel erg vanaf of je zelf kinderen op de basisschool (hebt gehad), als je dat niet hebt zal de herkenbaarheid van de situaties en personages wat minder zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Aegir81
Ik zoek een nieuwe show om te kijken, het is extra fijn als die ook via Netflix te bekijken valt maar het is geen must.

Ik houd erg veel van sciencefiction maar mijn kijkgedrag gaat veel breder. Ik soms even op wat ik de voorbije jaren uitmuntend of zeer goed vond.

5 sterren sciencefiction
- Battlestar Galactica
- Westworld
- The Expanse
- Black Mirror
- Mr. Robot (als is dit eigenlijk geen sciencefiction, voor mij voelt het aan alsof het in dit rijtje thuis hoort)
- Serenity / Firefly

4 sterren sciencefiction
- Star Trek Discovery
- Star Trek Voyager
- Fringe
- X-Files

5 sterren andere genres
- The Wire
- Coupling
- True Detective
- Twin Peaks (de oude serie)
- The Sopranss
- Game of Thrones
- Cosmos: A Spacetime Odyssey
- The Crown
- Borgen
- Mindhunter
- Fargo (vooral het eerste seizoen)
- Sherlock
- Black Mirror
- Billions
- The Newsroom
- The Fall
- Leftovers

4 sterren andere genres
- Atypical
- Master of None
- The IT Crowd
- Breaking Bad
- Broad Church
- The OA

Ik heb nog wel het één en ander gezien maar ik wou de lijst nog enigszins binnen de perken proberen houden.

Door het eens op te sommen merk ik dat ik een voorkeur heb voor voornamelijk televisieshows waar je je aandacht moet bijhouden, die op de één of andere manier een aangrijpende verhaallijn hebben. Waar ik absoluut niet op zoek naar ben zijn series zoals Castle, The Mentalist, Suits e.d. omdat ik wat uitgekeken ben op series die elke week een andere 'zaak' oplossen en waar de rode draad enkel tijdens de season break en seizoensfinale behandeld wordt. Ook Grey's Anatomy en soortgelijke drama's zeggen me helemaal niks.

Hopelijk omschrijft dit duidelijk genoeg waar ik op zoek naar ben ;-)

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06:49
Star Trek DS9 en TNG bewust niet genoemd want lager dan 4**?!

Verder zou ik Netflix' nieuwe serie Altered Carbon (al zijn de meningen erover verdeeld) en Travelers aanraden onder de SF noemer, en Peaky Blinders en Agents of Shield buiten de SF categorie..

• Aegir81
quote:
JohnnieWbl schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:31:
Star Trek DS9 en TNG bewust niet genoemd want lager dan 4**?!

Verder zou ik Netflix' nieuwe serie Altered Carbon (al zijn de meningen erover verdeeld) en Travelers aanraden onder de SF noemer, en Peaky Blinders en Agents of Shield buiten de SF categorie..
Bedankt voor de reply.

TNG hoort inderdaad in het 4**-rijtje thuis, DS9 kon ik minder appreciëren al is het wel al geweldig lang geleden dat ik er naar gekeken heb.

Altered Carbon had ik inderdaad ook aan de 4** kunnen toevoegen, ik ben één van de fans ;-). Travelers vind ik ok, maar niets bijzonders (net begonnen aan S2).

Peaky Blinders en Agents of Shield ken ik nog niet, dus die voeg ik meteen toe aan mijn Netflix-lijst, thanks!

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02-06 19:08
De Duitse serie Dark is ook leuk om te zien. De Scandinavische series zoals Occupied, The Bridge en The Killing zijn ook goed gemaakt.

De science fiction toppers heb je denk ik praktisch allemaal gehad. Ik kom nog op wat andere series zoals Continuum, Killjoys, Dark Matter.

Amazon Video heeft American Gods en Man in the High Castle, beiden zijn toppers!

Hulu heeft Handmaid's Tale maar die is denk ik niet in Europa te zien. Een goede serie maar in Nederlandstalige media of fora wordt die niet echt vermeld.

De BBC serie Taboo staat ook op Netflix: traag maar wel een aaneensluitend verhaal.

In de categorie "fun to watch" zijn er nog Black Sails en Penny Dreadful. Costume drama's zoals Versailles, War and Peace en Downton Abbey vind ik ook leuk maar die passen mss niet in het bovenstaande lijstje.

[Voor 52% gewijzigd door algalid op 17-02-2018 22:40]

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
Aegir81 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:19:
Ik zoek een nieuwe show om te kijken, het is extra fijn als die ook via Netflix te bekijken valt maar het is geen must.

Ik houd erg veel van sciencefiction maar mijn kijkgedrag gaat veel breder. Ik soms even op wat ik de voorbije jaren uitmuntend of zeer goed vond.

5 sterren sciencefiction
- Battlestar Galactica
- Westworld
- The Expanse
- Black Mirror
- Mr. Robot (als is dit eigenlijk geen sciencefiction, voor mij voelt het aan alsof het in dit rijtje thuis hoort)
- Serenity / Firefly

4 sterren sciencefiction
- Star Trek Discovery
- Star Trek Voyager
- Fringe
- X-Files

5 sterren andere genres
- The Wire
- Coupling
- True Detective
- Twin Peaks (de oude serie)
- The Sopranss
- Game of Thrones
- Cosmos: A Spacetime Odyssey
- The Crown
- Borgen
- Mindhunter
- Fargo (vooral het eerste seizoen)
- Sherlock
- Black Mirror
- Billions
- The Newsroom
- The Fall
- Leftovers

4 sterren andere genres
- Atypical
- Master of None
- The IT Crowd
- Breaking Bad
- Broad Church
- The OA

Ik heb nog wel het één en ander gezien maar ik wou de lijst nog enigszins binnen de perken proberen houden.

Door het eens op te sommen merk ik dat ik een voorkeur heb voor voornamelijk televisieshows waar je je aandacht moet bijhouden, die op de één of andere manier een aangrijpende verhaallijn hebben. Waar ik absoluut niet op zoek naar ben zijn series zoals Castle, The Mentalist, Suits e.d. omdat ik wat uitgekeken ben op series die elke week een andere 'zaak' oplossen en waar de rode draad enkel tijdens de season break en seizoensfinale behandeld wordt. Ook Grey's Anatomy en soortgelijke drama's zeggen me helemaal niks.

Hopelijk omschrijft dit duidelijk genoeg waar ik op zoek naar ben ;-)
Stranger Things?

• A4-tje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:42
Hmmm, soap zou ik het niet noemen; casa heeft een beperkte tijd qua aantal afleveringen om het verhaal rond te krijgen en een soap zie ik meer als weinig/geen verhaal.
Gewoon eens proberen en als het na twee afleveringen niet aanstaat stop je ermee :)

Zo heb ik ook al een aantal series gestart maar ook snel weer laten liggen.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
quote:
Arjantje72 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:47:
[...]

Aflevering 1 van Black Mirror is wel de minste van de serie en lijkt ook niet echt op de rest van de serie :)
Ik bleek seizoen 1 al een keer gezien te hebben 8)7
Net seizoen 2 afl 1 gezien, ik ga er elke dag 1 kijken.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Binnenkort (28-2) begint The Looming Tower.

Tracing the rising threat of Osama bin Laden and Al-Qaeda, it takes a controversial look at how the rivalry between the CIA and FBI inadvertently might have set the stage for the tragedy of 9/11 and the war in Iraq.

De trailer zag er zeer zeker niet slecht uit.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:14
quote:
Unicose1010 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:16:
Ik ben al een aantal dagen opzoek naar een goede serie, maar kan nog niet echt iets vinden.

Goede series die ik heb gezien zijn:
-Breaking bad
-Prison Break
-Shooter
-Stranger Things

Iemand een idee welke serie voor mij bestemd is?
Ik kijk nu The Punisher en ik moet zeggen dat ik vrij hooked ben. Het is een Marvel serie, maar er zit geen superhelden/supernatuurlijk sausje overheen.

Edit: om daaraan toe te voegen, wat ook vrij goed in jouw rijtje past en allemaal op Netflix: Peaky Blinders en Narcos.

[Voor 10% gewijzigd door Sjurm op 28-02-2018 17:45]

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:28
quote:
Unicose1010 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:16:
Ik ben al een aantal dagen opzoek naar een goede serie, maar kan nog niet echt iets vinden.

Goede series die ik heb gezien zijn:
-Breaking bad
-Prison Break
-Shooter
-Stranger Things

Iemand een idee welke serie voor mij bestemd is?
Mogelijk kun je Banshee of Strike Back waarderen :)

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

quote:
Unicose1010 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:09:
Thanks!
En series als:
-The Killing
-Fargo
-Homeland
-Sherlock
-The Fall

Vallen die een beetje te vergelijken met die series?
Denk dat Homeland het beste bij je in de smaak zal vallen. De rest zijn echt ander type series.

Twee suggesties vanuit mijn kant Better Call Saul (Van Breaking Bad) en Sons of Anarchy.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 02-06 08:39
Het mooiste pareltje wat ik de laaste tijd heb gezien is The Americans. Zit nu net in seizoen vijf.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:10
quote:
Sjurm schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Echt een toffe serie, maar goed verborgen op Netlfix op een of andere manier. Weinig mensen kennen het.
Is seizoen 5 ergens legaal beschikbaar of kijk je die via schimmige wegen?
Q3 2018 op Netflix

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

quote:
Aanraders:

Designated Survivor
Person of Interest
Luther
Sherlock
Happy Valley (nieuw seizoen 2019)
The Last Ship
Prison Break (nieuw seizoen van 2017, nog nieuwere gepland voor 2019)
Strike Back (ook met nieuwe seizoenen 2017 en aankomend in 2018)
The following (al wat ouder)
Whitechapel (ook al wat ouder)

Geen uitgebreide uitleg bij elke serie. Wel hebben ze bijna allemaal een sterk verhaal, goed geschreven en goede acteurs. Ik zou ze even Googlen, een trailer kijken of de IMDB pagina doorkijken en als het je wat lijkt gewoon eraan beginnen (en weer afhaken als het niets blijkt te zijn).

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True