Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pmeter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:20

pmeter

Poes!

Being Erica is erg leuk. Een canadese serie over een vrouw wiens leven tot nu toe niet gelopen is zoals ze wil. Ze ontmoet een dokter die haar per situatie terug naar het verleden laat reizen. Tijdreizen inderdaad.

Fringe is ook geweldig. Er gebeuren allerlei rare sci fi dingen. En alleen een wetenschapper die zichzelf in een gekkenhuis heeft laten opsluiten kan die dingen verklaren en oplossen.

[Voor 33% gewijzigd door pmeter op 08-08-2019 14:28]

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Radko schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:53:
Mag ik jullie attenderen op "the boys" op Amazon Prime. Ik heb inmiddels 3 afleveringen gezien en ik ben helemaal hooked. Een toffe serie waarbij de superhelden helemaal niet zo super blijken te zijn. En natuurlijk flink wat geweld/gore/enz. Niet voor de tere zieltjes.
Dit !
Gister de eerste paar afleveringen gezien. Bevalt supergoed !
Voor degene die alleen naar het plaatje kijken en afknappen.
Dit is GEEN superhelden serie !! Althans niet op de gebruikelijke marvel methode van good guys fighting bad..

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

• Radko
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:49
Poulske schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Zitten daar Nederlandse subs bij?
Jazeker!

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dirk0s schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:06:
Op zoek naar een spannende serie, mijn laatste die ik gezien heb is the missing. Seizoen 1 en 2 vond ik echt spannend en werd telkens “gedwongen” om de volgende aflevering te kijken. Seizoen 3 vond ik iets minder.

Sciencefiction ben ik niet van dus moet wel beetje realistisch zijn. Maar wel graag iets met spanning.

Breaking bad
The killing
Prison break
La casa de papel
Deze al gezien. (Vergeet er vast een paar)
Heb dezelfde insteek als jij, realisme en (wat) spanning.

Ozark, Narcos, Undercover, El Chapo? Vond deze vier echt heel goed. Zelf nu begonnen met Yankee maar heb niet het gevoel dat het echt op gang komt (aflevering 4 net gezien)..maar die nog misschien.

The End of the F**** World is ook nog wel aardig, wel wat minder "spannend".

• Paul Hewson
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Dirk0s schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:06:
Op zoek naar een spannende serie, mijn laatste die ik gezien heb is the missing. Seizoen 1 en 2 vond ik echt spannend en werd telkens “gedwongen” om de volgende aflevering te kijken. Seizoen 3 vond ik iets minder.

Sciencefiction ben ik niet van dus moet wel beetje realistisch zijn. Maar wel graag iets met spanning.

Breaking bad
The killing
Prison break
La casa de papel
Deze al gezien. (Vergeet er vast een paar)
Je hebt vast en zeker al aan Baptiste gedacht. Maar wat dacht je van:
The Fall
The Tunnel
Mad Dogs

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:33
Gisteren de eerste aflevering van Doom Patrol gezien, het kon me nog niet helemaal bekoren. Het verhaal moet ook nog natuurlijk op gang komen.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:41
Radko schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:53:
Mag ik jullie attenderen op "the boys" op Amazon Prime. Ik heb inmiddels 3 afleveringen gezien en ik ben helemaal hooked. Een toffe serie waarbij de superhelden helemaal niet zo super blijken te zijn. En natuurlijk flink wat geweld/gore/enz. Niet voor de tere zieltjes.
Waar kun je het mee vergelijken als ik vragen mag? Af en toe nemen wij (mijn vriendin en ik) een paar maanden een abonnement op Prime en dit kan wellicht op de lijst dan.

Mijn vriendin wil Good Omens nog zien, Mrs Maisel komt er straks weer aan en we hebben nog een seizoen Fleabag en Mr Robot te kijken :)

• Radko
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:49
D-e-n schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:37:
[...]

Waar kun je het mee vergelijken als ik vragen mag? Af en toe nemen wij (mijn vriendin en ik) een paar maanden een abonnement op Prime en dit kan wellicht op de lijst dan.

Mijn vriendin wil Good Omens nog zien, Mrs Maisel komt er straks weer aan en we hebben nog een seizoen Fleabag en Mr Robot te kijken :)
Ik weet eigenlijk niet goed waar je het mee mag vergelijken. Zoals ik al schreef is het niet voor de tere zieltjes. De conversaties zijn grof met nogal wat gevloek. Ook wordt het geweld pontificaal in beeld gebracht.
Het gaat over een bedrijf wat als "uitzendbureau" voor superhelden dient. De top werknemers zijn "the seven". Ze doen zich voor als de beschermers van het volk echter gaat het dit bedrijf alleen om geld en macht. Een aantal burgers komen samen om de strijd met "the supers" aan te gaan. Het is vooral géén superhelden/marvel-serie voor het hele gezin >:)
Het mooie vind ik de verschillende karakters (van de supers maar ook van de burgers) en de vaak geweldige conversaties.

Seizoen 2 is al aangekondigd :9~

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Het feit dat The Boys een 18+ rating heeft zou al genoeg moeten zeggen toch ;)

Maar als je de gore en donkere kant van mensen aankan, dan zal je de humor er ook van in zien. The Boys is voor mij 1 van de beste tv series van dit jaar in ieder geval!

Mijn YouTube

• teaser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:41
Vergelijkbaar met Happy! misschien? (minus het geflipte kantje dan waarschijnlijk)

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Paul Hewson schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Je hebt vast en zeker al aan Baptiste gedacht. Maar wat dacht je van:
The Fall
The Tunnel
Mad Dogs
Bedankt, na Quicksand (die ik echt goed vond) aan The Bridge begonnen, maar na 5 afleveringen heb ik niet het idee dat ik verder moet kijken. Weinig spannends aan in mijn beleving.

Misschien eens 1 van deze 3 proberen :)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Net 2 seizoenen van fauda uitgekeken. Hewbreeuws/arabische serie over terrorisme/anti terrorisme unit in israel/palestina. Super reeks!

• Timminator
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02-06 21:35
teaser schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:08:
Vergelijkbaar met Happy! misschien? (minus het geflipte kantje dan waarschijnlijk)
3 afleveringen van the Boys gezien. Ja is wel vergelijkbaar met Happy maar dan zonder de lsd trip.
Toffe serie wel. Ga hem van het weekend af kijken.

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Hiervan heb ik seizoen 1 gezien, seizoen 2 moet ik nog gaan kijken, het is inderdaad een top serie.
In het hetzelfde genre is SEAL Team, die ben ik nu aan het bingewatchen. Ook erg goed, mocht je die nog
niet hebben gezien. Veel beter dan Six, waar ik na 1 seizoen, en 2 afleveringen van seizoen 2 mee gestopt ben, dat was allemaal een beetje te vergezocht.

Nog iets anders, Peaky Blinders Seizoen 5 begint 25 augustus !

[Voor 6% gewijzigd door Ome Ernst op 10-08-2019 09:33]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Grindtegel
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:51
ik vind The Boys het meest te vergelijken met de film Watchmen; " superhelden" met eigenbelangen die niet zo super zijn als de buitenwereld ze ziet. gemengd met " normale" mensen die ze bestrijden. Een beetje " who watches the watchmen" zeg maar. Donker crime drama, hard, bloederig en rauw. Goede muziek.

Ik begrijp de vergelijking met Happy eigenlijk niet, op de rauwe bloederige actie na. Happy is een absurde adhd actiecomedy die compleet over de kop gaat, The Boys is meer film noir, veel serieuzer en drama. Maar dan ook met rauwe actie die bloed niet schuwt en wat cynische humor. Carl Urban is fantastisch, eigenlijk alle acteurs doen het heel goed.

[Voor 4% gewijzigd door Grindtegel op 10-08-2019 11:24]

• garrow
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:59

garrow

PSN: Garrow1978

Gezocht een nieuwe serie waarbij wij onderstaande series al gezien hebben en ook even een globale ranking heb gegeven, zoals je ziet heb ik een brede smaak :)

1 Banshee
2 Californication
3 Breaking Bad
4 Vikings
5 Suits
6 Billions
7 Game of Thrones
8 The Bridge
9 The Hung
10 Reign

Hiernaast nog redelijk wat andere series gekeken...eigenlijk teveel om op te noemen
P.S. waarom Banshee gestopt is snap ik nog steeds niet...wat een serie was dat zeg....deze had alles. (voor mij dan. >:) ...vrouwlief vond hem ook heel gaaf, maar actie mocht soms iets midner goed in beeld)

Heb de beschikking over Netflix en Ziggo series XL

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:00
garrow schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:34:
Gezocht een nieuwe serie waarbij wij onderstaande series al gezien hebben en ook even een globale ranking heb gegeven, zoals je ziet heb ik een brede smaak :)

1 Banshee
2 Californication
3 Breaking Bad
4 Vikings
5 Suits
6 Billions
7 Game of Thrones
8 The Bridge
9 The Hung
10 Reign

Hiernaast nog redelijk wat andere series gekeken...eigenlijk teveel om op te noemen
P.S. waarom Banshee gestopt is snap ik nog steeds niet...wat een serie was dat zeg....deze had alles. (voor mij dan. >:) ...vrouwlief vond hem ook heel gaaf, maar actie mocht soms iets midner goed in beeld)

Denk alleen via de illegale weg te verkrijgen maar Animal Kingdom kijkt lekker weg
Queen of The South sluit denk ik ook wel bij je wensen aan

[Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 20-08-2019 15:55]

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:29

1 Banshee
2 Californication
3 Breaking Bad
4 Vikings
5 Suits
6 Billions
7 Game of Thrones
8 The Bridge
9 The Hung
10 Reign

Deadwood, Barry, Chernobyl, Justified, Westworld en natuurlijk The Boys (Daar zit de hoofdpersoon van Banshee in). Zie verschillende reacties hierboven over The Boys.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Where are you?®

Pikkemans schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Deadwood, Barry, Chernobyl, Justified, Westworld en natuurlijk The Boys (Daar zit de hoofdpersoon van Banshee in). Zie verschillende reacties hierboven over The Boys.
Waarvan de meeste niet beschikbaar zijn via Netflix of Ziggo :+ The Boys is een Prime Exclusive, dus die valt al af bijv.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Pikkemans
  • Laatst online: 19:29
Notna schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Waarvan de meeste niet beschikbaar zijn via Netflix of Ziggo :+ The Boys is een Prime Exclusive, dus die valt al af bijv.
Ah, ik was iets te enthousiast... Maar Ziggo = HBO toch? (Deadwood, Barry, Chernobyl, Westworld)

• garrow
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:59

garrow

PSN: Garrow1978

Thanksvoor de snelle reactie's

Deadwood al gezien...na paar aflevering alleen verder gekeken. Ik vond hem best leuk, maar wederhelft niet.
Queen of the Soutth hebben we ook al gezien.

Ga eens kijken na de andere tips en of ik ze inderdaad legaal kan zien.

Sorry weet niet hoe ik meerder reacties in een reactie kan beantwoorden

[Voor 12% gewijzigd door garrow op 20-08-2019 16:10]

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

1 Banshee
2 Californication
3 Breaking Bad
4 Vikings
5 Suits
6 Billions
7 Game of Thrones
8 The Bridge
9 The Hung
10 Reign

Succession op Ziggo XL is heel erg goed.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:51
@garrow The Expanse beschikbaar op Netflix of Ziggo? Echt hele goede scifi met mysterie, intrige en goede opzet. Goede SFX ook!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@garrow zie mijn post van een tijdje terug, staan er ook een paar van jou in dus mogelijke raakvlakken.

Greatsword in ""Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic"

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• MrBrickALot
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:37
Op aanraden van o.a. dit forum onlangs begonnen aan The Wire, waanzinnig goed! Natuurlijk op sommige gebieden wat gedateerd maar nu halverwege het tweede seizoen. Absolute aanrader!

Als je van het wat apartere genre houdt is Good Omens van Amazon Prime een aanrader. Zes afleveringen, goede cast en heel Brits. Niet voor iedereen weggelegd waarschijnlijk. Ook soms wat moeilijk te verstaan dus zelfs als je gewend bent Engels zonder ondertiteling te kijken wellicht voor deze toch even aanzetten.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:37
Naar aanleiding van mijn review over "De 12 van Oldenheim", werd mij door @SadisticPanda aangeraden eens een Vlaamse serie te proberen.

Hebben jullie enkele tips? Ik hou niet van komedies, maar wel van thrillers, mysterie en scifi.
Nu zag ik al Tabula Rasa staan, maar wellicht zijn er nog meer Vlaamse series die hierbinnen vallen.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:28
@LA-384 Beau Séjour is ook een leuke thriller. 13 geboden is een aangename crimi-serie. Code 37 is er helaas af, dat ging over seks-delinquenten.

Vele series mixen drama met een stevige scheut humor (bvb Bevergem en Eigen Kweek), dat zal wss minder je ding zijn.

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:15

Fixer

FP ProMod
Na meerdere tips ook maar eens beginnen te kijken naar 'The Boys'.
Erg vermakelijke serie, inmiddels helemaal uitgekeken en kijk uit naar het tweede seizoen!

Overwatch: FiXeR#22512

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:40
The Boys moet ik dan ook maar eens proberen! Banshee heb ik altijd met veel plezier gekeken :) Top serie!

Hoi :)

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Honesty

kattenneus!

LA-384 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:19:
Naar aanleiding van mijn review over "De 12 van Oldenheim", werd mij door @SadisticPanda aangeraden eens een Vlaamse serie te proberen.

Hebben jullie enkele tips? Ik hou niet van komedies, maar wel van thrillers, mysterie en scifi.
Nu zag ik al Tabula Rasa staan, maar wellicht zijn er nog meer Vlaamse series die hierbinnen vallen.
Ik vond zelf matroeska's de eerste keer heel goed, gaat over de vrouwenhandel in belgie. Is eerder drama/thriller dan mysterie maar wel met een vleugje humor(zelfde makers als crimi clowns)

persoonlijk vind ik de Vlamingen beter in film maken dan de ollanders:)

[Voor 5% gewijzigd door Honesty op 27-09-2019 12:15]

festina lente

• chielmi
  • Laatst online: 20:22
Fixer schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:18:
Na meerdere tips ook maar eens beginnen te kijken naar 'The Boys'.
Erg vermakelijke serie, inmiddels helemaal uitgekeken en kijk uit naar het tweede seizoen!
Hier nog een fan. Echt een uitstekende rauwe serie.
Heb het een tijd uitgesteld om de serie te gaan kijken omdat ik werkelijk niets heb met het superhelden-genre, maar heb de serie vervolgens in een paar avonden uitgekeken. Nu al zin in seizoen 2 ;)

• teaser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:41
algalid schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:01:
@LA-384 Beau Séjour is ook een leuke thriller. 13 geboden is een aangename crimi-serie. Code 37 is er helaas af, dat ging over seks-delinquenten.

Vele series mixen drama met een stevige scheut humor (bvb Bevergem en Eigen Kweek), dat zal wss minder je ding zijn.
Bevergem is echt wel een aanrader. Het gaat meer richting zwarte comedy, en heeft ook wel een absurdistisch gehalte. Eigen Kweek is dan weer iets toegankelijker en meer comedy.

En inderdaad, Beau Séjour, thriller met een mysterieus kantje.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
iemand al 'Godfather of Harlem' geprobeerd?

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Honesty schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:15:
[...]

Ik vond zelf matroeska's de eerste keer heel goed, gaat over de vrouwenhandel in belgie. Is eerder drama/thriller dan mysterie maar wel met een vleugje humor(zelfde makers als crimi clowns)

persoonlijk vind ik de Vlamingen beter in film maken dan de ollanders:)
Seizoen 1 & 2 zijn compleet verschillend maar allebei gaaf.
Is die Crimi Clowns een aanrader?

Steam Profile

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Honesty

kattenneus!

True schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:56:
[...]

Seizoen 1 & 2 zijn compleet verschillend maar allebei gaaf.
Ik heb eerst crimiclowns gezien endaarna de matroeska's maar vond ze allebei wel gaaf.
Crimiclown is ets meer absurder maar zeker een aanraker, is even rauw maar toch ook dat je vaak gewoon moet lachen.
Matroeska seizoen 1 vond ik ook veel beter dan 2

festina lente

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Clan, quiz me quick (drama met humor)
Callboys, safety first (comedy)

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Criminal UK de eerste twee afleveringen gezien, niet denderend maar kijkt prima weg. Nog steeds op zoek naar de detective die True Detective kan challengen op mijn lijstje :)

• Quido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:02
Hamazaki schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:46:
iemand al 'Godfather of Harlem' geprobeerd?
Ga vanavond beginnen. Jij al gekeken?

• Hamazaki
  • Niet online
Quido schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Geen ondertiteling :'(

• Shadow_Agent
Franco10 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:37:
Criminal UK de eerste twee afleveringen gezien, niet denderend maar kijkt prima weg. Nog steeds op zoek naar de detective die True Detective kan challengen op mijn lijstje :)
Aflevering 1 vond ik erg goed, twee en drie konden mij niet bekoren. Teveel hetzelfde wat mij betreft. Toevoeging: vond ook dat het aantal sets/settings te weinig was. Of de verhoorkamer, of de ruimte erachter of de koffieruimte/hal.

[Voor 14% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-10-2019 22:15]

Hoi :)

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:23

GeeBee

Oddball

Nog steeds op zoek naar de detective die True Detective kan challengen op mijn lijstje :)
Een andere setting, maar qua "zware sfeer" komt Luther een heel eind.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Hamazaki
  • Niet online
Quido schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

ik hoor graag je bevindingen.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-06 22:27
LA-384 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:19:

Serie De Ridder is ook goed

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:48

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

True schreef op zondag 29 september 2019 @ 23:56:
Ik vond het een geweldige serie, maar het is wel een stijl die je moet liggen want het gaat behoorlijk over-the-top. Het is Eigen Kweek op LSD.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:46
Mhh, Fleabag is ook best wel grappig.
In het begin wat awkward, maar naarmate het vordert wordt het wel grappig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Quido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:02
Hamazaki schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

ik hoor graag je bevindingen.
Eerste 2 afleveringen gekeken, aanrader!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Ik heb naar de eerste (pilot-?)aflevering van ‘Evil’ zitten kijken.

Vermakelijk! :Y

Hopelijk krijgt deze serie een kans!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nog steeds op zoek naar de detective die True Detective kan challengen op mijn lijstje :)
Welk seizoen? 1 vond ik namelijk erg goed, daarna echt bergafwaarts.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:23
Iemand The Borgias gezien? En weet je dan misschien series die hier op lijken én de moeite waard zijn?

Manipuleren.com te koop

• algalid
@barrymossel Er is Medici dat uiteraard dicht aanleunt bij het thema. Het kostuumdrama Versailles is ook in dezelfde periode maar dat zijn eerder complotterende edelen.

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Greatsword schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Welk seizoen? 1 vond ik namelijk erg goed, daarna echt bergafwaarts.
1 de beste detective ooit, 2 slecht en 3 ook heel goed, niet zo goed als 1 maar Mahershala Ali speelt echt ijzersterk.

• barrymossel
algalid schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:41:
@barrymossel Er is Medici dat uiteraard dicht aanleunt bij het thema. Het kostuumdrama Versailles is ook in dezelfde periode maar dat zijn eerder complotterende edelen.
Thanks. Beiden komen me bekend voor in naam, maar volgens mij nog niet gezien. Ik ga straks even "Googlen".

Manipuleren.com te koop

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 10:40

Tripl3 D

Brother in Arms

barrymossel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:21:
Iemand The Borgias gezien? En weet je dan misschien series die hier op lijken én de moeite waard zijn?
Da Vinci's Demons.
Al vonden mijn vrouw en ik The Borgia's beter.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• barrymossel
Tripl3 D schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:35:
[...]

Da Vinci's Demons.
Al vonden mijn vrouw en ik The Borgia's beter.
Da Vinci's Demons was mij (ons) wat te zweverig. Wel 1 seizoenen gezien ongeveer, maar toen was het echt over... Toch bedankt!

Manipuleren.com te koop

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

barrymossel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:24:
Da Vinci's Demons was mij (ons) wat te zweverig. Wel 1 seizoenen gezien ongeveer, maar toen was het echt over... Toch bedankt!
The Tudors anders een optie? Ik weet niet wat je precies top vond aan The Borgia's, anders kan ik misschien gerichtere opties geven.

• barrymossel
Tripl3 D schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

The Tudors anders een optie? Ik weet niet wat je precies top vond aan The Borgia's, anders kan ik misschien gerichtere opties geven.
Tudors zijn we volgens mij ooit eens aan begonnen, maar is het hem niet geworden. Geen idee meer waarom.

Maar het historische sfeertje (en dan ook nog eens in het Vaticaan) gecombineerd met intriges trekt ons met name. Ligt dus wel deels aan de tijdperiode en omgeving. Middeleeuwen enzo ligt ons ook wel bijvoorbeeld. Ook Marco Polo (eerste seizoen) vonden we vermakelijk. The Young Pope ook gezien en die was ook prima.

Manipuleren.com te koop

• algalid
The New Pope komt binnenkort uit met John Malkovich. En Netflix heeft The Two Popes (kerst).

BBC's Wolf Hall gaat over de tijd van Henry VIII en het was beter dan The Tudors (gebaseerd op de roman van Hillary Mantell).

Over de vroege middeleeuwen zijn er nog de series Pillars of the Earth en World without end maar daar ergerde ik me aan karikaturale voorstellingen van kwaardaardige monniken tot in het belachelijke. En er is ook nog Knightfall over de Tempeliers.

[Voor 28% gewijzigd door algalid op 04-10-2019 13:57]

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Iemand een idee? Ik zoek iets "kleins" een korte serie die wat meer kijkt als een film. Bij een hoop series binge ik een seizoen of 2 en daarna kakt het langzaam in en kost het me veel moeite de serie af te kijken (als dat al lukt).. Hekel aan filler afleveringen, en rare wendingen waardoor er weer een seizoen bijgeschreven kan worden. Qua genre denk ik drama, crime, komisch, maar mag alles behalve horror zijn.

Beste soortgelijke series die ik laatst heb gezien:
Russian doll
The end of the fucking world
You
Sex education
After life.
Chernobyl (telt misschien niet helemaal mee)

I served in a company of heroes.

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:40
Vuvuzela schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:28:
Iemand een idee? Ik zoek iets "kleins" een korte serie die wat meer kijkt als een film. Bij een hoop series binge ik een seizoen of 2 en daarna kakt het langzaam in en kost het me veel moeite de serie af te kijken (als dat al lukt).. Hekel aan filler afleveringen, en rare wendingen waardoor er weer een seizoen bijgeschreven kan worden. Qua genre denk ik drama, crime, komisch, maar mag alles behalve horror zijn.

Russian doll
You
Sex education
After life.
Wikipedia: Awake (TV series)

• algalid
Iemand een idee? Ik zoek iets "kleins" een korte serie die wat meer kijkt als een film.
Mss zijn crime anthologies iets voor jou?
- HBO The Night of
- Netflix Unbelievable

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Russian doll
You
Sex education
After life.
Unbelievable?
Quicksand?
The Spy?

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19:31

Russian doll
You
Sex education
After life.
Sherlock

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Kan/Mag je hier ook vragen om tips als het gaat om alleen Prime? Wat ik al gezien hebt en goed vond is: The boys, The purge (serie), The man in high castle, Grand tour, Bosch, American Gods, The Widow, Jack Ryan.

Ik ga nu Mr.Robot kijken, wordt nogal positief over geschreven hier op Tweakers.net.

• Mypos
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 30-03 20:07
SOTD schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:33:
Kan/Mag je hier ook vragen om tips als het gaat om alleen Prime? Wat ik al gezien hebt en goed vond is: The boys, The purge (serie), The man in high castle, Grand tour, Bosch, American Gods, The Widow, Jack Ryan.

Ik ga nu Mr.Robot kijken, wordt nogal positief over geschreven hier op Tweakers.net.
Mr Robot is van wat je verder noemt absoluut het beste imo.

Verdere Amazon tips:

Bosch (vind ik persoonlijk echt briljant, het sfeertje, verhaal, acteerprestaties allemaal absoluut top, politieserie)
Sneaky Pete (hele goeie crime serie, gaat over een oplichter en al zijn avonturen)
Goliath (serie met BillyBob Thornton als advocaat. Vond seizoen 1 echt top, 2 iets minder en 3 ga ik binnenkort kijken)

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 31-05 13:48

Goner

What can I do you for ?

Aanrader : Giri/Haji ...
Japanse detective in London op zoek naar z'n "overleden" broer en belandt in een bende-oorlog ... (in 't kort)

• Rhip
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:32
SOTD schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:33:

Heb van de week ook prime aangeschaft (ofja, maand gratis)
Voornamelijk om House (een aanrader) en Mr. Robot te zien, Van Mr. Robot had ik al seizoen gezien.
Als je van sitcom's leuk vind kan ik Two and a Half men ook aanraden.

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Rhip schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:40:
[...]

Heb van de week ook prime aangeschaft (ofja, maand gratis)
Voornamelijk om House (een aanrader) en Mr. Robot te zien, Van Mr. Robot had ik al seizoen gezien.
Als je van sitcom's leuk vind kan ik Two and a Half men ook aanraden.
House al helemaal gezien maar toevallig ben ik die nu ook aan het bingewatchen, blijft steengoed. Two and a half man is best vermakelijk voor een keer maar niet om te bingewatchen. "how i meet your mother" of zo of scrubs vind ik bijv beter. Mr. Robot moet ik nog aan beginnen en waarschijnlijk kijk ik die als ik klaar ben met House.

• remzor
  • Laatst online: 23:05
Goner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:53:
Aanrader : Giri/Haji ...
Japanse detective in London op zoek naar z'n "overleden" broer en belandt in een bende-oorlog ... (in 't kort)
Deze serie is vanaf 10 januari op Netflix te zien. Ik ga een poging wagen, ben benieuwd!

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:06

GSX-MAN

अग्लो पहाड, मानिस!

Ik zag dat Vikings nu ook op Netflix staat, is dit de moeite waard om te gaan kijken?

रातो चटनीमा ती बलहरू, तपाईलाई थाहा छ?

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:53

Gynnad

* * *

GSX-MAN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:55:
Ik zag dat Vikings nu ook op Netflix staat, is dit de moeite waard om te gaan kijken?
Absoluut, fantastische serie. Ik had hem zelf al gezien tot seizoen 5, dus nu weer verder aan het kijken. Persoonlijk kan ik er erg van genieten en vind ik ook dat het goed in elkaar steekt. Mocht je van Game of Thrones houden, dan zal dit ook vast wel in je straatje passen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Prima serie, hoewel hij vanaf seizoen 4/5 wel wat minder wordt

• toothpick vic
  • Laatst online: 02-06 13:50
Tripl3 D schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:23:
Prima serie, hoewel hij vanaf seizoen 4/5 wel wat minder wordt
Ik vond het na de
spoiler:
dood van Ragnar
ook een stuk minder boeiend worden, maar misschien moet ik nog eens proberen de draad weer op te pakken.

• sj0ertum
  • Laatst online: 22:27
'Don't fuck with Cats' is een aanrader wat mij betreft.
Het is een mini serie van 3 afleveringen over een social media heksenjacht op een iemand die 2 kittens vermoord op film. De rest wat volgt mag je zelf ontdekken ;)

• toothpick vic
  • Laatst online: 02-06 13:50
sj0ertum schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:07:
Vond hem ook goed. Bizar verhaal! Kan me nog herinneren dat het in het nieuws was destijds.

• Dawei
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:11
sj0ertum schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:07:
Het is een mini serie van 3 afleveringen over een social media heksenjacht op een iemand die 2 kittens vermoord op film. De rest wat volgt mag je zelf ontdekken ;)
Op deze serie gedrukt vanwege de onderzoeks- methodiek die me aan Bellingcat deed denken. Samen met mijn vriendin in 1 ruk uitgekeken. Erg vermakelijk, zou het een 7,5 geven.

En volgens mij niet te zien op de nederlandse televisie, maar The Magicians begint weer! Ruim 10 jaar geleden begonnen aan deze trilogie en bijzonder blij dat de serie far and beyond de source material gaat

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:57
Net "De bende van Jan de Lichte" uitgekeken op Netflix, Belgische serie over de 'robin hood van de lage landen'.
Erg mooi gemaakt, had het niet verwacht :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Heb net in 3 dagen "the messiah" op Netflix uitgekeken..

Deze serie over een (al dan niet valse) profeet in onze huidige tijd trok me enorm aan en bleef boeien..

Aanrader.

• chielmi
  • Laatst online: 20:22
Hier nog een fan van the Messiah. Ik had de serie in eerste instantie genegeerd. Religie interesseert me niet.
Ondanks dat deze serie wel wat met religie te maken heeft irriteert het me totaal niet!
Ik lees meerdere vergelijkingen met Homeland. Dat snap ik wel, heeft een beetje dezelfde sfeer. Toffe serie die je in een paar avonden afkijkt :)

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:59
Chiron schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:52:
Net "De bende van Jan de Lichte" uitgekeken op Netflix, Belgische serie over de 'robin hood van de lage landen'.
Erg mooi gemaakt, had het niet verwacht :)
Zeker een mooie serie en leuk om eens weer een serie te zien in het Nederlands :)

• -World-
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:11
Heb nu deze series gezien:

Prison Break (zeer goed behalve seizoen 5)
La Casa de Papel (zeer goed)
Vis à Vis (locked up) (zeer goed)
La victima numero ocho (goed, maar kort)
Elite (vermakelijk)
The Rain (nog mee bezig, vermakelijk)

Orange Is The New Black heb ik het eerste seizoen van gezien, maar vond de flashbacks lang duren en in vergelijking met Vis à Vis zat er wel een erg laag tempo in qua spannende acties etc.
Moet eerlijk zeggen dat La Casa de Papel imo ook wel iets te lange flashbacks had, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt.

Iemand nog aanraders, het liefst een beetje in dit genre (enigszins realistisch en spanning)

Graag wel op Netflix (eventueel Videoland)

[Voor 52% gewijzigd door -World- op 20-01-2020 22:47]

• jmk
  • Laatst online: 02-06 17:48
Marianne. Heel goed en spannend. Best kort.

Yippie kayak, other buckets!

• Dirk0s
  • Nu online
Zit te twijfelen om aan Better call Saul te beginnen, maar is dit te doen als je Breaking Bad al heeeeel lang geleden hebt gekeken?
Of is het belangrijk dat je dingen van Breaking bad nog goed weet?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:24
Dirk0s schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:39:
Zit te twijfelen om aan Better call Saul te beginnen, maar is dit te doen als je Breaking Bad al heeeeel lang geleden hebt gekeken?
Of is het belangrijk dat je dingen van Breaking bad nog goed weet?
Hoewel ik breaking bad na de finale nog af en toe heb gekeken denk ik dat het prima te doen is als je globaal nog de rode draad van Breaking Bad kent. :)

T'is een prequel dus voor de feest der herkenning is Breaking Bad goed kennen wel nice. Maar geen must. Zo lang je Saul Goodman maar nog goed kent. :)

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• Dirk0s
  • Nu online
polopolo150 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Hoewel ik breaking bad na de finale nog af en toe heb gekeken denk ik dat het prima te doen is als je globaal nog de rode draad van Breaking Bad kent. :)

T'is een prequel dus voor de feest der herkenning is Breaking Bad goed kennen wel nice. Maar geen must. Zo lang je Saul Goodman maar nog goed kent. :)
Dan misschien maar weer eerst eens aan BB beginnen. 8)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Voor wie het bijna vergeten was, Homeland seizoen 8 (laatste seizoen) is vannacht begonnen!

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:31
Dirk0s schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Dan misschien maar weer eerst eens aan BB beginnen. 8)
Mwah, ik zou zeggen dat het niet uit maakt. Het verhaal gaat vooral om Saul. Nog weinig met BB van doen zeg maar.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

analogworm schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Mwah, ik zou zeggen dat het niet uit maakt. Het verhaal gaat vooral om Saul. Nog weinig met BB van doen zeg maar.
En zelf vind ik de zaken die niet uit BB komen, en waarvan je dus niet weet hoe ze ongeveer aflopen het beste aan BCS.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:31
IJzerlijm schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:38:
[...]

En zelf vind ik de zaken die niet uit BB komen, en waarvan je dus niet weet hoe ze ongeveer aflopen het beste aan BCS.
eens, verhaallijn met zijn broer was bijv dikke primaaaaa. Man, nog twee weekjes en dan eindelijk weer nieuw seizoen!

• foxgamer2019
  • Niet online
Een dikke bump.. weet iemand een goed alternatief voor Baantjer (die oude serie)?

Ik vind Flikken Maastricht helaas niets en CSI/FBI te overdreven/Amerikaans.
A Touch of Frost & Midsomer Murders passen wel bij mij en daar moet ik er nog veel van terugkijken, maar wellicht zie ik een serie over het hoofd die lijkt op Baantjer? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:23

GeeBee

Oddball

Ik heb erg genoten van Morden i Sandhamm.
We zijn nu bezig met een Hustle (re-watch). Ook erg leuk om de good guys eens aan de andere kant van de wet te zien :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Outer Banks op Netflix.
Kijkt lekker weg met een eigen stijl en wordt per aflevering beter.

Je voelt gewoon dat alles steeds slechter gaat worden. :)

[Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 28-05-2020 22:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:06
Ik kijk nu The Handmaid's Tale op videoland.
Hele vage serie, wel een goed verhaal.
Het gaat over de USA waar een soort dictatuur is ontstaan door Christenen. Niet iedereen kan kinderen meer krijgen door ziektes etc. Alleen een bepaalde groep vrouwen is nog vruchtbaar. Die worden een soort van gedwongen om zwanger te raken van bepaalde families.

Kijkt iig lekker weg, zeker een aanrader.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:32
foxgamer2019 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:09:
Een dikke bump.. weet iemand een goed alternatief voor Baantjer (die oude serie)?

A Touch of Frost & Midsomer Murders passen wel bij mij en daar moet ik er nog veel van terugkijken, maar wellicht zie ik een serie over het hoofd die lijkt op Baantjer? :)
McDonald & Dodds vonden wij wel goed. Is een Engelse politie serie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 21:00
Gangs of London aanrader!

Heerlijk over the top qua geweld en wat ouwe bekende uit game of thrones en peaky blinders

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Aspe / Witse imho stukken better Dan baantjer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennart
  • Niet online

Kijk eens naar Scandinavische (detective)serie's: the Bridge, Wallander, ..
Even googlen leverde me deze pagina op, waarvan ik de meeste ook nog niet eens ken :-P
https://tvserievergelijker.nl/scandinavische-series

En sowieso een tip in het genre drama-komedie: Lilyhammer. Een Amerikaanse maffiabaas duikt onder in het Noorse Lillehammer en begint daar zijn eigen nachtclub.

Mijn website
Desktop AMD Phenom II X6 @ 2,8GHZ + 8 GB RAM | Compaq CQ90 | beide Win 7
Camera (oa) Canon Eos 1ds mkiii | L-lenzen |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:46
Dispatches from Elsewhere ben ik momenteel aan het kijken en het is een goede serie. Het gaat over een organisatie die alles bepaald wat je doet. Zij hebben de regie over alles wat iedereen op ieder moment van de dag doet. Althans dat wordt beweerd. Omdat het een wat vage serie is is uitleggen wat lastig. Gewoon maar kijken of het wat is. ;)

Feitje, de zanger van Outcast speelt ook in deze serie Andre3000. En daarbij speelt er ook een vrouw in die vroeger man was. Reden dat ik het benoem is dat het mij, afgezien van de wat donkere stem, eerst helemaal niet opgevallen was. De ‘transitie’ is namelijk erg goed gelukt.

Daarnaast kijk ik ook Superstore. Een erg leuke comedy over een warenhuis in Amerika. Ik moet af en toe gewoon een domme comedy kijken. De wereld is al serieus genoeg. De medewerkers van dit warenhuis in de serie heten trouwens engelen, vanwege het feit dat de winkel Cloud 9 heet.

Ik moet zeggen dat er toch weer leuke series op Amazon staan de laatste tijd. Heb ik mijn abbo niet voor niets weer verlengd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:35
wimpie007 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 02:14:
Gangs of London aanrader!

Heerlijk over the top qua geweld en wat ouwe bekende uit game of thrones en peaky blinders
Bedankt voor deze tip - goede engelse aktie serie! :)

IMDB: Gangs of London (TV Series 2020– )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
Is hij ook ergens in Nederland te zien?

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:35
Ik heb hem via bittorrent geen idee of hij via een ander kanaal beschikbaar is.
Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True