"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Kijk ook graag Engelse detectives.
Endeavour (Morse) is al genoemd maar is echt een topserie. Dit gaat over de jonge jaren van Morse in de jaren 60. Alle 7 seizoenen staan trouwens op NLZiet. De achtste komt er hopelijk binnenkort bij :)
Ook typisch engels en iets eenvoudiger is Father Brown en gaat meer richting het Midsomer Murders sfeertje.
Zelf wilde ik binnenkort eens beginnen aan Line of Duty, ook via NLZiet. Dit was een tip van Brammos85 een paar weken geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
Ben niet zo'n TV-serie nut maar nu halverwege S2 van Mindhunter en dat is toch wel een topper. Wat me vooral bevalt is dat het rustig de tijd neemt een verhaal te vertellen zonder dat het van cliffhanger naar cliffhanger gaat. Dat past me erg goed omdat ik weinig tijd heb voor TV en soms weken tussen afleveringen heb; dan is het fijn dat je niet die drang hebt om te bingen. Daarnaast is het verhaal interessant en vermijdt het een hoop tropes die ik in andere series zoveel terugzie, mensen die elkaar constant een loer proberen te draaien met cliffhangers als 'hoe redt hij zich nu weer uit deze situatie'.

Eigenlijk is het gewoon een lekker lange versie van The Silence of the Lambs minus de gore. Heerlijk.

Anyway, slechts twee seizoenen natuurlijk dus het zit er binnenkort alweer op met genieten. Iemand aanraders voor andere series die deze aanpak hanteren? Hoeft geen crime drama te zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
@Dr. Strangelove Misschien is True Detective iets voor je? Zijn meerdere seizoenen, maar de seizoenen staan op zich. Seizoen 1 vond ik steengoed, daarna wordt het iets minder. The Wire is ook zo’n topper, kijk ‘m nu voor de tweede keer en zit bij mij soms ook wel twee weken tussen twee afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:47
Als er een serie is die het meeste aansluit op Mindhunter, dan is het wel Manhunt - https://www.imdb.com/title/tt5618256/

True Detective Seizoen 1 is hierboven al genoemd, daar kan je als Crime/Drama fan niet omheen :)

Misschien is Mr Inbetween iets, een Australische Crime/Drama/Black Comedy. In diezelfde richting heb je ook nog Barry.

Had een aantal weken geleden het laatste seizoen van Bosch (LA Noire achtig) gekeken, was ook weer vermakelijk. Al moet ik wel zeggen dat het eerste seizoen het even op moest starten en dat het laatste seizoen misschien een tikkie beter kon. Maar, tegen de tijd dat je bij seizoen 7 aan komt wil je toch alleen maar meer :P.
Gemiddeld gezien kijkt heel lekker weg.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

@Dr. Strangelove ik raad je
Don’t f*** with cats aan!

Kort, maar echt erg interessant! :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:16

jmk

Dr. Strangelove schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:57:
Ben niet zo'n TV-serie nut maar nu halverwege S2 van Mindhunter en dat is toch wel een topper. Wat me vooral bevalt is dat het rustig de tijd neemt een verhaal te vertellen zonder dat het van cliffhanger naar cliffhanger gaat. Dat past me erg goed omdat ik weinig tijd heb voor TV en soms weken tussen afleveringen heb; dan is het fijn dat je niet die drang hebt om te bingen. Daarnaast is het verhaal interessant en vermijdt het een hoop tropes die ik in andere series zoveel terugzie, mensen die elkaar constant een loer proberen te draaien met cliffhangers als 'hoe redt hij zich nu weer uit deze situatie'.

Eigenlijk is het gewoon een lekker lange versie van The Silence of the Lambs minus de gore. Heerlijk.

Anyway, slechts twee seizoenen natuurlijk dus het zit er binnenkort alweer op met genieten. Iemand aanraders voor andere series die deze aanpak hanteren? Hoeft geen crime drama te zijn.
Ik vond Perry Mason heel goed, net als de series die jij noemt.
https://www.imdb.com/title/tt2077823/

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank voor de tips. True Detective is inderdaad eentje waar ik veel goeds van gehoord heb, denk dat ik daar mee begin.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:51

avotar

P0werd by Black Coffee

Dr. Strangelove schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:57:

Fargo is dan denk ik wel iets voor je.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Weliswaar geen crimedrama, maar Katla is zo'n heerlijke Scandinavische wegkijkserie. Vond je Dark, Lost en Stranger Things leuk; dan is dit ook wat voor je.

Vík, een klein toeristisch dorpje in IJsland, gaat al een jaar gebukt onder de uitbarsting van Katla, de lokale vulkaan, die maar door blijft gaan met het spuwen van as en stenen. Het dorp is inmiddels bedekt met een dikke laag as en gesteente en op een geologisch researchteam en een handjevol inwoners is iedereen geëvacueerd.

Maar dan vindt men een jonge Zweedse vrouw, bedekt in een dikke laag vulkaanas, die claimt de vakantieliefde van de lokale garagist te zijn. Eén probleem: volgens de garagist was dat al twintig jaar geleden en het meisje ziet er geen dag ouder uit dan toen ze 20 jaar geleden die relatie met hem had. En nog een probleem: de twintig jaar oudere "versie" van de vrouw bestaat ook gewoon en woont in Zweden; ze lijkt dus een twintig jaar jongere dubbelganger te zijn.

Maar daar blijft het niet bij: de doodgewaande zus van één van de leden van de reddingsbrigade verschijnt na een jaar ten tonele, zonder zich te herinneren waar ze het afgelopen jaar was.

Dan duikt ook het drie jaar eerder overleden zoontje van een lid van het geologisch researchteam ineens op (een achtjarig jongetje dat nogal psychopatische trekjes blijkt te hebben).

Waar komen al die dubbelgangers en doodgewaande mensen ineens vandaan? En waarom leggen ze zaken bloot die de andere personages zo graag verborgen willen houden?

Laag tempo, gefocust op de personages en hun verleden en een heerlijke atmosfeer (echt alles is sneeuw en as).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Katla is inderdaad een goede serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Dr. Strangelove Mindhunter was wel oke maar jammer dat er geen 3de seizoen meer komt.

Sluit me aan bij het advies van @kevz Manhunt Unabomber (seizoen 1) is echt fantastisch en ook True Detective (Seizoen 1).

Nog 2 steengoede mini series die ik kan aanbevelen:

The Night Of
The Shadow Line

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:02

-tom-562

Oliesjeik

Katla ben ik aan begonnen, maar ik kon er nog niet echt lekker inkomen.

Ik ben nu de 4-delige documantaire LuLaRich aan het kijken op Prime. Het gaat over het kledingmerk LuLaRoo, wat in feite niet meer is dan een piramidespel/multi-level marketing scheme. Ik heb 3 afleveringen gezien, het kijkt lekker weg en ik vind het interessant om te zien dat ze naast de 'slachtoffers' ook de oprichters (en hun familie) aan het woord laten. Echt heel bizar allemaal :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:09

Theo

moederbord

Ik zoek een TV serie om weer eens lekker lang naar te kunnen kijken samen met m'n vriendin. De eisen zijn niet hoog, maar wel heel erg specifiek:

- Veel afleveringen en seizoenen (100+ afleveringen is ideaal)
- Geen StarTrek, StarWars, StarGate en soortgelijke.
- Geen series over politiek en oorlog. (dus geen Game of Thrones)
- Geen series waarin psychologische spelletjes, manipulatie, onderdrukking en andere manieren van zieligheid, verdriet en emotionele pijn dominant aanwezig zijn. (helaas dus geen Black Mirror)
- Taal; Engels.
- Geen kinderserie en series waarin veel kinderen een grote rol spelen (maakt het snel te kinderlijk)
- Geen sitcom, romcom en geen lachband (geen Friends)
- Leeftijd van de serie maakt niet veel uit.
- Genre: richting komedie

Recentelijk hebben we Psych weer eens gekeken, en die was erg vermakelijk. What We do in the Shadows is ook erg de moeite waar geweest, net als Ghosts (zowel UK als VS versie). En voor Flodder is een uitzondering gemaakt voor de taal :)
Series als Sens8, The Blacklist, Black Mirror, The handmaid's tale die vind ik erg interessant, maar die kunnen we niet samen kijken (voor haar is het teveel zielig, verdriet, racisme en haat wat aanwezig is).

Iemand nog een idee voor een leuke serie die aan de heel specifieke punten voldoet? Het is nogal zoeken naar een speld in een hooiberg.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 21:24

Caveman

whahoehaha

Theo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:24:
Ik zoek een TV serie om weer eens lekker lang naar te kunnen kijken samen met m'n vriendin. De eisen zijn niet hoog, maar wel heel erg specifiek:

- Geen series waarin psychologische spelletjes, manipulatie, onderdrukking en andere manieren van zieligheid, verdriet en emotionele pijn dominant aanwezig zijn. (helaas dus geen Black Mirror)
- Taal; Engels.
- Geen kinderserie en series waarin veel kinderen een grote rol spelen (maakt het snel te kinderlijk)

Recentelijk hebben we Psych weer eens gekeken, en die was erg vermakelijk. What We do in the Shadows is ook erg de moeite waar geweest, net als Ghosts (zowel UK als VS versie). En voor Flodder is een uitzondering gemaakt voor de taal :)
Series als Sens8, The Blacklist, Black Mirror, The handmaid's tale die vind ik erg interessant, maar die kunnen we niet samen kijken (voor haar is het teveel zielig, verdriet, racisme en haat wat aanwezig is).

Iemand nog een idee voor een leuke serie die aan de heel specifieke punten voldoet? Het is nogal zoeken naar een speld in een hooiberg.
Castle, Bones, Eureka, House misschien ? Zijn allemaal redelijk luchtige series met aardig wat afleveringen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:37

- Taal; Engels.

Supernatural :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Dat topic leeft al sinds 2021 niet meer :'(

@Caveman Ureka kan wellicht idd een goede zijn! :D
@Arjantje72 Supernatural gaan we een paar afleveringen van proberen,

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

- Taal; Engels.

Weet niet wat jullie van Vampires vinden? :P Maar The Originals 92 episodes vond ik erg goed. (einde helaas wat vlotjes maar wel goed)

The Originals is eigenlijk een spinoff van The Vampire Diaries 171 episodes maar die is wat meer highschool girly (desondanks heb ik er van genoten maar was toen zelf ook nog erg jong volwassen :P) The originals is daar een wat "hardere" spinoff van maar kijkt ook goed op zichzelf weg. je hoeft niet per se TVD gekeken te hebben om deze te volgen (al maakt het het wel beter imo)

The originals vind qua timeline plaats tijdens seizoen 5-6-7 van TVD.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

The Mentalist 151 episodes is ook een hele goeie serie imo. Veel episodes die opzichzelf een leuke episode zijn en de gehele serie heeft in principe ook nog een rode draad verhaallijn erbij lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

@Ricmaniac Die series klinken op zich goed, maar zitten ze een beetje in de hoek der komedie? (IMDB tagt ze niet als komedie)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Theo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:18:
@Ricmaniac Die series klinken op zich goed, maar zitten ze een beetje in de hoek der komedie? (IMDB tagt ze niet als komedie)
Mentalist heeft veel komedie maar het is geen komedie nee. en de andere 2 niet nee :P Jullie hebben sterke eisen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

- Taal; Engels.

OK dit lijstje gaat echt alle kanten op, maar hier mijn suggesties:

Better off Ted (aanrader!!)
Impastor
Absolutely Fabulous
The good place
Jessica Jones
Are You Being Served
Jonathan Creek
Fawlty Towers
Seinfeld
Allo Allo
The Middleman
Lucifer
Chuck
iZombie
Leverage
Dead like me
Bad judge
The finder
Perception
In plain sight
To the manor born
The good life
Reef break
New tricks
The mysteries of Laura
Eureka, en bijbehorende Warehouse 13
The librarians
Monk

[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 09-01-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 21:36
Misschien zit hier ook nog wat tussen: Chuck, Franklin & Bash, Leverage, White collar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Theo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Dat topic leeft al sinds 2021 niet meer :'(

@Caveman Ureka kan wellicht idd een goede zijn! :D
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Theo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:04:
Vergeet prequel The Winchesters (van vorig jaar) niet als je blijft kijken ;)
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Weet niet wat jullie van Vampires vinden? :P Maar The Originals 92 episodes vond ik erg goed. (einde helaas wat vlotjes maar wel goed)

The Originals is eigenlijk een spinoff van The Vampire Diaries 171 episodes maar die is wat meer highschool girly (desondanks heb ik er van genoten maar was toen zelf ook nog erg jong volwassen :P) The originals is daar een wat "hardere" spinoff van maar kijkt ook goed op zichzelf weg. je hoeft niet per se TVD gekeken te hebben om deze te volgen (al maakt het het wel beter imo)

The originals vind qua timeline plaats tijdens seizoen 5-6-7 van TVD.
Er is nog een spinoff: IMDB: Legacies (TV Series 2018–2022)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:44

- Taal; Engels.

The rookie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wil je een wat luchtige sciencefiction-mysterie-komedie-drama achtige serie zien over een alien die neerstort op aarde en als mens probeert te leven: Resident Alien op Netflix. Hij probeert op te gaan in het stadje waar hij woont en moet zich voordoen als dokter omdat de originele dokter is vermoord. Ondertussen zoekt hij onderdelen van zijn neergestorte schip.

IMDB van 7,1
Trailer hier

[ Voor 23% gewijzigd door Eusebius op 06-03-2024 19:45 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:08
Ik ben inderdaad wel eens op zoek na iets luchtigs, een beetje sciencefiction/mysterie is wel leuk.
Als idd nog een beetje komedie bij zit mooi, ik ga deze eens proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Devs is een leuke, zeker met de huidige quantum en AI ontwikkelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Eusebius schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:43:
Wil je een wat luchtige sciencefiction-mysterie-komedie-drama achtige serie zien over een alien die neerstort op aarde en als mens probeert te leven: Resident Alien op Netflix. ..
Ja Resident Alien is heel leuk, science fiction maar het heeft ook zo'n 'gezellig dorpje met café' vibe terwijl hij iets bizar anders van plan is en ook al vrij snel door één persoon wordt ontmaskerd maar toch... ;) (Hij loopt ook op één van de scifi/movie achtige tv zenders )

Afrader: Baby Reindeer op Netflix. Een barman/comedian wordt gestalked en de stalker is echt té irritant en hij is extreem ongeloofwaardig aardig naar haar. Op waarheid gebaseerd, nou, héél bijzonder!

[ Voor 4% gewijzigd door jnr24 op 18-05-2024 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
jnr24 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Ja Resident Alien is heel leuk, science fiction maar het heeft ook zo'n 'gezellig dorpje met café' vibe terwijl hij iets bizar anders van plan is en ook al vrij snel door één persoon wordt ontmaskerd maar toch... ;) (Hij loopt ook op één van de scifi/movie achtige tv zenders )

Afrader: Baby Reindeer op Netflix. Een barman/comedian wordt gestalked en de stalker is echt té irritant en hij is extreem ongeloofwaardig aardig naar haar. Op waarheid gebaseerd, nou, héél bijzonder!
Inderdaad, ik zat 'savonds een keer te zoeken wat te kijken. Kwam Resident Alien tegen.
4 afleveringen later en veel te laat naar bed, wat een leuke serie is dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jnr24 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Kijk, qua RA kunnen we elkaar vinden.

Baby Reindeer vond ik interessant. Maar misschien omdat ik in mijn werk ook met dit soort type mensen te maken heb. Slachtoffer / dader loopt soms door elkaar of is verweven. Het is dan ook geen comedy.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:09:
Ik ben inderdaad wel eens op zoek na iets luchtigs, een beetje sciencefiction/mysterie is wel leuk.
Als idd nog een beetje komedie bij zit mooi, ik ga deze eens proberen :).
Nobrainer in die categorie is Severance. Enige drawback is dat er slechts 1 seizoen is maar het tweede komt er nu eindelijk aan. Fantastische serie.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.