• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_banners/1385710358715842567/1779385575

Silo is een sciencefiction-/mysterieserie van Apple TV+, gebaseerd op de boeken van Hugh Howey.

De serie speelt zich af in een gigantische ondergrondse silo waar duizenden mensen leven. Wat er zich buiten afspeelt en waarom de silo bestaat, is voor de inwoners grotendeels een mysterie.

Centraal staat Juliette Nichols (Rebecca Ferguson), die tijdens haar zoektocht naar antwoorden steeds meer geheimen ontdekt.

📺 Te zien via: Apple TV+

Seizoen 4 wordt het laatste seizoen en gaat op 9 juli 2027 van start. :contentReference[oaicite:1]{index=1}

⚠️ Spoilers

Na het verschijnen van een aflevering mag er vrijuit over die aflevering worden gediscussieerd.

Nog niet uitgezonden informatie en boekspoilers graag tussen:
code:
1
~[spoiler]Spoilertekst~[/spoiler]
Theorieën en speculatie zijn uiteraard welkom.
Navigatie

📺 Afleveringen · S1 · S2 · S3 · S4 · 👥 Cast · 📚 Boeken · 🧠 Theorieën
DatumAfleveringTitel
Seizoen 1
05-05-20231Freedom Day
05-05-20232Holston's Pick
12-05-20233Machines
19-05-20234Truth
26-05-20235The Janitor's Boy
02-06-20236The Relic
09-06-20237The Flamekeepers
16-06-20238Hanna
23-06-20239The Getaway
30-06-202310Outside
Seizoen 2
15-11-20241The Engineer
22-11-20242Order
29-11-20243Solo
06-12-20244The Harmonium
13-12-20245Descent
20-12-20246Barricades
27-12-20247The Dive
03-01-20258The Book of Quinn
10-01-20259The Safeguard
17-01-202510Into the Fire
Seizoen 3
03-07-20261Who Are You?
10-07-20262It's All Good
17-07-20263A Dark Web
24-07-20264Whatever You Do, Don't Go Home
31-07-20265Memory
07-08-20266The Drive
14-08-20267Radio
21-08-20268Gray Goo
28-08-20269Farewell
04-09-202610Troy
Seizoen 4 — Final Season
09-07-20271Nog niet bekend
2Nog niet bekend
3Nog niet bekend
4Nog niet bekend
5Nog niet bekend
6Nog niet bekend
7Nog niet bekend
8Nog niet bekend
9Nog niet bekend
10Nog niet bekend
👥 Cast

Rebecca Ferguson — Juliette Nichols

Tim Robbins — Bernard Holland

Common — Robert Sims

Rashida Jones — Allison Becker

David Oyelowo — Holston Becker

Steve Zahn — Solo
📚 Boeken

De serie is gebaseerd op de boekenreeks van Hugh Howey:
  • Wool
  • Shift
  • Dust
Let op: de boeken kunnen spoilers bevatten voor toekomstige gebeurtenissen in de serie.
🧠 Theorieën & speculatie

Heb je een theorie over de silo's, de wereld buiten de silo, de Pact, Juliette of de gebeurtenissen uit de serie? Deel ze hier, maar let op: reageer hier niet op als je boekkennis hebt.

Boekgebaseerde theorieën graag voorzien van een spoiler tag.
Edits

08-09-2026: Topic gestart

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 08-09-2026 11:53 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Erg fijne serie. En één van de beste showcases voor HDR die er is - het verschil tussen de donkere werled in de silo en de buitenwereld is enorm, en de verlichting en het grote scherm in het cafetaria doen gewoon pijn aan je ogen. Precies zoals de fictieve bewoners dat ook ervaren, lijkt mij.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik heb ooit aflevering 1 gekeken maar die pakte me niet. Maar ik hoor nu zoveel goede verhalen om me heen dat ik deze wel wil proberen. Wel &$!#% dat het laatste seizoen nog zo lang duurt.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:12

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:58:
Erg fijne serie. En één van de beste showcases voor HDR die er is - het verschil tussen de donkere werled in de silo en de buitenwereld is enorm, en de verlichting en het grote scherm in het cafetaria doen gewoon pijn aan je ogen. Precies zoals de fictieve bewoners dat ook ervaren, lijkt mij.
Ik vind het juist niks. Heel veel lage contrast (bruine) drab die we ook zien in series als House of the Dragon. HDR highlights zijn dan lekker fel ja (dat trucje doet bijvoorbeeld de Solo Star Wars film ook: alles op laag contrast behalve de laser schoten, sparks en explosies). Maar niet voor niks is één van de grote kritieken dat de serie veels te donker is (en series in het algemeen). En daardoor niet te kijken is overdag met zonlicht tenzij je gaat rommelen met settings waardoor het onrealistisch fel wordt en je ook nog eens de artifacts van streaming gaat zien.

Severance (ook van AppleTV) is eigenlijk een omgekeerde Silo wat dat betreft: fel binnen, donker buiten. Maar bij Severance is donker zoveel beter gedaan zodat je kan zien wat er gebeurd. Pluribus (ook van AppleTV) is ook veel beter gedaan qua cinematografie en belichting. Andor is ook een voorbeeld waarbij de serie enigszins laag contrast is (waarschijnlijk om een meer depressieve sfeer van onderdrukking te creëren), maar niet inboet op zichtbaarheid in donkere scenes.

Serie zelf is verder prima hoor. :Y

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:42:
Ik heb ooit aflevering 1 gekeken maar die pakte me niet. Maar ik hoor nu zoveel goede verhalen om me heen dat ik deze wel wil proberen. Wel &$!#% dat het laatste seizoen nog zo lang duurt.
10 maanden, valt wel mee toch?

Er zat 10 jaar tussen seizoen 1 en 2 van The Night Manager, dat is pas lang :D

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:56
Blijkbaar komt er ook een Spin-off

Schiet tussen de palen en je scoort!

• miicker
  • Niet online
Ik had Silo al een tijd op mijn lijstje staan om te kijken. Om een of andere reden trok het me niet zo. Ondanks dat een paar weken geleden begonnen met kijken. Bijna iedere dag één aflevering gekeken. Het keek heerlijk weg. Ik vond seizoen 1 iets beter dan seizoen 2. Seizoen 3, zeker richting het einde, vond ik weer minstens zo goed als seizoen 1.

Wat ik vooral zo fijn vind aan deze serie is dat je gaandeweg ook daadwerkelijk antwoorden krijgt. Bij veel series (bijvoorbeeld: From) doen ze hun best om alles seizoenen lang zo mysterieus mogelijk te houden en krijg je gaandeweg alleen maar meer vragen en vrijwel geen antwoorden. Natuurlijk leiden sommige antwoorden bij Silo ook tot nieuwe vragen, maar je komt wel degelijk telkens iets te weten.

Ben erg benieuwd naar het laatste seizoen. De trailer daarvan is ook al uit. Let op: informatie uit de trailer graag in spoiler tags!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Ben ook wel benieuwd geraakt naar de boeken. Ik vind de serie erg leuk, op sommige momenten wat traag, maar de laatste paar afleveringen is dat gelukkig weer minder. Vond vooral de laatste afleveringen van het laatste uitgezonden seizoen erg goed.

Is het nog de moeite waard om aan de boeken te beginnen of is dat een beetje mosterd na de maaltijd. :)

• FooLsKi
  • Laatst online: 19:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

miicker schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:59:
Ik had Silo al een tijd op mijn lijstje staan om te kijken. Om een of andere reden trok het me niet zo. Ondanks dat een paar weken geleden begonnen met kijken. Bijna iedere dag één aflevering gekeken. Het keek heerlijk weg. Ik vond seizoen 1 iets beter dan seizoen 2. Seizoen 3, zeker richting het einde, vond ik weer minstens zo goed als seizoen 1.

Wat ik vooral zo fijn vind aan deze serie is dat je gaandeweg ook daadwerkelijk antwoorden krijgt. Bij veel series (bijvoorbeeld: From) doen ze hun best om alles seizoenen lang zo mysterieus mogelijk te houden en krijg je gaandeweg alleen maar meer vragen en vrijwel geen antwoorden. Natuurlijk leiden sommige antwoorden bij Silo ook tot nieuwe vragen, maar je komt wel degelijk telkens iets te weten.

Ben erg benieuwd naar het laatste seizoen. De trailer daarvan is ook al uit. Let op: informatie uit de trailer graag in spoiler tags!
Vooral de laatste aflevering van S03 gaf veel duidelijkheid voor mij. Hoe lang ze ongeveer onder de grond zitten (~45 jaar, als je er vanuit gaat dat Troy per direct in cryo is gestopt na de nuke) en hoe het komt dat degenen die 'out to clean' worden gestuurd het loodje leggen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• miicker
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:02:
Ben ook wel benieuwd geraakt naar de boeken. Ik vind de serie erg leuk, op sommige momenten wat traag, maar de laatste paar afleveringen is dat gelukkig weer minder. Vond vooral de laatste afleveringen van het laatste uitgezonden seizoen erg goed.

Is het nog de moeite waard om aan de boeken te beginnen of is dat een beetje mosterd na de maaltijd. :)
Heb de boeken zelf niet gelezen, maar denk dat het wel minder leuk is.

Even in spoiler tags wat ik had gezien dat verschillend is tussen de serie en de boeken die de boeken (wellicht) minder interessant maken:
spoiler:
  • Blijkbaar wisselt de boeken tussen het verhaal van Daniel en Troy en is het een big reveal als blijkt dat dit dezelfde persoon is
  • Bepaalde zaken komen niet of minder voor in de boeken, voor zover ik weet bestaat en geen judge (en dus judge Meadows bestaat niet)
  • In de boeken bestaat er niets iets als Vitamin D+ of iets in die trant. Ben daardoor eigenlijk wel benieuwd hoe ze bepaalde dingen hebben verwerkt in de boeken

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FooLsKi schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:03:
[...]

Vooral de laatste aflevering van S03 gaf veel duidelijkheid voor mij. Hoe lang ze ongeveer onder de grond zitten (~45 jaar, als je er vanuit gaat dat Troy per direct in cryo is gestopt na de nuke) en hoe het komt dat degenen die 'out to clean' worden gestuurd het loodje leggen.
Volgens mij zaten ze al 350 jaar in de silo van een 500 jaar experiment/plan. Ze gaan in cryo om de tijd te skippen (minder snel oud worden).

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• miicker
  • Niet online
[...]

Wie zit er volgens jou 45 jaar onder grond? Dit is juist bevestigd dat dit iets van 350 jaar is (voor Juliette in ieder geval). Troy is (zoals je in de laatste ep kon zien) al tientallen keren uit cryo sleep gehaald voor verschillende gebeurtenissen. Ook de founders wisselen elkaar af in shifts. Je hoort iemand iets zeggen in de trant van dat al heel wat shifts geleden is voor die dr Crnkovich heeft gezien.

Ook werd er (volgens mij in ep 9) gezegd dat silo's gebouwd zijn om het zo'n 500 jaar uit te houden. Het wijst er op dat ze in de laatste fase ongeveer zitten van de silo's.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

miicker schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:28:
[...]

Wie zit er volgens jou 45 jaar onder grond? Dit is juist bevestigd dat dit iets van 350 jaar is (voor Juliette in ieder geval). Troy is (zoals je in de laatste ep kon zien) al tientallen keren uit cryo sleep gehaald voor verschillende gebeurtenissen. Ook de founders wisselen elkaar af in shifts. Je hoort iemand iets zeggen in de trant van dat al heel wat shifts geleden is voor die dr Crnkovich heeft gezien.

Ook werd er (volgens mij in ep 9) gezegd dat silo's gebouwd zijn om het zo'n 500 jaar uit te houden. Het wijst er op dat ze in de laatste fase ongeveer zitten van de silo's.
De eerste keer dat je 'Troy' ontwaakt ziet worden vraagt 'ie "How long?" en het antwoord is "7 Years". De eerstvolgende keer is het "38 Years". Die honderden jaren kunnen natuurlijk ook gewoon een vette leugen richting de andere Silos voor het experiment zijn. Niemand die het weet (behalve een select groepje uit Silo 1) door de vergeetdrugs/vitamine D+

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• xzaz
FooLsKi schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:12:
[...]

De eerste keer dat je 'Troy' ontwaakt ziet worden vraagt 'ie "How long?" en het antwoord is "7 Years". De eerstvolgende keer is het "38 Years". Die honderden jaren kunnen natuurlijk ook gewoon een vette leugen richting de andere Silos voor het experiment zijn. Niemand die het weet (behalve een select groepje uit Silo 1) door de vergeetdrugs/vitamine D+
Heb je de notes niet gezien met "Who is she?"? Volgens mij liggen daar 6 notes dus hij is zeker al 6 keer wakker geweest. Troy ontwaakt ook alleen maar dacht ik als er een probleem is met een Silo.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

xzaz schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:13:
[...]

Heb je de notes niet gezien met "Who is she?"? Volgens mij liggen daar 6 notes dus hij is zeker al 6 keer wakker geweest. Troy ontwaakt ook alleen maar dacht ik als er een probleem is met een Silo.
Dat is waar idd. Ik heb echter een sterk vermoeden dat die 350 jaar niet helemaal waar is, maar we gaan het wellicht merken in S04. Ik ben in elk geval benieuwd naar het concluderende seizoen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:52

Player1S

Probably out in the dark

Ik heb ook sterk het idee dat de situatie niet helemaal is zoals je zou denken. Op netflix heb je ook zo'n serie waarin men denkt dat ze in een generations ship in de ruimte zitten voor decenia maar blijken gewoon ergens op aarde in een experiment te zitten.

Zou ook niet raar opkijken dat buiten dat gebied en Atlanta er bar weinig aan de hand is in de wereld.
Maar het is wel ruim meer dan 45 jaar gok ik. De mensen in de silo's hebben geen herinneringen aan hoe het was en er zijn ook geen subtiele hints dat hun vorige leven doorschemert zoals je bij Daniel/Troy ziet of Juliette voor ze aan de drugs gezet wordt.
Zo wel erg cheap zijn als dat nu opeens in S4 alsnog komt.

Ook de aanval net op moment dat ze de silo's bezoeken geeft mij hoog Fallout gevoel. Waarin Vault-Tec als mogelijke boosdoener wordt neergezet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• miicker
  • Niet online
FooLsKi schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:15:
[...]

Dat is waar idd. Ik heb echter een sterk vermoeden dat die 350 jaar niet helemaal waar is, maar we gaan het wellicht merken in S04. Ik ben in elk geval benieuwd naar het concluderende seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqZisEMxdkTyen7WqeJUvXMAoZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GrN0pL2zUvgMQdQScQoE07jw.png?f=fotoalbum_large

In dit shot (bij afspelen) tel je al snel zo'n 11 briefjes met "Who is she?" Dat betekend dat Troy al minimaal 11 keer is ontwaakt en actie moest ondernemen. Ook gedetailleerde verhalen die rebellions hebben overleefd zoals over Salvador Quinn en de Head of IT's die van zo'n 350 jaar aan data kunnen opvragen lijken dit te onderbouwen. Er lijkt me ook weinig reden dat hierover gelogen zou zijn.

Mijn theorieën lopen een beetje uit een:
  • In een straal van X km rondom de silo's is er inderdaad niets, maar daarbuiten is er in de wereld wellicht niets aan de hand
  • Het hele silo verhaal is een experiment
Maar het meeste zie ik in:
  • Per Stensen heeft de silo's laten bouwen en specifiek mensen uitgezocht voor in iedere Silo. Iedere Silo die zich niet voldoende gedraagt en die niet voldoende bevelen opvolgt wordt uitgeroeid. Dit allemaal met het idee dat de mensheid opnieuw opgebouwd kan worden uit mensen die het meest volgzaam zijn. De overlevende silo's hebben namelijk trouw alles opgevolgd.
  • Of mogelijk wil Per Stensen doorgaan met de overlevenden om naar een andere planeet te gaan en die te bevolken. In de serie zijn er al aanwijzingen geweest dat hij opzoek was naar een leefbare planeet.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ben ik trouwens de enigste die denkt dat
spoiler:
Juliette achter-achter-achter-achterkleinkind is van Daniel en Helen?
Helen zat namelijk in Silo 18. Waar Juliette ook zit

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• xzaz
Player1S schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:50:
spoiler:
Dat wordt hevig geïnsinueerd door de 'ogen'-shot in de laatste episode. Maar interviews geven aan dat 't niet zo is. De Silo begon met heel veel mensen en de kans is erg klein.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

xzaz schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:52:
[...]

Dat wordt hevig geïnsinueerd door de 'ogen'-shot in de laatste episode. Maar interviews geven aan dat 't niet zo is. De Silo begon met heel veel mensen en de kans is erg klein.
Tja tuurlijk gaan ze dat nu nog niet toegeven in de interviews dan spoil je toch al iets voor S4 er is O-)

• miicker
  • Niet online
spoiler:
Ja dat denk ik sinds de laatste aflevering ook. Daarvoor was mijn verwachting eigenlijk dat George een achter-achter.... kleinkind zou zijn van Daniel en Helen. Met name omdat hij de relic (dat eendje) van zijn moeder had gekregen die via Helen naar binnen is gekomen. Daarnaast was de moeder van George lid van de Flamekeepers. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat Helen dat heeft opgericht.

Nog een leuke theorie die ik ergens anders voorbij zag komen:
Relics zijn verboden want die roepen herinneringen op. Maar wat als ze om nog een reden verboden zijn? Relics kunnen ook herinneringen oproepen bij de mensen in silo 1.

Een theorie die ik nog niet ben tegengekomen, maar die me niet zou verbazen:
Wat als er meer mensen in silo 1 zijn met families in andere silo's? Zou me niet verbazen als ze zoiets expres hebben gedaan om iedereen in silo 1 in eerste instantie onder controle te krijgen (onder het mom van: als je niet meewerkt vergassen we de silo waar je geliefde/familie in zit). En om die reden zijn dan vervolgens de relics verboden, want naderhand is het geheugen van vrijwel iedereen in silo 1 gewist, maar als bijvoorbeeld Troy items zou zien van Helen dan kan dit zijn geheugen triggeren.

Trailer spoiler:
spoiler:
In de trailer is te zien dat iedereen in de silo van Helen dezelfde kleding draagt. Ik denk dat dit ook gedaan is zodat het geheugen van de mensen in silo 1 (of in ieder geval het geheugen van Troy) niet getriggerd wordt.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:03
spoiler:
Dit is in dit draadje toch geen spoiler?
Maar ik denk het ook. Hoever 'achter' geen idee.
Interviews? (Lijkt me eerder een spoiler, als het niet in de serie zat.)
Ik denk dat Helen zwanger was van Daniel bij het sluiten van de silo's.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
[...]

Met heel veel mensen is de kans juist heel erg groot. Als je teruggaat tot 1600 of zo zijn wij tweeën ook zeer waarschijnlijk familie van elkaar.
Als je vervolgens met ~10.000 bent en meerdere generaties verder (350 jaar vs 400 jaar van mijn 1600) is de kans lijkt mij juist best groot dat iedereen familie van elkaar is.

(Ook al proberen ze met dat hele birth control dat onder controle te houden).

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Truus01 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:03:
Ik denk dat Helen zwanger was van Daniel bij het sluiten van de silo's.
Owja joh? :p Aan het eind van één EP laten ze nogal duidelijk merken verliefd te zijn (als zij al in de helicopter zit en hij "uiteindelijk" mee gaat). En de volgende EP zitten ze samen voor de echo terwijl het verhaal een aantal maanden verder is. Echt zeeeer onwaarschijnlijk dat Helen dus niet zwanger is van hem. (Of hij heeft niet in de gaten dat zij in de periode dat ze samen waren nog een ander had).

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08
Hoe lang ze ongeveer onder de grond zitten (~45 jaar, als je er vanuit gaat dat Troy per direct in cryo is gestopt na de nuke) [...]
spoiler:
Volgens mij zitten ze er al langer in, Jimmy in Silo 17 is bijvoorbeeld al 50 jaar oud op het moment dat Juliette daar binnen komt. In seizoen 1 en 2 wordt meermalen naar events verwezen die 100+ jaar eerder hebben plaats gevonden.

Dat wil zeggen: als de tijdslijn die we gepresenteerd krijgen ook de échte tijdslijn is. Kan natuurlijk best nog een plottwist komen waarin blijkt dat alle Rebellions uit het verleden valse herinneren zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:41

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:27:
[...]

Met heel veel mensen is de kans juist heel erg groot.
Dit! Al die theorieën dat er 'een' familielid is in de populatie.

Uitgaande van:
  • 350 jaar silo
  • 20 jaar per generatie (zo veel is er niet te doen)
  • 2 kinderen per koppel om de populatie op peil te houden (eigenlijk in het begin meer, want silo is niet met 10000 man gevuld)
  • maximaal genetisch mixen (klopt niet, want babyloterij, en je ziet voldoende diversiteit)
Dan heeft iedere prime-bewoner 2^(350/20) = 185364 nageslachtlijnen in de laatste generatie. Met de bewonerscap van 10k zou iedereen afstammeling van Hellen zijn via 18 verschillende familielijnen.

Verbeter me als ik het verkeerd heb, maar zelfs bij 30 jaar per generatie zijn er nog dik 3k afstammelingen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39

The Legend

*Plop*

Ik kan deze YouTuber aanraden, leuke duidingen van iedere aflevering. Zit vaak goed als het gaat om voorspellen van verhaallijnen.

https://youtube.com/@duriboh

[ Voor 26% gewijzigd door The Legend op 08-09-2026 21:38 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1