Luther? Silk?
Goeie detectives?Twylight schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:30:
Oh, dat was ik nog vergeten. Onrealistische scenarios houdt ze ook totaal niet van(zoals TWD dus)
Het moet meer iets in de richting zijn van echte mensen in realistische scenarios. Persoonlijke en/of politieke drama's bijvoorbeeld
A Touch of Frost
Foyle's War
Utopia gezien (eerste seizoen, 2e seizoen komt nog) en ik vind het geweldig
. Ook een +1 voor de soundtrack.

Ze houd dus ook van Scandinavische series misschien is those who kill, the Bridge, Dicte ook iets voor haar
Een zooitje Britse detectives is denk ik wel wat voor haar.Twylight schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:19:
Ik post hier even voor een familielid, ik zoek een nieuwe serie voor haar om te volgen
Series die ze in het verleden gekeken heeft:
Borgen
Forbrydelsen
Flikken Maastricht
Volgens Robert
Ze houdt absoluut niet van "mooie mensen tv" (lees: vrijwel alle Amerikaanse series) en ook Amerikaanse remakes moet ze het niet zo van hebben (bijvoorbeeld The Killing)
Zelf zou ik bijvoorbeeld House of Cards aanbevelen maar dat is te Amerikaans
Haar leeftijd is 66 mocht dat van invloed zijn op de aanbevelingen
- Frost
- Midsommer Murders (slaperig landelijke regio maar de lijken vallen bij bosjes)
- Foyle's War
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe serie om te volgen, er zijn veel series die ik wel leuk vind maar bij (te) veel series is na 1 of 2 seizoen de echte lol er wel af. Een serie die wat langer loopt of de potentie heeft om lang(er) door te lopen heeft dan ook mijn voorkeur.
Dit is het grootste deel van de series die ik gevolgd heb of nog volg:
30 Rock
American Dad!
Anger Management
Arrested Development
The Big Bang Theory
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Burn Notice
Californication
Chuck
Covert Affairs
Dead Like Me
Dexter
Elementary
Family Guy
Fringe
Game of Thrones
Go On
Hawaii Five-0
Homeland
How I Met Your Mother
The IT Crowd
The Killing (2011)
Leverage
Lost
Melissa & Joey
The Middle
Misfits
Nikita
Person of Interest
Prison Break
Psych
Sherlock
The Shield
The Simpsons
South Park
Suits USA Network
Two and a Half Men
The Walking Dead
Weeds
White Collar
Echte uitspringers zijn bijvoorbeeld Breaking Bad, White Collar, Suits, Prison Break en Lost. Er staan ook genoeg comedy series tussen die ik echt leuk vind om te kijken, echter vind ik dat ik er daar nog wel redelijk wat doorlopende van heb. Bij voorkeur dus meer een misdaad serie. The Wire heb ik de eerste aflevering van gekeken maar vond ik niet veel aan en iets als CSI, hoewel heel het heel af en toe tussendoor wel leuk kan zijn, kon mij ook niet echt boeien.
Naar aanleiding van de posts hierboven heb ik nu Caste ook opgenomen in SickBeard, ik ben benieuwd. Andere suggesties zijn zeer welkom!
30 Rock
American Dad!
Anger Management
Arrested Development
The Big Bang Theory
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Burn Notice
Californication
Chuck
Covert Affairs
Dead Like Me
Dexter
Elementary
Family Guy
Fringe
Game of Thrones
Go On
Hawaii Five-0
Homeland
How I Met Your Mother
The IT Crowd
The Killing (2011)
Leverage
Lost
Melissa & Joey
The Middle
Misfits
Nikita
Person of Interest
Prison Break
Psych
Sherlock
The Shield
The Simpsons
South Park
Suits USA Network
Two and a Half Men
The Walking Dead
Weeds
White Collar
Echte uitspringers zijn bijvoorbeeld Breaking Bad, White Collar, Suits, Prison Break en Lost. Er staan ook genoeg comedy series tussen die ik echt leuk vind om te kijken, echter vind ik dat ik er daar nog wel redelijk wat doorlopende van heb. Bij voorkeur dus meer een misdaad serie. The Wire heb ik de eerste aflevering van gekeken maar vond ik niet veel aan en iets als CSI, hoewel heel het heel af en toe tussendoor wel leuk kan zijn, kon mij ook niet echt boeien.
Naar aanleiding van de posts hierboven heb ik nu Caste ook opgenomen in SickBeard, ik ben benieuwd. Andere suggesties zijn zeer welkom!
Dat is een vrij brede selectie Dick.... En The Wire niet veel aan vinden kan natuurlijk niet.... Dat is zeker één van mijn favs... In ieder geval wat je eens zou kunnen proberen is de serie Life. Life is met dezelfde acteur als Homeland (Damian Lewis) in de hoofdrol en is een crime serie. Als je die leuk vindt dan is het misschien ook een idee om Fairly Legal eens te proberen. Daar zit Sarah Sahi weer in die samen met Damian Lewis in Life zit. Sarah Sahi zit trouwens ook in het laatste seizoen van Person of Interest.
[ Voor 19% gewijzigd door Mystic Spirit op 09-08-2013 03:06 ]
Als je leverage leuk vond kan je naar breaking out kijken is verlopen maar wel lekker ontspannend, zoals psych. Heb nu het recente seizoen van skins uk gevolgd, tightbutthole.
Bedankt beide. Het is inderdaad een behoorlijk brede selectie, ik heb dan ook niet al die series actief gevolgd of volledig afgekeken maar toch hebben ze allemaal wel iets dat ik leuk vind. Dat laatste kan trouwens ook heel erg van mijn stemming afhangen, als ik echt even niks te doen heb en enkel luidop de bank wil hangen met iets relaxeds' en luchtigs op dan kijk ik bijvoorbeeld Psych. Op zo'n zelfde moment zou ik bijvoorbeeld The Killing waarschijnlijk niet aan vinden terwijl ik daar op andere momenten wel van kan genieten.
Ik zal jullie suggesties eens proberen. Ik kijk nu net de eerste aflevering van Castle en de sfeer van de serie bevalt mij wel!
Ik zal jullie suggesties eens proberen. Ik kijk nu net de eerste aflevering van Castle en de sfeer van de serie bevalt mij wel!
+1 dat is inderdaad een goede suggestie. Veel detectives genoemd ondertussen maar deze neigt ook wel wat meer naar de drama kant. Alleen is er maar 1 seizoen van en niet meer verder gegaan op een afsluitende film na. Bridge is een beetje vaag naar de fanta kant toe (kijkend naar de genoemde voorkeuren/eisen) maar dat moet blijkbaar Asperger voorstellen en soort van realistisch ook nog (half gevolgd).mtenbos schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:10:
[...]
Ze houd dus ook van Scandinavische series misschien is Those Who Kill, the Bridge, Dicte ook iets voor haar
Dicte kende ik nog niet eens, maar eens checken
Ik wou net zeggenDick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 03:47:
Bedankt beide. Het is inderdaad een behoorlijk brede selectie, ik heb dan ook niet al die series actief gevolgd of volledig afgekeken maar toch hebben ze allemaal wel iets dat ik leuk vind. Dat laatste kan trouwens ook heel erg van mijn stemming afhangen, als ik echt even niks te doen heb en enkel luidop de bank wil hangen met iets relaxeds' en luchtigs op dan kijk ik bijvoorbeeld Psych. Op zo'n zelfde moment zou ik bijvoorbeeld The Killing waarschijnlijk niet aan vinden terwijl ik daar op andere momenten wel van kan genieten.
Castle vind ik zelf overigens ook wel een leuke serie
[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 09-08-2013 04:39 ]
Verwijderd
-edit- oops, killing staat er wel tussenDick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:50:
*knip*
mischien niet heel erg misdaad, maar ik vond Flashforward de moeite waard.
helaas nooit doorgegaan voor seizoen 2, denk dat het concept te moeilijk was voor de gemiddelde amerikaan
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 05:12 ]
luther erg erg leuk.
engrenages ook de moeite.
engrenages ook de moeite.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een serie om te kijken. Ik had zelf Rome of Spartacus in gedachten. Ik vind het vermakelijk als er tussendoor behoorlijk wat actie zit. Wat is dan de betere keuze?
Spartacus is zeker de betere keuze. Chronologisch gezien komt Spartacus ook voor Rome.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Verwijderd
Spactacus ging alleen meer over gladiatoren ipv van romeinse oorlogen toch?Ultimation schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:59:
Spartacus is zeker de betere keuze. Chronologisch gezien komt Spartacus ook voor Rome.
Klopt, maar de laatste aflevering van Spartacus is het begin van het tijdperk Ceasar/Popei.Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:00:
[...]
Spactacus ging alleen meer over gladiatoren ipv van romeinse oorlogen toch?
Dacht ik.
Ik heb exact hetzelfde gehad bij The Wire. Een jaar geleden S01E01 gezien, me er niet echt toe gezet en halverwege afgezet omdat ik het te saai vond. Een half jaar geleden nog een keer geprobeerd, 2 á 3 afleveringen gekeken met volle dedication en met als gevolg in een veel te korte tijd die hele serie verorberen. Ik raad je dus dezelfde approach aan.Dick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:50:
Life is belachelijk fantastisch. Zeker een kans geven. Heb die serie nu al 3 keer gezien en vind het nog steeds intens kut dat NBC hem gecancelled heeft.Mystic Spirit schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 03:02:
Dat is een vrij brede selectie Dick.... En The Wire niet veel aan vinden kan natuurlijk niet.... Dat is zeker één van mijn favs... In ieder geval wat je eens zou kunnen proberen is de serie Life. Life is met dezelfde acteur als Homeland (Damian Lewis) in de hoofdrol en is een crime serie. Als je die leuk vindt dan is het misschien ook een idee om Fairly Legal eens te proberen. Daar zit Sarah Sahi weer in die samen met Damian Lewis in Life zit. Sarah Sahi zit trouwens ook in het laatste seizoen van Person of Interest.
Verwijderd
Flash Forward is het geworden, na wat zoekwerk van mijn vrouw.......best aardig, maar niet heel top hoor. ach, duurt maar 20 afleveringenUltimation schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:01:
Even zien, ik denk dat jullie je wel vermaken met White Collar en Suits. Is weinig tot geen harde brute actie maar wel erg interessant. Leuke cases en een groter rode draad dat door de afleveringen heen loopt. Misschien dat je The Americans kan proberen, net iets wat geweldadiger maar ook zeker leuk.
Daarop zou je ook eens naar het onlangs gestarte Graceland kunnen kijken. Is een soort van mix tussen White Collar en Baywatch. Ik was er zelf niet zo'n fan van, maar misschien dat jullie er wat mee kunnen.
EDIT: ik bedacht mij later, misschien een wat gewaagde zet. Maar het is mijn vriendin ook gelukt om het geweld/brute/mens etende te accepteren, je kan The Walking Dead proberen. Is misschien wat naar voor je vrouw om aan te wennen, maar op een gegeven moment doen de zombies er niet echt meer toe op één of andere reden. En het is een zeer goede serie om te kijken.
EDIT2: Als je huwelijk flopt heb jij tijd om al die andere series te kijken.
Zelf ben ik gestart met homeland: FAN-TAS-TISCH!
Dank voor de tips allen!
Gezien je indrukwekkende lijst ben ik enigzins verbaasd dat The Sopranos er niet tussen staat. Wellicht dat je dat ooit al eens geprobeerd hebt. Maar als je Boardwalk Empire interessant vind zou je The Sopranos ook eens kunnen proberen.Dick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:50:
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe serie om te volgen, er zijn veel series die ik wel leuk vind maar bij (te) veel series is na 1 of 2 seizoen de echte lol er wel af. Een serie die wat langer loopt of de potentie heeft om lang(er) door te lopen heeft dan ook mijn voorkeur.
30 Rock
American Dad!
Anger Management
Arrested Development
The Big Bang Theory............
Iets wat ik al enige tijd wilde vragen. Wat is er zo goed aan The Sopranos? Ben het nu een aantal afleveringen aan het kijken, maar echt heel erg boeiend vind ik het nog niet
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat had ik ook toen ik vorig jaar de serie eindelijk eens ging kijken. Maar ik heb hem uiteindelijk toch helemaal uitgekeken. Het is o.a. de psychologie van de ongewone situatie die wel intrigerend is die maakt dat het verhaal toch ook interessant is/wordt. Het is zo'n serie waar je 'even in moet komen'.
Toch mezelf maar even quoten want we lijken nu behoorlijk vast te lopen. Heb sinds mijn post van februari de volgende voortgang gemaakt:Aghanim schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:09:
Gezien (van begin tot eind/heden)
Lost
Prison Break
+Dexter
Heroes
Entourage
Two and a half men
How i met your mother
Rules of Engagement
Kyle XY
Suits
+Breaking Bad
Chuck
+The Big Bang Theory
Friends
+Game of Thrones
+The Walking Dead
+Homeland
The Killing
Spartacus
Californication
Niet boeiend genoeg voor ons
The Sopranos
Modern Family
Arrested Development
Freaks and Geeks
Six Feet Under (twijfelgeval)
Series met een + vonden we het best. We kijken met tweeën (vriendin en ik) en zoeken wel echt een serie met doorlopend verhaal (dus niet zoals CSI, House etc.) en geen serie die op RTL4 etc. uitgezonden wordt. We houden van verschillende genres, zoals bovenstaande ook aangeeft, maar series waar spanning in zit hebben wel de voorkeur. Komedies kunnen we zelf wel verzinnen maar een serie met een goed, doorlopend verhaal, complexe plots en veel spanning is lastig te vinden. Liefst een serie die al afgerond is, zodat we alles direct achter elkaar kunnen kijken.
Momenteel starten we met Burn Notice en denken we aan Six Feet Under of Person of Interest.
Gezien (van begin tot eind/heden)
Shameless
Orphan Black
Band of Brothers
The Pacific
Niet boeiend genoeg voor ons en dus vroegtijdig gestaakt
Jericho
White Collar (zijn losse afleveringen ipv continu verhaal)
Burn Notice (geen doorlopend verhaal)
Glee (iets te musical)
Leverage (geen doorlopend verhaal)
Arrow (saai)
The Office
Nog niet gezien maar twijfelen
The Wire (is dat iets voor een vrouw?)
OZ (is dat iets voor een vrouw?)
Person of Interest (neigt erg naar losse afleveringen en weinig doorlopend verhaal)
Fringe (leek ook geen doorlopend verhaal te zijn)
Psych
House of Cards (is nog maar 1 seizoen dus snel gekeken)
Sherlock, Nikita (niet ons genre)
Verwijderd
the wire met je vrouw kijken is niet een aanrader, prison break vond mijn vrouw trouwens wel tof. Oz is ook niks voor een vrouw trouwens 
Maar even afgaande op jouw posts toen en nu: denk dat Numb3rs bij jullie past. Zie IMDB: Numb3rs (TV Series 2005–2010)
En ik zou fringe zeker een kans geven, zit een rode lijn in en ook episodes zonder de rode lijn. Maar leuk voor beiden.
Maar even afgaande op jouw posts toen en nu: denk dat Numb3rs bij jullie past. Zie IMDB: Numb3rs (TV Series 2005–2010)
En ik zou fringe zeker een kans geven, zit een rode lijn in en ook episodes zonder de rode lijn. Maar leuk voor beiden.
mijn vrouw is helemaal verslaafd aan the wire. wil em nog een keer zien.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:30:
the wire met je vrouw kijken is niet een aanrader, prison break vond mijn vrouw trouwens wel tof. Oz is ook niks voor een vrouw trouwens
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Thx, maar is Numb3rs niet eveneens opgebouwd uit losse afleveringen zonder echt doorlopend verhaal? Ik plaats dat (mogelijk onterecht) automatisch tussen Castle, CSI en andere SBS/RTL series. Fringe gaan we dan toch een kans geven en misschien toch eens aan 24 beginnen.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:30:
Dan moet je haar ook Luther eens laten zien!raydekok schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:33:
[...]
mijn vrouw is helemaal verslaafd aan the wire. wil em nog een keer zien.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ziet er leuk uit, maar wel erg weinig afleveringen. Een seizoen van vier afleveringen?Ramzzz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:01:
[...]
Dan moet je haar ook Luther eens laten zien!
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zijn wel een uur lang. En niet Amerikaans een uur uur lang, maar écht een uur lang. En 3 x 4 x 1 uur lang kwaliteit.Gunner schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:07:
[...]
Ziet er leuk uit, maar wel erg weinig afleveringen. Een seizoen van vier afleveringen?
[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 12-08-2013 21:20 ]
Verwijderd
Ja, het is niet echt een doorlopend verhaal zoals in 24. Ik had die wens van je gemist, hij past qua stijl enzo wel goed in het lijstje wat jullie bevalt.Aghanim schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:51:
[...]
Thx, maar is Numb3rs niet eveneens opgebouwd uit losse afleveringen zonder echt doorlopend verhaal? Ik plaats dat (mogelijk onterecht) automatisch tussen Castle, CSI en andere SBS/RTL series. Fringe gaan we dan toch een kans geven en misschien toch eens aan 24 beginnen.
Die van mij denkt daar helaas anders over, ik vind hem trouwens steengoed.raydekok schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:33:
mijn vrouw is helemaal verslaafd aan the wire. wil em nog een keer zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 21:44 ]
Het valt mij op dat Lost hier niet vaak wordt genoemd?
Zeker geen slechte serie. Integendeel, het verhaal is erg intrigerend en spannend...
Het 'overleven op een eiland na een vliegtuigcrash' lijkt een vrij doorsnee verhaal voor de standaard Hollywood film, maar bij Lost gaat dit toch een volledig andere richting op dan je in eerste instantie verwacht..
Ik ben nu bijna aan het einde van seizoen 2 en merk dat het wel erg lekker wegkijkt en vermakelijk is.
Zeker geen slechte serie. Integendeel, het verhaal is erg intrigerend en spannend...
Het 'overleven op een eiland na een vliegtuigcrash' lijkt een vrij doorsnee verhaal voor de standaard Hollywood film, maar bij Lost gaat dit toch een volledig andere richting op dan je in eerste instantie verwacht..
Ik ben nu bijna aan het einde van seizoen 2 en merk dat het wel erg lekker wegkijkt en vermakelijk is.
Van Lost vond ik de eerste twee seizoenen echt goed en daarna werd het steeds minder. Ik ben een paar afleveringen voor het einde gestopt. Toen vond ik het gewoon echt niet leuk meer.dutchgio schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:30:
Het valt mij op dat Lost hier niet vaak wordt genoemd?
Mijn toppers:
The wire
The Sopranos
Boardwalk Empire
Homeland
Suits
Breaking bad
Friends
Big bang theory
House
Prison break
Oz
The X Files
Game of thrones
Dexter
Ik ben hier drie maanden terug mee begonnen, maar na een aflevering of 7 afgehaakt. Ik wilde het erg graag leuk vinden, maar het pakte me simpelweg niet genoeg. Misschien als ik ooit nog eens niks te zien heb dat ik de draad weer oppak, maar voorlopig laat ik het even voor wat het is.Gunner schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:37:
Iets wat ik al enige tijd wilde vragen. Wat is er zo goed aan The Sopranos? Ben het nu een aantal afleveringen aan het kijken, maar echt heel erg boeiend vind ik het nog niet
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik vond er ook weinig aan, gebeurde echt helemaal niets in The Sopranos. Ben na een half seizoen ook gestopt. Ondanks dat ik maffia erg gaaf vind pakte dit me totaal niet.
Fringe begint redelijk als losse afleveringen, maar al snel komt er een rode draad door alle aparte cases. Er zijn genoeg seizoenen van en ik vind het prima in elkaar zitten. Op een gegeven moment wordt het een beetje vaag, maar al met al heb ik veel plezier beleefd aan alle seizoenen.Aghanim schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:23:
[...]
Nog niet gezien maar twijfelen
Fringe (leek ook geen doorlopend verhaal te zijn)
Is Vikings al genoemd? Leuke serie over de Vikingen. Heb nu 6 afleveringen van het eerste (en tot nu toe enige) seizoen gezien en zit echt wel goed in elkaar.

[ Voor 22% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 13-08-2013 09:20 . Reden: Vikings toegevoegd ]
Ooit gedacht aan "The Shield"? Oudere serie (2002-2008) maar bevat een goede sfeer en een doorlopend verhaal waarin de grens tussen goed en kwaad erg dun is. Speelt in LA als een politie serie van een drugs squad. Vooral de eerste 3 seizoenen vond ik erg goed.
Andere serie die ik volg: "Justified". Leuke karakters, beetje overdreven soms, maar ook weer met 1 verhaal per seizoen. Ook politie (U.S. Marshalls) maar dan in rural Kentucky.
De Sopranos moet ook echt groeien. De serie is niet goed om zijn cliffhangers maar vooral doet de relaties en spanningen tussen personen. Ook geeft de serie een mooi inzicht in de 'moderne' gangster. Maar ik vind dat je de serie pas echt gaat waarderen na 1/2 seizoenen, dan ben je pas echt goed bekend met iedereen. In de latere seizoenen komen er overigens ook nog wat leuke verhalen met rivaliserende families, dan wordt het allemaal wat meer klassiek maffia zeg maar.Aghanim schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:57:
Ik vond er ook weinig aan, gebeurde echt helemaal niets in The Sopranos. Ben na een half seizoen ook gestopt. Ondanks dat ik maffia erg gaaf vind pakte dit me totaal niet.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Maar het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik vind het niet erg wanneer een serie wat 'traag' is, sterker nog, ik vind het wel relaxed wanneer de karakters wat uit worden gediept, maar ik heb toch zeker 7 afleveringen van seizoen 1 gezien en heb nauwelijks ontwikkelingen in het plot kunnen ontwaren. Er was voor mij gewoon niets dat me triggerde om het te blijven kijken, en dan haak ik op een gegeven moment af, ook omdat er zoveel andere leuke series zijn die ik nog moet kijken.MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:
[...]
De Sopranos moet ook echt groeien. De serie is niet goed om zijn cliffhangers maar vooral doet de relaties en spanningen tussen personen. Ook geeft de serie een mooi inzicht in de 'moderne' gangster. Maar ik vind dat je de serie pas echt gaat waarderen na 1/2 seizoenen, dan ben je pas echt goed bekend met iedereen. In de latere seizoenen komen er overigens ook nog wat leuke verhalen met rivaliserende families, dan wordt het allemaal wat meer klassiek maffia zeg maar.
- Soulseek rulez -
Zie dat ie al een paar keer genoemd is, maar ben nu bij aflevering 7 van Under the Dome. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Vind 'm eigenlijk wel vet, eerste aflevering was de beste tot nu toe vind ik, maar vraag me af waar het naar toe gaat met de serie.
Klopt, dat veranderd ook niet gaandeweg de serie. Je kijkt echt naar het dagelijks leven van... en dat boeit je wel of niet. Ik vond het wel een boeiende serie en later in serie komen er ook nog wel belangrijke en boeiende gebeurtenissen maar als iemand me nu vraagt: "wat was nu het onderwerp van seizoen 4?" dan weet ik daar geen antwoord op.Tsjipmanz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Maar het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik vind het niet erg wanneer een serie wat 'traag' is, sterker nog, ik vind het wel relaxed wanneer de karakters wat uit worden gediept, maar ik heb toch zeker 7 afleveringen van seizoen 1 gezien en heb nauwelijks ontwikkelingen in het plot kunnen ontwaren. Er was voor mij gewoon niets dat me triggerde om het te blijven kijken, en dan haak ik op een gegeven moment af, ook omdat er zoveel andere leuke series zijn die ik nog moet kijken.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
In de categorie 'realistische politieseries' mag Southland nog genoemd worden.
Niet het niveau van The Wire of Luther, maar wel behoorlijk goed. Het 'quasi-realistische' sfeertje bevalt me wel.
Qua detective-/spionage-series is er ook een hoop leuks, maar vaak zo kort, zo weinig aflevringen.
Ik ben wel teleurgesteld dat een aantal kwaliteitsseries maar 3 à 4 (Sherlock, Luther), of 10 à 12 afleveringen per jaar produceren (o.a. Falling Skies, Dexter, Homeland)... sommige zijn gewoon in het totaal niet langer dan dat (Rubicon).
Je zit per saldo elke keer bijna een jaar te wachten op een nieuwe serie, soms zelfs langer (Luther, Sherlock), maar andere kwlaiteitsseries met toch ook geen geringe diepgang komen tot zelfs 24 afeveringen....
Het zal allemaal wel met de beschikbare (kwaliteits)scenario's, (kwaliteits)schrijvers en (kwaliteits)productie(mogelijkheden) te maken hebben. Ook met beschikbaarheid van hoofdpersonen.
Maar zoveel geduld heb ik gewoon niet. Ik wil kwaliteit! Nu!
Niet het niveau van The Wire of Luther, maar wel behoorlijk goed. Het 'quasi-realistische' sfeertje bevalt me wel.
Qua detective-/spionage-series is er ook een hoop leuks, maar vaak zo kort, zo weinig aflevringen.
Ik ben wel teleurgesteld dat een aantal kwaliteitsseries maar 3 à 4 (Sherlock, Luther), of 10 à 12 afleveringen per jaar produceren (o.a. Falling Skies, Dexter, Homeland)... sommige zijn gewoon in het totaal niet langer dan dat (Rubicon).
Je zit per saldo elke keer bijna een jaar te wachten op een nieuwe serie, soms zelfs langer (Luther, Sherlock), maar andere kwlaiteitsseries met toch ook geen geringe diepgang komen tot zelfs 24 afeveringen....
Het zal allemaal wel met de beschikbare (kwaliteits)scenario's, (kwaliteits)schrijvers en (kwaliteits)productie(mogelijkheden) te maken hebben. Ook met beschikbaarheid van hoofdpersonen.
Maar zoveel geduld heb ik gewoon niet. Ik wil kwaliteit! Nu!
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 13-08-2013 14:27 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vergeet in de categorie realistische politieseries IMDB: Homicide: Life on the Street (TV Series 1993–1999) niet, gebaseerd op het boek van David Simon waar later ook The Wire op gebaseerd is. Heb een tijdje geleden de eerste 3 seizoenen gekeken, toffe serie, al is het wel echt oud en krijg je niet alle culturele referenties mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Tsjipmanz op 13-08-2013 15:02 ]
- Soulseek rulez -
Ramzzz, je zet een mooi lijstje van series neer,maar om hier nou Falling Sies in op te nemen
Southland is inderdaad een erg sterke politie serie, super jammer dat ie gestopt is. Hopelijk komt er binnenkort weer wat moois aan.
Momenteel vermaak ik me goed met Ray Donovan en de pilot van Low winter sun vond ik aardig sterk, dus hopelijk wordt dit ook een blijvertje.
Verder vond ik House of Cards ook echt erg sterk
Southland is inderdaad een erg sterke politie serie, super jammer dat ie gestopt is. Hopelijk komt er binnenkort weer wat moois aan.
Momenteel vermaak ik me goed met Ray Donovan en de pilot van Low winter sun vond ik aardig sterk, dus hopelijk wordt dit ook een blijvertje.
Verder vond ik House of Cards ook echt erg sterk
[ Voor 6% gewijzigd door Slaapje op 13-08-2013 15:24 ]
To dare is to do
Laat ik ook maar eens een poging wagen. Ik ben opzoek naar een andere serie. Ik hou erg van de mysterieuze, (voor in het begin) onverklaarbare dingen. Denk hierbij aan, Lost en (redelijk nieuw) Under the Dome, en ook een beetje The Walking Dead. Het mag ook wel lekker spannend zijn.
Daarnaast heb ik ook de volgende series al bekeken (die niet aan de bovenstaande wensen voldoet, maar toch erg van genoten heb of nog steeds ben).
The Big Bang Theory
Friends
Two and a half man
How I met your mother
Prison Break
Dexter
En ik vergeet vast nog wel een paar.
Maar ik hoor graag jullie adviezen.
Daarnaast heb ik ook de volgende series al bekeken (die niet aan de bovenstaande wensen voldoet, maar toch erg van genoten heb of nog steeds ben).
The Big Bang Theory
Friends
Two and a half man
How I met your mother
Prison Break
Dexter
I'm an Ironman!
Verwijderd
FringeMadstorm schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:36:
Laat ik ook maar eens een poging wagen. Ik ben opzoek naar een andere serie. Ik hou erg van de mysterieuze, (voor in het begin) onverklaarbare dingen. Denk hierbij aan, Lost en (redelijk nieuw) Under the Dome, en ook een beetje The Walking Dead. Het mag ook wel lekker spannend zijn.
The Big Bang Theory
Friends
Two and a half man
How I met your mother
Prison Break
Dexter
Rubicon
Do No Harm
11th hour
Zero Hour
The Grimm
Orphan Black
Voor wie eens een andere setting wil proberen dan klassieke oudheid/hedendaagse periode kan ik de serie Hell on Wheels aanraden. Inmiddels is het derde seizoen begonnen en ik vind het een erg sterke serie.
Komt net als The Walking Dead ook van AMC.
IMDB: Hell on Wheels (TV Series 2011– ) - 5b4 IMDb

Toen echte mannen baarden hadden
Komt net als The Walking Dead ook van AMC.
IMDB: Hell on Wheels (TV Series 2011– ) - 5b4 IMDb

Toen echte mannen baarden hadden
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 19-08-2013 15:53 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zag dat deze serie nog niet voorkomt in dit topic en dat verbaast me
Gaat over een oud-honkballer die terugkeert naar z'n geboortestad en daar gym les gaat geven... Kenny Powers denkt dat de wereld om hem draait en dat is erg grappig om naar te kijken.
IMDB: Eastbound & Down (TV Series 2009– )
IMDB: Eastbound & Down (TV Series 2009– )

[ Voor 23% gewijzigd door Brakkie op 21-08-2013 09:55 ]
Mijn tips voor iedereen die zich wil vermaken met weer eens iets anders dan de gebruikelijk trueblood, dexter, breaking bad, suits, enz..
* Orange is the new Black
* Magic City
* Hell on Wheel
* Borgias
* Camp
* American Horror story
* Homeland
* Mad Men
* Sons of Anarchy
* The killing (!)
* Through the wormhole
* Orange is the new Black
* Magic City
* Hell on Wheel
* Borgias
* Camp
* American Horror story
* Homeland
* Mad Men
* Sons of Anarchy
* The killing (!)
* Through the wormhole
Van de week begonnen met de miniserie (van 3 uur) van Battlestar Galactica. Het is even doorbijten mbt de graphics want dat is niet echt bijzonder te noemen (zeker niet als je SG gezien hebt) en echt HD was er toen ook nog niet
Maar verder lijkt het me wel een leuke serie. Ik ben wel van SF, ruimtereizen, aliens en actie. Heb dus ook de gehele SG reeks (universe, atlantis en 1) met erg veel plezier gevolgd.
Tijdje geleden ook gestart met The Event maar die is gecancelled
Andere favo series zijn Heroes en The 4400
Geprobeerd om The Walking Dead te kijken maar dat is niet mijn ding. Game of Thrones volg ik dan wel maar eigenlijk vraag ik me elke keer weer af waarom. Is zo langdradig en die 20 verhaallijnen door elkaar zijn ook niet boeiend.
Andere favo series zijn Heroes en The 4400
Geprobeerd om The Walking Dead te kijken maar dat is niet mijn ding. Game of Thrones volg ik dan wel maar eigenlijk vraag ik me elke keer weer af waarom. Is zo langdradig en die 20 verhaallijnen door elkaar zijn ook niet boeiend.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Wat mij betreft echt zonde. Ik had graag een tweede seizoen gezien, of in iedergeval een waardig einde...thewizard2006 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:37:
Omdat Luther hier al enkele keren genoemd werd, dat vorig weekend een kans gegeven. En hopla, gisteren laatste aflevering van het eerste seizoen gezien. Op wikipedia noemen ze het een mix tussen sherlock holmes en columbo, en daar kan ik mij wel in vinden. Het is in ieder geval goedgekeurd.
I'll do what I can, but expect very little.
Mag ik je dan bij dezen ook The Wire (5 seizoenen) en Rubicon (1 seizoen) aanraden?4bit schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:16:
Omdat Luther hier al enkele keren genoemd werd, dat vorig weekend een kans gegeven. En hopla, gisteren laatste aflevering van het eerste seizoen gezien. Op wikipedia noemen ze het een mix tussen sherlock holmes en columbo, en daar kan ik mij wel in vinden. Het is in ieder geval goedgekeurd.
Verwijderd
Eigenlijk zou je eerst battlestar galactica uit 1978 tot ik meen 1980 of 82 moeten zien, die kijk ik momenteel. Is wel nog meer doorbijten, maar zitten ook leuke episodes in.thewizard2006 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:37:
Van de week begonnen met de miniserie (van 3 uur) van Battlestar Galactica. Het is even doorbijten mbt de graphics want dat is niet echt bijzonder te noemen (zeker niet als je SG gezien hebt) en echt HD was er toen ook nog nietMaar verder lijkt het me wel een leuke serie. Ik ben wel van SF, ruimtereizen, aliens en actie. Heb dus ook de gehele SG reeks (universe, atlantis en 1) met erg veel plezier gevolgd.
Verwijderd
Daar ben ik mee opgegroeid, de nieuwe versie kan ik gewoon niet kijkenVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:32:
[...]
Eigenlijk zou je eerst battlestar galactica uit 1978 tot ik meen 1980 of 82 moeten zien, die kijk ik momenteel. Is wel nog meer doorbijten, maar zitten ook leuke episodes in.

En Lorne Greene is was gewoon een baas
Rubicon nog nooit gezien, maar The Wire heb ik al 3 keren uitgekeken. Mijn all-time favorite serie. Rubicon wil ik wel een kans geven, maar is blijkbaar gecancelled, en vind het altijd jammer om series te kijken die nooit mooi zijn afgewerkt.Ramzzz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:31:
[...]
Mag ik je dan bij dezen ook The Wire (5 seizoenen) en Rubicon (1 seizoen) aanraden?
I'll do what I can, but expect very little.
Zijn er mensen die al wat nieuwe series van 2013 gezien hebben en daaruit wat tips kunnen geven?
http://www.imdb.com/list/...1&scb=0.38470853096805513
Deze series vindt ik goed, so far.
- Vikings
- Hannibal
- The Americans
- Banshee
- Bates Motel
- Under the Dome
Wel oke:
- Hemlock Grove
Deze vind ik minder:
- Graceland
- Vikings
- Hannibal
- The Americans
- Banshee
- Bates Motel
- Under the Dome
Wel oke:
- Hemlock Grove
Deze vind ik minder:
- Graceland
Verwijderd
Rubicon is het kijken echt waard4bit schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:24:
[...]
Rubicon nog nooit gezien, maar The Wire heb ik al 3 keren uitgekeken. Mijn all-time favorite serie. Rubicon wil ik wel een kans geven, maar is blijkbaar gecancelled, en vind het altijd jammer om series te kijken die nooit mooi zijn afgewerkt.

Bates Motel: traaaagUltimation schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:51:
Zijn er mensen die al wat nieuwe series van 2013 gezien hebben en daaruit wat tips kunnen geven?
- Vikings
- Hannibal
- The Americans
- Banshee
- Bates Motel
- Under the Dome
Wel oke:
- Hemlock Grove
Deze vind ik minder:
- Graceland

Under the Dome: ok tot nu toe, heb pas 3 afleveringen gezien.
Hemlock Grove: ik kon niet aanzien hoe 'MTV' het filmwerk is

Ik kan zelf na een paar uur zoeken niks leuks vinden. Enige series die ik goed vind:
NCIS (LA)
Dexter
Homeland
Burn Notice
Warehouse 13
The Mentalist
Person of Interest
Covert Affairs
White collar
Enkele series die afgelopen zijn:
Prison Break
24
Nikita
Chuck
Eleventh Hour
Flashforward
Fringe
The Human Target
Leverage
Ik hou vooral van actie en spanning, als er goede humor in een serie zit is dat zeker meegenomen. Graag wel iets uit deze tijd, ben niet zo'n enorme fan van futuristische dingen of dingen uit de middeleeuwen.
Op advies nu Suits aan het proberen, zo de pilot kijken. Jammer dat er voor series als burn notice geen opvolger beschikbaar is. Lomp geweld en criminaliteit doet het altijd goed
NCIS (LA)
Dexter
Homeland
Burn Notice
Warehouse 13
The Mentalist
Person of Interest
Covert Affairs
White collar
Prison Break
24
Nikita
Chuck
Eleventh Hour
Flashforward
Fringe
The Human Target
Leverage
Ik hou vooral van actie en spanning, als er goede humor in een serie zit is dat zeker meegenomen. Graag wel iets uit deze tijd, ben niet zo'n enorme fan van futuristische dingen of dingen uit de middeleeuwen.
Op advies nu Suits aan het proberen, zo de pilot kijken. Jammer dat er voor series als burn notice geen opvolger beschikbaar is. Lomp geweld en criminaliteit doet het altijd goed
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Banshee dan ook maar eens proberenVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:50:
Utopia
Taken (miniserie)
Banshee (extra lomp geweld)
Orange is the new black
En taken snap ik niet, die serie uit 2002? Die is niet eens noemenswaardig een serie te noemen denk? In 2009 is er wel een film gemaakt met Neeson, dus geen serie
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Taken is een sci-fi miniserie van Spielberg. 10 afleveringen, maar wel van anderhalf uur. Maar niet echt wat je zoekt denk ik.
Make lovecraft not warcraft.
Verwijderd
Ondergewaardeerd epos van WW2, aliens, politiek, en naar het "huidige" leven met een alien, en half alien/homosapiens kind. In een mooie tijdspanne van diverse jaren en families.NoxiuZ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:19:
[...]
...
En taken snap ik niet, die serie uit 2002? Die is niet eens noemenswaardig een serie te noemen denk? In 2009 is er wel een film gemaakt met Neeson, dus geen serieHeb je anders een linkje naar een trailer oid
Fantastische miniserie.
Kan het onderschrijven. Prima SF serie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:09:
[...]
Ondergewaardeerd epos van WW2, aliens, politiek, en naar het "huidige" leven met een alien, en half alien/homosapiens kind. In een mooie tijdspanne van diverse jaren en families.
Fantastische miniserie.
Verwijderd
Toch houd ik van dit soort series. Het heeft wel een doorlopend verhaal, maar ze beleven tussendoor ook nog andere dingen. Bouwt hele tijd op, maar wel afwisseling.. Suits zouden jullie dan waarschijnlijk ook niet kijken?Aghanim schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:23:
[...]
White Collar (zijn losse afleveringen ipv continu verhaal)
Burn Notice (geen doorlopend verhaal)
Person of Interest (neigt erg naar losse afleveringen en weinig doorlopend verhaal)
Verwijderd
Keek afgelopen week naar '' the lost room" miniserie van 6 aflevering.. prima mee vermaakt, in de eerste aflevering is het even wat tenenkrommend slecht wat een sterfscene betreft maar daar moet je even doorheen 
The wire.. zijn dat losse afleveringen of doorlopend?
Gisteravond e01 van Suits gekeken 
Best wel geniale karakters die erin spelen
Neigt een beetje naar Leverage/white collar maar dan zonder al te veel geweld. Beetje louche advocatenkantoortje
Best wel geniale karakters die erin spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 23-08-2013 11:35 ]
Doorlopend.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:16:
Wel afgeronde seizoenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 23-08-2013 11:50 ]
Vooral doorkijken, super toffe sfeer en gewoon coole verhaallijnen :-)NoxiuZ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:35:
Gisteravond e01 van Suits gekeken
Best wel geniale karakters die erin spelenNeigt een beetje naar Leverage/white collar maar dan zonder al te veel geweld. Beetje louche advocatenkantoortje
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb IMDB: The Bridge (TV Series 2013– ) - IM
111c
Db nog niet voorbij zien komen... Maar misschien lees ik wat slordig.
Dit is mijn lijstje met goeie series die ik volg of heb gevolgd (volgorde van genre), een * betekent dat de serie nog aan de gang is. Comedy series van 20 minuten noem ik apart, de eerste lijst gaat over 45/50 minuten durende afleveringen:
Actie/spanning:
- Lost
- Prison Break
- Homeland*
- Continuum* (net begonnen, 1 aflevering gekeken)
Drama/dialogs/comedy:
- House of Cards (1 seizoen, mogelijk een volgend seizoen in de maak)
- Suits*
- House M.D.
Comedy/Sitcoms:
- Big Bang Theory
- Modern Family
- How I Met Your Mother
- Friends
- Scrubs
- Community
- Frasier
Actie/spanning:
- Lost
- Prison Break
- Homeland*
- Continuum* (net begonnen, 1 aflevering gekeken)
Drama/dialogs/comedy:
- House of Cards (1 seizoen, mogelijk een volgend seizoen in de maak)
- Suits*
- House M.D.
Comedy/Sitcoms:
- Big Bang Theory
- Modern Family
- How I Met Your Mother
- Friends
- Scrubs
- Community
- Frasier
Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende series. Battlestar Galactica, Lost, West Wing, Oz, Southland, of Sopranos. Allemaal grote series, allemaal nog niet gezien. Ik weet het niet! Wie helpt
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Battlestar Galactica natuurlijk. Wel goed op de volgorde letten met kijken. (films tussendoor etc. Caprica serie.)
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Hangt natuurlijk heel erg van je voorkeur af, maar sls je genoeg vrije tijd hebt: Sopranos. Moet hem zelf ook nog zien, maar hoor er alleen maar goede verhalen over. Vooral een aanrader als je series als The Wire, Boardwalk Empire, Boss, Mad Men ook leuk vindt.
Verder, series die ik volg/heb gevolgd:
1. The walking dead
2. Breaking bad
3. How I met your mother
4. The Big Bang theory
5. Dexter
6. Shameless
7. Californication
8. Community
9. Arrested development
10. Entourage
11. Bones
12. Hung
13. Justified
14. Mythbusters
15. Suits
16. Game of thrones
17. Sherlock Holmes
18. The wire
19. Hardcore pawn
20. House M.D.
21. Boss
22. Downton Abbey
23. Homeland
24. Two and a half men
25. Storage wars
26. Top gear
27. The newsroom
28. Spartacus: blood and sand
29. Blue mountain state
30. New girl
31. Burn notice
32. The hard times of RJ Berger
33. House of cards
34. The pacific
35. Inside men
36. Boardwalk empire
37. Vikings
38. Hannibal
39. Borgen
40. Death Valley
41. Rambam
42. Foute vrienden
Die ik nog moet volgen/aan ben begonnen:
1. The Sopranos
2. Mad Men
3. Orange is the new Black
4. Luther
Verder, series die ik volg/heb gevolgd:
1. The walking dead
2. Breaking bad
3. How I met your mother
4. The Big Bang theory
5. Dexter
6. Shameless
7. Californication
8. Community
9. Arrested development
10. Entourage
11. Bones
12. Hung
13. Justified
14. Mythbusters
15. Suits
16. Game of thrones
17. Sherlock Holmes
18. The wire
19. Hardcore pawn
20. House M.D.
21. Boss
22. Downton Abbey
23. Homeland
24. Two and a half men
25. Storage wars
26. Top gear
27. The newsroom
28. Spartacus: blood and sand
29. Blue mountain state
30. New girl
31. Burn notice
32. The hard times of RJ Berger
33. House of cards
34. The pacific
35. Inside men
36. Boardwalk empire
37. Vikings
38. Hannibal
39. Borgen
40. Death Valley
41. Rambam
42. Foute vrienden
Die ik nog moet volgen/aan ben begonnen:
1. The Sopranos
2. Mad Men
3. Orange is the new Black
4. Luther
Allemaal kijkenMoby schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:48:
Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende series. Battlestar Galactisch, Lost, West Wing, Oz, Southland, of Sopranos. Allemaal grote series, allemaal nog niet gezien. Ik weet het niet! Wie helpt
Ik ga maar eens aan Luther beginnen.
De volgende series heb ik al gekeken of volg ik http://hyperion-gaming.net/files/series.png ( niet meer helemaal up to date ) heb nog meer series al gekeken maar dan wordt lijst een beetje te lang.
Iemand nog andere goeie serie, voor als ik klaar ben met Luther?
Ik hou van series met actie en komedie en als het kan een goed verhaal.
Verwijderd
Zero Hour al geprobeerd?NoxiuZ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:28:
Ik kan zelf na een paar uur zoeken niks leuks vinden. Enige series die ik goed vind:
NCIS (LA)
Dexter
Homeland
Burn Notice
Warehouse 13
The Mentalist
Person of Interest
Covert Affairs
White collar
Prison Break
24
Nikita
Chuck
Eleventh Hour
Flashforward
Fringe
The Human Target
Leverage
Als je Leverage leuk vindt, misschien Hustle ook?
Lost, sowiesoMoby schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:48:
Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende series. Battlestar Galactisch, Lost, West Wing, Oz, Southland, of Sopranos. Allemaal grote series, allemaal nog niet gezien. Ik weet het niet! Wie helpt
Ik ben jaloers dat jij die serie nog helemaal vanaf het begin voor het eerst kan meemaken
[ Voor 12% gewijzigd door jmxd op 23-08-2013 15:16 ]
Hustle heb ik ook gezien, eigenlijk nog beter dan Leverage. Staat alleen niet in het rijtjeVerwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:12:
[...]
Zero Hour al geprobeerd?
Als je Leverage leuk vindt, misschien Hustle ook?

Zero hour ben ik niet zo'n fan van maar bedankt voor het meedenken

Goed, nu twijfel ik nog tussen Lost en Battlestar Galactica. Is er ergens een overzicht van de beste volgorde van Battlestar? Want ik dacht alles te hebben (film, miniserie, gewone serie en Blood and Chrome) maar Caprica komt me dan weer niet bekend voor.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik heb deze volgorde gebruikt:Moby schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:56:
Goed, nu twijfel ik nog tussen Lost en Battlestar Galactica. Is er ergens een overzicht van de beste volgorde van Battlestar? Want ik dacht alles te hebben (film, miniserie, gewone serie en Blood and Chrome) maar Caprica komt me dan weer niet bekend voor.
* Battlestar Galactica Miniseries
* Battlestar Galactica Season 1
* Battlestar Galactica Season 2
* Battlestar Galactica The Resistance 10 Webisodes
* Battlestar Galactica Season 3
* Battlestar Galactica Razor Flashback Webisodes
* Battlestar Galactica Razor
* Battlestar Galactica Season 4 EP 1 to 10
* Battlestar Galactica The Face of the Enemy Webisodes
* Battlestar Galactica Season 4 EP 11 to 21
* Battlestar Galactica The Plan
* Caprica
* Blood and Chrome
http://www.squidoo.com/ba...pisode-list-viewing-order
Caprica en Blood and Chrome zijn optioneel. Hoef je niet perse te kijken. Al zou ik zeker Blood and Chrome kijken, want is wel leuk.
[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 23-08-2013 17:10 ]
Net begonnen met Battlestar Galactica, Season 1,
niet wetende dat er een miniserie voor zat.
Krijg nu steeds terugblikken van scenes die ik niet gezien hebt.
Zonde..
niet wetende dat er een miniserie voor zat.
Krijg nu steeds terugblikken van scenes die ik niet gezien hebt.
Zonde..
Where ever you go, there you are
Als je niet te ver bent zou ik zeggen: opnieuw beginnen.
Make lovecraft not warcraft.
Als je van crime series houdt, is het ontbreken van The Wire in je lijstje natuurlijk raar....NoxiuZ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:28:
NCIS (LA)
Dexter
Homeland
Burn Notice
Warehouse 13
The Mentalist
Person of Interest
Covert Affairs
White collar
Prison Break
24
Nikita
Chuck
Eleventh Hour
Flashforward
Fringe
The Human Target
Leverage
Verder past Ray Donovan misschien ook wel in je lijstje en voor wat meer grof geweld zou ik je (net als meerdere voor mij) Banshee aanraden.
Dragonball Z
( oldskool )
South Park
Family Guy
Scrubs
House
Geen criminal, nooit gekeken eigenlijk
South Park
Family Guy
Scrubs
House
Geen criminal, nooit gekeken eigenlijk
[ Voor 75% gewijzigd door Ps3gamer91 op 23-08-2013 19:14 ]
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Het is mn huidige kijk-serie; ben nu bij seizoen 5.Twylight schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
[...]
Lost, sowieso
Ik ben jaloers dat jij die serie nog helemaal vanaf het begin voor het eerst kan meemaken
Maar zo razend enthousiast ben ik nou ook weer niet; het is een hele aparte serie, want veel word je niet duidelijk, en daar moet je wel je genoegen mee nemen want tot aan dusver(seizoen 5) zot er geen logica in..

Oz is ook meesterlijk.Moby schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:48:
Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende series. Battlestar Galactica, Lost, West Wing, Oz, Southland, of Sopranos. Allemaal grote series, allemaal nog niet gezien. Ik weet het niet! Wie helpt
- Soulseek rulez -
Dat is ook wel een beetje wat zo tof is aan Lost, dat mysterieuze. Seizoen 4 en 5 zijn wel de slechtste twee seizoenen trouwens. In het laatste seizoen (6) wordt er een hoop duidelijkdutchgio schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:52:
[...]
Het is mn huidige kijk-serie; ben nu bij seizoen 5.
Maar zo razend enthousiast ben ik nou ook weer niet; het is een hele aparte serie, want veel word je niet duidelijk, en daar moet je wel je genoegen mee nemen want tot aan dusver(seizoen 5) zot er geen logica in..
Het is dat seizoen 4 maar 13 afleveringen waren, als het tot de 22 ging was ik waarschijnlijk afgehaakt.
Nu in sezoen 5 gaat het wel weer, de ene aflevering boeit meer dan de andere.
Nu in sezoen 5 gaat het wel weer, de ene aflevering boeit meer dan de andere.
Hawaii Five-O past wel mooi in 't rijtje lijkt me zoNoxiuZ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:28:
NCIS (LA)
Dexter
Homeland
Burn Notice
Warehouse 13
The Mentalist
Person of Interest
Covert Affairs
White collar
Prison Break
24
Nikita
Chuck
Eleventh Hour
Flashforward
Fringe
The Human Target
Leverage
Op aanraden van de vele vermeldingen hierzo heb ik de serie Luther net afgekeken, supervet! bedankt!
beetje jammer dat er geen vierde seizoen komt.. Maar wellicht wel een film!
http://www.thestage.co.uk...-ends-after-three-series/
beetje jammer dat er geen vierde seizoen komt.. Maar wellicht wel een film!
http://www.thestage.co.uk...-ends-after-three-series/
Dat gevoel heb ik nou met West Wing. De beste serie die ik ooit heb gezien. Ademloos de 7 seizoenen gekeken. Prachtig.Twylight schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
[...]
Lost, sowieso
Als ik nu iemand hoor die met seizoen 3 oid bezig is, dan word ik groen van jaloezie. Ik zit te wachten wat het beste moment is om weer eens opnieuw te beginnen.
Heb dit weekend op Fox Da Vinci's Demons S01E01 gekeken, was opzich wel vermakelijk.
Iemand de hele serie gekeken? De moeite waard om te volgen?
Iemand de hele serie gekeken? De moeite waard om te volgen?
Da Vinci's Demons is een leuke serie. Ik heb het eerste seizoen met plezier gekeken. Het is geen topper, maar wel prima vermaak.
Hebben er hier mensen afleveringen van 'Under the Dome' gekeken? Is `t wat? Weet zelf niet goed wat ik moet denken van de trailer.
Verwijderd
Het is vermakelijk slecht, meer kan ik er niet van zeggenTimWensink schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:02:
Hebben er hier mensen afleveringen van 'Under the Dome' gekeken? Is `t wat? Weet zelf niet goed wat ik moet denken van de trailer.
[Serie] Under the Dome
Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.