"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:04
XyritZz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
[...]

Breaking Bad is met vlagen ook best traag, vind die wat dat betreft nog wel enigszins te vergelijken met Sopranos.

Toffe aan The Sopranos vond ik wel dat heel de serie gewoon klopt, Breaking Bad begint leuk maar raakt het realisme steeds meer kwijt. The Soprano's had zo echt gebeurd kunnen zijn in de maffia wereld van NY en omstreken.
IMO heb je traag, trager en dan The Sopranos. Bij Breaking Bad was iedere dialoog relevant en draagt bij aan het verhaal terwijl er bij the Sopranos je gewoon soms afvraagt waar dit weer over gaat. Nuja realisme en waar-gebeurd is nu ook niet altijd garantie voor een goed en spannend verhaal, in mijn ervaring eigenlijk zelden.

[ Voor 8% gewijzigd door jos707 op 18-04-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05-2022
jos707 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:42:
[...]

IMO heb je traag, trager en dan The Sopranos. Bij Breaking Bad was iedere dialoog relevant en draagt bij aan het verhaal terwijl er bij the Sopranos je gewoon soms afvraagt waar dit weer over gaat. Nuja realisme en waar-gebeurd is nu ook niet altijd garantie voor een goed en spannend verhaal, in mijn ervaring eigenlijk zelden.
Ik snap echt niet hoe je hier bij komt. Sopranos en Breaking Bad hebben ongeveer hetzelfde tempo. Als je niet snapte waar The Sopranos over ging en wat het nut was van sommige scenes. Dan heb je het gewoon niet begrepen of was het niet voor jou.

Als ik aan traag denk, dan denk ik eerder aan een "The Wire, The Leftovers of een Rectify".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
jos707 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:42:
[...]

Iedere dialoog relevant? Ik ben de serie nog een tweede keer gaan kijken met mijn vrouw en we zijn samen afgehaakt omdat het overnemen van die carwash een half seizoen duurt. Tergend langzaam en deels onnodig was dat hele stuk.

In The Sopranos zit maar weinig dat geen nut heeft, een dialoog die op het eerste gezicht niks lijkt (samen in de boot met zn zwager het gesprek over dat je het schot dat je doodt niet hoort) blijkt achteraf een dikke hint naar de ontknoping. Die serie zit echt fantastisch goed in elkaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:21
DennusB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:01:
Ik ben fan van realistische dingen (vandaar dat the 100 denk ik afviel) en spanning. Iemand goede tips ? :D
Trapped is dan een aanrader (IJslandse serie). The Bridge (Zweeds/Deens, dus niet de Amerikaanse versie) ook. Verder wordt hierboven 'The Killing' genoemd. Die is er ook in het Amerikaans, maar oorspronkelijk in het Deens (Forbrydelsen). Die laatste heb ik gezien en was erg goed. Eerste aflevering van The Killing ook geprobeerd: zag er prima uit maar verhaal kwam vrijwel 1 op 1 overeen dus beide kijken heeft weinig zin. Alle genoemde series zijn overigens te zien op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
XyritZz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:10:
[...]

Iedere dialoog relevant? Ik ben de serie nog een tweede keer gaan kijken met mijn vrouw en we zijn samen afgehaakt omdat het overnemen van die carwash een half seizoen duurt. Tergend langzaam en deels onnodig was dat hele stuk.

In The Sopranos zit maar weinig dat geen nut heeft, een dialoog die op het eerste gezicht niks lijkt (samen in de boot met zn zwager het gesprek over dat je het schot dat je doodt niet hoort) blijkt achteraf een dikke hint naar de ontknoping. Die serie zit echt fantastisch goed in elkaar.
Laten we zeggen dat de smaken verschillen. BB heb ik van voor naar achter gekeken, meegezogen in het verhaal en zonder mij ook maar 2 minuten te vervelen. Eveneens ook met Fargo,Homeland en House of Cards.
Bij The Sopranos ben ik bij de 3de episode afgehaakt. Kon niet boeien en er zijn zat andere dingen te kijken die wel interessant zijn. Dit gezegd zijnde heb ik de serie niet onmiddelijk de vuilbak ingeflikkerd omdat ik deze op een later tijdstip nog een 2de kans wil geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
jos707 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:56:
[...]

Laten we zeggen dat de smaken verschillen. BB heb ik van voor naar achter gekeken, meegezogen in het verhaal en zonder mij ook maar 2 minuten te vervelen. Eveneens ook met Fargo,Homeland en House of Cards.
Bij The Sopranos ben ik bij de 3de episode afgehaakt. Kon niet boeien en er zijn zat andere dingen te kijken die wel interessant zijn. Dit gezegd zijnde heb ik de serie niet onmiddelijk de vuilbak ingeflikkerd omdat ik deze op een later tijdstip nog een 2de kans wil geven.
Ieder z'n smaak. Één tip; zet door tot het einde van S1, vind je t dan nog niks dan hoef je niet verder te kijken. 3 afleveringen is wat kort om aan the Sopranos verslaafd te raken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 11:07

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik zoek eigenlijk ook weer iets nieuws.
Pas gekeken :

- Designated Survivor
- 13 Reasons Why
- Een deel van The 100, maar na de helft van Seizoen 1 was ik het wel een beetje zat

Ik ben fan van realistische dingen (vandaar dat the 100 denk ik afviel) en spanning. Iemand goede tips ? :D
Probeer ook eens Rogue. Hoort er hier op tweakers niet veel van maar ik vind het een mooie politie serie. Vrij realistisch ook en er zit ook aardig wat onverwachte wendingen in de serie. Ik vermaak em er iig goed mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
13 reasons why is best een leuke :) stoorde mij in het begin nog wel aan de high school clichés maar naarmate je verder kijkt begint het verhaal toch steeds boeiender te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 17:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Het einde is zo mooi van The Sopranos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 19:01
chaoscontrol schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:48:
Uit het niets maar eens Sorjonen aangeklikt op Netflix en instant hooked, zo spannend. :9
Helaas niet te vinden op Netflix in Belgie. Trailer leek anders wel interessant.
13 reasons why is best een leuke :) stoorde mij in het begin nog wel aan de high school clichés maar naarmate je verder kijkt begint het verhaal toch steeds boeiender te worden.
Ik ben ook geen fan van die cliché highschool series, maar deze kon me inderdaad ook wel boeien.
Kmoet nog 2 afleveringen kijken ... ben benieuwd naar het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:55
Grudgie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:10:
Het einde is zo mooi van The Sopranos.
Vindt je?

Ik hoopte nog op een film maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:09
wiemelen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:39:
[...]

Helaas niet te vinden op Netflix in Belgie. Trailer leek anders wel interessant.
Ook niet onder de naam Bordertown? Erg goede serie, het einde is nogal spannend en nog niks bekend over seizoen 2. Wel de beste nieuwe serie die ik tot nu toe heb gezien dit jaar.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

wiemelen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:39:
[...]

[...]

Ik ben ook geen fan van die cliché highschool series, maar deze kon me inderdaad ook wel boeien.
Kmoet nog 2 afleveringen kijken ... ben benieuwd naar het einde.
Het einde vond ik erg tegenvallen maar goed ik zal niks spoilen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
wimpie007 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:46:
[...]

Vindt je?

Ik hoopte nog op een film maar helaas
Ik vond het einde van The Sopranos in eerste instantie echt ontzettend onbevredigend. Maar toen ik er wat meer over nadacht en er wat meer over had gelezen vond ik het einde eigenlijk perfect in de serie passen.

Dit blijft een van mijn favoriete scenes van The Sopranos. Of in ieder geval eentje die me erg is bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Het einde vond ik erg tegenvallen maar goed ik zal niks spoilen.
Einde viel nog mee. Beetje open met voldoende stof voor mogelijk een 2de seizoen.
Dus toch een aanrader.
De 1ste paar afleveringen had ik wel stiekem nog de hoop dat haar zelfmoord opgezet spel was zoals bijvb. in de film Ben X van Nic Balthazar wat over een gelijkaardig thema gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
ik zou "occupied"gaan kijken (okjupiert of zo in het noors)

geniale serie. Is deels noors gesproken en deel engels, maar daar stoor je je totaal niet aan. Semi realistisch en zeker een spanningsboog die blijft bestaan. Kan niet wachten op seizoen 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
LegendLarry schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
Volg nu al 2 seizoenen lang Scorpion en Chicago Fire (Chicago fire moet je wel echt liggen).

Ben ook net begonnen aan The 100 en american sniper. Eerste 5 heb ik gekeken van the 100 en het is geweldig. Bij american sniper voel ik dat hem niet echt met plezier kijk en dat ik hem vlugger doorspoel als ik normaal doe.

Zijn er verder nog leuke series? Beetje in de crime scene en the 100 achtig verhaal?
Probeer Falling Skies is.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Laatst online: 19-05 13:39
Ikzelf ben verslaafd aan:
- Chicago Fire
- Chicago PD
- Chicago Med.

Leuke eraan is dat je verschillende mensen van de cast van Fire ook in PD/Med ziet.

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 19:56

Nitai

Live the life you love.

Rikvdlee schreef op zondag 23 april 2017 @ 03:44:
Ikzelf ben verslaafd aan:
- Chicago Fire
- Chicago PD
- Chicago Med.

Leuke eraan is dat je verschillende mensen van de cast van Fire ook in PD/Med ziet.
met Chicago Justice die toch de minste is van de 4. PD en daarna FIre zijn mijn favoriet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:44
- Een deel van The 100, maar na de helft van Seizoen 1 was ik het wel een beetje zat

The 100 wordt wel iets beter. Mijn dieptepunt van desinteresse was de aflevering waar dat irritante, slecht acterende meisje van een berg afspringt om de kijker van haar te verlossen. Volgens mij was dat aflevering 4, 5 of 6. Ik kreeg het advies om nog even door te kijken en dan wordt het wel wat beter. Het is niet zo goed dat je gaat bingen, maar goed genoeg voor wat vermaak.

Ik realiseer me nu dat ik halverwege seizoen 2 ben blijven hangen. Misschien binnenkort maar weer eens oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 07:54

GeeBee

Oddball

XyritZz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:10:
[...]

Dan zul je die aflevering met die vlieg in het lab ook wel helemaal niks gevonden hebben.
Die vond ik juist geniaal :)

Bovendien getuigen van veel lef om een aflevering daaraan op te hangen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
Die aflevering met die vlieg valt heel erg mee. Toen ik hem voor het eerst zag vond ik het een verschrikkelijke aflevering. Maar de tweede keer vond ik hem best tof. En gebeurde er nog genoeg buiten die vlieg om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

LegendLarry schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:14:
Zijn er verder nog leuke series? Beetje in de crime scene en the 100 achtig verhaal?
The 100 ken ik niet, maar voor crime met wat 'fantasie/sci-fi' ; Stan Lee's Lucky Man (s2 bijna voorbij) en Fortitude (s2 ook net geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk een mini serie, zo iets als "The Night Manager" die keek echt heerlijk weg.

Iemand hier tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghighoegha
Aapie schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:47:
Ik zoek eigenlijk een mini serie, zo iets als "The Night Manager" die keek echt heerlijk weg.

Iemand hier tips?
Seizoen 1 van True Detective
The Night Of
Big Little Lies
Stranger Things

Misschien wat nog het beste past in het straatje van The Night Manager is State of Play. Wel al wat ouder maar een hele toffe mini-serie. Maar meer politiek. Ook erg leuk is dat er veel acteurs inzitten die toen nog niet zo heel bekend waren maar nu gevestigde namen zijn in Hollywood of op tv.

Veel series die echt vergelijkbaar met The Night Manager zijn vind je helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LA-384 schreef op zondag 23 april 2017 @ 07:56:
[...]

The 100 wordt wel iets beter. Mijn dieptepunt van desinteresse was de aflevering waar dat irritante, slecht acterende meisje van een berg afspringt om de kijker van haar te verlossen. Volgens mij was dat aflevering 4, 5 of 6. Ik kreeg het advies om nog even door te kijken en dan wordt het wel wat beter. Het is niet zo goed dat je gaat bingen, maar goed genoeg voor wat vermaak.

Ik realiseer me nu dat ik halverwege seizoen 2 ben blijven hangen. Misschien binnenkort maar weer eens oppikken.
Ik vond de 100 juist steeds leuker worden. Af en toe wel een beetje teveel (tiener-)drama naar mijn zin, maar nadat de verhaallijn met Anya afgerond werd en Clarke met Lexa te maken kreeg, vonden wij het steeds beter worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707

Iemand hier tips?
Niet echt een mini serie maar wel één van de betere detective-series; The Killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
jos707 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:49:
[...]

Niet echt een mini serie maar wel één van de betere detective-series; The Killing.
Of (eerst) het origineel kijken: IMDB: Forbrydelsen (TV Series 2007–2012).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Kan iemand mij helpen met een vrouwen serie? Gezien ik graag voetbal kijk wil ik me vriendin laten binden aan een serie. Scheelt een hoop gezanik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

The Good Wife?
Een power-vrouw die het heft in handen heeft. Ook leuk voor niet-vrouwen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
dvanpol schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:47:
Kan iemand mij helpen met een vrouwen serie? Gezien ik graag voetbal kijk wil ik me vriendin laten binden aan een serie. Scheelt een hoop gezanik :D
Wellicht Suits? IMDB: Suits (TV Series 2011– )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Hahaha dat is een serie die ikzelf kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 15:58
One upon a time
Orange is the new black
One tree hill
The O.C.
2 broke girls
Pretty little liars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je vrouwelijke hoofdrollen zoekt hier nog twee die in gedachten komen. Laat je niet misleiden door de achterliggende premisse van de eerste serie. Dat is meer een originele manier om haar inwendige strijd met haar geweten vorm te geven.

IMDB: Saving Grace (TV Series 2007–2010)

IMDB: The Closer (TV Series 2005–2012)

Goeie tune ook wel.

Interessante setting ook wel tegen de aftermath van de Oklahoma Bombing.

Wikipedia: Oklahoma City bombing

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 25-04-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:13

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je zou haar The Crown kunnen aanraden.
Ik ben zelf niet zo van het Engelse Koninklijke Huis, maar dit vond ik wel een goeie serie.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Steefmeister schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:38:
[...]

One upon a time
Orange is the new black
One tree hill
The O.C.
2 broke girls
Pretty little liars
Suits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-05 22:57

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ook hier 13 Reasons gekeken. Was wel onder de indruk, verrassend verslavend ook :P Nu zoek ik dus iets nieuws in die richting. Geen comedy, en niet sci-fy/fantasy oid. Ik las iets over The Night Of?

Lastig lastig :P Klote ook dat Fargo niet in een keer uitgebracht wordt, want dat vond ik wel ook erg tof.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:24

FREAKJAM

"MAXIMUM"

This is us
Fleabag
Love
Master of None

Alle vier goedgekeurd door mijn eigen vriendin :+

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 25-04-2017 16:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 17:43
mn vrouw raad de volgende aan :

total diva's
total bella's
the catch
single ladies ( als je als man van eyecandy houdt ook niet erg om mee te kijken :) :))
the americans..
Lucifer

voor 13 reasons alternatief
check the killing

[ Voor 71% gewijzigd door S-Cript op 25-04-2017 19:29 . Reden: links erbij ]

niets bijzonders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:58
Afbeeldingslocatie: https://secure.netflix.com/us/boxshots/tv_sdp_s/70217140.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
dvanpol schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:21:
[...]

Hahaha dat is een serie die ikzelf kijk..
Suits is geweldige serie. Afgelopen weken door seizoen 1 t/m 6 heen gebinged. Kan niet wachten op seizoen 7. Zeker een aanrader. Netflix heeft 1 t/m 4. 5 en 6 zal je elders moeten vinden of wachten..

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01
Reign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
The good wife
Suits (die je zelf ook kijkt)
The big Bang Theory
This is us
Imaginary Mary (nieuw sinds een paar weken)
Heart of Dixie
Queen Sugar
Big little lies
2 broke girls (vindt mijn vrouw hilarisch :) )
Signed sealed delivered
Midsummer murders
Game of Thrones (niet voor alle vrouwen weggelegd)
Miranda
Sherlock (die met Benedict Cumberbatch)
Outlander
Poldark
Downton Abbey
Westworld (vond mij vrouw ook heel goed)
Homeland (de eerste 3 seizoenen, daarna zijn we allebei afgehaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat is de enige serie van wat ik hier langs zie komen die m'n vriendin ook kijkt/keek ... verder :
11.22.63
Banished
Death in Paradise
War and Peace
True detective (s1)
Taboo
Stranger things
SS-GB
Stan Lee's Lucky Man
Fargo (s1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:27
Weeds

een humoristische serie, met female lead. Drugsdealer in wiet, voordat het legaal is in Amerika. Echt een aanrader imo. Kun je lekker met haar kijken, erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:04
Gilmore Girls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:55
13 Reasons Why

Follows teenager Clay Jensen, in his quest to uncover the story behind his classmate and crush, Hannah, and her decision to end her life.

IMDB: 13 Reasons Why (TV Series 2017– )

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
Kan iemand mij helpen met een vrouwen serie?
Waar houdt ze van? Niet alle vrouwen zijn hetzelfde natuurlijk ;)

Mijn vriendin is gek van boeken van Jane Austen. Haar interesse in kostuumdrama's als Poldark, Outlander en Downton Abbey past daar goed bij. Je hebt ook the Crown en Victoria nog. Uit een iets recenter tijdperk : Call the midwife.

Wat comedy betreft kijken we veel samen. Big Bang theory, Modern Family (to do...) en Love zijn ook geen typische vrouwenseries in mijn ogen. Kimmy Schmidt zou ze kunnen proberen. Als je echt iets speciaal voor je vriendin zoekt kan ik je Miranda aanraden. Ik vind het geen slechte serie maar mijn vriendin ging echt helemaal uit haar dak bij die serie :)

De meeste andere series kijken we ook gewoon samen. Fringe, Stranger things, Orange is the new black, Orphan black, the Americans, Dr Who, Masters of sex of Westworld zou ik jou dus ook aanraden. Of om lekker weg te kijken : IZombie.

Vergeet ik bijna Gilmore Girls nog. Dat vind ik wel echt een vrouwenserie. Girls wordt ook vaak genoemd maar mijn vriendin vond die vier hoofdrolspeelsters vooral irritante wijven.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Iemand hier tips?
The Andromeda Strain (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

Flink wat ouder maar ook echt een vrouwenserie : Ally McBeal
IMDB: "Ally McBeal" (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Bijzonder dat deze nog niet is voorbij gekomen: Skam.
IMDB: Skam (TV Series 2015– )

High School drama op zijn Noors. Enorme hit en inmiddels in het 4e seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Heb nu 4 afleveringen van "sorjonen" gezien maar kan er niet in komen. Trekt me niet als the killing of zoiets. The 100 vind ik 2 seizoenen goed. Daarna zwakte het af. Lastig wedr een goede serie te vinden. The americans is geniaal. Homeland ook. Occupied vind ik geweldig. Maar nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zit veel ziek thuis op dit moment... Dus veel gedwongen bankhangen, Ik ben opzoek naar een (of meerdere!) nieuwe serie, maar kan niks vinden :/

Ik vind leuk: crimes liefst met wat humor en niet te traag, fantasy en S/F. Vooral series als midnight texas, the librarians, eureka dat zijn echt mijn fav's. Vooral-niet-te-veel-nadenken series zeg maar.

Game of thrones staat npg op m'n lijstje voor als ik me weer beter voel (en het dus beter kan volgen), stranger things was me wat te creepy, da's nu ook niks. Niet al te veel geweld is ook fijn (zoals die laatste sherlock holmes).

Iemand tips?

Waslijst (sry) met series die ik leuk vind/vond:

body of proof
crossing jordan, las vegas
rizzoli & isles
bones, the finder
numb3rs
elementary, Sherlock (die met Benedict Cumberbatch)
the mysteries of laura
leverage, hustle
lie to me
major crimes, the closer
monk
castle
new tricks
rosewood
perception
rookie blue
hawaii five-o
alle CSI, NCIS, criminal minds, JAG
burn notice
blind spot
Nikita (de oude, de nieuwe vind ik niks)
Madam Secretary
Medical investigation, regenesis
person of interest
in plain sight
quantico
scorpion
backstrom
shark
the glades
unforgettable
dexter
dirk gently
forever
zero hour
11th hour
supernatural
grimm
haven
midnight texas
lucifer
lost girl
true blood
constantine
x-files
witches of eastwick
moonlight
bitten
dead like me
buffy, angel
charmed
fringe
the librarians
sleepy hollow
stitchers
eureka, warehouse 13
torchwood
sanctuary
alphas
firefly
almost human
extant
alle star trek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
Narcos, True Detective, Top of the Lake, The Missing, Luther, The Killing en The Fall zijn aanraders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Tweakmans schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:34:
[...]

Narcos, True Detective, Top of the Lake, The Missing, Luther, The Killing en The Fall zijn aanraders.
Op basis van de series die @dragon2 noemde, zijn dat geen aanraders, denk ik. Althans, niet echt in dezelfde wheelhouse als genoemde series. Zoekt meer aanraders in scifi en procedurals. Dan maybe The 100, The Tomorrow People, The Secret Circle, The Nine Lives of Choe King, Stitchers, Misfits, Being Human, Beyond, Travelers, Orphan Black en Frequency.

Beyond:

The 100:

The Tomorrow People:

The Secret Circle:

The Nine Lives of Chloe King:

Defiance:

Misfits:

Being Human:

Travelers:

Orphan Black:

Frequency:
[YouTube: https://youtu.be/BL8Rl2n2C6Y]
The 4400:

The Messengers:

V:

The Event:

Revolution:
[YouTube: https://youtu.be/y4Bq-h2JCSE]
Blue Bloods:
[YouTube: https://youtu.be/-3CzE68-Y6g]
iZombie:

[ Voor 20% gewijzigd door Veefje op 10-09-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@dragon2
Orphan Black is in elk geval een aanrader. Het is spannend en er zit een goed tempo in. Het onderwerp is overigens klonen en de hoofdrolspeelster heeft daarom meerdere rollen. Being Human vonden mijn vriendin en ik ook leuk, in elk geval de eerste drie seizoenen.

The Fall vind ik geweldig maar is wellicht wat traag. Hetzelfde geldt nog meer voor True Detective, in elk geval seizoen 1. Als je die probeert zou ik seizoen 2 kijken. Het zijn losse verhalen dus je kunt per seizoen kijken.

Verder denk ik aan I Zombie, dat kijkt lekker weg (ook de hoofdrolspeelster) en aangezien je Torchwood noemt vooral aan Dr Who. Daar is Torchwood feitelijk een spinoff van. Westworld (HBO) vonden we hier ook spannend en als je puur scifi zoekt is Battlestar Galactica wellicht wat.

Edit:
Ik zie V voorbij komen. Damn, ik ken het origineel nog. :)

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 10-09-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik zie veel Young Adult-series voorbij komen. Bijzondere jongeren met veelal speciale gaven die in het middelpunt staan. Die series hou ik altijd na een paar afleveringen snel voor gezien.

The Event was volgens mij een leuke serie met vlgs mij een onbevredigend einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
dragon2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:28:
Ik vind leuk: crimes liefst met wat humor en niet te traag, fantasy en S/F. Vooral series als midnight texas, the librarians, eureka dat zijn echt mijn fav's. Vooral-niet-te-veel-nadenken series zeg maar.
@GeeBee: Ja, heb vooral naar het lijstje gekeken van @dragon2. En vooral ook naar de zin "vooral-niet-te-veel-nadenken series zeg maar". Dan gaan series als The Wire, Breaking Bad, True Detective, etc, het niet worden, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Veefje schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:59:
maybe The 100, The Tomorrow People, The Secret Circle, The Nine Lives of Choe King, Stitchers, Misfits, Being Human, Beyond, Travelers, Orphan Black en Frequency.
The 100 heb ik wel een poosje gevolgd, is wel ok, maar niet mijn top fav.
Stitchers had ik al staan, 1e seizoen was mwah qua acteerwerk, 2e is tot nu toe beter.
Being human was ik ook aan begonnen ooit, maar er is zowel een UK als een US versie. Ik had afleveringen door elkaar lopen op een gegeven moment :z
Orphan black was ik ook aan begonnen ooit (bekende kop uit Eureka/the librarians trouwens), zal die weer eens oppakken.

De rest ken ik niet, thnx, ik ga trailertjes kijken.
D-e-n schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:21:
@dragon2
Orphan Black is in elk geval een aanrader. Het is spannend en er zit een goed tempo in. Het onderwerp is overigens klonen en de hoofdrolspeelster heeft daarom meerdere rollen. Being Human vonden mijn vriendin en ik ook leuk, in elk geval de eerste drie seizoenen.

The Fall vind ik geweldig maar is wellicht wat traag. Hetzelfde geldt nog meer voor True Detective, in elk geval seizoen 1. Als je die probeert zou ik seizoen 2 kijken. Het zijn losse verhalen dus je kunt per seizoen kijken.

Verder denk ik aan I Zombie, dat kijkt lekker weg (ook de hoofdrolspeelster) en aangezien je Torchwood noemt vooral aan Dr Who. Daar is Torchwood feitelijk een spinoff van. Westworld (HBO) vonden we hier ook spannend en als je puur scifi zoekt is Battlestar Galactica wellicht wat.

Edit:
Ik zie V voorbij komen. Damn, ik ken het origineel nog. :)
Thnx. Orphan Black ga ik weer eens oppaken, izombie ook. Dr Who vond ik een tikje kinderachtig toentertijd, maar ja, nu ik veel ziek/moe ben wellicht wel weer eens leuk ja.
Westworld heb ik na een aflevering of 2 opgegeven, kon me niet boeien, moeite waard om die nog verder te kijken dan?
Battlestar galactica nooit gezien, gaan we proberen :)
GeeBee schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:04:
Ik zie veel Young Adult-series voorbij komen. Bijzondere jongeren met veelal speciale gaven die in het middelpunt staan. Die series hou ik altijd na een paar afleveringen snel voor gezien.

The Event was volgens mij een leuke serie met vlgs mij een onbevredigend einde.
Tja, sorry O-)
Al moet ik zeggen dat ze soms wel echt erg zijn, shadowhunters dinges kon ik niet aanzien... Mja, Stitchers in het begin ook niet, en die trok bij. Heroes kon me niet echt boeien, supergirl enz ook niet. Toch wat te oud voor geworden ben ik bang -O-
Tweakmans schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:34:
[...]

Luther vond ik niet zo, de rest nog niet gegeken, Ik heb alleen op het ogenblik vaak het concentratievermogen van een garnaal, dat maakt het volgen van veel series lastig. Ik heb nu ook al vaak zoiets van 'wie was dat ook al weer' bij insert-willekeurige-politieserie, maar daar kan ik nog wel mee leven. Echter tevaak moeten terugspoelen is niet leuk, en als een serie me echt te lastig volgen is dan gaat ie uit. Vandaar mijn zoektocht nu naar wat behapbaardere series...

[ Voor 11% gewijzigd door dragon2 op 10-09-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@dragon2
Dr Who wordt naarmate de seizoenen vorderen wat donkerder en de special effects worden ook beter. Westworld vond ik eigenlijk vanaf het begin al gripping dus als het je ding niet is dan zal dat wellicht niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

dragon2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:41:
[...]
Toch wat te oud voor geworden ben ik bang -O-
Precies dat!
Laatst nog een serie gestart waarvan ik de naam zelfs alweer vergeten ben (Oh ja... Scorpion); een wiskunde genie, een elekronica wizzard, een social hacker, en één oude chef (Robert Patrick) die uiteindelijk natuurlijk tegen zijn superieuren in 'zijn' team steunt boven alles.

De nieuwe Macgyver is ook zo, maar die is weer 'lekker fout'...

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Op dit moment Limitless op netflix aan het volgen leuk vervolg op de film.
Daarnaast zag ik vanmorgen dat het 2 de seizoen van The Expanse erop stond dus gelijk maar seizoen 1 aangezet 3 afleveringen gezien en tot dusver lijkt het een aanrader.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghighoegha
The expanse wordt alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009

Daniel36

vernieuwde formule

Top of the lake-china girl.
Ik kijk via de NPO app omdat ik het begin gemist heb.
Erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:41:
[...]

Ik heb alleen op het ogenblik vaak het concentratievermogen van een garnaal, dat maakt het volgen van veel series lastig. Ik heb nu ook al vaak zoiets van 'wie was dat ook al weer' bij insert-willekeurige-politieserie, maar daar kan ik nog wel mee leven. Echter tevaak moeten terugspoelen is niet leuk, en als een serie me echt te lastig volgen is dan gaat ie uit. Vandaar mijn zoektocht nu naar wat behapbaardere series...
Kun je dan niet beter iets relaxters kiezen? The Office us, Pars & Recreation, Brooklyn nine nine, big bang theory, community of the it crowd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zondag 24 september 2017 @ 04:38:
[...]

Kun je dan niet beter iets relaxters kiezen? The Office us, Pars & Recreation, Brooklyn nine nine, big bang theory, community of the it crowd?
Mmmmmm ik ben niet echt van comedy's meestal. Wat ik in de loop der jaren gekeken heb en wel leuk/soort van OK vond:
The Nanny
Dharma & Greg
Better off Ted (aanrader)
Will & Grace
Absolutely Fabulous
Are You Being Served
Bad Judge
Chuck
Impastor
Fawlty Towers
Seinfeld
Allo Allo
The Middleman

Het is gewoon niet echt mijn ding, wel jammer inderdaad want het is wel een stuk 'lichter'. Ik zal jouw genoemde series toch eens een poging wagen, wie weet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Net het eerste seizoen van The Last Kingdom afgekeken. Serie heeft me verrast, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

Nu een aantal episodes van The Deuce gekeken, maar dit is wel een serieuze aanrader, goed sfeertje. Muziek goed, kostuums/setting ook heel nice, heb de seventies niet meegemaakt, maar het trekt je helemaal naar dat tijdsbeeld. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Niku schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:03:
Net het eerste seizoen van The Last Kingdom afgekeken.
Verrek, da's waar ook, seizoen 2 was april dit jaar !! Wel opgehaald, nooit gekeken ... er is ook zoveel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb nu BB, BCS, Fargo en Bates Hotel gekeken en zoek nu nieuwe series in diezelfde sfeer. Dus ook waarbij de verhaallijn over de gehele serie of seizoen loopt. Ik hou niet van series waarvan de afleveringen op
zichzelf staan. Iemand ideeën?

Edit, ik heb Netflix, Amazon en Ziggo on demand.

[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 20-10-2017 21:54 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

evilution schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:53:
Ik heb nu BB, BCS, Fargo en Bates Hotel gekeken en zoek nu nieuwe series in diezelfde sfeer. Dus ook waarbij de verhaallijn over de gehele serie of seizoen loopt. Ik hou niet van series waarvan de afleveringen op

American Horror Story? Per seizoen een nieuwe arc.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:33
Legion, Stranger Things, en ik heb recentelijk The Americans seizoen 1 gekeken. Alle 3 van hoge kwaliteit :)

Stranger Things seizoen 2 komt aan het eind van de maand. The Americans heeft al 4 seizoenen die voor zo ver ik weet alle 4 de 100% aantikken op rottentomatoes.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Riverdale op Netflix.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online

Banshee ga je denk ik wel leuk vinden, staat iig niet op Netlix, misschien op een van de andere twee? Heb Fargo zelf niet gezien, maar het schijnt zich in dezelfde sferen af te spelen. Goed verhaal, goede actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:54
Fargo die moet ik ook nog steeds kijken, was het bijna alweer vergeten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Binnenkort het tweede seizoen van Stranger things op Netflix!
En ik had al Ray Donovan gekeken en was afgehaakt. Kwam het 5e seizoen tegen op on demand van Ziggo en ff gekeken waarna ik weer helemaal in het verhaal zat.
Nu dus de tussenliggende afleveringen weer op Netflix kijken, want Ziggo heeft dus alleen seizoen 5(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:49
Wat kun je nu nog volgen als je de volgende series leuk vind:
- Castle
- Rizolli and Isles
- Person of interest.
Alle 3 series die geen zeer serieuze ondertoon voeren maar lekker licht en luchtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@ge-flopt : How To Get Away With Murder en Blacklist zijn twee redelijk luchtige series die in me opkomen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Covert Affairs, Justified, Alcatraz en misschien Fringe?
Of van stuk hogere kwaliteit; Suits (!).

@Daniel36 ik loop helemaal bij met Ray Donovan (S05E10) en vind hem nog steeds sterk. Niet elke aflevering is even goed, en niet elk seizoen even sterk. Maar blijft de moeite waard.
dragon2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 08:41:
[...]

Mmmmmm ik ben niet echt van comedy's meestal. Wat ik in de loop der jaren gekeken heb en wel leuk/soort van OK vond:
The Nanny
Dharma & Greg
Better off Ted (aanrader)
Will & Grace
Absolutely Fabulous
Are You Being Served
Bad Judge
Chuck
Impastor
Fawlty Towers
Seinfeld
Allo Allo
The Middleman
How I Met Your Mother
Firefly
You're The Worst

[ Voor 118% gewijzigd door frickY op 21-10-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

ge-flopt schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:09:
- Castle
- Rizolli and Isles
- Person of interest.
Alle 3 series die geen zeer serieuze ondertoon voeren maar lekker licht en luchtig zijn.
Scorpion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ge-flopt schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:09:
- Castle
- Rizolli and Isles
- Person of interest.
crossing jordan
the finder
the mysteries of laura
in plain sight
backstrom
unforgettable
the closer
monk
forever
body of proof
las vegas (heeft crossovers met crossing jordan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Een lijstje van de afgelopen jaar.. ik geef ze persoonlijk een 8/10

Wisdom of the crowd
Ray Donavan
Designated survivor
The blacklist
Banshee
Billions
Homeland
MrRobot
Narcos
Quantico
Sneaky Pete
...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 13:50
Omdat er nog geen apart topic voor The Orville bestond heb ik deze aangemaakt, met meer informatie en ook reacties e.d.
[Serie] The Orville

Sinds ik het topic Star Trek Discovery volg ben ik toevallig via datzelfde topic op de serie "The Orville" gestuit.

"The Orville" is voor 98% een rip off van Star Trek TNG. Maar, deze serie is bij sommigen bekend, maar bij anderen misschien weer niet, toch mooi gemaakt. Je waant je een beetje terug in de TNG tijd, met de USS Enterprise als zijnde de "Caddilac" onder de sterrenschepen, en zo is de USS Orville ook. In deze serie geen lensflares of heel drukke actie of geflits en dergelijke, maar met hele mooie, rustige, kleurrijke huiselijke sets. Vergelijkbaar met de USS Enterprise uit TNG. Over het algemeen is de serie wel serieus, maar regelmatig vliegt de hilariteit van het scherm af en worden er soms reacties gegeven die totaal nergens op slaan of de spot drijven met de situatie.

Maar voor de rest is het concept bijna hetzelfde als Star Trek TNG. Een kapitein krijgt het commando van een schip en zijn 1e officier is notabene zijn ex-vrouw, die hij een jaar daarvoor betrapt had op sex met één of andere blauwe alien. De overige karakters kun je vergelijken met die uit TNG. Zo heb je een Mokleb, een karakter die heel erg doet denken aan Worf uit TNG, heel erg nors, maar op een grappig manier. Er is tevens een robot/android, te vergelijken met Data, en ze hebben een vrij klein 'meisje', jonge dame, met de kracht van hulk (helemaal rechts op de foto hieronder). Oh, en de dokter van het schip wordt gespeeld door de "Kassidy Yates" uit Deep Space Nine (de vriendin van Kapitein Sisko).
En dan is er ook nog een Slimer karakter. Niet te zien op de foto hieronder.

Afijn, als je houdt van Sci-fi, en je houdt van onzinnigheid op z'n tijd, en je houdt van Star Trek, dan is deze serie echt een aanrader.

The Orville op Imdb - rating: 7.8 - Geen slechte rating voor wat Imdb betreft. :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a1dYXCkPwg0mKhwZxu1aXLrE/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 16-11-2017 21:04 ]

Mijn YouTube Channel

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is 'Billions' een aanrader ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 22:23
Absoluut! Ik vind het zeer intelligent gemaakte tv die de grens tussen goed en slecht in alle personages mooi in beeld brengt. Je moet je gedachten er wel goed bijhouden, ik ben een leek in de economie en de vaktermen slingeren soms in het rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

The Orville is inderdaad leuk. Ontzettend droge humor af en toe. Grappiger dan ST ooit was. Maar ook serieus en zeker geen voorspelbaar "zo zal het wel happy end worden" altijd.
Een doorlopende verhaallijn op de achtergrond en ook wel de Eén-beschaving-per-aflevering opzet.
Af en toe een lekkere spiegel voor onze samenleving zoals we dat bij ST:TNG graag zagen. Zie bijvoorbeeld About a Girl en Majority Rule.
Daar hoef je bij ST:D niet om te komen, denk ik. Ik vind dat ook een leuke serie, maar een stuk donkerder dan ST:DS9 soms kon zijn. Dat was af en toe toch wel de donkerste ST die ik zag.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 16-11-2017 20:01 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 13:50
GeeBee schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:57:
Daar hoef je bij ST:D niet om te komen, denk ik. Ik vind dat ook een leuke serie, maar een stuk donkerder dan ST:DS9 soms kon zijn. Dat was af en toe toch wel de donkerste ST die ik zag.
Ik denk dat The Siege of AR-558 wel één van de donkerste DS9 afleveringen is.

Nu is Gene Roddenberry weliswaar gecremeerd, maar als hij begraven was had hij zich ongetwijfeld zichzelf al een kanaal tunnel onder de grond door gedraaid, als je ziet hoe andere mensen zijn visie wbt Star Trek om zeep hebben geholpen. Vooral met Discovery.

Maar aan de andere kant, je kunt geen serie maken dat enkel een Utopia is zonder enige vorm van conflict. Mocht de toekomst ons in staat stellen om sneller dan het licht te reizen, dat de Alcubierre drive een realiteit word en we tot de conclusie komen dat onze Melkweg wel degelijk meerdere civilisaties bevat dan is, zeker als er nog weer honderden jaren voorbij gaan, het niet ondenkbaar dat meerdere rassen coalities gaan vormen omdat er in zo'n situatie ook altijd rassen zullen zijn die bv. net zo redeneren als de Klingons.
Roddenberry had een mooie visie voor de toekomst, en zou het zou misschien kunnen zonder buitenaards leven, maar op deze planeet zal er altijd strijd blijven om de grondstoffen die het heeft.

Mijn YouTube Channel

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Damnit, bedacht mij net door dit topic weer de serie Utopia (8,5 IMDB) en herinnerde mij dat ze bezig waren om een 3e season te krijgen. Zie ik net pas dat Netflix zich er wel mee bemoeit maar niks concreets:

Maar ontopic: Goede serie voor de mensen die dit nog niet gezien hebben, de opening scene met raisinboy:

Wear Sunscreen!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-4pDGJSqCiso/WeQLtIVUFOI/AAAAAAAAbzs/U0cRZgQcSBUpvrND-VhXklnIMVLBRsCzQCLcBGAs/s1600/krill%2Bjem.png

Oh ja Krill = Jem’Hadar 😛

• Ron79
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 16:41
Ik kijk op dit moment "Orphan Black"
IMDB: Orphan Black (TV Series 2013–2017)

Zeker de moeite waard om te kijken. Is te vinden op Netflix, en heeft 5 seizoenen
De hoofdrol wordt gespeeld door Tatiana Maslany, die in totaal 9 rollen vervult in een kloonserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Dit schooljaar tot nu toe veel tijd over (gemiddeld een half seizoen Castle per week :X ) en deze week het laatste seizoen er in sneltreinvaart doorheen gejaagd. Leuke serie, maar niet alle seizoenen/afleveringen waren even interessant en het einde viel me toch tegen :( . Aan de andere kant hadden ze van mij meer seizoenen mogen maken :) .

Iemand nog tips voor een nieuwe serie? Niet te serieus, makkelijk te volgen in de vrije uurtjes?

Series zoals New Tricks, Death in Paradise, Midsommer murders, Inspector Morse e.d. vind ik leuk om een enkele keer op TV te volgen, maar ze kunnen me niet voldoende boeien om ze actief te volgen.

Ik volg op dit moment actief NCIS, NCIS NOLA, Bosch en Suits.
Series die ik met veel plezier gezien heb: Castle, Rizzoli & Isles, Human Target, The Defenders

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 16-12-2017 21:47 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Detmer De meeste series die je noemt ken ik niet (op Bosch en Suits na), maar waar ik zelf erg van heb genoten zijn Entourage en Californication

Beide niet al te serieus maar erg grappig en kijkt lekker weg. Beide series zijn inmiddels afgelopen, dus pas op dat je niet verslaafd raakt anders ben je gelijk een paar weken zoet ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Unidentified schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:57:
@Detmer De meeste series die je noemt ken ik niet (op Bosch en Suits na), maar waar ik zelf erg van heb genoten zijn Entourage en Californication

Beide niet al te serieus maar erg grappig en kijkt lekker weg. Beide series zijn inmiddels afgelopen, dus pas op dat je niet verslaafd raakt anders ben je gelijk een paar weken zoet ;)
Op het eerste gezicht lijkt het niet helemaal te zijn wat ik zoek, maar ik ga eens een poging wagen :) . Merci!

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91901

[b][message=53600193,noline]

Series die ik met veel plezier gezien heb: Castle, Rizzoli & Isles, Human Target, The Defenders
Volgens mij zou bones (IMDB) goed in dit lijstje moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Detmer schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:40:
Dit schooljaar tot nu toe veel tijd over (gemiddeld een half seizoen Castle per week :X ) en deze week het laatste seizoen er in sneltreinvaart doorheen gejaagd. Leuke serie, maar niet alle seizoenen/afleveringen waren even interessant en het einde viel me toch tegen :( . Aan de andere kant hadden ze van mij meer seizoenen mogen maken :) .

Iemand nog tips voor een nieuwe serie? Niet te serieus, makkelijk te volgen in de vrije uurtjes?

Series zoals New Tricks, Death in Paradise, Midsommer murders, Inspector Morse e.d. vind ik leuk om een enkele keer op TV te volgen, maar ze kunnen me niet voldoende boeien om ze actief te volgen.

Je zit aardig in mijn 'range'. Uit mijn fav lijstje:

body of proof
bones, the finder
numb3rs
the mysteries of laura
leverage, hustle
lie to me
the closer, major crimes
in plain sight
backstrom
the glades
unforgettable
shark
forever
blind spot
quantico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:50:
[...]

body of proof
bones, the finder
numb3rs
the mysteries of laura
leverage, hustle
lie to me
the closer, major crimes
in plain sight
backstrom
the glades
unforgettable
shark
forever
blind spot
quantico
Scorpion? Combineert law-enforcement met 'spektakel' wat je bij een gewone politieshow niet ziet. http://www.imdb.com/title/tt3514324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Unidentified schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:57:

Ik heb de eerste aflevering van beide series even bekeken en voor zover ik kan oordelen na 1 aflevering is het niet echt iets voor mij helaas :( .
Anoniem: 91901 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:31:
[...]

Staat inmiddels ook op het lijstje :p .

Voorlopig weer genoeg om te kijken dus, thanks iedereen _/-\o_ . Uit het topic heb ik zelf Person of Interest nog gehaald, ben ik nu mee begonnen en de eerste afleveringen van gezien.

Volgens mij zou bones (IMDB) goed in dit lijstje moeten passen.
Daar had ik eigenlijk zelf op moeten komen :X . Bones past inderdaad perfect in het lijstje :) .
dragon2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:50:
[...]

body of proof
bones, the finder
numb3rs
the mysteries of laura
leverage, hustle
lie to me
the closer, major crimes
in plain sight
backstrom
the glades
unforgettable
shark
forever
blind spot
quantico
Ik geloof inderdaad dat we aardig op dezelfde lijn qua series zitten _/-\o_ . Ik zie er een paar heerlijke series tussen zitten. Voorlopig hoef ik me niet te gaan vervelen :D .
Verwijderd1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:55:
[...]

Scorpion? Combineert law-enforcement met 'spektakel' wat je bij een gewone politieshow niet ziet. http://www.imdb.com/title/tt3514324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 14:51
Ik hoor de laatste tijd alleen maar sensatieberichten op het nieuws over ''De Luizenmoeder''. Het schijnt keer op keer de vaderlandse kijkercijfer records te verbreken. Nu zegt kijker records niks over de kwaliteit (titanic) maar ik was toch benieuwd naar jullie mening.

Is dit gewoon een hype of is de serie qua verhaal/acteren echt de moeite waard?

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 05-02-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb de pilot gezien, was wel leuk. Het ligt meer aan het aanbod van hedendaagse Nederlandse tv dan aan de kwaliteit van de serie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 21:14
Ik was ook sceptisch, maar ik heb echt smakelijk zitten lachen :+
Gewoon erg leuk. Zijn maar korte afleveringen, en er zijn er pas 4, dus het is niet alsof je je hele leven er aan moet vergooien.

Even niets...

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.