[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 12:45
Sony Xperia-winkel
Inhoud van de verpakking

Snelle lader EP881
USB-mediakabel
Wired Headset EX300AP
Interne batterij
Geen charging dock bijgeleverd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
We krijgen hier dus een soort crisispakket?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:16
http://www.vodafone.nl/sh...ony-ericsson/cat11610004/

Ik moest dit even gepost hebben. Vodafone weet niet precies wanneer het uitkomt (onlangs op Twitter gevraagd) en ik kreeg het adveis om deze forum in gaten te houden: http://forum.vodafone.nl/...ht/true#M296?cmpid=100136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Senor Sjon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:39:
We krijgen hier dus een soort crisispakket?
In vergelijking met de buurlanden wel ja :(
Hopen maar dat ze dan maar des hollands het voor een lagere prijs aanbieden maar ik heb een donkerbruin vermoeden in mijn onderbroek dat dat niet gaat gebeuren :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
Vergeleken met België is 't bij jullie €20 goedkoper. Voor €20 krijgen wij dus die speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

In België wordt toch het dock geleverd en in nl de speaker bij de eerste 200 pre orders zonder dock of mis ik iets?
Krijgt België een dock en speaker?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Humma Kavula schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:55:
In België wordt toch het dock geleverd en in nl de speaker bij de eerste 200 pre orders zonder dock of mis ik iets?
Krijgt België een dock en speaker?
In België krijgt iedereen het dock en de meeste pre-orders krijgen de speaker.
In Nederland krijgt niemand het dock en pre-orders via de site van Sony (en mogelijk andere retailers) krijgen de speaker.

De deal in België lijkt me in ieder geval wel vrij goed. Maar het probleem hier is meestal dat de leveringen erg traag zijn en de updates een hoop vertraging oplopen. Ik ben vorig jaar bij een van de projectmanagers in Japan zelf moeten gaan klagen over de update naar ICS voor de Xperia S voor die er kwam :P

[ Voor 25% gewijzigd door AmbroosV op 01-02-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
edit:
al gepost blijkbaar :/

[ Voor 77% gewijzigd door Deadsy op 01-02-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dus 20 euro voor het dock, niet de speaker ;)
Ik wacht de retailprijs wel af als hij daadwerkelijk al even leverbaar is.
En misschien hebben ze tegen die tijd wel een leuke actie met iets van een dock oid.

Wij krijgen niks extra's, tenzij je heel snel pre-ordert en een wit speakertje wil

[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 01-02-2013 20:03 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Humma Kavula schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:02:
Dus 20 euro voor het dock, niet de speaker ;)
Ik wacht de retailprijs wel af als hij daadwerkelijk al even leverbaar is.
En misschien hebben ze tegen die tijd wel een leuke actie met iets van een dock oid.

Wij krijgen niks extra's, tenzij je heel snel pre-ordert en een wit speakertje wil
Heb hetzelfde :-) wacht even af tot hij bij t-mobile e.d. staat. Bij de S had t-mobile nog een leuke combinatie met de smart headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is het nu inmiddels officieel dat we geen Dock krijgen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 09:52
AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:56:
[...]

In België krijgt iedereen het dock en de meeste pre-orders krijgen de speaker.
In Nederland krijgt niemand het dock en pre-orders via de site van Sony (en mogelijk andere retailers) krijgen de speaker.

De deal in België lijkt me in ieder geval wel vrij goed. Maar het probleem hier is meestal dat de leveringen erg traag zijn en de updates een hoop vertraging oplopen. Ik ben vorig jaar bij een van de projectmanagers in Japan zelf moeten gaan klagen over de update naar ICS voor de Xperia S voor die er kwam :P
Het is nu best verwarrend. volgens nu.nl een hoofdteledoon erbij twv €249 bi pre-order. Ze noemen dat de bron Sony zelf is.

@ AmbroosV In hoeverre weet je dat de speakercampagne het enige wat ze doen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
siemo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:05:
[...]

Het is nu best verwarrend. volgens nu.nl een hoofdteledoon erbij twv €249 bi pre-order. Ze noemen dat de bron Sony zelf is.

@ AmbroosV In hoeverre weet je dat de speakercampagne het enige wat ze doen in Nederland?
Die hoofdtelefoon klopt in ieder geval niet.

Ik ben donderdag op 't hoofdkantoor en ga dan alle details eens vragen, ik weet het op dit moment ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemo
  • Laatst online: 29-06 09:52
AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:11:
[...]

Die hoofdtelefoon klopt in ieder geval niet.

Ik ben donderdag op 't hoofdkantoor en ga dan alle details eens vragen, ik weet het op dit moment ook niet echt.
Kun je dan ook uitzoeken hoe het dan zit met de paarse variant. provider of winkel afhankelijk? Ik weet zeker dat ik de Z ga halen. wrs los bij Sony als een mooie pre-order actie is. Maar die skip ik als elders de paars te koop is.

[ Voor 4% gewijzigd door siemo op 01-02-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Donstil schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:32:
En het grotere scherm met hogere resolutie natuurlijk.
In de previews wordt verteld dat het eigenlijk verwaarloosbaar is het verschil met hd en full hd beeldschermen op een smartphone. Het scherm van de Nexus 4 is al perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er is een klein verschil in de kwaliteit van tekst op klein formaat, maar het is niet zo'n grote stap als die van HDPI (Arc etc) naar XHDPI (Xperia S, Nexus 4, ...).

Toch denk ik dat het ergens wel nodig is om dit soort schermen te introduceren. Het is voor de SoC's geen probleem om het aan te drijven en het kan alleen maar een katalysator zijn voor de verschuiving richting hogere DPI's. Wanneer de high-end op XXHDPI komt komt de midrange op XHDPI en gaat de low-end naar HDPI. Die low- en een groot deel van de mid-range zit op dit moment vast op MDPI en dat ziet er eigenlijk echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Krijgt de Xperia Z eigenlijk een IPS scherm, of een gewoon TFT scherm? Van de foto's die ik tot nu toe gezien heb lijkt het op een regulier TFT scherm, wat wel jammer is als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sakete schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:35:
Krijgt de Xperia Z eigenlijk een IPS scherm, of een gewoon TFT scherm? Van de foto's die ik tot nu toe gezien heb lijkt het op een regulier TFT scherm, wat wel jammer is als dat zo is.
Tft scherm, 1 groot nadeel. Minder goede kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel IPS toch! http://www.j-display.com/english/news/2012/20121004.html

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 01-02-2013 23:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sakete schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:35:
Het is IPS TFT LCD :) IPS is een type TFT en TFT is een type LCD.

Wat de meeste mensen bedoelen met dit soort vragen is of het een TN-scherm is (dat andere kleuren krijgt wanneer je het onder een hoek bekijkt) of een IPS-scherm (dat tragere reactietijden heeft (eigenlijk had) en kleurvast is onder een hoek). De Xperia Z heeft een IPS-scherm, maar het is een variant die iets minder brede kijkhoek heeft dan de high-end IPS-schermen zoals de HTC One X. Ze zijn helemaal niet slecht, maar iets minder dan de competitie. In ruil daarvoor krijg je wel (in theorie, nog niet onafhankelijk getest) een groter kleurbereik en een hogere maximale helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Wat ik mij altijd al afvraag...
Waarom is de kijkhoek zo belangrijk? (op een telefoon dan)
Ik heb op verschillende fora gelezen dat mensen hierdoor de Z afschreven door dit ene dingetje en em neit gingen halen.
Maar dan vraag ik mij af hoe vaak kijk je nou schuin op je telefoon?
Het enige wat ik mij kan bedenken is als je met z'n tweeën een film checked ofzo, maar hoe vaal zal dit voorkomen, lol.

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:18:
[...]

In de previews wordt verteld dat het eigenlijk verwaarloosbaar is het verschil met hd en full hd beeldschermen op een smartphone. Het scherm van de Nexus 4 is al perfect
Onzin, ik heb een Xperia S en daar zou je de pixels al bijna niet zien. Dat klopt aan het begin maar nu 8 maanden verder zie ik ze wel hoor. Welkom Xperia Z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vtrisjin schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:32:
Wat ik mij altijd al afvraag...
Waarom is de kijkhoek zo belangrijk? (op een telefoon dan)
Ik heb op verschillende fora gelezen dat mensen hierdoor de Z afschreven door dit ene dingetje en em neit gingen halen.
Maar dan vraag ik mij af hoe vaak kijk je nou schuin op je telefoon?
Het enige wat ik mij kan bedenken is als je met z'n tweeën een film checked ofzo, maar hoe vaal zal dit voorkomen, lol.
Anders begin je de discussie aan het begin van het topic even weer opnieuw... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Goh, dit specifieke model spreekt mij toch het meeste aan:
http://dl-developer.sonym...ria_ZL_LTE_C6506_WP_4.pdf

Waarom? Omdat deze ook de 1700 MHz band ondersteunt in 3G. Handig voor als je in de VS op het T-Mobile netwerk moet (die gemiddeld genomen beter is dan AT&T). En laat ik daar nou net vaak zijn. Toch ff kijken waar dat specifieke model, de ZL C6506, te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is 'n ZL :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Yep :) Vind ik persoonlijk mooier. Is iets compacter (helaas iets dikker) en de achterkant is niet van glas, dus niet overal vingerafdrukken e.d.

Maar volgensmij zal dat model met die 1700 MHz niet standaard in Europa te krijgen zijn. Die is denk ik meer voor de Amerikaanse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je niet in dit topic zijn, maar hier: [Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie :)
Tevens kun je dan bellen op dat T-mobile netwerk in de USA inderdaad, maar heb je hier (eventueel) geen LTE

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 02-02-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
ah, ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 02:54:
[...]

Onzin, ik heb een Xperia S en daar zou je de pixels al bijna niet zien. Dat klopt aan het begin maar nu 8 maanden verder zie ik ze wel hoor. Welkom Xperia Z :P
Mwoah, ik zie ze op mijn S niet echt. Dat wil ik wel graag zo houden, en een groter scherm is ook wel welkom, dus daarom kom maar door met die Z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Heel mooi toestel! Gaat mijn Galaxy S3 eerder dan verwacht vervangen. Ben alleen erg benieuwd naar de eerste goede reviews.

Waar blijven ze? Iemand al iets gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op bol.com (waar ik gepreordered heb), staat sinds vandaag dat je bij preorder de hooftelefoon twv 249 eur erbij krijgt.
gisteren wist de vriendelijke heer van de bol.com klantendienst mij daarover nog geen uitsluitsel te geven.
maar nu vermelden ze het dus wel op de site. over een dock wordt dan weer niets gezegd. gezien bol.com in nl is gevestigd, zal het ook nl versie zijn (ik ben belg)? is er overigens een verschil in deze versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Ah thanks voor de melding. Kon het toch niet laten en heb meteen maar een witte Xperia Z besteld bij Bol.com. Nu nog 4 weken wachten :| }:|

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi actie bij Bol. Nu nog een dock erbij en dan is het helemaal perfect :)
Ik zag hem bij 1 vd links naar een Vodafone site ook al voor € 569 oid dus er kan nog een hoop gebeuren.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe hij "voelt" als hij in de winkels ligt.
Ik vraag me ook af hoe lang bij mij de batterij mee zal gaan, mocht ik voor de Z gaan. Er zit toch zo'n enorm contrast tussen de batterijduur in de brochure (550 standby) en de batterijduur in de praktijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Jorgen op 02-02-2013 21:29 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 12:45
Bol.com meldt nu ook de voorwaardes voor de hoofdteklefoon. Gaat om de MDR-1R van Sony.
Voorwaarden Sony Xperia Z Pre-Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Hier een unboxing van de UK version: YouTube: Sony Xperia Z UK Unboxing and First Look [Black Model]
Maar lijkt me geen consumentenversie, zit alleen de telefoon en een handleiding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Hey

Even een vraagje:
Ik zou deze willen kopen als mijn vervanger voor de xperia arc. Als ik deze gebruik met het docking station om op te laden, kan ik deze dan gebruiken als wekker?
Wat ik dus bedoel is, als ik deze gsm in zijn dockinglader steek, is het dan mogelijk om ervoor te zorgen dat er altijd een klok zichtbaar is op het display?
Ik werk nu nog met een wekkerradio die al 25 jaar dienst doet, dan kan deze eindelijk op pensioen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt dat die docking ook apart te bestellen is. Want ik nam aan dat ie niet erbij geleverd werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2015
Heeft iemand in de bevestiging iets gekregen over de hoofdtelefoon, ik heb namelijk ge-preordered vandaag maar er stond niks over de hoofdtelefoon, in de bevestiging. Wel in de advertentie van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

hiraj_panosian schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:38:
Heeft iemand in de bevestiging iets gekregen over de hoofdtelefoon, ik heb namelijk ge-preordered vandaag maar er stond niks over de hoofdtelefoon, in de bevestiging. Wel in de advertentie van het product.
Ligt eraan waar je ge-preordered heb. Mijn glazen bol is stukgevallen vandaag.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2015
Yorin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:42:
[...]

Ligt eraan waar je ge-preordered heb. Mijn glazen bol is stukgevallen vandaag.
Bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
boratnl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:44:
Hier een unboxing van de UK version: YouTube: Sony Xperia Z UK Unboxing and First Look [Black Model]
Maar lijkt me geen consumentenversie, zit alleen de telefoon en een handleiding in.
nu zijn unboxings op zichzelf altijd wat treurig maar dit slaat toch wel alles, een unboxing van een demo toestel zonder accessoires 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ok, voorlopig is bol.com de enige die een leuke extra biedt, prima om daar te preorderen. Annuleren/terugsturen kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Stpan schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:02:
Ok, voorlopig is bol.com de enige die een leuke extra biedt, prima om daar te preorderen. Annuleren/terugsturen kan altijd nog...
Waarom is Bol voorlopig de enige? Bij CoulBlue en Belsimpel krijg je er toch ook een koptelefoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is meer een discussie voor het levertijden topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:25:
Dat is meer een discussie voor het levertijden topic :)
Als ik een berichtje wil quoten maar de quote plaats in het andere topic, komt er natuurlijk geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Offender schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:23:
Hey

Even een vraagje:
Ik zou deze willen kopen als mijn vervanger voor de xperia arc. Als ik deze gebruik met het docking station om op te laden, kan ik deze dan gebruiken als wekker?
Wat ik dus bedoel is, als ik deze gsm in zijn dockinglader steek, is het dan mogelijk om ervoor te zorgen dat er altijd een klok zichtbaar is op het display?
Ik werk nu nog met een wekkerradio die al 25 jaar dienst doet, dan kan deze eindelijk op pensioen :)
Android heeft de optie "schakel het scherm niet uit wanneer de telefoon oplaadt" en ik neem aan dat er Apps zijn die heel groot een klok tonen (als die niet op de telefoon staat dan is die vast in Google Play te vinden). Dus als dat je eisen waren, dan denk ik dat je wekker wel vervangen kan worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Dit is de originele video: YouTube: Shooting Insects with Xperia Z ,13MP, 1080p, Phone Camera Test.

Maakt gebruik van een externe macro lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
boratnl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:58:
[...]

Die eerste link is wel echt bizar goed. Ik betwijfel of de uploader daarvan helemaal eerlijk is.
lijkt me persoonlijk ook wat sterk, zeker als je het vergelijkt met die andere filmpjes. Die mag je op zijn best middelmatig noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-02-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Die insectenvideo is gemaakt met de focus op oneindig (veronderstel ik, autofocus lijkt uit) en met een macrovoorzetlensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
boratnl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:54:
[...]

Android heeft de optie "schakel het scherm niet uit wanneer de telefoon oplaadt" en ik neem aan dat er Apps zijn die heel groot een klok tonen (als die niet op de telefoon staat dan is die vast in Google Play te vinden). Dus als dat je eisen waren, dan denk ik dat je wekker wel vervangen kan worden ja.
Ik gebruik Dock Clock. Op tig manier instelbaar. Kleur, soort cijfers, aanvullende info, helderheid, etc. De app zal om rechten vragen om het scherm aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Ik vraag me wel af hoe goed dat voor je scherm is.

En voor je accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een amoled scherm, dus dat is al niet lekker, maar je kan instellen dat de cijfers langzaam verspringen over je scherm, zodat je geen burn-in krijgt. Tsja, qua accu maakt het volgens mij geen bal uit. Aan de lader ligt hij toch al. Of er moet een bypass inzitten dat ie bij een volle accu rechtstreeks vanaf netspanning werkt en de accu overslaat.

Er zal vast wel een appje zijn die een laadcyclus kan instellen, zodat ie pas na 60% weer gaat opladen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:16:
op bol.com (waar ik gepreordered heb), staat sinds vandaag dat je bij preorder de hooftelefoon twv 249 eur erbij krijgt.
gisteren wist de vriendelijke heer van de bol.com klantendienst mij daarover nog geen uitsluitsel te geven.
maar nu vermelden ze het dus wel op de site. over een dock wordt dan weer niets gezegd. gezien bol.com in nl is gevestigd, zal het ook nl versie zijn (ik ben belg)? is er overigens een verschil in deze versies?
Ja, het vershil tussen de NL en BE versie is dat je bij de NL versie hard op de G toets moet drukken om een 'g' te registreren en bij de BE versie hoef je maar zachtjes op de G te drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je scherm verouderd op die manier wel. En omdat hij meer stroom trekt dan "normaal" moet je accu ook meer laden. Vriend van me zei dat zijn accu binnen notime verouderde toen hij een dock ging gebruiken (als wekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gelukkig kan je de accu wisselen... o nee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Laatst online: 04-08 08:29
Al bekend of er een micro- of nano-simkaart ingaat?

Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxley
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:48
colossos schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:56:
Al bekend of er een micro- of nano-simkaart ingaat?

Ik kan het nergens vinden.
Micro-sim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik echt in elke link gezien, micro, alleen dat gekke Apple gebruikt nano's (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Sakete schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Ja, het vershil tussen de NL en BE versie is dat je bij de NL versie hard op de G toets moet drukken om een 'g' te registreren en bij de BE versie hoef je maar zachtjes op de G te drukken :+
Ik hoefde ook niet hard op de G te drukken, maar woon wel in N-Brabant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Vergelijkende video tussen de Lumia 920 en de Xperia Z. Onduidelijk wat de scherminstellingen zijn bij de Z maar de helderheid staat sowieso vrij laag en wat wel duidelijk wordt is dat de kijkhoek inderdaad niet heel best is als je naar het filmpje kijkt.

http://www.symbiantweet.c...iantweet+(Symbian+Tweet+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 13:29
De Nokia zijn scherm vervaagd toch ook wel redelijk als je hem schuin houd. Daarbij staat volgens mij de Xperia Z scherm wel zeer laag qua helderheid in vergelijking met de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, de 920 gaat soms helemaal niet meer aan als ik het topic lees. Die is voor mij echt afgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Senor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:56:
Ach, de 920 gaat soms helemaal niet meer aan als ik het topic lees. Die is voor mij echt afgevallen.
Daar gaat de video voor mij niet om, puur even om de kijkhoek te zien. En die is inderdaad zoals al vaker gezien gewoon niet heel best. Geen dealbreaker, bekijk mijn telefoon toch altijd van de voorkant. Maar wel goed om zulke dingen te zien en mee te kunnen nemen in je overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wacht toch de S4 af. Full HD Amoled wil ik niet zomaar voorbij laten gaan. Voordeel is ook dat de Z ondertussen wat in prijs kan dalen, mocht de S4 er niet uitzien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Senor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:31:
Ik wacht toch de S4 af. Full HD Amoled wil ik niet zomaar voorbij laten gaan. Voordeel is ook dat de Z ondertussen wat in prijs kan dalen, mocht de S4 er niet uitzien bijvoorbeeld.
Ben benieuwd of Samsung hem wel "echt Full HD" maakt. Of dat sommige kleuren pixels weer gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb in het S4-geruchtentopic een link geplaatst naar een nieuwe techniek van Samsung voor pixelplaatsing en schermproductie. Hiermee moet RGB makkelijk schaalbaar als AMOLED gemaakt worden, in tegenstelling tot voorgaande schermen met een hoge DPI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
boratnl schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:47:
[...]

Ben benieuwd of Samsung hem wel "echt Full HD" maakt. Of dat sommige kleuren pixels weer gedeeld worden.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, pentile is toch wel een minpunt als je het scherm van de S3 naast de Onex houd.

Net zoals de zuurstok kleuren en de plastic behuizing trouwens, maar dat ff terzijde 8)7
Senor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:56:
Ik heb nu sinds eind oktober een 920 maar ben er inmiddels wel helemaal klaar mee. Toestel heeft gewoon een hoop mankementjes welke absoluut niet zouden mogen voor een toestel van 600+.

De Nokia 920 zou een baanbrekende camera moeten hebben maar laat links en rechts toch steken vallen, ook is het gebrek aan apps binnen Wp8 gewoon een enorm minpunt in gebruik en look and feel.

Ik kijk echt uit naar de release van de Z kan mijn 920 de verkoop weer in.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 04-02-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Senor Sjon schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:31:
Voor mij echt geen samsungs meer. Echt bizar hoe ze hun toestellen er nog steeds uit laten zien alsof het op 2.3 draait. Zolang de minpunten van dit toestel beperkt blijven tot een gebrek aan draadloos laden en een beperkte kijkhoek ben ik prima tevreden er mee :P

Ik heb ook een Xperia S en die vind ik al goed genoeg, dit wordt sowieso een verbetering dus laat maar komen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 04-02-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind die Samsungs er ook niet uitzien. Verbaas me ook altijd over de vreselijk lelijke kleuren in vergelijking met mijn Xperia S. Kan niet wachten tot ik hem heb. Heerlijk badderen met de telefoon in mijn hand. En wie weet: een mooie onderwaterfoto (burst mode) van de bellen die ik af en toe omhoog laat komen. Zal ze hier direct posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Welke winkels bieden deze gsm nou precies allemaal aan met de gratis headset?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coolblue, belsimpel, bol.com, studentenmobiel en zo zullen er nog wel een paar zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Zometeen even met een Note spelen om te voelen hoe 5 inch bij mijn handen past. Ik vermoed dat het voor mij te groot zal zijn (kom van 3.7inch af), maar zoniet ga ik hem ook pre-orderen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Note is 5,3" toch... Tevens zegt dat inderdaad niks :p
Leen dan 'n PS Vita, die heeft wel een 5" scherm, maarja is ook log en bulky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

cheiron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:28:
Zometeen even met een Note spelen om te voelen hoe 5 inch bij mijn handen past. Ik vermoed dat het voor mij te groot zal zijn (kom van 3.7inch af), maar zoniet ga ik hem ook pre-orderen.
Vergeet niet dat die note nog een goede centimeter breder is, dat klinkt als niet zoveel maar dat is echt huge. Je kan beter kijken of de Galaxy S3 qua maat nog OK is aangezien die ongeveer net zo groot is. De Z zelfs wat platter en minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Clb.

Jep klopt, Note is 5,29" en Note2 5,55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Cyleo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Voor mij echt geen samsungs meer. Echt bizar hoe ze hun toestellen er nog steeds uit laten zien alsof het op 2.3 draait. Zolang de minpunten van dit toestel beperkt blijven tot een gebrek aan draadloos laden en een beperkte kijkhoek ben ik prima tevreden er mee :P

Ik heb ook een Xperia S en die vind ik al goed genoeg, dit wordt sowieso een verbetering dus laat maar komen :D
Ach, Android staat vol alternatieven. Zolang TouchWiz een gatenkaas maakt van mijn Appdrawer, gebruik ik Apex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen

Alle discussie over levertijden, prijzen, beschikbaarheid, extra's bij preorders e.d. mag daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 22:21
geldt die promotie bij Bol.com ook voor Belgische zendingen?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaFlub schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:49:
geldt die promotie bij Bol.com ook voor Belgische zendingen?
jawel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 22:21
bedankt, hierbij dus gepreorderd. jammer dat het nog tot 28 februari wachten is :(

*mijn excuses dat het hier verkeerd staat, nu pas gezien

[ Voor 26% gewijzigd door ThaFlub op 04-02-2013 18:34 ]

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben enorm aan het twijfelen of ik de Xperia Z zal nemen of nog 2 maandjes zal wachten op de Galaxy S4...

De Xperia Z vind ik prachtig, goede specs ook......maar wat denken jullie, denken jullie dat Samsung met een beter toestel zal komen dan de Xperia Z??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb net in het S4 topic een niet zo fijn ideetje gepost. Samsung wil updates op IMEI basis gaan doen om meer zicht te hebben waar een toestel verkocht wordt. Is maar een gerucht, maar ik word daar niet heel vrolijk van.

Als ik verleng kan ik toch pas vanaf 3 maart bij een VF winkel/shop terecht en een maand later bij andere leveranciers. Dan is de M7 ook definitief. Alleen jammer dat de ZL niet naar NL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:38:
Ben enorm aan het twijfelen of ik de Xperia Z zal nemen of nog 2 maandjes zal wachten op de Galaxy S4...

De Xperia Z vind ik prachtig, goede specs ook......maar wat denken jullie, denken jullie dat Samsung met een beter toestel zal komen dan de Xperia Z??
Ik ga voor de Xperia Z, verwacht dat Samsung met een snellere processor zal komen en een beter scherm. Ontwerp en bouwkwaliteit verwacht ik minder van, alsook niet waterdicht. Micro SD zou kunnen ontbreken maar dat is pure speculatie. Accu ongeveer hetzelfde, camera iets minder, touchwiz vind ik zelf minder fijn maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik verwacht dat puur op snelheid en scherm de S4 in ieder geval beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de S4 een beter scherm zal krijgen. Sowieso zal de kleur echtheid weer enorm beroerd zijn en of ze 1080p voor elkaar krijgen zonder pentile is ook nog maar de vraag.

Naar mijn mening is het scherm van je Smartphone op moment van gebruik je "Venster" naar de wereld en moeten de kleuren dus zo natuurgetrouw mogelijk. Als ik een foto bekijk op een S3 heb ik een beetje het idee naar een Pixar film te kijken, het lijkt wel op de waarheid maar het blijft toch nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb hem besteld, ga mooi van de s3 (waar ik cm10 had op draaien), naar deze prachtige telefoon. Ik verwacht wel dat ik gewoon de stock rom blijf draaien, deze heeft gelukkig niet de touch by nature crap die samsung heeft.

Heb ook al twee hoesjes op amazon uk besteld. Nu de dock nog ergens vinden en bluetooth headphones en ik ben helemaal klaar.

Ik wilde eerst wel wachten tot de s4 aankondiging (ook al denk ik dat buiten snelheid, wat je overigens in de praktijk niet zult merken, en misschien het scherm), de samsung zeker niet beter zal zijn. Lelijke android skin zal hebben en een lelijk design (als de s3 design filosofie blijven volgen). Maar door de gratis headphones toch maar nu moeten bestellen.

[ Voor 34% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 05-02-2013 00:41 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Donstil schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:34:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de S4 een beter scherm zal krijgen. Sowieso zal de kleur echtheid weer enorm beroerd zijn en of ze 1080p voor elkaar krijgen zonder pentile is ook nog maar de vraag.

Naar mijn mening is het scherm van je Smartphone op moment van gebruik je "Venster" naar de wereld en moeten de kleuren dus zo natuurgetrouw mogelijk. Als ik een foto bekijk op een S3 heb ik een beetje het idee naar een Pixar film te kijken, het lijkt wel op de waarheid maar het blijft toch nep.
Die opmerking moet inderdaad genuanceerd worden, beter is natuurlijk heel relatief. Beter als in betere zwartwaardes, betere kijkhoek en meer spattende kleuren. Maar naar goede Samsungtraditie wel met veel te warme kleuren en oversaturatie (vind ik persoonlijk niet erg, kies zelf niet voor Samsung vanwege het plastic gevoel, ontwerp en de matige skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Laatst online: 05-02-2024
Het zal ongetwijfeld al eens eerder zijn besproken maar ik kon het zo snel niet vinden. Maar werkt de throw functie van Sony met alle apparaten die DLNA of Bluetooth hebben ongeacht het merk? De TV's hier in huis zijn namelijk niet van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Heb ik overigens tot nu toe iets gemist, ik kan namelijk de micro usb poort moeilijk ontdekken. Mijn vermoeden is dat deze van voren gezien aan de linker zijkant helemaal bovenaan zit. Klopt dat?

Voor mij persoonlijk een afknapper, aangezien dat een hele onhandige positie is in combinatie met mijn oplaad-speakerdock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Linius schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:14:
Het zal ongetwijfeld al eens eerder zijn besproken maar ik kon het zo snel niet vinden. Maar werkt de throw functie van Sony met alle apparaten die DLNA of Bluetooth hebben ongeacht het merk? De TV's hier in huis zijn namelijk niet van Sony.
DLNA gebaseerd dus ja, dat gaat met je TV prima samen werken mits die uiteraard DLNA ondersteunt, en afhankelijk van de codecs die je TV snapt qua DLNA afspelen. Dingen als MP4 zal ongetwijfeld prima werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Laatst online: 05-02-2024
Bedankt voor de info, dat gaat wel goed komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die koreaantjes zijn goed in kopieeren, dus de s4 zal denk ik wel wat dingetjes hebben wat op de xperia z zal lijken.....

Ik heb geen ervaring met snelle processors, is de processor uit de xperia z te vergelijken me de processors uit de galaxy s3?? dus zijn ze ongeveer even snel?

Las ergens dat de xperia z iets langzamer zal zijn dan de s3 mede door de 1080p scherm in de sony, klopt dat??

Waar ik een enorme hekel aan heb zijn de ''lags'' bij bijvoorbeeld het opstarten van de camera, contactgegevens, telefoonboek ect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
- Wat een onzin. Toevallig applefanboy?
- Hij zal wel sneller zijn (je kan de benchmarks van de nexus 4 vergelijken met de s3), maar ik verwacht dat de octacore van s4 sneller zal zijn
- dat weet nog bijna niemand
- Dat heb je zelfs op de s3 niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee bedankt iedereen,

Heb hem besteld icm met een tele 2 abbo!!! :D :D

Als de s4 uit is zie ik wel, als de xperia z bevalt hou ik hem en zoniet verkoop ik hem en koop een s4 :D

Heb net studentmobiel aan de lijn gehad, iedereen die deze week en volgend week besteld krijgt de headset erbij samen met de telefoon op de verwachtte levertijd!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Linius schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:14:
Ik kon vanaf m'n Xperia S en T zonder problemen Throwen naar een Samsung-TV van een paar jaar oud. Niet alle mediaformaten, maar de meeste dingen die je op de telefoon met de Films-app kan afspelen gingen toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik ben het met de reacties hierboven eens dat de Galaxy series niet altijd even smaakvolle skins hebben, maar dat is niet het belangrijkste vereiste voor mij persoonlijk.

De iPhone is voor mij een no-go omdat het systeem zo gesloten is.
De Galaxy serie heeft Samsung Kies, de matige native apps voor muziek & video en de Koreaanse tierelantijntjes smaak en geluidjes als ergernis.
En zo zal Sony me ook ergens aan doen ergeren....weet alleen nog niet wat.

Er zijn 3 zaken die ik in de praktijk wil zien of gebenchmakrt wil zien, voordat ik de doos open (heb nu een pre-order uitstaan)...
1. Of de OS soepeltjes en zonder lags loopt
2. Of de batterij-duur acceptabel is gebenchmarkt tegen andere smartphones
---> over iedere telefoon klagen mensen over de batterijduur, ligt natuurlijk ook aan hoe goed de gebruiker zijn telefoon configureerd.
3. De Walkmann app mp3's afspeelt zonder 'gap' tussen 2 nummers. (wat Samsung wel heeft)
Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.