[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Oh ja, de dock heeft nu ook een typenummer. Namelijk DK-26. Ik weet niet of dit al eerder bekend was, maar ik kwam het zojuist tegen in mijn zoektocht ernaar.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Kwam trouwens deze telefoon tegen die aan/uit knop doet me ergens aan denken. :) http://oursocialmedia.com...uwe-greenheart-telefoons/

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Stpan schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:02:
Ik ben het met de reacties hierboven eens dat de Galaxy series niet altijd even smaakvolle skins hebben, maar dat is niet het belangrijkste vereiste voor mij persoonlijk.

De iPhone is voor mij een no-go omdat het systeem zo gesloten is.
De Galaxy serie heeft Samsung Kies, de matige native apps voor muziek & video en de Koreaanse tierelantijntjes smaak en geluidjes als ergernis.
En zo zal Sony me ook ergens aan doen ergeren....weet alleen nog niet wat.

Er zijn 3 zaken die ik in de praktijk wil zien of gebenchmakrt wil zien, voordat ik de doos open (heb nu een pre-order uitstaan)...
1. Of de OS soepeltjes en zonder lags loopt
2. Of de batterij-duur acceptabel is gebenchmarkt tegen andere smartphones
---> over iedere telefoon klagen mensen over de batterijduur, ligt natuurlijk ook aan hoe goed de gebruiker zijn telefoon configureerd.
3. De Walkmann app mp3's afspeelt zonder 'gap' tussen 2 nummers. (wat Samsung wel heeft)
1. Daar kan je gevoegelijk van uitgaan. De vorige serie liep al helemaal smooth en dat zal niet veranderen.
2. Dat is natuurlijk altijd afwachten, maar de batterij is groter dan die van de S3 en er zijn wat extra energiebesparende functies. Ik verwacht dat de accuduur ongeveer hetzelfde zal zijn als die van de S3, maar nogmaals dat is speculatie.
3. Bij de Walkman app kan je instellen of je deze gap wel of niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik loop nu drie jaar inmiddels met een HTC Desire rond en ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Nu ben ik voornamelijk gefocust op de nieuwe modellen die rond deze tijd uitkomen (Xperia Z, HTC M7, Galaxy S IV). Tot nu toe vind ik de Z een pracht apparaat, maar ik heb toch een paar vragen erover die een beslissing makkelijker maken:

- De achterkant is van glas. Breekt dat makkelijk bij bv vallen? Krast dat snel met bv sleutels?
- Hoe is de rom development voor de Sony over het algemeen? Bv de Desire had veel groepen, maar HTC is wat terughoudender geworden erin en Samsung wat ik me herinner jaagt alle developers weg door geen documentatie vrij te geven.
- Zit de oplaadpunt voor deze telefoon ook achter een klepje? Om nou elke keer dat klepje los te moeten maken bij het opladen of plaatsen in een docking...

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
- Waarschijnlijk niet. Er zitten proctectors op en het is goed glas. Maar de tijd zal het leren
- Goed. Sony stimuleert en helpt de community.
- Ja. Als je hem echter in het dock zet hoeft dat niet (er zitten 2 puntjes aan de zijkant voor het dock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
wontcachme schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:05:
Ik loop nu drie jaar inmiddels met een HTC Desire rond en ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Nu ben ik voornamelijk gefocust op de nieuwe modellen die rond deze tijd uitkomen (Xperia Z, HTC M7, Galaxy S IV). Tot nu toe vind ik de Z een pracht apparaat, maar ik heb toch een paar vragen erover die een beslissing makkelijker maken:

- De achterkant is van glas. Breekt dat makkelijk bij bv vallen? Krast dat snel met bv sleutels?
- Hoe is de rom development voor de Sony over het algemeen? Bv de Desire had veel groepen, maar HTC is wat terughoudender geworden erin en Samsung wat ik me herinner jaagt alle developers weg door geen documentatie vrij te geven.
- Zit de oplaadpunt voor deze telefoon ook achter een klepje? Om nou elke keer dat klepje los te moeten maken bij het opladen of plaatsen in een docking...
1. Kan goed tegen krassen, vallen geen idee, goed kan het niet zijn. Door er eventueel een hoesje om als je hier bang voor bent.
2. Rom development is zeer goed, Sony's bootloader is unlocked en ze ondersteunen actief de community en de ontwikkeling van android aosp.
3. Oplaadpunten kun je gebruiken zonder klepje, dus een dok is wel makkelijk,

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
En over vraag één, je was toch hopelijk niet van plan zo'n prachtig toestel in de zelfde zak te stoppen als je sleutelbos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Xperia Z is van hetzelfde glas (dragontrail) gemaakt als een andere bekende smartphone van Sony: Xperia Active

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 05-02-2013 14:12 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Linius schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:10:
En over vraag één, je was toch hopelijk niet van plan zo'n prachtig toestel in de zelfde zak te stoppen als je sleutelbos?
Niet bewust :P. Maar onbewust gebeurt het soms wel.

@Catch & Nintendo
Thanx.

Voordeel voor mij is met deze telefoon de stof bescherming. Ik woon + werk midden in een bos en leef naast een zandpad dus wat bescherming is wel handig :p. Toen ik na een zomer mijn HTC klepje los deed schrok ik toch wel een beetje :P

[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 05-02-2013 14:17 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Weet er iemand toevallig een goede website waar je al een hoesje kan bestellen voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
Vinand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:12:
De Xperia Z is van hetzelfde glas (dragontrail) gemaakt als een andere bekende smartphone van Sony: Xperia Active

[video]
Niet bevestigd, ze zeggen alleen dat het om "tempered glass" gaat. Hoop wel op dragontrail glass, want het ziet er redelijk stug uit.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
An1mA schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:17:
[...]

Niet bevestigd, ze zeggen alleen dat het om "tempered glass" gaat. Hoop wel op dragontrail glass, want het ziet er redelijk stug uit.
Hhmmm je hebt toch gelijk dat het nog niet officieel comfirmed is. Toch behoorlijk confusing aangezien het best wel vaak weergeven staat op veel review sites.

Edit, ik ga er toch maar vanuit dat het om dragontrail gaat:
https://twitter.com/SonyMobileNews/status/289572752229285889

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
An1mA schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:17:
[...]

Beetje knullig hoe dat gaat. Nu had AmbroosV wel een verhaaltje over de verschillende fabrikanten van LCD panels en dat ze het daarom "niet kunnen zeggen" omdat het soms anders is maar dat kan ik zelf niet echt plaatsen.

Een iPhone (om maar eens een gewilde Smartphone te noemen) heeft immers ook verschillende panels en die werken wel gewoon altijd met GorillaGlass .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
Donstil schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:33:
[...]

Beetje knullig hoe dat gaat. Nu had AmbroosV wel een verhaaltje over de verschillende fabrikanten van LCD panels en dat ze het daarom "niet kunnen zeggen" omdat het soms anders is maar dat kan ik zelf niet echt plaatsen.

Een iPhone (om maar eens een gewilde Smartphone te noemen) heeft immers ook verschillende panels en die werken wel gewoon altijd met GorillaGlass .
Dat is het interne verhaal, maar bij Sony is het altijd wat vaag. Ik ga kijken of ik donderdag wat meer te weten kan komen. In ieder geval is het erg stevig en waarschijnlijk moet het niet onderdoen voor DragonTrail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:04:
okee bedankt iedereen,

Heb hem besteld icm met een tele 2 abbo!!! :D :D

Als de s4 uit is zie ik wel, als de xperia z bevalt hou ik hem en zoniet verkoop ik hem en koop een s4 :D

Heb net studentmobiel aan de lijn gehad, iedereen die deze week en volgend week besteld krijgt de headset erbij samen met de telefoon op de verwachtte levertijd!
Ik heb hem ook via Studentmobiel besteld, super dat er toch even die bevestiging van de koptelefoon is! En dat de verwachte leverdatum behaald lijkt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
ormagon schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:13:
[...]

1. Daar kan je gevoegelijk van uitgaan. De vorige serie liep al helemaal smooth en dat zal niet veranderen.
2. Dat is natuurlijk altijd afwachten, maar de batterij is groter dan die van de S3 en er zijn wat extra energiebesparende functies. Ik verwacht dat de accuduur ongeveer hetzelfde zal zijn als die van de S3, maar nogmaals dat is speculatie.
Thnx voor de bevestiging van punt 3.
Ik ga er ook vanuit dat je op punt 1 en 2 gelijk hebt, anders had ik geen pre-order gedaan, maar ik wacht nog heel even af tot de reviews.
(heb mijn Philips-TV destijds ook gepre-ordered, en dat is een rot-apparaat. Dus ik ben wat voorzichtiger)

[ Voor 8% gewijzigd door Stpan op 05-02-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bij Stuff stoot de Xperia Z de Galaxy S3 gemakkelijk van de troon in de eerste review!
http://www.stuff.tv/top-10s/smartphones
ormagon schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:13:
[...]
Zeker van? Ik heb nog geen instelling voor gapless playback gevonden. Het kan wel sinds Android 4.1 met de standaard Android mediaframeworks, maar ik weet niet of Sony alles zo volledig implementeert.

Nu, op Android is dat nooit echt een probleem, met PowerAmp of WinAmp kan je altijd gapless muziek luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Iets over het scherm, betrouwbaarheid kan ik niet bevestigen. Rechts is de Droid DNA. Ziet er goed, maar overgesatureerd uit. Met de Bravia 2 engine uit zal het denk ik natuurlijker ogen.

Afbeeldingslocatie: http://im34.gulfup.com/YArn1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://im34.gulfup.com/CJxL2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://im34.gulfup.com/QH2w3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://im34.gulfup.com/KoDh4.jpg

En een recente review: http://www.stuff.tv/review/sony-xperia-z

[ Voor 25% gewijzigd door ormagon op 05-02-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
AmbroosV schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:50:
Bij Stuff stoot de Xperia Z de Galaxy S3 gemakkelijk van de troon in de eerste review!
http://www.stuff.tv/top-10s/smartphones

[...]

Zeker van? Ik heb nog geen instelling voor gapless playback gevonden. Het kan wel sinds Android 4.1 met de standaard Android mediaframeworks, maar ik weet niet of Sony alles zo volledig implementeert.

Nu, op Android is dat nooit echt een probleem, met PowerAmp of WinAmp kan je altijd gapless muziek luisteren :)
Ik was nog vooral benieuwd naar de accuduur. Volgens deze review redt de Z 5 uur schermtijd bij intensief gebruik en helderheid op max. Lijkt mij zeker niet slecht, zeker met zo'n groot FHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is inderdaad best OK, maar je moet er wel aan denken dat video kijken vrijwel geen CPU gebruikt, dat kan zo efficient door de GPU gedaan worden dat je dan eigenlijk alleen het verbruik van je scherm hebt. Heb ooit een test gedaan, een video in 720p afspelen met video- en audiohardwareversnelling haalde de CPU van m'n Xperia S nooit boven 300Mhz (van de 1,5Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wat is dat linker ding?
AmbroosV schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:38:
[...]

Dat is het interne verhaal, maar bij Sony is het altijd wat vaag. Ik ga kijken of ik donderdag wat meer te weten kan komen. In ieder geval is het erg stevig en waarschijnlijk moet het niet onderdoen voor DragonTrail.
Oke cool, hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er voor e Xperia Z ook een TV-Dock komt? lijkt me wel een beetje lastig door het klepje op de hdmi-poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
cordonbleu schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Ik was nog vooral benieuwd naar de accuduur. Volgens deze review redt de Z 5 uur schermtijd bij intensief gebruik en helderheid op max. Lijkt mij zeker niet slecht, zeker met zo'n groot FHD scherm.
5 uur screen on-time met scherm op maximale helderheid zou wel echt bizar goed zijn. Met maximale helderheid houdt mijn One X het net 2 uur uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:35:
Weet iemand of er voor e Xperia Z ook een TV-Dock komt? lijkt me wel een beetje lastig door het klepje op de hdmi-poort?
Lijkt er niet op, idd i.v.m. dat klepje, maar ook omdat Sony probeert Miracast te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
AmbroosV schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:18:
Dat is inderdaad best OK, maar je moet er wel aan denken dat video kijken vrijwel geen CPU gebruikt, dat kan zo efficient door de GPU gedaan worden dat je dan eigenlijk alleen het verbruik van je scherm hebt. Heb ooit een test gedaan, een video in 720p afspelen met video- en audiohardwareversnelling haalde de CPU van m'n Xperia S nooit boven 300Mhz (van de 1,5Ghz).
GPU is ook niet geheel stroomloos in haar gebruik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Uit de Stuff.TV review:
Afbeeldingslocatie: http://www.stuff.tv/sites/stuff.tv/files/images/2013/sony-xperia-z-review-mini-camera.jpg

Grappig, die Mini Apps, ik vraag me af of je die ook kan gebruiken in de gewone camera applicatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
De 'hoofdtelefoon' actie wordt uitgebreid besproken in het levertijden topic. Maar waarom levert Sony zo'n prestige model, terwijl de officiele website beweert dat de volume-regeling alleen op iOS apparaten werkt?

Lijkt mij dat hun vlaggenschip toestel volledige compatible is met hun high-end hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Stpan schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:24:
De 'hoofdtelefoon' actie wordt uitgebreid besproken in het levertijden topic. Maar waarom levert Sony zo'n prestige model, terwijl de officiele website beweert dat de volume-regeling alleen op iOS apparaten werkt?

Lijkt mij dat hun vlaggenschip toestel volledige compatible is met hun high-end hoofdtelefoon?
Er zitten twee kabels bij, eentje met en eentje zonder volumecontrols. De volumecontrols werken inderdaad niet bij Android-telefoons, maar dat is een beperking van Android zelf. Maar het lijkt inderdaad wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

Weet iemand hoe het zit met pre-order prijzen? er zit namelijk per shop behoorlijk verschil in (inclusief verlengen)

met mijn abbo kom ik bij coolblue smartphoneshop.nl op 290 bijbetalen
en bij studentmobiel komt het op 355 bijbetalen
en bij vodafone zelf komt het toestel op 230 bijbetalen..

toch wel een aanzienlijk verschil, en ik zie niet waardoor? en ja, heb nog even de tijd voordat hij uit komt, maar toch, mogelijk ook iets voor anderen om even goed naar te kijken :)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
flessuh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:46:
Weet iemand hoe het zit met pre-order prijzen? er zit namelijk per shop behoorlijk verschil in (inclusief verlengen)

toch wel een aanzienlijk verschil, en ik zie niet waardoor? en ja, heb nog even de tijd voordat hij uit komt, maar toch, mogelijk ook iets voor anderen om even goed naar te kijken :)
Volgensmij is vodafone zelf het goedkoopste, je krijgt daar 4GB internet voor de prijs van 1GB. En bij 90 belminuten betaal je 135 voor de Xperia Z.. Dit abonnement via coolblue kost een 10tje meer, dus 145 voor te Xperia Z (Maar hier krijg je wel die koptelefoon erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
flessuh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:46:

Die vragen mogen hier: Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Zijn er nog andere mensen die reviews hebben kunnen vinden? Met name de accuduur ben ik erg benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banaliteit schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:13:
Zijn er nog andere mensen die reviews hebben kunnen vinden? Met name de accuduur ben ik erg benieuwd naar...
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De perstoestellen worden pas in de loop van deze en volgende week verzonden. Reviews gaan nu pas online beginnen komen. Alle eerdere reviews waren met preproductiehard- en software en daarom niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kijk er naar uit, vooral camera uitvoerig testen en vergelijkende voorbeeldfoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik zat wat op google te zoeken over het scherm, blijkbaar heeft dit scherm dus een screenprotector al erop. Anti shatter screenprotector is het. Van Sony zelf. Het jammere is, het logo zit in de screenprotector en niet achter het glas..

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/XB1/XperiaZprotectorlogo_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/XB1/XperiaZprotectorlogo_13.jpg

Bron: http://www.xperiablog.net...-rather-than-its-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
itsFuzeh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:26:
Ik zat wat op google te zoeken over het scherm, blijkbaar heeft dit scherm dus een screenprotector al erop. Anti shatter screenprotector is het. Van Sony zelf. Het jammere is, het logo zit in de screenprotector en niet achter het glas..

[afbeelding]

[afbeelding]

Bron: http://www.xperiablog.net...-rather-than-its-display/
Jammere? Ik denk dat hij prachtig is zonder logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat is al voorbij gekomen maar ik zie daar 2 voordelen in:
* Je ziet 2e hands gelijk of de originele er nog opzit
* Je kan er voor kiezen om het logo te verwijderen

Nadeel is als hij echt beschadigt en je hem origineel wil houden je ook bij sony een nieuwe moet bestellen ( als dat kan )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben alleen wel benieuwd hoe sterk het glas is zonder die screenprotector.

Stiekem denk ik dan toch "Doet Sony hem er misschien niet voor niets op" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Geen idee dat dit al gepost was.. Komen zoveel berichten voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Humma Kavula schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:31:
[...]

Dat is al voorbij gekomen maar ik zie daar 2 voordelen in:
* Je ziet 2e hands gelijk of de originele er nog opzit
* Je kan er voor kiezen om het logo te verwijderen

Nadeel is als hij echt beschadigt en je hem origineel wil houden je ook bij sony een nieuwe moet bestellen ( als dat kan )
Op XDA is dit ook voorbij gekomen (http://forum.xda-develope...read.php?t=2120094&page=2) maar daar wordt beweerd dat dit alleen bij het pre-productie test model het geval zou zijn. Bij de uiteindelijke versie zou het logo gewoon op het toestel zelf gedrukt zijn.

Ook al blijf ik zelf hopen dat dit niet het geval zal zijn. (Lijkt me wel strak, zonder logo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wel grappig. Deze telefoon heeft nu al meer posts Tweakers dan de Xperia T en Xperia V en hij is nog niet eens te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2015
Ik heb tot en met nu de X10 en Xperia S gehad en ik heb ze beide na twee maanden al aan de kant gezet. Nu begin ik te twijfelen over de HTC M7 alleen baal ik dat ie niet waterdicht is. Ik neem mijn telefoon altijd in een plastic zakje mee als ik in bad ga, om muziek te kunnen luister :P

Weegt waterdicht zijn wel op tegen waarschijnlijk betere camere en scherm?

Edit:
Ps. Val me a.u.b. niet aan

[ Voor 4% gewijzigd door hiraj_panosian op 05-02-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:38:
Wel grappig. Deze telefoon heeft nu al meer posts Tweakers dan de Xperia T en Xperia V en hij is nog niet eens te koop.
ooh dat is idd wel leuk, ik merk om me heen ook dat de Z goed ontvangen wordt als ik hem laat zien.
zeker als ze horen dat hij van binnen echt HighEnd is. Dat was toch altijd iets wat ze bij Sony net steeds miste? Althans dat dacht ik altijd, specs liepen op moment van release al niet meer voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
AmbroosV schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:38:
Eigenlijk triest... |:(
De Xperia T is er nog maar een paar maanden en werd aangekondigd als het nieuwe vlaggenschip.
Het is ook een hele goede en mooie telefoon. Voldoet mij uitstekend; zeker na de update naar Jelly Bean.
De ontwikkeling gaat nu wel heel snel! Als ik dat in oktober 2012 geweten had (...> Z!!)
Maar ja, je loopt toch altijd een beetje achter de feiten aan...
De Z dus nu nog maar niet. Wellicht de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan altijd beter natuurlijk, ze hadden bv tegra4 kunnen afwachten maar dan blijf je bezig. tot nu toe lijkt het er toch op dat deze telefoon voor een hele tijd een van de beste zal zijn op de markt. ik merk ook zoals ambroos ook al zegt dat er heel wat animo voor dit toestel bestaat en niet onterecht.

ik zelf was dikke maand geleden in de markt voor n nieuwe foon. (gebruik nu al meer dan 2jaar htc desire, nog steeds goed werkend, en ondanks veel abuse nog steeds bijna krasvrij, doch intern geheugen is wat schaars en voldoet niet meer aan mijn eisen) mijn eerste keus was htc one x+ en had deze ei zo na besteld. maar bij vergelijkbare modellen stond toen ineens deze sony en ik was meteen verkocht...

(bij die htc zat ook n beats headphone, bij deze dus n sony, voor dezelfde prijs veel meer kwaliteit, dus nog goede deal gedaan :p)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 01:51:
het kan altijd beter natuurlijk, ze hadden bv tegra4 kunnen afwachten maar dan blijf je bezig.
Tegra 4 is véél te zwaar om in een telefoon te steken. Een dualcore A15 gebruikt al zoveel energie dat die onder load niet in een telefoon kan, laat staan een quadcore A15. Zonder big.LITTLE zoals de Exynos 'Octa' die vlotter kan schalen en meer power heeft in LITTLE is A15 géén goede architectuur voor telefoons. Is ook in de eerste plaats ontworpen voor servers.

Daarnaast gaat Sony alleen maar met Qualcomm werken. Ze hebben simpelweg neit genoeg ervaring met nVidia en alle apps gebruiken de media processing libraries van Qualcomm. Porten naar de ST-Ericssons van vorig jaar is niet erg succesvol gebleken en daarom gaan ze nu gewoon alles op Qualcomm houden. Ook in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door alwaysleft op 06-02-2013 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 02:22:
[...]

Tegra 4 is véél te zwaar om in een telefoon te steken. Een dualcore A15 gebruikt al zoveel energie dat die onder load niet in een telefoon kan, laat staan een quadcore A15. Zonder big.LITTLE zoals de Exynos 'Octa' die vlotter kan schalen en meer power heeft in LITTLE is A15 géén goede architectuur voor telefoons. Is ook in de eerste plaats ontworpen voor servers.

Daarnaast gaat Sony alleen maar met Qualcomm werken. Ze hebben simpelweg neit genoeg ervaring met nVidia en alle apps gebruiken de media processing libraries van Qualcomm. Porten naar de ST-Ericssons van vorig jaar is niet erg succesvol gebleken en daarom gaan ze nu gewoon alles op Qualcomm houden. Ook in de toekomst.
was ook maar bijvoorbeeld, ze zouden ook op de nieuwe qualcomm kunnen wachten natuurlijk.

er stonden toch anders een aantal (geruchten) telefoons klaar met tegra4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
hiraj_panosian schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:58:
Ik heb tot en met nu de X10 en Xperia S gehad en ik heb ze beide na twee maanden al aan de kant gezet. Nu begin ik te twijfelen over de HTC M7 alleen baal ik dat ie niet waterdicht is. Ik neem mijn telefoon altijd in een plastic zakje mee als ik in bad ga, om muziek te kunnen luister :P

Weegt waterdicht zijn wel op tegen waarschijnlijk betere camere en scherm?

Edit:
Ps. Val me a.u.b. niet aan
Mijn iPhone en Galaxy S2 gingen stuk, en of 'waterschade' nou de daadwerkelijke oorzaak was of niet, beide keren werden de garantieclaims hierop afgewezen.

Dus waterproof is voor mij het heilige der heiligen. Dat er een killer-phone achter zit is eigenlijk bijzaak voor mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Die stamina mode schakelt je internetverbinding uit toch? Zou je uitzonderingen kunnen maken voor bepaalde apps? Het lijkt me niet praktisch dat als je telefoon standby staat je bijvoorbeeld geen whatsappberichten ontvangt. Geneuzel van facebook en dergelijke maakt niet uit dat je dat later ziet :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NoepZor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:59:
Die stamina mode schakelt je internetverbinding uit toch? Zou je uitzonderingen kunnen maken voor bepaalde apps? Het lijkt me niet praktisch dat als je telefoon standby staat je bijvoorbeeld geen whatsappberichten ontvangt. Geneuzel van facebook en dergelijke maakt niet uit dat je dat later ziet :)
Volgens mij kan je een soort van profielen aanmaken, waarin je kiest wat hij uit/aan zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ah kijk, ik las inderdaad zelf ook al iets dergelijks. Ben benieuwd hoeveel die mode scheelt, van mij mag alles wel uit zolang ik maar bereikbaar blijf via telefoon/sms/whatsapp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
NoepZor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:59:
Als de 'foon op stand-by staat, ja. En je kan inderdaad uitzonderingen speciferen, dat hebben Sony medewerkers al een paar keer gedemonstreerd.
NoepZor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:13:
Ah kijk, ik las inderdaad zelf ook al iets dergelijks. Ben benieuwd hoeveel die mode scheelt, van mij mag alles wel uit zolang ik maar bereikbaar blijf via telefoon/sms/whatsapp :)
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel achtergrond update geneuzel je normaal hebt draaien. ;)

Sony medewerkers laten normaal iets zien als "van 12 uur naar 3 dagen", maar zo bijzonder is dat ook weer niet. M'n Galaxy S2 houdt het ruim een week uit puur in stand-by. (Zelf per ongeluk gestest.) Dus misschien nemen ze daar normaal gebruik in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Klopt opzich wel, iphone 5 batterij ging snel bij intensief gebruik, idem dito bij mijn Galaxy SII. Standby loopt ook wel af, maar is geen cleane install meer wat er op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Eens, batterijverbruik hangt erg sterk af van hoe je je telefoon gebruikt.

Mijn SGS2 werkte op vakantie in Afrika (al het internetverkeer uitgeschakeld, 1x per dag checken op gemiste oproepen of smsjes) ruim 5 dagen. Had zelfs nog 2 uurtjes film gekeken op 1 van die dagen.

Dus die 3 dagen claim vind ik niet heel impressive, tenzij WhatsApp etc. op de achtergrond blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, zodra je de data uitschakelt, doet dit wonderen voor de levensduur en kom je weer in de buurt van de oude Nokia's die men prees om de standby tijd :P

Hier ook met een SGS2 (2.000mAh accu) die het makkelijk vijf dagen volhield op vakantie in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zijn inderdaad 2 onderdelen die veel snoepen, dat is het grote scherm bij het gebruiken van de telefoon en de 3G verbinding bij het standby staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Laatst online: 27-04-2015
een comparison: http://www.pcworld.idg.co...le_iphone_5_head-to-head/

Ik snap nog steeds niet waarom iPhones zo geprezen worden, vooral iOS die doet zoveel tekort aan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
hiraj_panosian schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:06:

Ik snap nog steeds niet waarom iPhones zo geprezen worden, vooral iOS die doet zoveel tekort aan Android.
Ik vind sommige punten waarop gemeten wordt ook niet echt goed om een "winnaar" bij te benoemen. Bijvoorbeeld de dikte, de Xperia is daar een enorme 0.3mm dikker zijn, maar wie zegt dat dunner perse beter is? Hetzelfde geldt voor gewicht. Niet dat ik van mening ben dat de Xperia hier de winnaar moet zijn, maar het doet vermoeden dat lichter/dunner altijd beter is. Dat wil zeggen dat als er straks een smartphone komt van 0.5mm dik en een gewicht van 10 gram, deze beter is |:( In 99.99% van de smartphones vind ik het gewicht totaal irrelevant, het is niet dat je moderne smartphone zo zwaar in je hand ligt dat je kramp krijgt.

Verder ook we grappig dat ze het opslag geheugen meenemen in de lijst, de iPhone is daar de winnaar volgens hen, maar prijs staat er niet bij. In dat geval zou het eerder gelijkspel zijn (ze kosten beiden ongeveer 620-630 euro).

Achja, geen enkele review op smartphone/tablet zal perfect en 100% onafhankelijk zijn, er zullen altijd wel op- of aanmerkingen zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Kom op zeg, op tweakers weten we toch wel dat het niet alleen om de specs draait?
Dit is wel erg veel platte specs vergelijken, nu zie ik graag de Z winnen maar dit is wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 19-09 07:34
Vind tot nu toe dit nog altijd de beste hands on:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan

Ze zeggen in die test volgens mij niet dat iOS per se beter is, maar dat je op je iPhone5 altijd de laatste versie van de iOS hebt beschikbaar hebt. En dat beoordelen ze als 'beter'. Op de Xperia Z loop je door de Sony skin per definitie achter bij een vanilla-release van de nieuwste Android. Al gelijk bij de start heb je 4.1, en niet de laatste Android 4.2

Valide punt, iets wat geld voor veel Android phones waarbij de fabrikant zijn eigen UI over de vanilla-versie heen knalt.

De discussie iOS6 vs Android4.1 dan wel 4.2 is een discussie op zich, en verder niet zo relevant voor dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Stpan op 06-02-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Stuff.tv's video review vind ik tot nu toe wel de beste opsomming:

(Laat overigens ook het eerder genoemde whitelisting van apps in Stamina Mode zien)

[ Voor 28% gewijzigd door M-en-M op 06-02-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ga de Sony rom wel een kans geven maar hoop toch ook wel dat de devs het toestel oppakken.
zie graag een 4,2 vanilla rom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:31:
Ik ga de Sony rom wel een kans geven maar hoop toch ook wel dat de devs het toestel oppakken.
zie graag een 4,2 vanilla rom komen.
Mijn enige reden om voorlopig nog niet over te stappen :) Eerst zien wat er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Het feit dat de Xperia T door Codeworkx binnen 2 weken! een volledig werkende CM kreeg en de hardware van de Xperia Z overeenkomt met de Nexus 4 stelt mij gerust. Komende van een Samsung Galaxy S die vrijwel hetzelfde was als de nexus S heeft ervoor gezorgd dat ik tot vandaag de allerlaatste software tot mijn beschikking had. In tegenstelling tot de SGS2 en SGS3 waar vrijwel geen support aan de devs wordt verleend en ik verwacht niet dat dat anders gaat worden met de SGS4.

Ook het feit dat er door het CyanogenMod team niet meer actief voor Exynos wordt ontwikkeld en Xperia Z nu als eerste dit jaar een aantrekkelijk flagship lanceert ben je vrijwel verzekerd van een grote userbase en dev-support, kijk alleen maar naar het aantal reacties hier en op XDA in de desbetreffende topics :D

[ Voor 25% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 06-02-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
arnoutzw schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:53:
Het feit dat de Xperia T door Codeworkx binnen 2 weken! een volledig werkende CM kreeg en de hardware van de Xperia Z overeenkomt met de Nexus 4 stelt mij gerust. Komende van een Samsung Galaxy S die vrijwel hetzelfde was als de nexus S heeft ervoor gezorgd dat ik tot vandaag de allerlaatste software tot mijn beschikking had. In tegenstelling tot de SGS2 en SGS3 waar vrijwel geen support aan de devs wordt verleend en ik verwacht niet dat dat anders gaat worden met de SGS4.

Ook het feit dat er door het CyanogenMod team niet meer actief voor Exynos wordt ontwikkeld en Xperia Z nu als eerste dit jaar een aantrekkelijk flagship lanceert ben je vrijwel verzekerd van een grote userbase en dev-support, kijk alleen maar naar het aantal reacties hier en op XDA in de desbetreffende topics :D
Klopt helemaal. Samsung geeft van een aantal elementen in de telefoon niet genoeg informatie, waardoor CM nooit 100% zal werken. Zo werkt in mijn originele Galaxy S de fm radio niet. Dit probleem is bij latere modellen groter geworden. Ontzettend jammer, dit is voor mij een zeer belangrijk punt als ik een telefoon koop.

Nu heb ik bij de software van Sony minder de neiging deze meteen te vervangen met CM dan de (in mijn ogen) lelijke touchwiz van Samsung. Het is wel lekker om na een jaar daarnaar over te kunnen stappen mocht de support vanuit de fabrikant af gaan nemen. (onvermijdeljik imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: weten jullie of je in het buitenland met een tele2 abbo op internet kan binnen je bundel, of dat het je gewoon extra geld kost? kon het niet vinden op de tele2 site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vlemert schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:16:
[...]

Klopt helemaal. Samsung geeft van een aantal elementen in de telefoon niet genoeg informatie, waardoor CM nooit 100% zal werken. Zo werkt in mijn originele Galaxy S de fm radio niet. Dit probleem is bij latere modellen groter geworden. Ontzettend jammer, dit is voor mij een zeer belangrijk punt als ik een telefoon koop.

Nu heb ik bij de software van Sony minder de neiging deze meteen te vervangen met CM dan de (in mijn ogen) lelijke touchwiz van Samsung. Het is wel lekker om na een jaar daarnaar over te kunnen stappen mocht de support vanuit de fabrikant af gaan nemen. (onvermijdeljik imo)
Ik vind touchwiz niet eens zo verkeerd; maar als de launcher het enige probleem is, dan is flashen een beetje overdreven imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Met Stuff.tv moet je ook altijd een beetje opletten. Ze volgende marketingpraatjes meestal nogal. Waarom? Lucy Hedges van Stuff doet altijd de Sony-dingen en is vrij goed bevriend met de PR-mensen van Sony. Stuff.tv heeft al jaren een vrij grote hoeveelheid Sony-hardware gereviewed vergeleken met andere websites.

Maar het is wel een van de betere video overviews veronderstel ik.

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 06-02-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik ga 'm in ieder geval rooten zodat ik de standaard Browser er op kan zetten, Chrome op Android vind ik echt bagger. (Bovendien heeft deze geen Flash ondersteuning en Quick Controls)
AmbroosV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:25:
Met Stuff.tv moet je ook altijd een beetje opletten. Ze volgende marketingpraatjes meestal nogal. Waarom? Lucy Hedges van Stuff doet altijd de Sony-dingen en is vrij goed bevriend met de PR-mensen van Sony. Stuff.tv heeft al jaren een vrij grote hoeveelheid Sony-hardware gereviewed vergeleken met andere websites.

Jep, ik had het ook puur over de opsomming, Stuff produceert sowieso nauwelijks reviews die inhoudelijk wat waard zijn. (Wel grappig hoe ze heel zachtjes en heel snel "but viewing angles will disappoint" zeggen.)

[ Voor 11% gewijzigd door M-en-M op 06-02-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:29:
Ik ga 'm in ieder geval rooten zodat ik de standaard Browser er op kan zetten, Chrome op Android vind ik echt bagger. (Bovendien heeft deze geen Flash ondersteuning en Quick Controls)
Zit de android Stock browser niet in Sony roms dan?

Op mijn One X vond ik de Stock browser een stuk fijner tov Chrome mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik gebruik al tijden Dolphin. De stock en Chrome browser gebruik ik vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Senor Sjon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:53:
Ik gebruik al tijden Dolphin. De stock en Chrome browser gebruik ik vrijwel nooit.
Klopt Dolphin browser is gewoon de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:50:
[...]

Zit de android Stock browser niet in Sony roms dan?

Op mijn One X vond ik de Stock browser een stuk fijner tov Chrome mobile.
Sinds JB is Chrome de stock browser van android. Beetje jammer alleen dat die geen pagina's kan bewaren voor offline lezen. Bij een upgrade van 4.0 naar 4.1 hou je wel de oude browser schijnbaar maar op de Z en alle andere die standaard met 4.1 gaan komen heb je die niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AmbroosV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:25:

bedankt, ja ben heel benieuwd naar sites als engadget en theverge, wanneer denk je dat die reviews hebben van de xperia z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sick Nick schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Sinds JB is Chrome de stock browser van android. Beetje jammer alleen dat die geen pagina's kan bewaren voor offline lezen. Bij een upgrade van 4.0 naar 4.1 hou je wel de oude browser schijnbaar maar op de Z en alle andere die standaard met 4.1 gaan komen heb je die niet meer.
Oke duidelijk, het ging om een HTC One X en die is idd standaard geleverd met 4.0.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Er is sinds een aantal dagen wel weer een nieuwe Chrome bèta versie die een stuk sneller zou moeten zijn en weer in de buurt moet komen van de snelheid van de stock browser. Google Play: Chrome Beta

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 06-02-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Sick Nick schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Niet helemaal, dat is een keuze aan de fabrikant. AOSP heeft nog gewoon "Browser" als standaard (welke ook gewoon een update heeft ontvangen met 4.1, waarbij de Quick Controls zijn verbeterd), Google en Sony kiezen er voor om deze te vervangen met Chrome op hun toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Blijkbaar beginnen sommige winkels hun demotoestellen binnen te krijgen. Heb gehoord dat enkele Mobistar Centers in België ze al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Xperia Z ook een status LED heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Xperia Z ok een status LED heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:39:
Weet iemand of de Xperia Z ok een status LED heeft?
Ja, heeft ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je ook waar op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als je nou de TS eerst eens leest:
Notificatieledje Rechtsboven - rondje
;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Volgens mij zijn de kijkhoeken prima.
YouTube: Sony Xperia Z 可視角度實測

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Als ik hem binnen heb ga ik in ieder geval een review schrijven...met name de verschillen tov gs3 met CM10. Ben namelijk erg benieuwd of de stock firmware en launcher me bevalt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Nou, je ziet hetzelfde effect als bij de Arc. Alles wordt gewoon een stuk lichter en het contrast een stuk lager, terwijl het wit een beetje gelig wordt.

Maar het is in ieder geval niet zo storend als bij de Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
zou het kijkhoeken verhaal ook iets met die screen protector te maken hebben??? kan de kijkhoeken iig niet ten goede komen...

ik zal ze er ook meteen vanaf halen die screenprotectors gewoon omdat het glas wat kouder en meer 'premium' aanvoelt... ook aan de achterkant...

vond het glas aan de achterkant van de iphone 4(s) altijd geweldig mooi... nu met zo'n groot oppervlak denk ik dat het nog beter tot zijn recht komt :)

edit: ik denk ook niet dat de kijkhoeken erg slecht zullen zijn... maar kijkhoeken van bijv. een one x en een SIII zijn gewoon bizar goed...we zijn erg verwent wat betreft telefoon displays de laatste jaren...
en dat het daar iets onder valt zal me hopenlijk niet te veel storen...

anyways... krijg net een mailtje van coolblue.. 27 feb. mag ik hem verwachten :)

[ Voor 23% gewijzigd door Wolfjerolfje op 06-02-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
arnoutzw schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:00:
Er is sinds een aantal dagen wel weer een nieuwe Chrome bèta versie die een stuk sneller zou moeten zijn en weer in de buurt moet komen van de snelheid van de stock browser. Google Play: Chrome Beta
Bedankt voor de tip! Verschil is duidelijk merkbaar op mijn HOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik blijf Chrome een beetje een jammere evolutie vinden. Ze hadden naar mijn mening op één of andere manier een versie moeten maken die gebruik maakt van de rendering van Android zelf en alleen de skin en syncing van Chrome gebruikt. Bij de stock browser konden de fabrikanten vroeger extreem veel optimaliseren voor hun eigen hardware. Qualcomm bijvoorbeeld hielp Sony erg veel met het versnellen van de stock browser. Dankzij Qualcomm was (en is) Sony ook de enige telefoonbouwer met ondersteuning voor WebGL. Die voordelen vervallen allemaal met Chrome, een browser die zo universeel mogelijk moet zijn. Op een Snapdragon S4 Pro zal het verschil niet zo groot zijn, maar op m'n Xperia S (met een Snapdragon S3) is de stock browser toch wel wat vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
AmbroosV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:11:
Ik blijf Chrome een beetje een jammere evolutie vinden. Ze hadden naar mijn mening op één of andere manier een versie moeten maken die gebruik maakt van de rendering van Android zelf en alleen de skin en syncing van Chrome gebruikt. Bij de stock browser konden de fabrikanten vroeger extreem veel optimaliseren voor hun eigen hardware. Qualcomm bijvoorbeeld hielp Sony erg veel met het versnellen van de stock browser. Dankzij Qualcomm was (en is) Sony ook de enige telefoonbouwer met ondersteuning voor WebGL. Die voordelen vervallen allemaal met Chrome, een browser die zo universeel mogelijk moet zijn. Op een Snapdragon S4 Pro zal het verschil niet zo groot zijn, maar op m'n Xperia S (met een Snapdragon S3) is de stock browser toch wel wat vlotter.
Ik vind chrome vooral ontzettend stroperig en buggy. Niet google-waardig i.v.m. de rest van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
AmbroosV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:11:
Maar die tab synchronisatie maakt verschrikkelijk veel goed voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
boratnl schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:14:
[...]

Maar die tab synchronisatie maakt verschrikkelijk veel goed voor mij...
Inderdaad. Ik vind Chrome voor Android ook niet geweldig (en vooral die betaversie werkt voor geen meter op m'n Xperia S, ik kijk niet uit naar de dag dat die release naar het normale channel komt) maar de tab, bookmark en address bar autocomplete zorgen ervoor dat ik toch Chrome blijf gebruiken.

Ook die font boosting vind ik echt bleh. Kolom-reflow is véél aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:56:
[...]
Ook die font boosting vind ik echt bleh. Kolom-reflow is véél aangenamer.
ik ben niet zo in die termen maar vind het persoonlijk altijd wel fijn als ik zoom op een site en het dan net zo werkt als op een foto. Dus grotere letters maar niet scalen of andere layout.

zoals het nu werkt op me 920 (Wp8) en werkt op iOS. Welke van de twee is dat? En belangrijker nog, doet chrome op de Z dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tekst-reflow is zoals HTC het doet in hun browser:

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 06-02-2013 22:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.