[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:28:
[...]

ik ben niet zo in die termen maar vind het persoonlijk altijd wel fijn als ik zoom op een site en het dan net zo werkt als op een foto. Dus grotere letters maar niet scalen of andere layout.

zoals het nu werkt op me 920 (Wp8) en werkt op iOS. Welke van de twee is dat? En belangrijker nog, doet chrome op de Z dat?
Chrome kan je zelf configureren. Standaard gaat hij tekst in kolommen groot genoeg maken zodat hij leesbaar is over de volledige kolombreedte. Ziet er erg raar uit want dan krijg je een hoop verschillende lettergroottes op één pagina. Je kan in Chrome instellen dat er gewoon niets moet gebeuren en je dus een simpele zoom hebt. Dan moet je om binnen één alinea alles te kunnen lezen een stuk meer scrollen. Op de Z zal dat door het scherpe scherm een minder groot probleem zijn.

De standaardbrowser voor Android (die waarschijnlijk niet meer beschikbaar is op de Z) doet standaard een kolomreflow, te brede kolommen worden bij het inzoomen en dubbeltappen op de kolom in breedte aangepast. Dit geeft soms problemen op websites, maar in het algemeen werkt het best goed. Maar ook daar is het uit te schakelen.

En anders zijn er nog bergen browsers op de Play Store :)

@CLB: Chrome werkt niet zoals die video van HTC!

Voorbeeld - links is zonder scaling, midden is met kolomreflow, rechts is met font boosting (wat Chrome doet).
Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/2012/02/08/1328519673233.png

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 06-02-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zei ik ook niet :p Niet eens over nagedacht, maar ik wil wel m'n HTC browser op m'n ZL :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:34:
Dat zei ik ook niet :p Niet eens over nagedacht, maar ik wil wel m'n HTC browser op m'n ZL :p
Right. Verkeerd begrepen.
Heb in mijn post hierboven een screenshot toegevoegd om het wat te verduidelijken. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar text reflow.

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 06-02-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ooh dat is akelig. Dat heb ik liever niet, puur zoomen for me.

edit: ik reageerde op wat posts terug. Quote is niet doorgekomen zie ik.
thnx voor de uitleg mannen.

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 06-02-2013 22:49 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nog goed dat het uit kan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ben onderweg naar Sony in Badhoevedorp, dus als er specifieke dingen zijn die je wil weten over de Z, dit is je kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
AmbroosV schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:33:
Ik ben onderweg naar Sony in Badhoevedorp, dus als er specifieke dingen zijn die je wil weten over de Z, dit is je kans :P
Ben wel benieuwd of de foto's scherp zijn als je de burst mode gebruikt. Bij mij One X is er een erg groot verschil tussen foto's die "los" geschoten worden en foto's die in de burst mode geschoten worden.

En hier is een filmpje over de viewing-angles:

YouTube: Sony Xperia Z 可視角度實測

Dit stelt me zeker niet teleur!

[ Voor 19% gewijzigd door boratnl op 07-02-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Shit je had wat later moeten gaan, de lunch is altijd wel de moeite waard, althans op de persdagen dan.

Wanneer het Dock beschikbaar komt en voor welke advies prijs zou ik wel graag willen weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 07-02-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
boratnl schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:36:
En hier is een filmpje over de viewing-angles:

YouTube: Sony Xperia Z 可視角度實測

Dit stelt me zeker niet teleur!
Erg strak beeld met prachtige kleuren! Grote kans dat dit mijn volgende gsm gaat worden :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Wanneer het dock komt, waarom deze er niet standaard bij zit (bv voor de periode na de headset). Ook dat er al veel geïnteresseerden voor de ZL zijn en ze deze graag officieel in Nederland zien uitkomen. Waarom is er niet gekozen voor een dubbele launch van de twee toestellen i.p.v. alles op één telefoon?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Doet Whizpr trouwens ook de pr van Sony telefoons? Anders ga ik mijn contact persoon ff mailen om alvast naar de Z te kijken. Ben toch wel benieuwd en deze dagen vast wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:41:
[...]
Shit je had wat later moeten gaan, de lunch is altijd wel de moeite waard, althans op de persdagen dan.
Ik kom helemaal uit het zuiden van Belgisch Limburg, ik ben nog wel even onderweg... Afspraak bij Sony rond 15u, is geen event of persdag. Zit net op de trein richting Amsterdam uit Roosendaal. Wel handig, gratis internet in de trein, hebben wij niet in België. Wij hebben wel stopcontacten :P

Als er tips zijn voor Amsterdam-in-twee-uur, Tweeten naar @AmbroosV graag :P
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:07:
Doet Whizpr trouwens ook de pr van Sony telefoons? Anders ga ik mijn contact persoon ff mailen om alvast naar de Z te kijken. Ben toch wel benieuwd en deze dagen vast wel in de buurt.
Bureau Kellerman doet vrijwel alles voor Sony Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik heb vanochtend de Xperia Z besteld bij Studentmobiel. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de beschikbaarheid van de MDR-1R koptelefoon. CoolBlue en Bol.com hebben de actie van hun website afgehaald en Studentmobiel en GSMwijzer hebben "OP=OP" toegevoegd. Sony zegt echter dat de actie nog lang niet op kan zijn, aangezien deze pas sinds drie dagen loopt.

Wil echt graag die MDR-1R erbij hebben. Mochten jullie dus een keten weten waar je verzekerd bent van de koptelefoon, dan hoor ik dat graag.
M-en-M schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:38:
[...]

Nou, je ziet hetzelfde effect als bij de Arc. Alles wordt gewoon een stuk lichter en het contrast een stuk lager, terwijl het wit een beetje gelig wordt.

Maar het is in ieder geval niet zo storend als bij de Xperia S.
Ik heb op dit moment een iPhone 4S en ook daar is het beeld een beetje gelig van, dat terwijl mijn 3GS een beetje blauwig beeld weergaf, bij Samsung is het beeld ook blauwig. Er is altijd wat afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

AmbroosV schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Ik kom helemaal uit het zuiden van Belgisch Limburg, ik ben nog wel even onderweg... Afspraak bij Sony rond 15u, is geen event of persdag. Zit net op de trein richting Amsterdam uit Roosendaal. Wel handig, gratis internet in de trein, hebben wij niet in België. Wij hebben wel stopcontacten :P

Als er tips zijn voor Amsterdam-in-twee-uur, Tweeten naar @AmbroosV graag :P
Omdat ik anders erg veel moet tweeten en voor sommige vragen meerdere tweets moet gebruiken heb ik hier maar even een lijstje gemaakt in de hoop dat deze gelezen wordt! Bedankt voor de mogelijkheid in ieder geval.

- Beschikt de consumentenversie van de Xperia Z over een ander scherm dan de versie getoond op de CES 2013? Recente berichten over de kijkhoek van het scherm doen dit vermoeden.

- Is er door Sony nog stevig getweakt aan de audio DAC die standaard bij de S4 in zit? Zo ja, wat zijn de belangrijkste verbeteringen ten opzichte van de standaard versie?

- Hoe is de garantie geregeld ten aanzien van waterschade? In de voorwaarden staat het volgende:
"In compliance with IP5/7 and IP5X, Xperia Z is protected against the ingress of dust and is water resistant. Provided that all ports and covers are firmly closed, the phone is (i) protected against low pressure jets of water from all practicable directions in compliance with IP 55; and/or (ii) can be kept under 1 metre of freshwater for up to 30 minutes in compliance with IP 57. The phone is not designed to float or work submerged underwater outside the IP55 or IP57 classification range and should not be exposed to any liquid chemicals. If liquid detection is triggered on the handset or battery, your warranty will be void."
Betekent dit dat als de Xperia Z uiteindelijk verdrinkt in een regenbui doordat de klepjes bijvoorbeeld na verloop van tijd niet meer geheel waterproof zijn dit niet onder de garantie valt?

- Er zit standaard een screen protector op de Sony Xperia Z, mag deze verwijdert worden zonder dat dit van invloed is op de garantie van het toestel? En verder, de screen protector van de Xperia T beschadigt erg snel, maar verwijderen is ook weer niet aan te raden omdat er geen oleophobic coating op het glas zit waardoor vettige vingers erg moeilijk te verwijderen zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de schermen van de One X en Galaxy S3. Hoe zit dat nu?

- De schil van Sony om Android heen lijkt een stuk 'lichter' te zijn dan in het verleden. Waarom is hiervoor gekozen (Ik hoop natuurlijk om Android updates sneller door te kunnen voeren)?

[ Voor 29% gewijzigd door ormagon op 07-02-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Cool. Ik vraag me af hoe het zit met de geluidskwaliteit van de speakers en microfoon, i.v.m. eventuele maatregelen die ze hebben moeten treffen voor de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Bah, ik zag telkens zo'n lelijk NFC logo'tje op productiemodellen van de Z, gelukkig is het maar een sticker:
Afbeeldingslocatie: http://i1156.photobucket.com/albums/p567/sonyvietmedia/xperia_z/xperia_purple_8.jpg

(Ik wilde bijna aan/via Ambroos vragen of deze er ook in NL op zat, gelukkig vond ik de bovenstaande foto toen ik naar voorbeelden zocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor het vragenuurtje:
Gaat Sony ook de komende 1,5 jaar elke nieuwe Android versie updaten naar dit toestel? Hoewel Samsung met dikke-stront-door-trechter-snelheid update, wordt op de SGS2 nog wel 4.1.2 uitgerold. Dus wordt tot augustus 2014 elke Android versie overgebracht voor de Z? Ik noem wat, Android 5.5 in juli 2014, komt deze dan nog naar de Z toe? Het is vrij kansloos om een tweejarig contract te hebben en als volgend jaar de nieuwe lijn toestellen komt, de support te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
chevchelios schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Cool. Ik vraag me af hoe het zit met de geluidskwaliteit van de speakers en microfoon, i.v.m. eventuele maatregelen die ze hebben moeten treffen voor de waterdichtheid.
De luidspreker lijkt in ieder geval beter te klinken dan die van de Butterfly:
[YouTube: http://youtu.be/dP7-VFhZiQg]

Als is die vergelijking misschien een beetje krom, aangezien ze allebei waterdicht zijn. :X

Overigens is het waterdicht maken van een speaker niet zo gigantisch lastig, de enige afwegingen zijn de behuizing en conus, die vaak wat steviger moeten zijn en niet van iets gemaakt mogen zijn wat roest of rot (of oplost, zoals papier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Senor Sjon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:24:
Voor het vragenuurtje:
Gaat Sony ook de komende 1,5 jaar elke nieuwe Android versie updaten naar dit toestel? Hoewel Samsung met dikke-stront-door-trechter-snelheid update, wordt op de SGS2 nog wel 4.1.2 uitgerold. Dus wordt tot augustus 2014 elke Android versie overgebracht voor de Z? Ik noem wat, Android 5.5 in juli 2014, komt deze dan nog naar de Z toe? Het is vrij kansloos om een tweejarig contract te hebben en als volgend jaar de nieuwe lijn toestellen komt, de support te verliezen.
Sony staat toch sowieso niet bekend om het snel of überhaupt updaten van hun toestellen?
Geloof er persoonlijk al niets van dat de update naar 4.2 snel komt zoals ze nu beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dus dan is het een goede vraag toch? De Xperia S is nu 1 jaar oud, maar gevoelsmatig al 2. Welke updates krijgt hij nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Goeie vraag maar ze gaan er waarschijnlijk niets over zeggen Sony kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Aangezien ik op dezelfde stoel als Ambroos heb gezeten en hij hetzelfde feestje als ik tegemoet gaat, ga ik alvast even wat vragen voor hem beantwoorden (wij werken al enige tijd samen):

@ormagon

- Zeker, een aantal hadden gewone LCD TFT's, deze hebben een IPS scherm van Japan Display.

- Durf ik niet te zeggen, heb even met de Z gespeeld, maar die mag Ambroos vragen, alhoewel ik betwijfel of de desbetreffende persoon (waar ik ook gesprek mee heb gehad) daar antwoord op weet.

- Precies zoals het daar staat, als je langer dan een half uur in een meter diepte laat liggen heb je kans op lekken, maar als je bijvoorbeeld in iets anders dan water laat vallen, dan kunnen de zuren in dat vocht het rubber aantasten waardoor als je dit vaak overkomt (bier ongelukjes), op den duur het toestel niet meer water dicht is (na lange tijd).

- Goeie vraag voor Ambroos, maar voor zover ik weet heeft dat 0,0 invloed op de garantie.

- Om updates sneller te kunnen doorvoeren, maar om ook zo min mogelijk belastend te zijn op de hardware, zodat alles lekke

@Senor Sjon

- Ga maar uit van iig een jaar (denk wel ander half jaar, er is ontzettend veel te doen om dit toestel), maar durf daar verder geen uitspraak over te doen, ik ben bang dat diegene van dat gesprek (waar ik ook gesprek mee heb gehad) daar ook weinig van weet en uitspraak over mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Is het niet zo dat Google fabrikanten heeft gedwongen 18 maanden support te geven? (en ja ik weet dat dat niet betekent dat de support snel zal zijn, ik verwacht 4.2 dus ook niet heel snel op de Z te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Dimiz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:45:
Aangezien ik op dezelfde stoel als Ambroos heb gezeten en hij hetzelfde feestje als ik tegemoet gaat, ga ik alvast even wat vragen voor hem beantwoorden (wij werken al enige tijd samen):

@ormagon

- Precies zoals het daar staat, als je langer dan een half uur in een meter diepte laat liggen heb je kans op lekken, maar als je bijvoorbeeld in iets anders dan water laat vallen, dan kunnen de zuren in dat vocht het rubber aantasten waardoor als je dit vaak overkomt (bier ongelukjes), op den duur het toestel niet meer water dicht is (na lange tijd).
Bedankt voor je antwoorden :), maar het bovenstaande antwoord dekt volgens mij de lading niet helemaal. Er staat namelijk dat wanneer de boel intern nat wordt, de garantie verloopt. Mijn vraag is, stel de rubbertjes slijten (gewoon gebruiksslijtage) en over anderhalf jaar fiets ik door de regen en valt mijn Xperia Z uit, waterschade. Volgens de voorwaarden is mijn mobiel intern nat geworden en verloopt dus mijn garantie. Dus is het waterdichte wel een claim, maar niet door de garantie gedekt. Want als mijn mobiel toch van binnen nat wordt verloopt mijn garantie altijd, ongeacht de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Vlemert schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:49:
Is het niet zo dat Google fabrikanten heeft gedwongen 18 maanden support te geven? (en ja ik weet dat dat niet betekent dat de support snel zal zijn, ik verwacht 4.2 dus ook niet heel snel op de Z te zien)
Dat waren vage afspraken ja.... :/

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2385143,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Naar mijn weten wordt het wel gedekt, als jij de waterdichtheid op de juiste manier gebruikt (dus strikt alleen water). Vinden zij dusdanig veel slijtage door zuren (wat kan, en zeker niet gek is na ander half jaar), en er is interne waterschade, dan zal dit niet gedekt worden.

Ik zal deze vraag overigens ook nog even doorzetten naar de technische man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:01
CerandoX.nl schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:08:
Ik heb vanochtend de Xperia Z besteld bij Studentmobiel. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de beschikbaarheid van de MDR-1R koptelefoon. CoolBlue en Bol.com hebben de actie van hun website afgehaald en Studentmobiel en GSMwijzer hebben "OP=OP" toegevoegd. Sony zegt echter dat de actie nog lang niet op kan zijn, aangezien deze pas sinds drie dagen loopt.

Wil echt graag die MDR-1R erbij hebben. Mochten jullie dus een keten weten waar je verzekerd bent van de koptelefoon, dan hoor ik dat graag.

[...]

Ik heb op dit moment een iPhone 4S en ook daar is het beeld een beetje gelig van, dat terwijl mijn 3GS een beetje blauwig beeld weergaf, bij Samsung is het beeld ook blauwig. Er is altijd wat afwijking.
Hoe weet je dat van sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimiz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:25:
Naar mijn weten wordt het wel gedekt, als jij de waterdichtheid op de juiste manier gebruikt (dus strikt alleen water). Vinden zij dusdanig veel slijtage door zuren (wat kan, en zeker niet gek is na ander half jaar), en er is interne waterschade, dan zal dit niet gedekt worden.

Ik zal deze vraag overigens ook nog even doorzetten naar de technische man.
Ik denk dat je uiteindelijk niets geen aanspraak maakt bij waterschade. Zo is het nu en zo zal het blijven aangezien Sony of de verzekeraar moelijk kan zien hoe jij de schade hebt veroorzaakt. De kans op waterschade is alleen erg klein met dit toestel. Ook als je de klepjes open hebt en er spatwater op de connectoren komt zal er zo goed als zeker niets aan de hand zijn. 2 jaar lang de telefoon altijd onder de douche gebruiken lijkt mij ook geen goed idee... vragen om problemen is dat.

Wat ik trouwens wel kan voorstellen is dat bv verzekeraars een korting geven op de verzekering bij dit soort gecertificeerde toestellen. Denk alleen dat er dan wel heel wat toestellen bij moeten komen die (spat)waterdicht zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL

Mooi filmpje :P van alle scenarios die deze telefoon zou moeten kunnen overleven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat je uiteindelijk niets geen aanspraak maakt bij waterschade. Zo is het nu en zo zal het blijven aangezien Sony of de verzekeraar moelijk kan zien hoe jij de schade hebt veroorzaakt. De kans op waterschade is alleen erg klein met dit toestel. Ook als je de klepjes open hebt en er spatwater op de connectoren komt zal er zo goed als zeker niets aan de hand zijn. 2 jaar lang de telefoon altijd onder de douche gebruiken lijkt mij ook geen goed idee... vragen om problemen is dat.

Wat ik trouwens wel kan voorstellen is dat bv verzekeraars een korting geven op de verzekering bij dit soort gecertificeerde toestellen. Denk alleen dat er dan wel heel wat toestellen bij moeten komen die (spat)waterdicht zijn.
En vanwege dit soort onduidelijkheden vind ik het een mooie vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Dat kunnen ze dus wel zien, als jij namelijk de waterbestendigheid gebruikt zoals ie bedoeld is (max half uur in max 1 meter water) dan komt er geen slijtage, maar al het andere vocht bevat zuren wat het rubber aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03

aKra

Intentionally left blank.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

:P
Dimiz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:48:
[...]

Dat kunnen ze dus wel zien, als jij namelijk de waterbestendigheid gebruikt zoals ie bedoeld is (max half uur in max 1 meter water) dan komt er geen slijtage, maar al het andere vocht bevat zuren wat het rubber aantast.
Ik heb het over gebruiksslijtage. Als ik in 1.5 jaar tijd 1000x het klepje van de jack en 500x die van de usb gebruik kan ik me voorstellen dat er een minieme hoeveelheid slijtage ontstaat waardoor mijn mobiel niet meer geheel waterdicht is. Volgens jou zou het wel binnen de garantie vallen als deze dan door regen of een plons in het toilet zou overlijden? In dat geval vind ik het erg onfortuinlijk geformuleerd in de voorwaarden en open voor eigen (Sony's?) interpretatie.

[ Voor 5% gewijzigd door ormagon op 07-02-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
ormagon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:23:
:P
[...]

Ik heb het over gebruiksslijtage. Als ik in 1.5 jaar tijd 1000x het klepje van jack en 500x die van de usb gebruik kan ik me voorstellen dat er een minieme hoeveelheid slijtage ontstaat waardoor mijn mobiel niet meer waterdicht is. Volgens jou zou dat wel binnen de garantie vallen? In dat geval vind ik het erg onfortuinlijk geformuleerd in de voorwaarden en open voor eigen (Sony's?) Interpretatie.
Na bijna een jaar met de Xperia S en het ook enigszins onhandige usbklepje, waar ik niet voorzichtig mee heb gedaan, kan ik geen sllijtage ontdekken. Hooguit is het plastic waarmee het klepje vastzit, iets minder elastisch.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

laarom schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:29:
[...]

Na bijna een jaar met de Xperia S en het ook enigszins onhandige usbklepje, waar ik niet voorzichtig mee heb gedaan, kan ik geen sllijtage ontdekken. Hooguit is het plastic waarmee het klepje vastzit, iets minder elastisch.
Dat geloof ik meteen, zeg ook niet dat het een zekerheid is, maar denk wel dat het zou kunnen gebeuren (zo miniem dat je het misschien niet ziet, maar je telefoon het na 20 minuten in bad wel voelt). En dan wil ik graag weten wat binnen de garantie valt bij een door Sony geadverteerde en gecertificeerde waterdichte telefoon. Nogmaals even de formulering van de voorwaarden:
"In compliance with IP5/7 and IP5X, Xperia Z is protected against the ingress of dust and is water resistant. Provided that all ports and covers are firmly closed, the phone is (i) protected against low pressure jets of water from all practicable directions in compliance with IP 55; and/or (ii) can be kept under 1 metre of freshwater for up to 30 minutes in compliance with IP 57. The phone is not designed to float or work submerged underwater outside the IP55 or IP57 classification range and should not be exposed to any liquid chemicals. If liquid detection is triggered on the handset or battery, your warranty will be void."
Daar staat specifiek liquid detection en niet chemical liquid detection o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpatje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05-2013
het komt er gewoon op neer dat je er niet mee moet gaan zwemmen

en dat als hij in je broek zit tijdens een regebuitje dat hij niet kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Wat betreft de klepjes, dit is een vebruiksonderwerp, net als connectoren naar een aantal jaar, dat wordt allemaal wat minder, en is dus je eigen verantwoordelijkheid ben ik bang, pin me hier niet op vast, maar volgens mij gaat het zo altijd bij dit soort dingen (ook bij andere merken).

Zoals ik eerder al vermeldde, ik zal dit doorzetten naar de technische man zodat hier wat meer duidelijkheid over ontstaat. Meer kan ik er nu niet over zeggen. Ik hoop dat Ambroos met meer informatie komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
djpatje schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:57:
het komt er gewoon op neer dat je er niet mee moet gaan zwemmen

en dat als hij in je broek zit tijdens een regebuitje dat hij niet kapot is
Hij kon toch een uur in maximaal 1 meter water? Dan zou je hem dus gewoon in de broek van je zwembroek kunnen laten, zolang je er elke 59minuten even uit gaat en aan het oppervlak blijft zit je safe toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpatje
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Hij kon toch een uur in maximaal 1 meter water? Dan zou je hem dus gewoon in de broek van je zwembroek kunnen laten, zolang je er elke 59minuten even uit gaat en aan het oppervlak blijft zit je safe toch? :)
jij hebt hem door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:20
Donstil schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Hij kan een half uur lang max. 1 meter onder water.
Maar in de meeste zwembaden is je zwembroek al gauw meer dan een meter diep :p
Dus ik zou het er niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Plus een zwembad heeft chloor, dat is vast niet fijn voor scherm/behuizing/klepjes etc. Hetzelfde voor zeewater maar dan met zout, dat tast ook van alles aan.

Overigens kunnen we speculeren wat wel/niet werkt. Maar dat ding is waterdicht en die claim is gebaseerd op het feit dat het bepaalde kwaliteitstesten van een bepaalde standaard heeft doorstaan. Ik ga er voor het gemak gewoon van uit dat dat best wel waterdicht is en goed genoeg voor normaal gebruik.

Voor specifieke situaties zou ik zeggen, verdiep je in die standaard voordat je wat uitvreet.

[ Voor 13% gewijzigd door Stpan op 07-02-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Stpan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:14:
Plus een zwembad heeft chloor, dat is vast niet fijn voor scherm/behuizing/klepjes etc. Hetzelfde voor zeewater maar dan met zout, dat tast ook van alles aan.

Overigens kunnen we speculeren wat wel/niet werkt. Maar dat ding is waterdicht en die claim is gebaseerd op het feit dat het bepaalde kwaliteitstesten van een bepaalde standaard heeft doorstaan. Ik ga er voor het gemak gewoon van uit dat dat best wel waterdicht is.
Dat doe ik ook, het gaat hier puur om wat de garantie eromheen doet. Want een voorwerp dat je behandelt als waterdicht (binnen de perken natuurlijk) omdat hiermee wordt geadverteerd, wil je ook graag van hebben dat de garantie ernaar is. Als je camera stuk gaat uit het niets wil je daar ook mee terug kunnen gaan naar de fabrikant. Zelfde als een waterdichte mobiel die niet meer waterdicht blijkt te zijn (buiten je eigen fout om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpatje
natuurlijk snapt iedereen dat je het ding niet moet rammen en verdrinken

maar het is inderdaad ook zo dat het niet de bedoeling is dat wanneer ik elke dag door de regen fiets oid dat hij zomaar kapot is

want in regen zitten ook zuren en niemand laat zijn mobiel in gedistileerd water vallen dus ik vraag mij a hoe die garantie werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kunnen we speculeren wat wel/niet werkt. Maar dat ding is waterdicht en die claim is gebaseerd op het feit dat het bepaalde kwaliteitstesten van een bepaalde standaard heeft doorstaan. Ik ga er voor het gemak gewoon van uit dat dat best wel waterdicht is en goed genoeg voor normaal gebruik.

Voor specifieke situaties zou ik zeggen, verdiep je in die standaard voordat je wat uitvreet.
Klopt. Ik denk dat als je het gebruik gaat aanpassen, bv vaak en lang onderdompelen, dat je dan dus best eens in de problemen kunt komen. Of dat nu door slijtage, ouderdom of chemicalien komt, het is allemaal mogelijk lijkt mij. Als je gewoon water probeert te vermijden zoals nu ook het geval dan ga je gewoon zeker geen waterschade oplopen. Dat is ook de reden dat ik wel blij hiermee ben. Mijn vorige 2 telefoons hebben allebij een vorm van waterschade gehad (enkele stickers op de telefoon werden rood ipv blank). Bij de een was de camera daardoor kapot en deze de power-button (erg irritant). Ik moet nog zien of ze coulant zijn als er een sticker getriggerd is voor waterschade, ongeacht de claim die ze doen. Je begeeft je gewoon erg op het vlak van onzorgvuldig gebruik (standaard verhaal verzekering).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
XNL073 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Hij kan een half uur lang max. 1 meter onder water.
Maar in de meeste zwembaden is je zwembroek al gauw meer dan een meter diep :p
Dus ik zou het er niet op wagen.
Oke de wildwaterbaan dan, dat is maar een paar cm water ;)
Afspoelen met normaal water dan maar. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 07-02-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Hopelijk komt Studentmobiel ook met een vroege levering. Ik ben normaal nooit zo hyped voor een telefoon, maar nu wil ik hem toch wel graag zo snel mogelijk hebben :P

Ik kijk uit naar je impressies Ambroos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:14:
Ik ben verder net benaderd door de winkel waar ik mijn Z heb besteld en door KPN (los van elkaar) dat ze de telefoon hoogstwaarschijnlijk eind volgende week uitleveren, zoniet dan het begin van de week daarop. Ruim een week eerder dan gepland.
Nice! Waar heb je m besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Laatst online: 28-04 19:15
Heb m ook sinds gisteren maar ben niet echt onder de indruk van het scherm. De kijkhoek is gewoon slecht en vind het scherm van m'n One X gewoon beter met z'n lagere resolutie. Ik merk wel dat het toestel iets sneller is. Als je m wat langer in de hand hebt wordt het ook wat minder fijn, ik denk dat dat komt door z'n rechte lijnen. Ga er nu eerst een paar dagen mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nog iets over de ZL gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Haha inderdaad, maar de leverdatum schijnt vervroegd te zijn naar eind volgende week (in ieder geval voor belsimpel)! Zie het levertijden en prijzen forum van de Z voor meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Danner001 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:31:
Haha inderdaad, maar de leverdatum schijnt vervroegd te zijn naar eind volgende week (in ieder geval voor belsimpel)! Zie het levertijden en prijzen forum van de Z voor meer info!
Is niet zo. Over 3 weken exact komt die uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ja, dat van die grijze navigatie- en statusbalk begon me ook al op te vallen. Ik vind het een beetje vreemde keuze van Sony om alles zo'n "slecht contrast" grijs kleurtje mee te geven, eerlijk gezegd. :p (Niet alleen de balken, ook de standaard achtergrond en systeeminstellingen moeten er aan geloven. Dan had ik liever iets gezien als het wit dat door HTC en Oppo wordt gebruikt.)

Overigens een leuk filmpje van Vodafone Australia:
[YouTube: http://youtu.be/IqYaSPRAL7Y]
Kortom, het touchscreen werkt (natuurlijk) niet onderwater, maar ook de Wet Finger Tracking werkt niet uitstekend. Dus een track wisselen en een telefoontje aannemen onder de douche kan misschien wel, maar browsen of iets typen zal wat lastiger gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door M-en-M op 07-02-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:21
M-en-M schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:32:
Ja, dat van die grijze navigatie- en statusbalk begon me ook al op te vallen. Ik vind het een beetje vreemde keuze van Sony om alles zo'n "slecht contrast" grijs kleurtje mee te geven, eerlijk gezegd. :p (Niet alleen de balken, ook de standaard achtergrond en systeeminstellingen moeten er aan geloven. Dan had ik liever iets gezien als het wit dat door HTC en Oppo wordt gebruikt.)

Overigens een leuk filmpje van Vodafone Australia:
[video]
Kortom, het touchscreen werkt (natuurlijk) niet onderwater, maar ook de Wet Finger Tracking werkt niet uitstekend. Dus een track wisselen en een telefoontje aannemen onder de douche kan misschien wel, maar browsen of iets typen zal wat lastiger gaan.
Ik ben bang dat er echt mensen zijn die onder de douche nog zouden willen whatsappen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
migchiell schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Ik ben bang dat er echt mensen zijn die onder de douche nog zouden willen whatsappen :-)
zeker... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de knoppen onderaan lichter zijn geworden vind ik zelf een pluspunt, nu heeft de xperia z een minder grote kin :P Kan je het ook een andere kleur geven?

Kan je al wat meer vertellen over de kijkhoeken en de kwaliteit van het scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV hoe is de kijkhoek?
migchiell schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Ik kan niet wachten om te bellen onder de douche, lijkt me geweldig.

Edit: Net zoals radio luisteren, ik leg nu mijn iPad vaak op het badmeubel zodat ik in de morgen nog wat radio kan opvangen onder de douche. Dat doe ik straks op mijn Z natuurlijk die ik gewoon in het zeepbakje leg :)
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:45:
Dat de knoppen onderaan lichter zijn geworden vind ik zelf een pluspunt, nu heeft de xperia z een minder grote kin :P Kan je het ook een andere kleur geven?

Kan je al wat meer vertellen over de kijkhoeken en de kwaliteit van het scherm?
Vind het zelf juist mooi als het zwart achter de knoppen net zo donker is als de behuizing. Zo valt het mooi weg.

Dat is naar mijn mening het enige pluspunt aan een Amoled schermpje.

[ Voor 58% gewijzigd door Donstil op 07-02-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Voor de mensen die de techniek achter wet finger tracking willen weten:

http://bit.ly/W0CQXQ

Erg interessant en legt ook duidelijk de limitaties uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde als op de HTC One X+ :p Alleen is dat 60GB ruimte voor apps en games ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Ik heb besloten om de Xperia Z te bestellen via studentmobiel.nl
Echter heb ik een vraag over deze site.
Ik heb op het moment een lopend abbo en zie NERGENS een veld waarbij ik kan invullen wat de startdatum zou moeten zijn van dit abbo dat ik wil bestellen :/
Ik heb onder alle kopjes (Algemeen,verzending,legetimatiegegevens en betaalgegevens) gekeken maar zie dat nergens staan... of word dit automatisch geregeld als je voor de optie nummerbehoud kiest?

Groet, Viktor

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpatje
als het goed is kan je kiezen dat de koerier met jouw het contract afneemt moet je handtekening zetten en dan kan je het nog invullen op het papier

althans zo ging het bij mijn vorige contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb besloten om de Xperia Z te bestellen via studentmobiel.nl
Echter heb ik een vraag over deze site.
Ik heb op het moment een lopend abbo en zie NERGENS een veld waarbij ik kan invullen wat de startdatum zou moeten zijn van dit abbo dat ik wil bestellen
Ik heb onder alle kopjes (Algemeen,verzending,legetimatiegegevens en betaalgegevens) gekeken maar zie dat nergens staan... of word dit automatisch geregeld als je voor de optie nummerbehoud kiest?

Groet, Viktor
Misschien een heeeeel gek idee, maar bellen met studentmobiel 8)7

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst gelezen dat het bij de Z mogelijk is om tijdens een videoopname een foto te schieten... nou vraag ik me af of het ook mogelijk is om tijdens het afspelen van een eerder gemaakte video een foto te schieten, of een screenshot bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dutchzilla schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:29:
[...]

De 920 maakt helaas ook geen beste foto's
wat je gezien hebt in de filmpjes van nokia is broodje aap.
wilde eerst de 920 kopen, maar de foto kwaliteit is gewoon niet denderend.
en windows phone helaas nog niet op volle toeren om mij te overtuigen.
ik heb nu sinds de laatste week van oktober een 920. Kan toch echt wel mooi foto's maken maar je moet weten wat je doet, simpel point and shoot is niet altijd even best nee.

voor het echte werk pak ik een 7D dus als de Sony gewoon middelmatige (of betere) foto's maakt ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Is het mogelijk om mijn muziek van mijn spotify premium naar de externe sd kaart te laten downloaden anders is men 16GB vlug vol?
Thx voor het antwoord en super nu al veel info te lezen over dit super dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik had ook toestemming van Sony NL, maar van hogerop (eigenlijk wel héél hoog) zijn er nieuwe instructies gekomen. Sorry!

[ Voor 56% gewijzigd door AmbroosV op 09-02-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Apart, maar goed, je zult er wel niet meer over mogen zeggen :P

Heb in ieder geval alles met plezier gelezen en kan niet wachten tot mijn Z binnenkomt! (past vast ook goed bij z'n Vaio naamgenoot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
AmbroosV schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:20:
Ik had ook toestemming van Sony NL, maar van hogerop (eigenlijk wel héél hoog) zijn er nieuwe instructies gekomen. Sorry!
Ik ga er dus vanuit dat de top besloten heeft dat de reviews van de Z pas vanaf een bepaalde datum online mogen komen en dat jij daar ook bij hoort? En dus pas vanaf die datum over je toestel mag praten?

Wel raar dat de review op stuff.tv er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
AmbroosV schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:20:
Ik snap het niet, dankzij jou zullen er heel veel mensen een pre order plaatsen.. Geef die mensen van Sony Benelux/Badhoevedorp effe een reality check please...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vinand schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:30:
[...]

Ik snap het niet, dankzij jou zullen er heel veel mensen een pre order plaatsen.. Geef die mensen van Sony Benelux/Badhoevedorp effe een reality check please...
Komt van veel (verrassend veel) hogerop, voor Benelux was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
AmbroosV schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:30:
[...]

Komt van veel (verrassend veel) hogerop, voor Benelux was er geen probleem.
Die Kazou stelt niks voor joh, hij bluft gewoon, gewoon lekker doorgaan met info verspreiden... :+

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Altijd zeggen dus "deze screenshots vond ik online" of "ik hoorde dat ........." zit je safe.
Deadsy schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:23:
[...]
Wel raar dat de review op stuff.tv er nog is.
Vind je dat een review? Dat is niet meer dan de filmpjes die op of net na de CES kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
zedzed1 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:37:
Als sony zich zo opstelt vraag ik mij af of ik de sony nog wel ga bestellen
Ze moeten hoogstwaarschijnlijk intern nog vanalles regelen en er zijn een paar dingen sneller gegaan dan verwacht. Noem het een tijdelijke synchronisatieafwijking.

Maar op de vele andere video's en reviews afgaand kan ik alleen maar zeggen dat de Xperia Z me een geweldige telefoon lijkt.

[ Voor 30% gewijzigd door AmbroosV op 09-02-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
AmbroosV schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:46:
[...]

Dat is inderdaad overdreven. Wat ik doe voor Sony Mobile (een soort van Ambassador-samenwerking) is helemaal nieuw voor hun. In de VS heeft Sony Electronics al een paar Ambassadors gehad, maar voor de rest is alles nieuw. Ze moeten hoogstwaarschijnlijk intern nog vanalles regelen.

Maar op de vele andere video's en reviews afgaand kan ik alleen maar zeggen dat de Xperia Z me een geweldige telefoon lijkt.
Als je zo de filmpjes and reviews en zo leest, hoe lang gaat de batterij dan mee bij intensief gebruik?

En heb je ergens toevallig gelezen of de XZ ook met handschoenen werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Bacara op 08-02-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
[...]

Dat is inderdaad overdreven. Wat ik doe voor Sony Mobile (een soort van Ambassador-samenwerking) is helemaal nieuw voor hun. In de VS heeft Sony Electronics al een paar Ambassadors gehad, maar voor de rest is alles nieuw. Ze moeten hoogstwaarschijnlijk intern nog vanalles regelen.

"lijkt" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hahaha, mooi verwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dit is natuurlijk geweldige gratis reclame, je strikt per land of regio wat jongeren, geeft ze een gratis gsm (misschien 1 of 1 per jaar) en ze gaan reclame voor je maken op diverse fora en social media.

Voor de prijs van 1 billboard langs de A15 welke er maar 2 weken blijft staan/hangen geef je wel 100 mobieltjes weg.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 08-02-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
Donstil schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:33:
Altijd zeggen dus "deze screenshots vond ik online" of "ik hoorde dat ........." zit je safe.

[...]

Vind je dat een review? Dat is niet meer dan de filmpjes die op of net na de CES kwamen.
Het is geen goede review maar het is wel iets meer dan alleen een paar filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
[...]

Beetje kinderachtig is het, bij sony is er toch wel een beleid!!! Ze kunnen toch normaal nadenken wat de gevolgen zijn van het geven van de xperia z aan een "soort" particulier. Een bedrijf als sony denkt in de trant van oorzaak en gevolg.

Inderdaad wat je al zegt mijn keus hangt daar niet van af en zal de xperia z gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

JaY- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:42:
Heb ik overigens tot nu toe iets gemist, ik kan namelijk de micro usb poort moeilijk ontdekken. Mijn vermoeden is dat deze van voren gezien aan de linker zijkant helemaal bovenaan zit. Klopt dat?

Voor mij persoonlijk een afknapper, aangezien dat een hele onhandige positie is in combinatie met mijn oplaad-speakerdock...
Heeft iemand hem al ontdekt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
JaY- schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:35:
[...]

Wat je vermoedde klopt, hij zit linksboven.
Afbeeldingslocatie: http://www.lowyat.net/wp-content/uploads/2013/01/xperia-z-ports.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
JaY- schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:35:
[...]
Lijkt inderdaad linksboven te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://amanandandroid.files.wordpress.com/2013/01/xperia-z-sd_usb_cover_out.png
Edit: oeps, m'n zoektocht duurde te lang :+

[ Voor 7% gewijzigd door Myedvyed op 08-02-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar alle reacties van vrijdag tussen 11.40 en 17.50 zijn gebleven? Komt het vaker voor dat er in een topic geschrapt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei ... geheimzinnig gedoe van Sony dus , is wat ik opmaak uit de laatste reacties.... Dat zit me totaal niet lekker.. binnen 2 weken viel er nog te annuleren toch? Want dan ga ik snel nog ff verder zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:27:
Oei ... geheimzinnig gedoe van Sony dus , is wat ik opmaak uit de laatste reacties.... Dat zit me totaal niet lekker.. binnen 2 weken viel er nog te annuleren toch? Want dan ga ik snel nog ff verder zoeken.....
Zo is het niet helemaal. Er zijn een paar dingen sneller gegaan dan verwacht waardoor de afdelingen hogerop even niet helemaal weten wat er aan het gebeuren is. Daarom staat er nu tijdelijk een stop op wat ik aan het doen was. Heeft eigenlijk niets met het toestel te maken, is een interne communicatiekwestie. Ik heb daardoor een paar dingen moeten laten verwijderen/aanpassen.

Mijn excuses dus voor de verwijderde/aangepaste berichten -O- Is voor niemand fijn en niet echt overzichtelijk, maar ik hoop het later nog meer dan goed te kunnen gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Zeg, Ambroos, dit is niet zozeer een vraag over het toestel zelf maar over de garantie regeling van Sony, dus ik neem aan dat het mag, en gezien jij "connecties" hebt hoop ik dat je er licht op kunt schijnen:

Het is inmiddels bekend dat er een "shatter proof" film op het scherm van de Z zit; als ik deze om wat voor reden dan ook er af haal (er zit een kras op, of omdat het het beeld verslechterd zoals bij de T), heeft dit invloed op de garantie? (Klinkt misschien vreemd, maar het is wel iets dat ze kunnen zien en mogelijk een averechts effect heeft op de duurzaamheid van het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok .... kwam op mij enigzins over alsof Sony iets te verbergen had over het toestel dat op deze manier misschien boven water zou kunnen komen ....

Maar als ik het goed begrijp liggen vanaf vandaag de Z's in Japan in de winkel.... dan kunnen discussies en vergelijkingen op fora door particulieren toch zowiezo niet meer voorkomen worden lijkt mij...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:27:
Hoe kan je nou op basis hiervan willen annuleren man :') Sowieso als je gelezen had dan zag je dat Ambroos louter positief was, en als dan ineens die berichten verdwenen zijn snap jij toch ook wel dat dat te maken heeft met zijn nieuwe functie voor Sony en een toestel dat nog niet uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

AmbroosV schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:30:
[...]

Zo is het niet helemaal. Er zijn een paar dingen sneller gegaan dan verwacht waardoor de afdelingen hogerop even niet helemaal weten wat er aan het gebeuren is. Daarom staat er nu tijdelijk een stop op wat ik aan het doen was. Heeft eigenlijk niets met het toestel te maken, is een interne communicatiekwestie. Ik heb daardoor een paar dingen moeten laten verwijderen/aanpassen.

Mijn excuses dus voor de verwijderde/aangepaste berichten -O- Is voor niemand fijn en niet echt overzichtelijk, maar ik hoop het later nog meer dan goed te kunnen gaan maken!
Of het nou een "interne communicatiekwestie" is of niet.. erg handig blijft het niet.. Je hebt iemand rondlopen die enthousiast is over een toestel, een bepaalde doelgroep kan bereiken en vervolgens zeg je.. Je mag er niks meer over melden.

Daar krijg ik een negatieve vibe bij.. en denk ik.. hebben ze wat te verbergen? over 2 weken komt dat toestel uit.. het is niet dat het een prototype is welke over een half jaar is gepland waardoor een review/test/gebruikerservaring niet zou gaan om het uiteindelijke toestel, dat zou het minder eerlijk maken voor Sony.. Nu denk ik gewoon.. iemand heeft het toestel als eerste.. laat hem of haar daar lekker over typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Ik vraag me af tot wanneer het embargo loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jongens. Wacht nu nu eerst eens de reviews van sites als TheVerge en Engadget af. Daar bazeer ik altijd een hoop op. TheVerge is altijd negatief over Sony toestellen, kan me niet voorstellen dat dat met deze mooie Xperia Z ook nog is...Gok over een week dat er reviews online komen.

[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 09-02-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Bedenk wel dat bij zwemmen er (lokale) drukverschillen ontstaan door je beweging en dit voor een equivalente druk van meer dan 1 meter diepte kan zorgen en de specificatie '60 minuten 1 meter' dus niet opgaat voor beweging onder water.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sua schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:05:
Bedenk wel dat bij zwemmen er (lokale) drukverschillen ontstaan door je beweging en dit voor een equivalente druk van meer dan 1 meter diepte kan zorgen en de specificatie '60 minuten 1 meter' dus niet opgaat voor beweging onder water.
Ik denk dat het zowiezo niet de bedoeling is om met het toestel te gaan zwemmen... Ik zou zeggen gebruik het toestel zoals je elk ander toestel zou gebruiken.... voorzichtig dus ... de extra stevigheid van de Z zal er voor zorgen dat je er dan langer plezier van hebt omdat de kans groter is dat hij een ongelukje zou overleven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 01:06:
[...]

Hoe kan je nou op basis hiervan willen annuleren man :') Sowieso als je gelezen had dan zag je dat Ambroos louter positief was, en als dan ineens die berichten verdwenen zijn snap jij toch ook wel dat dat te maken heeft met zijn nieuwe functie voor Sony en een toestel dat nog niet uit is...
Misschien idd een iets te impulsieve reactie... maar schrok even flink door de aktie van sony... Het is tenslotte wel zo dat ik door het abonnement 2 jaar aan het toestel vast zit.... Dan moet je er toch niet aan denken dat er veel gebreken om de hoek komen kijken.... Blijft hoe dan ook een risico van een pre order..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
Weet iemand of de Z oleophobic coating heeft? De T heeft dat namelijk niet als je voorgeplakte screenprotector er af haalt. Ik weet dat ik de Z en T niet direct mag vergelijken, maar zou wel bijna een dealbreaker voor mij zijn als de Z geen oleophobic coating heeft. Of ik moet hopen dat het totaal niet nodig is om de screenprotector er af te halen, maar ben er huiverig om.

Ga nu off-topic, maar wil zoiets als een Sony smart wireless headset pro voor mijn toekomstige Z. Alleen zitten er voor mij onnodige dingen op/bij en is ie daardoor een beetje duur naar mij mening. Ik hoef alleen bluetooth gestreamde muziek, clipje en de mogelijkheid om je eigen oordoppen in te pluggen. Zouden jullie mij advies hier over kunnen geven?

YouTube: Xperia T is Scratch Resistant *Video Response*

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
An1mA schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:00:
Weet iemand of de Z oleophobic coating heeft? De T heeft dat namelijk niet als je voorgeplakte screenprotector er af haalt. Ik weet dat ik de Z en T niet direct mag vergelijken, maar zou wel bijna een dealbreaker voor mij zijn als de Z geen oleophobic coating heeft. Of ik moet hopen dat het totaal niet nodig is om de screenprotector er af te halen, maar ben er huiverig om.

Ga nu off-topic, maar wil zoiets als een Sony smart wireless headset pro voor mijn toekomstige Z. Alleen zitten er voor mij onnodige dingen op/bij en is ie daardoor een beetje duur naar mij mening. Ik hoef alleen bluetooth gestreamde muziek, clipje en de mogelijkheid om je eigen oordoppen in te pluggen. Zouden jullie er mij advies op kunnen geven?

YouTube: Xperia T is Scratch Resistant *Video Response*
Deze komt er binnenkort ook aan:
http://www.sonymobile.com...-bluetooth-headset-sbh20/

Heb je ook nog wat aan die NFC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
Zoiets zoek ik dus precies. Nu hopen dat ie niet al te prijzig is, praten namelijk wel over Sony ^^ Ben benieuwd of er goede dacs er in zitten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klemmer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:03
Ik heb hier een Sony MW600 , die doet precies wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
An1mA schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:00:
De screenprotector zit er niet voor niets op ben ik bang, waarom ze het doen was ik nog niet helemaal achter maar het ontbreken van oleophobic coating op het scherm zou het misschien wel eens kunnen zijn.

Zou erg jammer zijn als de Z dat niet zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
An1mA schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:07:
[...]

Zoiets zoek ik dus precies. Nu hopen dat ie niet al te prijzig is, praten namelijk wel over Sony ^^ Ben benieuwd of er goede dacs er in zitten.
Had de verkeerde link, 45 euro volgens sony site in ieder geval:
http://shop.sonymobile.co...et-sbh20-black/1270-7816/
Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.