Chrome kan je zelf configureren. Standaard gaat hij tekst in kolommen groot genoeg maken zodat hij leesbaar is over de volledige kolombreedte. Ziet er erg raar uit want dan krijg je een hoop verschillende lettergroottes op één pagina. Je kan in Chrome instellen dat er gewoon niets moet gebeuren en je dus een simpele zoom hebt. Dan moet je om binnen één alinea alles te kunnen lezen een stuk meer scrollen. Op de Z zal dat door het scherpe scherm een minder groot probleem zijn.Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:28:
[...]
ik ben niet zo in die termen maar vind het persoonlijk altijd wel fijn als ik zoom op een site en het dan net zo werkt als op een foto. Dus grotere letters maar niet scalen of andere layout.
zoals het nu werkt op me 920 (Wp8) en werkt op iOS. Welke van de twee is dat? En belangrijker nog, doet chrome op de Z dat?
De standaardbrowser voor Android (die waarschijnlijk niet meer beschikbaar is op de Z) doet standaard een kolomreflow, te brede kolommen worden bij het inzoomen en dubbeltappen op de kolom in breedte aangepast. Dit geeft soms problemen op websites, maar in het algemeen werkt het best goed. Maar ook daar is het uit te schakelen.
En anders zijn er nog bergen browsers op de Play Store
@CLB: Chrome werkt niet zoals die video van HTC!
Voorbeeld - links is zonder scaling, midden is met kolomreflow, rechts is met font boosting (wat Chrome doet).

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 06-02-2013 22:34 ]