[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Vlemert schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:11:
[...]

Had de verkeerde link, 45 euro volgens sony site in ieder geval:
http://shop.sonymobile.co...et-sbh20-black/1270-7816/
Vind ik nog meevallen. Oranje en Turkoois kan je al bestellen.

Iemand die weet of je met deze kabel je MDR-1R op je pc kan aansluiten en je mic kan gebruiken? http://www.ebay.nl/itm/NE...20cf09173e#ht_3302wt_1411

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 09-02-2013 11:16 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
An1mA schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:07:
[...]

Zoiets zoek ik dus precies. Nu hopen dat ie niet al te prijzig is, praten namelijk wel over Sony ^^ Ben benieuwd of er goede dacs er in zitten.
Nog belangrijker heeft Xperia Z trouwens voor de Apt-X codec ondersteuning met bluetooth audiostreaming? anders heb je namelijk niet zoveel aan goede DAC's helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Weet iemand toevallig of er connectiviteit zal zijn tussen de PS4 en Xperia Z?
Het zou zo tof zijn als je via PSN gekochte PS1 games ofzo wifi zou kunne streamen op je Z ;p
Naja als de 4.1.2 update net voor of op 20 feb (PS4) onthulling word geplanned dan weten we het wel.

Nee maar was gewoon even benieuwd, wat denken jullie?

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:27

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:47:
[...]

Misschien idd een iets te impulsieve reactie... maar schrok even flink door de aktie van sony... Het is tenslotte wel zo dat ik door het abonnement 2 jaar aan het toestel vast zit.... Dan moet je er toch niet aan denken dat er veel gebreken om de hoek komen kijken....
Tenzij je een lease abonnement heb bij KPN, zit je echt niet aan het toestel vast voor 2 jaar hoor... Ik snap niet waarom mensen altijd zo denken. Ook al betaal je nog per maand voor het toestel betekend dat echt niet dat je eraan vast zit.

Was gisterenavond bij een "optreden" zit ik daar nog met me Nokia E7. Pff wat had ik graag mijn Xperia Z pre order al binnen willen hebben om het toestel uit te kunnen testen!

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 09-02-2013 12:29 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Donstil schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:08:
[...]

De screenprotector zit er niet voor niets op ben ik bang, waarom ze het doen was ik nog niet helemaal achter maar het ontbreken van oleophobic coating op het scherm zou het misschien wel eens kunnen zijn.

Zou erg jammer zijn als de Z dat niet zou hebben.
Dat is voor mij ondertussen ook de enige echt overgebleven vraag, hoe zit het met de oleophobic coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
vtrisjin schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:34:
Het zou zo tof zijn als je via PSN gekochte PS1 games ofzo wifi zou kunne streamen op je Z ;p
Naja als de 4.1.2 update net voor of op 20 feb (PS4) onthulling word geplanned dan weten we het wel.

Niet geheel ontopic,

Maar ik denk zeker dat het een belangrijke factor gaat worden.
connectiviteit tussen de ps4 en tablets, phones etc.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
vtrisjin schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:34:

Sorry, mijn kristallen bol zit nog in de lader :p. Geen idee dus, boeit me eigenlijk ook weinig.

Maarre, oleophobe coating? Wut?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
Ik hoop inderdaad dat het scherm een goede coating erover heen heeft,
Het zou sowieso beter gebouwd moeten zijn dan de Xperia S. Deze heb ik nog geen jaar maar het lijkt alsof ik de telefoon al zeker 2 jaar heb. Er zit sinds vanochtend zelfs een diepe kras in mijn scherm (waarschijnlijk vannacht gevallen, maar hoe dat weet ik niet)
Ook de coating van de behuizing ziet er niet meer uit, veel glanzende vlekken en kleine deukjes, bultjes. Daarnaast is het klepje aan de achterkant met een tikje al los te krijgen.

De X10 van wat ik hiervoor had ziet er nu nog beter uit dan de S.
De Xperia T van mijn vrouw daarentegen is wel een stuk steviger en heeft ook een betere coating.

Hopelijk, en dat zal ook wel zo zijn, is de Z een stuk steviger en ondanks al het glas kras-vriendelijk.
Ik heb het de Z besteld en hopelijk komt die echt de 27e/28e.
Dan zal die mooi bij het monolithic design van mijn bravia en bluray speler passen. Dus waarschijnlijk toch wel de dock erbij halen.

Nu even wachten op de Japanse reviews voordat we dalijk zelf kunnen genieten van naar mijn mening het mooiste toestel tot nu toe.

Sony is met de Z een andere weg ingeslagen(op de android versie na, maar dat boeit me niet) Dus het hier boven beschreven verhaal zal straks hopelijk niet meer van toepassing zijn. Ik wacht met smart af op dit prachtige toestel.

Toch nog even over de pre order actie, het is toch een vreemde keuze waarom Sony de MDR1-R erbij doet en niet de MDR1-RBT.
Ik heb al wat discussies over het draadloos luisteren tegenover het bedraad luisteren gevonden, Maar die gaan eigenlijk niet op voor deze headphone, aangezien je de NFC versie ook bedraad kan aansluiten.
Daarnaast kan je de NFC versie ook gebruiken om te bellen, aangezien er een mic in de headphone zelf zit. Dit gaat dus niet met de bedrade versie omdat Android dat niet ondersteund (het bijgeleverde kabeltje is alleen geschikt voor Iphone). Helaas. (hopelijk xda developer die er een mod voor kan maken)
Kortom vreemde keuze, maar toch een erg fijn cadeau van Sony. Maakt mij in ieder geval erg blij, ik heb een half jaar terug de Sony mdr-v55 gehaald en daar ben ik al zeer tevreden over en dat zal met deze wel des te meer zijn.

gr Solid

[ Voor 3% gewijzigd door solidjustus op 09-02-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
arnoutzw schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:27:
Nog belangrijker heeft Xperia Z trouwens voor de Apt-X codec ondersteuning met bluetooth audiostreaming? anders heb je namelijk niet zoveel aan goede DAC's helaas :/
Oei, helemaal niet aan gedacht. Als Sony het niet support dan ga ik niet wireless muziek luisteren.
Trouwens, weet jij of een telefoon/tablet die apt-x ondersteund ook aptx-lossless ondersteund?
Oleophobic coating, ja ;) Zit op de meeste smartphone meestal icm gorilla glass. Het zorgt er voor dat je scherm geen fingerprint magnet word. Als Oleophobic coating of iets vergelijkbaars er niet op zit, dan krijg je taferelen zoals op de youtube video die ik linkte.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

solidjustus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:36:
Ik hoop inderdaad dat het scherm een goede coating erover heen heeft,
Het zou sowieso beter gebouwd moeten zijn dan de Xperia S. Deze heb ik nog geen jaar maar het lijkt alsof ik de telefoon al zeker 2 jaar heb. Er zit sinds vanochtend zelfs een diepe kras in mijn scherm (waarschijnlijk vannacht gevallen, maar hoe dat weet ik niet)
Ook de coating van de behuizing ziet er niet meer uit, veel glanzende vlekken en kleine deukjes, bultjes. Daarnaast is het klepje aan de achterkant met een tikje al los te krijgen.
Op de S zit toch ook een standaard screenprotector (kunstof) van Sony. Dan zit de kras gelukkig op de protector en niet op het glas.

Oh en voor de mensen die niet op de hoogte zijn van een oleophobic coating. Dit is een coating die op vrijwel alle hedendaagse telefoons zit en die je scherm tot op zekere hoogte tegen vettige vingers en dergelijke beschermt. En wat er dan wel nog op komt aan vettige vingers is er makkelijk van af te wegen. Het probleem is dat Sony als enige grote fabrikant deze coating meestal niet heeft op het glas. Zij gebruiken vaak een screenprotector. Het nadeel is dat dit kunststof blijft en dus gewoon krast waar gorilla/dragontrail dit niet doet. Haal je de protector er echter af dan heb je bij Sony niet die oleophobic coating waardoor vette vingers verschrikkelijk moeilijk te verwijderen zijn.

We weten dat de Xperia Z een screenprotector heeft, maar niet of er een oleophobic coating op het glas onder de protector zit. Daar proberen we achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
ormagon schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:26:
[...]

Op de S zit toch ook een standaard screenprotector (kunstof) van Sony. Dan zit de kras gelukkig op de protector en niet op het glas.
Helaas is deze er al af, mijn eigen fout.
Maar had wel verwacht dat het glas niet zo snel zou krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

solidjustus schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Helaas is deze er al af, mijn eigen fout.
Maar had wel verwacht dat het glas niet zo snel zou krassen.
Dat snap ik helemaal. Als er een oleophobic coating op de Xperia Z zit dan is mijn protector er meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
@An1mA

Weet ik niet maar heb dit wel gevonden

http://www.csr.com/news/pr/2013/r0222ces2013sonylicensesaptx

Sony heeft blijkbaar AptX recentelijk gelicensed om accesoires te maken maar hopelijk ook voor ondersteuning in smartphones.

Vooralsnog zijn er geen Sony smartphones te bekennen op de lijst: http://www.csr.com/techno...ed-by-csr-aptx/smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf coaten met dit?: (toevallig vandaag op 9gag tegengekomen)
YouTube: Ultra Ever Dry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ormagon schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:39:
[...]

Dat snap ik helemaal. Als er een oleophobic coating op de Xperia Z zit dan is mijn protector er meteen af.
hier ook, als er geen coating opzit dan kijk ik de screenprotector even aan. Anders gaat hij er gelijk af.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
An1mA schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:25:
[...]

Oei, helemaal niet aan gedacht. Als Sony het niet support dan ga ik niet wireless muziek luisteren.
Trouwens, weet jij of een telefoon/tablet die apt-x ondersteund ook aptx-lossless ondersteund?
Nee, dat ondersteunt geen enkele smartphone tot nu toe, voor zover ik weet. Gewone Apt-X is wel genoeg voor 16-bit 320kbps MP3'tjes, dus dat is ook verre van slecht.

Verder wordt er inderdaad nergens vermeld dat de Xperia Z Apt-X ondesteunt, wat best teleurstellend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Gelukkig zijn dit alleen softwarematige nadelen, hopelijk krijgt de Xperia Z mischien nog wel ondersteuning voor exFat en Apt-X in de Android 4.2 update maar dat weet je natuurlijk nooit zeker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Laten we er op hopen dat we de update naar 4.2 überhaupt een beetje vlot krijgen. Sony heeft daar in de afgelopen jaren helaas geen groot vertrouwen in opgebouwd,

Android 5.0 moet toch ook binnenkort weer komen? Ergens in Maart ofz komt er toch vaak een nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
Donstil schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:27:
Laten we er op hopen dat we de update naar 4.2 überhaupt een beetje vlot krijgen. Sony heeft daar in de afgelopen jaren helaas geen groot vertrouwen in opgebouwd,

Android 5.0 moet toch ook binnenkort weer komen? Ergens in Maart ofz komt er toch vaak een nieuwe update?
Google IO is in mei, waarschijnlijk gaat de K-release daar voorgesteld worden.

4.2 is niet zo'n grote update meer voor de Xperia Z. Er zijn een paar kleine UI-tweaks (meer toggles in de notificatiebalk, widgets op het lockscreen en daydream, een soort screensaver) en dan alleen nog Photo Sphere (voor Street View-achtige foto's). Miracast zet Sony als sinds 4.0 zelf in de software en multi-user is alleen voor tablets. Niet echt de moeite en 4.2.1 schijnt nog altijd vrij buggy te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik ben het eens met Ambroos. 4.2 is de moeite niet waard, Google heeft vooral wat slecht uitgewerkte interface aanpassingen gedaan.

Zo zijn er widgets op het lockscreen, wat er blijkbaar voor zorgt dat deze slechter presteert. Een zogenaamd "quick settings" menu wat vrijwel altijd een extra stap nodig heeft: Brightness zorgt voor een slider pop-up, wi-fi en bluetooth brengen je naar de respectievelijke menus, het mobile data blokje geeft je alleen info (je kan er niet eens op drukken) en zelfs de Google+ profielfoto (als je die hebt) vraagt om bevestiging (of je Google+ wil opstarten). Het zorgt er ook voor dat je minder makkelijk bij het settings menu komt: Normaal zat deze als knopje in de gewone notificatie tray, nu is hij verplaatst naar de Quick Settings tray, wat twee vingers vereist (of een extra klik). De enige dingen die Sony verder mist zijn de screensavers (ja, echt, ze heten Daydreams), Photo Sphere, de iets verbeterde Google Now en de "Triple Tap To Magnify" voor slechtzienden. (Het verbeterde toetsenbord is gewoon te downloaden als .apk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Eens met de opmerkingen over 4.2. Kan verder niet zeggen dat ik echt gelukkig ben geworden van de lockscreen widgets. Het settings menu is misschien wel een aanwinst als je dat niet al hebt (samsung, cyanogenmod), anders totaal overbodig.

Is de .apk van de photo sphere camera niet ook te downloaden M-en-M? Misschien niet als vervanger van de geleverde camera van sony, maar misschien wel handig als je af en to zo'n photo sphere wil schieten...

PS: toetsenbord van android kan me echt gestolen worden. Gebruik nu al tijden swift key, werkt voor mij perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Vlemert op 09-02-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh oké, dacht dat 4.2 toch wel een leuke update was.

GoogleNow gebruikte ik trouwens best veel, zit nu op Wp8 maar mis de automatische file informatie dagelijks om maar iets te noemen.

Het toetsenbord op Android kan nog wel wat verbetering gebruiken, voelt helaas toch net niet zo vloeiend als op iOS. Welk keyboard gebruikt Sony eigenlijk? Native Android of iets uit eigen keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Donstil schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:21:
Ooh oké, dacht dat 4.2 toch wel een leuke update was.

GoogleNow gebruikte ik trouwens best veel, zit nu op Wp8 maar mis de automatische file informatie dagelijks om maar iets te noemen.

Het toetsenbord op Android kan nog wel wat verbetering gebruiken, voelt helaas toch net niet zo vloeiend als op iOS. Welk keyboard gebruikt Sony eigenlijk? Native Android of iets uit eigen keuken?
je kunt ook swiftkey eens gebruiken, super toetsenbord. Wel helaas betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:31:
[...]

je kunt ook swiftkey eens gebruiken, super toetsenbord. Wel helaas betaald ;)
Heb ik een tijdje gebruikt, was al een stuk beter idd. Maar vind die van Android zelf mooier in het design passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Donstil schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:21:

Iets uit eigen keuken, lijkt een beetje op het keyboard van de iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2013/01/Sony-Xperia-Z-17-640x426.jpg

Persoonlijk vind ik het standaard 4.0+ keyboard echt geweldig goed werken, het heeft goede ruimte tussen de toetsen en kan goed raden welke toets je probeerde te raken als je eens een halve toets ernaast zit (en dan bedoel ik niet als in woordvoorspelling), ook de namaak-Swype (van 4.2) vind ik erg goed werken (normale Swype kon ik niet uitstaan, deze gebruik ik nog wel eens bij Engelse tekst). Hiervoor (dus voor 4.x) vond ik het HTC toetsenbord het lekkerste tikken, had mooi grote toetsen.
SwiftKey heb ik eigenlijk nooit geprobeerd; ik vond het er altijd een beetje lelijk uitzien op screenshots. :X

[ Voor 9% gewijzigd door M-en-M op 09-02-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thnx! Ziet er op zich prima uit maar zal hier waarschijnlijk wel vervangen worden door het orginele keyboard (misschien dat van 4.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OuweBaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik kan niet wachten tot ik dit toestel in handen heb! Een waardige opvolger van mn xperia s! hopelijk wordt de paarse versie ook goed verkrijgbaar aangezien hij nog maar in drie winkels verkrijgbaar is volgens de pw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
OuweBaas schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:34:
Ik kan niet wachten tot ik dit toestel in handen heb! Een waardige opvolger van mn xperia s! hopelijk wordt de paarse versie ook goed verkrijgbaar aangezien hij nog maar in drie winkels verkrijgbaar is volgens de pw
Er staan er nog wat bij Pricewatch Unsorted, heb ze gekoppeld aan de gewone PW, staat in de wachtrij voor goedkeuring :)
pricewatch unsorted: Sony Xperia Z Purple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OuweBaas
  • Laatst online: 18-05-2024
AmbroosV schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:40:
[...]

Er staan er nog wat bij Pricewatch Unsorted, heb ze gekoppeld aan de gewone PW, staat in de wachtrij voor goedkeuring :)
pricewatch unsorted: Sony Xperia Z Purple
Daar zal mn vriendin blij mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02

Medio mei is de keynote met 5.0 ( key lime pie) en vermoedelijk de google/motorola xphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2015

Ik moet zeggen ik leen in de tussentijd dat ik me iphone 5 heb verkocht en xperia z krijg de xperia U. Op gingerbread draaide hij best soepel. Eergisteren geupdatet naar ICS. En nu loopt ie trager dan wat dan ook. Dus in eerste instantie even gewipet maar dat hielp niet veel. Echt een trage telefoon geworden, écht jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb ergens 'gehoord' dat je kan wissellen tussen zware apps zonder problemen. Iemand heeft het eens geprobeerd met Angry Birds Seasons, Angry Birds Space, Temple Run 2, Flipboard, Facebook en de launcher, wisselen tussen alle apps kan zonder redraws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
AmbroosV schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:01:
Ik heb ergens 'gehoord' dat je kan wissellen tussen zware apps zonder problemen. Iemand heeft het eens geprobeerd met Angry Birds Seasons, Angry Birds Space, Temple Run 2, Flipboard, Facebook en de launcher, wisselen tussen alle apps kan zonder redraws!
Mijn punt is, ik hoop dat ze de update niet verpesten, waardoor dit straks dus niet meer kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
hiraj_panosian schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:08:
[...]

Mijn punt is, ik hoop dat ze de update niet verpesten, waardoor dit straks dus niet meer kan ;)
En anders update je hem gewoon niet? ;)

*je loopt wel lekker vooruit te denken*

[ Voor 7% gewijzigd door kanem0chi op 09-02-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
kanem0chi schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:09:
[...]

En anders update je hem gewoon niet? ;)

*je loopt wel lekker vooruit te denken*
Hahaha ja maar dan loop je weer achter met android-versie :P
Ik denk sowieso dat ze de updates van de high-end toestellen wel met veel zorgvuldigheid uit zullen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
hiraj_panosian schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:08:
[...]

In het geval van de modellen uit 2011 stelde Sony (Ericsson) dan ook dat het een "afweging" was naar 4.0. Dat de toestellen eigenlijk net iets te traag waren om ICS soepel te draaien, maar dat de extra functies dit voor sommige mensen misschien waard zouden zijn (om deze reden werd de update ook niet OTA aangeboden, maar alleen voor de mensen die er naar op zoek gingen).

Een vergelijkbare waarschuwing werd bij de Xperia U gezet. (Al weet ik niet zeker of deze dus ook geen OTA update kreeg)

Een dergelijke waarschuwing wordt niet gezet bij een model als de Xperia S (of bij de Xperia T voor 4.1), omdat het daar daadwerkelijk een pure verbetering is.

Kortom, Sony doet hun best om ons soort mensen "het nieuwste snufje" aan te bieden (zeker na de reputatie van never-nooit-updaten die ze oorspronkelijk hadden opgebouwd met de X10), maar soms moeten we dan ook accepteren dat het puur nieuwigheid is en niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het probleem met sommige toestellen was gewoon de hoeveelheid RAM. 512MB is niet echt genoeg om ICS (en helemaal niet JB) vlot te kunnen draaien - zeker niet met de skin van Sony er overheen. Wanneer je aan 1GB RAM zit zit je eigenlijk altijd wel goed - waarschijnlijk voor alle toekomstige Android-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:54
AmbroosV schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:56:
1GB RAM zit zit je eigenlijk altijd wel goed - waarschijnlijk voor alle toekomstige Android-updates.
En deze toestel heeft er 2, ik verwacht dus een community die lang mee gaat, bijna net zo lang zoals SGS1 meeging. Langer misschien, het heeft wel specs die kunnen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:49
AmbroosV schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:01:
Oke mooi! Al iets vernomen of ergens iets "gehoord" over de accuduur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
No Comment schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:25:
[...]

Oke mooi! Al iets vernomen of ergens iets "gehoord" over de accuduur? ;)
Heb gelezen dat die best wel goed is. De drain in standby zou vrijwel niets zijn met Stamina Mode aan, zelfs niet wanneer er een paar apps bij exclusion staan. Ongeveer 4 uur screen-on time met normaal gebruik is haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:49
AmbroosV schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:44:
[...]

Heb gelezen dat die best wel goed is. De drain in standby zou vrijwel niets zijn met Stamina Mode aan, zelfs niet wanneer er een paar apps bij exclusion staan. Ongeveer 4 uur screen-on time met normaal gebruik is haalbaar.
Klinkt goed! Ook leuk om te horen dat de Stamina Mode goed blijkt te werken en dat het mogelijk is om die te tweaken door uitzonderingen toe te voegen. Mijn huidige telefoon (Galaxy Ace, Gingerbread) loopt gewoon leeg in standby... Kan dus misschien een handige en nuttige feature worden om de totale accuduur te verhogen.

[ Voor 7% gewijzigd door No Comment op 09-02-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat ligt vast wel ergens aan dat te voorkomen is. Daarbij heeft android een standaardtool voor energysaving, ben benieuwd hoeveel beter die stamina modus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
418O2 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:51:
Dat ligt vast wel ergens aan dat te voorkomen is. Daarbij heeft android een standaardtool voor energysaving, ben benieuwd hoeveel beter die stamina modus is.
De xperia T heeft de uitgebreide stand-by modus. De Z heeft de verbeterde stamina. De standaardtool van android voor energysaving zie ik niet direct in"instellingen". Vertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog iets kunnen vinden of die oleophobic coating onder die screenprotector zit bij de Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 02:08:
Iemand nog iets kunnen vinden of die oleophobic coating onder die screenprotector zit bij de Z?
Nee, ben ook nog altijd zoekende. Aan de andere kant, als deze er niet op zit poets ik hem gewoon regelmatig op met een vochtige doek ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is hij in japan geland....

http://Instagr.am/p/VijzY1OjO4/

Het toestel is wel wat aan de grote kant voor de gemiddelde japanse had zo te zien ;)

Hier nog een uitpakverslagje (vertaald uit japans)
http://translate.google.n...10%2Fxperiaz%2Findex.html

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
+1000 voor ene foto maken in de spiegel, en dan de telefoon recht voor je gezicht houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
"The battery life is also surprisingly decent. I set up push email, did some light web surfing and reading, sent the occasional IM and threw in some games.

The result was not much different from most other smartphones I’ve used, which is to say, just barely lasting a day with average use."

niet bijzonder dus, had niet anders verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het normaal is dat je maar een dag gaat halen...en welke games heeft ie gespeeld? Als hij een dag haalt met normaaal gebruik ben ik tevreden en twijfel er niet aan dat dat zal lukken. ;)
Wolfjerolfje schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:45:
"The battery life is also surprisingly decent. I set up push email, did some light web surfing and reading, sent the occasional IM and threw in some games.

The result was not much different from most other smartphones I’ve used, which is to say, just barely lasting a day with average use."

niet bijzonder dus, had niet anders verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
"niet bijzonder" = normaal dus ;)
ben er inmiddels wel aan gewent om goed op te letten met opladen enzo om toch meestal niet in de problemen te komen.. maar het zou wel heerlijk zijn als je hem gewoon 24 uur zou kunnen gebruiken met normaal gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Laatst online: 04-08 08:29
Hoe kan je de accu het beste conditioneren? Meteen uit de doos aanzetten, leeg laten lopen, volledig opladen, helemaal leeg en dat 3x? Of gelijk uit de doos helemaal opladen, dan aanzetten en dan weer leeg en dat 3x?

Of maakt het tegenwoordig allemaal niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
colossos schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:22:
Hoe kan je de accu het beste conditioneren? Meteen uit de doos aanzetten, leeg laten lopen, volledig opladen, helemaal leeg en dat 3x? Of gelijk uit de doos helemaal opladen, dan aanzetten en dan weer leeg en dat 3x?

Maakt voor de accu weinig uit. Na een dag even leeg laten lopen zodat hij vanzelf uitgaat is wel handig voor de accuratesse van de weergave van het percentage. Maar echt veel maakt t niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Leuk dat 'ie zo'n nep lens tilt effect heeft (miniatuur). Daar speel ik nog wel eens mee in Photoshop (handmatig), dus als deze een beetje redelijk werkt zal dat het eerste effect zijn dat ik ooit serieus op een mobiel heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
colossos schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:22:

Maakt niet zoveel meer uit. Belangrijkste is niet laten leeglopen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''Viewing angles, on the other hand, is pretty bad. The display starts to look washed out as soon as you tilt the device''

''The camera, sadly, didn’t impress as much as the rest of the phone did.' Image quality also leaves a lot to be desired. The test photos I took just screamed, “JPEG!” There were plenty of noise and compression artifacts in my captures, even in a well-lit scene like the one below. You have to view the full-res version to see just how ridiculous it is.''

oei oei had dat niet verwacht van de camera.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dit wel wat overdreven is....Heb een Experia S en hiervan zijn de foto's al super. Sony is daarvoor gekend dus denk dat de Experia Z zeker goede foto's zal maken. Degene die de foto's maakt moet ook wel weten hoe je een foto maakt ook hè ;) donkere omgeving met minder licht is de kans altijd groter op ruis dus....Laat de Z maar vlug op de markt komen want ben wel wat ongeduldig aant worden :)
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:54:
''Viewing angles, on the other hand, is pretty bad. The display starts to look washed out as soon as you tilt the device''

''The camera, sadly, didn’t impress as much as the rest of the phone did.' Image quality also leaves a lot to be desired. The test photos I took just screamed, “JPEG!” There were plenty of noise and compression artifacts in my captures, even in a well-lit scene like the one below. You have to view the full-res version to see just how ridiculous it is.''

oei oei had dat niet verwacht van de camera.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik mag inderdaad hopen dat er een manier is om zonder Sony's extreme compressie foto's te maken, al is het via een mod. De Xperia S en Xperia T hebben al van die afschuwelijke compressie, ik had gedacht dat Sony inmiddels hun lesje wel had geleerd. (Het is allemaal <90% JPEG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jammer van die foto's, je zag het helaas al in de shots die op internet zweefde, was niet echt indrukwekkend te noemen. Hopelijk komt er op XDA iemand met een mod, bij de HTC One X waren die er ook en dat hiel aanzienlijk.

Fijn ook dat de batterij ondanks het flinke scherm gewoon een dag mee kan, op de zaak opladen heb ik geen trek in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Deze is verrassend positiever:
http://unleashthephones.com/2013/02/10/sony-xperia-z-review/

Maar batterijduur, kan niks met de uitslagen tot nu toe. Want er wordt nog nergens op een degelijke manier vergeleken met de concurrentie. Wat dat betreft zijn de Tweakers reviews altijd heel erg fijn! Gewoon eerlijke en feitelijke vergelijkingen met de huidige concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kijkhoeken blijven dus slecht en de camera is niet zo geweldig volgens bovenstaande reviews. Minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

alwaysleft schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:03:
[...]

Kijkhoeken blijven dus slecht en de camera is niet zo geweldig volgens bovenstaande reviews. Minder.
Camera is wel goed, maar sony heeft besloten de jpg heel veel te comprimeren. Dus nu moeten de modders dat ff gaan aanpassen :P

Kijkhoek ben ik wel blij over eigenlijk. Niet iedereen hoeft mijn scherm te kunnen zien :P

Maak me meer zorgen om de gladheid bij vettige handen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wontcachme schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:06:
[...]

Camera is wel goed, maar sony heeft besloten de jpg heel veel te comprimeren. Dus nu moeten de modders dat ff gaan aanpassen :P

Kijkhoek ben ik wel blij over eigenlijk. Niet iedereen hoeft mijn scherm te kunnen zien :P

Maak me meer zorgen om de gladheid bij vettige handen.
Ik wel gewoon dat de foto's standaard goed zijn....Hoef niks te moeten modden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klemmer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:03
Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat er nog steeds mensen zijn die de camera in een smartphone
vergelijken met een 'echte' camera. Die vergelijking zal toch altijd mank gaan?
Ongetwijfeld zijn de foto's weer beter als die van mijn S, waarmee ik ook niet ontevreden ben.

Ik ben dan ook niet iemand die daar scherp op let, dat dan ook nog 's ;-)
vwb de kijkhoek, dat is geen dealbreaker voor mij, je kijkt toch niet naar je scherm onder een (grote) hoek?
Wederom ben ik met m'n S zeer tevreden buiten, dus zal dat met deze zeker niet minder zijn lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:06:
[...]
Camera is wel goed, maar sony heeft besloten de jpg heel veel te comprimeren.[...]
En dan faal je dus al bij de meeste consumenten. Er zijn in verhouding weinig mensen die mods willen gaan toepassen om de kwaliteit op te krikken. Ik zou er zelf ook weinig zin in hebben, betaal je 600+ euro voor een toestel, krijg je crappy foto's omdat Sony een hoge compressie toepast.. Dat is toch een enorme faal imho. :P Sweep panorama ziet er ook behoorlijk useless uit trouwens. :X

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 10-02-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SChief schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:18:
[...]

En dan faal je dus al bij de meeste consumenten. Er zijn in verhouding weinig mensen die mods willen gaan toepassen om de kwaliteit op te krikken. Ik zou er zelf ook weinig zin in hebben, betaal je 600+ euro voor een toestel, krijg je crappy foto's omdat Sony een hoge compressie toepast.. Dat is toch een enorme faal imho. :P
Helaas doen ze dat ook al een poosje. Nu moet ik wel zeggen dat de video van de in ieder geval de S erg goed is. Veel beter dan de One X van mijn broertje (zeker in low light). Qua foto zet ik ze gelijk. Mijn hoop is dat de Z de S iets verbeterd en dan ben ik al dik tevreden over iets wat in mijn broekzak past (en zo dun is).

Overigens is de camera in ieder geval rap:
http://www.xperiablog.net...-pictures-via-burst-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
SChief schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:18:
[...]

En dan faal je dus al bij de meeste consumenten. Er zijn in verhouding weinig mensen die mods willen gaan toepassen om de kwaliteit op te krikken. Ik zou er zelf ook weinig zin in hebben, betaal je 600+ euro voor een toestel, krijg je crappy foto's omdat Sony een hoge compressie toepast.. Dat is toch een enorme faal imho. :P Sweep panorama ziet er ook behoorlijk useless uit trouwens. :X
Exact. Puntje bij paaltje is de camera dus van de iPhone 5 nog steeds de beste. Shame on you Sony. Falers. Het hele pakket moet compleet zijn, die kijkhoeken vergeef ik ze...de camera niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 02:08:
Is dit iets? Ze verteld over de coating en verder in de review verwijderd ze de standaard screenprotector van de Xperia T. Specifiek voor de Z is dat het SONY logo dan wel verdwijnt omdat die bij de Z in de standaard
screenprotector zit die SONY er waarschijnlijk altijd op aanbrengt ? :'(

YouTube: Xperia T/Z Shatterproof Sheet Removal *Scratch Demonstration*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:27

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:46:
[...]

Is dit iets? Ze verteld over de coating en verder in de review verwijderd ze de standaard screenprotector van de Xperia T. Specifiek voor de Z is dat het SONY logo dan wel verdwijnt omdat die bij de Z in de standaard

Persoonlijk vind ik dit dus echt een dikke fail. Eerst een goedkope zeer krasbare screen protector erop, en zit daaronder dus niet eens die oleophobic coating op. Ik hoop dat dit met de Z wel zo is, ik heb een hekel aan screen protectors en ik heb altijd vette handen (snel vingerafdrukken) dus mocht deze constructie ook zo zijn bij de Z is dat voor mij een no go. Betaal 600+ voor het toestel kan je niet met zo'n goedkope constructie aankomen vind ik.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Maar kijk eens naar een foto uit die positieve review op originele resolutie:
http://www.flickr.com/pho...9/sizes/o/in/photostream/

Daar moet ik bijna van huilen. :'(

edit: Vergelijk dat ook eens met een nachtfoto.
De camera is geweldig, maar die compressie vernaggeld het helemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door M-en-M op 10-02-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Mother_Goozz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Persoonlijk vind ik dit dus echt een dikke fail. Eerst een goedkope zeer krasbare screen protector erop, en zit daaronder dus niet eens die oleophobic coating op. Ik hoop dat dit met de Z wel zo is, ik heb een hekel aan screen protectors en ik heb altijd vette handen (snel vingerafdrukken) dus mocht deze constructie ook zo zijn bij de Z is dat voor mij een no go. Betaal 600+ voor het toestel kan je niet met zo'n goedkope constructie aankomen vind ik.
Idd... hoe Sony omgaat met high-end glaswerk valt me ook een beetje tegen. Hopelijk is het voor de XZ toch
anders dan het filmpje aangeeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mother_Goozz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Die compressie op die foto's...jammerlijk dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

M-en-M schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Maar kijk eens naar een foto uit die positieve review op originele resolutie:
http://www.flickr.com/pho...9/sizes/o/in/photostream/

Daar moet ik bijna van huilen. :'(

edit: Vergelijk dat ook eens met een nachtfoto.
De camera is geweldig, maar die compressie vernaggeld het helemaal.
Lijkt echt of ze ergens een nulletje teveel hebben ingevuld in een config file

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
kan de jpeg compressie van de standaard camera omzijlt worden door gewoon een andere camera app te gebruiken???

in dat geval niks aan de hand... maar natuurlijk ontzettend dom van sony... soms vraag ik me af wat er door de mensen heen gaat die daar beslissingen over maken... zelfde met de screenprotector/oleophobic coating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Misschien wel, als het niet in de firmware zit, maar dan kun je niet alle features van de Sony app gebruiken (zoals Superior Auto, of hoe het heet).

Maar als ik die compressie zo zie, en de tegenvallende video samples, vrees ik dat deze telefoon toch geroot moet worden om het te fixen.. erg jammer, was net van plan de volgende reis zonder losse camera's te doen EN geen telefoons meer te rooten, maar nu moet ik van 1 van die 2 stellingen afwijken.

HDR video lijkt qua licht goed te werken, maar de meeste video samples tot nu toe zijn wobbly en onscherp vergeleken met video van m'n S3, en de meeste foto's tot nu toe lijken onderbelicht met slechte compressie. Nacht/avond foto's daarentegen zijn wel beter, dus de hardware moet het kunnen. Als het puur softwarematig is kan het waarschijnlijk gefixt worden.. hoop hoop.

Anyway, als ik het toestel binnenheb kan ik pas echt vergelijken natuurlijk.. maar de verwachtingen zijn al minder aan het worden. Als de camera niet beter presteert dan die van m'n S3 ben ik bang dat dit niet m'n enige telefoon van het jaar wordt, hoe goed de rest van het toestel ook is. Afwachten dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Myedvyed op 10-02-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De meeste foto's zijn nog altijd gemaakt in tegenvallende lichtomstandigheden. Op die foto's hierboven gelinkt is zelfs de straatverlichting al aan. De Xperia Z heeft dan een vrij lange belichtingstijd om de foto zo veel mogelijk op te lichten en op 100% crop geeft dat dan wat ruis, op elke telefoon.

Als je deze foto ziet, genomen in normaal licht, is er naar mijn mening echt niets mis mee: http://www.imgus.net/bild...ebfd898e86c606b398885.jpg
Er zit misschien iets te veel ruisonderdrukking op maar voor de rest is er geen probleem.

En dan nog, niemand bekijkt een foto op 100%. Ik heb eens dezelfde foto verkleind van 9MP (op 16:9) naar 3MP en dan ziet het er eigenlijk erg goed uit: http://www.imgus.net/bild...660c68c08e780648eb941.jpg (Ps CS2, Bicubic, JPEG-compressie 8)

HDR video is wat minder stabiel omdat ik dacht dat videostabilisatie daarin niet werkt. Maar daar kan ik me vergissen.

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 10-02-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
een lange sluitertijd geeft geen ruis, maar een wazige foto... maar ik moet zeggen dat die foto die jij stuurt wel een stuk beter is... kan het zijn dat er wat instellingen in de camera app zitten die met de jpeg compressie te maken hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

13 MP is ook veel te veel voor zo'n kleine sensor. Eigenlijk is 8 al te veel, het verkrijgt weinig meer details dan een goede 5 MP camera.

Op die goede foto die AmbroosV zojuist post zie je het eigenlijk al, weinig detail/scherpte (is een 8 MP foto? gecropped of geschaald?) en aardig wat chroma noise.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sua schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:43:
13 MP is ook veel te veel voor zo'n kleine sensor. Eigenlijk is 8 al te veel, het verkrijgt weinig meer details dan een goede 5 MP camera.

Op die goede foto die AmbroosV zojuist post zie je het eigenlijk al, weinig detail/scherpte (is een 8 MP foto? gecropped of geschaald?) en aardig wat chroma noise.
16:9-foto's zijn altijd gecropped.

En de megapixelrace is inderdaad wat idioot, maar het marketingteam moet ook wat hebben om mee te werken.

Ik ben in ieder geval nog steeds van mening dat de foto's voor een telefoon erg goed zijn. Zelfs afdrukken op 10x15 gaan er nog vrij goed uitzien. Je moet gewoon niet te ver gaan inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambroosv, jij hebt de telefoon nu een aantal dagen in bezit. Nog steeds super positief over de telefoon? Zijn er puntjes van kritiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
AmbroosV schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:40:
De meeste foto's zijn nog altijd gemaakt in tegenvallende lichtomstandigheden. Op die foto's hierboven gelinkt is zelfs de straatverlichting al aan. De Xperia Z heeft dan een vrij lange belichtingstijd om de foto zo veel mogelijk op te lichten en op 100% crop geeft dat dan wat ruis, op elke telefoon.

Als je deze foto ziet, genomen in normaal licht, is er naar mijn mening echt niets mis mee: http://www.imgus.net/bild...ebfd898e86c606b398885.jpg
Er zit misschien iets te veel ruisonderdrukking op maar voor de rest is er geen probleem.
Deze foto is inderdaad prima. De resultaten variëren dus flink, en dat kan best aan de reviewers / omstandigheden liggen. Ben erg benieuwd hoe een direct 1:1 vergelijk wordt met de S3 voor mij persoonlijk.

Dat video stabilisatie niet werkt bij HDR video kan ik me voorstellen, beide opties gebruiken extra pixels en dat kan misschien niet gecombineerd worden. Maar zolang het beeld dan wel superscherp is kan ik het met Vegas naderhand wel stabiliseren, ik kan het alleen niet meer detail geven. Maar goed, ook dat is een kwestie van zelf vergelijken, als de belichting niet goed is zal dat invloed hebben op de hoeveelheid detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:56:
[...]
Ik ben in ieder geval nog steeds van mening dat de foto's voor een telefoon erg goed zijn. Zelfs afdrukken op 10x15 gaan er nog vrij goed uitzien. Je moet gewoon niet te ver gaan inzoomen.
10x15 is dan ook een enorm klein plaatje, daar zien alle camera foto's er wel goed op uit.

En dan nog, niemand bekijkt een foto op 100%. Ik heb eens dezelfde foto verkleind van 9MP (op 16:9) naar 3MP en dan ziet het er eigenlijk erg goed uit: http://www.imgus.net/bild...660c68c08e780648eb941.jpg (Ps CS2, Bicubic, JPEG-compressie 8)

HDR video is wat minder stabiel omdat ik dacht dat videostabilisatie daarin niet werkt. Maar daar kan ik me vergissen.
Die foto's zijn Prima maar meer helaas niet, je verwacht van een toestel uit 2013 toch wel dat hij de concurentie uit 2011/2012 (makkelijk) kan verslaan. Iets wat helaas niet gebeurd en dat is een gemiste kan.

Natuurlijk maak je echt goeie foto's niet met je mobiel maar voor een hele grote groep mensen is het wel hun primaire camera geworden, dat zie ik bv ook bij mezelf. Ik heb een Canon 7D met een zwik professionele lenzen erbij. Toch maak ik 75% van mijn foto's met mijn mobiel omdat ik de canon niet bij me heb of omdat het moment anders voorbij had geweest.
johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:17:
[...]

Idd... hoe Sony omgaat met high-end glaswerk valt me ook een beetje tegen. Hopelijk is het voor de XZ toch
anders dan het filmpje aangeeft....
Betekend dit nu ook dat het scherm zonder protector veel sneller krassen op kan lopen dan de concurentie met Gorillaglass of DragonTail glass?

Dat zou namelijk wel een hele slordige afwerking betekenen, dan heb je binnen een paar dagen een krasje op je scherm als je die protector verwijderd.
johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:46:
[...]

Ik kan het filmpje nu even niet kijken maar gaat dit over een retail exemplaar? Super goed nieuws dat het Sony logo in de protector zit. Dan gaat die er dus direct af en krijg je zo een prachtige mooie egale voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
zonder de protector krijg je minder snel krassen... het glas zelf is gewoon dragontrail glas... alleen zonder oleophobic coating... dus je gaat de vette vingers heeeeeel snel en heeel goed zien...
(edit: als je de protector er af haalt dus.)

het filmpje gaat niet over een retail exemplaar... de consumentenversie zal het logo gewoon onder de screen protector hebben zitten...

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfjerolfje op 10-02-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wolfjerolfje schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:08:
het filmpje gaat niet over een retail exemplaar... de consumentenversie zal het logo gewoon onder de screen protector hebben zitten...
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Moet zeggen dat de camera heel belangrijk voor me is. Als het onderstaande filmpje een voorbeeld is van de prestaties van de camera dan zal de Z/ZL niet eens in overweging genomen worden. Vind het niet scherp en de stabilisatie is afschuwelijk slecht...:
YouTube: Sony Xperia Z 1080p HD Camera Test

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Wolfjerolfje schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:08:
zonder de protector krijg je minder snel krassen... het glas zelf is gewoon dragontrail glas... alleen zonder oleophobic coating... dus je gaat de vette vingers heeeeeel snel en heeel goed zien...
(edit: als je de protector er af haalt dus.)

Is dat ergens uit herleidbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Dat filmpje zegt helemaal niets, daar gaat het om een Xperia T. Er worden alleen wat aannames gemaakt over de Z om aandacht te trekken.
Die is al een stuk beter, maar het groen in het raam wordt net zo goed vermengd totdat het eruit ziet als verf. Er kan duidelijk meer uit die camera worden gehaald, nu presteert het niet eens beter dan m'n oude S II, geen grap, laat staan een moderne smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:26:
[...]

Is dat ergens uit herleidbaar ?
dat over die screenprotector kun je in het filmpje zien... ook de vingerafdrukken...

over het logo op de screenprotector... heb dat in dit topic gelezen.. weet even niet meer waar...
het was een pre productie model waar het logo op de screenprotector was gedrukt maar het moet in de uiteindelijke versie gewoon er onder zitten.. net als bij de voorgaande sony(erricson) toestellen...

EDIT: hier dus: http://forum.xda-develope...read.php?t=2120094&page=2

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfjerolfje op 10-02-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
M-en-M schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:32:
Dat filmpje zegt helemaal niets, daar gaat het om een Xperia T. Er worden alleen wat aannames gemaakt over de Z om aandacht te trekken.

[...]

Die is al een stuk beter, maar het groen in het raam wordt net zo goed vermengd totdat het eruit ziet als verf. Er kan duidelijk meer uit die camera worden gehaald, nu presteert het niet eens beter dan m'n oude S II, geen grap, laat staan een moderne smartphone.
Jammer, Sony slaat de plank dus weer mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Wolfjerolfje schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:34:
[...]

dat over die screenprotector kun je in het filmpje zien... ook de vingerafdrukken...

over het logo op de screenprotector... heb dat in dit topic gelezen.. weet even niet meer waar...
het was een pre productie model waar het logo op de screenprotector was gedrukt maar het moet in de uiteindelijke versie gewoon er onder zitten.. net als bij de voorgaande sony(erricson) toestellen...

EDIT: hier dus: http://forum.xda-develope...read.php?t=2120094&page=2
Okay thanks. Ben benieuwd.
http://www.xperiablog.net...-rather-than-its-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het met Sony's was altijd de nogal grote hoeveelheid ruis. De Exmor RS is een erg snelle sensor met veel features (ongeveer echte HDR bvb) maar niet bepaald een betere ruisprestatie tegenover de vorige generatie. Om de eindeloos negatieve commentaar op de ruis te verminderen doen ze er nu een nogal harde ruisonderdrukking op. Daardoor verlies je wat detail en ziet het er een beetje geschilderd uit.

Ik vind het ook wel een beetje jammer en begrijp het niet helemaal. Alle andere topsensors komen ook van Sony, buiten die van Nokia en enkele van HTC.

Ik ben nog altijd van mening dat de foto's best goed zijn. Ze zien er top uit op de telefoon zelf, op Fb, Twitter, ... Belichting en kleurbalans zijn beiden erg goed naar mijn mening. Maar het is misschien niet wat iedereen verwacht had. Ik denk dat we op dit sensorformaat tegen fysieke grenzen beginnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is vreemd idd, de iPhone5 maakt toch wel goeie foto's en die heeft gewoon een Sony sensor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:00:
Dat is vreemd idd, de iPhone5 maakt toch wel goeie foto's en die heeft gewoon een Sony sensor 8)7
De Z maakt ook prima foto's maar kan de verwachtingen niet waarmaken. Mensen zitten nu als een pietje precies naar 100% crops van een 13MP camera met een sensor van een paar millimeter te kijken. Het is gewoon fysisch onmogelijk om NEX/DSRL kwaliteit te halen uit zo'n sensor en de grote sprongen zijn in die markt wel al gemaakt. Zie ook de Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat is idd waar, nu hebben we het toestel nog niet en letten we op elk detail. Straks hebben we het toestel zelf in handen en letten we er niet meer op maar kijken we weer naar de volgende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De Lumia 920 doet het inderdaad beter, vooral dankzij de betere lens met grotere aperture (en misschien is de sensor wat groter). De trade-in daar is dan wel de dikte denk ik. Wanneer je op zo'n kleine dimensies werkt maken enkele millimeters wel wat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AmbroosV schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:28:
De Lumia 920 doet het inderdaad beter, vooral dankzij de betere lens met grotere aperture (en misschien is de sensor wat groter). De trade-in daar is dan wel de dikte denk ik. Wanneer je op zo'n kleine dimensies werkt maken enkele millimeters wel wat verschil.
En dat terwijl de Lumia 920 minder is dan de iPhone 5 qua camera in de reviews...geeft aan waar de Z staat qua camera...jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Toch is dat een verkeerde conclusie. Ik snap wel waarom ze die maken hoor, ze gebruiken de 920 een weekje voor hij weer retour moet of voor ze weer een ander moeten testen en ja puur point and shoot is niet altijd even goed.

Ik heb nu een 920 en na 3maandjes kan ik er echt geweldig mooie foto's mee schieten, dat vergt alleen wat oefening en dat is jammer.

Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.