[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@alwaysleft, kritiek is geen probleem, blijven bashen wel. Graag inhoudelijk posten of anders niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
alwaysleft schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:40:
[...]

En dat terwijl de Lumia 920 minder is dan de iPhone 5 qua camera in de reviews...geeft aan waar de Z staat qua camera...jammer
koop je toch lekker een iphone en geen Z, niemand verplicht je tot aankoop en afzeiken is altijd makkelijk. Volgens mij is een telefoon toch nog steeds hoofdzakelijk om mee te bellen en dat het nu een smartphone is wil niet zeggen dat de foto's dezelfde kwaliteit hebben als een DSLR camera. Met een Canon 5D kan je ook niet bellen maar maakt wel giga mooie foto's, dus voor jou is het dan gelijk een slechte camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha een Smatphone hoofdzakelijk om mee te bellen, wat een mop. Te lang in 1999 blijven hangen zeker 8)7

Een iPhone5 maakt gewoon betere foto's en daar zit notabene een Sony sensor in, nu weet ik ook wel dat de iPhone5 gevoelig ligt in het Android gedeelte van het forum maar het blijft helaas wel de realiteit, Sony presenteerde op de CES een 13mp Smatphone en noemt daarbij heel duidelijk zijn 13mp sensor, hdr kwaliteit in fotograferen en nog wat features. Die valt nu tegen en daar mag toch wel over gesproken worden?
diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:24:
[...]
Met een Canon 5D kan je ook niet bellen maar maakt wel giga mooie foto's, dus voor jou is het dan gelijk een slechte camera.
Dit slaat trouwens echt nergens op, raakt de discussie waar we het nu over hebben totaal niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 10-02-2013 18:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
Off topic, dus weg.

[ Voor 131% gewijzigd door janvanduschoten op 10-02-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
we zinken naar een te laag niveau... ffe liev doen nu graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Dat is een tikfout, wat je zelf ook wel snapt. Een smartphone heeft denk ik geen primaire functie meer maar is een multifunctioneel apparaat dat in staat moet zijn om verscheidene zaken goed af te handelen. Waaronder bellen en fotograferen. Het commentaar op de sensor is logisch, veel foto's met een smartphone zijn moment gerelateerd. Snapshots, situaties, even snel. Dus is het, veel meer dan bij een spiegelreflex, van belang dat deze out of the box een zo ideaal mogelijke foto maakt in zoveel mogelijk omstandigheden. Ik zit nu met een Desire HD en die snapt niets van kunstmatig licht, verliest bij slecht licht alle details en verruist alle foto's. Dat kan ik vaak minimaliseren die problemen. Maar tegen die tijd is het beoogde fotomoment al niet meer interessant.

Ik denk dat de Z prima foto's maakt. Maar toch minder dan gehoopt. En daar mogen mensen best even teleirgesteld op reageren. Zeker als een oudere Apple phone met Sony sensor het beter doet.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 10-02-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z is een prachtige telefoon vergeleken met die htc en samsung smartphones. Maar als je voor een smartphone 630 euro vraagt verwacht ik ook dat hij een beter beeldscherm en camera heeft dan een smartphone uit 2011/2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Off topic, dus weg.
diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:38:
Iedereen met fotografiekennis , weet dat er meer bij komt kijken om een goede foto te maken, een foto in daglicht is niet te vergelijken met een foto gemaakt in het donker met straatverlichting als enige verlichting.
Mocht je echt wat foto kennis hebben dan weet je juist dat het maken van een mooie foto begint bij de compositie, niet bij de Hardware.

Het punt is hier (Lees mee, ik leg het nog even uit) dat het niet gaat om de mooie foto maar om de kwaliteit ervan. Sony maakt de sensor in de iPhone 5 en die maakt mooie "Point and shoot" plaatjes (Dus voor mensen zonder foto kennis) Iets wat de Z nu nog lijkt te missen en dat is vreemd en jammer aangezien het ook een Sony product is.

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 10-02-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:27

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Donstil ik snap compleet waar je het over heb, en ben het helemaal met je eens. Met deze telefoon had je zeker minstens zulke goede foto's mogen verwachten als de Iphone 5. De sensor werd door Sony geleverd en stoppen ze in hun eigen vlagge schip "iets" wat daar niet bijkomt... of de software is gewoon slecht?!

Voor mij is het ontbreken van de coating (voor zover gevonden heb) echt een no go. Ik wacht het nog even af tot dat er meer bekend is maar mocht er niet beter nieuws komen dan ga ik echt geen 629 euro aan deze telefoon uitgeven.

Nu snap ik ook waarom Sony zo enorm moeilijk doet over: wat voor glaswerk in de Xperia Z zit. Wanneer het bevestigd wordt dat het net zo'n constructie is als de Xperia T (met screen protector zonder coating wat hoogst waarschijnlijk is) wordt je voor mijn gevoel wel echt enorm afgezet! (bijna iphone prijs nota bene)

Dit is gewoon mijn frustratie van het lange wachten en dan deze teleurstellingen. Tijd zal het leren of het toch dit toestel zal worden of niet. Wordt het hem niet cancel ik mijn pre-order kan iemand anders ervan genieten die dit wel eventueel allemaal waard vind (of ik hou hem voor de koptelefoon ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 10-02-2013 19:31 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
Ik ben er vrij zeker van dat er wel een coating op het shatterproof sheet zit, en het is niet echt de bedoeling dat je dat eraf haalt. Het scherm van mijn S is onmiddellijk vuil. Een klein veegje is genoeg om de subpixels vergroot te zien door het kleine laagje vet/vocht, dan lijkt het scherm een regenboogeffect te hebben. Op mijn T en de Z was dit helemaal geen probleem. Het scherm lijkt permanent schoon te zijn. Je kan alleen wat vegen zien wanneer het scherm uit staat en je kijkt naar reflecties onder sterk licht. Als ik de toestellen van TPH als referentie gebruik was dat het geval bij bijna alle smartphones die ik ooit heb vastgehad. Weer een zwaar opgeblazen 'negatief' punt als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Wat is dat voor rare constructie met het scherm. Als ik t goed begrijp is het scherm krasbestendig en plakken ze er een shatterproof dikke lap plastic overheen die supersnel bekrast raakt.
Nou daar gaat het premiumgevoel al... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
Beetje jammer dit allemaal :-( ik wacht nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik volg de discussie nu een tijdje en vindt er wel redelijk wat aannames inzitten. Ik wil het ding eerst wel eens in handen hebben voor ik er conclusies aan plak en wie weet wat updates nog gaan brengen.

Ik heb alleen ervaringen met sony uit een wat verder verleden en toen maakte ze al degelijke telefoons. Dat is voor mij dan ook een reden om nu weer naar een sony te gaan. Mijn laatste ervaringen met samsung zijn niet zo geweldig en ik geef direct toe dat ik geen Apple fan ben. De reviews over de XZ gaan voor mijn gevoel alle kanten uit en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Misschien ga ik wel op een miskoop af en betaal ik een perium prijs voor een sub premium toestel. Dan moet ik straks op de blaren zitten, maar ik zal mijn conclusies niet eerder trekken dan dat ik er een aantal weken / maanden ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:50:
De Z is een prachtige telefoon vergeleken met die htc en samsung smartphones. Maar als je voor een smartphone 630 euro vraagt verwacht ik ook dat hij een beter beeldscherm en camera heeft dan een smartphone uit 2011/2012.
Exact. Sony gaat dus weer een toestel uitbrengen wat het net niet heeft, handig met de M7 en Galaxy S4 op komst....not. Jammerlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Het punt is dat dit de 'return' van Sony moest worden, en wegens Sony's underdogfactor moeten ze vrijwel alles ECHT goed doen. Nu lijkt het er op dat er toch veel haken en ogen aan zitten (slechte kijkhoeken, tegenvallende cameraprestaties, geen oleofobische laag maar een plasticje) en dat kan toch funest zijn voor het gehoopte grootschalige succes van de telefoon, zeker tegen deze prijs en de stortvloed aan nieuwe toestellen die eind deze maand aangekondigd wordt bij MWC.

Zeker met de huidige koers van de Yen is het toch een vrij hoge prijs, dit schept hoge verwachtingen. Dat deze verwachtingen wederom niet worden waargemaakt is jammer. Ik zie Sony als bedrijf namelijk graag succesvol wegens hun aanblijvende innovaties (ze ontwikkelen de beste dSLR sensors, komen als eerste met een prototype 4K OLED tv etc.).

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:24:
[...]

koop je toch lekker een iphone en geen Z, niemand verplicht je tot aankoop en afzeiken is altijd makkelijk. Volgens mij is een telefoon toch nog steeds hoofdzakelijk om mee te bellen en dat het nu een smartphone is wil niet zeggen dat de foto's dezelfde kwaliteit hebben als een DSLR camera. Met een Canon 5D kan je ook niet bellen maar maakt wel giga mooie foto's, dus voor jou is het dan gelijk een slechte camera.
Sony heeft heel veel lopen op te scheppen over hun geweldige camera. Als die tegen valt en nauwelijks beter is dan de concurrentie is dat pijnlijk en niet zo smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Sua schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:49:
Het punt is dat dit de 'return' van Sony moest worden, en wegens Sony's underdogfactor moeten ze vrijwel alles ECHT goed doen. Nu lijkt het er op dat er toch veel haken en ogen aan zitten (slechte kijkhoeken, tegenvallende cameraprestaties, geen oleofobische laag maar een plasticje) en dat kan toch funest zijn voor het gehoopte grootschalige succes van de telefoon, zeker tegen deze prijs en de stortvloed aan nieuwe toestellen die eind deze maand aangekondigd wordt bij MWC.

Zeker met de huidige koers van de Yen is het toch een vrij hoge prijs, dit schept hoge verwachtingen. Dat deze verwachtingen wederom niet worden waargemaakt is jammer. Ik zie Sony als bedrijf namelijk graag succesvol wegens hun aanblijvende innovaties (ze ontwikkelen de beste dSLR sensors, komen als eerste met een prototype 4K OLED tv etc.).
Idd, het gaat al niet goed met Sony...zou mijn eerste Sony moeten worden. Maar nee, ik wacht wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog steeds overtuigd dat dit n goeie wordt. kijkhoeken lijken best nog mee te vallen, ook camera presteert zeker wel goed, heb ik de indruk.
hiervoor zou ik wel eens vergelijkende cameratest willen zien tussen deze, en bv iphone 5, lumia 920 en galaxy s3.
Alleen die screenprotector en ontbrekende oleofobische laag hou ik mijn hart n beetje voor vast, vind ik wel minpuntje... schermreview door deze kerel graag YouTube: Nokia Lumia Screen 900 Hammer Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel erg gecharmeerd van deze telefoon! Ziet er superstrak uit.
Verhaal over het scherm wordt inderdaad opgeblazen hier.. Op de Arc zat dit ook en was me pas opgevallen toen ik er over las. Uiteindelijk eraf gehaald en na een half jaar alsnog geen krasje op te bekennen :)

Evenals de kijkhoeken. Deze zijn Bij de Arc ook niet geweldig maar op wat kleurwijzigingen na bij het schuinhouden heb je hier compleet geen last van. in 98% van de gevallen heb je hem toch recht in je hand ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:36:
Ik ben er vrij zeker van dat er wel een coating op het shatterproof sheet zit, en het is niet echt de bedoeling dat je dat eraf haalt. Het scherm van mijn S is onmiddellijk vuil. Een klein veegje is genoeg om de subpixels vergroot te zien door het kleine laagje vet/vocht, dan lijkt het scherm een regenboogeffect te hebben. Op mijn T en de Z was dit helemaal geen probleem. Het scherm lijkt permanent schoon te zijn. Je kan alleen wat vegen zien wanneer het scherm uit staat en je kijkt naar reflecties onder sterk licht. Als ik de toestellen van TPH als referentie gebruik was dat het geval bij bijna alle smartphones die ik ooit heb vastgehad. Weer een zwaar opgeblazen 'negatief' punt als je 't mij vraagt.
Maar heb je het dan over de Protector of echt over het scherm?
het gerucht lijkt nu dat er geen coating op het scherm zit maar alleen op die protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze plakken die protector er niet voor Jan met de korte achternaam op, dus zon coating zal wel dan ontbreken en daarin plaats dus een protector. Dit is geen dealbreker voor mij, de design van de Z maakt voor mij veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
AmbroosV schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:36:
Ik ben er vrij zeker van dat er wel eencoating op het shatterproof sheet zit, en het is niet echt de bedoeling dat je dat eraf haalt.Ht scherm van mijn S is onmiddellijk vuil. Een klein veegje isgenoeg g om de subpixels vergroot te zien door het kleine laagje vet/vocht, dan lijkt het scherm een regenboogeffect te hebben. Op mijn T en de Z was dit helemaal geen probleem. Het scherm lijkt permanent schoon te zijn. Je kan alleen wat vegen zien wanneer het scherm uit staat en je kijkt naar reflecties onder sterk licht. Als ik de toestellen van TPH als referentie gebruik was dat het geval bij bijna alle smartphones die ik ooit heb vastgehad. Weer een zwaar opgeblazen 'negatief' punt als je 't mij vraagt.
Er worden hier sowieso enorme olifanten gebouwd. Perfece telefoons bestaan helaas niet, en de z zal daar niets in veranderen. Wat ik vooral uit de (korte) reviews haal die nu online staan is dat het een bizar snelle high-end telefoon is. Iets wat Sony sinds Android niet heeft uitgebracht en ik enorm op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heeft er al iemand iets gehoord over de audio performance? Als je er een "gratis" headphone bij levert met een winkelwaarde van rond de 200 euro, verwacht je wel serieuze audio performance?
Daar heb ik eigenlijk nog weinig over gehoord. Iemand met wat inzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Pro Photographer, Cheap Camera eens op youtube.

Wedden dat mensen die iets van fotografie weten, hele vette foto's kunnen maken met dit toestel!
maar waar ligt de verwachtingspatroon van de mens.

Ik had hele hoge verwachtingen van de lumia 920 naar het zien van al die filmpjes van Nokia.
uiteindelijk bleek er weinig meer van over.
Toch moet je met wat kunnen en weten, voor een telefoon camera hele toffe shit kunnen creëren

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:04:
Ze plakken die protector er niet voor Jan met de korte achternaam op, dus zon coating zal wel dan ontbreken en daarin plaats dus een protector. Dit is geen dealbreker voor mij, de design van de Z maakt voor mij veel goed.
Nou daar was ik dus bang voor, ze plakken die screenprotector er niet op omdat ze ons zo aardig vinden. Dat doen ze omdat het een zakelijke beslissing is om iets anders dan te kunnen laten vallen.

Dus dan ontbreekt waarschijnlijk of de coating of is het scherm niet zo krasvast als de concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Mystic Spirit schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:27:
Heeft er al iemand iets gehoord over de audio performance? Als je er een "gratis" headphone bij levert met een winkelwaarde van rond de 200 euro, verwacht je wel serieuze audio performance?
Daar heb ik eigenlijk nog weinig over gehoord. Iemand met wat inzichten?
Vermoedelijk heeft Sony er buiten marketing geblaat minimale moeite in gestoken en gewoon de standaard (voor S4 Pro) Qualcomm WCD9310 DAC gebruikt. Deze is redelijk goed, maar niet bepaald bijzonder, doet wel onder voor de Wolfson in de (internationale) Galaxy S3. (De Amerikaanse versie heeft ook een WCD9310)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Ik ga ook even lekker nuanceren! Er wordt heel negatief gereageerd en dat is niet omdat het nu allemaal zo slecht is, maar omdat de verwachtingen zo hoog gespannen waren. We hadden de snelste smartphone met het beste scherm en de beste camera verwacht. Eerst hebben we het lang gehad over de kijkhoeken, daar heb ik ondertussen lekker vrede mee gesloten, ik bekijk het apparaat recht van voren en dan is het een prachtscherm.

De verwachtingen voor de camera zijn logisch, Sony maakt goede sensoren en prees dit aan als hun beste camerasensor tot nu toe. Dat schept enorme verwachtingen, en als dan blijkt dat het geen super bijzondere camera is dan zijn mensen logischerwijs teleurgesteld. Natuurlijk is het ding prima, maar dat was niet wat beloofd/verwacht werd.

Dat zijn nog punten waar ik overheen kan stappen. Ik zit meer met het scherm en zijn protector. Zo'n protector gaat krassen, dat weet je, het ding is namelijk van plastic. Daar heb ik geen zin in, dus haal ik de protector er dan vanaf. Als dan blijkt dat vette vingers vrijwel niet te verwijderen zijn vind ik dat een belangrijk punt. Dat (enorme) scherm moet ik namelijk wel een tweetal jaar tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
en daar is de volgende aanname al weer.
Hallo, het gaat hier om Sony uitvinder van de walkman misschien?
Ook hiervoor geldt weer, het is een alles in 1 ding en kan dus niet overal in uitblinken. Volgens mij zoeken jullie iets wat niet bestaat namelijk een top telefoon met top of the bill fotomogelijkheden en geluid van studiokwaliteit en ik gok erop dat er ook geen blu-ray discs ingaan dus dat is ook een afknapper voor sommige onder ons, je kunt er geen PS4 games mee doen, ook jammer, maar wat wel makkelijk is dat je hem kan gebruiken als ab als je tenminste een Sony tv hebt.
Iedereen toch veel plezier gewenst mijn zijn nieuwe Z( al dan niet met koptelefoon)

[ Voor 9% gewijzigd door diver99 op 10-02-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die vette vingers zonder de protector erop klopt ook niet. Hier mn Arc scherm schoon en wel..Lijkt me niet dat dit bij hun nieuwe top model minder zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:58:
Ook hiervoor geldt weer, het is een alles in 1 ding en kan dus niet overal in uitblinken. Volgens mij zoeken jullie iets wat niet bestaat namelijk een top telefoon met top of the bill fotomogelijkheden en geluid van studiokwaliteit en ik gok erop dat er ook geen blueray discs ingaan dus dat is ook een afknapper voor sommige onder ons, je kunt er geen PS4 games mee doen, ook jammer, maar wat wel makkelijk is dat je hem kan gebruiken als ab als je tenminste een Sony tv hebt.
Ik stop ermee en gewoon terug waarvoor dit item bedoelt is. Misschien kan er een nieuw item geopend worden voor al dit soort vragen.
Iedereen toch veel plezier gewenst mijn zijn nieuwe Z( al dan niet met koptelefoon)
ik begrijp je mening... maar je moet je ook realiseren dat je hier op tweakers bent... en dat "WE" hier over het algemeen idd heel erg veeleisend zijn wat betreft onze gadgets... dat is gewoon een feit... sommige mensen denken "waar zeik je over" maarja, dat is het verschil in mensen en dat moet je gewoon respecteren :)

edit: aan de andere kant moeten "we" ook realiseren dat de PERFECTE smartphone niet bestaat... en voor mij persoonlijk blijft dit dan toch nog de beste telefoon die ik op dit moment kan kopen...

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfjerolfje op 10-02-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:04:
Dat van die vette vingers zonder de protector erop klopt ook niet. Hier mn Arc scherm schoon en wel..Lijkt me niet dat dit bij hun nieuwe top model minder zal zijn ;)
Ik weet niet hoe het met de Arc X zit, maar de nieuwe modellen die niet meer van Sony Ericsson zijn maar van Sony zelf hebben veelal (bijvoorbeeld de Xperia T) een screenprotector over het scherm (wel dragontrail/gorilla), die protector heeft een oleophobic coating. Het scherm zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
natuurlijk heeft iedereen recht op zijn/haar mening( voordat ik van discriminatie beticht word), maar je zegt het zelf"een gadget"en dat is het ook. Iedereen mag hoge eisen stellen maar zover ik weet is er tot op heden nog maar een iemand(ambroos) die het toestel echt in zijn handen heeft(gehad) maar er niets over mag zeggen. En dat is gewoon jammer. Als dit toestel zo belangrijk is voor Sony zal men echt niet over een nacht ijs zijn gegaan en heeft men er heus wel over nagedacht. Omdat bij Samsung of HTC dingen anders gedaan worden wil dit niet direct zeggen dat men bij Sony verkeerd bezig is. Ik vind het trouwens wel netjes dat er een screenprotector( want zo heten die dingen en dat is de functie dan ook) op zit. Scheelt toch gauw weer een paar euries. Heb zelf ook al diverse merken versleten en op ieder toestel was/is wel iets aan te merken. Als over een aantal maanden de nieuwe S4 uitkomt is dit toestel ook al weer achterhaalt. Ik ben wel blij dat men een 5inch scherm erin heeft gekregen en dat het toestel niet groter is dan de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
ormagon schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:12:
[...]

Ik weet niet hoe het met de Arc X zit, maar de nieuwe modellen die niet meer van Sony Ericsson zijn maar van Sony zelf hebben veelal (bijvoorbeeld de Xperia T) een screenprotector over het scherm (wel dragontrail/gorilla), die protector heeft een oleophobic coating. Het scherm zelf niet.
ik weet dat ze dat al jaren terug deden met de xperia x10... ook een screenprotector... heb ik er toen afgehaalt.. maar idd.. vingervlekken... maar erger nog... een dun vetlaagje wat een regenboogeffect op je scherm geeft.. waardoor je dus af en toe echt goede doek moet pakken en de boel schoonmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:58:
En? Hun vorige twee flagships (S en T) hadden ook gewoon de WCD9310. Bovendien zijn de huidige Walkmans ook niet uitstekend.

Ik snap echt niet waarom mensen hier zo nodig defensief moeten reageren elke keer als er wat negatiefs wordt besproken. Bij mij is hij niet geannuleerd ofzo, en ik kijk er nog steeds reikhalzend naar uit, er is immers nog steeds geen echte competitie. Maar het mag zeker baten om uit te zoeken waar Sony te kort schiet of juist dat extra beetje moeite er in heeft gestoken, voor sommigen omdat dat net de druppel kan zijn (om wel/niet te kopen), voor sommigen (zoals ik) omdat dat weer even wat extra info is.

Wat had je liever? Dat er hier totaal niets inhoudelijks wordt besproken? "Goh, die Xperia Z is echt een smartphone, hè? Zo eentje waar je foto's mee kan maken en mee kan internetten!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:13:
natuurlijk heeft iedereen recht op zijn/haar mening( voordat ik van discriminatie beticht word), maar je zegt het zelf"een gadget"en dat is het ook. Iedereen mag hoge eisen stellen maar zover ik weet is er tot op heden nog maar een iemand(ambroos) die het toestel echt in zijn handen heeft(gehad) maar er niets over mag zeggen. En dat is gewoon jammer. Als dit toestel zo belangrijk is voor Sony zal men echt niet over een nacht ijs zijn gegaan en heeft men er heus wel over nagedacht. Omdat bij Samsung of HTC dingen anders gedaan worden wil dit niet direct zeggen dat men bij Sony verkeerd bezig is. Ik vind het trouwens wel netjes dat er een screenprotector( want zo heten die dingen en dat is de functie dan ook) op zit. Scheelt toch gauw weer een paar euries. Heb zelf ook al diverse merken versleten en op ieder toestel was/is wel iets aan te merken. Als over een aantal maanden de nieuwe S4 uitkomt is dit toestel ook al weer achterhaalt. Ik ben wel blij dat men een 5inch scherm erin heeft gekregen en dat het toestel niet groter is dan de S3
Die screenprotector vind ik geen voordeel, het scherm wordt er iets minder spattend van, plus dat zo'n ding krast. Tegenwoordig helemaal niet meer nodig! Heb nu anderhalf jaar een Desire HD en die heeft altijd zonder protector lekker in de broekzak gezeten (ook wel is per ongeluk bij de sleutels in etcetera). En dat scherm is nog helemaal prettig.

Doe mij dus maar een krasvast scherm (wat de Xperia Z uiteraard heeft) met een oleophobic coating zodat het scherm er ook altijd fris uitziet. Dat laatste is iets wat we hier proberen uit te zoeken, en een nadeel zouden vinden als het er niet op zit. Dat is geen hele wilde eis. Alle topmodellen (en subtopmodellen) van de laatste 2/3 jaar hebben zo'n coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe geheimzinnig Sony nu doet rond het glas en de coating belooft denk ik weinig goeds, zoals we al vaker hebben aangehaald lijkt me dat de reden waarom die screenprotector op het scherm zit en daar steeds op wordt gewezen.

Ik kan niet wennen aan die screenprotectors, het scherm voelt er gewoon wat minder door en je krijgt er van die lelijke krasjes op die een glazen schermpje makkelijk had weerstaan.

Ik geef het op de Z weer een hoor maar ik verwacht dat hij er snel af zal zijn.
M-en-M schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:17:
[...]
Wat had je liever? Dat er hier totaal niets inhoudelijks wordt besproken? "Goh, die Xperia Z is echt een smartphone, hè? Zo eentje waar je foto's mee kan maken en mee kan internetten!"
Ho ho vergeet bellen niet he, dat is nog steeds het belangrijkste las ik wat pagina's terug.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 10-02-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
diver99 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:26:
[...]
ga je naar Bach luisteren op je telefoon dan
Bach klinkt best goed door de Xperia Z, is getest :P Een beetje te smooth misschien, wat meer textuur zou fijn zijn, maar het komt aardig in de buurt van m'n Walkman X-series (met een S-Master). En dat is beoordeeld door een MDR-7550.

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 10-02-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:54
Je kan alsnog water overheen gooien en met een doekje schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

M-en-M schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:51:
[...]

Vermoedelijk heeft Sony er buiten marketing geblaat minimale moeite in gestoken en gewoon de standaard (voor S4 Pro) Qualcomm WCD9310 DAC gebruikt. Deze is redelijk goed, maar niet bepaald bijzonder, doet wel onder voor de Wolfson in de (internationale) Galaxy S3. (De Amerikaanse versie heeft ook een WCD9310)
Ik ben nog altijd erg tevreden over het geluid van mijn SGS. Voor een portable device een prima performance. In de SGS zit ook een wolfson en die bevalt mij dus goed. Ik ken zelf het geluid van de WCD9310 DAC niet, maar ik luister per dag zeker een paar uur naar muziek op mijn telefoon. Dus het mag wel een beetje aardig klinken.

Het komt uiteindelijk allemaal op de verwachtigen neer.... Ik moet me er bij neer leggen dat ik nog 3 weken geduld moet hebben om mijn mening te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Dutchzilla schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:28:
Pro Photographer, Cheap Camera eens op youtube.

Wedden dat mensen die iets van fotografie weten, hele vette foto's kunnen maken met dit toestel!
maar waar ligt de verwachtingspatroon van de mens.

Ik had hele hoge verwachtingen van de lumia 920 naar het zien van al die filmpjes van Nokia.
uiteindelijk bleek er weinig meer van over.
Toch moet je met wat kunnen en weten, voor een telefoon camera hele toffe shit kunnen creëren
Precies ! goede foto's maak je in ieder geval niet met 'auto' instellingen. Daar maakt iedereen de fout en beoordelen ze camera's op. Komt nog eens bij dat echt perfecte foto's maken met een dslr al lastig is. Goede lenzen en een statief zijn een vereiste.

Dus laten we de discussie binnen de smartphone grenzen houden. De XZ is een topper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:39:
[...]

Precies ! goede foto's maak je in ieder geval niet met 'auto' instellingen. Daar maakt iedereen de fout en beoordelen ze camera's op. Komt nog eens bij dat echt perfecte foto's maken met een dslr al lastig is. Goede lenzen en een statief zijn een vereiste.

Dus laten we de discussie binnen de smartphone grenzen houden. De XZ is een topper :)
Met de iPhone 5 kan je wel hele behoorlijke shots maken in auto modus....en laat nu net als iedereen dat doen foto's maken in auto modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:39:
[...]

Wat een belachelijke redenering zeg, juist de normale gebruiker moet er een leuke foto mee kunnen maken.
Andere high-end telefoons doen dit toch ook prima voor de normale gebruiker (Htc One X - iPhone 5).
alwaysleft schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:43:
[...]

Met de iPhone 5 kan je wel hele behoorlijke shots maken in auto modus....en laat nu net als iedereen dat doen foto's maken in auto modus.
Dat is het punt dus wat ik al een paar keer heb aangehaald, helaas snappen maar weinig tweakers dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sony doet niet echt geheimzinnig over de coating en ze leveren al vanaf het begin een shatter proof sheet mee (tevens screenprotector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
johnhere schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Ga nou niet voor een ander denken... kansloos. Zoek het woord olifant even op hierboven want het is niet zo erg.
Ik geef alleen aan hoe je een echt goede foto kan maken en met een beetje oefenen ook met de XZ. Dat er wat verschil is tussen vendors je meent het ~~~ !
Ik ken echt niemand die handmatig een foto gaat instellen op een smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Cyleo schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:06:
Sony doet niet echt geheimzinnig over de coating en ze leveren al vanaf het begin een shatter proof sheet mee (tevens screenprotector).
Kan jij me dan alstublieft vertellen of er een oleophobic coating op het scherm zit (dus niet op de protector die er al standaard opzit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
Wat een desillusie. Dacht ik over 2 weken van het samsung plastic verlost te zijn door de Z te kopen...
Als ik bovenstaande lees wacht ik wel op de s4. Misschien wordt ie wel van aluminium. Hoef ik me iig geen zorgen te maken over schermcoatings, lelijke plastic screenprotectors enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Lowizi op 10-02-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
lowizi schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:18:
Wat een desillusie. Dacht ik over 2 weken van het samsung plastic verlost te zijn door de Z te kopen...
Als ik bovenstaande lees wacht ik wel op de s4. Misschien wordt ie wel van aluminium. Hoef ik me iig geen zorgen te maken over schermcoatings, lelijke plastic screenprotectors enz.
Maar dan moet je je misschien wel zorgen maken over krassen in het aluminium :+ Er is altijd wel een nadeel aan verbonden, al is het glas, alu of plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
alwaysleft schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:06:
[...]

Ik ken echt niemand die handmatig een foto gaat instellen op een smartphone
Nee dat is ook te moeilijk, maar vervolgens er wel 23 instagram filters er over heen halen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 08:55
Er verschijnen steeds meer foto's online. Via xda: http://www.flickr.com/pho...23621817#photo_8423621817 (bovenste 4 foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
ik zal ze niet als slecht bestempelen... maar ze springen er ook niet uit...
voor mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, dat zijn mooie foto's zonder wazigheid erin wat ik eerder wel zag, nu nog een paar foto's waarop je kan zien dat de kijkhoeken goed zijn , en ik ben helemaal happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ormagon schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:14:
[...]

Kan jij me dan alstublieft vertellen of er een oleophobic coating op het scherm zit (dus niet op de protector die er al standaard opzit)?
De kans is klein. Op de protector zit er wél een coating, en aangezien het niet echt de bedoeling is dat je die eraf haalt is er dus niet echt een probleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Het plasticje op het scherm haal ik er altijd af, vind ik er niet mooi uitzien.

Zou nogal een flaw zijn als je die er niet af hoort te halen.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

ChrissieOne schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:43:
Het plasticje op het scherm haal ik er altijd af, vind ik er niet mooi uitzien.

Zou nogal een flaw zijn als je die er niet af hoort te halen.
Dit is niet gewoon een plasticje, het is wel echt een hele goede screenprotector. Maar asnog kunststof natuurlijk, en dat krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 22:49
Verder is het ook nog helemaal geen zekerheid dat de meegeleverde screenprotector snel krast. Iedereen lijkt dit aan te nemen, maar als het materiaal degelijk is lijkt er mij geen probleem te zijn. Valt het eigenlijk op dat er screenprotector aangebracht is op het toestel, of is dit mooi verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Laatst online: 18-09 15:59

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:34:
[...]

kijk, dat zijn mooie foto's zonder wazigheid erin wat ik eerder wel zag, nu nog een paar foto's waarop je kan zien dat de kijkhoeken goed zijn , en ik ben helemaal happy :D
Kijkhoeken vallen zeker mee hoor... ik heb er even mee kunnen spelen (zowel met de paarse, de witte als de zwarte, ze zijn allemaal mooiiii!) en het is lang niet zo erg als iedereen in zijn hoofd lijkt te hebben. De kleuren worden iets meer washed-out als je het toestel van je af draait maar zo erg als het hier telkens wordt voorgeschilderd, als zou het een LCD uit 2004 zijn, is het zeker niet. Bovendien wordt het ruimschoots gecompenseerd door de compleet belachelijke scherpheid van het scherm en de kleurreproductie. Zeker als je een foto maakt en die direct bekijkt verbaas je je echt over de kleuren - enige is dat de camera ze wat gesatureerder maakt dan ze daadwerkelijk zijn, maar dat is vast wel in te stellen (zo diep heb ik er niet mee kunnen klooien).

Wat ik het belangrijkst vond, en wat zeker zo lijkt te zijn, is dat ik een toestel ou die qua kwaliteitsgevoel in de buurt kwam van mijn s2. Ja, plastic, maar ik heb dat ding compleet afgetuigd en die doet het nog prima. Ik heb met de xperia hetzelfde gevoel, dat hij indestructible is.

Overigens is het ook extreem hilarisch om de 'oeps, ik flikker zo de telefoon in je glas water'-truuk te doen, je ziet elke keer mensen wit wegtrekken :+

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

:o
No Comment schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:47:
Verder is het ook nog helemaal geen zekerheid dat de meegeleverde screenprotector snel krast. Iedereen lijkt dit aan te nemen, maar als het materiaal degelijk is lijkt er mij geen probleem te zijn. Valt het eigenlijk op dat er screenprotector aangebracht is op het toestel, of is dit mooi verwerkt?
Het is wel heel mooi gedaan, maar blijft kunststof en dat krast gewoon na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Sony heeft op m'n NEX iets soortgelijks gedaan met een protector, en daar kwam ik pas achter toen ik krassen in het 'scherm' had en er beter naar ging kijken. Bleek gelukkig ook een 'ingebouwde' screenprotector. Het valt niet op tenzij je ernaar zoekt en dat zal bij de Z niet veel anders zijn lijkt me.

Dus als de protector op de Z niet te kras- en vlekgevoelig is heb ik daar geen problemen mee. En als het krast is het goedkoper te vervangen dan een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
YouTube: Xperia T/Z Shatterproof Sheet Removal *Scratch Demonstration*

Het is niet te hopen dat het zoals op deze video te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Wel een beetje vreemd om dan onderaan de pagina te beginnen, zo begint 'ie bij de Xperia Z foto's: http://www.flickr.com/pho...23621817#photo_8461325928

Het zijn zeer mooie foto's, maar die vreemde compressie/ruisonderdrukking doet nog steeds af aan het plaatje. Die hoed, de deuren van die kerk en de bomen achter dat plaatje met de fiets hebben weer dat "geschilderde" effect. (Het lijkt mij nog steeds eerder compressie, zeker als je ziet dat wéér het groen in de plaatjes wordt verpest, ondanks zeer goede belichting)

Zoals ik maar blijf zeggen, de module is uitstekend, de software moet alleen worden verbeterd. (Tenzij die compressie via de DSP wordt gedaan en niet kan worden aangepast, daar zou ik niet blij van worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb net een aantal posts verwijderd die niet over het toestel gaan. Graag ontopic blijven en discussieer over het toestel en ga niet teveel in op geruchten en aannames.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
ormagon schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:48:
:o
[...]

Het is wel heel mooi gedaan, maar blijft kunststof en dat krast gewoon na verloop van tijd.
Ook lijkt het wel of ze de screenprotector er op hebben gedaan uit kostenbesparing. En dat vind ik nogal cheap van Sony voor zo'n "duur" toestel. Kritiek dat er nu overigens is vind ik zover wel terecht, maar ga nu niet daardoor mijn order cancellen. Maar we gaan het over 2 weken zelf zien hoe het verwerkt is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe ligt het scherm er trouwens in? Ik vind het wel fraai dat bij de nieuwere iOs apparaten (Ipad4/iPhone5/iPad mini) maar ook bv bij de HTC OneX(+) het scherm heel dicht tegen het glas zit. Dat heeft het gevoel alsof je echt op het scherm bezig bent,

Bij mijn Nokia 920 lijkt er een paar millimeter tussen de touchlaag en het scherm te zitten (scherm ligt dieper). Wat vooral in daglicht wat goedkoop oogt.
No Comment schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:47:
De screenprotector is van Kunstof dus kan niet zo krasvast zijn als glas.
ormagon schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:46:
[...]

Dit is niet gewoon een plasticje, het is wel echt een hele goede screenprotector. Maar asnog kunststof natuurlijk, en dat krast.
En geeft een goedkopere "feel"
An1mA schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:57:
[...]

Ook lijkt het wel of ze de screenprotector er op hebben gedaan uit kostenbesparing. En dat vind ik nogal cheap van Sony voor zo'n "duur" toestel. Kritiek dat er nu overigens is vind ik zover wel terecht, maar ga nu niet daardoor mijn order cancellen. Maar we gaan het over 2 weken zelf zien hoe het verwerkt is.
Idd, ik cancel er ook niet voor maar het lijkt me niet voor niets. Als het blijft bij de coating kan ik er nog we mee leven maar als Sony gekozen heeft voor een protector om zo een goedkoper type glas te kunnen gebruiken wordt ik niet blij.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 10-02-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
An1mA schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:57:
[...]

Geloof me, het is erg strak verwerkt. Niet uit kostenbesparing maar een service. Ik kwam er zelf achter op mijn S doordat ik op internet tegen kwam dat hij erop zat. Het is niet je gemiddelde 3 euro screenprotector uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
Ik snap al die heisa niet rond die screenprotector. Sony ericsson deed dat al vanaf de x10. Ik heb de indruk dat deze ervoor zorgt dat het scherm minder snel barst. Mijn x10 is al een aantal keer gevallen zonder poblemen. En de screenprotector heeft nog geen enkele kras. Uiteraard is het minder krasbestendig dan het glas, maar ik ga dan ook niet met een naald erop krassen.

En ik wacht wel op reviews waar de camera degelijk getest wordt voordat ik mijn conclusies trek. Het ziet er nu naar uit dat de foto's heel goed zijn. Er is heel weinig ruis blijkbaar door een goeie ruisfilter. Het nadeel is dat als je inzoomt, je een waziger beeld krijgt. Maar wie zoomt er volledig in op een 13mp foto? Je gaat deze foto's toch niet gebruiken voor professionele doeleinden. Dan heb ik liever een ruisloze foto eerlijk gezegd. Of misschien een gulden middenweg tussen ruis en scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De screen protector zal er, net als bij de S, eerder zijn voor de veiligheid dan voor de krasbescherming. Breekt je scherm, dan houdt de protector de scherven bij elkaar. Los daarvan zit het ding op m'n Xperia S er al ruim een jaar op zonder krassen.

Vindt de foto's echter niet zo super v/d Z. Zels op 1600x1200 is er duidelijk veel ruis te zien in de schaduwen bij die mountain bike. Vermoed dat we hier toch ruim over het oplossend vermogen van dat lensje zitten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... dat was ff schrikken... net uit werk en dacht ff ontspannen het forum terug te lezen....

Wat betreft die screenprotector die volgens ambroos wél gecoat is en het scherm zelf hoogst waarschijnlijk niet.... Waarom zou je een relatief goedkoop stuk kunststof gebruiken om het glas te BESCHERMEN als het relatief hoogwaardig glas waardeloos is als de screenprotector verwijderd is omdat er geen coating op het glas zit....

Of terwijl.... je beschermt iets waar je zonder die bescherming niets aan hebt met een kwalitatief veel slechter materiaal dan het te beschermen materiaal...

Ik zou zeggen coat dan het glas zélf en laat die nutteloze "bescherming" achterwege......

Audi gaat hun dure metaal van hun auto's vast ook niet sealen in kunststof spul en dáár vervolgens de dure lak op spuiten om het metaal daaronder te "beschermen" lijkt mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Het idee van de plastic laag is om het glas schokbestendiger te maken en daarmee barsten te voorkomen, het heet ook officieel een "shatter proof" film. Dragontrail/Gorilla Glass van zichzelf al vrij schokbestendig, maar verre van "shatter proof". Het vreemde is wel dat de omstandigheid waarbij deze barsten vaak juist is bij randen en hoeken en niet bij het oppervlak. Hoe Sony's laagje dus tegen barsten helpt is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Maar als de telefoon plat met het scherm op de grond valt, helpt het misschien net dat kleine beetje impact te incasseren. Nu de meeste telefoons geen opstaande bezels meer langs de rand van het scherm hebben, is het scherm zelf direct de klos wanneer de telefoon op de grond valt. In dat opzicht (+ het 'bij elkaar houden' van scherven) is het helemaal zo gek nog niet om er een laagje bovenop te doen.

Hopelijk hoeven we deze evt. voordelen nooit in de praktijk mee te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:42:
Het idee van de plastic laag is om het glas schokbestendiger te maken en daarmee barsten te voorkomen, het heet ook officieel een "shatter proof" film. Dragontrail/Gorilla Glass van zichzelf al vrij schokbestendig, maar verre van "shatter proof". Het vreemde is wel dat de omstandigheid waarbij deze barsten vaak juist is bij randen en hoeken en niet bij het oppervlak. Hoe Sony's laagje dus tegen barsten helpt is me een raadsel.
Mmmja..... in dat geval vind ik het een beetje betuttelend van sony... iedereen weet dat je zo'n apparaat niet van de kerktoren moet gooien.... enigzins voorzichtigheid is logischerwijs toch wel geboden lijkt mij zo.... we zijn tenslotte allemaal volwassen mensen neem ik aan....

Ik heb dan liever wat meer kwaliteit en trotseer dan maar de risicootjes... dan dat ik twee jaar tegen een screenprotector aan zit te kijken met aardig wat gebruikerskrasjes, die je anders op t glas niet had gehad....

Of zou t zo erg zijn dat zonder die protector bij het eerste de beste stootje het glas uit je toestel valt?? En hoe zit dat dan met de achterzijde van het toestel? Die is ook van glas.... neem aan dat dáár geen shatter proof film overheen zit.... die zal dan zonder coating ook lekker snel vet worden trouwens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:01:
[...]

Mmmja..... in dat geval vind ik het een beetje betuttelend van sony... iedereen weet dat je zo'n apparaat niet van de kerktoren moet gooien.... enigzins voorzichtigheid is logischerwijs toch wel geboden lijkt mij zo.... we zijn tenslotte allemaal volwassen mensen neem ik aan....

Ik heb dan liever wat meer kwaliteit en trotseer dan maar de risicootjes... dan dat ik twee jaar tegen een screenprotector aan zit te kijken met aardig wat gebruikerskrasjes, die je anders op t glas niet had gehad....

Of zou t zo erg zijn dat zonder die protector bij het eerste de beste stootje het glas uit je toestel valt?? En hoe zit dat dan met de achterzijde van het toestel? Die is ook van glas.... neem aan dat dáár geen shatter proof film overheen zit.... die zal dan zonder coating ook lekker snel vet worden trouwens......
Beide kanten shatter proof film. Het idee is niet dat het scherm minder snel barst (hoewel het daar ook wel een beetje tegen zal helpen) maar dat het glas er niet uitspringt als dit gebeurt. Dus ook met gebarsten glas behoud je nu een smoothe ervaring,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
En de sheet is wel gecoat volgens xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Cyleo schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:07:
En de sheet is wel gecoat volgens xda.
Dat is inderdaad bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of die oleophobic coating individueel ook later aan te brengen is? ( op het glas zelf )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:10:
Iemand enig idee of die oleophobic coating individueel ook later aan te brengen is?
Misschien kan Sony beter een potje oleophobic coating meeleveren ipv een koptelefoon? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:10:
Iemand enig idee of die oleophobic coating individueel ook later aan te brengen is? ( op het glas zelf )
http://www.crystalusion.com/
Volgens mij is dit wat je zoekt.

*Edit*
Nog op xda wezen neuzen en kwam het onderstaand post tegen. Let op, gaat wel om een demo unit.
http://forum.xda-develope...p?p=37803533&postcount=44

[ Voor 23% gewijzigd door An1mA op 11-02-2013 00:32 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1mA schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:17:
[...]

http://www.crystalusion.com/
Volgens mij is dit wat je zoekt.

*Edit*
Nog op xda wezen neuzen en kwam het onderstaand post tegen. Let op, gaat wel om een demo unit.
http://forum.xda-develope...p?p=37803533&postcount=44
Ja exact!...... dus als je de shatterproof film verwijderd, en het glas behandeld met dit soort spul, is t probleem van die vette vingers die bijna niet te verwijderen zijn opgelost.... ( als het echt zo goed werkt tenminste....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die knakker op xda zegt dat hij hem tegen zijn shirt wrijft en de vingers er dan af zijn. Wat ik er niet helemaal uit opmaak is of dit nou met of zonder filter is. Het wordt wel gevraagd maar hij geeft hier geen antwoord op.

Edit: Ik heb niet alles gelezen maar is dit wel een Demo unit? Op een van de eerste paginas zegt de starter dat hij hem heeft gekocht in een Sony shop.

Edit2: Never mind, ik zit nu ineens dat het berichtje wat jij aanhaalde niet is gepost door de topic starter maar door iemand welke sinds 2 weken een Demo unit bezit.

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 11-02-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even totaal iets anders...,
Over de plaatsing van die powerbutton... die zou daar dus zitten omdat het dan zo gemakkelijk bij je duim zit....
Maar het gaat hier om een powerbutton.... moet die juist niet zo ver mogelijk van je vingers vandaan zitten tijdens het vasthouden?
Lijkt mij erg vervelend dat elke x als je ff wat te hard knijp of per ongeluk aantikt , je je toestel weer opnieuw moet aanzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:53:
Lijkt mij erg vervelend dat elke x als je ff wat te hard knijp of per ongeluk aantikt , je je toestel weer opnieuw moet aanzetten....
Je moet redelijk duwen als je die knop wil indrukken, dat scheelt. Ik vind het juist makkelijker, deze positie, omdat je niet helemaal naar boven hoeft. Ik druk de powerknop niet onbedoeld in, maar ben wel linkshandig. Ook rechtshandig moet ik mijn best doen om hem 'per ongeluk' in te drukken, dus lijkt mee te vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Roytoch op 11-02-2013 00:57 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roytoch schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:55:
[...]

Je moet redelijk duwen als je die knop wil indrukken, dat scheelt. Ik vind het juist makkelijker, deze positie, omdat je niet helemaal naar boven hoeft. Ik druk de powerknop niet onbedoeld in, maar ben wel linkshandig. Ook rechtshandig moet ik mijn best doen om hem 'per ongeluk' in te drukken, dus lijkt mee te vallen.
Ok met welk toestel heb je dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 01:07:
Ok met welk toestel heb je dit ervaren?
Met de Z ;) werk in de retail, vandaar.

[ Voor 66% gewijzigd door Roytoch op 11-02-2013 01:09 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roytoch schreef op maandag 11 februari 2013 @ 01:08:
[...]

Met de Z ;) werk in de retail, vandaar.
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://juggly.cn/archives/81419.html

Zie ik hier nu goed dat de dock standaard in de doos zit...? Of krijgen wij een andere doos dan de Japanners ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 01:55:
http://juggly.cn/archives/81419.html

Zie ik hier nu goed dat de dock standaard in de doos zit...? Of krijgen wij een andere doos dan de Japanners ?
Waarschijnlijk is het per land anders. Hier krijg je in het begin een hoofdtelefoon erbij. Volgens mij is het dan voor de rest alleen het toestel en oordopjes etc..

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Die screenprotector die er standaard opzit is helemaal anders dan eender wat je zelf op je scherm plakt. Ze zijn vrij dik en plakken erg stevig en accuraat op het scherm. Veel van onze klanten bij The Phone House geloven zelfs niet dat hij erop zit als we het niet echt in superdetail laten zien.

Op die van mijn Xperia S is na een jaar gebruik zonder andere bescherming geen krasje te bekennen. Die van de Z lijkt me alleen maar beter.

De randen van het scherm op de Z zijn trouwens beschermd. Het frame (fibre glass polyamide oid) heeft een wat opstaand randje en daardoor zijn de randen van het scherm (en de glazen achterkant) volledig beschermd. Het oppervlak zelf heeft dan nog een extra buffer in de vorm van het shatter-proof sheet. Uiteindelijk is het een erg stevige telefoon.

Die waterproofing is trouwens erg leuk. Je telefoon onaangekondigd even onder de kraan houden zonder te vermelden dat hij waterdicht is is een instant classic!

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 11-02-2013 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Plane in the air - HDR Video

Deze HDR opname komt op mij toch wel zeer goed over! En dat met tegenlicht .... ook het geluid klinkt vind ik hier niet verkeerd, en bij deze opname lijkt het vloeiender te zijn dan die van eerder vandaag in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hier wat meer foto's geschoten met de Z: https://picasaweb.google..../110267829736715997848/58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Vreemd, die links werken alleen vanaf m'n telefoon, niet vanuit m'n desktop (dan krijg ik m'n eigen picasa te zien, of de 'foto's van de dag')

De correcte link voor desktop gebruik is deze:
https://plus.google.com/p...lbums/5843542135386591041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
http://www.cyberport.de/?DEEP=A605-13E&APID=14 Dock gevonden!

Wel wat aan de prijs voor wat andere landen er gratis bij krijgen.

@alwaysleft

Prima kwaliteit fotos!, al is alles tegenwoordig wel een forse verbetering ten opzichte van de camerakwaliteit van de SGS1 :+

edit:

UK prijs is een stuk netter! http://www.xperiablog.net...26-gets-priced-in-the-uk/

[ Voor 53% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 11-02-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
arnoutzw schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:10:
http://www.cyberport.de/?DEEP=A605-13E&APID=14 Dock gevonden!

Wel wat aan de prijs voor wat andere landen er gratis bij krijgen.

@alwaysleft

Prima kwaliteit fotos!, al is alles tegenwoordig wel een forse verbetering ten opzichte van de camerakwaliteit van de SGS1 :+

edit:

UK prijs is een stuk netter! http://www.xperiablog.net...26-gets-priced-in-the-uk/
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/

Nederlandse prijs :) €29.00, binnenkort te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Valt me nog mee die prijs, zeker als je daarvoor niet iedere avond met flapjes bezig hoeft te zijn! (hoe goed ze ook gemaakt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Myedvyed schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:31:
Valt me nog mee die prijs, zeker als je daarvoor niet iedere avond met flapjes bezig hoeft te zijn! (hoe goed ze ook gemaakt zijn)
Precies, die €29 is het me zeker wel waard, het staat ook gewoon mooi zo'n dock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En http://shop.sonymobile.co...et-sbh20-white/1270-7815/ zijn zeker wel 2 accessoires die er bij mij zullen komen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Yorin schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:42:
[...]

En http://shop.sonymobile.co...et-sbh20-white/1270-7815/ zijn zeker wel 2 accessoires die er bij mij zullen komen.
Die moet er dan ook maar bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Wit dockje gaat er zeker komen :) heb een zwarte phone besteld maar een wit nachtkastje ;) Alleen ben ik wel benieuwd wat onze Chinese vrienden op Ebay of dealextreme doen, lijkt me geen hightech electronica in die dock zitten, alleen een micro-usb-aansluiting en 2 contactpunten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
NoepZor schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:07:
Wit dockje gaat er zeker komen :) heb een zwarte phone besteld maar een wit nachtkastje ;) Alleen ben ik wel benieuwd wat onze Chinese vrienden op Ebay of dealextreme doen, lijkt me geen hightech electronica in die dock zitten, alleen een micro-usb-aansluiting en 2 contactpunten.
Inderdaad, en voor 30 euro verwacht ik eigenlijk ook wel een lader erbij maar helaas:
Let op! Lader niet meegeleverd.
Misschien een idee om alvast een accesoire topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Zag net dat mijn geplaatste review al eerder gepost was

[ Voor 87% gewijzigd door zedzed1 op 11-02-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zedzed1 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:11:
Zag net dat mijn geplaatste review al eerder gepost was
Gister nog gepost.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.