Vraagje: het onderste deel van het scherm wordt meestal gebruikt voor de drie navigatie knoppen. Heeft dit geen nadelige invloed op het scherm? Namelijk dat die knoppen in het scherm kunnen inbranden? Of kan dit niet bij dit type scherm?
Het scherm draait en dan zitten de knoppen ergens anders. Bovendien verandert de inhoud nog wel eens en is inbranden een oud plasma schermen probleem. Je zal hier dus geen last van krijgen.geusie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:45:
Vraagje: het onderste deel van het scherm wordt meestal gebruikt voor de drie navigatie knoppen. Heeft dit geen nadelige invloed op het scherm? Namelijk dat die knoppen in het scherm kunnen inbranden? Of kan dit niet bij dit type scherm?
Persoonlijk vind ik het wel vet dat je het sony logo kan verwijderen. Kun je dus echt een hele chique afgewerkte telefoon zonder bloat maken
Verwijderd
Die balk bovenin staat ook bijna altijd in je beeld, geen probleem meer tegenwoordig hoor..geusie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:45:
Bij AMOLED nog wel hoor, kijk maar eens naar de S2 of de S3.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:26:
[...]
Die balk bovenin staat ook bijna altijd in je beeld, geen probleem meer tegenwoordig hoor..
Hij had het over 'dit type' scherm
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
inbranden is bij LCD toch nooit een probleem geweest?
Ik heb een Panasonic VT50 (2012 top model van Panasonic) en dat is kwa branding echt een drama (logo's gaan soms pas na dagen weer weg), als ik met mijn GSM daar ook op moet letten wordt ik gek
Ik heb een Panasonic VT50 (2012 top model van Panasonic) en dat is kwa branding echt een drama (logo's gaan soms pas na dagen weer weg), als ik met mijn GSM daar ook op moet letten wordt ik gek
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nee, is inderdaad verwaarloosbaar bij LCD tegenwoordig. Bij OLED is het overigens niet hetzelfde als bij Plasma of CRT: Als OLEDs slijten gaan ze minder licht geven, ze slijten echter vanzelfsprekend alleen als ze daadwerkelijk aan staan. Nu zal een zwarte notificatie- en navigatiebalk er voor zorgen dat deze delen van het scherm minder snel verslijten, waardoor de pixels hier uiteindelijk (bij mijn S II na een jaar) merkbaar lichter zijn dan de rest van het scherm.Donstil schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:07:
In het ZL topic las ik berichtjes over de Front camera, dat hij beneden zou zitten om het toestel aan de bovenkant korter te maken.
Nu vraag ik mij daardoor af, wat zit er beneden in de Z waardoor de camera in dat toestel niet ook naar beneden verplaatst is om bovenop ruimte te besparen.
Had hem nog wat compacter gemaakt.
Nu vraag ik mij daardoor af, wat zit er beneden in de Z waardoor de camera in dat toestel niet ook naar beneden verplaatst is om bovenop ruimte te besparen.
Had hem nog wat compacter gemaakt.
Doordat de Xperia Z zo dun is kan de back camera niet achter het display geplaatst worden maar moet deze ergens geplaatst worden waar er geen andere electronics in de weg zitten om geplaatst te kunnen worden. Bovenaan dus. Doordat je bovenaan dan met die camera zit moet je de rand toch al vrij breed maken. Aangezien die al zo breed is kan je daar even goed de front camera ook steken, dan bespaar je ook wat ruimte omdat je geen verbinding moet leggen tussen het mainboard (bovenaan) en de camera (onderaan).
Onderaan, waar op de ZL de front camera zit, heeft de Xperia Z de speaker en de vibratiemotor. Wat er nog onderaan zit kan ik niet identificeren aan de hand van de FCC teardown video's.
In ieder geval, wanneer je weet dat de hardware-ingenieurs van Sony Mobile erin slagen om zo'n dunne telefoon als de Xperia Z waterdicht te maken zonder hem in een laag rubber te steken (looking at you Samsung Galaxy Xcovers) en om de dunste 10" tablet ter wereld te maken (die dan ook nog eens waterdicht is) kan je er denk ik best wel op vertrouwen dat ze een erg goede reden hebben waarom ze doen wat ze doen
Onderaan, waar op de ZL de front camera zit, heeft de Xperia Z de speaker en de vibratiemotor. Wat er nog onderaan zit kan ik niet identificeren aan de hand van de FCC teardown video's.
In ieder geval, wanneer je weet dat de hardware-ingenieurs van Sony Mobile erin slagen om zo'n dunne telefoon als de Xperia Z waterdicht te maken zonder hem in een laag rubber te steken (looking at you Samsung Galaxy Xcovers) en om de dunste 10" tablet ter wereld te maken (die dan ook nog eens waterdicht is) kan je er denk ik best wel op vertrouwen dat ze een erg goede reden hebben waarom ze doen wat ze doen
Haha ik vertrouw erop hoor dat ze hun werk goed doen (Mag ook wel voor 600,- per device). Vroeg het me alleen af.
Bedankt weer, ik ben alvast aan het aftellen
Bedankt weer, ik ben alvast aan het aftellen
Haha, heb net een mail gekregen met een uitnodiging voor de persconferentie rond de Xperia Z van Sony Mobile België, zetten ze er een foto van de Xperia ZL op
Laat ze die maar uitbrengen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
*zij
Ik heb net het toestel in het echt gezien. Gewoonweg WOW. Echt sjiek.
Wel groot natuurlijk en dat ben ik niet gewoon. En ook redelijk hoekig. Dat zal je wel merken denk ik wanneer je hem lang vast houdt. Maar dat zal gewoon wennen worden zeker
Het scherm zelf vind ik ook heel mooi. En de kijkhoek is zeker niet slecht. Kheb hem maar 5 minuten vast gehad, dus veel heb ik niet kunnen checken.
Maar k ben echt verbluft. Dit toestel wil ik!
Niet ingespeeld zeker?Donstil schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:07:
en dat is trouwens niet inbranden; dat is imageretention (wat ik bij mijn budgetplasma van Panasonic nog nooit heb gezien)
Waar?!geusie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:58:
[...]
Ik heb net het toestel in het echt gezien. Gewoonweg WOW. Echt sjiek.
Om toch het verhaal over de kijkhoeken nog eens aan te halen, gisteren liet mijn broer iets op zijn Galaxy S3 zien. Op het moment dat hij zijn telefoon wegnam verkleurde het hele beeld roze. Toen ik hem vroeg of ik eens mocht kijken naar zijn Galaxy S3 kreeg ik die telefoon dus in mijn handen. Bij extreme kijkhoeken verkleurt die gewoon in roze, blauw en groen. De kleuren van de subpixels dus. Niet dat ik dit storend vond, maar ik heb dit nog nooit op een Sony (Ericsson) telefoon gezien. Scherm van mijn inmiddels anderhalf jaar oude Xperia Arc heeft dit ook totaal niet.
Toch opvallend, het scherm van de Galaxy S3 zou zo geweldig moeten zijn maar ik vind dat van mijn Arc al beter. Laat staan een nieuwere Sony telefoon.
Toch opvallend, het scherm van de Galaxy S3 zou zo geweldig moeten zijn maar ik vind dat van mijn Arc al beter. Laat staan een nieuwere Sony telefoon.
Dat is 'n AMOled scherm, die heeft weer heel andere eigenschappen
Ooh ik heb de Nederlandse nog niet gehad, wanneer is de Belgische?AmbroosV schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:08:
Haha, heb net een mail gekregen met een uitnodiging voor de persconferentie rond de Xperia Z van Sony Mobile België, zetten ze er een foto van de Xperia ZL op
(Normaal krijg ik al die Sony Nederland pers dingen wel binnen omdat ik er vroeger een paar x geweest ben)
Ja juist wel ingespeeld, 150 uur ongeveer.418O2 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:00:
[...]
Niet ingespeeld zeker?
en dat is trouwens niet inbranden; dat is imageretention (wat ik bij mijn budgetplasma van Panasonic nog nooit heb gezien)
Het is idd geen inbranden want het trekt weer weg. Laatst had ik een paar dagen uurtjes FarCry3 gedaan (Ps3) en dan staat de Hud toch echt in het scherm. Paar uur de schuifbalk draaien en het trekt weer weg.
(Is een Panasonic 55VT50, top model uit 2012 dus. op een TV van €2500,- echt onacceptabel maar dat is een discussie voor een ander topic)
Maar goed gelukkig hebben we dat niet op mobieltjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 28-01-2013 16:05 ]
Ik werk in de telecomsector. Nieuwe toestellen komen hier enkele maanden voor release al binnen zodat ze onderworpen kunnen worden aan allerlei netwerk- en software testen.
De persoon die de testen uitvoert, vertelde me dat het heel goed zat met RF-performantie. En de SAR-waarde is blijkbaar ook goed laag.
Dinsdag 12 februari van 10u30 tot 13u30 in Brussel. Ik heb nog niet beslist of ik mijn eerste les Internetprogrammeren daarvoor kan laten vallen of nietDonstil schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:02:
[...]
Ooh ik heb de Nederlandse nog niet gehad, wanneer is de Belgische?
(Normaal krijg ik al die Sony Nederland pers dingen wel binnen omdat ik er vroeger een paar x geweest ben)
[...]
Die van de Xperia S heb ik niet meegemaakt, maar de persvoorstelling en afterparty van de Xperia Arc/Neo/Play was super. Veel toestellen om mee te spelen en geweldig lekker eten
Ooh in Belgie, nee die krijg ik niet helaas.AmbroosV schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:00:
[...]
Dinsdag 12 februari van 10u30 tot 13u30 in Brussel. Ik heb nog niet beslist of ik mijn eerste les Internetprogrammeren daarvoor kan laten vallen of nietWho cares about AJAX when you can have an Xperia Z...
Die van de Xperia S heb ik niet meegemaakt, maar de persvoorstelling en afterparty van de Xperia Arc/Neo/Play was super. Veel toestellen om mee te spelen en geweldig lekker eten
Ja de Persdagen (en vooral bij Sony) zijn altijd goed georganiseerd.
Ik twijfel tussen abbo en los, ik heb nu een iPhone 5. En ik vind het werkelijk verschrikkelijk, ik kan niet eens liedjes op mijn telefoon doen zonder eerst een pc te vinden. Ik ben nu dus van plan mijn iPhone aan mijn nichtje te verkopen voor €500,- (vriendenprijsje) dus als ik er €130,- bij doe heb ik hem al.
Ps. Ik heb hem los besteld bij coolblue
Ps. Ik heb hem los besteld bij coolblue
[ Voor 6% gewijzigd door hiraj_panosian op 29-01-2013 01:35 ]
€350 is een vriendenprijsje, €500 niet hoor

Zijn er ergens al goede revieuw of benchmarks te vinden?
Zit te wachten om mij Galaxy S3 te vervangen, maar moet wel stukken rapper zijn..
Zit te wachten om mij Galaxy S3 te vervangen, maar moet wel stukken rapper zijn..
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Reviewexemplaren zijn nog niet uitgeleverd
Ja idd. Alleen jammer dat de winkelketen waar ik voor werk lang sinds 2011 geen uitnodiging meer heeft ontvangen voor sony events. Waren altijd super in Badhoevedorp. Ben er in 2008, 2009 en 2010 geweest, maar was uitsluitend voor visual, audio en vaio. Zag toen wel dat het personeel rondliep met een xperia x1 destijdsDonstil schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:32:
[...]
Ooh in Belgie, nee die krijg ik niet helaas.
Ja de Persdagen (en vooral bij Sony) zijn altijd goed georganiseerd.
Was in 2010 erg leuk, toen was de avond voor de Sony pers dag door Apple net de iPad1 aangekondigd en ging Sony de dag erna in Badhoevedorp leuk vertellen tijdens de presentatie dat hun nieuwe e-reader het helemaal ging wordenTrishul schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:10:
[...]
Ja idd. Alleen jammer dat de winkelketen waar ik voor werk lang sinds 2011 geen uitnodiging meer heeft ontvangen voor sony events. Waren altijd super in Badhoevedorp. Ben er in 2008, 2009 en 2010 geweest, maar was uitsluitend voor visual, audio en vaio. Zag toen wel dat het personeel rondliep met een xperia x1 destijds.

Was al uit het hoofd geleerd natuurlijk, vonden de vertegenwoordigers niet leuk maar wij wel
Wat ik wel grappig vond is dat op de première van Skyfall die ik met Sony Mobile heb kunnen gaan zien hun medewerkers rondlopen met Macbooks, daarmee lieten ze een promofilmpje zien in de bios.
Heb op IFA ook een van de designers van de toestellen ontmoet (David de Léon, erg vriendelijke man) en ik zei dat ik dezelfde laptop heb als hij in zo'n promofilmpje van Sony op z'n bureau heeft staan. Zei hij me dat hij geen Vaio gebruikt, maar dat de producer van dat filmpje die gewoon op z'n bureau had geknald
Vraag me af of dat nu gaat veranderen nu Sony Mobile écht bij Sony hoort.
Heb op IFA ook een van de designers van de toestellen ontmoet (David de Léon, erg vriendelijke man) en ik zei dat ik dezelfde laptop heb als hij in zo'n promofilmpje van Sony op z'n bureau heeft staan. Zei hij me dat hij geen Vaio gebruikt, maar dat de producer van dat filmpje die gewoon op z'n bureau had geknald
Vraag me af of dat nu gaat veranderen nu Sony Mobile écht bij Sony hoort.
[ Voor 78% gewijzigd door AmbroosV op 29-01-2013 17:58 ]
oke... Morgen ga ik te weten komen (na de presentatie van RIM) wat mijn nieuwe telefoon gaat worden... Deze Z of wederom een BB van de nieuwe generatie...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ik ga nooit meer terug naar BB maar die laatste Phone zag er toch wel cool uit op het eerste gezicht. Mooi design, jammer dat hun eigen os erop draait.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 29-01-2013 19:21 ]
Unboxen maar: http://www.xperiablog.net...eria-z-unboxing-pictures/
Volgens de tekst erboven is het afhankelijk van de locatie. In Engeland zit hij er voorlopig niet bij bijvoorbeeld. Hoogstwaarschijnlijk zal hij er hier ook niet bij zitten, maar wie weet?
Reken er dus maar niet opThis particular SKU includes the charging dock, but this will very much be dependent on region. For example, there are no plans to bundle the dock in the UK as far as we know.
Prima verpakking lijkt me.
Ik wil er wel een Dock bij hoor, desnoods via Ebay maar ga niet weken met dat klepje lopen kloten
Edit: Hoe zit dat met de binnenkant van het dock trouwens, vroeger bij Nokia's had ik er vaak een dock bij en na een half jaartje in en uit de dock halen kreeg je dan van die lelijke slijtage plekken op je toestel.
Ik wil er wel een Dock bij hoor, desnoods via Ebay maar ga niet weken met dat klepje lopen kloten
Edit: Hoe zit dat met de binnenkant van het dock trouwens, vroeger bij Nokia's had ik er vaak een dock bij en na een half jaartje in en uit de dock halen kreeg je dan van die lelijke slijtage plekken op je toestel.
[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 29-01-2013 20:25 ]
Nog een maandje wachten... Duurt het dan lang als je ergens op moet wachten
Loop nu met me Nokia E7 rond 2 keer per op te laden
Jammer dat we niet in de launch zitten zoals Japan, tenslotte is onze NL markt enorm!
Geld om te kopen ligt klaar, maar ziet er niet naar uit dat die prijs nog gaat zakken helaas.

Geld om te kopen ligt klaar, maar ziet er niet naar uit dat die prijs nog gaat zakken helaas.
[ Voor 38% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 29-01-2013 20:48 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Aangezien de Xperia Z vooraan en achteraan van best wel sterk glas gemaakt is en de rand voor een deel ook (en de rest is ook een best speciaal stevig materiaal) lijkt dat me geen probleem. Ik denk zelfs dat het een vrij 'los' dock is, je telefoon moet daar niet echt in vastzitten en meestal proberen ze ervoor te zorgen dat je het dock niet moet vastnemen om je telefoon eruit te halen.Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:
Ja dat is ook wel zo, zijn die randen ook van glas dan? Dat had ik even niet begrepen. Dacht dat zal wel kunstof zijn oid.
Het is geen glas maar iets vergelijkbaar. Het is even reflectief en steviger dan gewoon glanzend plastic.
Vergelijkbaar met glas maar geen glas of glanzend plastic. Nu ben ik toch wel benieuwd wat het dan wel is.AmbroosV schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:47:
Het is geen glas maar iets vergelijkbaar. Het is even reflectief en steviger dan gewoon glanzend plastic.
Is het frame wat je van buiten ziet van metaal of kunstof trouwens? Weet je dat ook toevallig?
,Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:21:
[...]
Vergelijkbaar met glas maar geen glas of glanzend plastic. Nu ben ik toch wel benieuwd wat het dan wel is.
Is het frame wat je van buiten ziet van metaal of kunstof trouwens? Weet je dat ook toevallig?
Op de site van sony staat, glasvezelpolyamide. Dus vergelijkbaar qua stevigheid met metaal, maar een kunststof.
Oke jammer, had voor die prijs toch wel een frame van aluminium kunnen krijgen.masterjorie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:54:
[...]
,
Op de site van sony staat, glasvezelpolyamide. Dus vergelijkbaar qua stevigheid met metaal, maar een kunststof.
"net als metaal" is het toch meestal net niet.
Verwijderd
Weet iemand hoe de telefoon oplaad in de dock? de enige mogelijkheid voor opladen zit toch achter een klepje? hoe kan dat dan, dat je bij de dock geen klepjes hoeft open te doen?
ik kan hier niet echt informatie over vinden.
ik kan hier niet echt informatie over vinden.
Er zitten twee contactpunten aan de zijkant voor laden in een dock.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Twee contactpunten aan de zijkant van de telefoon? maakt dit dan geen kortsluiting bij onderdompelen in water?
Een batterij doet dat toch ook niet als je 'm in het water gooit? (misschien zit ik wel verkeerd, of ik denk te simpel)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 30-01-2013 12:07 ]
Een batterij doet dat wel omdat er dan stroom loopt van het ene contactpunt naar de ander (een batterij is een stroombron) ==> kortsluiting. De xperia echter niet aangezien die 2 contactpunten niet als stroombron dienen, dus enkel voor op te laden in het dock. Dus eigenlijk een soort van 'eenrichtingsverkeer'
Verwijderd
Okee dat is dan ook weer een opheldering
. Is overigens wel een mooi systeem, nooit gezeur met klepjes oid. Ik ga het steeds een mooier toestel vinden.
Verwijderd
Geef mij maar plastic hoor. veel sterker en het blijft nog mooier ook.Donstil schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:36:
[...]
Oke jammer, had voor die prijs toch wel een frame van aluminium kunnen krijgen.
"net als metaal" is het toch meestal net niet.
Maar heeft een goedkopere feel dan een metalen product, althans dat is mijn mening.
Nu maakt het glas natuurlijk een hoop goed maar dan nog, had gekund.
Het gaat om het frame, niet om de 'bedekking' Als dat van Baltisch notenhout is vind ik het nog goed
Verwijderd
Zolang het niet kraakt ben ik het niet met je eens. Kunststof kan een heel 'premium' gevoel geven hoor daarnaast blijft het mooier na vallen en is imo dus ook sterker.Donstil schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:34:
Maar heeft een goedkopere feel dan een metalen product, althans dat is mijn mening.
Donstil heeft het over het 'frame' oftewel de binnenkant van het toestel, jij hebt het over de buitenkant
Mijn Nokia lumia 920 is ook geheel van kunstof en voelt ook erg degelijk en solide aan, het kan dus wel maar is helaas niet altijd, een iPhone 5 bv voelt dan weer wel als een degelijker product dan die nokia en dat komt mede door zijn materiaal (of het een degelijker product is laat ik even in het midden
).
We gaan het allemaal zien
Edit: Opschieten met het versturen van die Review modellen

We gaan het allemaal zien
Edit: Opschieten met het versturen van die Review modellen
[ Voor 101% gewijzigd door Donstil op 30-01-2013 15:00 ]
Verwijderd
Ik heb nu net even die sony xperia Z gekocht bij belsimpel, er staat dat de telefoon 12 februari bij hun binnen komt.(dat is al over 13 dagen
)
Dus nu maar wachten
Dus nu maar wachten
Ah, heel vetgeusie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:12:
[...]
Ik werk in de telecomsector. Nieuwe toestellen komen hier enkele maanden voor release al binnen zodat ze onderworpen kunnen worden aan allerlei netwerk- en software testen.
De persoon die de testen uitvoert, vertelde me dat het heel goed zat met RF-performantie. En de SAR-waarde is blijkbaar ook goed laag.
Oké top, ben benieuwd of ze dat gaan halen. Ik mag de 18de verlengen dus laat hem maar komen.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:26:
Ik heb nu net even die sony xperia Z gekocht bij belsimpel, er staat dat de telefoon 12 februari bij hun binnen komt.(dat is al over 13 dagen)
Dus nu maar wachten
Ik ben nog steeds zeer gecharmeerd van de Z, maar vind de prijs wel heel hoog. Nu zijn de T en de S (aanbieding! zie S topic) veel gunstiger geprijsd. De vraag is... is het nog wel de moeite om een S of T aan te schaffen, of toch gewoon door te sparen voor de Z. De S en T waren toch gewoon mooie telefoons?...
Your Friendly Neighborhood Moderator
Precies, waren!, De Z is gewoon qua hardware beter, meer toekomstbestendig en heeft meer functies dan de vorigeJorgen schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:20: De vraag is... is het nog wel de moeite om een S of T aan te schaffen, of toch gewoon door te sparen voor de Z. De S en T waren toch gewoon mooie telefoons?...
Met welk abonnement heb je hem besteld? Vind de meeste aanbiedingen behoorlijk aan de prijs bij belsimpel.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:26:
Ik heb nu net even die sony xperia Z gekocht bij belsimpel, er staat dat de telefoon 12 februari bij hun binnen komt.(dat is al over 13 dagen)
Dus nu maar wachten
dan hoop ik wel dat deze contacten niet net zo groen uit slaan na verloop van tijd, als die van Sony Ericsson vroeger..Fentek schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:12:
Een batterij doet dat wel omdat er dan stroom loopt van het ene contactpunt naar de ander (een batterij is een stroombron) ==> kortsluiting. De xperia echter niet aangezien die 2 contactpunten niet als stroombron dienen, dus enkel voor op te laden in het dock. Dus eigenlijk een soort van 'eenrichtingsverkeer'
Verwijderd
Ik heb hem zonder abonnoment besteld, ik blijf liever bij mijn oude vertouwde abonnomentboratnl schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:51:
[...]
Met welk abonnement heb je hem besteld? Vind de meeste aanbiedingen behoorlijk aan de prijs bij belsimpel.
Echt een prachtige reclame voor de media apps op de Z:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5BRgcKcCQrQ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5BRgcKcCQrQ]
Ah dammit... oke Sony, just take my money...Cyleo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:39:
[video]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Diezelfde media apps heb je ook al op de T
Maar idd, zodra de Z er is gaat die er zeker komen, wat een geniaal mooi ding
Ziet er keurig uit zeg, misschien dat ik de standaard Rom toch maar even laat staan en alleen voor een andere launcher ga.Cyleo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:39:
[video]
(Eindelijk weer wat nieuws ook, ik ben een junkie voor demo's/previews/screenshots/camera demo's/enz maar het is toch nog wat stil rond de Z)
Moi_in_actie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:56:
[...]
Ah dammit... oke Sony, just take my money...

Ja veel dingen herken ik ook van de S, zoals de equalizer en dat met die afbeeldingen map. De skin van Sony is gewoon (lees: vind ik) erg mooi, lekker strak, leuke toevoegingen/features.
Ben alleen nog een beetje aan het twijfelen over welke kleur ik ga halen. Heb nu een witte Xperia S en mijn voorkeur gaat tot dusverre ook uit naar een witte Xperia Z. Wil eigenlijk eerst even in een winkel bekijken hoe de witte eruit ziet met dat glas. In de filmpjes ziet de zwarte er ook wel erg strak uit, paars.. ja dunno. Ergens wel een aparte kleur en kan best chic staan, maar denk dat die kleur me snel gaat vervelen. Naja, even een paar
weekjes wachten tot ze in de winkel liggen en dan even langs bij een lokale telefoonboer
edit: mijn voornaamste reden om voor de witte te gaan, afgezien van het feit dat ik witte gadgets cool vind (pc case is ook wit), denk ik dat de witte versie een mindere vingervlekken magneet is. Vind het nu al erg genoeg dat het scherm van mn telefoon en tablet er vaak uitzien alsof iemand er met een pakje boter overheen gesmeerd heeft
Ben alleen nog een beetje aan het twijfelen over welke kleur ik ga halen. Heb nu een witte Xperia S en mijn voorkeur gaat tot dusverre ook uit naar een witte Xperia Z. Wil eigenlijk eerst even in een winkel bekijken hoe de witte eruit ziet met dat glas. In de filmpjes ziet de zwarte er ook wel erg strak uit, paars.. ja dunno. Ergens wel een aparte kleur en kan best chic staan, maar denk dat die kleur me snel gaat vervelen. Naja, even een paar
weekjes wachten tot ze in de winkel liggen en dan even langs bij een lokale telefoonboer
edit: mijn voornaamste reden om voor de witte te gaan, afgezien van het feit dat ik witte gadgets cool vind (pc case is ook wit), denk ik dat de witte versie een mindere vingervlekken magneet is. Vind het nu al erg genoeg dat het scherm van mn telefoon en tablet er vaak uitzien alsof iemand er met een pakje boter overheen gesmeerd heeft

[ Voor 19% gewijzigd door Moi_in_actie op 31-01-2013 23:17 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Toch twijfel ik nog tussen deze en de Nexus 4. Zelfde processor hebben beide maar de Z wint het qua camera en design. Maar of dat nu die 200 euro verschil waard is. Moeilijk. ( kan de nexus 4 hier net over de grens gewoon halen voor 400 euro.).
En het grotere scherm met hogere resolutie natuurlijk.
Heb er zelf ook lang over lopen twijfelen, maar de voordelen voor mij zijn:alwaysleft schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:42:
Toch twijfel ik nog tussen deze en de Nexus 4. Zelfde processor hebben beide maar de Z wint het qua camera en design. Maar of dat nu die 200 euro verschil waard is. Moeilijk. ( kan de nexus 4 hier net over de grens gewoon halen voor 400 euro.).
-Camera
-Uitbreidbaar geheugen (16 GB vind ik wel erg weinig)
-LTE
-Scherm
Vraag aan de huidige Sony Xperia gebruikers over de Walkman app:
Zit er een 'stilte' tussen 2 nummers? Ik luister graag naar live-albums en DJ-sets, en daarbij is een korte stilte tussen 2 nummers nogal irritant.
iPod & iPhone hebben hier geen last van. De native muziek App op de Galaxy S & SII wel, een fixe tegenvaller vond ik. Ik neem aan de Walkman dit soort zaakjes beter op orde heeft?
Zit er een 'stilte' tussen 2 nummers? Ik luister graag naar live-albums en DJ-sets, en daarbij is een korte stilte tussen 2 nummers nogal irritant.
iPod & iPhone hebben hier geen last van. De native muziek App op de Galaxy S & SII wel, een fixe tegenvaller vond ik. Ik neem aan de Walkman dit soort zaakjes beter op orde heeft?
Zit toch nog wat meer verschil in dat je denkt...alwaysleft schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:42:
Zowiezo de bouwkwaliteit, waterdicht, uitbreidbaar geheugen, flink beter scherm...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Net of het waterdichte een goed argument is om de Z daarboven te verkiezen. Dat zou mij niet over de streep trekken, net of je in de stromende regen lekker op je telefoon bezig wilt zijn
Heb jij beide telefoons in het echt gezien om te kunnen beoordelen dat het scherm van de Z flink beter is?
Veel mensen doen een jaartje met een telefoon dus kan je je beter afvragen of je dat 200,- waard is. Kijk naar de punten die Vinand aandraagt, zo kan je wegstrepen wat je van belang vindt.
Veel mensen doen een jaartje met een telefoon dus kan je je beter afvragen of je dat 200,- waard is. Kijk naar de punten die Vinand aandraagt, zo kan je wegstrepen wat je van belang vindt.
Voor mensen die hem met abonnement willen, volgens mij is wat Vodafone biedt wel redelijk prima.
http://www.vodafone.nl/sh...ony-ericsson/cat11610004/
Als je hem dan selecteert voor 2 jaar met 200 belminuten, oneindig sms en 1gb data, krijg je +3gb data. Eerste jaar 27,50, tweede jaar 55,00 en het toestel nog 25 euro. Zit je er enkel wel 2 jaar aan vast natuurlijk...
Als je hem dan selecteert voor 2 jaar met 200 belminuten, oneindig sms en 1gb data, krijg je +3gb data. Eerste jaar 27,50, tweede jaar 55,00 en het toestel nog 25 euro. Zit je er enkel wel 2 jaar aan vast natuurlijk...
Ooh Vodafone heeft hem nu ook, goed om te weten, ik kan de 18de verlengen (42,50 10gb / 90min / onbeperkt sms) en moest bij Coolblue 180,- bijbetalen terwijl ik ook 12 maanden 50% korting krijg (dus 240,-)ormagon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:52:
Voor mensen die hem met abonnement willen, volgens mij is wat Vodafone biedt wel redelijk prima.
Ik zou dan zeggen, geef het toestel maar gratis en dan betaal ik gewoon 42,50 pm want dat zit toch in de maandlasten.
Daarvoor moet je alleen bij je Provider zelf zijn en niet bij een derde. Nu dus maar even uitzoeken.
Edit: Doet Sony aan branded software trouwens? Dat is bij Vodafone nog al eens namelijk.
Edit 2: €134,50, dan betaal ik die wel en neem ik er ook 12x 50% korting bij.
Prijzen vallen me reuze mee, dacht dat toestel kortingen enz een beetje over waren maar daar lijkt dit toch niet op.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-02-2013 12:13 ]
Dan zou ik als ik jou was nog even wachten. Dan kan je hem telefonisch verlengen en krijg je standaard reeds 75 euro korting extra op het toestel.Donstil schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:08:
[...]
Ooh Vodafone heeft hem nu ook, goed om te weten, ik kan de 18de verlengen (42,50 10gb / 90min / onbeperkt sms) en moest bij Coolblue 180,- bijbetalen terwijl ik ook 12 maanden 50% korting krijg (dus 240,-)
Ik zou dan zeggen, geef het toestel maar gratis en dan betaal ik gewoon 42,50 pm want dat zit toch in de maandlasten.
Daarvoor moet je alleen bij je Provider zelf zijn en niet bij een derde. Nu dus maar even uitzoeken.
Edit: Doet Sony aan branded software trouwens? Dat is bij Vodafone nog al eens namelijk.
Edit 2: €134,50, dan betaal ik die wel en neem ik er ook 12x 50% korting bij.
Prijzen vallen me reuze mee, dacht dat toestel kortingen enz een beetje over waren maar daar lijkt dit toch niet op.
is natuurlijk persoonlijk. Ik vind het waterdichte argument een sterk punt, dat jij dat niet vind betekend niet dat hij dat ook vind. Scherm is in theorie natuurlijk een stuk beter...Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:47:
Net of het waterdichte een goed argument is om de Z daarboven te verkiezen. Dat zou mij niet over de streep trekken, net of je in de stromende regen lekker op je telefoon bezig wilt zijnHeb jij beide telefoons in het echt gezien om te kunnen beoordelen dat het scherm van de Z flink beter is?
Verwijderd
Tussen 2 nummers zit geen stilte, hij begint meteen met het volgende nummer. Ik kan je wel vertellen dat de Walkman app echt prima werkt verder, ik denk dat het een van de betere op de markt is!Stpan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:59:
Vraag aan de huidige Sony Xperia gebruikers over de Walkman app:
Yes, maar debranden is extreem easy. Iemand moet gewoon een package maken van zijn gedownloade firmwarebestand met Sony Update Service en dan kan je dat via Flashtool op je eigen telefoon gooien - zelfs zonder gegevensverlies. Werkt super!Donstil schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:08:
[...]
Ooh keurig dan maakt het dus niet zoveel meer uit.AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:47:
[...]
Yes, maar debranden is extreem easy. Iemand moet gewoon een package maken van zijn gedownloade firmwarebestand met Sony Update Service en dan kan je dat via Flashtool op je eigen telefoon gooien - zelfs zonder gegevensverlies. Werkt super!
Er staat alleen nog geen verwachte datum bij helaas.
Ooh echt? Goeie tip, thnx dan ga ik dat gewoon proberen tegen die tijd.ormagon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:24:
[...]
Dan zou ik als ik jou was nog even wachten. Dan kan je hem telefonisch verlengen en krijg je standaard reeds 75 euro korting extra op het toestel.
Vaak wel even melden dat je graag een ander aanbod wilt dan de standaard aanbieding die ook nieuwe klanten kunnen krijgen (daar word ik altijd een beetje chagrijnig van, mededeling met speciale aanbieding voor trouwe klanten op de site. Is het exact dezelfde aanbieding als voor nieuwe klanten).Donstil schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:58:
[...]
Ooh keurig dan maakt het dus niet zoveel meer uit.
Er staat alleen nog geen verwachte datum bij helaas.
[...]
Ooh echt? Goeie tip, thnx dan ga ik dat gewoon proberen tegen die tijd.
Zullen we de prijsdiscussie verder voeren in het levertijden en prijzen topic?
Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen
Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen
Daarnaast gaat vodafone waarschijnlijk branded en niet-branded toestellen leveren, aldus een forum medewerker van Vodafone.AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:47:
[...]
Yes, maar debranden is extreem easy. Iemand moet gewoon een package maken van zijn gedownloade firmwarebestand met Sony Update Service en dan kan je dat via Flashtool op je eigen telefoon gooien - zelfs zonder gegevensverlies. Werkt super!
Zover ik weet wordt zowel branded als "vanilla" geleverd. Ik kan niet aangeven voor individuele bestellingen welke variant er bij zit, dus als je het belangrijk vindt is mijn advies om via de winkel te kopen/verlengen. Zij kunnen je waarschijnlijk vertellen welk toestel ze precies hebben
Groeten - Kind regards
Bas
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Ik dacht dat we een beetje af waren van al die branding.
Volgens nu.nl is ie vanaf 25 februari te koop
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Weet iemand welke headphone er geleverd wordt als je em pre ordered? ("Tijdens de voorbestelling wordt een gratis Sony-hoofdtelefoon ter waarde van 249,95 euro bij de Xperia Z geleverd", aldus Sony.)
Kijk eens in het levertijdentopic
Sony MDR-R1MannyMo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:05:
Weet iemand welke headphone er geleverd wordt als je em pre ordered? ("Tijdens de voorbestelling wordt een gratis Sony-hoofdtelefoon ter waarde van 249,95 euro bij de Xperia Z geleverd", aldus Sony.)
Bij Three in GB is dat in ieder geval de MBR-1R. (Daar zijn overigens de voorwaarden dat het slechts voor de eerste 1000 klanten is en men een abonnement van 2 jaar moet afsluiten)MannyMo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:05:
Persoonlijk had ik liever de nieuwe Bluetooth+NFC DR-BTN200M gezien. (Of de MDR-1RBT.) Een bedrade (en betere) koptelefoon heb ik al, eveneens een setje IEMs, nu is juist dat Bluetooth model samen met de Z aangekondigd als perfecte "partner", zeker i.v.m. het klepje op de 3.5mm jack.
Waar staat dat?MannyMo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:05:
Zou heel goed kunnen dat ze dat gewoon overgenomen hebben uit de UK, in Nederland gaan ze de speaker SRS-BTV5 er waarschijnlijk bijdoen bij sommige retailers.
Kan inderdaad hoewel ik het vreemd vindt dat nu.nl en allaboutphones.nl expliciet over levering in nederland praten. Ach, time will tell.AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:00:
[...]
Zou heel goed kunnen dat ze dat gewoon overgenomen hebben uit de UK, in Nederland gaan ze de speaker SRS-BTV5 er waarschijnlijk bijdoen bij sommige retailers.
Daar zitten ze dan fout, Sony Mobile geeft er een SRS-BTV5 bij. Is al bekend van enkele dagen na de aankondiging: http://shop.sonymobile.com/nl/buy/xperia-z-black/1270-4181/Humma Kavula schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:05:
[...]
Kan inderdaad hoewel ik het vreemd vindt dat nu.nl en allaboutphones.nl expliciet over levering in nederland praten. Ach, time will tell.
Best wel jammer dan, alleen voor de eerste 200 pre-orders, alleen in het wit en een kost "slechts" 79 euro ipv de 249 euro voor de headphones..AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:17:
[...]
Daar zitten ze dan fout, Sony Mobile geeft er een SRS-BTV5 bij. Is al bekend van enkele dagen na de aankondiging: http://shop.sonymobile.com/nl/buy/xperia-z-black/1270-4181/
Ik wacht nog wel even tot de providers gaan stunten
Waar ik zelf heel benieuwd naar ben is de achter kant van de telefoon, hoe gevoelig deze is voor krasjes etc. heeft iemand hier al meer informatie over gelezen?
Doordat het glas is aan beide kanten vind ik wel dat je juist een heel mooi, strak en vooral luxe gevoel meekrijgt.
Doordat het glas is aan beide kanten vind ik wel dat je juist een heel mooi, strak en vooral luxe gevoel meekrijgt.
Is erg sterk krasvast glas aan beide kanten. Standaard zit er een screenprotector op om te beschermen tegen schokken (en dus barsten) en die screenprotector krast natuurlijk wel een beetje (maar het valt best mee). Haal die protector eraf en je zit rechtstreeks op het krasvaste glas, maar dan is hij wat gevoeliger voor valschade.kanem0chi schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:26:
Waar ik zelf heel benieuwd naar ben is de achter kant van de telefoon, hoe gevoelig deze is voor krasjes etc. heeft iemand hier al meer informatie over gelezen?
Ok, beter! dat had ik nog niet gelezen, mijn oude x10 had ook zo'n screen protector, nooit geen last van gehad en vele malen beter dan die standaard losse dingentjes die je voor een paar euro kan kopen.AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:34:
[...]
Is erg sterk krasvast glas aan beide kanten. Standaard zit er een screenprotector op om te beschermen tegen schokken (en dus barsten) en die screenprotector krast natuurlijk wel een beetje (maar het valt best mee). Haal die protector eraf en je zit rechtstreeks op het krasvaste glas, maar dan is hij wat gevoeliger voor valschade.
Maar als ik het goed begrijp zit deze dus niet aan de achterkant?
Jawel, beide kantenkanem0chi schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:38:
[...]
Ok, beter! dat had ik nog niet gelezen, mijn oude x10 had ook zo'n screen protector, nooit geen last van gehad en vele malen beter dan die standaard losse dingentjes die je voor een paar euro kan kopen.
Maar als ik het goed begrijp zit deze dus niet aan de achterkant?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.
Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.
Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.