Cyleo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:11:
[...]
Ze hebben metalen poortjes (open) aan de zijkant, je kan de Z daarin docken zodat je niet met dat klepje hoeft te kutten. Niet de oplossing die ik had gehoopt (ik had ook graag draadloos laden gezien) maar ik kan er mee leven. Waarschijnlijk maakte draadloos laden het geheel ook dikker.
Het gaat inderdaad om de dikte, draadloos laden vereist een relatief dikke spoel. Dus het had of voor een dikker toestel gezorgd, of voor een kleinere batterij.
Ik kan persoonlijk best wel met het dock met de twee pinnetjes leven, als ik maar niet teveel met de flapjes hoef om te gaan. (Bovendien ook leuk als alarmklok standaard) De draadloze dingen waar ik me meer zorgen om maak zijn Miracast en Bluetooth audio.
Miracast vind ik best leuk, maar er is vrijwel geen goede hardware die het ondersteunt, het is alleen goed geregeld als je een super moderne TV hebt (die nog niet eens uit zijn). Ik zou het perfect vinden als er iets als
Airserver voor uitkwam, m'n laptop ondersteunt WiDi (en daarmee, naar 3.5, Miracast) en die heb ik toch al aan m'n televisie aangesloten via een lange HDMI kabel, dus als ik dat als receiver kon gebruiken zonder extra hardware zou het echt perfect zijn.
Bluetooth audio ben ik interessant gaan vinden nadat Sony hun
SBH20 samen met de Z had aangekondigd. Met zo'n apparaat zou ik dus gewoon m'n eigen IEMs en koptelefoon kunnen gebruiken, maar dan maak ik me weer zorgen om de geluidskwaliteit. Naar verluid zijn receivers met de Apt-X standaard vrijwel lossless, maar tot nu toe is het enige vergelijkbare apparaat dat dat ondersteunt de Samsung HS3000, bij de SBH20 wordt er geen woord over gerept. Het probleem hier is dat de HS3000 vrij moeilijk te krijgen is in Nederland en dat ik 'm er persoonlijk best lelijk uit vind zien - de SBH20 is dan weer erg mooi en heeft ook nog eens NFC koppeling voor Xperia toestellen, maar daarvan is de geluidskwaliteit nog onbekend al vermoedelijk slechter.