NBBG - augustus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 06:07
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012

Bij de beschrijving van de pricewatch: Dell Inspiron 15R SE (N0015S35) wordt gesproken over een inbouwslot voor een mSata insteekkaart. Dat inbouwslot wordt alleen meegeleverd met de duurste configuratie, waar dan ook een 32 GB kaartje in zit.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Er staat op dezelfde pagina (mainstrea notebook, uiterlijk en indruk) "Ten slotte is er 8GB ddr3-geheugen ingebouwd, wat voor alle gebruikelijke applicaties ruim voldoende is.". Er zit echter, zoals ook bij de specificaties is aangegeven, 6GB geheugen in.

EDIT:

Ik zie dat er ook wordt gesproken over een blu-ray drive. Mainstreamnotebook - Uiterlijk en indruk gaat dus over een andere N56 dan mainstreamnotebook - Specificaties en prijzen?

Misschien ook wel leuk om te zeggen dat er een klein subwoofertje (aan te sluiten op de speciale aansluiting) wordt meegeleverd om het geluid wat te verbeteren.

EDIT 2:
Bij de N56VZ onderin Mainstreamnotebook - Uiterlijk en indruk staat:
"De overige specificaties zijn, net als het design, natuurlijk vrijwel identiek. De verkrijgbaarheid van dit model is echter niet best."
Dit type beschikt echter over een ander/minder scherm dan de N56VM (samsung scherm ipv lg voor zover ik weet)

[ Voor 63% gewijzigd door Moortn op 01-08-2012 10:19 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
puntjes bijgewerkt, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Eventjes een copy/paste van een andere topic.
Regeneration schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:50:
Misschien is het maar iets klein, maar toch wilde ik het vragen. Waarom is de volgorde bij de alternatieven bij deze thin & light / ultrabook categorie totaal anders dan hier voorgesteld:
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012
Alternatief 1: Air
Alternatief 2: Sony Z
Alternatief 3: Sony S13

Het ging tussen de Sony Z en de UX31A, waarom staat de Sony Z dan niet gewoon als eerste alternatief? De Sony S13 was de tweede en de Air was de laatste. Ook was de pricewatch: Apple MacBook Air (voorjaar 2012) 13.3" voorstelt met de 128 GB. Bijna 300 euro extra voor 128 GB vind ik een stuk slechtere deal. Toch is voor de pricewatch: Apple MacBook Air (voorjaar 2012) 13.3" gekozen. Waarom?

Of moet ik dit beter in het GR forum plaatsen?
Vinand schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:02:
[...]

Niet alleen dit is het enige faal van de NBBG:

Lees dit eventjes voor de grap...
"Sony heeft met de S15 uit de Vaio-serie een aardig alternatief, dat het vooral van zijn uiterlijk moet hebben. De hardware is wat minder indrukwekkend: de processor komt uit de i5-serie en een aparte videokaart ontbreekt. De harde schijf is met 320GB aan de kleine kant, het geheugen is met 4GB minder groot dan bij de Asus en in plaats van een blu-raydrive is een dvd-brander gemonteerd. Tegen een forse meerprijs is deze laptop wel met een videokaart, extra geheugen en meer opslag te configureren. Studenten krijgen in de Sony-webwinkel tot 15 september geen 7, maar 10 procent korting."

Niks over het IPS beeldscherm, betere koeling, overklok mod en de het lagere gewicht van 1.95kg... Wat een faal...
Dit slaat werkelijk nergens op. De Vaio S15 moet het helemaal niet hebben van zijn uiterlijk. Misschien dat deze een veel lager gewicht heeft (scheelt maar 700 gram), een veel betere koeling heeft (zo goed dat je je de gpu zonder problemen kunt overklokken van 640MLE naar nog sterker dan een 650M en daarnaast de laptop nog behoorlijk koel blijft) en dat deze een IPS scherm heeft met betere kijkhoeken...

Ik snap dat Tweakers nogal anti-sony is, maar dit gaat toch wel duidelijk meer ten koste van de kwaliteit en betrouwbaarheid van tweakers dan daadwerkelijk sony de grond in boren.. |:(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik wilde hier net ook een melding van maken. Ik zou dan niet direct zeggen dat er sprake van opzet is, maar ik zou ook graag willen weten welke reden(en) er is/zijn. :) De volgorde van de thin & light / ultrabook categorie was toch aardig goed besproken in het CSL topic. Ook vond ik het dus vreemd waarom een andere versie van de Air was genomen. En zoals Vinand noemt, de sterkere punten van de S15 zijn zeker noemenswaardig: relatief zeer lage gewicht, IPS 1920 x 1080 scherm en de goede koeling. Dat de overclock mod wordt weggelaten snap ik overigens wel, dat is toch wel een stapje hoger niveau namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 01-08-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:50:
Ik wilde hier net ook een melding van maken. Ik zou dan niet direct zeggen dat er sprake van opzet is, maar ik zou ook graag willen weten welke reden(en) er is/zijn. :) De volgorde van de thin & light / ultrabook categorie was toch aardig goed besproken in het CSL topic. Ook vond ik het dus vreemd waarom een andere versie van de Air was genomen. En zoals Vinand noemt, de sterkere punten van de S15 zijn zeker noemenswaardig: relatief zeer lage gewicht, IPS 1920 x 1080 scherm en de goede koeling. Dat de overclock mod wordt weggelaten snap ik overigens wel, dat is toch wel een stapje hoger niveau namelijk.
stapje hoger niveau?
dit is toch tweakers.net?? dacht ik? We zijn hier toch juist om te tweaken en te modden :+ ... Voor een huppelepup review en verzameling van consumentenlaptopjes zonder gezeik ga ik wel naar de consumentenbond of naar nu.nl/review 8)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vinand schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

stapje hoger niveau?
dit is toch tweakers.net?? dacht ik? We zijn hier toch juist om te tweaken en te modden :+ ... Voor een huppelepup review en verzameling van consumentenlaptopjes zonder gezeik ga ik wel naar de consumentenbond of naar nu.nl/review 8)
Uiteraard, maar Tweakers.net heeft tegenwoordig toch wel een groter publiek dan enkel "Tweakers" en dan moet je, naar mijn mening, niet dingen adviseren wat toch niet geheel risicoloos is. En er is te weinig plaats in de NBBG om dat allemaal uit te leggen. Bovendien kan je dit altijd achteraf nog toepassen. Terwijl het informeren naar de sterke punten van de de notebook (in dit geval de S15) juist wel heel belangrijk zijn of sterker nog het doel is van de NBBG en goed mogelijk is in de ruimte die er is in de NBBG.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 01-08-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:00:
[...]

Uiteraard, maar Tweakers.net heeft tegenwoordig toch wel een groter publiek dan enkel "Tweakers" en dan moet je, naar mijn mening, niet dingen adviseren wat toch niet geheel risicoloos is. En er is te weinig plaats in de NBBG om dat allemaal uit te leggen. Bovendien kan je dit altijd achteraf nog toepassen. Terwijl het informeren naar de sterke punten van de de notebook (in dit geval de S15) juist wel heel belangrijk zijn of sterker nog het doel is van de NBBG en goed mogelijk is in de ruimte die er is in de NBBG.
true story, maar de overklok weglaten vind ik wel een enorme misser en behoorlijk tweaker onwaardig, we zijn en blijven een tech website... het vermelden is naar mijn idee al genoeg, zeker omdat de resultaat enorm zijn.. van 640M LE naar een gpu die sterker is dan de gemiddelde 650M die gebruikt word in multimedia laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sorry hoor, maar komt er hier nog een reactie op? Of een argumentatie waarom het allemaal zo uitgewerkt is?

Pagina: 1