[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.812 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Ik heb eigenlijk heel mijn leven al Ericsson ( R600 ), Sony Ericsson ( T68i, T610i, K700, W810i, G900, X10 en S ) en stap na de de S gewoon ook weer over op een Sony. Noem het een soort fanboy gedrag maar ik heb gewoon een heel goed gevoel bij het merk wat ik bij anderen niet heb.
Na eerste enkele Nokia's heb ik een hele tijd altijd Sony's gehad (T610, K750, K800, Xperia X1), enkel de X1 viel me tegen qua bouwkwaliteit en Windows Mobile was echt een ramp. Daarna getwijfeld om voor een Xperia X10 te gaan, maar toen ik die vergeleek met de Galaxy S ben ik toch maar voor de Galaxy gegaan.
De Galaxy is eigenlijk wel mijn beste telefoon tot nu toe geweest, daar was ik erg tevreden mee. En nu zit ik al een tijd met de Xperia S, aangezien er maar geen nieuwe Galaxy (SIII) kwam. Als de Galaxy eerder was geweest, dan was ik waarschjinlijk daar wel voor gegaan.
Met HTC heb ik echt nooit wat gehad, alhoewel ik de OneX eigenlijk wel een erg mooi toestel vind.
Ik moet eerst nog zien of de Z me in het echt kan overtuigen, maar die staat nu wel bovenaan het lijstje. Ik was eerst bang dat die te groot ging zijn, maar als ik de vergelijkingen zie met de SIII en de OneX dan valt dat nog best mee :)
En dan heb ik het over het design en de UI die ik bij Sony gewoon mooier vind dan bij andere merken. Vroeger waren ze ook echt vooruitstrevend en dat was de laatste jaren minder maar ze zijn weer flink aan de weg aan het timmeren. Qua design vind ik de Z nu echt wel de ultieme telefoon ( terwijl ik toch vaak meer had met de ZL, X10 en S die wat meer gevormd zijn naar je hand ) maar dat glas :9~ i.c.m. die waterdichtheid en compactheid _/-\o_ .

( En natuurlijk nog even de WMC en prijzen bij 1 jarige verlenging afwachten )
Ze zijn inderdaad weer op de goeie weg. Over een paar maanden ga ik ook weer voor een jaar verlengen, ik vind het toch wel erg leuk om elk jaar een nieuw toestel te kunnen kiezen.

[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 17-01-2013 12:13 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
ik heb ook een k750, x1 en galaxy s gehad :)

de telefoons zijn nu bij alle fabrikanten erg snel, de launchers oke (maar dat is zo aan te passen) en de updatecycli zijn min of meer gelijk. dan komt t aan op prijs en uiterlijk.

de prijs is bij elke fabrikant gelijk (muv de nexus 4) en wmb is de xperia z veruit het mooiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
En toch blijf ik het jammer vinden dat de huidige trend is om zo min mogelijk fysieke knoppen te hebben. Een fysieke Home knop heb ik altijd wel erg handig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja precies, of ik nou op touch knoppen onder het scherm druk of op screen knoppen in het scherm. Maakt niets uit.

Je mist wel een randje scherm mogelijkheid maar dat is met 5" natuurlijk niet erg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ antraxbomb: Ahaa okee, duidelijk antwoord :)
Ik heb ook veel SonyEricssons gehad (K700, T310, T610, G900) en waren altijd erg leuke phones...
Qua Android is het Motorola geweest (2x) en 3x HTC (One X kunnen kopen voor €275,00) toen... 1x een Samsung Galaxy S gehad, maar die heb ik na 'n paar uur alweer verkocht, plasticness en oversaturated..
Voor de rest een paar cheapass Chinese androidtelefoontjes zoals de ZTE Blade en de JiaYu G3 :p

HTC's Sense ben ik inmiddels gewend icm Apex Launcher en ik vind het mooi, compleet en leuke features bevatten... Een Samsung / LG wordt het sowieso nooit door de plasticness, TouchWiz en deze nieuwe Sony's (ik doel dan op de ZL, de Z is het niet voor mij) doet m'n ogen ook glunderen en dat is toch een grote kanshebber. Grote nadeel daarvan is dat je niet 1,2,3 naar de winkel loopt om hem aan te schaffen.

De Sony UI is misschien wat wennen t.o.v. Sense, maar dat zal ik vast wel overleven... Wat dan wel fijner is aan Sony is dat bij hun vorige modellen alles te unlocken was en custom roms geen probleem waren... Op m'n HTC's heb ik nooit de bootloader unlocked, omdat dat dan bij HTC geregistreerd stond en dat hoeft niet van mij

Ik vind HTC's dus wel weer mooi en wacht dan ook de CES (lees: HTC M7) even af voordat ik überhaupt een beslissing maak. Het mooie daarvan is, dat de ZL toch nog (lang) niet verkrijgbaar is dus dus overleef ik wel.

Whatabout onscreen buttons of fysieke... Geef mij maar fysieke, toch om het feit dat het hele scherm dan scherm is en er niet nog 100 pixels worden afgesnoept van de resolutie.... Aan de andere kant is het wel mooi hoe die knoppen mee veranderen als het scherm van portrait naar landscape gaat... Tevens is het leuk voor de community... Je zal vast wel snel andere icoontjes kunnen instellen, andere functies kunnen toewijzen, extra knoppen kunnen toevoegen. Bij de Xperia Z en ZL stoort het me eerlijk gezegd ook niet van wat ik heb gezien.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel blij met al deze positieve verhalen over vorige Sony toestellen, want gister had ik het er met iemand over sony telefoons en zei heeft juist negatieve ervaringen mee en neemt geen Sony meer. Dingen die stuk gaan zoals batterij en software bugs (pre-android telefoons en 1 android telefoon). De niet verwijderbare batterij bij de Z vind ik dan wat minder prettig, zeker omdat ik van plan ben om de Z voor meerdere jaren te gebruiken. Mijn Desire werkt nog steeds prima (wel custom rom), alleen is 2,5 jaar oud en dus niet zo snel , slechte camera en klein scherm. Ik weet bijna zeker dat ik de Z ga nemen, de ip certificering en dragontrail moeten er wel voor zorgen dat ie lang meekan. Ik denk niet dat nieuwe telefoons me kunnen overhalen in de nabije toekomst me kunnen gaan overtuigen om die te kopen. Veel sneller hoeft niet (speel geen spellen, vooral basic gebruik), huidige camera's geven heel mooi beeld. Alleen misschien een batterijduur die veeel langer is

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 22:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn altijd positieve en negatieve verhalen / gebruikers / ervaringen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Om daar toch op in te haken, ook ik heb veel telefoons gehad, begonnen met nokia 5110,daarna meerdere nokia's erricson's en sony:3310,8210, z1, T68, K800i, W810,Z510, W960 ( en nog wat die ik vergeten ben zoals een snel vergeten lg ).
Daarna moest ik android en aldus de HTC Hero gehaald.. Pff, die viel tegen, niet qua android maar bel kwaliteit, foto's en muziek geluid waren allemaal slechter als de w960/sony's. Heb nu de xperia arc, heel blij met dit toestel ondanks de 512mb ram die af en toe toch tekort komt.
Dus ja noem mij maar sony fan, die arc heeft al een keer onder water gelegen,meerdere keren gevallen en werkt nog perfect, de K800 van 7 jaar oud wordt ook nog dagelijks (grof) gebruikt en maakt nog steeds aardige foto's en doet het perfect evenals de Z510 die ook nog dagelijks in bedrijf is.

Ontopic :)
Ik kan niet wachten totdat hij in de winkel ligt om te testen, mag eventueel al in maart en vrees het ergste.

Ik vind overigens die foto's over het scherm niet erg representatief; behoorlijk wat licht flikkering en net wat ambroos zegt, welke settings of app?

Zijn er al testen van de retailversie beschikbaar?

Sorry voor het fanboy gehalte :$

[ Voor 0% gewijzigd door Humma Kavula op 16-01-2013 23:46 . Reden: Iets te veel small ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ben ook wel Sony (Ericsson) fanboy als ik eerlijk ben. Maar van de andere kant.. Heb een T230 gehad, een K750i, een K810i, een W995 en al deze telefoons zijn nog in mijn bezit en werken allemaal. Momenteel een Xperia Arc en ook ik ben er super tevreden mee. Alleen dat ram is inderdaad wat jammer met het huidige ICS/JB geweld..

Afgelopen zaterdag is er nog een glas cola en halve fles bier over mijn Arc heen gegaan. Daarvoor ook wel vaker nat geworden met allerlei dingen. Nog geen problemen door gehad. Ding is wel eens van meer dan 2 meter hoog op de stoeptegels gevallen. De keren dat hij meer dan een meter heeft gevlogen zou ik echt niet weten. Op wat gekke deukjes in de behuizing na niets aan het handje. Scherm is ook nog als nieuw, zelfs de screenprotector welke er vanuit de fabriek op zit heeft slechts 1 miniscuul krasje.

De Xperia Z vind ik erg interessant, toch schrikt het formaat mij wel af. Tevens vind ik > 600 euro toch wel erg veel geld voor een telefoon. Ik voel er weinig voor om een duurder abonnement te nemen om een bepaalde telefoon te kunnen kiezen. Misschien dan toch maar eens kijken naar een Xperia V. Ik mag over iets meer dan een half jaar verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:35
Over iets meer dan een half jaar zal de Xperia Z ook wel aardig in prijs gedaald zijn.

Me xperia play was me eerste toestel, wel last van waterschade gehad maar dat was tijdelijk een paar dagen. een balk van 1cm hoog op me touschscreen die het een paar dagen niet deed. Nou was die ook erg doorweekt van meerdere uren aan watergevecht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben eigenlijk totaal geen Sony mobile (ericcson) fan, kwam vroeger regelmatig in Badhoeverdorp met nieuwe lanceringen enz maar de toestellen konden me nooit warm krijgen, was altijd wel iets achterhaald aan.

ben daarom blij dat ze op een nieuwe weg zitten en een dijk van een Smartphone afleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 17-01-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
svenk91 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:41:
Over iets meer dan een half jaar zal de Xperia Z ook wel aardig in prijs gedaald zijn.

Me xperia play was me eerste toestel, wel last van waterschade gehad maar dat was tijdelijk een paar dagen. een balk van 1cm hoog op me touschscreen die het een paar dagen niet deed. Nou was die ook erg doorweekt van meerdere uren aan watergevecht :p
De prijsontwikkeling van de Xperia T
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=317574
denk dat dat wel meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
In 2 maanden 100 euro eraf is toch niet misselijk. De schaal van de grafiek is een beetje ongelukkig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Donstil schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:27:
Ja precies, of ik nou op touch knoppen onder het scherm druk of op screen knoppen in het scherm. Maakt niets uit.

Je mist wel een randje scherm mogelijkheid maar dat is met 5" natuurlijk niet erg.
Ik vond het altijd handig om het toestel daarmee aan te zetten, nu moet je altijd het toestel vasthouden om dat te kunnen doen. Aan de andere kant begin ik er nu wel al aan gewend te raken om enkel touch knoppen te hebben.
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe die aparte plaats voor de aan/uit-knop gaat bevallen op de Z. Ik vind het opzich wel een logische plek, aangezien die plek sowieso al dicht bij je duim of wijsvinger zit.
CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:46:
@ antraxbomb: Ahaa okee, duidelijk antwoord :)
De Sony UI is misschien wat wennen t.o.v. Sense, maar dat zal ik vast wel overleven... Wat dan wel fijner is aan Sony is dat bij hun vorige modellen alles te unlocken was en custom roms geen probleem waren... Op m'n HTC's heb ik nooit de bootloader unlocked, omdat dat dan bij HTC geregistreerd stond en dat hoeft niet van mij
Ik moet zeggen dat ik vrij tevreden was met de standaard layout van de Xperia S, bij de Galaxy S heb ik veel meer aangepast. Kleine details zoals de ingestelde tijd van je wekker die zichtbaar is vind ik wel erg prettig en een notification light vind ik nu ook wel onmisbaar.
Bij de S miste ik wel de sneltoetsen voor WiFi en dergelijke in het dropdown menu, maar dat heb ik opgelost met een appje. En dat blijft toch wel een van de grote voordelen van Android, het feit dat je bijna elk toestel op het gebied van software zo kan aanpassen dat die is zoals jij het wil.

[ Voor 51% gewijzigd door SToRM666 op 17-01-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
Echt een mooie telefoon dit, ik heb nu een iPhone 5, maar ben erg teleurgesteld in iOS na 2 jaar met een Galaxy S en Galaxy S II te hebben gewerkt. Weet bijna zeker dat ik voor deze telefoon ga, lekker weer terug naar Android, in een erg mooi toestel welke op papier nog snel is ook. Enige echte twijfel die er nog is is de zwarte of witte versie, zwart oogt wat stoerder, maar die witte schijnt in het echt heel erg mooi te zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nieuw filmpjes:
[YouTube: http://youtu.be/xlM89x8aqFo]

Bron
Die droptest stelt niet veel voor imo maar wel handig al die connectivity.

-edit- Sorry, had die post gemist schijnbaar :$

[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 17-01-2013 13:44 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV in "[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen"
Die droptest is gewoon bullshit, leuke titel om wat hits te verzamelen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:39

Patrick89

PSN : Gamesource

CLB schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:35:
AmbroosV in "[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen"
Die droptest is gewoon bullshit, leuke titel om wat hits te verzamelen -O-
Idd, door dit soort droptesten komt bijna elke telefoon wel door.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Patrick89 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:37:
[...]

Idd, door dit soort droptesten komt bijna elke telefoon wel door.
Klopt, maar het is toch leuk om te kijken. Hoef je het iig niet meer zelf te doen. ;) Trouwens als ik de Z heb ga ik die watertest wel doen. Hoe tegennatuurlijk dat ook gaat aanvoelen denk ik. :)

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
frankeros schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:46:
[...]
Trouwens als ik de Z heb ga ik die watertest wel doen. Hoe tegennatuurlijk dat ook gaat aanvoelen denk ik. :)
Ik ook hoor ga het gelijk uitproberen, lijkt me geweldig om iemand te bellen onder de douche.

"Hee met mij" > "hee man, wat een herrie bij jou" > "Ja ik sta even onder de douche" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoonmaken wordt erg gemakkelijk. Gewoon in de afwasmachine ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Donstil schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:16:
[...]

Ik ook hoor ga het gelijk uitproberen, lijkt me geweldig om iemand te bellen onder de douche.

"Hee met mij" > "hee man, wat een herrie bij jou" > "Ja ik sta even onder de douche" 8)7
Hahaha precies wat ik dacht toen ik de hands-on van Tweakers zag. "Kun je ermee in de douche bellen?, ja dat kan" Awesome! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Haha, een splinternieuwe Z onder water houden gaat inderdaad wel even apart zijn. Daar kun je waarschijnlijk ook wel leuke grappen mee uithalen, aangezien veel mensen niet verwachten dat een telefoon waterdicht is :P

[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 17-01-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
frankeros schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:20:
[...]

Hahaha precies wat ik dacht toen ik de hands-on van Tweakers zag. "Kun je ermee in de douche bellen?, ja dat kan" Awesome! 8)
Haha precies wat ik toen dacht. "challenge accepted"
SToRM666 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:25:
Haha, een splinternieuwe Z onder water houden gaat inderdaad wel even apart zijn. Daar kun je waarschijnlijk ook wel leuke grappen mee uithalen, aangezien veel mensen niet verwachten dat een telefoon waterdicht is :P
Ja had ik ook al bedacht, mijn vriendin een hartaanval bezorgen als ik hem in de afwasbak laat vallen als ik hem laat zien bv. >:)

Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Donstil schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Haha precies wat ik toen dacht. "challenge accepted"

[...]

Ja had ik ook al bedacht, mijn vriendin een hartaanval bezorgen als ik hem in de afwasbak laat vallen als ik hem laat zien bv. >:)

Dat soort dingen.
Naast dat ook gewoon bijzonder praktisch, wel eens een iPhone kapot zien gaan terwijl iemand zocht naar de dichstbijzijnde halfords in de stromende regen. Hoef ik mij straks geen zorgen meer om te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Cyleo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Naast dat ook gewoon bijzonder praktisch, wel eens een iPhone kapot zien gaan terwijl iemand zocht naar de dichstbijzijnde halfords in de stromende regen. Hoef ik mij straks geen zorgen meer om te maken :9
Klopt mijn Nexus S is kapot gegaan vanwege waterschade. Ik kan niets anders bedenken dan de regen want heb de telefoon niet in een bak water gegooid oid. Dus het is inderdaad gewoon erg fijn dat de Z waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Laatst online: 14:35
Toen vergat je zo'n klepje dicht te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Leuk filmpje waar Sony een aantal van hun CES producten in elkaar zet, waaronder de Z.

Jammer genoeg valt er niets af te lezen aan de packages op het moederbord van de Xperia Z, de DAC is zelfs afgeschermd met een metalen plaatje. (En aan de grootte valt niet echt wat te bepalen, aangezien de Qualcomm WCD9310 en de mobiele Wolfson chips (zoals de WM1811) vrijwel hetzelfde oppervlakte hebben)

Wel een enorm mooie layout. Ik heb nog nooit eerder gezien dat een batterij echt van rand tot rand zit in een mobiel.

edit: En een kleine FAQ van Sony. Alweer wordt max. 32GB genoemd voor MicroSD, verder wordt er gezegd dat 4.2 kort na lancering komt (meer info hierover in de komende weken) en dat er binnenkort wat officiële sample shots worden getoond.

[ Voor 25% gewijzigd door M-en-M op 17-01-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:46:
Leuk filmpje waar Sony een aantal van hun CES producten in elkaar zet, waaronder de Z.
[video]
Jammer genoeg valt er niets af te lezen aan de packages op het moederbord van de Xperia Z, de DAC is zelfs afgeschermd met een metalen plaatje. (En aan de grootte valt niet echt wat te bepalen, aangezien de Qualcomm WCD9310 en de mobiele Wolfson chips (zoals de WM1811) vrijwel hetzelfde oppervlakte hebben)

Wel een enorm mooie layout. Ik heb nog nooit eerder gezien dat een batterij echt van rand tot rand zit in een mobiel.

edit: En een kleine FAQ van Sony. Alweer wordt max. 32GB genoemd voor MicroSD, verder wordt er gezegd dat 4.2 kort na lancering komt (meer info hierover in de komende weken) en dat er binnenkort wat officiële sample shots worden getoond.
64gb werkt zeker niet. op een video hier ergens op topic laten ze dat zien. maar 32gb+16gb moet toh genoeg zijn voor 99% van de mensen. 16gb kan ik zelf al wel mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:27:
[...]

64gb werkt zeker niet. op een video hier ergens op topic laten ze dat zien. maar 32gb+16gb moet toh genoeg zijn voor 99% van de mensen. 16gb kan ik zelf al wel mee uit de voeten.
Zzz... Ga eens een paar pagina's terug. 64GB-SD's werken altijd onder Android, maar standaard alleen in FAT32. Het enige nadeel daaraan is dat je geen bestanden groter dan 4GB kan plaatsen. Om te mogen claimen dat je toestel compatibel is met SDXC moet je exFAT ondersteunen, maar dan moet je daar een licentie op nemen bij Microsoft. Beetje afzetterij bij de SD Association maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is er inmiddels al bekend of Ext2/3/4 werkt?

Maar 4gb is toch wel een beperking, native 1080p content droppen is toch wel lekker ivm het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij had Ambroos al getest dat dit in elk geval op zijn T of S niet werkt.
Of het op een Z / ZL werkt kan ik niet vertellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:43:
Volgens mij had Ambroos al getest dat dit in elk geval op zijn T of S niet werkt.
Of het op een Z / ZL werkt kan ik niet vertellen.
Ooh dat had ik even gemist, nou er komt hier toch een andere Rom op maar had leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
M-en-M schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:46:
[video]

Leuk die faq, misschien opnemen in de openingsposten? Zie daar veel vragen langs komen die hier ook gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:32:
[...]

Zzz... Ga eens een paar pagina's terug. 64GB-SD's werken altijd onder Android, maar standaard alleen in FAT32. Het enige nadeel daaraan is dat je geen bestanden groter dan 4GB kan plaatsen. Om te mogen claimen dat je toestel compatibel is met SDXC moet je exFAT ondersteunen, maar dan moet je daar een licentie op nemen bij Microsoft. Beetje afzetterij bij de SD Association maarja.
Hmm, had ik gemist. Maar inderdaad zal 1080p content snel die grens overstijgen en heb je er dus praktisch niets aan. Niet dat ik ooit een complete film van 1080p op een telefoon zou zetten of überhaupt zou kijken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

YouTube: Sony Xperia Z 1080p video sample # 1 (13MP, main camera, HDR enabled)

YouTube: Sony Xperia Z 1080p video sample # 2 (13MP, main camera, HDR disabled)

Lijkt het zo dat met HDR de video meer beweegt of ligt het aan de cameraman...

[ Voor 40% gewijzigd door FrankGuthrie op 18-01-2013 00:21 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik denk dat HDR en stabilisatie niet tegelijk gebruikt kunnen worden. Waarschijnlijk zijn 't twee erg processorintensieve dingen. HDR is wel indrukwekkend en heeft echt meerwaarde. De belichting in de HDR-video is echt ongezien goed voor een telefoon (en voor videocamera's in het algemeen).

Dit is me trouwens eerder ook al opgevallen in dit topic waar er geklaagd werd over het gebrek aan stabilisatie in een sample video (en de reviewer die meldde dat het niet beschikbaar is). Blijkbaar moet je dus kiezen, HDR of stabilisatie.

(Dat HDR zo intensief is merk je ook wel bij het nemen van een HDR-foto, duurt veel langer. De HDR-tech van Sony is denk ik niet gebaseerd op de klassieke 3 foto's-wijze maar echte HDR met een sensor die capabel is om een groter bereik waar te nemen. Het intensieve werk is dan het bepalen op welke manier je die extra waarden gaat omzetten naar het standaardbereik, want dat kan anders zijn voor elk onderdeel van de afbeelding. Net meer info gevonden, de sensor kan elk 'frame' gelijktijdig met verschillende belichtingsinstellingen opnemen, waarschijnlijk door op een bepaald punt alle data al uit te lezen en daarna verder te belichten zonder te resetten - of iets in die aard. De informatie van die twee frames wordt dan samengevoegd en verwerkt om een HDR-beeld te krijgen. Best knap ontworpen, en deze benadering zorgt ervoor dat er vrijwel geen verschil is tussen de twee beelden aangezien ze voor een groot deel op hetzelfde moment genomen zijn.)

[ Voor 15% gewijzigd door AmbroosV op 18-01-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Naar verluid werkt het door verschillende nabijgelegen pixels verschillende exposure tijden te geven. Het zijn dus niet verschillende frames (zoals bij HDR foto's). Dit verklaart ook waarom de stabilisatie minder goed/niet werkt, vaak wordt hiervoor ook gebruik gemaakt van trucjes met belichtingswaarden* om blur tegen te gaan. (Icm een rand als buffer voor de daadwerkelijke bewegingen) Dit combineren zal ofwel technisch onmogelijk, ofwel te zwaar voor de DSP zijn.

*Zo wordt een frame bijvoorbeeld opgedeeld in meerdere frames met een lagere exposure en worden daarna de sub-frames met de minste blur weer bij elkaar gevoegd.

edit: Oei, deze post iets te lang laten staan. :z

[ Voor 3% gewijzigd door M-en-M op 18-01-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:38:
Is er inmiddels al bekend of Ext2/3/4 werkt?

Maar 4gb is toch wel een beperking, native 1080p content droppen is toch wel lekker ivm het scherm.
Inderdaad _/-\o_
Cyleo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:04:
Leuk die faq, misschien opnemen in de openingsposten?
Done, maar vind 'm eigenlijk te klein / schaars... Staan niet eens tien vragen en antwoorden in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer optische stabilisatie met hdr dan maar :). Nokia heeft het voorbeeld gegeven. Blijft er ook ruimte voor een veel grotere accu over door de grotere unit. Zo ver zijn we jammergenoeg nog niet. Eerst moeten telefoons een halve dag mee gaan voordat men aan de accu gaat denken. Zal nog wel een generatie of 2 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Hmmm dat is wel minder geen stabilisatie met HDR. Maar het feit dat er HDR op zit vind ik al heel wat. Kan niet wachten om het zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb sinds mijn SGSII altijd al mijn muziek en series op een micro-SD gezet. Groot voordeel, als je telefoon het begeeft trek je de micro-SD kaart eruit en stop je die in je nieuwe/oude/leentoestel. Plus ik vind het gewoon iets fijner werken op mijn bibliotheek met Windows Explorer te syncen middels een microSD-slotje. Veel transparanter dan met iTunes of nog erger Samsung Kies. En veel sneller dan via je USB 2.0 kabel. Aangezien ik alleen de Sony/Ericcson K800 van mijn vriendin ooit aan een PC heb gehangen heb ik niet de illusie dat Sony betere PC software heeft dan Samsung, klopt dat?
Ik neem aan de deze telefoon over-the-air updates ondersteunt?

Inhakend op de discussie hierboven, ik heb tot nu toe aan 16GB extra de afgelopen 2 jaar genoeg gehad. Het voordeel van zo'n externe kaart is dat je die 'puur' voor je media-bibliotheek kunt gebruiken. Dus geen ruimte die verloren gaat aan een iOS of apps. Zou ik nu een kaartje hebben gekocht (en niet 2 jaar terug) dan zou ik waarschijnlijk meer geheugen hebben gekocht, afhankelijk van de prijs per mb.

Het flashgeheugen kan dan vol worden gestopt met allerlei apps, heb ooit begrepen dat het laden vanaf je flash geheugen minder energie/batterij kost dan vanaf je SD en sneller. Vandaar deze bewuste splitsing om Android zo soepel mogelijk te laten draaien.

Heeeeele lange inleiding voor mijn vraag. Hoe werkt die spatwaterdichtheid met een micro-SD? Werkt dat met een dopje? Of blijf je SD-kaartje kwetsbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door Stpan op 18-01-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Een dillema over 4G:

Nog los van de prijs/kwaliteitverhouding qua snelheden. Maar ik heb begrepen dat 4G je batterij draint. Moet ik dan uberhaupt naar KPN abonnementen willen kijken? Mobiel internetten is voor mij namelijk niet alleen een kwestie van snelheid. H+ vind ik snel genoeg tot nu toe. Wil best sneller, maar niet tegen een (veel) kortere batterij-duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
4g is toch juist energiezuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
KPN zou ik sowieso niet naar kijken tenzij je simonly neemt. Toestellease is een grote nogo. 4G neem ik wel bij een volgend abonnement over 2,5 jaar. Daar verwacht ik nu nog niet veel van. Ze zouden eerst maar eens 3G goed dekkend moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
In de Vs heb ik regelmatig 4g dekking en ik moet eerlijk zeggen dat het geweldig is op mijn Macbook (via tethering) maar helemaal niet op je mobiel, daar merk ik er persoonlijk erg weinig van.

Belachelijk trouwens dat je er voor moet bijbetalen, de overstap van 2g naar 3g was toch ook gewoon gratis, lees: je had ineens 3g dekking.

Voor zover ik weet doen ze dat in de vs (waar het al een stuk verder is ingeburgerd) ook.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 18-01-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
roflexx schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:30:
4g is toch juist energiezuiniger?
Interessant. Ik bazeerde met op een artikel van de Europese Unie die subsidie uitdeelde aan providers die hun 4G netwerk energie-zuiniger zouden maken voor gebruiker en provider. Dat moest wel een reden hebben dacht ik.

Maar dan blijkt vooral de iPhone 5 qua energie-verbruik toch erg te profiteren van LTE.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6330/50475.png

Maar goed, als ik naar de prijzen van 4G kijk, laat ik dit voor aankomend jaar (of 2 jaar) sowieso even links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:23:
Hoe werkt die spatwaterdichtheid met een micro-SD?
Werkt dat met een dopje? Of blijf je SD-kaartje kwetsbaar?
Wat denk je zelf?
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/7447539/xperia_z_zl2_1020_verge_super_wide.jpg
Stpan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:25:
Moet ik dan uberhaupt naar KPN abonnementen willen kijken?
Uhm nee, waarom zou je? Er zijn verschillende providers met verschillende licenties / banden:
Band 3: 1800MHz -> Vodafone + T-Mobile
Band 7: 2600MHz -> KPN + Tele 2
Band 20: 800MHz -> KPN + Vodafone + Tele 2

"T-Mobile, rolt lte uit op de 1800MHz-band. KPN bouwt zijn 4g-netwerk op de 800MHz-band,
die een groter bereik en betere dekking binnenshuis biedt. T-Mobile heeft de mogelijkheid niet om 4g
op de 800MHz-band aan te bieden; het heeft namelijk geen frequenties gekocht in de 800MHz-band."

Zelf wil ik Vodafone en dan het liefste op de 800MHz band, goede provider en 800MHz blijkt sterker / beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Stpan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:23:
Aangezien ik alleen de Sony/Ericcson K800 van mijn vriendin ooit aan een PC heb gehangen heb ik niet de illusie dat Sony betere PC software heeft dan Samsung, klopt dat?
Mijn ervaring is dat de Sony software veel beter is. Bij Samsung moest ik de software vaak updaten en kreeg ik het vaak niet direct aan de praat, maar bij Sony heb ik dit niet. Ook geeft de software zelf al aan dat er een update kan zijn.
Dit is mijn persoonlijke ervaring van toen ik nog de Galaxy S had, het kan best zijn dat de software van Samsung ondertussen al een stuk beter is.

[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 18-01-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

SToRM666 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:19:
[...]

Mijn ervaring is dat de Sony software veel beter is. Bij Samsung moest ik de software vaak updaten en kreeg ik het vaak niet direct aan de praat, maar bij Sony heb ik dit niet. Ook geeft de software zelf al aan dat er een update kan zijn.
Dit is mijn persoonlijke ervaring van toen ik nog de Galaxy S had, het kan best zijn dat de software van Samsung ondertussen al een stuk beter is.
Mijn vriendin heeft de Galaxy Ace dus ik heb wat ervaring met Kies. Heb zelf de Tipo en vind de Sony software een stuk overzichtelijker, duidelijker en gewoon beter. Wel irritant zijn die updates van 1 mb die die niet OTA kunnen maar perse via de PC moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vet hoe die HDR werkt.

Qua Sony PC-software ben ik er van overtuigd dat het niet een van de sterkste kanten van Sony is, maar de update software doet het in ieder geval altijd. Dus dat is een groot voordeel als je van Kies afkomt ;) De andere programma's (backup, Media Go e.d.) zijn wel wat buggy. Gelukkig is hun Android software wel goed, en dat heb ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Samsung Kies is ontworpen om mensen te martelen. Gaat de laatste tijd wel iets beter, maar je moest eerst door veel hoepeltjes springen om iets aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:02:
Vet hoe die HDR werkt.

Qua Sony PC-software ben ik er van overtuigd dat het niet een van de sterkste kanten van Sony is, maar de update software doet het in ieder geval altijd. Dus dat is een groot voordeel als je van Kies afkomt ;) De andere programma's (backup, Media Go e.d.) zijn wel wat buggy. Gelukkig is hun Android software wel goed, en dat heb ik liever.
Backup vertrouw ik sowieso nooit en is me ook nog nooit gelukt om goed werkend te krijgen. MediaGo vind ik wel een zeer stabiele app waarmee ik gemakkelijk hele cd's op mijn Xperia gooi en waarbij mediaGo vaak ook netjes de albumhoes en info bijwerkt.

PCcompagnion en verder is niet alles nee maar gelukkig hebben we SUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
CLB schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:27:
[...]

Wat denk je zelf?
[knip]
Uh, ik dacht 'geen idee', daarom vroeg ik het. En naar aanleiding van je plaatje denk ik nog steeds 'geen idee' want ik snap niet wat hier zo obvious aan is. Aangezien mijn beperkte hersencapaciteit niet toereikend is om uit je antwoord en visuele toevoeging het juiste antwoord te destilleren, zou je de moeite kunnen nemen om de vraag 'blijft de micro-SD kwetsbaar ondanks de spatwaterdichtheid?' met 'Ja' danwel 'Nee' willen beantwoorden? Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Stpan op 18-01-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Nee, de micro-SD is niet kwetsbaar. Daar is het klepje voor. (Als dat klepje niet goed werkte zou de hele telefoon kwetsbaar zijn, ook zonder kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Duidelijk, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Stpan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:05:
[...]

Uh, ik dacht 'geen idee', daarom vroeg ik het. En naar aanleiding van je plaatje denk ik nog steeds 'geen idee' want ik snap niet wat hier zo obvious aan is. Aangezien mijn beperkte hersencapaciteit niet toereikend is om uit je antwoord en visuele toevoeging het juiste antwoord te destilleren, zou je de moeite kunnen nemen om de vraag 'blijft de micro-SD kwetsbaar ondanks de spatwaterdichtheid?' met 'Ja' danwel 'Nee' willen beantwoorden? Bedankt!
Misschien was zijn reactie een beetje bot, maar je moet wel onder een steen hebben gelegen om dit niet te weten...., dus geheel onbegrijpelijk is zijn reactie niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Laatst online: 09-09-2018
AmbroosV schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:32:
[...]

Altijd zou ik niet te hard roepen. Mijn Samsung Tab 7.7 (Open Austria ICS) heeft echt geen trek in een 64GB micro SD. Weliswaar geformatteerd in ext4, maar optie tot formatteren geeft hij ook niet. Mijn Archos 80 pakt hem dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Xperia z krijgt een tool om je display te kalibreren!

http://blog.gsmarena.com/...lay-calibration-software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Laatst online: 11-09 07:48
YouTube: Sony Xperia Z, todas sus opciones

Hier is goed tezien hoe sterk het glas is als ie op een rand staat te meppen met een Xperia Z. Dit kan je met de meeste andere mobiels toch echt niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:40
patrick1988 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:08:
YouTube: Sony Xperia Z, todas sus opciones

Hier is goed tezien hoe sterk het glas is als ie op een rand staat te meppen met een Xperia Z. Dit kan je met de meeste andere mobiels toch echt niet doen!
ik hoorde hem ook ergens het woord ''dragontrail'' zeggen. maar kan ik ook verkeerd hebben gehoord :P
Maar ik weet ook niet of hij echt van Sony is.

EDIT: op 0.44 sec.

[ Voor 6% gewijzigd door cirflexx op 19-01-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Laatst online: 11-09 07:48
cirflexx schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:10:
[...]

ik hoorde hem ook ergens het woord ''dragontrail'' zeggen. maar kan ik ook verkeerd hebben gehoord :P
Maar ik weet ook niet of hij echt van Sony is.

EDIT: op 0.44 sec.
Zoiets hoorde ik ook voorbij komen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Haha die kerel heeft ook echt een Sony badjas aan en een badmat (?) met van de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk dat de buitenkant heel blijft van dat gemep op die rand, maar wat gebeurt er met de binnenkant van de telefoon? Die krijgt dan toch ook steeds een klap te verduren? Dat kan toch nooit goed zijn voor alle electronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jorgen schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:59:
Leuk dat de buitenkant heel blijft van dat gemep op die rand, maar wat gebeurt er met de binnenkant van de telefoon? Die krijgt dan toch ook steeds een klap te verduren? Dat kan toch nooit goed zijn voor alle electronica?
In principe gaat het daar niet kapot van. Electronica kan heel wat hebben zolang het niet gesloopt wordt en het goed bevestigt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat hopen we dan maar.
Dat verklaard wel waarom mijn gewone telefoontje het nog steeds doet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

ik vind dit toch wel enigszins pijnlijk

Afbeeldingslocatie: http://mobilarena.hu/dl/cnt/2013-01/93425/sony_xperia_z_n2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oei ziet er idd best beroerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dit is belabberd, dit viel me ook al op bij de xperia T. De Xperia T had ook als ik hem maar even scheef hield een echt belabberd slecht scherm qua kijkhoeken. Ik wacht op de Galaxy S4!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:23:
[...]

Dit is belabberd, dit viel me ook al op bij de xperia T. De Xperia T had ook als ik hem maar even scheef hield een echt belabberd slecht scherm qua kijkhoeken. Ik wacht op de Galaxy S4!!
Ja maar de Galaxy Sx serie heeft dan weer een beroerde kleur weergave, dan heb ik liever een slechte kijkhoek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
De kijkhoek van een Galaxy Ace van 100 euro is nog beter dan de kijkhoek van de Xperia Z. Een lachertje, dat scherm van de Z. Het komt omdat het geen ips scherm is.

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 19-01-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Xperia S van mijn schoonzusje heeft precies hetzelfde. Die is onder bepaalde hoeken ook bijna wit. Maar zo beroerd is de kleurweergave niet van de Sx serie. Het is in ieder geval constant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Oké, dat is echt onacceptabel. Dat scherm moet wel absoluut perfect zijn in elk ander aspect wil Sony dat ik daar mee leef. Anders wordt het toch iets als de Butterfly, M7 of S4.
alwaysleft schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:31:
Het komt omdat het geen ips scherm is.
Dat is het wel, dat betekent echter alleen dat de kleur niet verandert bij een andere kijkhoek, het contrast kan alsnog vernaggeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die afbeelding is idd niet al te best...
Maar wat weten we van de bron? Backlight, telefoon ligt aan de buitenkant, camera, software, calibratie?

Ik ben op zoek naar vergelijkingsfoto's van de Z en de ZL, die laatste moet ook beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
CLB schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:43:
Die afbeelding is idd niet al te best...
Maar wat weten we van de bron? Backlight, telefoon ligt aan de buitenkant, camera, software, calibratie?

Ik ben op zoek naar vergelijkingsfoto's van de Z en de ZL, die laatste moet ook beter zijn.
Lijkt er op dat het deze forumpost is: http://secafe.vn/threads/92262/ [edit: Is het dus niet]
Er is alleen op dit moment onderhoud aan de gang, dus ik kan het niet controleren (de plaatjes staan niet in de cache van Google), het was in ieder geval dezelfde post waar dat plaatje van de calibratiesoftware vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:29
Misschien stomme vraag, zou het kunnen dat de ZL iets beter scherm heeft als de Z door de waterdichtheid? Dat zeg maar de Z een coating o.i.d. Heeft om
Waterdicht te kunnen garanderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
B-Art schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:52:
Misschien stomme vraag, zou het kunnen dat de ZL iets beter scherm heeft als de Z door de waterdichtheid? Dat zeg maar de Z een coating o.i.d. Heeft om
Waterdicht te kunnen garanderen??
Onwaarschijnlijk, dat de ZL een beter scherm heeft is overigens geen feit. Het staat ook in de specificaties (en is typisch) van Japan Display dat het contrast sterk omlaag gaat bij scherpe kijkhoeken. De enige mogelijkheid waarbij de ZL het beter doet is als die een paneel van Sharp heeft. (Let wel, Japan Display is deels van Sony, de kans is dus zeer klein dat ze een paneel van hun concurrent afnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik wacht op de S4 en de HTC M7 na het zien van deze foto. Jammer Sony.

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 19-01-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M-en-M schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:55:
Onwaarschijnlijk, dat de ZL een beter scherm heeft is overigens geen feit. Het staat ook in de specificaties (en is typisch) van Japan Display dat het contrast sterk omlaag gaat bij scherpe kijkhoeken. De enige mogelijkheid waarbij de ZL het beter doet is als die een paneel van Sharp heeft. (Let wel, Japan Display is deels van Sony, de kans is dus zeer klein dat ze een paneel van hun concurrent afnemen)
En toch heb ik 't bij verschillende bronnen gelezen en gehoord... Maar zo'n vergelijking komt vast nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 23:46
Wanneer hou je je telefoon nou zo? Ik heb zelfs op mn xs nergens problemen mee en kijk vaak zat een filmpje met andere mensen naast me die dan ook nergens last van hebben. Verder hou ik mn telefoon voor mn neus en gaat het een ander niks aan wat ik typ.
Snap de ophef niet, ik zou sowieso wachten totdat de telefoon daadwerkelijk in de winkels ligt en dan pas een mening geven. Er wordt te snel gejankt vind ik

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 16:32
Sow wat kunnen mensen een enorm probleem maken van het scherm en de vermeende problemen ermee. Echt, hoe vaak komt het voor de je de telefoon niet gewoon in je hand hebt, of dat hij vlak voor je op tafel ligt? Ga je echt vanuit een hoek waarop bovenstaande foto genomen naar je telefoon kijken?

Daarbij twijfel ik ook aan de echtheid van de foto die WasMachinator heeft geplaatst. Niet dat er met Photoshop of iets dergelijks bewerkt is, maar wellicht dat het scherm op een dusdanige manier is afgesteld dat het zo slecht is (iemand heeft met de calibratie tool zitten spelen?), een slecht exemplaar, rare reactie op de (wellicht) gebruikte flits van de cameraman of wat dan ook. Vind het vreemd dat mensen een telefoon in een keer compleet afschrijven, gebaseerd op 1 foto van een situatie die in 98% van je dagelijks gebruik niet voorkomt..

Kijk anders eens naar deze review. De telefoon wordt in de eerste 2 minuten veel heen en weer gedraaid en alleen onder extreme hoeken wordt het beeld wat wit, maar nog altijd verre van wat op bovenstaande foto te zien is. Als het voor jou echt zo'n dealbreaker is, loop een keer een telefoonzaak binnen, bekijk hem eens en oordeel zelf.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
foto lijkt me fake! zoals hierboven in filmpje al te zien is valt ,valt het reuze mee qua slechte kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wat hierboven ook aangegeven wordt!

Kijk de diverse filmpjes, daar zijn de kijkhoeken vele malen beter dan hier op de foto. De diverse filmpjes hebben mij juist zelfs gerustgesteld dat de kijkhoeken voor mij prima zijn :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ach mensen die hier om een foto al een telefoon niet willen kopen zonder het product te testen zochten gewoon excuses om het niet te kopen aangezien toch al twijfelden.
Lekker houden zo, des te exclusiever wordt ie weer.
*Heatonme wil geen S3/apple kuddedier zijn

Ik zie inderdaad ook heel andere foto's op i-net waarbij het lang niet zo erg is maar wat dan nog, ik heb het op de arc ook en ja het ziet er soms wel eens flets uit als hij op tafel ligt, ja als ik heel moeilijk op een hoek een foto wil maken zie ik het beeld niet zo goed. Storend? Op dat moment misschien wel ja maar als ik elke keer dat het toestel mij weer verbaasd daar tegenop weeg.. ;)
Maar ik kan mij ook heel goed indenken dat mensen zich daar aan storen, film kijken in de auto bijvoorbeeld wordt lastig met meerdere mensen.

Goed genoeg over de kijkhoek discussie totdat iemand hem hier daadwerkelijk heeft vastgehouden :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Kan inderdaad een fluke zijn, dus als "tegenargument" heb ik de vergelijkingsfoto's met de absoluut beste kijkhoeken tot nu toe gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i1156.photobucket.com/albums/p567/sonyvietmedia/xperia_z/xperia_z_note2_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1156.photobucket.com/albums/p567/sonyvietmedia/xperia_z/xperia_z_note2_5.jpg

Maar jemig, wat wordt men hier gelijk defensief. Iets wat op die foto te zien is is gewoon niet meer van deze tijd, zeker niet voor een flagship, elke andere fabrikant doet het beter, daar mag heus om geklaagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
alwaysleft schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:23:
[...]

Moet je doen, maar om dat nu al twee pagina's te moeten melden., :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

M-en-M schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:40:
Maar jemig, wat wordt men hier gelijk defensief.
Een kijkhoek is imo vrij persoonlijk en niemand heeft hem hier echt in de hand gehad en reageert op foto's dus ja, dan blijf ik terughoudend en blijft mijn persoonlijke mening dat mij de kijkhoek geen fluit interesseert aangezien hij een ( naar verluid ) betere kleurweergave en beeld heeft, al dan niet gelijkwaardig aan de concurrentie.
Iets wat op die foto te zien is is gewoon niet meer van deze tijd, zeker niet voor een flagship, elke andere fabrikant doet het beter, daar mag heus om geklaagd worden.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de wens van de klant en zoals je al gemerkt hebt is niet iedereen het daar mee eens ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:29
Idd, wat een geneuzel over die kijkhoek. Gebruik je toch nooit op je smartphone, tot voor deze discussie nog nooit aan gedacht..... En film kijken op je phone met meerdere mensen?? Dan spoor je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
We hebben dit al vaker besproken hier, een kijkhoek verhoogt oa. het gevoel van kwaliteit, hoe meer een scherm op een "bewegende" print lijkt hoe beter. Iets waar de kijkhoek dus wel degelijk belangrijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:13:
We hebben dit al vaker besproken hier, een kijkhoek verhoogt oa. het gevoel van kwaliteit, hoe meer een scherm op een "bewegende" print lijkt hoe beter. Iets waar de kijkhoek dus wel degelijk belangrijk voor is.
Nogmaals, dit is per persoon verschillend.
Dat voor jou het gevoel van kwaliteit nou verhoogt door de kijkhoek wil dat nog niet voor iedereen gelden, sterker, ik hecht meer waarde aan privacy qua kijkhoek maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik hecht waarde aan een scherp en goed scherm als ik er daadwerkelijk op kijk ( lees gebruik ) en vooralsnog stelt de Z zeker niet teleur in de reviews. ( ik moet hem natuurlijk ook in het echt zien )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:13:
Het is al eerder uitgelegd door Ambroos waarom Sony vaak mindere kijkhoeken heeft ( en minder in de zin van iets minder maar totaal niet storend of heel opvallend ), en die reden vind ik heel legitiem...geef mij maar een prachtige kleurweergave als ik recht tegen het scherm kijk ( 98% van de keren dat ik mijn mobiel gebruik kijk ik recht op het scherm ). Niet normaal wat een gezeik hier, koop dan lekker een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kan me nou niet voorstellen dat die enorm slechte kijkhoek (als die er is) voor veel potentiële kopers als pluspunt gezien kan worden onder de noemer van privacy,

Een hoge kijkhoek hoort gewoon bij een goed of fatsoenlijk scherm, dat heeft niets met persoonlijke voorkeur te maken. Ik snap echt niet waarom een tekortkoming als deze hier maar goed gepraat wordt.

Sony kan met een verhaaltje komen natuurlijk over de kleuren vanaf voor enz. maar een HTC One X heeft met het beste scherm op de markt toch ook prachtige kleuren EN een enorme kijkhoek, moet Sony dus ook kunnen.

Een negatief punt voor velen als pluspunt naar voren duwen komt een beetje Apple op me over eigenlijk.
"no no it's à feature |:( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:41:
Ik kan me nou niet voorstellen dat die enorm slechte kijkhoek (als die er is) voor veel potentiële kopers als pluspunt gezien kan worden onder de noemer van privacy,

Een hoge kijkhoek hoort gewoon bij een goed of fatsoenlijk scherm, dat heeft niets met persoonlijke voorkeur te maken. Ik snap echt niet waarom een tekortkoming als deze hier maar goed gepraat wordt.

Sony kan met een verhaaltje komen natuurlijk over de kleuren vanaf voor enz. maar een HTC One X heeft met het beste scherm op de markt toch ook prachtige kleuren EN een enorme kijkhoek, moet Sony dus ook kunnen.

Een negatief punt voor velen als pluspunt naar voren duwen komt een beetje Apple op me over eigenlijk.
"no no it's à feature |:( "
Sony en Apple verschillen dan misschien toch niet zoveel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kijk mij maakt het persoonlijk niet uit, het is jammer maar op de foto's hierboven (Naast die S3) ziet het er wel weer top uit.

ik ga 23Feb lekker proberen een Z te bemachtigen bij me verlenging en dan zie ik het wel.
bewaar mijn Nokia Lumia 920 voor de zekerheid wel nog even maar verwacht niet dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:41:

Een hoge kijkhoek hoort gewoon bij een goed of fatsoenlijk scherm,
Persoonlijke voorkeuren zijn moeilijk te begrijpen? Dat staat waar geschreven als wet?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 23:46
B-Art schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:06:
Idd, wat een geneuzel over die kijkhoek. Gebruik je toch nooit op je smartphone, tot voor deze discussie nog nooit aan gedacht..... En film kijken op je phone met meerdere mensen?? Dan spoor je niet :P
Waarom niet? Ik heb geen tablet, was op vakantie, met Kids kan je savonds niet gaan stappen en als kaarten je de strot uit komt was het leuk dat ik een aantal films op mn telefoon had. Gewoon goed toch, niet gelijk oordelen

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Zo blijkbaar heeft die foto behoorlijk wat stennis geschopt :p
iig weet ik niet meer waar ik 'm daarstraks tegen was gekomen..

Voor mijzelf persoonlijk schrok ik er wel een beetje van, vanuit deze foto gezien is het gewoonweg belabberd. Iets wat ik bij een High End flagship model niet verwacht.

Dus het komt er eigenlijk vooral op neer om eerst zelf eens dat scherm te gaan bekijken. Omdat zoals CLB al aangaf wij de parameters van de verschillende foto's die hier voorbij komen niet weten.

Het geeft wel meteen aan welke mensen hier serieus dit toestel overwegen en wie een beetje zitten rond te neuzen zonder serieus in upgrade te willen doen(oftewel de mensen die meteen de Z afschieten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:47:
[...]

Persoonlijke voorkeuren zijn moeilijk te begrijpen? Dat staat waar geschreven als wet?
Sommige persoonlijke voorkeuren zijn idd moeilijk te begrijpen. Kijk maar eens naar de reacties onder een Apple bericht op de Frontpage, honderden mensen die de Persoonlijke voorkeur van Apple gebruikers niet begrijpen.

Je kunt een slecht scherm voor jezelf goedpraten omdat jij persoonlijk houd van een slechte kijkhoek maar voor het gros van de mensen is het gewoon een (groot) nadeel en het hoeft in deze tijd helemaal niet meer, een ips scherm kan juist beide punten goed combineren ook al zegt Sony van niet,

Maar goed ik heb nog nooit mensen horen zeggen, "Goh wat een mooi scherm heeft jou telefoon zeg, de kijkhoek is ook zo lekker slecht" 8)7 . Misschien spreek ik de verkeerde mensen hoor dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Die foto is gewoon irrelevant omdat de helderheid waarschijnlijk veel te hoog stond. De belichting en kleurmeting van de foto zijn ook gewoon erg slecht waardoor je totaal geen realistisch beeld krijgt van hoe het beeld echt is. Foto komt van hier: http://mobilarena.hu/teszt/sony_xperia_z/kijelzo.html

Ga eens naar een winkel en kijk naar het scherm van een Xperia T, die komt aardig dicht in de buurt. Stel de helderheid zo af dat je als je er recht op kijkt geen of vrijwel geen onderscheid kan maken tussen de behuizing en het zwart van de notificatiebalk/softkeys. Bekijk dan de kijkhoeken eens en denk eraan dat de Xperia Z het nog net wat beter doet dan de T. Het is inderdaad niet op het niveau van sommige andere merken, maar het is absoluut niet slecht en helemaal geen ramp. Het zou je wel moeten opvallen dat je bij de juiste helderheid op een Sony wél een erg goede, realistische en diepe kleurweergave hebt.
Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.