[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

SOEFuture schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:39:
[...]

Geloof het niet. Wanneer de Xperia T erbij wordt gehaald is het scherm daar nog helemaal netjes. Daarna laten ze de achterkant van de Z zien, waarop je duidelijk een kras-achtig iets ziet. Hierna wordt het scherm van de T tegen de achterkant van de Z gehouden en zit diezelfde "kras" op het scherm van de T.

Ook zie je op 2:07 geen teken meer van de "kras" :)

Mijn conclusie: Het is waarschijnlijk een haar of iets dergelijks!
Het is wel degelijk een kras. Is door de video oploader toegegeven. Zie comments.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ah inderdaad. Ik richtte me teveel op de het haartje ipv de kras die aan de rechterkant van de achterkant van het toestel zit. Gelukkig is deze een stuk kleiner, maar wel zorgelijk. Vraag me af hoe ze deze hebben aangebracht!

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/5ojmj7ymx/Screenshot_31.png
Uit: Sony Xperia Z Hardware Size Comparison

Links: Geen kras
Rechts: Wel krassen..

[ Voor 33% gewijzigd door SOEFuture op 15-01-2013 14:47 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen goed teken als er nu al een kras als deze op zit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
SOEFuture schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:15:
Ah inderdaad. Ik richtte me teveel op de het haartje ipv de kras die aan de rechterkant van de achterkant van het toestel zit. Gelukkig is deze een stuk kleiner, maar wel zorgelijk. Vraag me af hoe ze deze hebben aangebracht!
Twee mogelijkheden:

1. Er zat zand of een steentje of iets anders hards in zijn broekzak. (Dragontrail/Gorilla Glass is harder dan staal, niet harder dan het meeste steen)
2. Het is de "shatter-proof" plastic laag die gekrast is, niet het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Twee mogelijkheden:

1. Er zat zand of een steentje of iets anders hards in zijn broekzak. (Dragontrail/Gorilla Glass is harder dan staal, niet harder dan het meeste steen)
Deze kras lijkt me wel wat dieper dan "zand of een steentje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Twee mogelijkheden:

2. Het is de "shatter-proof" plastic laag die gekrast is, niet het glas.
3:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Colombia_Jackhammer_01.jpg/220px-Colombia_Jackhammer_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Touch me and then just push me so i can get my satisfaction 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Comment van de uploader: it was going through lots of people and lots of testing the rigidity

Geen reden om je zorgen te maken in ieder geval. Kans is groot dat zelfs dat niet door die eerste laag zit (die dikke screenprotector). Haal die eraf en je hebt terug een vrijwel nieuw scherm.

En compleet offtopic:
Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:10:
[...]
Touch me and then just push me so i can get my satisfaction 8)7
YouTube: Satisfaction the remake for EqualPayday
Geweldige campagne van een paar jaar terug. Was hier dagelijks op de staatszenders :)

[ Voor 32% gewijzigd door AmbroosV op 15-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

[afbeelding]
Uit: Sony Xperia Z Hardware Size Comparison

Links: Geen kras
Rechts: Wel krassen..
Jo, die afmetingen zijn echt prima. Daar maakte ik mij eerst nog wel eens zorgen om maar nu ik dit zo zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:07:
[...]

Comment van de uploader: it was going through lots of people and lots of testing the rigidity

Geen reden om je zorgen te maken in ieder geval. Kans is groot dat zelfs dat niet door die eerste laag zit (die dikke screenprotector). Haal die eraf en je hebt terug een vrijwel nieuw scherm.

En compleet offtopic:

[...]

Geweldige campagne van een paar jaar terug. Was hier dagelijks op de staatszenders :)
Op de achterkant zit ook een protector?

En zo geweldig vind ik die reclame van je niet hoor :r :X :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:07:

En compleet offtopic:

[...]

Cool idd, had hem wel eens gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:23
Ik vind de paarse stiekum toch het mooist. Ben ik hier alleen in of zijn er nog meer mensen die genoeg hebben van al die zwarte, witte en grijze mobieltjes van de afgelopen jaren?

[ Voor 61% gewijzigd door svenk91 op 15-01-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svenk91 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:54:
Ik vind de paarse stiekum toch het mooist. Ben ik hier alleen in of zijn er nog meer mensen die genoeg hebben van al die zwarte, witte en grijze mobieltjes van de afgelopen jaren?
Vind paars iets speciaals hebben ja maar ook de zwarte kan ik zeer waarderen. Dat witte heb ik nooit wat gevonden en doet bij de Z al helemaal afbreuk aan het weerkaatsen van de omgeving in het toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Daarom zit ik niet te wachten op toestellen met een glazen achterkant. Geef mij maar de ZL. Als deze niet te krijgen is in NL, dan kijk ik verder naar HTC M7 of de Galaxy SIV.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ZL kan net zo goed krassen, misschien nog makkelijker, maarja dat zien we dan wel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:38:
[...]
Op de achterkant zit ook een protector?
Yep. Voor- en achterkant zijn allebei "shatter-proof sheet on scratch-resistant glass". Komt neer op de typische dikke Sony-screenprotector + Dragontrail in de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:04:
Tevens valt het me (weer) op dat Clove ook '32GB MicroSD' als max noemt.
Hoe betrouwbaar het is weet ik niet, maar:
Xperia Z: Expansion:Slots: microSD, microSDHC, TransFlash
Xperia ZL:Expansion-Slots: microSD, microSDHC, TransFlash, microSDXC

EDIT: Heb het gevraagd op Twitter, zou wat zijn |:( Als reactie zegt AmbroosV nog iets trouwens:
werkt zeker, maar waarschijnlijk alleen in FAT32 en dus met een bestandsgroottelimiet van 4GB.

Das ook zuur hoor... Met 'n Full HD scherm wil ik .MKV'tjes kijken, maar die zijn vaak >4GB, kl*te zeg O-)

64GB FAT32 werkt altijd op alle Androids. De ZL kan ook exFAT dacht ik, daar dus geen prob
Waarom zouden daar verschillen inzitten dan? Dus FAT32 is gelimiteerd tot 4GB, exFAT dus niet?

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 15-01-2013 21:30 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:57:
Een ZL kan net zo goed krassen, misschien nog makkelijker, maarja dat zien we dan wel :)
Ik heb nu een S2 met een zwarte achterkant die geribbled is, 0.0 krassen, het is behoorlijk robuust. Ik vind de naampjes leuk bedacht, maar uiteindelijk is het gewoon marketing en gebakken lucht.
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:24:
[...]

Yep. Voor- en achterkant zijn allebei "shatter-proof sheet on scratch-resistant glass". Komt neer op de typische dikke Sony-screenprotector + Dragontrail in de Xperia Z.
Volgens mij is het geen Dragontail en ook geen Gorilla glas, maar iets heel anders. Dit zou zogenaamd sterker moeten zijn dan beiden. Maar dat ie dan zo makkelijk krast is toch jammer.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens AmbroosV is het wel degelijk Dragontrail: AmbroosV in "[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:10:
[...]

Hoe betrouwbaar het is weet ik niet, maar:
Xperia Z: Expansion:Slots: microSD, microSDHC, TransFlash
Xperia ZL:Expansion-Slots: microSD, microSDHC, TransFlash, microSDXC

EDIT: Heb het gevraagd op Twitter, zou wat zijn |:( Als reactie zegt AmbroosV nog iets trouwens:
werkt zeker, maar waarschijnlijk alleen in FAT32 en dus met een bestandsgroottelimiet van 4GB.

Das ook zuur hoor... Met 'n Full HD scherm wil ik .MKV'tjes kijken, maar die zijn vaak >4GB, kl*te zeg O-)

64GB FAT32 werkt altijd op alle Androids. De ZL kan ook exFAT dacht ik, daar dus geen prob
Waarom zouden daar verschillen inzitten dan? Dus FAT32 is gelimiteerd tot 4GB, exFAT dus niet?
Ooh dat is wel zuur ja, een 1080p mkv zou juist van het scherm spatten denk ik.
Als de ZL exFat kan moet de Z dat toch ook kunnen? Lijkt me een software beperking toch.

(hoewel er hier gelijk een vanilla Rom op zal gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet het ook allemaal niet, maar probeer het beste qua informatie te vergaren (en in de TS te stoppen)
Een bestandlimietgrootte op de geheugenkaart tot 4GB lijkt me niet meer van hedentendage inderdaad :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Het maakt niet uit wat voor "speciaal" glas het gemaakt is, het krast altijd. Ben altijd verschrikkelijk zuinig op mijn spullen, maar een Iphone is bij mij nog nooit zonder krasjes weggegaan (iphone 3gs - 4 - 4S)

Zelfde met mijn Galaxy note 2, legde hem op het scherm om een foto van te maken, draaide hem voorzichtig om en ja hoor een flink diepe kras (schone ondergrond, Gorilla glas 2 zogenaamd...)

Bij iedere telefoon probeer ik een screen protector erop te doen en het mislukt werkelijk altijd. Misschien een expert vragen wanneer ik deze phone heb, hier moet geen fulltime hoes omheen met zo'n sexy toestel :P

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:32:
Weet het ook allemaal niet, maar probeer het beste qua informatie te vergaren (en in de TS te stoppen)
Een bestandlimietgrootte op de geheugenkaart tot 4GB lijkt me niet meer van hedentendage inderdaad :s
Dat zou ook echt niet hoeven, je kan bijvoorbeeld voor ext4 gaan, exFat of gewoon NTFS. Tenzij Sony dat eruit heeft gesloopt ondersteunt android dat gewoon.

Bron: 32GB MicroSD kaartje in TF Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal best niet inderdaad, AmbroosV gaf het aan (op Twitter)
En toch vind ik het gek dat er bij de Z 'maximaal 32GB' wordt genoemd en bij de ZL 'maximaal 64GB' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Mother_Goozz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:33:
Het maakt niet uit wat voor "speciaal" glas het gemaakt is, het krast altijd. Ben altijd verschrikkelijk zuinig op mijn spullen, maar een Iphone is bij mij nog nooit zonder krasjes weggegaan (iphone 3gs - 4 - 4S)

Zelfde met mijn Galaxy note 2, legde hem op het scherm om een foto van te maken, draaide hem voorzichtig om en ja hoor een flink diepe kras (schone ondergrond, Gorilla glas 2 zogenaamd...)

Bij iedere telefoon probeer ik een screen protector erop te doen en het mislukt werkelijk altijd. Misschien een expert vragen wanneer ik deze phone heb, hier moet geen fulltime hoes omheen met zo'n sexy toestel :P
ik heb 1 krasje op mijn note na een jaar, zonder protector. zelfde met mijn galaxy s...

screenprotector moet je met een bankpas aandrukken. dan twee dagen laten drogen en de grootste bubbels lekprikken

je kan ook naar een turks zaakje gaan en het daar kopen en laten opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
De whitepaper van de Z heeft het ook over tot 32GB helaas. Misschien zijn de SD-kaart mogelijkheden iets voor in de specslijst in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat bij de whitepaper van de ZL ook en op de website staat weer 64GB :)
TS is leuk natuurlijk, mits de informatie correct is en 100% klopt, ik wacht het antwoord op Twitter wel eerst af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

't Lijkt me toch dat het iets softwarematigs is van Android, of zouden er echt hardwarematige beperkingen aanzitten? Ben benieuwd naar de reactie op Twitter.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hardwarematig kan bijvoorbeeld wel of geen MicroSDXC zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK. Dan is het een beperking van het kaartje dus en ondersteunt het apparaat wellicht geen grotere kaartjes. Maar kan dat met een fw update niet opgelost worden? Die kaartjes zijn van buiten toch allemaal gelijk en passen er toch in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Hardwarematig zijn er geen beperkingen, alle microSD's zijn elektrisch 100% gelijk. Om te mogen claimen dat een toestel compatibel is met MicroSDXC moet exFAT ondersteund zijn. exFAT is een gesloten bestandssysteem van Microsoft, en ze vragen daar wel wat licentiekosten voor. Het is mogelijk dat Sony voor de ZL een licentie heeft genomen en voor de Z niet. MicroSDXC is trouwens backwards-compatibel met MicroSDHC maar kan dan geen gebruik maken van de nieuwe snelheden (UHS, 104MB/s en meer, maar dat is niet echt een probleem).

EXT3 en EXT4 zouden in principe mogelijk moeten zijn, maar tot nu toe zijn er geen Sony's die deze bestandssystemen op een SD kunnen mounten. Ik heb het getest op m'n Xperia T met een 64GB MicroSD-kaartje. Vanuit Windows geformatteerd in NTFS en exFAT, ging niet. FAT32 ging wel. Vanuit Linux met Gparted geformatteerd naar ext2, ext3, ext4 en yaffs, geen van de vier deed het. Ik heb er toen een feature request voor proberen te suggereren bij een Sony Mobile systems dev die ik ken, maar ik weet niet of ze daar wat mee gedaan hebben (ben niet graag te pushy).

Het zal in ieder geval afwachten zijn. Onder cyanogenmod of met een custom kernel kunnen alle Xperia's (de hele 2011- en 2012-range) zonder problemen EXT2/3/4 en NTFS mounten, dus het is puur softwarematig. Eens ik van iemand hoor dat er nog altijd niets anders dan FAT32 werkt zal ik nog eens klagen bij mijn dev-contact of ze dat er toch niet in kunnen gooien met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:24:
[...]

En wat doe jij met die Sony-screenprotector? Laat je die erop zitten of haal je die eraf?

Ik heb na 1,5 jaar de protector van m'n SE XPERIA ARC afgehaald omdat de bovenste laag ineens los begon te laten, voordeel is dat m'n phone nu toch net iets sneller reageert, nadeel dat ie extra vingerafdruk gevoelig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
oneseb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:27:
[...]

En wat doe jij met die Sony-screenprotector? Laat je die erop zitten of haal je die eraf?

Ik heb na 1,5 jaar de protector van m'n SE XPERIA ARC afgehaald omdat de bovenste laag ineens los begon te laten, voordeel is dat m'n phone nu toch net iets sneller reageert, nadeel dat ie extra vingerafdruk gevoelig is..
Ik heb ze er nog nooit afgehaald, ik krijg zelden of nooit krassen op mijn telefoons dus zie ik er geen reden voor. Wanneer ik nu eens een grote kras zou hebben en mijn telefoon nog een tijdje moeten houden (lees: wanneer Sony nog geen echt beter model heeft aangekondigd) zou ik hem er wel afhalen (maar onmiddelijk vervangen door een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lijkt me onwijs achterhaald en kan het haast niet geloven dat Sony voor exFat en fat32 only kiest met een top model uit de reeks, het is toch een kleine moeite om er ext2/3/4 in te stoppen.

Raar ook dat een partij dan kiest voor aan de ene kant Android en geen WP maar dan aan de andere kant kiest voor alleen exFat van Microsoft wat dan weer erg gesloten is.

Kan ik me nou echt niet in vinden, heb al jaren full TOUCH telefoons en er nooit een zichtbare kras op, op mijn HTC One X na, die was in de auto tussen de stoel en de rails gevallen en was toen de verliezende partij..
(Zichtbare kras is een kransje die je ziet met het scherm aan, glinstering ofz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:31:
[...]

Ik heb ze er nog nooit afgehaald, ik krijg zelden of nooit krassen op mijn telefoons dus zie ik er geen reden voor. Wanneer ik nu eens een grote kras zou hebben en mijn telefoon nog een tijdje moeten houden (lees: wanneer Sony nog geen echt beter model heeft aangekondigd) zou ik hem er wel afhalen (maar onmiddelijk vervangen door een nieuwe).
Vervangen door een nieuwe is wel zo veilig, anders valt het glas er toch uit als het breekt?

Kan je eigenlijk die officiele Sony-screenprotectors ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:34:
Lijkt me onwijs achterhaald en kan het haast niet geloven dat Sony voor exFat en fat32 only kiest met een top model uit de reeks, het is toch een kleine moeite om er ext2/3/4 in te stoppen.

Raar ook dat een partij dan kiest voor aan de ene kant Android en geen WP maar dan aan de andere kant kiest voor alleen exFat van Microsoft wat dan weer erg gesloten is.
exFAT is een verplichting als je wil mogen zeggen dat je telefoon MicroSDXC's slikt. Kan je niet omheen. Niets mis met exFAT, op het feit dat het gesloten is na. Waarom ze geen EXT2/3/4-mounting ondersteunen snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:36:
[...]

exFAT is een verplichting als je wil mogen zeggen dat je telefoon MicroSDXC's slikt. Kan je niet omheen.
Ooh echt? Nooit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
oneseb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:35:
[...]
Vervangen door een nieuwe is wel zo veilig, anders valt het glas er toch uit als het breekt?

Kan je eigenlijk die officiele Sony-screenprotectors ergens kopen?
Die zijn er bij de assemblage van het display direct opgezet, zijn niet los te verkrijgen en zelfs als ze dat waren zouden ze waarschijnlijk onmogelijk aan te brengen zijn. Die dingen zijn echt best wel dik, plakken erg stevig vast en zijn dus niet te vergelijken met een normale screenprotector.

Je kan best gewoon een kwaliteitsscreenprotector van een ander merk kopen. Sony en Krüsell zijn goede maatjes op dat gebied, maar elke 3-lagige screenprotector (waarbij je dus twee van de drie lagen uiteindelijk aftrekt) volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal vraagstukken die in de loop der tijd wel (uitvoerig) aan bod zullen komen in de reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Die zijn er bij de assemblage van het display direct opgezet, zijn niet los te verkrijgen en zelfs als ze dat waren zouden ze waarschijnlijk onmogelijk aan te brengen zijn. Die dingen zijn echt best wel dik, plakken erg stevig vast en zijn dus niet te vergelijken met een normale screenprotector.

Je kan best gewoon een kwaliteitsscreenprotector van een ander merk kopen. Sony en Krüsell zijn goede maatjes op dat gebied, maar elke 3-lagige screenprotector (waarbij je dus twee van de drie lagen uiteindelijk aftrekt) volstaat.
Ok, dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waar hebben jullie het nou over? Die beschermings plakkertjes voor als hij nog in de doos zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:48:
Waar hebben jullie het nou over? Die beschermings plakkertjes voor als hij nog in de doos zit?
Hahaha, nee, die gaat er zo snel mogelijk vanaf. Alle xperia's hebben fabriek af al een screenprotector erop zitten, helemaal bovenaan je scherm kan je dat zien/voelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, maar die dingen zitten zo venijnig en verfijnd op het toestel dat 80% het niet eens weet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambroos zegt echt letterlijk een aantal posts boven jouwe dat beide kanten de welbekende protector vanuit de fabriek op beide kanten krijgt, daarom zal die kras op dat filmpje hierboven waarschijnlijk ook geen probleem zijn.

Daarnaast hoef jij dus geen protector te kopen aangezien deze er al op zit ( en ik kan je vertellen dat het scherm zonder protector alleen maar beter is en na 7 maanden grof gebruik krasvrij hier bij een Xperia S, de Z zal niet slechter zijn! ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De Xperia Z krijgt een grote broer :) Sony Xperia Tablet Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
oneseb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:50:
[...]

Hahaha, nee, die gaat er zo snel mogelijk vanaf. Alle xperia's hebben fabriek af al een screenprotector erop zitten, helemaal bovenaan je scherm kan je dat zien/voelen..
Ooh echt joh? Nooit een Sony toestel gehad op de p900 na (jaren geleden).

Ik heb een hekel aan die dingen, mag die folie er gewoon veilig af of moet het erop blijven zitten? (is bij gorilla/dragonTale niet nodig zou je zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:52:
Inderdaad, maar die dingen zitten zo venijnig en verfijnd op het toestel dat 80% het niet eens weet :p
En er dus een dubbele protector opdoen en zich afvragen waarom hun phone zo slecht reageert.. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:53:
[...](en ik kan je vertellen dat het scherm zonder protector alleen maar beter is en na 7 maanden grof gebruik krasvrij hier bij een Xperia S, de Z zal niet slechter zijn! ).
Zonder extra protector of ook zonder de fabrieks protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:02:
[...]

Ooh echt joh? Nooit een Sony toestel gehad op de p900 na (jaren geleden).

Ik heb een hekel aan die dingen, mag die folie er gewoon veilig af of moet het erop blijven zitten? (is bij gorilla/dragonTale niet nodig zou je zeggen)
Je kan die eraf doen, maar die folie beschermt wel tegen valschade. Je merkt hem echt bijna niet, de kwaliteit is stukken beter dan een gemiddelde screenprotector en eigenlijk heb je er helemaal geen last van. Maar hij kan er wel af en je het glazen scherm zelf krast minder snel dan de screenprotector. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Het is best wel leuk om na een jaartje de folie te vervangen en terug een perfect krasloos scherm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:05:
[...]

Je kan die eraf doen, maar die folie beschermt wel tegen valschade. Je merkt hem echt bijna niet, de kwaliteit is stukken beter dan een gemiddelde screenprotector en eigenlijk heb je er helemaal geen last van. Maar hij kan er wel af en je het glazen scherm zelf krast minder snel dan de screenprotector. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Het is best wel leuk om na een jaartje de folie te vervangen en terug een perfect krasloos scherm te hebben.
Ik vind mijn vingers vervelend over het scherm gaan met screenprotectors (dure en goedkope) en je krijgt er altijd van die lelijke krasjes op.

Goed dat hij er af kan en mag, niet dat er een speciale laag oid in zit.
Ik doe niet dusdanig lang met een GSM dat ik na een jaar de folie eraf trek en opnieuw ga beginnen.

(ik wacht nog op een Galaxy Note met Minimaal FullHD scherm en het liefst 6")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet wat de oppervlakte van die 6000 mAh batterij is in de Tablet Z, maar qua dikte zou zoiets toch ook in een smartphone moeten passen. Toch? Veel van die Chinese telefoons (en de Note II ?) hebben ook veel grotere accu's dan de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus? Weet je hoe de SoC eruit ziet? Er zit 'n geheugenslot in, een cameramodule enzovoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oneseb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:05:
[...]

En er dus een dubbele protector opdoen en zich afvragen waarom hun phone zo slecht reageert.. :P

[...]

Zonder extra protector of ook zonder de fabrieks protector?
Zonder de protector van Sony. Ook die was nog krasvrij maar ik heb de S toch maar een jaar dus ik wou de verbeterde gevoeligheid van het scherm graag en had er wel vertrouwen in dat het glas sterk genoeg is om niet te krassen, tot nu toe uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:18:
Dus? Weet je hoe de SoC eruit ziet? Er zit 'n geheugenslot in, een cameramodule enzovoort :)
En die zitten ook in de tablet, maar die heeft vanzelfsprekend meer ruimte. Dat begrijk ik vanzelfsprekend wel CLB. :)
Ik heb geen idee hoe groot de rest is, maar ik stel me zo voor dat als er ruimte was, dat die grotere accu er dan wel in zou zitten. Ik bedoelde eigenlijk meer, dat er wel zulke grote accus's zijn qua capaciteit en dat het me opviel dat de Chinese merken grotere accu's lijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Jorgen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:17:
Ik weet niet wat de oppervlakte van die 6000 mAh batterij is in de Tablet Z, maar qua dikte zou zoiets toch ook in een smartphone moeten passen. Toch? Veel van die Chinese telefoons (en de Note II ?) hebben ook veel grotere accu's dan de Xperia Z.
De Xperia Z en vooral de ZL hebben een enorm grote display-to-body ratio - er zijn weinig telefoons met zo weinig bezel rond een scherm. De APQ8064 is daarenboven een vrij grote SoC en omdat die eigenlijk gemaakt is voor tablets moet daar nog een losse modemchip bij (MDM9215) bij samen met alle modules, SD-slots, SIM-slots, ... en dan is er niet heel veel plaats meer over.

Veel van die Chinese smartphones zijn ofwel een stuk groter qua body ofwel een héél stuk dikker. Zelfde bij de Note 2, dat ding is enorm groot en dus is er gewoon veel meer plaats voor een grote batterij.

Ik denk zelfs dat de Xperia Z en ZL qua volume de kleinste smartphones met een APQ8064 zijn. Zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nog wat meer test foto's geschoten met de Z: http://blog.gsmarena.com/...-camera-samples-are-here/

Conclusie; niet veel beter dan een Galaxy S3 of iPhone 5. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet het beter zijn dan? Het is een telefoon die qua camera goed mee zal kunnen, fijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
De kleuren en het contrast zijn geweldig, maar de scherpte valt me echt zwaar tegen. Het ziet er echter naar uit dat dit komt door post-processing om ruis te verminderen, zeker als je naar de wat donkere foto's kijkt, die zijn gewoon een waas. Het kan ook te maken hebben met de HDR compositie. Dus misschien kunnen we er met de juiste instellingen of nieuwere firmware* er alsnog wat moois van maken.

*Het toestel van Clove heeft in ieder geval vrij oude software als ik zo naar de eerder geplaatste software tour kijk. Het loopt een stuk trager en heeft een ander icoon-aanraak effect dan de toestellen op CES. (Een lichtblauwe rechthoek achter het icoon i.p.v. een Sense 4-achtig indruk effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik zit serieus te overwegen dit toestel te halen als opvolger voor mijn s3.

Hoop alleen dat samsung de s4 nog aankondigd voordat de Z uitkomt, ben benieuwd of zij nog wat vernieuwends brengen, anders wordt het zeker de Z.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De software op de kit van Clove is minstens een paar maanden oud. De styling is niet af (de onderste balk in de launcher is nog die van 2012, die gelekte launcher is dus al nieuwer). STAMINA mode zit er ook nog niet in. En dat is developmentsoftware (vandaar die crash logs) en die draat écht stukken trager dan retailsoftware. Vraag me af hoe ze aan dat toestel zijn gekomen.

Als je de video's en reviews vanop CES bekijkt merk je wel dat alles perfect smooth is in recente builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 02:55:
Ik zit serieus te overwegen dit toestel te halen als opvolger voor mijn s3.

Hoop alleen dat samsung de s4 nog aankondigd voordat de Z uitkomt, ben benieuwd of zij nog wat vernieuwends brengen, anders wordt het zeker de Z.
Same here. De S4 zou in april aangekondigd moeten worden, maar is dan natuurlijk nog niet direct leverbaar. Mijn contract loopt juni/juli af. Dus dat wordt een S4 tegen introductieprijs of de Z tegen een prijs die dan hopelijk wat lager ligt. De verschillende mockups die ik langs zie komen van de HTC M7 maken op mij geen indruk, eigenlijk maakt heel HTC op mij geen indruk. :P

Mijn vrouw kan eerder verlengen, die zit al te azen op een paarse Z.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
alwaysleft schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:57:
Nog wat meer test foto's geschoten met de Z: http://blog.gsmarena.com/...-camera-samples-are-here/

Conclusie; niet veel beter dan een Galaxy S3 of iPhone 5. Jammer.
Ik weet niet precies wat je verwacht, maar ik vind het er prima uit zien. Natuurlijk gaat het geen compactcamera of spiegelreflex vervangen. Dat is onmogelijk met zulke kleine sensoren en plasticen lensjes. Ik vind wel dat Sony nog wat kan sleutelen aan de JPEG compressie, die lijkt nog wat hoog en daar hadden ze met de S ook al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
plaatjes zien er prima uit, niet minder maar zeker niet meer.
Natuurlijk gaat hij mijn DSLR niet vervangen maar voor onderweg is het wel lekker natuurlijk als de kwaliteit zo hoog mogelijk is, mijn DSLR heb ik namelijk zelden mee.

De Nokia 920 die ik nu heb maakt wel aanzienlijk betere foto's zo lijkt het, het blijft jammer dat de fabrikanten alleen maar lijken te investeren in megapixels en niet in kwaliteit.

Edit: Ze zijn wat flets ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-01-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:56:

De Nokia 920 die ik nu heb maakt wel aanzienlijk betere foto's zo lijkt het, het blijft jammer dat de fabrikanten alleen maar lijken te investeren in megapixels en niet in kwaliteit.

Edit: Ze zijn wat flets ook.
Ik heb dan weer de indruk dat de kwaliteit tussen beide vergelijkbaar is, of zelfs licht in het voordeel van de Sony. Maar ik ben dan ook weer resultaten aan het vergelijken van Lumias voor de camera-update, hoewel de samples van de Sony ook van een pre-productiemodel zijn. Veel hangt ook af van de gebruikte instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat net in me opkomt... Ondersteuning voor USB-OTG? Of is dat standaard met Android 4.1 JellyBean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Net terug van de KPN winkel, heb met de Xperia T gespeeld om de Bravia Engine aan de kaak te voelen. De kijkhoeken zijn idd belabberd, en er lijkt een soort waas op het scherm te zitten. Hopelijk is dit bij de Z stukken beter, want was niet echt onder de indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:28:
Wat net in me opkomt... Ondersteuning voor USB-OTG? Of is dat standaard met Android 4.1 JellyBean?
YouTube: Sony Xperia Z Connectivity Demo

Je kan er echt alles aanhangen ;)

Overigens vermoed ik daarom ook wel dat die SD kaartjes gewoon in NTFS kunnen, misschien dat ambroos dat even kan testen met zijn T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyleo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:02:
[...]
Overigens vermoed ik daarom ook wel dat die SD kaartjes gewoon in NTFS kunnen, misschien dat ambroos dat even kan testen met zijn T?
Nope, geen NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Op me xperia play had ik de protector er na een maand afgehaald, zaten een aantal krassen op (meer dan 5) en nu 20-21 maanden later geen enkel krasje op het glas, ook werden de kleuren iets beter en het touchscreen voelt beter aan. Als ik op de xperia Z dus weer dat plasticcen gevoel krijg op me vingers door die laag en op forums lees dat je zonder protector betere kleuren hebt gaat ie er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heul apart, zeker omdat mijn Prime ze wel gewoon pakt. Wel een minpuntje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Laatst online: 11-09 07:48
Cyleo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Lijkt me wel dat dit toch is door Android Jelly Bean ondersteund mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Heb zelf de Xperia Tipo (die aanbieding met de gratis hoofdtelefoon) omdat mijn Nexus S er mee ophield vorige maand. Maar ik kan geen screenprotector vinden die er standaard opgezeten moet hebben. Misschien omdat de Tipo het budgetmodel is van de Xperia lijn?

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En dat vraag je hier omdat? :P

http://www.mobilesupplies...-xperia-tipo-p-14274.html

als je googled, vindt je wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyleo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Het zit niet standaard in Android. Zonder zelf extra dingen toe te voegen aan Android kan het systeem enkel FAT32 mounten. Voor NTFS moeten ze dan NTFS-3G toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Ik vraag niet waar ik zulke screenprotectors kan vinden, dude dat weet ik zelf ook wel. Ik vraag alleen of Sony zelf van die protectors ook op de Tipo heeft verwerkt. Dat kan ik namelijk niet vinden. Maar het heeft niet zoveel met de Z te maken dus daar heb je gelijk in. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Frankaro op 16-01-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:25:
[...]

Het zit niet standaard in Android. Zonder zelf extra dingen toe te voegen aan Android kan het systeem enkel FAT32 mounten. Voor NTFS moeten ze dan NTFS-3G toevoegen.
Oké, apart. Zal al de zooi die cl oud in zijn hands on eraan heeft gegooid dan ook fat32 zijn? Dat dat nog gebruikt wordt :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyleo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:09:
[...]

Oké, apart. Zal al de zooi die cl oud in zijn hands on eraan heeft gegooid dan ook fat32 zijn? Dat dat nog gebruikt wordt :-P
Ik weet het niet zeker, het zou goed kunnen dat de Z ondersteuning heeft voor meer bestandssystemen of dat mounten over USB OTG meer kan, maar op de Xperia T kan er via het microSD-slot alleen FAT32 gemount worden. De ZL heeft normaal wel ondersteuning voor exFAT dus ik gok eigenlijk dat het op de Z ook wel zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC... Uhm ook wel errug mooi, hun M7:
Afbeeldingslocatie: http://c2499022.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/wp-content/uploads/2013/01/HTC_M7_render.jpg

Als er 'n microSD-slot in komt is het wat mij betreft al 'n geduchte Z-concurrent.

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 16-01-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik wil nooit een HTC. Vind ze lelijk, vind Sense lelijk en Mark Moons staat me niet aan.

en ze zijn over 2-3 jaar failliet/nietszeggend gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:12:
[afbeelding]

Als er 'n microSD-slot in komt is het wat mij betreft al 'n geduchte Z-concurrent.
Dat is toch de achterkant van de Iphone 5 of de nieuwe BeeeBeee 10? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:12:
[afbeelding]

Jemig, ik dacht dat hun patenten deal met Apple niet het design inhield? (Al doet de achterkant van de Z ook een beetje iPhone (4, dan)-achtig aan, maar ziet het ding er in het geheel toch een stuk anders uit, dus misschien is dat hier ook het geval.)

Overigens vind ik hem er op eerste gezicht niet zo mooi uit zien, maar dat kan anders zijn in het echt of in een andere kleur.

edit: Een 'shop uit de comments van het artikel laat het ding er dan toch weer best leuk uit zien. linkje
(Een scherm vrijwel zonder bezels lijkt me in ieder geval nogal vergezocht.)

[ Voor 13% gewijzigd door M-en-M op 16-01-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36
418O2 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:28:
Ik wil nooit een HTC. Vind ze lelijk, vind Sense lelijk en Mark Moons staat me niet aan.

HTC Sense voegt echt wat toe. Android zonder skin is kaal en Sense maakt er een mooi grafisch geheel van. Ik heb zelf een zwarte One S. Pracht van een telefoon. Mooier dan een S3 van Samsung en Iphone 5 van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:
[...]
HTC Sense voegt echt at toe. Android zonder skin is kaal en Sense maakt er een mooi grafisch geheel van. Ik heb zelf een zwarte One S. Pracht van een telefoon. Mooier dan een S3 van Samsung en Iphone 5 van Apple.
Voor jou ja. Ik vind HTC Sense een gedrocht en voor mij voegt het niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Waarom zit daar een android market opgesjopt terwijl die term al ~een jaar geleden door Google Play is vervangen?

En maandag 2 april was 2012. Dit jaar is 2 april een dinsdag.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 16-01-2013 18:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:12:
[...]

Ik weet het niet zeker, het zou goed kunnen dat de Z ondersteuning heeft voor meer bestandssystemen of dat mounten over USB OTG meer kan, maar op de Xperia T kan er via het microSD-slot alleen FAT32 gemount worden. De ZL heeft normaal wel ondersteuning voor exFAT dus ik gok eigenlijk dat het op de Z ook wel zal werken.
Even USB OTG getest op mijn S, alleen FAT32 pakt hij, NTFS en exFAT wil die niets van weten. Hopelijk pakt de Z meer ;)

@Sense discussie: Ik vind het echt vreselijk, je krijgt er allemaal meuk bij die ik niet wil, het lijkt niet meer op android, de skin ziet er niet volwassen uit en ik vind het rommelig. Dit is nog wel de Sense van de Desire HD maar ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fleximex schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:
[...]

HTC Sense voegt echt wat toe. Android zonder skin is kaal en Sense maakt er een mooi grafisch geheel van. Ik heb zelf een zwarte One S. Pracht van een telefoon. Mooier dan een S3 van Samsung en Iphone 5 van Apple.
mag je vinden, ik vind het lelijk :) en ik vind de samsung telefoons mooier dan de htc's

zoveel mensen zoveel smaken he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Z vs. Butterfly display

Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155523
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155521
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155519
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155526

and for viewing angles

Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155525
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155524
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/img.php?id=155528

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:28:

Dat kan, dat kan, dat kan... Net of Sony vooruitstrevend is :+
M-en-M schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:53:
(Een scherm vrijwel zonder bezels lijkt me in ieder geval nogal vergezocht.)
Is waarschijnlijk gewoon een zwarte bezel, natuurlijk niet tot de edge :)
Cyleo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:05:
Dit is nog wel de Sense van de Desire HD maar ik ben er klaar mee.
Goede discussie is dan ook niet te voeren natuurlijk ;)
En dan 'n reclame uitbrengen voor de 'keep the skintone nature' uhm ja... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
De kijkhoeken gezien deze foto's zijn in ieder geval niet slechter dan de htc, misschien wel beter zelfs?

Wat ook opvalt dat bij de htc, de kleur rood veel meer aanwezig is (zie hemdje/lippen). Maar dat kunnen ok scherminstellingen zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 16-01-2013 18:53 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erg lastig te bepalen of het nou mooier is of niet (Ik bekijk ze op mijn Panasonic VT50 plasma, maar iemand anders weer op een Samsung LCD waar ze kompleet anders zijn) maar als ik ze zo bekijk zou ik voor het scherm van de butterfly gaan. Dat toestel verder vind ik alleen niet zo mooi.

Is er trouwens al een release datum bekend, Belsimpel heeft hem dan wel op 5 weken gezet maar zegt dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

De kleuren bij die HTC lijken mij iets warmer maar dat kan misschien wel doordat er meer rood in de kleuren zit. De Sony is meer natuurgetrouw en dat werkt voor mij persoonlijk op de lange termijn gewoon beter. En die viewing angles, ik snap dat het voor sommigen een dealbreaker kan zijn, ik vind ze dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:09:
Is er trouwens al een release datum bekend, Belsimpel heeft hem dan wel op 5 weken gezet maar zegt dat iets?
18 februari ten vroegste.

Die vergelijkende foto's zijn niet interessant zonder te weten in welke app die foto's geopend waren. Als dat in de Album-app was zit daar hoogstwaarschijnlijk een laagje Bravia Engine over en kan je ze niet echt rechtstreeks vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die foto's lijken mij die van HTC mooier maar die video vind ik de kleuren en kwaliteit bij de Z een stuk mooier. Lastig om zo te oordelen en wat nou het dichts bij de echte kleuren komt.

Niet dat het mij verder uitmaakt, als Samsung en HTC met een vele betere mobiel komen kies ik toch blind Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik vragen waarom? Is deze Xperia Z echt je ultieme telefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
@CLB het waterdichte voegt voor mij erg veel toe. Ook kijk ik veel films en heb nu vaak ruzie met scaling op mn s2, fullHD is dan natuurlijk ideaal!

(Edit: Whoops was dus niet voor iedereen) :+

[ Voor 14% gewijzigd door gebakken peer op 16-01-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
De designs die Sony toepast zijn bovendien ten alle tijden superieur aan Samsung en vooral HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is weinig onderbouwing, meer persoonlijk gejekker :) Waterdicht ofzo kan voor veel mensen veel toevoegen zoals gebakken peer zegt... Mensen in de horeca, surfers, badmeesters, zwembadeigenaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:41:

[...]

Goede discussie is dan ook niet te voeren natuurlijk ;)
Nee hoor, ik sta open voor de discussie, ik onderbouw alleen waarom mijn ervaring met Sense ervoor heeft gezorgt dat ik er klaar mee ben ;) Misschien dat het een beetje een twentse uitdrukking is, maar in mijn context betekent het zoveel als: ik heb het aan de kant gelegd en het zal niet het eerste zijn wat ik weer op zal pakken.

Het HTC toestel lijkt wel erg lang zo zeg, die knoppen zijn dan wel weer chique. Qua design ga ik toch voor de Z, qua scherm lijkt de HTC erg te verdonkeren onder de hoeken, maar dat kan ook door andere dingen komen (of juist dat de xperia te licht wordt, lastig te zeggen puur vanaf foto's). Ik ben in ieder geval benieuwd naar de officiele aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:11:
[...]

18 februari ten vroegste.

Die vergelijkende foto's zijn niet interessant zonder te weten in welke app die foto's geopend waren. Als dat in de Album-app was zit daar hoogstwaarschijnlijk een laagje Bravia Engine over en kan je ze niet echt rechtstreeks vergelijken.
Oke dat is krap, ik mag 23 feb verlengen namelijk , anders had ik hem wel los gekocht maar nu ik toch kan is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Ik kies eigenlijk ook altijd voor Sony, maar niet alleen met telefoons met bijna alles. Waarom? Tja dat vraag mijn vriendin ook wel eens maar daar heb ik niet echt een kant en klaar antwoord op. Het is gewoon alles bij elkaar denk ik. De designs van Sony spreken me, bijna altijd, aan. Hoe Sony nadenkt over producten, marketing, software, ondersteuning. Ik heb er wat mee, dus mijn volgende smartphone wordt de Z. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:59:
Mag ik vragen waarom? Is deze Xperia Z echt je ultieme telefoon? :)
Ik heb eigenlijk heel mijn leven al Ericsson ( R600 ), Sony Ericsson ( T68i, T610i, K700, W810i, G900, X10 en S ) en stap na de de S gewoon ook weer over op een Sony. Noem het een soort fanboy gedrag maar ik heb gewoon een heel goed gevoel bij het merk wat ik bij anderen niet heb.

En dan heb ik het over het design en de UI die ik bij Sony gewoon mooier vind dan bij andere merken. Vroeger waren ze ook echt vooruitstrevend en dat was de laatste jaren minder maar ze zijn weer flink aan de weg aan het timmeren. Qua design vind ik de Z nu echt wel de ultieme telefoon ( terwijl ik toch vaak meer had met de ZL, X10 en S die wat meer gevormd zijn naar je hand ) maar dat glas :9~ i.c.m. die waterdichtheid en compactheid _/-\o_ .

( En natuurlijk nog even de WMC en prijzen bij 1 jarige verlenging afwachten )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 20:38 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.