[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.810 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Heb de telefoon vrijdag besteld.
Wordt over een week of 4 geleverd. :)

Iemand al oplosingen voor screen/back protectors en covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lynx schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:29:
Zuinig mee om gaan en niet laten vallen ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik koop altijd een sleeve via eBay, die protectors krijg ik er toch nooit precies op. Ik vraag me sowieso af of protectors nog nodig zijn met zulk hard glas.
De S heeft trouwens standaard al een protector, dus misschien dat dit bij de Z ook zo gaat zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 13-01-2013 18:57 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
CLB schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:50:
[...]

Kun je ook de 'witte' regelen te zien in: [video]
Jup!
Alle wallpapers en lockscreens: https://lh.rs/kEJrpDiZKZXS

Maar de witte is eigenlijk roze, valt niet echt op op de video.

Edit: en daarom heb ik, speciaal voor CLB, een witte versie gemaakt: http://www.imgus.net/bild...da8c30a0516c75847731e.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8le0WhSKx2TJuyPCbFgNH3UG/thumb.png

[ Voor 31% gewijzigd door AmbroosV op 13-01-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Lynx schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:29:
Heb de telefoon vrijdag besteld.
Wordt over een week of 4 geleverd. :)

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Can't wait tot deze in winkel te koop is, wil hem toch wel in het echt zien voordat ik hem koop maar deze staat met stip op #1. Denk niet dat de Samsung S4 of HTC M7 de Xperia Z gaan overtreffen qua totaal pakket.

En dan met deze bluetooth headset gebruiken en je hebt geen geklooi met headset aansluiten aan je Z. Het is ook nog een fm-radio en mp3 speler, met .... micro sd slot _/-\o_ Ook te gebruiken met een zooi andere Android phones.

http://www.sonymobile.com...adset-pro/specifications/

Afbeeldingslocatie: http://www-static.se-mc.com/blogs.dir/0/files/2012/01/smart-wireless-headset-pro-galleryimage940x529-3.png

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je al bedankt, but thanks again!
J.Gronkjaer schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:04:
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Regel dat even in het levertijdentopic zou ik zeggen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:00:
[...]

Edit: en daarom heb ik, speciaal voor CLB, een witte versie gemaakt: http://www.imgus.net/bild...da8c30a0516c75847731e.png
[afbeelding]
Hulde, ik heb hem een plaatsje gegeven op mijn tweede bureaublad.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 13-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
FongWan schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:48:
Can't wait tot deze in winkel te koop is, wil hem toch wel in het echt zien voordat ik hem koop maar deze staat met stip op #1. Denk niet dat de Samsung S4 of HTC M7 de Xperia Z gaan overtreffen qua totaal pakket.

En dan met deze bluetooth headset gebruiken en je hebt geen geklooi met headset aansluiten aan je Z. Het is ook nog een fm-radio en mp3 speler, met .... micro sd slot _/-\o_ Ook te gebruiken met een zooi andere Android phones.

http://www.sonymobile.com...adset-pro/specifications/

[afbeelding]
Het alternatief is de SBH-20, welke tegelijkertijd met de Z(L) was aangekondigd:
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/sbh20-prodbeauty-blac5xu8i.png

Deze ontbreekt vrijwel alle extra functies die je zojuist noemde maar heeft dan wel weer de mogelijkheid om via NFC te koppelen aan de Xperia. De prijs wordt naar verluid zo'n 50 dollar. (vs. 85 euro voor de basisversie van de MW1)

Ik maak me echter zorgen om hoe het zit met de geluidskwaliteit van deze dingen, niet alleen omdat het Bluetooth is, maar ook omdat ik geen idee heb wat voor DACs en versterkers er in zitten. (Al weten we net zo min over deze componenten in de Xperia Z zelf. Ik vermoed de Qualcomm WCD9310 combi die we tot nu toe altijd met de S4 SoCs hebben gezien, welke vrij goed is. Maar ik hoop stiekem dat ze evenveel moeite aan de geluidskwaliteit hebben besteed als de marketing beweert, en dan niet in de vorm van software troep.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
M-en-M schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:38:
[...]
Ik maak me echter zorgen om hoe het zit met de geluidskwaliteit van deze dingen, niet alleen omdat het Bluetooth is, maar ook omdat ik geen idee heb wat voor DACs en versterkers er in zitten. (Al weten we net zo min over deze componenten in de Xperia Z zelf. Ik vermoed de Qualcomm WCD9310 combi die we tot nu toe altijd met de S4 SoCs hebben gezien, welke vrij goed is. Maar ik hoop stiekem dat ze evenveel moeite aan de geluidskwaliteit hebben besteed als de marketing beweert, en dan niet in de vorm van software troep.)
Het is Bluetooth dus de kwaliteit is nooit zo heel geweldig. Vergelijkbaar met de gemiddelde MP3. Als de accessoires en de telefoon allebei AAC over A2DP ondersteunen kunnen ze ook dat gebruiken voor een hogere kwaliteit.

Ik heb op IFA die Smart Wireless Headset Pro en de Sony MDR-1RBT getest en eigenlijk was ik aangenaam verrast. Vergeleken met mijn headset die ik normaal gebruik (MDR-7550, vergelijkbaar met de EX600/EX1000) was het verschil in pure kwaliteit relatief klein. Helemaal niet storend, en gewoon geen kabels meer hebben is echt wel handig.

Die MDR-1RBT is trouwens een best goede hoofdtelefoon. Prijzig, maar dan heb je wel een hoofdtelefoon met NFC en Bluetooth (erg snelle pairing) die je ook nog eens gewoon met kabel kan gebruiken voor écht hoge kwaliteit. En supercomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
In dit filmpje zie je toch echt goed, hoe slecht de kijkhoek is van de Xperia Z in vergelijking met de Iphone 5. Bizar verschil:
YouTube: Sony Xperia Z vs iPhone 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
alwaysleft schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:49:
In dit filmpje zie je toch echt goed, hoe slecht de kijkhoek is van de Xperia Z in vergelijking met de Iphone 5. Bizar verschil:
Je kan helemaal in het begin van de video zien dat de helderheid op de Xperia Z helemaal open staat. Op zo'n beursvloer is het best wel donker, en wanneer je dan een video maakt van een telefoon met de brightness op het complete maximum vergeleken met een iPhone waar alles vrij donker staat dan lijkt alles natuurlijk veel bleker.

Wanneer de helderheid juist staat en je recht naar je display kijkt ziet het er perfect normaal uit, met heerlijk diep zwart dat bijna niet van de bezel te onderscheiden is:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/sony/xperia-z/pic/32.jpg

De Xperia Z heeft echt een goed scherm, zoals de review van Tweakers al opgemerkt heeft. OptiContrast is een techniek die Sony gebruikt om het contrast te verhogen. Dit zorgt ervoor dat je onder rechte kijkhoeken een veel hoger contrast hebt dan normaal. Onder schuine kijkhoeken is het effect echter omgekeerd en lekt er heel wat van de backlight. Aangezien je je telefoon vrijwel altijd perfect recht gaat gebruiken is dit een evenwichtige beslissing.

Wat ook nieuw is aan de Xperia Z is dat de kleuren accuraat en diep zijn. De kleurgamut van de Xperia Z is erg groot. Dit is iets wat je niet kan zien op foto's of op je normaal scherm simpelweg omdat de meeste schermen verre van zo'n uitgebreid kleurbereik hebben. Ik weet niet of het klopt, maar op Esato werd er vermeld dat de kleurruimte 100% van NTSC haalt. Hoewel 100% NTSC me hoogst onwaarschijnlijk lijkt heeft Sony wel vermeld op hun site dat het scherm een "wide gamut" heeft, wat overeenkomt met minstens 92% NTSC. Mijn laptopscherm haalt bijna 100% van AdobeRGB (vergelijkbaar met NTSC) en zolang je zo geen scherm hebt gezien heb je geen idee wat je mist. Een hoge kleurgamut zorgt voor diepere kleuren zonder dat alle kleuren opgeblazen worden (zoals bij een AMOLED-scherm). Het valt vooral op bij pure kleuren, zoals puur rood of puur blauw. Waar puur rood er op de meeste monitoren toch altijd wat rozig uitziet is dat op een monitor met een groot kleurbereik echt bijna bloedrood, en dus bloedmooi. De meeste monitoren halen niet eens sRGB op deze grafiek, en sRGB is ongeveer 72% van NTSC (vergelijk dat dus met 92%+ van de Z):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yTZaT.jpg

Ik kan je verzekeren, er is écht niets mis met het scherm van de Xperia Z. Het scherm is op alle aspecten veel beter dan het scherm van de Xperia T, en dat scherm was al een stuk beter dan dat van de Xperia S. Als je toch niet overtuigd ben kan ik je alleen maar aanbevelen om even te wachten en hem eens in de winkel of bij een vriend te bekijken. Ik beloof je dat je onder de indruk zal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 14-01-2013 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast gebruiken ze naaste de volledige helderheid ook nog een verschrikkelijke wallpaper ( wit ), dat werkt dus niet op zo'n beursvloer om het dan goed te filmen. Bedankt voor je uitleg hierboven trouwens, verklaard de keuze van Sony ( en een goede keuze mag ik zeggen! ).

Sowieso blijf ik dat gezeik over kijkhoeken echt dikke onzin vinden...hou je die telefoon schuin de hele tijd dan? Moet je die foto van Ambroos hierboven kijken, prachtige kleuren en scherpte!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch blijft het verbazen hoe geoptimaliseerd iOS is. De iPhone5 is alweer 3maanden oud en heeft een Dualcore CPU die vergeleken met Android en een Quadcore alles lijkt te verslaan.

Jammer dat ze bij dat kleine scherm blijven en die interface uit 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
iOS is inderdaad nog altijd sneller en vloeiender dan Android maar heeft ook een volledig andere structuur. Android is helemaal opgebouwd om op zo veel mogelijk apparaten te werken en om zowel aan de gebruikers als aan de ontwikkelaars zo veel mogelijk vrijheid te geven.

Technische rant over waarom Android veel opener en uitgebreider is dan iOS en de concurrentie:

Communicatie en delen van gegevens tussen apps is iets wat met iOS verre van zo goed kan als met Android. Voorbeeldje: Last.fm gebruiken met de standaard muziekspeler van Sony (Walkman). Bij het starten en stoppen van een nummer stuurt de app een broadcast uit met informatie over het nummer en hoe lang het al gespeeld heeft. Alle apps kunnen zich inschrijven op die broadcast. De standaard Last.fm-app luistert echter niet naar broadcasts van die app. Nu is er een slimme dev die z'n eigen appje heeft gemaakt dat wel luistert naar de broadcasts van de Walkman-app. Wat doet dat appje nu: wanneer de Walkman-app een broadcast uitstuurt start Android een reeks code in die app die de Walkman-broadcast uitleest en vertaalt naar een broadcast die de Last.fm-app begrijpt. Die app gaat dat dan scrobblen naar Last.fm.

Deze manier van communicatie via apps die verschrikkelijk gemakkelijk uit te breiden is is iets wat noch iOS noch Windows Phone kan doen. Android is een verschrikkelijk krachtig platform om apps op te schrijven, en hoewel je er misschien niet altijd bij nadenkt geeft het je extreem veel voordelen. Bijvoorbeeld het delen van informatie naar andere apps. Het enige wat je als app-developer moet doen is een ShareProvider gebruiken, aangeven wat voor content je gaat sharen (met gewone MIME-types), en Android geeft de gebruiker netjes een lijstje van alle geïnstalleerde apps die dat type begrijpen. Ook wanneer je een bestand wil openen in Astro stuurt Astro gewoon een intent met de bestandsnaam uit en Android doet het open in de standaardapp voor dat MIME-type of toont je een lijst van apps die 't kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Dat men opmerkt dat de kijkhoek niet optimaal is vind ik zelf geen gezeik. Ik moet het toestel nog in het echt zien maar deze staat op de lijst om de One X te vervangen maar het scherm en de glasplaat is ook mijn grootste twijfel.
Heb zelf de Xperia S gehad en ondervond wel hinder door de slechte kijkhoeken. Ik heb hem ook niet altijd recht voor mij. Soms ligt het naast mij op het bureau en dan kijk ik er schuin op om te zien wie er belt of bericht stuurt. En de dock op mijn nachtkast maakt ook dat de hoek schuin wanneer ik nog video erop kijk. Ook was de glasplaat ervoor ook erg gevoelig voor vingervlekken hoop dat het bij deze ook beter is.
In video's zeiden ze dat de kijkhoek beter is dan voorgaande xperia's dus ik wacht tot ik het zelf kan beoordelen.
Sowieso is even wachten geen slecht idee gezien veel toestellen uit 2012 in het begin productiefouten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Hoe vaak kijk je niet recht op het scherm van je telefoon? Ik snap het probleem niet zo. Bij een TV is het een punt waar je op moet letten, maar bij een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

alwaysleft schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:49:
418O2 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:43:
Hoe vaak kijk je niet recht op het scherm van je telefoon? Ik snap het probleem niet zo. Bij een TV is het een punt waar je op moet letten, maar bij een telefoon?
Precies, iedereen noemt dat als een nadeel, ik zie het alleen maar als voordeel: Hoe vaak ik bij andere in de lift volledige berichten kan meelezen omdat ze zo'n fijne hoge helderheid en ruime kijkhoek hebben..
De telefoon is van mij en als iemand een filmpje wil zien dan houden ze hem zelf maar vast.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Ik geef toch al aan dat het regelmatig is? Ik snap wel dat het voor jou of voor andere geen probleem hoeft te zijn. Maar om het gezeik te noemen gaat dan een beetje ver omdat anderen, zoals ik, wel meerwaarde van een goede kijkhoek kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:01:
Toch blijft het verbazen hoe geoptimaliseerd iOS is. De iPhone5 is alweer 3maanden oud en heeft een Dualcore CPU die vergeleken met Android en een Quadcore alles lijkt te verslaan.

Jammer dat ze bij dat kleine scherm blijven en die interface uit 2007
Viel me ook op, Android ziet er niet uber smooth uit op de Xperia Z. Terwijl het bij de Nexus 4 wel super loopt, toch de Sony UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Betasoftware waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De kleuren op het scherm van mijn Xperia S zijn erg mooi als ik er recht op kijk, maar ik vind het eerlijk gezegd toch jammer dat de kijkhoek niet groter is. In dat opzicht vind ik het scherm van de iPhone5 beter, maar het verschil is zeker niet zo groot als in het bovenstaande filmpje. Daar speelt ook mee dat de achtergrond van de Z veel lichter is.
En ja, negen van de tien keer kijk je recht op het scherm. Maar als je eens een foto of iets dergelijks aan iemand laat zien dan zit je beiden toch al snel in een hoek te kijken en dan valt het wel een beetje op.
Ik zal de Z er zeker niet voor laten liggen, maar ik hoop dat Sony er eens een oplossing voor gaat vinden.

Ze hadden van mij het scherm van de Vita wel mogen gebruiken. Dat is echt een indrukwekkend scherm met grote kijkhoeken en ook 5 inch.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 14-01-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
418O2 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:43:
Daarom heb ik ook een plasma TV en een AMOLED telefoon, geen gedonder met kijkhoeken. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:09:
Ze hadden van mij het scherm van de Vita wel mogen gebruiken.
Dat is echt een indrukwekkend scherm met grote kijkhoeken en ook 5 inch.
Die resolutie niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik moest er ook net aan denken, even niet aan gedacht.
Ach, als het scherm al beter is dan de S dan mag ik niet klagen. Ik zal als ik in de MM ben eens kijken of het scherm van de T echt al zo veel beter is.

[ Voor 58% gewijzigd door SToRM666 op 14-01-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:10:
[...]

Daarom heb ik ook een plasma TV en een AMOLED telefoon, geen gedonder met kijkhoeken. ;)
Met veel minder mooie echte kleuren? Geef mij maar een sony met een minder goede kijkhoek ( en het is echt niet zo dat als je schuin kijkt je ineens niks meer ziet of dat het ineens verschrikkelijk slecht beeld is ) maar welmet prachtige kleuren op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op een telefoon boeit me dat minder. En trouwens, de kleuren spatten juist bij Amoled van het scherm af, dat is juist de algemene klacht. ;) Het is wel grappig dat we net 10-12 jaar kleurenschermen hebben op de telefoon en we nu drukwerk kwaliteit qua kleurweergave willen. :P

Ik las wel een stuk dat de bravia engine zich actief met het beeld gaat bemoeien. Ik weet nou niet of ik daar heel blij van word. Meestal is dat indirect reden voor ruzie met een toestel. Dat beeld aanpassen doet bv. mijn netbook ook als ie op de accu als HTPC fungeert. Dat is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Kijkhoeken zijn samen met scherpte, een brede kleurruimte, effen backlighting en een dunne laag tussen scherm en oppervlakte gewoon belangrijk voor het "painted-on" effect. Dit is niet zozeer nuttig (behalve als de telefoon op een vlak oppervlak ligt of in een dock zit), maar is wel erg mooi en doet bovendien kwaliteit aan. Schermen met slechte kijkhoeken zijn inmiddels vrijwel synoniem met budget modelletjes.

Nu ben ik er zeker niet van overtuigd dat de kijkhoeken dusdanig erg zijn dat het een dealbreaker wordt, maar het is zeker iets wat ik eerst in het echt wil zien voordat ik mijn beslissing maak. Al kan het OptiContrast wat Ambroos noemde een dusdanige verbetering zijn dat ik het door de vingers zie. Ik vond in ieder geval de schermen van eerdere Xperia toestellen niet overtuigend tegenover de concurrentie van die tijd.

En natuurlijk zie ik liever iets wat en-en is. De HTC Droid DNA (welke ik kort geleden heb mogen bekijken bij een vriend) heeft een werkelijk prachtig scherm met perfecte kijkhoeken en geweldig contrast, eveneens de One X en iPhone 5, dus waarom het Sony niet lukt is me een raadsel.
AmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:10:
[...]

Wat ook nieuw is aan de Xperia Z is dat de kleuren accuraat en diep zijn. De kleurgamut van de Xperia Z is erg groot. Dit is iets wat je niet kan zien op foto's of op je normaal scherm simpelweg omdat de meeste schermen verre van zo'n uitgebreid kleurbereik hebben. Ik weet niet of het klopt, maar op Esato werd er vermeld dat de kleurruimte 100% van NTSC haalt. Hoewel 100% NTSC me hoogst onwaarschijnlijk lijkt heeft Sony wel vermeld op hun site dat het scherm een "wide gamut" heeft, wat overeenkomt met minstens 92% NTSC. Mijn laptopscherm haalt bijna 100% van AdobeRGB (vergelijkbaar met NTSC) en zolang je zo geen scherm hebt gezien heb je geen idee wat je mist. Een hoge kleurgamut zorgt voor diepere kleuren zonder dat alle kleuren opgeblazen worden (zoals bij een AMOLED-scherm). Het valt vooral op bij pure kleuren, zoals puur rood of puur blauw. Waar puur rood er op de meeste monitoren toch altijd wat rozig uitziet is dat op een monitor met een groot kleurbereik echt bijna bloedrood, en dus bloedmooi. De meeste monitoren halen niet eens sRGB op deze grafiek, en sRGB is ongeveer 72% van NTSC (vergelijk dat dus met 92%+ van de Z):
[afbeelding]
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Japan Display, waar Sony hun panelen vandaan haalt, stelt dat hun 5" 1080p paneel "slechts" 71% van het NTSC vult. (Ze geven overigens ook kijkhoeken van 160 graden bij een sterk verlaagd contrast aan.) Dit komt ongeveer overeen met de 100% sRGB die Sharp (waar HTC dus hun paneel voor de DNA/Butterfly vandaan haalt) claimt bij hun paneel, al heeft deze laatste dus veel betere kijkhoeken.

Zou natuurlijk wel fantastisch mooi zijn als je gelijk hebt en ze zomaar een compleet ander paneel gebruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
M-en-M schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:38:
[...]
Ik gebruik zelf al sinds die enigszins uit is een MW600 en het bevalt echt prima. Geluid is niet merkbaar slechter als je gewoon luistert (lees: in trein/ov e.d.). Pas als je echt heel nauwkeurig gaat luisteren mis je iets in het hoog, maar absoluut niet storend en het meer dan waard. Je realiseert je dan pas wat een genot het is om gewoon de telefoon uit je broek te kunnen halen zonder dat draad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
M-en-M schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:03:
[...]

Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Japan Display, waar Sony hun panelen vandaan haalt, stelt dat hun 5" 1080p paneel "slechts" 71% van het NTSC vult. (Ze geven overigens ook kijkhoeken van 160 graden bij een sterk verlaagd contrast aan.) Dit komt ongeveer overeen met de 100% sRGB die Sharp (waar HTC dus hun paneel voor de DNA/Butterfly vandaan haalt) claimt bij hun paneel, al heeft deze laatste dus veel betere kijkhoeken.

Zou natuurlijk wel fantastisch mooi zijn als je gelijk hebt en ze zomaar een compleet ander paneel gebruiken. :X
Die informatie van JDI had ik nog niet gezien, en het is dus perfect mogelijk dat het inderdaad maar 71% is (en dat zal wel zo zijn). Die bron op Esato wordt daar om één of andere reden als god behandeld maar de meeste dingen die hij zegt zijn compleet onzin.

Dit is het enige wat Sony over het scherm zegt:
And with the wide colour gamut it gives you the widest colour spectrum, so you can view every detail in vivid colour.
In de whitepaper staat ook alleen "wide colour gamut".

Is het misschien geen mogelijkheid dat Sony z'n schermen wel laat maken door JDI maar nog altijd een deels eigen ontwerp gebruikt? Sony zit in die groep dus kunnen ze misschien wat meer krijgen dan derde partijen?

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 14-01-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kan ook zijn dat het een marktintroductie van het scherm is en dit het eerste toestel. Dan zullen ze niet teveel van tevoren lekken?

Mijn schoonzusje heeft de Xperia T(?) in ieder geval het topmodel van vorig voorjaar. Onder een hoek vind het beeld toch wel erg veranderen. Dit is dus een must see in de winkel voor aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Senor Sjon schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:24:
Kan ook zijn dat het een marktintroductie van het scherm is en dit het eerste toestel. Dan zullen ze niet teveel van tevoren lekken?

Mijn schoonzusje heeft de Xperia T(?) in ieder geval het topmodel van vorig voorjaar. Onder een hoek vind het beeld toch wel erg veranderen. Dit is dus een must see in de winkel voor aanschaf.
Of het een must-see is of niet is vrij afhankelijk van de persoon, niet? Ik vind het zelf namelijk compleet niet relevant hoe mijn beeld eruit ziet onder een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:58
Cyleo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:18:
[...]
Of het een must-see is of niet is vrij afhankelijk van de persoon, niet? Ik vind het zelf namelijk compleet niet relevant hoe mijn beeld eruit ziet onder een hoek.
Same here. Een behoorlijk nonissue mijns inziens. 99% van de tijd hou je het toestel rechts voor je neus. De ene keer dat iemand anders wil meekijken oid, is het nog steeds geen probleem. Er wordt gesproken alsof er helemaal niets te zien is vanuit een hoek.
Bij mijn Xperia S is bijvoorbeeld een filmpje nog prima zichtbaar onder een extreme hoek. Bovendien zal het scherm van de Z nog beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk en aardig allemaal, dat je geen kijkhoeken nodig hebt of wel of dat 'n telefoon alleen voor jezelf is.
Toch is het imho gewoon bad dat 'n kijkhoek totaal verne*kt bij 'n high-end telefoon... Zoiets is leuk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IsaUBGe3CQ0DgAX9WQk6xkpb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Ik hecht juist waarde aan een slechte kijkhoek, als je veel in het OV zit wil je juist dat niet iedereen mee kan kijken. Een slechte kijkhoek is dan juist handig :)
Ook heb je je telefoon in je handen (dus recht voor je) en heb jij zelf geen last van de kijkhoek. Het snel kijken of er notificaties of dergelijke zijn als hij op tafel ligt (oid) kan toch wel, Hoe erg de kleuren ook veranderd zijn.

En foto's / patsen met de kijkhoek heb je erg weinig aan..
Bij tablets, monitoren en tv's is de kijkhoek al veel belangrijker doordat deze vaker door meerdere personen tegelijk gebruikt worden of een vaste positie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:10:
Leuk en aardig allemaal, dat je geen kijkhoeken nodig hebt of wel of dat 'n telefoon alleen voor jezelf is.
Toch is het imho gewoon bad dat 'n kijkhoek totaal verne*kt bij 'n high-end telefoon... Zoiets is leuk:
[afbeelding]
Ik hou mijn S in een nog ergere hoek en ik zie alles nog prima op het scherm, kan de tijd rechtsboven zelfs nog perfect aflezen en ook de rest is prima nog qua kleuren. En de S heeft 'slechte' kijkhoeken waarbij de Z zoveel beter zal zijn.

Misschien zie ik het niet hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:58
Toch is het imho gewoon bad dat 'n kijkhoek totaal verne*kt bij 'n high-end telefoon...
Want? En er zit nogal wat verschil tussen "totaal verneukt" en "prima, met wat kleurafwijkingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het zijn zelfs niet eens kleurafwijkingen want het is een IPS-paneel. Het is gewoon het contrast dat wat omlaag gaat aangezien de zwartwaardes wat lichter worden. Meer is het niet. Niet zoals een TN-monitor waar op een bepaalde hoek de kleuren omkeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[afbeelding]
Ja precies, een hoge kijkhoek verhoogt het gevoel van kwaliteit,
Hoeminder het op een scherm lijkt en hoe meer op een print hoe mooier.

Edit: Htc One X (en plus) is een goed voorbeeld hoe het moet, dat is toch wel het mooiste scherm wat je nu in de winkels op een gsm kunt krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 14-01-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Da's wel waar natuurlijk. Het blijft een typisch Sony Mobile-probleem, die kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:40
Natuurlijk en ben het er ook mee eens dat je bijvoorkeur en en hebt maar ik kijk naar het toestel als totaalplaatje.
Dan heb ik het scherm in 97% van de gevallen recht voor me en dan boeit het mij ;) ook geen reet wanneer de kijkhoeken iets minder goed zijn.

Daar hebben we het over he, iets minder goed. Ik heb er verder ook nog niet over gehoord, een site heeft het geroepen en iedereen neemt het weer over 8)7

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Kees.

Ik heb best wat Experia Z Youtube spul gekeken gister en op een hoop filmpjes was het best duidelijk te zien. Ik zou hem er niet voor laten liggen maar echt fraai is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:50:
@Kees.

Ik heb best wat Experia Z Youtube spul gekeken gister en op een hoop filmpjes was het best duidelijk te zien. Ik zou hem er niet voor laten liggen maar echt fraai is het niet.
ja ik heb vandaag ook de hele dag gekeken en het viel mij op dat de helderheid van het scherm op vol stond en ze een of andere achtergrond gebruiken die wat wittig is

Ach nog even geduld en dan komen de volledige reviews en kunnen we ook zelf in de winkels kijken.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kijk eens naar deze video, in het begin. Hier zie je een Xperia Z met helderheidsinstellingen die aangepast zijn aan de omgeving. Als ik op die video af ga zie ik in de eerste 45° (van de 90° tot je het scherm niet meer ziet) toch helemaal geen probleem en is het zwart van de softkeys niet te onderscheiden van de behuizing (en dat is exact wat je wil). Okay, het is jammer dat het daarbuiten allemaal wat bleker is, maar het probleem is echt niet zo groot.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_-voVE2bVYw]

Wat trouwens ook typisch is is dat het het ergst is als je afbuigt over de twee assen en niet in één richting. Als je de telefoon enkel horizontaal draait of enkel verticaal draait neemt het contrast nog niet zo erg veel af. Wanneer je vanuit een hoek kijkt (van linksonder bvb, waar je zowel horizontaal als verticaal afwijkt) neemt het contrast wel veel meer af.

[ Voor 26% gewijzigd door AmbroosV op 14-01-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:54:
Kijk eens naar deze video, in het begin. Hier zie je een Xperia Z met helderheidsinstellingen die aangepast zijn aan de omgeving. Als ik op die video af ga zie ik in de eerste 45° (van de 90° tot je het scherm niet meer ziet) toch helemaal geen probleem en is het zwart van de softkeys niet te onderscheiden van de behuizing (en dat is exact wat je wil). Okay, het is jammer dat het daarbuiten allemaal wat bleker is, maar het probleem is echt niet zo groot.

[video]

Wat trouwens ook typisch is is dat het het ergst is als je afbuigt over de twee assen en niet in één richting. Als je de telefoon enkel horizontaal draait of enkel verticaal draait neemt het contrast nog niet zo erg veel af. Wanneer je vanuit een hoek kijkt (van linksonder bvb, waar je zowel horizontaal als verticaal afwijkt) neemt het contrast wel veel meer af.
Op dit filmpje vind ik het dan wel weer meevallen 8)7

Blijft toch wel een mooi ding hè, jammer dat ik over 8 weken pas kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens lees ik ook wat rumours dat het scherm in de ZL ietsies beter is, lijk me ook sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Waarschijnlijk stond de helderheid op de ZL wat lager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Z dan :p Maar zoiets zal het zijn ja... Tevens vind ik nergens One X(+) vs Xperia Z shizzle, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:17:
Op de Z dan :p Maar zoiets zal het zijn ja... Tevens vind ik nergens One X(+) vs Xperia Z shizzle, jammer.
Omdat de HTC Buttefly/DNA/M7 hiermee moet concurreren. 1080P wordt het 2013 dingetje op telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het niet over de resolutie, maar over het uiterlijk, design, grootte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:37:
Ik had het niet over de resolutie, maar over het uiterlijk, design, grootte :)
Geen geweldige video maar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In de auto kijk ik er met een brodit houder wel onder een hoek naar, vandaar dat het een issue kan zijn. Je kan het toestel vaak niet helemaal naar je toe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Het glas loopt echt helemaal door tot in de hoeken, benieuwd naar de eerste droptesten hoewel ik in de laatste jaren alleen mijn aller eerste nokia 33nogwat eens heb laten vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Senor Sjon schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:05:
In de auto kijk ik er met een brodit houder wel onder een hoek naar, vandaar dat het een issue kan zijn. Je kan het toestel vaak niet helemaal naar je toe draaien.
Even voor de duidelijkheid: Het scherm is nog prima afleesbaar, de kleuren zijn alleen iets meer uitgewassen. Dat is het ;)

Ik vind eigenlijk het gebrek aan draadloos opladen veel storender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:23:
[...]
Ik vind eigenlijk het gebrek aan draadloos opladen veel storender ;)
Ja dat vind ik nou ook wel jammer, Gebruik het nu met de Nokia 920 en is toch best wel handig en stoer.
Kees_frl schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:57:
Het glas loopt echt helemaal door tot in de hoeken, benieuwd naar de eerste droptesten hoewel ik in de laatste jaren alleen mijn aller eerste nokia 33nogwat eens heb laten vallen :P
http://www.xperiablog.net/2013/01/12/xperia-z-in-drop-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Vind de one x iet sneller performen, apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan met elk toestel :)
Ben benieuwd op wat voor snelheid de GPU geklokt is en wat voor glas er is gebruikt.. Is dus geen dragontrail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees_frl schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:57:
Het is natuurlijk niet dat achterlijke glas wat Apple bij zijn Iphone genruikt he. Ik heb er vertrouwen in, helemaal omdat ik bij mijn Xperia S ook al flink wat droptesten heb gedaan onbedoeld. Op meerdere plekken is de rand ingedeukt maar het scherm is nog helemaal heel en krasvrij.
alwaysleft schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Vind de one x iet sneller performen, apart!
Ligt het aan mij of zie ik alleen een vergelijking qua design?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoop toch stiekem nog op GorillaGlass (ook al is die kans heel klein). Daar heb ik al een hele tijd ervaring mee en is me altijd prima bevallen (lees: nooit krassen zonder screenprotector)
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:34:
[...]

Het is natuurlijk niet dat achterlijke glas wat Apple bij zijn Iphone genruikt he.
Wat is daar mee dan? Heb 5 modellen iPhones (iPhone, 3g, 3gs, 4, 4s) gehad en nooit krassen op het scherm,

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 14-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:36:
Hoop toch stiekem nog op GorillaGlass (ook al is die kans heel klein). Daar heb ik al een hele tijd ervaring mee en is me altijd prima bevallen (lees: nooit krassen zonder screenprotector)

[...]

Wat is daar mee dan? Heb 5 modellen iPhones (iPhone, 3g, 3gs, 4, 4s) gehad en nooit krassen op het scherm,
Achterkant bedoelt hij. Hoewel ik ook genoeg gebroken voorkanten heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:39:
[...]

Achterkant bedoelt hij. Hoewel ik ook genoeg gebroken voorkanten heb gezien.
Ooh achterkant, ja heb ze genoeg gebroken gezien maar ook zat gebroken Samsung's. OneXen en Experias :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Grmbl nu weet ik echt niet meer wat ik wil.
Kan een nexus 4 ophalen
Kan een htc one x voor leuke prijs krijgen
Komt sony met dit.... :( Waterdicht ( spat ) heerlijk precies iets voor mij en ik vind hem er erg gelikt uitzien...
Moeilijk moeilijk moeilijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cirflexx schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:21:
xperiablogheeft een droptest video gepost op hun site

http://www.xperiablog.net/2013/01/12/xperia-z-in-drop-test/

ook is er een twitter bericht onder gezet namens het glas.

''we don’t comment on supplier names but Xperia Z uses durable tempered glass that has equiv specs to Gorilla/Dragontrail ^SM''

dus het is niet dragontrail maar een andere glas fabrikant, gelukkig wel met bijna de zelfde specs.
Dit vind ik nogal wat durf... ik zie geen andere fabrikant zo hun mobieltje laten vallen. Als hij breekt dan vergaat ook je reputatie. Vooral als Sony representatief persoon!

Dus slecht glas is het niet ! ;) Hoop dat het dezelfde glas soort is als die Xperia Active.. heb namelijk nog nooit een sterker soort glas gezien bij mobieltjes. Echter hoe groter het glas oppervlakte, zal de kans op schade exponentieel toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:40:
[...]

Ooh achterkant, ja heb ze genoeg gebroken gezien maar ook zat gebroken Samsung's. OneXen en Experias :)
Hehe, Ik weet ook zeker dat als ik de Z neem (kans is groot) dat ik hem weet te breken. Mijn Arc is nog steeds heel maar heeft in de 2 jaar aardig wat chroom verloren en deukjes opgelopen. Misschien toch maar wat zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is wel Dragontrail, maar waarschijnlijk hebben ze niet genoeg betaald/korting gekregen om de naam te mogen/willen gebruiken. Er zijn verschillende interne bronnen die het hebben bevestigd. Het is vergelijkbaar met het glas op de Xperia Active, en dat is vrij legendarisch stevig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:32
Hoe zijn jullie ervaringen met timescape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
sedad schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:15:
Nooit gebruikt, ga het ook niet missen. De tekstveldjes waren veel te klein om bruikbaar te zijn, en op een status of post tappen stuurde je altijd naar de bijhorende mobiele site. Socialife ziet er veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:11:
Het is wel Dragontrail, maar waarschijnlijk hebben ze niet genoeg betaald/korting gekregen om de naam te mogen/willen gebruiken. Er zijn verschillende interne bronnen die het hebben bevestigd. Het is vergelijkbaar met het glas op de Xperia Active, en dat is vrij legendarisch stevig :P
Dan vind ik het vrij apart als je zulke dingen gaat roepen...
Sony Xperia News (@SonyMobileNews) tweeted at 4:21 AM on Fri, Jan 11, 2013:
.@mwuhani3609 we don’t comment on supplier names but Xperia Z uses durable tempered glass that has equiv specs to Gorilla/Dragontrail ^SM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:36:
[...]

Dan vind ik het vrij apart als je zulke dingen gaat roepen...
Sony Xperia News (@SonyMobileNews) tweeted at 4:21 AM on Fri, Jan 11, 2013:
.@mwuhani3609 we don’t comment on supplier names but Xperia Z uses durable tempered glass that has equiv specs to Gorilla/Dragontrail ^SM
Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, maar het is Dragontrail of iets even stevig. Sony heeft een wat vreemde bedrijfscultuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Niet bij naam noemen en equivalent aan dragontrail kan toch nog steeds dragontrail zijn. Dat is immer exact hetzelfde (dragontrail), alleen noemen ze het niet bij naam :P Politiek correcte manier van zeggen dat je het gebruikt maar toch niet echt zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar ik vind het wat apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedad schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:15:
De 'feed' widget heb ik altijd vol gebruikt. Toen die nog die tegels had gewoon op mijn homescreen, nu op de S gewoon op het scherm ernaast en gebruik hem nu ook een stuk minder. De Timescape app zelf heb ik nooit gebruikt, werkte niet goed genoeg en was traag ( X10 ), op de S gewoon overbodig.

Vond de Timescape UI van de X10 destijds wel geniaal. Maar Timescape was echt toe aan een flinke opknapbeurt en ik hoop dat Socialife dat gaat brengen.
Homescreen X10 met Timescape goed in gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/6153/snap20110126225411.png

Timescape UI :9~ :
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/images/4/2009/11/timescape.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:43:
[...]

De 'feed' widget heb ik altijd vol gebruikt. Toen die nog die tegels had gewoon op mijn homescreen, nu op de S gewoon op het scherm ernaast en gebruik hem nu ook een stuk minder. De Timescape app zelf heb ik nooit gebruikt, werkte niet goed genoeg en was traag ( X10 ), op de S gewoon overbodig.

Vond de Timescape UI van de X10 destijds wel geniaal. Maar Timescape was echt toe aan een flinke opknapbeurt en ik hoop dat Socialife dat gaat brengen.

[...]
kwist niet dat t verandert was in sociallife maar ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
sedad schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:49:
[...]

kwist niet dat t verandert was in sociallife maar ziet er goed uit.
http://www.xperiablog.net...cape-long-live-socialife/ Is ook nog maar net bekend. Het zijn wel de fanatiekelingen hier hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyleo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:09:
[...]

http://www.xperiablog.net...cape-long-live-socialife/ Is ook nog maar net bekend. Het zijn wel de fanatiekelingen hier hé :P
Ik weet niet of het je al is opgevallen, maar de laatste tijd zijn er enkele artikels op Xperiablog met mijn naam onder ;) (Socialife, wallpapers, my Xperia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ga je bij Sony werken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Binnen 1 jaar en 6 à 7 maanden, is het plan :) Hopelijk binnen exact één jaar al beginnen met een stageplaats! Kan niet wachten tot ik afgestudeerd ben, werken bij Sony Mobile (liefst als ontwikkelaar, maar een marketing/communicatiefunctie zou ook super zijn - in Zweden, Denemarken, BeNeLux of UK) is ongeveer mijn droom!

[ Voor 29% gewijzigd door AmbroosV op 14-01-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:29:
[...]

Binnen 1 jaar en 6 à 7 maanden, is het plan :) Hopelijk binnen exact één jaar al beginnen met een stageplaats!
Jaloers ;) Wat voor opleiding en werk moet je daarvoor doen dan om binnen te komen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:37:
[...]

Jaloers ;) Wat voor opleiding en werk moet je daarvoor doen dan om binnen te komen? :o
Ik studeer nu software development, gelukkig aan een hogeschool met een goede reputatie - en ik probeer me in m'n vrije tijd wat extra toe te leggen op Android en Sony Mobile in 't algemeen. Hoop in de zomer te kunnen vertrekken op Erasmus voor een half jaartje naar de universiteit van Linköping, waar het niveau erg goed is en ik m'n Zweeds al kan trainen. Terwijl ik daar ben probeer ik dan ook eens langs te gaan bij Sony Mobile in Lund om een stageplaats vast te strikken. Op die stageplaats kan ik mezelf dan bewijzen en hopelijk een vast contract vastkrijgen :)

Droomscenario, maar kom :P Het zou wel eens kunnen lukken, Sony Mobile is bergen programmeurs aan het aannemen om de updatecyclus te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed man, hoop dat het je lukt. Dan heb ik toch de verkeerde opleiding gekozen ( bouwkunde ) :P
Binnenkort maar even solliciteren bij phone house of iets dergelijks.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:42:
[...]

Ik studeer nu software development, gelukkig aan een hogeschool met een goede reputatie - en ik probeer me in m'n vrije tijd wat extra toe te leggen op Android en Sony Mobile in 't algemeen. Hoop in de zomer te kunnen vertrekken op Erasmus voor een half jaartje naar de universiteit van Linköping, waar het niveau erg goed is en ik m'n Zweeds al kan trainen. Terwijl ik daar ben probeer ik dan ook eens langs te gaan bij Sony Mobile in Lund om een stageplaats vast te strikken. Op die stageplaats kan ik mezelf dan bewijzen en hopelijk een vast contract vastkrijgen :)

Droomscenario, maar kom :P Het zou wel eens kunnen lukken, Sony Mobile is bergen programmeurs aan het aannemen om de updatecyclus te versnellen.
Klinkt als een plan!

Hopelijk lever je dan een positieve bijdrage aan het Android development idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:42:
[...]

Klinkt goed.

Goed om te horen ook dat de updateCyclus omhoog gaat, is wel nodig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb ze nog niet bekeken, maar Clove heeft een hoop video's van het toestel online gezet:

Denk er wel aan dat deze video's gemaakt zijn met een vroege software, ik heb een paar ontbrekende features gespot. De software heeft development logging ingeschakeld en is daardoor wat trager dan een retailtoestel.

Xperia Z size comparison
YouTube: Sony Xperia Z Hardware Size Comparison

Xperia Z software tour
YouTube: Sony Xperia Z Software Tour

Xperia Z vs. Galaxy S 3
YouTube: Sony Xperia Z v Samsung Galaxy S3

Xperia Z vs. Nexus 4
YouTube: Sony Xperia Z v Google Nexus 4

Xperia Z connectivity demo
YouTube: Sony Xperia Z Connectivity Demo

Xperia Z hardware tour
YouTube: Sony Xperia Z Hardware Tour

Xperia Z languages
YouTube: Sony Xperia Z Languages

Xperia Z MHL/HDTV demo
YouTube: Sony Xperia Z MHL/HDTV Demo

Xperia Z 1080p HD video sample
YouTube: Sony Xperia Z 1080p HD Video Sample

Xperia Z water test
YouTube: Sony Xperia Z Water Test

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 15-01-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb er 'n paar gezien, maar het lijkt toch wel absurd veel op 'n spiegelscreenprotector zeg, holy moly :s
Tevens zou ik er gelijk een andere launcher op installeren, Apex Launcher ofzo, maar dat doe ik altijd al :9

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 15-01-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Toch niet meer dan andere telefoons? De randen en de achterkant zijn net gemaakt om te spiegelen omdat de telefoon dan lijkt te verdwijnen in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou als ik m'n HTC One X+ er naast zie met 'n matte finish is dat toch wel stukken minder cheap imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Haha, dat is dan een verschil in smaak. Ik vind het glas wel classy, en als je de promovideo's ziet waar ze de telefoon ergens neerleggen en hij dan de omgeving weerspiegeld vind ik dat best wel classy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, erg subjectief :) Wel leuke filmpjes though, software enzo zal hetzelfde zijn als op m'n ZL :+

[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 15-01-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:15:
Ik heb ze nog niet bekeken, maar Clove heeft een hoop video's van het toestel online gezet:

Denk er wel aan dat deze video's gemaakt zijn met een vroege software, ik heb een paar ontbrekende features gespot. De software heeft development logging ingeschakeld en is daardoor wat trager dan een retailtoestel.

Xperia Z size comparison

Xperia Z software tour
YouTube: Sony Xperia Z Software Tour

Xperia Z vs. Galaxy S 3
YouTube: Sony Xperia Z v Samsung Galaxy S3

Xperia Z vs. Nexus 4
YouTube: Sony Xperia Z v Google Nexus 4

Xperia Z connectivity demo
YouTube: Sony Xperia Z Connectivity Demo

Xperia Z hardware tour
YouTube: Sony Xperia Z Hardware Tour

Xperia Z languages
YouTube: Sony Xperia Z Languages

Xperia Z MHL/HDTV demo
YouTube: Sony Xperia Z MHL/HDTV Demo

Xperia Z 1080p HD video sample
YouTube: Sony Xperia Z 1080p HD Video Sample

Xperia Z water test
YouTube: Sony Xperia Z Water Test
super toestel, alleen nu weet ik het zeker. Die kijkhoeken zijn belabberd, echt belabberd ivm iPhone 5. Houdt me tegen hem nu al te pre-orderen :(

Tevens is de software erg laggy, werk aan de winkel voor Sony nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat scherm is 1 van de besten 'out there'. Die kijkhoeken vallen wel mee, hoe vaak kijk je niet recht op je toestel? het is niet dat als je schuin kijkt, je gelijk niets meer ziet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig als ze bij die vergelijkingen beide toestellen gewoon vol het backlight aanzetten, handiger om te vergelijken want de Xperia spat er zo alleen nog maar meer uit, of ligt dat gewoon aan de Xperia? :P

Merk wel nu pas hoe knap die behuizing eigenlijk is als je hem bijvoorbeeld ziet naast de SIII, maar een paar mm langer en een veel strakker design :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daar noem je ook een toestel wat de term 'plastic fantastic' deed herleven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
De software is wel erg laggy he jongens? Hoe krijg je dat zo laggy met JellyBean?! Ik vind het knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het betasoftware is, tevens valt het me (weer) op dat Clove ook '32GB MicroSD' als max noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:04:
Omdat het betasoftware is, tevens valt het me (weer) op dat Clove ook '32GB MicroSD' als max noemt.
Maar jellybean krijg je toch nooit zo laggy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I don't know, misschien is het wel 'n pre-model met 100MB ram :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
alwaysleft schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:07:
[...]

Maar jellybean krijg je toch nooit zo laggy?
Zeker krijg je jelly bean nog laggy. Misschien vanwege beta drivers (immers, het is grafisch versneld, als die driver nog niet lekker is -> lag)
Houd er rekening mee dat dit beta software is, er draaien hier constant programmaatjes op de achtergrond om alles te monitoren zodat fouten eruit gehaald kunnen worden. Je kan je voorstellen dat dat niet de meest optimale ervaring op gaat leveren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyleo op 15-01-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:15:

Xperia Z size comparison
Zit er nou zo een diepe kras op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:26:
[...]

Zit er nou zo een diepe kras op de achterkant?
Geloof het niet. Wanneer de Xperia T erbij wordt gehaald is het scherm daar nog helemaal netjes. Daarna laten ze de achterkant van de Z zien, waarop je duidelijk een kras-achtig iets ziet. Hierna wordt het scherm van de T tegen de achterkant van de Z gehouden en zit diezelfde "kras" op het scherm van de T.

Ook zie je op 2:07 geen teken meer van de "kras" :)

Mijn conclusie: Het is waarschijnlijk een haar of iets dergelijks!

[ Voor 4% gewijzigd door SOEFuture op 15-01-2013 13:41 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.