[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:25:
Die actie was beperkt en nergens meer beschikbaar volgens mij
Vodafone online adverteert er nog mee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:32
@johnhere tnx heb me net even ingeschreven, nu maar hopen en maandag even bellen

@Donstil Ow dat zou helemaal mooi zijn. Maar het losse toestel is daar 570,- dus ga ik daarvoor als er
geen simlock op zit. Moet namelijk een Hi kaart in komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bijvoorbeeld 4 maanden eerder doet verlengen bij Vodafone, dan krijg je wel meteen het nieuwe toestel, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:50:
Als je bijvoorbeeld 4 maanden eerder doet verlengen bij Vodafone, dan krijg je wel meteen het nieuwe toestel, toch?
Ja, echter contract eindigt pas na volledige doorlooptijd (dat geef je indirect zelf al aan). Wat ik zeker weet is dat je dat 4 maanden voor einde contract alleen bij Vodafone zelf kan doen.
Hier kwam ik achter toen ik de pre-order deed bij coolblue... schijnbaar kun je via een andere shop pas 2 maanden voor einde contract verlengen.... raar.. maargoed das Vodafone. 8)7

Note: Off-topic aaah :) Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen

[ Voor 14% gewijzigd door johnhere op 17-02-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Z ook met een hdmi kabel op de tv aan te sluiten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:02:
Weet iemand of de Z ook met een hdmi kabel op de tv aan te sluiten is?
Is met HML dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:44
418O2 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:43:
Geen idee. De 28e hebben iig twee mensen in groningen hem :D
Meldt! Op 29 Januari al in de preorder gezet. Specs en verhalen over de huidige samenwerking van Sony en devs hebben me doen bestellen, iets wat ik normaal nooit zo snel zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
MHL, klopt. Staat ook in de specificaties. "HDMI-support via MHL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nog een grotere review van Knowyourmobile:

YouTube: Sony Xperia Z review: In depth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 21:54
Haha ik wou het precies posten, je bent me net 20seconden voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
418O2 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:43:
Geen idee. De 28e hebben iig twee mensen in groningen hem :D
Als het goed is heb ik hem zelf de 27ste, maar leek me gewoon leuk om hem daarvoor al even te bekijken.
Zijn heel wat positiever over het scherm, ben alleen nog benieuwd naar de tweakers tests.
De camera is nu wel duidelijk, de camera is goed, maar heeft niet de beste compressie. Echter heeft het de beste camera app die ik tot nu toe op een mobiel gezien heb.

[ Voor 49% gewijzigd door masterjorie op 17-02-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Ik zie hem liever niet van tevoren, dan is de verrassing des te leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Je kijkt toch ook in dit forum en naar reviews, etc?
Waarom zou je dan niet even het met eigen ogen willen zien voor je hem ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja maar hoef hem niet per se in t echt te zien, ik geloof t wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou dat ben ik wel met hem eens, forums lezen is leuk, YouTube filmpjes kijken ook maar de eerste echte ervaring moet wel met je eigen toestel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja ik weet het, accu is nog niet optimaal enzo, maar 15% verlies in 18-19 minuten 'spelen' met de telefoon?? Eigenlijk het enige dat me nu nog zorgen baart.....

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Undeclinable schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:24:
[...]

Ja ik weet het, accu is nog niet optimaal enzo, maar 15% verlies in 18-19 minuten 'spelen' met de telefoon?? Eigenlijk het enige dat me nu nog zorgen baart.....
Inderdaad! Zo haal je nooit geen 4 uur on-screen time maar kan je hem na een uurtje browsen gewoon weer aan de lader leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
In die filmpjes wordt geknipt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
ormagon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:35:
[...]

Inderdaad! Zo haal je nooit geen 4 uur on-screen time maar kan je hem na een uurtje browsen gewoon weer aan de lader leggen.
Je weet dat er geknipt word in de filmpjes???

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:27
Vinand schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Maar zijn tijd veranderd 19 minuten totaal en het filmpje duurt ook 19 min.
Verklaar je nader met knippen in dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Vinand schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Als je het bovenstaande filmpje had bekeken dan had je geweten dat er daar niet in geknipt is en dat hij de drain zelf aangeeft in het filmpje, vanaf 16:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ormagon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Als je het bovenstaande filmpje had bekeken dan had je geweten dat er daar niet in geknipt is en dat hij de drain zelf aangeeft in het filmpje, vanaf 16:30.
Yup, dat geknip is onzin. Dit is me ook in andere reviews opgevallen.

Helaas is dat wel de tol die betaald moet worden met grotere schermen en 1080P resoluties...

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Check dit clipje vanaf 1:30 YouTube: SONY Xperia Z - Prise en main - Hands-on - Review - Test#!
Vrij slecht contrast, maar als de helderheid lager gezet wordt is het contrast een pak beter. Ik denk dat dit wel bewijst dat er niets mis is met het display, het is gewoon te helder op maximale helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
In dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NLnMm5EUkgU

Vanaf 1:28 is het toetsenbord te zien, maar dit bestrijkt niet de volledige breedte van het scherm. Is dit een feature om te kunnen typen met 1 hand, ondanks kleine handen (en dus een korte duim :) )? (in het filmpje is dan wel de verkeerde hand ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ziet er een beetje uit als een SoftwareBug. Als het echt bedoelt is als 1 duim bediening hebben ze wel een verdomd verkeerd keyboard gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Lijkt mij een skin voor het Japanse toetsenbord. Daar zitten wel meer vreemde dingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Dus een "met-1-kleine-hand-typen" feature zit er niet standaard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08-2020
Undeclinable schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:24:
[...]

De laatste 40% van smartphone accu's gaan altijd heel snel.
Als er een review van 20 minuten word gedaan vanaf 100% accu dan zou er denk ik nog 90-93% over zijn na die 20 minuten.

In de meeste review staat ook echt alles aan, (telefoon)radio/3g verbinding, bluetooth, wifi, nfc, het 1080p scherm (meestal op hoogste brightness) en meestal ook sync voor gmail, whatsapp etc.
Dit vreet een hoop stroom en zal je met normaal gebruik nooit allemaal aan hebben.

neuh, Ik baad me geen zorgen over de accu. Dat zit wel snor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Sony Xperia Z vs Apple iPhone 5

hier geven ze aan over battery life dat hun toestel nog niet de final software heeft, en dat daardoor batterij mogelijk slechter presteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Laatste post is verplaatst naar het levertijden topic, omdat hij daar thuishoort.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
naman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:39:
[...]

De laatste 40% van smartphone accu's gaan altijd heel snel.
Als er een review van 20 minuten word gedaan vanaf 100% accu dan zou er denk ik nog 90-93% over zijn na die 20 minuten.

In de meeste review staat ook echt alles aan, (telefoon)radio/3g verbinding, bluetooth, wifi, nfc, het 1080p scherm (meestal op hoogste brightness) en meestal ook sync voor gmail, whatsapp etc.
Dit vreet een hoop stroom en zal je met normaal gebruik nooit allemaal aan hebben.

neuh, Ik baad me geen zorgen over de accu. Dat zit wel snor :P
Daarnaast lijkt die stamina mode ook echt te werken als je de vroege reviews mag geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ergens de Xperia Z in Belgie in een winkel te bekijken is? Of ergens in Zuid-Nederland?

Ik lees verschillende reacties van mensen die hem al zijn gaan bekijken in een winkel (vooral Nederland en UK) maar hier in Belgie heb ik tot nu toe nog geen gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:17:
Iemand enig idee waar ergens de Xperia Z in Belgie in een winkel te bekijken is? Of ergens in Zuid-Nederland?

Ik lees verschillende reacties van mensen die hem al zijn gaan bekijken in een winkel (vooral Nederland en UK) maar hier in Belgie heb ik tot nu toe nog geen gevonden
Je kan hem bij mij in Leuven komen bekijken (stuur even een PM), dan geef ik je ook direct de hele marketingpraat :)

Ik heb ook gelezen dat hier en daar bepaalde Mobistar Centers er al eentje hebben, maar heb er niet meer veel over gehoord de laatste week dus weet niet hoe accuraat dat bericht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:58:
YouTube: Sony Xperia Z vs Apple iPhone 5

hier geven ze aan over battery life dat hun toestel nog niet de final software heeft, en dat daardoor batterij mogelijk slechter presteert
Gespreks kwaliteit is dus minder dan de iPhone en de kwaliteit van de foto's plus batterij.

Zijn er wel een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je klinkt een beetje als een plaat die blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
418O2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:11:
Inderdaad. Prima als er wat commentaar/kritiek op de telefoon is, het heet niet het: Prijs de Xperia Z aan topic, maar om werkelijk iedere pagina hetzelfde negatieve verhaal te gaan houden... Ik word er een beetje zat van, then again
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/89598a218da9fecb96f0a9f9b575c3b1/tumblr_mfp8971y771qclwico1_400.jpg

Modbreak:Op zich heb je een punt, alleen de manier hoe je het toont is verkeerd. We moeten namelijk ook geen off-topic berichte als deze in het topic hebben We hebben voor dit soort meldingen/frustratie berichten namelijk de Topic Report functie. Ik herhaal het nog maar eens; Leest iemand iets waarvan hij/zij denk dat het niet in het topic hoort en/of een andere user gaat over de schreef. Stuur dan een Topic Report in, de Tweakers crew zal dan zo snel mogelijk de betreffende TR beoordelen en indien nodig actie ondernemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 18-02-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
418O2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:11:
Ik ben genoeg ook positief, ik vat het kort samen. Accu neem ik aan dat nog gaat verbeteren met de final software gelukkig :)

Jammer van die andere 2 punten, had die die niet die negatieve punten dan was het de king van alle smartphones geweest. De iPhone is nu nog gewoon ( OS daar gelaten) de beste allrounder. Doet pijn in mijn Android hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Cyleo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Daarnaast lijkt die stamina mode ook echt te werken als je de vroege reviews mag geloven ;)
Stamina mode is heel slimme uitvinding van Sony, hoop dat andere fabrikanten dit snel ook gaan invoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is ook prima, maar je haalt wel telkens opnieuw dezelfde punten aan.

En voor een androidliefhebber is ios geen optie en ik vind t vergelijk dus ook scheef. Ios is een heel gesloten systeem dat op 3 apparaten per jaar aangepast moet worden, logischer dat dat wat gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:37:
[...]

Stamina mode is heel slimme uitvinding van Sony, hoop dat andere fabrikanten dit snel ook gaan invoeren :)
Uitvinding kan ik het niet noemen, hij sluit gewoon de apps voor je automatisch af, dat deed ik al handmatig op mn andere android telefoons:D

De Xperia Z is gewoon de mooiste telefoon op dit moment, daarom kan ik niet wachten totdat ik hem heb, dit word mn eerste Sony telefoon!
Htc en Samsung komen voor mij te ''goedkoop'' over, de Z is gewoon chique en prachtig.(wat ik niet vond van de oudere sony modellen)

De S4/m7 zal mischien wel wat beter zijn, maar geloof niet dat ze met een design kunnen komen die de Z verslaat. En voor mij als medium-gebruiker is de Z ruim voldoende :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:31:
[...]

Ik ben genoeg ook positief, ik vat het kort samen. Accu neem ik aan dat nog gaat verbeteren met de final software gelukkig :)

Jammer van die andere 2 punten, had die die niet die negatieve punten dan was het de king van alle smartphones geweest. De iPhone is nu nog gewoon ( OS daar gelaten) de beste allrounder. Doet pijn in mijn Android hart.
Dat is een beetje onzinnig. Sowieso kost de iPhone al meer (en niet eens zo gek veel 16GB vs 16GB maar Apple's dalen over het algemeen niet tot de opvolger uit is en bijna alle andere telefoons duiken in de weken daarna qua prijs omlaag, en 16GB extra bij de iPhone kost ook bijna 100 extra, bij de Z hoogstens 20 euro). Vergelijk je het dan met een Nexus 4 of Xiaomi 2 dan zijn ze allebei veels te duur (alleen zijn die laatste hier niet echt heel goed verkrijgbaar of goedkoop), maar dat ligt er ook net weer aan wat je ermee doet.

Daarnaast is all-rounder een heel breed begrip, want mag je dan water- en stofbestendigheid ook mee rekenen? Het zou me in alle gevallen niks verbazen als de gesprekskwaliteit (zowel microfoon als speaker) enigszins verslechterd is door de water- / stofbescherming. Heb je het niet nodig dan maakt het je telefoon wellicht ongewenst een beetje slechter, heb je het wel nodig of wil je het in ieder geval graag hebben dan is de iPhone voor die persoon een slechte all-rounder. Wil je bijvoorbeeld films kijken op je telefoon (ik in ieder geval niet), dan is de Z toch ook een klasse apart ten opzichte van de iPhone...

Het is net wat je definitie van all-round is... Ik bel bijvoorbeeld nauwelijks met mijn telefoon. Klinkt grappig, maar ik hoef nauwelijks te bellen omdat ik al tijd via chat in contact sta met de mensen die ik nodig heb.

De camera is daarnaast allemaal een beetje mierenneuken, de camera sensoren in de 4S, 5 en de S3 zijn volgens mij allemaal van Sony. Toch allemaal hoog gewaardeerd voor hun foto kwaliteiten. Lijkt me dan ook vooral de software van Sony die tekort schiet.

Ik vind echter zowel de Z als de iPhone 4S/5 te duur, ik houd het nog lekker een jaartje bij mijn Xperia S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:07
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:05:
[...]

Gespreks kwaliteit is dus minder dan de iPhone en de kwaliteit van de foto's plus batterij.

Zijn er wel een hoop.
Moet het nog zien met die batterij, ken zat mensen die met hun iPhone 5 de dag niet doorkomen :X dus zo geweldig is die batterij niet :N

Hier vraag ik me ook weer af hoe vaak de batterij van de Z al is gebruikt....

[ Voor 15% gewijzigd door B-Art op 17-02-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
B-Art schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:59:
[...]

Moet het nog zien met die batterij, ken zat mensen die met hun iPhone 5 de dag niet doorkomen :X dus zo geweldig is die batterij niet :N

Voor mij is dit de realiteit na alle reviews en gathering op een hoop te hebben geveegd zonder het zelf te hebben ervaren:

min. 4 uur screen on - brightness 100% en alle hardware en bekende apps aan.
of
min. 1 dag + 3 uur stand-by met stamina nog 'niet' actief dus bekende apps als background processen.

_/-\o_

Ik ben een HTC sensation (2x) gewend en vind dit positief c.q zeer werkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door johnhere op 17-02-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
B-Art schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:59:
[...]

Maar goed ik ken dan ook weer zat mensen die met geen een Smartphone de dag doorkomen.
Ik ken ook iemand die een Polo diesel en die maar 350km op een tank doet, zo is er voor alle Gebruiks dingen wel iemand te vinden die een slechtere ervaring heeft, vast ook bij de Z straks.

Er is altijd wel wat van de iPhone te zeggen, voor mij is de iPhone totaal niet interessant meer vanwegen iOS maar voor de normale consument is het wel een prachtig ding om de bekende redenen. Voor tweakers is dat verhaal alleen heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Donstil schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:58:
[...]

Maar goed ik ken dan ook weer zat mensen die met geen een Smartphone de dag doorkomen.
Ik ken ook iemand die een Polo diesel en die maar 350km op een tank doet, zo is er voor alle Gebruiks dingen wel iemand te vinden die een slechtere ervaring heeft, vast ook bij de Z straks.

Er is altijd wel wat van de iPhone te zeggen, voor mij is de iPhone totaal niet interessant meer vanwegen iOS maar voor de normale consument is het wel een prachtig ding om de bekende redenen. Voor tweakers is dat verhaal alleen heel anders.
Precies, ik bedoelde ook alleen maar dat alwaysleft weer voorbarige conclusies aan het trekken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:05:
[...]

Zijn er wel een hoop.
Wanneer had Sony jouw lunchgeld dan gestolen?

On topic, Ik ga zeker de telefoon eerst uitgebreid proberen voordat ik er over ga nadenken om deze aan te schaffen... Ik vind het jammer dat de BB Z10 zo een faal van een accuduur heeft, anders was die zowiezo mijn next phone geworden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rctworld schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:57:
[...]

Het zou me in alle gevallen niks verbazen als de gesprekskwaliteit (zowel microfoon als speaker) enigszins verslechterd is door de water- / stofbescherming.
Dat zal het zeker enigzins doen, staat ook in een aantal reviews. Voor mij meer dan waard ;), aan de andere kant, de chip.de review zegt dat de geluidskwaliteit meer dan prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoveel mensen, zoveel wensen én zoveel meningen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Eindelijk! De eerste echte grote, ga nu lezen, batterijduur zal wel weer later toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
ormagon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:17:
[...]

Eindelijk! De eerste echte grote, ga nu lezen, batterijduur zal wel weer later toegevoegd worden.
Ze hebben in ieder geval niks extra's gedaan aan schermtesten, nog altijd alleen 100% brightness waar een slechte contrastscore was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ormagon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:17:
[...]

Ja, ze blijven bij hun standpunt over het scherm. Minder positieve review dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:22:
[...]

Ja, ze blijven bij hun standpunt over het scherm. Minder positieve review dan gedacht.
Serieus, je loopt nu al een week over de Z te klagen. Wat doe je hier nog?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn mening geven, wat voor zo ver ik weet gewoon allemaal mag :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

CLB schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:27:
Het mag, maar een week geleden was al duidelijk dat hij niet voor een Z zou gaan en sindsdien in 90% alleen maar klaag posts. Verklaart ook de alwaysleft want er is nooit iets "right"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
CLB schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:27:
Dat zal wel, maar beter belt ie een vriend om effe tegen te zeiken, hoeft ie niet allemaal mensen die ie niet kent ermee lastig te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Aangezien ze zeggen dat hij op 4.1.1 draait zou het best wel eens kunnen dat ze bij GSMArena een oude build hebben. Die van mij heeft al netjes 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hij is gewoon heel kritisch / sceptisch. Je kunt je mening daarover hebben en dat is ook prima. Er moet in elk geval ook een tegengeluid gehoord kunnen worden.

Ik hoop dat de MM toch nog iets kan betekenen. (Zie leveringentopic) Dan kan ik tenminste een telefoon kopen, waarbij ik in elk geval een "jeeeee!"-gevoel krijg.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jorgen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:38:
Hij is gewoon heel kritisch / sceptisch. Je kunt je mening daarover hebben en dat is ook prima. Er moet in elk geval ook een tegengeluid gehoord kunnen worden.

Ik hoop dat de MM toch nog iets kan betekenen. (Zie leveringentopic) Dan kan ik tenminste een telefoon kopen, waarbij ik in elk geval een "jeeeee!"-gevoel krijg.
Kritisch is wat anders dan 12x meldrn dat t scherm slecht is.

Wie kan mij uitleggen hoe de combinatie van de grafiek en de tabel eronder zich verhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
In de grafiek meten ze het contrast bij direct zonlicht, in de tabel staan de waardes die worden bepaald aan de hand van minimale en maximale helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AmbroosV schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:37:
Aangezien ze zeggen dat hij op 4.1.1 draait zou het best wel eens kunnen dat ze bij GSMArena een oude build hebben. Die van mij heeft al netjes 4.1.2.
Jij lult echt alles positief wat niet positief te praten is. Schermkwaliteit heeft naar mijn weten niks met een Android versie te maken beste kerel. Gsmarena staat bekend als beste review site samen met Anandtech. Hun hebben hele degelijke uitgebreide meettesten. Het scherm is gewoon niet de top die werd verwacht en de concurrentie is Sony voor qua schermkwaliteit als ik GSMarena mag geloven.

En dan zou het kunnen dat het een prototype is, domme zet dan van Sony om een prototype aan GSMarena te geven voor review niet waar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
Batterij is niet getest in die gsmarena review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Komt nog, beter lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Alwaysleft, het issue is niet dat je kritisch bent maar dat je over en over jezelf herhaalt. We weten t wel. Koop een tc of samung, voor mijn part een iphone, maar dat je t scherm, de camera en de gesprekskwaliteit niet goed genoeg vind adhv reviews weten we wel

Die 50% brightness, dat doen ze absoluut en niet op niitswaarde toch?

[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 17-02-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffff Alwaysleft....Jij kan het hoor....je kritiek kennen we nu al meer dan genoeg! Ga andere mensen op de zenuwen werken...Als dit je ding toch niet is verspeel dan je tijd niet om het negatieve voor jouw hier telkens te komen vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
418O2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:57:
Alwaysleft, het issue is niet dat je kritisch bent maar dat je over en over jezelf herhaalt. We weten t wel
Ow nee hoor. Jullie hebben het over het ow zo geweldige scherm enz enz. Feiten zijn dus anders als ik GSMarena mag geloven. Ik hou jullie een spiegel voor, jullie lijken wel door fanboyisme dingen niet meer te zien. Ik kijk er gewoon objectief naar. Dit zal ook een van mijn laatste posten zijn in dit topic. Blijkbaar wordt mensen een spiegel voor houden niet meer echt op prijs gesteld anno 2013. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm is dus waarschijnlijk slechter dan de S4 en M7.

Camera is van minder niveau dan S3 en dus ook S4 waarschijnlijk. Camera van de M7 blijft een hekel punt aangezien het HTC blijft.

Bij mij valt en staat mijn keuze met het design van de S4. Als Samsung weer richting de S2 gaat qua design (lijkt me sterk) dan wordt het een moeilijke keuze. M7 of S3 design spreken me niet aan. Zal dus wel deze Z gaan worden :), helemaal omdat de development support mij ook aanspreekt (wat me een jaar langer op de Arc heeft weten te houden).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Maar waarom nog steeds geen test op 50% brightness... of zouden ze helemaal wachten met die beeldschermtests tot ze de nieuwe z binnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Laatst online: 16-07-2024
Camera van minder niveau dan S3? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:49:
[...]

Jij lult echt alles positief wat niet positief te praten is. Schermkwaliteit heeft naar mijn weten niks met een Android versie te maken beste kerel. Gsmarena staat bekend als beste review site samen met Anandtech. Hun hebben hele degelijke uitgebreide meettesten. Het scherm is gewoon niet de top die werd verwacht en de concurrentie is Sony voor qua schermkwaliteit als ik GSMarena mag geloven.

En dan zou het kunnen dat het een prototype is, domme zet dan van Sony om een prototype aan GSMarena te geven voor review niet waar?!
Euhm, het was gewoon maar een opmerking en vooral dan ivm de benchmarks (die niet willen laden hier, weet niet waarom).

Het scherm van de Xperia Z is qua contrast inderdaad niet zo goed als de schermen van de competitie, nee, maar naar mijn mening wil dat niet zeggen dat het scherm allround minder goed is. Één contrasttest op volle helderheid is niet bepalend voor de algemene kwaliteit.

En bij GSMarena hebben ze geen prototype maar een productietoestel. Kan je zien aan de codes op de onderkant (als je weet wat ze willen zeggen toch).

Alwaysleft, ik wil graag eens uitnodigen om tot Antwerpen te komen (dichtst bij Nederland dat voor mij haalbaar is) om je het scherm te laten zien. Je mag zo veel vergelijkingsmateriaal meebrengen als je wil. Uiteindelijk is het een scherm waar je met je ogen naar kijkt, niet met een contrastmetingstool.

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 17-02-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Gronkjaer schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:02:
Als ik de comparison tool van GSMArena gebruik dan is de videocamera zeker minder en de foto's hebben ook minder detail en zijn fletser. Ik ben geen expert maar zo komt het op mij over en dat is dus het belangrijkste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
J.Gronkjaer schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:02:
Volgens gsmarena gelijk waardig niveau aan de 8 Megapixel smartphones dus niet beter of niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vlemert schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:01:
Maar waarom nog steeds geen test op 50% brightness... of zouden ze helemaal wachten met die beeldschermtests tot ze de nieuwe z binnen krijgen?
Er staat toch een 50% test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Volgens gsmarena gelijk waardig niveau aan de 8 Megapixel smartphones dus niet beter of niet slechter.
Misschien bij optimale belichting maar zodra de licht omstandigheden lastiger worden wint de camera van de Z het met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
418O2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Er staat toch een 50% test?
Bij de Xperia Z staat er gewoon een "-" bij de 50% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Gronkjaer schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:06:
[...]

Misschien bij optimale belichting maar zodra de licht omstandigheden lastiger worden wint de camera van de Z het met gemak.
Dat is niet wat ik zie bij low light in hun tool. Voor mij maakt het niet uit want komende van de Arc was ik al tevreden over de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:01:
[...]

Ow nee hoor. Jullie hebben het over het ow zo geweldige scherm enz enz. Feiten zijn dus anders als ik GSMarena mag geloven. Ik hou jullie een spiegel voor, jullie lijken wel door fanboyisme dingen niet meer te zien. Ik kijk er gewoon objectief naar. Dit zal ook een van mijn laatste posten zijn in dit topic. Blijkbaar wordt mensen een spiegel voor houden niet meer echt op prijs gesteld anno 2013. Jammer.
Ik ben zelf ook redelijk kritisch in dit topic (voornamelijk aangaande de screenprotector/scherm zonder oleophobic coating en de batterijduur), en denk dat dit ook belangrijk is om te blijven. Maar het is ook belangrijk om kritisch de andere kant op te kijken. Zo is al vaker gebleken dat het scherm van de Xperia Z het voornamelijk goed doet rond de 50%, en dat is een helderheid die prima is voor binnen situaties en bewolkt weer (meestal dus in Nederland). Het is zonde dat ze die test niet even op 50% hebben uitgevoerd, terwijl het zo weinig extra moeite is. Ben dan ook erg benieuwd naar de resultaten van Tweakers op 200 nits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:09:
[...]

Dat is niet wat ik zie bij low light in hun tool. Voor mij maakt het niet uit want komende van de Arc was ik al tevreden over de camera.
Vind het verschil nogal groot, kijk bijvoorbeeld eens naar dat bordje met Exit erop en de lampjes op het reuzenrad. En dan voornamelijk in vergelijking met de SIII.

Ook: YouTube: Night imaging capabilities of Xperia Z shown off against Galaxy Note 2 and Nexus 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de Bravia engine eigenlijk bij third party picture viewers zoals quickpic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bacara schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:07:
[...]

Bij de Xperia Z staat er gewoon een "-" bij de 50% 8)7
Correct, ik keek verkeerd. Dat is wel dom, want je gebruikt t scherm noooit op 100% (ik kom zelf nooit voorbij 30% op mijn s3)

Dus die test zegt idd niets. Dat is alleen te vergelijk op gebruikswaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Jongens, rustig aan. De uiteenlopende meningen over het scherm kunnen ook betekenen dat het ene scherm beter is dan het andere. Grote verschillen mogen natuurlijk eigenlijk niet voorkomen, maar het is niet ongewoon in de LCD-industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:13:
Werkt de Bravia engine eigenlijk bij third party picture viewers zoals quickpic?
Nope. Voor afbeeldingen alleen in de Album-app, voor video bij alle apps die de hardwaredecoder gebruiken (Films, YouTube, HTML5, MX Player en consoorten met HW/HW+-decoders, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Sander-B schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:14:
Jongens, rustig aan. De uiteenlopende meningen over het scherm kunnen ook betekenen dat het ene scherm beter is dan het andere. Grote verschillen mogen natuurlijk eigenlijk niet voorkomen, maar het is niet ongewoon in de LCD-industrie.
Dus dan hebben de iPhones en Samsungs van deze wereld geluk omdat ze toevallig wel een goed scherm hebben, jij maakt mijn dag met deze rare beredenering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het scherm denk ik dat het aan 50% helderheid inderdaad in onze regio meer dan goed zal zijn. En kijk ook meestal naar men scherm recht ervoor en dan denk ik niet dat de Z onder doet voor andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het scherm in de Xperia Z is e-IPS (of iets dat in de buurt komt), dat kan misschien een paar dingen verklaren. De uitleg van TFTCentral:
During 2009 LG.Display began to develop a new generation of e-IPS panels which is a sub-category of H-IPS. They simplifed the subpixel structure in comparison with H-IPS (similar to cPVA vs S-PVA) and increased the transparency of the matrix. In doing so, they have managed to reduce production costs significantly, aiming to compete with the low cost TN Film panels and Samsung's new cPVA generation. Because transparency is increased, they are able to reduce backlight intensity as you need less light to achieve the same luminance now. This helps keep costs down significantly compared with S-IPS.

The main drawback of e-IPS in comparison with S-IPS is that the viewing angles are smaller. When you take a look at an e-IPS matrix from a side, the image will lose its contrast as black turns into gray. On the other hand, there is no tonal shift (as with TN and cPVA matrixes) and the viewing angles, especially vertical ones, are still much larger than with TN. By the way, the contrast drop occurring when the screen is viewed from a side can be compensated by means of special correcting film (A-TW polarizer), but as e-IPS matrices are meant for midrange monitors and this film costs money, most products come without it. Some are actually 6-bit + AFRC modules in fact (as opposed to true 8-bit) which might explain how the costs are kept very low in some cases.

Although it's unknown what the "e" stands for here, it's likely that it means "economic" or similar, since these new panels are all about trying to keep production and retail costs low. With lower retail costs there is of course an added risk of inter panel variance, which may lead to some quality control issues in some models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:16:
[...]

Dus dan hebben de iPhones en Samsungs van deze wereld geluk omdat ze toevallig wel een goed scherm hebben, jij maakt mijn dag met deze rare beredenering. :)
Dat zou betekenen dat de kwaliteitscontrole bij Apple en Samsung een stuk beter is.
Het toestel is nog niet eens op de markt, dus echte conclusies kunnen nog niet getrokken worden. Rustig afwachten tot het toestel in de winkel is en voor jezelf bekijken of het scherm goed genoeg is of niet.

Die zwartwaarde die in de GSMarena review naar boven komt zou voor mij wel een afknapper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
De Z heeft trouwens wel een hele goede audio output, top!!

The Sony Xperia Z performed pretty well in the first part of our traditional audio quality test. The smartphone got very good scores all over and garnished them with average volume levels, making up for one of the good performances we have seen.

There's some degradation when you plug in a pair of headphones, but things certainly aren't too bad. The stereo crosstalk rises and some distortion creeps in. Volume levels remain about the same, though, which is not a common sight among smartphones. A solid overall performance, which should please anyone but those after very high volume levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Gronkjaer schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:13:
[...]

Vind het verschil nogal groot, kijk bijvoorbeeld eens naar dat bordje met Exit erop en de lampjes op het reuzenrad. En dan voornamelijk in vergelijking met de SIII.

Ook: YouTube: Night imaging capabilities of Xperia Z shown off against Galaxy Note 2 and Nexus 4
Ik ken de video inderdaad maar vertrouw meer GSMArena dan een youtube video. Maarja, uiteindelijk is iedereen cijfertjes en pixels aan het vergelijken terwijl je geen of weinig verschil zult merken met andere high-end telefoons in real-life. Feit is dat Sony eindelijk een echt high-end device heeft uitgebracht dat straks in hetzelfde rijtje als de topmodellen van HTC en Samsung genoemd kan worden. Design (en nu ook kwaliteit) blijf ik mooier vinden bij Sony (Ericsson) dus dat gaat het belangrijkste zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 09-09 20:08
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:16:
[...]

Aan de kwaliteit van het scherm van iPhone komt de Xperia Z naar mijn mening niet, maar bij 50% helderheid ligt het er niet ver van. Het contrast van de iPhone blijft hoger, maar is bij de Z bij die instelling gewoon goed (zoals ik al bij mijn impressie aanhaalde). Daarbij komt nog dat ik de kleuren van de Z erg natuurlijk vind, wat van de onrealistische kleuren van de S3 niet gezegd kan worden. En natuurlijk scoort een amoled-scherm beter bij synthetische benchmarks. Jij insinueert dat het scherm van de XZ slecht is, maar ik zou toch even wachten tot je het met je eigen ogen gezien hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vind het wel knullig dat er een dergelijk verschil lijkt te zijn in de schermen, als je 600+ uitgeeft aan een gsm wil je gewoon dat je binnen de normen van dat toestel altijd het beste scherm hebt, niet dat je bij de mogelijk verkeerde zending zit.

Moet je na een paar dagen weer terug naar de winkel, die zien het dan vervolgens niet enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man, dit is een goed scherm...ga in de winkel kijken als hij er is en dan zal je wel meer dan tevreden zijn...Altijd maar zoeken om iets te kunnen vinden wat niet goed zou zijn. Voor 99% van de kopers zal het scherm niet het belangrijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
ach die hele scherm discussie gaat nergens over. kijk eens bij de discussie die er was over het pentile scherm van de s3, en toch is het een geweldig succes. dus de kans is groot dat het bij de z ook niemand behalve wat tweakers iets van problemen geeft.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:33:
Man man, dit is een goed scherm...ga in de winkel kijken als hij er is en dan zal je wel meer dan tevreden zijn...Altijd maar zoeken om iets te kunnen vinden wat niet goed zou zijn. Voor 99% van de kopers zal het scherm niet het belangrijkste zijn.
Nuja, het contrastverschil op 100% is wel heel erg groot, 700 voor de Xperia Z tegenover 1400 voor de One X! Dat verschil is enorm. Ik denk dat het aan het paneel ligt en dat het op 50% een stuk beter is, het kan ook zijn dat GSMarena met een pre-productiemodel te maken heeft. Maar 700 is gewoon een erg matige contrastratio voor een topmodel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:19:
Het scherm in de Xperia Z is e-IPS (of iets dat in de buurt komt), dat kan misschien een paar dingen verklaren. De uitleg van TFTCentral:

[...]
Misschien een idee om die uitleg in de TS te stoppen, verwacht dat meer mensen vragen blijven hebben over het scherm wanneer ze alleen TFT zien staan op de spec-sheets.
Mits de uitleg van TFTCentral geldt voor de Xperia Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Ze hebben het over de hoeveelheid ruis, contrast en dynamic range bij ideale belichting. En een sensor van 13mp zou meer ruis moeten hebben dan een van 8mp op voorwaarde dat ze dezelfde technologie gebruiken. Het feit dat sony met een 13mp sensor dezelfde hoeveelheid ruis, contrast en dynamic range kan aanbieden is dus een prestatie op zich, wat ze bij gsmarena ook vermelden. Daarnaast heb je het voordeel van een hogere resolutie.
Wat ze niet hebben getest is de prestaties van de camera bij low light, wat echt spijtig is want dat is het grote voordeel van deze sensor. Er is een youtube clipje waarin duidelijk te zien is dat de exmor rs superieur is bij low light.
Wat ze ook niet hebben getest is het contrast bij 50% helderheid, wat een stuk beter is.

Dus om samen te vatten :
pluspunten van xperia z
  • waterdicht en stofdicht
  • zeer goede camera
  • scherp display met mooie kleuren dat in zonlicht goed leesbaar is
  • duurzaam en mooi design
  • goede software met geweldige features
minpunten van xperia z
  • contrast en kijkhoeken van het display niet het beste
Enkel de lumia zou misschien in low light nog (een beetje) beter presteren. Voor mij zijn de kijkhoeken van geen belang, ik bekijk het scherm niet vanuit extreme hoeken (wie wel?). Het contrast is misschien wel spijtig, maar zo slecht is het niet dus ik kan er mee leven. Daarbij zijn de kleuren natuurlijker dan amoled en de scherpte zowiezo beter dan pentile amoled.

Ik kan mij niet inbeelden dat de HTC m7 iets beter kan aanbieden. De galaxy s4 zal waarschijnlijk als enige voordeel een snellere soc kunnen aanbieden. Maar de snapdragon S4 is al meer dan snel genoeg, zelfs de dualcore versie is al snel genoeg. Tegen dat er software uitkomt die daar gebruik van maakt is de Snapdragon s4 en de exynos octa waarschijnlijk al voorbijgestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:36:
[...]

Nuja, het contrastverschil op 100% is wel heel erg groot, 700 voor de Xperia Z tegenover 1400 voor de One X! Dat verschil is enorm. Ik denk dat het aan het paneel ligt en dat het op 50% een stuk beter is, het kan ook zijn dat GSMarena met een pre-productiemodel te maken heeft. Maar 700 is gewoon een erg matige contrastratio voor een topmodel tegenwoordig.
Ga er maar vanuit dat het scherm zo is. Het zou wel erg amateuristisch van Sony zijn als ze pre-productie modellen met andere specs voor review gaan vrijgeven. Hetzelfde geldt voor een variatie in kwaliteit.

De meesten zullen nooit inderdaad boven de 50% uitkomen, ook vanwege de batterij. Sony heeft altijd mooie schermen gehad dus dit zal ook wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:50
Maar wat zal dan de reden zijn voor gsmarena om het scherm nog steeds niet te testen op 50% helderheid?? Terwijl de waardes bij die helderheid waarschijnlijk gewoon top zijn. Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

cordonbleu schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:50:
Maar wat zal dan de reden zijn voor gsmarena om het scherm nog steeds niet te testen op 50% helderheid?? Terwijl de waardes bij die helderheid waarschijnlijk gewoon top zijn. Ik snap het niet.
Ik heb het ding toch al besteld en hij gaat er gewoon komen, is puur duimen dat de batterij en het scherm zo goed mogelijk uitpakken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:33:
Niet het belangrijkste? Kom op zeg dat is toch gewoon goed praten, een mobieltje van tegenwoordig is alleen nog maar scherm, alles gaat via het scherm, er zitten niet eens meer fysieke knoppen op de voorkant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Donstil schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Niet het belangrijkste? Kom op zeg dat is toch gewoon goed praten, een mobieltje van tegenwoordig is alleen nog maar scherm, alles gaat via het scherm, er zitten niet eens meer fysieke knoppen op de voorkant 8)7
Ik weet zeker dat t scherm op praktische helderheid prima presteert
Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.