[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ooh dat denk ik ook hoor. Toestel komt er hier ook gewoon.

Maar sommige hier betichten iemand van "te kritisch commentaar" terwijl andere elk minpuntje weg proberen te moffelen.

Ik kan met 50% helderheid leven want in normale omstandigheden kom je niet hoger maar ik vind ook dat je van toestellen in deze prijsklasse eigenlijk moet verwachten dat het over het hele bereik top is.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 17-02-2013 23:00 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is in normaal gebruik zekers meer dan goed...Wat andere ervan vinden...Koop hem niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:00:
Het scherm is in normaal gebruik zekers meer dan goed...Wat andere ervan vinden...Koop hem niet!!!
Ik vond hem in geen van de videos flets overkomen eigenlijk.

Maarja, ik ben ook tevreden met het overstuurde pentilescherm van mijn s3 dus ik ben niet de maatstaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die pestile techniek is ook echt een stap achteruit, ik snap niet dat mensen daar zo mee weglopen. De HTC One X (van dezelfde periode) heeft een veel mooier en duidelijk scherper scherm. Toch loopt iedereen met die Samsung weg.

Ik ben ook echt benieuwd of Samsung een 1080p scherm gaat leveren zonder Pentile techniek op de S4. Als je het nieuws een beetje volgt kan dat haast niet, die techniek is nog niet klaar voor massa productie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Om maar even een ander onderwerp aan te halen dan het scherm, de scherpte van de videotest valt me behoorlijk tegen.

Als je hier de ISO chart van de Z bekijkt en die zet je naast de charts van de Galaxy S3 en de iPhone 5, dan komt de Xperia Z toch wel heel erg onscherp uit de test.

Andere samples bij voldoende kunstlicht:
Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Matig kunstlicht:
Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Zo te zien is, net als bij de foto's, de noisereduction te sterk aanwezig en gaan veel details verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:23:
Die pestile techniek is ook echt een stap achteruit, ik snap niet dat mensen daar zo mee weglopen. De HTC One X (van dezelfde periode) heeft een veel mooier en duidelijk scherper scherm. Toch loopt iedereen met die Samsung weg.

Ik ben ook echt benieuwd of Samsung een 1080p scherm gaat leveren zonder Pentile techniek op de S4. Als je het nieuws een beetje volgt kan dat haast niet, die techniek is nog niet klaar voor massa productie dacht ik.
Weglopen? Ik zei dat ik tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
418O2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat hij bedoelde dat hij veel verkocht wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sander-B schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:29:
Om maar even een ander onderwerp aan te halen dan het scherm, de scherpte van de videotest valt me behoorlijk tegen.

Als je hier de ISO chart van de Z bekijkt en die zet je naast de charts van de Galaxy S3 en de iPhone 5, dan komt de Xperia Z toch wel heel erg onscherp uit de test.

Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Matig kunstlicht:
Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Zo te zien is, net als bij de foto's, de noisereduction te sterk aanwezig en gaan veel details verloren.
Goede post, schrikbarend hoeveel detail er verloren gaat bij zoiets simpels om te fotograferen. De S3 en de 5 winnen met gemak. Dankje voor je post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bacara schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:46:
[...]

Ik denk dat hij bedoelde dat hij veel verkocht wordt..
Je koopt een totaalplaatje he. Ik kocht de s3 om de snelheid. Zou nooit een htc kopen omdat ik ze meestal lelikk vind en helemaal niets met t merk heb.

Inmiddels ook niet meer met samsung trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:57:
[...]

Goede post, schrikbarend hoeveel detail er verloren gaat bij zoiets simpels om te fotograferen. De S3 en de 5 winnen met gemak. Dankje voor je post ;)
Echt geweldig om te zien hoe snel jij negatief nieuws als feit beschouwd en alle positieve verhalen meteen afkraakt. Wat een heerlijke negatieve sfeer breng jij in dit topic, naar mijn mening erg storend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:45:
[...]

Mensen in het algemeen. Gebruikers van de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
alwaysleft schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:57:
[...]

Het is een videotest, geen fototest. Bij de fototest komt de Xperia Z gelukkig wel goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSMArena: '13MP camera hardly any better than some competitors' 8MP units'.

:(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:06:
[...]

Mensen in het algemeen. Gebruikers van de S3.
Achja. Als ik zie dat mensen een foto met een macrolens van een gmailicoontje gaan maken dan kan ik alleen maar lachen. Ik zie, laat staan stoor, die dingen in mijn reallife gebruik niets eens.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:11:
GSMArena: '13MP camera hardly any better than some competitors' 8MP units'.

Ik begin nu voor het eerst te twijfelen over de aankoop van deze telefoon..
Op een gegeven moment bereik je de grens van een lens natuurkundig gezien gewoon. Je kan geen hele dunne telefoon maken met veel betere cameras dan de goede 8mp cameras die er nu zijn

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 18-02-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Matig kunstlicht:
Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Dat bevestigt helaas wat ik al eerder dacht te zien in video-opnames.. scherpte is gewoon minder. Toch wel een smet op zo'n mooi toestel.

Zou dat ook met de bitrate te maken kunnen hebben? 16 MBit voor full HD is niet echt de beste kwaliteit. En zo ja, kan een 3rd party camera app dat oplossen of zit het in de firmware ingebakken? Ik heb m'n S3 al aan m'n verloofde beloofd, dus hoop dat dit punt nog verbeterd kan worden :+

Wbt. scherm heb ik er vertrouwen in dat dat allemaal wel meevalt. Ik zal het diepe zwart van de S3 wel een beetje missen in het begin, maar daar ben ik zo overheen - in de praktijk heb ik meer aan een helder beeld bij fel zonlicht. En foto's lijken ongeveer gelijkwaardig, zelfs beter in sommige omstandigheden, dus dat zie ik ook optimistisch tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Ambroos, kun je wat vertellen over de output van de speaker (om te bellen)? Volgens GSMArena produceert deze niet veel geluid (60 decibel).
Ik weet nog van mijn X10 dat daar het geluid enorm zacht was, bij de S is het prima (zou nog iets harder mogen van mij), maar hoe zit het bij de Z?

Toch een essentieel puntje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Zou me niet verbazen als ze de speaker aan hebben moeten passen om hem waterdicht te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
chevchelios schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:17:
Ambroos, kun je wat vertellen over de output van de speaker (om te bellen)? Volgens GSMArena produceert deze niet veel geluid (60 decibel).
Ik weet nog van mijn X10 dat daar het geluid enorm zacht was, bij de S is het prima (zou nog iets harder mogen van mij), maar hoe zit het bij de Z?

Toch een essentieel puntje lijkt me.
Als je het hebt over de 'earphone' (om te bellen zonder je omstaanders lastig te vallen): daar is niets mis mee. Misschien ietsje, ietsje stiller dan mijn Xperia S maar het verschil is te verwaarlozen.

De speaker (het ding waarmee je iedereen op de bus mateloos kan irriteren met je muziek) is okay. Iets stiller dan de Xperia S en waarschijnlijk de meeste competitie, maar nog steeds genoeg om zowel mij als mijn overbuur op de gang wakker te maken 's morgens. Klinkt ook best goed, minder vervorming bij hoge volumes dan de Xperia S. Het lagere volume ligt daar waarschijnlijk aan het formaat (speaker zit aan de zijkant) en het waterproofen.

Met zo veel posts elke twee minuten kom ik echt niet verder met mijn schoolwerk vanavond :P

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 18-02-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent dit dat ik de Z gewoon kan aansluiten op de hdmi poort van mijn sony tv die ik in 2006 heb gekocht? En zo ja welke kabel heb ik dan nodig? ( ik ben nou eenmaal niet in de financiële gelegenheid om een tv aan te schaffen waarop ik de throw functie kan toepassen... :/ )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Qua scherm, ik heb hier een poosje geleden een filmpje gepost van een pool die het pro functie exemplaar filmpten dat is echt prima. Er blijkt wel degelijk verschil te zitten tussen review en geval exemplaren.

Qua camera: Het is de eerste telefoon met deze sensor, wat firmware iteraties later is die waarschijnlijk een stuk beter en hopelijk schroeft Sony de compressie wat omlaag. Daarnaast heeft de 13 MP zowel voordeel als nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:13:
[...]
Zou dat ook met de bitrate te maken kunnen hebben? 16 MBit voor full HD is niet echt de beste kwaliteit. En zo ja, kan een 3rd party camera app dat oplossen of zit het in de firmware ingebakken?
De S3 schiet standaard ook 16 MBit, heb ik net getest. Gelukkig wel een app gevonden waarmee je in hogere bitrates kunt schieten (werkt in ieder geval bij de S3 zonder te rooten, hopelijk ook bij de Z):
Google Play: lgCamera

Maar goed, als de bitrate hetzelfde is moet het verschil in kwaliteit ergens anders door veroorzaakt worden. Mogelijk hadden ze video stabilization geactiveerd bij de Z en niet bij de S3?

En zoals al vermeld draaiden ze op 4.1.1 ipv 4.1.2, het kan best zijn dat met die upgrade ook de firmware drivers voor de camera al verbeterd zijn. Laten we het hopen.

Ik zou graag zien dat ik de rest van 2013 met 1 toestel doorkom en niet in de verleiding raak door een S4 of (als alle goden met ons zijn) een nieuwe Moto QWERTY die daadwerkelijk leverbaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Cyleo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:24:
Qua scherm, ik heb hier een poosje geleden een filmpje gepost van een pool die het pro functie exemplaar filmpten dat is echt prima. Er blijkt wel degelijk verschil te zitten tussen review en geval exemplaren.

Qua camera: Het is de eerste telefoon met deze sensor, wat firmware iteraties later is die waarschijnlijk een stuk beter en hopelijk schroeft Sony de compressie wat omlaag. Daarnaast heeft de 13 MP zowel voordeel als nadelen.
Die rs is in principe toch een opvolger van de r? Lijkt me dat die beter zou moeten presteren dan

Wat ik niet snap is dat sony de reviews niet louter laat doen met toestellen met dezelfde hard en software als de consumentenversie. De wisselende reviewresultaten zijn niet echt handig, marketingsgewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
418O2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:36:
[...]

Die rs is in principe toch een opvolger van de r? Lijkt me dat die beter zou moeten presteren dan

Wat ik niet snap is dat sony de reviews niet louter laat doen met toestellen met dezelfde hard en software als de consumentensoftware. De wisselende reviewresultaten zijn niet echt handig, marketingsgewijs
Exact, waarom doet Sony niet hun finale product aan reviewers geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
alwaysleft schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:38:
[...]

Exact, waarom doet Sony niet hun finale product aan reviewers geven?
Waarom is niet lastig te raden: een buzz creeeren, maar t pakt nu wat verkeerd uit waardoor ik me kan voorstellen dat twijfelaars afhaken.

Hoewel ik me afvraag hoeveel mensen reviews lezen voor ze een telefoon kopen. Volgens mij is dat percentage heel klein, helemaal in nl. Volgens mij gaan mensen hier eerder mee met de praatjes van de verkoper. Dus dan is een foede provisie bieden t enige dat je kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
418O2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:36:
Wat ik niet snap is dat sony de reviews niet louter laat doen met toestellen met dezelfde hard en software als de consumentensoftware. De wisselende reviewresultaten zijn niet echt handig, marketingsgewijs
Alle reviews die ik al heb gezien (behalve de eerste van mobile-review.ru oid) zijn gedaan met productiehardware. Als je andere dingen leest op XDA vergissen ze zich daar. Hoe zie je dat? Aan de onderkant staat een productiedatum (in YYWW) en een hardwarerevisie. Alle reviews die ik heb gezien (waar de gegevens zichtbaar zijn) zijn 13W04 (21 - 27 jan) en AAB. Net zoals mijn toestel. En dat zijn allemaal retail samples voor zover ik weet. Helemaal zeker zullen we natuurlijk pas zijn bij de release zelf, maar aangezien ze in Japan al gewoon te koop zijn ben ik er vrij zeker van dat 13W04 AAB vrijwel gelijk is aan de retailtoestellen. (Later worden er wel meer aanpassingen gedaan. Ik denk dat de Xperia S ondertussen aan ACAE zit, die van mij is AAAB.)

De verschillende resultaten hebben veelal te maken met foute instellingen of minder uitgebreide testen. Er kan op de Xperia Z véél aangepast worden, hier en daar wat meer dan op andere Androids. Ik heb bijvoorbeeld nog geen enkele telefoon in m'n handen gehad waarbij je een soort equalizer hebt voor je gewone oproepen. Als je je beoordeling van het scherm baseert op de standaardwallpaper (en de achtergrond van de softkeys/meldingsbalk) kan het inderdaad wel dat je het gevoel hebt dat de zwartwaardes eerder grijswaardes zijn (hoewel dat niet zo is).

Volgens mij ligt de waarheid ergens in het midden. De verwachtingen staan/stonden erg hoog. Iedereen verwachtte een revolutie maar het is eerder een evolutie (van de vorige Xperia's).

Het scherm is goed maar qua contrast niet bij de absolute top. Kleurverzadiging is tot nu toe alleen maar op het zicht vergeleken en dat is (naar mijn mening) een kwestie van gewenning. Wanneer ik iemand z'n HTC One X vast heb vind ik de kleuren al te fel, bij een Galaxy S3 is alles gewoon fluoriscerend. Als je net van een HOX of S3 komt zal je eerst het omgekeerde voelen maar dat went wel. De camera doet het inderdaad minder op het gebied van scherpte op 100% zoom. Maar fair is fair, wie doet dat nu ooit met z'n telefoonfoto's. Naar mijn bescheiden ervaring is de belichting in veel gevallen een stuk beter. Je nachtfoto's zien er dan misschien niet zo goed uit als die van de concurrentie op 100%, ze zien er wel een stuk beter uit dan die van de concurrentie op je telefoon zelf, op Facebook, Twitter, ...

Ook goed om te weten is dat Sony veel goede updates doet. Ik heb nog nooit een Xperia gehad die zo 'af' voelde op de eerste softwarerelease (en het zou zelfs kunnen dat ik prereleasesoftware draai). Alle vorige exemplaren hadden een hoop bugs die er later allemaal uitgehaald zijn. Als ze blijven doordoen zoals andere jaren zullen er snel heel wat verbeteringen komen.

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 18-02-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Het enige nieuwe wat ik haal uit die Preview-zonder-P* is dat Sony het beste uit de WCD9310 hebben gehaald (met uitzondering van de frequency response). Kijken of ze ook nog met een volledige display en battery test doen. Verder hoop ik dat Sony luistert naar de huidige klachten en snel hun camera firmware update.

*(Omdat ze toch wel wat geld dachten te missen door al die andere revies maar snel hun Preview iets uitgebreid, sommige zinnetjes verwijzen zelfs nog naar dat de review nog moest komen. Zeer teleurstellend van GSMArena.)
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:23:
[...]

Betekent dit dat ik de Z gewoon kan aansluiten op de hdmi poort van mijn sony tv die ik in 2006 heb gekocht? En zo ja welke kabel heb ik dan nodig? ( ik ben nou eenmaal niet in de financiële gelegenheid om een tv aan te schaffen waarop ik de throw functie kan toepassen... :/ )
Je hebt een micro-USB naar HDMI kabel nodig, deze leveren vaak een female HDMI uitgang, dus dan heb je verder nog een gewone HDMI kabel nodig. Dit zal geen problemen leveren met je oude TV. (Het enige verschil met MHL televisies is dat deze laatsten ook de telefoon kunnen opladen via de HDMI poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:44:
[...]
Ook goed om te weten is dat Sony veel goede updates doet. Ik heb nog nooit een Xperia gehad die zo 'af' voelde op de eerste softwarerelease (en het zou zelfs kunnen dat ik prereleasesoftware draai). Alle vorige exemplaren hadden een hoop bugs die er later allemaal uitgehaald zijn. Als ze blijven doordoen zoals andere jaren zullen er snel heel wat verbeteringen komen.
Huh hoe bedoel je dat? Sony is toch juist altijd enorm laat met Android updates, als ze al komen?
Althans op het internet is er niemand echt positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:28:
[...]

Huh hoe bedoel je dat? Sony is toch juist altijd enorm laat met Android updates, als ze al komen?
Althans op het internet is er niemand echt positief over.
Android updates != updates. Sony doet ook veel updates van hun eigen software. Voor de Xperia S is er na de release van ICS nog een grote update geweest die de prestaties heel wat omhoog heeft gehaald. Daarna is er nog een update geweest die een toetsenbordprobleem met Chrome heeft opgelost. Dat soort kleine dingen doen ze bij Sony ook regelmatig, naast de Android-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:13:

[...]

Je hebt een micro-USB naar HDMI kabel nodig, deze leveren vaak een female HDMI uitgang, dus dan heb je verder nog een gewone HDMI kabel nodig. Dit zal geen problemen leveren met je oude TV. (Het enige verschil met MHL televisies is dat deze laatsten ook de telefoon kunnen opladen via de HDMI poort)
Dank... duidelijk..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48

Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Matig kunstlicht:
Xperia Z
Galaxy S3
iPhone 5

Als je inzoomt op de wieken van het molentje zie je dat bij de S3 de wiek feller "uitgesmeerd" is omdat de sluitertijd langer is dan op de xperia z. Dus moest de sluitertijd langer zijn van de Z zou de foto zelf helderder zijn en ook de wiek meer uitgesmeerd volgens mij.
Ik zie trouwens niet waar er detail verloren gaat? Als ik inzoom op tekst in de foto's, met de compare tool op gsmarena, dan kan ik die op zowel de s3, iphone 5 als de Z even goed lezen.
Ik denk dat hier de automatische settings gebruikt werden en dat dit geen beeld geeft van de low light capaciteiten.
Op youtube staat een vergelijking van de Z met de nexus 4 en galaxy note 2 waarbij ze 's nachts filmen. Daar had de xperia z duidelijk veel betere low light prestaties dan de competitie. En de note 2 heeft dacht ik dezelfde camera als de S3.
De camera heeft veel potentieel maar het lijkt eerder dat de software/driver nog wat verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:29:
[...]

Android updates != updates. Sony doet ook veel updates van hun eigen software. Voor de Xperia S is er na de release van ICS nog een grote update geweest die de prestaties heel wat omhoog heeft gehaald. Daarna is er nog een update geweest die een toetsenbordprobleem met Chrome heeft opgelost. Dat soort kleine dingen doen ze bij Sony ook regelmatig, naast de Android-updates.
Ooh op die manier, ja updaten van de Android software zijn ze niet echt geweldig in toch? Ik las iets over telefoons die nog een update zouden krijgen maar na een jaar nog niet geupgrade zijn en iets over een telefoon waar nog updates voor zouden komen maar dat is nooit gebeurd.

Laten we hopen dat het bij de Z beter zal gaan. Ze beloven nu snel een update naar 4.2 dus dat wordt de eerste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Updates van Android zelf gingen tot nu toe inderdaad ietsje trager, positief is dan wel weer dat ze veel toestellen updaten, ook de goedkopere reeksen. Het gaat de laatste tijd ook altijd wat beter en sneller. De vertraging komt er meestal omdat ze hun release voor Android-updates gelijk trekken met hun eigen updateplanning. In plaats van eerst oude versies te porten naar de nieuwe Android zorgen ze gewoon onmiddelijk dat de nieuwe versie werkt. Daardoor moeten ze soms wachten op nieuwe versies van eigen apps voor ze een update kunnen releasen, maar het zorgt er wel voor dat er een stuk minder dubbel werk gedaan hoeft te worden. Dat is ook de reden waarom oude toestellen 'nieuwe' software krijgen bij een Android-update. In plaats van alle apps van de Xperia T te porten naar Jelly Bean is het veel simpeler om er gewoon de apps van de Z op te zetten. Maar dan moeten die apps eerst af zijn, en daar heeft JB voor de T bijvoorbeeld vertraging opgelopen.

Xperia's hebben altijd al veel van de dingen die in nieuwe Android-releases komen aan boord. Android 4.2 bijvoorbeeld heeft nauwelijks wat nieuw dat interessant is voor Sony-smartphones. Miracast heeft Sony zelf al ingebouwd, lockscreen widgets gaan er waarschijnlijk niet komen op het lockscreen van Sony, gesture typing (Swypegedoe) heeft Sony al sinds 2.3. Wat is er dan nog, daydream (veredelde screensavers) en photo sphere. Eigenlijk erg weinig. Daarentegen is 4.2 wel weer een update die de nodige bugs en testing met zich meebrengt.

Eerlijk gezegd heb ik liever dat ze bij Sony wachten tot de release even stabiel is als hun 4.1 (die trouwens echt rock solid is). Of nog beter, gewoon 4.2 overslaan en alle reeds uitgebrachte toestellen op 4.1 brengen om dan onmiddelijk te kunnen beginnen aan de K-release (4.3 of 5.0) wanneer die beschikbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door AmbroosV op 18-02-2013 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoewel ik het zeker niet altijd eens ben met alwaysleft, waardeer ik wel zijn aanwezigheid hier, de negatieve kant mag ook wel eens (in zijn geval over-) belicht worden. houdt een mens met de voetjes aan de grond. ik ben ook zeker geen sony fanboy, integendeel, als nintendo-fanboy lag sony mij vroeger zelfs nooit :p ambroos vind ik dan wel objectieve en nuttige info geven, dus zijn oordeel vertrouw ik wel.

overall blijf ik er wel bij dat dit een prachtige telefoon wordt, ik verwacht niet dat samsung of htc tegenover dit iets wereldschokkends zullen toevoegen. laat staan apple :p dat eerstgenoemden mss marginaal betere schermen, cpu of camera gaan hebben (mss), weegt voor mij niet op tegen dit design.
nokia vind ik dan wel weer ook hele sterke dingen doen, maar persoonlijk ben ik niet zo weg van die windows mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met dr.Melle eens. alwaysleft maakt het voor anderen in dit topic lekker makkelijk, mits je kritisch leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Kritisch zijn is, nogmaals, prima. Je conclusies uit reviews trekken ook, maar dat hoef je echt niet over en over en over te herhalen. Als je geen xperia z wil, dan hoef je dat hier niet telkens te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de foto's op gsmarena bekijk ziet het er gewoon prima uit, erg goed zelfs voor een telefoon. De video vind ik ook heel erg mooi. Vergeleken met de comparison tool met de iphone5 of SIII is er alleen een klein verschil te zien, alleen van toepassing als je de foto op A4 wil uitprinten, en in die situaties heb ik dan zeer waarschijnlijk mijn dslr met prime lens mee :) Komende van een HTC Desire heeft de XZ gewoon een geweldige camera.
Ik ben heel benieuwd in hoeverre de XZ een succes gaat worden, misschien wordt het wel de nieuwe SIII waar straks iedereen mee loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:29

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

418O2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:03:
Kritisch zijn is, nogmaals, prima. Je conclusies uit reviews trekken ook, maar dat hoef je echt niet over en over en over te herhalen. Als je geen xperia z wil, dan hoef je dat hier niet telkens te melden
En jij loopt over en over op hem te zeiken, liever iemand die kritisch is en dit na reviews aanhaald dan mensen zoals jij die over en over erop door blijven zeuren wat helemaal niets toevoegd.

Deze telefoon heb ik nog in pre order staan en ik krijg de koptelefoon erbij, maar voor mij gaat het hem gewoon niet worden en gaat die de verkoop in of terug naar coolblue..

Scherm/screen protector zonder coating is voor mij al iets waar ik niet overheen kan zetten.
Schermkwaliteit wel/niet goed terzijde.
Samen dat de camera echt minder is als bijv. iphone 5 (sony sensor) erg genoeg..
Belkwaliteit matig/slechter?! Vind ik persoonlijk een belangrijke issue, maarja nog niet kunnen testen.

Voor mij gewoon niet de 630 euro waard, en ja ik ben zeer kritisch hierop, ben ik met al mijn aankopen.
Er is geen perfect product maar op de belangrijkste punten faalt die in mijn ogen. Voor de fanboyclub die het niet kunne hebben dat het genoemd wordt, hier heb je mijn kritische mening :p plaats hieronder bericht om erop af te geven.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mother_Goozz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:37:
[...]

En jij loopt over en over op hem te zeiken, liever iemand die kritisch is en dit na reviews aanhaald dan mensen zoals jij die over en over erop door blijven zeuren wat helemaal niets toevoegd.

Deze telefoon heb ik nog in pre order staan en ik krijg de koptelefoon erbij, maar voor mij gaat het hem gewoon niet worden en gaat die de verkoop in of terug naar coolblue..

Scherm/screen protector zonder coating is voor mij al iets waar ik niet overheen kan zetten.
Schermkwaliteit wel/niet goed terzijde.
Samen dat de camera echt minder is als bijv. iphone 5 (sony sensor) erg genoeg..
Belkwaliteit matig/slechter?! Vind ik persoonlijk een belangrijke issue, maarja nog niet kunnen testen.

Voor mij gewoon niet de 630 euro waard, en ja ik ben zeer kritisch hierop, ben ik met al mijn aankopen.
Er is geen perfect product maar op de belangrijkste punten faalt die in mijn ogen. Voor de fanboyclub die het niet kunne hebben dat het genoemd wordt, hier heb je mijn kritische mening :p plaats hieronder bericht om erop af te geven.
Nogmaals; dat kan en mag je vinden en je hoeft dit toestel niet te nemen. Als jij die punten die je aanhaalt genoeg reden vind om de Z niet te kopen, prima :) Ik ben geen fanboy, maar vind het een geweldig toestel, ondanks die punten die jij noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Infinity88 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:36:
[...]
Ik zie trouwens niet waar er detail verloren gaat? Als ik inzoom op tekst in de foto's, met de compare tool op gsmarena, dan kan ik die op zowel de s3, iphone 5 als de Z even goed lezen.
Ik zie toch wel een flink verschil (wbt. video):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MYXck6q.png

De ringen zijn zichtbaar bij de S3, maar vervallen in een Moiré patroon bij de Z.

Maar goed, hopelijk lost een nieuwe firmware dat op, wie weet is het in de final NL retail versie al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Zou wel een grap zijn als die camera door een fw update de R sensor ineens voorbijstreeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 02:14:
Updates van Android zelf gingen tot nu toe inderdaad ietsje trager, positief is dan wel weer dat ze veel toestellen updaten, ook de goedkopere reeksen. Het gaat de laatste tijd ook altijd wat beter en sneller. De vertraging komt er meestal omdat ze hun release voor Android-updates gelijk trekken met hun eigen updateplanning. In plaats van eerst oude versies te porten naar de nieuwe Android zorgen ze gewoon onmiddelijk dat de nieuwe versie werkt. Daardoor moeten ze soms wachten op nieuwe versies van eigen apps voor ze een update kunnen releasen, maar het zorgt er wel voor dat er een stuk minder dubbel werk gedaan hoeft te worden. Dat is ook de reden waarom oude toestellen 'nieuwe' software krijgen bij een Android-update. In plaats van alle apps van de Xperia T te porten naar Jelly Bean is het veel simpeler om er gewoon de apps van de Z op te zetten. Maar dan moeten die apps eerst af zijn, en daar heeft JB voor de T bijvoorbeeld vertraging opgelopen.

Xperia's hebben altijd al veel van de dingen die in nieuwe Android-releases komen aan boord. Android 4.2 bijvoorbeeld heeft nauwelijks wat nieuw dat interessant is voor Sony-smartphones. Miracast heeft Sony zelf al ingebouwd, lockscreen widgets gaan er waarschijnlijk niet komen op het lockscreen van Sony, gesture typing (Swypegedoe) heeft Sony al sinds 2.3. Wat is er dan nog, daydream (veredelde screensavers) en photo sphere. Eigenlijk erg weinig. Daarentegen is 4.2 wel weer een update die de nodige bugs en testing met zich meebrengt.

Eerlijk gezegd heb ik liever dat ze bij Sony wachten tot de release even stabiel is als hun 4.1 (die trouwens echt rock solid is). Of nog beter, gewoon 4.2 overslaan en alle reeds uitgebrachte toestellen op 4.1 brengen om dan onmiddelijk te kunnen beginnen aan de K-release (4.3 of 5.0) wanneer die beschikbaar is.
Ja het is goed te praten dat het allemaal zo lang duurt maar als consument heb je hier weinig aan. Als ze moeten wachten op hun eigen AppS dan hebben ze te weinig mensen in dienst of ze beginnen er te laat mee.

Wachten op de software van het volgende top model is natuurlijk kolder, kun je bij de mensen van je vorrige topmodel niet mee aankomen.

De Android updates komen laat bij iedereen maar Sony is van de grote spelers toch wel erg langzaam hoe ze het intern ook goedpraten.

4.1>4.2 is dan misschien te verwaarlozen, 4.0.x>4.1 was dat zeker niet, tenminste het afgelopen top model had die al moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:20:
Als ik de foto's op gsmarena bekijk ziet het er gewoon prima uit, erg goed zelfs voor een telefoon. De video vind ik ook heel erg mooi. Vergeleken met de comparison tool met de iphone5 of SIII is er alleen een klein verschil te zien, alleen van toepassing als je de foto op A4 wil uitprinten, en in die situaties heb ik dan zeer waarschijnlijk mijn dslr met prime lens mee :) Komende van een HTC Desire heeft de XZ gewoon een geweldige camera.
Ik ben heel benieuwd in hoeverre de XZ een succes gaat worden, misschien wordt het wel de nieuwe SIII waar straks iedereen mee loopt.
De foto's zien er inderdaad uitstekend uit.

Maar als je de video samples naast elkaar legt is de Sony toch flink onscherp. Bijvoorbeeld bij de scene met het molentje kan je bij de Sony nauwelijks details in het gras zien (het is één grote waas), bij de S3 en de iPhone 5 gaat het een stuk beter. Bij de iPhone 5 kan je zelfs iets van textuur in het behang zien (met een flinke lading ruis, dat wel)

Zulk soort dingen ga je straks wanneer je een filmpje op een full-hd tv/scherm afspeelt gewoon zien, en dat is jammer.

Voordat ik ook een lading kritiek over me heen krijg: ik ben absoluut geen Sony basher of fanboy, maar voor een telefoon uit de allerhoogste prijsklasse mogen de puntjes van kritiek best aangehaald worden.

Ik heb deze telefoon direct ge-pre-ordered, voornamelijk vanwege zijn design en waterdichtheid (ik woon aan het water en ben in de zomer erg veel op het water te vinden met bootjes, kajaks, supboardjes e.d. Een waterdichte telefoon is dan natuurlijk ideaal). Het is vooralsnog (samen met de Xperia V) de enige high-end telefoon die waterdicht is, dat is toch wel een unieke prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:41:
[...]

[afbeelding]

De ringen zijn zichtbaar bij de S3, maar vervallen in een Moiré patroon bij de Z.

Maar goed, hopelijk lost een nieuwe firmware dat op, wie weet is het in de final NL retail versie al beter.
Jezus Christus, dit vind ik wel een écht zichtbaar verschil. Dat Moiré-patroon bij de Z is door de onzichtbaarheid totaal vervaagd en dus tot een vlak samen gesmeed. De S3 presteert aanzienlijk beter..

Afgaande op de resultaten van de camera tot op heden, ben ik toch zéér teleurgesteld. Ik vind het gewoon zeer frappant dat de SIII en Iphone 5 voor gewoon gebruik beter presteren (ongeacht of het nu Sony camera's zijn of niet).

Dit toestel is bijna een jaar later op de markt gebracht en als ze de camera highlighten als USP (waardoor ik overstag ben gegaan en het toestel heb ge-preordered), verwacht ik ook dat deze beter presteert dan 2012 flag ships.

Mijn Sony camera past helaas ook veel ruis toe en helaas kan ik de foto's niet in RAW format krijgen, hoopte dat ze dat met een update zouden kunnen toepassen maar helaas, mijn vraag (en van vele andere gebruikers) is tot op heden onbeantwoord gebleven.

Ik snap niet waarom dit door de vingers wordt gezien, vooral omdat Sony hier juist mee pareert in elke vorm van PR? Je koopt dit toestel toch mede om mooiere foto's te maken dan 2012 modellen? Dan had je toch net zo goed een SGS III kunnen kopen?

Ik vind dit zelf een enorm hekelpunt, want ik wil foto's maken waarmee ik me onderscheidt van de toestellen van mijn vrienden. Ik wil zo, out-of-the-jeans, direct een mooie foto maken, zonder dingen aan te hoeven passen..

Sinds de K800i zijn ze er zoveel nog niet op voorruit gegaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Let wel: dit is een screenshot uit een video-opname, dus geen foto.

Volgens mij zijn de foto's ongeveer gelijkwaardig aan die van de huidige generatie 8 MP camera's (en in sommige gevallen beter).

Maar ben het met je eens dat de camera niet zo'n formidastische vooruitgang is als de marketing ons wil laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:41:
[...]

[afbeelding]

Inderdaad, enkel bij de ISO chart bij video zie je dat gebrek aan detail. Bij foto's zijn de ringen wel duidelijk zichtbaar. Dit is dus geen beperking van de sensor, ik denk eerder van de software.
Bij de video van het molentje zie je meer detail in het gras bij de concurrentie. Maar ook hier is dat een puur softwarematig probleem. De S3 heeft de meeste sharpening gevolgd door de iphone5 en dan pas de xperia. Sony zou dus de noise reduction minder agressief moeten maken ofwel een optie geven om de sharpness in te stellen.
Het komt er dus op neer dat exmor rs zijn werk doet bij low light, zoals duidelijk zichtbaar hier rond 58 sec YouTube: Vidéos prises de nuit : Xperia Z vs Galaxy Note 2 vs Nexus 4
Die paarse gloed komt doordat hdr op staat. Voor de rest kan je weinig nog verbeteren bij daglicht omwille van de kleine lens en dergelijke. Op dat vlak zal de exmor rs dus weinig kunnen verbeteren buiten resolutie, wat niet meer dan normaal is. Alleen is de noise reduction te agressief.

De camera is dus weldegelijk zeer goed. Exmor RS zorgt ervoor dat er meer licht opgevangen kan worden, en dat is duidelijk zichtbaar in het youtube clipje. Als je meer megapixels in een kleine sensor maakt, dan heb je meer ruis en minder licht (ook bij daglicht). Omdat exmor RS meer licht opvangt is dit probleem verholpen. Gsmarena zegt dat in daglicht het contrast en de kleuren gelijkwaardig zijn aan de beste 8mp sensors. Dat is toch wel opmerkelijk omdat je 13mp hebt op zo een kleine sensor.
Exmor RS doet dus wat het heeft beloofd, de meeste mensen hadden gewoon geen verstand van hoe het werkt en hadden onrealistische verwachtingen.

edit: Beetje vreemd ook dat de reviewers niet dieper op de low light performance in gaan. Net daarvoor is exmor rs ontwikkeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Infinity88 op 18-02-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Als Sony niet zo actief de camera aan het promoten was geweest, hadden mensen er ook minder van verwacht, en was er vast minder 'ophef' geweest.

Overigens is de 13 MP Exmor RS groter dan de 8 MP sensors en heeft de camera ook een grotere lensdiameter:
http://img.evolife.cn/2012-08/d92aaafccaf1a487.jpg
(links de 13 MP RS, de andere twee zijn 8 MP RS varianten)

Het gaat mij om het eindresultaat, niet om wat de sensor theoretisch allemaal kan. En daarvan verwacht ik dat het beter is dan bij een telefoon van ook alweer bijna een jaar oud. Qua video bij gemiddelde belichting is de Z nu gewoon minder goed dan bij de S3. Maar inderdaad is dat vast via firmware en/of software updates te verhelpen. Nu dus hopen dat die ook komen, en snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
418O2 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:42:
[...]

Waarom is niet lastig te raden: een buzz creeeren, maar t pakt nu wat verkeerd uit waardoor ik me kan voorstellen dat twijfelaars afhaken.

Hoewel ik me afvraag hoeveel mensen reviews lezen voor ze een telefoon kopen. Volgens mij is dat percentage heel klein, helemaal in nl. Volgens mij gaan mensen hier eerder mee met de praatjes van de verkoper. Dus dan is een foede provisie bieden t enige dat je kan doen
Ik vraag me ook af hoeveel het uitmaakt voor de gemiddelde consument.
Ik ben zelf wel iemand die normaal gesproken een groot aantal reviews leest (voor de aanschaf van televisies, laptops et cetera), maar ik heb ook wel gemerkt dat er in de reviews soms de nadruk gelegd kan worden op zaken waar je in het dagelijksleven geen of weinig last van hebt. Daardoor kunnen reviews ook flink uiteen lopen, wat het allemaal niet overzichtelijker maakt. Uiteindelijk valt er op elk product wel wat aan te merken. Op een gegeven moment moet je toch de knoop doorhakken en gewoon gaan genieten van je aanschaf.

Ik heb momenteel een iPhone, maar ik heb geen interesse in de iPhone 5 ( voornamelijk omdat ik een groter scherm wilde, maar ook omdat ik in mijn omgeving wat ervaringen heb met slechte service van Apple, terwijl ze wel een flinke prijs vragen voor hun apparaten). Ik heb nu de Xperia Z gewoon besteld zonder zelf echt reviews te lezen. Ik heb dit topic wel een tijdje half gevolgd, dus mijn dank voor al jullie kritieken én ook lovende woorden voor de Z.
Ik merk vanzelf wel of hij bevalt. Het design is in ieder geval mooi, hij is snel en heeft een groot scherm, voor het echte fotowerk heb ik een DSLR... ik denk dat het hier dus wel goed gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:17:
Als Sony niet zo actief de camera aan het promoten was geweest, hadden mensen er ook minder van verwacht, en was er vast minder 'ophef' geweest.

Overigens is de 13 MP Exmor RS groter dan de 8 MP sensors en heeft de camera ook een grotere lensdiameter:

Het gaat mij om het eindresultaat, niet om wat de sensor theoretisch allemaal kan. En daarvan verwacht ik dat het beter is dan bij een telefoon van ook alweer bijna een jaar oud. Qua video bij gemiddelde belichting is de Z nu gewoon minder goed dan bij de S3. Maar inderdaad is dat vast via firmware en/of software updates te verhelpen. Nu dus hopen dat die ook komen, en snel :P
Logisch ook dat de 13mp exmor rs groter is dan de 8mp exmor rs. Ik had het over de pixelgrootte van exmor RS vs exmor R (die in de concurrentie zit). Dus de pixelgrootte van de RS is kleiner dan die van de R.
Het eindresultaat is dan toch ook beter? In low light zijn de foto's en video's helderder dan de concurrentie. Het enige wat sony heeft beloofd met exmor RS is :
Hogere resolutie zonder toename aan ruis
HDR video
Helderdere foto's bij low light.

En sony is geslaagd in die 3 punten. Dat de mensen denken dat deze "magische" sensor van een grijze dag een zonnige dag kan maken is hun eigen fout en niet die van sony.

Qua video is de xperia Z helemaal niet minder goed dan de S3. De Z heeft meer detail in low light en is helderder in low light.
De camera wordt onterecht afgebroken in reviews. Net zoals exmor R brengt RS helderdere foto's. En net daar gaan ze niet dieper op in. Naar mijn mening is er maar 1 nadeel aan de xperia Z en dat is het contrast dat bij 100% helderheid niet geweldig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Infinity88 op 18-02-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:17:

Ik ben het helemaal met je eens. Al vanaf dag 1 werd hier actief op gehamerd, vooral omdat marketingtechnisch een 13MP camera meer, beter, mooier impliceert dan een 8MP. Ongeacht of je nu leek bent of niet, je verwacht er gewoon meer van dan de 2012 flagships. Nu vind ik dit eigenlijk één van de belangrijkste aspecten en helaas zorgt dit nu een beetje voor onrust, frictie of hoe je het ook wil noemen.

Ik laat mijn preorder daarentegen ook gewoon staan en ik ben ook echt ontzettend onder de indruk van het toestel voor de rest (schermkwaliteit laat ik nog even in het midden want dit wil ik gewoon zelf zien n.a.v. de wisselende ervaringen van reviews).

Ik hoop op een wonder net zoals bij de Lumia 920 die middels een firmware upgrade aanzienlijk beter presteerde op camera-vlak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ook weer benieuwd naar de nieuwe Qualcomm 600's... waarvan wordt gezegd:
De Snapdragon 600 is bedoeld voor de de mainstream- tot high-end markt en is rond de nieuwe Krait 300-cores opgetrokken. De kloksnelheid is maximaal 1,9GHz. Qualcomm claimt dat de prestaties van de Snapdragon 600 door optimalisaties tot 40 procent hoger liggen dan die van zijn voorganger; de Snapdragon S4 Pro. Niet bekend is hoe de nieuwe Krait-cores presteren ten opzichte van de Cortex A15-cores, waarvan bijvoorbeeld de Nvidia Tegra 4 gebruik zal maken.

Niet dat de S4 Pro traag is, tuurlijk niet, maar de HTC One,
gaat waarschijnlijk wel deze soc aan boord hebben... We will see tomorrow :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Lijkt me toch sterk dat de HTC One die al aanboord krijgt? Dacht dat die Qualcomm 600's pas in het 2e kwartaal beschikbaar zouden zijn. En die van de HTC One draait toch op 1,7 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'Not what you expecting' werd er vandeweek door Mark Moons gezegd...
De LG Optimus Pro G bevat nieuwe Snapdragon 600-soc draait ook op 1,7GHz met deze Qualcomm 600 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 11:49
CLB schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:17:
'Not what you expecting' werd er vandeweek door Mark Moons gezegd...
De LG Optimus Pro G bevat nieuwe Snapdragon 600-soc draait ook op 1,7GHz met deze Qualcomm 600 :)
En die komt voorlopig nog niet uit, niet in Q2 in elk geval. De M7 heeft volgens de meeste rumours toch gewoon de S4 Pro?

[ Voor 0% gewijzigd door _Gnoe_ op 18-02-2013 14:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stimmt :) Ik zit ook maar wat te fantaseren en te brallen... :)
Tevens komt hij wel al op de markt, maar nog niet naar Nederland, dat is nogal 'n verschil ;)

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 18-02-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Haha je maakt ons gek :P ! Wat duurt wachten toch lang, 27ste pas geleverd (coolblue). Mijn HTC Desire rolt uit elkaar naar 3 jaar en de nodige custom roms.

[ Voor 76% gewijzigd door patrick1988 op 18-02-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Infinity88 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:29:
[...]
Qua video is de xperia Z helemaal niet minder goed dan de S3. De Z heeft meer detail in low light en is helderder in low light.
Nee en ja. En dat is mijn punt.

Mijn eerdere screenshot spreekt boekdelen. Ik wil een camera die het altijd beter doet dan een ouder model (of minstens even goed), niet alleen in situatie X of Y. En ik heb in dit topic regelmatig gezegd dat ik vind dat de camera het in low light wel beter lijkt te doen dan de concurrentie, en dat firmware updates vast het een en ander oplossen, maar daar gaat het me niet om.

Sony adverteert met een goede camera maar bepaalde zaken zien er gewoon minder goed uit bij video-opnames, als we uit mogen gaan van bepaalde (p)reviews. Ik heb het hier niet over foto's (daar ben ik ook niet 100% positief over, maar ik vind ze wel gelijkwaardig, als het niet helder genoeg is pas ik de EV wel aan). Misschien goed genoeg voor de meeste gebruikers, maar niet voor iemand die beter gewend is en het verschil kan zien. En als er iets is dat me een vieze nasmaak geeft, is het dat ik moet zeggen dat ik vind dat de S3 op dit punt (en op dit moment) beter is dan de Z :X

Ook kun je (volgens oa. GSMarena) tijdens het opnemen van video maar 1 MP foto's opslaan ipv. volledige resolutie, dat is zoo 2011! :+
1 MP is zelfs minder dan full HD, dus minder resolutie dan wanneer je naderhand een screengrab neemt :S
Als dat klopt hadden ze wat mij betreft net zo goed die hele functie weg kunnen laten, het voegt dan echt niks toe. Het verschil is dat ze op deze 'feature' niet hameren qua marketing, wat me terecht lijkt, dus is er ook minder onrust over.

Ik laat de pre-order voor de Z sowieso staan omdat het me voor de rest een briljante telefoon lijkt en hij mooi bij m'n Vaio Duo en Vaio Z past qua design, maar hoop wel dat dit soort zaken snel wordt aangepakt. Ik wil geen reden hebben om naar andere telefoons te kijken dit jaar. Ik wil dat ik 100% tevreden kan zijn over de Z - hij hoeft niet perfect te zijn, maar wel 'perfect voor mij'. Een paar 'smetjes' zijn geen probleem, maar er is een grens. De Z moet me blind maken voor de S4. Ik verwacht van Sony meer dan van Samsung, tot nu toe hebben ze dat altijd waargemaakt. Dus wie weet is dit allemaal al opgelost tegen de tijd dat wij onze Z's krijgen. Ik twijfel niet aan de sensor, maar aan de software, en ik vind wel dat die 'af' moet zijn bij aankoop.

Het is fijn dat tegenwoordig vanalles gepatched kan worden, maar er wordt zoveel de schappen in gelegd dat eigenlijk nog niet af is.. ik ben dat beu, ik wil niet rooten of met custom ROMs in de weer om dingen te laten werken zoals ik wil. Heb ik vaak genoeg gedaan, maar ik wil alleen hoeven tweaken voor de lol, niet uit noodzaak. Patches/updates moeten zijn voor bugs / security issues zijn die echt lastig eerder te vinden waren, of nieuwe features (zoals de recente uitbreiding van S3 features met b.v. multi-window - dat was netjes van Samsung). Het moet niet zo zijn dat je de eerste dat na aankoop een patch moet downloaden om een bepaalde basisfunctie te laten werken zoals geadverteerd.

Hoe dan ook, het blijft gewoon afwachten.. wie weet valt het allemaal mee als ik zelf een vergelijkende test kan doen met m'n eigen toestellen, en dat is het enige dat er voor mij toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die foto tijdens het filmen maken is zoals ik had begrepen WEL in hogere resolutie dan 1MP als tijdens het filmen HDR uit staat. enkel bij HDR aan zou deze dus slechts 1MP zijn, omdat bij HDR filmen al 3 beelden per frame genomen worden.
ik kan hierin verkeerd zijn, maar dacht dit ergens in een review gezien te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:54:
die foto tijdens het filmen maken is zoals ik had begrepen WEL in hogere resolutie dan 1MP als tijdens het filmen HDR uit staat. enkel bij HDR aan zou deze dus slechts 1MP zijn, omdat bij HDR filmen al 3 beelden per frame genomen worden.
ik kan hierin verkeerd zijn, maar dacht dit ergens in een revieuw gezien te hebben
Volgens mij is dit altijd het geval. Misschien dat dit de prijs is van het vroeg releasen en dat de volgende android update dit wel allemaal heeft. Hetzelfde geldt hopelijk voor de camera drivers en software. In ieder geval is de hardware voor nu eens wel up to date.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Daar hoor ik inderdaad ook verschillende geluiden over. Als het alleen bij HDR is vind ik het geen probleem, dat daar technische beperkingen aan zitten gezien de nieuwe techniek.

In de hardware zie ik ook geen probleem gelukkig, vandaar dat ik nog steeds reikhalzend uitkijk naar de levering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als je foto's neemt tijdens het filmen zijn ze inderdaad altijd maar 1MP (1280x720). Zelf een screencap nemen achteraf geeft je dus een hogere resolutie dan foto's nemen tijdens het filmen zelf. Heb het net even getest. Wel jammer, ik dacht zelf ook dat foto's op volledige resolutie konden tijdens het filmen zonder HDR.

Waarschijnlijk is het gewoon te moeilijk om tijdens het filmen aan 30FPS genoeg tijd te hebben om een frame op volledige resolutie op te nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 18-02-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:00:
Als je foto's neemt tijdens het filmen zijn ze inderdaad altijd maar 1MP (1280x720). Zelf een screencap nemen achteraf geeft je dus een hogere resolutie dan foto's nemen tijdens het filmen zelf. Heb het net even getest. Wel jammer, ik dacht zelf ook dat foto's op volledige resolutie konden tijdens het filmen zonder HDR.

Waarschijnlijk is het gewoon te moeilijk om tijdens het filmen aan 30FPS genoeg tijd te hebben om een frame op volledige resolutie op te nemen.
Lijkt me sterk. Veel andere telefoons met mindere hardware kunnen het wel op 8MP. De XS met de snelste hardware op het moment moet dit toch gemakkelijk op minstens 8MP kunnen. Zal zeker nog wel in een update komen. Ik vraag me ook af of ik het ooit zou gebruiken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Inderdaad, andere telefoons met Sony sensor kunnen dat wel. Althans, bij m'n S3 krijg ik scherpe plaatjes van 3264 bij 1836, ong. 6 MP (omdat het widescreen is geen 8 MP).

Dus ofwel het is een beperking van de RS (maar dat lijkt me zeer sterk, want hij kan wel continu 10 fps fotograferen met 9 MP en dat is erg indrukwekkend), ofwel het is een software iets.
Heb het net even getest. Wel jammer, ik dacht zelf ook dat foto's op volledige resolutie konden tijdens het filmen zonder HDR.
Bedankt voor de bevestiging in ieder geval!

Als het bij 1 MP blijft is dat nog geen ramp, heb op m'n S3 die feature ook maar 1 of 2 keer gebruikt. Maar het valt me wel een beetje tegen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Myedvyed op 18-02-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Dat de Xperia Z de Snapdragon 600 niet krijgt is niet zoon groot gemis, heel veel is nog hetzelfde op paar kleine tweaks van architectuur na wat een iets hogere IPC en kloksnelheid geeft en in totaal Tot 40% extra performance.

Snapdragon 600 heeft nog:

- zelfde 28nm LP process
- zelfde Adreno 320 gpu
- nog steeds losse basebandchip

Snapdragon 800 heeft spannendere verbeteringen maar die zal wss pas eind Q2 komen mischien nog wel later

http://www.qualcomm.com/m...d-600-processors-unveiled
http://www.anandtech.com/...-krait-300-snapdragon-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 minpunt op het design...die speakergrill boven en onder had Sony wel iets subtieler mogen ontwerpen. Ik heb liever een langgerekte zoals bij de Z of een balkje zoals de S heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:36:
1 minpunt op het design...die speakergrill boven en onder had Sony wel iets subtieler mogen ontwerpen. Ik heb liever een langgerekte zoals bij de Z of een balkje zoals de S heeft.
Waar heb je het over? Welk design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk is het gewoon te moeilijk om tijdens het filmen aan 30FPS
genoeg tijd te hebben om een frame op volledige resolutie op te nemen.
Lijkt me vrij apart, aangezien de One X+ (inmiddels) 8MP foto's 'schiet' tijdens het filmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net een review op onderstaande site. Zeer andere conclusies dan eerdere reviews. Heeft iemand ervaring met deze site en weet of deze enigszins accuraat zijn?

http://mobile.pcadvisor.c...374/sony-xperia-z-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:45:
[...]

Lijkt me vrij apart, aangezien de One X+ (inmiddels) 5MP foto's 'schiet' tijdens het filmen :)
Oh dat wist ik niet. Dan lijkt het me inderdaad wel vreemd dat de Xperia Z dit niet kan... Hopelijk nog met een update (maar heb er nog niet van gehoord). Het zou natuurlijk kunnen dat de sensors van Sony hier niet toe in staat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even getest, just to be shure... Het is zelfs 8MP :) 3264x1840 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:12:
Las net een review op onderstaande site. Zeer andere conclusies dan eerdere reviews. Heeft iemand ervaring met deze site en weet of deze enigszins accuraat zijn?

http://mobile.pcadvisor.c...374/sony-xperia-z-review/
Als ik dit zo zie lijkt het alsof hun ervaringen niet verder gaan dan die bij een demo booth ergens op CES ofzo. Al die foto's zijn gewoon op een beurs gemaakt. Ik zou exact nul waarde hechten aan deze 'review'.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik wil deze toestel kopen als vervanger van min note 2 nu weet ik nie of ie de moeite waard is. Kwa design ok maar de camera zal ie dan niet beter zijn.de camera is toch een belangrijk punt voor mij.ik zou heel graag jullie mening willen weten over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
yasin76 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:05:
Ik wil deze toestel kopen als vervanger van min note 2 nu weet ik nie of ie de moeite waard is. Kwa design ok maar de camera zal ie dan niet beter zijn.de camera is toch een belangrijk punt voor mij.ik zou heel graag jullie mening willen weten over dit onderwerp.
Misschien moet je eerst eens wat pagina's van dit topic lezen voordat je deze vraag stelt. Volgens mij heb je nog niets gelezen wat hier de laatste dagen gemeld is. Enige vorm van vooronderzoek is toch wel gewenst.
Er zijn mensen die vinden hem top, er zijn mensen die vinden hem bagger. Het blijft koffiedik kijken tot er wat meer toestellen in Nederland zijn en er wat testen gedaan kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Oh dat wist ik niet. Dan lijkt het me inderdaad wel vreemd dat de Xperia Z dit niet kan... Hopelijk nog met een update (maar heb er nog niet van gehoord). Het zou natuurlijk kunnen dat de sensors van Sony hier niet toe in staat zijn...
Wellicht met een ffirmware/software update, het zal mij eigenlijk niet zoveel kunnen schelen al lijkt de functie er nu een beetje bij de hoorns bij gegrepen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacara schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:39:
[...]

Waar heb je het over? Welk design?
|:(

ZL moet er staan.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-UCPogz__694/UP-fX14Np9I/AAAAAAAAANk/PP-VtB-DN2g/s1600/sony_xperia_z_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://api.sonymobile.com/files/xperia-zl-white-1240x840-e823f2eec8a0e3e120f4ec91941b1b53-opt.png

Die speaker bovenin mocht wat subtieler bij de Z, onderin al helemaal aangezien het niet als speaker dient tijdens films en dergelijke. Enige wat ik lelijk vind bij de Z :) ( en dan is lelijk een groot woord )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
To sum things up, Sony has managed to extract more performance from the four Krait cores than any manufacturer to use this chipset. The Adreno 320 GPU does equally well - it manages playable frame rates using a real-world 3D engine at FullHD resolution. It's hardly a surprise then, that the overall user experience with this one is smooth as butter.

Awesome :-)

Wel echt irritant dat het geluid zo zacht is volgens de review.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyleo op 18-02-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ze hadden eigenlijk de voorkant van de ZL moeten combineren met de achterkant van de Z. Dat was naar mijn mening het mooiste geweest.

De dunnere randjes aan de voorkant van de ZL vind ik iets mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:25:
Ze hadden eigenlijk de voorkant van de ZL moeten combineren met de achterkant van de Z. Dat was naar mijn mening het mooiste geweest.

De dunnere randjes aan de voorkant van de ZL vind ik iets mooier
+1

Of fysieke knoppen aan de onderkant, ipv op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Ik zelf heb sinds mijn Archos 43 IT onscreen buttons (en dat was android 2.2) en ikzelf vind het nog altijd veel fijner dan fysieke knoppen. Het werkt veel fijner, het draait mee als je je scherm draait, het verdwijnt bij de meeste content waar je full screen wilt hebben, en met 1 aanraking komt het weer te voorschijn, echter neem het geen vaste plek onder je scherm in. Verder nemen fysieke buttons altijd ruimte in, want deze moeten aangestuurd en verlicht worden. Ten slotte vind ik onscreen buttons fijner om het gevoel dat het bij het scherm hoort, op de GSIII voelt het voor mij op de een of andere manier toch minder vloeiend om de fysieke knoppen te gebruiken, dan onscreen buttons. Echter zijn er natuurlijk wel nadelen, en dat is vooral dat je natuurlijk de over het algemeen meeste tijd een deel van je scherm opoffert aan de knoppen, maar ik vond het 4,3 inch scherm van mijn Archos 43 IT al groot genoeg om daar geen last van te hebben, laat staan de 5 inch van de sony xperia z. (Wat me er aan herinnerend hoe snel dingen kunnen veranderen, toen ik mijn archos net had, vonden mijn vrienden met de 3,7-4 inch high-end smartphones van dat moment mijn 4,3 inch erg groot, (Terwijl hij dunner en niet veel groter is dan bijv de xperia T) en nu hebben we smartphones van 5 inch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkk33
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Ik heb nog nooit een telefoon met puur on-screen buttons gehad dus ben met name benieuwd naar 2 punten:
  1. Aangezien ik van een 16:9 scherm afkom en nu dus een iets kleinere verhouding ga hebben, kan ik minder lange teksten in 1 keer op de pagina krijgen bij b.v. het lezen van websites. Ik lees graag in een klein font en zonder te scrollen, dus daar zou een full HD scherm ideaal voor zijn qua scherpte (720P werkt al prima). Maar merk ik dat beetje extra ruimte dat 'weg' is? Zal waarschijnlijk niet.
  2. Veel games moet je afsluiten met de 'Back' button, dus daarvoor moet die in beeld zijn lijkt me. En als de buttons inderdaad in beeld blijven heb je minder scherm over dan voorheen, dat lijkt me wel wat storend. Zeker gezien het feit dat de balk grijs is en niet zwart - zelfs als de buttons 'verborgen' zijn zie je dan nog een lelijke balk die lichter is dan het toestel (of zie je die balk niet? in dat geval, hoe krijg je de buttons terug, een swipe?). De softkeys bij de S3 worden gewoon onzichtbaar als het backlight uit is (uiteraard heb je dan wel nog die fysieke menu button), dat lijkt me minder storend.
Maar goed, zoals gezegd heb ik hier geen ervaring mee, dus misschien gedraagt het zich niet zo erg als ik vrees. We zullen het zien volgende week! Waarschijnlijk is dit de toekomst en zal ik er maar aan moeten wennen, net als aan software keyboards (als het aan mij lag werden er ook QWERTY sliders met deze specs gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de meerwaarde van dat draadloos opladen niet echt......een dock is de perfecte oplossing voor de Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
www.mobilefun.co.uk/qi-wi...-sony-xperia-z-p38074.htm

En nog duur ook. Dock is idd het mooiste, je kan dan alleen geen hoesje meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik laad nu draadloos met de 920 en dat is toch wel erg fijn, jammer dat het niet standaard in de Z zit. Een Dock is een goeie tweede keuze, zeker als ik dit lelijke hoesje zie

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 18-02-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:59:
Ik heb nog nooit een telefoon met puur on-screen buttons gehad dus ben met name benieuwd naar 2 punten:
  1. Aangezien ik van een 16:9 scherm afkom en nu dus een iets kleinere verhouding ga hebben, kan ik minder lange teksten in 1 keer op de pagina krijgen bij b.v. het lezen van websites. Ik lees graag in een klein font en zonder te scrollen, dus daar zou een full HD scherm ideaal voor zijn qua scherpte (720P werkt al prima). Maar merk ik dat beetje extra ruimte dat 'weg' is? Zal waarschijnlijk niet.
  2. Veel games moet je afsluiten met de 'Back' button, dus daarvoor moet die in beeld zijn lijkt me. En als de buttons inderdaad in beeld blijven heb je minder scherm over dan voorheen, dat lijkt me wel wat storend. Zeker gezien het feit dat de balk grijs is en niet zwart - zelfs als de buttons 'verborgen' zijn zie je dan nog een lelijke balk die lichter is dan het toestel (of zie je die balk niet? in dat geval, hoe krijg je de buttons terug, een swipe?). De softkeys bij de S3 worden gewoon onzichtbaar als het backlight uit is (uiteraard heb je dan wel nog die fysieke menu button), dat lijkt me minder storend.
Maar goed, zoals gezegd heb ik hier geen ervaring mee, dus misschien gedraagt het zich niet zo erg als ik vrees. We zullen het zien volgende week! Waarschijnlijk is dit de toekomst en zal ik er maar aan moeten wennen, net als aan software keyboards (als het aan mij lag werden er ook QWERTY sliders met deze specs gemaakt).
1: Je verliest inderdaad wat ruimte, maar veel is het niet. Nauwelijks storend.

2: De balk is altijd in beeld tijdens games, wat hier en daar wel jammer is. Op de Xperia T (met een zwarte balk) vond ik dat absoluut geen probleem, op de Xperia Z met de grijze balk is het soms een beetje bleh, toch bij games die donkerder zijn dan de balk zelf.

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de kleur van de on-screen keys en de notificatiebalk nog gaan terugdraaien naar zwart. Softwarematig is dat de enige stap achteruit in vergelijking met de Xperia T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Bedankt voor de info, het is dus zoals ik dacht - nu de vraag of ik me eraan ga storen. Time will tell!

Ondertussen nog een filmpje gevonden van een test die ik liever niet had gezien:
YouTube: Sony Xperia Z drops into Toilet Bowl

Arme Z ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Myedvyed schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:59:
Misschien dat AmbroosV meer kan vertellen over hoe het op de Z werkt, maar bij mij hing het van de game af, sommigen werden fullscreen en je kon meestal door een sleep of tik de knoppen tevoorschijn halen. Je ziet dus nooit een lelijke balk, het zijn of de buttons of full screen. De homebutton van de GSIII vind ik persoonlijk lelijk, maar dat is natuurlijk mijn mening, verder kosten de softkey's binnenin natuurlijk wel ruimte, aangezien deze apart aangestuurd en verlicht moeten worden. Het grote voordeel aan onscreen knoppen en toetsenbord is de aanpasbaarheid en dat het toestel er niet dikker van word. Echter het nadeel is natuurlijk dat het altijd een deel van je scherm kost wanneer deze weergegeven worden. Ik verwacht zelf dat samsung voor de S4 ook eindelijk voor enkel onscreen toetsen gaat kiezen, maar dat is natuurlijk gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:38:
[...]

1: Je verliest inderdaad wat ruimte, maar veel is het niet. Nauwelijks storend.

2: De balk is altijd in beeld tijdens games, wat hier en daar wel jammer is. Op de Xperia T (met een zwarte balk) vond ik dat absoluut geen probleem, op de Xperia Z met de grijze balk is het soms een beetje bleh, toch bij games die donkerder zijn dan de balk zelf.

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de kleur van de on-screen keys en de notificatiebalk nog gaan terugdraaien naar zwart. Softwarematig is dat de enige stap achteruit in vergelijking met de Xperia T.
Is toch een kleine aanpassing voor iemand op XDA lijkt me. Zwart zwart lijkt me ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
een fysieke home knop heeft wel als voordeel dat je je toestel er mee uit slaapstand kunt halen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Wat ik persoonlijk het meeste mis bij de Z wat de ZL wel heeft is het gebrek aan een cameraknop... Ik wou maar dat ik sommige punten van de ZL kon combineren met de Z, om zo de perfecte telefoon te maken...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 21:54
Uhm, dit topic op xda is zojuist geupdate, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2108274,
moet ik het met een korreltje zout nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
masterjorie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:46:
[...]
De homebutton van de GSIII vind ik persoonlijk lelijk, maar dat is natuurlijk mijn mening, verder kosten de softkey's binnenin natuurlijk wel ruimte, aangezien deze apart aangestuurd en verlicht moeten worden. Het grote voordeel aan onscreen knoppen en toetsenbord is de aanpasbaarheid en dat het toestel er niet dikker van word.
Helemaal mee eens, ik vind het alleen jammer dat dat ten koste van schermruimte gaat. Van mij mogen die knoppen op de voorkant allemaal weg, als ik er dan ook pixels voor terug zou krijgen. Dus b.v. een 2000x1080 scherm, met 80 pixels gereserveerd voor de knoppen. En bij films in cine formaat kunnen ze dan verborgen worden zodat je nog breder beeld krijgt (en dunnere balken) bij films.

Maar goed, ik begin al te dromen en ik slaap nog nieteens :+
exploitz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:52:
Uhm, dit topic op xda is zojuist geupdate, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2108274,
Daar staat dat het om een E-IPS scherm gaat, volgens mij is dat al eerder in dit topic langsgekomen (of heb ik het ergens anders gelezen) dus zou best kunnen kloppen. De mening kun je met een korreltje zout nemen, als je twijfelt over het beeldscherm kun je het best wachten tot ze in de winkel liggen en er zelf even mee spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Myedvyed op 19-02-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
reyals schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:47:
een fysieke home knop heeft wel als voordeel dat je je toestel er mee uit slaapstand kunt halen
Daarvoor heb je toch de wonderschone knop op de zijkant?
Verder heb ik persoonlijk o.a. voor de xperia Z gekozen, omdat ik de UI van samsung en htc echt veel minder fijn vind dan die van sony (en motorola, maar de razr HD is er nog altijd niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat over e-IPS klopt, maar dat maakt het nog geen slecht scherm. Die discussie is al meerdere keren voorbij gekomen, alles staat op de laatste paar pagina's. Lijkt me trouwens sterk dat hij iemand uit België aan de lijn heeft gehad, hier zit bijna niemand bij Sony Mobile.

Heb wat screenshots gemaakt over de knoppen. In games blijven ze bij mij altijd staan, recente games verbergen de icoontjes wel. Voor video verdwijnen ze samen met de HUD. https://www.dropbox.com/sc/p459w58d1end6qj/cHhHwRUXkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het is toch wel jammer dat het scherm niet geweldig is, er is inmiddels dusdanig veel negatief bericht over geweest dat het haast wel waar moet zijn, erg vreemd want als ik de YouTube video's kijk lijkt het me prima, niet hox kwaliteit maar wel prima op pijl.

Edit: Morgen dan toch de M7 nog maar even bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 19-02-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
exploitz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:52:
Ik kan gerust aannemen dat het display in de xperia z geen geweldige kwaliteit heeft. Het verhaal wat op xda staat klinkt echter vrij ongeloofwaardig. Om te beginnen twijfel ik er al sterk aan dat iemand van sony mobile Belgium die informatie bezit. Daarnaast geven ze als hoofdreden aan dat ze anders zo geen dunne telefoon konden maken en dat ze niet alles er in konden passen. Dat is dus bullshit. Een beter display gaat echt niet veel dikker zijn. De iphone 5 is dunner en heeft een beter display. En wat dan nog, wat maakt die paar mm uit? En het strafste van allemaal is dat de dev units en de Japanse versie wel een beter display heeft. Daar zou het dan plots wel in passen. Enorm tegenstrijdig, maar als het waar zou zijn is het wel fucked up :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AmbroosV thanks voor die screenshots, welk spel is dat in het vijfde plaatje? lijkt wel op een soort van geometry wars.

wikipedia over e-ips:
"enabling the use of lower-power, cheaper backlights. Improves diagonal viewing angle and further reduce response time to 5ms"
als producent lijkt het me heel logisch om e-ips te gebruiken, ips panelen zijn diegene die in high end monitors gebruikt wordt en e-ips is daarvan een energiezuinige en goedkopere techniek. Al ben ik wel blij dat met al die ophef er gelukkig AmbroosV is die het toestel zelf heeft en het scherm helemaal niet zo erg vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
"Helemaal niet zo erg vind" is misschien precies de goeie bewoording, het scherm had alleen van ongekende klasse moeten zijn, niet prima of minder.

Twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:09:
Dat over e-IPS klopt, maar dat maakt het nog geen slecht scherm. Die discussie is al meerdere keren voorbij gekomen, alles staat op de laatste paar pagina's. Lijkt me trouwens sterk dat hij iemand uit België aan de lijn heeft gehad, hier zit bijna niemand bij Sony Mobile.

Heb wat screenshots gemaakt over de knoppen. In games blijven ze bij mij altijd staan, recente games verbergen de icoontjes wel. Voor video verdwijnen ze samen met de HUD. https://www.dropbox.com/sc/p459w58d1end6qj/cHhHwRUXkx
Wat een heerlijke resolutie hebben die screenshots op original size! :*)

De spellen schalen in ieder geval goed mee, wat ook wel moet met Android, dus er is vast aan te wennen. Maar goed, na de stap van 4:3 naar 16:9 zie ik dit toch nog steeds als een klein stapje terug. Dat is geen ramp als de rest zo goed is als ik nu denk. Toch twijfel ik nu of ik m'n S3 wel ga weggeven, want het is wel zo handig om beide situaties qua softkeys te kunnen testen als ik met m'n apps bezig ben.. achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:24:
"Helemaal niet zo erg vind" is misschien precies de goeie bewoording, het scherm had alleen van ongekende klasse moeten zijn, niet prima of minder.

Twijfel twijfel
Als dat xda verhaal waar is, hebben ze het gedaan om de dikte. Daarbij is het zuiniger.

Ik vind t wel wat jammer, maar als ik moet kiezen tussen het design van de z met de software van sony icm de ruggedness vs een telefoon met een iets beter scherm en camera, maar die noch rugged, noch mooi, noch goede software heeft, is voor mij de afweging simpel

Ik ga er namelijk niet vanuit dat htc en samsung met mooie telefoons komen met goede software. Dat zou namelijk voor t eerst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 09-09 20:08
Man, een en ander wordt zwaar opgeblazen op XDA. Ik hoop dat Sony het toestel snel gaat leveren, anders loopt iedereen al weg nog voordat het eenmaal gereleased is :+
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.