[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:20:
@AmbroosV thanks voor die screenshots, welk spel is dat in het vijfde plaatje? lijkt wel op een soort van geometry wars.
Spirit :) best leuk!

En het scherm is naar mijn mening best wel goed. Vergeleken met mijn Vaio Z zijn de kleuren niet minder fel. Met een beetje omgevingslicht en de juiste helderheid is zwart echt zwart. De kijkhoeken zijn vergelijkbaar met die van mijn Dell U2412M.

Ik snap best dat het scherm qua contrast en kleurbereik minder goed is dan sommige concurrerende telefoons. Maakt dat het dan een slecht scherm? Absoluut niet. Ik heb al veel telefoons gezien en de Z valt absoluut binnen high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
No Comment schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:38:
Man, een en ander wordt zwaar opgeblazen op XDA. Ik hoop dat Sony het toestel snel gaat leveren, anders loopt iedereen al weg nog voordat het eenmaal gereleased is :+
ja maar dat komt bij nieuwe gadgets vaak voor.

Bij elke smartphone is er wel een punt waar men beter verwacht had en uiteindelijk een paar mensen doen alsof het het einde van de wereld is.

Bij de S4 en nieuwe HTC zal er ook minimaal 1 punt zijn welke tegen zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkmah7
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:33
Ik vindt het nog steeds bijzonder dat sommige mensen nu al kunnen oordelen over het scherm zonder het eerst zelf in hun handen gehad te hebben... Ja, er zijn reviews, video's en tests erover, maar die kan je toch liever ter indicatie gebruiken toch.. :P Bovendien is het ook nog eens subjectief. Dus nog maar lekker wachten een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
De dialoog die de TS op XDA gepost heeft ziet er voor mij nogal nep uit.

Het zal uiteraard niet woord voor woord die dialoog zijn die er is geweest maar het lijkt mij zee sterk dat een medewerker van Sony zoiets zou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 21:54
Deadsy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:07:
De dialoog die de TS op XDA gepost heeft ziet er voor mij nogal nep uit.

Het zal uiteraard niet woord voor woord die dialoog zijn die er is geweest maar het lijkt mij zee sterk dat een medewerker van Sony zoiets zou zeggen.
Dat is precies wat ik ook dacht, komt niet echt geloofwaardig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
exploitz schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:08:
[...]

Dat is precies wat ik ook dacht, komt niet echt geloofwaardig over.
En dan heb ik het nog niet eens erover dat hij zegt dat hij via een Sony medewerker in London het nummer van iemand in Belgie krijgt en als ik het goed lees vond dit gesprek ook nog een flinke tijd na kantoor uren plaats.

Als een totaal vreemde mij in mijn privé tijd over een werk kwestie belt dan zou ik hem iets heel anders vertellen.

En in andere posts zie je hoe hij zich eruit aan het praten is dat hij zich niet meer zeker is of het Belgie was of Zweden (sorry maar beide namen klinken toch wel dusdanig verschillend dat je het zou moeten herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 21:54
Daar komt bij dat die xiFIL (de "vodafone medewerker") dit is op twitter: https://twitter.com/Airwav3z
Als je zijn tweets leest van 11feb heeft hij die telefoon nog nooit vastgehouden. En dat terwijl hij in het xda topic zegt dat hij een vodafone medewerker is die er al langer tests op uitvoerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08-2020
Ik heb een hoop op XDA gelezen over dat het scherm washed-out zou zijn en dat het er allemaal niet echt top uit zou zien. Tot ik deze (YouTube: Schön, scharf, Sony! - Sony Xperia Z Unboxing) video net bekeek op Youtube. Gepost door een duitser, dus de meeste hier zullen het wel verstaan denk ik.

Op 4:23 zie je duidelijk dat het scherm prachtig is en helemaal niet washed out. Ik denk dat het een kwestie is van het juist kalibreren van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naman schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 02:58:
Ik heb een hoop op XDA gelezen over dat het scherm washed-out zou zijn en dat het er allemaal niet echt top uit zou zien. Tot ik deze (YouTube: Schön, scharf, Sony! - Sony Xperia Z Unboxing) video net bekeek op Youtube. Gepost door een duitser, dus de meeste hier zullen het wel verstaan denk ik.

Op 4:23 zie je duidelijk dat het scherm prachtig is en helemaal niet washed out. Ik denk dat het een kwestie is van het juist kalibreren van het scherm.
heel even als hij m tilt in het begin heb ik toch n idee dat het wat fel grijs wordt, maar dan echt in extreme hoek
recht van voor is het zwart idd echt mooi zwart, en goede contrasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
In het topic op XDA over het scherm werd o.a. gezegd dat in japan een ander scherm in de xperia Z zit, dit is niet het geval, alle xperia z's hebben dit scherm: http://www.rsp.renesas.com/en/news/2012/news20120418.htm

Verder een vraag aan AmbroosV:
Er is toch een screen callibration app aanwezig? Heb je deze al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is niet het scherm, dat is de displaycontroller oid. Het scherm is in alle Xperia Z's is naar alle waarschijnlijkheid dit type: http://www.j-display.com/english/news/2012/20121004.html

De kalibratietool is niet aanwezig in mijn build, er wordt gezegd dat die later nog komt maar de realiteit is dat we die nog niet hebben zien draaien op een Z. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:13:
Dat is niet het scherm, dat is de displaycontroller oid. Het scherm is in alle Xperia Z's is naar alle waarschijnlijkheid dit type: http://www.j-display.com/english/news/2012/20121004.html

De kalibratietool is niet aanwezig in mijn build, er wordt gezegd dat die later nog komt maar de realiteit is dat we die nog niet hebben zien draaien op een Z. Afwachten dus.
Wat ik daar uit haal zal de contrastratio in ieder geval niet de HTC one x (wel de +), GSIII en Iphone 5 verslaan, aangezien de static contrast ratio gewoonweg lager is.
Het verschil in contrast ratio tussen de GSIII en XPZ is makkelijk te verklaren, dankzij de AMOLED technologie van de GS3 is de zwartwaarde bijna absurpt lager dan die van alle telefoons zonder AMOLED scherm, hierdoor valt de contrastratio altijd veel hoger uit, aangezien de witwaarde nooit in die verhouding zoveel hoger zal zijn. De Iphone 5 heeft een 1200:1 static contrast ratio screen, dus deze zal ook bij tests een hoger contrast moeten geven. Het nadeel aan de AMOLED technologie is dat tot nog toe pentile nodig was (dat haal ik tenminste uit de bronnen), hierdoor worden kleuren wat minder levensecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Toevallig had ik net mijn bestelling omgezet bij CB van L920 naar de xperia en informeerde ik dat ik het jammer vond dat ik geen kans maak meer op de gratis headset (vind ik opzich niet jammer, heb al 2 draadloze zelf)

CB zei toen wel dat mensen nu wel 2 maanden gratis Music Unlimited de betaalde versie krijgen. Niet dat dat nu veel is, maar alle beetjes zijn meegenomen.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Goed nieuws!! versie van Android 4.2.2 Jelly Bean is voor XZ ook al vrijgegeven.
Bron: http://www.xperiablog.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
OK, dat is snel. Did not expect. Nu, 4.2 is eigenlijk maar een kleine update, maar toch. Android 4.2.2 is dacht ik nog maar ongeveer een week beschikbaar. Ze zijn best snel aan het werken daar.

Vrijgegeven is wel het verkeerde woord. Dat is een screenshot van testfirmware voor prototypes, kan nog wel even duren voor die beschikbaar gaat zijn voor de retailtoestellen.

[ Voor 31% gewijzigd door AmbroosV op 19-02-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Zit in de HTC Droid DNA nu hetzelfde scherm als in de Xperia? Beide komen van japan display namelijk.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-butterfly/htc-butterfly.jpgAfbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-z/sony-xperia-z.jpg
De matrix is anders dus het zal niet hetzelfde panel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Misschien is het al 100 keer gevraagd maar ik kan het niet vinden. Heeft de Xperia Z een notification LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
EnigmaNL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:46:
Misschien is het al 100 keer gevraagd maar ik kan het niet vinden. Heeft de Xperia Z een notification LED?
Ja, maar dat kon je ook vinden als je naar specs van de XZ zocht ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
NoepZor schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:32:
Zit in de HTC Droid DNA nu hetzelfde scherm als in de Xperia? Beide komen van japan display namelijk.
Het scherm van de Droid DNA komt van Sharp, niet Japan Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Wikipedia: HTC J Butterfly
The display is manufactured by Sharp and JDI.
Nu zou wel niet alles kloppen wat op wikipedia staat, maar omdat het er zo stond vroeg ik het me af :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:44:
En het scherm is naar mijn mening best wel goed. Vergeleken met mijn Vaio Z zijn de kleuren niet minder fel. Met een beetje omgevingslicht en de juiste helderheid is zwart echt zwart. De kijkhoeken zijn vergelijkbaar met die van mijn Dell U2412M.

Ik snap best dat het scherm qua contrast en kleurbereik minder goed is dan sommige concurrerende telefoons. Maakt dat het dan een slecht scherm? Absoluut niet. Ik heb al veel telefoons gezien en de Z valt absoluut binnen high-end.
En hoe verhoudt het scherm zich ten opzichte van de Xperia S? Fellere kleuren en betere kijkhoek of juist niet? Ik heb nu een S en van dat scherm ben ik wel tevreden.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
SToRM666 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:02:
[...]

En hoe verhoudt het scherm zich ten opzichte van de Xperia S? Fellere kleuren en betere kijkhoek of juist niet? Ik heb nu een S en van dat scherm ben ik wel tevreden.
dat heeft hij al gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
SToRM666 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:02:
[...]

Ik had een first-gen Xperia S, dat scherm had diepere kleuren dan de latere versies maar de witbalans zat er wat naast. Na een reparatie voor het gelevlekkenprobleem heb je ook altijd een second-gen scherm.

Vergeleken met de first-gen S zijn de kleuren op de Z neutraler en accurater, de kijkhoek is veel beter en de zwartwaarden zijn dieper. Verzadiging is vergelijkbaar.

Vergeleken met de second-gen S heeft het scherm van de Z meer verzadiging, en de kijkhoek en zwartwaarden zijn opnieuw beter. Witbalans op de tweede S was al beter en is vergelijkbaar met de Z.

Vergeleken met de Xperia T is het scherm van de Xperia Z vergelijkbaar in kijkhoeken en contrast, iets beter in verzadiging en beter in witbalans (de Xperia T leek me nogal geel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bedankt voor de info. Dat klinkt al goed dus :)
Heel felle kleuren hoeft van mij niet, ik zet het scherm sowieso altijd vrij donker.
Dan heb ik daar overheen gelezen. Ik heb enkel de vergelijking met de T gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 19-02-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
We zitten ondertussen aan 2k+ posts in dit topic, we kunnen niet van iedereen verwachten dat ze echt alles gelezen hebben.

Best wel veel posts eigenlijk voor een telefoon die nog niet te koop is denk ik dan. In ieder geval een absoluut record voor eender welke Xperia!

[ Voor 37% gewijzigd door AmbroosV op 19-02-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:
We zitten ondertussen aan 2k+ posts in dit topic, we kunnen niet van iedereen verwachten dat ze echt alles gelezen hebben.

Best wel veel posts eigenlijk voor een telefoon die nog niet te koop is denk ik dan. In ieder geval een absoluut record voor eender welke Xperia!
Volgens mij lopen de preorders ook 100x harder dan bij vorige Xperia's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinash
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 07:39
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:

Lang leve de Search optie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Met de search optie kun je ook niet altijd alles vinden hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSMArena heeft ook een review van de HTC Butterfly. Grappig om opnieuw te zien dat HTC Android nog steeds niet volledig onder controle heeft.

"We should point out that Sense UI is among the heaviest launchers available and at times the phone struggles to perform glitch-free."

Ook vallen de benchmark voor de Z hardware altijd hoger uit (hoogste tot nu toe). Niet dat het veel aangeeft, behalve dat Sony wel de optimalisatie goed voor elkaar heeft.

Ben benieuwd of HTC het met de M7/One wel gladgestreken heeft... en of ze opnieuw op hun bek gaan qua camera claims. Het beeldscherm zal wel van een andere orde zijn zo het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:00:
GSMArena heeft ook een review van de HTC Butterfly. Grappig om opnieuw te zien dat HTC Android nog steeds niet volledig onder controle heeft.

"We should point out that Sense UI is among the heaviest launchers available and at times the phone struggles to perform glitch-free."

Ook vallen de benchmark voor de Z hardware altijd hoger uit (hoogste tot nu toe). Niet dat het veel aangeeft, behalve dat Sony wel de optimalisatie goed voor elkaar heeft.

Ben benieuwd of HTC het met de M7/One wel gladgestreken heeft... en of ze opnieuw op hun bek gaan qua camera claims. Het beeldscherm zal wel van een andere orde zijn zo het lijkt.
Ik keek heel erg uit naar de GSMArena review van de Xperia Z, maar die hebben ze een beetje verpest. Twee van de belangrijkste zaken zitten niet in die review! Batterijduur en de schermtest op 50%, raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:05:
[...]

Ik keek heel erg uit naar de GSMArena review van de Xperia Z, maar die hebben ze een beetje verpest. Twee van de belangrijkste zaken zitten niet in die review! Batterijduur en de schermtest op 50%, raar.
Komt nog, batterij althans. Die HTC Butterfly hebben ze al maanden. Schijnbaar gewacht op een JB update. Vreemd dat ze bij de ene telefoon wachten op een update en de andere niet.

Zag net trouwens dat JB 4.2.2 al in de testfase zat voor de Z dus Sony is goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:17:
[...]

Komt nog, batterij althans. Die HTC Butterfly hebben ze al maanden. Schijnbaar gewacht op een JB update. Vreemd dat ze bij de ene telefoon wachten op een update en de andere niet.

Zag net trouwens dat JB 4.2.2 al in de testfase zat voor de Z dus Sony is goed bezig.
http://www.gsmarena.com/a...ng_closer__-news-5563.php

"The Android 4.2 update for Xperia Z will feature an updated 3.6 kernel, compared to the 3.4 kernel found on stock Android 4.1.2 firmware. The Android 4.2.2 Jelly Bean update is further rumored to be officially released in Europe by the end of March, but take that with a pinch of salt, since the information is not from an official source."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie

Of de M7/One een beter scherm gaat hebben dan de one x is niet bepaald zeker, aangezien de one x+ ook achteruit ging qua scherm. Hij zal dan wel FHD zijn, maar dat hoeft qua kleuren niet perse beter te zijn. Ikzelf zou nooit voor htc gaan, omdat ik de UI niet fijn vind en het design vele malen minder dan sony, dat de rest van de hardware dan iets minder goed is weegt daar voor mij niet tegen op. Echter is dat puur persoonlijk, de perfecte telefoon zal er pas komen als ik hem zelf kon ontwerpen en dan nog zal ik waarschijnlijk na korte tijd iets missen wat een ander dan wel heeft, zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. Ondanks dat de GS3 een geweldige telefoon is, viel hij mij heel erg tegen bij de release en dat komt vooral door de nog hogere verwachtingen. Dit zal altijd blijven en daarom blijf ik het interessant vinden om dit forum te volgen en mijn mening te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Veel posts, maar de gemiddelde kwaliteit is bijzonder laag.

"X schijnt toch niet zo goed te zijn vergeleken met dit"

"Voor mijn doeleinden maakt het niet uit dat X niet zo goed is!!!"

"Voor anderen wel!!!"

Zulke non-inhoudelijke discussie, niet gewend van GoT.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Sua schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:01:

"Voor anderen wel!!!"

Ik zie het probleem niet, er worden discussies gevoerd over dit toestel in vergelijking met andere toestellen. Dat is zo'n beetje waar de meeste topics over gaan in Tablets en Telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sua schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:01:

"Voor anderen wel!!!"

Zo lang niemand (muv 2 man) het apparaat in handen heeft gehad is er weinig anders te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Als je wilt weten hoe android werkt kun je dat ergens anders doen. Dit gaat gaat over de hardware en aangezien andere fabrikanten op het punt staan om hun tegenhangers te presenteren lijkt me het vrij logisch dat we het daar over hebben. Als je het dan toch over lage kwaliteit posts hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

wontcachme

You catch me? No you wont

En voor de Z is er inmiddels al een root beschikbaar . Dat is snel :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Wellicht een interessante review van Russische komaf:

http://hi-tech.mail.ru/re...ony_Xperia_Z-rev.html#a02

Algemeen zeer sterk tevreden met interessante benchmarks en comparison met HTC Butterfly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDL15 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:28:
Wellicht een interessante review van Russische komaf:

http://hi-tech.mail.ru/re...ony_Xperia_Z-rev.html#a02

Algemeen zeer sterk tevreden met interessante benchmarks en comparison met HTC Butterfly!
En het scherm blijf ik mooi vinden ook in die vergelijkingen. M7, de S4 dadelijk..leuk hoor maar de Z _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Ik gebruik onderstaande site altijd voor reviews van telefoons, als je naar beneden scrolt op die site, dan komen er altijd elke dag weer nieuwe sites bij:
http://gdgt.com/sony/xperia/z/

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Wow, HTC One krijgt Qualcomm Snapdragon 600! Verder inderdaad het nieuwe type camera en een diafragma van 2.0. Aangezien dit de eerste directe concurrent van de Xperia Z wordt in Europa leek dit me relevant.

[ Voor 70% gewijzigd door ormagon op 19-02-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is wel een beetje zuur ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Ik ga er zelfs een beetje van twijfelen moet ik eerlijk toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
418O2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:39:
Then again, de processor in de Xperia Z is toch ook al ruim voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. nergens voor nodig en eerder meer verbruik. Nu de renders dus toch de echte telefoon blijken te zijn ga ik voor de Z. Persoonlijk vind ik het niet mooi. Lijkt te veel op mijn oude Panasonic tv met die wildroosters voor geluid. Ook de achterkant ziet er weer te speels uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

Daarom vind ik het zo fijn dat Sony nu eindelijk eens een telefoon maakt met high-end hardware. Hun software is gewoon erg goed en ze krijgen het telkens voor elkaar om met vergelijkbare of slechtere hardware beter te preseteren. Nu heb je dus zowel de goede, nieuwe hardware als de software die het soepel laat draaien. Dat i.c.m. project butter = :9~

Overigens, ik vond dit filmpje wel treffend over de kijkhoeken:
http://www.xperiablog.net...-inferior-display-claims/
Ik vind ze dikke prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Luco schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:41:
[...]

Then again, de processor in de Xperia Z is toch ook al ruim voldoende?
Ja, maar die nieuwe is wel een hap sneller waarschijnlijker. En niet per sé minder zuinig...

Ik vind t ook jammer. Maargoed, een overstap is zo gemaakt. Ware het niet dat ik nooit een HTC zou kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
418O2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:39:
Klopt maar het is aan de andere kant ook een HTC.
Dit is niet trollend bedoelt maar feit is gewoon dat Sony efficiënter omgaat met de power van een toestel dan HTC dit doet.

Dus dan kan een HTC toestel meer power hebben maar als ze er qua optimalisatie van de software slecht mee omgaan dan heb je er nog niets aan.

Dan kun je wel zeggen dat de mensen op XDA er betere ROMs voor maken maar hierbij vind ik dat Sony beter meewerkt dan HTC.

De Samsung S4 zal op papier ook wel weer betere hardware mee krijgen dan de Xperia Z maar ik denk dat hiervoor hetzelfde geld als voor HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
418O2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:50:
[...]

Ja, maar die nieuwe is wel een hap sneller waarschijnlijker. En niet per sé minder zuinig...

Ik vind t ook jammer. Maargoed, een overstap is zo gemaakt. Ware het niet dat ik nooit een HTC zou kopen ;)
Ga je er in de praktijk wat van merken? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:43:
Inderdaad. nergens voor nodig en eerder meer verbruik. Nu de renders dus toch de echte telefoon blijken te zijn ga ik voor de Z. Persoonlijk vind ik het niet mooi. Lijkt te veel op mijn oude Panasonic tv met die wildroosters voor geluid. Ook de achterkant ziet er weer te speels uit.
Meer verbruik absoluut niet, en we vinden de Xperia Z toch ook interessant omdat het ding zo razendsnel is. Dat is een belangrijke reden om een nieuwe telefoon te halen, snelheid en toekomstbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
J.Gronkjaer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:51:
[...]

Ga je er in de praktijk wat van merken? Nee.
Jawel, ik wel, dat weet ik zeker. Maargoed, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:42
418O2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:57:
[...]

Jawel, ik wel, dat weet ik zeker. Maargoed, ik zie het wel.
Nee, ik wel, dat weet ik zeker. Maargoed, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Bij die snellere cpu van htc krijg je ook sense he.. dus je zal hem sowieso moeten flashen om er iets van te merken waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ormagon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:33:
Wow, HTC One krijgt Qualcomm Snapdragon 600! Verder inderdaad het nieuwe type camera en een diafragma van 2.0. Aangezien dit de eerste directe concurrent van de Xperia Z wordt in Europa leek dit me relevant.
Die M7 (Htc One) ziet er toch wel echt heel mooi uit. Nu vond ik de Z al erg mooi maar bij HTC gaan ze een stap verder zo lijkt het.
Waar de Z kunstof en glas gebruikt lijkt HTC op Aluminium en Glas in te zetten. Erg fraai.

Harde twijfel van mijn kant in ieder geval, zeker als je nadenkt over de minpunten van het scherm en de tegenvallende camera. Het is alleen nog even afwachten of de HTC de verwachting wel waar maakt.

(Vodafone gaat zijn abonnementen op de schop gooien, dus daar heb ik dan ook nog een beetje haast mee)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Meer verbruik absoluut niet, en we vinden de Xperia Z toch ook interessant omdat het ding zo razendsnel is. Dat is een belangrijke reden om een nieuwe telefoon te halen, snelheid en toekomstbestendigheid.
Voor iedereen persoonlijk. Mijn lijstje was een quad-core, goede 8MP camera, 1080P scherm, goede videorecorder, zo groot mogelijke batterij en mooi design. Aangezien de huidige telefoons daar allemaal aan voldoen of vrijwel gelijk zijn, blijft design over voor mij. Eigenlijk vind ik de x-phone van Motorola het interessantste alternatief (batterij) maar die is er nog lang niet. Hetzelfde geldt voor de volgende Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
banaliteit schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:58:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik van de note naar de s3 ging en dat is ook een groot verschil. Weliswaar van dual naar quad, maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Die Snapdragon 600 is alleen puur qua cpu een stukje sneller dan de S4 pro. De gpu is nog steeds de Adreno 320 en aangezien bij het aansturen van een fullhd scherm de gpu veel belangrijker is dan de cpu zal het verschil tussen de 600 in de htc one en de s4 pro in de Xperia Z heel klein zijn. Daarnaast vind ik het design van de Z echt ook vele malen mooier dan de htc one. En sense wordt ook steeds lelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de telefoon deze week nog komt..

Beste meneer Roshdy,

Nogmaals bedankt voor jouw inschrijving voor de Sony Xperia Z inclusief de gratis Sony MDR-1RS headset t.w.v. 249,-.

We zijn blij jou als een van de eerste het nieuws te melden dat de Sony Xperia Z vanaf vandaag te bestellen is op Belcompany.nl. Zodra je een bestellen hebt geplaatst zullen wij deze combineren met jouw voorinschrijving op de Sony MDR-1RS headset t.w.v € 249,-. Wees er snel bij want op is op.

De gratis Sony headset zal binnen twee weken, nadat we jouw goedgekeurde bestelling hebben ontvangen, worden na geleverd.

Let op: Ontvangst van een goedgekeurde bestelling is afhankelijk van credit-check en / of datum nummer-portering.

Alvast veel plezier met jouw nieuwe toestel!

Groet van het BelCompany online team

BESTEL HIER DE SONY XPERIA Z >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
banaliteit schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:58:
[...]

Toen de Z kwam had iedereen het over de Snelle Cpu en hoe geweldig High-End dat wel niet was. Nu is er een directe concurrent met een snellere Cpu en ineens is het niet belangrijk meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Laatst online: 16-08-2024
Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:14:
Toen de Z kwam had iedereen het over de Snelle Cpu en hoe geweldig High-End dat wel niet was. Nu is er een directe concurrent met een snellere Cpu en ineens is het niet belangrijk meer 8)7
Misschien waren dat niet dezelfde mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:58:
[...]

Die M7 (Htc One) ziet er toch wel echt heel mooi uit. Nu vond ik de Z al erg mooi maar bij HTC gaan ze een stap verder zo lijkt het.
Waar de Z kunstof en glas gebruikt lijkt HTC op Aluminium en Glas in te zetten. Erg fraai.

Harde twijfel van mijn kant in ieder geval, zeker als je nadenkt over de minpunten van het scherm en de tegenvallende camera. Het is alleen nog even afwachten of de HTC de verwachting wel waar maakt.

(Vodafone gaat zijn abonnementen op de schop gooien, dus daar heb ik dan ook nog een beetje haast mee)
Volgens mij heeft HTC zojuist iedereen afgetroefd.
Zowel qua design als specs :)
Gelukkig weet ik nu wat mijn volgende phone wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pprs schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:15:
[...]

Misschien waren dat niet dezelfde mensen :)
Nou het gaat me er meer om dat het nu onder het tapijt geveegd wordt omdat dat nou toevallig beter uitkomt in geval van de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aandachtspuntje: de Xperia Z kan al geunlocked en geroot worden. Let wel op met de garantie:
Bij mijn Xperia S was er het bekende productieprobleem met gele vlekken en schermen. Omdat ik geroot had werd mijn toestel niet gerepareerd en moest ik zelfs nog onderzoekskosten betalen...

(Ik begrijp dat als iemand root en rare dingen flasht en zo zijn toestel brickt/sloopt, dat hij dan geen garantie heeft. Maar rooten en dan bij een hardwaredefect of productiefout geen garantie meer hebben had ik niet verwacht en is erg vervelend. Vandaar deze waarschuwing.)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowizi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:15:
[...]

Volgens mij heeft HTC zojuist iedereen afgetroefd.
Zowel qua design als specs :)
Gelukkig weet ik nu wat mijn volgende phone wordt.
Specs wel. Dat was te verwachten met 1.7Ghz (was al gerucht). Maar daar zal Samsung en LG ook wel overheen gaan. Dus als je dacht dat je met de Z de allersnelste hardware in huis had (op papier) dan was je niet goed ingelicht/ingelezen. Ding is dat Sony nu niet meer een generatie achterloopt dus veel zul je er niet van merken.

Design is persoonlijk want HTC is bijna nooit mijn ding geweest en deze One al helemaal niet. De OneX vond ik wel de mooiste van de vorige generatie. Hetzelfde geldt voor Samsung trouwens op de S2 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Laatst online: 16-07-2024
Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:19:
[...]

Nou het gaat me er meer om dat het nu onder het tapijt geveegd wordt omdat dat nou toevallig beter uitkomt in geval van de Z.
Als je altijd maar de snelste wilt kun je eeuwig blijven wachten of om de 3 maanden een nieuwe telefoon kopen.
Ik moet het nog maar zien dat HTC de nieuwe smarthphone netzo soepel krijgt lopen als Sony.

Zelf vind ik het design één belangrijkste aspecten van een smarhtphone en ik ben er van overtuigd dat geen andere fabrikant de komende tijd in de buurt kan komen van de Xperia Z. Die nieuwe HTC ziet er voor HTC standaarden goed uit, mooiste na de Desire HD in mijn beleving maar komt niet in de buurt van de Z. (Dit is natuurlijk allemaal persoonsgebonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
J.Gronkjaer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:25:
[...]

Als je altijd maar de snelste wilt kun je eeuwig blijven wachten of om de 3 maanden een nieuwe telefoon kopen.
Ik moet het nog maar zien dat HTC de nieuwe smarthphone netzo soepel krijgt lopen als Sony.

Zelf vind ik het design één belangrijkste aspect van een smarhtphone en ik ben er van overtuigd dat geen andere fabrikant de komende tijd in de buurt kan komen van de Xperia Z. Die nieuwe HTC ziet er voor HTC standaarden goed uit, mooiste na de Desire HD in mijn beleving. (Dit is natuurlijk allemaal persoonsgebonden)
Precies, ik geloof dat in de 2e helft van dit jaar Qualcomm met de Snapdragon 800 komt welke weer een stuk sneller is dan de 600.
En Nvidia komt ook weer met een nieuwe Tegra welke ook weer snel zal zijn.

En zoals iemand al zei, de HTC komt met Sense wat ook weer flink wat power weg snoept.
Dan heb je nog LG welke misschien de 600 krijgt maar LG wil ik voorlopig niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Deadsy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:28:
[...]

Precies, ik geloof dat in de 2e helft van dit jaar Qualcomm met de Snapdragon 800 komt welke weer een stuk sneller is dan de 600.
En Nvidia komt ook weer met een nieuwe Tegra welke ook weer snel zal zijn.

En zoals iemand al zei, de HTC komt met Sense wat ook weer flink wat power weg snoept.
Dan heb je nog LG welke misschien de 600 krijgt maar LG wil ik voorlopig niet meer zien.
Ik ben dus ook verdomd picky geworden.

LG - Vriendin heeft een speed 2x en dat is softwarematig een ramp
Samsung - heb 3 samsungandroids gehad, maar de softwaresupport, SDS bug, exynos bug, copypaste bug en het niet (of laat) oplossen daarvan hebben me tegen hun gekeerd
HTC - Vind het een lelijk merk, telefoons niet al te mooi, geen fan van Sense

Dan kom je dus bij Sony uit. En ja, ik ben een zeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het probleem met Sense in het algemeen (hopelijk is Sense 5 beter) is dat het gewoon zwaar is. HTC is er niet in geslaagd om de Droid DNA/Butterfly smooth the krijgen hoewel die dezelfde processor heeft als de Xperia Z. De Xperia Z daarentegen is absurd boterig en komt makkelijk op niveau iPhone 5 (en dat had ik zelf niet verwacht).

Ik hoop van harte voor HTC dat ze dat met Sense 5 hebben kunnen oplossen, dan gaat Sony wat aardige competitie hebben. Qua design heeft Sony toch nog steeds een stapje voor.

Die Beats-branding verpest het weer een beetje. En aangezien ze geen on-screen keys noch een menuknop hebben (is dat nu echt alleen home en back aan de voorkant?) ga je in veel apps (nog steeds de meerderheid van de populaire apps) onderaan een grote zwarte balk met enkel een menuknop krijgen. Zoals dit op de One X: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qSytmMU.jpg

(PS: Vermoedens. Zou kunnen dat ze het elegant hebben opgelost, heb er nog niets over gevonden.)

[ Voor 32% gewijzigd door AmbroosV op 19-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn we ook in het tijdsperk beland waarbij Android relatief licht is geworden en de telefoons overpowered (mits op JB). Google zal de eisen niet veel hoger maken de komende Android versies want ze hebben nog aardig wat vertrouwen te winnen op het gebied van performance en stabiliteit. Juist nu kunnen ze het Apple en Microsoft erg lastig maken en veel van hun userbase wegtrekken. Die fout gaan ze dus niet maken. Games eisen wel steeds meer en dat zullen ze ook blijven doen maar dat is juist het meest onbelangrijke punt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Oef, de HTC One al vanaf maart in de winkels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Die Beats-branding verpest het weer een beetje. En aangezien ze geen on-screen keys noch een menuknop hebben (is dat nu echt alleen home en back aan de voorkant?) ga je in veel apps (nog steeds de meerderheid van de populaire apps) onderaan een grote zwarte balk met enkel een menuknop krijgen. Zoals dit op de One X: [afbeelding]

(PS: Vermoedens. Zou kunnen dat ze het elegant hebben opgelost, heb er nog niets over gevonden.)
Dat rechter icoontje is toch voor het menu?

Edit: net gezien dat dit bij de One anders is...

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 19-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
418O2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:31:
[...]
Ik ben dus ook verdomd picky geworden.

LG - Vriendin heeft een speed 2x en dat is softwarematig een ramp
Samsung - heb 3 samsungandroids gehad, maar de softwaresupport, SDS bug, exynos bug, copypaste bug en het niet (of laat) oplossen daarvan hebben me tegen hun gekeerd
HTC - Vind het een lelijk merk, telefoons niet al te mooi, geen fan van Sense

Dan kom je dus bij Sony uit. En ja, ik ben een zeur.
Heb zelf nu een Speed 2x (al 2 jaar).
De bouwkwaliteit is (vind ik) zeer goed maar de support van LG was gewoon van begin af aan om te janken geweest net als de communicatie. De ROMs van XDA zijn lekker smooth maar vanwege gebrekkige info van LG zitten daar vrij vaak dingen in die niet werken.

Bij Samsung deel ik je mening (zelf al gehad en heb genoeg vrienden ermee). Tevens valt de bouwkwaliteit van de Samsungs mij voor het prijskaartje flink tegen.

HTCs vind ik best mooi maar geen fan van Sense en de gebrekkige samenwerking met de ROM makers valt tegen.

En ken diverse mensen met Xperias en dat bevalt me best goed. Vergeleken met de concurrentie zit er inderdaad mindere hardware in maar het loopt daar in tegen vaak wel beter.

Zoals al vaker in dit topic gezegd, een perfect toestel bestaat niet. Je kijkt wat voor jezelf belangrijk is en kijkt dan naar welk toestel aan jouw eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:04
Processor zal denk ik niet zo snel het probleem zijn nee. Geheugen wel. Als ik zie dat er nog altijd (welliswaar low-end) toestellen worden verkocht met slechts 512MB ram dan vind ik dat toch zorgelijk. Op mijn Xperia Arc vond ik JB niet vloeiend. Niet vanwege de processor maar voor mijn gevoel een tekort aan RAM.

Laat de Xperia Z nu net 2GB ram hebben en daar nu eens in voorlop lopen. Rest zal wel snel volgen maar dat vind ik dus echt een positief punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:51:
Processor zal denk ik niet zo snel het probleem zijn nee. Geheugen wel. Als ik zie dat er nog altijd (welliswaar low-end) toestellen worden verkocht met slechts 512MB ram dan vind ik dat toch zorgelijk. Op mijn Xperia Arc vond ik JB niet vloeiend. Niet vanwege de processor maar voor mijn gevoel een tekort aan RAM.

Laat de Xperia Z nu net 2GB ram hebben en daar nu eens in voorlop lopen. Rest zal wel snel volgen maar dat vind ik dus echt een positief punt.
Dat was inderdaad een eis die ik was vergeten. Als Arc gebruiker wil je daar wel op letten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
GH45T schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:51:

Daarnaast weet ik vrij zeker dat de Z sneller aanvoelt. HTC is niet zo best in het optimaliseren van Android, en dan leggen ze daar ook nog een (imo irritant, maar anderen zijn er gek op) zware skin over. Dus ik durf te beweren dat de Z hogere benchmark scores gaat neerzetten tenzij HTC hard aan Sense heeft lopen sleutelen en Android geoptimaliseerd heeft.

Let wel, ik ben biased :P Na mijn Desire ben was ik echt klaar met Sense. De hardware is fantastisch, maar Sense wil gewoon teveel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:52

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Oke gaat beslist de htc One worden voor mij, de Z heeft niet dat aan boord wat mij kan overtuigen. Iemand interesse in een Xperia Z volgende week? DM me, anders stuur ik hem terug (ook al krijg ik de mooie koptelefoon erbij)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Toch wel een beetje jammer dat ze het op het gebied van het scherm een beetje laten liggen. Daar kijken de meeste mensen toch wel naar bij het testen in de winkel. Een tragere interface merk je meestal pas bij intensiever gebruik.
Bij mij persoonlijk is de keuze van een toestel altijd tussen een Sony en een ander merk geweest. Qua design wint Sony het altijd wel, maar op het gebied van het scherm heb ik soms wel twijfels. In het begin heb ik bij de S vooral moeten wennen aan die kleine knoppen, maar achteraf gezien ben ik nu wel erg tevreden over de interface van Sony. Ik mag binnenkort weer kiezen, maar ga toch even kijken of het scherm me kan overtuigen en of het toestel sowieso niet te groot is.
De Z(L) is wel de kleinste 5 inch telefoon tot nu toe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Cyleo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:03:
[...]

Daarnaast weet ik vrij zeker dat de Z sneller aanvoelt. HTC is niet zo best in het optimaliseren van Android, en dan leggen ze daar ook nog een (imo irritant, maar anderen zijn er gek op) zware skin over. Dus ik durf te beweren dat de Z hogere benchmark scores gaat neerzetten tenzij HTC hard aan Sense heeft lopen sleutelen en Android geoptimaliseerd heeft.

Let wel, ik ben biased :P Na mijn Desire ben was ik echt klaar met Sense. De hardware is fantastisch, maar Sense wil gewoon teveel aanpassen.
Vergeet niet dat de Desire ondertussen 3 jaar oud is, en dat het de eerste echt serieuze Android smartphone van HTC was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou jongens het was gezellig. De One ziet er toch wel dus danig gaaf uit dat ik daar voor ga.
De Z heeft in de laatste 2 weken toch wel een hoop serieuze minpunten gekregen.

Ooh en de One heeft optische beeldstabilisatie wat toch wel erg nice is. Ik heb dat nu op de 920 en werkt super voor een camera Phone.

Edit: Wel jammer trouwens dat ik dan niet kan bellen onder de douche, daar keek ik toch stiekem wel een beetje naar uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 19-02-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:06:
Nou jongens het was gezellig. De One ziet er toch wel dus danig gaaf uit dat ik daar voor ga.

Ooh en de One heeft optische beeldstabilisatie wat toch wel erg nice is. Ik heb dat nu op de 920 en werkt super voor een camera Phone.
Haha succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:06:

Edit: Wel jammer trouwens dat ik dan niet kan bellen onder de douche, daar keek ik toch stiekem wel een beetje naar uit :)
Ik blijf denk ik toch bij de Xperia Z vanwege het ontwerp en de skin, maar de One doet me wel twijfelen. Snellere processor, beter scherm, geen rare screenprotector maar gewoon Gorilla Glass met oleophobic coating en (waarschijnlijk) een camera die een stuk minder ruis heeft en erg goed presteert in low light situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ormagon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:06:
[...]

Vergeet niet dat de Desire ondertussen 3 jaar oud is, en dat het de eerste echt serieuze Android smartphone van HTC was...
Heb daarna een Desire Z gehad waar de rom development niet zo ontwikkeld was. Na 2 maanden was hij weg omdat ik niets meer kon doen zonder dat hij sense opnieuw moest inladen. Zelfs gewoon wat browsen. Toen hij ook nog geen update kreeg was ik klaar met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
ormagon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Ik blijf denk ik toch bij de Xperia Z vanwege het ontwerp en de skin, maar de One doet me wel twijfelen. Snellere processor, beter scherm, geen rare screenprotector maar gewoon Gorilla Glass met oleophobic coating en (waarschijnlijk) een camera die een stuk minder ruis heeft en erg goed presteert in low light situaties.
Dat moeten we ook maar eerst weer afwachten. Bij Sony waren de eerste geluiden zeer goed, en nu komen de reviews en dan worden de meningen verdeeld. Zal bij HTC precies hetzelfde gaan.

Waar ik mij heel erg aan stoor is de gebogen achterkant. De telefoon ligt heel vaak op mijn bureau en type meestal zonder het toestel op te pakken. ( ik vond ik bij mijn DHD zo irritant) daarnaast vind ik SENSE zo irritant en laggy. Het nieuwe homescreen is ook niet mij ding zoals ik het nu heb gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:33:
De Xperia Z daarentegen is absurd boterig en komt makkelijk op niveau iPhone 5 (en dat had ik zelf niet verwacht).
Dat is wat me in sommige video's opviel, maar dan tegenovergesteld. Ik zie soms toch echt lag...

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kanem0chi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Dat moeten we ook maar eerst weer afwachten. Bij Sony waren de eerste geluiden zeer goed, en nu komen de reviews en dan worden de meningen verdeeld. Zal bij HTC precies hetzelfde gaan.
Je bedoelt waarschijnlijk. "Zou bij HTC precies hetzelfde kunnen gaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kanem0chi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Waar ik mij heel erg aan stoor is de gebogen achterkant. De telefoon ligt heel vaak op mijn bureau en type meestal zonder het toestel op te pakken. ( ik vond ik bij mijn DHD zo irritant) daarnaast vind ik SENSE zo irritant en laggy. Het nieuwe homescreen is ook niet mij ding zoals ik het nu heb gezien :X
Precies, zeker nu voor sommige mensen de verwachtingen zo hoog liggen. Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Cyleo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:16:
[...]

Precies, zeker nu voor sommige mensen de verwachtingen zo hoog liggen. Ben benieuwd ;)
Dikke kans inderdaad, maar die camera vind ik wel bijzonder interessant moet ik zeggen :o. Veel groter formaat sensor met minder megapixels en een f2.0 lens. Dat kan bijna niet anders dan minder ruis en hele goede foto's in slechte lichtsituaties opleveren.

[ Voor 21% gewijzigd door ormagon op 19-02-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
En gelijk al een filmpje waar de Z (uiteindelijk) naast de One wordt gelegd:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=illkdZ8uf9A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oei, mooi is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:22:
[video]
De Z springt er echt zwaar bovenuit qua design moet ik zeggen. Dunner, ietsjes breder en net zo lang en dat met een 5" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds tevreden met men pre order voor de Z. Nog steeds voor mij het mooiste gebouwd.En ja voor al de andere mensen die deze (htc) veeeeel beter vinden...Succes ermee en hoop dat het verder hier terug gaat over de experia Z!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, heb heel het toestel van HTC niet in de gaten gehouden, maar schrok toch echt toen ik net het design zag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:30:
[...]

Precies, heb heel het toestel van HTC niet in de gaten gehouden, maar schrok toch echt toen ik net het design zag :X
Industrieel zoals we van HTC gewend zijn, vind het altijd wel wat hebben :).
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:29:
Ben nog steeds tevreden met men pre order voor de Z. Nog steeds voor mij het mooiste gebouwd.En ja voor al de andere mensen die deze (htc) veeeeel beter vinden...Succes ermee en hoop dat het verder hier terug gaat over de experia Z!!!
Ik heb hem ook nog steeds in pre-order staan en laat dit naar alle waarschijnlijkheid ook zo. Maar dit is een discussie topic en daarbij is het logisch om het apparaat te vergelijken met zijn directe concurrenten. Zeker op het moment dat die aangekondigd wordt! Laat maar komen die vergelijkingen en discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:22:
[video]
Eerlijk is eerlijk de Z is wel wat mooier ja, je ziet alleen wel dat de kwaliteit van het HTC scherm toch echt wat hoger ligt. Het lijkt dezelfde brightnes instelling maar toch is de Z wat flets in menu's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste HTC die ik een beetje mooi is, dankzij de dunne randen lijkt hij ook mooi dun...wat ik ook begreep is dat de One een vrij luide luidspreker heeft, leuk voor de sjonnies in de tram om andere mensen lastig te vallen man hun kutmuziek.

Las ook nergens dat de One 4G heeft...? of wel?
Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.