Wolfjerolfje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:24:
bij mij is de knoop bijna door... ik slaap er nog een nachtje over.. maar goede kans dat mijn bestelling van de Z geannuleert wordt in het voordel van de ONE...
ik vind het wel jammer dat de one geen 5 inch scherm heeft... en hij had wat dunner gemogen... en het design van de Z vind ik net iets mooier.. maar toch denk ik dat ik voor de ONE ga...
omdat het scherm toch wel het belangrijkste is voor mij... dat.. plus de snelheid... het design... de speakers... en de camera...
al moet ik zeggen dat het voelt alsof ik de verkering uit moet maken met een fantastiesch en bloedmooi meisje...

Ik zit ook dezelfde afweging te maken. Elke telefoon heeft wel voor en nadelen. Het punt is om de dingen te wegen die je het belangrijkst vind. Voor mij is dat bijvoorbeeld het design, bouwkwaliteit, scherm en gebruikservaring. Veel daarvan is ook persoonlijk.
Ik vind beide telefoons wel mooi. De zwarte versie vd One meer dan de witte. Door dunne zijkant van de One, lijkt het een stuk dunner dan het is. Achterkant daarentegen is een beetje saai. Ook geen grote fan van die bolling. Maar ik zou het eerst in t echt moeten zien voordat ik echt een oordeel kan geven. Ook al oogt de One vrij goed, de Xperia Z is echt mooier (subjectief natuurlijk

). Dus daar heeft de Z een puntje voor.
Qua bouwkwaliteit is het nog lastig te zeggen. Op papier lijkt de One een kwalitatief zeer goed toestel te zijn. Volgens diverse techsites vergelijkbaar en soms zelfs beter dan de iPhone 5. Moet beide toestellen nog in het echt zien, maar Sony staat ook wel bekend om degelijkheid.
Scherm is een punt voor de One lijkt mij. Of het 4.7 of 5" is maakt mij niet zoveel uit. Is eerder dat ik 5" iets aan de grote kant vind. Kom namelijk van een 4". Volgens Engadget had de SLCD2 OneX het beste scherm en de SLCD3 in de One overtreft het, dus dat klinkt goed.
Gebruikservaring moet nog maar blijken. Blinkfeed ziet er leuk uit, maar je moet dat maar willen. Heb een Lumia 800 gehad en vond de live FB feeds wel okay op zich.
Al met al moet ik beide toestellen eerst in 't echt zien om een goede keuze te kunnen maken. Ik neig eerlijk gezegd wel meer naar de One omdat ik die stereo speakers met aparte amp wel gaaf vind. Ik gebruik de speaker namelijk vrij vaak en die van mijn huidige telefoon valt zwaar tegen. Infrarood om de tv and andere dingen mee te bedienen lijkt mij ook grappig. Zit in de One and de ZL, maar jammergenoeg niet in de Z.