[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:33:
[...]

Eerlijk is eerlijk de Z is wel wat mooier ja, je ziet alleen wel dat de kwaliteit van het HTC scherm toch echt wat hoger lijkt. Het lijkt dezelfde brightnes instelling maar toch is de Z wat flets in menu's enz.
Dat komt door de vreemde keuze van Sony om te kiezen voor grijstinten in de balken en achtergrond. Sony heeft standaard nergens echt zwart in zitten waardoor de kleuren fletser lijken. Ambroos had laatst een mooi voorbeeld waarbij hij twee screenshots naast elkaar had gelegd, eentje standaard en eentje met een achtergrond met daadwerkelijk zwart erin.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:34:
De eerste HTC die ik een beetje mooi is, dankzij de dunne randen lijkt hij ook mooi dun...wat ik ook begreep is dat de One een vrij luide luidspreker heeft, leuk voor de sjonnies in de tram om andere mensen lastig te vallen van hun kutmuziek.

Las ook nergens dat de One 4G heeft...? of wel?
HTC Nederland heeft bevestigd dat de 800MHz 4G band in Nederland wordt ondersteund.

[ Voor 26% gewijzigd door ormagon op 19-02-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je al de info kan vinden in het htc forum toch....En zoals er hier veel zijn die alleen maar commentaar hebben op de Sony denk ik dat ze beter naar daar verhuizen. Vergelijkingen zal je zo genoeg vinden op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
De HTC One ziet er netjes uit, beter dan ik had verwacht. Maar ik vind de Z nog steeds interessanter.. das een goed teken! Nu de S4 nog overleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ga nog niet oordelen voordat ik zowel de One als de Z in het echt gezien heb.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:32:
[...]

Industrieel zoals we van HTC gewend zijn, vind het altijd wel wat hebben :).
Misstaat de gereedschapskist en keuken niet inderdaad :). Mooie technieken dat zeker maar HTC staat bij mij bijna op de zwarte lijst door hun langzame/slechte updates, gesloten karakter en schreeuwerige/tegenvallende ervaring uiteindelijk. Daarbuiten niet mijn design in de meeste gevallen. Als deze weer doet wat ze zeggen dan wil ik ze over 2 jaar wel weer een kans geven. Maar dan wel een strakker/eleganter design, wat overigens ook voor Samsung geldt de laatste 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Hoe meer en meer ik die interface van SENSE 5.0 zie, hoe liever ik de Xperia Z wil hebben. Jeetje wat een schreeuwerige interface. Volg gewoon google's richtlijnen.

Daarnaast verscheindende keren gelezen dat HTC meer en meer android de rug wil toekeren? Is wel te zien aan deze telefoon, plak dan gewoon gelijk een W8 stikker erop :X haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Ik heb de xperia Z ook besteld vandaag.. ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het met de meeste meningen over HTC niet eens ben.

Ik ben tevreden gebruiker van de HTC One X, simpelweg het beste toestel dat ik tot nu toe heb mogen gebruiken. Ik vind de sense niet storend, laat staan schreeuwend aanwezig. Ik vind het daarbij diep triest dat mensen zeuren over updates! Serieus, je koopt een toestel.. of je krijgt hem bij het abonnement voor wat hij is, niet voor wat hij mogelijk zou kunnen zijn.

Ik ben erg benieuwd of Sony mij net zo'n ervaring kan geven als HTC, ik hoop het echt. Daarbij ben ik erg benieuwd naar de batterijduur.

de ONE valt mij ook erg mee, het is dat de Z alles tot nu verslaat in de benchmarks en qua design (naar mijn mening) een stuk mooier is.. maar ik denk dat de ONE een geduchte tegenstander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Om even bij de Xperia Z te blijven, wat is die toch ontroerend mooi hé!

YouTube: Waterproof Sony Xperia Z - unboxing :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:57
J.Gronkjaer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:37:
Om even bij de Xperia Z te blijven, wat is die toch ontroerend mooi hé!

YouTube: Waterproof Sony Xperia Z - unboxing :9~
Wat heeft hij daar voor extra klein (vierkant) stickertje zitten op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
jeroendh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Wat heeft hij daar voor extra klein (vierkant) stickertje zitten op de achterkant?
NFC sticker

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:34:
Ik heb de xperia Z ook besteld vandaag.. ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het met de meeste meningen over HTC niet eens ben.

Ik ben tevreden gebruiker van de HTC One X, simpelweg het beste toestel dat ik tot nu toe heb mogen gebruiken. Ik vind de sense niet storend, laat staan schreeuwend aanwezig. Ik vind het daarbij diep triest dat mensen zeuren over updates! Serieus, je koopt een toestel.. of je krijgt hem bij het abonnement voor wat hij is, niet voor wat hij mogelijk zou kunnen zijn.

Ik ben erg benieuwd of Sony mij net zo'n ervaring kan geven als HTC, ik hoop het echt. Daarbij ben ik erg benieuwd naar de batterijduur.

de ONE valt mij ook erg mee, het is dat de Z alles tot nu verslaat in de benchmarks en qua design (naar mijn mening) een stuk mooier is.. maar ik denk dat de ONE een geduchte tegenstander is.
De OX(+) is zeker goed (en ook mooi). Maar qua updates moet je uitkijken. Je krijgt steeds vaker dat er grote bugs en performance issues zijn direct na release OMDAT ze kunnen updaten. Twee letters hoe verkeerd dat kan gaan: LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
jeroendh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:41:
[...]

nfc stickertje, kan je er gewoon afhalen.
Verder vond ik eerlijkgezegd het scherm van de sony in het filmpje er beter uit zien dan die van de htc, alleen het vele gebruik van grijstinten maakt dat het contrast van de sony in het menu etc. slechter lijkt, echter bij foto's en in de browser vind ik de kleuren mooier.
Verder vind ik sense echt helemaal niks en het ontwerp van de xperia z vele malen mooier.

[ Voor 7% gewijzigd door masterjorie op 19-02-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is die HTC lelijk vergeleken met de Z zeg, en die launcher, is dat niet launcher pro van 3 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:46:
Wat is die HTC lelijk vergeleken met de Z zeg, en die launcher, is dat niet launcher pro van 3 jaar geleden?
Niet echt de lijn van google inderdaad... Ook niet iets wat je in de praktijk lang zult gebruiken. Informatie staat meestal te ver weg en niet overzichtelijk. Launchers genoeg op Play dus zo'n groot probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
hmm, uiterlijk van de Z is inderdaad wel beter maar als die het aflegt tegen de One qua scherm, camera en ergonomie dan begin ik toch weer te twijfelen. grrrrrr. Maar dat sd-card slot is ook wel weer een groot voordeel van de Xperia

[ Voor 18% gewijzigd door Willo19 op 19-02-2013 18:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik hoop wel dat ze de reviews van de camera fair gaan doen. Aangezien de One plaatjes schiet aan 5MP zouden reviewers eerst alle foto's van de competitie (en dus ook de Xperia Z) moeten resizen naar 5MP voor ze gaan vergelijken op 100% zoom of ze wat ruis kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Van de voorkant ziet die One er echt prachtig uit zeg! Maar die achterkant vind ik dan weer 2 keer niks. Maakt me ook niet veel uit, volgende week is mijn Z er als t goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
boratnl schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:06:
Van de voorkant ziet die One er echt prachtig uit zeg! Maar die achterkant vind ik dan weer 2 keer niks. Maakt me ook niet veel uit, volgende week is mijn Z er als t goed is.
Dat is wel een misser idd.

Ik blijf gewoon lekker bij de z. De x phone is bu nog de enige waar ik naar uit kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Powerbutton on top? Ga geen telefoon kopen die hem niet aan de zijkant heeft. 2 fysieke knoppen op en dan één op een onlogische plek? Snap het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htc one: alweer geen geheugenkaartslot begrijp ik? dat alleen al is afknapper voor mij, mag er nog 64 gb standaard opzitten
ook die beats audio hoef ik niet, het design is niet mooi (gebogen achterkant)...

neen dank je dan blijf ik bij de Z

wat is eigenlijk een ultrapixel-camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Vlemert schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:10:
Powerbutton on top? Ga geen telefoon kopen die hem niet aan de zijkant heeft. 2 fysieke knoppen op en dan één op een onlogische plek? Snap het echt niet.
Dat heeft HTC nooit anders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:10:
wat is eigenlijk een ultrapixel-camera?
Vergelijkbaar met dit: Wikipedia: Foveon X3 sensor

Komt erop neer dat ze per pixel drie beeldcellen samenvoegen om zo meer detail waar te kunnen nemen met hogere scherpte, minder ruis en minder beeldfouten door extrapolatie. Een conventionele sensor heeft of een rode, of een groene, of een blauwe beeldcel per pixel en dus moeten de andere pixels 'berekend' worden aan de hand van de omliggende pixels. Omdat er bij een 'ultrapixel'-sensor drie beeldcellen nodig zijn voor één pixel is de resolutie meestal een stuk lager.

Dit ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/727c85/6a77/4026-FoveonX3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De design van de Z is echt superieur aan die van de One. Maar de specs en features van de One is toch stukken beter. Vind sense 5 er wel verfrissend uitzien en die stereo speakers spreken mij ook wel aan. Ben alleen benieuwd hoe dit in praktijk uit ga pakken. Ben ook een fan van goede bouwkwaliteit en er zijn verschillende meldingen dat materiaal en afwerking niet onder doet en zelfs beter is dan die van de iPhone 5.

Hoewel ik de Z echt een bloedmooi toestel vind, wordt het toch een lastige keuze. Beide toestellen hebben hun plus, maar geen een heeft alles. Van de SIV verwacht ik niet superveel, want dat Samsung plastic is echt verre van premium.

Trouwens, gsmarena heeft al benchmarks van de One in vergelijking tot de Z en andere top-end telefoons. De One veegt de vloer aan met de Z en alles eromheen.

http://www.gsmarena.com/htc_one_hands_on-review-889p4.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
boratnl schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:16:
[...]

Dat heeft HTC nooit anders gedaan.
En dus een reden voor mij om nooit een HTC te kopen. Gebruik die knop honderdduizend keer op een dag, mag lijen dat ik er geen rare fratsen voor hoef uit te halen om erbij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:18:
De design van de Z is echt superieur aan die van de One. Maar de specs en features van de One is toch stukken beter. Vind sense 5 er wel verfrissend uitzien en die stereo speakers spreken mij ook wel aan. Ben alleen benieuwd hoe dit in praktijk uit ga pakken. Ben ook een fan van goede bouwkwaliteit en er zijn verschillende meldingen dat materiaal en afwerking niet onder doet en zelfs beter is dan die van de iPhone 5.

Hoewel ik de Z echt een bloedmooi toestel vind, wordt het toch een lastige keuze. Beide toestellen hebben hun plus, maar geen een heeft alles. Van de SIV verwacht ik niet superveel, want dat Samsung plastic is echt verre van premium.

Trouwens, gsmarena heeft al benchmarks van de One in vergelijking tot de Z en andere top-end telefoons. De One veegt de vloer aan met de Z en alles eromheen.

http://www.gsmarena.com/htc_one_hands_on-review-889p4.php
Nu moet ik het wel qua benchmarks opnemen voor de Z, de Xperia Z is al bloedje snel. Denk dat je het verschil tussen een One en een Z in dagelijks gebruik niet eens gaat merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
maar die benchmark test van GSM-arena wat moet ik daar nu weer mee. Als het klopt dat de One inderdaad op alle fronten beter presteert dan de Xperia Z dan kun je daar toch niet omheen? Is dat een betrouwbare test? Is de One inderdaad een minder mooi maar veel beter toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-imm
  • Laatst online: 08-10-2024
In termen van brute kracht is de HTC sneller, ja. Of je het gaat merken vergeleken met de Z, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:24:
[...]

Nu moet ik het wel qua benchmarks opnemen voor de Z, de Xperia Z is al bloedje snel. Denk dat je het verschil tussen een One en een Z in dagelijks gebruik niet eens gaat merken ;)
In principe heb je wel gelijk, maar als tech-junkie wil je eigenlijk toch het nieuwste van het nieuwste hebben (ik dan ;) ). Als je een top-end toestel uitbrengt voor 2013, met 2012 hardware en de competitie gebruikt wel de nieuwste hardware, voelt dat toch als een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op het gebied van high-end smartphones, dus excuseer als de volgende vraag onnozel is: welk van de twee telefoons (XZ vs. One/M7) zal beter presteren qua levensduur van de batterij? Ik weet dat beide toestellen dezelfde capaciteit (namelijk 2300 mAh) hebben, maar de XZ heeft een groter, full HD scherm, terwijl de One/M7 een krachtiger processor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik vind het wel altijd grappig wanneer mensen het hebben over hardware van vorig jaar. Er zijn in Nederland en België nog altijd geen telefoons verkrijgbaar die sneller zijn dan de Xperia Z (met de S4 Pro). De Snapdragon 600 is een vrij kleine update dacht ik, ik betwijfel of het verschil zo groot gaat zijn. De grote bottleneck bij de S4 Pro is de GPU (toch op FHD), en die is in de Snapdragon 600 niet vernieuwd.

@Zenn, daarvoor gaan we de eerste uitgebreide reviews moeten afwachten. Dat kleine verschil in schermformaat gaat niet zo veel verschil maken en de Snapdragon 600 is waarschijnlijk nauwelijks of niet zuiniger dan de S4 Pro. Het zal dus op details aankomen.

[ Voor 23% gewijzigd door AmbroosV op 19-02-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb al een paar snelle telefoons gehad, maar heb wel geleerd dat goede software velangrijker is dan rauwe snelheid.

En design ook trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag in de tmobile winkel in delft de dummy van de Z vastgehouden, WOW! :9~
de Z is echt ongelooflijk dun en supermooi! voor mij echt overduidelijk een iphone killer qua looks, en helemaal niet te groot voor mijn hand. Hij ziet er echt heel zakelijk chique high end uit. Ik wil gewoon de allermooiste telefoon en dat is de Z absoluut. Qua specs wil ik gewoon een high-end telefoon, welke dan marginaal beter of slechter is maakt me niet uit, ik ga dat toch niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:34:
Ik vind het wel altijd grappig wanneer mensen het hebben over hardware van vorig jaar. Er zijn in Nederland en België nog altijd geen telefoons verkrijgbaar die sneller zijn dan de Xperia Z (met de S4 Pro). De Snapdragon 600 is een vrij kleine update dacht ik, ik betwijfel of het verschil zo groot gaat zijn. De grote bottleneck bij de S4 Pro is de GPU (toch op FHD), en die is in de Snapdragon 600 niet vernieuwd.
Sterker nog de Z is er niet eens, dus de snelste telefoon welke je nu kunt aanschaffen is iets van de Note2 of de HOX+.

Neemt niet weg dat de eerste GSM met een Snapdragon 600 2 weken na de release van de Z uitkomt. Dat maakt de Z echter nog steeds erg snel.

Heb je het nodig? Absoluut niet! Is het leuk? Zeker weten! :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vind de discussie en vergelijking met HTC One zeer relevant in dit topic. Neem aan dat bijna iedereen hier een keus gaat maken tussen de One, de S4 en de Z. En daar is voor mij de HTC One vandaag afgevallen vanwege het design. Persoonlijk vind ik hem vooral in het rood echt vreselijk lelijk. Als ik een telefoon op tafel leg wil ik me niet continu irriteren aan hoe lelijk dat ding is. HTC onderschat hoe belangrijk het design is, iets wat Apple juist wel goed begrepen heeft. Ik heb nu zelf ook een HTC, maar mijn merk-loyaliteit op dit gebied is nul.

De enige vraag is nu nog of ik tot maart ga wachten om de S4 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
In het rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Z besteld. Mijn eerste niet iPhone sinds gen 1. Ben erg enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
ach Samsung kennende zal de SIV zeker onooglijk zijn. Met de gebruikelijke plastic piepjes en kraakjes en lekker glimmend. Nee, daar zou de XZ niet teveel last van mogen hebben. Maar ja, die samsungs gaan wel als warme broodjes..

Ik vind trouwens het argument dat de XZ plat op tafel kan liggen zodat je hem dan liggend kan gebruiken best interessant. Ligt immers vaak gewoon op mijn bureau.

[ Voor 26% gewijzigd door Willo19 op 19-02-2013 20:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
CorteX schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21:
Vind de discussie en vergelijking met HTC One zeer relevant in dit topic. Neem aan dat bijna iedereen hier een keus gaat maken tussen de One, de S4 en de Z. En daar is voor mij de HTC One vandaag afgevallen vanwege het design. Persoonlijk vind ik hem vooral in het rood echt vreselijk lelijk. Als ik een telefoon op tafel leg wil ik me niet continu irriteren aan hoe lelijk dat ding is. HTC onderschat hoe belangrijk het design is, iets wat Apple juist wel goed begrepen heeft. Ik heb nu zelf ook een HTC, maar mijn merk-loyaliteit op dit gebied is nul.

De enige vraag is nu nog of ik tot maart ga wachten om de S4 te zien.
Vind zelf het design van de Xperia Z ook superieur, maar vind de (bijna) zwarte versie van de HTC ook wel iets hebben. Nog 1 week en dan kan ik mijn Xperia Z eindelijk in het echt bewonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
masterjorie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:
[...]

Vind zelf het design van de Xperia Z ook superieur, maar vind de (bijna) zwarte versie van de HTC ook wel iets hebben. Nog 1 week en dan kan ik mijn Xperia Z eindelijk in het echt bewonderen :)
Ben ook heel benieuwd naar de 'eerste' gebruikerservaringen, want ik heb het idee dat sommige gebreken hier ietwat overdreven worden. Dankzij alwaysleft is de kans dat ik positief verrast wordt in ieder geval groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:33:
Ik ben nieuw op het gebied van high-end smartphones, dus excuseer als de volgende vraag onnozel is: welk van de twee telefoons (XZ vs. One/M7) zal beter presteren qua levensduur van de batterij? Ik weet dat beide toestellen dezelfde capaciteit (namelijk 2300 mAh) hebben, maar de XZ heeft een groter, full HD scherm, terwijl de One/M7 een krachtiger processor heeft.
De Snapdragon 600 is in principe zuiniger dan de S4 Pro, ondanks dat deze beter presteert. Het probleem is wel dat HTC nog wel eens dingen verpest heeft met hun software wat dit voordeel waarschijnlijk te niet doet.
AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:34:

@Zenn, daarvoor gaan we de eerste uitgebreide reviews moeten afwachten. Dat kleine verschil in schermformaat gaat niet zo veel verschil maken en de Snapdragon 600 is waarschijnlijk nauwelijks of niet zuiniger dan de S4 Pro. Het zal dus op details aankomen.
De 600 is een vrij grote update, het gaat namelijk om een vernieuwde architectuur en een vernieuwd proces. De GPU is inderdaad niet veel beter dan de S4 Pro (enkel een iets hogere kloksnelheid, wat mogelijk ook bij ons gemod kan worden), maar de CPU is veel sneller (Qualcomm geeft aan gemiddeld 40%). Nu moet daar wel bij worden vermeld dat de CPU van de S4 Pro eigenlijk al overkill is en dat vooral de GPU en memory bandwidth de bottlenecks zijn bij deze resolutie. Nu heeft de 600 een LPDDR3 bus, maar gebruikt de HTC LPDDR2, dus daar is het voordeel ook weg.

De CPU is van zichzelf al iets zuiniger dan die van de S4 Pro full load vs. full load, maar dat vertaalt zich natuurlijk naar een groter verschil als je beseft dat de 600 minder snel op full load zal hoeven gaan.

Telefoon verdedigen is prima, maar daarvoor hoef je niet evt. nieuwe ontwikkelingen af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
CorteX schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:31:
[...]

Ben ook heel benieuwd naar de 'eerste' gebruikerservaringen, want ik heb het idee dat sommige gebreken hier ietwat overdreven worden. Dankzij alwaysleft is de kans dat ik positief verrast wordt in ieder geval groot.
Ha, ik moest lachen :-P maar ik ben ook benieuwd. De negatieve verhalen komen denk ik vooral door de torn hoge verwachtingen. Ik ben nog steeds blij met mijn bestelling en zal als hij binnen is een review gaan schrijven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
M-en-M schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:44:
[...]

De Snapdragon 600 is in principe zuiniger dan de S4 Pro, ondanks dat deze beter presteert. Het probleem is wel dat HTC nog wel eens dingen verpest heeft met hun software wat dit voordeel waarschijnlijk te niet doet.

[...]

De 600 is een vrij grote update, het gaat namelijk om een vernieuwde architectuur en een vernieuwd proces. De GPU is inderdaad niet veel beter dan de S4 Pro (enkel een iets hogere kloksnelheid, wat mogelijk ook bij ons gemod kan worden), maar de CPU is veel sneller (Qualcomm geeft aan gemiddeld 40%). Nu moet daar wel bij worden vermeld dat de CPU van de S4 Pro eigenlijk al overkill is en dat vooral de GPU en memory bandwidth de bottlenecks zijn bij deze resolutie. Nu heeft de 600 een LPDDR3 bus, maar gebruikt de HTC LPDDR2, dus daar is het voordeel ook weg.

De CPU is van zichzelf al iets zuiniger dan die van de S4 Pro full load vs. full load, maar dat vertaalt zich natuurlijk naar een groter verschil als je beseft dat de 600 minder snel op full load zal hoeven gaan.

Telefoon verdedigen is prima, maar daarvoor hoef je niet evt. nieuwe ontwikkelingen af te schrijven.
Heb net de benchmarks gezien en een hoop gelezen op Anandtech, het verschil is een stuk groter dan ik dacht, mijn excuses. Afhankelijk van de test zijn de gains vrij enorm, had ik echt niet verwacht. Ik vraag me af of het verschil in de praktijk merkbaar gaat zijn. Op m'n Z heb ik meestal het gevoel dat de GPU de limiterende factor is in de weinige apps waar je nog wat non-60FPS tegenkomt (eigenlijk alleen sommige games).

Het blijven wel twee erg verschillende telefoons. Een heel ander ontwerp en een heel andere skin. Beide telefoons hebben hun voordelen en nadelen maar het is inderdaad gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik was ook verbaasd, qualcom heeft grote stappen gemaakt. Het zijn nu wel twee intressante telefoons met beide zo hun sterke en zwakke punten. De one heeft eigenlijk gewoon een 4MP camera die hele mooie truukjes kan, de Z heeft meer detail met minder truukjes. De Z heeft een groter scherm en is waterdicht, de One kleiner. Uitbreidbaar geheugen is een pre van de Z, maar de bel kwaliteit van de One lijkt er goed. De skin is natuurlijk erg persoonlijk, Sense 5 doet het niet voor mij. Als ik WP wou had ik die telefoon wel gekocht en ik hoef niet iedere seconde op de hoogte te worden gehouden van wie wat aan het eten is. Ook de knoppenindeling vind ik wat apart (double tap = multitask, lang now, lang op terug task manager (hopelijk killed die niet zo snel als de one x) en lang menu.) Terwijl het zo makkelijk kan, al hebben echte knoppen ook zo hun voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Ik vind de keuze voor knoppen van HTC wat halfslachtig, gezien het feit dat de menuknop softwarematig blijft afhankelijk van applicatie, net als bij de One X etc.

Kies dan ofwel voor de legacy optie (à la Samsung, Motorola) om de menuknop als een van de 'harde softkeys' te hebben, ofwel volledig Android (zoals bij de Nexii en de Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dock van de One is wel bloedje mooi zeg: http://www.gsmarena.com/s...jpg&idReview=889&idPage=3

Laat mijn bestelling voor de Z ook lekker staan, vind de Z gewoon mooier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:35:
De dock van de One is wel bloedje mooi zeg: http://www.gsmarena.com/s...jpg&idReview=889&idPage=3

Waaaaauuw, totaal NIET! de XZ is gewoon veel eleganter en strakker in zijn dock. *persoonlijke mening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023

WTF... Is dat seriously de officiële dock??
Ziet er echt niet uit... -,-

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig dat smaken verschillen, vind het wel mooi, de One ook wel. Maar ga toch voor de Z die is gewoon geweldig:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat de autodock voor tegen het raam aan als je die site leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oftopic:als ik op jouw link klik dan krijg ik bovenaan een reclame met zo'n pijltje. Die "pijltjesreclames" kom ik nu echt overal tegen. Hoe kom je daar vanaf als je IE9 gebruikt?

Ontopic: Het is goed om deze 2 telefoons te blijven vergelijken. Daar worden we zelf ook alleen maar wijzer van. Mijn voorkeur gaat uit naar de Xperia Z, maar als ze zo onduidelijk blijven doen omtrent hun hoofdtelefoonactie, dan gaat-ie er alleen komen voor BC-prijzen of veel lager. Ik ben benieuwd hoe lang de batterij meegaat als er echt lang mee gewerkt is. Dat vind ik wel een pré, een goede batterij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:58:
[...]

Oftopic:als ik op jouw link klik dan krijg ik bovenaan een reclame met zo'n pijltje. Die "pijltjesreclames" kom ik nu echt overal tegen. Hoe kom je daar vanaf als je IE9 gebruikt?

Ontopic: Het is goed om deze 2 telefoons te blijven vergelijken. Daar worden we zelf ook alleen maar wijzer van. Mijn voorkeur gaat uit naar de Xperia Z, maar als ze zo onduidelijk blijven doen omtrent hun hoofdtelefoonactie, dan gaat-ie er alleen komen voor BC-prijzen of veel lager. Ik ben benieuwd hoe lang de batterij meegaat als er echt lang mee gewerkt is. Dat vind ik wel een pré, een goede batterij.
Als je IE nog gebruikt doe je het al fout :P ik gebruik Chrome met adblock en adblock plus, kom nergens meer reclame tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind IE gewoon prettig in gebruik. Da's waarschijnlijk een kwestie van smaak natuurlijk. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:58:
[...]

Dan kun je beter wachten op de motorola x phone. Batterij zal voor alle snel komende topmodellen matig zijn. Max 1 dag bij bovengemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De in-depth review (niet de gewone review) van phone arena vind de accu zo'n btje de enige echte tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
bij mij is de knoop bijna door... ik slaap er nog een nachtje over.. maar goede kans dat mijn bestelling van de Z geannuleert wordt in het voordel van de ONE...

ik vind het wel jammer dat de one geen 5 inch scherm heeft... en hij had wat dunner gemogen... en het design van de Z vind ik net iets mooier.. maar toch denk ik dat ik voor de ONE ga...
omdat het scherm toch wel het belangrijkste is voor mij... dat.. plus de snelheid... het design... de speakers... en de camera...

al moet ik zeggen dat het voelt alsof ik de verkering uit moet maken met een fantastiesch en bloedmooi meisje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:05:
De one heeft eigenlijk gewoon een 4MP camera die hele mooie truukjes kan, de Z heeft meer detail met minder truukjes.
Het voordeel van de sensor in de One is juist dat hij zoveel detail op kan pakken, of dit zo is moet nog blijken maar je beredenering klopt voor zover nu bekend iniedergeval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wolfjerolfje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:24:
bij mij is de knoop bijna door... ik slaap er nog een nachtje over.. maar goede kans dat mijn bestelling van de Z geannuleert wordt in het voordel van de ONE...

ik vind het wel jammer dat de one geen 5 inch scherm heeft... en hij had wat dunner gemogen... en het design van de Z vind ik net iets mooier.. maar toch denk ik dat ik voor de ONE ga...
omdat het scherm toch wel het belangrijkste is voor mij... dat.. plus de snelheid... het design... de speakers... en de camera...

al moet ik zeggen dat het voelt alsof ik de verkering uit moet maken met een fantastiesch en bloedmooi meisje... :(
Ik vind het persoonlijk wat voorbarig, het is namelijk een beetje een oneerlijke vergelijking omdat er alleen nog maar reviews van de Z zijn (en dus negatieve verhalen :P) Daarnaast vraag ik mij extraam af of die sneller is, het kan zijn dat HTC met Sense 5 eindelijk Project Butter heeft geintegreerd, maar bij Sense 4 is dat nog merkbaar niet het geval en voelt deze dus niet zo snel aan als hij eigenlijk is. De camera is nog niet veel over bekend en het kleine aantal megapixels (4) kan nadelen hebben tov de Z. Speakers zullen vast beter zijn, geluidskwaliteit over oordopjes niet (beats vs Sony). Qua design, heel persoonlijk ;) Bij mij wint de Z, maar ook vanwege zijn underdog positie. Daarnaast ben ik bereid wat in te leveren voor waterdichtheid.

Het zijn in ieder geval goede tijden om een telefoon te mogen uitkiezen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:30:
[...]

Het voordeel van de sensor in de One is juist dat hij zoveel detail op kan pakken, of dit zo is moet nog blijken maar je beredenering klopt voor zover nu bekend iniedergeval niet.
Ja, veel detail qua belichting en kleur, maar een landschap met fijne bladeren (details/scherpte) zou juist minder uit de verf moeten komen als ik de review zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

Er zijn natuurlijk een heel stel redenen om alsnog voor een One te gaan, maar er zijn er ook heel veel om gewoon bij de Sony te blijven:
  • Design, maar dat is subjectief. De One is naar mijn idee wat lomp ontworpen.
  • Dikte en vorm, ronde achterkant van de One
  • Waterproofing. Heeft ook nadelen natuurlijk, maar vind het een prettige toevoeging.
  • Camera is nog afwachten. Gezien veel van de nadelen met de camera van de Z naar mijn idee met de software van doen hebben verwacht ik daar verbetering in.
  • Hoewel de Snapdragon 600 sneller is staat hierboven een vrij goed verhaal over dat het in de praktijk niet zo extreem zal zijn: M-en-M in "[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen"
  • Software: Sense 5 lijkt weer een vervelende zware toevoeging aan je toestel te zijn, die bovendien vrij hard tegen Android ingaat. Ik verwacht me wat minder te ergeren aan inconsistentie bij Holo apps + Sony-versie van Android.
  • Rootmogelijkheden etc. Daar is HTC toch wel wat matig in de laatste paar toestellen.
  • Bouwkwaliteit laatste tijd van HTC is niet al te best - de HOX komen echt veel van terug wegens niet-werkende sensors, powerknopjes die afhaken en andere gekkigheid.
  • Voor een deel (sorry achter-het-net-vissers) de koptelefoon.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyleo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:34:
[...]

Ja, veel detail qua belichting en kleur, maar een landschap met fijne bladeren (details/scherpte) zou juist minder uit de verf moeten komen als ik de review zo lees.
Inderdaad. Die Foveon-achtige sensoren zoals in de HTC One zijn erg goed in kleuren maar minder goed in het waarnemen van details. Belangrijkste voordeel is dat de foto's (op lage ISO's) er op 100% nog steeds geweldig uitzien (voor de grote camera's van Sigma dan toch). Ik ben in ieder geval benieuwd, het is een gedurfde zet met een techniek die erg weinig gebruikt wordt en het kan wel eens goed uitdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfjerolfje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:24:

Ik zit ook dezelfde afweging te maken. Elke telefoon heeft wel voor en nadelen. Het punt is om de dingen te wegen die je het belangrijkst vind. Voor mij is dat bijvoorbeeld het design, bouwkwaliteit, scherm en gebruikservaring. Veel daarvan is ook persoonlijk.

Ik vind beide telefoons wel mooi. De zwarte versie vd One meer dan de witte. Door dunne zijkant van de One, lijkt het een stuk dunner dan het is. Achterkant daarentegen is een beetje saai. Ook geen grote fan van die bolling. Maar ik zou het eerst in t echt moeten zien voordat ik echt een oordeel kan geven. Ook al oogt de One vrij goed, de Xperia Z is echt mooier (subjectief natuurlijk ;) ). Dus daar heeft de Z een puntje voor.

Qua bouwkwaliteit is het nog lastig te zeggen. Op papier lijkt de One een kwalitatief zeer goed toestel te zijn. Volgens diverse techsites vergelijkbaar en soms zelfs beter dan de iPhone 5. Moet beide toestellen nog in het echt zien, maar Sony staat ook wel bekend om degelijkheid.

Scherm is een punt voor de One lijkt mij. Of het 4.7 of 5" is maakt mij niet zoveel uit. Is eerder dat ik 5" iets aan de grote kant vind. Kom namelijk van een 4". Volgens Engadget had de SLCD2 OneX het beste scherm en de SLCD3 in de One overtreft het, dus dat klinkt goed.

Gebruikservaring moet nog maar blijken. Blinkfeed ziet er leuk uit, maar je moet dat maar willen. Heb een Lumia 800 gehad en vond de live FB feeds wel okay op zich.

Al met al moet ik beide toestellen eerst in 't echt zien om een goede keuze te kunnen maken. Ik neig eerlijk gezegd wel meer naar de One omdat ik die stereo speakers met aparte amp wel gaaf vind. Ik gebruik de speaker namelijk vrij vaak en die van mijn huidige telefoon valt zwaar tegen. Infrarood om de tv and andere dingen mee te bedienen lijkt mij ook grappig. Zit in de One and de ZL, maar jammergenoeg niet in de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Scherm is een punt voor de One lijkt mij. Of het 4.7 of 5" is maakt mij niet zoveel uit. Is eerder dat ik 5" iets aan de grote kant vind. Kom namelijk van een 4". Volgens Engadget had de SLCD2 OneX het beste scherm en de SLCD3 in de One overtreft het, dus dat klinkt goed.
Snap niet dat je de conclusie kan trekken dat een 5 inch scherm te groot voor je is itt een 4,7 inch scherm. Veel mensen maken deze fout. De htc one is namelijk bijna net zo groot als de xperia z, dus het scherm formaat maakt geen fluit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Snap niet dat je de conclusie kan trekken dat een 5 inch scherm te groot voor je is itt een 4,7 inch scherm. Veel mensen maken deze fout. De htc one is namelijk bijna net zo groot als de xperia z, dus het scherm formaat maakt geen fluit uit.
De Z is alleen wat breder dacht ik. Vind dat altijd zo lelijk als je dan zo'n grote telefoon hebt waarin een te klein scherm zit in verhouding.

Ik had net trouwens een momentje waarbij ik dacht dat ik de Z al had :P Ik sta altijd in de douche met mijn telefoon ( xperia S ) en ik hield hem nu ineens gewoon onder de douche ( geen kleine straal ) :z
Gelukkig is de voorkant gewoon 1 geheel waardoor er geen waterschade is :+ Ik heb duidelijk een Z nodig, na HTC is dat gevoel alleen nog maar sterker, ik hou van mooi ontworpen apparatuur, de One hoort daar niet bij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Dat was dan ook niet mijn punt. Mijn punt was dat het niet uit maakt en dat een groter scherm voor mij geen voordeel hoeft te zijn ;) Had heel ff een S3 gehad en vond dat ook al behoorlijk aan de forse kant. Ik twijfel er niet over dat ik dat ook bij de One en de Z heb, maar aangezien elke high-end tegenwoordig zo groot is, moet daar maar aan wennen. De iPhone5 is daarentegen weer veel te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant die HTC. Niets voor mij door het tegenvallend ontwerp maar wel om de technieken. Snelheid is complete overkill, maar als de 600 zuiniger tov de S4 Pro is in de praktijk dan is dat een voordeel. Het scherm uiteraard ook maar ik zal geen enkel probleem met de Z hebben. De camera techniek daarentegen lijkt me wel interessant. De opvatting van minder MP tov belichting bevalt me wel. Ik wil alleen de uitwerking wel eens zien want als je 13MP terug schaalt naar 4MP dan praat je ook over andere grootheden uiteraard. Als Nokia of Sony als grote sensor-bouwers met zoiets zouden komen dan had ik er wel wat meer vertrouwen in dan HTC. Juist video kan natuurlijk max voordeel hebben bij deze techniek omdat niet alle MP gebruikt worden, maar de YouTube samples zijn alles behalve overtuigend zo het lijkt. Respect voor HTC. Ik hoop dat ze hier iets te pakken hebben/ Helemaal omdat ik Samsung eerder richting de andere (verkeerde) kant zie op gaan en die geen steun nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Camera is zeker intressant, maar heeft nog wel een aantal iteraties nodig denk ik. Die 600 zal niet of niet veel zuiniger zijn dan de S4 pro, ze zijn namelijk op dezelfde procedure gemaakt (28nm) wat de grootste factor is in gebruik. Daarnaast gebruikt het dezelfde architecteur, dus ook daar kunnen de winsten maximaal minim zijn. Onder load zal hij waarschijnlijk zelfs meer gebruiken door zijn hogere kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Aangezien dit nog steeds de discussie van het moment is deel ik dit filmpje maar even:

Ik ben persoonlijk niet helemaal overtuigd van de HTC One. De pluspunten zijn voor mij het scherm, de SoC en de geluidskwaliteit (de Butterfly doet het in ieder geval geweldig goed op dat vlak). Wat me niet aanspreekt zijn het design (beetje een rommeltje, naar mijn mening), de camera (mooi, gewaagd idee, maar op het moment ziet het er niet naar uit dat 'ie het heel goed doet) en alle manieren waarop HTC met Android heeft geklooid (en waarschijnlijk weer dingen moeilijk gaat maken voor devs). ArsTechnica verwoorde het het best, "A Powerful Phone That May Not Be For Power Users."

Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben met die minpunten, en dat zou ik dan ook niet zo erg vinden, want dan vind ik het wel waard om m'n Z te verkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Sleep23
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 16:40
Irriteerd niemand zich aan die tekst onderaan de achterkant? Onder andere het CE keurmerk logo en typenr, " made in china" ? Of zijn dit stickertjes die eraf kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Big-Sleep23 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:09:
Irriteerd niemand zich aan die tekst onderaan de achterkant? Onder andere het CE keurmerk logo en typenr, " made in china" ? Of zijn dit stickertjes die eraf kunnen?
Nee, dat is vrij standaard voor toestellen zonder verwijderbare batterij, heeft de iPhone ook.
Voor het grootste deel van de tijd zal het bedekt zijn voor andere mensen met je hand en onzichtbaar zijn voor jou vanaf de voorkant, verder is het een redelijk staaltje typografie dus zelfs als ik 't zie stoor ik me er niet aan.

Er is een kleine kans dat het verwerkt zit in de shatter-proof sheet (zoals het Sony logo aan de voorkant bij prototypes) en dus te verwijderen is, maar daar zou ik niet op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:04:
Aangezien dit nog steeds de discussie van het moment is deel ik dit filmpje maar even:
[video]

Ik ben persoonlijk niet helemaal overtuigd van de HTC One. De pluspunten zijn voor mij het scherm, de SoC en de geluidskwaliteit (de Butterfly doet het in ieder geval geweldig goed op dat vlak). Wat me niet aanspreekt zijn het design (beetje een rommeltje, naar mijn mening), de camera (mooi, gewaagd idee, maar op het moment ziet het er niet naar uit dat 'ie het heel goed doet) en alle manieren waarop HTC met Android heeft geklooid (en waarschijnlijk weer dingen moeilijk gaat maken voor devs). ArsTechnica verwoorde het het best, "A Powerful Phone That May Not Be For Power Users."

Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben met die minpunten, en dat zou ik dan ook niet zo erg vinden, want dan vind ik het wel waard om m'n Z te verkopen. ;)
Haha grappige video. Gast weet het wel mooi te brengen van Knowyourmobile. Het valt me wel op dat het design van de Z echt veel mooier en eleganter is (persoonlijk waarschijnlijk). De One is veel te standaard 13 in een dozijn voor mij. Wel van erg goede kwaliteit dat wel.

Ik snap alleen niet dat HTC een adviesprijs van 700eu heeft. De gemiddelde consument kijkt ernaar en ziet straks dat de Samsung S4 een groter scherm heeft, meer MP, hetzelfde aantal cores, maar een lagere prijs. Zelfs de S3 zal voor de leek zelfs beter kunnen lijken. Misschien hadden ze marketing technisch beter eerst een Pureview achtige sensor van 40MP kunnen uitbrengen en dan deze techniek op een submodel volwassen kunnen maken. Helemaal als straks de S4 en 5s worden aangekondigd zal dit ondersneeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb de HTC One natuurlijk nog niet echt gezien, maar de Xperia Z trekt toch wel wat aandacht. Regelmatig vragen vrienden en kennissen me wat voor telefoon dat nu is en dan valt het ze op hoe dun hij is.

Ondertussen noem ik 'm al mijn big black slab :P Normaal hou ik m'n telefoon altijd in m'n broekzak maar de Z ziet er zo leuk uit dat ik 'm gewoon naast me op tafel leg om naar te kunnen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52

aKra

Intentionally left blank.

[video]

Je merkt heel duidelijk dat er véél vette vingers op dat scherm zitten :/ (én de One ook trouwens haha)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:25:
Heb net de Z besteld. Mijn eerste niet iPhone sinds gen 1. Ben erg enthousiast!
welcome to enlightenment :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]

wat me wel opvalt in deze video is dat de htc veel minder vingerafdrukken lijkt te ondervinden dan de sony, die er echt tegen het eind uitziet alsof hij in de boter heeft gelegen(mss omdat die meer gemanipuleerd wordt, maar toch), :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Het feit dat er superveel licht is en die vent zweethanden krijgt door de warmte helpt vast ook niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
De camera van de xperia Z lijkt het tot nu toe behoorlijk te winnen van de HTC One, de foto's die ik tot nu toe gezien hebben bevatten vele malen meer ruis dan de Xperia Z en zijn ook nog eens maar 4,3 MP, de ultrapixel zou wel moeten helpen bij weinig licht, maar de Xperia Z doet het ook goed bij weinig licht. Ik ben benieuwd naar meer vergelijkingsmateriaal, maar naar mijn idee heeft HTC het in ieder geval hierop verloren, terwijl er eerst geklaag was over de Xperia Z camera en dat de camera van de HTC one deze vast en zeker zou verslaan, echter is de camera zoals het nu lijkt minder dan die van de HTC one x en hox+, doet me denken aan dat het scherm van de hox+ slechter was dan die van de hox.
Scherm ziet er wel erg goed uit, maar ben nog altijd benieuwd naar de metingen van tweakers van het scherm van de Xperia Z, hoop dat tweakers snel met een review komt.

Het allermooiste echter aan de HTC one vind ik dat veel mensen die al twijfelden nu voor een groot deel voor de HTC one gaan, omdat deze o.a. snellere hardware heeft. Hierdoor wordt de Xperia Z weer iets exclusiever en dat vind ik zelf heel fijn, heb toch liever iets wat anderen niet hebben, ipv bijv de gs3 of one x die naar mijn idee al te veel mensen in mijn omgeving hebben.

Edit: Nu begrijp ik opeens waarom alwaysleft de xperia Z de hele tijd in slecht daglicht zet, hij wil gewoon dat minder mensen 1 kopen, omdat hij graag wil dat de sony xperia's exclusiever blijven en niet iedereen er mee rond loopt :) Ga zo door alwaysleft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door masterjorie op 20-02-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die exclusiviteit boeit mij niet. Het feit dat je alleen op rauwe performance een telefoon kiest geeft al aan dat je dan niet veel ervaring hebt met smartphones. Want het is al vaker dan eens aangetoont dat dat niet alles is. De Xperia S is bijvoorbeeld soepeler dan de LG Speed, terwijl die meer power zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Eerste camerasamples van de HTC One op GSMarena: http://blog.gsmarena.com/...tc-one-ultrapixel-camera/

Ziet er netjes uit, eigenlijk niet heel veel ruis, maar ik had meer detail verwacht. Ik denk dat je op een van de 8MP of 13MP-toestellen (en de Xperia Z) een even goed resultaat krijgt wanneer je 't achteraf resized naar 5MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Over rooten hoef je je in ieder geval niet meer druk te maken!
Is al gebeurt:

http://www.engadget.com/2...e-it-reaches-most-buyers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
masterjorie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:30:
Het allermooiste echter aan de HTC one vind ik dat veel mensen die al twijfelden nu voor een groot deel voor de HTC one gaan, omdat deze o.a. snellere hardware heeft. Hierdoor wordt de Xperia Z weer iets exclusiever en dat vind ik zelf heel fijn, heb toch liever iets wat anderen niet hebben, ipv bijv de gs3 of one x die naar mijn idee al te veel mensen in mijn omgeving hebben.

Edit: Nu begrijp ik opeens waarom alwaysleft de xperia Z de hele tijd in slecht daglicht zet, hij wil gewoon dat minder mensen 1 kopen, omdat hij graag wil dat de sony xperia's exclusiever blijven en niet iedereen er mee rond loopt :) Ga zo door alwaysleft ;)
Eens :) hahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cyanogenmod 10.1-development is ook al begonnen :+ Gaat goed vooruit. Er is ook al sprake van een root die werkt zonder bootloader unlock, maar daar twijfel ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Klopt, was altijd mijn doel. Snap je ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:50:
Cyanogenmod 10.1-development is ook al begonnen :+ Gaat goed vooruit. Er is ook al sprake van een root die werkt zonder bootloader unlock, maar daar twijfel ik wat aan.
Goed om te horen! Bijna altijd is er eerder root dan bootloader hack ;). Root zal wel werken op een bestaande exploit (eventueel dezelfde als andere Xperia's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
chevchelios schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:11:
[...]

Goed om te horen! Bijna altijd is er eerder root dan bootloader hack ;). Root zal wel werken op een bestaande exploit (eventueel dezelfde als andere Xperia's).
Ik betwijfel echt of die root werkt. De bestaande backup-exploit was op recente builds al opgelost op de vorige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxley
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 21:34
Ik heb deze week al in meerdere bushokjes en reclamepalen een poster zien hangen met de XZ er op! Ook de reclames van de providers met de XZ vliegen me om de oren op onder meer nu.nl.
Leuk om te zien dat de XZ flink gepromoot wordt, bij de vorige Xperia's heb ik volgens mij niet zoveel marketing gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Laatst online: 03-09 13:49
oxley schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:05:
Ik heb deze week al in meerdere bushokjes en reclamepalen een poster zien hangen met de XZ er op! Ook de reclames van de providers met de XZ vliegen me om de oren op onder meer nu.nl.
Leuk om te zien dat de XZ flink gepromoot wordt, bij de vorige Xperia's heb ik volgens mij niet zoveel marketing gezien.
Die reclames op NU hebben er ook mee te maken met welke sites jij bezoekt.;) Maar inderdaad, Sony probeert eindelijk eens wat aandacht voor hun telefoons te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Heb net het scherm van de Z vergeleken met de T, nu blijkt toch dat de T het wel beter doet op gebied van zwartwaarden. Witbalans lijkt wel iets beter op de Z en kleuren zijn iets dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:14:
Heb net het scherm van de Z vergeleken met de T, nu blijkt toch dat de T het wel beter doet op gebied van zwartwaarden. Witbalans lijkt wel iets beter op de Z en kleuren zijn iets dieper.
Dat is dan wel weer meer teleurstellend.. Hoopte ik juist dat het zo'n mooie zwartwaardes had

[ Voor 6% gewijzigd door Bacara op 20-02-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxley
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 21:34
CanonBoy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Die reclames op NU hebben er ook mee te maken met welke sites jij bezoekt.;) Maar inderdaad, Sony probeert eindelijk eens wat aandacht voor hun telefoons te krijgen.
Zit ik toch te vaak dit topic te lezen ;)

Ben benieuwd of we hier ook de tv spots gaan krijgen! Als Sony het qua marketing slim aanpakt kunnen ze wellicht een hoop mensen van de One naar de XZ krijgen.
Het weggeven van de hoofdtelefoons heeft natuurlijk ook al voor een hoop buzz en word of mouth gezorgd, Sony heeft zijn zaakjes goed op orde deze keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Review Engadget, minpunt wat me op doet vallen is batterijleven:

http://www.engadget.com/2013/02/20/sony-xperia-z-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wat meer info over Sense 5 op de HTC, is dat ook zon zware skin als de voorgaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:13:
Heeft iemand wat meer info over Sense 5 op de HTC, is dat ook zon zware skin als de voorgaande?
Dat kan je beter in het HTC One topic vragen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Dat kan je beter in het HTC One topic vragen denk ik ;)
Oww is die er al.. niet gezien, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:57
Ze geven dat ook als enige reden om te twijfelen tussen de Xperia Z en de Nexus 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Luco schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Ze geven dat ook als enige reden om te twijfelen tussen de Xperia Z en de Nexus 4...
En hopelijk fixed de 4.2.2 update dat net zoveel als voor de N4. Dan heb je i.c.m. de stamine modus volgens mij echt een topper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch wel jammer van die batterij. Volgens de review heeft de Nexus 4 daar ook last van, maar de Droid DNA/HTC Butterfly dan weer niet ondanks vergelijkbare specs.

Ik vond al in filmpjes dat het scherm van de Z minder is dan de One, maar vind het toch jammer dat het bevestigd wordt door engadget. Het is een mooi toestel, maar dit wordt em niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij op quad cores is gewoon niks als je onder de 3000mah blijft. Samsung zal ook niets veranderen voor de s dus of je nu de s4, z, one, nexus hebt het maakt niet uit. Allemaal redden ze de dag niet in de praktijk. Ik baal daar ook van maar er zijn geen andere opties totdat Motorola met iets vergelijkbaars als high-end komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Wat doe ik fout... mm en dan nu die HTC One (M7) eroverheen terwijl ik na HTC Hero, Legend, Sensation en Sensation XE duidelijk mezelf had ingefluisterd om niet meer voor HTC te gaan. Scherm issues vooral bij laatst genoemde... grrr maar die HTC One nu O-)

@AmbroosV - jij als pionier van de XZ. Shine a light please. Is battery life echt geen obstakel zoals jij hem nu al dagen gebruikt. P.s ik ben ook positief over Sebastian kernels en toekomstige ROM's waar altijd veel tuning uit voortkomt en dus verbeteringen in battery life. En mogelijk dat Sony nog wat vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-08 22:38
Xperia Z krijgt vermoedelijk Android 4.2.2 update in maart

http://nl.hardware.info/n...droid-422-update-in-maart
Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.