[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
johnhere schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:03:
@AmbroosV - jij als pionier van de XZ. Shine a light please. Is battery life echt geen obstakel zoals jij hem nu al dagen gebruikt. P.s ik ben ook positief over Sebastian kernels en toekomstige ROM's waar altijd veel tuning uit voortkomt en dus verbeteringen in battery life. En mogelijk dat Sony nog wat vind....
Ik ga 's avonds na een hele dag school (meestal vanaf 8u, bleh) slapen met 30%-40% over, zit dan meestal iets over 2 uur screen on time. Dit is dan nog in een schoolgebouw dat nauwelijks GSM-signalen doorlaat en waar de WiFi-verbinding regelmatig van AP moet wisselen (en dat is een best grote drain).

Wanneer ik in het weekend thuis ben en gewoon een stabiele WiFi-verbinding heb ga ik meestal niet eens onder 70% na een hele dag. Bij intensief gebruik over WiFi (video of wat spelletjes) haal je vier à vijf uur screen on-time. Over 3G haal je 3 à 4 uur.

Dit allemaal met Stamina Mode ingeschakeld, maar wel Gmail, WhatsApp, Twitter, FB Messenger en Google Talk op de whitelist (dus de internetverbinding is altijd actief).

Ik ben er best tevreden over. Ofwel deden gewoon alle smartphones die ik tot nu toe al had het erg slecht, ofwel is het gewoon allemaal best in orde. Opladen gaat trouwens erg snel met de meegeleverde lader (1.5A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Luco schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Ze geven dat ook als enige reden om te twijfelen tussen de Xperia Z en de Nexus 4...
ja 2 punten heeft de xperia z beter dan de Nexus 4, dat is design en camera kwaliteit. Moet je je afvragen of je dat 200 euro verschil waard doet vinden ;) Scherm is ondanks de hogere resolutie niet zo een verschil met de Nexus 4 qua pure kwaliteit als we de reviews mogen geloven ;)

[ Voor 14% gewijzigd door alwaysleft op 20-02-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51
Goed om te horen AmbroosV! Ik laat mijn order lekker staan, kom vanaf een htc desire dus ik ga er sowieso op vooruit! En het design is prachtig, somige verschillen zoals het scherm, of wat dan ook zie je pas als je hem naast een vergelijkbare 1080p mobiel legt die de meeste niet hebben >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 13:18
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Opladen gaat trouwens erg snel met de meegeleverde lader (1.5A).
Ha, dit is handig om te weten! Ik zit nu nog met mijn Desire met 1400mAh batterij, die laadt aan 1A. Ik vroeg me al af wat de laadtijden tegenwoordig wel niet zijn met die grotere batterijen. Blij om te horen dat laders tegenwoordig ook meer stroom leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Ik geloof dat Qualcomm een technologie gebruikt waardoor smartphones sneller opladen.
Ik neem aan dat deze ook in de Xperia Z zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:14:
Heb net het scherm van de Z vergeleken met de T, nu blijkt toch dat de T het wel beter doet op gebied van zwartwaarden. Witbalans lijkt wel iets beter op de Z en kleuren zijn iets dieper.
Zouden ze dan toch expres voor die grijzige achtergrond hebben gekozen? Want ik begrijp die keuze nog steeds niet. Ik vind het een mooie achtergrond en aangezien jij zo aardig was een high res plaatje hier te posten heb ik die als achtergrond op m'n Vaio Z laptop gezet, maar het lijkt nu wel alsof m'n laptop continue overbelicht is en slechte zwartwaarden heeft.

Misschien een tip voor anderen, dan kan je zien hoe verwarrend die achtergrond is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-08 22:38
Deadsy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:45:
Ik geloof dat Qualcomm een technologie gebruikt waardoor smartphones sneller opladen.
Ik neem aan dat deze ook in de Xperia Z zit.
http://nl.hardware.info/n...tot-40-procent-sneller-op
Dit bericht bedoel je zeker

http://www.qualcomm.com/m...-charging-more-time-doing
Volgens deze opgaven heeft de Z (nog) niet deze techniek.

[ Voor 18% gewijzigd door mayckelvz op 20-02-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
alwaysleft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:18:
[...]

ja 2 punten heeft de xperia z beter dan de Nexus 4, dat is design en camera kwaliteit. Moet je je afvragen of je dat 200 euro verschil waard doet vinden ;) Scherm is ondanks de hogere resolutie niet zo een verschil met de Nexus 4 qua pure kwaliteit als we de reviews mogen geloven ;)
En niet vergeten dat de nexus 4 al bijna uit elkaar valt als je er naar kijkt. LG heeft altijd enorm slechte kwaliteit gehad en ik dacht dat het met de nexus 4 verbeterd was. Maar na lang opzoekwerk zijn er toch enorm veel problemen mee. En het grootste probleem is meteen ook het ergste. Het glas barst heel snel. Een temperatuurschommeling kan al de oorzaak zijn.

Ook heeft de nexus 4 geen sd card slot, en dan is 16GB toch wel weinig tegenwoordig. Staat al rap vol met gps maps, muziek, video, camera shots. Zeker als je de volle 16 niet kan gebruiken. Er ontbreekt ook ondersteuning voor hdr video.

De xperia z heeft ook 4g ondersteuning, niet dat het voor mij zoveel uitmaakt. 3G is al snel genoeg voor de meeste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Infinity88 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:50:
[...]

En niet vergeten dat de nexus 4 al bijna uit elkaar valt als je er naar kijkt. LG heeft altijd enorm slechte kwaliteit gehad en ik dacht dat het met de nexus 4 verbeterd was. Maar na lang opzoekwerk zijn er toch enorm veel problemen mee. En het grootste probleem is meteen ook het ergste. Het glas barst heel snel. Een temperatuurschommeling kan al de oorzaak zijn.

Ook heeft de nexus 4 geen sd card slot, en dan is 16GB toch wel weinig tegenwoordig. Staat al rap vol met gps maps, muziek, video, camera shots. Zeker als je de volle 16 niet kan gebruiken. Er ontbreekt ook ondersteuning voor hdr video.

De xperia z heeft ook 4g ondersteuning, niet dat het voor mij zoveel uitmaakt. 3G is al snel genoeg voor de meeste dingen.
Ik heb de Nexus 4, af en toe hoor je een kraakje. Die bouwkwaliteit is echt wel in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
alwaysleft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:51:
[...]
Ik heb de Nexus 4, af en toe hoor je een kraakje. Die bouwkwaliteit is echt wel in orde ;)
Deze poll is misschien niet 100% representatief. http://forum.xda-develope...=showresults&pollid=12424
Maar die poll geeft aan dat ongeveer 32% problemen heeft met hun nexus 4. En er waren echt heel veel mensen die threads maakten over het glas dat spontaan gebarsten was. Zo heb ik nog geen 1 thread gezien over de xperia z.
De nexus 4 kost 485€ in pricewatch en 350€ ofzoeits voor de 16gb versie in Duitsland. Maar het risico is gewoon veel te groot. Moest dat probleem met het glas er niet zijn was het een goede gsm voor zijn geld. Maar nu vind ik het veel te duur voor die kwaliteit.

Natuurlijk zijn er mensen bij, waaronder jij, die geen problemen ondervinden. Maar als de faillure rate zo hoog is, is het risico te groot om de gsm te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
oneseb schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Zouden ze dan toch expres voor die grijzige achtergrond hebben gekozen? Want ik begrijp die keuze nog steeds niet. Ik vind het een mooie achtergrond en aangezien jij zo aardig was een high res plaatje hier te posten heb ik die als achtergrond op m'n Vaio Z laptop gezet, maar het lijkt nu wel alsof m'n laptop continue overbelicht is en slechte zwartwaarden heeft.

Misschien een tip voor anderen, dan kan je zien hoe verwarrend die achtergrond is..
Eerlijk gezegd is het in de UI niet zo storend. Omdat er nu ook verschillende 'witte' apps zijn (contacten, berichten, ...) is het misschien aangenamer dat je niet constant zit te wisselen tussen puur wit en puur zwart. In plaats van in te blenden met de telefoon zelf blenden de navigatiebalk en de on-screen keys nu meer in met de rest van de UI. Ook een goede oplossing maar een beetje wennen. Uiteindelijk prefereer ik toch ook de zwarte versie, misschien dat ze het met een update nog terugdraaien.

Het effect dat dat heeft in sommige apps is wel aangenaam. Spotify bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t44EUwXl.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BeBhQdjl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 20-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen ze de kleuren van de balk app afhankelijk maken. Vind het zoals hierboven bveel mooier dat alles 1 geheel is qua kleur ipv 2 van die balken boven en onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Ik ga 's avonds na een hele dag school (meestal vanaf 8u, bleh) slapen met 30%-40% over, zit dan meestal iets over 2 uur screen on time. Dit is dan nog in een schoolgebouw dat nauwelijks GSM-signalen doorlaat en waar de WiFi-verbinding regelmatig van AP moet wisselen (en dat is een best grote drain).

Wanneer ik in het weekend thuis ben en gewoon een stabiele WiFi-verbinding heb ga ik meestal niet eens onder 70% na een hele dag. Bij intensief gebruik over WiFi (video of wat spelletjes) haal je vier à vijf uur screen on-time. Over 3G haal je 3 à 4 uur.

Dit allemaal met Stamina Mode ingeschakeld, maar wel Gmail, WhatsApp, Twitter, FB Messenger en Google Talk op de whitelist (dus de internetverbinding is altijd actief).

Ik ben er best tevreden over. Ofwel deden gewoon alle smartphones die ik tot nu toe al had het erg slecht, ofwel is het gewoon allemaal best in orde. Opladen gaat trouwens erg snel met de meegeleverde lader (1.5A).
Kijk.... overtuigd en d.w.z nu definitief. Complimenten voor ook weer deze uitleg (en je energie). Precies de elementen benoemd die er zo toe doen !! Het gaat mij idd om het verschil met wat ik nu voor een oplaadgedrag heb met mijn slik...kuch.. Sensation XE welke prima is. Met CM10 en Sebastians kernel dat dan weer wel... En dat ziet er dus ook prima uit voor XZ zo te lezen met zijn/haar specificatie's. Mail pullen is ook een battery drain van jewelste uit ervaring met mijn HTC's maar dat kan ook de 3G zijn natuurlijk....

Super dank ! _/-\o_ _/-\o_

Misschien kan ik me beter concentreren op XDA op het moment dat ik hem in bezit heb. Dat geeft meer rust dan deze draad te lezen 24/7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Op mijn One X haal ik de tijden die Ambroos op zn Z haalt bij lange na niet. De Z wordt dus qua batterij voor mij ook echt een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb maandag ook 5 uur schermtijd gehaald op mijn S3, dus heeel speciaal is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De tijd die je uit de batterij kan halen is inderdaad niet revolutionair of speciaal goed. Gewoon goed in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:20:
De tijd die je uit de batterij kan halen is inderdaad niet revolutionair of speciaal goed. Gewoon goed in orde.
Daar gaat het mij iig om. Het moet niet storend zijn en onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Infinity88 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:00:
[...]

Deze poll is misschien niet 100% representatief. http://forum.xda-develope...=showresults&pollid=12424
Maar die poll geeft aan dat ongeveer 32% problemen heeft met hun nexus 4. En er waren echt heel veel mensen die threads maakten over het glas dat spontaan gebarsten was. Zo heb ik nog geen 1 thread gezien over de xperia z.
De nexus 4 kost 485€ in pricewatch en 350€ ofzoeits voor de 16gb versie in Duitsland. Maar het risico is gewoon veel te groot. Moest dat probleem met het glas er niet zijn was het een goede gsm voor zijn geld. Maar nu vind ik het veel te duur voor die kwaliteit.

Natuurlijk zijn er mensen bij, waaronder jij, die geen problemen ondervinden. Maar als de faillure rate zo hoog is, is het risico te groot om de gsm te overwegen.
Tevreden klanten hoor je niet he ;) Ontevreden wel bij dit soort problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
alwaysleft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Tevreden klanten hoor je niet he ;) Ontevreden wel bij dit soort problemen :)
Daarmee dat ik zei dat die poll niet 100% representatief is. Maar ik heb nog geen 1 thread gezien waar een xperia z met gebroken glas in staat. Dus dat zegt genoeg. Voor die kwaliteit alleen al zou ik 100€ meer betalen, laat staan voor de tal van andere features die op de Z staan. De HTC one heeft wel enkele mooie features zoals de beeldstabilisator (niet de camera zelf, die lijkt niet zo goed te zijn). Maar alleen al omdat het van aluminium gemaakt is moet ik het niet hebben. De iphone 5 stond binnen enkele dagen al vol krassen, wat extra hard opvalt met een gekleurde case. Ben benieuwd wat samsung gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacara
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-07 23:54
Infinity88 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:34:
[...]

... Maar ik heb nog geen 1 thread gezien waar een xperia z met gebroken glas in staat. Dus dat zegt genoeg....
De Xperia Z is in de meeste delen van de wereld nog niet uit, en als hij uit is het niet lang, dus ik denk nie dat je echt met elkaar kan vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Bacara schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:38:
[...]

De Xperia Z is in de meeste delen van de wereld nog niet uit, en als hij uit is het niet lang, dus ik denk nie dat je echt met elkaar kan vergelijken..
Dat is waar, itt tot Japan bijv. Ik kan mij bij de Nexus 4 echter nog wel herinneren dat er binnen een aantal dagen na de release al meldingen kwamen van mensen met gebroken achterkanten. Bovendien was er voor de release al een reviewer die zijn achterkant gebroken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:10:
Misschien kunnen ze de kleuren van de balk app afhankelijk maken. Vind het zoals hierboven bveel mooier dat alles 1 geheel is qua kleur ipv 2 van die balken boven en onder.
Onwaarschijnlijk dat Sony dat gaat doen, maar als je dat toch wilt kan je een Paranoid Android ROM er op zetten. (Dat ga ik in ieder geval doen.)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3mrHew29gSY/UH9KrDKa7hI/AAAAAAAAAKc/vFKGEehRRM4/s1000/Untitled-1.png
(De kleurcombinaties zijn inmiddels veel uitgebreider, maar dit was het duidelijkste plaatje dat ik kon vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf deze zomer gaat in nederland ( eerst proef in Leiden ) het betalen met je mobiele telefoon ipv PIN pas in premiere . Dat kan alleen met toestellen die de daarvoor bestemde chip ingebouwd hebben... in het buitenland schijnt deze manier van betalen al razend populair te zijn....

Weet iemand of de Z is voorzien van zo'n chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Neem aan dat NFC bedoeld wordt? Ik heb er overigens nog niks over gehoord (woon in Leiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:56:
Vanaf deze zomer gaat in nederland ( eerst proef in Leiden ) het betalen met je mobiele telefoon ipv PIN pas in premiere . Dat kan alleen met toestellen die de daarvoor bestemde chip ingebouwd hebben... in het buitenland schijnt deze manier van betalen al razend populair te zijn....

Weet iemand of de Z is voorzien van zo'n chip?
De Xperia Z heeft NFC, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:57:
Neem aan dat NFC bedoeld wordt? Ik heb er overigens nog niks over gehoord (woon in Leiden).
Was vandaag in NOS op 3 van 11 uur op 3fm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens een site gevonden waar ik een mooie lederen sleeve kan bestellen voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:27:
Iemand trouwens een site gevonden waar ik een mooie lederen sleeve kan bestellen voor deze telefoon?
Daarvoor verwijs ik je naar het accesoires topic
MaxPayne schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:32:
Ben benieuwd of deze nu daadwerkelijk morgen of eerder geleverd gaat worden
En daarvoor verwijs ik je naar het levertijden, prijs en winkels topic

[ Voor 33% gewijzigd door masterjorie op 20-02-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Ben benieuwd of deze nu daadwerkelijk morgen of eerder geleverd gaat worden

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerder :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de eerste billboards met reclame voor de Z al gespot vandaag in de stad.... het is dat ik niet weet hoe je hier een foto kan posten, anders zou ik het laten zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:29:
[...]

Daarvoor verwijs ik je naar het accesoires topic

[...]

En daarvoor verwijs ik je naar het levertijden, prijs en winkels topic
Dankje. Weer een topic om te volgen. Heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jammer dat je hem niet al gelijk kan kopen , stel ze zijn morgen al in de winkel..
Een abonnement heb ik al dus dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Ik twijfelde waar het thuis hoorde, maar aangezien het hier onlangs over the htc one vs xperia z ging leek het mij toch wel leuk om hier te posten. Ik zag net de achterkant van de Xperia P weer eens en het deed met wel heel erg meteen aan een onlangs uitgebrachte HTC denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewitch.com/pics/news_reviewsimg/reviewsimg/bb/Sony-Xperia-P-back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2013/02/HTC-One-31.jpg

Ik zal verder weer wat meer ontopic proberen te reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door masterjorie op 20-02-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
Ik vroeg me al af waar de achterkant van de One mij aan deed denken,... bedankt.

en staat ook op http://www.xperiablog.net...amiliar-to-us/#more-12871

kon het niet laten, nog duidelijker

http://www.facebook.com/p...00827782530&type=1&ref=nf

De Xperia Z is dan toch echt een klasse apart!

[ Voor 76% gewijzigd door solidjustus op 20-02-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 12:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo lijkt alles en iederee natuurlijk op elkaar. Maar het moet gezegd: de gelijkenissen zijn duidelijk aanwezig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
mbt tot de functionaliteit NFC (is gedeeltelijke ook een "Accessoires voor de Sony Xperia Z" vraag)

Ik zag deze gadgets op de sony site staan. (worden deze trouwens meegeleverd? Bij de Xperia S wel nl
Maar wat is de meerwaarde en wat kan je er precies mee?

volgens de site http://www.mobilepay.nu/s...t-nieuwe-nfc-toepassingen kan je bijvoorbeeld je navigatie starten. Maar wie weet interessantere toepassingen van NFC?

[ Voor 8% gewijzigd door le dj op 20-02-2013 20:22 . Reden: ook een "Accessoires voor de Sony Xperia Z" vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:57
le dj schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:20:
mbt tot de functionaliteit NFC (is gedeeltelijke ook een "Accessoires voor de Sony Xperia Z" vraag)

Ik zag deze gadgets op de sony site staan. (worden deze trouwens meegeleverd? Bij de Xperia S wel nl
Maar wat is de meerwaarde en wat kan je er precies mee?

volgens de site http://www.mobilepay.nu/s...t-nieuwe-nfc-toepassingen kan je bijvoorbeeld je navigatie starten. Maar wie weet interessantere toepassingen van NFC?
Voor wat je ermee kan zie:
NFC Task Launcher
http://www.samenkopen.net/action/133182

[ Voor 8% gewijzigd door jeroendh op 20-02-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Bij Engadget gaat het ook niet heel goed met de batterij. Zonde, ik heb mezelf nu al overtuigd van de Xperia Z maar had toch echt op een betere batterijduur gehoopt.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6504/naamloosmpo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Grappig dat duits...
Blickwinkel = Kijkhoek

YouTube: Sony Xperia Z im Test-Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ben even aan het werken aan een nieuwe topicstart met FAQ en Tips+tricks, gaat online als opvolger van dit topic eens de eerste toestellen beginnen binnen te komen.

Enige suggesties voor de FAQ en T+T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
solidjustus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:04:
Ik vroeg me al af waar de achterkant van de One mij aan deed denken,... bedankt.

en staat ook op http://www.xperiablog.net...amiliar-to-us/#more-12871

kon het niet laten, nog duidelijker

http://www.facebook.com/p...00827782530&type=1&ref=nf

De Xperia Z is dan toch echt een klasse apart!
Ach, er kunnen ook nog wel vergelijkingen getrokken worden tussen de Z en de iPhone 4(S), hoor. Zo'n glazen sandwich en een zilveren ring om de camera die tegen het glas aan ligt in de linker bovenhoek. ;)

Dat "stelen" van design elementen moet je je nooit teveel van aantrekken als je geen advocaat bent die er een slaatje uit hoopt te slaan. Everything is a remix enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Laatst online: 07:51
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:06:
Ik ben even aan het werken aan een nieuwe topicstart met FAQ en Tips+tricks, gaat online als opvolger van dit topic eens de eerste toestellen beginnen binnen te komen.

Enige suggesties voor de FAQ en T+T?
Misschien ook een optie om Apps toe te voegen? Op XDA loopt daar ook een draadje van alleen volgt niet iedereen dat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om je spotify muziek op de micro sd te plaatsen..heb een premium abbo via base in BE en zet een deel muziek in offline mode op men smartphone...Met men experia S is dat geen probleem met plaats ma nu met de Z is da wat minder....bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:17:
Is het ook mogelijk om je spotify muziek op de micro sd te plaatsen..heb een premium abbo via base in BE en zet een deel muziek in offline mode op men smartphone...Met men experia S is dat geen probleem met plaats ma nu met de Z is da wat minder....bedankt voor de info
Via een hele omweg. Dan moet je eerst manueel ergens een héél oude versie van de app zoeken, instellen dat het op de externe kaart moet en dan pas updaten naar de nieuwe versie van Spotify via de market. En dan mag je je SD niet meer formatteren of verwijderen want dan vergeet Spotify het. Nogal omslachtig maar op dit moment de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffff, bedankt voor je reactie...dan maar muziek zelf op micro sd zetten en online spotify gebruiken.:)
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:48:
[...]

Via een hele omweg. Dan moet je eerst manueel ergens een héél oude versie van de app zoeken, instellen dat het op de externe kaart moet en dan pas updaten naar de nieuwe versie van Spotify via de market. En dan mag je je SD niet meer formatteren of verwijderen want dan vergeet Spotify het. Nogal omslachtig maar op dit moment de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
M-en-M schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:48:
[...]

Onwaarschijnlijk dat Sony dat gaat doen, maar als je dat toch wilt kan je een Paranoid Android ROM er op zetten. (Dat ga ik in ieder geval doen.)

[afbeelding]
(De kleurcombinaties zijn inmiddels veel uitgebreider, maar dit was het duidelijkste plaatje dat ik kon vinden.)
Ik ben niet echt een fan van Paranoid maar dit ziet er wel fraai uit.
Kies je dat zelf of bepaald hij het naar hand van de kleuren in de app?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Donstil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:53:
[...]

Ik ben niet echt een fan van Paranoid maar dit ziet er wel fraai uit.
Kies je dat zelf of bepaald hij het naar hand van de kleuren in de app?
Allebei, hij doet het automatisch maar je kan het tot in de kleinste details aanpassen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:51:
pffff, bedankt voor je reactie...dan maar muziek zelf op micro sd zetten en online spotify gebruiken.:)
[...]
Het kan wel hoor, net even geprobeerd, deze gids lijkt te werken:
  1. Uninstall the Spotify app from your phone
  2. Install an earlier version of Spotify – there are several online, but I used this: https://www.dropbox.com/s/6z3gsfu49wdxxa1/41200180.apk
  3. Start the app but don’t log in
  4. Select the SD location from your Android’s Menu button and locate your external SD card (/etx_card voor Xperia Z)
  5. Save and close (Some sites instruct you to log in and make one playlist available offline before closing down the app, but the app kept crashing on me).
  6. Go to Play Store, and update Spotify app
  7. Your offline playlists will now be stored on the external SD card while rocking the latest Spotify Android app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je man :) Ga ik proberen als men Z er is ...als dat werkt bij me ook zal ik er heel blij mee zijn :)
AmbroosV schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:57:
[...]

Het kan wel hoor, net even geprobeerd, deze gids lijkt te werken:
  1. Uninstall the Spotify app from your phone
  2. Install an earlier version of Spotify – there are several online, but I used this: https://www.dropbox.com/s/6z3gsfu49wdxxa1/41200180.apk
  3. Start the app but don’t log in
  4. Select the SD location from your Android’s Menu button and locate your external SD card (/etx_card voor Xperia Z)
  5. Save and close (Some sites instruct you to log in and make one playlist available offline before closing down the app, but the app kept crashing on me).
  6. Go to Play Store, and update Spotify app
  7. Your offline playlists will now be stored on the external SD card while rocking the latest Spotify Android app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ben zo lauw geworden door alle reviews dat t alleen nog maar kan meevallen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
418O2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:01:
Ik ben zo lauw geworden door alle reviews dat t alleen nog maar kan meevallen eigenlijk
uhu! laten we het nu zelf maar eens ervaren! ben er ook wel een beetje klaar mee! het enige waar ik echt heel erg naar uit kijk is de stamina mode en het scherm. We zullen het beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
kanem0chi schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:07:
[...]

uhu! laten we het nu zelf maar eens ervaren! ben er ook wel een beetje klaar mee! het enige waar ik echt heel erg naar uit kijk is de stamina mode en het scherm. We zullen het beleven!
Ik ben blij dat ik een goede deal heb en niet teveel voor t toestel betaal... ben bang dat de xpu over een jaartje toch merkbaar trager is tov de nieuwe cpu.

Maargoed, dan moet ik er eerst maar een jaar mee doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
418O2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:33:
[...]

Ik ben blij dat ik een goede deal heb en niet teveel voor t toestel betaal... ben bang dat de xpu over een jaartje toch merkbaar trager is tov de nieuwe cpu.

Maargoed, dan moet ik er eerst maar een mee doen :p
Tsja, Qualcomm is weer eens echt aan het werk gegaan met Krait (na een veel te lange periode Scorpion uitmelken), en Apple en Samsung zijn niet meer van het "gewoon de beste onderdelen licenseren" maar zijn echt aan hun eigen ontwerpen begonnen. Ook Intel zet inmiddels flink druk op te zaak.
Toen TI uit de SoC markt stapte was er even rumoer over hoe de markt tegen een muur aan was gelopen en dat het gewoon niet meer rendabel was om er in te concurreren, maar nu is niets dus minder waar.

Dit zorgt er ook voor dat de SoCs in de XZ en zelfs de One over een half jaartje al verouderd zullen zijn. (Lees: Clovertrail+, Exynos 5 Octa, Snapdragon 800, Tegra 4 en Apple's volgende chip.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
heb vanavond dan uitgebreid kennis kunnen maken met een witte xperia z. Absoluut een prachtig apparaat om te zien, maar ook om in de hand te hebben. Naast mijn lumia 800 qua grootte een ongelooflijk verschil maar ik kreeg wel de indruk dat dat in de dagelijkse praktijk niet echt belemmerend is. Had helaas een jeans met opstikzakken aan dus kon niet goed testen hoe dat zit op de bank met een strakkere broek aan. Maar de eigenaar wist mij te verzekeren dat dit bij hem geen probleem was. Ik kon het toestel ook goed met 1 hand bedienen.
Verder viel me inderdaad de hier eerder besproken grijze/matte kleur op. Ik heb het toestel naast een Xperia T gelegd en die geeft veel dieper zwart weer. Dat vind ik jammer maar dat heeft kennelijk te maken met het type scherm dat in de Z wordt gebruikt. In huiskamer om 21.00 uur fotootje gemaakt en die was best goed, ook verder weg gelegen delen van de woonkamer waren nog goed zichtbaar maar wel een beetje gele waas. Dat zal in daglicht ongetwijfeld beter zijn maar heb ik niet kunnen testen. Ding is wel snel en dat merk je bijvoorbeeld als je dezelfde dingen uitvoert op een T. Heel groot is het verschil echter ook niet. Het toestel ligt lekker in de hand en voelt stevig aan. Per saldo vindt ik het design het best tesamen met het feit dat ze een erg handzaam (ook qua gewicht) 5 inch toestel hebben gemaakt. Ook de bouwkwaliteit lijkt prima in orde te zijn, het toestel heeft met de glazen voor- en achterkant inderdaad een premium-feel.
Voor de echte prestaties wil ik toch echt nog graag eerst een HTC One testen alvorens een definitieve keuze te maken. Daarin heeft de Z mij nog niet meteen kunnen overtuigen.
IK snap dat mijn "review" weinig nieuws brengt maar wilde toch mijn ervaring van 1,5 uur even delen omdat ik weet dat veel anderen het toestel nog niet hebben kunnen vasthouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Willo19 op 20-02-2013 23:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
[...]

''Verouderd'' zijn zal die dan zeker zijn maar te langzaam vrijwel zeker niet, ik verbaas me nog hoe goed alles nog liep met CM10.1 op mijn Cortex A8 singlecore in de SGS1 alleen gebrek aan RAM was wel echt merkbaar op kleine lagjes na liep alles nog best goed.

De SoC's in smartphones komen denk ik al snel op het punt wat pc's al hebben bereikt van snel genoeg is genoeg, alleen nieuwe features van SoC's als H265 (4K) encode/decode , 802.11ac etc zijn natuurlijk wel interessante verbeteringen.

Grootste plussen van de Xperia Z zijn gewoon: Design , Sony UI en Waterdichtheid, die vind je niet snel op telefoons van andere merken. Ik zou het echt geen dag uitkunnen houden met Sense 5 UI heb ik het gevoel terwijl ik bij de Xperia Z niet echt de noodzaak voel om bootloader te unlocken/rooten omdat alles gewoon klopt en alle aanvullingen van sony ook mooi verwerkt en nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phonehouse heeft hem vanavond ook binnen gekregen hier dus ik kon er heel even mee spelen ( demo modus ziet er tof uit :P ). Wat een ontzettend mooi apparaat! In het echt nog mooier dan op de afbeeldingen, klasse van Sony!

Kijkhoeken zijn prima en hij ligt ook goed in de hand waarbij ik het scherm nog goed kon bedienen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
arnoutzw schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:05:
[...]

''Verouderd'' zijn zal die dan zeker zijn maar te langzaam vrijwel zeker niet, ik verbaas me nog hoe goed alles nog liep met CM10.1 op mijn Cortex A8 singlecore in de SGS1 alleen gebrek aan RAM was wel echt merkbaar op kleine lagjes na liep alles nog best goed.

De SoC's in smartphones komen denk ik al snel op het punt wat pc's al hebben bereikt van snel genoeg is genoeg, alleen nieuwe features van SoC's als H265 (4K) encode/decode , 802.11ac etc zijn natuurlijk wel interessante verbeteringen.

Grootste plussen van de Xperia Z zijn gewoon: Design , Sony UI en Waterdichtheid, die vind je niet snel op telefoons van andere merken. Ik zou het echt geen dag uitkunnen houden met Sense 5 UI heb ik het gevoel terwijl ik bij de Xperia Z niet echt de noodzaak voel om bootloader te unlocken/rooten omdat alles gewoon klopt en alle aanvullingen van sony ook mooi verwerkt en nuttig zijn.
Dat is het vooral ook, Sony's toevoegingen zijn best wel nuttig. Ik heb nu een Xperia S geroot en geunlocked, maar na een poosje spelen kom ik vaak weer terug bij de Sony ROM omdat daar gewoon dingen in zitten die je wilt. De software van Sony is gewoon dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Over iets meer dan een half uur heeft Sony hun Playstation presentatie (waarschijnlijk met PS4 aankondiging) en ik heb zo'n vermoeden dat Sony wel een beetje van MS' "Smartglass" zal hebben afgekeken en ook een uitgebreide integratie met hun mobieltjes zal tonen. Vandaar, link naar de livestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Dat is het vooral ook, Sony's toevoegingen zijn best wel nuttig. Ik heb nu een Xperia S geroot en geunlocked, maar na een poosje spelen kom ik vaak weer terug bij de Sony ROM omdat daar gewoon dingen in zitten die je wilt. De software van Sony is gewoon dik in orde.
Klopt. Op de Arc had ik veel uitstapjes vanwege het beperkte ram, maar met deze nieuwe hardware blijf ik zeker op Sony-gebaseerde roms. Sony heeft gewoon erg veel mooie toevoegingen zonder aan stijl in te boeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:26:
Over iets meer dan een half uur heeft Sony hun Playstation presentatie (waarschijnlijk met PS4 aankondiging) en ik heb zo'n vermoeden dat Sony wel een beetje van MS' "Smartglass" zal hebben afgekeken en ook een uitgebreide integratie met hun mobieltjes zal tonen. Vandaar, link naar de livestream.
Hehe. De Z zal veel opties delen denk ik. Via nfc in de controller krijg je een in-game menu op je telefoon oid. Toch trek in de PS3 niet echt. De Xbox line-ups zijn meer mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Over de CPU zou ik me geen zorgen maken.
Alhoewel er sterkere CPUs aankomen zou de CPU in de Xperia Z al meer zijn dan eigenlijk nodig is (overkill lees ik hier en daar).
De hele zooi is eigenlijk meer afhankelijk van geheugen en GPU.
Geheugen heeft de XZ meer dan genoeg en de GPU is dezelfde als in de HTC One en zal denk ik ook wel in andere high-end toestellen opduiken (2e helft van dit jaar zou een snellere GPU van Qualcomm komen).

Uiteindelijk is het qua GPU denk ik ook vooral afhankelijk van hoeveel moeite het bedrijf neemt om de software te optimaliseren en laat Sony hier nu vrij goed in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:33:
[...]

Over de CPU zou ik me geen zorgen maken.
Alhoewel er sterkere CPUs aankomen zou de CPU in de Xperia Z al meer zijn dan eigenlijk nodig is (overkill lees ik hier en daar).
De hele zooi is eigenlijk meer afhankelijk van geheugen en GPU.
Geheugen heeft de XZ meer dan genoeg en de GPU is dezelfde als in de HTC One en zal denk ik ook wel in andere high-end toestellen opduiken (2e helft van dit jaar zou een snellere GPU van Qualcomm komen).

Uiteindelijk is het qua GPU denk ik ook vooral afhankelijk van hoeveel moeite het bedrijf neemt om de software te optimaliseren en laat Sony hier nu vrij goed in zijn.
Voor het eerst heb ik het idee dat ik met de hardware gemakkelijk 2 jaar vooruit kan. Laat Sony over 2 jaar het voorbeeld van Motorla/Google volgen met grote accu's. Zodra ik de optie heb om voor een 1cm dikke telefoon te gaan met 3-4000mAh dan wist ik het wel. Ik ben totaal niet merk-gebonden maar accu en design staan echt hoog op mijn lijstje. Motorola doet dat goed en Sony zie ik als enige die dit ook onder de knie kunnen en willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:40:
[...]

Voor het eerst heb ik het idee dat ik met de hardware gemakkelijk 2 jaar vooruit kan. Laat Sony over 2 jaar het voorbeeld van Motorla/Google volgen met grote accu's. Zodra ik de optie heb om voor een 1cm dikke telefoon te gaan met 3-4000mAh dan wist ik het wel. Ik ben totaal niet merk-gebonden maar accu en design staan echt hoog op mijn lijstje. Motorola doet dat goed en Sony zie ik als enige die dit ook onder de knie kunnen en willen krijgen.
Toekomstige toestellen zullen dikker zijn dan de huidige dus dan ga ik er vanuit dat er ook grotere accus in zullen komen.

De toestellen gaan dikker worden vanwege nieuwe 4G technologie die meerdere antennes nodig zou hebben en om dit te realiseren zou men de toestellen dikker moeten maken.

De 1080p schermen in de toekomst zullen denk ik vanwege doorontwikkelingen ook weer minder verbruiken. Maar daar tegenover zullen wel weer dingen zijn die weer meer gaan zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:49:
[...]

Toekomstige toestellen zullen dikker zijn dan de huidige dus dan ga ik er vanuit dat er ook grotere accus in zullen komen.

De toestellen gaan dikker worden vanwege nieuwe 4G technologie die meerdere antennes nodig zou hebben en om dit te realiseren zou men de toestellen dikker moeten maken.

De 1080p schermen in de toekomst zullen denk ik vanwege doorontwikkelingen ook weer minder verbruiken. Maar daar tegenover zullen wel weer dingen zijn die weer meer gaan zuipen.
4G gebruikt inderdaad meer maar de meeste fabrikanten zullen zich aan de 1-dag-norm houden. Samsung en HTC hebben dat al aangegeven. Daarom hoop ik ook dat Google straks een Nexus telefoon neerzet die alles gaat wegvagen qua gebruik. Als je tweets van Google medewerkers leest dan is de kans groot dat ze in een samenwerking met Motorola daarop gaan inzetten. Ik gok de de nieuwe Nexus op de 600 of zelfs 800 gaat draaien met Motorola batterij (3000+) en design. Camera zou dit keer ook niet ondergeschikt zijn dus de echte revolutie zal dit keer niet aan Samsung (of Apple) zijn.

• ZiXXiV
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Ben benieuwd of het toestel in mijn handen goed overal bereikbaar is :)

[ Voor 89% gewijzigd door ZiXXiV op 21-02-2013 02:30 ]

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:57:
[...]

4G gebruikt inderdaad meer maar de meeste fabrikanten zullen zich aan de 1-dag-norm houden. Samsung en HTC hebben dat al aangegeven. Daarom hoop ik ook dat Google straks een Nexus telefoon neerzet die alles gaat wegvagen qua gebruik. Als je tweets van Google medewerkers leest dan is de kans groot dat ze in een samenwerking met Motorola daarop gaan inzetten. Ik gok de de nieuwe Nexus op de 600 of zelfs 800 gaat draaien met Motorola batterij (3000+) en design. Camera zou dit keer ook niet ondergeschikt zijn dus de echte revolutie zal dit keer niet aan Samsung (of Apple) zijn.
Gebruikt 4g meer? Juist niet toch? Ik neem aan dat 3g 1800mhz voor de telefoon meer "moeite" kost om mee verbonden te zijn dan 800/850mhz 4g.

• AmbroosV
Donstil schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:09:
[...]

Gebruikt 4g meer? Juist niet toch? Ik neem aan dat 3g 1800mhz voor de telefoon meer "moeite" kost om mee verbonden te zijn dan 800/850mhz 4g.
Probleem is dat je geen exclusief gebruik kan maken van LTE. Voice-over-LTE (VoLTE) is nog nergens geimplementeerd dus blijft er altijd ook een 2G- of 3G-verbinding actief voor voice.

Je kan je telefoon ook niet zomaar op LTE only zetten, de enige mogelijkheid is LTE+3G+2G.
Wanneer je via het *#*#INFO#*#*-menu toch LTE only afdwingt kan je wel surfen maar geen oproepen doen/ontvangen. SMS heb ik niet getest.

Dus zolang ze niet met VoLTE gaan komen blijft LTE een power hog.

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:28
Zag vandaag in Nijmegen trouwens een poster van de Xperia Z in een bushokje.. Zouden ze proberen Samsung achterna te gaan qua marketing en het toestel zeer actief promoten? Hoop het eigenlijk niet want ik hou wel van een beetje exclusiviteit.

• Cyleo
Donstil schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:09:
[...]

Klopt, dus voor internetten is het zuiniger mits je antenne+processor dan zuiniger zijn.

• AmbroosV
Thijs001 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:43:
Zag vandaag in Nijmegen trouwens een poster van de Xperia Z in een bushokje.. Zouden ze proberen Samsung achterna te gaan qua marketing en het toestel zeer actief promoten? Hoop het eigenlijk niet want ik hou wel van een beetje exclusiviteit.
De budgetten van Samsung zijn er niet, maar ze gaan wel meer promoten dan bij eender welke Sony (Ericsson) ooit gedaan is.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:27
Zijn er al uitgebreidere objectieve schermtesten beschikbaar? Sticker op telefoon kijkhoeken zoals van de iPhone 5 of One (X) is leuk maar niet nuttig, maar wil wel graag een scherm wat bij een beetje kantelen niet direct verkleurt en waar zwart ook wel aardig zwart is en niet grijs, zoals bij een gemiddelde TN monitor uit 2004.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Cyleo
NoepZor schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:18:
Zijn er al uitgebreidere objectieve schermtesten beschikbaar? Sticker op telefoon kijkhoeken zoals van de iPhone 5 of One (X) is leuk maar niet nuttig, maar wil wel graag een scherm wat bij een beetje kantelen niet direct verkleurt en waar zwart ook wel aardig zwart is en niet grijs, zoals bij een gemiddelde TN monitor uit 2004.
Ik heb hier eenpoosje geleden een filmpje van xperiablog gepost van een pool. De man draait 2.5 minuut om de telefoon heen, zit nu op mijn tablet dus ga h niet op zoeken maar met deze informatie moet het lukken.

Spoiler: Scherm is dikke prima.

• AmbroosV
NoepZor schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:18:
PCWelt heeft er nog eentje gedaan, zij kwamen op een contrastratio van iets boven 800:1 uit.
http://www.pcwelt.de/prod...ia_Z_im_Test-7471704.html

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
[...]

Mij valt op dat de iPhone3Gs en de Galaxy S1 na verloop van tijd de laatste firmware en apps met moeite aankonden en serieus de gebruikerservaringen negatief beinvloedden. Of het nou door gebrek aan processorkracht of geheugen komt kan ik niet inschatten.

Generaties daarna, zoals de Samsung Galaxy S2, de iPhone4 of de iPad2, lijken na (bijna) 2 jaar moeiteloos en zonder lags de laaste firmware en apps aan te kunnen. Dat is mijn ervaring tenminste.

Dus ik verwacht dat deze generatie telefoons, of het nou een Sony, Apple, HTC of Samsung is, veel makkelijker 2 jaar vooruit kunnen, en meer future-proof zijn. Hooguit dat er een nu nog onbekende doorbraak in hardware plaatsvind, maar bij evolutie van de huidige principes maak ik me niet zo'n zorgen over de praktische levensduur van deze telefoon.

(de discussie of het 'normaal' is dat een apparaat van rond de 600 euro maximaal 2 jaar fatsoenlijk functioneert laat ik even buiten beschouwing...)

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:40
Mijn HTC Desire HD heeft me de afgelopen 2 jar trouw dienst bewezen, maar nu merk ik wel dat batterij minder lang mee gaat en ook slijtage aan de usb port, kabeltje blijft niet zitten als je telefoon verticaal houdt.

Ik denk dat alle huidige telefoons daar nu veel minder last van zullen hebben en na twee jaar nog gewoon goed blijven doen.

V-Strom 650

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Xoxol, dat gaat meer om de bouwkwaliteit. Ook erg belangrijk. Maar ik stoorde me vooral aan het feit de eerste gerenaties iPhone zo snel outdated waren voor de laatste versies van iOS, soms zelfs binnen 2 jaar.
Daar ben ik nu niet meer bang voor.

Of de batterij langer meegaat in de huidige toestellen? Ik hoop het maar denk het niet.
Destijds was de verwisselbare batterij een belangrijke feature om voor de Galaxy S2 te gaan. Helaas heeft geen van mijn beide toestellen het langer dan 1 jaar uitgehouden (verlies en vochtschade), dus daar heb ik niets aan gehad.

Geen idee of het ooit mogelijk wordt om je batterij te laten vervangen door Sony, met gehoud van waterproof, en wat het dan gaat kosten. Maar dat zie ik over 2 jaar wel weer.

Een microSD slot helpt mijn inziens ook enorm met future-proof maken. Geheugen wordt per GB al jaren goedkoper, en je kunt altijd zelf bepalen hoeveel geld je op welk moment over hebt voor geheugenuitbreiding.

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Probleem is dat je geen exclusief gebruik kan maken van LTE. Voice-over-LTE (VoLTE) is nog nergens geimplementeerd dus blijft er altijd ook een 2G- of 3G-verbinding actief voor voice.

Je kan je telefoon ook niet zomaar op LTE only zetten, de enige mogelijkheid is LTE+3G+2G.
Wanneer je via het *#*#INFO#*#*-menu toch LTE only afdwingt kan je wel surfen maar geen oproepen doen/ontvangen. SMS heb ik niet getest.

Dus zolang ze niet met VoLTE gaan komen blijft LTE een power hog.
Ooh daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ik was er automatisch maar even vanuit gegaan dat er ook voice via 4G ging.

Nou dan geloof ik dat 4g wel, gebruik het in de vs vaak om naar mijn Macbook te Tetteren en dat is natuurlijk lekker snel maar vind het voor alleen data op de mobiel een beetje overgewaardeerd.

• 418O2
  • Nu online
Zolang ik nog niet eens overal volledig 3g heb, boeit 4g me weinig om eerlijk te zijn

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
AmbroosV schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:50:
[...]

De budgetten van Samsung zijn er niet, maar ze gaan wel meer promoten dan bij eender welke Sony (Ericsson) ooit gedaan is.
De promotiedienst van Sony in BE weet nochtans niets af van promo's... ik heb hen gebeld en ze hebben nog niets aangekregen van Sony ivm Xperia Z

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
In alle tests die ik tot nu toe heb gezien scoort de Xperia Z 5 - 10% beter dan de Nexus 4 op batterij. Dat is met de betere specificaties niet slecht, maar de accu is dan ook groter.

Al met al is dit het punt dat mij ernstig aan het twijfelen brengt. Ik denk dat ik toch op de Motorola X phone ga wachten omdat ik er vertrouwen in heb dat deze de 3,300mah batterij van de MAXX gaat krijgen. Dat in combinatie met de Qualcomm 600 chip moet resulteren in een bijna 2x betere performance.

Verwijderd

sohus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:52:
In alle tests die ik tot nu toe heb gezien scoort de Xperia Z 5 - 10% beter dan de Nexus 4 op batterij. Dat is met de betere specificaties niet slecht, maar de accu is dan ook groter.

Al met al is dit het punt dat mij ernstig aan het twijfelen brengt. Ik denk dat ik toch op de Motorola X phone ga wachten omdat ik er vertrouwen in heb dat deze de 3,300mah batterij van de MAXX gaat krijgen. Dat in combinatie met de Qualcomm 600 chip moet resulteren in een bijna 2x betere performance.
Klopt zeker, maar dan moet je nog wel ongeveer een half jaar wachten waarschijnlijk. Als je de tijd hebt zal ik dat zeker doen.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik heb nu een iPhone 4S en daar ben ik op zich wel tevreden over. Wil echter wel naar Anroid mede door Google Now. Heb ook een iPad 4th gen dus wil Mac-iPad combo + Android 1080p met goede specs en batterijduur. Dan heb ik het beste uit 2 werelden. iPhone apps draaien prima (en zien er aardig gelikt uit) op retina iPad in 2x mode, dus ik verlies niks qua apps en ook niet qua aankopen.

Het voordeel van wachten is dat ik de Motorola X, Galaxy SIV (Samsung is totaal niet mijn merk maar wie weet, goede DEV support op XDA) en iPhone 5S/6? kan zien en dan een goede keuze kan maken.

Het enige wat me tegenstaat is Vodafone RED. Ik wil hoe dan ook Vodafone (heb ik ook op mijn iPad, beste ontvangst in Rotterdam en gratis bellen met mijn vriendin) en die nieuwe abonnementen lijken fors duurder te gaan worden met die rare constructie. 65 EURO per maand is mij iets te gretig, enige voordeel is dat er waarschijnlijk 4G in zit en dat je databundel kan delen (maar heb dus al iPad abonnement).

Gaan nieuwe Vodafone abonnementen direct in of gaat dat per een bepaalde datum zodat mocht het tegenvallen je nog snel een oud abbo kan aanschaffen?

• Donstil
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:16:
Zolang ik nog niet eens overal volledig 3g heb, boeit 4g me weinig om eerlijk te zijn
precies zodra ik 4G kan gebruiken ben ik al 5 Smartphones verder.

Verwijderd

sohus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:01:
Ik heb nu een iPhone 4S en daar ben ik op zich wel tevreden over. Wil echter wel naar Anroid mede door Google Now. Heb ook een iPad 4th gen dus wil Mac-iPad combo + Android 1080p met goede specs en batterijduur. Dan heb ik het beste uit 2 werelden. iPhone apps draaien prima (en zien er aardig gelikt uit) op retina iPad in 2x mode, dus ik verlies niks qua apps en ook niet qua aankopen.

Het voordeel van wachten is dat ik de Motorola X, Galaxy SIV (Samsung is totaal niet mijn merk maar wie weet, goede DEV support op XDA) en iPhone 5S/6? kan zien en dan een goede keuze kan maken.

Het enige wat me tegenstaat is Vodafone RED. Ik wil hoe dan ook Vodafone (heb ik ook op mijn iPad, beste ontvangst in Rotterdam en gratis bellen met mijn vriendin) en die nieuwe abonnementen lijken fors duurder te gaan worden met die rare constructie. 65 EURO per maand is mij iets te gretig, enige voordeel is dat er waarschijnlijk 4G in zit en dat je databundel kan delen (maar heb dus al iPad abonnement).

Gaan nieuwe Vodafone abonnementen direct in of gaat dat per een bepaalde datum zodat mocht het tegenvallen je nog snel een oud abbo kan aanschaffen?
Waarschijnlijk begin volgende maand. In ieder geval voor de release van de S4 denk ik aangezien veel mensen die zullen willen hebben. Waarschijnlijk zal T-mobile ook hun abonnementen aanpassen zodat alle grote providers weer op hetzelfde (duurdere) niveau liggen. Telefoon los kopen met sim-only van een prijsvechter (Simyo, Hollandsnieuwe, Simpel etc.) zal dan het goedkoopste zijn hoogstwaarschijnlijk... nu ook trouwens maar het scheelt niet veel met een maandelijks abonnement.

• S_Chief
  • Niet online
Stpan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Mij valt op dat de iPhone3Gs en de Galaxy S1 na verloop van tijd de laatste firmware en apps met moeite aankonden en serieus de gebruikerservaringen negatief beinvloedden. Of het nou door gebrek aan processorkracht of geheugen komt kan ik niet inschatten.
Ben het compleet met je eens wat dat betreft. Mijn Xperia Arc begint nu toch echt achter te raken terwijl een Galaxy S2 nog steeds prima draait.. Lijkt een beetje op een slechte periode in de telefoonindustrie. :P

• AmbroosV
Rhox1979 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:17:
[...]

De promotiedienst van Sony in BE weet nochtans niets af van promo's... ik heb hen gebeld en ze hebben nog niets aangekregen van Sony ivm Xperia Z
Ik vraag me af of dat aan Sony ligt of aan het feit dat wij gewoon een vrij insignificant land zijn waar het nog altijd héél moeilijk is om een high-end smartphone te verkopen.

Verwijderd

niet moeilijk als je zowat alles in nederland vroeger en goedkoper kan vinden...

• Rhox1979
AmbroosV schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:14:
[...]

Ik vraag me af of dat aan Sony ligt of aan het feit dat wij gewoon een vrij insignificant land zijn waar het nog altijd héél moeilijk is om een high-end smartphone te verkopen.
Het ligt ook aan Sony, als ze in België een beetje actie doen, kunnen ze het gedrag van de mensen hier veranderen... daar ben ik zeker van.
Nu zijn wij genoodzaakt om dieper te graven in de verschillende high-end smartphones en beslissen op pure kwaliteiten/kwalificaties.... terwijl acties ons soms (gemakkelijker) over de streep halen om voor dat product te gaan!

Ik heb zonet 'maar' besteld bij vandenborre.be, omdat dit het lukratiefste was (dock+speaker) wel voor 650euros :(

• Rhox1979
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:16:
niet moeilijk als je zowat alles in nederland vroeger en goedkoper kan vinden...
ligt het idd ook aan Sony (beschikbaarheid en promo's)... en natuurlijk ook de winkels (prijzen)

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:45:
[...]

PCWelt heeft er nog eentje gedaan, zij kwamen op een contrastratio van iets boven 800:1 uit.
http://www.pcwelt.de/prod...ia_Z_im_Test-7471704.html
das toch veels te laag? s3 heeft bv 7967:1...

• M-en-M
Vreemd, iemand op XDA beweert dat de retail Xperia Z een Sharp paneel heeft.

Dit komt echter niet overeen met de close-ups die we tot nu toe hebben gezien van het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/oppo-find-5/oppo-find-5.jpgAfbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-butterfly/htc-butterfly.jpgAfbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-z/sony-xperia-z.jpg
Die "schuine" pixel opbouw die je bij de Oppo en HTC ziet zijn typisch van Sharp (Oppo en HTC hebben dan ook aangegeven dat ze een Sharp paneel gebruiken), LG en JDi gebruiken wel weer "rechte pixels", als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/lg-optimus-4x-hd-p880/phone/gsmarena_021.jpgAfbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-t/gsmarena_003.jpg

Dus of retail modellen hebben een compleet ander paneel dan het (demo?) exemplaar dat GSMArena kreeg, of er is iets anders aan de hand. En hoe graag ik wil geloven dat er een bewezen geweldig paneel in onze Xperia Z zit i.p.v. het paneel dat inmiddels al best is afgekraakt, vermoed ik eerder dat JDi gewoon de driver van Sharp/Renesas heeft gelicenseerd.

• AmbroosV
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:37:
[...]

das toch veels te laag? s3 heeft bv 7967:1...
Not sure if serious...

S3 heeft een AMOLED-scherm, contrast is in theorie oneindig. Nadeel van AMOLED: kleuren zijn compleet fout, burn-in, redelijk lage maximale helderheid.

• boratnl
32 GB micro SD binnen! Ik ben nu helemaal klaar voor de Z. Hopen dat ik een afspraak kan maken op de dag van release zelf.

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 09:34
Welk kaartje heb jij gehaald ? en hoelang duurde de levering. Ben er op dit moment ook eentje aan het uitzoeken. Bij voorbaat dank

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

boratnl schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:11:
32 GB micro SD binnen! Ik ben nu helemaal klaar voor de Z. Hopen dat ik een afspraak kan maken op de dag van release zelf.
Op de dag van release gaat niet meer lukken, want de release is vandaag. De meeste retailers leveren hem pas uit vanaf 25 of 27 februari.
Rish schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:14:
Welk kaartje heb jij gehaald ? en hoelang duurde de levering. Ben er op dit moment ook eentje aan het uitzoeken. Bij voorbaat dank
Daarvoor kan je beter in Accessoires voor de Sony Xperia Z wezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Yorinn op 21-02-2013 19:16 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.