After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Verwijderd
Zijn de problemen met de GS3 en apple specifiek voor dat model of voor nieuwe Android versies? Oftewel, kan ik problemen verwachten tussen mijn macbook en de XZ?
Ik ben van mening dat je bij een nieuw toestel niet binnen een paar dagen een oordeel kunt geven over de batterijduur. De accu moet 'inwerken' en uit ervaring kan ik zeggen dat dat rustig een week of 3 kan duren (op de meeste high-end telefoons). Ik heb 'mijn' Xperia Z nu ongeveer een maandje in gebruik en ik ben niet ontevreden over de accu.Donstil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:10:
[...]
Dat is toch altijd? Tweakers/engadget/theVerge allemaal gebruiken ze het toestel echt geen weken hoor. Gaat om een paar dagen en dan weten ze wel hoe het zit.
Dat soort "testers" kennen telefoons nou eenmaal wel, ik denk dat je in een paar dagen een prima oordeel kunt geven over batterij en gebruiksgemak. Het testen van Bellen/internetten/de camera enz kan allemaal in een paar uurtjes gebeuren, het is immers niet nodig om 20 gesprekken te voeren, na 2 weet je ook wel hoe of wat.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Bridge for Mac van Sony is best goed schijnt het. Syncen met iTunes etc zou geen probleem mogen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:00:
Ik las ergens dat de bestandsuitwisseling tussen de GS3 en apples niet optimaal was. Nu had ik eerst een GS2 en nu een iphone 4s. En op mijn GS2 kon ik de telefoon koppelen en kwam hij als schijf te staan in mijn scherm zodat ik bestanden heen en weer kon slepen (foto's, muziek etc).
Zijn de problemen met de GS3 en apple specifiek voor dat model of voor nieuwe Android versies? Oftewel, kan ik problemen verwachten tussen mijn macbook en de XZ?
Verwijderd
Als je kijkt naar het aantal redacteuren bij THE verge en engadget kan het haast niet dat ze het toestel lang gebruiken en al helemaal niet als main device, die gebruiken hem een aantal dagen naast hun eigen gsm (als werk telefoon oid) en dan moeten ze alweer naar het volgende product door.M-en-M schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:16:
[...]
Van Engadget en The Verge weet ik vrij zeker dat ze de toestellen minstens een week testen. Ze krijgen hun toestellen net zo vroeg als PhoneArena, ze wachten alleen met de review totdat het toestel daadwerkelijk uit is. (Wat nog steeds een vrij korte deadline is, daar niet van)
GSMArena en Anandtech zijn verreweg het best omdat die gewoon een toestel gebruiken totdat ze een goed beeld hebben en er dan nog allerlei objectieve tests en analyse op los laten, die houden zich niet zo strikt aan deadlines. (Anandtech al helemaal niet, die komen soms pas maanden later met een review)
Het zou mooi zijn (misschien doen gsmarena testers dat wel dat weet ik niet. Bij Engadget en TheVerge gebeurd het iniedergeval niet) als ze hun eigen gsm een tijdje vaarwel zeggen en dan alleen het review exemplaar gebruiken. Dan krijg je een veel beter beeld van een product.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Oh, de reviews van producten dat geen speeltjes/accesoires of door Apple gemaakt zijn zijn op The Verge inderdaad bar slecht (al laat de kwaliteit van de journalistiek op die site überhaupt flink wat te wensen over), maar Engadget geeft deze tijden een vrij goed onderbouwde mening*, ze zijn alleen met hun statistiekjes (prestaties, batterij, etc.) niet te vertrouwen.Donstil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:38:
[...]
Als je kijkt naar het aantal redacteuren bij THE verge en engadget kan het haast niet dat ze het toestel lang gebruiken en al helemaal niet als main device, die gebruiken hem een aantal dagen naast hun eigen gsm (als werk telefoon oid) en dan moeten ze alweer naar het volgende product door.
Het zou mooi zijn (misschien doen gsmarena testers dat wel dat weet ik niet. Bij Engadget en TheVerge gebeurd het iniedergeval niet) als ze hun eigen gsm een tijdje vaarwel zeggen en dan alleen het review exemplaar gebruiken. Dan krijg je een veel beter beeld van een product.
*(Ze doen inmiddels ook niet meer alsof ze een abstract en objectief cijfer kunnen geven aan iets wat van zichzelf relatief en subjectief is, zoals dat een goede review site behoort.)
Geen idee eerlijk gezegd, heb geen Mac. Zal het dit weekend eens testen op de iMac van m'n nonkel (Mountain Lion).Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:29:
Allereerst, bedankt voor je reactie. Bridge is een soort Samsung Kies neem ik aan? iTunes zoals nu met mijn iPhone vind ik vreselijk. Ik bedoel of je gewoon via de "verkenner" mappen in kan en bestanden heen en weer kan slepen?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 18:56 ]
Verwijderd
Wees maar zeker dat de Xperia Z een pak beter tegen water kan dan je 5500Marc_87 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:54:
Ik heb hem gister maar besteld, ik heb nu een Nokia 5500 die goed te water kan en ik denk toch dat de Xperia Z de enige telefoon is die dan aan mijn verwachtingen kan voldoen. Tegen water kunnen!
Verwijderd
Oke, super relaxed. Ik zie je bevindingen wel verschijnen dan.AmbroosV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:53:
[...]
Geen idee eerlijk gezegd, heb geen Mac. Zal het dit weekend eens testen op de iMac van m'n nonkel (Mountain Lion).
Het zou mooi zijn als ik alles met iTunes kan laten Syncen en ik zo goed kan bepalen wat wel en niet op mijn device komt. Iets wat nu met de 920 via WindowsPhone connect uitstekend gaat, eigenlijk net zo goed als met iOS devices. Zou super zijn als die Sony software dat kan! Wel via wifi dan natuurlijk, ivm de klepjes enz.
Als je de officiele android file transfer.app installeert op je Mac, wordt het gewoon weer drag & drop ;-)Donstil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:46:
Ooh daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb een aantal Macs maar zoals ik het met mijn HTC One X ervaarde is Android JB icm OSX geen goeie kombinatie.
Het zou mooi zijn als ik alles met iTunes kan laten Syncen en ik zo goed kan bepalen wat wel en niet op mijn device komt. Iets wat nu met de 920 via WindowsPhone connect uitstekend gaat, eigenlijk net zo goed als met iOS devices. Zou super zijn als die Sony software dat kan! Wel via wifi dan natuurlijk, ivm de klepjes enz.
En ik zou niet weten waarom dat niet zou werken met de Xperia Z.
http://www.android.com/filetransfer/
Ook heb ik gemerkt dat ik niet kan kiezen of hij alles op de geheugenkaart of het intern geheugen moet zetten. Aangezien er een geheugenkaart inzit zet hij alles op de geheugenkaart, ik veronderstel dat zonder geheugenkaart alles op het interne geheugen komt. Via drag and drop kan je wel aan beide geheugens.
En anders gebruik je gewoon de file transfer van Android zelf om via drag and drop te werken
Verwijderd
In de bovenstaande video begint de Z met een battery van 82% en zakt naar 76% in 10 minuten tijd! Heb het vergelijkt met andere reviews en de batterij zakt ongeveer hetzelfde, zakt ongeveer met 5/6 % in minder dan 10 minuten tijd...dat lijkt me een beetje teveel van he goede.....
Hier nog een filmje van het scherm, lijkt me gewoon dik in orde...weet niet hoe mensen komen aan slechte kijkhoeken ect...
YouTube: Xperia Z screen
Bij deze zeggen ze dan ook "Not final software, battery may improve in the retail version". Hun opmerking van een halve tot driekwart dag komt ook niet overeen met de "makkelijk een dag" die we tot nu toe van andere reviews hebben gehoord.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:03:
YouTube: Xperia Z review
In de bovenstaande video begint de Z met een battery van 82% en zakt naar 76% in 10 minuten tijd! Heb het vergelijkt met andere reviews en de batterij zakt ongeveer hetzelfde, zakt ongeveer met 5/6 % in minder dan 10 minuten tijd...dat lijkt me een beetje teveel van he goede.....
Hier nog een filmje van het scherm, lijkt me gewoon dik in orde...weet niet hoe mensen komen aan slechte kijkhoeken ect...
Zou het dan toch aan dat filtertje liggen?
Good point - call quality isn't as good as other flagships. Volume is Ok, though sound is not as crisp. This was a concern of ours as we're yet to use a water resistant phone with fantastic call quality. As we illustrate in annotations though - the final software may improve this.
Verwijderd
Moest ook eerst goed kijken, maar zie hem toch echt zittenDonstil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:16:
Zit geen protector op dat laatste filmpje voor zover ik kan zien en de kijkhoeken zijn wederom prima.
Zou het dan toch aan dat filtertje liggen?
De review van knowyourmobile neemt al mijn zorgen over het scherm weg, die kleuren van dat schermVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:03:
Knowyourmobile geeft ook aan dat de compressie van de foto's gewoon teveel van het goede is, erg jammer.
Minpunten dus van de Xperia Z zijn er dus 3:
Slechte kijkhoeken. ( de vraag is of dat voor veel mensen wat uitmaakt
Teveel compressie in de foto's
Minder gesprekskwaliteit
Dat zijn ze wel.
Denk dat dat ze wel zijn. Wie is het met me eens
[ Voor 24% gewijzigd door alwaysleft op 15-02-2013 22:27 ]
Verwijderd
Op de filmpje van phonearena zakt hij zelfs sneller...
@alwaysleft: Kijkhoeken zijn helemaal niet slecht, prima in orde, alleen als de helderheid op max staat word hij een beetje wittig....camera is voor mij goed genoeg, ben geen professioneel fotograaf, gesprekskwaliteit moet ik maar mee leven....
al mijn zorgen zijn weg, behalve die van de batterij, dat maakt me alleen nog een beetje zorgen helaas.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 22:39 ]
met die compressie qua foto's kan je leven?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:21:
YouTube: Sony Xperia Z Review
Op de filmpje van phonearena zakt hij zelfs sneller...
@alwaysleft: Kijkhoeken zijn helemaal niet slecht, prima in orde, alleen als de helderheid op max staat word hij een beetje wittig....camera is voor mij goed genoeg, ben geen professioneel fotograaf, gesprekskwaliteit moet ik maar mee leven....
al mijn zorgen zijn weg, behalve die van de betterij dat maark me alleen nog een beetje zorgen helaas.
Verwijderd
Zo slecht is het ook weer niet, heb heel veel goede foto's gezien en een paar slechte, weet nog niet wat ik moet geloven, maar voor mij is ie goed genoeg.alwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:38:
[...]
met die compressie qua foto's kan je leven?
Scherm ziet er idd top uit hier, zeker omdat het voor mij eigenlijk de enige reden is waarom ik echt voor dit toestel wil gaan.alwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:19:
[...]
De review van knowyourmobile neemt al mijn zorgen over het scherm weg, die kleuren van dat scherm![]()
![]()
Knowyourmobile geeft ook aan dat de compressie van de foto's gewoon teveel van het goede is, erg jammer.
Minpunten dus van de Xperia Z zijn er dus 3:
Slechte kijkhoeken. ( de vraag is of dat voor veel mensen wat uitmaakt)
Teveel compressie in de foto's
Minder gesprekskwaliteit
Dat zijn ze wel.Voor mij is het foto issue het meest belangrijke en houdt me nog tegen hem gelijk al te kopen. Hoop op trucjes dat je dit kunt oplossen.
Denk dat dat ze wel zijn. Wie is het met me eens?
Is die gesprekskwaliteit met hd-voice getest? want zonder hd voice zal een telefoongesprek altijd brak klinken omdat het frequentiebereik van standaard voiceband zo enorm gelimiteerd is en nog uit 1980 stamtalwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:17:
Gesprekskwaliteit is wel matig zegt knowyourmobile op Youtube, jammer, ik quote:
Good point - call quality isn't as good as other flagships. Volume is Ok, though sound is not as crisp. This was a concern of ours as we're yet to use a water resistant phone with fantastic call quality. As we illustrate in annotations though - the final software may improve this.
edit: voorbeeld: http://youtu.be/bwVPkt6vwEwThe range of the human voice extends from 80 Hz to 14 kHz but traditional, voiceband or narrowband telephone calls limit audio frequencies to the range of 300 Hz to 3.4 kHz. Wideband audio relaxes the bandwidth limitation and transmits in the audio frequency range of 50 Hz to 7 kHz or higher
Belachelijk dat alleen kpn dat hier nog maar heeft uitgerold
Die van de S3 en iPhone 5 zien er anders prima uit. De iPhone 5 heeft een klein beetje chroma noise en de S3 heeft dan weer wat sterkere post-processing (waardoor randen er wat blurry uit zien), maar daar is nog prima detail uit te halen. Wat er bij foto's van de Z gebeurt op volle grootte is niet op te lossen met wat Photoshop.418O2 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:50:
Fotos op volle grootte kijken bij fotos van mobiele telefoons is altijd kak..
Klopt, maar iPhone 5 heeft door de mindere compressie echt nog een stapje qua camera voor op de Z. Als die dit niet had gehad ( redelijke camera) was die in ieder onderdeel de beste smartphone leverbaar. Ja ik leg de lat hoog, komt ook omdat Sony ontzettend heeft weten op te scheppen over de camera in hun reclames en teasers. Het is gewoon jammer dat de iPhone op dat gebied nog steeds qua populaire smartphones een stapje voor heeft.418O2 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:50:
Fotos op volle grootte kijken bij fotos van mobiele telefoons is altijd kak..
Helemaal geen probleem, is eigenlijk helemaal niet zo glad. Ik heb ooit een aluminium telefoon gehad en die was veel gladder.arnoutzw schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:37:
@AmbroosV Had nog een vraagje: is de achterkant van de Xperia Z niet te glad? Ik bedoel dat als je het toestel in je handpalm hebt deze veilig in de hand ligt en niet zomaar uit je hand glipt. Ben aan het twijfelen over een hoesje, wil het liever niet want dat verpest het design van de Xperia Z maar als je zonder hoesje niet genoeg grip hebt wil ik niet wagen.
Eerlijk is eerlijk, dus ik ga de negatieve puntjes ook aanhalen. Ik heb op achterkant (mét de protector die er standaard op zit) een paar kleine microkrasjes. Ik had ze nog niet opgemerkt, maar onder héél sterk licht zie je ze wel. Zonder die protector zal dat wel niet gebeuren. Dat heb je natuurlijk wel wat, je moet je telefoon kunnen neerleggen en wanneer beide kanten van glas zijn moet je dus altijd een kant met glas naar beneden halen.
Ik heb onder dezelfde lichtbron zitten staren naar de voorkant en daar kan ik niets zien. Zal hem dus ergens neergelegd of aan geschuurd hebben denk ik. Hij is ook al veel handen rondgegaan en broekzakken ingeweest de laatste week dus dat kan het ook wel geweest zijn
Gesprekskwaliteit is meer dan okay, ik heb geen moeite met mensen verstaan en merk eigenlijk weinig verschil met andere telefoons. Het blijft GSM, en GSM blijft vrij slecht klinken.alwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:17:
Gesprekskwaliteit is wel matig zegt knowyourmobile op Youtube, jammer, ik quote:
Bij de oproepinstellingen kan je trouwens een "spraakverbetering" aanzetten die alles wat duidelijker maakt. Daarnaast heb je nog een simpele equalizer voor oproepen (drie presets, helder, normaal en vloeiend) dus je kan oproepen helemaal laten klinken zoals je wil en dat werkt wel goed. En dan zit er ook nog een optie in om spraak te vertragen. Ik snap compleet niet hoe het werkt want het lijkt realtime, maar het werkt wel. Alles is écht trager.
Maar goed, het komt erop neer dat de Xperia Z een paar geluidsopties heeft. Als ze 'm getest hebben met de equalizer op "vloeiend" en die spraakverbetering uit dan kan het inderdaad zijn dat de kwaliteit niet zo goed leek omdat je dan wat helderheid mist. Zonder te vermelden op welke instellingen de Z stond is een opmerking over de gesprekskwaliteit dus nogal ongegrond.
Ik haal toch drie à vier uur screen on time (plus een hoop in standby) met wat surfen over HSPA en een klein beetje over WiFi op school (die trouwens best wel heel slecht is). Met Stamina Mode aan en een paar apps op de whitelist (bijvoorbeeld alleen de belangrijke apps, kan me moeilijk voorstellen dat er veel mensen meer apps dan mijn Gmail, WhatsApp, FB Messenger, Google Talk en Twitter in de whitelist zetten) is er echt bijna geen battery drain in standby.M-en-M schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:15:
[...]
Bij deze zeggen ze dan ook "Not final software, battery may improve in the retail version". Hun opmerking van een halve tot driekwart dag komt ook niet overeen met de "makkelijk een dag" die we tot nu toe van andere reviews hebben gehoord.
Het hangt natuurlijk ook af van de helderheid van je scherm en wat je aan het doen bent met je telefoon. Intensieve dingen kunnen de batterij natuurlijk best wel wat drainen (en zelfs dan viel het wel mee, heb wat Temple Run 2 zitten spelen op de trein, 40 minuten was ongeveer 20%).
Dat ja....M-en-M schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:56:
[...]
Die van de S3 en iPhone 5 zien er anders prima uit. De iPhone 5 heeft een klein beetje chroma noise en de S3 heeft dan weer wat sterkere post-processing (waardoor randen er wat blurry uit zien), maar daar is nog prima detail uit te halen. Wat er bij foto's van de Z gebeurt op volle grootte is niet op te lossen met wat Photoshop.
Aan de achterkant vind ik dat niet zo belangrijk eigenlijk. Dat soort krasjes krijg je soms al van hem neerleggen op je bureau, ik heb een glimmende Nokia Lumia, als ik die in het licht hou zie je op de achterkant ook wel van dat soort krasjes. Beetje te vergelijken met "was krassen" op een auto, is bijna niets aan te doen.AmbroosV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:58:
[...]
Helemaal geen probleem, is eigenlijk helemaal niet zo glad. Ik heb ooit een aluminium telefoon gehad en die was veel gladder.
Eerlijk is eerlijk, dus ik ga de negatieve puntjes ook aanhalen. Ik heb op achterkant (mét de protector die er standaard op zit) een paar kleine microkrasjes. Ik had ze nog niet opgemerkt, maar onder héél sterk licht zie je ze wel. Zonder die protector zal dat wel niet gebeuren. Dat heb je natuurlijk wel wat, je moet je telefoon kunnen neerleggen en wanneer beide kanten van glas zijn moet je dus altijd een kant met glas naar beneden halen.
Ik heb onder dezelfde lichtbron zitten staren naar de voorkant en daar kan ik niets zien. Zal hem dus ergens neergelegd of aan geschuurd hebben denk ik. Hij is ook al veel handen rondgegaan en broekzakken ingeweest de laatste week dus dat kan het ook wel geweest zijnHet stoort me niet echt, dat soort gebruikssporen zijn nauwelijks te vermijden.
Inderdaad. Ik heb nog geen enkele telefoon (eender welk materiaal) gehad die na een week geen gebruikssporen toonde. De Xperia T was misschien een uitzondering maar het schijnt dat ik daar geluk heb gehad, veel andere exemplaren bladerden af. Ik ben al heel erg blij dat ik op de voorkant helemaal niets heb.Donstil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:01:
[...]
Aan de achterkant vind ik dat niet zo belangrijk eigenlijk. Dat soort krasjes krijg je soms al van hem neerleggen op je bureau, ik heb een glimmende Nokia Lumia, als ik die in het licht hou zie je op de achterkant ook wel van dat soort krasjes. Beetje te vergelijken met "was krassen" op een auto, is bijna niets aan te doen.
Precies, zolang het scherm maar puntgaaf blijft ben ik tevreden.AmbroosV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:05:
[...]
Inderdaad. Ik heb nog geen enkele telefoon (eender welk materiaal) gehad die na een week geen gebruikssporen toonde. De Xperia T was misschien een uitzondering maar het schijnt dat ik daar geluk heb gehad, veel andere exemplaren bladerden af. Ik ben al heel erg blij dat ik op de voorkant helemaal niets heb.
Op mijn HOx had ik een krasje welke een glinstering veroorzaakte met wen witte achtergrond, dat verpest echt het Gebruiks genot, kon er niet meer tegen op een gegeven moment

Gebruik het scherm van mijn galaxy s atlijd als zaklampjohnhere schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:14:
Alle reviews, tests en tweaker gathering op een hoop geveegd. Het is gewoon een briljant product. Ik wil geen scherm wat zaklamp eigenschappen vertoond. Dit scherm is proportioneel perfect afgesteld en de scherpte als extraatje daar bovenop. Kijkhoek.. wie heeft er lcd thuis.. neem dan ook plasma als je daar over valt.
Mwah, wat je kan doen zijn de 13 MP foto's terugschslen naar 8 MP om de vergelijking eerlijker te maken. De sensorgrootte is gelijk, dus met een hogere pixelcount heb je meer ruis/artefects. Die compressie is wel echt jammer, hoop dat ze ergens een fine kwaliteit instelling over de kop hebben gekeken maar ben er bang voor. Het is een Sony ding, maar al met al blijven het goede foto's.alwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:58:
[...]
Klopt, maar iPhone 5 heeft door de mindere compressie echt nog een stapje qua camera voor op de Z. Als die dit niet had gehad ( redelijke camera) was die in ieder onderdeel de beste smartphone leverbaar. Ja ik leg de lat hoog, komt ook omdat Sony ontzettend heeft weten op te scheppen over de camera in hun reclames en teasers. Het is gewoon jammer dat de iPhone op dat gebied nog steeds qua populaire smartphones een stapje voor heeft.
Vlemert schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:17:
[...]
Gebruik het scherm van mijn galaxy s atlijd als zaklamp
En het lijkt alsof ik hem hier zelf uitpak (speel full screen en hd af)
YouTube: Waterproof Sony Xperia Z - unboxing
Dat heb ik al gedaanjohnhere schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:14:
Alle reviews, tests en tweaker gathering op een hoop geveegd. Het is gewoon een briljant product. Ik wil geen scherm wat zaklamp eigenschappen vertoond. Dit scherm is proportioneel perfect afgesteld en de scherpte als extraatje daar bovenop. Kijkhoek.. wie heeft er lcd thuis.. neem dan ook plasma als je daar over valt.
Ik maak me geen zorgen. Er is geen telefoon die op alles t best scoort immers.
Of bouwkwaliteit, of scherm, of camera, of software is wel t probleem. Dat ik geen 178graden kijkhoek heb, of mijn fotos op volledige grootte afdrukken kan ik mee leven
Verwijderd
Geweldige review van knowyourmobileVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:03:
Mooie filmpjes idd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:55:
[...]
Geweldige review van knowyourmobileHoeraaaa
Ook VS de S3 en voor mij belangrijk tegen mijn huidige Phone de 920.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 16-02-2013 00:13 ]
Een screenshot van hoe het homescreen is met de standaardwallpaper: http://www.imgus.net/bild...f3fb6c00a18899ef0928c.png
En met een wallpaper met 100% zwart in: http://www.imgus.net/bild...40bc29955858268a4c27a.png
Aan het verschil tussen die twee zie je wel waar de geruchten over het "washed out" display vandaan komen.
Als iemand van jullie trouwens een Xperia Z tegenkomt moet je eens proberen *#*#SELLMORE#*#* in te geven op de dialer
Wat doet dat dan of is dat een verassing...AmbroosV schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:25:
Als iemand van jullie trouwens een Xperia Z tegenkomt moet je eens proberen *#*#SELLMORE#*#* in te geven op de dialer(om het daarna uit te zetten opnieuw dezelfde code invoeren, anders blijft het altijd vanzelf opstarten). Als het een demomodel is in een winkel mag 't wel aan blijven staan, om één of andere reden weet geen enkele winkelmedewerker van dit leuke dingetje en staat het daarom zelden aan.

Dat is een verrassingjohnhere schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:37:
[...]
Wat doet dat dan of is dat een verassing...![]()
Ohja, net even gechecked, bestanden groter dan 4GB kunnen netjes naar het interne geheugen overgezet worden en spelen probleemloos af. Koop je dus een grote SD, zet al je kleine bestanden op SD en dan heb je 11GB om grote films op te zetten. Ik ga mijn systeemvriendjes bij Sony nog eens aanporren, ze mogen toch echt wel eens ext2/3/4-mounting gaan ondersteunen, nu hebben ze helemaal geen excuus meer. Het interne geheugen is nu ook ext4 dus compatibiliteit met MTP is er al helemaal. Achja, baby steps zeker
PS: Het zou kunnen dat ext4 al werkt, maar ik zou er niet op rekenen. Ik heb geen microSD -> SD-ding dus kan het meegeleverde kaartje even niet formatteren via PC.
[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 16-02-2013 00:41 ]
Het doet een demofilmpje van de betreffende telefoon showen.
Hierzo een voorbeeld bij de Xperia S
YouTube: Sony Xperia S (LT26) demo video for store use (vertical video, no sound)
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Ahh weg verassingChrissieOne schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:49:
Verrassing, my ass.
YouTube: Sony Xperia S (LT26) demo video for store use (vertical video, no sound)

SpoilsportChrissieOne schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:49:
Verrassing, my ass.
https://www.dropbox.com/s...o/demo_video_C66xx_en.mp4 (kijk vooral niet naar de verschrikkelijke downscale van Dropbox, gewoon downloaden) - Af te spelen met Media Player Classic Home Cinema, doet het niet in alle mediaplayers.
Ik haal op WiFi en op een helderheid die binnenshuis aangenaam is altijd wel 4 uur. Hij doet het in ieder geval langer dan mijn (nieuwe) Xperia T het deed dus ik ben wel tevreden eigenlijk. Zit toch een aanzienlijk groter scherm met veel meer pixels om te renderen in én een veel krachtigere CPU met iets minder efficiënte modem. Ik had niet gedacht dat het batterijformaat dat zou kunnen compenseren maar het lijkt erop dat dat wel het geval is!ormagon schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:53:
3 a 4 uur vind ik toch weinig Ambroos. Zo begon mijn Desire HD ook, en die zit tegenwoordig al te kreunen na een uurtje.
[ Voor 40% gewijzigd door AmbroosV op 16-02-2013 01:03 ]
Ziet er zeker leuk uit!AmbroosV schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 01:00:
[...]
SpoilsportZiet er knap uit op de Z.
https://www.dropbox.com/s...o/demo_video_C66xx_en.mp4 (kijk vooral niet naar de verschrikkelijke downscale van Dropbox, gewoon downloaden) - Af te spelen met Media Player Classic Home Cinema, doet het niet in alle mediaplayers.
VLC ook gewoon
[ Voor 4% gewijzigd door ChrissieOne op 16-02-2013 01:06 ]
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Leuke gadget in gadget haha toch leuk !AmbroosV schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 01:00:
[...]
SpoilsportZiet er knap uit op de Z.
Na een wipe van het interne geheugen werkt dit trouwens niet meer, tenzij je de bestanden zelf terugplaatst. Wanneer je de telefoon aankoopt staat er een hoop democontent op (wat video's en afbeeldingen) die allemaal weg zijn na een wipe.
Ik denk dat ik maar zo aardig zal zijn om het aan te zetten bij het eerste demotoestel dat ik zie.
Overigens is het wel standard practice dat de demomodus wordt verwaarloosd. Alleen toestellen in het Apple hoekje krijgen die moeite. (Samsung heeft sinds de S1 een demo modus op hun demotoestellen (en los beschikbaar op hun eigen app store), maar die zie ik eigenlijk pas met de Note II gebruikt worden. HTC heeft ook een demo modus, maar die zie je al helemaal nooit.)
Ligt er ook deels aan dat de meeste toestellen niet continu aan de oplaadkabel liggen in veel winkels. Dan wordt continu filmpjes afspelen natuurlijk ook een beetje ondoenbaar.
Die van Sony is dan toch een stuk makkelijker
De camera en misschien de processing is toch een slecht punt van het toestel. Ook wordt er gevraagd naar de call quality, en die scijnt onder gemiddeld te presteren..
Toch wel jammer. Niet de minste features.
Zie ook dat ze niet super tevreden zijn over de batterij...:
YouTube: Sony Xperia Z vs Samsung Galaxy S3
[ Voor 21% gewijzigd door FrankGuthrie op 16-02-2013 04:08 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasSchrader op 16-02-2013 09:58 ]
ps. prijs is hier 4999 yuan en je krijgt hier de keuze uit 4 headsets, welke niet duurder zijn dan 300 yuan geloof ik. die pre order deal in nl stonden de verkopers van te kijken alsof ze water zagen branden.
edit: 40% van de accu werd gebruikt door een xperia app, chinese naam, geen idee wat het was, 39% door het scherm. met een schone wipe kan je dus nog wel wat meer performance uit de batterij halen
[ Voor 10% gewijzigd door Dxue op 16-02-2013 12:10 ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Het enige wat ze aan te merken hebben in die review op de camera is dat wanneer je ver inzoomt, je kunt zien dat er veel processing gebeurt op de foto. Afgezien daarvan zijn ze juist zeer positief over de camera, alle features die erbij geleverd worden en dingen als de details in HDR modus.FrankGuthrie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 03:59:
De camera en misschien de processing is toch een slecht punt van het toestel. Ook wordt er gevraagd naar de call quality, en die scijnt onder gemiddeld te presteren..
Hier trek ik hun bevindingen toch echt in twijfel (of op zijn minst hun omschrijving van "low to normal use"). Ik heb even wat op internet lopen speuren naar de battery life van de Xperia Z en zowat iedereen is positief in vergelijking met diens direct concurrenten. De accu schijnt b.v. beter te zijn dan die van de HTC modellen, de iPhone 5 en oudere Xperia toestellen.Zie ook dat ze niet super tevreden zijn over de batterij...:
YouTube: Sony Xperia Z vs Samsung Galaxy S3
Daarbij vind ik het zeer ongeloofwaardig dat je met "low to normal use" slechts 12 uur op de accu kunt doen, terwijl je al 11 uur onafgebroken kunt bellen. Dan is die 12 uur van hun echt geen low use (staat ook nergens vermeld hoe ze dat gemeten hebben). Tweakers schreef destijds over mijn Xperia S ook dat deze puur en alleen op standby maximaal 25 uur haalde. Met (zeer) weinig gebruik haalt die van mij toch echt bijna 3 volle dagen (heb een screenshot met meer dan 70 uur op een accu). Kortom, de Galaxy S3 zal het misschien wat beter doen, maar dat de Xperia Z het zeer slecht doet op de accu geloof ik niets van.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Wat jou S doet zegt toch helemaal niets over de nu uitgeleverde Z modellen?
- De alledaagse accuperformance van mijn Xperia S is (aanzienlijk) beter dan wat in reviews staat
- Over het algemeen is men in andere reviews positief over de accuduur van de Xperia Z
- Afgezien van 1 statement in de comments is er bij die Xperia Z review geen enkele indicatie hoe er getest is en wat zij verstaan onder weinig of gemiddeld gebruik
Kortom, de comment bij die review lijkt me niet betrouwbaar; het is niet onderbouwt, er is geen bewijs, geen enkele omschrijving van hoe er getest is, hun constatering wijkt af van andere websites en tevens (hiervoor de vergelijking met de Xperia S) is men in tests altijd al meer pessimistisch / komen de scores lager uit.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Verwijderd
Wat betreft accuduur, zou het een vooruitgang of achteruitgang voor mij betekenen?
Manier van gebruik: vrij veel screen in verband met mijn gebruik. Best veel whatsapp, browsen, nu.nl app etc. Meestal haal ik een paar uur op een dag qua screen on time. Mijn smartphone is niet voor niks smart dus: Whatsapp Facebook Linkedin Sync altijd aan! Dus altijd met wifi of 2g/3g verbonden.
Nu is eigenlijk de vraag: is de Z nu daadwerkelijk slechter dan de S in scenarios waar het scherm veel aan staat?
_██_
(ಠ_ృ)
als die al op 4.2 draait,zou een update naar 4.2 voor de Z toch ook niet zo moeilijk zijn?Baffie60099 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:19:
Zo dat is wel snel zeg, nu al een opvolger:![]()
http://www.nu.nl/gadgets/...y-xperia-z-opgedoken.html![]()
Mogelijk is dit die 6.44" Note concurrent waarvan eerder een plaatje van het paneel was opgedoken.Baffie60099 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:19:
Zo dat is wel snel zeg, nu al een opvolger:![]()
http://www.nu.nl/gadgets/...y-xperia-z-opgedoken.html![]()
Waarinschijnlijk is dat dezelfde telefoon met een overgeklokte processor. Dit truukje doet Sony wel vaker met de Arc S/SL en Xperia S/SLroflexx schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:58:
[...]
als die al op 4.2 draait,zou een update naar 4.2 voor de Z toch ook niet zo moeilijk zijn?
www.phonearena.com/news/S...a-flagship-for-H2_id39835M-en-M schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Mogelijk is dit die 6.44" Note concurrent waarvan eerder een plaatje van het paneel was opgedoken.
Denk ik ook hoor. Nu.nl is met afstand de slechtste plek voor technieuws. Wat een onwijze amateurs zijn dat
Verwijderd
Ik denk/hoop dat ze daar vanaf zijn gestapt en dit soort versies net zoals Samsung een jaar later aanbieden als midrange toestellen. Dit gaat de Note variant worden van Sony. Hebben ze ook nooit geheim over gedaan dat die eraan zat te komen.Cyleo schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:42:
[...]
Waarinschijnlijk is dat dezelfde telefoon met een overgeklokte processor. Dit truukje doet Sony wel vaker met de Arc S/SL en Xperia S/SL
Jup! 5Ghz werkt gewoon. Het zou wél kunnen dat het alleen werkt met een SIM erin die gebruikt wordt om de regio te bepalen. Op m'n Xperia S werkt WiFi op kanaal 12 en 13 bijvoorbeeld alleen met een SIM geplaatst.Atomsk schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:41:
Ondersteund de Z 5Ghz Wifi N 'out of the box' trouwens? Van wat ik gevonden heb zou zelfs de S hardwarematig 5Ghz moeten ondersteunen, maar Sony heeft de drivers daarvoor weggelaten.

Google translate:
"Another function that also caught our attention since it was introduced at CES was definitely STAMINA mode. Thanks to him, the phone is able to increase the endurance of its range to four times, thanks to the use of a smart manager who puts out all our apps when the phone is idle. In our tests, we managed to have the smartphone 3 days, 6 hours and 50 minutes without having to dip into the plug. During this time we have received reports from several social networks, downloaded the mail, made photos, surfed the internet, played videos and even a virtual pet fed-hey, we do not look well."
Het is wel ontzettend jammer dat ze dan weer het andere scherm (met signal strength, wifi, screen on) vergeten / niet plaatsen...ormagon schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:40:
Deze analyse van de spaanse Engadget maakt me heel benieuwd naar de accuduur bij licht tot medium gebruik, stamina mode lijkt zijn ding te doen!
[afbeelding]
Google translate:
"Another function that also caught our attention since it was introduced at CES was definitely STAMINA mode. Thanks to him, the phone is able to increase the endurance of its range to four times, thanks to the use of a smart manager who puts out all our apps when the phone is idle. In our tests, we managed to have the smartphone 3 days, 6 hours and 50 minutes without having to dip into the plug. During this time we have received reports from several social networks, downloaded the mail, made photos, surfed the internet, played videos and even a virtual pet fed-hey, we do not look well."
Klopt, en ook dat ze niet even melden hoeveel on screen time erbij zit, etcetera. Je kan er niet heel veel mee maar ziet er toch hoopgevend uit.Vlemert schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:43:
[...]
Het is wel ontzettend jammer dat ze dan weer het andere scherm (met signal strength, wifi, screen on) vergeten / niet plaatsen...
Verwijderd
Precies, eigenlijk kun je nog niks met deze stats, behalve concluderen dat het toestel in standby met stamina een aantal dagen kan meegaan.ormagon schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:50:
[...]
Klopt, en ook dat ze niet even melden hoeveel on screen time erbij zit, etcetera. Je kan er niet heel veel mee maar ziet er toch hoopgevend uit.
Maar hoeveel minuten of uren was het scherm gebruikt? En zijn er 2 notifciaties van Facebook gekomen toen het scherm aan stond, of werd er continu of bv om het uur of een andere regelmaat even een verbinding geactiveerd om die dingen binnen te halen?
Interessant!!
Verwijderd
Krijgen ze in Japan de screenprotector/shatterprotector er los bij???
ik hoop het niet, die wil ik echt hebben maar niet als ik net een Z heb aangeschaft.M-en-M schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Mogelijk is dit die 6.44" Note concurrent waarvan eerder een plaatje van het paneel was opgedoken.
het is toch crisis he
In sommige regio's gooit Sony er inderdaad standaard nog een extra screenprotector bij, bovenop die die er al op zit. Dat "shatterproof sheet" zit er altijd op, wordt al onmiddelijk tijdens de assemblage van het scherm geplakt.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:54:
YouTube: Xperia Zの保護フィルムを上手に貼る方法\[HOW-TO]
Krijgen ze in Japan de screenprotector/shatterprotector er los bij???
In België zit er bijvoorbeeld ook meestal een extra screenprotector bij de Xperia's.
Verwijderd
Weet jij hoe krasvast dat shatterproof sheelt is en het glas eronder?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 20:11 ]
Xperia Z scherm:
Chip.de review:
http://translate.google.c...-Handy-Test_60388362.html
Op de eerste link staat dat Sony Gorilla Glass 2 EN Dragontrail glass gebruikt.. Geen wonder dat ze niet niks over het glas zeiden xdCyleo schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:59:
Nog wat leuke links gevonden.
Xperia Z scherm:
Chip.de review:
http://translate.google.c...-Handy-Test_60388362.html
Verwijderd
Dr staat dat de voorkant Gorillaglass2 is en de achterkant Dragontail....en de achterkant is niet zo krasvast staat er ook...dus dat wordt een protector alleen op de achterkant van mijn ZBacara schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:05:
[...]
Op de eerste link staat dat Sony Gorilla Glass 2 EN Dragontrail glass gebruikt.. Geen wonder dat ze niet niks over het glas zeiden xd
Het staat er al maar dat is onder een YouTube berichtje, officiële berichtgeving is er niet over toch?Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:52:
[...]
Dr staat dat de voorkant Gorillaglass2 is en de achterkant Dragontail....en de achterkant is niet zo krasvast staat er ook...dus dat wordt een protector alleen op de achterkant van mijn Z
Verwijderd
dr staat dat ie Sony heeft gebeld, en ik neem aan dat hun geen verkeerde info geven, maar je weet het maar nooit... misschien dat Ambroos dr meer over weet?Donstil schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:02:
[...]
Het staat er al maar dat is onder een YouTube berichtje, officiële berichtgeving is er niet over toch?
Zolang het niet in de pers aankondiging oid staat is het nog niet bevestigd.
Verwijderd
YouTube: Xperia Active CrAsh Test! INCREDIBLE, AMAZING!!!
Op de onderstaande video is de scherm van de Z onwijs slecht...:O denk dat die Z niet meer goed is?
YouTube: Sony Xperia Z vs HTC Butterfly v OOP Find 5 Hands on Review
Nog iets leuks:
YouTube: Sony Xperia Z handbuilt from scratch by Sony Engineer [HD][CES2013]
Als je wil zien hoe het scherm het in de realiteit doet met de juiste helderheid:
[YouTube: http://youtu.be/DoNQcM8T4c8]
[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 16-02-2013 22:14 ]
Daar ziet hij er top uit, nog twee weekjes en dan kunnen ook wij er zelf mee aan de slag.AmbroosV schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:14:
Inderdaad, helderheid staat te hoog.
Als je wil zien hoe het scherm het in de realiteit doet met de juiste helderheid:
[video]
Zat het forum een beetje door te lezen omdat ik echt uitkijk naar deze telefoon!
Heb gister besloten dat dit hem echt moet worden + verlenging naar sim only.
Het enige is dat ik nergens geen shop meer kan vinden die er iets extra's bij doeT:
Headset of draadloze speaker.
Ik weet dat het al verscheidene malen is gevraagd, maar dat is alweer minstens een week geleden.
Iemand die hier meer info over heeft?
Al mijn zorgen over het scherm zijn weg. Dankjewel. Als de M7 echt een betere camers heeft ga ik voor die, anders wordt het deze. Was de camera de top van de markt, kocht ik hem gelijk.AmbroosV schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:14:
Inderdaad, helderheid staat te hoog.
[video]
Zit er dan een simlock op voor mijn Hi abbo?
Probeer BelCompany Online (puur een tip dus geen reclame) of ze zijn lazy met verversen van hun data..Milan57 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:23:
Hi guys.
Zat het forum een beetje door te lezen omdat ik echt uitkijk naar deze telefoon!
Heb gister besloten dat dit hem echt moet worden + verlenging naar sim only.
Het enige is dat ik nergens geen shop meer kan vinden die er iets extra's bij doeT:
Headset of draadloze speaker.
Ik weet dat het al verscheidene malen is gevraagd, maar dat is alweer minstens een week geleden.
Iemand die hier meer info over heeft?
Dit topic is gesloten.
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.
Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.