[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.846 views
Ik zou zeggen, Z annuleren (en bij Vodafone bestellen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Geen bericht bij de bestelling....was zelf ook verbaasd. Maar headset staat toch echt voor me

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
philippevk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:07:
Geen bericht bij de bestelling....was zelf ook verbaasd. Maar headset staat toch echt voor me
Pics or it didnt happen

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:06:
Ik zou zeggen, Z annuleren (en bij Vodafone bestellen)
Dan zal hij wel terug moeten ben ik bang :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34
phone arena review:

[ Voor 7% gewijzigd door masterjorie op 14-02-2013 19:13 ]

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Haha, bericht op de standaard is van een heel andere mening over het beeldscherm :) (link):
"Wat het scherm betreft, alvast wel. Dit is zeker het mooiste scherm dat we ooit op een smartphone zagen. Het is niet alleen enorm, maar ook onvoorstelbaar scherp (volle HD-resolutie op 5 inch), met bijzonder natuurgetrouwe kleuren en een grote kijkhoek. Verder draait Android 4.1 bijzonder vlot op dit toestel."

Ok, ik weet dat dit waarschijnlijk niet de meest betrouwbare review zal zijn, maar ik denk dat het voor de meeste mensen gewoon een ongelooflijk mooi scherm zal zijn.

Verwijderd

philippevk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:07:
geeft me terug wat vertrouwen, thanks :)
leuk, mag ik m misschien ook verwachten een dezer dagen. zou al mooi zoethoudertje zijn :)

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
Donstil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:59:
[...]

Niet? Persoonlijk zie ik ze altijd direct zitten, je ziet erg vaak het structuur van het plastic. Zeker als je hem een klein beetje schuin houd.
Ook die bij Sony toestellen? Mijn Arc kreeg na 1,5 jaar krasjes, pas toen las ik op internet dat er een protector op zat, nooit doorgehad daarvoor, zo goed en onzichtbaar zit ie erop (en niemand van mijn vrienden/familie met een sony).

Heb toen de protector eraf gehaald en ik zie het verschil iig niet. Ik heb wel het idee dat ie net iets sneller reageert zonder en idd, hij is een stuk vingerafdruk gevoeliger nu, dus ik zou de protector er ZEKER op laten zitten bij de Z, hij kan er tenslotte altijd nog af als ie lelijk wordt..

• philippevk
  • Laatst online: 13-09 10:52
Voor de ongelovigen

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/5204/20130214193009.jpg

• Donstil
  • Niet online
oneseb schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:17:
[...]

Ook die bij Sony toestellen? Mijn Arc kreeg na 1,5 jaar krasjes, pas toen las ik op internet dat er een protector op zat, nooit doorgehad daarvoor, zo goed en onzichtbaar zit ie erop (en niemand van mijn vrienden/familie met een sony).

Heb toen de protector eraf gehaald en ik zie het verschil iig niet. Ik heb wel het idee dat ie net iets sneller reageert zonder en idd, hij is een stuk vingerafdruk gevoeliger nu, dus ik zou de protector er ZEKER op laten zitten bij de Z, hij kan er tenslotte altijd nog af als ie lelijk wordt..
Ooh ik ga het een kans geven hoor, ik heb het ook niet over de Sony protectors. Wel van protectors met hoge kwaliteit (bubbeltjes loos geplakt)

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
phone arena review: HDR video might improve image quallity when shooting in low light conditions or at night"

die snappen het dus ook niet helemaal...

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
die zijn er dan snel bij!!
Heb zelf nog niets maar veel luistergenot ermee

• diver99
Zie dat er al meer mensen de headphone hebben want de eerste staan reeds op marktplaats

• Donstil
  • Niet online
diver99 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:46:
Zie dat er al meer mensen de headphone hebben want de eerste staan reeds op marktplaats
Haha die heeft dan geluk, waarschijnlijk de enige die er meer dan 50,- voor krijgt :)

Edit: ook van bol zo te zien, sticker zit op bijna dezelfde plek namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 14-02-2013 19:51 ]

Verwijderd

Weet er iemand hoe het zit met de trilmotor van de Xperia Z?

luid/stil en grote/kleine amplitude?

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:44:
Weet er iemand hoe het zit met de trilmotor van de Xperia Z?

luid/stil en grote/kleine amplitude?
Het is een vrij luide en stevige trilmotor voor zover ik heb meegekregen.

Verwijderd

De camera is onderwater ook net zo scherp :D

http://www.youtube.com/watch?v=5MlxybC3iIE

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Wolfjerolfje schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:34:
phone arena review: HDR video might improve image quallity when shooting in low light conditions or at night"

die snappen het dus ook niet helemaal...
Nee, daar zit wel waarheid in. Dat werkt bij dergelijke omstandigheden door de exposure helemaal omhoog te gooien voor de omgeving, en dan als tweede laag een normale exposure voor lichten, dan krijg je dus veel minder glare maar behoudt je nog steeds zicht.

• Donstil
  • Niet online
En toch als ik zo naar de protector kijk terwijl hij het toestel draait enz denk ik dat het scherm er meer uit zal komen zonder dat plastic velletje. Het lijkt nu wel of er een soort mat laagje over zit.

Ben benieuwd wanneer de eerste reviewer hem eraf trekt.

• diver99
best leuk om te zien maar daar waag ik mijn nieuwe toestel niet aan IP certificaat of niet. 8)7

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
Weet iemand of Xperia Z HSPA+ en HSPA-DC ondersteunt?

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
@AmbroosV Heb je al wat "gelezen" over de gps prestaties van de Xperia Z ? Die was op mijn Samsung Galaxy S1 nogal brak :/

• M-en-M
Ik wilde eerst zeggen dat ik niet geloofde dat dit echt met de Z was opgenomen, maar aangezien de mensen van dat YouTube kanaal 'm wel degelijk in bezit lijken te hebben heb ik eigenlijk nog maar een woord te zeggen: WOW.

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
M-en-M schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:22:
[...]

Ik wilde eerst zeggen dat ik niet geloofde dat dit echt met de Z was opgenomen, maar aangezien de mensen van dat YouTube kanaal 'm wel degelijk in bezit lijken te hebben heb ik eigenlijk nog maar een woord te zeggen: WOW.
Ik heb ook t idee dat dat bad niet max 1meter is, ze laten hem zelfs een paar keer naar de grond zwemmen.. :O

• M-en-M
kanem0chi schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:24:
[...]

Ik heb ook t idee dat dat bad niet max 1meter is, ze laten hem zelfs een paar keer naar de grond zwemmen.. :O
1 meter is waarvoor hij getest is voor IPx7, de volgende waterdichte specificatie (IPx8) geeft aan dat het toestel continu in water (dus geen 30 minuten) kan blijven zonder schade. Hij kan dus waarschijnlijk meer dan 1 meter aan, dit kunnen ze echter niet garanderen.

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:10:
[...]

En toch als ik zo naar de protector kijk terwijl hij het toestel draait enz denk ik dat het scherm er meer uit zal komen zonder dat plastic velletje. Het lijkt nu wel of er een soort mat laagje over zit.

Ben benieuwd wanneer de eerste reviewer hem eraf trekt.
Heeft iemand nog filmpjes en/of foto's van een oudere xperia telefoon waar ze die screenprotector erafhalen? (filmpje wat al eerder langs is gekomen met dat vrouw die dat doet ken ik al)

wou weten wat de resultaat dan is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 21:30 ]

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 22:41
Toen ik die screenprotector er bij mij Arc af haalde, trok ik het scherm half los :S

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

kanem0chi schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:24:
[...]

De tekst bij dat filmpje zegt toch duidelijk wat anders ;)
We used the Xperia Z as an underwater camera and at times, left it submerged in 1.5 metre deep water for 5 - 10 minutes. We flung the phone in the air 15-20 feet high and left it to plummet into the swimming pool unhindered.

We used the Xperia Z way beyond the scope that Sony designers had imagined and through it all, the Z didn't even break a sweat while looking ultra sexy doing it.
Volgens mij kan de Z aardig wat hebben, ze hebben immers al wat stevige smartphones gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 14-02-2013 21:52 ]

Wear Sunscreen!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Humma Kavula schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:32:
[...]

De tekst bij dat filmpje zegt toch duidelijk wat anders ;)

[...]
:X was te veel naar het filmpje aan het kijken..

Maar ik moet zeggen, dit soort beelden doen mij de mond alleen maar meer :9~ (kwijlen)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41
Dat chloor lijkt me echter niet zo goed voor de telefoon...

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:27
Hier een link naar een filmpje van Sixaxiss applicatie, waarmee je mogelijkerwijs je PS3 controller zou kunnen koppelen aan de Xperia Z
YouTube: Sony Xperia S connected to PS3 Sixaxiss!
Lijkt me wel super, om op die manier Carmageddon te spelen.

• 418O2
Volgens mij kan dat alleen met root

• Donstil
  • Niet online
Snel rooten dus (Gaat sowieso gebeuren voor de adBlocker), ps3 controler icm Snes emulator lijkt me wel lache.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
arnoutzw schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:14:
@AmbroosV Heb je al wat "gelezen" over de gps prestaties van de Xperia Z ? Die was op mijn Samsung Galaxy S1 nogal brak :/
Sehr gut. Zolang je een internetverbinding hebt en iets of wat zicht op de lucht hebt (in de buurt van een raam etc) heb je binnen 2 seconden een fix. Als je geen lucht beschikbaar hebt maar wel mobiele data moet je gewoon even WiFi aanzetten zodat hij de nabije hotspots kan gebruiken om een locatie te schatten en je hebt ook direct locatiegegevens.

Ideaal voor Ingress en Foursquare zonder te veel tijd te verspillen.

Ben trouwens net terug (na een omwegje langs de snackbar) van de mini-Xperia Z-meetup hier in Leuven, No Comment was enthousiast! Hij zal zijn bevindingen nog wel posten ^^

Verwijderd

Ik lees in veel reviews dat camera soms matig presenteert qua kleur, helderheid en ruis. Ook het geluid van de microfoon schijnt niet erg goed te zijn en ben vooral in dat laatste benieuwd of daar ervaringen mee zijn. Het schijnt dat de volume intensiteit hoog moet staan maar dat je dan allerlei bijgeluiden erbij krijgt waardoor de tegenpartij je slecht verstaat.

• Juncto
Zal het rooten van de Sony lastig kunnen zijn? Heeft dit ook gevolgen voor eventueel garantie kwesties? Iemand een idee?

• 418O2
Juncto schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:32:
Zal het rooten van de Sony lastig kunnen zijn? Heeft dit ook gevolgen voor eventueel garantie kwesties? Iemand een idee?
Nee. Sony is erg open in custom roms enzo :)

• Juncto
Inderdaad, had eigenlijk beter eerst moeten zoeken, maar zag net onderstaande link:
http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions
Volgens mij is Sony hierin schappelijker als Samsung, en laat staan HTC, stelletje prutsers daar.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Juncto schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:32:
Lees dit artikel die een paar dagen geleden geplaatst is door XDA... (De enige echt community website over developen/modden/hacken betreft android)

http://www.xda-developers...-worldwide-device-launch/

Lees ook gelijk de comments, en dat denk ik dat je genoeg weet over Sony.

Edit:

Volgens XDA developers is de OEM van het jaar in 2012: Sony
http://www.xda-developers...ide-2012/oem-of-the-year/

[ Voor 10% gewijzigd door Vinand op 14-02-2013 22:39 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• 418O2
Juncto schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:37:
Inderdaad, had eigenlijk beter eerst moeten zoeken, maar zag net onderstaande link:
Volgens mij is Sony hierin schappelijker als Samsung, en laat staan HTC, stelletje prutsers daar.
Samsung heeft dan nog wel unlocked bootloaders, maar levert geen drivers.

Htc heeft unlockable bootloaders en is laat en karig met drivers

• Donstil
  • Niet online
Juncto schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:37:
HTC bied toch ook een BootloaderUnlock site? Super simpel en met uitleg was de site toen ik mijn HOX wilde unlocken.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-02-2013 22:54 ]

• M-en-M
418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:48:
[...]

Samsung heeft dan nog wel unlocked bootloaders, maar levert geen drivers.

Htc heeft unlockable bootloaders en is laat en karig met drivers
Bovendien is meteen je garantie naar de haaien bij HTC (je moet je IMEI bij hun opgeven als je de bootloader wilt unlocken en ze zeggen dan ook expliciet dat je dan geen garantie meer hebt) en gaat Samsung ook moeilijk doen als ze hun counter aflezen. Sony doet daar iets minder moeilijk over. (Al nog steeds redelijk: Weet je je software te verpesten dan zullen extra servicekosten (bordjes vervangen e.d.) op jouw rekening komen.)

• AmbroosV
Net gemerkt dat de Album-app één thumbnail per burst geeft, druk je dan op die thumbnail dan krijg je alle foto's van die ene burst-ketting. Zo heb je niet na tien seconden burst al honderd foto's in je Album staan! Leuk detail.

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:54:
[...]

Bovendien is meteen je garantie naar de haaien bij HTC (je moet je IMEI bij hun opgeven als je de bootloader wilt unlocken en ze zeggen dan ook expliciet dat je dan geen garantie meer hebt) en gaat Samsung ook moeilijk doen als ze hun counter aflezen. Sony doet daar iets minder moeilijk over. (Al nog steeds redelijk: Weet je je software te verpesten dan zullen extra servicekosten (bordjes vervangen e.d.) op jouw rekening komen.)
HTC zegt niet dat je garantie weg is want dat zou ook niet eens mogen. HTC zegt dat het unlocken van je bootloader zou kunnen betekenen dat je de garantie verliest. Dat zijn twee verschillende dingen.

Edit: Zolang je costom Rom geen hardware defect veroorzaakt zit je in Nederland gewoon safe, wat HTC/Sony/Samsung/lg/enz ook beweren in hun voorwaarden.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 14-02-2013 22:59 ]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 16:27

RobertowNL

For your gear!

AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:56:
Net gemerkt dat de Album-app één thumbnail per burst geeft, druk je dan op die thumbnail dan krijg je alle foto's van die ene burst-ketting. Zo heb je niet na tien seconden burst al honderd foto's in je Album staan! Leuk detail.
Gelukkig, dat is wel een feature die ik bij mijn huidige smartphone mis in de Gallery ;)
Zitten de overige opties van de S ook nog in de Album app of is daar nog meer veranderd?

[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 14-02-2013 22:57 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• AmbroosV
RobertowNL schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:57:
[...]

Gelukkig, dat is wel een feature die ik bij mijn huidige smartphone mis in de Gallery ;)
Zitten de overige opties van de S ook nog in de Album app of is daar nog meer veranderd?
Er zijn wat features bijgekomen, er is in ieder geval niets weg.

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Zie dat op xda de discussie over het scherm (kleuren, contrast) weer is opgedoken. Nu ben ik niet de meest picky persoon, maar kan mezelf niet van wat bezorgdheid weerhouden...

[ Voor 6% gewijzigd door Vlemert op 14-02-2013 23:14 ]

• Donstil
  • Niet online
Vlemert schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:13:
Zie dat op xda de discussie over het scherm (kleuren, contrast) weer is opgedoken. Nu ben ik niet de meest picky persoon, maar kan mezelf niet van wat bezorgdheid weerhouden...
Waar gaat het dan over? Gebrek aan kwaliteit oid?

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:59

Roytoch

Nietes

Vlemert schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:13:
Ach, met zoveel ambiguïteit over dat scherm kan het nooit een dramapaneel zijn natuurlijk. Dus op zijn hoogst valt het tegen in vergelijking met andere toptelefoons. Als het echt supertriest, tragisch en bagger was had je dat overal wel gelezen en gezien.

Welles

• Vlemert
Donstil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Waar gaat het dan over? Gebrek aan kwaliteit oid?
Contrast ratio zou volgens GSM arena en één of andere russische (p)review ontzettend laag zijn tov andere devices:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z-review-884p3.php

Verder wordt er nogal geflamed in de laatste paar pages van deze thread:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2108274&page=29

Maar inderdaad Roytoch, mijn gevoel is ook dat het zó slecht niet kan zijn. En daarnaast wegen een hoop andere punten aardig op tegen een wat minder scherm.

• 418O2
Sony had nooit die demomodellen inelkaar moet flatsen met inferieur materiaal, dan was er ook niet zoveel gezeur geweest

• Donstil
  • Niet online
Vlemert schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:25:
[...]

Contrast ratio zou volgens GSM arena en één of andere russische (p)review ontzettend laag zijn tov andere devices:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z-review-884p3.php

Verder wordt er nogal geflamed in de laatste paar pages van deze thread:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2108274&page=29

Maar inderdaad Roytoch, mijn gevoel is ook dat het zó slecht niet kan zijn. En daarnaast wegen een hoop andere punten aardig op tegen een wat minder scherm.
In de startpost van dat XDA topic staan een paar mooie en indrukwekkende filmpjes.
Als je goed kijkt in het eerste filmpje dan zie je dat die paarse Z geen protector heeft en mogelijk daardoor glimt enz, ziet er super fraai uit. Het is dus weer wachten op de eerste reviewer met een retail device welke het plakkertje durft te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Call quality valt tegen volgens deze review, en uit eigen ervaring geleerd dat phonearena wat cq rating betreft vaak het bij het juiste eind heeft. Hoe kan sony dat nou doen.. :'(

Waarschijnlijk de trade off voor een water en stof dichte telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door SJBrouwer op 15-02-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Als het echt demomodellen met slechte hardware blijken te zijn, is dat inderdaad niet zo'n handige move van sony...

Verder heb ik inderdaad ook aardig wat tegenstrijdig beeldmateriaal gezien inmiddels. Ik denk dat ik gewoon netjes geduldig moet wachten tot ik 'm zelf in handen heb, en wat minder geobsedeerd die threads moet volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Kan me bijna niet voorstellen dat Sony zo'n top toestel maakt en het dan op van die knullige basis dingen het zou af laten weten. Denk dat die overhaastte demomodellen een slecht plan waren. Zo verpesten ze de eerste indruk en hebben ze meteen weer een inhaalslag te maken waardoor de verwachtingen van het definitieve model nog hoger worden dan ze al waren. Ook al blijkt de Z straks over een perfect scherm en belkwaliteit te beschikken, het zal dan nooit goed genoeg zijn ben ik bang. Dat is jammer en onterecht vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SJBrouwer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:24:
[...]

Call quality valt tegen volgens deze review, en uit eigen ervaring geleerd dat phonearena wat cq rating betreft vaak het bij het juiste eind heeft. Hoe kan sony dat nou doen.. :'(

Waarschijnlijk de trade off voor een water en stof dichte telefoon.
Lekker belangrijk! Wie belt er nou nog...? Bellen doe ik zelden met mobiel.... daar gebruik ik de gewone goedkope ouderwetse vaste lijn voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 20:08
Even een korte impressie van de Xperia Z bij mijn bezoek bij AmbroosV.

Na een treinrit van iets meer dan een uur kwam ik aan in Leuven. Na een korte kennismaking met Ambroos en Krabappel2548 kreeg ik in een cafeetje dichtbij het station al snel de Xperia Z te zien. Mijn eerste indruk was: wat een groot toestel (zeker als je die grootte niet gewoon bent, ik heb een Galaxy Ace :P )! Daarna nam ik het toestel in de hand, waarbij al snel opviel hoe degelijk en stevig het toestel gebouwd is (geen kraakje kunnen vaststellen). Ook de rand van het toestel lijkt zeer sterk te zijn (is van glasvezelpolyamide geloof ik, maar zeker ben ik niet) en kan volgens mij zeker tegen een stootje. Maar nog opvallender was het mooie design, nog meer dan op foto! De telefoon oogt zeer stijlvol mede dankzij het minimalistische ontwerp en de strakke lijnen. Ik vind het alvast de mooiste smartphone tot nu toe (is persoonlijk natuurlijk).

Bij het aanzetten van het scherm kreeg ik het homescreen te zien. Op het eerste zicht leken de kleuren mij zeer natuurgetrouw en ook het contrast leek me in orde te zijn. Wel viel op dat Sony ervoor gekozen heeft om verschillende grijswaarden voor de interface te gebruiken. Hierdoor heb je de indruk dat het contrast niet goed is, waardoor het lijkt dat er bij sommige menu's een soort waas over het scherm hangt. Toch een beetje vreemd dat er niet wat meer zwart in de interface gebruikt is. Wanneer je dan de wallpaper verandert naar één die diep zwart bevat, lijkt het contrast al veel hoger. Erna heb ik de standaard foto's gecheckt die meegeleverd worden met toestel en daar valt toch wel op hoe scherp dit scherm toch wel is. Ook de kleuren oogden zeer natuurlijk, misschien ook omdat de witbalans mij dichtbij 6500K lijkt te liggen (zonder Bravia Engine, als deze ingeschakeld is zijn de kleuren levendiger en gesatureerder, maar naar mijn mening niet noodzakelijk realistischer). De kijkhoeken noem ik eerder matig, maar zeker niet slecht zoals soms beweerd wordt. Onder een grote hoek wordt het scherm lichter en het wit wordt wat gelig. Echter is het in vergelijking met de Xperia S wel beter, waarbij je onder een vrij kleine hoek al veranderingen kan waarnemen. I.v.m. de zwartwaarden ben ik toch iets minder enthousiast. Wanneer je automatische helderheid (die mij goed lijkt te werken) of manueel 50% helderheid gebruikt ziet het zwart er behoorlijk diep uit, en dit in vrij donkere omgeving. Wanneer je de brightness echter opvoert naar 100% wordt het zwart als snel grijzig en gaat het contrast dus achteruit (dus GSMarena kan misschien wel eens gelijk hebben). Echter gebruik je in normale omstandigheden, behalve wanneer het zonnig is, dit helderheidsniveau niet en zal je het mindere contrast ook niet snel merken. Bij gewoon gebruik (wanneer je automatische helderheid gebruikt) zijn de zwartwaarden gewoon goed, niet meer, niet minder. Dus qua scherm: zeer goed: scherpte en kleuren, matig/goed: kijkhoeken en contrast.

Daarna was het tijd om de performance van naderbij te bestuderen. Daar kan ik vrij kort over zijn: die is uitmuntend. Applicaties starten meteen op, je kan switchen tussen homescreens en tussen verschillende apps zonder stotteren en je kan zonder probleem vele apps naast elkaar draaien. Op een gegeven moment stonden er rond de 10 apps open en dan nog was er nog iets meer dan 1GB RAM vrij. Processorkracht en RAM-geheugen kom je met deze telefoon niets tekort. Ook was het geen probleem om games te spelen in 1080p, de framerate leek mij stabiel te zijn op 60 fps.

De camera kon ik moeilijk uitgebreid uitproberen, enkel in de gegeven, eerder donkere, omstandigheden. Het was perfect mogelijk om scherpe foto's te nemen, ondanks het beperkte licht en dat is toch al een prestatie voor een sensor van dit formaat. Er is dan wel wat ruis aanwezig, wat overigens normaal is. Ook de opgenomen filmpjes in 1080p zagen er goed uit, waarbij opviel dat de framerate zeer stabiel was (niet zoals sommige Youtube-filmpjes, die nogal schokkerig leken) en dat de beeldstabilisatie behoorlijk lijkt te werken.

Ook zeker nog te vermelden waard is de afwerking van de interface en de software. De GUI is tot in de puntjes uitgewerkt en oogt zeer strak (I like!). Ook de standaard-apps van Sony zien er goed uit. Zo heb je de bij de Walkman-app heel wat mogelijkheden om het geluid naar wens aan te passen (met een apart instelbare equalizer). Ik heb het geluid eens getest met mijn Beyerdynamic-oortjes en op de geluidskwaliteit was zeker en vast niets op aan te merken. Ook de geluidskwaliteit van de luidspreker klonk zeer duidelijk en zuiver. De microfoon heb ik niet getest, dus ik weet niet of de persoon aan de andere kant van de lijn je even goed zal verstaan :P

Als laatste nog de accu. Ambroos zei dat hij geen probleem had om de dag door te komen wanneer hij de telefoon veel gebruikt gedurende de dag. Spectaculairder vond ik de Stamina-mode die er voor zorgt dat de batterij quasi niets achteruit gaat tijdens stand-by (ook al synchroniseert hij nog met Facebook, Whatsapp enz.). De accuduur lijkt mij dus in orde te zijn.

Alles bij elkaar genomen vind ik dit zeker een toptoestel. Het is zeker niet perfect, maar de sterke punten hebben duidelijk de overhand. Ik ben alvast overtuigd en ga mijn pre-order dan ook laten staan!

Dank aan AmbroosV om het toestel te mogen uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlemert schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:24:
Als het echt demomodellen met slechte hardware blijken te zijn, is dat inderdaad niet zo'n handige move van sony...

Verder heb ik inderdaad ook aardig wat tegenstrijdig beeldmateriaal gezien inmiddels. Ik denk dat ik gewoon netjes geduldig moet wachten tot ik 'm zelf in handen heb, en wat minder geobsedeerd die threads moet volgen :)
Verstandig Vlemert! Ik doe met je mee.... ik ondervind en bepaal straks zélf wel wat ik wel of minder goed vind aan mijn toestel... ben al dat geneuzel over dat scherm nu ook wel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben ze Ambroos ook wel zo'n demo-exemplaar gegeven en krijgen wij straks allemaal een nóg betere... :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betreffende de ps3 contoller:

hiervoor is inderdaad root nodig, maar wie weet dat sony er nog wel n app oid voor bedenkt

wat wel direct out of the box zou moeten werken is een (wired) xbox 360 controller aansluiten met een otg-usb kabel. werkt met o.a. gta 3/vice city standaard zonder mods of apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxley
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 12:07
Ambroos, heb jij toevallig gehoord wanneer de demo modellen in de winkel gaan verschijnen? Of komen deze pas na de releasedatum?
Jammer dat Leuven te ver weg is, ik kan mijn nieuwsgierigheid haast niet meer bedwingen omtrent dit toestel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maar no comment, je hebt geen day by day ervaring met highendsmartphones dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
[2] In compliance with IP5/7 and IP5X, Xperia Z is protected against the ingress of dust and is water resistant. Provided that all ports and covers are firmly closed, the phone is (i) protected against low pressure jets of water from all practicable directions in compliance with IP 55; and/or (ii) can be kept under 1 metre of freshwater for up to 30 minutes in compliance with IP 57. The phone is not designed to float or work submerged underwater outside the IP55 or IP57 classification range and should not be exposed to any liquid chemicals. If liquid detection is triggered on the handset or battery, your warranty will be void.
Staat in de kleine lettertjes onderaan bij de specs:

http://developer.sonymobi...es/specification/xperiaz/

Maar wel logisch, ik ga er gewoon maar van uit dat dit niet kan gebeuren als je je aan de IP55 of IP57 houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxley
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 12:07
Sony’s previous Xperia devices have always been a little lacking in some way, but with the Xperia Z, it feels like it's finally found its stride. Aside from the lack of Android 4.2 -- which won’t be an issue for very long, according to Sony -- this blower is packed full of good stuff.

The quad-core processor is a monster, the 1080p screen is pin-sharp and the waterproof design will help the phone find favour with butter-fingered mobile users who are prone to accidentally dropping their expensive devices into random pools of liquid.

With the Xperia Z, Sony has fired the first shot in the smart phone war of 2013, and while we’re sure that Samsung’s reply -- which should come in the shape of the hugely-anticipated Galaxy S4 -- will be equally impressive, this is one of the best Android devices money can buy right now.
De review van Cnet (http://reviews.cnet.co.uk...xperia-z-review-50010121/) is zeer te spreken over de camera en het scherm van de Z :)
Zou dit dan eindelijk een review van een retail device zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hier dus een een foto geschoten met de Xperia Z: http://cdn-static.cnet.co...-xperia-z-camera-test.jpg

Weinig ruis ook, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
alwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:33:
Hier dus een een foto geschoten met de Xperia Z: http://cdn-static.cnet.co...-xperia-z-camera-test.jpg

Weinig ruis ook, mooi!
Dat ziet er inderdaad al meer naar behoren uit. Maar minder jpeg compressie mag nog steeds baten, dit is zo'n 85-90% compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
418O2 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:05:
Maar no comment, je hebt geen day by day ervaring met highendsmartphones dus?
Day by day inderdaad niet, maar ik heb de One X en S3 in de winkel wel al in mn handen gehad. Ik heb wel meer ervaring met de iPhone 4 en 5 (heel wat vrienden hebben 1 van deze, in mijn omgeving is het enorm populair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

YouTube: 動画テスト SONY Xperia Z SO-02E 京成高砂駅

Merk in meerdere filmpjes dat de Xperia Z een probleem heeft met de autofocus. Die is erg "jumpy"

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
No Comment schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Day by day inderdaad niet, maar ik heb de One X en S3 in de winkel wel al in mn handen gehad. Ik heb wel meer ervaring met de iPhone 4 en 5 (heel wat vrienden hebben 1 van deze, in mijn omgeving is het enorm populair).
Oke, dat zorgt ervoor dat ik je reactie in perspectief kan plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
FrankGuthrie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:40:
YouTube: 動画テスト SONY Xperia Z SO-02E 京成高砂駅

Merk in meerdere filmpjes dat de Xperia Z een probleem heeft met de autofocus. Die is erg "jumpy"
Inderdaad, Vooral bij 0:20. Dit lijkt wel mijn SGS2 wat dat betreft. Dat vind ik erg schadelijk, want dit was één van mijn grote ergernissen bij het filmen met laatstgenoemde.

Ik wil zó graag dat de camera (op zowel foto- als videovlak) niet nalaat. Ik koop deze phone voor een groot gedeelte om de reputatie van Sony en haar doorgaans superieure camerakwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 17:09
JDL15 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:54:
[...]

Inderdaad, Vooral bij 0:20. Dit lijkt wel mijn SGS2 wat dat betreft. Dat vind ik erg schadelijk, want dit was één van mijn grote ergernissen bij het filmen met laatstgenoemde.

Ik wil zó graag dat de camera (op zowel foto- als videovlak) niet nalaat. Ik koop deze phone voor een groot gedeelte om de reputatie van Sony en doorgaans superieure camerakwaliteit.
Ik vindt de beelden die ik zie sowieso erg laag. Al zijn ze wel beter dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
Gisteren ook even met 4G een speedtest gedaan op het netwerk van Proximus/Belgacom. Hierbij haalden we snelheden van 30 Mb/s down en 8 Mb/s up (bij mijn vaste lijn thuis van Belgacom haal ik 15 down en 0,5 up 8)7). Echter was er enkel ontvangst buiten, niet binnen. Dit komt waarschijnlijk doordat Belgische operatoren de 1800 MHz-band gebruiken. De 800 MHz-band wordt later dit jaar geveild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Laatst online: 02-01 23:36
Hier een review van een grote jonge t3

http://www.t3.com/reviews/sony-xperia-z-review

•Smashing hi-def display
•Superior camera

Enkel de review is erg karig.

Dus vraag me af hoe ze tot deze conclusie komen

Dus?????

[ Voor 21% gewijzigd door zedzed1 op 15-02-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja ik snap er de kloten niet meer van... Het wachten is op de Tweakers.Net review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Laatst online: 02-01 23:36
418O2 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:58:
Ja ik snap er de kloten niet meer van... Het wachten is op de Tweakers.Net review.
Ja maar het is maar net hoe objectief Tweakers is, ik heb begrepen dat ze geen sony fan zijn?

Wanneer wordt de review verwacht hier op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zedzed1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:59:
[...]

Ja maar het is maar net hoe objectief Tweakers is, ik heb begrepen dat ze geen sony fan zijn?

Wanneer wordt de review verwacht hier op tweakers?
Tweakers is wel redelijk objectief, maar ze doen goede testen met goede apparatuur :)

Geen idee wanneer de review komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:44:
[...]

Dat ziet er inderdaad al meer naar behoren uit. Maar minder jpeg compressie mag nog steeds baten, dit is zo'n 85-90% compressie.
is die compressie niet in te stellen? of kunnen er geen raw foto's worden opgeslaan?
lijkt mij vreemd om als enige optie jpeg te hebben zeker met zulke compressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
Compressie leek me niet mogelijk om in te stellen en ook een RAW-optie heb ik niet meteen teruggevonden, enkel de resolutie kon gewijzigd worden. Verder wel vrij uitgebreide cameraopties zoals overbelichtingscompensatie, ISO (tot 1600), beeldstabilisatie, gezichtsherkenning enz. Leek me vergelijkbaar met een compactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan een andere camera-app hier niets aan veranderen? dan heb je mss geen superior auto en dergelijke, maar dan toch liever een niet gecomprimeerde foto dan een 90% jpeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

418O2 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:07:
[...]

Tweakers is wel redelijk objectief, maar ze doen goede testen met goede apparatuur :)

Geen idee wanneer de review komt
Tweakers vind ik niet altijd objectief en al helemaal niet als het op Sony aankomt. De laatste reviews van smartphones van Sony werd altijd onnodig lang doorgezeken op negatieve punten door Tweakers. Of onnodig uitvergroot. Ben dus benieuwd hoe de review van de Z eruit komt te zien.

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
frankeros schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Tweakers vind ik niet altijd objectief en al helemaal niet als het op Sony aankomt. De laatste reviews van smartphones van Sony werd altijd onnodig lang doorgezeken op negatieve punten door Tweakers. Of onnodig uitvergroot. Ben dus benieuwd hoe de review van de Z eruit komt te zien.
Het gaat mij ook om de objectieve schermtesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:47:
kan een andere camera-app hier niets aan veranderen? dan heb je mss geen superior auto en dergelijke, maar dan toch liever een niet gecomprimeerde foto dan een 90% jpeg....
Eerlijk gezegd denk ik dat de compressie nog meevalt. Als ik inzoomde op een foto zag je inderdaad een schilderijeffect. Deze leken niet op jpeg-artefacten door te hoge compressie maar meer op een aparte, overmatige ruisreductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

frankeros schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Niet helemaal mee eens, hoewel ik je punt begrijp komt dit denk ik voornamelijk voort uit het feit dat Sony Ericsson altijd achter de feiten aan heeft gehobbeld ten opzichte van de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
No Comment schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:51:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat de compressie nog meevalt. Als ik inzoomde op een foto zag je inderdaad een schilderijeffect. Deze leken niet op jpeg-artefacten door te hoge compressie maar meer op een aparte, overmatige ruisreductie.
Er is echter ook duidelijk wat posterization aan de gang. Als je dat plaatje analyseert zie je hele vlakken pixels met precies dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Volgende week donderdag komt die in Duitsland uit, grote kans ook in Nl:

http://m.gsmarena.com/xpe...february_21-news-5548.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
alwaysleft schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:32:
Volgende week donderdag komt die in Duitsland uit, grote kans ook in Nl:

http://m.gsmarena.com/xpe...february_21-news-5548.php
Dit had je net ook al geplaatst in Levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

DawgerDoc schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Dit had je net ook al geplaatst in Levering.
Ik ben blij dat hij het hier ook even meldt, niet iedereen volgt beide topics en dit is relevant genoeg om volgens mij ook buiten levering gemeld te worden. Ik duim in ieder geval hard dat het inderdaad al volgende week wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
ormagon schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:35:
[...]

Ik ben blij dat hij het hier ook even meldt, niet iedereen volgt beide topics en dit is relevant genoeg om volgens mij ook buiten levering gemeld te worden. Ik duim in ieder geval hard dat het inderdaad al volgende week wordt!
Was er niet gezegd dat het de 28ste was? Dat is in ieder geval wat ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DawgerDoc schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:36:
[...]

Was er niet gezegd dat het de 28ste was? Dat is in ieder geval wat ik gehoord heb.
denk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

DawgerDoc schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:36:
[...]

En daarom is het ook een nieuwswaardig bericht. Tot nu toe was het de 28ste, maar nu lijkt hij reeds een week eerder in de winkels te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het aan- of uit staan van bijv. de Bravia Engine en/of ClearAudio+ effect hebben op de battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ormagon schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:45:
[...]

En daarom is het ook een nieuwswaardig bericht. Tot nu toe was het de 28ste, maar nu lijkt hij reeds een week eerder in de winkels te liggen.
Ik vraag het me af; de 28e is (en wordt? Ambroos?) genoemd in NL en BE. Een duitse datum heb ik nog nooit voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:52:
Zou het aan- of uit staan van bijv. de Bravia Engine en/of ClearAudio+ effect hebben op de battery life?
Een beetje. Beide instellingen zijn wel alleen actief bij respectievelijk het afspelen van video met hardwareversnelling en het afspelen van muziek in de Walkman-app, dus als je alleen maar wat surft en chat ga je er niets van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
ormagon schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:55:
[...]

Niet helemaal mee eens, hoewel ik je punt begrijp komt dit denk ik voornamelijk voort uit het feit dat Sony Ericsson altijd achter de feiten aan heeft gehobbeld ten opzichte van de concurrentie.
Ja, maar dat feit stelden ze boven het feit dat het allemaal wel goed liep en qua UI/vloeiendheid en overige functies wel meegingen. Maar omdat ze helemaal gek zijn op de hardware en niet perse de combinatie werden ze daar nogal op afgerekend. Ik vind ze iig nooit zo heel erg goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar de meeste huidige reviews zijn 1) gebaseerd op een hele korte gebruikstijd of 2) gebaseerd op een hands-on op CES en nu pretenderen die sites dat ze het hele toestel van binnen en buiten kennen. Alle sites die reeds met een Xperia Z review zijn gekomen neem ik niet serieus, en dan met name Phone Arena. Dat noem ik niet eens een review maar een preview.

Ze moeten een voorbeeld nemen aan GSMarena. Die noemen het ook daadwerkelijk een hands-on preview totdat ze genoeg informatie hebben vergaard voor een fatsoenlijke review. Ben ook benieuwd naar hun battery lab uitslagen voor dit toestel. Dat is voor mij nog steeds 'make' or 'break'.

Ik heb nu een iPhone 4S en het moet sowieso gelijkwaardig zijn maar bij voorkeur moet het meer richting de iPhone 5 benchmarks gaan. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die het al met One X+ of Galaxy SIII battery life hebben vergeleken. Presteert de Xperia Z beter of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik vermoed dat de Bravia Engine 2 inderdaad wat meer batterij verbruikt, het is immers een algoritme (scherpte wordt aangepast en kleur aanpassingen hangen af van de context), niet een simpele kleur en contrast aanpassing.
sohus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:
Ik weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar de meeste huidige reviews zijn 1) gebaseerd op een hele korte gebruikstijd of 2) gebaseerd op een hands-on op CES en nu pretenderen die sites dat ze het hele toestel van binnen en buiten kennen. Alle sites die reeds met een Xperia Z review zijn gekomen neem ik niet serieus, en dan met name Phone Arena. Dat noem ik niet eens een review maar een preview.

Ze moeten een voorbeeld nemen aan GSMarena. Die noemen het ook daadwerkelijk een hands-on preview totdat ze genoeg informatie hebben vergaard voor een fatsoenlijke review. Ben ook benieuwd naar hun battery lab uitslagen voor dit toestel. Dat is voor mij nog steeds 'make' or 'break'.

Ik heb nu een iPhone 4S en het moet sowieso gelijkwaardig zijn maar bij voorkeur moet het meer richting de iPhone 5 benchmarks gaan. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die het al met One X+ of Galaxy SIII battery life hebben vergeleken. Presteert de Xperia Z beter of slechter?
Naar verluid is het als volgt: Gesprekstijd is uitstekend, webbrowsen is goed, films afspelen is middelmatig. (Kijk ook maar naar de GSMArena scores voor de vergelijkbare Droid DNA en Oppo Find 5.)

[ Voor 7% gewijzigd door M-en-M op 15-02-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sohus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:
Dat is toch altijd? Tweakers/engadget/theVerge allemaal gebruiken ze het toestel echt geen weken hoor. Gaat om een paar dagen en dan weten ze wel hoe het zit.

Dat soort "testers" kennen telefoons nou eenmaal wel, ik denk dat je in een paar dagen een prima oordeel kunt geven over batterij en gebruiksgemak. Het testen van Bellen/internetten/de camera enz kan allemaal in een paar uurtjes gebeuren, het is immers niet nodig om 20 gesprekken te voeren, na 2 weet je ook wel hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is er iemand die weet of je met de Walkman-app ook FLACs kan afspelen of dat je daar een aparate applicatie voor nodig hebt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Donstil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Dat is toch altijd? Tweakers/engadget/theVerge allemaal gebruiken ze het toestel echt geen weken hoor. Gaat om een paar dagen en dan weten ze wel hoe het zit.

Dat soort "testers" kennen telefoons nou eenmaal wel, ik denk dat je in een paar dagen een prima oordeel kunt geven over batterij en gebruiksgemak. Het testen van Bellen/internetten/de camera enz kan allemaal in een paar uurtjes gebeuren, het is immers niet nodig om 20 gesprekken te voeren, na 2 weet je ook wel hoe of wat.
Van Engadget en The Verge weet ik vrij zeker dat ze de toestellen minstens een week testen. Ze krijgen hun toestellen net zo vroeg als PhoneArena, ze wachten alleen met de review totdat het toestel daadwerkelijk uit is. (Wat nog steeds een vrij korte deadline is, daar niet van)

GSMArena en Anandtech zijn verreweg het best omdat die gewoon een toestel gebruiken totdat ze een goed beeld hebben en er dan nog allerlei objectieve tests en analyse op los laten, die houden zich niet zo strikt aan deadlines. (Anandtech al helemaal niet, die komen soms pas maanden later met een review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Yorin schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:11:
Is er iemand die weet of je met de Walkman-app ook FLACs kan afspelen of dat je daar een aparate applicatie voor nodig hebt.
Kan! Hoewel je het verschil met mobiele DACs en versterkers waarschijnlijk niet kan horen.
Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.