Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Waarschijnlijk is het inderdaad een defect of ligt het aan de 100% Brightness instelling.
Wat een ramp als de kijkhoeken niet geweldig zijn. Ik zit toch altijd recht voor m'n telefoon.
Verder zijn de kijkhoeken en het feit dat hij niet op 4.2 loopt de enige grote minpunten welke genoemd worden, dus een perfecte telefoon in my book.
Ik hou er ook van om innovatie te belonen, en dus blijf ik niet blind bij Samsung na mijn S2 en S3, en stap ik over naar een, zo vond ik voorheen, inferieure speler.
Mijn vraag is echter: Kan je ook swype installeren op een Xperia Z? Ik moet echt weer Swype of een gelijkwerkend systeem hebben , kan niet meer zonder. Ik typ ermee bijna net zo snel als op een PC.
En ik heb er net één besteld bij de MediaMarkt Webshop. Zwart
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Het probleem ligt niet in touchwiz.. Dat is een veelgebruikte fout... Er zitten een aantal behoorlijk nasty flaws in de core van de software... Deze hebben alleen betrekking tot de Samsung exynos gebaseerde chipsets. Neem bijvoorbeeld de Galaxy Nexus, die gebaseerd is op een Omap van TI, en vergelijk deze met de GSG3... Juist ja, de Omap is veel vloeiender en sneller dan welke Galaxy phone je ooit op de markt zult vinden... Laat staan de accuduur efficiency by multi tasking...AmbroosV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:08:
[...]
(@Vinand hierboven, qua snelheid heb ik het puur over ruwe processorperformance en benchmarks. In Touchwiz zelf heb ik niet al te veel vertrouwen, maar ik snap je punt. En bedankt voor het vertrouwen!)
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Bij de laatste Xperia's was "swype" al geïmplementeerd in het toetsenbord.DutchManticore schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 01:01:
Mijn vraag is echter: Kan je ook swype installeren op een Xperia Z? Ik moet echt weer Swype of een gelijkwerkend systeem hebben , kan niet meer zonder. Ik typ ermee bijna net zo snel als op een PC.
Dat werkt al optimaal vind ik zelf.
Naar alle waarschijnlijkheid zal dit ook in de Z zijn.
Gotya!solidjustus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 01:10:
[...]
Bij de laatste Xperia's was "swype" al geïmplementeerd in het toetsenbord.
Bedankt voor snelle response.
Zit er inderdaad al in sinds eind 2011 en denkt nog niet aan vertrekkensolidjustus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 01:10:
[...]
Bij de laatste Xperia's was "swype" al geïmplementeerd in het toetsenbord.
Even op full hd zetten en snel op pauze gooien.
Dit is niet een pre production model, maar de final release voor zover ik vernomen heb.
De kijkhoeken zijn goed en het scherm ziet er zeer mooi uit.
Gsmarena heeft een pre production model.
Quote:
"A Sony representative also claimed the pre-production/DEMO/beta models were made using cheap materials and also the screen was glued and not set properly as the production models, simply because they wanted the devices to be ready for CES 2013 and that the production models would be better. more videos below!"
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2108274
De stijl hiervan vind ik mooi en handiger, lees sneller te unlocken dan de ICS unlocker.
Maar ik snap niet goed waarom Sony gekozen heeft voor een niet vloeiendere beweging, nu lijkt het net alsof het stottert. Wat allerminst het geval is, maar het lijkt zo.
Ik heb het nu op de S en T maar in de filmpjes zie ik dat de Z het ook zo heeft.
YouTube: Xperia Z ported lockscreen on xperia s hier een filmpje ervan op de S ter voorbeeld.
Persoonlijk had ik het mooier gevonden als het vloeiender gemaakt zou zijn. Of beter gezegd vloeiender uit zou zien.
Anyways, het is geen groot probleem ofzo maar het viel me wel op sinds de switch naar JB
Ik vind mijn Xperia Arc echt geweldig, het enige dat irriteert is het 512mb geheugen, wat gewoon te weinig is, en als ik dan lees dat de Z op alle punten beter is dan de Arc, dan begrijp ik echt niet waar sommigen nou zo over doorhuilen.
Maar ik ben bang dat als de tranen gedroogd zijn, ze al snel overstag zullen gaan zodra de Z daadwerkelijk in de winkel ligt.. oh well!
Verwijderd
Heb ik ook hoor. Ik gun Sony succes maar ik vind het heerlijk om tussen al die grijze muizen een Xperia S te hebben ( merk wel dat vrienden mij snel volgen en ook de S namen ). Maar heb binnen 3 maanden de Zoneseb schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 02:30:
Nou wens ik als fervent Sony (Ericsson) mobile gebruiker Sony het grootste succes van de wereld toe met de Xperia Z, maar stiekum hoop ik dat heel veel mensen 'm links laten liggen, zodat ik net als met mijn Sony Ericsson Xperia Arc overal de show steel met zo'n super mooie phone die niet veel mensen hebben..
Ik vind mijn Xperia Arc echt geweldig, het enige dat irriteert is het 512mb geheugen, wat gewoon te weinig is, en als ik dan lees dat de Z op alle punten beter is dan de Arc, dan begrijp ik echt niet waar sommigen nou zo over doorhuilen.
Maar ik ben bang dat als de tranen gedroogd zijn, ze al snel overstag zullen gaan zodra de Z daadwerkelijk in de winkel ligt.. oh well!
@Ambroos:
Timescape is nu definitief verleden tijd, maar hoe zit het met die nieuwe Social app/widget? Werkt het een beetje?
Cnet france noemt wel de camera als middelmatig uit, en de soap continues.exploitz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 02:18:
YouTube: Test du Xperia Z de Sony
Dit is niet een pre production model, maar de final release voor zover ik vernomen heb.
De kijkhoeken zijn goed en het scherm ziet er zeer mooi uit.
Gsmarena heeft een pre production model.
Quote:
"A Sony representative also claimed the pre-production/DEMO/beta models were made using cheap materials and also the screen was glued and not set properly as the production models, simply because they wanted the devices to be ready for CES 2013 and that the production models would be better. more videos below!"
Er is er in ieder geval 1 die 'm always left zal laten liggen aan z'n reacties te zien.oneseb schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 02:30:
Nou wens ik als fervent Sony (Ericsson) mobile gebruiker Sony het grootste succes van de wereld toe met de Xperia Z, maar stiekum hoop ik dat heel veel mensen 'm links laten liggen, zodat ik net als met mijn Sony Ericsson Xperia Arc overal de show steel met zo'n super mooie phone die niet veel mensen hebben..
Verwijderd
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 09:27 . Reden: laatste foto verwijderd aangezien dit geen zwart is maar effectief grijs (virtuele navigatieknoppen) ]
Verwijderd
Verwijderd
Zo werkt het helaas niet. Een scherm heeft op zich een eigen maximale contrastverhouding waar je niet boven geraakt door wat te spelen met instellingen...Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:16:
Je kunt het scherm toch zelf kalibreren op de Z las ik ergens? of klopt dat niet? zoja kan je de contrast ect zelf instellen naar je eigen wensen....
Zo heeft mijn kleine broer vroeger ook eens gevraagd of ik geen nieuwe 3D kaart voor zijn oudere PC kon downloaden

Let op dat, zoals eerder gemeld in dit topic, de actie-balk met de menu, home, back buttons, NIET zwart is op de Z maar simpelweg een grijze kleur heeft. Daardoor lijkt het contrast op dit soort screenshots gelijk lager.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:09:
Als ik zo de foto's van de (p)review van phonearena bekijk, denk ik ook dat het contrast van het scherm toch aan de zeer lage kant is.
Wat zwart moet zijn lijkt toch heel lichtgrijs en in dit geval is de foto niet overbelicht, zoals vaak het geval is bij de vergelijkingen met andere telefoons
extreme kijkhoeken en oververzadiging moet ik absoluut niet hebben (zoals bij Amoled) maar contrast vind ik wel vrij belangrijk
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
ik heb het zelf net ook ontdekt, excusesMyedvyed schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:20:
[...]
Let op dat, zoals eerder gemeld in dit topic, de actie-balk met de menu, home, back buttons, NIET zwart is op de Z maar simpelweg een grijze kleur heeft. Daardoor lijkt het contrast op dit soort screenshots gelijk lager.

En nu zie ik in de cnet review dat de balk bovenaan ook eigenlijk niet echt zwart is...
ben ik effe gerustgesteld
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 09:28 ]
Verwijderd
Die man zegt in het review zelf dat dit een pre productie model is...exploitz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 02:18:
YouTube: Test du Xperia Z de Sony
Misschien moet er inderdaad nog wat getweaked worden aan de camera
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 09:37 ]
Kan me haast niet voorstellen dat de camera matig presteert zoals ik Sony ken. IMHO had Sony altijd juist een stapje voor qua cameraprestaties (denk aan de K-serie met cybershot).
Verwijderd
Moet kunnen, maar of het eenvoudig is, dat is een andere vraag.JDL15 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:48:
Wellicht een domme statement, maar kan de camera softwarematig niet getweaked worden net als bij de Lumia 920, om hem achteraf betere kwaliteit foto's te laten maken?
Kan me haast niet voorstellen dat de camera matig presteert zoals ik Sony ken. IMHO had Sony altijd juist een stapje voor qua cameraprestaties (denk aan de K-serie met cybershot).
Vooral die overdreven ruisreductie en zeer hoge jpg compressie zou ik graag eens uitgeschakeld zien
Geen excuses nodig, ik vind het ook een beetje een aparte keuzeVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:23:
[...]
ik heb het zelf net ook ontdekt, excuses
En nu zie ik in de cnet review dat de balk bovenaan ook eigenlijk niet echt zwart is...
Het heeft er denk ik ook mee te maken dat de standaard wallpaper heel licht van kleur is onderin, volgens mij ligt het ook hieraan dat in sommige foto's de kijkhoeken zo slecht zijn.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:23:
[...]
ik heb het zelf net ook ontdekt, excuses
Verwijderd
Net zoals het overgrote deel van alle (p)reviews die je online vindtalwaysleft schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:01:
[...]
Cnet france noemt wel de camera als middelmatig uit, en de soap continues.
Ik vrees dat Sony de camera iets teveel gehyped heeft, daardoor verwachtten we er teveel van en wordt er negatief gereageerd als ie niet echt boven de concurrentie uitsteekt
Maar zou de camere beter of slechter zijn als die van de Galaxy S2?Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:21:
[...]
Net zoals het overgrote deel van alle (p)reviews die je online vindt
Ik vrees dat Sony de camera iets teveel gehyped heeft, daardoor verwachtten we er teveel van en wordt er negatief gereageerd als ie niet echt boven de concurrentie uitsteekt
Want die vindt ik echt top!
Denk dat we gewoon moeten afwachten totdat de 1e het toestel binnen hebben, en er gebruikers reviews komen.
Die zijn er al zat. (Het toestel is al uit in japan). Je kunt deze gebruikersreviews onder ander vinden op de xda forums.jeroendh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:26:
[...]
Maar zou de camere beter of slechter zijn als die van de Galaxy S2?
Want die vindt ik echt top!
Denk dat we gewoon moeten afwachten totdat de 1e het toestel binnen hebben, en er gebruikers reviews komen.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Ik ben dan niet Ambroos, maar ik kan je vertellen dat die er in zitVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:14:
Ambroos, heb je toevallig ergens gehoord of de Xperia Z ook wifi hotspot functionaliteit heeft?
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
daarin lijkt het scherm echt wel goed. Bij het youtubefilmpje met de vergelijking met de iPhone vind ik de kleuren ook nog een stuk mooier.
Verwijderd
De nieuwe HTC brand ik mijn vingers niet aan door het inspiratieloze design en altijd middelmatige camera/geluid (wat ze zelf ook mogen roepen). De S4 zal sneller zijn en een iets betere camera misschien maar dat weegt bijna nooit op tegen de vaak speelgoed-look van Samsung en slechte support richting roms/kernels.
Ja hoor dat kan en dat gaat er komen ook. De HTC One X werd ook neergezet als Camera telefoon maar liet ook wat steekjes vallen. Op XDA is een prachtig tweak pakket te downloaden want de camera kwaliteit enorm verbeterd.JDL15 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:48:
Wellicht een domme statement, maar kan de camera softwarematig niet getweaked worden net als bij de Lumia 920, om hem achteraf betere kwaliteit foto's te laten maken?
Dat verwacht ik bij de Z ook wel.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Inderdaad, hierin lijkt het scherm mij absoluut top418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:23:
YouTube: Sony Xperia Z Gaming/View Angles/VideoPlayback/Speed Test vs iPhone 5
daarin lijkt het scherm echt wel goed. Bij het youtubefilmpje met de vergelijking met de iPhone vind ik de kleuren ook nog een stuk mooier.
Verwijderd
Maar dit zal helaas niet meteen beschikbaar zijn én het is ook niet echt gemaakt voor de gemiddelde noobDonstil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:25:
[...]
Ja hoor dat kan en dat gaat er komen ook. De HTC One X werd ook neergezet als Camera telefoon maar liet ook wat steekjes vallen. Op XDA is een prachtig tweak pakket te downloaden want de camera kwaliteit enorm verbeterd.
Dat verwacht ik bij de Z ook wel.
Het is gewoonweg leuk als er geen tweaks nodig zijn
Weet je ook of het ook 'normale' Wifi hotspot functionaliteit heeft, of alleen dat Xperia Link (waarvoor nog client software nodig is, als ik het goed gelezen heb)?FooLsKi schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:16:
[...]
Ik ben dan niet Ambroos, maar ik kan je vertellen dat die er in zit
[ Voor 4% gewijzigd door Myedvyed op 14-02-2013 11:48 ]
De gewone hotspotfunctionaliteit zit er natuurlijk ook in, dat is ondertussen al een hele tijd onderdeel van Android.Myedvyed schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Weet je ook of het ook 'normale' Wifi hotspot functionaliteit heeft, of alleen dat Xperia Link (waarvoor nog client software nodig is, als ik het goed gelezen heb)?
Naja, teveel gehyped will ik niet zeggen. Het is gewoon een beetje teleurstellend dat een nieuwe Camera met een Exmor RS sensor, die beter zou moeten, minder presteert dan de iPhone 5, Galaxy S3, Lumia 920, wat toestellen zijn die toch al een paar maanden geleden uit zijn gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:21:
[...]
Net zoals het overgrote deel van alle (p)reviews die je online vindt
Het ergste is dat ook de meeste toestellen camera modules van Sony gebruiken, maar toch beter plaatjes weten te schieten....
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Is me net wat te ver, anders had ik het zeker wel gedaan. De preview van GSMarena heeft me erg benieuwd gemaakt naar het contrast van het scherm zoals je die zelf waarneemt (die 700:1 lijkt me toch wat onwaarschijnlijk). Is Gent ook geen optie?AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:28:
Als er Belgische Tweakers in de loop van de namiddag/avond in het centrum van Leuven zijn, ik ben altijd bereid om iets te gaan drinken en dan kan je zelf wat vergelijken! Stuur gewoon even een DM/Tweet
Sorry, Leuven (of eventueel nog Brussel) door de week, Sint-Truiden tijdens het weekend is het enige dat ik kan aanbiedenNo Comment schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:20:
[...]
Is me net wat te ver, anders had ik het zeker wel gedaan. De preview van GSMarena heeft me erg benieuwd gemaakt naar het contrast van het scherm zoals je die zelf waarneemt (die 700:1 lijkt me toch wat onwaarschijnlijk). Is Gent ook geen optie?
Ik zou er bijna van naar België afreizen, ondanks de kleine kanttekeningen kan ik ondertussen echt niet meer wachten! En hard duimen dat die dikke MDR1 koptelefoon erbij zit in die mooie bruine kleur. Ik voel me weer een beetje kind zo enthousiast word ik van dit toestel.AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Sorry, Leuven (of eventueel nog Brussel) door de week, Sint-Truiden tijdens het weekend is het enige dat ik kan aanbieden
Damn, ik zit op't werk in BrusselAmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:28:
Als er Belgische Tweakers in de loop van de namiddag/avond in het centrum van Leuven zijn, ik ben altijd bereid om iets te gaan drinken en dan kan je zelf wat vergelijken! Stuur gewoon even een DM/Tweet
Verwijderd
Als ambassadeur van Sony Mobile NL moet je ook naar NL komen toch? Den Haag misschien een leuke stad?AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Sorry, Leuven (of eventueel nog Brussel) door de week, Sint-Truiden tijdens het weekend is het enige dat ik kan aanbieden
Wat baal ik van deze periode, eigenlijk wil ik dat toestel gewoon meteen bestellen maar dat is zonde van mijn geld en dus moet ik wachten tot T-mobile mij een mooie aanbieding doet volgende maand. Sony je bent te vroeg!

Ik heb je een DM gestuurd. Ik ga toch eens afzakken naar Leuven, als je het goed vindt.AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Whew, mooi, toch fijn dat Sony zich wel aan de Android standaarden houdt!AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:05:
[...]
De gewone hotspotfunctionaliteit zit er natuurlijk ook in, dat is ondertussen al een hele tijd onderdeel van Android.
En daarmee zijn er al twee personen die langskomenNo Comment schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:10:
[...]
Ik heb je een DM gestuurd. Ik ga toch eens afzakken naar Leuven, als je het goed vindt.
En als ze op café even een kom met wat water willen halen mogen alle genodigden hem eens onder water steken
Verwijderd
in mijn ogen ben je al een held omdat je het überhaupt aanbiedtAmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Minder presteert? Check dit dan eens : YouTube: Vidéos prises de nuit : Xperia Z vs Galaxy Note 2 vs Nexus 4FrankGuthrie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:15:
[...]
Naja, teveel gehyped will ik niet zeggen. Het is gewoon een beetje teleurstellend dat een nieuwe Camera met een Exmor RS sensor, die beter zou moeten, minder presteert dan de iPhone 5, Galaxy S3, Lumia 920, wat toestellen zijn die toch al een paar maanden geleden uit zijn gekomen.
Het ergste is dat ook de meeste toestellen camera modules van Sony gebruiken, maar toch beter plaatjes weten te schieten....
Duidelijk veel meer detail in low light. Exmor RS is wel degelijk een stuk beter dan Exmor R wat in de iphone 5 en de galaxy S3 zit. Soms is het zwart paarsig, dat komt doordat ze HDR gebruiken wat niet bedoeld is voor low light situaties. Daarnaast is er heel weinig ruis in de foto's, chroma noise is zelfs volledig weg. Door die zware ruisonderdrukking heb je heel mooie foto's tenzij je 100% inzoomt. Dan kan je foto er wat wazig uitzien, maar dat is bij de concurrentie ook zo.
Nu beweert iemand op xda dat er een whitemagic display in de xperia Z zit, en dat de CES en preview modellen een ander paneel hebben omdat ze die anders niet op tijd af kregen. Als dat klopt dan heeft het display op 100% brightness, een dubbel zo grote helderheid dan andere displays. Dat kan dus een reden zijn waarom het contrast volgens gsmarena zo laag is. Want die 100% brightness dient enkel voor buiten in de zon. Als het daadwerkelijk een whitemagic display heeft, wordt de xperia z alleen nog maar aantrekkelijker. Zou geen whitemagic zijn volgens Ambroos.
edit : kijk vanaf 0:45 YouTube: Xperia Z SO-02E Unboxing Movie (開封の儀)
Bij het booten is het contrast niet zo goed (brightness is dan op 100%). Vanaf 1:02 ongeveer is het contrast plots zeer goed. GSMarena zou eens op 50% brightness moeten testen, dan zou het resultaat toch een stuk beter moeten zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Infinity88 op 14-02-2013 13:43 ]
Verwijderd
Nou dat is eens een interessant filmpje. Wat gebeurt er daar met het scherm op 1:02??Infinity88 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:17:
[...]
edit : kijk vanaf 0:45 YouTube: Xperia Z SO-02E Unboxing Movie (開封の儀)
Bij het booten is het contrast niet zo goed (brightness is dan op 100%). Vanaf 1:02 ongeveer is het contrast plots zeer goed. GSMarena zou eens op 50% brightness moeten testen, dan zou het resultaat toch een stuk beter moeten zijn.
Nope. Wanneer de drivers niet helemaal ingeladen zijn staat de brightness helemaal op 100% en dan valt de backlight op. Later zie je de automatische brightness inslaan en wordt het beeld dus een stuk beterVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:47:
[...]
Nou dat is eens een interessant filmpje. Wat gebeurt er daar met het scherm op 1:02??
[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 14-02-2013 13:50 ]
Verwijderd
Lijkt me toch een aannemelijke verklaring waarom de contrasttest op GSMarena er zo slecht uitkomt. Whitemagic is het misschien niet, maar 100% is gewoon té helder, en op 50% hebben ze niet getest (waarom niet?)AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:49:
[...]
Nope. Wanneer de drivers niet helemaal ingeladen zijn staat de brightness helemaal op 100% en dan valt de backlight op. Later zie je de automatische brightness inslaan en wordt het beeld dus een stuk beterXperia Zi s gewoon RGB, geen RGBW (WhiteMagic).
Wat me ook opvalt is dat het wit een blauwige schijn krijgt bij 100% helderheid, al kan dit aan de gebruikte videocamera liggen... zat ik maar in Leuven

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 14:05 ]
Inderdaad, je schrikt er bijna van hoe hard ze het uit de handen slaan.Infinity88 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:58:
Stevige bouwkwaliteit trouwens : YouTube: Sony Xperia Z en Hipertextual
Zo ziet het erg stevig uit
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Je kan hiervoor terecht in het levertijden topic in het subforum telecomproviders.styxz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:25:
Ik begreep net van een Vodafone medewerker dat de gratis MDR R1 alleen geldt bij een nieuw abonnement, niet bij het kopen van een los toestel. Hebben meer mensen deze info gehoord?
Heb me meer geergerd aan het kinderachtige gedagsolidjustus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:10:
[...]
Inderdaad, je schrikt er bijna van hoe hard ze het uit de handen slaan.
Zo ziet het erg stevig uit

Russian Blue Neji
Kate Bush
Alleen glas is natuurlijk meer doorlatend(zeker onder een bepaalde hoek) dan glas+plastic.
de protector neemt ook schitteringen weg gok ik zo.Donstil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:37:
Ik ben ook wel benieuwd trouwens of het beeld nog beter wordt als je de screenprotector er afhaalt.
Alleen glas is natuurlijk meer doorlatend(zeker onder een bepaalde hoek) dan glas+plastic.
Ik heb nooit echt verschil gezien tussen een scherm mét of zonder protector (als de protector nog netjes is natuurlijk)
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 14:45 ]
Niet? Persoonlijk zie ik ze altijd direct zitten, je ziet erg vaak het structuur van het plastic. Zeker als je hem een klein beetje schuin houd.418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:43:
[...]
de protector neemt ook schitteringen weg gok ik zo.
Ik heb nooit echt verschil gezien tussen een scherm mét of zonder protector (als de protector nog netjes is natuurlijk)
dat wel, maar het beeld veranderd er niet heel erg doorDonstil schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:59:
[...]
Niet? Persoonlijk zie ik ze altijd direct zitten, je ziet erg vaak het structuur van het plastic. Zeker als je hem een klein beetje schuin houd.
De Z is erg mooi, maar is het niet voor mij, maar dat prijsverschil doet me nog meer naar de ZL neigen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 14-02-2013 15:31 ]
Daar komt nog bij dat de ZL een infrarood blaster heeft en kleiner is, wat eigenlijk juist een voordeel is. Even groot scherm maar kleinere behuizing,
De Z blijf ik persoonlijk mooier vinden, dus dat wordt het sowieso voor mij.
Heeft iemand btw al gevonden hoe de Z aangesloten kan worden op een tv zonder kabel. Ik kan alleen bij connectiviteit vinden dat het met een MHL connector kan, maar ben juist op een zoek op een draadloos variant.
Op filmpjes zie je de nieuwe Ultra HD tv's van Sony met NCF ondersteuning, waarmee het beeld van de Z gekopieerd wordt op de TV, helaas hebben de huidige bravia's dat nog niet.
Zou het ook mogelijk zijn met DLNA, of een app of iets dergelijks?
[ Voor 39% gewijzigd door solidjustus op 14-02-2013 15:57 ]
Voor Miracast is er wel al een dongle, de Netgear PTV3000. Met recente firmware kan die zonder problemen Miracasten met de Xperia T/V/Z/ZL.
Dit is gerelateerd aan de ZL, dus weet niet of je dit weet, maar is de frontfacing camera nou minder dan de Z (720p vs 1080p)?
Russian Blue Neji
Kate Bush
http://www.sonymobile.com...ia-z/specifications/#tabs
2 MP, Exmor R, front facing camera (1080p)
ZL
http://www.sonymobile.com...a-zl/specifications/#tabs
2 MP, 1080p, front facing camera
Niet zeker, maar het zou kunnen dat die van de ZL ietsje minder is. Het verschil zal niet erg groot zijn.FrankGuthrie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:25:
@AmbroosV
Dit is gerelateerd aan de ZL, dus weet niet of je dit weet, maar is de frontfacing camera nou minder dan de Z (720p vs 1080p)?
Throwen van video, muziek en foto bestanden lukt ook erg goed.AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:21:
DLNA werkt vrij goed met de meeste TV's als je video in een vrij standaard formaat staat (.mp4 met h264 en MP3/AAC-audio dus ongeveer). Heb het ooit op m'n Xperia S getest met een TV van Samsung en dat ging best goed.
Voor Miracast is er wel al een dongle, de Netgear PTV3000. Met recente firmware kan die zonder problemen Miracasten met de Xperia T/V/Z/ZL.
Maar via de wifi direct mode zou je eigenlijk het scherm van de T/Z op het scherm van je TV kunnen krijgen zonder een kabel.
De app 'schermreproductie' die op de T zit heb ik nog niet aan de praat gekregen.
de wifi direct mode van zowel de tv als de phone zeggen dat er een connectie is.
zodra deze connectie bestaat zou je eigenlijk met de schermreproductie app in de T, het scherm kunnen reproduceren op de TV.
Daar gaat het dus mis, dat wil maar niet lukken.
[ Voor 13% gewijzigd door Zothor op 14-02-2013 16:45 ]
De Sony Bravia KDL-40NX720AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:42:
Wat voor TV heb je?
Wifi direct mode werkt aangezien beide apparaten zeggen dat er een connectie is. Hier kan ik alleen verder niets meer mee dat het throwen van bestanden. Dat gaat ook gewoon door de connectie van DLNA.
Verwijderd
iemand iedee wat er gaande is bij de bovenstaande video?
Voor zover ik weet heeft de KDL-40NX720 geen ondersteuning voor Miracast. Misschien na een update (en ik weet niet of die er al is), maar ik denk het niet...solidjustus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:45:
[...]
De Sony Bravia KDL-40NX720
Wifi direct mode werkt aangezien beide apparaten zeggen dat er een connectie is. Hier kan ik alleen verder niets meer mee dat het throwen van bestanden. Dat gaat ook gewoon door de connectie van DLNA.
Sony heeft een paar interne testapps waarmee je de Bravia Engine op bepaalde delen of enkel de helft van het scherm kan gebruiken om het effect te zien.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:49:
YouTube: Sony Xperia Z sætter power på skærmen
Heeft er nooit gestaan hoor bij de ZL, dat was 720P418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:29:
Z
http://www.sonymobile.com...ia-z/specifications/#tabs
2 MP, Exmor R, front facing camera (1080p)
ZL
http://www.sonymobile.com...a-zl/specifications/#tabs
2 MP, 1080p, front facing camera
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit komt van de sonysite...CLB schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:53:
[...]
Heeft er nooit gestaan hoor bij de ZL, dat was 720P
put power on display..Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:49:
YouTube: Sony Xperia Z sætter power på skærmen
Experience Sony's new screen technology in Xperia V, which gives the user a completely new experience.
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 14-02-2013 16:55 ]
Ok dankjewel, dan is het hopen op een extra dock met HDMI en Oplaad functie. zodat ik de phone aan kan sluiten op de tv.AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:52:
[...]
Voor zover ik weet heeft de KDL-40NX720 geen ondersteuning voor Miracast. Misschien na een update (en ik weet niet of die er al is), maar ik denk het niet...
Met de S vind ik het echt een genot om op de tv te browsen en alles te doen.
bedankt voor de reacties
Ik kan je nu al zeggen dat dat niet snel in dockvorm beschikbaar gaat zijn vanwege de klepjes op de Xperia Z. De enige optie is een MHL-kabel halen en je telefoon zo aansluiten op je TV. Zou ook ineens moeten opladen.solidjustus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:55:
[...]
Ok dankjewel, dan is het hopen op een extra dock met HDMI en Oplaad functie. zodat ik de phone aan kan sluiten op de tv.
Met de S vind ik het echt een genot om op de tv te browsen en alles te doen.
bedankt voor de reacties
Verwijderd
Ahaa, je kan dus de bravia engine aan of uit zetten? is dit alleen bij filmpjes?AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:53:
[...]
Sony heeft een paar interne testapps waarmee je de Bravia Engine op bepaalde delen of enkel de helft van het scherm kan gebruiken om het effect te zien.
Misschien is een soort van connectie d.m.v. de pogo connectors mogelijk.AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:56:
[...]
Ik kan je nu al zeggen dat dat niet snel in dockvorm beschikbaar gaat zijn vanwege de klepjes op de Xperia Z. De enige optie is een MHL-kabel halen en je telefoon zo aansluiten op je TV. Zou ook ineens moeten opladen.
Maar ja inderdaad, dan maar een HML spitter/kabel halen, maar had gehoopt de klepjes bijna tot niet open te hoeven maken. Aangezien ik bij de S ook al een klepje kwijt ben.
Bravia Engine is inderdaad aan en uit te zetten, gewoon bij instellingen. BE heeft alleen effect op afbeeldingen in de Album-app, en alleen effect op video's die met de hardwaredecoder afgespeeld worden (de Films-app, maar ook YouTube, HTML5 video, video in MX/Dice player met HW/HW+ decoders, ...).Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:59:
[...]
Ahaa, je kan dus de bravia engine aan of uit zetten? is dit alleen bij filmpjes?
Dat BE enkel in bepaalde zones kan niet, er zijn maar erg weinig toestellen in omloop die die software aan boord hebben, die video is nog maar de derde keer dat ik het zie op een toestel.
Verwijderd
Verwijderd
zou ook weinig nut hebben denk ik dan...Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:07:
Oke bedankt voor de uitleg, dus als ik het goed begrijp werkt de Bravia Engine niet tijdens bijvoorbeeld Browsen en bv bij je homescreen, menu ect. ?
Verwijderd
juist wel, dan heb je bv een veel mooiere wallpaper ect. en tijdens het browsen mooier beeld...Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:07:
[...]
zou ook weinig nut hebben denk ik dan...
en het trekt ook een wissel op je accu waarschijnlijkAmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:11:
Zo werkt het inderdaad niet. Bravia Engine is ook niet geschikt voor tekst en user interfaces, enkel voor echte foto's of video's (cartoons vallen ook nog wel mee).
Als ze het altijd aan zouden zetten wel, in de huidige implementatie nauwelijks of niet. Het is gewoon een extra algoritme dat ze tussen het decodingproces proppen (voor video toch) en gebruikt nauwelijks meer energie dan decoden zonder Bravia Engine. Zit allemaal in de GPU.418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:12:
[...]
en het trekt ook een wissel op je accu waarschijnlijk
Verwijderd
dat bedoel ik, als het _altijd_ aan zou staan merkte je dat wel denk ik.AmbroosV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:13:
[...]
Als ze het altijd aan zouden zetten wel, in de huidige implementatie nauwelijks of niet. Het is gewoon een extra algoritme dat ze tussen het decodingproces proppen (voor video toch) en gebruikt nauwelijks meer energie dan decoden zonder Bravia Engine. Zit allemaal in de GPU.

Gisterenmiddag tot deze ochtend. Heb in het eerste deel van de dag wat zitten prullen met LTE. Tijdens die periode dat WiFi aan stond had ik helemaal geen bereik (nauwelijks op WiFi en helemaal niet op GSM) en dat heeft wat batterij gekost. Daarna nog wat speedtests zitten doen op LTE dus dat heeft wel wat batterij geslurpt.
In totaal had ik bij het nemen van deze screenshot net geen 2:20u screen on time. Alles is gedaan over LTE of HSPA+, inclusief heel wat surfen en 's avonds nog wat YouTuben. Zoals je kan zien aan de vlakke lijn tegen het einde aan is de battery drain in standby op HSPA echt héél laag. Dit is met Stamina Mode ingeschakeld maar Twitter, Google Talk, FB Messenger, Gmail en WhatsApp op de whitelist, dus HSPA+ stond de hele tijd aan.
Bij dagen waar ik vrijwel altijd op WiFi zit kon ik makkelijk 4 uur screen-on time halen en heb ik gewoon geen drain in standby gemerkt. Na vier of vijf uur was er nog geen procentje af. Mijn situatie (zelden WiFi beschikbaar en dus alles over HSPA doen) is waarschijnlijk vrij uitzonderlijk.
Ik vind het persoonlijk best goed. Tenzij je een écht zware gebruiker bent en elke dag uren spelletjes zit te spelen of zit te WhatsAppen kom je altijd makkelijk je dag door.
Screenshot is in het Engels omdat die morgen waarschijnlijk op XperiaBlog gaat komen.
Denk ook niet dat dat makkelijk te implementeren zou zijn. Dan moet je ofwel in de afbeeldingsdecoder van Android zelf de Bravia Engine ertussen gooien om de graphics en foto's in apps op te frissen, ofwel na het renderen er nog een filter over gooien. Lijkt me een stuk intensiever dan gewoon een extra ding tijdens het decoden.418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:18:
[...]
dat bedoel ik, als het _altijd_ aan zou staan merkte je dat wel denk ik.
(Als je heel snel door Album gaat zie je de foto's eerst ook een fractie van een seconde zonder Bravia Engine, tussen haakjes. Terwijl hij ze aan het inladen is.)
[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 14-02-2013 17:24 ]
Verwijderd
eigenlijk hoort dit in het topic Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen maar toch n vraagje: stond deze ook in je bestelstatus bij bol? bij mij niet en maak mij hierom wat zorgen
Dit topic is gesloten.
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.
Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.