Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Je bent niet de enige die het bijzonder vindt, heb al met de tanks in kwestie gepraat of ze misschien niet hun best deden en ook al hulp gezocht op andere druid forums met betrekking tot m'n aggro.

In heroics doe ik tussen de 50 en 80k dps, waarbij 60 á 65k de magische lijn van overaggro lijkt te zijn.
Rare is, laatst een heroic gedaan met een DK dps en Pala dps, deden allemaal 60-70k dps op boss fights, pala en DK zaten beide op 50 % aggro, ik zat op 85 % -_- iets klopt er niet.

Hopelijk ben ik er binnenkort achter wat het is, want overaggro is nooit leuk (niet voor de dps en niet voor de tank).

En tip, tjah, Savage roar altijd actief hebben die 30 % dmg maakt een groot verschil .

[ Voor 160% gewijzigd door Sabrac op 05-11-2012 11:22 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

Nibbz

Postmaster General

Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:14:
[...]

Je bent niet de enige die het bijzonder vindt, heb al met de tanks in kwestie gepraat of ze misschien niet hun best deden en ook al hulp gezocht op andere druid forums met betrekking tot m'n aggro.

In heroics doe ik tussen de 50 en 80k dps, waarbij 60 á 65k de magische lijn van overaggro lijkt te zijn.
Rare is, laatst een heroic gedaan met een DK dps en Pala dps, deden allemaal 60-70k dps op boss fights, pala en DK zaten beide op 50 % aggro, ik zat op 85 % -_- iets klopt er niet.

Hopelijk ben ik er binnenkort achter wat het is, want overaggro is nooit leuk (niet voor de dps en niet voor de tank).

En tip, tjah, Savage roar altijd actief hebben :) die 30 % dmg maakt een groot verschil :P.
Misschien Crit je teveel (crits doen veel threat) ? Dit was ook een probleem met Warriors in het begin van Wotlk

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nibbz schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:18:
[...]

Misschien Crit je teveel (crits doen veel threat) ? Dit was ook een probleem met Warriors in het begin van Wotlk
Heb een 30 % crit kans met een 50 % mastery, dus vooral m'n dot crits doen aardig wat dmg (z'on 50k per tick) en als ik eenmaal in m'n rotation zit, crit ferocious bite ook nog wel eens voor 250k waarna ik een behoorlijke spike in threat zie. Zou best de reden kunnen zijn gezien de warrior tank in kwestie de crit banner gebruikt (nog eens 20 % extra dmg op crits).

[EDIT] Woeps per ongeluk m'n overige post ge-edit ipv een nieuwe te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Wat er toen in Wotlk gebeurde is dat alle warriors Armour Penetration gingen stacken ipv critical strike rating.

ArP is echter uit de game.. Zou niet weten wat nu een zelfde soort stat zou zijn (misschien haste? dat je dots sneller ticken ipv harder critten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:14:

En tip, tjah, Savage roar altijd actief hebben :) die 30 % dmg maakt een groot verschil :P.
Savage roar heb ik altijd actief, is het eerste wat ik doe. Die 30% op je non-skill dps is idd lekker meegenomen.
Zit meestal tussen de 35 en 40k (let wel, dit is met meeste blauwe gear). (ja ik heb ook nog een stuk verkeerde gear ge-equipped. Deze wordt zsm vervangen)
Maar kan me niet voorstellen dat epic gear bijna een verdubbeling qua dps gaat betekenen :/

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nibbz schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:30:
Wat er toen in Wotlk gebeurde is dat alle warriors Armour Penetration gingen stacken ipv critical strike rating.

ArP is echter uit de game.. Zou niet weten wat nu een zelfde soort stat zou zijn (misschien haste? dat je dots sneller ticken ipv harder critten)
Haste heeft alleen effect op auto attack / energy regen en GCD, niet op hoe snel de dots ticken en is daarom de slechtste stat voor feral druids.

Mastery en Crit zijn de hoogste stats en heb alles al gereforged om hit / exp capped te zijn + zo veel mogelijk mastery (en effectief m'n crit verlaagd).
Renquin schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:32:
[...]

Savage roar heb ik altijd actief, is het eerste wat ik doe. Die 30% op je non-skill dps is idd lekker meegenomen.
Zit meestal tussen de 35 en 40k (let wel, dit is met meeste blauwe gear). (ja ik heb ook nog een stuk verkeerde gear ge-equipped. Deze wordt zsm vervangen)
Maar kan me niet voorstellen dat epic gear bijna een verdubbeling qua dps gaat betekenen :/
Vorige week had ik een average iLvl van 468 en deed ik op de stoneguards z'on 46k dps, op 1 dag 4 nieuwe items erbij en de raid erna op de stoneguards deed ik 63k dps.

Let wel op de waardes van 50 tot 80k zijn op heroics, dit zijn vaak korte gevechten dus heeft je burst een groter effect :)

[EDIT] SR is 30 % Physical dmg extra, dus ook shred, rip, rake en dergelijke wordt hierdoor gebuffed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 05-11-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

[...]

Crits doen niet meer threat dan een normale attack met evenveel damage. Dat fabeltje gaat al jaren rond, maar daar is echt niks van waar.

De vraag is meer in welke situaties je aggro pakt. Als het op een grote trash pack is, waar je Zerk-Swipend aggro pakt van een warrior tank is dat niet zo raar. Als het op een single target bossfight is en de tank doet meer dan 20k DPS is het een ander verhaal, want daar zou je nooit aggro mogen pakken.

Wellicht dat je met dermate overgearde tanks runt dat ze nauwelijks Vengeance stacken en daardoor dus te weinig threat op kunnen bouwen. Of ze slacken consequent met z'n allen :+

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Blistimo schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:36:
[...]

Crits doen niet meer threat dan een normale attack met evenveel damage. Dat fabeltje gaat al jaren rond, maar daar is echt niks van waar.

De vraag is meer in welke situaties je aggro pakt. Als het op een grote trash pack is, waar je Zerk-Swipend aggro pakt van een warrior tank is dat niet zo raar. Als het op een single target bossfight is en de tank doet meer dan 20k DPS is het een ander verhaal, want daar zou je nooit aggro mogen pakken.

Wellicht dat je met dermate overgearde tanks runt dat ze nauwelijks Vengeance stacken en daardoor dus te weinig threat op kunnen bouwen. Of ze slacken consequent met z'n allen :+
De tank dps ligt rond de 20 tot 25k single target.

In het geval van AoE begrijp ik m'n overaggro ook zeker wel (kan tot 200k gaan in aoe packs) echter het probleem waar ik het over heb is voornamelijk single target (Vorige week bij feng the accursed, ook bijna overaggro, heb toen ruim 10-15 sec alleen maar auto attacks gedaan om dat te voorkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
In WotLK was het nog veel erger qua aggro als feral kitties, iig bij ons in heroic ICC tegenover onze pala en dk tank. Als ik de tank niet een seconde of 5 gaf had ik binnen een klap of 3 een raidboss omgedraaid staan :|

Kans bestaat antuurlijk ook nog dat ik gewoon wat fout deed ... Ik kreeg iig standaard bij de start altijd een Hand of Salvation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

detheavn schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:39:
[...]

In WotLK was het nog veel erger qua aggro als feral kitties, iig bij ons in heroic ICC tegenover onze pala en dk tank. Als ik de tank niet een seconde of 5 gaf had ik binnen een klap of 3 een raidboss omgedraaid staan :|

Kans bestaat antuurlijk ook nog dat ik gewoon wat fout deed ... Ik kreeg iig standaard bij de start altijd een Hand of Salvation :)
Heb in die tijd heel veel als Kitty getanked :) (wel met een healer die ervan af wist) in heroics.

In ieder geval kreeg ik net te horen dat beide guild tanks meer expertise en hit hebben genomen sinds vorige keer, dus misschien dat dat het probleem oplost :).

Ben erg benieuw, vanavond mogelijk even uittesten in heroics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:38:
[...]

De tank dps ligt rond de 20 tot 25k single target.

In het geval van AoE begrijp ik m'n overaggro ook zeker wel (kan tot 200k gaan in aoe packs) echter het probleem waar ik het over heb is voornamelijk single target (Vorige week bij feng the accursed, ook bijna overaggro, heb toen ruim 10-15 sec alleen maar auto attacks gedaan om dat te voorkomen)
Mja, je merkt volgens mij ook wel dat tanks geen damage increasing CDs gebruiken, terwijl DPS dat op bossfights wel doen. In guild raids mag 't op de eerste 10 seconden van een boss fight na eigenlijk niet meer voorkomen. Dan moet je echt je tanks gaan slaan :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Blistimo schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:45:
[...]

Mja, je merkt volgens mij ook wel dat tanks geen damage increasing CDs gebruiken, terwijl DPS dat op bossfights wel doen. In guild raids mag 't op de eerste 10 seconden van een boss fight na eigenlijk niet meer voorkomen. Dan moet je echt je tanks gaan slaan :P
Dit weekend dus ook gedaan, had beide tanks op mumble gevraagd te komen om het issue te bespreken, blijkbaar is hun oplossing nu om meer hit / expertise te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:35:
Vorige week had ik een average iLvl van 468 en deed ik op de stoneguards z'on 46k dps, op 1 dag 4 nieuwe items erbij en de raid erna op de stoneguards deed ik 63k dps.

Let wel op de waardes van 50 tot 80k zijn op heroics, dit zijn vaak korte gevechten dus heeft je burst een groter effect :)

[EDIT] SR is 30 % Physical dmg extra, dus ook shred, rip, rake en dergelijke wordt hierdoor gebuffed :)
Toch ook maaris gaan reforgen dan.
Hmz... SR is dan aangepast denk ik. Was voor MoP enkel auto-attack namelijk.

Vanaaf maaris bezig met reforgen + craften van m'n epic chest I suppose...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:44:
Heb in die tijd heel veel als Kitty getanked :) (wel met een healer die ervan af wist) in heroics.
Dit ken ik, dat deden wij op een gegeven moment ook. Je outgearde alles uiteindelijk zo hard dat een tank ook niet meer nodig was. Ging ook op voor m'n fury warrior en ret pala btw :p

Had de healer ook eens wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Renquin schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:47:
[...]

Toch ook maaris gaan reforgen dan.
Hmz... SR is dan aangepast denk ik. Was voor MoP enkel auto-attack namelijk.

Vanaaf maaris bezig met reforgen + craften van m'n epic chest I suppose...
Klopt, voorheen was het 80 % extra dmg op auto-attacks, is nu weer terug naar de wrath variant, 30 % extra physical dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Blistimo schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet waar jij het vandaan hebt dat het een fabeltje was.. maar heb er zelf toch ook enorm last van gehad...

1x whirlwinden of cleaven en je had een wall of text waar je naar van werd.. en alle adds kwamen op je afrennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Een critical hit die 1000 damage doet, doet niet meer threat dan een normal hit die 1000 damage doet.

Dat je door de hoeveelheid damage die je doet tov je tank daarmee aggro pakt hangt niets af van of je crit, maar puur om de damage die je doet.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eindelijk Gara'Jal neer >.>

We kwamen laat op gang qua raids met wat tegenslagen.
Maar de 3 laatste recruits hebben we eindelijk stabiele raids.

De shaman is nieuw, zijn healing is zo'n 15k hps gemiddeld minder als de mijne dus het is wel even flink aanpoten op 2 heal fights met deze jongen. Voornamelijk CD gebruik valt tegen, maar dat gaan we hem wel even bij leren.

De DPS Paladin (Sepdem) is ook nieuw en een healer/dps zijn HPS is gelijk met de mijne wat healing wat relaxer maakt. Maar zijn DPS ligt ook nog eens ver boven de shaman (zijn offspec gear is waardeloos :P) en DPS was meer nodig dus dan zelf iets minderlang in de spirit realm om bij te healen dus de Buff op dps is minder lang zodra ze er uit komen. Maakte het erg spannend, 7sec over op de Beserk Timer.

Na Gara'Jal naar de Spirit Kings, deze fight is zoveel makelijker dan de eerste 3
4de pull was al bijna een Kill daarna 2 slechte pulls en met een 5% wipe sloten we de Avond af.

We komen er wel, helaas niet zo snel als ik gehoopt had maar ja, hebben nu iig stabiele raids.

Joep Toep voor de geintresseerde.
p.s. Was niet mijn beste healing, vergat Lightwell @ start en vergat in de Damage Chakra te beginnen en deze try was ik Halo aan het testen in spirit realm (Casade is beter kwam ik achter).

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Derr_Hans schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:33:
Eindelijk Gara'Jal neer >.>

We kwamen laat op gang qua raids met wat tegenslagen.
Maar de 3 laatste recruits hebben we eindelijk stabiele raids.

De shaman is nieuw, zijn healing is zo'n 15k hps gemiddeld minder als de mijne dus het is wel even flink aanpoten op 2 heal fights met deze jongen. Voornamelijk CD gebruik valt tegen, maar dat gaan we hem wel even bij leren.

De DPS Paladin (Sepdem) is ook nieuw en een healer/dps zijn HPS is gelijk met de mijne wat healing wat relaxer maakt. Maar zijn DPS ligt ook nog eens ver boven de shaman (zijn offspec gear is waardeloos :P) en DPS was meer nodig dus dan zelf iets minderlang in de spirit realm om bij te healen dus de Buff op dps is minder lang zodra ze er uit komen. Maakte het erg spannend, 7sec over op de Beserk Timer.

Na Gara'Jal naar de Spirit Kings, deze fight is zoveel makelijker dan de eerste 3
4de pull was al bijna een Kill daarna 2 slechte pulls en met een 5% wipe sloten we de Avond af.

We komen er wel, helaas niet zo snel als ik gehoopt had maar ja, hebben nu iig stabiele raids.

Joep Toep voor de geintresseerde.
p.s. Was niet mijn beste healing, vergat Lightwell @ start en vergat in de Damage Chakra te beginnen en deze try was ik Halo aan het testen in spirit realm (Casade is beter kwam ik achter).
Ik zit dat je best snel de spirit realm weer uit ging, jullie gingen niet voor een zo hoog mogelijke buff op de DPS?

[EDIT] Moet leren lezen, staat ook gewoon in je post :) was dat 2 healing btw? de heal bars leken redelijk stabiel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 05-11-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:39:
[...]

Ik zit dat je best snel de spirit realm weer uit ging, jullie gingen niet voor een zo hoog mogelijke buff op de DPS?

[EDIT] Moet leren lezen, staat ook gewoon in je post :) was dat 2 healing btw? de heal bars leken redelijk stabiel :)
Nee, moesten een beetje kijken hoe lang we konden.
Als ik er te lang in bleef dan kon de shaman het niet meer bij houden met healing en ging of de tank dood of een andere voodoo doll target. Mijn HPS in de normale realm lag zo'n 20k hoger dan de zijne (dit op de recount van de DPS die nooit de Spirit Realm bezoekt)

Al leek het er op tijdens de kill dat hij het wel kon houden, volgende keer gaat het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Heb bij de spiritbinder toch voorkeur voor 3 healers, hogere uptijd (en hogere waardes) op de buff.

Kom zelf vaak met een 19 tot 22 % buff de spirit realm uit, hoorde dat 25 % de max is :).
Z'on boost voor 30 sec vindt ik absoluut niet erg. Maar dat was meer omdat de healers het niet met z'n 2en volhielden en we met 5 dps behoorlijk close waren :)

Combineer prepotting en dergelijke en het ging uiteindelijk wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:14:
Heb bij de spiritbinder toch voorkeur voor 3 healers, hogere uptijd (en hogere waardes) op de buff.

Kom zelf vaak met een 19 tot 22 % buff de spirit realm uit, hoorde dat 25 % de max is :).
Z'on boost voor 30 sec vindt ik absoluut niet erg. Maar dat was meer omdat de healers het niet met z'n 2en volhielden en we met 5 dps behoorlijk close waren :)

Combineer prepotting en dergelijke en het ging uiteindelijk wel goed :)
3 healers is idd een no go voor ons, missen we meteen +50k dps al kan er dan wel meer gespammed worden in de spirit realm.

Zal volgende keer eens vragen aan de dps hoe hoog hun buff was per healer...
Kijken of we het kunnen fine tunen, want het moet veel beter kunnen.
iig met een andere healer zo wie zo, maar dat is voor aankomende woensdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:40
Same here, 3 healing op spirit binder geeft imho meer een gevoel van controle ipv telkens maar HP bars in de gaten moeten houden van de dolls. Denk dat we 15-20 wipes hadden voor de kill. Waarvan een aantal uiteraard om de fight te leren en voor ons de beste spirit realm combo uit te vogelen. Verder een groot aantal 5-2% wipes. Daarna Tactic veranderd om ipv hero ~45 sec voor het einde te doen, hero 5 sec na de pull te gebruiken icm met pre pot en alle cd's. Dit werkte een stuk beter met vrij vlot een kill. Enige mannier wanneer ik 3 healing niet zie werken is wanneer je DPS aant slacken is.

hier nog een WoL van onze laatste 3 heal kill, misschien leuk om te vergelijken met een 2 heal kill, heb jij toevallig ook een log?
http://www.worldoflogs.co...damageDone/?s=3095&e=3449

De reset erna hadden we em neer in 2 tries.

Gisteren de spirit kings neer voor de eerste na wat ongelukkige tries donderdag. Gister lagen ze al bij de 2de pull. Wat een korte raid betekende aangezien we maar 1 tank hadden, en 4 healers, waarvan er een OS dps gegaan was.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 05-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:25:
Same here, 3 healing op spirit binder geeft imho meer een gevoel van controle ipv telkens maar HP bars in de gaten moeten houden van de dolls. Denk dat we 15-20 wipes hadden voor de kill. Waarvan een aantal uiteraard om de fight te leren en voor ons de beste spirit realm combo uit te vogelen. Verder een groot aantal 5-2% wipes. Daarna Tactic veranderd om ipv hero ~45 sec voor het einde te doen, hero 5 sec na de pull te gebruiken icm met pre pot en alle cd's. Dit werkte een stuk beter met vrij vlot een kill. Enige mannier wanneer ik 3 healing niet zou werken is wanneer je DPS aant slacken is.

De reset erna hadden we em neer in 2 tries.

Gisteren de spirit kings neer voor de eerste na wat ongelukkige tries donderdag. Gister lagen ze al bij de 2de pull. Wat een korte raid betekende aangezien we maar 1 tank hadden, en 4 healers, waarvan er een OS dps gegaan was.
Met m'n eigen guild zit ik op het probleem dat we niet genoeg dps hebben om het de 3 healen en niet genoeg healing hebben om het te 2 healen.

DK - 65k dps, Feral (ik) - 65k dps, Hunter - 40k dps, Mage - 40k dps, Pug hunter (33k dps).

Hierdoor haalden we de enrage bij lange na niet.

De keer dat ik em wel neerkreeg was met een andere guild waar de verhouding als volgt was

Mage - 75kdps, Hunter - 60k dps, Feral (ik) - 58k dps, Frost DK (50k dps), Frost DK (50k dps).

Waarschijnlijk dat ik de andere guild dinsdag weer help met hun progress (plan is om enkele pogingen op elegon te doen). Ben benieuwd hoe dat zal gaan :).

Voor m'n eigen guild is het nu een kwestie van een vaste ranged dps te vinden *die 50k dps kan doen*
De huntere qua gear voorzien
De mage qua 'skill' helpen, zijn gear is gelijk aan de DK en mijn eigen, maar de dps blijft te ver achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

We hebben gisteravond voor het eerst spirit binder neer gekregen na onze 2de try, onze setup was met 2 healers, ik (Holy Priest) en een Holy paladin. Onze dps zat allemaal op 45K+

Gisteravond ook even een babbeltje gemaakt met de GM en een officer. Ben nu verantwoordelijk gesteld om de andere healers in de guild op hetzelfde niveau te brengen als mij en die paladin. De andere healers redden hetzelfde niveau bij lange na niet. Dus ik ga hier een leuke uitdaging aan krijgen.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:30:
[...]

Met m'n eigen guild zit ik op het probleem dat we niet genoeg dps hebben om het de 3 healen en niet genoeg healing hebben om het te 2 healen.

DK - 65k dps, Feral (ik) - 65k dps, Hunter - 40k dps, Mage - 40k dps, Pug hunter (33k dps).

Hierdoor haalden we de enrage bij lange na niet.

De keer dat ik em wel neerkreeg was met een andere guild waar de verhouding als volgt was

Mage - 75kdps, Hunter - 60k dps, Feral (ik) - 58k dps, Frost DK (50k dps), Frost DK (50k dps).

Waarschijnlijk dat ik de andere guild dinsdag weer help met hun progress (plan is om enkele pogingen op elegon te doen). Ben benieuwd hoe dat zal gaan :).

Voor m'n eigen guild is het nu een kwestie van een vaste ranged dps te vinden *die 50k dps kan doen*
De huntere qua gear voorzien
De mage qua 'skill' helpen, zijn gear is gelijk aan de DK en mijn eigen, maar de dps blijft te ver achter
Deel van de mage zijn DPS probleem zal ook zitten in de buffs, zo te zien hebben jullie geen 8% Spell dmg taken buff, geen 5% Spell Haste. Als deze buffs idd ontbreken is dat al snel 6-7 dps die mage mist mogelijk. Al is dit mogelijk op te vangen (als ze dit al nog niet doen) door de hunters wat minder standaard pets mee te laten nemen. Pug hunter doet idd wel veel te weining dps.

Heb btw in de vorige post onze log nog ff toegevoegd, misschien dat je daar iets mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:39:
[...]

Deel van de mage zijn DPS probleem zal ook zitten in de buffs, zo te zien hebben jullie geen 8% Spell dmg taken buff, geen 5% Spell Haste. Als deze buffs idd ontbreken is dat al snel 6-7 dps die mage mist mogelijk. Al is dit mogelijk op te vangen (als ze dit al nog niet doen) door de hunters wat minder standaard pets mee te laten nemen. Pug hunter doet idd wel veel te weining dps.

Heb btw in de vorige post onze log nog ff toegevoegd, misschien dat je daar iets mee kan :)
Zoals je ziet in de 2 verschillende groepen, in beide gevallen hebben we een mage zonder de bovengenoemde buffs, de 1 haalt echter 75k en de ander slechts 40k (en dat met een ilvl van 470)

De intenties zijn er nu wel om een elemental shaman of een warlock te vinden voor wat buffs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:39:
[...]

We hebben vaak wel de 8% spell damage taken debuff op de boss.
Rogue, boomkin en Lock.

Alleen hebben we de 5% spell haste vaak niet altijd.

Onze healers zijn, ik Holy Priest (offspec disc voor nu nog) / Resto Shaman (ele offspec) / Resto (enh. offspec) Shaman / Resto Druid (main boomkin) / Holy (ret offspec) Paladin.

Waarom zo veel, nou als healer is het wel eens leuk om te dps'en vandaar zo veel healer main en offspecs hebben. Op de nieuwe Shaman (Enh. offspec) na zijn alle healers goed en ook goed met hun offspecs.

We hebben dus de kans dat we dus geen 5% haste hebben mocht de Ele shaman en Boomkin moeten healer door dat we geen andere keuzen hebben met signup's wat bij beide op het moment wat lastiger is.

Nu komt er geloof ik wel een 5% haste buff van een Hunter pet volgende patch, dus dat maakt het dan weer goed en meer een zekere factor voor deze buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik was er ff van uit gegaan dat die andere mage ook wat dikker in zijn gear zat, 35K vind ik zelfs met alleen skill lastig te verklaren. Zeker daar (tenzij dit erg veranderd is in MoP), mage niet de lastigste spec is om te spelen.

Warlock/Ele Shaman of SP zou inderdaad een goede toevoeging zijn voor jullie groep. wij missen echter ook vaak de Haste buff omdat onze SP niet altijd kan. Dit lossen we dan op door de Hunter een Sporebat pet te laten meenemen, mochten we perongeluk een andere buff missen neemt onze hunter een pet mee die voorziet in die buff.

@Derr Hans, deze buff is er al (mogelijk gehotfixed vorige week daar veel raidcomp tools em nog niet hebben) Sporebat pets geven de 5% haste buff.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 05-11-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:56:
Ik was er ff van uit gegaan dat die andere mage ook wat dikker in zijn gear zat, 35K vind ik zelfs met alleen skill lastig te verklaren. Zeker daar (tenzij dit erg veranderd is in MoP), mage niet de lastigste spec is om te spelen.

Warlock/Ele Shaman of SP zou inderdaad een goede toevoeging zijn voor jullie groep. wij missen echter ook vaak de Haste buff omdat onze SP niet altijd kan. Dit lossen we dan op door de Hunter een Sporebat pet te laten meenemen, mochten we perongeluk een andere buff missen neemt onze hunter een pet mee die voorziet in die buff.
Sporebat geeft die 5% haste ?
Dacht dat deze buff voor hunters pas volgende patch kwam of is dit de 8% spell damage debuff die de sporebat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:56:

Denk dat het verschil tussen de mages z'on 5 ilvls was, 1 was echter fire (75k) en de andere frost (40k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:59:
[...]

Denk dat het verschil tussen de mages z'on 5 ilvls was, 1 was echter fire (75k) en de andere frost (40k).
Onze mage speelt ook Fire idd, lijkt toch een stukkie beter te zijn dan frost, zeker op wat lagere gear lvls. Dacht dat Frost naar mate je ilvl hoger wordt, wel wat beter voor de dag komt. 5 ilvl kan zeker helpen, echter 35k dps zal het niet volledig verklaren idd.

@Derr Hans, heb mijn vorige post aangepast terwijl jij ook weer postte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:02:
[...]

Onze mage speelt ook Fire idd, lijkt toch een stukkie beter te zijn dan frost, zeker op wat lagere gear lvls. Dacht dat Frost naar mate je ilvl hoger wordt, wel wat beter voor de dag komt. 5 ilvl kan zeker helpen, echter 35k dps zal het niet volledig verklaren idd.

@Derr Hans, heb mijn vorige post aangepast terwijl jij ook weer postte ;)
Net even snel gekeken, de fire mage is ilvl 480 en de frost mage is ilvl 471 (op het moment).
Tijdens de kills / attempts vorige week zal het verschil ongeveer gelijk zijn geweest.

Maar goed, zal de raid leaders even porren om de mage fire te laten gaan :) Misschien dat dat het verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij (kan hier ff niet nakijken) kan elke Shaman die 5% haste leveren toch? gewoon voor dit gevecht even die talent omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeltop
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 04:51
Ik doe zelf op mn 475 fire mage ongeveer 65k dps op spirit-binder. De Dps van een fire mage is nooit echt stabiel. Tis maar net hoeveel crits je krijgt aan het begin van de fight. Als je deze even niet krijgt kan de dps nogal eens instorten en is het lastig om weer te recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Ele Shaman is Spell haste
Enh. Shaman is Melee haste.
Resto geeft geen haste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik dacht toch echt dat Ancestral Guidance zowel 5% spell als melee haste gaf, wist niet dat dat spec afhankelijk was. Zo staat het iig niet duidelijk in de talent omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
Wij hebben gister wederom lopen wipen op de eerste baas HoF. Wat een irritant gevecht begint dat te worden... :S Vaak dezelfde mensen die dmg pakken op de discs en de AoE damage wordt maar net aan bijgehealed door onze healers...

Ik heb nu het idee om in P2 MC's te CCen, dan de AoE phase te overleven en daarna de MC targets te breken. Hier krijg je vast minder random deaths door... Is dit viable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ik vraag me af of MCed mensen worden geraakt door de AoE of niet. Als ze dat buiten de bubbles kunnen overleven is het de moeite waard om het te proberen.

Discs overleven is gemakkelijker dan het lijkt. De discs spawnen in een spiraalvorm die beide richtingen op kan draaien. Als je je camera naar recht boven je draait zie je dat patroon vanzelf verschijnen en is het zeer gemakkelijk om te blijven dodgen. De Fatboss 25m video legt het goed uit, vanaf 2m30 ongeveer. Als je dat trucje doorhebt is het een piece of cake.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:51
De MC'd personen worden niet geraakt door de AoE, tenminste bij ons vorige week niet

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

dubbeltop schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:20:
Ik doe zelf op mn 475 fire mage ongeveer 65k dps op spirit-binder. De Dps van een fire mage is nooit echt stabiel. Tis maar net hoeveel crits je krijgt aan het begin van de fight. Als je deze even niet krijgt kan de dps nogal eens instorten en is het lastig om weer te recoveren.
Ik zit met 476 ook zo tussen de 60-70k in. Hangt behoorlijk af van crits tijdens pyro chains(PoM, AT etc).

Wij doen trouwens al sinds 't begin Gara'jal met 3 healers, dat is opzich wel te doen. 10-25s van enrage af, dus vrij netjes als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
ValHallen schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:38:
We hebben gisteravond voor het eerst spirit binder neer gekregen na onze 2de try, onze setup was met 2 healers, ik (Holy Priest) en een Holy paladin. Onze dps zat allemaal op 45K+

Gisteravond ook even een babbeltje gemaakt met de GM en een officer. Ben nu verantwoordelijk gesteld om de andere healers in de guild op hetzelfde niveau te brengen als mij en die paladin. De andere healers redden hetzelfde niveau bij lange na niet. Dus ik ga hier een leuke uitdaging aan krijgen.
oooo.. heb je nog tips voor een restro druid ? :)

----

Nadat vorige week de eerste 2 bazen op HoF uitgezeten te hebben (pfft, 4 dps'ers mogen rollen waarbij dan de hoogste roll mee mag :( ) was ik al bang dat ik als hunter zijn de hele instance mocht uitzitten. Dit omdat ze tot garalon waren gekomen, en dps voor hunters zijn bagger op die baas (pets krijgen niet de 100% dmg buff). Toch zittne meeluisten en wat gekeken op andere streams. Na die avond wipen nog een suggestie gedaan om met 2 tanks de eerste 2 pheramones nemen zodat de dps zich op de legs/body kan concentreren wat na een paar tries de kill was :)

Hierna hebben ze nog een zooitje zitten wipen op Wind Lord Mel'jarak :) dps was het probleem, ze kwamen ongeveer 250k dps te kort voor enrage, dus een lage DPS eruit en een tank minder. Toen mocht ik weer mee omdat ik als survival wel goede aoe kon doen, en ook ook adds kan misdirecten wat het leven van 1 tank wel wat makkelijker maakt :P Dat bleek uiteindelijk ook een goede keuze omdat een hunter dus ook de AOE dmg van de baas compleet kan negeren door detterence te gebruiken :) no dmg at voor 5 seconden terwijl dat de rest van de raid onder 25% dipped :P

Nog een paar tries nodig gehad waarbij een paar CC problemen en nog een enrage timer (maar 50% van fight met een dode dps) en toen was het een kill :)

Hopelijk vanavond nog een paar tries op Amber shaper, ziet er uit als een leuk gevecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05

hmr

Ben wel een beetje teleurgesteld in mijn nieuwe GPU en processor namelijk een 7850 met
AMD Phenom II X4 965 Black Edition. In dungeons haal ik wel gewoon 60 FPS maar in SW en in de MoP zones niet... ik dacht dat dit wel voldoende zou zijn om gewoon met 60 fps op 1920x1080 te spelen.. guess i was wrong :(

*Alles wel op Ultra, maar mag wel een beetje iets verwachten toch? Ow heb ook een SSD erin zitten!

[ Voor 14% gewijzigd door hmr op 05-11-2012 15:14 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
hmr schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:10:
Ben wel een beetje teleurgesteld in mijn nieuwe GPU en processor namelijk een 7850 met
AMD Phenom II X4 965 Black Edition. In dungeons haal ik wel gewoon 60 FPS maar in SW en in de MoP zones niet... ik dacht dat dit wel voldoende zou zijn om gewoon met 60 fps op 1920x1080 te spelen.. guess i was wrong :(
Ik speel zelf op een laptop met een GT650m nvidia ding en ik haal vaak 100fps op 1920x1080. Als het echt drukker is 60fps. In mop gebieden soms iets lager. Hoewel voor een laptop een leuke kaart is het nou niet echt een krachtpatser volgens mij.

Maar het hangt heel veel af van of je op medium of high of ultra speelt qua individuele settings. Ik heb de meeste opties op medium staan en een paar op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
hmr schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:10:
Heb het zelfde, alleen dan een 6850.

*edit Ook met SSD en alles Ultra / maxed.

Nu kan alleen mijn TV niet hoger dan 30Hz terwijl in beschrijving staat van wel >.> en phillips heeft er geen oplossing voor. Haal overal iig wel gewoon 30 fps, steden kunnen als het druk is wat minder zijn, MoP zones zie ik geen frame drops.

Dus steden kan ik wel in komen dat je iets zakt, maar de MoP zones zouden gewoon 60 fps zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Derr_Hans schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:15:
[...]

Heb het zelfde, alleen dan een 6850.

Nu kan alleen mijn TV niet hoger dan 30Hz terwijl in beschrijving staat van wel >.> en phillips heeft er geen oplossing voor. Haal overal iig wel gewoon 30 fps, steden kunnen als het druk is wat minder zijn, MoP zones zie ik geen frame drops.

Dus steden kan ik wel in komen dat je iets zakt, maar de MoP zones zouden gewoon 60 fps zijn imo.
MSI 6850 Cyclone edition here.
Samen met een Phenom 1035T (beetje ouder dan de black edition xD)

Zit op 25-30 fps in stormwind (midden in) in andere zone's zon 50 tot 100 fps :)

1920 x 1080 resolutie, alles op ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Mmmmm Disc heeft gister hotfixes gekregen..

Divine Aegis is nu 50% (ipv 30%)
Rapture geeft nu mana vergeleken met 200% Spirit (was 150%)

Is getest door meer priests en confirmed door hun.

(tool tips nog niet geupdate)
Volgende Raid maar weer eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34
Hehe, na een paar tries reliquary of souls solo neer, de rest was daarna vrij simpel te doen, helaas geen glaiv(es) bij illidan, maar ze komen vanzelf :p

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Helza schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:02:
[...]

oooo.. heb je nog tips voor een restro druid ? :)
Specifieke tips? Algemene tips?

Als we het over algemene belangrijke tips hebben kan ik de volgende dingen aanbevelen:
  • Houd te allen tijde ergens, op iemand, Lifebloom actief. De replenishment en mana return componenten bestaan dan wel niet meer, maar de clearcasting procs nog wel. En die heb je nodig.
  • Houd je Harmony up. Deze heeft nu een uptime van 18s, dus het is een stuk gemakkelijker geworden sinds Cata. CC procs zijn vaak genoeg om de buff up te houden. Ik zit op de meeste gevechten boven de 95% uptime.
  • Glyph of Regrowth is erg goed. Met de Glyph crit je vrijwel altijd. Een crit Regrowth kost net zoveel mana als een noncrit Healing Touch, healt voor evenveel, maar proct ook een Living Seed. Met de lage hoeveelheid crit die we nu hebben is HT het bijna niet meer waard om te casten.
  • Je kunt niet meer ongestraft Nourish chaincasten. Ook hiermee ga je ongenadig oom, al is het wat trager. Nourishes healen imo te weinig om ze het casten waard te laten zijn. Bewaar je GCD liever een paar keer en cast een Rejuv, als je weet dat het geen overhealing oplevert.
  • Glyph of Lifeboom. Geen 3 GCDs meer nodig bij tankswaps. Yesplz.
  • Nature's Swiftness + Regrowth (+ Seed) is beter dan NS+HT. De 1m CD betekent dat je hem vaker kunt casten. Bewaar hem niet meer als lifesaver, maar cast hem op CD, tenzij je echt geen healing nodig hebt.
  • Treants zijn crap. Scalen waarschijnlijk goed op hogere gear levels, maar nu nog absoluut niet. 100k healing op een 1m CD. Meh.
  • Soul of the Forest is goed in 25m en op gevechten waar je veel AoE damage met Wild Growth healt. SM > WG voor hasted ticks is lief. Maar gevechtsafhankelijk.
  • Incarnation is de go to Healing CD, mede ook vanwege de mana saving capaciteit door CC procs.
  • HotW als je de kans krijgt op gevechten te DPSen. Anders Nature's Vigil. Ik heb NV en Incarnation gemacro'd, maar als je ze los van elkaar nodig hebt kan dat uiteraard ook handig zijn.
  • Hoe crap Mushrooms ook lijken, er zijn gevechten waar ze het waard zijn, al was het alleen maar als je totaal oom bent. Het plaatsen kost niks, Detonate kost minder dan een Rejuv. Werkt uiteraard beter als er goed gestackt wordt.
That said...

Ik betrap mezelf er nog veel op Rejuv te casten op een raid member die een beetje damage pakt, en waarbij de helft van de healing nutteloos blijkt. Hoe aantrekkelijk het ook klinkt, Rejuv spam is ernstig mana-inefficient. Uphouden op tanks is uiteraard wel de moeite waard. WG op CD, tenzij iedereen full is en er geen damage aankomt de komende 5 seconde. SM op CD, zeker als je SotF gespecced bent.

Ik ben zelf qua hardcast heals eigenlijk alleen nog maar Regrowth aan het gebruiken. CC procs sowieso, maar ook daarbuiten. Ook hiervoor geldt dat je heel hard oom gaat als je het spamt, dus gebruik het met mate en alleen als het nodig is. Als er geen directe damage aankomt, kun je het rustig oplossen met een Rejuv of met andere passieve healing van andere healers en WG.

Specifiek voor Garah'jal heb ik 3xLB op de actieve tank. Rejuvs op tank + Voodoo targets. SM op CD, want er is toch altijd wel een Rejuv. In de Spirit realm kun je je permitteren alleen Regrowth te spammen. Geen HoTs, die doen per tick te weinig healing, waardoor je buff zelfs af neemt, ipv opbouwt. Spam iedereen tot 100%, en daarna full time spam op de twee DPS. Buiten de realm heb je dan alweer full mana en kun je eigenlijk doorgaan met spammen :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Vanavond ga ik voor een run ICC en Ulduar voor de achievements (Beiden 10 man).

Enige geïnteresseerden langs Horde kant ? DM je RealID dan maar :D

Vanaf volgende week worden dit allebij 25man, voor legendaries, die zullen dan wel reserved zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben momenteel met die pet battles bezig. Echt geweldig! Dit zouden ook moeten maken voor mobile. Kan prima. :)

Heb de addon Pet Battle Pokemon Music geinstalleerd om het nog leuker te maken LOL :+

Iemand die weet of er een addon is die tijdens een pet battle kan vertellen of je de tegenstrijdende pet al gevangen hebt ja of nee? Zonder de pet window te openen danwel te verstaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 05-11-2012 18:32 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Net toch maar weer een poging gewaagd met solo queue als tank. Kom ik in een guild group uit Frostmane.

Alles goed en wel, dacht van, laat ik eens beginnen met tanken in m'n dps set, kijken of de healer dat aankan. Naja, health dropte bijna niet dus na een paar pulls nam ik m'n gewoonlijke pulling tempo aan (bij minder dan 2 mobs in leven, pull volgende groep). Ging allemaal lekker, af en toe moest ik even op m'n health letten (Purifiers in Scarlet Monestary). Maar de healer leek er geen moeite mee te hebben.

Uiteindelijk dus de dungeon gedaan, ze bedankt en verontschuldigd als ik te lastig te healen was soms (want uiteindelijk had ik m'n tanking spul bij me waardoor het makkelijker zou zijn). Zegt een van de guild opeens van (ruwe vertalen) "Ach, hij had het best makkelijk en dat gezien hij net lvl 90 is geworden".

Dacht dat ze me in de maling namen dus ik kijk z'n gear, allemaal 327 tot 340 ilvl spul en ook op z'n armory inderdaad "Has earned the achievement Level 90" - 25 minutes ago.

Ben blij om te zeggen dat ik nu toch wel wat meer solo queues as tank zal doen, er zijn toch niet alleen slechte healers in pugs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Zondag mijn vuurdoop gehad. De guild wil op de zondag een extra raid inplannen waar ook socials mee kunnen. Gesigned als tank en dat was uiteindelijk ook mijn rol. Samen met de maintank van de guild de fights gedaan, behalve spirit kings die ik alleen deed. Het viel mij in ieder geval erg mee. Wel wat moeite met de crystals op de tweede boss. De timing lukte me niet. Hier misschien iemand met een werkende macro die zowel de andere tank target als de ability gebruikt?

Uiteindelijk aan het eind van de avond 5/6 op de teller. Viel mij niets tegen. Alleen wederom geen loot. Echt, totaal geen mazzel :/

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 12-09 21:26
Zeror schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:05:
Iemand die weet of er een addon is die tijdens een pet battle kan vertellen of je de tegenstrijdende pet al gevangen hebt ja of nee? Zonder de pet window te openen danwel te verstaan.
http://www.curse.com/addons/wow/battle-pet-quality-notifier
maar ook
http://www.curse.com/addons/wow/pokemon-trainer

Daarnaast nog 2 * level 85 naar 87 brengen, dan heb ik alle toons op 87,5 daarna kan ik ze allemaal naar 90 gaan brengen.
Dailies komen nog lang me neus niet uit eerder die stomme farm, maar tja beetje enige betrouwbare manier om aan SoH te komen
Denk dat zondag/maandag klaar ben met de dailies tot 5.1 op mijn main (alles exalted)
Voorlopig hou ik het bij 3 LFR toons (paladin, shaman, monk) , waarbij vreemd genoeg de monk mijn favo is deze expenasie. maar zolang rep niet account wide wordt blijf de paladin mijn real main.

mis eerlijk gezegt wel de optie om via lfr je offspec te kunnen gearen.
tja dan maar in noob gear gaan dps voor wat spul
Tanken in lfr vergeet ik maar, ga echt niet +40 min in que staan om te mogen tanken

[ Voor 48% gewijzigd door Teunis op 06-11-2012 08:32 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Teunis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:05:
[...]

http://www.curse.com/addons/wow/battle-pet-quality-notifier
maar ook
http://www.curse.com/addons/wow/pokemon-trainer

Daarnaast nog 2 * level 85 naar 87 brengen, dan heb ik alle toons op 87,5 daarna kan ik ze allemaal naar 90 gaan brengen.
Dailies komen nog lang me neus niet uit eerder die stomme farm, maar tja beetje enige betrouwbare manier om aan SoH te komen
Denk dat zondag/maandag klaar ben met de dailies tot 5.1 op mijn main (alles exalted)
Voorlopig hou ik het bij 3 LFR toons (paladin, shaman, monk) , waarbij vreemd genoeg de monk mijn favo is deze expenasie. maar zolang rep niet account wide wordt blijf de paladin mijn real main.

mis eerlijk gezegt wel de optie om via lfr je offspec te kunnen gearen.
tja dan maar in noob gear gaan dps voor wat spul
Tanken in lfr vergeet ik maar, ga echt niet +40 min in que staan om te mogen tanken
Ik niet eigenlijk :D
Maar das persoonlijk aangezien Shadow en Healing samen gaan.
Dus mijn shadow gear zal niet compleet waardeloos zijn zodra ik als dps queue.

Ook voor sommige classes lijkt het met niet handig.
H.Paladin's offspecs gaan niet samen met int/spirit.
Dus daar kan ik me mee inkomen dat men een optie er voor wil ;)

Ach, met JP's en VP's kom je al snel op de 470 offspec gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:08:
Net toch maar weer een poging gewaagd met solo queue als tank. Kom ik in een guild group uit Frostmane.

Alles goed en wel, dacht van, laat ik eens beginnen met tanken in m'n dps set, kijken of de healer dat aankan. Naja, health dropte bijna niet dus na een paar pulls nam ik m'n gewoonlijke pulling tempo aan (bij minder dan 2 mobs in leven, pull volgende groep). Ging allemaal lekker, af en toe moest ik even op m'n health letten (Purifiers in Scarlet Monestary). Maar de healer leek er geen moeite mee te hebben.

Uiteindelijk dus de dungeon gedaan, ze bedankt en verontschuldigd als ik te lastig te healen was soms (want uiteindelijk had ik m'n tanking spul bij me waardoor het makkelijker zou zijn). Zegt een van de guild opeens van (ruwe vertalen) "Ach, hij had het best makkelijk en dat gezien hij net lvl 90 is geworden".

Dacht dat ze me in de maling namen dus ik kijk z'n gear, allemaal 327 tot 340 ilvl spul en ook op z'n armory inderdaad "Has earned the achievement Level 90" - 25 minutes ago.

Ben blij om te zeggen dat ik nu toch wel wat meer solo queues as tank zal doen, er zijn toch niet alleen slechte healers in pugs :).
Gewoon helemaal in DPS gear en in Tank Spec? ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh dit weekend achter iets minder leuks gekomen.

Ik en een vrouwelijke guildie vroegen ons al af waarom een bepaalde player al 2 maanden niet online was geweest ?,
Dus er gingen wat belletjes rinkelen van he weet jij waar die is ?.
Zo gezegt zo gedaan, op het Forum met de Admin van het Forum gekeken wanneer de laatste keer was hij daar op gekeken had ?, en ja hoor 7 weken geleden.

Mja laten we toch maar een post maken of die nog wat van zich kan laten horen, en natuurlijk geen reactie.
Toen maar is Facebook zoeken, en ja natuurlijk gevonden maar niet toegankelijk want het was afgesloten, maar die Guildie die samen met mij afvroeg waar hij was kon hem wel zien ( friend ) en er stonden inderdaad niet van die leuke berichten.....R.I.P etc..
Dus ze heeft die mensen die dat neer gezet hadden een PM gestuurd maar geen responds, naja misschien dan toch een grap ?.

Ik ben het net maar is verder gaan afspeuren, van lokale nieuwskranten tot misschien het bedrijf waar hij werkt ?, maar nee niks gevonden.
En toen vond ik een Website die PVP stats bij hield ( ff geen idee welk ) en daar zag ik een Arena Team naam met zijn naam erin, maar zonder zijn char erbij maar wel van ze Partner.
En verrek die speelde ook op Bladefist en was een Warrior, dus ik hem toegevoegd en gewacht en gewacht en gewacht en toen s'avonds kwam hij online.

ik : Excuse me sorry to bother you, but did you play with a player named Jezza in your Arena team ?.
Hij : Yeah i did why whatssup ?.
ik : Wel he hasent bin online for a while, and we saw some disturbing msg's on his FB, do you know him in RL ?.
Hij : Yeah i know dude, but i hate to be the one who brings the bad news.
Ik : o boy..
Hij : Jezza passed away, i dont know how or what happaned, all i know is that his father phoned everyone in his contact list on his phone to tell them jezza passed away.

Hem natuurlijk nog bedankt etc, maar bah wat een domper om zo erachter te komen dat iemand waar je mee sinds Vanilla speeld zo in eens weg is.
Ookal ken je mekaar in het echt niet, ( sommige in onze guild wel van Meetings etc ) het is echt een bummer zacht gezegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hmr schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:11:
[...]

Gewoon helemaal in DPS gear en in Tank Spec? ;)
Ja, voordeel van Feral / Guardian druid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Hier iets soort gelijks meegemaakt. Hadden in WoTLK ook iemand die verdween en nooit terug is gekomen. Later via een familielid van hem in de guild gehoord dat hij overleden was..

Apart gevoel is dat ja

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik heb gisteren zowaar een guild groep gevonden die een invaltank nodig had voor MV. Helaas begonnen we al bij Garajal, maar goed, ik was al blij dat ik uberhaupt een groep had. Dit gevecht was eigenlijk heel simpel als tank en de dps in die groep was prima. Ruim voor enrage een kill. De volgende fight was ook eenvoudig eigenlijk. En jawel, ik won de shield! In DS heb ik er tot de laatste week over gedaan om dat schild te zien droppen en nu gewoon de eerste drop :D Na dus 2 one shots nog een aantal wipes op Elegon, maar ik heb in ieder geval die gevechten nu gezien. Trash voor Elegon was trouwens ontzettend irritant zeg :p

Was nog wel even wennen om in de groep goed mee te komen. Ik merkte wel dat dit een veel betere groep was dan ik gewend ben. Zelf heb ik ook alleen maar geraid in DS met nerfs en nog nooit in unnerfed current content. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Mektheb schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:17:
Meh dit weekend achter iets minder leuks gekomen.
Damn, heb toen met mijn lockje veel met hem gespeeld... Hele aardige en behulpzame kerel! Gecondoleerd Mek!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik heb het ook een keer meegemaakt, iemand die ik al kende uit de vanilla dagen. Altijd schokkend :(

Gisteren niet echt kunnen spelen omdat gisteren glasvezel is aangesloten thuis :P
Dus even zitten puzzelen om mijn teamspeak server weer in de lucht te krijgen maar dat gaat niet zomaar met een Experiabox blijkbaar.

De dagen ervoor mijn warlock naar 89, warrior naar 88 en monk naar 51 gebracht dus het gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
@ Mek: Naar verhaal man, gecondoleerd...

@ Int: Gefeliciteerd met je eerste kills en loot!

Wij hadden gister ook 2 nieuwe mensen mee MSV in. Een stelletje met de dame als guardian tank en haar vriend als ele shaman. Was voor ons ook de eerste keer dat we alles 2 healden. Ze deden het allebei erg goed, tot mijn grote verbazing pakte de druid haar taken ontzettend snel en goed op. Helaas net geen Elegon kill herhaald, we hadden net ff te weinig tijd door de tijd die we verspild hadden aan wipes en uitleg. Wel met een goed gevoel de raid afgesloten...

Tijdens de raid kwam er een realm first HC SMV spam voorbij van mn maatjes uit Kebab. Die kunnen dus direct verder met HoF heroic aanstaande woensdag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ah man... Da's echt naar :(

Zoals anderen hier ook iets soortgelijks meegemaakt, maar dan in een andere MMO.
De betreffende speelster was 22, voelde zich niet lekker, ging naar de dokter en het ziekenhuis.
Bleek ongeneselijk ziek en binnen 2 maanden was het over.

Dat was echt een mindfuck. Was toen zelf ook rond die leeftijd, dus dan besef je ineens hoe fragiel je eigenlijk bent...

Back on-topic:

@Sabrac: Gister even wat enchants + gems gekocht en een chest voor mezelf gemaakt.
Daarna helaas nog niet kunnen raiden of HC gedaan, dus je hoort nog of het geholpen heeft ;)

Klopt het dat je met Agil gear ook kan tanken dan? Dacht dat je daarvoor vooral Strength nodig had?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Renquin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:15:
[...]

Ah man... Da's echt naar :(

Zoals anderen hier ook iets soortgelijks meegemaakt, maar dan in een andere MMO.
De betreffende speelster was 22, voelde zich niet lekker, ging naar de dokter en het ziekenhuis.
Bleek ongeneselijk ziek en binnen 2 maanden was het over.

Dat was echt een mindfuck. Was toen zelf ook rond die leeftijd, dus dan besef je ineens hoe fragiel je eigenlijk bent...

Back on-topic:

@Sabrac: Gister even wat enchants + gems gekocht en een chest voor mezelf gemaakt.
Daarna helaas nog niet kunnen raiden of HC gedaan, dus je hoort nog of het geholpen heeft ;)

Klopt het dat je met Agil gear ook kan tanken dan? Dacht dat je daarvoor vooral Strength nodig had?
Als beer is je primary stat Stamina en Agility, is al bijna 2-3 jaar niet meer zo dat je daar strength voor nodig hebt :).

•Survival: Dodge >= Mastery > Crit > Hit=Exp > Haste
•DPS: Hit=Exp > Crit > Haste > Mastery > Dodge

als beer :).

En als kitty

•Mastery > Crit >= Hit = Exp >= Haste

Zoals je ziet, lijkt dat nogal op een combinatie van de DPS bear en de Survival bear (behalve dodge dan).
Dus ja, als je als Kitty volledig op dps gefocussed bent, kun je nog steeds goed tanken als een beer (In heroics in ieder geval, in raids heb ik dit nog niet uitgetest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sabrac schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:19:
Als beer is je primary stat Stamina en Agility, is al bijna 2-3 jaar niet meer zo dat je daar strength voor nodig hebt :).

•Survival: Dodge >= Mastery > Crit > Hit=Exp > Haste
•DPS: Hit=Exp > Crit > Haste > Mastery > Dodge

als beer :).

En als kitty

•Mastery > Crit >= Hit = Exp >= Haste

Zoals je ziet, lijkt dat nogal op een combinatie van de DPS bear en de Survival bear (behalve dodge dan).
Dus ja, als je als Kitty volledig op dps gefocussed bent, kun je nog steeds goed tanken als een beer (In heroics in ieder geval, in raids heb ik dit nog niet uitgetest)
Ah, das goed om te weten.
Ga ik binnenkort eens uitproberen als m'n vriendin der priest een beetje gegeared is. Die kan me dan wel in leven houden :p

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Blistimo schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:38:
[...]

Specifieke tips? Algemene tips?

Als we het over algemene belangrijke tips hebben kan ik de volgende dingen aanbevelen:
  • Houd te allen tijde ergens, op iemand, Lifebloom actief. De replenishment en mana return componenten bestaan dan wel niet meer, maar de clearcasting procs nog wel. En die heb je nodig.
  • Houd je Harmony up. Deze heeft nu een uptime van 18s, dus het is een stuk gemakkelijker geworden sinds Cata. CC procs zijn vaak genoeg om de buff up te houden. Ik zit op de meeste gevechten boven de 95% uptime.
  • Glyph of Regrowth is erg goed. Met de Glyph crit je vrijwel altijd. Een crit Regrowth kost net zoveel mana als een noncrit Healing Touch, healt voor evenveel, maar proct ook een Living Seed. Met de lage hoeveelheid crit die we nu hebben is HT het bijna niet meer waard om te casten.
  • Je kunt niet meer ongestraft Nourish chaincasten. Ook hiermee ga je ongenadig oom, al is het wat trager. Nourishes healen imo te weinig om ze het casten waard te laten zijn. Bewaar je GCD liever een paar keer en cast een Rejuv, als je weet dat het geen overhealing oplevert.
  • Glyph of Lifeboom. Geen 3 GCDs meer nodig bij tankswaps. Yesplz.
  • Nature's Swiftness + Regrowth (+ Seed) is beter dan NS+HT. De 1m CD betekent dat je hem vaker kunt casten. Bewaar hem niet meer als lifesaver, maar cast hem op CD, tenzij je echt geen healing nodig hebt.
  • Treants zijn crap. Scalen waarschijnlijk goed op hogere gear levels, maar nu nog absoluut niet. 100k healing op een 1m CD. Meh.
  • Soul of the Forest is goed in 25m en op gevechten waar je veel AoE damage met Wild Growth healt. SM > WG voor hasted ticks is lief. Maar gevechtsafhankelijk.
  • Incarnation is de go to Healing CD, mede ook vanwege de mana saving capaciteit door CC procs.
  • HotW als je de kans krijgt op gevechten te DPSen. Anders Nature's Vigil. Ik heb NV en Incarnation gemacro'd, maar als je ze los van elkaar nodig hebt kan dat uiteraard ook handig zijn.
  • Hoe crap Mushrooms ook lijken, er zijn gevechten waar ze het waard zijn, al was het alleen maar als je totaal oom bent. Het plaatsen kost niks, Detonate kost minder dan een Rejuv. Werkt uiteraard beter als er goed gestackt wordt.
That said...

Ik betrap mezelf er nog veel op Rejuv te casten op een raid member die een beetje damage pakt, en waarbij de helft van de healing nutteloos blijkt. Hoe aantrekkelijk het ook klinkt, Rejuv spam is ernstig mana-inefficient. Uphouden op tanks is uiteraard wel de moeite waard. WG op CD, tenzij iedereen full is en er geen damage aankomt de komende 5 seconde. SM op CD, zeker als je SotF gespecced bent.

Ik ben zelf qua hardcast heals eigenlijk alleen nog maar Regrowth aan het gebruiken. CC procs sowieso, maar ook daarbuiten. Ook hiervoor geldt dat je heel hard oom gaat als je het spamt, dus gebruik het met mate en alleen als het nodig is. Als er geen directe damage aankomt, kun je het rustig oplossen met een Rejuv of met andere passieve healing van andere healers en WG.

Specifiek voor Garah'jal heb ik 3xLB op de actieve tank. Rejuvs op tank + Voodoo targets. SM op CD, want er is toch altijd wel een Rejuv. In de Spirit realm kun je je permitteren alleen Regrowth te spammen. Geen HoTs, die doen per tick te weinig healing, waardoor je buff zelfs af neemt, ipv opbouwt. Spam iedereen tot 100%, en daarna full time spam op de twee DPS. Buiten de realm heb je dan alweer full mana en kun je eigenlijk doorgaan met spammen :P
ah tnx for the info.
Ik zat inderdaad te tobben over het nut van HT en wel/niet gebruiken ipv van Regrowth en vroeg me af of die glyph het gebruik waard was.
Maar je gebruikt dus ook geen 3x rejuv's (behalve dan bij spiritbinder up om je nourish sneller cast+extra heals te maken en dat te gebruiken ipv regrowth's?

Onnodige rejuvs gebruik ik nu idd ook nog, al is het maar om een dot op de tank op te houden om SM op te kunnen gebruiken.

Wat doe je met mensen die op 50%-75% health zitten maar er geen haast is om ze te healen? Gewoon nourish gebruiken?

Ik overheal op dit moment inderdaad erg veel, hoewel dat natuurlijk niet zo vreemd was op spiritbinder :)

ps: krijg je die buff bij spiritbinder gewoon als je alleen dps healed? of moet je ook jezelf healen. Anders zit ik dat te verklopten door het op mezelf te casten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Helza op 06-11-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Renquin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:27:
[...]

Ah, das goed om te weten.
Ga ik binnenkort eens uitproberen als m'n vriendin der priest een beetje gegeared is. Die kan me dan wel in leven houden :p
Mocht je het zelf in keer in actie willen zien (en je bent alliance) dan kun je me desnoods via Battletag toevoegen :).

Probeer (lukt niet altijd) elke avond m'n healer mee te jatten voor wat heroics xD.

Alhoewel ik gister heroic scholomance deed en de healer zich zo erg verveelde dat ie maar mobs ging pullen. (Paladin healer).
Sta je daar in de 1e ruimte van scholomance, spring je van het randje af, 3 mobs op je, pulled de healer de 2 patrolling bone guards en terwijl je daarmee bezig bent, de boss.. tijdens de gehele boss fight de 2 bone guards dus op me gehad en nog verveelde hij zich.

Ook in de ruimte met alle Students, rent ie rond in z'n bubble, pulled 20 students + de mini baas en gaat mee dps'en.

Zelfde bij de grandmaster, ging 90 % van het gevecht maar Denounce spammen en af en toe een holy shock op mij.

M'n andere pocket healer (druid) is niet zo actief in het pullen en gaat liever tegen mij klagen dat ik grotere pulls moet maken xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Sabrac schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:08:

Ik heb eigenlijk maar zelden last van slechte groepen in heroic dungeons op het moment. Ik queue bijna elke dag dat ik speel even voor 1 random voor vp en satchel. Slechte healer kan ik makkelijk compenseren. Wat vervelender is, is slechte dps. Alles gaat uiteindelijk wel dood en zo, maar duurt zo lang. De beste runs die ik heb gedaan waren die met de healer die in dps spec ging en we alles gewoon omver konden blazen:p Gewoon lekker queuen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Sabrac schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:45:
[...]

Mocht je het zelf in keer in actie willen zien (en je bent alliance) dan kun je me desnoods via Battletag toevoegen :).

Probeer (lukt niet altijd) elke avond m'n healer mee te jatten voor wat heroics xD.

Alhoewel ik gister heroic scholomance deed en de healer zich zo erg verveelde dat ie maar mobs ging pullen. (Paladin healer).
Sta je daar in de 1e ruimte van scholomance, spring je van het randje af, 3 mobs op je, pulled de healer de 2 patrolling bone guards en terwijl je daarmee bezig bent, de boss.. tijdens de gehele boss fight de 2 bone guards dus op me gehad en nog verveelde hij zich.

Ook in de ruimte met alle Students, rent ie rond in z'n bubble, pulled 20 students + de mini baas en gaat mee dps'en.

Zelfde bij de grandmaster, ging 90 % van het gevecht maar Denounce spammen en af en toe een holy shock op mij.

M'n andere pocket healer (druid) is niet zo actief in het pullen en gaat liever tegen mij klagen dat ik grotere pulls moet maken xD.
:) do ik zelf ook als resto druid.. pull regelmatig extra mobs voor de tanks omdat de hc's zo saai zijn.
Maar tegenwoordig ben ik gespecced in heart of the wild en dps ik gezellig mee op bosses, zijn ze binnen no-time down en haal ik rond de 20k-45k dps afhankelijk van de baas, worden de dpsérs niet altijd blij van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

IntToStr schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:47:
[...]

Ik heb eigenlijk maar zelden last van slechte groepen in heroic dungeons op het moment. Ik queue bijna elke dag dat ik speel even voor 1 random voor vp en satchel. Slechte healer kan ik makkelijk compenseren. Wat vervelender is, is slechte dps. Alles gaat uiteindelijk wel dood en zo, maar duurt zo lang. De beste runs die ik heb gedaan waren die met de healer die in dps spec ging en we alles gewoon omver konden blazen:p Gewoon lekker queuen dus :)
Gezien ik als DPS beer rondloop vindt ik slechte dps nog niet heel erg (haal 35 tot 75k per bossfight, afhankelijk van de mechanics / adds etc) dus dat compenseerd zich aardig, echter, doordat ik meer op dps focus, heb ik minder resources over om te gaan healen. Natuurlijk kan een beer dit ook wel in zekere mate.
Helza schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:47:
[...]

:) do ik zelf ook als resto druid.. pull regelmatig extra mobs voor de tanks omdat de hc's zo saai zijn.
Maar tegenwoordig ben ik gespecced in heart of the wild en dps ik gezellig mee op bosses, zijn ze binnen no-time down en haal ik rond de 20k-45k dps afhankelijk van de baas, worden de dpsérs niet altijd blij van :P
20 tot 45k is best redelijk inderdaad, de paladin healer haalde zelf ook iets van 30k op dat gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Helza schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:35:
[...]

ah tnx for the info.
Ik zat inderdaad te tobben over het nut van HT en wel/niet gebruiken ipv van Regrowth en vroeg me af of die glyph het gebruik waard was.
Maar je gebruikt dus ook geen 3x rejuv's (behalve dan bij spiritbinder up om je nourish sneller cast+extra heals te maken en dat te gebruiken ipv regrowth's?

Onnodige rejuvs gebruik ik nu idd ook nog, al is het maar om een dot op de tank op te houden om SM op te kunnen gebruiken.

Wat doe je met mensen die op 50%-75% health zitten maar er geen haast is om ze te healen? Gewoon nourish gebruiken?

Ik overheal op dit moment inderdaad erg veel, hoewel dat natuurlijk niet zo vreemd was op spiritbinder :)

ps: krijg je die buff bij spiritbinder gewoon als je alleen dps healed? of moet je ook jezelf healen. Anders zit ik dat te verklopten door het op mezelf te casten :P
Ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij ik de Nourish Glyph ga gebruiken. Nourish healt gewoon voor verreweg te weinig voor de mana die het kost. Dan wacht ik liever op een CC proc voor een Regrowth als de andere healers nog niet ingegrepen hebben. Ik run met een Holydin, dus die heeft vaak al een heal gecast voordat ik eraan hoef te denken mana te gaan verspillen. WG blijft uiteraard wel op CD, dus die players met missende HP worden daar al rustig mee gehealed.

Het wordt anders als je weet dat er al sneller een grote bak damage aan zit te komen. Maar dan voldoet Nourish spam ook niet. Ik heb 3 Nourish casts nodig om tot dezelfde healing te komen als 1 Regrowth crit. Het kost minder mana, maar het gaat zo traaaaag :P

De Spirit realm buff geeft een healer een buff afhankelijk van hoeveel healing hij heeft gedaan in de Realm, dat maakt niet uit op wie dat gedaan wordt. En omdat DPS een buff krijgen die scalet met de hoeveelheid healing/ aantal casts is het dus altijd nuttiger om de DPS te healen dan jezelf. Behalve als je nog niet op 100% zit :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sabrac schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:45:
[...]

Klint leuk, DM je battletag aub :)

Verder wel bizar dat je zo gemakkelijk zoveel kan hebben en dat je healer het blijkbaar met 2 vingers in z'n neus doet.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Renquin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:20:
[...]

Verder wel bizar dat je zo gemakkelijk zoveel kan hebben en dat je healer het blijkbaar met 2 vingers in z'n neus doet.
Zolang het geen magic abilities zijn lukt het best :) alleen die purifiers in Scarlet monestary heb ik echt een hekel aan, die doen met 1 ability zo 15-20 % van m'n health af, erg nasty als je dan 2 of 3 van die op je hebt.

[EDIT] zit in bear form op z'on 86 000 armor, ruim 67 % damage reductie en iets van 20 % dodge (zonder trinket procs) wat tot een stuk of 25-30 % kan gaan met trinket procs :). Daarna savage defense erbij en voila, 65-70 % dodge :D

[ Voor 18% gewijzigd door Sabrac op 06-11-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Renquin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:20:
[...]

Voeg mij ook maar toe als je nog een paladin dps/heale/tank of een rogue nodig hebt voor de runs :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
12500 Achievement Points \o/

Afbeeldingslocatie: http://geerrrt.nl/wowsig/small.php

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Niet gek voor een lvl 85.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Die update werkt inderdaad nog niet helemaal lekker sinds de API toevoeging :P

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Damn da's aardig wat zeg!
Grats 8)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Gisteren avondje uit geweest mocht ook wel naar de nieuwe Bond film
Dus geen wow gespeeld wel de nacht ervoor dubbelop dailies gedaan wil voor 5.1 toch met de meeste reputations klaar zijn.. moet nog even doorbikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Security schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:14:
Gisteren avondje uit geweest mocht ook wel naar de nieuwe Bond film
Dus geen wow gespeeld wel de nacht ervoor dubbelop dailies gedaan wil voor 5.1 toch met de meeste reputations klaar zijn.. moet nog even doorbikkelen
Heb ik gemist wat er zo speciaal is aan 5.1 ofzo?
Komen er veel nieuwe reps bij?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

5.1 brengt wat veranderingen op het gebied van rep grinds voor alts en betere trinkets @ revered and up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Security schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:32:
5.1 brengt wat veranderingen op het gebied van rep grinds voor alts en betere trinkets @ revered and up.
Was dat al zeker dan? Ik dacht dat dat nog steeds een discussiepunt was.

Ze hebben wel de volgende twee items toegevoegd bij de nieuwe factions van patch 5.1:
- Grand Commendation of Operation: Shieldwall
- Grand Commendation of Dominance Offensive
Requires Operation: Shieldwall / Dominance Offensive - Revered
Use: Unlocks 100% bonus reputation gain with the Dominance Offensive for all characters on this account.

Heb nog niks gezien bij de andere factions.

[ Voor 41% gewijzigd door Zeror op 06-11-2012 18:08 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:58
IntToStr schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:47:
[...]

Ik sta regelmatig bovenaan de dps lijst als druid tank. En ik ben niet eens volledig 463 geared. Kan zijn dat de dps lui is, maar ik zie ze toch altijd wel actief bezig. En ja, dan duren encounters zo lang.
Het is lang geleden dat ik actief als bear tank gespeeld heb (ICC). Wel eens een paar keer geprobeerd in Cata, maar daar beviel mijn pala me toch beter en later ook mijn DK. De warrior..... meh.

Het verbaast me echt hoe makkelijk een druid kan tanken met slechte gear. Aggro met 2 vingers in de neusgaten, 40-45K dps overall en je gaat niet snel dood (tenzij de healer afk is of " ... has left the raidgroup" ).

Ik mis nu nog 3 HC pieces en heel wat HC's getanked, bijna 2 dagen als een debiel in de queue en tanken tanken tanken. Heel veel satchels met gems, pots en flasks en een paar rare pets en gold. Als je een avondje getanked hebt, dan ben je zo al 2K rijker. Maarja, na zoveel runs moet ik nog een chest, legs en feet hebben. Gisteren avond een paar runs gedaan met dezelfde pug. Leuke groep, zij het dan dat er een rogue mee was die alle rolls won...... (note to self: geen gear runs met een rogue meer doen).
Ik weet bijna zeker dat Blizz tanks slow laat gearen, zodat ze terug blijven komen voor hun gear. Elke keer dat ze moeten farmen kunnen ze een group dps faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Vandaag 3 wipes op Sha of anger...
god wat ben ik de mentaliteit van sommige mensen moe...
it's all about blaming the others. ... kreeg met pijn en moeite de groep bij elkaar... en na 3 wipes gaven mensen op.. bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34
Zeror schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:03:
[...]

Was dat al zeker dan? Ik dacht dat dat nog steeds een discussiepunt was.

Ze hebben wel de volgende twee items toegevoegd bij de nieuwe factions van patch 5.1:
- Grand Commendation of Operation: Shieldwall
- Grand Commendation of Dominance Offensive
Requires Operation: Shieldwall / Dominance Offensive - Revered
Use: Unlocks 100% bonus reputation gain with the Dominance Offensive for all characters on this account.

Heb nog niks gezien bij de andere factions.
http://www.mmo-champion.c...Patch-5-1-PTR-Build-16208

Hier staan alle nieuwe commendation items.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Security schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:48:
Vandaag 3 wipes op Sha of anger...
god wat ben ik de mentaliteit van sommige mensen moe...
it's all about blaming the others. ... kreeg met pijn en moeite de groep bij elkaar... en na 3 wipes gaven mensen op.. bah.
Dinsdag is ook niet echt de beste dag voor Sha, vooral de raidende spelers e.d. zullen deze boss z.s.m. killen vanwege de mogelijke tier pieces e.d.

Wanneer je deze boss dus dinsdag gaat doen heb je of mensen die de rest van de week geen tijd hadden, of helaas vaak gewoon mindere spelers die niet in de andere groepen komen omdat ze niet assertief genoeg zijn. En tja, bij 3 wipes op sha zou bij ons op de realm ook de groep uit elkaar vallen. Kan me niet herinneren ooit gewiped te zijn, wel 1x bijna omdat echt niemand de adds tankte en/of killde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Bah, mijn LFR groep wipe-te op Elegon en ik besloot dus mijn MS Ret even om te wisselen voor mijn offspec tank... en ik won een trinket.. (tank) Nu vraag ik me af of ik sowieso een item had gewonnen en dus een ret item ben misgelopen..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hmr schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:31:
Bah, mijn LFR groep wipe-te op Elegon en ik besloot dus mijn MS Ret even om te wisselen voor mijn offspec tank... en ik won een trinket.. (tank) Nu vraag ik me af of ik sowieso een item had gewonnen en dus een ret item ben misgelopen..
Kansen en mogelijkheden :) maar je zult het nooit weten.

Gister wederom een andere guild geholpen met hun Mogushan vault, zelf zat ik op 2/6 met m'n guild en ze hadden de run ervoor ook 2/6 gehaald dus dat kwam goed uit.

Vorige week had ik ze ook al geholpen met hun 1e spiritbinder kill (na 10 wipes oid).

Was er al volledig op voorbereid om dus weer een paar keer te wipen, maar ter verassing, de spiritbinder ging in 1 attempt neer en kwamen er later pas achter dat Ik, een DK en een hunter alle 3 hun flask waren vergeten (shame on us!). Flask dus maar ingenomen en naar de 4e baas, zou de 1e poging voor die guild zijn geweest, maar dat gevecht is me toch wel zo simpel, we waren een melee heavy group (1 druid tank, 1 pala tank, 1 feral dps, 1 rogue, 2x frost dk , 1 hunter, 1 druid healer, 1 priest healer en 1 shaman healer) maar zelfs met pinning arrow in de melee groep ging alles alsnog snel neer. Dus ook de spirit kings ge-one shot. Dus een paar pogingen wagen bij elegon.

Erg leuk gevecht moet ik wel zeggen, alhoewel we maar 4 pogingen konden doen totdat de druid tank en de priest healer (waren net als ik, een 'pug') weg moesten, kregen de baas op 54 %, 1x een add phase gehad waarin we 5 stacks op de baas kregen, ging verder allemaal wel goed en ook DPS wise zaten we op schema (2 healing, resto shaman ging elemental voor het gevecht), de 54 % was bereikt met nog 5 minuten op de klok en voor zover ik weet heeft de baas een totale enrage timer van 9 of 10 minuten. dat gecombineerd met de extra damage stacks, het was waarschijnlijk wel gelukt.

Maar goed, vanavond dus maar even weer de raid in duiken met m'n eigen guild, zal waarschijnlijk een paar wipes op de Stoneguards en Feng weer zijn, om vervolgens de rest van de avond te wipen op de spiritbinders (tenzij onze dps ineens een 30-40 % boost heeft gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 12-09 21:26
hmr schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:31:
wat what ,?
dus je was gesigned als dps, en je deed groep een lol door in tank spec te tanken en je kreeg een tank item (en role was nog steeds dps)?

als dit allemaal ja is, betekend dat ik volgende offspec time eerst goed na ga denken of dat wel wil doen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Teunis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:34:
[...]

wat what ,?
dus je was gesigned als dps, en je deed groep een lol door in tank spec te tanken en je kreeg een tank item (en role was nog steeds dps)?

als dit allemaal ja is, betekend dat ik volgende offspec time eerst goed na ga denken of dat wel wil doen.
Op alles ja ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Hmm dit kan best een uitkomst zijn.. normaal gesproken moet je 40 min. wachten op een cue als tank. Als je kan cue'en als dps, maar in tank spec blijft, krijg je dus alsnog MS gear (tank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nibbz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:41:
[...]

Hmm dit kan best een uitkomst zijn.. normaal gesproken moet je 40 min. wachten op een cue als tank. Als je kan cue'en als dps, maar in tank spec blijft, krijg je dus alsnog MS gear (tank).
Iets zegt me dat meer mensen dit al doen, teveel dps die je in LFR ziet die slechts 20 tot 30k dps doen, wat met een 460 ilvl toch wel erg laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Vanavond LFDerp HoF \o/ Ik ben benieuwd.

Gisteravond weer een tig aantal pogingen op de 2e baas in HoL, helaas zonder succes. De beste tries waren rond de 6 a 9% :/ Op zich is dit wel een grappige boss, ook wel weer een braincheck wat betreft het positioneren v/d boss tijdens de Unseen Strike. Maar om nou te zeggen, jongens...wat is hij lastig...neuh.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wees blij dat je niet met ons meedeed gisteren. Onze beste pogingen waren een 1% en een 0% wipe. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Nibbz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:41:
[...]

Bedenk me dat dit inderdaad ook wel goed kan werken... iets later in de exp.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:24
ein-de-lijk elegon plat!
op het tandvlees (last-man-standing tank) dat wel, maar plat. En de achievement _O-
http://img440.imageshack....wscrnshot110612221030.jpg
http://www.worldoflogs.co.../dashboard/?s=5401&e=5940

Vervolgens na 2 tries de laatste baas ook neer. Al vaak gezien en gehoord dat deze veel makkelijker is, maar om het mee te maken blijft een wtf momentje.

[ Voor 11% gewijzigd door JoeBravo op 07-11-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:03:
ein-de-lijk elegon plat!
op het tandvlees (last-man-standing tank) dat wel, maar plat. En de achievement _O-
http://img440.imageshack....wscrnshot110612221030.jpg

Vervolgens na 2 tries de laatste baas ook neer. Al vaak gezien en gehoord dat deze veel makkelijker is, maar om het mee te maken blijft een wtf momentje.
Gefeliciteerd, hoeveel wipes heeft het jullie uiteindelijk gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:24
Sabrac schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:06:
[...]

Gefeliciteerd, hoeveel wipes heeft het jullie uiteindelijk gekost?
om en nabij de 100 geloof ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:10:
[...]

om en nabij de 100 geloof ik. :/
Ouch, naja, kan ik me er alvast mentaal op voorbereiden, volgende week weer een poging op elegon met de 'pug' raid :) eens zien of we elegon bij de 20 % kunnen krijgen dit keer :D

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.