The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Nog even een opmerking ten aanzien van de Kylo Ren is zwakker of sterker dan Vader en de Ren is zwakker of sterker dan Kylo Ren discussies:
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat iemand, alleen omdat hij beter is in een specifiek force truck, hij ook een sterkere force user is.
Het zal naar mijn mening meer zijn dat Kylo Ren heel goed is in wat specifieke dingen, maar dus oa slecht in lightsaber combat en in diverse andere dingen waardoor hij toch nog een minder sterke force user is dan Vader.

Tevens is het vasthouden van een blaster bolt indrukwekkend, maar best nutteloos als je ze ook kan tegenhouden met je lightsaber en ze kan terugkaatsen naar een tegenstander.
Ik denk dat dat mede en reden is dat je het in de andere films niet ziet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Of gewoon absorberen in je handen YouTube: Han Solo vs Darth Vader :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:20
Gisteren ook voor de 2e keer geweest, en wat me als eerste heel erg opviel is de beeld kwaliteit,
de Imax Den Haag centrum is veel scherper en helderder dan de iMax Rotterdam schouwbeurplein,
in Rotterdam zat er een soort grauwe waas over :(

ik vraag me af of bezoekers die na de 3D versie de 2D versie zien in een andere zaal of bios, meer te maken hebben met een slechte weergave van de 3D versie !

en ..ik ..vind.. hem zelfs..ietsje beter dan de eerste keer :)
je pikt veel meer dialoog op die later van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:23
Even over het lichtzwaard, misschien lees ik er nu totaal overheen en laat mn geheugen me in de steek... maar in ROTJ was de kleur van Luke's lightsaber toch groen? Aangezien hij zelf de blauwe was verloren tijdens TESB?
YouTube: I see you have constructed a new light saber...

Of haal ik nu van alles doorelkaar?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Vince22 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:53:
Even over het lichtzwaard, misschien lees ik er nu totaal overheen en laat mn geheugen me in de steek... maar in ROTJ was de kleur van Luke's lightsaber toch groen? Aangezien hij zelf de blauwe was verloren tijdens TESB?
YouTube: I see you have constructed a new light saber...

Of haal ik nu van alles doorelkaar?
Klopt, het lightsaber dat we in The Force Awakens zien is het Lightsaber dat hij in Return of the Jedi in Cloud City kwijt raakte toen Vader zijn hand afhakte.
Het Lightsaber dat hij van Obi Wan kreeg, dat eerder van Anakin was.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:00:
[...]
Ja, plaatje komt van reddit. Heb het boek vandaag besteld via bol.com probeer nu zo veel mogelijk star wars content te vergaren.. ben opeens verslaafd.. vandaag voor een 2e keer de film gaan kijken ik wil eigenlijk nog een keer.. de sfeer is zo uniek.. heb zoiets nog nooit gehad.. de orginele nooit in de bios gezien (ben pas 24) en deel 1 2 3 nooit echt megekregen door leefdtijd (wel in bios gezien met ouders).. kan echt niet wachten op deel 8 en 9 ;(
OMG- dit is een deel van je opvoeding, je opleiding tot man…!
Snel binnen lurken dan, die oude SW-films ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De lightsaber van kylo oogde trouwens een beetje instabiel... Ten op zichte van die van Luke. Wordt dit nog ergens benoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ferra schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:55:
De lightsaber van kylo oogde trouwens een beetje instabiel... Ten op zichte van die van Luke. Wordt dit nog ergens benoemd?
In de film niet. Maar in interviews is meerdere keren gezegd dat hij inderdaad instabiel is omdat Ben geen flauw idee had hoe hij een fatsoenlijk Lightsaber moet maken en deze nogal houtje touwtje in elkaar gezet heeft.
Dat is ook de reden van de cross guard, die is niet zozeer functioneel bedacht maar zijn voornamelijk uitlaatkleppen voor de overtollige energie.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:24
HyperioN schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:17:
Als Rey gevangen is door Kylo, en hij probeert zijn mind-read-trick op haar, zegt hij: "I see the ocean. I see the island". Rey denkt dus aan een eiland in de oceaan. Lijkt op dat moment niet echt relevant maaar...
Op het einde van de film. Waar is Luke? Juist, op een eiland in de oceaan.
Het lijkt er dus op dat Rey (onbewust) al wist waar Luke was?? :o
Ik denk dat in het volgende deel dit wordt gebruikt door de First Order om probes te sturen naar alle planeten met water en eilanden om Luke te vinden.

Net zoiets als aan het begin van ESB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Spike_wolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:57:
[...]

In de film niet. Maar in interviews is meerdere keren gezegd dat hij inderdaad instabiel is omdat Ben geen flauw idee had hoe hij een fatsoenlijk Lightsaber moet maken en deze nogal houtje touwtje in elkaar gezet heeft.
Dat is ook de reden van de cross guard, die is niet zozeer functioneel bedacht maar zijn voornamelijk uitlaatkleppen voor de overtollige energie.
Wellicht zien we dat in 8 nog. Ding stoorde als een gek 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:54:
[...]
OMG- dit is een deel van je opvoeding, je opleiding tot man…!
Snel binnen lurken dan, die oude SW-films ;)
Ik zij het verkeerd. heb 4 5 6 al meerdere keren gezien alleen niet in de bios. Deel 1 2 3 wel in bios maar niet bewust (was nog te jong). Nu bij deel 7 pas echt het gevoel dat het iets speciaals is (weet ook niet waarom) en ben nu verslaafd :P De vorige films vond ik wel goed maar niet op de manier zoals ik nu deel 7 in de bios (2 maal) beleefd heb. Is dat raar? :>

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 21-12-2015 20:09 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iemand nog tips welke boeken te lezen? Er zijn er zo fucking veel, niet te geloven :P. Iets over na Jedi tot nu zegmaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
In dit artikel op Entertainment Weekly doet Anthony Breznica wat meer uit de doeken over R2.
Tijdens een Q&A afgelopen zaterdag hebben Arndt, Kasdan en Abrams gereageerd op de wazige situatie met R2, wat ongeveer hier op neer komt:

De kaart die R2 bezit en laat zien op het einde heeft hij in A New Hope bemachtigd toen hij aan boord van de Death Star inplugde in het systeem om onze helden te helpen. De informatie heeft hij dus al die tijd bij zich gedragen. Het missende stuk is blijkbaar een stuk van het universum dat nog niemand verkend had, wat een erg ongeloofwaardig stukje informatie is, in mijn ogen.

Toen BB-8 tegen hem aan duwde op de Resistance basis vroeg hij R2 of hij meer info had over het stukje kaart dat BB-8 in zijn bezit heeft. R2 wordt vervolgens wakker, maar heeft daar nogal wat tijd voor nodig blijkbaar.
Wanneer hij eenmaal wakker wordt laat hij de kaart zien als reactie op de vraag van BB-8, waarmee ze de puzzel compleet maken.

[Edit]
Er zijn een hoop boeken, maar bijna alles is tegenwoordig Legends en heeft niets meer met de films te maken. De Legends boeken tussen Jedi en TFA lezen maakt alles heel verwarrend, want in de LEgends tijdlijn is Chewie al enige tijd dood en hebben Han en Leia 3 kids, etc.
Tenzij je twee tijdlijnen naast elkaar kunt en wil beleven zou ik er niet aan beginnen.

Dan kun je beter de Canon boeken pakken.
A New Dawn
Tarkin
Heir to the Jedi
Lords of the Sith
Dark Disciple
Aftermath
Lost Stars
Battlefront Twilight Company
The Force Awakens

Hiervan spelen Aftermath, Lost Stars en Battlefront zich (gedeeltelijk) na Return of the Jedi af.

[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 21-12-2015 20:19 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wie heeft deze ''jub jub'' gehoord? :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag voor de 2e keer gegaan, deze keer met vrouw en kids. Zoon was helemaal lyrisch, dochter 'niet zo', vrouw vindt het sowieso 'meh'.

Bij de 2e keer kijken heb ik met wat meer aandacht naar sommige dingen kunnen kijken dan de 1e keer. Met name het eindgevecht is zo verschrikkelijk epic als je echt naar de details kijkt. Ik zag veel beter dat Kylo Ren zowel fysiek als mentaal was uitgeput voor hij aan het gevecht begon, zowel door de confrontatie met Solo als de bowcaster bolt in zijn zij. Hij is gewond, verward en vecht maar met één hand. Finn maakt hij gemakkelijk korte metten mee (vraag me nog af of Finn uberhaupt force sensitive is, of gewoon goed met wapens door zijn training), maar Rey heeft hij moeite mee, ook omdat hij zich inhoudt omdat hij zich afvraagt of ze te turnen is naar de dark side.

Nog meer waardering gekregen voor de film. Enige minpuntje vind ik dat ze alles in het tweede deel nogal ineen hebben gepropt, had beter tot zijn recht gekomen met wat minder vaart en 20 minuten extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

JvS schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:14:
Iemand nog tips welke boeken te lezen? Er zijn er zo fucking veel, niet te geloven :P. Iets over na Jedi tot nu zegmaar.
Dit is de nieuwe canon tijdlijn:

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/images.hitfix.com/assets/8040/timeline.jpg

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Hoop dat er nog een hoop boeken die nu in legends zitten terug bij komen. Mijn persoonlijke favoriet is nog steeds Darth Plagueis, die hele boek maakt episode 1 meteen stukken beter, of zie je juist wat episode 1 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Grompie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:16:
Hoop dat er nog een hoop boeken die nu in legends zitten terug bij komen. Mijn persoonlijke favoriet is nog steeds Darth Plagueis, die hele boek maakt episode 1 meteen stukken beter, of zie je juist wat episode 1 had moeten zijn.
Terugkomen verwacht ik niet, wel dat er (veel) elementen uit Legends gebruikt gaan worden in de komende boeken / films. Tarkin (boek) deed het al en ook in Episode VII zitten elementen uit Legends.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Laatst online: 14-09 21:02
spartacusNLD schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:05:
[...]

Ik zij het verkeerd. heb 4 5 6 al meerdere keren gezien alleen niet in de bios. Deel 1 2 3 wel in bios maar niet bewust (was nog te jong). Nu bij deel 7 pas echt het gevoel dat het iets speciaals is (weet ook niet waarom) en ben nu verslaafd :P De vorige films vond ik wel goed maar niet op de manier zoals ik nu deel 7 in de bios (2 maal) beleefd heb. Is dat raar? :>
Ik ben opgegroeid met de originele trilogie. Was nog te jong voor IV en V in de bios maar VI wel in de bioscoop gezien.
Deze film heb ik nu al 2x gezien maar voel toch echt de drang om nog een keer te gaan. The Force is strong in this one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Een brandende vraag die in de film niet beantwoord werd wordt wel kort behandeld in de Force Awakens Visual Dictionary:

Visual Dictionary

Het gaat hier om het omcirkelde punt:
Crew quarters were reconfigured to include galley as wedding gift for Leia Organa
Ze zijn dus wel degelijk getrouwd (geweest) :)

Of ze zo blij moest zijn met een keuken als huwelijksgeschenk laat ik maar terzijde :X :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:10
Leuk plaatje! Heb altijd al het idee gehad dat de Falcon voor een vrachtschip relatief weinig ruimte heeft voor goederen. Blijkt ook zo te zijn dus :P

Zondag Jedi nog een keertje gekeken trouwens, viel me voor het eerst op dat de oude ronde satellite dish er ook echt af gaat daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Wat is Rey's theme toch een pracht stuk van John Williams... het rustige begin dat langzaam overvloeit naar het avontuurlijke, past wat mij betreft echt bij Rey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Dat ben ik helemaal met je eens. Ook vind ik het stuk in ''Jedi steps'' wat je in de TV spot hoort ook heerlijk. Daarbuiten moet ik wel zeggen dat ik enigszins teleurgesteld was in de Soundtrack. Zelfs de prequels hebben muziekstukken gebracht die indrukwekkend zijn. Wat ik in TFA niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinn
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 16:03

kevinn

PSN; southation

Soundtracks zijn allemaal gratis te downloaden via Disney voor de liefhebbers

https://nl.pepper.com/aan...ndtrack-walt-disney-16328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Ik ben van plan om vanavond te gaan beginnen met alle films te kijken. Heb ze vroeger toen ik een jaartje of 6 was allemaal wel eens gezien, maar kan mij echt niet heugen waar het over ging.
Nu heb ik alle film thuis, maar in welke volgorde ga ik die kijken?
Zelf dacht ik om gewoon te gaan beginnen met episode 1 en dan verder, of raden jullie het anders aan? Je ziet ook dat mensen eerst 4, 5 en 6 kijken en dan pas 1, 2 en 3.

Dus, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
DaanDH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:45:
Zelf dacht ik om gewoon te gaan beginnen met episode 1 en dan verder, of raden jullie het anders aan? Je ziet ook dat mensen eerst 4, 5 en 6 kijken en dan pas 1, 2 en 3.

Kijk eens:
Star Wars kijkadvies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Ik ben van plan om vanavond te gaan beginnen met alle films te kijken. Heb ze vroeger toen ik een jaartje of 6 was allemaal wel eens gezien, maar kan mij echt niet heugen waar het over ging.

Ik zou beginnen met 4-5 en 6, waarna je 1-2-3 in de kliko gooit of ritueel verbrand 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk even naar deze poll. Dan kan je zien wat de meerderheid van de (stemmende) Tweakers kiest.

De meest gangbare manieren van kijken zijn
de release volgorde: 4, 5, 6, 1, 2, 3
de episode volgorde: 1, 2, 3, 4, 5, 6
de machete volgorde: 4, 5, (1), 2, 3, 6

Bij de machete volgorde zijn er mensen die deel 1 overslaan. Zou ik niet doen, maar dat is een persoonlijke keuze.
MusicAddict schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:44:
[...]
Machette order is inderdaad the way to go voor de meeste impact, sowieso als je SW nog nooit gezien hebt. Anders gewoon alle episodes opvolgend zien. Heb je echte haat aan de kwaliteit van de eerste film dan skip je episode I compleet in de machette order (dus IV, V, II, III, VI) maar dat is persoonlijk. Wil je de originele ervaring zorg ook even voor de Despecialized editions van IV, V en VI, deze geven (imo) de beste ervaring en lossen vervelende aanpassingen op door de jaren heen. (1997 CGI |:( bijv)
Dat je bij de despecialized versies de opgepoetste CGI weer inlevert, en de originele bekijkt, ok. Maar die versies hebben niks met de originele ervaring te maken. Dat zijn gewoon fan-edits waarbij Harmy het verhaal heeft geknipt en geplakt om het weer anders in elkaar te zetten. Dan zie ik toch liever de opgepoetste versies van George Lucas zelf.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:46
JvS schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:14:
Voor de huidige tijdlijn de Canon boeken (Het lijstje wat Ceasded2Be postte)
Twilight Company en Lost Stars zijn echt aan te bevelen :Y
(Aftermath is stukken minder)

Als je tijd over heb ;) zijn er diverse boeken uit de oude Legends lijn bijzonder interessant :Y
(Heeft voor de rest niks met Canon te maken)

The Old Republic boeken, X-wing boeken en de Thawn trilogie zijn uitstekend .

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
absrnd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:01:
[...]

Ik zou beginnen met 4-5 en 6, waarna je 1-2-3 in de kliko gooit of ritueel verbrand 8)
Maakt dat niet uit voor deel 7 dan? Als je 1, 2 en 3 niet gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DaanDH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:05:
[...]

1,2,3 zijn niet relevant voor deel 7.
Deel 6 is dat wel en deel 4 en 5 zijn ook wel handig, maar vooral voor deel 6.

Deel 1, 2 en 3 kun je prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Gisterenavond de film gezien in JT hilversum in de Dolby Cinema zaal, wat een spektakel zeg. Beeld en geluid zijn in die zaal echt geweldig. De eerste keer dat ik bij 3D had dat het echt wat toevoegde, door de 2 laser projectoren die ze daar gebruiken.

Ik ben echter absoluut geen star wars fan (heb de films wel gezien en die vond ik goed maar verder niks), maar heb erg van de film genoten! Zeker de humor die erin zat kon ik erg waarderen (en de zaal ook) en het verhaal is ook ouderwets goed. Naar mijn idee hebben ze nu precies gedaan waar de fans om vroegen (weer een grotere death star, weer een jedi die turnt naar het kwade) en daarmee erg in hun oude straatje gebleven. Ik hoop juist dat ze in deel 8 en 9 wat meer het avontuur opzoeken en een andere weg ingaan maar we gaan het meemaken! Misschien is de dood van Han Solo wel een teken van de makers dat ze nu echt een nieuwe weg gaan inslaan.

Had nog wel even een vraagje: is het bekend waar die grand emperor (of hoe ze hem ook noemen in de film) vandaan komt en wat zijn achtergrond is? Ik bedoel dat dat hele grote hologram van die man in de stoel. Het lijkt me dat hij al best oud is en daardoor in de vorige films ook wel voorbij moet zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
DaanDH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:05:
[...]

Voor mij niet, deel 7 is een soort hervertelling van 4-5-6, en 1-2-3 wilde gewoon te veel verklaren waar men dacht de fans om vroegen, maar heeft meer schade gedaan dan vragen goed heeft beantwoord.

doordat het toch een soort mysterie is wat de force nu precies inhoud en hoe Darth Vader is ontstaan, geeft het verhaal meer mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Bartske schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:09:

Had nog wel even een vraagje: is het bekend waar die grand emperor (of hoe ze hem ook noemen in de film) vandaan komt en wat zijn achtergrond is? Ik bedoel dat dat hele grote hologram van die man in de stoel. Het lijkt me dat hij al best oud is en daardoor in de vorige films ook wel voorbij moet zijn gekomen.
Over Supreme Leader Snoke weten we nog helemaal niets.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

IK weet niet of deze al langs is geweest, maar toch wel leuke vragen:
http://io9.gizmodo.com/33...-after-star-wa-1748953034

Ik vind Snoke iets te LotR-achtig, niet opmerkelijk met de acteur. ;)

Het verhaal van de film was natuurlijk goed, maar wel iets te veel Death Star 3.0 om eerlijk te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)

IV - V - VI .. andere films bestaan niet O-)

Als je de feel van Force Awakens wil hebben, kijk je alleen die 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

poor Leno schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:27:
[...]

IV - V - VI .. andere films bestaan niet O-)

Als je de feel van Force Awakens wil hebben, kijk je alleen die 3..
Laten we ook niet overdrijven he? :P

Er is niets mis met 1 t/m 6 in die volgorde kijken. Persoonlijk vind ik de overgang van 1,2,3 naar 4,5,6 in de manier van maken en filmen wel wat groot. Deel 7 is weer wat meer oude style gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hann1BaL schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:30:
[...]

Laten we ook niet overdrijven he? :P

Er is niets mis met 1 t/m 6 in die volgorde kijken. Persoonlijk vind ik de overgang van 1,2,3 naar 4,5,6 in de manier van maken en filmen wel wat groot. Deel 7 is weer wat meer oude style gefilmd.
Maar even serieus.. 1-2-3 waren een belediging voor het StarWars universum |:(

Als je nog nooit SW hebt gezien en begint met 1 tot 6 dan zijn alle mysteries en spanningen uit 4-5-6 verpest.
Om FA te kijken heb je idd geen 1-2-3 nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hmm, nog iets wat me net met de trailers te binnen schiet, een briljant mooi shot, dat helemaal nergens op slaat :X

Awesomeness!

Dit shot is prachtig om te zien, het moment dat de First Order op Takodana aankomt, voor ze het kasteel van Maz aan diggelen schieten.
Een stel TIEs voor de ondergaande zon, a la Apocalypse Now.

Super cool... op het feit na dat die zon helemaal niet onder gaat of op komt op dat moment, we zitten in de rest van de shots er voor en erna midden op de dag op die planeet :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

poor Leno schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:36:
[...]

Als je nog nooit SW hebt gezien en begint met 1 tot 6 dan zijn alle mysteries en spanningen uit 4-5-6 verpest.
Dat klopt, gaf ik ook aan in een eerdere post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
poor Leno schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:36:
[...]

Nee hoor, Battlefront was een belediging :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
corset schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:45:
[...]

Nee hoor, Battlefront was een belediging :)
Ik zou t helaas niet weten.. want (jaja ik, no b.s.) ik heb gewoonweg nog geen tijd over gehad om ook maar een seconde te spelen ;w

(en ik heb m al sinds dag 1 ..) :N

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 22-12-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
poor Leno schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:49:
[...]

Ik zou t helaas niet weten.. want (jaja ik, no b.s.) ik heb gewoonweg nog geen tijd over gehad om ook maar een seconde te spelen ;w

(en ik heb m al sinds dag 1 ..) :N
Was meer om aan te geven hoe onzinnig zo'n statement is. Het is canon, unlike alle games etc die er zijn, dus we zullen ze moeten accepteren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Naast slechte scenes/acteurs bevatten de prequels ook heel veel goeds, dus persoonlijk snap ik dat prequel-bashing niet zo. Ik vond Liam Neesson, Ewan McGregor, Ray Parks, Christopher Lee en Ian McDiarmid heel erg sterk in de prequels. Met name Revenge of the Sith is heel erg goed, enige minpunt is de NOOOOOO aan het eind. :+

Idem voor Battlefront: ja het heeft weinig content, maar er is verder niet zoveel mis mee: prima Battlefield game in SW thema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Jorgen schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:02:
Kijk even naar deze poll. Dan kan je zien wat de meerderheid van de (stemmende) Tweakers kiest.

De meest gangbare manieren van kijken zijn
de release volgorde: 4, 5, 6, 1, 2, 3
de episode volgorde: 1, 2, 3, 4, 5, 6
de machete volgorde: 4, 5, (1), 2, 3, 6

Bij de machete volgorde zijn er mensen die deel 1 overslaan. Zou ik niet doen, maar dat is een persoonlijke keuze.

[...]

Dat je bij de despecialized versies de opgepoetste CGI weer inlevert, en de originele bekijkt, ok. Maar die versies hebben niks met de originele ervaring te maken. Dat zijn gewoon fan-edits waarbij Harmy het verhaal heeft geknipt en geplakt om het weer anders in elkaar te zetten. Dan zie ik toch liever de opgepoetste versies van George Lucas zelf.
Dat er van veel verschillende bronnen geknipt en geplakt is klopt, maar alleen maar om alle scenes zodanig gelijk te krijgen als het origineel toentertijd. Inhoudelijke edits zijn er niet. Van simpele dingen als kleurcorrecties tot verwijderen van CGI/ herstellen naar toen. Uiteraard is het een fan-edit , zolang het niet officieel is gedaan. Maar de originele versies worden binnenkort als het goed is ook nog ge (re)leased door Disney. :)

Imho, vind ik bepaalde dingen die George heeft gedaan ook helemaal niet erg, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 22-12-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
NLxAROSA schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:22:
Naast slechte scenes/acteurs bevatten de prequels ook heel veel goeds, dus persoonlijk snap ik dat prequel-bashing niet zo. Ik vond Liam Neesson, Ewan McGregor, Ray Parks, Christopher Lee en Ian McDiarmid heel erg sterk in de prequels. Met name Revenge of the Sith is heel erg goed, enige minpunt is de NOOOOOO aan het eind. :+

Idem voor Battlefront: ja het heeft weinig content, maar er is verder niet zoveel mis mee: prima Battlefield game in SW thema.
De prequels zijn als films best wel geinig, maar alleen vanwege:
Anakin als kleuter, Jar Jar, Midichlorians, Boba fett als clone, trade federation, politiek gelul en NOOooo,
zijn zaken die het gehele Star Wars universe verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik zou denk ik nooit iemand aanraden om op numerieke volgorde de star wars films te kijken. De prequels dienen i.m.o. als aanvulling op 4,5,6. Als het ware geven 1,2,3 antwoorden op vragen die in 4,5,6 gesteld worden. Er wordt dan op een slechte manier een hoop gespoiled voor de oude trilogie. 4,5,6 en dan 1,2,3 lijkt mij een betere volgorde, of anders de machete order waarbij de prequels als één grote flashback fungeert.

Eigenlijk is de machete order wel vet, je ziet dan eigenlijk voor het eerst aan het eind van deel 3 dat luke & leia tweeling zijn. En je ziet op het juiste moment dat Darth Luke's vader is, als je 1,2,3 eerst ziet weet je dat dus al voordat je Empire kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaal je €16,50 voor een Imax kaartje. Paar euro biertjes erbij. Staan er fouten in de ondertiteling. Irritantste voorbeeld is dat inhabited als "onbewoond" ondertiteld is. Je zou denken dat de kwaliteitscontrole bij een film van dit kaliber een stukje beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Spike_wolf schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:37:
Hmm, nog iets wat me net met de trailers te binnen schiet, een briljant mooi shot, dat helemaal nergens op slaat :X

[afbeelding]

Dit shot is prachtig om te zien, het moment dat de First Order op Takodana aankomt, voor ze het kasteel van Maz aan diggelen schieten.
Een stel TIEs voor de ondergaande zon, a la Apocalypse Now.

Super cool... op het feit na dat die zon helemaal niet onder gaat of op komt op dat moment, we zitten in de rest van de shots er voor en erna midden op de dag op die planeet :X
Ligt er aan hoeveel zonnen er zijn ;)
Of een hele grote gele maan

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:08:
Betaal je €16,50 voor een Imax kaartje. Paar euro biertjes erbij. Staan er fouten in de ondertiteling. Irritantste voorbeeld is dat inhabited als "onbewoond" ondertiteld is. Je zou denken dat de kwaliteitscontrole bij een film van dit kaliber een stukje beter zou zijn.
Ja, dat viel me ook op, dat kan gewoon echt niet hoor. You had one job......

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:56

rammes

koekebakker 1e klas

HeatWave schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:09:
[...]

Ja, dat viel me ook op, dat kan gewoon echt niet hoor. You had one job......
ondertitels, ze zouden verboden moeten worden.
Dat ze daar geen apart brilletje of filter voor hebben. Dat zou pas tof zijn

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:08:
wow, ik dacht dat het met 15 euro voor dolby cinema wel het duurst was :P.

Overigens, wat dacht je van "aaseter" wat echt 10 keer in de ondertitels stond 8)7. (Scavenger)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 14-09 21:08
NLxAROSA schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:22:
Naast slechte scenes/acteurs bevatten de prequels ook heel veel goeds
Zoals dit filmpje waar ik gisteren op viel: YouTube: Star Wars: (TPM) Pod Race sound FX Whole Sequence
Er zijn er misschien veel die heel het podracen niet konden uitstaan, maar wát een sound editing! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RocketKoen schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:59:
[...]

Ligt er aan hoeveel zonnen er zijn ;)
Of een hele grote gele maan
True, tot op heden weten we niet hoe het met die planeet zit qua zonnen en manen, maar het lijkt me dat ze dat wel in beeld gebracht hadden als dat het geval was.
Het komt meer over als een shot voor een ander moment dat eigenlijk niet meer nodig was maar ze niet wilde weg gooien wegens de awesome factor.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik ben net terug van ronde 2, imax 3d in pathe arena.

Aantal nieuwe bevindingen:

- obi wan roept rey in haar force vision. zal hij haar begeleiden/fam zijn?
- kylo ren zegt tegen het masker van vader "laat me de dark side NOGMAALS zie" (show it to me again). Kylo heeft denk ik vader als force ghost gezien? Bevestigd dit dat Anakin zal terugkeren als force ghost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:59

Meller

Much to learn, you still have

JvS schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:25:
[...]

Overigens, wat dacht je van "aaseter" wat echt 10 keer in de ondertitels stond 8)7. (Scavenger)
Lol, doet me denken aan de oude subs waar "Pruimtabak" stond voor Chewie :D

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:25:
Ik ben net terug van ronde 2, imax 3d in pathe arena.

Aantal nieuwe bevindingen:

- obi wan roept rey in haar force vision. zal hij haar begeleiden/fam zijn?
- kylo ren zegt tegen het masker van vader "laat me de dark side NOGMAALS zie" (show it to me again). Kylo heeft denk ik vader als force ghost gezien? Bevestigd dit dat Anakin zal terugkeren als force ghost?
Waarom zou Anakin aan Kylo de dark side laten zien? Anakin was juist door Luke weer teruggebracht naar de light side. Alleen mensen die aan de light side zitten kunnen een Force ghost worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:47:
[...]

Waarom zou Anakin aan Kylo de dark side laten zien? Anakin was juist door Luke weer teruggebracht naar de light side. Alleen mensen die aan de light side zitten kunnen een Force ghost worden.
De uitspraak "show it to me again" triggerde me. Wat bedoelt hij anders met Again? Hij heeft levend Vader nooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Ferra schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:55:
[...]

De uitspraak "show it to me again" triggerde me. Wat bedoelt hij anders met Again? Hij heeft levend Vader nooit meegemaakt?
Het kan ook zijn dat hij in het verleden enorm geïnspireerd is geraakt door Vader en die inspiratie nu weg is.
Misschien dat hij meer in zichzelf praat en hoopt dat hij die inspiratie terug kan krijgen.

Het is maar een idee, ik heb er namelijk ook wat moeite mee dat Anakin na zijn dood weer terug naar de Dark Side zou zijn gegaan.
Aan de andere kant, logica die opgebouwd is met honderden boeken is ook geen logica meer, misschien dat Disney dit ook veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
[...]

Mss een manipulatie van Snoke die Kylo visioenen liet zien van Anakin die slecht is? Lijkt me het meest aannemelijke aangezien ook Han zegt dat Snoke hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
[...]

Er is niets dat dit bevestigd. Sterker nog, Alleen Qui Gon, Yoda, Ben en Anakin zijn tot nu toe in staat zichzelf na hun dood weer hoorbaar te maken. Qui Gon alleen als stem, de rest ook als visuele vertoning.
Qui Gon kwam er achter hoe dit werkte, en we weten dat alleen hele krachtige Force Users hiertoe in staat zijn. Dark Side users worden nergens uitgesloten van deze gave.

Volgens de Washington Post heft J.J. Abrams het Episode VIII script van Rian Johnson gezien en volgens Greg Grunberg was zijn reactie:
‘It’s so good, I wish I were making it.’

[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 23-12-2015 08:51 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Spike_wolf schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:30:

Volgens de Washington Post heft J.J. Abrams het Episode VIII script van Rian Johnson gezien en volgens Greg Grunberg was zijn reactie:
[...]
Ja.. wie niet? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Mee_ schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:44:
[...]

Zoals dit filmpje waar ik gisteren op viel: YouTube: Star Wars: (TPM) Pod Race sound FX Whole Sequence
Er zijn er misschien veel die heel het podracen niet konden uitstaan, maar wát een sound editing! O+
Vooral de Pod van Sebulba _/-\o_
Een beter geluid bestaat er bijna niet in een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 19:31
komt deze film nu ook snel naar Netflix gezien de deal met disney?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wow, ik dacht dat het met 15 euro voor dolby cinema wel het duurst was :P.

Ik zie die vertaler al achter zijn computer zitten.vol trots, hij mag Star Wars ondertitelen. En dan komt het. Scavenger. Kut, wat betekende dat ook al weer. Ff googlen. Asseter?! Contextueel niet helemaal lekker, maar ach, whatever, paycheck komt toch wel.

Treurig.

Gelukkig zat ik redelijk vooraan in het theater en had ik weinig last van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
joppe113 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:49:
komt deze film nu ook snel naar Netflix gezien de deal met disney?
Pas als iedere potentiële klant de blu-ray gekocht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:31

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:53:
[...]

Ik zie die vertaler al achter zijn computer zitten.vol trots, hij mag Star Wars ondertitelen. En dan komt het. Scavenger. Kut, wat betekende dat ook al weer. Ff googlen. Asseter?! Contextueel niet helemaal lekker, maar ach, whatever, paycheck komt toch wel.

Treurig.

Gelukkig zat ik redelijk vooraan in het theater en had ik weinig last van de ondertiteling.
hmm... het staat er niet tussen >:) https://translate.google.com/#en/nl/scavenger

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Vraag me ook wel af of er wellicht nog een director's cut komt hiervan. Half uurtje extra zou de film geen kwaad doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ferra schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:55:
[...]

Een levende Vader wordt lastig... Het is het kind van Han en Leia. En toen was Vader al lang dood.

Maar misschien heeft hij een stash van Vaders holocrons gekregen of gevonden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

RocketKoen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:06:
[...]

Een levende Vader wordt lastig... Het is het kind van Han en Leia. En toen was Vader al lang dood.

Maar misschien heeft hij een stash van Vaders holocrons gekregen of gevonden.
Er zijn wel eerder objecten in het SW-universe geweest die invloed uitoefenden op degenen om hen heen, krachtige light-side objecten (zoals de bomen bij de Jedi Temple) maar The Emperor had veel dark-side relics liggen.
Kan zo maar zijn dat er visioenen getriggerd worden door vaders helm die toch tig jaar ernstig aan de dark side heeft verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar vraag mij eigenlijk af of Kylo Ren wel weet dat zijn opa achteraf verkeerd is naar de Light Side.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

magnifor schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:14:
Maar vraag mij eigenlijk af of Kylo Ren wel weet dat zijn opa achteraf verkeerd is naar de Light Side.
Zou dat zo zwaar wegen?
Kinderen vermoord, vrouw gewurgd, ontelbare anderen gedood, complete planeet opgeblazen.
Maar aan het eind had ie toch wel spijt.

Da's net zoiets als je bekeren op je sterfbed; mooi gebaar maar compleet nutteloos imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
Ik heb gisteren de film voor de 2e maal gezien, ditmaal in 2D in Pathé Scheveningen, zaal 1. Een relatief kleine zaal, waarbij ik op rij 6 in het midden zat en toch gezichtsveldbreed beeld had. Heerlijk ouderwets 2D, dat kijkt zoveel lekkerder. Ik miste alleen de duidelijk mid-air zwevende blasterbolt die Kylo bevroren had en de Star Destroyer die je bijna aan kon raken ('The Finalizer' heet dat schip, stoere naam). Maar plat beeld is gewoon fijner en rustiger.

Naast ons zat een gezin in passende outfits: Pa en ma beiden als Darth Vader, zoon als stormtrooper en dochtertje als Leia. Geweldig! _/-\o_

Ook de 2e viewing was weer een spektakel. Je ziet net weer wat andere dingen vanwege het hoge tempo. Maar de goede dingen en slechte dingen blijven overeind staan. Duim omhoog voor de sfeer en de visuals, duim omlaag voor het inspiratieloze fan-pleasing kopieerwerk uit de oude trilogie.
Duidelijker was het visioen van Rey. Ik had me er al op voorbereid om alles te spotten wat ik inmiddels gelezen had en soms gemist bij de eerste keer: de stemmen van Yoda, Alec Guiness-Ben, Ewan en McGregor-Ben; the Knights of Ren, de hand op Rey's schouder. Het is een fascinerende scene!

Ik hoop dat de veilige J.J. Abrams-aanpak vooral bedoeld was om Star Wars weer even onder de aandacht te brengen bij de massa en dat het volgende deel de Empire van deze trilogie wordt.

Eerder liet ik me al kritisch uit over de soundtrack. Die grieven blijven, maar Rey's Theme zit sinds gisteravond nog steeds in mijn hoofd. Dat is het juweeltje in deze score.
[...]
'Onbewoond' en 'aaseter' vielen me ook gelijk op. Onbewoond is gewoon fout (het tegengestelde), maar scavenger is toch lastig te vertalen. Je weet precies wat Rey doet, maar leg het maar eens in één woord vast. 'Schrootverzamelaar?'

Ik heb geen naam van de ondertitelaar gezien. Vroeger was ik fan van Kees Beentjes en Richard Bovenlander, die maakten goeie vertalingen van films. Tegenwoordig zie je zelfs spelfouten in de namen die ze gewoon van de credits hadden kunnen overtypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
magnifor schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:14:
Dat zou Leia, Han of Luke wel verteld hebben toch? Die waren er rechtstreeks bij betrokken. Vooral Luke had vrij simpel kunnen zeggen weet je hoe de Emperor aan z'n einde kwam? Opa gooide hem van de richel en daarna keerde hij zich af van de dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:17:
[...]

Zou dat zo zwaar wegen?
Kinderen vermoord, vrouw gewurgd, ontelbare anderen gedood, complete planeet opgeblazen.
Maar aan het eind had ie toch wel spijt.

Da's net zoiets als je bekeren op je sterfbed; mooi gebaar maar compleet nutteloos imo.
Maar je moet ook kijken naar de motieven van Anakin. Je wordt echt niet op de 1 op de andere dag een Sith-Lord. Eigenlijk had hij al spijt in deel 3 (Na het afslachten zag je tranen in zijn ogen) maar wist dat hij niet meer terug kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

magnifor schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:22:
[...]

Maar je moet ook kijken naar de motieven van Anakin. Je wordt echt niet op de 1 op de andere dag een Sith-Lord. Eigenlijk had hij al spijt in deel 3 (Na het afslachten zag je tranen in zijn ogen) maar wist dat hij niet meer terug kon.
En 'het spijt me' zeggen op het eind weegt op tegen 30+ jaar dood en verderf?
Hij heeft tijd genoeg gehad om eruit te stappen, onder de streep is het gewoon een bad guy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik zou het toejuichen als Vader in holo vorm terug komt als bad guy ... Het is in the end toch 1 van de karakters waar iedereen van houdt 😎

En als Snoke darth plagieus is, zou hij vader dan niet uit de dood kunnen laten terug keren in een bepaalde vorm?

[ Voor 28% gewijzigd door Ferra op 23-12-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Aaseter is volgens mij gewoon een goede vertaling of ligt dat aan mij. Tuurlijk is het niet letterlijk bedoeld maar goed, dat is een klaploper bijvoorbeeld ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:32:
[...]

Hij heeft tijd genoeg gehad om eruit te stappen, onder de streep is het gewoon een bad guy.
Niemand ontkent volgens mij dat Darth vader een bad guy is :P
Maar ze tonen daarmee wel aan dat hij nog een klein beetje van de light side in zich heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Piekartz87 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:11:
[...]

Niemand ontkent volgens mij dat Darth vader een bad guy is :P
Maar ze tonen daarmee wel aan dat hij nog een klein beetje van de light side in zich heeft zitten.
Nee klopt, maar dat maakt zijn helm niet ineens een 'Light Side'-relic, daar ging het me om.
Kan me goed voorstellen dat die helm zo vol met Dark Side invloed zit dat het force-sensitives eromheen beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:30:
[...]

Er is niets dat dit bevestigd. Sterker nog, Alleen Qui Gon, Yoda, Ben en Anakin zijn tot nu toe in staat zichzelf na hun dood weer hoorbaar te maken. Qui Gon alleen als stem, de rest ook als visuele vertoning.
Qui Gon kwam er achter hoe dit werkte, en we weten dat alleen hele krachtige Force Users hiertoe in staat zijn. Dark Side users worden nergens uitgesloten van deze gave.
http://starwars.wikia.com/wiki/Force_spirit
Dark side users hebben die gave niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Wat ik me altijd heb afgevraagd, hoe kan Darth Vader een force ghost hebben. Qui Gonn heeft het inderdaad geleerd en zijn kennis doorgegeven aan Obi-Wan en Yoda... maar Anakin dan? Wanneer is dat gebeurd!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Freshnezz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:30:
Wat ik me altijd heb afgevraagd, hoe kan Darth Vader een force ghost hebben. Qui Gonn heeft het inderdaad geleerd en zijn kennis doorgegeven aan Obi-Wan en Yoda... maar Anakin dan? Wanneer is dat gebeurd!?
Van wie Qui-Gonn het heeft geleerd weet ik trouwens niet.

In Clone Wars Season 6 was het namelijk een persoonlijke story-arc van Yoda waarin hij leert hoe heel dat Force Ghost gebeuren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:32:
[...]

Je moet niet vergeten dat na het overlijden van Padme hij geen reden heeft om terug te keren naar de Light Side. Sterker nog, Padme was zijn hoofdmotief om te bekeren tot de Dark Side omdat hij overtuigd was dat hij zo haar leven kon redden. Ook wist hij niet dat zijn kinderen in leven waren, daar kwam hij pas aan het eind achter. Zijn acties zijn natuurlijk niet goed te keuren maar ergens heb ik er wel begrip voor. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat hij zelfs na het overlijden van Padme hoop had om dood te overwinnen (samen met Palpatine waar hij het over had in EP3) en haar terug te laten keren uit de dood. Vader was een badguy maar het is allemaal niet zo zwart en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

magnifor schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:36:
[...]

Je moet niet vergeten dat na het overlijden van Padme hij geen reden heeft om terug te keren naar de Light Side. Sterker nog, Padme was zijn hoofdmotief om te bekeren tot de Dark Side omdat hij overtuigd was dat hij zo haar leven kon redden. Ook wist hij niet dat zijn kinderen in leven waren, daar kwam hij pas aan het eind achter. Zijn acties zijn natuurlijk niet goed te keuren maar ergens heb ik er wel begrip voor. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat hij zelfs na het overlijden van Padme hoop had om dood te overwinnen (samen met Palpatine waar hij het over had in EP3) en haar terug te laten keren uit de dood. Vader was een badguy maar het is allemaal niet zo zwart en wit.
Het is niet dat ik hem niet begrijp, ik vind het hele feit dat hij ineens als 'Light Side Force Ghost' tevoorschijn komt na een leven vol dood en verderf gewoon onbegrijpelijk.
Alsof je Djenghis Khan heilig verklaart omdat hij zich op zijn sterfbed heeft bekeerd tot Christen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:02:
[...]

Het is niet dat ik hem niet begrijp, ik vind het hele feit dat hij ineens als 'Light Side Force Ghost' tevoorschijn komt na een leven vol dood en verderf gewoon onbegrijpelijk.
Alsof je Djenghis Khan heilig verklaart omdat hij zich op zijn sterfbed heeft bekeerd tot Christen.
We krijgen in deel 8 een battle between the force ghosts van obi wan en vader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:40
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:32:
[...]

Van wie Qui-Gonn het heeft geleerd weet ik trouwens niet.

In Clone Wars Season 6 was het namelijk een persoonlijke story-arc van Yoda waarin hij leert hoe heel dat Force Ghost gebeuren werkt.
Qui-Gonn was de eerste volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Terranova schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:08:
[...]

Qui-Gonn was de eerste volgens mij
-edit-
klopt, even bijgelezen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ceased2Be op 23-12-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry maar ook de sith kunnen een vorm van ghost aan nemen
http://starwars.wikia.com/wiki/Force_ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

even op de 'canon' knop drukken. dan heet het 'Force Spirit' en staat er het volgende:

The Sith did not believe that it was possible to live on after death, causing them to concentrate on gaining earthly power only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ah even vergeten net als marvel meerdere universes.
I am sorry, mesa still padawan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnezz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:44:
Aaseter is volgens mij gewoon een goede vertaling of ligt dat aan mij. Tuurlijk is het niet letterlijk bedoeld maar goed, dat is een klaploper bijvoorbeeld ook niet 8)7
Ik vind Schrootzoeker wel een stuk beter als vertaling. In het Duits is de juiste term Müllsucher wat daarmee in lijn ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:23:
[...]
Ik vind Schrootzoeker wel een stuk beter als vertaling. In het Duits is de juiste term Müllsucher wat daarmee in lijn ligt.
Eens. Klinkt ook wel 'Star Wars': Pruimtabak, Schrootzoeker... Laten we een petitie starten om schrootzoeker in de ondertitels van de blu-ray te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:16:
[...]

even op de 'canon' knop drukken. dan heet het 'Force Spirit' en staat er het volgende:

The Sith did not believe that it was possible to live on after death, causing them to concentrate on gaining earthly power only.
Ja ok, maar Anakin was een jedi, dus in theorie kan hij het dan "geleerd" hebben.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ceased2Be schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:16:
[...]

Er staat dat de Sith niet geloofde dat het mogelijk was. Niet dat ze het niet kunnen.
Dat wordt ook nergens in Canon daadwerkelijk bevestigd, tot dusver weten we alleen dat Qui Gon, Yoda, Obi Wan en Anakin het konden.
Maar in de Clone Wars Mortis arc vertelt Qui Gon aan Obi Wan dat hij opdracht gekregen heeft om het Yoda en Obi Wan te leren. Dat wijst er op dat er voor hem ook andere waren die mee spelen.
En in "Sacrifice", de laatste Clone Wars aflevering komt Yoda een versie van Darth Bane tegen. Het wordt nooit bevestigd of hij daadwerkelijk de geest van Bane ontmoette of dat het een Force visioen is, maar er is in Canon niets dat uitsluit dat Dark Side users zich niet zouden kunnen mengen met de Cosmic Force.

Vader moet er ook al langer mee bezig geweest zijn, het is niet iets wat je spontaan na je dood ineens kunt. We zien in A New Hope dat Vader helemaal verbaasd is wanneer Obi Wan verdwijnt.
Het is niet ondenkelijk dat hij daarna op eigen houtje onderzoek is gaan doen, in de comics zien we dat hij regelmatig dingen geheim houdt voor Palpatine.
Dit kan iets zijn waar hij jaren mee bezig geweest is in zijn meditatiekamers, waarbij het op het eind wellicht nog net even een zetje van Obi Wan kreeg.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:23:
[...]

In het Nederlands hebben we hier ook gewoon een woord voor hoor. Jutter (als in strandjutter) is dan dus de correcte vertaling. Maar het Engelse 'scavenger' kan niet in in alle gevallen met hetzelfde woord worden vertaald. Soms is het inderdaad aaseter, soms is het gelukszoeker, jutter, profiteur of lijkenpikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
Niemand heeft het er over overigens maar ik kijk ook erg uit naar Rogue One A Star Wars Story, zou volgend jaar moeten uitkomen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
BigF25 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:55:
Niemand heeft het er over overigens maar ik kijk ook erg uit naar Rogue One A Star Wars Story, zou volgend jaar moeten uitkomen (?)
Yep, in december. In mei 2017 SW VIII, in mei 2018 een Han Solo film dacht ik, en in 2019 SW IX.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Star Wars: Rogue One
Rogue One kijken we zeker wel naar uit :P Daar is tot dusver nog niet heel veel info over bekend, maar daarvoor zal het de komende maanden ook wel op gang gaan komen :)

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste