Overdreven is misschien niet het juiste woord, volhardend misschien meer- als jij graag x-keer wilt kijken, prima toch? Maar ik vind mensen die >2-3 keer gaan kijken (en 14x al helemaal) nog steeds #Legend!WickedWizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:41:
[...]
Snap dat een hoop mensen dat gek/overdreven vindt. Voor mij gaat het er totaal niet om dat de film zoveel mogelijk opbrengt, ik had er gewoon echt zin in om die film op 1 dag na (en de eerste dag twee keer) elke dag te zien. Heel bijzonder is het eigenlijk ook niet, er zitten best wat leden op de Star Wars community (zie sig) die 4-5 keer zijn gaan kijken op de eerste dag. Nog niet te spreken over de marathonwedstrijd die Pathé organiseerde voor onze community waarbij 3 leden zo vaak mogelijk achter elkaar moesten kijken.. maar goed, dat is dan ook een wedstrijd.De uiteindelijke winnaar heeft 14x gekeken vanaf woensdagochtend 10:00 en heeft hiermee een jaar onbeperkt naar de bioscoop gewonnen (althans, Pathé Unlimited, dus met evt. toeslagen).
De echte Star Wars fans hebben hier heel lang op gewacht, want hoewel de prequels vermakelijk waren was het toch een andere manier van naar films kijken. Je wist al hoe de drie laatste delen zouden gaan, dus naar voorlopers van die films kijken is in die zin niet meer heel erg 'spannend'. Nu gaan ze eindelijk vooruit met het verhaal - een vervolg op de film uit 1983 - en ze konden een heleboel verschillende kanten op. Veel fans waren bang dat Disney en JJ de juiste snaar niet konden raken, maar m.i. is dat ze ruimschoots gelukt. Een ietwat conservatieve formule wellicht, maar zoals iemand al eerder aangaf is het erg moeilijk om iedereen te pleasen. Ik kan me voorstellen dat ze het een beetje 'safe' hebben gespeeld, zeker voor een eerste film in een nieuwe trilogie. Hoewel het verhaal veel overeenkomsten heeft met IV, heb ik echter niet het gevoel dat ik naar dezelfde film heb gekeken. Dat vind ik nog best knap.
Ik denk dat ik een allergie krijg voor SW, als ik nu nog een keer zou gaan…2x is echt wel mooi geweest, één keer 3D en een keer 2D, nu is wel welletjes vind ik zelf. Nu wacht ik wel tot hij uit is op BluRay ofzo.
Ondanks de sensatie in de zaal van de film, had ik na afloop toch wel een soort déjà-vu…je bent toch automatisch op zoek naar patronen en wetmatigheden in dingen/processen, dus dat is niet vreemd.
Disney heeft wel diep in de buidel moeten tasten, voor de rechten van SW- >$255M betekent nog niet dat zij uit de schulden zijn, Harrison Ford die naar verschijnt ca. $30M heeft gekregen (Dat hadden zij Diasly ofzo wel mogen geven imo, ipv ca. 4 ton- zij maakt de film, niet Ford naar mijn idee) alle kosten etc.
Mijn vrees is dat zij met de overige delen ook aan de 'safe' side blijven zitten, omdat de poen gewoon telt. Lucas was zelf de creator, dus die had imo geen last van deze kostenpost (x-Miljard $ voor Disney om de rechten over te nemen dacht ik.)
Ook zo'n triple triquel heeft te maken met waar de meeste losse series mee te maken hebben (Dexter bijv.), dat is dat verbeeldingskracht niet eindeloos is. Meestal gaan series na de zesde reeks bergafwaarts, wordt het opgerekt- ik hoop dat dit niet gebeurt met SW, dat zou de oorspronkelijke delen echt zwaar tekort doen.
Als het nu goed ontvangen wordt, is de kans groter imo dat er de volgende keer een nog dikkere suikerlaag overheen zit; noem mij maar een pessimist, dat mag.
Maar goed, wij zullen het zien, 2017 staat in de agenda!