The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WickedWizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:41:
[...]
Snap dat een hoop mensen dat gek/overdreven vindt. Voor mij gaat het er totaal niet om dat de film zoveel mogelijk opbrengt, ik had er gewoon echt zin in om die film op 1 dag na (en de eerste dag twee keer) elke dag te zien. Heel bijzonder is het eigenlijk ook niet, er zitten best wat leden op de Star Wars community (zie sig) die 4-5 keer zijn gaan kijken op de eerste dag. Nog niet te spreken over de marathonwedstrijd die Pathé organiseerde voor onze community waarbij 3 leden zo vaak mogelijk achter elkaar moesten kijken.. maar goed, dat is dan ook een wedstrijd. :) De uiteindelijke winnaar heeft 14x gekeken vanaf woensdagochtend 10:00 en heeft hiermee een jaar onbeperkt naar de bioscoop gewonnen (althans, Pathé Unlimited, dus met evt. toeslagen).

De echte Star Wars fans hebben hier heel lang op gewacht, want hoewel de prequels vermakelijk waren was het toch een andere manier van naar films kijken. Je wist al hoe de drie laatste delen zouden gaan, dus naar voorlopers van die films kijken is in die zin niet meer heel erg 'spannend'. Nu gaan ze eindelijk vooruit met het verhaal - een vervolg op de film uit 1983 - en ze konden een heleboel verschillende kanten op. Veel fans waren bang dat Disney en JJ de juiste snaar niet konden raken, maar m.i. is dat ze ruimschoots gelukt. Een ietwat conservatieve formule wellicht, maar zoals iemand al eerder aangaf is het erg moeilijk om iedereen te pleasen. Ik kan me voorstellen dat ze het een beetje 'safe' hebben gespeeld, zeker voor een eerste film in een nieuwe trilogie. Hoewel het verhaal veel overeenkomsten heeft met IV, heb ik echter niet het gevoel dat ik naar dezelfde film heb gekeken. Dat vind ik nog best knap. :)
Overdreven is misschien niet het juiste woord, volhardend misschien meer- als jij graag x-keer wilt kijken, prima toch? Maar ik vind mensen die >2-3 keer gaan kijken (en 14x al helemaal) nog steeds #Legend! ;)
Ik denk dat ik een allergie krijg voor SW, als ik nu nog een keer zou gaan…2x is echt wel mooi geweest, één keer 3D en een keer 2D, nu is wel welletjes vind ik zelf. Nu wacht ik wel tot hij uit is op BluRay ofzo.

Ondanks de sensatie in de zaal van de film, had ik na afloop toch wel een soort déjà-vu…je bent toch automatisch op zoek naar patronen en wetmatigheden in dingen/processen, dus dat is niet vreemd.
Disney heeft wel diep in de buidel moeten tasten, voor de rechten van SW- >$255M betekent nog niet dat zij uit de schulden zijn, Harrison Ford die naar verschijnt ca. $30M heeft gekregen (Dat hadden zij Diasly ofzo wel mogen geven imo, ipv ca. 4 ton- zij maakt de film, niet Ford naar mijn idee) alle kosten etc.
Mijn vrees is dat zij met de overige delen ook aan de 'safe' side blijven zitten, omdat de poen gewoon telt. Lucas was zelf de creator, dus die had imo geen last van deze kostenpost (x-Miljard $ voor Disney om de rechten over te nemen dacht ik.)

Ook zo'n triple triquel heeft te maken met waar de meeste losse series mee te maken hebben (Dexter bijv.), dat is dat verbeeldingskracht niet eindeloos is. Meestal gaan series na de zesde reeks bergafwaarts, wordt het opgerekt- ik hoop dat dit niet gebeurt met SW, dat zou de oorspronkelijke delen echt zwaar tekort doen.
Als het nu goed ontvangen wordt, is de kans groter imo dat er de volgende keer een nog dikkere suikerlaag overheen zit; noem mij maar een pessimist, dat mag. ;)

Maar goed, wij zullen het zien, 2017 staat in de agenda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:47

Jaymz

Keep on moving !

WickedWizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 02:22:
Nog even over de afkomst van Rey: is het anderen ook opgevallen dat tijdens het visioen (nadat ze de lightsaber van Anakin/Luke aanraakt) een bekende stem "Rey!" roept? Namelijk Obi-Wan. Ik heb de film vanavond voor de vierde keer gezien en het viel me nu pas echt op. Vervolgens kwam ik thuis en las ik dat dit bericht is gepubliceerd op Making Star Wars.

Zou ze wellicht de kleindochter van Obi-Wan zijn? :)
Iets onbewusts dacht bij mij: "Huh, sir Alec Guiness :? "

Obi-Wan heeft die lightsaber ook best lang gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Net terug uit Pathe Arnhem. Als "oldie" geweldige film die ik als #2 of #3 zou ranken (na Empire and .. vergeef me... Return of the Jedi).

Volgens mij is Rey toch echt de dochter van Luke, kan me niet voorstellen dat het niet zo is.

Wel wat plot holes. Die 15 minuten count down duurde toch echt langer dan 15 minuten of ik was de tijd kwijt. Ook leuk op het eind, zo sta je in het commando centrum van die Death Star MK-III, zo ren je weer in het bos en dat allemaal nog binnen die laatste 30 seconden totdat ie zou schieten.

Maar dat vergeef ik de makers.

De actrice die Rey speelt heeft zeker "screen presence", wat onder de indruk. Goeie casting. The Force is Strong in her zullen me maar zeggen. Wel pietsje flap oortjes, maar wel weer "cute".

Benieuwd wat ze voor superwapen in delen 8 en 9 uit de hoge hoed toveren. Als ik hun was zou geen Deathstar achtigs iets meer nemen. What's next na een planeet, een basis in een ster zelf ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ram0n schreef op zondag 20 december 2015 @ 00:44:
Onzin, dit is geen reboot. De nieuwe trilogie is een direct vervolg op de originele trilogie, tegenovergestelde van een reboot.
Ja dit zou zo zijn, als ze tenminste niet alle voorgaande films als Legends hadden gemarkeerd ipv canon.

Het is in principe een combo van een reboot en een vervolg ineen.
In mijn ogen echter meer een reboot dan vervolg.

Maakt het voor mij trouwens niet minder vermakelijk of goed :)

Ik vind dat ze prima werk hebben afgeleverd en het smaakt in ieder geval naar meer.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Bokkie schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:34:
[...]

Ja dit zou zo zijn, als ze tenminste niet alle voorgaande films als Legends hadden gemarkeerd ipv canon.
Dat hebben ze niet, alle films (en tekenfilms) zijn canon.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ceased2Be schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:39:
[...]

Dat hebben ze niet, alle films (en tekenfilms) zijn canon.
hmz ok, kennelijk niet goed genoeg opgelete dan.

Dan valt het nog wel mee, maar dan nog voelt het meer aan als een reboot, aangezien dat maar een klein deel is van de worldbuilding in zijn geheel.

Maar ik snap heel goed waarom ze het gedaan hebben en ondanks dat ik er mijn twijfels bij had ben ik dus wel tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gisteren de film voor de tweede keer bekeken met de insteek dat Rey eerder Jedi training heeft gehad. Dan valt alles goed samen aangezien ze dan getriggerd wordt om de Force te gebruiken en haar gaven zou verklaren. Verder hebben ze het in de film over dat Luke een nieuw generatie Jedi aan het opleiden was en denk dat zij een van zijn leerlingen is. Je ziet Luke ook een beetje kijken alsof de verloren zoon (bij wijze van) is teruggekeerd wanneer ze elkaar ontmoeten. Ik denk op de een of andere manier haar geheugen is aangepast / gereset waardoor de Force in haar in een soort van slaapmodus is terechtgekomen, beetje hetzelfde als wat met Revan gebeurd in de KOTOR-game. Eigenlijk zegt de titel van de film het al: The Force Awakens.

Verder durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat Rey niet de dochter is van Luke aangezien het antwoord al in de film wordt gegeven: Maz Kanata (dat gekke oranje wezen) zegt tegen Rey dat ze diep van binnen weet dat haar ouders niet terugkomen maar dat er één iemand is die ze wel kan terughalen, namelijk Luke. Wat mij betreft is hier mee 100% uitgesloten dat Luke haar vader is.

Wat mij verder opviel is dat Kylo meteen getriggerd werd toen hij hoorde dat er een meisje (Rey) was betrokken. Dit moet een reden hebben, zou mij niets verbazen als ze samen hebben getraind onder begeleiding van Luke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
magnifor schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:06:
Verder durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat Rey niet de dochter is van Luke aangezien het antwoord al in de film wordt gegeven: Maz Kanata (dat gekke oranje wezen) zegt tegen Rey dat ze diep van binnen weet dat haar ouders niet terugkomen maar dat er één iemand is die ze wel kan terughalen, namelijk Luke. Wat mij betreft is hier mee 100% uitgesloten dat Luke haar vader is.
Ja... want toen Obi-Wan in A New Hope tegen Luke zei dat z'n vader door Vader was vermoord, toen wisten we ook zeker dat Vader niet de vader van Luke was... :+
Heb je toen ook je hand gebrand? O-)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Weten we allemaal de tekst van Maz nog uit de trailer?
In de trailer die helemaal op Rey gefocused is zegt Maz tegen het einde
The Force...
It's calling to you...
Just let it in...
Dit komt niet in de film voor. Er zijn wel meer stukjes uit de trailers en teasers die niet in de film zitten (Maz die Lukes Lightsaber aan Leia geeft bijvoorbeeld), maar nu ik dat allemaal terug kijk en er over nadenk heb ik het idee dat dit stukje tekst oorspronkelijk in de tafelscene zat in het kasteel van Maz, dat zij dit tegen Rey zegt.

Dit zou het publiek 100% duidelijk maken dat Rey Force Sensitive is, en het zou in Universe Rey aan het denken zetten. Waardoor ze vervolgens, nadat het kasteel van Maz aan diggelen geschoten is, daadwerkelijk een echte rede heeft om de Jedi Mind Trick op 007 te gebruiken. In de film komt dat ontzettend onlogisch uit de lucht vallen, Rey weet al het een en ander over Jedi, als Maz haar op het hart drukt dat zij die kracht ook bezit, heeft Rey ineens een rede om iets waar ze ooit over gehoord heeft te proberen.

En als we nog een stuk verder springen naar het gevecht tussen Rey en Ben, dat moment waar ze haar ogen dicht doet en de Force haar ineens vele malen sterker maakt... dat moment was nu leeg en stil... wat als we daar oorspronkelijk een echo van Maz hadden gehoord?
Just let it in.....
Dat zou het zo veel beter gemaakt hebben. En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat dit oorspronkelijk het geval was, maar ze dat stuk wegens tijdsgebrek uit de tafelscene geknipt hebben, waardoor hij ook uit het gevecht moest verdwijnen.
Dat moment in het gevecht was te leeg, dat kwam vreemd over.... op deze manier was het epic.

Oh jeez, kippenvel bij het typen van die laatste [quote] :X

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Er zitten inderdaad meerdere stukjes in de teasers/trailers die niet in de film zitten. Ik ben het helemaal met je eens dat de versie die jij beschrijft beter zou zijn, dan zou het logischer zijn dat Rey de Force gebruikt op die Stormtrooper en het moment tijdens het gevecht met Ben zou nog krachtiger overkomen. Wel denk ik dat het eerste citaat wat je erbij haalt niet bij de tafelscène zou worden gebruikt, maar op het moment dat Maz met Rey praat nadat ze het visioen al gehad heeft (beneden in die gang). Al zou het eerder toelaten van de Force wel weer een aanleiding kunnen zijn voor het feit dat ze even later haar eigen kinderstem hoort vanuit de kelder.. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WickedWizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:33:
...
Wel denk ik dat het eerste citaat wat je erbij haalt niet bij de tafelscène zou worden gebruikt, maar op het moment dat Maz met Rey praat nadat ze het visioen al gehad heeft (beneden in die gang).
...
Makes sense :Y

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23:01
Ok.. Vanochtend met mn vader naar de bios geweest om de nieuwe film te zien. Maar we waren beiden erg teleurgesteld;

* weer een death star idee
* weer een 10 minute countdown totdat het wapen gereed is (of voorbij de maan is, #4)
* weer een sith die half dood op een planeet achterblijft, alleen deze keer niet in een vulkaan (#3), maar in een nieuwe ster
* die monsters scheurden op de MF iedereen aan stukken, maar Finn werd minutenlang slechts meegesleurd
* 2 ongeoefende zwaardvechters redden het minutenlang tegen een sith
* een ster opzuigen tot een kleinere massa zou vrijwel onherroepelijk een zwart gat hebben opgeleverd...
* de death star werd weer opgeblazen door er met een vliegtuigje in te vliegen
* Prachtig 3-edged lichtzwaard, jammer dat het vrijwel nutteloos was en maar 1x werd gebruikt
* sith versus onervaren meisje; hij kan een schot van een pistool stoppen zonder al teveel moeite, maar haar tijdens dat gevecht gewoon even force choken, of zoals eerder, keihard tegen een boom aan smijten, dat is teveel gevraagd.
* mister stormtrooper wordt kennelijk niet meer gekloond maar getraind... Jammer, want juist wat er nu gebeurde is exact de reden dat ze uberhaupt gingen klonen! Perfecte vechtmachines!

En zo kan ik nog wel even door gaan.. Misschien ligt het aan ons en dachten we met een romantisch ideaalbeeld terug aan vroeger en hoopten we dat de 8,8 op IMDB echt betekende dat het een goede film zou zijn, maar de 2e helft is eigenlijk een remake van Star Wars (#4)... Een goede en vermakelijke film, maar daar is ook alles vwb het SW genre mee gezegd...
En ik snap dat de good guys moeten winnen (Disney...) maar kom op, die sith had echt makkelijk iedereen moeten kunnen overpoweren, zéker nadat hij z'n interne strijd had gewonnen en z'n pa heeft afgemaakt. Maar vervolgens wordt hij wel heel noobish geraakt door 1 enkel schot...

Om het in perspectief te plaatsen, ik weet ook niet wat ze als vervolg op ROTJ dán als groot wapen hadden moeten doen, maar ik zou persoonlijk voor een ander verhaal hebben gekozen, meer guerilla siths die langzaam proberen terug te komen, ipv pats boem een nieuw leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kylo Ren is geen sith he,z'n training was ook nog niet klaar. Gooi daarbij z'n slechte emotionele stabiliteit en het feit dat hij geraakt was, zo raar is het niet dat Rey kon winnen.

Wat de light-saber betreft, de enige reden dat er van die zijwaartse dingen aan zaten was omdat de crystal die hij gebruikt onstabiel is, het was niet bedoeld om in een gevecht nuttig te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Twee jaar lang heb ik alle spoilers over deze film vermeden om er zo blanco mogelijk in te gaan en me te laten verrassen. Verwachtingen waren torenhoog na de goede reviews. Vanmorgen om tien uur was het zover: Episode VII.

De crawl was al niet erg vertrouwenwekkend, en it went downhill from there. Ze hebben 32 jaar kunnen nadenken over episode VII en dan komen ze met een remake van IV? Een goede, amusante, erg mooie remake maar guys, deze film brengt NIETS nieuws en bijna elk nieuwe karakter en elke key scene heeft een mirror image in de originele films.

Ik begrijp dat men na de prequels terug wilde naar de Star Wars feel maar dit universum biedt zoveel mogelijkheden om dat te doen zonder een derde Death Star erbij te halen, een nieuwe bad guy met een masker, een held(in) met een overduidelijke familierelatie met iemand anders in de film, een klein schepsel dat de held inzicht geeft in het verleden etc etc etc etc.

Nooit een fan geweest van Abrams en ik ben nu ook echt klaar met hem. Hopelijk kan Rian 'Looper' Johnson wat meer originaliteit brengen want anders is deze franchise vanaf de eerste film al suffer en voorspelbaarder dan de crap die Marvel drie keer per jaar uitbrengt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Grappig trouwens dat de dochter van Carrie Fisher ook nog een cameo heeft gehad :P

Had de leeftijd om de dochter van Leia te kunnen spelen, gemiste kans JJ :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CUuXyxBUwAAFF9f.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 21-12-2015 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:25:
[...]
Dit komt niet in de film voor. Er zijn wel meer stukjes uit de trailers en teasers die niet in de film zitten (Maz die Lukes Lightsaber aan Leia geeft bijvoorbeeld), maar nu ik dat allemaal terug kijk en er over nadenk heb ik het idee dat dit stukje tekst oorspronkelijk in de tafelscene zat in het kasteel van Maz, dat zij dit tegen Rey zegt.
Jawel toch? Dat hoor je Maz zeggen, vlak voor Rey in die gang zit/ligt en omkijkt en dan Maz ziet staan, na dat visioen…Dan ebben die zinnen (die je net noemde, "Let it in" etc. snel weg, is het een seconde stil en gaat de dialoog verder. Ik kan mij vergissen, maar ik heb dat tot 2x toe gehoord op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik sluit me grotendeels bij de kritiek van Dr. Strangelove en MoiZie hier vlak boven aan. Met name de tweede helft is extreem voorspelbaar. Eén langgerekte actiescene die uitblinkt in saaiheid. De main antagonist is uitzonderlijk onangstaanjagend, de overlord is potsierlijk en grotesk.

Nog erger vond ik de geforceerde romance tussen jedi-in-spé Rey en de gedeserteerde stormtrooper wiens naam ik al niet meer weet -- kan iemand me vertellen waarom en wat zij in deze seksistische nobody ziet? Na in het begin al drie keer te hebben gezegd 'Stop holding my hand' maakt hij de ultiem seksistische move door haar als damsel in distress te willen redden, terwijl ze volgens mij al een aardig eind op weg was op eigen kracht (haha) te ontsnappen. En dat vindt ze dan zo leuk dat ze verliefd op hem wordt? Oh please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cocytus schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:05:
Ik sluit me grotendeels bij de kritiek van Dr. Strangelove en MoiZie hier vlak boven aan. Met name de tweede helft is extreem voorspelbaar. Eén langgerekte actiescene die uitblinkt in saaiheid. De main antagonist is uitzonderlijk onangstaanjagend, de overlord is potsierlijk en grotesk.

Nog erger vond ik de geforceerde romance tussen jedi-in-spé Rey en de gedeserteerde stormtrooper wiens naam ik al niet meer weet -- kan iemand me vertellen waarom en wat zij in deze seksistische nobody ziet? Na in het begin al drie keer te hebben gezegd 'Stop holding my hand' maakt hij de ultiem seksistische move door haar als damsel in distress te willen redden, terwijl ze volgens mij al een aardig eind op weg was op eigen kracht (haha) te ontsnappen. En dat vindt ze dan zo leuk dat ze verliefd op hem wordt? Oh please.
Seksistisch, really? Dat heet comedy. Wanneer Rey door 2 lui wordt aangevallen rent Finn naar haar toe om te helpen, maar onderweg ziet hij dat ze wel haar mannetje kan staan. Zij vind hem zo leuk omdat iedereen haar in de steek laat, Finn (wat een behoorlijk goed bedacht karakter is naar mijn idee) is de enige die terugkomt voor haar, dat maakt wel wat los.

Vond je Kylo Ren niet imponerend toen hij dat dorpje in Jakku uitmoorden? Of die laser blast tegenhield mid-air? Het idee van zijn karakter is juist dat hij lang niet zo bruut is als dat hij zich voordoet, dit hebben ze gedaan zodat ze zijn karakter verder kunnen ontwikkelen naarmate de films vorderen.

Ik vond ook het eerste uur het leukst aan de film, maar ze gaan natuurlijk geen risico's lopen met de eerste film. Ik hoop zeker dat ze wel doen bij de andere films, ze hebben in ieder geval een hoop nieuwe en interessante karakters neergezet waar ze verder op kunnen bouwen.

In het gevecht tussen Finn en Kylo Ren heeft Kylo eigenlijk constant de upper hand (en wint het gevecht ook). Maar hij laat zich leiden door de Dark Side, daardoor is hij vrij arrogant en speelt hij wat met hem. Ook is hij verwond door de blastershot van Chewie (die blaster shot is vrij sterk, daar werd al een paar keer naar gerefereerd in de film). De reden dat hij toen op die brug werd geraakt was omdat hij zijn concentratie kwijt was. Hij is emotioneel al instabiel, maar na het omleggen van zijn vader was hij even een free target.

De film laat ook al een paar keer zien dat Rey behoorlijk goed kan knokken en ze is blijkbaar erg sterk in de Force wat ook helpt tegen Kylo Ren die op het eind behoorlijk uitgeput is. Ze wint het gevecht overigens niet, want ze kunnen het niet afmaken. Wie weet probeerde Kylo Ren haar wel met de Force te bevechten, maar kon ze het (onbewust) weerstaan.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 21-12-2015 07:49 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik heb de film gisteren voor de tweede keer gezien. Uiteraard weet je wat er gaat gebeuren en toch kreeg ik weer kippenvel. Het waren nu vooral de momenten die bekend aanvoelde. Als je op het grote scherm Han hoort zeggen: It's true. All of it. Han die vroeger zie sceptisch was.

Ja ik als groot fan heb ook wat minpuntjes: Death Star 3.0.. come on...
Maar pak de film als geheel. Als ik de minpuntjes opschrijf wordt het een erg kort lijstje.
Want tegenover de minpunten staan zoveel pluspunten..

- De karakters zijn uitermate goed geschreven. Rey... Wie is Rey? Ze is een goede piloot, sterk in de Force. Ze moet een Skywalker zijn. Hoe en van wie? Dat komt de volgende film.
Poe en Finn zijn ook fantastische karakters. Ik had na de trailers nul gevoel met Finn en Poe.
Ik dacht dat zijn opvul karakters. Maar in 4 minuten zetten ze een soort Bromance neer. Poe die Finn ze echte naam geeft enz.

En dan hebben we nog Kylo Ren... Man wat een karakter.
Sterk in de Force en het zoontje van de grootste rebellenleider en koningin van Alderaan en general van de Resistance. En kleinzoon van Anakin/Darth Vader. Een enorme druk die op zijn schouders ligt. En als je dan voor jou gevoel niet opleeft tegen die verwachting wordt je bang.
En dat leidt naar de Dark Side. Alleen ze hebben met Ben gedaan wat ik met Anakin wilde.
Kylo was niet slecht. Hij worstelde met de Dark en Light Side. Snoke geeft aan dat Han Solo zijn grootste test wordt. De zegt hij zelf: ik weet wat ik moet doen. Ik weet alleen niet of ik de kracht ervoor heb. Wil je me helpen? Waarop Han antwoordt: Ik doe alles voor je. Toen dat ik: Shit...
De muziek was redelijk ''Lightside'' en toch wist ik: Han is going to die!!

Dan wordt hij geraakt door Chewie. En je ziet dat hij veranderd. In het gevecht tegen Finn is hij boos als hij: TRAITOR roept. Je ziet dat hij zijn wond drukt om de pijn te verhogen, want daar haalt een Sith (wat hij niet is) zijn kracht vandaan. Hij is de enige Force user die bekend is in de Galaxy. Maar hij is ongetraind. Nadat hij in training is geweest heeft hij geen enkel gevecht meer gehad met een lightsaber. Rey is in controle met haar staf en duidelijk in tune met de Force. Wat hij niet is.... Zo kan ik nog wel even doorgaan... Kylo en Ren zijn gigantisch goed neergezette karakters. Waar we meer over willen weten. En dat is toch het hele idee? Het is de eerste film van de trilogie en nu kunnen we al niet wachten op deel 2/8.

Dit was voor mij de allerbeste manier om de trilogie te beginnen. We hebben de originele cast en de ''easter eggs'' die niet verstopt zitten. Het ''schaakbord'' in de Falcon. De Training droid van Luke die Finn weg gooit. Rey die om een Hydrospanner vraagt. Han die niet meer sceptisch is over de Force. Het voelt bekend en toch nieuw. Het is duidelijk Star Wars. De oude en nieuwe muziek. De oude en nieuwe karakters.

Ik kan niet wachten op deel 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

MoiZie schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:51:
Ok.. Vanochtend met mn vader naar de bios geweest om de nieuwe film te zien. Maar we waren beiden erg teleurgesteld;
* mister stormtrooper wordt kennelijk niet meer gekloond maar getraind... Jammer, want juist wat er nu gebeurde is exact de reden dat ze uberhaupt gingen klonen! Perfecte vechtmachines!
Dat was in Episode IV al niet meer.
En ik snap dat de good guys moeten winnen (Disney...)
Makkelijk om meteen maar weer 'Disney' te roepen. Van de OT hebben de good guys alleen niet gewonnen in V.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nog zo'n mooi refereermoment; ze vangen captain phasma en han zegt; heb je niet een stortkoker waar we haar in kunnen gooien 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ferra schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:24:
Nog zo'n mooi refereermoment; ze vangen captain phasma en han zegt; heb je niet een stortkoker waar we haar in kunnen gooien 😂😂
Ja geniaal he. Ik was de 16de in de bioscoop, dus ze zaal zal wel vol gezeten hebben met fans. Zulke momenten zorgde voor gelach in de bioscoop. Fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik snap alleen niet zo goed wat er met Luke is gebeurd. Luke ging op een gegeven moment zijn eigen Jedi school beginnen, maar dat liep allemaal niet zo goed af. Vervolgens ging hij ergens schuilen, maar hij heeft dan R2D2 wel met een deel van de kaart teruggestuurd naar Leia? Maar ... waarom, als hij zich verschuild waarom een kaart maken met waar je bent? En voor wie verschuilt hij zich? En waar komt dat deel van de kaart vandaan dat die ouwe kerel aan Poe geeft?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Snoke geeft aan dat Han Solo zijn grootste test wordt. De zegt hij zelf: ik weet wat ik moet doen. Ik weet alleen niet of ik de kracht ervoor heb. Wil je me helpen? Waarop Han antwoordt: Ik doe alles voor je. Toen dat ik: Shit...
De muziek was redelijk ''Lightside'' en toch wist ik: Han is going to die!!
Dat was ook zo'n Captain Obvious moment, toen ik hoorde dat Ren zijn vader was wist ik al dat hij hem van kant ging maken. Je zag dat mijlenver aankomen. Gewoon het 'Vader kills Obi-Wan' moment van deze film. Zoals ik al schreef, niks was origineel.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-12-2015 08:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Dr. Strangelove schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:50:
[...]

Dat was ook zo'n Captain Obvious moment, toen ik hoorde dat Ren zijn vader was wist ik al dat hij hem van kant ging maken. Je zag dat mijlenver aankomen. Gewoon het 'Vader kills Obi-Wan' moment van deze film. Zoals ik al schreef, niks was origineel.
Misschien niet origineel, maar de ''dood'' van Obi-Wan in 1977 was toch wel wat anders als de dood van de legendarische Han Solo vind ik.
Ik vind het ook logisch dat ze enigszins op safe hebben gespeeld.
Je pakt het begin van Star Wars, giet er wat nieuwe karakters in en je hebt het begin van een nieuwe saga. Maar ik vind dat ze het uitermate goed hebben gedaan.
Ik verwacht dus ook dezelfde lijn in Episode 8 The First Order strikes back en dat vind ik ook helemaal niet erg. Van mij mag Luke tegen Rey zeggen: No Rey, i am your father. Want Rey en Luke zijn toch compleet andere karakters. Ja ze komen allebei van Tatooine... Uh Jakku en allebei ''geen'' ouders en sterk in de Force. So what? TFA is gewoon een uitermate vermakelijke film die je het Star Wars gevoel geeft wat 1,2 en 3 miste.

Kijk voor de grap de spoiler review van Jeremy Jahns. Die haakt niet in op de cliches, maar waarom deze film zo goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MrVegeta schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:48:
Ik snap alleen niet zo goed wat er met Luke is gebeurd. Luke ging op een gegeven moment zijn eigen Jedi school beginnen, maar dat liep allemaal niet zo goed af. Vervolgens ging hij ergens schuilen, maar hij heeft dan R2D2 wel met een deel van de kaart teruggestuurd naar Leia? Maar ... waarom, als hij zich verschuild waarom een kaart maken met waar je bent? En voor wie verschuilt hij zich? En waar komt dat deel van de kaart vandaan dat die ouwe kerel aan Poe geeft?
Een van zijn leerlingen heeft zijn hele nieuwe order uitgemoord, we gaan er uiteraard van uit dat dit Ben was, maar dat wordt nergens bevestigd. We zien in het Force visioen van Rey wel Kylo en de Knights of Ren op een regenachtige vlakte staan, omringd door een stel lijken. Dit zou de Order van Luke geweest kunnen zijn. Luke heeft gefaald, en een hoop mensen het leven gekost.

Luke gaat niet alleen op de vlucht, hij gaat opzoek naar de eerste Jedi Temple, daar wil hij guidance zoeken, iets om zichzelf beter in staat te kunnen stellen de grote Jedi meester en leeraar te worden die iedereen verwacht dat hij is, een manier om Ben te kunnen redden.
Hij vlucht niet alleen voor zijn falen, hij gaat ook opzoek naar een manier om het allemaal te fixen en verder wel goed te doen.

Die kaart zal ook eerder naar de Tempel leiden dan naar Luke zelf. Het feit dat hij daar aanwezig is helpt dan natuurlijk :P
Die kaart zal hij in R2 bewaard hebben en zal zijn weg uitgestippeld hebben. Waarom hij R2 achter gelaten heeft is de vraag, ook de rede dat hij een stukje van de kaart verwijderd heeft (wellicht om Ben tegen te werken, mocht hij achter hem aan komen). Hoe dat stukje van die kaart dan uiteindelijk bij Lor San Tekka terecht gekomen is, kunnen we ook niet opmaken.

En waarom ze dat grote stuk van R2 nodig hadden om er achter te komen waar dat stukje van BB-8 zou passen sloeg echt helemaal nergens op, dat stuk van BB-8 bevatte zoveel stelsels dat het me kinderlijk eenvoudig lijkt om er achter te komen waar dat is, het universum is al decennia, zo niet eeuwen, eerder compleet in kaart gebracht, ik zie geen rede waarom dat helemaal vergeten zou zijn.

Ik blijf het ook wel grappig vinden dat iedereen TFA maar bestempeld als A New Hope, maar dan anders.
Als je de film bekijkt zie je dat het begin van de film een echo van A New Hope is (de jonge dromer op de woestijnplaneet die alles kwijt raakt en de planeet met nieuwe vrienden in de Falcon verlaat, op de vlucht voor Stormtroopers).
Terwijl het midden juist Empire weerspiegelt (de jonge Force sensitive die nog niets met de Force kan die op een andere planeet een oud en wijs wezen tegen komt, vervolgens in een gat verdwijnt en afdaalt om daar een Force visioen te zien over de big bad in de film, het vlak hierna tegen die big bad opneemt en verliest).
Waar het einde juist Return of the Jedi is, Han die met een klein team op een planeet landt om de shields uit te schakelen, zodat een kleine groep Resistance fighters het super wapen in kunnen vliegen om het van binnen uit te vernietigen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
MrVegeta schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:48:
Wat precies weten we nog niet maar er moet iets gebeurd zijn tussen Luke En Kylo waardoor Luke alles opgegeven heeft. Mogelijks te maken met Snoke ook, en Luke als het ware heeft verloren en net als Obi-wan en Yoda zich heeft verborgen. Hij heeft het spoor achter gelaten om hem te vinden zodat wanneer de juiste persoon opstaat in de force hem kan vinden om die te trainen en terug balans in de force te vinden.

Een mogelijke theorie over wat er gebeurd is, is dat Rey wel degelijk Luke's dochter is maar dan moet er ook een moeder zijn en dat Kylo die vermoord heeft waarop Luke Rey verborgen heeft.

Andere mogelijkheid is dat Luke besloten heeft om de jedi tot de regel van 2 te herleiden, een meester en een apprentice en de apprentice de meester moet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Dubrillion schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:03:
[...]

Misschien niet origineel, maar de ''dood'' van Obi-Wan in 1977 was toch wel wat anders als de dood van de legendarische Han Solo vind ik.
Ik vind het ook logisch dat ze enigszins op safe hebben gespeeld.
Je pakt het begin van Star Wars, giet er wat nieuwe karakters in en je hebt het begin van een nieuwe saga. Maar ik vind dat ze het uitermate goed hebben gedaan.
Ik verwacht dus ook dezelfde lijn in Episode 8 The First Order strikes back en dat vind ik ook helemaal niet erg. Van mij mag Luke tegen Rey zeggen: No Rey, i am your father. Want Rey en Luke zijn toch compleet andere karakters. Ja ze komen allebei van Tatooine... Uh Jakku en allebei ''geen'' ouders en sterk in de Force. So what? TFA is gewoon een uitermate vermakelijke film die je het Star Wars gevoel geeft wat 1,2 en 3 miste.

Kijk voor de grap de spoiler review van Jeremy Jahns. Die haakt niet in op de cliches, maar waarom deze film zo goed is.
Bij 1,2,3 kreeg ik zeker wel het Star Wars gevoel. Althans, vroeger. Ik heb ze een maand geleden allemaal nog eens bekeken met mijn vriendin, die me vooral op de kwaliteit van de CGI wees en de gesprekken tussen voornamelijk Anakin en Padmé en toen viel me pas op hoe ongelooflijk slecht II is in sommige facetten. Plus die gevechten in de Arena bijvoorbeeld en de wezens op Tatooine in deel 1.

"I am haunted by the kiss that you should never have given me."
"I don't like sand. It's course and rough and it gets everywhere". bla bla

Ik was vroeger helemaal hyped door dat massive clone army maar juist in deel 3 vond ik dit zoveel beter uitgewerkt. Deel 3 had ook een wat duisterder randje vanaf minuut 1, en ondanks dat de dialogue ook in 3 een stuk beter kan, vind ik deel 3 wat dat betreft zelfs nog iets beter dan 6 (I'm sorry, forgive me :X, ik heb echt niks met die Ewoks).

Deel 7 had wat mij betreft iets meer inhoud in de space battles mogen hebben. Het moment dat Poe 8-9 fighters neerschoot vond ik een beetje overkill. De lightsabergevechten vond ik 'echt' lijken in plaats van het meer met stokjes vechten in de prequels. En al die referenties, wow! Ik kreeg echt een grijns op m'n gezicht toen die stormtroopers over de nieuwe T-16's aan het praten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Luke als vader van Rey is te voor de hand liggend, ik denk dat ze toch wat anders gaan spelen.

Zelf vond ik de dood echt heel erg teleurstellend.. Solo moet weten dat vader/zoon relaties fout gaan in die familie. Dat kan je niet zomaar even negeren.

Wel geinig dat Kylo nog best goed was voor iemand die echt redelijk gewond was door dat schot.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Exar schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:07:
[...]

Ja... want toen Obi-Wan in A New Hope tegen Luke zei dat z'n vader door Vader was vermoord, toen wisten we ook zeker dat Vader niet de vader van Luke was... :+
Heb je toen ook je hand gebrand? O-)
Dat was een metafoor wat je op meerdere manieren kunt interpreteren. De uitspraak van Maz lijkt mij toch geheel duidelijk wat weinig ruimte laat voor andere mogelijkheden.

Daarnaast is het voor de hand liggend dat Luke de vader is van Rey, zou niet weten waarom men in de gehele film daar zo geheimzinnig over zouden doen. Ik blijf bij mijn standpunt dat Luke niet de vader is van Rey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
EdwardK123 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:12:
[...]
En al die referenties, wow! Ik kreeg echt een grijns op m'n gezicht toen die stormtroopers over de nieuwe T-16's aan het praten waren.
Dat was geinig, maar haalde me ook even helemaal uit het verhaal omdat het tè was, de T-16 is zo ontzettend out, die zagen we in Ep 2 al als een oud ding in de garage van Lars staan, dat is 56 jaar voor deze film. Dat ze daar nu ineens een opvolger voor maken slaat nergens op. Die zou inmiddels al 30 generaties verder moeten zijn.
corset schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:24:
...
Wel geinig dat Kylo nog best goed was voor iemand die echt redelijk gewond was door dat schot.
"Redelijk gewond" we hebben gezien wat die Bowcaster van Chewie met stormtroopers doet he? Die vliegen met een achterwaartse salto 4 meter achteruit. Ben bleef gewoon staan. Die gozer is echt wel vele malen sterker dan de meeste lijken te denken :P

[Edit]
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:32:
Voor de liefhebbers: ik zag net dat SW VII al een 'trap onder zijn reet heeft gekregen.' ;) Wellicht makkelijk voor de analysten onder ons. :P
Woohoo, CAM versies van bios films *O*
-O- Wat is dit? 2005? Wacht lekker tot de blu ray beschikbaar is ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Spike_wolf op 21-12-2015 09:40 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: ik zag net dat SW VII al een 'trap onder zijn reet heeft gekregen.' ;) Wellicht makkelijk voor de analysten onder ons. :P

Misschien is Rey wel het resultaat van een cocktail met daarin het ingevroren zaad van Anakin, Obi Wan, Luke en Yoda bij elkaar en is zij vervolgens door Leia verwekt. Hoeven wij ons niet meer af te vragen wiens dochter zij nou is en dat verklaart gelijk haar begaafdheid in de force en de mindtrick, vanuit het niets- zij heeft gewoon een beetje van iedereen…een soort ultieme Jedi. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:27:
[...]

Dat was een metafoor wat je op meerdere manieren kunt interpreteren. De uitspraak van Maz lijkt mij toch geheel duidelijk wat weinig ruimte laat voor andere mogelijkheden.

Daarnaast is het voor de hand liggend dat Luke de vader is van Rey, zou niet weten waarom men in de gehele film daar zo geheimzinnig over zouden doen. Ik blijf bij mijn standpunt dat Luke niet de vader is van Rey.
Compleet mee eens, het is te duidelijk. Het moet wel een plot twist worden. De huidige "ben solo" plot twist wisten we dat er aan zat te komen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:32:
[...]
Natuurlijk, maar er zijn ook mensen die 14x naar de bios gaan- dit is wellicht een tijdelijke oplossing?
(Een soort nicotinepleister?)

Ennuh graag gedaan hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Spike_wolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:32:
[...]

Daar over gesproken. Hij is te pre-orderen. Ik denk gebruik mooi die 5 euro van de bioscoopkaartjes waar ze reclame van maakte in de bioscoop. Kan je hem niet gebruiken voor de film |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Overigens denk ik wel dat Han Solo terug komt in de volgende twee delen dmv flashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:27:
[...]

Aan de andere kant, de andere twee 'helden' uit de films komen ook van een woestijn planeet, zijn sterk met de force en konden ook goed vliegen en sleutelen. Dat zijn wel veel overeenkomsten met Anakin en Luke die je eigenlijk niet kunt negeren. Of er een plot twist komt weet ik niet, ik verwacht na het hele verhaal dat de geschiedenis zich herhaalt dat Rey wel een Skywalker is. Maar dat is ook speculatie van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:59:
Overigens denk ik wel dat Han Solo terug komt in de volgende twee delen dmv flashbacks.
Hij was toch geen Jedi? In VII zag je niet eens de translucent-oplichtende oud-Jedi's, zoals Yoda, Anakin etc. Als ze Han in VIII terug flashen, dan zou ik dat echt een domper vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Flashbacks zitten er normaliter niet in Star Wars. Alleen via de Force. Dus misschien een visioen via Kylo/Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:02:
[...]

Hij was toch geen Jedi? In VII zag je niet eens de translucent-oplichtende oud-Jedi's, zoals Yoda, Anakin etc. Als ze Han in VIII terug flashen, dan zou ik dat echt een domper vinden. :/
Ik bedoel niet de verschijningen zoals je ziet in de vorige films maar dat kritische momenten tussen EP6 en EP7 met Han en Ben uitgelicht zullen worden met behulp van flashbacks of visioenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:09:
[...]
Ik bedoel niet de verschijningen zoals je ziet in de vorige films maar dat kritische momenten tussen EP6 en EP7 met Han en Ben uitgelicht zullen worden met behulp van flashbacks of visioenen.
Deel VIII als een soort documentaire ;) gelijk de doodsteek voor heel StarWars

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:25:
Weten we allemaal de tekst van Maz nog uit de trailer?
In de trailer die helemaal op Rey gefocused is zegt Maz tegen het einde

The Force...
It's calling to you...
Just let it in...

Dit komt niet in de film voor.
Dit stukje komt toch juist voor? Zo kan ik mij wel herinneren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:49:
[...]

Natuurlijk, maar er zijn ook mensen die 14x naar de bios gaan- dit is wellicht een tijdelijke oplossing?
(Een soort nicotinepleister?)

Ennuh graag gedaan hoor. ;)
:>
magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:59:
Flashbacks hebben we nog nooit gezien in Star Wars, en het lijkt me sterk dat ze daar nu mee beginnen.
Ik verwacht eerder dat we een stel boeken en comics krijgen die ons meer gaan vertellen over de jonge jaren van Ben.
magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:12:
[...]

Jij bent nu de 2e of 3e die dat zegt, ik heb er bewust naar gezocht maar heb het niet gehoord. Ik ga de volgende viewing nog maar eens extra goed opletten dan.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:12:
[...]
Ja, dat dacht ik ook al- was al bang dat ik zelf 2x gehallucineerd had… :')
Je kon dat horen, vlak voordat Maz in die gang zichtbaar werd, in die kelder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
vrijdag de film gezien.. Top! heb er erg van kunnen genieten, sfeer en avontuurlijke van deel 4/5/6 komen goed naar voren, erg leuke mix van oude en nieuwe characters ook, rey speelt haar rol erg goed, finn was ook super, nog steeds onbekend wat hij gaat doen maar ik denk dat hij een soort han solo rol gaat krijgen.. han gone.. ;w
kylo vond ik zelf wat minder, de dude die hem speelt, niet genoeg bad ass ofzo, masker ging af en dacht.. damn he looks kinda.. nerdie/braaf.
Zo waren er ook genoeg dingetjes waar zoals door sommige al geschreven je aan kunt storen but its all a matter of perspective imo, overall applaudisseer ik jj abrams met het geheel en je kunt helaas niet iedereen pleasen, zoals met.. eigenlijk alles :+
Ja kylo had zo van rey of van finn moeten winnen maar merk dat sommige te veel rekenen in nummertjes, zoiets van Ja maar hij gebruikt al de force en is getraind in de Dark side DUS hij wint met gemak maar kylo is in de film gewoon erg onstabiel, worstelt te veel met gevoelens wat hij wel of niet moet doen en op het einde maakt hem dat ook gewoon veel zwakker als daarvoor + hij heeft net zn vader gekillt, wat doet dat dan wel niet met een persoon? afijn..
Verder is rey misschien nog onbekend met de force maar krijgt lichtjes de touch van de light side en dat red haar op dat moment in een gevecht tegen kylo/ben. Je moet dat soort momenten ook gewoon nemen voor wat het is, te veel denken in Ja maar hij is getraind en zou hen zo kunnen vermoorden is niet altijd kloppend, hoe sterk een personage ook lijkt, korte zwakke momenten bestaan in ieder.
Maar goed zo kun je lang over dit soort momentjes van de film discussiëren of een bepaald perspectief plaatsen, feit is, imo uiteraard weer, dat de regisseur/schrijvers/cast en erg een erg mooi en vermakelijk avontuur in elkaar hebben hebben gezet, met af en toe wel erg mooie shots.

oja moment van rey en de stormtrooper (daniel craig aka james bond) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Spike_wolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:20:
Jij bent nu de 2e of 3e die dat zegt, ik heb er bewust naar gezocht maar heb het niet gehoord. Ik ga de volgende viewing nog maar eens extra goed opletten dan.
Dat zegt Maz Kanata toch tegen Rey, nadat ze de lightsaber had aangeraakt?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Chester schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:51:
[...]

Dat zegt Maz Kanata toch tegen Rey, nadat ze de lightsaber had aangeraakt?
ja weet het vrijwel zeker, misschien in andere woorden. Was het niet zoiets van, its calling to you, your destiny bla bla, waarop zij weer freakt en weg rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:40
BigF25 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:52:
[...]

ja weet het vrijwel zeker, misschien in andere woorden. Was het niet zoiets van, its calling to you, your destiny bla bla, waarop zij weer freakt en weg rent.
Klopt, dat zegt ze en ook dat ze haar ogen moet sluiten en de force om haar heen moet voelen en haar laten leiden(precies wat ze doet in gevecht met Kylo Ren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
BigF25 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:52:
[...]

Nope, ik weet bijna 100% zeker dat het in die woorden zijn (ik heb het pas 4x gezien) :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik vind zelf de vergelijking met Luke qua gevecht wel geinig.

"Ja maar luke kon niet gelijk zo vechten"

Nee, want Luke had zelf totaal geen ervaring. het was een moisture farmer!

Rey is al gewend met vechten. Zie haar stok avontuur als ze proberen BB-8 te jatten. Je kan ze niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigF25 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:40:
kylo vond ik zelf wat minder, de dude die hem speelt, niet genoeg bad ass ofzo, masker ging af en dacht.. damn he looks kinda.. nerdie/braaf.
Baby-face idd. Te veel creme'tjes van "Olez of Olaz" gebruikt ;)
corset schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:58:
Rey is al gewend met vechten. Zie haar stok avontuur als ze proberen BB-8 te jatten. Je kan ze niet vergelijken.
Nou ja, vechten… :') toen ik er nog eens goed naar keek, zat zij wel te houwen met dat ding hoor…boer zoekt vrouw, alsof het een hooivork was ofzo- je moet zwaaien Rey, niet steken. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
film afgelopen weekend gezien, hij is leuk/goed maar in mijn mening wel wat overhyped.
Vond het ook niet geloofwaardig overkomen hoe sterk Rey opeens met de force om kan gaan zonder enige training.
Zonder een handgebaar een mind manipulation op de stormtrooper dat deed Qui-Gon Jinn niet eens en dat was een getrained Jedi.
Voor de rest erg voorspelbaar, wat er met Han ging gebeuren had ik al direct in me hoofd toen hij zijn zoon zag.
Daarbij houd Kylo Ren aan het begin nog een blaster rifle shot tegen met de kracht van de force van een suprise attack... en later word hij neergeschoten?
Het kwam allemaal wat slordig over naar mijn idee, maar goed de acteurs waren een stuk beter gecast dan Anakin in episode II en III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08
HADES2001 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:00:
Zonder een handgebaar een mind manipulation op de stormtrooper dat deed Qui-Gon Jinn niet eens en dat was een getrained Jedi.
Dat werkt enkel op wezens met een "weak mind", en dat was Boss Nass niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
film afgelopen weekend gezien, hij is leuk/goed maar in mijn mening wel wat overhyped.
Vond het ook niet geloofwaardig overkomen hoe sterk Rey opeens met de force om kan gaan zonder enige training.
Voor de rest erg voorspelbaar, wat er met Han ging gebeuren had ik al direct in me hoofd toen hij zijn zoon zag.
Daarbij houd Kylo Ren aan het begin nog een blaster rifle shot tegen met de kracht van de force van een suprise attack... en later word hij neergeschoten?
Het kwam allemaal wat slordig over naar mijn idee, maar goed de acteurs waren een stuk beter gecast dan Anakin in episode II en III.
Wat ik zelf de grootste "wtf" vond:

"You're afraid you'll never be as strong as Vader"

Jep.. daarom kon Vader ook een blaster bolt tegenhouden, en zo snel secrets uit iemand krijgen etc.

Ben is gewoon al stukken sterker dan Vader ooit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Chester schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:56:
[...]

Nope, ik weet bijna 100% zeker dat het in die woorden zijn (ik heb het pas 4x gezien) :P
Ik heb net m'n Kindle er even bij gepakt en een stuk vooruit gebladerd. Dit is wat Maz zegt nadat Rey zegt dat ze die kamer niet in had moeten gaan:
“That lightsaber was Luke’s. And his father’s before him. It reached out to you. The belonging you seek is not behind you. It is ahead. I am no Jedi, but I know the Force. It moves through and surrounds every living thing. Close your eyes. Feel it. The light. It’s always been there. It will guide you. The saber. Take it.”
Komt, in de buurt dus, het boek is geschreven aan de hand van het script, en er zitten een hoop dingen in die niet overeen komen met de film, het kan zijn dat die regel in de film anders is en ze inderdaad zegt "It's calling to you".
Omdat het over het lightsaber gaat, ik zal het in de film niet direct opgevangen hebben omdat het over het lightsaber gaat en ik het visioen nog aan het uitpuzzelen en verwerken was :P
corset schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:06:
[...]

Wat ik zelf de grootste "wtf" vond:

"You're afraid you'll never be as strong as Vader"

Jep.. daarom kon Vader ook een blaster bolt tegenhouden, en zo snel secrets uit iemand krijgen etc.

Ben is gewoon al stukken sterker dan Vader ooit is geweest.
Maar kracht zit hem niet alleen in wat je fysiek kan, daar komt ook een stuk mentaliteit bij kijken. Als Ben zoals hij tegenover Han aangeeft constant terug naar het licht getrokken wordt, dan is hij (in zijn ogen) dus niet zo sterk als Vader die daar helemaal geen "last" van had.

[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 21-12-2015 11:08 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Mee_ schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:06:
[...]

Dat werkt enkel op wezens met een "weak mind", en dat was Boss Nass niet.
Je begrijpt me verkeerd, bij alle mind manipulations deden ze een handgebaar.
Boss Nass werkte het niet op maar bij alle andere mind manipulations deed hij een handgebaar.
(ook in de oude films als me goed heriner.)
Zei leert net dat ze met de force kan spelen, manipulate een stormtrooper mind en bij de tweede actie zelf als hij op 10 meter afstand wegloopt van haar (laten vallen van wapen, was komisch maar in mijn mening niet geloofwaardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:07:
[...]

Ik heb net m'n Kindle er even bij gepakt en een stuk vooruit gebladerd. Dit is wat Maz zegt nadat Rey zegt dat ze die kamer niet in had moeten gaan:

[...]

Komt, in de buurt dus, het boek is geschreven aan de hand van het script, en er zitten een hoop dingen in die niet overeen komen met de film, het kan zijn dat die regel in de film anders is en ze inderdaad zegt "It's calling to you".
Omdat het over het lightsaber gaat, ik zal het in de film niet direct opgevangen hebben omdat het over het lightsaber gaat en ik het visioen nog aan het uitpuzzelen en verwerken was :P

[...]

Maar kracht zit hem niet alleen in wat je fysiek kan, daar komt ook een stuk mentaliteit bij kijken. Als Ben zoals hij tegenover Han aangeeft constant terug naar het licht getrokken wordt, dan is hij (in zijn ogen) dus niet zo sterk als Vader die daar helemaal geen "last" van had.
Ja dat is wat zij zegt! Dus idd niet helemaal hetzelfde als uit de trailer (heb ik niet gezien overigens), sorry voor de verwarring. :o (Toch dacht ik de woorden "let it in" ook gehoord te hebben, wellicht terwijl zij wegrende uit die tempel?) Wij weten het zo, want hij wordt al aardig onder zijn reet getrapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Gisteren de film voor de tweede keer gezien. 2D deze keer, kijkt een stuk rustiger waardoor je de sceneries en details een stuk beter kunt zien imo.

Ik heb een aantal (voor mij) nieuwe dingen kunnen ontdekken die ik de eerste keer niet meegekregen had, maar ééntje springt eruit:

Als Rey gevangen is door Kylo, en hij probeert zijn mind-read-trick op haar, zegt hij: "I see the ocean. I see the island". Rey denkt dus aan een eiland in de oceaan. Lijkt op dat moment niet echt relevant maaar...
Op het einde van de film. Waar is Luke? Juist, op een eiland in de oceaan.
Het lijkt er dus op dat Rey (onbewust) al wist waar Luke was?? :o
Mijn theorieën hierover..
  • Rey weet waar Luke is, maar houdt dit geheim voor alles en iedereen. (Ik acht dit zeer onwaarschijnlijk)
  • Rey weet of wist waar Luke is, maar is dit zelf vergeten. Wellicht heeft iemand het haar doen vergeten. (Als Kylo de Force kan gebruiken om gedachten uit iemand te trekken; kan de Force wellicht ook gebruikt worden om iemand iets te laten vergeten?)
  • Rey heeft onbewust, via de Force, contact met Luke. Omdat ze nog niet op de hoogte is van haar Force-powers, en niet getraind is, kan ze deze gedachten echter niet plaatsen en gebruiken. Dit draagt dan bij aan de theorie dat Rey Luke's dochter is.
Ik denk dat het optie 3 is. Of zijn er nog andere manieren om dit uit te leggen?
Het lijkt me in elk geval geen toeval. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

OMX2000

By any means necessary...

Ik lees dat vaker. Maar voor Rey was Han Solo die haar vertelde dat de verhalen rond de Jedi en the Force echt waren een bevestiging. Dus ik denk dat ze het stiekem altijd hoopte, en dat ze alleen haar ongeloof het in de weg zat. Je ziet haar ook uit wanhoop een Jedi mind trick proberen.

En het blijft een film. Ze zijn nogal timeboxed, dus in 3 episodes moeten ze het publiek meekrijgen en een interessant verhaal vertellen. Ja ze maken soms te grote sprongen, maar dat was altijd al zo.

Ik vond de scene niet voorspelbaar. Het kon in mijn ogen beide kanten op. Leia was ervan overtuigd dat Han hem kon overhalen, maar blijkbaar was hij te ver heen. Voor hetzelfde geld hadden ze Kylo Ren laten infiltreren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:40
OMX2000 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:18:
[...]

Ik lees dat vaker. Maar voor Rey was Han Solo die haar vertelde dat de verhalen rond de Jedi en the Force echt waren een bevestiging. Dus ik denk dat ze het stiekem altijd hoopte, en dat ze alleen haar ongeloof het in de weg zat. Je ziet haar ook uit wanhoop een Jedi mind trick proberen.

En het blijft een film. Ze zijn nogal timeboxed, dus in 3 episodes moeten ze het publiek meekrijgen en een interessant verhaal vertellen. Ja ze maken soms te grote sprongen, maar dat was altijd al zo.

Ik vond de scene niet voorspelbaar. Het kon in mijn ogen beide kanten op. Leia was ervan overtuigd dat Han hem kon overhalen, maar blijkbaar was hij te ver heen. Voor hetzelfde geld hadden ze Kylo Ren laten infiltreren.
Precies, dat is wat ik er ook van denk, ze lijkt een beetje een fangirl van het hele rebellen(en dus Jedi kant met Luke) gebeuren, aangezien al die verhalen kent(op een 14/12 foutje na :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:17:
Gisteren de film voor de tweede keer gezien. 2D deze keer, kijkt een stuk rustiger waardoor je de sceneries en details een stuk beter kunt zien imo.

Ik heb een aantal (voor mij) nieuwe dingen kunnen ontdekken die ik de eerste keer niet meegekregen had, maar ééntje springt eruit:

Als Rey gevangen is door Kylo, en hij probeert zijn mind-read-trick op haar, zegt hij: "I see the ocean. I see the island". Rey denkt dus aan een eiland in de oceaan. Lijkt op dat moment niet echt relevant maaar...
  • Rey weet waar Luke is, maar houdt dit geheim voor alles en iedereen. (Ik acht dit zeer onwaarschijnlijk)
  • Rey weet of wist waar Luke is, maar is dit zelf vergeten. Wellicht heeft iemand het haar doen vergeten. (Als Kylo de Force kan gebruiken om gedachten uit iemand te trekken; kan de Force wellicht ook gebruikt worden om iemand iets te laten vergeten?)
  • Rey heeft onbewust, via de Force, contact met Luke. Omdat ze nog niet op de hoogte is van haar Force-powers, en niet getraind is, kan ze deze gedachten echter niet plaatsen en gebruiken. Dit draagt dan bij aan de theorie dat Rey Luke's dochter is.
Ik denk dat het optie 3 is. Of zijn er nog andere manieren om dit uit te leggen?
Heel scherp! Niet aan gedacht, hoe kwam je daarop? Heb je een concentratieboog van 2,5 uur? ;)
Dat werpt een nieuw licht op de zaak natuurlijk; via de force heeft zij zo'n sterke (telepathische) band met Luke (dus toch haar vader dan mogelijk? Grote kans…) dat zij impliciet kennis bij zich draagt van m.b.t. dat eiland waar Luke zich bevindt, zonder dat zij er zelf weet van heeft. Een soort van quantum-verstrengeling zeg maar, de afstand maakt niet uit- de deeltjes blijven met elkaar verbonden. Maar uit welke vrouw is zij dan verwekt? Met wie is Luke de koffer in gedoken?
2D is idd een stuk rustiger om naar te kijken, je mist imo ook niet heel veel aan de 3D in deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

Ik denk dat het eiland waar ze regelmatig van droomt (Ben zegt dat hij haar dromen aan het bekijken is) een Force visioen is. Het was altijd al haar lot om Luke te vinden, de Force vertelt haar al jaren waar hij is, in de vorm van een droom die zij zelf opvat als niet meer dan dat, een groene rots in een grote oceaan, het compleet tegenovergestelde van wat zij tot nu toe gekend heeft.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Vergeet ook 1 ding niet he jongens: Het is een film van 136 minuten. Als ze alles willen vertellen wordt hij 180 minuten (vind ik niet erg :P) alleen er moet nog een deel 8 en 9 komen. Ze houden puntjes expres open. Plus het moet een film zijn voor het publiek EN de fans. En dat is in mijn ogen perfect gelukt. We krijgen het heus wel te weten hoe Rey zo goed is en waarom Ben naar de Dark Side is. Alles is nu speculeren.

Natuurlijk kijken we 8 en 9 en denken we: ''Oh jaa logisch'', maar ook: ''He dat klopt niet helemaal met deel 7''. Het is een blijft een film waar weliswaar 1000 mensen aan werken, maar waar wij met al meer dan 1000 Tweakers een analyse maken.

Mijn vriendin ging gisteren mee naar mijn 2de screening. Toen Finn het lightsaber verloor tegen Kylo zei ze: Oh oh.... Iemand die alleen om Star Wars geeft omdat ik dat doet zat ook in de film en vond hem vermakelijk. Dat is voor mij een reden om hem alleen maar beter te vinden :D.

We kunnen elke seconde afwegen en vergelijken naar de oude films en alle EU die weg is en nog bestaat, maar het feit is dat het merendeel het een erg vermakelijk film vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Wat ik trouwens wel enorm grappig vond was dat Ben helemaal doorsloeg op de basis en de guards begon te schreeuwen, dan 2 stormtroopers echt een "F*** this shit back to the bar"
de comedie was goed gedaan in dat opzicht.
waarschijnlijk dat ik hem deze week een tweede keer ga kijken had huisgenoot beloofd met hem te gaan.
Zal proberen wat meer op de kleine details te letten, misschien dat er nog wat meer dingen duidelijk worden.

Dat ben als sterker is als Vader is niet zo verwonderlijk, wegens de zware schade aan zijn lichaam heeft hij nooit zijn volle potentie kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:26:
[...]

Heel scherp! Niet aan gedacht, hoe kwam je daarop? Heb je een concentratieboog van 2,5 uur? ;)
Haha, not quite. Maar ik zag de film dus voor de tweede keer. Aangezien ik de eerste keer dus Luke's locatie gezien had (dat vergeet je niet snel), viel het me direct op toen Kylo aan "the ocean, the island" refereerde toen ik de film de tweede keer zag.
Dat werpt een nieuw licht op de zaak natuurlijk; via de force heeft zij zo'n sterke (telepathische) band met Luke (dus toch haar vader dan mogelijk? Grote kans…) dat zij impliciet kennis bij zich draagt van m.b.t. dat eiland waar Luke zich bevindt, zonder dat zij er zelf weet van heeft. Een soort van quantum-verstrengeling zeg maar, de afstand maakt niet uit- de deeltjes blijven met elkaar verbonden. Maar uit welke vrouw is zij dan verwekt? Met wie is Luke de koffer in gedoken?
Dat is een goede vraag inderdaad..maar hoeft niet eens zo heel belangrijk te zijn eigenlijk.

Ik denk dus dat de grote verhaallijn na ROTJ ongeveer dit is:
  • Luke start nieuwe Jedi-academy en gaat jonge force-sensitive kindjes trainen.
  • Han en Leia krijgen zoon, Ben, die force-sensitive is. Gaat in training bij Luke.
  • Luke vindt een leuke chick/scharrel/vrouw. Krijgen dochter, Rey. Wellicht sterft de vrouw bij de geboorte..
  • Ben turned naar de Dark Side, doodt alle padawans van Luke. Rey is dan nog maar een jaar of 5 oud. Hier komt dan ook Snoke in beeld als übersith.
  • Luke acht zichzelf niet sterk genoeg op dat moment om Kylo én Snoke aan te kunnen. Hij heeft een übersterke secondant nodig: zijn dochter. Maar die is nog te jong op dat moment.
  • Luke gaat in hiding, en laat zijn dochter droppen op een afgelegen planeet. Hij instrueert R2D2 om in standby te gaan, totdat de tijd rijp is. Op het moment dat Rey volwassen is, en de Force in zichzelf gevonden heeft, mag hij weer gevonden worden. (ep VII)
  • Samen gaan ze dan trainen om twee über-jedi te worden (ep VIII), om vervolgens de twee übersith (Ren en Snoke) te verslaan (ep IX)
Als dit zo zou zijn, zou ik het wel dom vinden dat Luke Rey niet heeft meegenomen naar zijn eiland. Als hij haar meegenomen had, zou Rey dus al 10+ jaar aan training gehad kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:51:
[...]
Ik denk dus dat de grote verhaallijn na ROTJ ongeveer dit is:
  • Luke start nieuwe Jedi-academy en gaat jonge force-sensitive kindjes trainen.
  • Han en Leia krijgen zoon, Ben, die force-sensitive is. Gaat in training bij Luke.
  • Luke vindt een leuke chick/scharrel/vrouw. Krijgen dochter, Rey. Wellicht sterft de vrouw bij de geboorte..
  • Ben turned naar de Dark Side, doodt alle padawans van Luke. Rey is dan nog maar een jaar of 5 oud. Hier komt dan ook Snoke in beeld als übersith.
  • Luke acht zichzelf niet sterk genoeg op dat moment om Kylo én Snoke aan te kunnen. Hij heeft een übersterke secondant nodig: zijn dochter. Maar die is nog te jong op dat moment.
  • Luke gaat in hiding, en laat zijn dochter droppen op een afgelegen planeet. Hij instrueert R2D2 om in standby te gaan, totdat de tijd rijp is. Op het moment dat Rey volwassen is, mag hij weer gevonden worden. (ep VII)
  • Samen gaan ze dan trainen om twee über-jedi te worden (ep VIII), om vervolgens de twee übersith (Ren en Snoke) te verslaan (ep IX)
Als dit zo zou zijn, zou ik het wel dom vinden dat Luke Rey niet heeft meegenomen naar zijn eiland. Als hij haar meegenomen had, zou Rey dus al 10+ jaar aan training gehad kunnen hebben...
Goed gevonden, dit zou zo maar eens het plot kunnen zijn voor deel VIII idd. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Zou ik gewoon tevreden mee zijn als het die kant op ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:26

Ik had het idee dat Rey het eiland en de oceaan in die force vision had gezien toen ze Luke's lightsaber aanraakte? Maar dat heb ik dan waarschijnlijk fout.

Dat betekent dus dat haar dromen ook force visions zijn? Misschien om de precieze locatie van Luke op die planeet te vinden?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
HyperioN schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:51:
[...]

[/list]

nou om nu Ren een ubersith te noemen, hij starte badass maar op het einde... hij lijkt meer een padawan
Wie weet komt Vader nog terug zou ook wel een leuke verassing zijn als Vader haar vader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:56:
Zou ik gewoon tevreden mee zijn als het die kant op ging :D
Maar a.u.b. wel met een extra snufje evil deze keer, t.o.v. VII :o

EDIT: uitspraak in de kelder gecheckt- is zoals de Kindle aangeeft, de trailer komt er 100% niet in voor. ik zeg: het was een mindtrick

Nog best redelijke qual, die retekikker. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HADES2001 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:59:
[...]

nou om nu Ren een ubersith te noemen, hij starte badass maar op het einde... hij lijkt meer een padawan
Wie weet komt Vader nog terug zou ook wel een leuke verassing zijn als Vader haar vader is.
Hij zegt dat Kylo in VIII of later waarschijnlijk veel sterker gaat worden. Daar gaat zijn post over. Hoe zou Vader terug kunnen komen en ... hoe kan Vader ooit Ren haar vader zijn? Heb je enig idee hoe tijd werkt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:09:
[...]

Hij zegt dat Kylo in VIII of later waarschijnlijk veel sterker gaat worden. Daar gaat zijn post over. Hoe zou Vader terug kunnen komen en ... hoe kan Vader ooit Ren haar vader zijn? Heb je enig idee hoe tijd werkt? :p
Hey in een science fiction/fantasy kan alles, we hebben nooit in zijn pakje gekeken of alles er nog aan zat.
maar de trailer zei ook "The force is strong in my family, my father has it..." als hij dood was was de kans groter dat hij zei "My father had it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
_O- wat een baas...
Nou leuke verrassing voor haar, je moet er maar blij mee zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Misschien moet ik toch maar in mijn eentje naar de bioscoop. Ik weet niemand te overtuigen om erheen te gaan. Ik ben tot nu toe altijd met vrienden (of als kind met mijn vader) naar de bioscoop gegaan. Alleen gaan lijkt mij altijd wat raar en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
[...]

Hij is ook een apprentice (Padawan is Jedi-leerling; dat is hij niet). Snoke zegt in de film tegen Hux: "Bring Ren to me. It's time to finish his training".
Bovendien, en dit is al eerder besproken in dit topic, heeft Ren wel degelijk flinke force powers.
Hij kan kan objecten en personen freezen m.b.v. de Force, en met de Force mind-readen.
Dit konden Darth Maul, Darth Tyranus (Dooku) en Darth Vader (Anakin) allemaal niet.

Het enige wat hij niet heeft, is fatsoenlijke lightsaber skills. Maar daar heeft hij waarschijnlijk geen (fatsoenlijke) training in gehad. Ook wel begrijpelijk: het is inmiddels 30 jaar na Original Trilogy. Zelfs in de original trilogy (rond Battle of Endor) werden lightsabers als "ancient" (antiek/ouderwets) gezien. Blasters zijn de standaard. Logisch dus dat er niet veel mensen zullen zijn die Ren fatsoenlijke lightsaber skills hebben kunnen bijbrengen.
Dat slaat echt nergens op. Vader is kaput, dood. Wordt ook nergens naar gehint.
Amanoo schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:29:
Misschien moet ik toch maar in mijn eentje naar de bioscoop. Ik weet niemand te overtuigen om erheen te gaan. Ik ben tot nu toe altijd met vrienden (of als kind met mijn vader) naar de bioscoop gegaan. Alleen gaan lijkt mij altijd wat raar en saai.
Ik ben gisteren alleen geweest. Niks mis mee.
Maar als je vrienden er niet heen willen, moet je misschien eens die vriendschappen heroverwegen ;) :+

[ Voor 16% gewijzigd door HyperioN op 21-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Amanoo schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:29:
Niet teveel van aantrekken joh, doe het ook zo vaak met pathe unlimited.
Je wil niet weten hoeveel mensen er solo naar de film gaan, elke voorstelling zie ik wel 3-4 mensen die alleen zijn.
Ook een groot voordeel, niemand die je stoort als je lekker gefocussed wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HADES2001 schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:11:
[...]

Hey in een science fiction/fantasy kan alles, we hebben nooit in zijn pakje gekeken of alles er nog aan zat.
Het punt dat ik probeer te maken is dat Vader/Anakin al kinderen heeft, namelijk Luke en Leia en die zijn beiden ~60 jaar oud. Dus hoe Rey dan ooit een kind zijn van Vader? Zo werkt tijd niet.
maar de trailer zei ook "The force is strong in my family, my father has it..." als hij dood was was de kans groter dat hij zei "My father had it".
Mark Hamill himself confirmed that he rerecorded these lines for the teaser at Star Wars Celebration Anaheim 2015
Het is dus een referentie naar de oude Star Wars films. Sowieso is er geen enkel karakter in VII waarbij deze tekst logisch zou zijn geweest.

Best wel apart dat er een sociaal stigma om het alleen naar de film gaan heen hangt. Er is niemand die je kent, dus wat de mening van die lui is over jou zou niet zoveel moeten uitmaken, en al helemaal niet als ze een negatieve mening over je vormen dat je alleen naar de bios gaat :p. In andere woorden, gewoon doen!

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 21-12-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ik ga vaak zat alleen naar de film (helpt uiteraard dat ik een Unlimited Gold hebt)

Gewoon lekker uit werk direct naar de bios, lekker relaxen :) gewoon lekker gaan zoals Vegeta zegt, je gaat omdat je de film wil zien in de bios toch? lekker belangrijk wat de rest ervan vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind het persoonlijk wel minder leuk om alleen naar de film te gaan omdat ik graag over de film praat, maar ja om nou random lui aan te gaan spreken gaat zelfs mij wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MrVegeta schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:58:

Best wel apart dat er een sociaal stigma om het alleen naar de film gaan heen hangt. Er is niemand die je kent, dus wat de mening van die lui is over jou zou niet zoveel moeten uitmaken, en al helemaal niet als ze een negatieve mening over je vormen dat je alleen naar de bios gaat :p. In andere woorden, gewoon doen!
Kijk, dat moeten meer mensen denken :D gewoon doen waar je zin in hebt. Laat andere mensen maar zeiken. (Ja, ik heb genoeg ervaring met dat soort volk als castlefest/larp fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08
Als je met andere Star Wars fans in de zaal zit ben je ook niet zo "alleen". Ik ga zelden naar de cinema, maar dat was toch wel een van de leuke punten van de filmavond; het publiek. Gewhoop en wookie-geluiden bij de start van de film, meisjes die met Leia-buns rondliepen, merkbare pijn in het publiek als de Falcon een paar keer over de grond botste, als Han en Chewie in beeld komen, echt muisstil bij de Han- en Kylo scène (was nochtans een grote en bomvolle zaal), een daverend applaus op het einde en de helft van het volk die gewoon bleef zitten bij de aftiteling. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dit hadden ze wel beter uit mogen leggen in de film, maak het wel wat duidelijker allemaal:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QLGdlDS.jpg

Source: reddit

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
spartacusNLD schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:45:
Dit hadden ze wel beter uit mogen leggen in de film, maak het wel wat duidelijker allemaal:

[afbeelding]

ja met name the new republic komt niet echt naar voren, je ziet (voor zover ik het door dan) niets van die planeten totdat ze aan griezelementen geschoten worden.
Het word me ook niet precies duidelijk welke planeten er nou precies kapot geschoten zijn, weet iemand dit?

PS Vegeta dat van dat interview wist ik niet, dacht echt dat dat een stille hint was (van de "My father has it")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

HADES2001 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:50:
[...]
ja met name the new republic komt niet echt naar voren, je ziet (voor zover ik het door dan) niets van die planeten totdat ze aan griezelementen geschoten worden.
Het word me ook niet precies duidelijk welke planeten er nou precies kapot geschoten zijn, weet iemand dit?
Ze hebben het over de Hosnian system dat vernietigd wordt. De planeet die we kapot zien gaan is Hosnian Prime

Wordt allemaal uitgelegd in het boek ''Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary''

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 21-12-2015 14:08 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[afbeelding]

Maakt wel wat duidelijk, maar de "nieuwe" Republic/Empire ziet dus met lede ogen toe hoe Starkiller wordt gebouwd, en de Rebellen zijn weer de enige die kunnen ingrijpen?

Hmm, ergens is het toch iets te makkelijk.

Wat ik echt sterk vond in deze film:

Het moment waarop Rey het gevecht van Finn overneemt. Tof gedaan, waarbij in het midden blijft welke van de twee nu werkelijk "the light side" in zich heeft. Want Rey vecht wel bijzonder fel opeens.

Het kwam hier ergens al voorbij, maar het zou me inderdaad niks verbazen als we zien dat Rey steeds feller en harder wordt in haar benadering, terwijl Finn juist door z'n verleden heeft gezien wat er gebeurt als je te ver doorschiet in je idealen.

Finn en Rey moeten elkaar in balans houden tijdens de films.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ik hoop stiekem dat Luke Rey niet wilt trainen en dat Obi Wan als Force Ghost haar traint. OBI WAN 4 PRESIDENT :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Found the feminist.

8)7

Overal om hen heen vallen bommen en wordt er met blasters geschoten, en dan is het seksistisch om de enige persoon die je enigzins vertrouwt, bij de hand te pakken zodat je elkaar niet kwijt raakt?

Welke romance hebben we het trouwens over? Daar zag ik niet veel van terug, eerder twee volwassenen die zich gewoon proberen te redden, en daarbij inzien dat je beter samen kunt werken, ipv apart. Ik heb in ieder geval geen kus gezien, alleen dat Finn toch terugkeert om Rey te redden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Zag ook nergens een romance, eerder een geloof/vertrouwen in elkaar

[ Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 21-12-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
nadat han gestorven was moest er ook opeens een emotioneel momentje komen dat Rey leia omhelsde, dit had in mijn optiek gewoon Chewie moeten zijn.
Chewie en Leia kende Han veel langer en hebben een diepere band, lijkt me ook logischer dat die twee er meer kapot van zullen zijn dan Rey die hem net 1-2 dagen kende.

Maar goed, genoeg mijn ongenoegen geuit de film was vermakelijk en de special effect waren goed.
Het zal nooit perfect zijn, dus op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

HADES2001 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:54:
nadat han gestorven was moest er ook opeens een emotioneel momentje komen dat Rey leia omhelsde, dit had in mijn optiek gewoon Chewie moeten zijn.
Chewie en Leia kende Han veel langer en hebben een diepere band, lijkt me ook logischer dat die twee er meer kapot van zullen zijn dan Rey die hem net 1-2 dagen kende.

Maar goed, genoeg mijn ongenoegen geuit de film was vermakelijk en de special effect waren goed.
Waarschijnlijk speelt er nog wel meer tussen Rey en Leia (als Rey echt een Skywalker is), en Chewie is natuurlijk gewoon wat minder makkelijk te huggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

OMX2000

By any means necessary...

DUDE! De ironie is dat zij dus stoerder is dan hij, en dat hij helemaal haar handje niet hoeft vast te houden. Terwijl hij denkt dat dat de good thing to do is om dat hij bij de rebels hoort.

Je HOEFT niet overal wat achter te zoeken. De originele zat ook vol met geflirt richting Leia. Get over it. Anders had je gisteren Carrie Fisher bij Graham Norton moeten zien : YouTube: The Graham Norton Show S18E12 Carrie Fisher, Daisy Ridley, John Boyega, David Beckham

Rey en Finn zijn gewoon, voor mij in ieder geval, overtuigende acteurs. Ga er maar aan staan. Je weet dat je het nooit goed doet als Star Wars acteur, maar toch de uitdaging aan gaan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

HADES2001 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:54:

Precies hetzelfde dacht ik over Leia en Chewie. Sterker nog, ze loopt hem gewoon voorbij als ze richting Rey loopt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
Net terug van m'n tweede viewing. Heb bij een bepaalde scène nog wat extra opgelet, want daar viel me de vorige keer ook al wat op, maar ik heb er nog nergens iets over gelezen. Als Rey door de basis aan het sluipen is wordt het shot ineens gespiegeld. Valt vooral op door het rode schouderstuk van de Stormtrooper en hoe ze hun blasters vasthouden. Vervolgens heeft Rey ook haar blaster verkeerd vast en zit haar heuptas aan de andere kant dan in elk ander shot.

Iemand een idee waarom? Vind het een rare keuze en ik kan er niet echt een reden voor bedenken.

Edit:
Ook nog een gek geluidsfoutje. Heb de cam-versie gedownload om te checken, maar daar zit het ook in, ook al is het daar niet zo duidelijk in. Op 1:35:25 zegt Kylo Ren "She's going to try to steal a ship to escape". Die laatste twee woorden zijn ineens heel zachtjes. Bij beide viewings was dat, 2d en 3d.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tMWsZOt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g65UYAj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AedoVY4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Melkunie op 21-12-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Melkunie schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:39:

Edit:
Ook nog een gek geluidsfoutje. Heb de cam-versie gedownload om te checken, maar daar zit het ook in, ook al is het daar niet zo duidelijk in. Op 1:35:25 zegt Kylo Ren "She's going to try to steal a ship to escape". Die laatste twee woorden zijn ineens heel zachtjes. Bij beide viewings was dat, 2d en 3d.
Dat wat Kylo Ren zegt is zachter omdat hij op dat moment 'voelt' dat Han Solo in de buurt is :)
(denk ik me te herinneren in elk geval, heb de film pas 2 keer gezien)

[ Voor 6% gewijzigd door Kragoth op 21-12-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48

Iemand een idee waarom? Vind het een rare keuze en ik kan er niet echt een reden voor bedenken.
Werd in de oude film ook gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/R2%20Reverse%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Net terug van m'n tweede viewing. Heb bij een bepaalde scène nog wat extra opgelet, want daar viel me de vorige keer ook al wat op, maar ik heb er nog nergens iets over gelezen. Als Rey door de basis aan het sluipen is wordt het shot ineens gespiegeld. Valt vooral op door het rode schouderstuk van de Stormtrooper en hoe ze hun blasters vasthouden. Vervolgens heeft Rey ook haar blaster verkeerd vast en zit haar heuptas aan de andere kant dan in elk ander shot.

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat soort dingen zie je wel vaker, J.J. zal het wel mooier gevonden hebben dat de troopers nu van links naar rechts lopen ipv andersom. Zit verder niets achter, gewoon een visuele voorkeur. En omdat het een redelijk vlot shot is zal het weinig mensen opvallen dat die pauldron ineens op de verkeerde schouder zit etc :)
Datzelfde zagen we ook in de eerste teaser, het shot dat Rey er op haar speeder vandoor gaat is ook gespiegeld.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31

[afbeelding]

Oh, mooi dat je dat hebt gepost. Ik heb dat boek sinds gisteren en wilde die stukjes ook nog plaatsen. In de film vond ik het al vaag toen The Resistance ten tonele verscheen. 'Verzet? De rebellen zijn nu toch de Nieuwe Republiek?' dacht ik.
Sowieso een aanrader dat boek, veel achtergrondinfo. Diverse zaken waarover hier gespeculeerd wordt, staan daar zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

SeismicCharge schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:05:
[...]
Oh, mooi dat je dat hebt gepost. Ik heb dat boek sinds gisteren en wilde die stukjes ook nog plaatsen. In de film vond ik het al vaag toen The Resistance ten tonele verscheen. 'Verzet? De rebellen zijn nu toch de Nieuwe Republiek?' dacht ik.
Sowieso een aanrader dat boek, veel achtergrondinfo. Diverse zaken waarover hier gespeculeerd wordt, staan daar zwart op wit.
Ja, plaatje komt van reddit. Heb het boek vandaag besteld via bol.com probeer nu zo veel mogelijk star wars content te vergaren.. ben opeens verslaafd.. vandaag voor een 2e keer de film gaan kijken ik wil eigenlijk nog een keer.. de sfeer is zo uniek.. heb zoiets nog nooit gehad.. de orginele nooit in de bios gezien (ben pas 24) en deel 1 2 3 nooit echt megekregen door leefdtijd (wel in bios gezien met ouders).. kan echt niet wachten op deel 8 en 9 ;(

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 21-12-2015 18:02 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste