Zo, na een lange dag gewerkt te hebben even dit topic weer bijgelezen en wat reacties geschreven

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:05:
[...]
Nee? OMG, hoe heeft hij dan dit verhaal kunnen maken- hij zal toch wel een soort masterplan van de drie delen hebben, die in elkaar doorvloeien? Ik begreep dat ze al een flink aantal scenes voor de volgende delen nu reeds geschoten hadden, die worden nog aangevuld en bewerkt uiteraard, vandaar het lange wachten.
Kan mij herinneren dat ze dat bij LOTR ook hebben gedaan. Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten- ik begreep ook een jaar terug dat Disney vanaf dit jaar ieder jaar een nieuwe SW-film wilde uitbrengen, maar ik lees hier dat mensen 2017 noemen (WTF

) voor het volgende deel…
Achteraf zal blijken hoe het zich allemaal verhoudt, bij de vorige pre-quel delen bleek ook pas achteraf welk deel het meeste inhoud had.

Episode 8 komt in 2017 uit, in 2016 krijgen we Rogue One, ook een Star Wars film, maar die staat los van de Skywalker saga. Rogue One speelt zich vlak voor A New Hope af.
En los daarvan heeft de Story Group een hele grote rol in het overall verhaal. Abrams en Kasdan konden echt niet zomaar alles doen wat ze wilde, er is al een grote richtlijn over wat er gaat gebeuren, die kan hier en daar beïnvloed worden, maar als de Story Group Han niet dood had gewild was dat niet gebeurt, en als de Story Group in Ep 8 Luke dood wil hebben gebeurt dat, daar kan de volgende schrijver niets aan veranderen.
J.J. had lang niet zoveel invloed op het verhaal als iedereen lijkt te denken.
Op Revenge of the Sith en The Force Awakens na kregen ze in de US allemaal een PG rating. Revenge en Force kregen PG-13. Wat betekend dat zelfs de twee zwaarste dus voor 13 jaar en ouder geschikt was als ouders het daar mee eens zijn.
Ik geloof dat deze vraag inmiddels al beantwoord is, maar die kun je inderdaad bij de meeste bioscopen voor 7,50 kopen. Bij de Cinemec voor 6,50 als je ook een kaartje voor de film hebt.
Er zijn 4 modellen (Stormtrooper, Captain Phasma, Kylo Ren, en BB-8). cinemec doet geloof ik komende tijd elke week een andere.
DeppOx schreef op donderdag 17 december 2015 @ 02:17:
En daarnaast, is Kylo Ren de apprentice waar ze het over hebben, degene who turned to the dark side ? Want hij is best wel een weak bitch tbh, 1 laserknal van Chewwie, en beetje battlen met Finn, en vervolgens met een Rey die nog totaal geen training heeft gehad, en word gewoon gepwned. Ik hoop ergens dat die supreme leader dan de dude was who betrayed the light side, zou cool zijn right

Die apprentice was Kylo, hij heeft de hele nieuwe Jedi Order die Luke opgezet heeft uitgemoord. Hij is wel degelijk monsterlijk sterk. Kijk bijvoorbeeld naar de manier waarop hij gedachten van andere "strong minded" mensen kan lezen, zover zelfs dat hij de ocean waar Rey van droomde kon "zien". Hij grijpt mensen met de Force zodat ze zich niet meer kunnen bewegen, hij houdt blaster bolts vast in mid air! Allemaal dingen die we nog nooit eerder gezien hebben.
Dat hij door Chewie geraakt werd komt omdat hij op dat moment vol emotie zat. Hij zal best treurig geweest zijn om Han, maar hij zag ook dat Han nog steeds om hem gaf, hij heef nu de (in zijn ogen) laatste stap naar de Dark Side genomen, allemaal redenen waarom hij op dat moment de reactie van Chewie niet zag aankomen en dus geraakt werd.
Jaymz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:33:
[...]
Volgens mij komt de Emperor in de OT pas in the return of the Jedi pas echt uit de verf.
In a new hope zie je hem 1 of 2 keer als projectie, in empire strikes back doet ie ook weinig spannends als ik het me goed herinner; pas in the return of the jedi wordt duidelijk wie de touwtjes in handen heeft en waarom

Even beter in je geheugen graven

In A New Hope komt hij helemaal niet voor. In Empire zien we een hologram (wat in eerste instantie een vrouw met de ogen van een aap was, en later werd vervangen door Ian Mcdiarmid), en in Jedi komt hij pas echt tevoorschijn

Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:24:
Naast die grote vraag zit ik dus nog met de vraag wie is die oude man in het begin van de film die een stuk van de kaart heeft. En welke welke planeten zouden er juist vernietigd zijn? Ik dacht corusant maar dit zou wel heel erg drastisch zijn. Ergens hoopte ik Naboo te zien en een Jar-Jar uiteen te zien spatten

om het moment wat op te vrolijken.
Dat was Lor San Tekka, maar zijn naam werd niet genoemd. Leia heeft Poe naar hem toe gestuurd, dus zij zal hem wel kennen. Hij was een volger van de Church of the Force, en leefde volgens de idealen van de Jedi. Heeft verder weinig tot niets met Rey te maken denk ik.
Welke planeten er vernietigd werden weten we nog niet, alleen dat deze planeten de New Republic vormde. Wat ik uit de dialogen opmaakte heeft de First Order de hele New Republic met dat enkele schot weg gevaagd.
Ik ben blij dat ze dat niet gedaan hebben, dat is inmiddels zo vaak gebeurt, Anakin, Dooku, nog een keer Anakin, Luke, NOG een keer Anakin....
Nee, dat ze hem een flink litteken in zijn gezicht bezorgt was een veel betere zet

dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:46:
[...]
Zoals Ceased2Be zegt ,er is al een comic serie

Er zijn ook al een stel canon boeken uit : - Journey to Star Wars/Aftermath
- Twilight Company
- The Force Awakens - Lost Stars ( word in verteld hoe het is gekomen dat die SD op Jaccu zo slecht staat ingeparkeerd)
- The Force Awakens - Moving Targets
- The Force Awakens - Smuggler's run
- The Force Awakens - The weapon of a Jedi (Luke Skywalker story)
Het hoe en wat over Rey zal pas iets na Episode 8 over worden geschreven, misschien mogen ze wel al hints geven in de boeken.
(Ik weet echt niet hoe die contracten nou zijn opgezet, toen het nog onder George Lucas viel waren die best strikt)
"Journey to the Force Awakens" is de overkoepelende naam voor al het materiaal dat uitgebracht is in de aanloop naar de film en wat content behandeld die er mee te maken heeft.
De Boeken:
Aftermath
Lost Stars
Moving Target: A Princess Leia Adventure
Smuggler's Run: A Han Solo & Chewbacca Adventure
The Weapon of a Jedi: A Luke Skywalker Adventure
Short stories
All Creatures Great and Small
The Crimson Corsair and the Lost Treasure of Count Dooku
The Face of Evil
High Noon on Jakku
The Perfect Weapon
Comics
Star Wars: Shattered Empire
Star Wars Special: C-3PO
De hand die haar arm vast hield zodat ze niet kon weg lopen? Dat was volgens mij Unkar Plutt, die vent waar Rey haar gevonden materialen aan verkocht.
Het leek er op dat haar ouders haar hebben verkocht ofzo.
Ik denk dat Phasma zo groot geworden is door de community. Toen bekend werd dat het een vrouw was ging iedereen uit zijn dak, helemaal omdat ze er super bad ass uit ziet. Daar is in interviews en dergelijke wat op ingehaakt om meer mensen (vooral vrouwen) te trekken. Er is eigenlijk niemand die er betrokken bij was die ook maar gezegd heeft dat ze belangrijk was.
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:
...
Ten eerste heb ik mij geërgerd aan het feit dat Rey te snel de Force mastert. Waar anderen 2-3 films nodig hebben krijgt kan zij opeens uit het niets de Jedi Mindtrick, kan een objecten naar toe trekken zoals haar Lightsaber en verslaat zomaar een getrainde Kylo Ren. Vind dat niet realistisch en vond het eindgevecht een beetje cheap. Wellicht dat haar gave wordt uitgelegd in deel 8 of 9 maar het verhaal dat ze "sensitive for the Force" is gaat er bij mij niet in en vind ik te makkelijk.
De Mind trick was erg vaag en ging nergens over inderdaad. Maar de rest kreeg ze pas onder de knie toen ze doorkreeg waar het over ging en daar over na ging denken.
Dat ze het van Kylo won was ook niet vreemd, je hebt gezien hoe ze die twee thugs op Jakku zonder problemen inmaakte. Ze is heel goed met haar wapenstok, een Lighstaber is anders, maar daar zou ze ook prima mee uit de voeten moeten kunnen. Daarbij was Kylo gewond maar hij was grotendeels de gene die aanviel en haar terug duwde, zij reageerde voornamelijk op wat hij deed, tot ze ter plekken na ging denken en inhaakte op de Force, en het gevecht was nog niet over. Kylo was down, maar zeker niet verslagen, de planeet die uit elkaar viel maakte een einde aan het gevecht.
Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:13:
[...]
Idd, het zijn die zaken die ook tot verval geleid hebben binnen de jedi order. Maar in the old republic was er ook geen sprake van dat jedi mochten trouwen hoor. Alleen Revan was die eer gegund vanwege zijn bewezen diensten dacht ik.
Maar Revan bestaat in Canon niet en doet dus niet terzake hier

Nee, de test voor Kylo was Han die weer in het spel was.
Robehr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:55:
Han Solo vertelt eerder dat Jedi bestaan en dat the force echt is. Iedereen weet dat Jedi Mindcontrol kunnen, zoals die kever die Anakin als slaaf beheert. Rey was zich op dat moment al aan het ontwikkelen en dacht laat ik het eens proberen. Intelligente mensen vinden uit zichzelf oplossingen. Kylo had binnen no time door dat hij met een sterker iemand dan zichzelf te maken had. Als de force zo sterk in iemand zit dan is ook zonder training een Sith in opleiding wat Kylo is niet echt een uitdaging.
Lang niet iedereen weet dat. In de Republic wisten best een hoop mensen van het bestaan van Jedi en wat ze ongeveer konden, maar er waren enkele tien duizenden Jedi... in het hele universum, die zich grotendeels op één planeet verschansten, pas tijdens de Clone War kwamen ze wat prominenter in beeld. Maar Palpatine heeft er voor gezorgd dat die info een paar generaties later bijna weg was door geschriften te vernietigen, sympathiseren te doden, en mensen zo bang te maken dat ze het er nooit meer over hadden en de jongere generaties er niets over leerden. In A New Hope wist en geloofde bijna niemand wat van dat gebeuren.
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:23:
[...]
Ook de Old Republic had "no relationship/no kids" regel al
Uit m'n hoofd (corrigeer me als ik fout ben) wisten maar 1 Master binnen de Council dat Revan een relatie had met Bastila Shan.
Dat ze later nog een kind hadden was daarin tegen niet bekent bij niemand.
Bastila is toen 6 maanden "ongedoken"/cq een opdracht aangenomen op een planeet waar ze als enig Jedi zat en heeft na de geboorte het kind afgestaan
(The Old Republic - Revan)
Toen Luke (hier even uitgaand van Expanded Universe) de Order opnieuw is gaan opbouwen is de no relationship/no kiddys regels als 1 van de eerste geschrapt
(Weet even niet meer welk boek het staat)
Maar again, dit is EU, niet canon. Deze info bestaat feitelijk niet in het verhaal en de nieuwe films hoever zich hier helemaal niet aan te houden, en we kunnen het dus ook niet als basis nemen voor speculatie.
Rik_V schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:36:
[...]
Hmm zou kunnen, klinkt ook logisch.
Dacht wel mee gekregen te hebben dat Star killer base hele solar systems kon uitschakelen.
Wel balen als het echt Coruscant is. Was wel benieuwd hoe het geworden is na de val van de Empire. Vind het sowieso wel jammer dat ze niet echt scenes gehad hebben in steden zoals in de prequels.
Volgens de star map die we een tijdje terug kregen staat Coruscant dusdanig ver bij Takodana vandaan dat ze die explosie onmogelijk hadden kunnen zien.
Zowieso blijf ik er bij dat ze de vernietiging van meerder eplaneten onmogelijk hadden moeten kunnen zien zoals ze deden. Die dingen hadden dan allemaal dezelfde afstand als Aarde - Maan van elkaar en Takodana moeten hebben. Bizar wazige keus.