The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 13:43
Wat ik alleen nergens kan vinden is welke planeten nu vernietigd zijn.
Aangezien ze het over de nieuwe republiek hadden zou dat Coruscant zijn en de planeten uit dat solarsystem?

En ze hadden het ook over een vloot die de nieuwe republiek heeft. (had?)
Waarom laten die dit zo gebeuren denk ik dan...

Ik kan in iedergeval niet wachten op het vervolg maar krijg steeds meer vragen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Rik_V schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:16:
Wat ik alleen nergens kan vinden is welke planeten nu vernietigd zijn.
Aangezien ze het over de nieuwe republiek hadden zou dat Coruscant zijn en de planeten uit dat solarsystem?

En ze hadden het ook over een vloot die de nieuwe republiek heeft. (had?)
Waarom laten die dit zo gebeuren denk ik dan...

Ik kan in iedergeval niet wachten op het vervolg maar krijg steeds meer vragen.
Leek op coruscant + 3 capital ships die in orbit waren.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Zaterdag a.s. 2e ronde…maar nu de 2D Dolby Digital editie i.p.v. de 3D-versie, superchill! *O*

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 09:26
Ceased2Be schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:10:
[...]

Dat van die kinderen is iets wat in de prequels zijdelings wordt genoemd idd.
In de Old Republic was dat nog niet aan de orde en niets weerhoudt Luke ervan om die regel weer te schrappen natuurlijk.

'I'm gonna start my own Jedi Order! With Beer! And hookers!' ;)
Ook de Old Republic had "no relationship/no kids" regel al :Y

Uit m'n hoofd (corrigeer me als ik fout ben) wisten maar 1 Master binnen de Council dat Revan een relatie had met Bastila Shan.
Dat ze later nog een kind hadden was daarin tegen niet bekent bij niemand.
Bastila is toen 6 maanden "ongedoken"/cq een opdracht aangenomen op een planeet waar ze als enig Jedi zat en heeft na de geboorte het kind afgestaan
(The Old Republic - Revan)

Toen Luke (hier even uitgaand van Expanded Universe) de Order opnieuw is gaan opbouwen is de no relationship/no kiddys regels als 1 van de eerste geschrapt
(Weet even niet meer welk boek het staat)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Rik_V
RocketKoen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:44:
[...]

Leek op coruscant + 3 capital ships die in orbit waren.
Hmm zou kunnen, klinkt ook logisch.
Dacht wel mee gekregen te hebben dat Star killer base hele solar systems kon uitschakelen.

Wel balen als het echt Coruscant is. Was wel benieuwd hoe het geworden is na de val van de Empire. Vind het sowieso wel jammer dat ze niet echt scenes gehad hebben in steden zoals in de prequels.

• RocketKoen
Rik_V schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:36:
[...]

Dacht wel mee gekregen te hebben dat Star killer base hele solar systems kon uitschakelen.

Wel balen als het echt Coruscant is. Was wel benieuwd hoe het geworden is na de val van de Empire. Vind het sowieso wel jammer dat ze niet echt scenes gehad hebben in steden zoals in de prequels.
Ach, dat was juist een van de grote teleurstellingen van de prequels. Lange scenes met politieke debatten en discussies. Daarvoor kun je ook NOS politiek24 aanzetten :P

TheS4ndm4n#1919

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jaymz

Keep on moving !

Hoewel de prequels (zeker 1 en in iets mindere mate 2) de charme van de OT missen geven ze een duidelijk achtergrondverhaal aan Darth Vader en de totstandkoming van de Galactic Empire en de rise of power van Palpatine. De discussies en politiek zijn inherent aan de subtiliteit waar Palpatine zich van heeft bedient :)

The Phantom Menace had van mij niet gehoeven, maar het is ergens het begin van het verhaal. A New Hope heeft volgens mij ook een dun verhaal, maar omdat A New Hope toendertijd revolutionair was vallen we er niet over ;)

Ik wil overigens een dikke vette pluim aan Harrison Ford geven, wat zet 'ie Han Solo verschrikkelijk goed neer _/-\o_ Ik ben heel benieuwd of ze een acteur vinden die Solo's jonge jaren overtuigend kan neerzetten :)
Spike_wolf schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:56:
Even beter in je geheugen graven :P In A New Hope komt hij helemaal niet voor. In Empire zien we een hologram (wat in eerste instantie een vrouw met de ogen van een aap was, en later werd vervangen door Ian Mcdiarmid), en in Jedi komt hij pas echt tevoorschijn :)
Ehm, oeps; moest een filmpje opschuiven inderdaad :F

[ Voor 28% gewijzigd door Jaymz op 17-12-2015 22:06 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Zo, na een lange dag gewerkt te hebben even dit topic weer bijgelezen en wat reacties geschreven :P
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:05:
[...]

Nee? OMG, hoe heeft hij dan dit verhaal kunnen maken- hij zal toch wel een soort masterplan van de drie delen hebben, die in elkaar doorvloeien? Ik begreep dat ze al een flink aantal scenes voor de volgende delen nu reeds geschoten hadden, die worden nog aangevuld en bewerkt uiteraard, vandaar het lange wachten.
Kan mij herinneren dat ze dat bij LOTR ook hebben gedaan. Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten- ik begreep ook een jaar terug dat Disney vanaf dit jaar ieder jaar een nieuwe SW-film wilde uitbrengen, maar ik lees hier dat mensen 2017 noemen (WTF :o ) voor het volgende deel…

Achteraf zal blijken hoe het zich allemaal verhoudt, bij de vorige pre-quel delen bleek ook pas achteraf welk deel het meeste inhoud had. :)
Episode 8 komt in 2017 uit, in 2016 krijgen we Rogue One, ook een Star Wars film, maar die staat los van de Skywalker saga. Rogue One speelt zich vlak voor A New Hope af.
Chester schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:12:
[...]

J.J. heeft het niet alleen geschreven he, maar samen met Lawrence Kasdan: http://www.imdb.com/name/nm0001410/?ref_=tt_ov_wr

Moet je eens kijken wat ie nog meer heeft gedaan ;)
En los daarvan heeft de Story Group een hele grote rol in het overall verhaal. Abrams en Kasdan konden echt niet zomaar alles doen wat ze wilde, er is al een grote richtlijn over wat er gaat gebeuren, die kan hier en daar beïnvloed worden, maar als de Story Group Han niet dood had gewild was dat niet gebeurt, en als de Story Group in Ep 8 Luke dood wil hebben gebeurt dat, daar kan de volgende schrijver niets aan veranderen.
J.J. had lang niet zoveel invloed op het verhaal als iedereen lijkt te denken.
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:28:
[...]
...
zat er op de oude zes delen ook een 16 jaar rating ofzo, terwijl het nu geschikt is voor ≥12jaar.
...
Op Revenge of the Sith en The Force Awakens na kregen ze in de US allemaal een PG rating. Revenge en Force kregen PG-13. Wat betekend dat zelfs de twee zwaarste dus voor 13 jaar en ouder geschikt was als ouders het daar mee eens zijn.
Exar schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:59:
[...]

Erm wtf, horen er coole SW brillen uitgedeeld te worden? In de bios waar ik was kreeg iedereen een standaard dertien-in-dozijn flutbrilletje... 8)7
Ik geloof dat deze vraag inmiddels al beantwoord is, maar die kun je inderdaad bij de meeste bioscopen voor 7,50 kopen. Bij de Cinemec voor 6,50 als je ook een kaartje voor de film hebt.
Er zijn 4 modellen (Stormtrooper, Captain Phasma, Kylo Ren, en BB-8). cinemec doet geloof ik komende tijd elke week een andere.
DeppOx schreef op donderdag 17 december 2015 @ 02:17:
En daarnaast, is Kylo Ren de apprentice waar ze het over hebben, degene who turned to the dark side ? Want hij is best wel een weak bitch tbh, 1 laserknal van Chewwie, en beetje battlen met Finn, en vervolgens met een Rey die nog totaal geen training heeft gehad, en word gewoon gepwned. Ik hoop ergens dat die supreme leader dan de dude was who betrayed the light side, zou cool zijn right :P
Die apprentice was Kylo, hij heeft de hele nieuwe Jedi Order die Luke opgezet heeft uitgemoord. Hij is wel degelijk monsterlijk sterk. Kijk bijvoorbeeld naar de manier waarop hij gedachten van andere "strong minded" mensen kan lezen, zover zelfs dat hij de ocean waar Rey van droomde kon "zien". Hij grijpt mensen met de Force zodat ze zich niet meer kunnen bewegen, hij houdt blaster bolts vast in mid air! Allemaal dingen die we nog nooit eerder gezien hebben.
Dat hij door Chewie geraakt werd komt omdat hij op dat moment vol emotie zat. Hij zal best treurig geweest zijn om Han, maar hij zag ook dat Han nog steeds om hem gaf, hij heef nu de (in zijn ogen) laatste stap naar de Dark Side genomen, allemaal redenen waarom hij op dat moment de reactie van Chewie niet zag aankomen en dus geraakt werd.
Jaymz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:33:
[...]
Volgens mij komt de Emperor in de OT pas in the return of the Jedi pas echt uit de verf.

In a new hope zie je hem 1 of 2 keer als projectie, in empire strikes back doet ie ook weinig spannends als ik het me goed herinner; pas in the return of the jedi wordt duidelijk wie de touwtjes in handen heeft en waarom :)
Even beter in je geheugen graven :P In A New Hope komt hij helemaal niet voor. In Empire zien we een hologram (wat in eerste instantie een vrouw met de ogen van een aap was, en later werd vervangen door Ian Mcdiarmid), en in Jedi komt hij pas echt tevoorschijn :)
Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:24:
Naast die grote vraag zit ik dus nog met de vraag wie is die oude man in het begin van de film die een stuk van de kaart heeft. En welke welke planeten zouden er juist vernietigd zijn? Ik dacht corusant maar dit zou wel heel erg drastisch zijn. Ergens hoopte ik Naboo te zien en een Jar-Jar uiteen te zien spatten :P om het moment wat op te vrolijken.
Dat was Lor San Tekka, maar zijn naam werd niet genoemd. Leia heeft Poe naar hem toe gestuurd, dus zij zal hem wel kennen. Hij was een volger van de Church of the Force, en leefde volgens de idealen van de Jedi. Heeft verder weinig tot niets met Rey te maken denk ik.

Welke planeten er vernietigd werden weten we nog niet, alleen dat deze planeten de New Republic vormde. Wat ik uit de dialogen opmaakte heeft de First Order de hele New Republic met dat enkele schot weg gevaagd.
segil schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:41:
Kon het niet beter verwoorden :) Inderdaad had ik gedacht dat Rey de hand/arm van Kylo eraf zou hadden. Voor mij kwam de film liever/vriendelijker over dan de vorige films.
Ik ben blij dat ze dat niet gedaan hebben, dat is inmiddels zo vaak gebeurt, Anakin, Dooku, nog een keer Anakin, Luke, NOG een keer Anakin....
Nee, dat ze hem een flink litteken in zijn gezicht bezorgt was een veel betere zet :)
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:46:
[...]

Zoals Ceased2Be zegt ,er is al een comic serie :Y
Er zijn ook al een stel canon boeken uit : - Journey to Star Wars/Aftermath
- Twilight Company
- The Force Awakens - Lost Stars ( word in verteld hoe het is gekomen dat die SD op Jaccu zo slecht staat ingeparkeerd)
- The Force Awakens - Moving Targets
- The Force Awakens - Smuggler's run
- The Force Awakens - The weapon of a Jedi (Luke Skywalker story)

Het hoe en wat over Rey zal pas iets na Episode 8 over worden geschreven, misschien mogen ze wel al hints geven in de boeken.
(Ik weet echt niet hoe die contracten nou zijn opgezet, toen het nog onder George Lucas viel waren die best strikt)
"Journey to the Force Awakens" is de overkoepelende naam voor al het materiaal dat uitgebracht is in de aanloop naar de film en wat content behandeld die er mee te maken heeft.

De Boeken:
Aftermath
Lost Stars
Moving Target: A Princess Leia Adventure
Smuggler's Run: A Han Solo & Chewbacca Adventure
The Weapon of a Jedi: A Luke Skywalker Adventure

Short stories
All Creatures Great and Small
The Crimson Corsair and the Lost Treasure of Count Dooku
The Face of Evil
High Noon on Jakku
The Perfect Weapon

Comics
Star Wars: Shattered Empire
Star Wars Special: C-3PO
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:58:
De scene waarin Rey op Jaccu werd achtergelaten zie je een best wel "gezette" hand op haar schouder ... check de hand van Luke
De hand die haar arm vast hield zodat ze niet kon weg lopen? Dat was volgens mij Unkar Plutt, die vent waar Rey haar gevonden materialen aan verkocht.
Het leek er op dat haar ouders haar hebben verkocht ofzo.
Ceased2Be schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:04:
[...]

Datzelfde heb ik met Phasma; 3 scenes en klaar... waarom die zo prominent overal moest staan is me een raadsel.
Ik denk dat Phasma zo groot geworden is door de community. Toen bekend werd dat het een vrouw was ging iedereen uit zijn dak, helemaal omdat ze er super bad ass uit ziet. Daar is in interviews en dergelijke wat op ingehaakt om meer mensen (vooral vrouwen) te trekken. Er is eigenlijk niemand die er betrokken bij was die ook maar gezegd heeft dat ze belangrijk was.
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:
...
Ten eerste heb ik mij geërgerd aan het feit dat Rey te snel de Force mastert. Waar anderen 2-3 films nodig hebben krijgt kan zij opeens uit het niets de Jedi Mindtrick, kan een objecten naar toe trekken zoals haar Lightsaber en verslaat zomaar een getrainde Kylo Ren. Vind dat niet realistisch en vond het eindgevecht een beetje cheap. Wellicht dat haar gave wordt uitgelegd in deel 8 of 9 maar het verhaal dat ze "sensitive for the Force" is gaat er bij mij niet in en vind ik te makkelijk.
De Mind trick was erg vaag en ging nergens over inderdaad. Maar de rest kreeg ze pas onder de knie toen ze doorkreeg waar het over ging en daar over na ging denken.
Dat ze het van Kylo won was ook niet vreemd, je hebt gezien hoe ze die twee thugs op Jakku zonder problemen inmaakte. Ze is heel goed met haar wapenstok, een Lighstaber is anders, maar daar zou ze ook prima mee uit de voeten moeten kunnen. Daarbij was Kylo gewond maar hij was grotendeels de gene die aanviel en haar terug duwde, zij reageerde voornamelijk op wat hij deed, tot ze ter plekken na ging denken en inhaakte op de Force, en het gevecht was nog niet over. Kylo was down, maar zeker niet verslagen, de planeet die uit elkaar viel maakte een einde aan het gevecht.
Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:13:
[...]

Idd, het zijn die zaken die ook tot verval geleid hebben binnen de jedi order. Maar in the old republic was er ook geen sprake van dat jedi mochten trouwen hoor. Alleen Revan was die eer gegund vanwege zijn bewezen diensten dacht ik.
Maar Revan bestaat in Canon niet en doet dus niet terzake hier :)
Freshnezz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:36:
Snoke had al aangegeven dat de 'awekening' een grote test zou zijn voor Kylo.

Blijkbaar dus wel aangezien hij heeft gefaald.
Nee, de test voor Kylo was Han die weer in het spel was.
Robehr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:55:
Han Solo vertelt eerder dat Jedi bestaan en dat the force echt is. Iedereen weet dat Jedi Mindcontrol kunnen, zoals die kever die Anakin als slaaf beheert. Rey was zich op dat moment al aan het ontwikkelen en dacht laat ik het eens proberen. Intelligente mensen vinden uit zichzelf oplossingen. Kylo had binnen no time door dat hij met een sterker iemand dan zichzelf te maken had. Als de force zo sterk in iemand zit dan is ook zonder training een Sith in opleiding wat Kylo is niet echt een uitdaging.
Lang niet iedereen weet dat. In de Republic wisten best een hoop mensen van het bestaan van Jedi en wat ze ongeveer konden, maar er waren enkele tien duizenden Jedi... in het hele universum, die zich grotendeels op één planeet verschansten, pas tijdens de Clone War kwamen ze wat prominenter in beeld. Maar Palpatine heeft er voor gezorgd dat die info een paar generaties later bijna weg was door geschriften te vernietigen, sympathiseren te doden, en mensen zo bang te maken dat ze het er nooit meer over hadden en de jongere generaties er niets over leerden. In A New Hope wist en geloofde bijna niemand wat van dat gebeuren.
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:23:
[...]

Ook de Old Republic had "no relationship/no kids" regel al :Y

Uit m'n hoofd (corrigeer me als ik fout ben) wisten maar 1 Master binnen de Council dat Revan een relatie had met Bastila Shan.
Dat ze later nog een kind hadden was daarin tegen niet bekent bij niemand.
Bastila is toen 6 maanden "ongedoken"/cq een opdracht aangenomen op een planeet waar ze als enig Jedi zat en heeft na de geboorte het kind afgestaan
(The Old Republic - Revan)

Toen Luke (hier even uitgaand van Expanded Universe) de Order opnieuw is gaan opbouwen is de no relationship/no kiddys regels als 1 van de eerste geschrapt
(Weet even niet meer welk boek het staat)
Maar again, dit is EU, niet canon. Deze info bestaat feitelijk niet in het verhaal en de nieuwe films hoever zich hier helemaal niet aan te houden, en we kunnen het dus ook niet als basis nemen voor speculatie.
Rik_V schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:36:
[...]

Volgens de star map die we een tijdje terug kregen staat Coruscant dusdanig ver bij Takodana vandaan dat ze die explosie onmogelijk hadden kunnen zien.

Star Map

Zowieso blijf ik er bij dat ze de vernietiging van meerder eplaneten onmogelijk hadden moeten kunnen zien zoals ze deden. Die dingen hadden dan allemaal dezelfde afstand als Aarde - Maan van elkaar en Takodana moeten hebben. Bizar wazige keus.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

De versie met reactie van het publiek is inmiddels online (ep met Mark Wahlberg), atlijd grappig _/-\o_

• dierkx36
Spike_wolf schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:56:
Zo, na een lange dag gewerkt te hebben even dit topic weer bijgelezen en wat reacties geschreven :P

[...]

Episode 8 komt in 2017 uit, in 2016 krijgen we Rogue One, ook een Star Wars film, maar die staat los van de Skywalker saga. Rogue One speelt zich vlak voor A New Hope af.

[...]

En los daarvan heeft de Story Group een hele grote rol in het overall verhaal. Abrams en Kasdan konden echt niet zomaar alles doen wat ze wilde, er is al een grote richtlijn over wat er gaat gebeuren, die kan hier en daar beïnvloed worden, maar als de Story Group Han niet dood had gewild was dat niet gebeurt, en als de Story Group in Ep 8 Luke dood wil hebben gebeurt dat, daar kan de volgende schrijver niets aan veranderen.
J.J. had lang niet zoveel invloed op het verhaal als iedereen lijkt te denken.

[...]

Op Revenge of the Sith en The Force Awakens na kregen ze in de US allemaal een PG rating. Revenge en Force kregen PG-13. Wat betekend dat zelfs de twee zwaarste dus voor 13 jaar en ouder geschikt was als ouders het daar mee eens zijn.

[...]

Ik geloof dat deze vraag inmiddels al beantwoord is, maar die kun je inderdaad bij de meeste bioscopen voor 7,50 kopen. Bij de Cinemec voor 6,50 als je ook een kaartje voor de film hebt.
Er zijn 4 modellen (Stormtrooper, Captain Phasma, Kylo Ren, en BB-8). cinemec doet geloof ik komende tijd elke week een andere.

[...]

Die apprentice was Kylo, hij heeft de hele nieuwe Jedi Order die Luke opgezet heeft uitgemoord. Hij is wel degelijk monsterlijk sterk. Kijk bijvoorbeeld naar de manier waarop hij gedachten van andere "strong minded" mensen kan lezen, zover zelfs dat hij de ocean waar Rey van droomde kon "zien". Hij grijpt mensen met de Force zodat ze zich niet meer kunnen bewegen, hij houdt blaster bolts vast in mid air! Allemaal dingen die we nog nooit eerder gezien hebben.
Dat hij door Chewie geraakt werd komt omdat hij op dat moment vol emotie zat. Hij zal best treurig geweest zijn om Han, maar hij zag ook dat Han nog steeds om hem gaf, hij heef nu de (in zijn ogen) laatste stap naar de Dark Side genomen, allemaal redenen waarom hij op dat moment de reactie van Chewie niet zag aankomen en dus geraakt werd.

[...]

[...]

Dat was Lor San Tekka, maar zijn naam werd niet genoemd. Leia heeft Poe naar hem toe gestuurd, dus zij zal hem wel kennen. Hij was een volger van de Church of the Force, en leefde volgens de idealen van de Jedi. Heeft verder weinig tot niets met Rey te maken denk ik.

Welke planeten er vernietigd werden weten we nog niet, alleen dat deze planeten de New Republic vormde. Wat ik uit de dialogen opmaakte heeft de First Order de hele New Republic met dat enkele schot weg gevaagd.

[...]

Ik ben blij dat ze dat niet gedaan hebben, dat is inmiddels zo vaak gebeurt, Anakin, Dooku, nog een keer Anakin, Luke, NOG een keer Anakin....
Nee, dat ze hem een flink litteken in zijn gezicht bezorgt was een veel betere zet :)

[...]

"Journey to the Force Awakens" is de overkoepelende naam voor al het materiaal dat uitgebracht is in de aanloop naar de film en wat content behandeld die er mee te maken heeft.

De Boeken:
Aftermath
Lost Stars
Moving Target: A Princess Leia Adventure
Smuggler's Run: A Han Solo & Chewbacca Adventure
The Weapon of a Jedi: A Luke Skywalker Adventure

Short stories
All Creatures Great and Small
The Crimson Corsair and the Lost Treasure of Count Dooku
The Face of Evil
High Noon on Jakku
The Perfect Weapon

Comics
Star Wars: Shattered Empire
Star Wars Special: C-3PO

[...]

De hand die haar arm vast hield zodat ze niet kon weg lopen? Dat was volgens mij Unkar Plutt, die vent waar Rey haar gevonden materialen aan verkocht.
Het leek er op dat haar ouders haar hebben verkocht ofzo.

[...]

Ik denk dat Phasma zo groot geworden is door de community. Toen bekend werd dat het een vrouw was ging iedereen uit zijn dak, helemaal omdat ze er super bad ass uit ziet. Daar is in interviews en dergelijke wat op ingehaakt om meer mensen (vooral vrouwen) te trekken. Er is eigenlijk niemand die er betrokken bij was die ook maar gezegd heeft dat ze belangrijk was.

[...]

De Mind trick was erg vaag en ging nergens over inderdaad. Maar de rest kreeg ze pas onder de knie toen ze doorkreeg waar het over ging en daar over na ging denken.
Dat ze het van Kylo won was ook niet vreemd, je hebt gezien hoe ze die twee thugs op Jakku zonder problemen inmaakte. Ze is heel goed met haar wapenstok, een Lighstaber is anders, maar daar zou ze ook prima mee uit de voeten moeten kunnen. Daarbij was Kylo gewond maar hij was grotendeels de gene die aanviel en haar terug duwde, zij reageerde voornamelijk op wat hij deed, tot ze ter plekken na ging denken en inhaakte op de Force, en het gevecht was nog niet over. Kylo was down, maar zeker niet verslagen, de planeet die uit elkaar viel maakte een einde aan het gevecht.

[...]

Maar Revan bestaat in Canon niet en doet dus niet terzake hier :)

[...]

Nee, de test voor Kylo was Han die weer in het spel was.

[...]

Lang niet iedereen weet dat. In de Republic wisten best een hoop mensen van het bestaan van Jedi en wat ze ongeveer konden, maar er waren enkele tien duizenden Jedi... in het hele universum, die zich grotendeels op één planeet verschansten, pas tijdens de Clone War kwamen ze wat prominenter in beeld. Maar Palpatine heeft er voor gezorgd dat die info een paar generaties later bijna weg was door geschriften te vernietigen, sympathiseren te doden, en mensen zo bang te maken dat ze het er nooit meer over hadden en de jongere generaties er niets over leerden. In A New Hope wist en geloofde bijna niemand wat van dat gebeuren.

[...]

Maar again, dit is EU, niet canon. Deze info bestaat feitelijk niet in het verhaal en de nieuwe films hoever zich hier helemaal niet aan te houden, en we kunnen het dus ook niet als basis nemen voor speculatie.

[...]

Volgens de star map die we een tijdje terug kregen staat Coruscant dusdanig ver bij Takodana vandaan dat ze die explosie onmogelijk hadden kunnen zien.

[afbeelding]

Zowieso blijf ik er bij dat ze de vernietiging van meerder eplaneten onmogelijk hadden moeten kunnen zien zoals ze deden. Die dingen hadden dan allemaal dezelfde afstand als Aarde - Maan van elkaar en Takodana moeten hebben. Bizar wazige keus.
Boeken na episode 6 worden gezien al Expanded Universe, de boeken van voor Ep 6 zijn mee genomen in Canon
Als je op de book list voor Canon kijkt zie je er een aantal tussen staan die oorspronkelijk uit EU komen en over het tijdsbestek voor Ep 6 gaan.
(Tarkin, Lords of the Sith, Heir to the Jedi)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:30:
[...]

Boeken na episode 6 worden gezien al Expanded Universe, de boeken van voor Ep 6 zijn mee genomen in Canon
Als je op de book list voor Canon kijkt zie je er een aantal tussen staan die oorspronkelijk uit EU komen en over het tijdsbestek voor Ep 6 gaan.
(Tarkin, Lords of the Sith, Heir to the Jedi)
Nee, alle boeken van voor 2014 zijn Legends. Er is geen enkel boek meegenomen naar het nieuwe canon.
Zelfs de novelisations van de films zijn Legends, omdat die scenes bevatten die niet in de films zitten.
Tarkin, Lords of the Sith en Heir to the Jedi zijn Canon, maar deze kwamen allemaal in 2015 uit.

[edit]
Dit zijn alle canon boeken. Allemaal na de Disney overname en na de vorming van de Story Group geschreven. (op Heir to the Jedi na, dat was deel 3 in de Empire and Rebellion serie, maar was blijkbaar goed genoeg om als Canon gezien te worden terwijl de andere twee Legends zijn).

[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 17-12-2015 22:37 ]

Humankind… be both.

• dierkx36
Spike_wolf schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:34:
[...]

Nee, alle boeken van voor 2014 zijn Legends. Er is geen enkel boek meegenomen naar het nieuwe canon.
Zelfs de novelisations van de films zijn Legends, omdat die scenes bevatten die niet in de films zitten.
Tarkin, Lords of the Sith en Heir to the Jedi zijn Canon, maar deze kwamen allemaal in 2015 uit.

[edit]
Dit zijn alle canon boeken. Allemaal na de Disney overname en na de vorming van de Story Group geschreven. (op Heir to the Jedi na, dat was deel 3 in de Empire and Rebellion serie, maar was blijkbaar goed genoeg om als Canon gezien te worden terwijl de andere twee Legends zijn).
Zit even te zoeken :
Bij de 1ne staan ze wel in de lijst van het "originele" verhaal en bij de ander niet |:(

Laat maar, dit word een laveloze discussie en ik heb al koppijn :+

PS:
Dat is dus dezelfde lijst waar ik net zat te kijken en die vergeleek met met de book list van Legends/EU ;)

Ben in dubio of die hand nou van Luke, Max von Sidow of Unkar Pegg is.

De planeten die werden opgeblazen stonden in Ilum stelsel als ik me het goed herinner :Y
(Kan dat ik dingen door mekaar aan het halen ben, ben ook in Lost stars bezig)

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 17-12-2015 22:55 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:46:
[...]

Zit even te zoeken :
Bij de 1ne staan ze wel in de lijst van het "originele" verhaal en bij de ander niet |:(

Laat maar, dit word een laveloze discussie en ik heb al koppijn :+

PS:
Dat is dus dezelfde lijst waar ik net zat te kijken en die vergeleek met met de book list van Legends/EU ;)
Laveloze discussie? Er valt niets te discussiëren :P
Jouw eerdere statement klopt niet. De boeken in die lijst zijn Canon, die zijn allemaal in 2014 of 2015 geschreven. Alles dat voor die tijd geschreven is qua boeken, short stories, comics en games is Legends en telt niet in het "echte" verhaal. The Old Republic verhalen, Revan, Jacen en Jaina Solo, Cade Skywalker. Allemaal Legends.

Alles dat na 25 April 2014 uitgegeven wordt aan Boeken, Short stories, Comics, TV series en films is Canon.
Met games is dat lastiger omdat daar veel loze zooi in zit. Uprising is min of meer Canon, op de namen van personages na. Battlefront is niet Canon. Daar zien we locaties en personages die Canon zijn, maar wat er in de games gebeurt is een mashup daarvan.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik zie wel in de lijst dat er een boek uitkomt wat zich ongeveer 6 jaar voor TFA afspeelt. Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Misschien lezen we daar Ben Solo die op de academy traint. Valt voor het idee dat hij nooit zo goed als ze oom en opa zal worden en iedereen afmaakt uit angst. Want we weten allemaal wat Yoda zei: bang, boos, haat.... Tuurlijk zal Snoke daar ook een rol in spelen... En wie is Snoke? Als ze zeggen dat hij al heel oud is moet hij alles weten. Van Palpatine, Plagueis en misschien wel van daarvoor (want kom op... Kotor en het verhaal van Revan zijn geniaal en in mijn ogen is dat gewoon gebeurt :D). En Rey... Wie is Rey?? Is het Rey Skywalker, Rey Solo, Rey (voer jedi naam in). Is het net als Anakin weer een ''Chosen One'' die ''gemaakt'' is door de Force.

Komt er trouwens nog nieuwe merchandise uit denken jullie? We hebben al BB8 Sinasappels |:(. Maar merchandise die de film ''spoilen'' zeg maar. Ik heb een Kylo Ren die cast van een maat van mij gehad, maar een Rey in nieuwe outfit en Skywalker saber zou daar goed bij staan :9

[ Voor 15% gewijzigd door Dubrillion op 18-12-2015 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:02
Komend weekend voor de 2e keer naar The Force Awakens alleen deze keer in een fatsoenlijke bios ;)

Ik vond het moment dat Kylo gewond raakte en bleef slaan op de wond geweldig. Het maakte hem menselijk en niet een onoverwinnelijke bad guy. Zeer goed gespeeld ook door Adam Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Wat een heerlijke film zeg gisteren gezien @ imax arena maar man wat een warmte in die volle zaal haha !

Ik begrijp dat mensen zeggen dat de film lijkt op EP4 maar ook weer niet.

Leuk verhaal , kylo rules ! nog geen gele sith eyes dit zal wel veranderen als hij zijn training verder afmaakt .. en inderdaad snooke lijkt wel op plagius vvia een holocron :D

[ Voor 13% gewijzigd door Njay op 18-12-2015 08:36 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

Ik ben gisterenavond geweest in Pathe Arnhem, zaal IMAX. Even wat korte ervaringen:

spoiler: pasop!
- Ben superblij met de film!
- HAN! :(
- er liepen mensen verkleed als Darth Vader, Lea, en weet ik veel wat.
- ik zat op rij1 ;) prachtig uitzicht.
- kreeg tijdens de film wel wat tranen in de ogen.
- sommige scenes waren makkelijk te voorspellen. b.v. wanneer Han gedood wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door rammes op 18-12-2015 09:47 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
rammes schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:36:
Ik ben gisterenavond geweest in Pathe Arnhem, zaal IMAX. Even wat korte ervaringen:

- Ben superblij met de film!
- SPOILER ALERT :(
- er liepen mensen verkleed als Darth Vader, Lea, en weet ik veel wat.
- ik zat op rij1 ;) prachtig uitzicht.
- kreeg tijdens de film wel wat tranen in de ogen.
- sommige scenes waren makkelijk te voorspellen. b.v. wanneer SPOILER ALERT
Hey gooi die tekst even als verborgen tekst, niet iedereen wil dit zo lezen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
absrnd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:38:
[...]

Hey gooi die tekst even als verborgen tekst, niet iedereen wil dit zo lezen !
Dude, lees de titel van dit topic nog eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Martin schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:43:
[...]

Dude, lees de titel van dit topic nog eens :X
Tsja, dat komt omdat bij mijn bookmarks de oude titel er nog steeds staat, zonder [spoiler] tags :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik had trouwens wel een Disney introductie verwacht. Toen het niet gebeurde bedacht ik me dat ze dat bij Marvel ook niet doen. Ergens vind ik het wel netjes :)

Ik ga van het weekend nog een keer. Ik moet zeggen dat ik een hoop vragen heb, maar toch voor de meeste dingen wel een logische verklaring heb. Ik vond hem gewoon zo vermakelijk dat ik hem nog een keer wilt zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Ik ben afgelopen woensdag geweest, Pathe Scheveningen 3D. Ik ben geen fan van 3D, maar toen de voorverkoop opende was 3D de enige optie in mijn stad. Imax 3D vind ik beter te pruimen dan gewoon 3D, maar die zaal was al uitverkocht op de minuut dat de voorverkoop begon (ik vermoed dat medewerkers al los konden voor de site live ging - als dat niet zo is hoor ik het graag). Binnenkort bezoek ik de 2D-versie.

Vooropgesteld: ik heb genoten! Ik ben fan vanaf mijn 8e, dat was in de tijd tussen A New Hope en Empire Strikes Back. Ik heb Hope niet in 1977 gezien, maar wel toen hij opnieuw in de bios kwam toen Empire in '80 verscheen. Voor die tijd had ik al wel veel speelgoed en ik wist van oudere neven wat er in Hope allemaal was gebeurd. Mijn jeugd was een en al Star Wars, dat werk. Nu ben ik er zo een die al zijn -nu vintage- toys nog heeft, geregeld games en mooie boeken koopt (The Making of, Chronicles, etc) en diverse statues en een stormtrooperhelm in de man-cave heeft staan.

Terug naar The Force Awakens. Ik vond het geweldig om de nieuwe troopers te zien, de dogfights tussen de X-Wings en TIE Fighters, de lightsabelduels. Keiharde nostalgie bij Leia, Han, Chewie en de Falcon. Abrams heeft de sfeer perfect neergezet. Iets wat de prequels bij mij nooit voor elkaar kregen (ep III een beetje), hoe zeer ik dat ook wilde. Bijna alles voelde echt door fysieke locaties, sets, kostuums, schaalmodellen en natuurlijk ook goeie cgi. The Force Awakens was vanouds.

Maar vanouds is nu net de zwakte van deze film. Weeeeer een Death Star? Voor de derde keer?? Kom op zeg! De film leent zoveel van de oude trilogie en met name van A New Hope dat het praktisch een remake/reboot is geworden. En ik hou niet van reboots.
Ik heb enorm veel aan te merken op de prequels (ik heb Episode I gewoon overgeslagen toen ik de vorige films ging bekijken in aanloop naar de premiere) en ze halen het niet bij de oude trilogie (hoe zeer ik dat destijds ook wilde), maar het waren in elk geval geen recycles van de oude trilogie. Er werden nieuwe plekken in het universum verkend en interessante ontwikkelingen gevolgd (zij het karig uitgewerkt).
In TFA was de deserterende stormtrooper origineel, de rest hebben we al een keer gezien.

Nog wat minpunten:
Captain Phasma. Door de teasertrailer, de grote poppen in de speelgoedwinkels en de supercoole outfit dacht ik dat ze een grote rol zou hebben. Een soort elite-trooper die een geduchte tegenstander zou zijn, een level-boss in gametermen. Maar niets van dit alles. Ze krijgt anderhalve minute screentime en schakelt zonder tegenstand de schilden uit wanneer Solo en Finn dat 'vragen'. Ze letten zelfs niet goed op haar in die ruimte.

De Rathtars. De scene met die rare tentakelaliens in het vrachtschip die, heel convenient, de twee partijen die achter Solo aanzitten opvreten, vond ik compleet overbodig. Ik dacht even dat er een coole Mexican Standoff kwam tussen de twee bendes en Han, of dat hij zich er zoals hij zelf aankondige uit zou praten, maar het werd opgelost met een aggressieve deus ex machina-octopus. Bovendien hadden we al met tentakelbeesten geworsteld in A New Hope (diagona) en Return of the Jedi (sarlacc).

De Force-leercurve. Zowel Rey als Finn kunnen wel heel snel met het lichtsabel omgaan. Goed, Rey is duidelijk begaafd, kon al goed stokzwaaien op Jakku en misschien krijgen stormtroopers ook stoktraining (die excollega van Finn die hem met een wapenstok te lijf ging kon er ook wat van). Maar Kylo was al tijden aan het trainen en heeft zelfs les gehad van Luke. Deel 8 krijgt de kans om te leggen hoe begaafd Rey is.

Maar nogmaals, ik heb genoten en kijk uit naar mijn volgende viewing. Vandaag komt de soundtrack-cd binnen (ja, is inmiddels op Spotify, maar ik wil ze allemaal op een rijtje in mijn kast) en daar zal ik met plezier naar luisteren. Ook met een kritisch oor, want ook van Williams verwacht ik meer dan recycling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens Entertainment Weekly had James Bond acteur Daniel Craig wel degelijk een cameo in The Force Awakens. De geruchten gingen, mede omdat Bond gelijktijdig in Pinewood werd opgenomen. Maar zelf sprong hij hoog en laag om die geruchten te ontkrachten.
Maar volgens bronnen van EW was Craig de stormtrooper die Rey vrij liet nadat ze de Jedi Mind Trick op hem gebruikte.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Njay schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:35:

Leuk verhaal , kylo rules ! nog geen gele sith eyes dit zal wel veranderen als hij zijn training verder afmaakt .. en inderdaad snooke lijkt wel op plagius vvia een holocron :D
Ik vraag me ook af of hij nog die ogen gaat krijgen. Het was altijd een Sith ding maar gezien hij geen Sith is en toch al een hoop nare dingen met de force gedaan heeft. Daarnaast, zou het prima kunnen dat ze dus het expres niet doen om aan te geven dat het geen Sith is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Megajr schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:20:
[...]

Ik vraag me ook af of hij nog die ogen gaat krijgen. Het was altijd een Sith ding maar gezien hij geen Sith is en toch al een hoop nare dingen met de force gedaan heeft. Daarnaast, zou het prima kunnen dat ze dus het expres niet doen om aan te geven dat het geen Sith is.
Of om aan te geven dat hij nog niet reddeloos verloren is.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Maar Sith is niets meer dan een benaming. De ogen horen bij iemand die zich helemaal overgegeven heeft aan de Dark Side, Sith of niet. Dus ook Kylo zou straks prima geel met rode ogen kunnen krijgen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
[...]

Ze gaan wel die kant op want snooky gaan zijn training afmaken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:55

w00Dy

Make soap, not war

SeismicCharge schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:43: Maar Kylo was al tijden aan het trainen en heeft zelfs les gehad van Luke.
Hij was geraakt door Chewie, hij heeft niet zijn volle sterkte in de Dark side omdat hij duidelijk nog twijfelt en zijn training niet afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Kylo heeft zich overduidelijk nog niet helemaal overgegeven aan de Dark Side, vandaar nog geen rode/gele ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even om te delen (sociale bui vandaag):

-Mogelijk hebben zij bij Bright nog gratis kaarten voor de 2D-versie in Pathe Amsterdam Arena, als je een mailtje die kant op stuurt. (Weet het niet zeker hoeveel er nog zijn, maar nooit geschoten is altijd mis.)
Een mailtje sturen en zeggen dat je liefhebber bent en graag in aanmerking komt voor één of twee kaarten is voldoende.

https://www.bright.nl/nie...kaarten-voor-star-wars-2d

Die voorstelling begint om 11.45 uur (zaterdag 19 dec 2015), kwartier van tevoren aanwezig zijn om de kaarten op te halen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:41:
Maar Sith is niets meer dan een benaming. De ogen horen bij iemand die zich helemaal overgegeven heeft aan de Dark Side, Sith of niet. Dus ook Kylo zou straks prima geel met rode ogen kunnen krijgen.
De film spelt niet compleet uit dat hij al veel mensen gedood heeft maar ik neem aan dat we dat wel redelijk veilig kunnen invullen toch? Je haat compleet je laten innemen is onderdeel van Sith/gele ogen maar een bult mensen vermoorden terwijl je woedend bent hielp Anakin ook aardig op weg. Ik ben geen Sith expert maar iets van fysieke transformatie had ik al wel verwacht op dit punt. Tenzij dat dus niet gaat komen om het contrast met de Sith uit eerdere films nog eens te onderstrepen.
Njay schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:52:
[...]

Ze gaan wel die kant op want snooky gaan zijn training afmaken _/-\o_
Snooky _O- daar ging m'n koffie!
magnifor schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:56:
[...]

Kylo heeft zich overduidelijk nog niet helemaal overgegeven aan de Dark Side, vandaar nog geen rode/gele ogen.
Of het is een kenmerk van de Sith en hij is geen Sith maar onderdeel van de 'Knights of Ren'. Het kan best een nieuwe force gevoelige groep zijn die om het contrast met de Sith van de eerdere films dus niet dezelfde uiterlijke dingen heeft. We weten nog niets van deze groep buiten dat ze dus voor Snoke werken of in ieder geval gedeeltelijk en dat ze dark side force gebruikers zijn.

Van mijn kant is het ook maar speculatie allemaal natuurlijk. Het kan best zijn dat we in episode VIII Kylo 2.0 krijgen inclusief gele ogen en dat ik er compleet naast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Megajr schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:26:

Snooky _O- daar ging m'n koffie!

[...]
haha K-ren en Snooky live at Korriban , nieuwe show op Sith TV _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
En hoe verklaar je de nieuwe tweeling van The old Republic. In de trailer zie je dat hij gele ogen krijgt.
De tweeling zijn beide geen Jedi, maar wel begaafd. 1 van hun vermoord de ander en je ziet duidelijk de gele ogen. Kylo krijgt ze ook wel denk ik. Plus Rey heeft hem lelijk verminkt. Ergens hoopte ik zelfs op een rebreather net als Darth Malgus van TOR.

Knights of Ren staat ook nog open. Zijn het Force begaafde? Is alleen Kylo begaafd en de rest Trooper. Je weet het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ok, ik heb nooit Star Wars gekeken, maar wil me er nu toch aan gaan wagen :)

Echter hoe begin ik?

Stel ik wil binnenkort naar de huidige film in de bioscoop, zou ik dan onderstaande volgorde moeten kijken wil ik het verhaal goed snappen? (wat gezien de jaartallen wat gek lijkt)

Star Wars: Episode I: The Phantom Menace (1999)
Star Wars: Episode II: Attack of the Clones (2002)
Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith (2005)
Star Wars: Episode IV: A New Hope (1977)
Star Wars: Episode V: The Empire Strikes Back (1980)
Star Wars: Episode VI: Return of the Jedi (1983)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:47
kattapult schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:14:

Echter hoe begin ik?

Stel ik wil binnenkort naar de huidige film in de bioscoop, zou ik dan onderstaande volgorde moeten kijken wil ik het verhaal goed snappen? (wat gezien de jaartallen wat gek lijkt)

Star Wars: Episode I: The Phantom Menace (1999)
Star Wars: Episode II: Attack of the Clones (2002)
Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith (2005)
Star Wars: Episode IV: A New Hope (1977)
Star Wars: Episode V: The Empire Strikes Back (1980)
Star Wars: Episode VI: Return of the Jedi (1983)
ik raad je aan om gewoon bij Episode 1 te beginnen en zien hoe Darth Vader ontstaat en alles er om heen. Direct in Episode 4 starten, lijkt me eigenlijk wel deels jammer aangezien je dan Darth Vader direct ziet als "The BadGuy". ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HaruHaru op 18-12-2015 13:16 ]

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Je hebt ook de Machete order. Google het maar even. Maar we weten allemaal wie Darth Vader is dus ik zou ook gewoon lekker bij Episode I beginnen. Wel 4 5 en 6 zeker kijken. Dan snap je de humor en stapels Easter Eggs beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:47
uiteraard weten we wie het is, maar hoe hij ontstaat is toch wel tof om te zien. :D

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

magnifor schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:56:
[...]

Voor zo ver ik me nog kan herinneren heeft hij heel kort rode/gele ogen in het gevecht met Rey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
s0kkie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:44:
[...]

Voor zo ver ik me nog kan herinneren heeft hij heel kort rode/gele ogen in het gevecht met Rey :)
Weer een rede voor een tweede keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Niet opgevallen, voor dit soort dingen doe ik altijd een tweede ronde bij SW films. Zitten altijd vol met detail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Njay schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:07:
[...]

haha K-ren en Snooky live at Korriban , nieuwe show op Sith TV _/-\o_
Korriban Shore? :9
Dubrillion schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:12:
En hoe verklaar je de nieuwe tweeling van The old Republic. In de trailer zie je dat hij gele ogen krijgt.
De tweeling zijn beide geen Jedi, maar wel begaafd. 1 van hun vermoord de ander en je ziet duidelijk de gele ogen. Kylo krijgt ze ook wel denk ik. Plus Rey heeft hem lelijk verminkt. Ergens hoopte ik zelfs op een rebreather net als Darth Malgus van TOR.

Knights of Ren staat ook nog open. Zijn het Force begaafde? Is alleen Kylo begaafd en de rest Trooper. Je weet het niet :D
Ik speel zelf geen Old Republic dus ik weet niet welke tweeling je precies bedoelt. Maar voor zo ver ik weet is die game ook geen canon meer dus wat daar gebeurt hoeft in de film niet te gebeuren.

Ik kan de vraag ook omdraaien; waarom krijg je als je je broer doodt wel gele ogen maar wanneer je je vader vermoordt niet?

Knights of Ren staat nog open inderdaad! Ik ben heel benieuwd wat daar mee gedaan gaat worden. Ik vermoed niet dat het alleen maar troopers zijn, die zitten bij de First Order.

Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat Kylo uit zijn eigen vrije wil naar hen toegekomen is en uit de flashbacks kwam al naar voren dat de knights Luke al eens ontmoet hebben. Als het een aantal troopers waren en een force gebruiker dan kon Luke met een legertje Padawans ze wel aan en was hij ook niet op zoek gegaan naar de Jedi tempel.
Machette, 4-6 daarna 7 en daarna 1-3, 4-6 daarna 1-3 en daarna 7.

Dat zijn de volgordes die ik zou aanraden in ieder geval. Voornamelijk omdat 1-3 hoewel ze niet slecht zijn niet de beste Star Wars films zijn en het ook jammer zou zijn als je daarop afknapt. Veel plezier in ieder geval!
[...]

Heb ze zelf gemist in dat gevecht. Maar dat was ook een partij gruwelijk dus ik focuste meer op de actie dan op iets anders _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik was gister naar de bioscoop. Heb m gezien in Imax 3D.

Ik vind het echt de beste star wars film tot nu toe. Episode 4,5 en 6 zijn leuk. Maar niet speciaal voor mij.

Ik groeide op met episode 1, 2 en 3. Dus daar ligt mijn nostalgie dan ook.

Episode 7 is groots en er gebeurd echt van alles op de achtergrond tijdens die veldslagen.

Vandaar dat ik vind dat 3D hier goed uit de verf komt.

Ik vind hem zelfs zo vet dat ik hem voor een tweede keer in de bios ga kijken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Laatst online: 21:02
[...]

Was dat niet de reflectie van de lightsabers in zijn ogen, je zag het later bij Rey ook. Weet het niet zeker hoor maar daarom ga ik dit weekend weer. Meer op de details letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
Echter hoe begin ik?
Ik zou ook The Machete Order aanraden. Die heb ik de afgelopen tijd aangehouden om dinsdag te eindigen met Return of the Jedi, waarna ik woensdag klaar was voor The Force Awakens.

http://www.nomachetejuggl...-suggested-viewing-order/

Met the Machete Order bekijk je eerst de twee oudste films (4+5). 5 eindigt met een onthulling en een cliffhanger, de strijd is nog niet gestreden en de helden staan er slecht voor. Dan kijk je 2+3 als een grote flashback waarin verteld wordt hoe alles zo gekomen is. Daarna krijg je deel 6 dat alle eindjes aan elkaar knoopt. En 7 is natuurlijk het vervolg.

1 blijft weg, die is te slecht :-)

[ Voor 7% gewijzigd door SeismicCharge op 18-12-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Snooky & K-Ren Go To Dark Castle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Super eerste deel voor de nieuwe generatie, en geweldig om het mee te kunnen maken op de premièredag als fan. :)
Ik heb enorm genoten, het voelde gewoon binnen een aantal minuten zodanig vertrouwd dat je compleet werd meegezogen in het verhaal. Mooie referenties aan de eerdere films maar toch de weg vrijmakend voor de komende films.

Wel vond ik de 3D implementatie niet al te geweldig.Ik had beter verwacht. Ik zit (haast) exclusief in de Dolby Cinema zaal sinds een jaar (of ik support de kleine locale bios) maar ik was niet te spreken over de 3D voorstelling. Veel mooie shots kwamen niet goed uit de bus. Ik merkte duidelijk dat de 3D in post-productie is toegevoegd ipv real 3D.

De week hiervoor heb ik tijdens de spacenight The Martian gezien, en die was geweldig in Dolby Cinema 3D (en ook zo geschoten). Met dat in het achterhoofd vond ik een aantal scenes wel vet, (die stardestroyer uit het beeld bijv) maar in andere scenes deed het afbreuk aan de geweldige details van de achtergronden. Heb de neiging om nog eens naar de 2D voorstelling te gaan binnenkort, juist omdat ik dat het vervelenste vond aan een voor de rest goede film.

Daarnaast, Daisy Ridley O+

Phasma had zoals velen hier zeggen wel wat meer mogen doen, en ik denk dat met een minuut of 10 extra screentime er veel scenes hadden kunnen toegevoegd die bepaalde momenten in het verhaal meer diepgang hadden konden geven, waaronder bovenstaande.

Machette order is inderdaad the way to go voor de meeste impact, sowieso als je SW nog nooit gezien hebt. Anders gewoon alle episodes opvolgend zien. Heb je echte haat aan de kwaliteit van de eerste film dan skip je episode I compleet in de machette order (dus IV, V, II, III, VI) maar dat is persoonlijk. Wil je de originele ervaring zorg ook even voor de Despecialized editions van IV, V en VI, deze geven (imo) de beste ervaring en lossen vervelende aanpassingen op door de jaren heen. (1997 CGI |:( bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het idd ook niet erg vinden, als zij ineens in SW-outfit naast mijn bed staat terwijl ik mijn ogen open doe… :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:57:
[...]

Ik zou het idd ook niet erg vinden, als zij ineens in SW-outfit naast mijn bed staat terwijl ik mijn ogen open doe… :P
Pak je dan je lightsabert?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Njay schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:58:
[...]
Pak je dan je lightsabert?
:+
Gooi die stok maar weg, er is al speelgoed… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:02:
Volgens Entertainment Weekly had James Bond acteur Daniel Craig wel degelijk een cameo in The Force Awakens. De geruchten gingen, mede omdat Bond gelijktijdig in Pinewood werd opgenomen. Maar zelf sprong hij hoog en laag om die geruchten te ontkrachten.
Maar volgens bronnen van EW was Craig de stormtrooper die Rey vrij liet nadat ze de Jedi Mind Trick op hem gebruikte.
omg nu je het zegt, die stem en houding/beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:02:
[...]
Wel een minimaal rolletje voor een dergelijk acteur…voor hem dan een soort schnabbel tussendoor denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:05:
[...]

Wel een minimaal rolletje voor een dergelijk acteur…voor hem dan een soort schnabbel tussendoor denk ik. :/
Waarschijnlijk gewoon voor de leuk. Net als Simon Pegg die een alien speelt. (die ene met dat houten been die Finn mee kunnen nemen naar de Outer Rim).

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ceased2Be schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:06:
[...]

Waarschijnlijk gewoon voor de leuk. Net als Simon Pegg die een alien speelt. (die ene met dat houten been die Finn mee kunnen nemen naar de Outer Rim).
Dit ja. Volgens mij speelden meer bekende mensen storm troopers en aliens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Megajr schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:21:
[...]

Dit ja. Volgens mij speelden meer bekende mensen storm troopers en aliens?
Voor zover bekend voornamelijk stuntmannen. Maar er zijn een hoop sound designers en mensen als David Collins en Kyle Newman die stemmen voor de troopers gedaan hebben.
Craig zal niet ingehuurd zijn om die trooper te spelen, maar het inderdaad gewoon voor de lol gedaan hebben. Hij werkte al in het gebouw, kent een hoop mensen die aan de film werken, waarom niet dan.
[...]

Peg speelde Unkar Plutt de alien waar Rey haar goederen aan verkocht. Niet de Crimson Corsair of zijn maatje :)

[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 18-12-2015 15:29 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeismicCharge
Net als Simon Pegg die een alien speelt. (die ene met dat houten been die Finn mee kunnen nemen naar de Outer Rim).
Heh, die vat ik nu pas: Peg.. Houten been... :-)

Okee, vandaag heb ik de soundtrack beluisterd. Special Edition cd gekocht, fotoboekje erbij, daar hou ik van. Maar die valt me toch tegen hoor. Een hoop inwisselbare actiemuziek met blazers. De oude trilogie heeft buiten het heroische hoofdthema veel pareltjes in de score: Imperial March, Binary Sunset, de thema's voor Leia, Yoda, Han Solo and The Princess... Ik ben ervan overtuigd dat het succes van Star Wars voor een belangrijk deel afkomstig is van de 'serieuze' soundtrack.
Zelfs de prequels brachten ons pakkende muziekstukken: Duel of the Fates, Love Across the Stars. Maar in de soundtrack van TFA heb ik buiten Rey's Theme weinig nieuws gehoord dat blijft hangen. In elk geval niet op het eerste, pardon tweede gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:59:
[...]

Gooi die stok maar weg, er is al speelgoed… ;)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

MusicAddict schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:44:
Met dat in het achterhoofd vond ik een aantal scenes wel vet, (die stardestroyer uit het beeld bijv)
Dit vond ik ook echt het enige 3D effect wat duidelijk opviel. Je hoorde een duidelijke ''wow'' in de zaal. een mooie effect.. jammer dat ze daar niet meer mee gedaan hebben.
SeismicCharge schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:26:
[...]

Okee, vandaag heb ik de soundtrack beluisterd. Special Edition cd gekocht, fotoboekje erbij, daar hou ik van. Maar die valt me toch tegen hoor. Een hoop inwisselbare actiemuziek met blazers. De oude trilogie heeft buiten het heroische hoofdthema veel pareltjes in de score: Imperial March, Binary Sunset, de thema's voor Leia, Yoda, Han Solo and The Princess... Ik ben ervan overtuigd dat het succes van Star Wars voor een belangrijk deel afkomstig is van de 'serieuze' soundtrack.
Zelfs de prequels brachten ons pakkende muziekstukken: Duel of the Fates, Love Across the Stars. Maar in de soundtrack van TFA heb ik buiten Rey's Theme weinig nieuws gehoord dat blijft hangen. In elk geval niet op het eerste, pardon tweede gehoor.
De officiële CD staat nu ook op spotify: https://play.spotify.com/album/4RndEmppoOEWuTGSFQOqJs :D

[ Voor 65% gewijzigd door spartacusNLD op 18-12-2015 16:26 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Voor de geoefende lezer, er staat met koeienletters [SPOILERS] in de topictitel.

Er komen hier dus geen bergen spoilertags. Als je niet gespoilerd wilt worden, blijf dan weg uit dit topic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik zag toevallig bij de aftiteling dat Michael Giacchino ook een storm trooper speelt.

Hij is een componist die vaker met JJ Abrams werkt en heeft o.a. de muziek van de nieuwe Star Trek films gedaan, Lost, Fringe, Alias, Up, Mission Impossible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:02:
[...]

Hahhaha ik zei nog tegen mn broertje bij die scene van dude dat is gewoon die james bond dude!!!
Geinig als het echt zo is.

Maare woensdag ook de film gezien en vond het echt super. Echte star wars sfeer, heerlijk hoe je erin gezogen wordt.
Alleen die speciale 3d bril zat niet lekker, en zorgde voor hoofdpijn na ong 3 kwartier...
Waardoor ik besloten heb nog maar een keer te gaan zsm, en dan zonder bril als het kan. Zag dat bij de kuip ook 2d werd getoont, alleen wel in een kleinere zaal..

[ Voor 38% gewijzigd door v8power67 op 18-12-2015 16:13 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Dubrillion schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:12:

Ik had wel een wat grimmiger gezicht verwacht achter het masker. Niet echt mijn keuze qua acteur. Maar misschien is het gladde gezicht nog wel een teken van relatieve onschuld. En wordt het in part VIII wel wat grimmiger met in ieder geval een scar erbij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X5dQ9W1.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

kraades schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:37:
[...]

Ik had wel een wat grimmiger gezicht verwacht achter het masker. Niet echt mijn keuze qua acteur. Maar misschien is het gladde gezicht nog wel een teken van relatieve onschuld. En wordt het in part VIII wel wat grimmiger met in ieder geval een scar erbij.

[afbeelding]
Dat maakt de tegenstrijdigheid juist zo mooi imo.
Net als, bijv, David Tennant in Jessica Jones of Christian Bale in American Psycho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:55

OMX2000

By any means necessary...

Ceased2Be schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:40:
[...]

Dat maakt de tegenstrijdigheid juist zo mooi imo.
Net als, bijv, David Tennant in Jessica Jones of Christian Bale in American Psycho
Sterker nog Anakin was ook pas "grimmiger" geworden aan het eind van deel 3.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

OMX2000 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:46:
[...]

Sterker nog Anakin was ook pas "grimmiger" geworden aan het eind van deel 3.
Die kon vooral heel goed onder z'n wenkbrauwen doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ceased2Be schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:24:
[...]
4 comics 'journey to the force awakens'

en het eerste deel van de Aftermath-trilogie is al uit.

Dus je hebt alvast wat te lezen als je wil ;)
Deze bedoel je?
http://marvel.com/comics/...red_empire_2015_-_present

weten jullie een betrouwbare webshop waar dit soort dingen goed verkrijgbaar zijn? wil me wat meer in de boeken / comics gaan verdiepen

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 18-12-2015 17:34 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

spartacusNLD schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:33:
[...]

Deze bedoel je?
http://marvel.com/comics/...red_empire_2015_-_present

weten jullie een betrouwbare webshop waar dit soort dingen goed verkrijgbaar zijn? wil me wat meer in de boeken / comics gaan verdiepen
Ik heb al m'n comics tegenwoordig digitaal via de marvel app.

Anders is bookdepository.com altijd een goede bron voor engelstalige boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ceased2Be schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:41:
[...]
Ik heb al m'n comics tegenwoordig digitaal via de marvel app.

Anders is bookdepository.com altijd een goede bron voor engelstalige boeken.
:*) ahh goede app zie ik.. de comics die ik zocht staan er inderdaad bij bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:41
Net terug uit JT in Eindhoven in de Dolby Cinema zaal met Dolby Atmos, 7K en 3D. In een woord waanzinnig!

Is jullie R2-KT nog opgevallen op het einde?

http://www.starwars.com/news/the-power-of-the-pink-side

Prachtig gebaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 18-12-2015 22:25 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Je moest wel zoeken naar KT. Op de Resistance Base aan het einde, voor Rey en Chewie vertrekken. Maar ik had wel verwacht dat KT wat duidelijker in beeld zou komen. Ik denk dat 98% van het publiek het niet opgevallen is, en ook 80% van de mensen die het wisten zullen het gemist hebben. Ik de eerste keer ook :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Net gezien, zeer goed vermaakt. Wat zag alles er mooi uit zeg. Vond het echt heel goed in beeld gebracht allemaal, de ruimte gevechten maar ook de grondgevechten. Geen rare flitsende beelden of te snelle view-wisselingen.

Leuke nieuwe karakters, leuke oude karakters. Vond wel dat er soms iets teveel grapjes werden gemaakt maar verder erg tof.

Erg goed was dat je meteen zag hoe bruut de First Order te werk gaat, en dat stormtroopers ook echt gevaarlijk zijn. Ik vond Kylo Ren ook goed, dat hij zich moet hoeden voor de Light Side ipv andersom. Ook zag je dat hij duidelijk geen goed getrainde force user was met hoe hij alles kort en klein sloeg (die stormtroopers die een blokje omliepen toen ze hem hoorden _/-\o_ ) als hij boos werd in plaats van z'n boosheid te gebruiken voor zijn focus zoals een Sith. En ze hebben hem in leven gelaten zodat hij zich in de volgende film(s) kan ontwikkelen. Top!

Vond het best jammer dat ze weer een deathstar erin gestopt hadden, die was echt niet nodig imo. Laat ze gewoon een basis aanvallen om Rey te bevrijden op het eind ofzo. Ook de scene waarin ze binnen 20 seconden een plan bedenken om dat ding te slopen was echt niet serieus te nemen, dat vond ik echt jammer.

Iets meer uitleg over de huidige situatie in de galaxy was ook zeer welkom geweest. Ik snap niet helemaal wie of welke planeten ze nou hebben opgeblazen en wat de impact is op het grotere geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Wauw, ik had nog nooit van R2-KT gehoord en ze was me eigenlijk ook niet opgevallen in de film, maar wat een verhaal!
De Star Wars community is echt een community als geen ander!

Dank je wel voor de geplaatste link erbij.
Ik ga nu de volgende keer maar eens goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Vind het wel grappig als je nu sommige berichten van een paar jaar terug leest, zoals bv. onderstaande:
HyperioN schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:57:
Episode VII: The Empire Sells Out

[afbeelding]

:P
Op zich kan ik er mee leven als ze maar gewoon nieuwe verhalen verzinnen, nieuwe karakters en acteurs.
En dus met hun fikken van de de oude trilogie afgelopen (en die tweede/eerste ook).
Dan wordt SW een beetje als het James Bond-franchise..elke x aantal jaar mag een nieuw clubje mensen het proberen. Beetje vreemd wel. maarja; Hollywood, geld, dat soort dingen..
En als je dan nu ziet hoe super de nieuwe film uitpakt :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor de 2e keer geweest in Pathe Amsterdam Arena (met dank aan Bright voor 2 gratis kaarten! d:)b ), maar nu in 2D-Dolby Digital en moet zeggen: het beeld is imo vele malen beter/prettiger (en vlijmscherp) dan de 3D-versie, alleen het geluid bij 3D vond ik imposanter, meer effecten van achteren leek het- nu leek het geluid ook redelijk '2D' te zijn, net als het beeld- wellicht is dit ook per bioscoop verschillend.
(En de vrieskist zorgt er wel voor dat je niet in snurk valt, f*ck wat was het koud daarbinnen, niet chill meer.)

Wederom vol genieten, alleen heb je het al gezien he?! Dus echt verrast ben je niet meer, de tweede keer let je meer op details, acteerwerk, timings etc. Die roze robot heb ik overigens niet gezien… :)
Ik stel mijn rating wel flink bij, nu de film goed is bezonken en opnieuw is bekeken, maar ik geef hem nog steeds een 7.5 uit 10 (met dank aan Rey O+ ) The Empires Strikes Back, deel VI en deel III vind ik toch wel beter op een bepaalde manier, ik mis het harde, het meer realistische verhaal-verloop; zij kloppen elkaar ook een keer of 4-5 op de schouder, dat is niet echt StarWars a like, imo. De lijn was altijd: elkaar afzeiken tot het eind en dan pas een happy end, met de 'goede' jedi's in translucent-state, glow-in-the-dark in hun gewaad toelachend een duimpje opstekend. Nu steken zij onderling wel een paar keer een pluim in elkaars reet, een beetje te zoetsappig, imo. Het is net een beetje te positivo (Disney-style.) :)

Ik kan mij ook wel indenken dat episode VII meer gemaakt is, voor een nieuw publiek- hij sluit niet helemaal aan op VI vind ik zelf, een matige reboot is het zelfs- ondanks dat de film onderhoudend is om naar te kijken.
In de verhaallijn zitten ook wat punten die redelijk onlogisch zijn, zo heeft de First Order de rest vd kaart uit het archief gehaald, maar daar heeft die Lei dan geen toegang toe, tot R2D2 weer uit zijn slaap komt? Beetje raar. En zo zijn er meer van die dingen, dat je toch wel de indruk krijgt, dat J.J. Abrahams op de theaterschool niet meer dan een mager 7'tje heeft gescoord voor het vak 'fantasy'.
Het lijkt er zelfs op, alsof hij gewoon erg op 'safe' heeft gespeeld, wellicht onder invloed van Lucas en de hooggespannen verwachtingen vanuit het publiek?!
Ik vraag mij nu na de tweede keer af, of het niet beter zou zijn geweest om de oude karakters er helemaal uit te laten en slechts vlagen uit verleden als flashbacks in de film te verwerken met een jonge Leia, Han Solo etc. of dat ze slechts de scepter/lightsaber doorgeven en het verhaal op een andere lijn verder zou gaan.
Dat was imo wel spannender geweest, dan een 'remake' van deel IV eigenlijk.
Een beetje zoals zij met de helm van Darth Vader dan weer wel gedaan hebben (gelukkig), maar dan op meerdere vlakken. Wellicht ben ik te kritisch, het was verder wel vermakelijk om naar te kijken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

Gister de film ook gezien en vond 'm gewoon tof. Kan er weinig anders over zeggen. Mooie scenes, goede actie, humor (thumbs-up :D ) en overall goed in beeld gezet.

Misschien enige tegenvallende was het einde. Ik had wel verwacht dat Luke de lightsaber met wat 'force' in z'n handen zou laten vliegen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeismicCharge schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:26:
[...]

Ik heb de OST ook even als trail O-) geritseld op 320kbps en mag zeggen dat deze wel goed bevalt, hij staat hier tijdens het intersletten even als background aan en luistert lekker weg, alsof je weer naar de film zit te kijken :P Vooral dat rustige, relaxte stukje genaamd "Scavenger" dat je ook hoort als zij in de film met de MF vliegen, ook aan het eind (en op de OST vaker tussendoor terugkomt, ook in nummer 23/Finale), heb ik nooit eerder in SW gehoord…dat soort 'intermezzo's' geven de belevenis net dat extra tintje, dat maakt de ervaring af. Dat soort stukjes had ik eigenlijk iets vaker in de film willen horen…het heeft iets magisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:45:
Vooral dat rustige, relaxte stukje genaamd "Scavenger" dat je ook hoort als zij in de film met de MF vliegen, ook aan het eind (en op de OST vaker tussendoor terugkomt, ook in nummer 23/Finale), heb ik nooit eerder in SW gehoord…dat soort 'intermezzo's' geven de belevenis net dat extra tintje, dat maakt de ervaring af.
Dat is inderdaad een mooi nummer. Ik vond de muziek in de trailer geweldig. Een paar noten op een piano terwijl we Rey in de gigantische Star Destroyer zien afdalen. Dan dreigende muziek tijdens de introductie van Kylo Ren en het masker van Darth Vader. En dan kippevel zodra de Falcon door het beeld vliegt met 'Han Solo and The Princess' (een oud nummer dus).

Maar kijk hier eens naar:
YouTube: Jimmy Fallon, The Roots & "Star Wars: The Force Awakens" Cast Sing "Star Wars" Medley (A Cappella)

Jimmy Fallon en de cast zingen een medley van de oude soundtrack. En dat is precies wat de nieuwe soundtrack ontbeert: 'meezingers'. Of wat chiquer gezegd: herkenbare motieven. Als je de oude soundtrack luistert (dus zonder film), hoor je zo'n beetje waar je bent en wat er gebeurt met wie. Het desolate Tatooine, de hoop die in Luke Skywalker schuilt, de schoonheid van de prinses, de triomfantelijke overwinning. In Empire natuurlijk de voortstuwende marsmuziek bij het niet te stuiten Rijk, het serene Dagobah, de opbloeiende liefde tussen Han en Leia. Alles klopt.

Ik ben altijd een John Williams-fan geweest, maar toen de Lord of the Rings-trilogie er op zat, kon componist Howard Shore er makkelijk naast op het voetstuk. LOTR zit vol met thema's. Bij personen, volken, gebeurtenissen. Zelfs de ring heeft zijn eigen tune. Diverse nummers uit die score speel ik geregeld af. Voor de extended versions zijn er opnieuw opnames met het orkest gemaakt, er is niet simpelweg bestaande muziek herhaald en bijgeplakt. (Maar met de soundtrack van de Hobbit-trilogie stelde Shore me weer teleur, die kwam niet in de buurt.)

Dat alles, die Wagneriaanse aanpak, mis ik in de nieuwe Star Wars-soundtrack. Het is niet slecht, maar het is niet briljant. Natuurlijk, meneer Williams is ook vier decennia ouder. En ik weet niet in hoeverre het meespeelt, maar voor het eerst is de score niet opgenomen met The London Symphonic Orchestra, maar met een orkest in de VS. Ik las dat Williams bij de oudere films na de eindmontage van de film nog een paar weken voor het afronden van de soundtrack kreeg. Bij TFA (en alle films in deze eeuw waarschijnlijk) is er ge-edit tot de laatste minuut, waarbij de muziek steeds aangepast of meege-edit moest worden. Wellicht komen er in een 'complete recordings'-uitgave nog pareltjes boven die de film niet gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 21:08
SeismicCharge schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:33:
[...]
En dat is precies wat de nieuwe soundtrack ontbeert: 'meezingers'. Of wat chiquer gezegd: herkenbare motieven.
Helemaal mee eens. John Williams' muziek is een van de grootste redenen dat ik zo'n fan ben van de Star Wars films, zelfs in de nieuwe trilogie zaten veel pareltjes en herkenbare stukken (Duel of the fates, Across the stars, Droid invasion, Battle of the heroes...).
Van TFA is mij (nog) niets bijgebleven. Ik ga de soundtrack nog apart beluisteren maar in de film zelf heeft de muziek mij nooit aangenaam verrast.

[ Voor 6% gewijzigd door Mee_ op 19-12-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dit youtube kanaal heeft in 12 video's de film besproken: YouTube: Blind Wave leuk om te kijken als een soort nabespreking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
YouTube: The Cast of 'Star Wars: The Force Awakens' Is Here!

Die impressie die Boyega doet :D
Altijd mooi als de cast onderling ook prima met elkaar kan opschieten.
Vooral als je nog een hele rits films moet maken :+

Maandag tijd voor de tweede keer, deze keer 2D Dolby Cinema. Dan heb ik mijn nare 3D smaak ook weggespoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:00
Pas op : Het volgende bericht is nogal negatief

Net terug uit de Pathé in Arnhem en ja Imax is mooi. Maar maakt dat het een goede film? Nee. Het is een hele leuke film voor als je actie en veel herkenningspunten verwacht maar verder een goede SW film? Ik zie het meer als een betere uitgave van Episode 1. Waarom? Nou... hierom:
  • Een stomtrooper die speciaal getraind is voor zijn missie gaat op zijn eerste missie meteen al rogue..
  • De beste pilot van de resistance komt per toeval in contact met deze stormtrooper
  • Rey, een mooie meid die naar iets op zoek is kan , zonder enige training, de jedi mind trick uitvoeren
  • Rey neemt het op in een zwaart gevecht met een ontzettende badguy die training gehad heeft van de laatste enige echte Jedi Master en wint ook nog ....
  • Han Solo is zo stom om niet te zien dat een scene met een brug erg veel lijkt op een scene die al ooit een keer eerder is voor gekomen en trapt er met beide benen in want ja je zoon he
  • Chewie verliest zijn beste maat maar zit vervolgens nog geen 10 minuten later grijnzend en wel met Rey achter de knoppen van de falcon
  • de Supreme Leader had wel wat weg van Gollumn uit Lotr
  • Men ontwikkeld een death star die dubbel zo groot is dan de vorige Death Star en er is niemand die het opvalt? Ook heeft men niet echt geleerd dat dit design niet echt lijkt te werken in de praktijk
  • Toen Alderaan werd vernietigd door de Death Star werd er tijd uitgetrokken om dit te verwerken. In deze film wordt eventjes, zo voelde het, Coruscant vernietigd en er is niet echt iemand daar op let zo lijkt het
MAar is het dan een slechte film? Nee hoor ik heb mij prima vermaakt maar om nou te zeggen dat ik niet door had dat het gewoon een verkapte reboot is van de SW saga?

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 19-12-2015 23:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hoezo verkapt?

Ze hebben altijd gezegd dat het in principe een volledige reboot is, nooit een geheim geweest ofzo

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:00
Bokkie schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:54:
Hoezo verkapt?

Ze hebben altijd gezegd dat het in principe een volledige reboot is, nooit een geheim geweest ofzo
Dat heb ik dan blijkbaar gemist.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 14:39
Webgnome schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:52:
Pas op : Het volgende bericht is nogal negatief

Net terug uit de Pathé in Arnhem en ja Imax is mooi. Maar maakt dat het een goede film? Nee. Het is een hele leuke film voor als je actie en veel herkenningspunten verwacht maar verder een goede SW film? Ik zie het meer als een betere uitgave van Episode 1. Waarom? Nou... hierom:
  • Een stomtrooper die speciaal getraind is voor zijn missie gaat op zijn eerste missie meteen al rogue..
  • De beste pilot van de resistance komt per toeval in contact met deze stormtrooper
  • Rey, een mooie meid die naar iets op zoek is kan , zonder enige training, de jedi mind trick uitvoeren
  • Rey neemt het op in een zwaart gevecht met een ontzettende badguy die training gehad heeft van de laatste enige echte Jedi Master en wint ook nog ....
  • Han Solo is zo stom om niet te zien dat een scene met een brug erg veel lijkt op een scene die al ooit een keer eerder is voor gekomen en trapt er met beide benen in want ja je zoon he
  • Chewie verliest zijn beste maat maar zit vervolgens nog geen 10 minuten later grijnzend en wel met Rey achter de knoppen van de falcon
  • Men ontwikkeld een death star die dubbel zo groot is dan de vorige Death Star en er is niemand die het opvalt? Ook heeft men niet echt geleerd dat dit design niet echt lijkt te werken in de praktijk
  • Toen Alderaan werd vernietigd door de Death Star werd er tijd uitgetrokken om dit te verwerken. In deze film wordt eventjes, zo voelde het, Coruscant vernietigd en er is niet echt iemand daar op let zo lijkt het
Maar is het dan een slechte film? Nee hoor ik heb mij prima vermaakt maar om nou te zeggen dat ik niet door had dat het gewoon een verkapte reboot is van de SW saga?
Helemaal mee eens. Ook echt heel erg jammer van de muziek, niets is blijven hangen. Neemt niet weg dat ik echt intens genoten heb van de film en regelmatig kippenvel momenten heb gehad, maar ben het volledig eens met jouw punten :)
Bokkie schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:54:
Hoezo verkapt?

Heb je hier een bron van? Dat heb ik blijkbaar ook gemist. Lijkt mij dat het juist gecommuniceerd is als een direct vervolg op return of the jedi, geen reboot dus.

Als ik het positief bekijk kan ik het zien als een hommage aan de eerdere films in plaats van een herhaling van zetten. Had ik al gezegd dat ik erg teleurgesteld was dat er geen vette nieuwe soundtrack is?

Wat ik wel nog even wil vermelden: visueel is de film echt prachtig. Heel erg mooi. En de X-Wing/TIE/Falcon gevechten en destroyers zijn nog nooit zo mooi in beeld gebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMistral op 20-12-2015 00:18 ]

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Onzin, dit is geen reboot. De nieuwe trilogie is een direct vervolg op de originele trilogie, tegenovergestelde van een reboot.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op zondag 20 december 2015 @ 00:44:
Onzin, dit is geen reboot. De nieuwe trilogie is een direct vervolg op de originele trilogie, tegenovergestelde van een reboot.
Als het geen reboot is, dan maakt dat het imo automatisch een heel slecht vervolg. Hoe vaak kun je als film in herhaling vallen? Ik kan het op vier handen niet meer tellen… :')

Ik lees in interviews dat Abrahams het ongeveer in zijn broek deed, toen hij een deel van de film af had en moest presenteren/laten keuren door zijn bazen bij Disney. Wellicht dat dit causaal ten grondslag ligt aan de candy-crush laag die er overheen geplakt ligt en dat men een 'veilig' (lees: bewezen) format gemaakt heeft.

Bij een kaskraker en goede ontvangst, kun je waarschijnlijk al op je vingers uit tellen, dat de volgende delen hetzelfde stramien zullen aanhouden, onder het mom "never change a winning horse…", dus geen tot weinig ontwikkeling vd characters of alleen Rey (die maakt de film eigenlijk en op de tweede plaats, Ren) en weer een hoop herhaling van de voorgaande delen. Uiteindelijk draait het ook om de pegels en als het globaal goed ontvangen wordt, tja- wat doen die paar fanatieke critici er dan toe op >xxx-miljoen bucks..? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q5ZY8Fz9GGU]

Het enige goede aan Episode I, overigens vond ik VII erg vermakelijk. Ik hoop zo dat Oscar Isaacs in de volgende delen een grotere rol krijgt. Dat is wel één van mijn favoriete acteurs op het moment. Fin was ook erg leuk om te zien. Beetje een normale kerel tussen al die force sensitive lui. En Keylo Ren, die stem hadden ze erg knap gedaan. De eerste keer dat hij zijn helm afdeed had ik wel zoiets van "oh, vrij normale dude". Maar dat was het idee ook. Hij werd in deze film tot de dark-side gepushed.

Ik ben geen grote star wars fan, en na de prequals had ik vrij weinig verwachtingen, maar ik moet zeggen dat ik erg, erg veel zin heb in VIII.

[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 20-12-2015 01:55 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Nog even over de afkomst van Rey: is het anderen ook opgevallen dat tijdens het visioen (nadat ze de lightsaber van Anakin/Luke aanraakt) een bekende stem "Rey!" roept? Namelijk Obi-Wan. Ik heb de film vanavond voor de vierde keer gezien en het viel me nu pas echt op. Vervolgens kwam ik thuis en las ik dat dit bericht is gepubliceerd op Making Star Wars.

Zou ze wellicht de kleindochter van Obi-Wan zijn? :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WickedWizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 02:22:
Ik heb de film vanavond voor de vierde keer gezien en het viel me nu pas echt op.
Wat mij betreft ben je echt een #Legend… :o Vier keer! 7(8)7

RESPECT. _/-\o_ snap gelijk waarom het een kassucces is

Wie weet is zij idd een kleindocter van Obi-Wan, ik dacht eerst dat die krasse knar in die hut met Poe, Obi-Wan was- tot ik mij bedacht dat hij al eerder door DV neer gesabert was, terwijl Luke toekeek. :')
Maar qua leeftijd kan dit niet denk ik, want Luke was zoon-leeftijd zeg maar van Obi-Wan, dan zou Obi dus een dochter hebben van Luke's leeftijd, die hebben wij niet gezien (of relatie's waar zij uit voort had kunnen komen) dus ik houd het erop dat Ren en Rey bro en sis zijn, zelfde leeftijd ook ongeveer, Rey kan kracht adsorberen, dat is haar 'geheim' om alles snel te masteren, dat zie je ook tijdens het saber-gevecht tussen Rey en Ren, op het einde voor die kloof en aan het begin met dat vliegen etc.

OK, dit is alvast een [spoiler-alert] op deel VIII en IX, als onderstaand script echt zo uitkomt; ;)

-> Wat ik pas echt een vette twist zou vinden in VIII bijv. is dat Rey zich onverwachts keert tot de 'dark-side', dan wordt ze echt levensgevaarlijk en hebben wij de ultieme bad-ass, die nu ontbreekt. :P
Dan hakt zij Ren in mootjes voor de troon van Snoke, nadat zij hem eerst heeft 'leeggezogen' qua krachten/technieken- zodat zij haar meester omgebracht heeft en Snoke haar training voltooid. Luke die dan zelf of met Finn (die wat mij betreft ook verborgen Jedi-powers bezit, weliswaar in de notendop; anders was hij niet overgelopen en kon hij ook niet ineens zo goed schieten etc.) net zo stuntelig, ongeduldig en onbereisd als Luke in zijn eerste jaren (toen hij door de oude Obi-Wan bij zijn vader werd weggehaald) Rey zal moeten bestrijden, terwijl dat voor hem natuurlijk extra lijden is (zelfde als met jonge Obi-Wan en Anakin in jonge variant, op die lava-planeet voor hij DV werd, omdat Obi even liefdadig zijn benen eraf chopt) omdat hij gek is op Rey. En dat is iedereen, want zij is natuurlijk aandoenelijk, hard van buiten- zacht van binnen (nog wel), aantrekkelijk -> net als de jongen Anakin met zijn race-pod en jonge jaren wanneer hij achter die prinses (weet de naam niet meer 8)7 ) in de senaat aanzit. Iedereen vindt hem de bom, totdat hij psycho trekjes begint te vertonen en zich naar de dark-side keert.

Dus wellicht was VII niet alleen een reboot van IV, maar ook nog naar I, II en III over de grote linie. En zo heb je zomaar een dubbelvet plot voor in ieder geval VIII en ook wel IX ;)
Iedereen (me incluis) vindt Rey een soort Florence Nightingale, echt een schatje, echt een cutie, maar StarWars zou StarWars niet zijn, als wij niet minimaal in een reeks van drie delen een super-goed character keihard zien omturnen naar een real bad-ass…en aangezien zij al behoorlijk venijnig keek tijdens het saberen met Ren, zie ik wel trekjes van de dark-side in haar, zonder beheersing. Leia en Han wisten dit al en waren bang voor het omturnen, net als haar broer, die de force iets minder heeft en is omgeturnd (Rey is immers een chick en die heeft meer force-genen overgeërfd van haar moeder Leia- die de force ook had, in tegenstelling tot Han, daarom heeft Ren minder force dan Rey; een beetje XY-XX verhaal met chromosomen, zoals bij normale stervelingen) daarom zou het beter zijn dat Rey de force nooit leert en daarom is zij achtergelaten, als een soort van wees op een planeet waar toch geen hond komt normaliter. Uiteindelijk keert zij in deel IX weer om, net als Anakin-DV en legt Snoke het loodje, iedereen blij- het universum is weer gered, deze keer voorgoed. Wellicht krijgen zij Finn ook nog een kid of kids, die in het verhaal meegenomen worden in deel IX en haar meehelpen 'turnen' tot de good-side. Klinkt als een plot he?! :o Oh ja, ze komt tot de dark-side, omdat zij weer in contact komt met Ren, die verteld haar dat zij bro&sis zijn, zij was al eenzaam (uithoren door Ren in de stoel) en voelde zich al verlaten door haar familie, al haar pijn komt hierdoor naar boven en daarom is de verleiding groot vwb de dark-side.

Ren zal met snode verhalen Leia en Han zwartmaken en haar uiteindelijk opportuun indoctrineren in de dark-side, daarom zag je vermoedelijk nu al de dialoog tussen Ren en Rey, dat hij zei dat zij de force moest leren. Luke gaat haar namelijk teleurstellen, omdat hij haar niet wilt trainen en weet wie zij is, dus nog gevaarlijker is dan Ren, waardoor hij eigenlijk al gestaakt is als Jedi-Master/trainer. Zij voelt zich wederom geëxcludeerd van de richting waar zij geïnteresseerd in is, het verzet en het leren beheersen van de force. Daarom was Luke ook niet echt happy om haar te zien, leek het op die rots aan het einde. Dat was een blik van ongeloof, teleurstelling, verbazing, maar ook één van zorgen, hij heeft niet alleen gefaald om Ren te behoeden voor de dark-side, maar ook om Rey weg te houden van enige relatie tot het verzet, haar roots en uiteindelijk, de aantrekkingskracht van de force. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus zal de force willen leren en beheersen, Ren is dan familie dus 1+1=3 in deze, het komt zeer goed uit. In 2019 (?) zullen wij weten of het zo gegaan is, maar het zou mij niet verbazen eigenlijk.

Een klassiek StarWars-plot, met nieuwe characters, nieuwe wapens, schepen en randfiguren er omheen.
"The Force Awakens" betekent niet alleen de light-side, omdat er balans moet zijn, ook de dark-side; er zijn nu teveel characters aan de 'good-side' in het plot gekomen, dus is er een onbalans en gaat er iemand turnen- wie beter dan Rey, als de ultieme knuffel-mascotte van deel VII? :)
Dit verhaal is louter opgemaakt aan de hand de symboliek, meegekregen uit deel VII, de dialogen zeg maar, de dingen die gezegd zijn, de verhaallijn- er zijn teveel zaken gezegd (vaak ook niet op een al te beste acteerwijze, een beetje knullig/te expliciet) die wijzen (extrapolerend) naar een dergelijk plot, imo.
Maar ik verneem graag jullie commentaar als je het er niet mee eens bent.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de film gezien. Moet nog een beetje mijn mening vormen. Ben tot nu toe niet zo positief, Abrams heeft een lijstje met alles wat men leuk vond aan de eerste Star Wars genomen en alles in deze film gegooid, is alleen een nieuw verhaal vergeten en heeft het verhaal van episode 4 genomen. De film zelf ziet er wel erg mooi uit.

Heb dit plaatje net gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mpT7LCQqmTA/VnZJK2eFnwI/AAAAAAAAOm8/k9Hss48r27k/s792-Ic42/DeathStarSize.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd

[ul]
Er wordt onderling besproken waarom ze toch beter clones hadden kunnen gebruiken
Als je 'toeval" raar vind in een film, Duhh !!
als je dat raar vind, dan kan je geen enkele film kijken !
er wordt duidelijk gezegd dat ze sterk is met de force, en bij haar marteling voor die kaart info, kijkt zij terug in de gedachten van Kylo Ren, en ziet ze onbewust wat de force kan, en die gebruikt zonder dat ze precies weet wat ze aan het doen is.
Kylo Ren was gewond door het schot van Chewbacca en van het gevecht met Finn.
Han Solo wist natuurlijk dat het een 50/50 kans zou zijn, maar hij wilde proberen zijn zoon toch weer naar de licht zijde te keren.
Han Sole geeft al eerder aan dat Chewie haar wel waardeert, en het is een logisch gevolg van het verhaal.
Heb je überhaupt goed gekeken naar Snoke, lijkt totaal niet op Gollum !
Mee eens :)
[/ul]
ze hadden geen tijd om het op dat moment te verwerken, er was maar een korte tijd alvorens de Starkiller weer ready to fire zou zijn.

Ik heb meer kleinen nitpics, zoals de rode arm van C3PO, ik denk dat er later een flashback komt die dat verklaard,
en Chewie die straal voorbij Leia loopt nadat Solo gedood is ?

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 20-12-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Vince22 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:21:
Net terug uit JT in Eindhoven in de Dolby Cinema zaal met Dolby Atmos, 7K en 3D. In een woord waanzinnig!

Is jullie R2-KT nog opgevallen op het einde?

http://www.starwars.com/news/the-power-of-the-pink-side

Prachtig gebaar.
Oh wow, wat een mooi verhaal, volgende keer op letten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 07:18:
Gisteravond de film gezien. Moet nog een beetje mijn mening vormen. Ben tot nu toe niet zo positief, Abrams heeft een lijstje met alles wat men leuk vond aan de eerste Star Wars genomen en alles in deze film gegooid, is alleen een nieuw verhaal vergeten en heeft het verhaal van episode 4 genomen. De film zelf ziet er wel erg mooi uit.

Heb dit plaatje net gemaakt :)
[afbeelding]
LOL :) Ja, orginaliteit lijkt JJ niet te kennen. Doet mij herinneren aan zijn reboots van Star Trek, beginnend met een gefrustreerde Romulan als bad guy... goh, hadden we dat ook al al niet in de voorloper Star Trek Nemesis? Nee, JJ is niet echt een originele verhalenverteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
Om nog even op mijn eigen vraag terug te komen.
volgens http://starwars.wikia.com/wiki/Hosnian_Prime is het dus Hosnian Prime en zijn manen die vernietigd wordt door Star killer base.

Toch jammer dat ze dit niet in de film duidelijk hebben gemaakt.

(Edit: nu zie ik op de kaart die al vaker gepost is dat alle planeten die in de film te zien zijn een rode rand om zich heen hebben. Dus ook Hosnian Prime.)

[ Voor 23% gewijzigd door Rik_V op 20-12-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

segil schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:28:
[...]

LOL :) Ja, orginaliteit lijkt JJ niet te kennen. Doet mij herinneren aan zijn reboots van Star Trek, beginnend met een gefrustreerde Romulan als bad guy... goh, hadden we dat ook al al niet in de voorloper Star Trek Nemesis? Nee, JJ is niet echt een originele verhalenverteller.
JJ had niet zoveel in te brengen in hoe het verhaal verliep. Misschien had hij wel wat dingen anders willen doen, maar alles ligt al behoorlijk stevig vast voor de volgende films.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was Coruscant overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb gister ook de film gezien; ik heb er van genoten. Vooral de force effecten vond ik een stuk realistischer dan de oude films.

Verder heb ik extra gelet op leia en han aangaande hun zoon Ben. Ze geven aan dat hij al teveel 'Vader' in zich had en dat zelfs dat Luke hem daarna niet heeft kunnen helpen. Ben was dus al voor de training van Luke richting de Dark side aan het neigen...

Verder ben ik benieuwd waarom Luke zo zielig kijkt als Rey aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:36
Wat ik me afvraag: hoe komt het dat Maz de lightsaber van Anakin en Luke in haar bezit heeft terwijl deze op Bespin is kwijt geraakt?

Gevonden door scavengers? Door troepen van Lando gevonden en weggestopt? 'Just becase'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Colbert legt de originele trilogie nog even uit:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 02:51:
[...]

Wat mij betreft ben je echt een #Legend… :o Vier keer! 7(8)7

RESPECT. _/-\o_ snap gelijk waarom het een kassucces is
Snap dat een hoop mensen dat gek/overdreven vindt. Voor mij gaat het er totaal niet om dat de film zoveel mogelijk opbrengt, ik had er gewoon echt zin in om die film op 1 dag na (en de eerste dag twee keer) elke dag te zien. Heel bijzonder is het eigenlijk ook niet, er zitten best wat leden op de Star Wars community (zie sig) die 4-5 keer zijn gaan kijken op de eerste dag. Nog niet te spreken over de marathonwedstrijd die Pathé organiseerde voor onze community waarbij 3 leden zo vaak mogelijk achter elkaar moesten kijken.. maar goed, dat is dan ook een wedstrijd. :) De uiteindelijke winnaar heeft 14x gekeken vanaf woensdagochtend 10:00 en heeft hiermee een jaar onbeperkt naar de bioscoop gewonnen (althans, Pathé Unlimited, dus met evt. toeslagen).

De echte Star Wars fans hebben hier heel lang op gewacht, want hoewel de prequels vermakelijk waren was het toch een andere manier van naar films kijken. Je wist al hoe de drie laatste delen zouden gaan, dus naar voorlopers van die films kijken is in die zin niet meer heel erg 'spannend'. Nu gaan ze eindelijk vooruit met het verhaal - een vervolg op de film uit 1983 - en ze konden een heleboel verschillende kanten op. Veel fans waren bang dat Disney en JJ de juiste snaar niet konden raken, maar m.i. is dat ze ruimschoots gelukt. Een ietwat conservatieve formule wellicht, maar zoals iemand al eerder aangaf is het erg moeilijk om iedereen te pleasen. Ik kan me voorstellen dat ze het een beetje 'safe' hebben gespeeld, zeker voor een eerste film in een nieuwe trilogie. Hoewel het verhaal veel overeenkomsten heeft met IV, heb ik echter niet het gevoel dat ik naar dezelfde film heb gekeken. Dat vind ik nog best knap. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste