The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:28:
[...]

Laten wij het hopen ;)

Wat ik meer bedoel, meer het sinistere, het duistere erachter.
Oke ik snap wat je bedoelt, maar houd ook in gedachte dat dit de eerste film van een nieuwe trilogie is.

De eerste Starwars ( A New Hope) had ook niet heel veel duisters en geen evil Emperor die een diablisch plan bedenkt.

Wat dat betreft zetten ze het nu al beter op door heel weinig uit te leggen over Snoke, wie hij is en waar hij vandaan komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:52:
[...]

Oke ik snap wat je bedoelt, maar houd ook in gedachte dat dit de eerste film van een nieuwe trilogie is.

De eerste Starwars ( A New Hope) had ook niet heel veel duisters en geen evil Emperor die een diablisch plan bedenkt.

Wat dat betreft zetten ze het nu al beter op door heel weinig uit te leggen over Snoke, wie hij is en waar hij vandaan komt.
Ja precies, ben ik met je eens- ik loop ook maar een beetje te zeiken om niks eigenlijk. Hij was gewoon vet! :P Of het klopt weet ik niet, maar zag net dat de oude delen zelfs gerate waren op >8 en >9 jaar voor kids, in tegenstelling tot deel VII met 12 jaar… :')

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:46:

In Ede kon ik wel met gemak deze bemachtigen :)
[afbeelding]
Wel balen dat je deze brillen niet kunt dragen als je al een bril draagt, ze zijn te klein om daar fatsoenlijk overheen te passen -O-
Erm wtf, horen er coole SW brillen uitgedeeld te worden? In de bios waar ik was kreeg iedereen een standaard dertien-in-dozijn flutbrilletje... 8)7

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Zijn die bij Pathe ook niet te krijgen? €7,50 ofzo kosten zij daar dacht ik…nu nog de rest van je hoofd bedekken en je bent een halve storm-trooper. ;)

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Net terug, 1e impressie: Vette film! maaaaaarrrr...
They have some serious explaining to do :P

Hebben Leia en Han (+ Luke als oom/master) nu gewoon keihard gefaald in het opvoeden van hun zoon, zo hard dat hij helemaal fucked up is en compleet evil wordt en het nodig vind om Han Solo :( z'n vader kapot te maken, wat voor manipulation heeft die Snook wel niet toegepast op deze vent :D

En daarnaast, is Kylo Ren de apprentice waar ze het over hebben, degene who turned to the dark side ? Want hij is best wel een weak bitch tbh, 1 laserknal van Chewwie, en beetje battlen met Finn, en vervolgens met een Rey die nog totaal geen training heeft gehad, en word gewoon gepwned. Ik hoop ergens dat die supreme leader dan de dude was who betrayed the light side, zou cool zijn right :P

De flashback van Rey wanneer ze de lightsaber aanraakt is volgens mij dan ook Luke die vlucht voor een soort coupe d'etat in zijn Jedi academy ofzo, maar dat kan echt no way deze huidige Kylo Ren zijn imo.

Ook moet ik weten waar the hell Snook vandaan komt, er moet of een animatie serie komen of een shitload aan background info, dan kan het een topfilm zijn in hindsight.
Ben overigens geen moment verrast, maar dat boeit niet, het was desondanks epic :D

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind de film gewoon goed. Voor mij staat
ie op plek 3 na episode 5 en 6. Ik heb me nergens aan hoeven irriteren en ik was wel verrast door de humor. Zeker door de stormtroopers wat menselijker neer te zetten en je kon je een beetje verplaatsen in de shit die de stormtroopers over zich heen krijgen.

Het staat wel bijna vast dat in het volgende deel Ren nog wat extra training, upgrades en "motivatie" gaat krijgen van Snook.

Ik ben nieuwsgierig waar die Snook vandaan komt. Hij leek wel wat verwondingen te hebben dus er zal wel een enorme backstory achter zitten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij komt de Emperor in de OT pas in the return of the Jedi pas echt uit de verf.

In a new hope zie je hem 1 of 2 keer als projectie, in empire strikes back doet ie ook weinig spannends als ik het me goed herinner; pas in the return of the jedi wordt duidelijk wie de touwtjes in handen heeft en waarom :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaymz op 17-12-2015 07:38 ]

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:05:
[...]

Nee? OMG, hoe heeft hij dan dit verhaal kunnen maken- hij zal toch wel een soort masterplan van de drie delen hebben, die in elkaar doorvloeien? Ik begreep dat ze al een flink aantal scenes voor de volgende delen nu reeds geschoten hadden, die worden nog aangevuld en bewerkt uiteraard, vandaar het lange wachten.
Kan mij herinneren dat ze dat bij LOTR ook hebben gedaan. Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten- ik begreep ook een jaar terug dat Disney vanaf dit jaar ieder jaar een nieuwe SW-film wilde uitbrengen, maar ik lees hier dat mensen 2017 noemen (WTF :o ) voor het volgende deel…

Achteraf zal blijken hoe het zich allemaal verhoudt, bij de vorige pre-quel delen bleek ook pas achteraf welk deel het meeste inhoud had. :)
Star wars: Rogue One komt in december 2016; geregisseerd door Edwards (Godzilla). Soort sidestory op de main story.

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

DeppOx schreef op donderdag 17 december 2015 @ 02:17:
En daarnaast, is Kylo Ren de apprentice waar ze het over hebben, degene who turned to the dark side ? Want hij is best wel een weak bitch tbh, 1 laserknal van Chewwie, en beetje battlen met Finn, en vervolgens met een Rey die nog totaal geen training heeft gehad, en word gewoon gepwned. Ik hoop ergens dat die supreme leader dan de dude was who betrayed the light side, zou cool zijn right :P
Dat Kylo Ren die apprentice is is toch wel duidelijk?
Je ziet hem in de flashback van Rey als ze die saber pakt
EN
Leia en Han hebben het erover dat hij al 'teveel van vader' in zich had en dat ze hem daarom naar Luke hebben gestuurd voor training.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Zo ik had me even een dagje van dit topic afgezonderd.... ik had heel wat lezen in te halen :D

Gisteren naar de IMAX versie geweest. Eerste indruk is erg, erg goed !!
De humor, de nieuwe karakter, de easter eggs... Fantastisch.
Heerlijk op de première dag met Star Wars fans de film zitten kijken.

Mensen die klappen bij de eerste scene met Leia. Muisstil als Han zegt: It's true....
En natuurlijk toen Han werd neer gestoken door zijn zoon Kylo... Uuh Ben...
Ik ben na een nacht slaap gewoon nog een beetje overdonderd eerlijk gezegd.

Rey zet een hele goede eerste indruk neer. Wat ik verwacht is dat ze nog familie is van iemand. Een duidelijk hint naar de oude Expanded Universe met zoon en dochter van Han en Leia kreeg ik wel.
Ze was al duidelijk in ''training'' geweest bij Luke. De flashbacks die duidelijke de ''afslachting'' van de Knights of Ren laat zien. Echt heel goed gedaan. Leuk dat je ziet dat ze er eerst mee worstelt, ze wil er niks mee te maken hebben. Na 3 pogingen krijgt ze de stormtrooper zo ver om de deur open te doen. En tijdens haar battle met Kylo zich overgeeft aan de Force. Wat sommige mensen zeggen dat het te snel gaat ben ik het niet mee eens.

Finn ben ik persoonlijk minder positief over. Leuke opvul karakter met de nodige humor. Ik denk dat ze hem die kant op gaan duwen.

Poe is gewoon een ijzersterke acteur die duidelijk binnen het plaatje past.

Het wordt een beetje een onsamenhangend verhaal, maar wat ik al zei. Ik ben gewoon een beetje overdonderd.

Kylo Ren.... Kylo Ren... 1 van mijn nieuwe favoriete karakters. Zoveel vragen...
Duidelijk in training gegaan bij Luke en Snoke die gebruik maakt van de worsteling dat Kylo even goed wil zijn dan Anakin. Kylo die laat zien dat hij bedreven is in het gebruik en vervolgens laat zien dat het ook gewoon nog een jongen is. Fantastisch gedaan JJ en ook vooral Lawrence denk ik !!
Kippenvel toen Han tegenover hem stond en: BEN!! riep. Heerlijk !!

En Snoke.... Zou het Plagieus zijn? Hij heeft wat weg van een Moon. En mag dan wel groot zijn, maar is dat niet meer dan de projectie? Palpatine had ook een gigantisch hoofd in deel 5 ;)
Dat zou de beste reveal van 8 zijn. Plagieus die zijn tijd uitzit tot Palpatine faalt en dan zijn kans grijpt.

En de Easter Eggs en de humor. Hulde!!
Roestbak... Scherm die draait en je ziet de Falcon.
Finn die het ''schaakbord'' aandrukt (kom even niet op de naam)
Finn die de training droid van Luke weg gooit.
BB8 met zijn ''thumbs up''
Rey die een Hydrospanner nodig heeft.

Ik ga van het weekend nog een keer !!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Maar Rogue One gaat over het stelen van de death star plannen. Ik verwacht niet dat we Snoke in die film gaan zien.

Gisteravond zat ik in bioscoop om te kijken. Waren laat thuis en moesten het nog even verwerken wat we net allemaal gezien hadden :P

De film zelf stak goed in elkaar buiten de compleet 'toevallige' ontmoeting tussen Finn, Rey, Han en Chewbacca natuurlijk. Zat lekker humor in, actie scènes waren goed gedaan, de dialogen vond ik prima en het pakte de star wars sfeer echt heel goed.

Ik zou hem graag nog een paar keer zien nu de spanning weg is van of de film het waar maakt. Gewoon om echt te genieten er van.

En Ben/Kylo trainde niet met Luke. Leia zegt juist dat ze hem naar Luke hadden moeten sturen omdat hij te veel Vader in zich had. Waarschijnlijk heeft hij al die tijd onder Snoke getraind met de Knights of Een. Althans zo heb ik het verstaan.

Edit:
Ik vond Finn juist heel goed! Vanaf het eerste moment dat we hem zagen tot aan het einde. Hij is dan wel niet een Jedi maar hij stond wel z'n mannetje. Ik hoop dat hij meer wordt dan de grappen maker in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Megajr op 17-12-2015 08:11 ]

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Megajr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:04:
En Ben/Kylo trainde niet met Luke. Leia zegt juist dat ze hem naar Luke hadden moeten sturen omdat hij te veel Vader in zich had. Waarschijnlijk heeft hij al die tijd onder Snoke getraind met de Knights of Een. Althans zo heb ik het verstaan.
'That's why I sent him to train with Luke' dacht ik wat Leia zei.
En ze hebben het er nog over dat een apprentice van Luke in opstand kwam.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Megajr
Ceased2Be schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:09:
[...]

'That's why I sent him to train with Luke' dacht ik wat Leia zei.
En ze hebben het er nog over dat een apprentice van Luke in opstand kwam.
Ik dacht juist 'that's why we should have sent him to train with Luke' maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Ze hebben Luke nog wel gestuurd om met hem te praten over zijn opa. Maar dat zou niet logisch zijn als hij al een padawan van hem was.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:31
Ik vond t ook een super film, maar hij vloog voorbij! Echt het idee alsof ie net lekker begon en toen was het alweer voorbij :-) dus duidelijk nog een keer langs de bios..

Ik vond t een sterk moment toen Han solo achter z'n zoon ging staan en zijn echte naam gebruikte, Ben! Leek mij duidelijk dat hij was vernoemd naar obi wan 'Old ben' kenobi?

Do more

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Megajr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:13:
[...]

Ik dacht juist 'that's why we should have sent him to train with Luke' maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Ze hebben Luke nog wel gestuurd om met hem te praten over zijn opa. Maar dat zou niet logisch zijn als hij al een padawan van hem was.
Dat praten over zijn opa heb ik gisteren dan blijkbaar 2x gemist :)

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Niemand het idee dat ze Episode IV in een hedendaags jasje hebben zitten kijken :?

Begrijp me niet verkeerd, de film is an zig niet slecht.. kon alleen redelijk snel de link en vergelijking met episode 4 wel leggen.

Vond ook dat er best veel punten uit de film terug te leiden zijn naar Expanded Universe (degene die de boeken kennen zullen dit waarschijnlijk ook wel hebben :) )

[ Voor 27% gewijzigd door dierkx36 op 17-12-2015 08:26 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Freshnezz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:57:
J.J. doet de volgende films niet ;)

Ik vind inderdaad wel dat het tempo erg hoog zat in VII. De dialogen waren vrij kort en oppervlakkig. Dit was in de OT wel beter gedaan. Misschien als de film een kwartier langer had geduurd met iets meer gesprekken tussen die karakters dat het perfect zou zijn geweest.
Bedoel je bij dat eindschot ? :P

Warhammer en PC games en lego

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Gisteren met de vrouw naar Pathé in Zaandam geweest en moet zeggen viel me toch wel een beetje tegen hoor. Nou ben ik niet een super Star wars fan maar kon altijd wel van het "universum" genieten en de epische strijd tegen The Darkness.

Maar vond het wel echt gerushed allemaal, film had in mijn optiek makkelijk de helft maar kunnen vertellen maar dan met meer achtergrond/ontwikkeling. Rey bijvoorbeeld die je ook wat avonturen ofzo ziet mee maken op het eiland waaruit naar voren komt dat ze goed is met ships en allerlei technische geneuzel. Finn wat meer achtergrond verhaal geven en Die zoon van Han solo was helemaal onderbelicht, niks van zijn innerlijke strijd mee gekregen. De tussen stop op dat eiland met die brillen chick was ook maar zo kort en geen "vet gevoel" mee gekregen omdat het zo kort was.

Eigenlijk vond ik er te weinig avontuur aan, en de strijd tegen de first order voelde niet eens als een strijd.
Ik misde gewoon het hele star wars gevoel eigenlijk, Als ze de oude bots/han solo er niet in hadden hat het net zo goed een spin off kunnen zijn ofzo.

The first casualty in war is always the truth...

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dubrillion schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:03:
En Snoke.... Zou het Plagieus zijn? Hij heeft wat weg van een Moon. En mag dan wel groot zijn, maar is dat niet meer dan de projectie? Palpatine had ook een gigantisch hoofd in deel 5 ;)
Dat zou de beste reveal van 8 zijn. Plagieus die zijn tijd uitzit tot Palpatine faalt en dan zijn kans grijpt.
http://nl.starwars.wikia.com/wiki/Darth_Plagueis
Zoals de traditie het voorschreef bij de Sith, doodde Sidious zijn meester echter wel. Dit gebeurde echter pas nadat Palpatine verkozen was tot Supreme Chancellor in 32 BBY. Sidious nam geen risico en vermoordde Plagueis in zijn slaap. Plagueis had jaren zonder slaap kunnen leven, maar in het moment van de euforie van hun overwinning, viel de Muun in slaap. Maar uiteindelijk bleek dat Sidious niet alle geheimen van zijn meester onder de knie had. Het geheim om iemand van de dood te redden bleek enkel Plagueis te kennen..

zou snoke een http://nl.starwars.wikia.com/wiki/Holocron kunnen zijn? Hij wel namelijk zeer duidelijk een projectie..

heb hem gisteren avond in de JT Dolby zaal gezien. epic! Heel erg goede SW sfeer in de bios. 4 stormtroepers + kylo ren + 2 jedi voor de ingang waar je mee op de foto kon.
Wel grappig dat 1 van de 2 glazen van de 3D bril het niet deden (dus je geen 3D effect kon zien) en iedereen aan het schreeuwen was ''STOP'' toen de film begon.. vervolgens hebben ze denk ik de 2e projector aangezet en deed de 3D bril het weer goed.. iedereen klappen :P echte Nederlanders.. :+

veel vragen zoals de meeste in dit topic.. hoop dat er ooit nog een film/boek/comic/serie/game komt over de tijd tussen episode VI en VII

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2015 09:10 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Dubrillion
spartacusNLD schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:59:
[...]

Zoals de traditie het voorschreef bij de Sith, doodde Sidious zijn meester echter wel. Dit gebeurde echter pas nadat Palpatine verkozen was tot Supreme Chancellor in 32 BBY. Sidious nam geen risico en vermoordde Plagueis in zijn slaap. Plagueis had jaren zonder slaap kunnen leven, maar in het moment van de euforie van hun overwinning, viel de Muun in slaap. Maar uiteindelijk bleek dat Sidious niet alle geheimen van zijn meester onder de knie had. Het geheim om iemand van de dood te redden bleek enkel Plagueis te kennen..

zou snoke een http://nl.starwars.wikia.com/wiki/Holocron kunnen zijn? Hij wel namelijk zeer duidelijk een projectie..
Zou goed kunnen. Misschien ver gezocht voor de mindere Star Wars fans.
Naar mijn weten worden Holocrons niet echt in de films gebruikt en dus moeilijk uit te leggen. Maar het zou wel fantastisch zijn. Ik vind Plagueis een interessant karakter.
Heeft hij Anakin ''gemaakt''? Is die echt dood als die zo goed was? Enz :*)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dubrillion schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:06:
[...]
Heeft hij Anakin ''gemaakt''? Is die echt dood als die zo goed was? Enz :*)
Anakin hebben we naast Obi-Wan en Yoda gezien in het hiernamaals. Hij was op dat moment ook weg van de darkside. Denk niet dat ze die zo terug halen ;)

• Dubrillion
PWM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:07:
[...]

Anakin hebben we naast Obi-Wan en Yoda gezien in het hiernamaals. Hij was op dat moment ook weg van de darkside. Denk niet dat ze die zo terug halen ;)
Sorry ik bedoelde niet Anakin, maar Plagueis 8)

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

veel vragen zoals de meeste in dit topic.. hoop dat er ooit nog een film/boek/comic/serie/game komt over de tijd tussen episode VI en VII
4 comics 'journey to the force awakens'

en het eerste deel van de Aftermath-trilogie is al uit.

Dus je hebt alvast wat te lezen als je wil ;)

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ook even mijn menig geven:

WAT EEN FILM!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik plaats deze eigenlijk bijna op dezelfde hoogte als TESB maar die blijft natuurlijk voor mij wel de beste.

Rey: Veruit het beste personage van de hele film, vond de acteerprestaties heel erg goed. Ook haar verhaallijn is heel erg goed en geloofwaardig doorheen heel de film al blijf je natuurlijk afvragen wat haar echte afkomst is.

Finn: Vond ik ok, niet super maar wel eens leuk om een stormtrooper te zien die niet akkoord gaat met the first order maar het is een beetje makkelijk hoe ze hem in het verhaal sleuren. Als je er niet hard op let is zijn interactie met Rey verder best haaf al had hij van mij wat vaker dat lightsaber mogen laten liggen. Het past niet bij hem en hopelijk gaan ze hem ook nooit een jedi maken want dit zou helemaal niet mogen kloppen.

Poe: Interessant personage, een beetje de "echte" held in het verhaal die duidelijk ervoor ook al een held was maar geen excentrieke persoonlijkheid heeft. Hoop nog meer van hem te zien.

Kylo Ren: of moet ik Ben Solo zeggen. Zijn stem vind ik zalig en ook zijn masker is best cool. Alleen toen hij zijn helm afpakte had ik iets van, is het maar die kerel die eronder zit. Maar uiteindelijk klopt het wel. Je merkt doorheen de hele film dat hij nog verscheurd zit in de force en op zoek is naar een eigen identiteit. Misschien dat hij in het verleden de druk zo hoog op zich gelegd heeft, je bent nu eenmaal de zoon van Leia en Han die zowat de galaxy gered hebben, Je oom is Luke Skywalker en je grootvader Darth Vader. Iedereen verwacht grootste dingen van je maar wat als je die niet kan inlossen of net als zijn grootvader in zijn ogen niet snel genoeg. Er is duidelijk nog veel meer gebeurd in het verleden waar we nu nog niets van weten.

Han & Chewie: vond Han echt goed in zijn rol zitten. Paste perfect in zijn rol en zat vol oude solo momentjes. Alleen dat einde :'( , Wel cool om chewie effen rampage te zien gaan.

Leia: vond ik het minste van allemaal, weinig dialoog en enkel de interactie met Solo vond ik echt goed maar er was dan ook weinig verhaal voor haar weggelegd.

BB-8: Moet wel de coolste robot van het hele heelal zijn! Wat een baas al deed hij mij een beetje aan Wall-E denken maar zelfs dat vind ik niet erg.

Snoke: Erg cool toen je pas de eerste keer zag dat het een hologram is. Maar verder blijft de kerel een groot mysterie, hij heeft ook niet echt een bad-ass gevoel buiten het feit dat hij er groot uit ziet maar dat komt enkel door het hologram. Ik blijf me afvragen waar hij vandaan komt.

Van de andere personages vond ik Hux best goed gespeeld alleen kreeg captain phasma wel heel erg weinig scherm tijd en is het personage niet echt ontwikkeld. Al hebben we haar niet zien sterven dus wie weet zien we haar terug.

De film zelf is af en vind ik persoonlijk heel erg goed, het verhaal is niet super verrassend maar wel heel erg goed gebracht en je wordt werkelijk nooit uit het verhaal gehaald. Er is voldoende ruimte voor dialoog zodat het niet allemaal vol met actie zit maar zelfs die dialogen blijven boeiend. Het tempo ligt wel vrij hoog dus vrees ik dat sommige kijkers niet meteen mee zullen zijn in alle delen van het verhaal en als je nog nooit een star wars film gezien hebt zal je waarschijnlijk delen van het verhaal wat vaag vinden.

Maar dan blijf natuurlijk de ham vraag: Wie is Rey? Ik zet het volgende even in spoiler tags omdat het misschien nog te veel gaat vertellen over de film.
spoiler:
Ik vermoed dat ze een dochter is van Luke zelf en heb daar volgende theorie bij:
Rey is achtergelaten op een planeet waar iemand woont (Ik weet trouwens nog altijd niet wie dit is, weet iemand dit? Of heb ik het gewoon gemist?) die een stuk van een kaart heeft die de locatie van Luke heeft.
R2 bevat het andere gedeelte van de kaart maar die is al niet meer actief sinds Luke verdwenen is.
Die persoon die een deel van de kaart heeft woont waarschijnlijk niet toevallig op Jakku net als Rey maar kijkt misschien stiekem naar Rey om op haar te letten maar enig bewijs hebben we hier niet van. Maar toeval bestaat niet dus (Yoda) die man moet er om een reden zitten. Als Rey de dochter is van Luke moet er echter wel een moeder geweest zijn, daarover weten we niets maar we weten wel dat Luke een apprentice heeft gehad die naar de dark side is overgestapt. Ik kan me niet inbeelden dat Luke Skywalker bij zijn eerste apprenctice meteen zomaar opgeeft met Jedi trainen en in de uithoek van de galaxy in een hoekje gaat zitten huilen. Nee, er moet meer gebeurd zijn. We kunnen wel aan nemen dat die apprentice Kylo Ren is en wat als hij Luke zijn vrouw vermoord heeft? Hij daarmee alles verloren heeft en zo zich afgezonderd heeft. Zijn dochter Rey heeft hij verborgen van het kwade dat is opgestaan en hij heeft gewacht tot Rey ontwaakt in de force en op dat moment R2D2 terug activeert zodat hij gevonden kan worden en haar training kan beginnen en ze samen evil kunnen verslaan as father and daughter!

Naast die grote vraag zit ik dus nog met de vraag wie is die oude man in het begin van de film die een stuk van de kaart heeft. En welke welke planeten zouden er juist vernietigd zijn? Ik dacht corusant maar dit zou wel heel erg drastisch zijn. Ergens hoopte ik Naboo te zien en een Jar-Jar uiteen te zien spatten :P om het moment wat op te vrolijken.

Ik ga zeker de film nog eens in de cinema gaan kijken, kan ik iets beter op details letten.

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:21:
Niemand het idee dat ze Episode IV in een hedendaags jasje hebben zitten kijken :?

Begrijp me niet verkeerd, de film is an zig niet slecht.. kon alleen redelijk snel de link en vergelijking met episode 4 wel leggen.
^
I
DIT

Ben het met je eens en dat vond ik het grootste minpunt van de film. Tatooine Jakku, Death Star Starkiller Base, Darth Vader Kylo Ren, Emperor Snoke en ga zo maar door met vergelijken.Ik had hem beter gevonden als ze met iets nieuws/origineels waren gekomen.

Een ander minpuntje vond ik dat het allemaal wat snel verliep. Er had iets meer diepgang/achtergrond mogen zitten bij de karakters en werelden.

Pluspunten was het acteerwerk, de humor, de oude cast, de vele vragen en de 'cliffhanger'. Ik denk dat dit gewoon een intro film van de trilogie was, net als IV ook was. Dus ben hoopvol voor VIII en IX!

Cijfer 7,5

• Megajr
Ceased2Be schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:16:
[...]

Dat praten over zijn opa heb ik gisteren dan blijkbaar 2x gemist :)
Of ik heb het verkeerd begrepen natuurlijk. Beide zijn opties geloof ik :P

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Haha, ja, dat komt misschien een beetje tegenstrijdig over, maar het geeft aan dat ik gisteravond nog niet echt wist wat ik ervan moest vinden... vandaar de voorlopige 7-.
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:28:
[...]

Laten wij het hopen ;)

Wat ik meer bedoel, meer het sinistere, het duistere erachter. Dat was met Darth Vader en the Emperor toch iets harder (altijd met dat sneaky snerpende stemmetje van de keizer onder zijn hoodie), Kylo Ren die loopt te piepen dat hij twijfelt en een gesmolten helm om hulp vraagt etc. (soft) Dat gevecht tussen Rey en Ren dat eigenlijk goed afloopt, ik had verwacht dat hij de arm van Rey eraf zou hakken, net als de hand van Luke vroeger, net ff een tikkeltje darker zeg maar. Ik vond die Snoke niet echt 'snode' om zo maar te zeggen, deed mij meer denken aan een oude Jedi, zonder bruine tapij aan. Ik vond hem niet echt afschrikwekkend, terwijl die keizer met zijn blauwe bliksempjes uit zijn handen en die boze holle ogen toch meer vrees inboezemde. Maar goed, smaken verschillen. Ik zal ergens in de 42TB aan data de oude films opzoeken, want als ik mij niet vergis, zat er op de oude zes delen ook een 16 jaar rating ofzo, terwijl het nu geschikt is voor ≥12jaar. Het gaat juist niet om de netto hoeveelheid bloed die er vloeit, maar gewoon om het 'darke' dat erachter zit. Wie weet heeft het ook wel een commerciële reden, hoe jonger het publiek en ophef over de film, hoe hoger de opbrengsten- niemand zit te wachten op een kinderoppas tot 16 jaar of bedplassende kinderen vd angst :')
Ik was verheugd toen het na het softe met Leia en Han ineens omdraaide toen Han zijn zoon Ren trof op de brug…ik was al bang dat het een beetje "Belle en het Beest" zou worden (zoals iemand op het NOS-journaal aangaf te vrezen.)
Kon het niet beter verwoorden :) Inderdaad had ik gedacht dat Rey de hand/arm van Kylo eraf zou hadden. Voor mij kwam de film liever/vriendelijker over dan de vorige films.

Ik wil niet zeggen dat ik niet genoten heb, zeker wel.. en misschien was ik gisteravond een beetje te kritisch. Dus vooruit... een 7,5 als cijfer! En dat heeft vooral Rey gedaan, wat een goede (en leuke) actrice.

• dierkx36
[...]

heb hem gisteren avond in de JT Dolby zaal gezien. epic! Heel erg goede SW sfeer in de bios. 4 stormtroepers + kylo ren + 2 jedi voor de ingang waar je mee op de foto kon.
Wel grappig dat 1 van de 2 glazen van de 3D bril het niet deden (dus je geen 3D effect kon zien) en iedereen aan het schreeuwen was ''STOP'' toen de film begon.. vervolgens hebben ze denk ik de 2e projector aangezet en deed de 3D bril het weer goed.. iedereen klappen :P echte Nederlanders.. :+

Zoals Ceased2Be zegt ,er is al een comic serie :Y
Er zijn ook al een stel canon boeken uit : - Journey to Star Wars/Aftermath
- Twilight Company
- The Force Awakens - Lost Stars ( word in verteld hoe het is gekomen dat die SD op Jaccu zo slecht staat ingeparkeerd)
- The Force Awakens - Moving Targets
- The Force Awakens - Smuggler's run
- The Force Awakens - The weapon of a Jedi (Luke Skywalker story)

Het hoe en wat over Rey zal pas iets na Episode 8 over worden geschreven, misschien mogen ze wel al hints geven in de boeken.
(Ik weet echt niet hoe die contracten nou zijn opgezet, toen het nog onder George Lucas viel waren die best strikt)

Moet er bij zeggen : ik was bang voor hoe de canon boeken aangekleed zouden worden, (gevalletje Disney -> Bambi boeken) maar tot nu toe valt het 110% mee :)
Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:34:
[...]

^
I
DIT

Ben het met je eens en dat vond ik het grootste minpunt van de film. Tatooine Jakku, Death Star Starkiller Base, Darth Vader Kylo Ren, Emperor Snoke en ga zo maar door met vergelijken.Ik had hem beter gevonden als ze met iets nieuws/origineels waren gekomen.

Een ander minpuntje vond ik dat het allemaal wat snel verliep. Er had iets meer diepgang/achtergrond mogen zitten bij de karakters en werelden.

Pluspunten was het acteerwerk, de humor, de oude cast, de vele vragen en de 'cliffhanger'. Ik denk dat dit gewoon een intro film van de trilogie was, net als IV ook was. Dus ben hoopvol voor VIII en IX!
Het leek idd alsof ze een reboot wouden maken van de originele Trilogy :Y

Ik vind dat er best veel hints in de film werden gegeven (onder andere over wie Rey is) , de film voorspelt al best veel over het verhaal.

(Dat gezegd, ik begin zelf wel te twijfelen over wat ik denk wie Rey is... het zou te makkelijk zijn |:( )

• Kruiwagen
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:46:

Ik vind dat er best veel hints in de film werden gegeven (onder andere over wie Rey is) , de film voorspelt al best veel over het verhaal.

(Dat gezegd, ik begin zelf wel te twijfelen over wat ik denk wie Rey is... het zou te makkelijk zijn |:( )
Hier ben ik ook benieuwd naar. Het zou té voor de hand liggend zijn als ze de dochter is van Luke. Maar ook dit zou een interessant conflict geven in de latere films. De dochter van Luke die het uiteindelijk moet opnemen met de zoon van zijn zus? Kan interessant zijn.

Een ander idee dat ik erover heb (volgens mij hier ergens gelezen?), dat Luke haar verstopt heeft, omdat ze zo force gevoelig is. Een tweede Anakin zou hij willen voorkomen.

• dierkx36
Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:51:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Het zou té voor de hand liggend zijn als ze de dochter is van Luke. Maar ook dit zou een interessant conflict geven in de latere films. De dochter van Luke die het uiteindelijk moet opnemen met de zoon van zijn zus? Kan interessant zijn.

Een ander idee dat ik erover heb (volgens mij hier ergens gelezen?), dat Luke haar verstopt heeft, omdat ze zo force gevoelig is. Een tweede Anakin zou hij willen voorkomen.
Eigenlijk is de verklaring dat Rey Luke's dochter is de meest voor hand liggende :Y

Persoonlijk vind ik dat er best redelijk wat in de film werd gebruikt wat 1 op 1 uit de "echte" boeken cyclus komt.

Kylo Ren = Ben Solo.. Luke's zoon heette Ben Skywalker.
Ze hebben omgedraaid

De scene waarin Rey op Jaccu werd achtergelaten zie je een best wel "gezette" hand op haar schouder ... check de hand van Luke

En dit is ook meteen waar ik aan mijn eigen conclusie begin te twijfelen .. als Luke haar vader is waarom zie je dan een ruimteschip vertrekken in die scene (waar je van uit kan gaan dat daar haar ouders in zitten) en je kan concluderen dat hij (Luke) dus is achtergebleven op Jaccu (voor een tijd dan)

Waarom herkent ze hem dan niet :?

Ben er dus nog niet uit 8)7

• Dubrillion
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:58:
[...]

Eigenlijk is de verklaring dat Rey Luke's dochter is de meest voor hand liggende :Y

Persoonlijk vind ik dat er best redelijk wat in de film werd gebruikt wat 1 op 1 uit de "echte" boeken cyclus komt.

Ze hebben omgedraaid

De scene waarin Rey op Jaccu werd achtergelaten zie je een best wel "gezette" hand op haar schouder ... check de hand van Luke

En dit is ook meteen waar ik aan mijn eigen conclusie begin te twijfelen .. als Luke haar vader is waarom zie je dan een ruimteschip vertrekken in die scene (waar je van uit kan gaan dat daar haar ouders in zitten) en je kan concluderen dat hij (Luke) dus is achtergebleven op Jaccu (voor een tijd dan)

Zou Max von Sidow niet over haar schouder meegekeken hebben?
Dus degene die haar op Jakku ''vast houdt'' tot ze er klaar voor is?
Omdat hij ook het missende stukje van de kaart heeft.
Er werd best wel druk over gedaan dat Max mee deed, maar eigenlijk maar
een mini rolletje heeft. Misschien krijgen we in 8 of 9 te horen dat hij toch belangrijker was dan verwacht

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Dubrillion schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:03:
[...]
een mini rolletje heeft. Misschien krijgen we in 8 of 9 te horen dat hij toch belangrijker was dan verwacht
Datzelfde heb ik met Phasma; 3 scenes en klaar... waarom die zo prominent overal moest staan is me een raadsel.

• Kruiwagen
dierkx36 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:58:

Ze hebben omgedraaid

Klopt, toen er "BEN!" werd geroepen, ging er een belletje rinkelen. Die hand op haar schouder was volgens mij die scrap dealer, althans die stem klonk ook zo.

Het kan nog alle kanten op :D

• dierkx36
Dubrillion schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:03:
[...]

Zou Max von Sidow niet over haar schouder meegekeken hebben?
Dus degene die haar op Jakku ''vast houdt'' tot ze er klaar voor is?
Omdat hij ook het missende stukje van de kaart heeft.
Daar hem je best een hele goede _/-\o_
Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:05:
[...]

Klopt, toen er "BEN!" werd geroepen, ging er een belletje rinkelen. Die hand op haar schouder was volgens mij die scrap dealer, althans die stem klonk ook zo.

Het kan nog alle kanten op :D
Idd :Y alleen het proberen uitdokteren blijft zo leuk O-)

Ik blijf in ieder geval mijn geld zetten op Rey die Luke's dochter is :P

[ Voor 29% gewijzigd door dierkx36 op 17-12-2015 10:07 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Het vinden van Luke mochten ze van mij wel een deeltje mee wachten om het echt goed op te bouwen. Nu voelde het nog even snel er in geperst in de laatste minuut.
Han Solo ging ook wel te snel dood, maar ook kan ik het wel begrijpen.
Kylo Ren was tot nu toe nog geen echte bad ass villain vond ik. Hopelijk in deel 8 wel, want de Supreme Leader wilt zijn 'training gaan afronden'.
Captain Phasma was nog wel de grootste teleurstelling van de film :( Ik verwachte echt een soort medogenloze afslachter, maar met 5 dialogen en een vage uitschakeling was het 10x niks.

Verder was het tot in de kleinste details echt een meesterwerk!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Luke is zoals Obi-Wan een soort van 'kluizenaar' geworden en heeft zich volledig gestort op het Jedi gebeuren. Tenslotte mag je officieel als Jedi geen kinderen maken ;) Alleen Anakin had hier lak aan.
Kortom, hij is niet de vader van Rey :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruiwagen
s0kkie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:08:

Captain Phasma was nog wel de grootste teleurstelling van de film :( Ik verwachte echt een soort medogenloze afslachter, maar met 5 dialogen en een vage uitschakeling was het 10x niks.
Niet getreurd! klik

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Gisterochtend om 11.00 sochtends al in de bios. Lekker oldschool 2D :)
(hele dag bijna voor nodig gehad om t te verwerken..)

Hoewel t meeste hier natuurlijk gespoiled is, houd ik t nog even onder t zwart.
Nog niet veel reacties over gelezen, maar..
spoiler:
WTF???!!! Waarom moest Han dood???? Ik zat echt met tranen in mn ogen! :'( Waarom niet Leia of Finn ofzo??
Ik was gewoon ook echt boos! :(

Hele vette film, idd een soort Ep IV., beetje snel... Maar door dat hele Han gebeuren, wil/kan ik t niet accepteren als een waardige opvolger ofzo.. Blijf met dat vervelende gevoel zitten..
Natuurlijk is het mooi voor het verhaal, en is de link met Kenobi's dood.. maar toch.. maar toch..

Han died first.. ;w

Nog iets:
spoiler:
Had trouwens al een mogelijkheid gehoord dat Rey en Ben, net zoals bij Luke en Leia gescheiden zijn geweest.. Dus dat Rey de dochter zou zijn van Han en Leia.. ook leuke theorie, maar nog twijfelachtiger :/
Ik gok idd ook op Luke als vader..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Father Roderick heeft 'm inmiddels ook gezien :) Altijd leuk om iemand zo enthousiast te horen praten over zijn hobby.

Hoe was de entertainment bij jullie bioscopen? Zoals ik al scheef vond ik de aankleding bij Metropolis maar mager... hoe zag dat bij julie eruit?

• zeef
  • Laatst online: 11:26
Was leuk om wat bekende zaken uit mijn jeugdjaren terug te zien. Gemengde gevoelens bij sommige keuzes, al moeten we niet vergeten dat de natuur soms ook beslissingen neemt. JT Cinema in Hilversum, 2D, Dolby Cinema.

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 17-12-2015 21:08 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
segil schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:26:
Hoe was de entertainment bij jullie bioscopen? Zoals ik al scheef vond ik de aankleding bij Metropolis maar mager... hoe zag dat bij julie eruit?
Gisterochtend om 11.00 dus, Arnhem (nieuwe Rembrandt) Pathe, 2D:

0,0 aan aankleding/characters. Zaten met 10/15 man in de zaal, lekker 2pers. love seat per persoon haha *O*

Hoe het gisteravond was, geen idee.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat ik één van de weinige op deze aardbol ben wat teleurgesteld is in Episode 7. Geen slechte film maar niet flabergasted de zaal uitgekomen wat bij Episode 3 wel het geval was.

De film begon als een sprookje, oude personages en voertuigen werden op een briljante manier geïntroduceerd. Het fijne Star Was gevoel was terug en de humor op sommige momenten echt briljant, Echter na de nostalgie-momenten ging de film snel bergafwaarts in mijn ogen. Ten eerste heb ik mij geërgerd aan het feit dat Rey te snel de Force mastert. Waar anderen 2-3 films nodig hebben krijgt kan zij opeens uit het niets de Jedi Mindtrick, kan een objecten naar toe trekken zoals haar Lightsaber en verslaat zomaar een getrainde Kylo Ren. Vind dat niet realistisch en vond het eindgevecht een beetje cheap. Wellicht dat haar gave wordt uitgelegd in deel 8 of 9 maar het verhaal dat ze "sensitive for the Force" is gaat er bij mij niet in en vind ik te makkelijk. Misschien dat met haar het soortgelijke is gebeurd met Revan uit KOTOR, dat zou dan in ieder geval haar excentrieke gave verklaren wat mijn mening zou bijstellen. Maar nogmaals, de argumentatie dat ze simpelweg veel talent heeft en de Force sterk in haar is gaat er bij mij niet in. Te makkelijk, te Hollywood.

Ten tweede was de scene met Han en Kylo Ren te voorspelbaar. Toen ik de brug zag met Han en Kylo dacht ik meteen dat Han Solo zou sterven bij de hand van zijn zoon. Op zich wel in mooi en emotioneel in beeld gebracht maar het had wel origineler gemogen.

Ten derde had ik op een gegeven moment het idee naar een herhaling van Epside IV zat te kijken. In A New Hope moest men een Death Star opblazen, in The Force Awakens een Death Star XXL. Been there and done that.

Ten vierde had Luke Skywalker wel een grotere rol mogen krijgen in deze film. In mijn optiek zegt het genoeg dat bij elke nostalgie-momentje zoals terugkeer van bekende personages gejuig en geklap was in de zaal maar men bij Luke stil bleef. Dan had ik liever dat Luke geïntroduceerd werd in deel 8.

Ik geef de film een 7 wat op zich geen slechte score is. Vind de film nog steeds vet en ga aanstaande zaterdag voor ronde 2, ditmaal voor de details en verder in te duiken in het verhaal. Maar het is niet wat ik er van verwacht had en heb het gevoel dat de film te veel leunt op de typische nostalgie-momenten.

Owja, ik heb mij zelf voorgenomen om bij deel 8 geen enkele trailer te bekijken. Wordt moeilijk maar achteraf vond ik de trailer van Episode 7 toch net iets te veel weggeven.

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 09:08

aercaen

Proud framerate whore

Wel, ik ben hem gisteren ook gaan kijken, en de film is voor mij ok. Niet goed, niet slecht, gewoon ok.
Ik denk dat voor mij vooral hype voor iets nieuws ervoor heeft gezorgd dat ik hem niet zo fantastisch vond.

Mijn hoop was dat ze iets anders gingen proberen met Star Wars, niet gewoon een remake (want dat is het eigenlijk wel) van episode IV maken. Het voelde allemaal zo inspiratieloos aan en dat gaat dan niet alleen over het feit dat het verhaal identiek is aan IV, maar ook alle omgevingen en characters vond ik gewoon saai (buiten BB-8 :)).

Ook had ik gehoopt dat ze van Luke een Sith hadden gemaakt, had logisch geweest want zelf Yoda zei in episode V (ken de exacte woorden niet meer): "Leave your training now, and your path to the dark side will be complete". Alsook dat Luke nog veel later als Anakin werd getrained wat ook desastreuze gevolgen zou kunnen hebben.

Wel hebben ze meeste andere zaken perfect op orde. Special effects zijn geniaal. Han Solo was gewoon zo leuk om terug te zien in een film. Van mij mogen ze een film (prequel) van enkel Han Solo maken want dat blijft het beste character in Star Wars. En het gevecht op het einde was geweldig, het voelde aan als een echt zwaard gevecht waar beide partijen al hun kracht in de strijd gooide. Niet meer die geoefende danspasjes van de prequels.

• Grompie
aercaen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:54:
Wel hebben ze meeste andere zaken perfect op orde. Special effects zijn geniaal. Han Solo was gewoon zo leuk om terug te zien in een film. Van mij mogen ze een film (prequel) van enkel Han Solo maken want dat blijft het beste character in Star Wars. En het gevecht op het einde was geweldig, het voelde aan als een echt zwaard gevecht waar beide partijen al hun kracht in de strijd gooide. Niet meer die geoefende danspasjes van de prequels.
Heb je geluk want als het goed is komt er een prequel film met Han Solo! Deze wel pas na episode VIII.
Maar dit zal wel zonder Harrison Ford zijn aangezien ze over een jonge Solo spreken.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:
Geen slechte film maar niet flabergasted de zaal uitgekomen wat bij Episode 3 wel het geval was.
Hmmmtsja.. Sorry, maar als je dat bij ep. 3 wel had, dan denk ik niet dat je het StarWars gevoel hebt/krijgt bij deze en de originele 3 (4-5-6) waar de 'oudgedienden' dit juist wel krijgen..

Dat mag natuurlijk, maar voor mij persoonlijk bestaan ep.1-2-3 gewoon niet. O-)

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 09:08

aercaen

Proud framerate whore

Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:58:
[...]

Heb je geluk want als het goed is komt er een prequel film met Han Solo! Deze wel pas na episode VIII.
Maar dit zal wel zonder Harrison Ford zijn aangezien ze over een jonge Solo spreken.
Nice! Hopelijk vinden ze een goede acteur want als ze die film goed aanpakken kan dat misschien zelf beter zijn dan de originele trilogie :)

• magnifor
  • Niet online
poor Leno schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:00:
[...]

Hmmmtsja.. Sorry, maar als je dat bij ep. 3 wel had, dan denk ik niet dat je het StarWars gevoel hebt/krijgt bij deze en de originele 3 (4-5-6) waar de 'oudgedienden' dit juist wel krijgen..

Dat mag natuurlijk, maar voor mij persoonlijk bestaan ep.1-2-3 gewoon niet. O-)
Deel 1 en 2 waren leuk maar niets speciaals. Deel 3 tot 6 vond ik geweldig. Deel 7 valt bij mij in de categorie "Goed maar niet onder de indruk".

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:13:
Luke is zoals Obi-Wan een soort van 'kluizenaar' geworden en heeft zich volledig gestort op het Jedi gebeuren. Tenslotte mag je officieel als Jedi geen kinderen maken ;) Alleen Anakin had hier lak aan.
Misschien is ie juist kluizenaar geworden omdat hij heeft 'gezondigd' en een dochter heeft gekregen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Kruiwagen
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:

Ten eerste heb ik mij geërgerd aan het feit dat Rey te snel de Force mastert. Waar anderen 2-3 films nodig hebben krijgt kan zij opeens uit het niets de Jedi Mindtrick, kan een objecten naar toe trekken zoals haar Lightsaber en verslaat zomaar een getrainde Kylo Ren. Vind dat niet realistisch en vond het eindgevecht een beetje cheap. Wellicht dat haar gave wordt uitgelegd in deel 8 of 9 maar het verhaal dat ze "sensitive for the Force" is gaat er bij mij niet in en vind ik te makkelijk. Misschien dat met haar het soortgelijke is gebeurd met Revan uit KOTOR, dat zou dan in ieder geval haar excentrieke gave verklaren wat mijn mening zou bijstellen. Maar nogmaals, de argumentatie dat ze simpelweg veel talent heeft en de Force sterk in haar is gaat er bij mij niet in. Te makkelijk, te Hollywood.
Gedeeltelijk met je eens, het ging wel erg snel. Maar iets vergelijkbaars was ook over Luke in Ep.IV te zeggen. Obi-Wan geeft één instructie en kan opeens blindelings met een trainingsdroid omgaan. Even later bestuurd hij een X-wing zonder navigatiecomputer en blaast de Death Star op terwijl hij ook net pas van The Force heeft gehoord.

• Grompie
Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:05:
[...]

Gedeeltelijk met je eens, het ging wel erg snel. Maar iets vergelijkbaars was ook over Luke in Ep.IV te zeggen. Obi-Wan geeft één instructie en kan opeens blindelings met een trainingsdroid omgaan. Even later bestuurd hij een X-wing zonder navigatiecomputer en blaast de Death Star op terwijl hij ook net pas van The Force heeft gehoord.
The force runs strong in his family.
Annakin kon ook al zonder training aan podracen doen waar je ook supersnelle reflexen voor nodig had. Maar moet toegeven die mind trick vond ik ook iets te snel gaan. De rest kon ik nog mee inkomen.

Dat ze Kylo al konden bevechten kwam waarschijnlijk ook doordat hij al gewond was door chewbacca en daarna paar lucky hits van Finn die tijdens zijn stormtrooper training toch ook wel zwaard training of dat wapen die andere stormtrooper had heeft gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Grompie op 17-12-2015 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

s0kkie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:13:
Dat van die kinderen is iets wat in de prequels zijdelings wordt genoemd idd.
In de Old Republic was dat nog niet aan de orde en niets weerhoudt Luke ervan om die regel weer te schrappen natuurlijk.

'I'm gonna start my own Jedi Order! With Beer! And hookers!' ;)

• magnifor
  • Niet online
Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:05:
[...]

Maar dingen als trainingsdroid en een X-Wing besturen vind ik toch heel anders dan Lightsaber naar je toe trekken, meteen Jedi Mindtrick kunnen gebruiken een een getrainde Kylo Ren verslaan. Gaat mij te snel en vind het totaal niet realistisch.

[ Voor 49% gewijzigd door magnifor op 17-12-2015 11:12 ]

• Grompie
Ceased2Be schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:10:
[...]

Dat van die kinderen is iets wat in de prequels zijdelings wordt genoemd idd.
In de Old Republic was dat nog niet aan de orde en niets weerhoudt Luke ervan om die regel weer te schrappen natuurlijk.
Idd, het zijn die zaken die ook tot verval geleid hebben binnen de jedi order. Maar in the old republic was er ook geen sprake van dat jedi mochten trouwen hoor. Alleen Revan was die eer gegund vanwege zijn bewezen diensten dacht ik.

• Kruiwagen
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:11:
[...]

Maar dingen als trainingsdroid en een X-Wing besturen vind ik toch heel anders dan Lightsaber naar je toe trekken, meteen Jedi Mindtrick kunnen gebruiken een een getrainde Kylo Ren verslaan. Gaat mij te snel en vind het totaal niet realistisch.
Maar in hoeverre is Kylo Ren getraind? En we zien dat Rey ook al aardig overweg kan met een wapenstok, iets dat ze duidelijk op Jakku heeft geleerd

• dierkx36
Zit op IMDB de reviews te lezen.
Er word behoorlijk wat kritiek geleverd

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:13:
[...]

Idd, het zijn die zaken die ook tot verval geleid hebben binnen de jedi order. Maar in the old republic was er ook geen sprake van dat jedi mochten trouwen hoor. Alleen Revan was die eer gegund vanwege zijn bewezen diensten dacht ik.
Met toestemming en de kinderen zouden opgevoed worden in de order... beetje gemeen

• Dubrillion
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:11:
Ik denk dat het allemaal duidelijker wordt. Op het moment dat je ziet dat ze ''achter'' gelaten wordt is precies de flashback waarin je de Knights/Kylo Ren de jedi's afmaakt. Er wordt vertelt dat Luke een nieuwe order is begonnen en deze faalt. Je ziet flashes van Jedi's enz. Wat als Rey op jonge leeftijd al wat training gehad heeft? Je bent sterk in de Force of niet. Ik vond het juist goed dat je tijdens het gevecht zag dat ze echt even de tijd nam om die connectie toe te laten en zich te laten ''guiden'' door de Force in haar gevecht met Kylo. En dat ze die overmeestert... Tja zij is wel ''in control'' waar Kylo erg worstelt met de power of Light en je haat gebruiken van de Dark denk ik. Misschien ook de worsteling dat zij hem al overmeesterde tijdens het overhoor en ze erachter kwam dat hij beter wilt zijn dan Anakin/Darth Vader wie zijn opa was. Er rust een enorme druk op zijn schouders. Dat is de kracht achter het verhaal van Kylo. En daar schittert Rey in die volledig Light is op dit moment... O-)

• magnifor
  • Niet online
Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:14:
[...]

Maar in hoeverre is Kylo Ren getraind? En we zien dat Rey ook al aardig overweg kan met een wapenstok, iets dat ze duidelijk op Jakku heeft geleerd
Nou je kan toch duidelijk zien dat hij redelijk getraind is? Hoe hij anderen met The Force in greep houdt zodat ze niet meer kunnen bewegen, dat hij in staat is om een blaster-shot tegen te houden en te bevriezen enz enz. Je kan duidelijk zien dat hij de skills heeft.

• Chester
  • Niet online
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:20:
[...]

Nou je kan toch duidelijk zien dat hij redelijk getraind is? Hoe hij anderen met The Force in greep houdt zodat ze niet meer kunnen bewegen, dat hij in staat is om een blaster-shot tegen te houden en te bevriezen enz enz. Je kan duidelijk zien dat hij de skills heeft.
Maar ook dat hij geconflicteerd is, en iemand is die snel zijn zin wil hebben. Hij verliest gewoon controle wanneer Rey zijn skills kan weerstaan. Net zoals hij vaker controle verliest en dingen kapot slaat. Net een kind die zijn zin niet krijgt.

Kylo kwam ook wel een beetje emo over, met z'n kapsel en brooding. "But daaaaaddd..." :P

En Rey moet wel de dochter van Luke zijn. Hij heeft haar daar achter gelaten omdat hij wist dat ze erg force-sensitive was, zodat ze niet beïnvloed zou kunnen worden door anderen. Hij heeft Lor San Tekka de opdracht gegeven om op haar te letten, net zoals Kenobi voor Luke. Die map heeft Luke zelf aan Lor San Tekka gegeven voor wanneer ze oud genoeg zou zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Chester op 17-12-2015 11:28 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• magnifor
  • Niet online
En alsnog vind ik het onrealistisch dat een ongetrainde dame wat nog nooit gehoord heeft van The Force zomaar een Kylo Ren verslaat. Hopelijk dat in deel 8 het een en ander wordt verduidelijkt omtrent haar gaven. :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:20:
[...]

Tijdens het gevecht met Fin en Rey heeft hij wel een verse blaster wond in zijn buik van Chewie.

TheS4ndm4n#1919

• magnifor
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:28:
[...]

Tijdens het gevecht met Fin en Rey heeft hij wel een verse blaster wond in zijn buik van Chewie.
Je ziet dat Kylo de overhand heeft, opeens krijgt Rey een ingeving van The Force waardoor ze Kylo verslaat. Vind het allemaal te snel gaan.

• Kruiwagen
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:29:
[...]

Je ziet dat Kylo de overhand heeft, opeens krijgt Rey een ingeving van The Force waardoor ze Kylo verslaat. Vind het allemaal te snel gaan.
Hm verslagen vind ik niet echt het juiste woord.
Gaat het wat snel? ja..
Onrealistisch? nee, dat ook niet

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Snoke had al aangegeven dat de 'awekening' een grote test zou zijn voor Kylo.

Blijkbaar dus wel aangezien hij heeft gefaald.

Dat deze awakening wel erg snel is, ben ik het een beetje mee eens. Maar aan de ene kant, Rey kon al redelijk goed vechten, haar besef over de Force maakt haar misschien wel iets beter. De aanraking met de lightsaber en Han die haar overtuigt dat de Force echt is een geen fabel had dit proces misschien ook wel versneld.....

• Megajr
Chester schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:24:
[...]
En Rey moet wel de dochter van Luke zijn. Hij heeft haar daar achter gelaten omdat hij wist dat ze erg force-sensitive was, zodat ze niet beïnvloed zou kunnen worden door anderen. Hij heeft Lor San Tekka de opdracht gegeven om op haar te letten, net zoals Kenobi voor Luke. Die map heeft Luke zelf aan Lor San Tekka gegeven voor wanneer ze oud genoeg zou zijn.
Ik denk niet dat Luke de vader is van Rey als ik heel eerlijk ben. Waarom geeft hij anders de kaart aan Poe en niet aan haar? Of seint hij haar eventjes in van dit is Poe, dit is de kaart naar je pa en veel succes he!

Dat zou het geheel veel logischer maken qua keuzes, iets wat je op deze manier volledig mist.
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:28:
En alsnog vind ik het onrealistisch dat een ongetrainde dame wat nog nooit gehoord heeft van The Force zomaar een Kylo Ren verslaat. Hopelijk dat in deel 8 het een en ander wordt verduidelijkt omtrent haar gaven. :)
Kylo lijkt ook veel sterker te zijn dan andere Jedi en ook sterker dan Vader. Ik zag Vader niet zo snel een blaster shot midden in de lucht stoppen namelijk of iemand compleet bevriezen.

De logische conclusie zou kunnen zijn dat er minder force users zijn om de force over te 'verdelen', dat de knights of Ren toch een hoop nieuwe trucs kunnen ten opzichte van de Sith of dat de force 'ontwaakt' is en daarom de force users extra krachtig. Dat zou ook verklaren waarom Rey zo snel toch standaard Jedi dingen kon.
magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:29:
[...]

Het gaat redelijk snel maar als je bekijkt hoe krachtig Kylo is ten opzichte van Vader of de emperor dan lijken de force users sowieso al sterker. Dat Rey dan 'standaard' Jedi dingen kan vind ik niet extreem snel gaan.
Freshnezz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:36:
Snoke had al aangegeven dat de 'awekening' een grote test zou zijn voor Kylo.

Blijkbaar dus wel aangezien hij heeft gefaald.
De grote test zou zijn of hij zijn vader kon doden. De awakening voelden ze maar stond los van Han Solo. Althans, dat begreep ik er van.

• Chester
  • Niet online
Megajr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:48:
[...]

Ik denk niet dat Luke de vader is van Rey als ik heel eerlijk ben. Waarom geeft hij anders de kaart aan Poe en niet aan haar? Of seint hij haar eventjes in van dit is Poe, dit is de kaart naar je pa en veel succes he!

Dat zou het geheel veel logischer maken qua keuzes, iets wat je op deze manier volledig mist.
Omdat Rey nog niet heeft aangetoond dat ze Force-sensitive is, en dus weinig kan betekenen voor de resistance. Hij ziet dat de situatie dusdanig slecht is geworden, dat ie de kaart aan Poe geeft ipv te wachten tot Rey laat zien dat ze 'waardig' is.

• Grompie
[...]

Kylo lijkt ook veel sterker te zijn dan andere Jedi en ook sterker dan Vader. Ik zag Vader niet zo snel een blaster shot midden in de lucht stoppen namelijk of iemand compleet bevriezen.
Vind hem niet sterker lijken, Vader kon ook gewoon de blaster shots van Han Solo opvangen in zijn hand. Staaltje techniek dat ze toen niet konden dus losten ze het op die manier op.

De films zijn met de oude in gedachten aan de moderne tijdsgeest aangepast. Blasters stoppen kon al maar nu op een coolere manier. Gelukkig hebben ze de 3 dubbele salto's die jedi's uitvoeren eruit gelaten. De gevechten lijken ook een stuk amateuristischer dan de prequels waar je met jedi zat die hele dagen niets anders deden dan met hun lightsaber staan zwaaien, het mocht er dan ook iets spectaculairder uitzien.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Rey doet die mindtrick toch ook zonder dat wij hebben gezien dat iemand anders dat deed? Blijkbaar had ze het eerder gedaan, misschien in haar onder bewustzijn. Deze mindtricks heb ik alleen Luke en Obi-wan zien doen volgens mij.

Kan me niet voorstellen dat ze dat op dat moment verzon.

• Megajr
Chester schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:50:
[...]

Omdat Rey nog niet heeft aangetoond dat ze Force-sensitive is, en dus weinig kan betekenen voor de resistance. Hij ziet dat de situatie dusdanig slecht is geworden, dat ie de kaart aan Poe geeft ipv te wachten tot Rey laat zien dat ze 'waardig' is.
Behalve dat ze beter haar 'mannetje' staat in elk gevecht dan de defecte storm trooper, smokkelaar en de held van de resistance. Ze was daar een goede toevoeging geweest en had veel kunnen doen naar mijn idee.
Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:54:
[...]

Vind hem niet sterker lijken, Vader kon ook gewoon de blaster shots van Han Solo opvangen in zijn hand. Staaltje techniek dat ze toen niet konden dus losten ze het op die manier op.

De films zijn met de oude in gedachten aan de moderne tijdsgeest aangepast. Blasters stoppen kon al maar nu op een coolere manier. Gelukkig hebben ze de 3 dubbele salto's die jedi's uitvoeren eruit gelaten. De gevechten lijken ook een stuk amateuristischer dan de prequels waar je met jedi zat die hele dagen niets anders deden dan met hun lightsaber staan zwaaien, het mocht er dan ook iets spectaculairder uitzien.
Vader ving het op met een robot hand/arm. Al is met de techniek nu er meer mogelijk dat was ten tijde van de prequels ook zo en toch koos elke Jedi er voor af te weren met z'n lightsaber en als er te veel geschoten werdt dan stopten ze het nog niet met de force maar gingen ze dood.

Ik ben het wel met je eens over dat ik blij ben dat ze de drie dubbele salto's, flik-flaks en andere dingen er uit gelaten hebben. Ik zou graag meer gevechten zien zoals Kylo en Rey hadden :9~

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35
Wat een rampzalig plot! Ze dachten laten we en cross over maken van de samenvatting van film 4-6 en de nieuwe karakters introduceren. Zoveel recycled scenes ...

Opeens kan Rey mindcontrollen terwijl niemand dat aan haar had verteld/zonder training ? Dat ze weerstand kan bieden aan Kylo is belabberd maar dat kan enigszins nog door de beugel. Maar dat ze ook opeens kan vechten met een lightsaber is onbegrijpbaar, in film 4 is het duidelijk dat lightsabers eigenlijk oude wapens zijn en dat blasters de voorkeur dragen bij "commons". (zwaard vs pistool) Hoe zij dus zoveel jaren achter de feiten nog deftig met een saber kan vechten tegen een -door Luke getrainde- sith, is onrealistisch. (interne realisme natuurlijk) Ook dat Kylo zoveel tijd spendeert bij Rey is onrealistisch, als krachtige sith, dat is een karakter tegenstelling, zoals in het begin van de film hij de complete village uitmoord.

Oh kijk deze "bar" heeft al jaren standgehouden ... 3 minuten later : compleet wasted. Toen in diezelfde bar de muziekspelers stonden, dacht ik echt wel dat de verkeerde video opstond. Ook daar is de originaliteit ver te zoeken, zelfs de baas lijkt erg veel op de Asura uit GW2 (zie maar)

Originaliteit en plot : 0/10 ik weet ook niet wie ik moet beschuldigen, maar veel stukken waren niet compleet, maar de verfilming zelf vond ik ook niet 100% vaak had ik niet het gevoel die de film wou overbrengen. (JJ?)

Dat gezegd zijnde was ik aangenaam verrast door het acteurwerk van John Boyega (Finn) en Daisy Ridley (Rey). Adam Driver vind ik niet het juiste karakter voor een sith, en z'n helm trekt op niks.

Als ik vergelijk met de eerste 6 films dan is dit een zware fail, een zwak verhaal, zwak verfilmt, geen creativiteit / originaliteit. Letterlijk star wars uitmelken.

Als reclame zag ik dat Disney the jungle book ook nog eens gaat verfilmen, de creativiteit is echt compleet op blijkbaar ?

• Jaymz
  • Laatst online: 17:10

Jaymz

Keep on moving !

[...]
Het gaat redelijk snel maar als je bekijkt hoe krachtig Kylo is ten opzichte van Vader of de emperor dan lijken de force users sowieso al sterker. Dat Rey dan 'standaard' Jedi dingen kan vind ik niet extreem snel gaan.

[...]

De grote test zou zijn of hij zijn vader kon doden. De awakening voelden ze maar stond los van Han Solo. Althans, dat begreep ik er van.
Als ik de Force abilities die ik bij TFA heb gezien afzet tegen de abilities uit de prequals (Dooku/Yoda, Mace Winu/Palpatine en Palpatine/Yoda) vind ik de krachtigheid wel meevallen.

Als je je bedenkt dat Force Wielders uit het verleden vele malen uren meer training hebben gehad dan Kylo en zeker Rey is er veel potentie, dat wel :)

En over 'snel gaan', het is minstens bijzonder dat Luke de confrontatie met Vader/Palpatine (met hulp uit bijzondere hoek, dat wel) overleeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 17-12-2015 12:24 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

segil schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:26:
5 ST (nieuwe stijl) + kylo ren + 2 jedi daarnaast de bios vol met star wars muziek. (@JT eindhoven) _/-\o_

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:19
spartacusNLD schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:30:
[...]

5 ST (nieuwe stijl) + kylo ren + 2 jedi daarnaast de bios vol met star wars muziek. (@JT eindhoven) _/-\o_
Was je er voor de eerste avondvoorstelling? Ik was naar de vertoning van 17:30, toen was er nog niets, alleen dat ene merchandise standje. Toen ik de zaal weer uit kwam lopen stond het inderdaad ineens bomvol. Gaaf! :D

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
PWM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:54:
Rey doet die mindtrick toch ook zonder dat wij hebben gezien dat iemand anders dat deed? Blijkbaar had ze het eerder gedaan, misschien in haar onder bewustzijn. Deze mindtricks heb ik alleen Luke en Obi-wan zien doen volgens mij.

Kan me niet voorstellen dat ze dat op dat moment verzon.
Misschien heeft ze de vorige films gezien :P

TheS4ndm4n#1919

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Melkunie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:34:
[...]

Was je er voor de eerste avondvoorstelling? Ik was naar de vertoning van 17:30, toen was er nog niets, alleen dat ene merchandise standje. Toen ik de zaal weer uit kwam lopen stond het inderdaad ineens bomvol. Gaaf! :D
20:30. 2 standjes met spul te koop dacht ik. Zaal zat stampvol en wachtruimte er voor was niet normaal warm.. allemaal zenuwachtige nerds :+

welke planeten zijn er nou opgeblazen trouwens door starkiller base? Coruscant? ook wel vreemd dat je die lasers zichzelf kunnen splitsen.. sloeg nergens op.. daarnaast zou het nog lichtjaren duren voordat die laser aan zou komen bij een andere planeet.. zo dicht bij elkaar staan die planeten namelijk niet (toch?)

[ Voor 25% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2015 12:51 ]

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik dacht even in de verkeerde zaal te zitten want Utopolis Emmen kreeg het voorelkaar om de verkeerde film te starten 8)7. 10 minuten zitten kijken naar Spectre maar daar kwam ik niet voor. :P.

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
Han Solo vertelt eerder dat Jedi bestaan en dat the force echt is. Iedereen weet dat Jedi Mindcontrol kunnen, zoals die kever die Anakin als slaaf beheert. Rey was zich op dat moment al aan het ontwikkelen en dacht laat ik het eens proberen. Intelligente mensen vinden uit zichzelf oplossingen. Kylo had binnen no time door dat hij met een sterker iemand dan zichzelf te maken had. Als de force zo sterk in iemand zit dan is ook zonder training een Sith in opleiding wat Kylo is niet echt een uitdaging.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Wat vonden jullie van de muziek?

Op de usual themes na vond ik vooral Rey's theme, en the Jedi steps ergg gaaf... die laatste hadden we al eerder gehoord in een van de trailers......

Voor de rest is me niets bijzonders opgevallen eigenlijk qua soundtrack...

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

[...]

[...]

De logische conclusie zou kunnen zijn dat er minder force users zijn om de force over te 'verdelen', dat de knights of Ren toch een hoop nieuwe trucs kunnen ten opzichte van de Sith of dat de force 'ontwaakt' is en daarom de force users extra krachtig. Dat zou ook verklaren waarom Rey zo snel toch standaard Jedi dingen kon.

[...]

[...]

Bedoelde ze met de Awakening niet dat er een nieuwe gevaarlijke tegenstander voor ze is (oftewel Rey)?
Dat ze voelden dat zij ook een sterke Force kant heeft.

• Kruiwagen
Freshnezz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:56:
Wat vonden jullie van de muziek?

Op de usual themes na vond ik vooral Rey's theme, en the Jedi steps ergg gaaf... die laatste hadden we al eerder gehoord in een van de trailers......

Voor de rest is me niets bijzonders opgevallen eigenlijk qua soundtrack...
Nu je het zegt inderdaad, de soundtrack vond ik erg 'afwezig' tijdens de hele film. Enkele stukjes uitgezonderd.
Als de falcon door de bomen vliegt bijvoorbeeld. Of toen Rey de lightsaber uit de sneeuw trok met de force...of de lightsaber aan Luke liet zien...kippenvel _/-\o_

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:20
ddv schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:48:
Ik dacht even in de verkeerde zaal te zitten want Utopolis Emmen kreeg het voorelkaar om de verkeerde film te starten 8)7. 10 minuten zitten kijken naar Spectre maar daar kwam ik niet voor. :P.
Foutje van de operator, is overigens niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak in Utopolis Emmen, ik denk dat de operator Spectre nog niet had gezien.

• Megajr
Jaymz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:10:
[...]
Als ik de Force abilities die ik bij TFA heb gezien afzet tegen de abilities uit de prequals (Dooku/Yoda, Mace Winu/Palpatine en Palpatine/Yoda) vind ik de krachtigheid wel meevallen.

Als je je bedenkt dat Force Wielders uit het verleden vele malen uren meer training hebben gehad dan Kylo en zeker Rey is er veel potentie, dat wel :)

En over 'snel gaan', het is minstens bijzonder dat Luke de confrontatie met Vader/Palpatine (met hulp uit bijzondere hoek, dat wel) overleeft :)
De abilities uit de prequels waren ook niet verkeerd, maar zoals je zelf al zegt hebben ze relatief (en zeker Rey) weinig training gehad. Ik ben benieuwd naar VIII en IX in ieder geval.
s0kkie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:02:
[...]

Bedoelde ze met de Awakening niet dat er een nieuwe gevaarlijke tegenstander voor ze is (oftewel Rey)?
Dat ze voelden dat zij ook een sterke Force kant heeft.
Maar de awakening was voor we Rey ook maar in beeld kregen. Het kan hoor, maar ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft.

• magnifor
  • Niet online
Lol, als ik dit topic teruglees was het einde van de film al in februari bekend:

Spike_wolf in "Star Wars - The Force Awakens & nieuwe SW-films [SPOILERS]"
The heroes suffer a great blow when they lose their mentor figure. But after a great duel with Rey and Finn versus Kylo Ren, the heroes return back to the base as heroes. At this point, it becomes clear that their current adventure together has come to an end.
We follow our main hero, Rey as she says goodbye to the important players in the film, Leia, Poe, and so on. Meanwhile BB-8, Artoo-Detoo, and See-Threepio decode a puzzle. Rey makes a special stop to say goodbye to Finn in the medical bay.
Rey, Chewbacca, and BB-8 then get into the Falcon and take off. Chewbacca playfully messes up her hair in an endearing gesture. Things are going to be alright, is what the Wookiee is trying to say, as far as I can tell.
I imagine like all Star Wars films, the end is silent with music playing. That’s just my take though. But it seems likely here. They fly away to a new planet and the Falcon lands.
Rey walks up the stone steps. She comes up to a figure and puts the Lightsaber in his hand. Its Luke Skywalker.
The End.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53

MazeWing

The plot thickens...

Toen Rylo in Rey's hoofd zat, begon Rey het te blocken en in Rylo's hoofd rond te spoken.
In hoeverre zou ze bepaalde dingen over de Force geleerd hebben?

Want pas vanaf dat moment gaat ze de Force gebruiken.

Ik zie trouwens dat er hier iemand 1 tot en met 6 beter vindt dan deeltje 7. Als je serieus deel 1 beter vindt dat the force awakens is het misschien tijd om met enige spoed de GGZ crisis-dienst te bellen.... 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Wat ik heel verfrissend vond in deze film is dat we eindelijk een bad guy zien die niet meteen super machtig is zoals in vorige films wel het geval was. Dit biedt ook veel kansen voor de vervolg film waarin we kunnen gaan zien hoe hij steeds machtiger kan gaan worden.

Ik kreeg een beetje het gevoel van Luke Skywalker in de OT. Die ook als een knulletje begint en het op het einde van deel 6 een stuk machtiger is.

Met de training van Rey en het afronden van de training van Ren kunnen we een mooie strijd tussen light en dark side krijgen in de vervolgdelen.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Spike_wolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:56:
Oh jeez. Het lijkt er op dat het plot online staat.
Er is een lijst te vinden waar een hele lading shots staan waar we min of meer het hele verhaal uitgelegd krijgen. Dit zou informatie zijn die is over genomen uit een opname schema. Er lijkt wel het een en ander weg gelaten te zijn.

Uiteraard kan niemand met zekerheid zeggen of dit echte informatie is of dat dit weer door iemand uit zijn duim gezogen is,

maar wees gewaarschuwd dat deze info rond gaat. Wees als je niet gespoild wil worden heel voorzichtig met het openen van links de komende 2 weken!!

Voor de mensen die toch nieuwsgierig zijn:
spoiler:
Weet je HEEL zeker dat je het wil weten?

-

If so, link op de tweede letter 'a' in de volgende spoiler tag.

spoiler:
Heb je er drie keer over nagedacht? Zeker weten? Okay, je bent gewaarschuwd...

Rolling Stone heeft een nieuw artikel met wat foto's.

[afbeelding]
Kylo en de gesmolten helm van Darth Vader.

[afbeelding]
Rey en BB-8.

[afbeelding]
Finn, Poe en BB-8.
Deze spoiler dan op http://millenniumfalcon.com/phpbb/viewtopic.php?t=9790

Dit is in principe gewoon bijna de hele film 8)7 ben blij dat ik hem niet gelezen heb

• magnifor
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:23:
Ik zie trouwens dat er hier iemand 1 tot en met 6 beter vindt dan deeltje 7. Als je serieus deel 1 beter vindt dat the force awakens is het misschien tijd om met enige spoed de GGZ crisis-dienst te bellen.... 8)7
Waar zie je dat staan dan? Alleen ik had gepost dat ik deel 3 tot 6 beter vind dan deel 7. :)

• Grompie
De grootste kritiek die je op internet leest ook onterecht dat de film een rip off zou zijn van episode 4 met identiek dezelfde dingen. Akkoord er zitten grote delen van het verhaal in die overeenkomstig zijn maar dan kijk je echt naar de plot lines van een film en plak je daar dingen op. Die kan je op meer dan 50% van alle andere films met een held in het verhaal ook plakken. Held moet zichzelf vinden, vijand doet iets dat de held kwaad maakt, held moet zijn kracht/motivatie vinden, held valt de vijand aan. Het zit in zoveel films, je kan er stukken tussen stoppen of een plot twist geven maar de basis blijft hetzelfde want 99% van de tijd moet de held op het einde winnen.

Verwijderd

Kruiwagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:34:
[...]

^
I
DIT

Cijfer 7,5
Eigenlijk is dat altijd de bedoeling geweest van George Lucas, dat de hele starwars saga een "recurring rhyme" is. 1 van de slogans van the Force Awakens is "Every Generation Has A Story" en dit hint ook al eigenlijk een beetje dat ze een zelfde soort verhaal vertellen maar dan van een andere generatie.

• svennd
Grompie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:53:
De grootste kritiek die je op internet leest ook onterecht dat de film een rip off zou zijn van episode 4 met identiek dezelfde dingen.
Good vs Evil is niet het probleem, kijk naar heel wat star wars games die met een uniek verhaal komen binnen dezelfde setting. Er is heus geen nieuwe Emperor, dead star, dead scene van like-able character, funky bar met muzikanten, ... nodig om een goed verhaal te maken tussen good & evil. Het begin van de film zat goed, tot opeens midden de film toen opeens de recyclage overnam.

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

svennd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:10:De grootste kritiek die je op internet leest ook onterecht dat de film een rip off zou zijn van episode 4 met identiek dezelfde dingen.
Good vs Evil is niet het probleem, kijk naar heel wat star wars games die met een uniek verhaal komen binnen dezelfde setting. Er is heus geen nieuwe Emperor, dead star, dead scene van like-able character, funky bar met muzikanten, ... nodig om een goed verhaal te maken tussen good & evil. Het begin van de film zat goed, tot opeens midden de film toen opeens de recyclage overnam.
Ik ben het wel met je eens, maaarrrrr. Denk je eens in hoe J.J. Abrams zich door bochten heeft moeten wringen om het iedereen naar z'n zin te maken. Dit is het meest bekende filmverhaal ter wereld dat hij weer tot leven moet wekken he. Dat is niet zomaar wat.

Als het niet Star Wars genoeg is dan is het niet goed. Als te veel naar de vorige (4, 5 en 6) films wordt terug gegrepen is het niet goed. Als je de oude fans niet weet te raken is het niet goed. Bij de nieuwe idem. Te veel CGI? NIet goed! Te weinig? Niet goed!

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind dat hij ons prettig verrast heeft in het eerste deel van de film. En dat het tweede deel (min of meer in grote lijnen) op deel 4 leek, dat vond ik niet zo storend.

Waar de film het allermeest in slaagt zijn twee zaken.
1. Het oude Star Wars gevoel is terug!!
2. Abrams geeft de serie op een presenteerblaadje door aan de volgende regisseur (Rian Johnson). Die kan verder echt alle kanten op nu.

Bricks In Motion

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

magnifor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:36:
[...]

Waar zie je dat staan dan? Alleen ik had gepost dat ik deel 3 tot 6 beter vind dan deel 7. :)
svennd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:06:

Als ik vergelijk met de eerste 6 films dan is dit een zware fail, een zwak verhaal, zwak verfilmt, geen creativiteit / originaliteit. Letterlijk star wars uitmelken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• magnifor
  • Niet online

• Kruiwagen
Bzrk80 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:37:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maaarrrrr. Denk je eens in hoe J.J. Abrams zich door bochten heeft moeten wringen om het iedereen naar z'n zin te maken. Dit is het meest bekende filmverhaal ter wereld dat hij weer tot leven moet wekken he. Dat is niet zomaar wat.

Als het niet Star Wars genoeg is dan is het niet goed. Als te veel naar de vorige (4, 5 en 6) films wordt terug gegrepen is het niet goed. Als je de oude fans niet weet te raken is het niet goed. Bij de nieuwe idem. Te veel CGI? NIet goed! Te weinig? Niet goed!

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind dat hij ons prettig verrast heeft in het eerste deel van de film. En dat het tweede deel (min of meer in grote lijnen) op deel 4 leek, dat vond ik niet zo storend.

Waar de film het allermeest in slaagt zijn twee zaken.
1. Het oude Star Wars gevoel is terug!!
2. Abrams geeft de serie op een presenteerblaadje door aan de volgende regisseur (Rian Johnson). Die kan verder echt alle kanten op nu.
Zo denk ik er (na 2x gezien te hebben) nu ook over. Ik zie Ep.VII als een soort nieuwe opening voor Star Wars. Het verhaal is nu opengebroken, een hoop vragen nog onbeantwoord en zoals hierboven genoemd werd: het feit dat Kylo juist niet als super bad guy is neergezet opent de weg naar meer diepgang in de volgende delen

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Je kunt IMO pas echt een oordeel over het hele verhaal hebben als 8 en 9 ook uit zijn. Er is nu met een boel personages een begin gemaakt dat nu (flink) verder uitgebouwd kan worden.

Als we puur kijken naar episode 4 is dat ook maar allemaal plat en heeft het een zwaar gebrek aan diepgang en backstory. Dit kwam pas bij 5 en 6.

1,2 en 3 hadden hier veel minder last van omdat we de afloop toch al voor een groot deel wisten. Waardoor er dus automatisch een stuk minder vragen en raadsels waren.

• Kruiwagen
Spijker op de kop. Mensen lopen TFA nu te bashen als stand alone film, maar uiteindelijk zal het een kick-off zijn van de 2 vervolg films. Ik ben in ieder geval alleen maar enthousiaster geworden om 8 en 9 te zien.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als men deel IV niks had gevonden, was de rest er nooit geweest... Dus je kan prima VII op zichzelf beoordelen. Het is een beetje laf om te zeggen dat je nu nog niks kan zeggen omdat de vervolgen er nog niet zijn 8)7

• Kruiwagen
Met het verschil dat men nu al ruim vantevoren weet dat 8 en 9 er gaan komen. Bij de release van 4 was het nog niet zeker dat er een vervolg zou komen

• svennd
MazeWing schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:23:Ik zie trouwens dat er hier iemand 1 tot en met 6 beter vindt dan deeltje 7. Als je serieus deel 1 beter vindt dat the force awakens is het misschien tijd om met enige spoed de GGZ crisis-dienst te bellen.... 8)7
Ik vind deel 1-3 niet slecht en gezien deel 7 nu nog kan uitkomen zal ik heus niet de enigste zijn. Het verhaal was niet slecht, het was origineel en nieuw. Deel 7 neemt gewoon teveel elementen over van bestaande films om goed (imo) te zijn, ik zie meer uit naar film 8 en 9 want die gaan hopelijk weer iets nieuws brengen. Ik denk dat je voor een 200$ million film wel best kritisch mag zijn. Of ik daar voor geestesziek moet worden genoemd :?

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
svennd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:56:
[...]

Of ik daar voor geestesziek moet worden genoemd :?
Ik vond de drie eerste delen prima te pruimen. Tuurlijk zaten er mindere punten aan, maar ook hele sterke. En dat geldt voor alle delen. Ik denk wel dat TFA al op achterstand begint omdat hij nooit kan voldoen aan de (niet altijd in de realiteit gestoelde) verwachtingen van iedereen.
Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste