The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[SPOILERS] in de topic titel niet duidelijk genoeg?

Overigens raad ik iedereen die geen spoilers wil af om überhaupt nog ergens op internet te gaan. Hier wordt je nog netjes gewaarschuwd, maar als de film straks echt overal uit is, staan alle sites en alle zoekmachines er vol mee, met name de grote plot spoilers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Staat toch in de topic-naam?
Je hoeft niet te kijken… :)

Snel kijken, dan kun je meelullen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
ik kijk ook niet. Ik wil alleen nogmaals aangeven dat het jammer is dat er geen rekening gehouden wordt met mensen die hem pas van het weekend kunnen zien, maar dit is al eerder aangekaart en het laatste van wat ik er over zeg. ik kijk er voorlopig niet meer in dit topic.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31

Jaymz

Keep on moving !

Wauw :)

De muziek wan John Williams verdient ook veel lof :)

Het verhaal van Rey ben ik uiterst benieuwd naar "Strong in the force she is indeed"'; De connectie met Anakin's/Luke's lightsaber en het 'gemak' waarmee ze Kylo weerstand weet te bieden maken een Skywalker link makkelijk te leggen, de vraag is welke :)

De humor is ook top; de thumbs-up van BB-8 vond ik geweldig :)

Zonder dat ik er echt op heb gelet had ik wel een paar keer een deja-vû-maar-toch-net-niet met de Original Trilogy (op een positieve manier) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:49:
ik kijk ook niet. Ik wil alleen nogmaals aangeven dat het jammer is dat er geen rekening gehouden wordt met mensen die hem pas van het weekend kunnen zien, maar dit is al eerder aangekaart en het laatste van wat ik er over zeg. ik kijk er voorlopig niet meer in dit topic.
Dus was je toch even stiekem in dit topic…en niet om je nagels te knippen ;) foei, the force zegt mij dat je toch gelezen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:25

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:52:
[...]

Dus was je toch even stiekem in dit topic…en niet om je nagels te knippen ;) foei, the force zegt mij dat je toch gelezen hebt.
Reageer er dan ook niet meer op, zo blijft het voortduren ;)

Zo, net de plannen vast gelegd voor vanavond, ik moet een flink rondje rijden om verschillende famillieleden op te pikken, en straks op tijd weer in de bios zijn voor ronde 2 *O*

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:04:
[...]

Reageer er dan ook niet meer op, zo blijft het voortduren ;)

Zo, net de plannen vast gelegd voor vanavond, ik moet een flink rondje rijden om verschillende famillieleden op te pikken, en straks op tijd weer in de bios zijn voor ronde 2 *O*
Sorry, the force dwong mij er toe, het was niet te weerstaan ;)
Veel plezier met ronde 2!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb er ook van genoten _/-\o_ Ik twijfelde nog een tijdje tussen 4 en 4,5 ster (uit 5), maar zit op dit moment vooral op dat laatste. Geweldige humor, een zeer goede balans tussen cgi en practical effects, fijne nieuwe personages en mooie parallellen met A New Hope.

Kleine minpuntjes: enkele dialogen zijn niet scherp, Carrie Fisher is wat houterig en Phasma krijgt te weinig screen time. Er ontbreekt ook een echt nieuw element t.o.v. Episode IV, maar persoonlijk miste ik dat niet.

Een echte crowdpleaser die wat mij betreft terecht overal hoge cijfers krijgt. Ik denk dat de RT-score ook na de eerste paar dagen hoog zal uitpakken, slechts weinig mensen zullen dit geen goede tot zeer goede film vinden. Een uitgebreide recensie heb ik eventueel hier staan, maar de samenvatting staat hierboven :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NLxAROSA schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:25:
[...]

Grappig dat ik een compleet ander beeld heb van Kylo. Aan alles, van zijn bewegingen tot aan zijn uitbarstingen aan toe, zie je dat hij niet iets te hard probeert om Darth Vader te zijn, c.q. te overtreffen, maar de beheerstheid en natuurlijk overwicht van Vader en de andere Sith lords mist en er dus uiteindelijk niet echt in slaagt. Je ziet hoe hard hij probeert en hoe hij probeert te imponeren, maar het is het allemaal net niet, de frustratie spat eraf. Meer Anakin dan Vader. Erg goed gedaan van Driver! Hoe Rey 'm ook weet te weerstaan tijdens het verhoor en 'm een koekje van eigen deeg geeft door ook in zijn hoofd te kijken, heerlijk!
Dat is ook hoe ik hem zie. Hij doet heel zelfverzekerd en arrogant. Maar achter het masker is hij verre van. Maar hij heeft zeker wel skills, de manier waarop hij zijn Lighstaber gebruikt, hoe hij alle blaster shots van Rey afweerde en dergelijke, zijn Force Powers, Bro hield een blaster shot vast in de lucht!!!!!! :o
Maar je ziet duidelijk dat hij het allemaal te graag wil.

De manier waarop hij steeds mensen vast houdt met de Force, iets wat we ook nog niet eerder gezien hebben, laat goed zien hoe hij iedereen wil manipuleren en wil laten zien dat hij boven ze staat, en ze niet eens kunnen bewegen zonder dat hij dat toelaat.
Maar zodra het even niet helemaal mee zit slaat hij de hele boel kort en klein. Het is net een klein kind. Vol grootmoed, maar zodra hij zijn zin niet krijgt is het huis te klein.

Ook hoe hij gehurkt naar Rey zat te staren toen ze nog buiten westen was. Creepy as hell :P
_O_
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:10:
[...]

Sorry, the force dwong mij er toe, het was niet te weerstaan ;)
Veel plezier met ronde 2!!

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 16-12-2015 16:23 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Net geweest, movie was awesome. Niet verder lezen als je geen spoiler wil.

Ik heb alleen 1 vraagje: op het moment dat Han Solo en Ben Solo al goed in hun gesprek zaten in de Starkiller Base ging in m'n bios het licht even aan. Trok mij persoonlijk even uit de film waardoor ik de hele conversatie niet echt meer volgde hoe Han hem weer thuis wilde hebben en dat Han hem met "anything" wilde helpen. Begon er toen wat over na te denken en dacht misschien was het expres, "bring him back to the light" zeg maar. Als dat het is (en meer mensen dat dus hadden in hun bios), nice touch, maar nooit meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Is deze film goed te volgen als je de eerste delen niet gezien hebt? *schaamt zich toch wel een beetje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

AppieNL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:25:
Net geweest, movie was awesome. Niet verder lezen als je geen spoiler wil.

Ik heb alleen 1 vraagje: op het moment dat Han Solo en Ben Solo al goed in hun gesprek zaten in de Starkiller Base ging in m'n bios het licht even aan. Trok mij persoonlijk even uit de film waardoor ik de hele conversatie niet echt meer volgde hoe Han hem weer thuis wilde hebben en dat Han hem met "anything" wilde helpen. Begon er toen wat over na te denken en dacht misschien was het expres, "bring him back to the light" zeg maar. Als dat het is (en meer mensen dat dus hadden in hun bios), nice touch, maar nooit meer doen.
Het kwam op mij over als een (op voorhand gedoemd te mislukken) poging hem 'thuis' te krijgen :)

Voor zij die 'm nog een keer kijken. Ik besef me net dat ik (delen uit) the skywalker theme voorbij hoorde komen als Rey in beeld was, klopt dat ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke rol heeft simon pegg in de film? Ik zie hem bij het lijstje van acteurs staan op imdb...

Grrrrrr ik mag pas dinsdag. Pathe arena imax 3d. Dat dan weer wel. Vrijdag eerst een SAS examen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Jaymz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:29:
[...]
Het kwam op mij over als een (op voorhand gedoemd te mislukken) poging hem 'thuis' te krijgen :)
Oh dat sowieso. Maar geen lichten aan in de bios dus? Duurde 10 secs of zo. Gingen weer uit kort voordat die een Solo op een stokkie werd zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Nee, geen lichten aan :)

Simon Pegg is die gast waar Rey d'r spullen aan 'verkocht' :) Zie bijvoorbeeld: http://www.independent.co...en-revealed-a6754621.html
Daan87423 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:26:
Is deze film goed te volgen als je de eerste delen niet gezien hebt? *schaamt zich toch wel een beetje*
Het verhaal is volgens mij goed te volgen zonder dat je de eerste delen gezien hebt, ik denk wel dat je een en ander in beter perspectief kunt plaatsen als je weet wie Darth Vader is, en welke rol de Skywalker familie heeft in het verhaal :)

[ Voor 48% gewijzigd door Jaymz op 16-12-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanochtend om 10:00 gezien, en dit is gewoon goed. De moeite waard, na 32 jaar wachten sinds Return of the Jedi. De enige, zo cryptisch mogelijke, spoiler die ik ga geven is:
spoiler:
Er is een flinke overeenkomst tussen Back to the Future II en Star Wars VII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Ok thanks, schijtbios dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vanochtend ook gezien en heb er erg van genoten (heb eigenlijk normaal maar weinig met Star Wars). BB-8 was erg leuk. Iets wat me wel opviel, weet niet of anderen dat ook zagen, was dat de shots met Carrie Fisher er minder scherp uitzagen. Misschien om haar rimpels te verbergen...zag dat diverse malen...

Normaal herken ik acteurs wel, maar een aantal zagen er anders uit zodat ik pas bij de aftiteling me realiseerde wie het waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Iko Uwais en Yayan Ruhian van The Raid hadden trouwens wel een iets spectaculairder gevecht mogen hebben, maar het was al mooi om ze plots zo te zien :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ram0n schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:51:
Iko Uwais en Yayan Ruhian van The Raid hadden trouwens wel een iets spectaculairder gevecht mogen hebben, maar het was al mooi om ze plots zo te zien :)
Ja, ik had echt verwacht dat we op zo'n scene getrakteerd zouden worden! Maar geen enkel gevecht daar...laten we hopen dat ze het overleven en nog in een ander deel voorkomen. Nu was het een leuke cameo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Vanochtend gezien en hij was echt fokkin vet. Alles zat erin en nostalgie den top.

Ben benieuwd naar meer background informatie over de master bad guy en hoe het kan dat Finn zelf opeens ging nadenken en zich niet als clone gedroeg?

Waarom zien de clones er overigens niet meer uit als Jango Fett?

Ben benieuwd of Rey familie is van de Skywalkers ik vind het er zelf te dik op liggen , dus vermoed wat anders.

Die groene planeet zag er overigens mooi uit.

Lightsaber gevechten en the force zie in dit deel te weinig, maar doet niet af aan de film en komt overeen met de titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waanzinnig. Echt alles wat ik had durven hopen, en meer. Deel 4-6 in kwadraat wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:54:
Waarom zien de clones er overigens niet meer uit als Jango Fett?
Omdat de clones al decenia eerder zijn uitgestorven en Finn geen clone is maar een normaal mens ;)
Hij is als baby/klein kind bij zijn familie weg gehaald en als Stormtrooper opgegroeid.

[ Voor 13% gewijzigd door Spike_wolf op 16-12-2015 17:00 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:58:
[...]

Omdat de clones al decenia eerder zijn uitgestorven en Finn geen clone is maar een normaal mens ;)
Hij is als baby/klein kind bij zijn familie weg gehaald en als Stormtrooper opgegroeid.
Dus elke stormtrooper is zeg maar uniek nu, maar zijn ze nu dan brainwashed ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik daaruit afleiden dat de wc-potten zich direct in de zaal bevonden? ;)
Terwijl je even een mannelijke Jedi-kak neerdraait met je broek op je enkels, kwamen de X-wings in 3D voor je neus langs…en dan de sub achter je die je eigen geluid overstemt, chill. :')

OT: Als je er van baalt, probeer een nieuw kaartje eruit te krijgen, je bent teleurgesteld in wat je kreeg, blijkbaar- ik zou het zeggen na afloop, als ik er aanstoot aan had genomen (indien zoiets gebeurt.) Niet zo profi inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:03:
[...]

Dus elke stormtrooper is zeg maar uniek nu, maar zijn ze nu dan brainwashed ofzo?
Dat waren ze al. De Clone troopers in de Prequels zijn clones. De Stormtroopers uit de Originele films waren voornamelijk gewone mensen, met hier en daar een oude rot als instructeur of elite soldaat :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Omg omg wow net gezien... JJ is een held... Holy fuckkkkkk wat was ie goed.. !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:41

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik ga over een kwartiertje naar de bios. Kan niet wachten!

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Vraagje. Hoe was de 3D?
Amper aanwezig/totaal geen toevoeging (Avengers), redelijk aanwezig maar niet meteen een meerwaarde (The Hobbit) of een meerwaarde (Gravity)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnezz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:15:
Omg omg wow net gezien... JJ is een held... Holy fuckkkkkk wat was ie goed.. !!!!!
Chill he?! ;)
Vanmorgen gezien, zit nog na te chillen. :Y
Fleximex schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:17:
Vraagje. Hoe was de 3D?
Amper aanwezig/totaal geen toevoeging (Avengers), redelijk aanwezig maar niet meteen een meerwaarde (The Hobbit) of een meerwaarde (Gravity)?
Die films heb ik niet gezien, maar gewoon als een foto met grote scherpte+diepte, heel af -en toe een fighter voor je langs (beetje) en vooral objecten die naar achter weglopen, niet teveel voor je snuit langs…de tekst op de voorgrond (vond ik zelf iets minder, maar wat moet je dan? Kan bijna niet anders denk ik.)
Accretieschijf die voor je langskomt etc. (denk aan Saturnus bijv.) en één scene met Leia aan het praten met Han er schuin voor, vond ik wat vaag van beeld in 3D.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Vraagje. Hoe was de 3D?
Redelijk maar m.i. geen meerwaarde.

Maar ik moet toegeven dat ik hem niet in imax heb gezien dus misschien komt imax 3d er wel beter eruit

Zelf had ik hem niet in 3d perse hoeven zien. Het is geen avatar 3d, maar de film is wel vet!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vraagje. Hoe was de 3D?
Ik had 3D omdat ik niet wilde wachten op de 2D Dolby Cinema van morgen.

Wat mij betreft totaal nutteloos. Het hele nut van 3D ontgaat me, maar in deze film is er ook geen speciaal gebruik o.i.d.

Ga van de week nog een keer naar 2D Dolby Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dank jullie voor de reacties. Dat wordt waarschijnlijk 2D Dolby Cinema voor mij d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:21:
[...]

Redelijk maar m.i. geen meerwaarde.

Maar ik moet toegeven dat ik hem niet in imax heb gezien dus misschien komt imax 3d er wel beter eruit

Zelf had ik hem niet in 3d perse hoeven zien. Het is geen avatar 3d, maar de film is wel vet!!!!!!!!!!!!!!
Deel je mening, ik was ook verrast toen er brilletjes lagen- dacht neem maar mee voor de zekerheid, anders ben ik weer de enige zak die niet zo bril opheeft en de hele film vaag moet kijken met dubbele letters. :')
Maar het had niet per se gehoeven imo. Op sommige (rustige) stukken lijkt het zelfs een beetje hinderlijk/overbodig, maar met dat afdalen in het begin en die vliegende fighters, daar is het goud imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Fleximex schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:27:
Dank jullie voor de reacties. Dat wordt waarschijnlijk 2D Dolby Cinema voor mij d:)b
Je zal niks missen, enige wat me opviel was een spaceship die een klein beetje uit het scherm kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:29:
[...]

Je zal niks missen, enige wat me opviel was een spaceship die een klein beetje uit het scherm kwam.
LOL, dat voorbeeld wilde ik net noemen. Dat was inderdaad ook het enige punt dat mij opviel :)

Wow, wat een vette vette vette film was dit *O* *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:22:
[...]
Ga van de week nog een keer naar 2D Dolby Cinema.
Dat vind ik gelijk een uitstekende reden (naast de film zelf uiteraard) om hem nog een keer te bekijken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ik wil na deze film ook een bb-8 wat een held is dat ding zeg.

Kan niet wachten tot 2017.

Denk in het volgende deel dat Rey al aardig getraind is door Luke. Ik ben benieuwd wat er gebeurd met die darth vader wannabee ,zijn mentor wilde namelijk zijn training completen.

Moet trouwens zeggen dat ik alles weer opnieuw ga kijken en battlefront ga spelen.

Weet iemand overigens of die gecrashte schepen in de dessert bekende voertuigen uit de eerdere delen betroffen?

[ Voor 67% gewijzigd door PacinoAllstars op 16-12-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:58:
[...]

Kylo Ren dreigt wel naar die commander van zijn schip, dat hij zijn stormtroopers vervangt met clones als ze niet betrouwbaar blijken. Dus ze kunnen er blijkbaar wel nog meer bestellen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Had bij BB-8 in de trailers ook een beetje mwah gevoel. Maar in de film is hij fantastisch. R2-D2 staat bij mij nu nummer 2. Heerlijk karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Oh ow. Niet te enthousiast zijn. Krijg je dalijk BB-8 spin-offs. Net als Scratch, The Pinguins en the Minions van die slechte films van een side character die opeens de main lead moet hebben waardoor de spontaniteit volledig weg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:42:
Oh ow. Niet te enthousiast zijn. Krijg je dalijk BB-8 spin-offs. Net als Scratch, The Pinguins en the Minions van die slechte films van een side character die opeens de main lead moet hebben waardoor de spontaniteit volledig weg is :P
Minions spin-off is prima. Mijn zoon van 6 heeft hem in de bios gezien, zijn papa vond hem ook erg leuk, en sinds de blu-ray uit is heeft zoonlief die zeker 20 keer bekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:34:Weet iemand overigens of die gecrashte schepen in de dessert bekende voertuigen uit de eerdere delen betroffen?
Volgens mij niet. Dit zijn de restanten van de Battle of Jakku, die relatief vlak na de Battle of Endor plaatsvondt met restanten van de Empire. Benieuwd of we daar nog iets van te zien krijgen in de vervolgen.

In Battlefront is er een map op deze battle gebaseerd. Heel vet gedaan, je ziet en hoort (via de subwoofer) een Star Destroyer het oppervlak in boren. :D (In tegenstelling tot velen vind ik Battlefront overigens een prima game, alleen wat weinig content).

[ Voor 5% gewijzigd door NLxAROSA op 16-12-2015 17:56 . Reden: Elite quoting skillz ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:08:
[...]

OT: Als je er van baalt, probeer een nieuw kaartje eruit te krijgen, je bent teleurgesteld in wat je kreeg, blijkbaar- ik zou het zeggen na afloop, als ik er aanstoot aan had genomen (indien zoiets gebeurt.) Niet zo profi inderdaad.
Het was maar 10 seconden, dus zo'n ramp was het ook weer niet, gewoon beetje jammer. Wat wel grappig was, ik bleef de hele credits zitten (enige in de zaal uiteindelijk) en de eerste voor de volgende voorstelling kwamen net binnen toen de credits klaar waren. Bedacht me buiten pas: hmmm, had kunnen blijven zitten en hem 2x kunnen kijken :D

Maar goed, ik ga dit weekend sowieso al een tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AppieNL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:59:
[...]

Het was maar 10 seconden, dus zo'n ramp was het ook weer niet, gewoon beetje jammer. Wat wel grappig was, ik bleef de hele credits zitten (enige in de zaal uiteindelijk) en de eerste voor de volgende voorstelling kwamen net binnen toen de credits klaar waren. Bedacht me buiten pas: hmmm, had kunnen blijven zitten en hem 2x kunnen kijken :D

Maar goed, ik ga dit weekend sowieso al een tweede keer.
Ik weet niet hoe het bij jouw bios was, maar bij mij was de volgende helemaal uitverkocht :P
Dan valt het op als er meer mensen in de zaal zijn dan ze kaartjes hebben verkocht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
De voorstelling waar ik was om 13:00 uur waren maar zo'n 25 man in de zaal (passen er 200 of zo). Geen idee voor de twee voorstelling om 16:00 uur, iig 5 naar binnen zien lopen om 15:45.

Ik was wel blij met zo weinig man, geen stom gejuig en de kinderen die er waren (3?) hielden ook netjes hun muil.

[ Voor 23% gewijzigd door AppieNL op 16-12-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-09 15:31
Ik heb hem net gezien. Voorstelling in de nieuwe cinemec bioscoop in Utrecht. Wat een onzin wijs gave film zeg! Echt een warm gevoel van binnen kreeg ik bij het in beeld verschijnen van de verschillende oude karakters!

Bij ons gingen ook de lichten aan. Vanaf het moment dat de rebellen terugkeerden van de fight op de deathstar 2.0 zijn de rest van de film aan gebleven. Volgens de medewerker van de bioscoop was het een fout in het bestand ofzo en waren er meer bioscopen die er last van hadden. Vond het best wel hinderlijk. Gelukkig was het meeste van de film al klaar.

Zaal was overigens nog lang niet vol. Hadden makkelijk nog 80 man extra kunnen zitten.

Maar wat een film zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ik ging om 10:00 uur en er waren 11 mensen in de (grote) zaal :) Zijn er nog meer mensen die E7 in d-box hebben gezien? Zo ja, wat vonden jullie van de d-box ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AppieNL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:15:
Ik was wel blij met zo weinig man, geen stom gejuig en de kinderen die er waren (3?) hielden ook netjes hun muil.
In een volle Imax zaal hier wel luid gejuich.
Prijs voor hardste applaus ging naar de thumbs up van BB8 :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
De thumbs up van BB8 was bij mij alleen een beschaafd lachje in de hele zaal (waaronder ikzelf :))
Moment was awesome daar niet van, maar hoe mensen soms kunnen reageren bij films in de bios 7(8)7

[ Voor 33% gewijzigd door AppieNL op 16-12-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel alsof er geen andere keuze is dan 3D/IMAX3D, nada 2D Dolby Cinema. Komt dat pas een paar weken later?

Al gevonden, JT-bioscopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag de film gezien en wow!! :D
Ik kan mij niet voorstellen dat ook maar 1 Star Wars van hier teleurgesteld door is. Wat een fantastische film. De film heeft mijn stoutste verwachtingen overtroffen en was van het begin tot het einde de beste Star Wars film die ik heb gezien.

Ik kan praktisch elke keuze die ze hebben gemaakt toe juichen en ik kan niet wachten hoe deeltje 8 gaat worden.

De dood van Han Solo vond ik een erg sterke scene en kwam ook volledig onverwacht. Ook mooi de reactie van Chewie die compleet frenzij gaat.
Ook de acteerprestaties van Finn en Rey vond ik erg goed. Verder vond ik ook dat er een behoorlijk chemie tussen de acteurs was, wat voornamelijk goed zichtbaar was tijdens de Finn/Poe en Finn/Rey/Han scenes. Alleen Carrie Fisher was even schrikken. Het lijkt alsof zij nauwelijks tot geen spieren in haar gezicht kan bewegen, waardoor haar rol behoorlijk houterig neergezet werd.

Verder vond ik Kylol Ren erg goed neergezet. Het feit dat hij zo'n beetje de enige is die de Force beheerst en hier volop mee pronkt is erg goed gedaan. Ook zijn woedeuitbarstingen zijn mooi om te zien. Dat hij dan ook nog eens de zoon van Han en Leia is, maakt het alleen maar een sterker personage. Zonder twijfel 1 van de beste nieuwe characters in het Star Wars universum!

Finn is ook erg goed neergezet en weet op een goede manier een aardige portie humor in de film te brengen. Nu Han Solo er niet meer is, zie ik dit gat mooi opgevuld worden door hem.

Rey was ook erg goed neergezet en qua acteerprestaties misschien wel de beste. Ze weet haar rol zo goed neer te zetten, dat het echt lijkt alsof ze inderdaad zo'n leven er op na houdt. Het moge duidelijk zijn dat zij zeer begaafd is in de Force en dat een link met Skywalker erg voor de hand ligt. Aan de andere kant zou het ook weer haast te voor de hand liggen als zij inderdaad de dochter van Luke zou zijn. Ik neem aan dat anderen hier weet van zouden hebben. Een zus van Kylo is voor mij uitgesloten. Dit zouden Han en Leia weten en zeker Han zou Rey anders benaderen.

Ik zelf heb het idee dat Luke en Rey elkaar eerder hebben gezien. Dat Luke haar als jong meisje heeft ontmoet ten tijde van de rampage van Kylo. Hij heeft haar toen op Jakku gedropt om te voorkomen dat er ooit misbruik van gemaakt zou worden. Een kind met zo'n krachten is een gigantisch gevaar. Luke heeft ook met Kylo gefaald en de kans dat ze naar de dark side zou gaan is erg aanwezig. Dan maar liever "verspilde Force" in haar, dan een sith van het kaliber Anakin...

Ik verwacht in deel 8 een Rey die getraind gaat worden door Luke en een Kylo die door Snoke getraind gaan worden. Ik verwacht dan ook een flinke battle tegen het einde van deel 8! :D

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tip: blijf weg uit dit topic.

Vermaledijde nerf herders... :(

[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 18-12-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

MazeWing schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:59:
Vandaag de film gezien en wow!! :D
Ik kan mij niet voorstellen dat ook maar 1 Star Wars van hier teleurgesteld door is. Want een fantastische film. De film heeft mijn stoutste verwachtingen overtroffen en was van het begin tot het einde de beste Star Wars film die ik heb gezien.
Ik heb even een vette spoiler niet mee gekwoot, moet je niet doen.
De beste SW film ooit..... nee dat echt dus niet, dat blijft gewoon SW:TESB

Dit is gewoon een prima film die feitelijk gewoon stand-alone gekeken kan worden, verwijzingen naar de originele trilogy zijn er en dat is voor de echte fan wel leuk. Acteren is verrassend te noemen, de jonge acteurs doen het gewoon erg goed waar Adam Driver echt de show steelt, een erg geloofwaardige fanaticus.
JJ heeft echt wel topwerk afgeleverd gezien het verhaal en de setting kan ik me niet zomaar bedenken wie het beter had gedaan met dit script

Ik heb de film IMAX 3d gezien, was in zijn geheel prima te doen het 3d gedeelte, niet overdone en ook niet afwezig daar waar je het verwacht.

Moet wel zeggen dat einde film ik zoiets had van "beh nu weer 2 jaar wachten"

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Volgens mij was duidelijk aangegeven (incl. de mega tekst genaamd SPOILER in de titel) dat er vanaf nu spoilers geplaatst moeten worden. Gaan klagen over spoilers, terwijl je zelf notabene op een topic klikt met SPOILER in de naam, is gevalletje "eigen schuld, dikke bult"

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

Ach, ik vind het wel best nu ik het plot het er der lees van een film die nogal hyped is met dito cijfers. Scheelt weer een bezoekje bioscoop enzo met opgedrongen 3D meuk :P Nu ik het toch over SW heb, eigenlijk heb ik de oude films niet eens gezien afgezien van de eerste drie "prequels" :/

Maar klopt het nou dat Luke zijn script nou erg minimaal was in deel 7 ?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:23:
Volgens mij was duidelijk aangegeven (incl. de mega tekst genaamd SPOILER in de titel) dat er vanaf nu spoilers geplaatst moeten worden. Gaan klagen over spoilers, terwijl je zelf notabene op een topic klikt met SPOILER in de naam, is gevalletje "eigen schuld, dikke bult"
Dit. Iedereen die hem gezien heeft, moet 3 maaanden wachten eer er gepost/over gepraat kan worden- want stel je voor dat je de pret voor een ander bederft, die zelf, uit vrije wil besluit een topic met [SPOILER] in de naam te gaan lezen... :z Heel logisch ook, want je hebt natuurlijk geen gesprekstof na het kijken van deze film. :')

Zorg maar dat je hem heel snel gaat kijken, dan kun je meekletsen. ;)

Ik denk dat Ren en Rey juist wel bro&sis zijn, ik zag wel een soort B+S-dynamiek tussen die twee. Het feit dat Leia en Han hier niks over zeiden, is omdat het nog verborgen moet blijven voor de First Order en dus ook hen zelf.

Dat was met Luke en Leia exact zo, daarnaast het is aannemelijk dat de genetische factor van zowel de tweelingen, als de force werd doorgegeven via Leia aan Ren en Rey. Dat maakt Luke dus Rey's oom.

Ik vond Darth Vader toch altijd wel lekker creepy, dat hij zijn eigen crew de keel dichtkneep, zoals die admiral een keer ("You have failed me for the last time, admiral.") en nu zag je dit weer, maar Kylo Ren spaart ze dan toch- jammer vond ik dat. Het mag nog een tikkeltje duisterder, creepy'er imo. :)
Abrahams, als je dit leest: volgende episode een 16jaar rating graag, a little less of the obvious parts and a little more of the creepy dark force killing stuff, please. ;)
vhal schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:41:
Ach, ik vind het wel best nu ik het plot het er der lees van een film die nogal hyped is met dito cijfers. Scheelt weer een bezoekje bioscoop enzo met opgedrongen 3D meuk :P Nu ik het toch over SW heb, eigenlijk heb ik de oude films niet eens gezien afgezien van de eerste drie "prequels" :/

Ik denk dat als je deze film slechts gaat zien op een beeldscherm thuis (tenzij je een eigen homestudio hebt, met beamer, 4x3m scherm etc.) zoals een 40" flatscreen bijv., je toch een hele ervaring tekort komt- qua beleving.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
SW TFA was minder dan ik er van verwachte, maar nog steeds niet slecht.

En ondanks dat Disney heeft aangegeven zich niks van de Legends lijn aan te trekken, toch zie je in de film situaties terug die terug zijn te brengen naar Legends
Tja, Han die dood gaat ... :( :(
Hij blijft toch wel 1 van de meest aansprekelijke characters die SW heeft, ik heb er gemengde gevoelens over
De humor was in ieder geval uitstekend :*)

In ieder geval weer voldoende voer tot speculaties :P
(Denk zelf dat deel 8 de "oude" cast 1 voor 1 dood gaat en dat de nieuwe cast de laatste delen het gaat overnemen)
(PS : Rey en Ren = neef en nicht O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 16-12-2015 19:51 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Andere tip, hier is ruimschoots voor gewaarschuwd ;)

Rey is inderdaad 'nogal' Force sensitive. De dingen die ze ongetraind deed, terwijl ze er eigenlijk net min of meer achter was is impressive. De lightsaber-grab vond ik behoorlijk impressive eigenlijk :)

Luke had een klein truukje van Yoda met een X-wing nodig om los te komen, die lijkt Rey niet nodig te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:34:
Ik wil na deze film ook een bb-8 wat een held is dat ding zeg.

Kan niet wachten tot 2017.

Denk in het volgende deel dat Rey al aardig getraind is door Luke. Ik ben benieuwd wat er gebeurd met die darth vader wannabee ,zijn mentor wilde namelijk zijn training completen.

Moet trouwens zeggen dat ik alles weer opnieuw ga kijken en battlefront ga spelen.

Weet iemand overigens of die gecrashte schepen in de dessert bekende voertuigen uit de eerdere delen betroffen?
NLxAROSA schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:55:
[...]

Volgens mij niet. Dit zijn de restanten van de Battle of Jakku, die relatief vlak na de Battle of Endor plaatsvondt met restanten van de Empire. Benieuwd of we daar nog iets van te zien krijgen in de vervolgen.

In Battlefront is er een map op deze battle gebaseerd. Heel vet gedaan, je ziet en hoort (via de subwoofer) een Star Destroyer het oppervlak in boren. :D (In tegenstelling tot velen vind ik Battlefront overigens een prima game, alleen wat weinig content).
De Star Destroyer die is gecrashed op Jaccu heeft niks met de originele delen te maken.

Check Star Wars - Journey to Star Wars - Lost Stars , daar staat in hoe het komt dat die SD zo slecht op Jaccu is ingeparkeerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 16-12-2015 19:58 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Jaymz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:50:

Luke had een klein truukje van Yoda met een X-wing nodig om los te komen, die lijkt Rey niet nodig te hebben :)
De reviewer op tech crunch wist dat mooi te verwoorden:
Rey, a powerful female force in Star Wars that requires no white knighting, is in full possession of her own agency. She is the culmination of what Leia could have been in the original trilogy if they weren’t so busy seeing what the men were up to. Rey, abandoned on a desert planet that is not Tatooine even though it basically is, waits for the return of her family and scrapes by an unbelievably tough existence, without ever complaining a bit. She’s a loner, a pillar of her own strength, and never loses sight of her goals. Not only that, but throughout the film she teaches herself the skills she needs to survive and executes on them (mostly) without assistance. Not out of stubbornness or anger, but out of sheer competence.
Source

Geen afhankelijk meisje die begeleiding nodig heeft - maar een competente dame die zichzelf snel leert met de veranderingen om te gaan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker kort door de bocht, werk zelf bij een bioscoop waar ik vanmiddag zelf de film heb gezien en tijdens het einde van de film werd het scherm groen en vloog de fim eruit :P. Het kan nou eenmaal gebeuren en de mensen die er werken zijn ook maar mensen. vooral bij een nieuwe film als die voor het eerst draait komen er soms foutjes voor.
PacinoAllstars schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:03:
[...]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Doctrine

Denk ik. En mischien zit er wel meer achter Finn zijn "awakening" aangezien hij het niet slecht deed met een lightsaber... maar dat zal wel een het volgende deel naar voren komen ( Als hij daar nog in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:50:
[...]
Dat is ook gelijk een minpunt aan deze film, waardoor het imo wat ongeloofwaardig (los van de fictie) en oppervlakkig overkomt, dit deel is imo teveel in een soort keurslijf geperst waardoor je een te snelle, geforceerde ontwikkeling van de karakters ziet, terwijl dat in de eerste (dus eigenlijk de tweede reeks) drie delen met Luke wel zo was, alles stapje voor stapje leren etc. Was er 3.5-4 uur film in gestoken, dan had dit meer uitgediept kunnen worden, nu steekt Luke als een retard af, die met vijf rijexamens net een beetje kan goochelen met zijn light saber, terwijl Rey na twee keer knipperen met haar ogen de skills al aardig beheerst. In contrast met de vorige delen van SW, klopt dit niet echt natuurlijk (tenzij zij een hoogbegaafde Jedi is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:43:
[...]
[...]
Ik denk dat als je deze film slechts gaat zien op een beeldscherm thuis (tenzij je een eigen homestudio hebt, met beamer, 4x3m scherm etc.) zoals een 40" flatscreen bijv., je toch een hele ervaring tekort komt- qua beleving.
Wellicht wel, het derde deel van LOTR was voor mij de laatste film die ik in de bios heb gezien. Zegt wel genoeg eigenlijk...misschien moet ik er eens aan geloven maar ik ben bang dat mijn vrouw (en ik) zoiets hebben van 'waar gaat het over'. Die weet niet eens wie Chewbacca is :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Nou ja Rey kan natuurlijk al aardig overweg met haar staf en weet wel hoe ze moet overleven in haar eentje.... dat ze dan niet onhandig is met een lightsaber verbaast mij eigenlijk niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

vhal schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:41:
Nu ik het toch over SW heb, eigenlijk heb ik de oude films niet eens gezien afgezien van de eerste drie "prequels" :/
Hij past prima in dat rijtje :)
Uh, ja nogal ja :)

spoiler:
De opening crawl begint met dat Luke 'vanished' is, en helemaal aan het einde biedt Rey hem zijn lightsaber aan; hij heeft geen tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:01:
[...]

Dat is ook gelijk een minpunt aan deze film, waardoor het imo wat ongeloofwaardig (los van de fictie) en oppervlakkig overkomt, dit deel is imo teveel in een soort keurslijf geperst waardoor je een te snelle, geforceerde ontwikkeling van de karakters ziet, terwijl dat in de eerste (dus eigenlijk de tweede reeks) drie delen met Luke wel zo was, alles stapje voor stapje leren etc. Was er 3.5-4 uur film in gestoken, dan had dit meer uitgediept kunnen worden, nu steekt Luke als een retard af, die met vijf rijexamens net een beetje kan goochelen met zijn light saber, terwijl Rey na twee keer knipperen met haar ogen de skills al aardig beheerst. In contrast met de vorige delen van SW, klopt dit niet echt natuurlijk (tenzij zij een hoogbegaafde Jedi is ;) )
Er zijn op het internet hier en daar ook wat discussies en theorien over the film titel te lezen, wat "the force awakens" precies inhoud.
Mischien heeft dit er wel mee te maken dat Rey en Ren zo snel en zo "begaafd" zijn met het gebruiken van The Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnezz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:06:
Nou ja Rey kan natuurlijk al aardig overweg met haar staf en weet wel hoe ze moet overleven in haar eentje.... dat ze dan niet onhandig is met een lightsaber verbaast mij eigenlijk niet 8)
Daar heb je ook wel weer gelijk in, zij is niet de 'farm-boy' Luke, die zijn stiefvader op het land hielp, zij kloutert er al aardig op los en is niet bang op grote hoogte- dat geeft haar al een aardige voorsprong idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over Rey gesproken Spoiler ahead...................

Het is nog steeds vaag wie nou haar ouders zijn en er waren wel heel kort een soort flashbacks van toen ze jonger was, tijdens de scene waar ze luke zijn lightsaber vind.

Mischien komt er nog een interessante plotwending in deel 8 over haar verleden en waarom ze zo skilled is met de Force. Mischien heeft ze in haar jeugd wel training gehad of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:01:
[...]

Ik denk dat Rey gigantisch force sensitive is a la Anakin en daarom zo snel leert. Tevens is ze al reeds een dame die haar mannetje staat. Combineer dit met de Force en je hebt een winnende formule.
Daarbij was Luke, vergeleken met Anakin ten tijde van episode 2 en 3, ook maar erg zwakjes. Een Anakin uit episode 3 zou niets heel laten van Luke. Natuurlijk had dit ook met de techniek (lees: erg breekbare stokken die als lightsaber moesten fungeren) te maken.

Ik vermoed echt dat Luke Rey op zeer jonge leeftijd reeds ontmoet heeft en haar puur uit veiligheid heeft weggestopt om vooral te voorkomen dat ze ooit met de Force in aanraking zou komen. Zeker omdat het met Anakin ook zo gigantisch fout is gelopen. Jammer van de verspilde kans, maar alles beter dan opnieuw een sith met de kracht van Anakin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:16:
over Rey gesproken Spoiler ahead...................

Het is nog steeds vaag wie nou haar ouders zijn en er waren wel heel kort een soort flashbacks van toen ze jonger was, tijdens de scene waar ze luke zijn lightsaber vind.

Mischien komt er nog een interessante plotwending in deel 8 over haar verleden en waarom ze zo skilled is met de Force. Mischien heeft ze in haar jeugd wel training gehad of iets dergelijks.
Ja die flashbacks vond ik ook heel vaag, weet nou niet precies wat er allemaal gebeurd.

Volgens mij zie je inderdaad kleine Rey die achtergelaten wordt en een spaceship dat weg vliegt....

Kylo (met de Knights of Ren?) die een hoop mensen aan het afslachten is. Zijn dit niet misschien andere Force gevoelige studenten van Luke misschien?

En inderdaad Luke die z'n hand op R2 legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Blijkt dat kylo de jedi academy afslacht, waar hij is opgeleid. Soort Anakin actie. Wellicht doordat kylo, onder zijn training, naar de dark side is, vind Luke dat hij gefaald heeft en verdwijnt? En Rey zat daar ook, maar is nog op tijd weggestopt? Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ferra schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:31:
Blijkt dat kylo de jedi academy afslacht, waar hij is opgeleid. Soort Anakin actie. Wellicht doordat kylo, onder zijn training, naar de dark side is, vind Luke dat hij gefaald heeft en verdwijnt? En Rey zat daar ook, maar is nog op tijd weggestopt? Zoiets?
Zit wel wat in, alleen lijken Kylo en Rey qua leeftijd niet zo heel veel van elkaar te verschillen. Lijkt me sterk dat Kylo op z'n 5e al andere Jedi's afslachtte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wat mij verbaasde was dat Rylo meteen opkeek toen met het erover had dat Finn "with a girl" was. Alsof hij meteen door had dat er misschien wel eens iets interessants aan dat meisje kon zijn....

Aan de andere kant, hij neemt haar mee naar Starkiller base, omdat BB-8 een kaart aan haar heeft laten zien. Op dat moment wist hij nog niet hoe sterk zij in de Force blijkt te zijn.

Toch zegt mij iets dat beide elkaar op zeer jonge leeftijd al gezien hebben. Misshien hebben ze bewust/onbewust elkaars "presence" gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De stem van Rylo is trouwens ook wel heel erg lekker. Daar moeten ze tientallen van hebben getest, maar deze is wel een schot in de roos.

Overigens gebruikt Rey ook erg haar woede in het zwaardgevecht, een eigenschap die de darkside weer erg waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Hoe komt Mas Que Nada eigenlijk aan die lightsaber... dat werd ook niet echt uitgelegd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Freshnezz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:25:
Hoe komt Mas Que Nada eigenlijk aan die lightsaber... dat werd ook niet echt uitgelegd he
That's a good question. That story is for another time...
Waarschijnlijk door iemand in Bespin gevonden en via via daar terecht gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 16-12-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:09
Ben net terug van Cinemec Ede waar ik net de film heb gezien.
Wow, er is nu gewoon echt een nieuw deel van Star Wars, dat is al heel wat om te laten bezinken.
Mijn eerste gevoel is dat ik hem nog 5 keer wil zien en zo snel mogelijk.

Het is geniaal voor de fans om al die verwijzingen naar de oude films terug te zien komen.
Het is maar een klein ding, maar bijvoorbeeld de manier van aanvliegen toen Poe Starkiller Base ging opblazen of een Han vroeg of er misschien een stortkoker in de buurt is, wat een feest om zo iets te zien!

Bij Rey had ik van te voren een positief gevoel, bij Finn niet echt.
Wat is hij me enorm meegevallen, ik vond hem een feest op het scherm!
Hetzelfde geld wat mij betreft ook voor BB8, wat een baas en een waardige vervanging van R2-D2 in dit deel die pas weer aan het einde tot leven kwam.
Kylo Ren is ook geweldig gespeeld, hij is sterk in de force, maar duidelijk nog niet klaar met trainen en hij is arrogant, maar ook weer onzeker, wat hij ook in z'n woedebuien laat zien.
Bij Poe heb ik nog wat minder gevoel, dat karakter doet me hopelijk meer in de volgende film.
Ik hoop dat Chewy de rest van de films blijft, hij is natuurlijk nog eventueel te vervangen door een andere acteur bij te fysieke scènes, doordat hij natuurlijk een pak draagt.
Ik ben nu nog enorm benieuwd naar de achtergrond van Snoke, waar komt hij vandaan, hoe is hij de baas geworden van de First Order en blijkbaar is hij een Sith, dus waar komt zijn training vandaan?

Tot en met zaterdag gaat me niet lukken om de film nog een keer te zien, dus daarna maar snel nog een paar keer een kaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zit me nu pas te bedenken wat een enorme eikels de Skywalkers zijn.

Anakin loopt over en vermoord alle Jedi. Luke gaat veel te vroeg weg bij Yoda, redt het allemaal net, maar verdwijnt omdat hij faalt met zijn neef. Zoon van Leia (ook Skywalker) die ook bij de darkside Is aangesloten.

Het zijn allemaal enorme prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zo, net een tweede keer achter de rug. Deze keer Cinemec in Ede in "gewoon" (?) 3D, en ik moet zeggen dat dit een stuk prettiger keek dan IMAX vanmorgen. Het grote scherm van IMAX is leuk maar niet heel boeiend. De 3D van IMAX was we redelijk zwak, hij had vrij veel last van beelden die net niet lekker uitlijnde waardoor het erg vermoeiend keek. In Ede was het veel rustiger en was 3D perfect, los van de paar fragmenten waar tijdens Dog fights de X-Wings en TIEs te dicht langs de "camera" schoten, daar was niet te zien wat het was dat voorbij kwam, maar verder prima om te zien, maar hier was het geluid weer minder, dat was in IMAX weer beter...
Gezeur allemaal die verschillende technieken enzo :P

In Ede kon ik wel met gemak deze bemachtigen :)
Force Awakens 3D Bril
Wel balen dat je deze brillen niet kunt dragen als je al een bril draagt, ze zijn te klein om daar fatsoenlijk overheen te passen -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 16-12-2015 22:46 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

En was ie de tweede keer nog steeds zo vet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
:Y

Nu wat meer aandacht aan andere punten kunnen besteden, weer wat meer opgevangen.
Maar de tweede keer was zeker net zo vet, nu ik al wist dat de dood van Han er aan zat te komen was dat hele moment ook emotioneler. Geen shock meer, maar een groter moment wat ook zijn charme heeft en het wellicht nog een mooiere beleving maakt.

En ook de 2e keer zijn de grappen van BB-8 net zo leuk. Thumb's up! :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

SW was echt goed, maar ik heb me geen 1 keer verrast. Alles was zo voorspelbaar tijdens het kijken. Misschien heb ik gewoon teveel films gezien.... BB8 leek heel erg op die Wall-E of Burn-E (welkom disney / Pixar invloeden). Grappig was het wel, maar ik werd elke keer afgeleid van deze personage alsof ik Pixar's animatie film aan het bekijken ben. Voor de rest dat Han doodging maakt de film des te meer indruk. Wat ik erger vond was die enorme cliffhanger met Luke...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik was trouwens even bang dat we Luke helemaal niet zouden zien en dat de film zou eindigen met het uitzwaaien bij het vertrek ben Rey en Chewy vanaf het resistance basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-09 15:31
Prodigy.NL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:17:
Ik was trouwens even bang dat we Luke helemaal niet zouden zien en dat de film zou eindigen met het uitzwaaien bij het vertrek ben Rey en Chewy vanaf het resistance basis.
dat dacht ik ook, alleen toen dacht ik als Mark Hamill niet op de lijst van cast had gestaan zou iedereen gekke dingen verwachten dus dat er nog wel een scene zou komen waar ie in voor komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:18

Meller

Much to learn, you still have

CyberAmp schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:07:
Wat ik erger vond was die enorme cliffhanger met Luke...
letterlijk of figuurlijk :P

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

beide >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

PWM schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:24:
Zit me nu pas te bedenken wat een enorme eikels de Skywalkers zijn.

Anakin loopt over en vermoord alle Jedi. Luke gaat veel te vroeg weg bij Yoda, redt het allemaal net, maar verdwijnt omdat hij faalt met zijn neef. Zoon van Leia (ook Skywalker) die ook bij de darkside Is aangesloten.

Het zijn allemaal enorme prutsers.
Het is allemaal de schuld van Watto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

MazeWing schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:37:
[...]

Het is allemaal de schuld van Watto :+
Dat krijg je als je omgaat met junk dealers ;) ;) Eindelijk snap ik moraal van de Force, don't do drugs kids ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Vanmiddag gezien in Metropolis in Antwerpen en ik ben er nog niet aan uit wat ik ervan moet vinden. Sommige dingen vond ik goed gedaan, anderen gewoon minder.

De pluspunten:
+ Het nieuwe Death star Starkiller base wapen is ultra gaaf gefilmd!
+ goede actie scenes
+ Rey acteert fantastisch
+ BB-8 is erg leuk en aandoenlijk
+ Finn en Rey vormen een leuk duo
+ Luke is back

Maar er toch ook wel wat minpunten
- Die robot achtige stem van Kylo vond ik gewoon zwak en irritant klinken. Beetje alsof het thuis met my first sony was gesampled. Darth Vader klonk bijvoorbeeld veel beter.
- Te weinig diepgang in Kylo, geen enkele informatie waarom hij nu zo evil is geworden. Ik mis een complete karakter weergave.
- Paar matige dialogen, zoals Finn die tegen Rey zegt dat hij besloot niet bij de First Order te willen en dat sinds hij Rey ziet alles prachtig is en bla bla bla... terwijl ze elkaar net 2 uur kennen... beetje lame.
- Het nieuwe death star Starkiller base wapen is dan wel prachtig om in actie te zien, maar het laten ontploffen van die planeten had veel meer drama en emotie kunnen opleveren. Je ziet de eerste planeet verwoest worden, je ziet de bewoners op de volgende planeet angstig kijken en vervolgens woesh, is hun planeet weg. Dat moment had veel beter uitgewerkt kunnen worden, met veel meer drama en theater. Nu werd het een lauwe scene.
- BB-8... tsja, ziet er schattig uit, maar hij doet niet zoveel, behalve een holo projectie weergeven en wat electrische schokken uitdelen. Ik had meer features verwacht.
- En dan de laatste scene... Rey die tegenover Luke staat... camera gaat spinnen (mooi misselijkheidsmomentje).... en weg is beeld... WTF, dat is toch geen cliffhanger? Was dan gestopt bij het beeld dat Luke omdraait en zijn gezicht in beeld komt ofzo... en dan die dikke buik eronder :N
- Je merkte ook wel dat het nu Disney films zijn geworden... de actie is aardig, maar niet bruut... geen grof geweld of intense emotionele scenes. Tis een beetje allemaal afgevlakt lijkt het wel.
- Tenslotte... Snoke, wat is dat nou voor een naam voor een Supreme Leader? 8)7

Verder nog wat over de bioscoop ervaring zelf. De film heb ik in Ultra HD - Dolby Atmos gezien in Metropolis - Antwerpen. Geluid was goed, beeld ook, maar ik kreeg koppijn van die brillen. Verder hadden ze halverwege een pauze, middenin een scene... wie verzint dat nou?
En de enterainment vond ik tegen vallen... goed, ze hadden buiten een Star Wars bus staan, binnen een walker en 2-3 acteurs verkleed. Maar ik had ook wel een legion stormtroopers in de zaal verwacht, en goodies die je kon kopen. En er was ook niemand van de bezoekers verkleed en geen applaus tijdens de openingsscene. Nouja, misschien doen die belgen daar niet aan.

Samenvattend... voor nu krijg 'ie van mij een 7- Ik ben lang niet zo optimistisch als de rest hier merk ik wel.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

segil schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:55:
Vanmiddag gezien in Metropolis in Antwerpen en ik ben ernog niet aan uit wat ik ervan moet vindenn. ...

Samenvattend... voor nu krijg 'ie van mij een 7- Ik ben lang niet zo optimistisch als de rest hier merk ik wel.
lol

Verwijderd

segil schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:55:
Ik vind veel van je punten herkenbaar, met name dat de echte diepgang enigszins uitblijft, qua bruutheid- het is idd merkbaar dat Disney erachter zit, goed verwoord. Maar het blijft verder wel een ouderwetse StarWars, vind het als tegenhanger een groot voordeel dat er ouderwets geschoten is, de graphic-effects/CGI beheersen niet de hele film, zoals je tegenwoordig vaak ziet (James Bond bijv. is imo bagger na the Living Daylights ergens, sinds toen is het alleen explosies en zero story) dus geef ik hem toch minstens een 9/10.
Wellicht dat goede, constructieve critics J.J. Abrahams nog kunnen bijsturen voor de volgende twee delen, het was voor hem immers ook een vuurdoop.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kan me vergissen, maar in voorgaande films heb ik nooit bloed gezien. Hier zie je het toch meerdere malen.
Vond het niet minder "bruut" dan voorgaande films.

Wat betreft diepgang: ik ben er heilig van overtuigd dat deel 8 veel diepgang gaat geven en een boel personages veel meer gaat uitwerken. Kijk naar empire strikes back. Stukken meer backstory over hetgeen in a new hope (kort) werd benoemd/getoond.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

J.J. doet de volgende films niet ;)

Ik vind inderdaad wel dat het tempo erg hoog zat in VII. De dialogen waren vrij kort en oppervlakkig. Dit was in de OT wel beter gedaan. Misschien als de film een kwartier langer had geduurd met iets meer gesprekken tussen die karakters dat het perfect zou zijn geweest.

Het lijkt erop dat J.J. er inderdaad voor gekozen heeft om met het eerste deel gewoon het star wars gevoel terug te krijgen en zoveel mogelijk herkenbare dingen uit de OT erin te verwerken. En dat is bij mij in ieder geval erg goed gelukt. Hopelijk meer verhaal in de volgende delen!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:40:
[...]

Ik vind veel van je punten herkenbaar, met name dat de echte diepgang enigszins uitblijft, qua bruutheid- het is idd merkbaar dat Disney erachter zit, goed verwoord. Maar het blijft verder wel een ouderwetse StarWars, vind het als tegenhanger een groot voordeel dat er ouderwets geschoten is, de graphic-effects/CGI beheersen niet de hele film, zoals je tegenwoordig vaak ziet (James Bond bijv. is imo bagger na the Living Daylights ergens, sinds toen is het alleen explosies en zero story) dus geef ik hem toch minstens een 9/10.
Wellicht dat goede, constructieve critics J.J. Abrahams nog kunnen bijsturen voor de volgende twee delen, het was voor hem immers ook een vuurdoop.
JJ Abrams regisseert VIII en IX niet; daar zijn twee andere regisseurs voor vastgelegd.
http://screenrant.com/star-wars-episode-9-no-jj-abrams/

Ik heb hem zojuist gezien in Cinemec Nijmegen.
Ik vond de film vooral heel erg leuk. Echt geweldige humor, zonder dat het (te) cheesy en corny werd.
Dat heb ik echt gemist in de prequels (ja, er was natuurlijk wel meer mis met de prequels).

Ik vond die megasith wel weird. Later bleek het een projectie te zijn, maar dan nog. Op een of andere manier kwam hij op mij meer over als "wijze oude man" dan überevil à la Emperor Sidious.

Wat Rey betreft: ik denk niet dat ze familie van een van de Skywalkers is.
Anakin was toch ook "geboren uit de force"? Ik verwacht dat dat bij Rey ook is; vandaar ook de titel van de film; "The Force Awakens". Ze is altjd al een force sleeper cell geweest; en de force ontwaakt nu bij haar.

Aangezien Luke Jedi getraind heeft, en Kylo ogenschijnlijk al een behoorlijk poosje de baas loopt te spelen met z'n force-powers; is het dus niet zo dat de Force überhaupt weggeweest is. Daarom denk ik dus dat de titel volledig op Rey slaat.
Hopelijk krijgt ze een fatsoenlijke training van Luke. Wel een beetje een mietjes-actie om zo weg te gaan van 'm.
Ik hoop dat ze ook bijgestaan wordt door force-ghosts Yoda, Obi-Wan en Qui-Gon. En Anakin misschien?

En Anakin is dus force-ghost geworden he in VI.. Waarom zegt-ie dan niet tegen kleinzoon Kylo, die helemaal idolaat van hem is; "Ehh kerel, doe 's niet; wil ik niet. Lief zijn tegen je papa".

Maar 's even alles laten bezinken nu. Weltrusten.

Verwijderd

Freshnezz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:57:
J.J. doet de volgende films niet ;)
...
Hopelijk meer verhaal in de volgende delen!
Nee? OMG, hoe heeft hij dan dit verhaal kunnen maken- hij zal toch wel een soort masterplan van de drie delen hebben, die in elkaar doorvloeien? Ik begreep dat ze al een flink aantal scenes voor de volgende delen nu reeds geschoten hadden, die worden nog aangevuld en bewerkt uiteraard, vandaar het lange wachten.
Kan mij herinneren dat ze dat bij LOTR ook hebben gedaan. Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten- ik begreep ook een jaar terug dat Disney vanaf dit jaar ieder jaar een nieuwe SW-film wilde uitbrengen, maar ik lees hier dat mensen 2017 noemen (WTF :o ) voor het volgende deel…

Achteraf zal blijken hoe het zich allemaal verhoudt, bij de vorige pre-quel delen bleek ook pas achteraf welk deel het meeste inhoud had. :)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:05:
[...]

Nee? OMG, hoe heeft hij dan dit verhaal kunnen maken- hij zal toch wel een soort masterplan van de drie delen hebben, die in elkaar doorvloeien? Ik begreep dat ze al een flink aantal scenes voor de volgende delen nu reeds geschoten hadden, die worden nog aangevuld en bewerkt uiteraard, vandaar het lange wachten.
Kan mij herinneren dat ze dat bij LOTR ook hebben gedaan. Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten- ik begreep ook een jaar terug dat Disney vanaf dit jaar ieder jaar een nieuwe SW-film wilde uitbrengen, maar ik lees hier dat mensen 2017 noemen (WTF :o ) voor het volgende deel…

Achteraf zal blijken hoe het zich allemaal verhoudt, bij de vorige pre-quel delen bleek ook pas achteraf welk deel het meeste inhoud had. :)
J.J. heeft het niet alleen geschreven he, maar samen met Lawrence Kasdan: http://www.imdb.com/name/nm0001410/?ref_=tt_ov_wr

Moet je eens kijken wat ie nog meer heeft gedaan ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:40:
[...]

MazeWing schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:54:
Kan me vergissen, maar in voorgaande films heb ik nooit bloed gezien. Hier zie je het toch meerdere malen.
Vond het niet minder "bruut" dan voorgaande films.

Wat betreft diepgang: ik ben er heilig van overtuigd dat deel 8 veel diepgang gaat geven en een boel personages veel meer gaat uitwerken. Kijk naar empire strikes back. Stukken meer backstory over hetgeen in a new hope (kort) werd benoemd/getoond.
Ik snap dat commentaar ook niet helemaal, alsof de originele films bruut geweld hadden... 8)7

De scene met de losgeslagen monsters op het schip, chewie die neer word geknald.

En het lightsaber gevecht tussen Ren/Finn/Rey waarbij ze meerder malen worden geraakt door een lightsaber met bloederige brandwonden als gevolg.

Hebben jullie wel dezelfde film gezien ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:13:
[...]

[...]

Ik snap dat commentaar ook niet helemaal, alsof de originele films bruut geweld hadden... 8)7

De scene met de losgeslagen monsters op het schip, chewie die neer word geknald.

En het lightsaber gevecht tussen Ren/Finn/Rey waarbij ze meerder malen worden geraakt door een lightsaber met bloederige brandwonden als gevolg.

Hebben jullie wel dezelfde film gezien ?
Laten wij het hopen ;)

Wat ik meer bedoel, meer het sinistere, het duistere erachter. Dat was met Darth Vader en the Emperor toch iets harder (altijd met dat sneaky snerpende stemmetje van de keizer onder zijn hoodie), Kylo Ren die loopt te piepen dat hij twijfelt en een gesmolten helm om hulp vraagt etc. (soft) Dat gevecht tussen Rey en Ren dat eigenlijk goed afloopt, ik had verwacht dat hij de arm van Rey eraf zou hakken, net als de hand van Luke vroeger, net ff een tikkeltje darker zeg maar. Ik vond die Snoke niet echt 'snode' om zo maar te zeggen, deed mij meer denken aan een oude Jedi, zonder bruine tapij aan. Ik vond hem niet echt afschrikwekkend, terwijl die keizer met zijn blauwe bliksempjes uit zijn handen en die boze holle ogen toch meer vrees inboezemde. Maar goed, smaken verschillen. Ik zal ergens in de 42TB aan data de oude films opzoeken, want als ik mij niet vergis, zat er op de oude zes delen ook een 16 jaar rating ofzo, terwijl het nu geschikt is voor ≥12jaar. Het gaat juist niet om de netto hoeveelheid bloed die er vloeit, maar gewoon om het 'darke' dat erachter zit. Wie weet heeft het ook wel een commerciële reden, hoe jonger het publiek en ophef over de film, hoe hoger de opbrengsten- niemand zit te wachten op een kinderoppas tot 16 jaar of bedplassende kinderen vd angst :')
Ik was verheugd toen het na het softe met Leia en Han ineens omdraaide toen Han zijn zoon Ren trof op de brug…ik was al bang dat het een beetje "Belle en het Beest" zou worden (zoals iemand op het NOS-journaal aangaf te vrezen.)
Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste