Vanmiddag gezien in Metropolis in Antwerpen en ik ben er nog niet aan uit wat ik ervan moet vinden. Sommige dingen vond ik goed gedaan, anderen gewoon minder.
De pluspunten:
+ Het nieuwe
Death star Starkiller base wapen is ultra gaaf gefilmd!
+ goede actie scenes
+ Rey acteert fantastisch
+ BB-8 is erg leuk en aandoenlijk
+ Finn en Rey vormen een leuk duo
+ Luke is back
Maar er toch ook wel wat minpunten
- Die robot achtige stem van Kylo vond ik gewoon zwak en irritant klinken. Beetje alsof het thuis met my first sony was gesampled. Darth Vader klonk bijvoorbeeld veel beter.
- Te weinig diepgang in Kylo, geen enkele informatie waarom hij nu zo evil is geworden. Ik mis een complete karakter weergave.
- Paar matige dialogen, zoals Finn die tegen Rey zegt dat hij besloot niet bij de First Order te willen en dat sinds hij Rey ziet alles prachtig is en bla bla bla... terwijl ze elkaar net 2 uur kennen... beetje lame.
- Het nieuwe
death star Starkiller base wapen is dan wel prachtig om in actie te zien, maar het laten ontploffen van die planeten had veel meer drama en emotie kunnen opleveren. Je ziet de eerste planeet verwoest worden, je ziet de bewoners op de volgende planeet angstig kijken en vervolgens woesh, is hun planeet weg. Dat moment had veel beter uitgewerkt kunnen worden, met veel meer drama en theater. Nu werd het een lauwe scene.
- BB-8... tsja, ziet er schattig uit, maar hij doet niet zoveel, behalve een holo projectie weergeven en wat electrische schokken uitdelen. Ik had meer features verwacht.
- En dan de laatste scene... Rey die tegenover Luke staat... camera gaat spinnen (mooi misselijkheidsmomentje).... en weg is beeld... WTF, dat is toch geen cliffhanger? Was dan gestopt bij het beeld dat Luke omdraait en zijn gezicht in beeld komt ofzo... en dan die dikke buik eronder
- Je merkte ook wel dat het nu Disney films zijn geworden... de actie is aardig, maar niet bruut... geen grof geweld of intense emotionele scenes. Tis een beetje allemaal afgevlakt lijkt het wel.
- Tenslotte... Snoke, wat is dat nou voor een naam voor een Supreme Leader?
Verder nog wat over de bioscoop ervaring zelf. De film heb ik in Ultra HD - Dolby Atmos gezien in Metropolis - Antwerpen. Geluid was goed, beeld ook, maar ik kreeg koppijn van die brillen. Verder hadden ze halverwege een pauze, middenin een scene... wie verzint dat nou?
En de enterainment vond ik tegen vallen... goed, ze hadden buiten een Star Wars bus staan, binnen een walker en 2-3 acteurs verkleed. Maar ik had ook wel een legion stormtroopers in de zaal verwacht, en goodies die je kon kopen. En er was ook niemand van de bezoekers verkleed en geen applaus tijdens de openingsscene. Nouja, misschien doen die belgen daar niet aan.
Samenvattend... voor nu krijg 'ie van mij een 7- Ik ben lang niet zo optimistisch als de rest hier merk ik wel.