Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Na alle horror over uitverkochte zalen verbaasde ik mij er over hoe makkelijk ik in Zwolle kaartjes kon kopen een week terug. Ik zou eens spieken bij Pathé en dan bijvoorbeeld de zondagmiddag voorstelling pakken en kijken hoeveel man er al kaartjes heeft.ScrooLoose schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:47:
Ik heb nog geen kaartje, ik wacht wel een week of zo en ga dan kijken of ik op een "rustig" moment naar de film kan.
* ScrooLoose heeft een schurfthekel aan drukte in de bios
Mek ook...ScrooLoose schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:47:
Ik heb nog geen kaartje, ik wacht wel een week of zo en ga dan kijken of ik op een "rustig" moment naar de film kan.
* ScrooLoose heeft een schurfthekel aan drukte in de bios
Vorige keer in Ede met James Bond duurde het 1 uur en 15 min voordat ze de zaal leeg hadden van de groep voor ons..
En toen moest er weer 2k 3k man in >.> ( gegokt )
Weinig nieuwe beelden uit de film. Wel leuk om die twee op de mat (en aan de klimmuur) bezig te zien

BB-8 op Takodana.

BB-8 en crew in de Falcon.

Shhht!

Daisy in actie!

John versus de Riot Trooper!

Humankind… be both.
EDIT: Waarom zou je toch een film om 02:40 nemen

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 13-12-2015 08:26 ]
Matt Marting tweette een panorama foto van de Red Carpet tent op Hollywood Boulevard. De gasten mogen een aardig stukje lopen

Humankind… be both.
Ik ben zelf gegaan voor 2* 5 minuten samenvatting van Deel 1&2 (youtube). Daarna gewoon, 3,4,5,6. Deel 3 is best te pruimen eigelijk

Revenge of the Sith is idd goed te pruimen, de andere prequels beschouw ik maar als achtergrondverhaal voor de ontwikkeling van Anakin en de rise to power van Palpatine
[ Voor 6% gewijzigd door Jaymz op 13-12-2015 09:20 ]
Verwijderd

[YouTube: https://youtu.be/r7TAzKgwaHY]

[ Voor 40% gewijzigd door Spike_wolf op 14-12-2015 08:43 ]
Humankind… be both.
Ik zag dat Sphero ook soortgelijke apparaatjes maakt, zonder het extra "hoofd" van BB-8.
Your Friendly Neighborhood Moderator
De BBC heeft een korte (27 minuten) docu over Star Wars, met interviews met John Boyega, Daisy Ridley, J.J. Abrams en Domhnall Gleeson.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YmyQkc9l9h4]
The Canadian Press heeft een leuke video over C-3PO. Anthony Daniels vertelt over wat kleine aanpassingen aan het ontwerp van het pak, waardoor het comfortabeler zit, en 3PO kan voor het eerst zijn vingers daadwerkelijk gebruiken om dingen op te pakken
Geen duckt tape meer verstopt onder zijn handpalm om het te laten lijken dat hij daadwerkelijk een comlink op kan pakken
Disney Channel heeft twee korte intro clips voor BB-8 en Rey.
BB-8's antenne is kapot/gebogen, en Rey fixt hem.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BTae9Ja6kYU]
60 minutes heeft ook weer een video waarin we achter de schermen kijken, J.J. legt wat uit over de geluiden die BB-8 maakt en dergelijke, we zien een stukje van de scene waarin Rey BB-8 redt van Teedo en zijn Luggabeast! Hierin leren we ook dat Rey naast Galactic basic ook een andere taal spreekt.
Dit zal ook zijn waar de antenne van BB-8 krom raakt.
Maar wellicht het grootste punt in deze video is het begin... het begin van de film. We zien John Williams het orkest weer dirigeren, en deze keer krijgen we de eerste momenten na de crawl te horen!!

Humankind… be both.

Nou ik ga hem pas zaterdag zien....Freshnezz schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:48:
Nou dit is dan de week waar we jaren op hebben gewacht guys. Over iets meer dan twee dagen hebben we hem gezien.....![]()
![]()
![]()
Same.
We kregen première kaarten voor morgen. Maar natuurlijk wilde het halve bedrijf en kregen we maar 2 kaarten
Dus zijn we gaan loten en ik trok trok aan het kortste eind
Maar! Ik ga met een groep zaterdag en laatste week van dec wil ik naar een iMax versie gaan!
[ Voor 10% gewijzigd door weszz op 14-12-2015 12:16 ]
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Ik wilde de Dolby Cinema versie zien. Dus ik wijk uit naar Hilversum. Kan niet wachten....weszz schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:14:
[...]
Same.
We kregen première kaarten voor morgen. Maar natuurlijk wilde het halve bedrijf en kregen we maar 2 kaarten![]()
Dus zijn we gaan loten en ik trok trok aan het kortste eind
Maar! Ik ga met een groep zaterdag en laatste week van dec wil ik naar een iMax versie gaan!
en is er nog een kort filmpje te vinden wat de story / lore van SW tussen deel 6 en 7 goed uitlegt? Zodat mijn vriendin ook goed kan begrijpen waar de film over gaat (deel 1 tot 6 heeft ze trouwens wel gezien)
20:30 toevallig? zo ja zitten we in de zelfde zaalMorosMyrddin schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:21:
2 ticketjes voor de IMAX 3D in Eindhoven, vrijdag de 16de zijn nu ook een feit
Zelf kom ik speciaal van Oostende(BE) zo'n 2 uurtjes rijden om de Imax ook eens mee te maken.
Vanavond nog vlug Episode 3 zien, heb ze dan allen nog eens in de originele volgorde bekeken.
Vanaf woensdag mezelf verbannen van het internet, je weet nooit é
nog meer mensen die op 16-12 20:30 JT Eindhoven dolby 3D in de agenda hebben staan?
[ Voor 71% gewijzigd door spartacusNLD op 14-12-2015 15:37 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik heb alle 6 de films op de planning staan tot vrijdag wanneer ik ga.spartacusNLD schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:00:
Wat doen jullie om spoilers te voorkomen? ik denk vanaf morgen (want dan gaat SW in de UK in premiere) tot 16-12 20:30 op zwart te gaan kwa internetde spoilers zullen wel niet te voorkomen zijn anders.. of gaat dat meevallen?
Dus veel ruimte om dingen te bekijken heb ik toch niet.
Ik denk gewoon even geen Facebook, 9Gag en YouTube voor 1 dag. Volgens mij draait hij zelfs in LA en Californie vanaf de 14de. Ik zal mezelf wel moeten tegenhouden om een spoiler free review te zien/lezen. Ik wil er toch echt zo ''schoon'' mogelijk in gaan. Maar man, man... nog twee dagenspartacusNLD schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:00:
Wat doen jullie om spoilers te voorkomen? ik denk vanaf morgen (want dan gaat SW in de UK in premiere) tot 16-12 20:30 op zwart te gaan kwa internetde spoilers zullen wel niet te voorkomen zijn anders.. of gaat dat meevallen?
en is er nog een kort filmpje te vinden wat de story / lore van SW tussen deel 6 en 7 goed uitlegt? Zodat mijn vriendin ook goed kan begrijpen waar de film over gaat (deel 1 tot 6 heeft ze trouwens wel gezien)
Voor het gewone publiek draait hij woensdag hier en Frankrijk, de UK donderdag pas, en in de US vrijdag.spartacusNLD schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:00:
De andere premieres zijn voornamelijk pers evenementen. Het embargo voor reviews wordt middernacht (Californië) woensdag op donderdag opgeheven. Vanaf dat moment zullen alle news outlets hun reviews posten. Ik ga er vanuit dat de meeste zo netjes zijn geen grote spoilers mee te nemen.
Verder zal het op Twitter, Facebook, Reddit, 9Gag, en alle andere Internet hotspots aankomen op de gebruikers, het overgrote deel zit met zo veel spanning te wachten dat ze echt geen grote spoilers open en blood neer gaan zetten. Maar we weten allemaal dat er genoeg trols en niet nadenkende mensen op het web rond zwerven.
Dus als je echt niet gespoild wil worden zou ik bij die plekken weg blijven.
Wat betreft een samenvatting van de tijd tussen 6 en 7, heel makkelijk: Die is er niet.
Want over die tijd is nog amper wat bekend. In de boeken en comics is de Battle of Jakku (1 jaar na Jedi) het verste dat we geweest zijn, en zelfs daar weten we nog amper van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Alles dat we weten is dat de Emperor dood is. En dat alle hoog geplaatste figuren naar de macht grepen, waardoor er wat splinter groepen ontstonden. De Rebellen bleven tegen die groepen vechten.
Meer weten we niet.
[Edit]
J.J. verwacht 10 tot 20 minuten aan alleen al deleted scenes op de BluRays te kunnen gooien.Fireshade schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:39:
Met al die behind the scenes producties belooft de "Collector's Edition" op optische media een bomvolle multiple disc uitgave te worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 14-12-2015 15:41 ]
Humankind… be both.
Oke, DuidelijkSpike_wolf schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:40:
[...]
Alles dat we weten is dat de Emperor dood is. En dat alle hoog geplaatste figuren naar de macht grepen, waardoor er wat splinter groepen ontstonden. De Rebellen bleven tegen die groepen vechten.
Meer weten we niet.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Vader en Sidious waren de laatste 2 sith. Toen Bane de rule of 2 begon was het plan om altijd maar 2 sith te hebben, een leerling en een meester. Werkte perfect tot de meester en zijn leerling op hetzelfde moment stierven en er dus niemand meer was. De sith zijn dus uitgestorven tot zover we weten, tenzij er plots een ander konijn uit een hoed getoverd wordt.spartacusNLD schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:47:
[...]
Oke, Duidelijkhttp://starwars.wikia.com/wiki/Snoke is dus nu de ''baas''? Echter geen sith? Waar zijn de sith gebleven dan?
Verwacht trouwens pas na de release van 7 meer info te krijgen over de periode tussen 6 en 7. Aangezien er teveel spoilers zouden zijn met het huidige verhaal houden ze die info nu nog geheim.
Snoke is de baas over Kylo, die hoog geplaatst lijkt in de First Order. Maar er is nog nergens bevestigd dat Snoke ook wat met de First Order te maken heeft. Grote kans van wel natuurlijk, maar dat is nog niet zeker.spartacusNLD schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:47:
[...]
Oke, Duidelijkhttp://starwars.wikia.com/wiki/Snoke is dus nu de ''baas''? Echter geen sith? Waar zijn de sith gebleven dan?
En voor zover wij weten waren Vader en Siddious de enige Sith die er bestonden, die twee zijn dood. Of er verder figuren zijn opgestaan die zichzelf Sith noemen is niet bekend. Wel heeft J.J. heel duidelijk gezegd dat Kylo en Snoke inderdaad geen Sith zijn.
De lijn die wij kennen is met Vader en Sidious uitgestorven. Maar er is niemand die zegt dat Pietje die hier en daar ook wat met de Dark Side kan spelen en grote plannen heeft, niet kan opstaan en zichzelf proclameren als een Sith.Grompie schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:52:
[...]
Vader en Sidious waren de laatste 2 sith. Toen Bane de rule of 2 begon was het plan om altijd maar 2 sith te hebben, een leerling en een meester. Werkte perfect tot de meester en zijn leerling op hetzelfde moment stierven en er dus niemand meer was. De sith zijn dus uitgestorven tot zover we weten, tenzij er plots een ander konijn uit een hoed getoverd wordt.
Of dat er gedurende de hele saga al honderden andere op die manier rond rennen maar zichzelf nog niet kenbaar gemaakt hebben.
Verwacht trouwens pas na de release van 7 meer info te krijgen over de periode tussen 6 en 7. Aangezien er teveel spoilers zouden zijn met het huidige verhaal houden ze die info nu nog geheim.

Er komt de komende tijd veel meer info in boeken en comics naar buiten, maar dat laten ze nog achterwegen om de film niet te spoilen
Humankind… be both.
Ik heb het tot nu toe trouwens kunnen volhouden om geen trailers te bekijken, beetje bang voor spoilers. Is dat terecht volgens jullie of zijn de trailers relatief spoiler-vrij?
[ Voor 27% gewijzigd door Snoz Lombardo op 14-12-2015 16:24 ]
Het is min of meer spoiler vrij. Tuurlijk zie je het een en ander gebeuren, maar als je alleen naar de trailers kijkt is er niets van het verhaal op te maken. De verschillende trailers en spots bevatten voornamelijk hetzelfde materiaal, hier en daar zijn de shots net wat langer, maar alles bij elkaar is er niet meer dan een minuut of 5 aan losse beelden te zien.Snoz Lombardo schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:21:
Ik ga pas de 23e met familie maar ben erg benieuwd. We hebben de oude films ook gekeken, had daarvoor een tijdje terug de Bluray boxset gekocht. We hebben de release volgorde aangehouden, dus 4-5-6-1-2-3. Episode 3 moeten we nog kijken.
Ik heb het tot nu toe trouwens kunnen volhouden om geen trailers te bekijken, beetje bang voor spoilers. Is dat terecht volgens jullie of zijn de trailers relatief spoiler-vrij?
Ik zou ze lekker kijken
Humankind… be both.
Nope 16u00 dan zijn we nog op een treffelijk uur terug thuis...spartacusNLD schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:00:
[...]
[...]
20:30 toevallig? zo ja zitten we in de zelfde zaal![]()
nog meer mensen die op 16-12 20:30 JT Eindhoven dolby 3D in de agenda hebben staan?
Heeft het nog zin om die te kijken voor het verhaal? Las in ieder geval dat hij niet goed was
De Holliday Special. Die is... Iets minder dan de rest inderdaadPWM schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:18:
Voel me een enorme noob, nu ik zie dat er tussen A New Hope en Empire Strikes Back nog een Star Wars film is uitgebracht voor televisie, met daarin de bekende hoofdpersonen.
Heeft het nog zin om die te kijken voor het verhaal? Las in ieder geval dat hij niet goed was
Maar die heeft helemaal niets met het verhaal te maken en kan je gewoon negeren.
Leuk voor tijdens de donkere dagen als je op zoek bent naar een heel cheasy iets. Maar verder niet meer aan denken
Hoewel de Boba Fett cartoon wel tof is.
Humankind… be both.
Humankind… be both.
I find your lack of faith disturbing.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nomen nescio
Waarschuwing voor spoilers!!
Okay, het boek The Force Awakens: Visual Dictionary lijkt op verschillende plekken (in de VS) al in de schappen te liggen. Dit boek staat bom vol informatie wat op dit moment nog allemaal spoilers zijn.Er zijn een stel mensen die al ladingen foto's van de pagina's het web op geslingerd hebben die de meeste mensen nog helemaal niet willen zien.
Wees je hiervan bewust en klik dus niet zomaar op links als je spoiler vrij wil blijven. De komende dagen zullen er meer feiten dan speculatie rond gaan.
Humankind… be both.
Darth Jar Jar!Grompie schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:52:
[...]
Vader en Sidious waren de laatste 2 sith. Toen Bane de rule of 2 begon was het plan om altijd maar 2 sith te hebben, een leerling en een meester. Werkte perfect tot de meester en zijn leerling op hetzelfde moment stierven en er dus niemand meer was. De sith zijn dus uitgestorven tot zover we weten, tenzij er plots een ander konijn uit een hoed getoverd wordt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
[ Voor 52% gewijzigd door Amanoo op 14-12-2015 23:22 ]
Palpatine had Darth Maul, later Dooku en was toen ook al bezig met Anakin. Die heeft dus al die tijd al op meer dan 1 paard willen wedden.

[ Voor 81% gewijzigd door Spike_wolf op 15-12-2015 08:35 ]
Humankind… be both.
eenmaal de film uit is in Nederland/Belgie (morgen dus tot 9u30)
of houden we het hier netjes tot eind deze week?
Iedereen kan de film morgen zien, en lukt dat je om persoonlijke redenen niet dan moet je hier gewoon even weg blijven.
Met de populariteit van deze film is de kans heel groot dat dit topic anders één grote zwarte muur wordt, wat voor niemand prettig is.
Wil je geen spoilers zien, gewoon geduldig weg blijven tot je de film gezien hebt
Humankind… be both.
Ik ga er donderdag heen, heb er zin in! Veel slechter dan de prequels kan het niet zijn.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Bij Episode 3 werd een spoiler topic aangemaakt. Echter vind ik dat een beetje onnodig. De film gaat morgen in premiere en als je niet gespoiled wilt worden moet je deze topic vermijden. In serie-topics hoeft men toch geen spoilertags te gebruiken nadat de aflevering is uitgezonden?MorosMyrddin schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:44:
Wat zijn de regels over spoilers, tot wanneer spoiler tags?
eenmaal de film uit is in Nederland/Belgie (morgen dus tot 9u30)
of houden we het hier netjes tot eind deze week?
Net zo met andere films. Dus ik zie geen rede om dat hier anders te doen het het hele topic zwart te maken.
Voor de mensen die de film pas later kunnen zien is het ook prettiger om even uit dit topic weg te blijven dan om wel te kijken maar alleen maar zwarte balken te zien
Humankind… be both.
Dat is uiteraard de bedoelingWebgnome schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:54:
Misschien dan wel handig om in de topic titel [Spoilers] toe te voegen. Gewoon omdat het dan duidelijker is.
Humankind… be both.
Voor mij is het 2D Dolby Cinema geworden
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 15-12-2015 10:55 ]
Blijkbaar is dat zeer lastig als ik de mensen hier moet geloven. Je moet natuurlijk gelijk na de premiere gaan roepen wat er allemaal gebeurt, anders doe je het foutLanithro schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:11:
Is het nou zo moeilijk om te wachten met spoileren tot na het weekend? Er zijn heel veel mensen die niet op een doordeweekse dag naar de film kunnen vanwege jonge kinderen of werk. Als iedereen nou even nog drie dagen spoilertags kan gaan gebruiken.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat er niet gedacht wordt aan de mede tweakers die alsnog de film willen discussieren maar dat niet kunnen omdat ze dit topic moeten vermijden. Na het weekend heeft het gros van de tweakers dit kunnen zien en kan er op los gespoilerd worden.magnifor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:26:
Regel is simpel, wil je niet gespoiled worden? Kom niet in dit topic totdat je de film gezien hebt. Anders zit je vanaf morgen naar 1 groot zwart scherm te kijken. Want je kan het ook andersom zien: Is het nou zo moeilijk om te wachten met het lezen van dit topic tot na het weekend?
http://variety.com/2015/f...ere-reactions-1201661338/
Altijd heerlijke logica "jullie moeten je maar aanpassen aan ons, want denk maar aan de de situatie andersom". Wij kunnen precies hetzelfde argument maken.magnifor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:26:
Regel is simpel, wil je niet gespoiled worden? Kom niet in dit topic totdat je de film gezien hebt. Anders zit je vanaf morgen naar 1 groot zwart scherm te kijken. Want je kan het ook andersom zien: Is het nou zo moeilijk om te wachten met het lezen van dit topic tot na het weekend?
Maar goed, hier ga je nooit een goede discussie uit krijgen. Ik ontwijk het topic toch al veel, vooral vanwege de theorieën die langs komen soms. Wat krijgen we straks?
On topic:
Wel geinig als je ziet hoe de originele trilogie is gewijzigd:
1.) han solo was ooit een groene alien met kieuwen
2.) jabba the hutt was human
3.) Luke skywalker zou de nieuwe lord of the sith worden na Return
(waren ideeën voor de film die het niet hebben gehaald)
Hoe wil je een discussie voeren met iemand die de film al gezien heeft maar zelf nog moet bekijken? Bekijk de film en kom dan pas in dit topic. En daarnaast, waar trek je de grens? Voor sommigen is het dit weekend en voor anderen een maand. In mijn optiek zijn er maar twee opties:Lanithro schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:31:
[...]
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat er niet gedacht wordt aan de mede tweakers die alsnog de film willen discussieren maar dat niet kunnen omdat ze dit topic moeten vermijden. Na het weekend heeft het gros van de tweakers dit kunnen zien en kan er op los gespoilerd worden.
1. Na de release in Nederland geen spoilertags voor Episode VII
2. Een eigen spoiler-topic maar wat bespreek je dan in dit topic en wat in het spoiler-topic?
Dus beste optie lijkt mij nummertje 1.
Ook geinig weetje;Brett Morgan, director of Kurt Cobain documentary “Montage of Heck,” actually took it a step further and called it “the best blockbuster since the original.”
BB-8's design, was ooit het design wat R2-D2 had. Is later gewijzigd vanwege techinical limitations
Volgens mij is Dolby Cinema beter dan IMAX. De projectie techniek van Dolby Cinema (genaamd Dolby Vision) is beter (qua kleur). Verder is Dolby een meer open platform waardoor IMAX gewoon naadloos om te zetten is naar Dolby Cinema (dus zou er geen verschil in resolutie moeten zijn).
En verder heeft Dolby Cinema ook Dolby Atmos wat qua geluid mijlenver van IMAX geluid (wat altijd overstuurd en slechts 5.1 is t.o.v. +/- 64 kanaals geluid van Dolby Atmos) afstaat.
Eveneens is i.m.o. de 3D ervaring bij Dolby Cinema beter dan bij IMAX.
Correct me if I'm wrong.
Gelukkig woon ik in Eindhoven. Dus dan kan je kiezen. JT hier in Eindhoven heeft ook nog eens fijnere zalen (per rij meer hoogteverschil, comfortabelere en grotere stoelen).
Kunnen mensen straks naast de ervaring van de film ook posten hoe de 3D ervaring was? Want gelukkig is Dolby Cinema 2D ook een optie.
Ik heb gewoon de beste zaal in omgeving Den Haag gekozen en dat is Pathe Spuimarkt in mijn optiek. Was eigenlijk wel van plan om naar Eindhoven te gaan met een overnachting, echter financieel en kwa verlofdagen even niet haalbaar.Fleximex schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:40:
Even nog over Dolby Cinema vs IMAX.
Volgens mij is Dolby Cinema beter dan IMAX. De projectie techniek van Dolby Cinema (genaamd Dolby Vision) is beter (qua kleur). Verder is Dolby een meer open platform waardoor IMAX gewoon naadloos om te zetten is naar Dolby Cinema (dus zou er geen verschil in resolutie moeten zijn).
En verder heeft Dolby Cinema ook Dolby Atmos wat qua geluid mijlenver van IMAX geluid (wat altijd overstuurd en slechts 5.1 is t.o.v. +/- 64 kanaals geluid van Dolby Atmos) afstaat.
Correct me if I'm wrong.
Gelukkig woon ik in Eindhoven. Dus dan kan je kiezen. JT hier in Eindhoven heeft ook nog eens fijnere zalen (per rij meer hoogteverschil, comfortabelere en grotere stoelen).
Kunnen mensen straks naast de ervaring van de film ook posten hoe de 3D ervaring was? Want gelukkig is Dolby Cinema 2D ook een optie.
Ik ben namelijk bij de laatste Hobbit film naar IMAX en Dolby Cinema (beide 48fps/3D) geweest. En die laatste wint het duidelijk. De popcorn bij Pathé is wel beter dan bij JT. En IMAX brillen zitten fijner. Maar op alle andere punten (de belangrijkste: beeld, geluid, comfort en 3D) wint de JT Dolby Cinema zaal het bij mij van de Pathé IMAX zaal.
Ik heb hetzelfde gedaan. Kom uit de omgeving van Den Haag dus kan een hoop kanten op. Echter kies ik graag voor de Spuimarktmagnifor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:44:
[...]
Ik heb gewoon de beste zaal in omgeving Den Haag gekozen en dat is Pathe Spuimarkt in mijn optiek. Was eigenlijk wel van plan om naar Eindhoven te gaan met een overnachting, echter financieel en kwa verlofdagen even niet haalbaar.
Dolby vision is de nieuwere versie van Dolby cinema. Dit is alleen mogelijk bij 2D en niet bij 3D helaas. (dit is uitgelegd door de ''baas'' van JT Eindhoven tijdens de Back 2 the future marathon) zwart zou bij vision echt zwart moeten zijn ipv grijsachtig. Ik heb 2 maanden terug tickets gekocht voor dolby cinema 2D 20:30 in Eindhoven (speciaal voor vision). Echter is die voorstelling een paar dagen later naar Dolby cinema 3D omgezetFleximex schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:40:
Even nog over Dolby Cinema vs IMAX.
Correct me if I'm wrong.
ik kom geregeld in de imax zaal bij Pathe en de dolby zaal bij JT in Eindhoven en zou voor het geluid inderdaad altijd voor JT kiezen. Beeldkwaliteit is gelijk IMHO. De sfeer van de zaal (alles pikzwart) en de plaatsing van de stoelen is dan weer een groot voordeel bij JT. Ik zou dus (als het mogelijk is) altijd voor een JT dolby cinema zaal kiezen. Het is dat JT geen ''all in / niks meer bijbetalen'' abonnement heeft anders had ik bij JT een film abbo afgesloten ipv Pathe.
edit: net mailtje van JT gehad dat ze het abbo wat ze nu aanbieden nog aan het testen zijn, mocht het populair blijven (worden) dan komt er wellicht nog een 2e abonnement bij.
Helemaal mee eens. Ik hoop dat vanaf morgen ochtend de spoiler tags verplicht worden in dit topic.Lanithro schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:11:
Is het nou zo moeilijk om te wachten met spoileren tot na het weekend? Er zijn heel veel mensen die niet op een doordeweekse dag naar de film kunnen vanwege jonge kinderen of werk. Als iedereen nou even nog drie dagen spoilertags kan gaan gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 15-12-2015 20:17 ]
JT Bioscopen hebben tegenwoordig toch een soortgelijke abonnement?spartacusNLD schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:17:
Het is dat JT geen ''all in / niks meer bijbetalen'' abonnement heeft anders had ik bij JT een film abbo afgesloten ipv Pathe.
https://www.jt.nl/moviepass
Exclusief alle toeslagen zoals 3D, D-BOX, Dolby Cinema, Dolby Atmos en XD. Hiervoor geldt het standaard toeslagtarief. Wat dat toeslagtarief dan is kan je nergens terug vinden..magnifor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:51:
[...]
JT Bioscopen hebben tegenwoordig toch een soortgelijke abonnement?
https://www.jt.nl/moviepass
Bij pathe: https://www.pathe.nl/unlimited en dan de ''gold'' editie. Dit hebben ze bij JT niet. Ik betaal liever 26 per maand en dat ik vervolgens nergens omkijken naar heb dan 19 euro per maand betalen en vervolgens nog steeds toeslag betalen per film(vrijwel elke film is 3D tegenwoordig). Ik haal het met mijn film bezoeken de 26 euro er gemakkelijk uit
[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 15-12-2015 13:59 ]
En dan kijken wie er ineens te voorschijn komt

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 15-12-2015 14:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zie het ja. Toch wel vreemd dat JT niet zo'n "Gold" abonnement heeft.spartacusNLD schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:55:
[...]
Exclusief alle toeslagen zoals 3D, D-BOX, Dolby Cinema, Dolby Atmos en XD. Hiervoor geldt het standaard toeslagtarief. Wat dat toeslagtarief dan is kan je nergens terug vinden..
Bij pathe: https://www.pathe.nl/unlimited en dan de ''gold'' editie. Dit hebben ze bij JT niet. Ik betaal liever 26 per maand en dat ik vervolgens nergens omkijken naar heb dan 19 euro per maand betalen en vervolgens nog steeds toeslag betalen per film(vrijwel elke film is 3D tegenwoordig). Ik haal het met mijn film bezoeken de 26 euro er gemakkelijk uit
We gaan allemaal naar dezelfde film, versie lijkt me vooral met de hoeveelheid hier, redelijk irrelevant.
Die bios is pas net af; de officiële opening is pas in februari. Maar de grootste zaal is wel al af, en dat schijnt een aardig zaaltje te zijn: http://www.gelderlander.n...m-van-nederland-1.4947835
http://www.cinemec.nl/content/fotos-nijmegen/
Hopelijk hebben ze geen opstartproblemen ;-)
Overigens zjn er nog volop plaatsen voor de drie Star Wars voorstellingen morgen in die bios. Ik verwacht omdat nog niet veel mensen de bios kennen, en de PR-machine ook nog niet echt loopt ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 15-12-2015 19:23 ]
Nu een vraagje: Ik zie dat je bij de 3D versie (waar wij heen gaan) 'huurbrillen' krijgt.
Betekent dit dat het een actief systeem is? Alsin shutter glasses. Ik heb daar zelf geen problemen mee, maar sommigen van ons met allerlei oogneuzelarijen hebben daar misschien moeite mee....

Dolby Cinema toch? Dat zijn inderdaad actieve brillen. Wel weer een nieuw systeem, dus duimen dat ze er dan geen moeite mee hebbenNyarlathotep schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:46:
Eindelijk is het gelukt: Aankomende dinsdag gaan we met z'n zessen naar JT in Hilversum.
Nu een vraagje: Ik zie dat je bij de 3D versie (waar wij heen gaan) 'huurbrillen' krijgt.
Betekent dit dat het een actief systeem is? Alsin shutter glasses. Ik heb daar zelf geen problemen mee, maar sommigen van ons met allerlei oogneuzelarijen hebben daar misschien moeite mee....

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Verwijderd
Veel plezier en sterkte met slapen enzo
Ik zie de film weleens een keer. Zoals ik ze allemaal wel ooit gezien heb
May the Force be With You.
/trekkie hier

hahahahaRocketKoen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:41:
Niet lezen als je geen star wars spoilers wilt:
spoiler:
http://www.nu.nl/film/418...rs-the-force-awakens.html
http://www.theverge.com/2...-the-force-awakens-review
http://www.cnet.com/news/...ce-awakens-cosmic-review/
Meeste zijn wel spoiler free denk ik, maar meer dan kleine snippets ga ik proberen niet te lezen in ieder geval....
Reviews varieren tussen de 4-5 sterren, en de meeste zijn er wel over eens dat JJ niet teleur stelt!
Nog een paar uurtjes!

Humankind… be both.
Gebasseerd op de trailers gok ik zelf dat

Klikken op eigen risico
Nee, te makkelijk.s0kkie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:09:
Ik kan niet meer wachten!
Gebasseerd op de trailers gok ik zelf datspoiler:Luke Skywalker is Kylo Ren
Klikken op eigen risico
Neen, ik denk eerders0kkie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:09:
Ik kan niet meer wachten!
Gebasseerd op de trailers gok ik zelf datspoiler:Luke Skywalker is Kylo Ren
Klikken op eigen risico
En nu, Tot vrijdag avond !! even uit men bookmarks halen...
Veel plezier allen in de film
[ Voor 12% gewijzigd door MorosMyrddin op 16-12-2015 11:05 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Verwijderd
Die blijft gewoon tot de laatste screening zittenBacotje schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:20:
En Spike? Film zal inmiddels toch wel afgelopen zijn?
Het zou goed kunnen, hte originele einde van Return of the Jedi was dat Luke de helm op pakte van Darth Vader en zijn rol overnam. Het zou een mooie variatie zijn op dat idee.MorosMyrddin schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:04:
[...]
Neen, ik denk eerder
spoiler:de zoon van Luke Skywalker is Kylo Ren
En nu, Tot vrijdag avond !! even uit men bookmarks halen...
Veel plezier allen in de film
Credits rollen nu.Bacotje schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:20:
En Spike? Film zal inmiddels toch wel afgelopen zijn?
Humankind… be both.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Neem er maar genoeg mee ja!
Het moment dat de woorden Star Wars in beeld komen. De eerste keer dat we de Falcon zien.... En ga zo nog maar even door...
Humankind… be both.
maar was het een 10 of een goede 8 of een 6'je a 7?Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:06:
[...]
Neem er maar genoeg mee ja!
Het moment dat de woorden Star Wars in beeld komen. De eerste keer dat we de Falcon zien.... En ga zo nog maar even door...
J.J. Abrams heeft top werk afgeleverd wat mij betreft, met veel respect voor de originele trilogie.
Ga niet spoileren hier, maar vrijdag weer met mijn kids. Overigens een dikke 10 van mij.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Omdat ik sociaal ben nog één keer een waarschuwing:
Vanaf nu staan er spoilers in dit topic. Heb je de film nog niet gezien en wil je niet gespoild worden, stop dan nu met lezen en kom pas terug nadat je de film gezien hebt
Woei.. wat een rollercoaster! Het opening shot was erg mooi, we zien altijd een planeet en één of meerdere schepen, deze keer ook maar net even iets anders. Van onderaf zien we de planeet achter de zwarte schaduw van een Star Destroyer verdwijnen
BB-8 is geweldig, vele malen toffer dan ik verwacht of gehoopt had. Qua gadgets doet hij amper wat, hij rolt voornamelijk achter Rey aan, maar zijn manier van bewegen is echt ontzettend aandoenlijk. Je kan haast niet anders dan hem helemaal geweldig vinden
En die Thumb's Up naar Finn was geweldig!
Rey is ook een erg interessant personage en het hoogtepunt voor mij, Daisy is niet alleen leuk om naar te kijken, maar ze komt ontzettend overtuigend over in haar rol, je twijfelt er geen seconde aan dat dit haar dagelijkse leven is. Wat haar achtergrond betreft kan het niet anders dan dat daar nog een belangrijke geschiedenis achter zit, dat ze door haar ouders op een willekeurige planeet gedropt is en aan haar lot over gelaten werd slaat nergens op, en de flitsen die we in de Force zagen toen ze Luke's lightsaber aanraakte doen me zeker vermoeden dat er een grotere connectie is.
In deze film kwam niet naar voren dat zij en Kylo broer en zus zijn zoals ik al lange tijd vermoed, als ik kijk naar de interactie tussen Han, Leia en Rey, dan is er niets dat zegt dat ze in die familie hoort. Hoewel Han wel gelijk een zwak voor haar heeft.
Finn is best interessant, maar veel minder dan Rey. Zoals verwacht is hij een Stormtrooper die er vandoor gaat en verder helemaal geen Force abilities heeft. De First Order kidnapt of krijgt jongen kinderen, en deze trainen ze tot Stormtroopers, Finn heeft nooit een andere naam gehad dan FN-2187, maar de zoektocht naar Poe en BB-8 op Jakku is de eerste keer dat Finn daadwerkelijk ingezet wordt.
Dat is wel een erg lange opleiding, veel langer dan we tot nu toe in Canon gewend zijn. In de Empire was het zo dat officieren een 4 jarige opleiding kregen en daarna zowel TIE piloot, Stormtrooper als Star Destroyer Bridge crew waren.
Ik weet ook niet hoe geloofwaardig het is dat fin van jongs af aan getraind wordt, om vervolgens na één keer in het veld te beslissen gewoon op te sappen en al zijn collega's overhoop te schieten tijdens zijn ontsnapping. Dat ging me iets te makkelijk.
Poe is een geweldig personage met een ijzersterke uitstraling en een portie zelfvertrouwen waar je u tegen zegt, maar zonder arrogant te zijn. Een geboren leider, de manier waarop hij Finn aanspoort en door de ontsnapping loodst, en later op D'Qar weet hij hem ook genoeg moed in de schoenen te schuiven om dit alles voort te zetten.
Zonder Poe was het heel anders met Finn af gelopen, zonder Poe was hij denk ik ook niet achter Rey aan gegaan nadat Kylo haar mee nam.
Oscar zet ook weer een geloofwaardig personage neer.
En dan Kylo.... Ben Solo... Boem. Told you! Het kon niet anders dan dat hij de zoon van Leia en Han was. Driver zet ook een heel overtuigend personage neer. De woede uitbarstingen! De emotie in zijn ogen! De manier waarop hij als een arrogant pietje constant overbodige moves doet met zijn Lightsaber, showing off, de tegenpartij intimideren en laten zien hoe goed hij wel niet is. terwijl hij ook daadwerkelijk heel sterk is met dat ding.
Leia, was ook een genot, Carrie kennende was ik bang dat Leia ver te zoeken zou zijn, maar ze laat hier even zien dat ze wel degelijk een ijzersterke actrice is, je twijfelt er niet aan dat dit een oudere versie van de princess is. Niet de compleet gestoorde Carrie
Phasma viel me heel erg tegen. Het personage was tof, straalde gezag en kracht uit, maar ze had wel 3 hele minuten screen tijd

De manier waarop ze gevangen werd en als mak lammetje meewerkte was een grote teleurstelling. Erg jammer.
Maz was ook erg interessant, ook weer een personage dat ontzettend echt aanvoelt, niet alleen in uiterlijk maar in spraak en emotie. Over haar wil ik veel meer weten, ik hoop van harte dat we een lading boeken krijgen over haar avonturen.
Starkiller Base was me ook wat, een nieuwe Death Star, maar toch net even anders, het voelt niet direct als een herhaling. Een leuk detail is ook dat de naam niets te maken heeft met wat het wapen aanricht, het vernietigd geen sterren door er op te schieten zoals iedereen verwachtte. Het gebruikt ze als energiebron en zuigt ze helemaal leeg om zo andere planeten te vernietigen!
Waar het weer minder wordt is dat kapot schieten van planeten. Een enkele straal splitst zich spontaan op om 5 planeten tegelijk te vernietigen.
5 planeten die toevallig zo dicht bij elkaar staan dat je ze in één oogopslag in de hemel kunt zien ontploffen... op Takodana, waar onze helden zich op dat moment bevinden. Die hele situatie maakte het universum ineens onwerkelijk klein. En dat terwijl de overige films er juist zo goed in slagen om het universum ontzettend groot te maken. Het lijkt nu alsof alle planeten die er toe doen zich in hetzelfde stelsel bevinden en je vanaf elk van die planeten met een telescoop bij mensen op andere planeten de woonkamer in kunt kijken. Erg jammer.
En die confrontatie tussen Han en Kylo/Ben...
De manier waarop Han de situatie aanging was wel heel sterk, hij stapte gewoon op hem af en riep heel streng zijn naam.. dat was weer een moment dat kippenvel deed opkomen. De emotionele confrontatie die volgde zat vol spanning, je zag in Hans gezicht niets anders dan liefde voor zijn zoon, maar de ontknoping, de dood van Han was erg zonde.
Wat me wel goed deed was de reactie van Chewie! Die kwam recht uit het hart.
Oh, en wie lachte er ook alweer om mijn aanname dat Snoke ruim 7,6 lang zou zijn?!
Granted, het was een holografische projectie, met een grote kans dat dat slechts een intimidatie tactiek is en het personage zelf een wat reëlere afmeting heeft. Maar tot zover was hij huge
Pfff.. okay, dat is er even uit.
Ik rol er zo nog even doorheen om spelfouten te verbeteren
Later vast meer
[Edit]
Oh en de humor! Dat kan ik niet vergeten, de humor is geweldig, de hele film zit er vol mee zonder dat het een comedy geworden is. Erg netjes en natuurlijk gedaan
Het moment dat Kylo weer een kamer kort en klein slaat en er net twee Stormtroopers door de gang lopen, een berg half gesmolten apparatuur door de deur naar buiten zien komen, stoppen en gauw de andere kant op lopen was geweldig
[Edit 2]
Oh en dan vergeet ik Luke helemaal!
Luke. Tja, hij zag er geweldig uit, zijn haar!
Zijn script zal heel dun geweest zijn, geen tekst, helemaal niets. Alleen een blik als hij Rey en zijn Lightsaber zien. Closing shot van de film.
[ Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 16-12-2015 16:13 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
In één woord: OMG, WHOOTTT wat een dikke film, ik zou zo weer gaan voor de 2e keer
Lijkt op de allereerste en de derde film met Death Star, maar dan innovatief vernieuwd.
Dat effect met die lightsaber (connectie naar het verleden), heel cool.
Die Rey is imo de zus van Ren, Luke en Leia waren ook twins, waar zij pas later achter kwamen, dat ligt er imo iets te dik bovenop. Ik dacht even op de helft, dat het heel zoet-sappig begon te worden en dan ineens klapt het om, wordt het lekker duister
Die nieuwe opper-evil-op-stoel (kuup als een fluitketel) vind ik wel nep, een beetje teveel Star-Trek/StarGate imo. Het verhaal was toch niet extreem origineel had ik zo de indruk, maar het is wel weer een echte ouderwetse StarWars!!! En uiteindelijk toch een inleiding voor de volgende delen (die in de winter 2016 pas komen? Waarom??? Wat een lijdensweg!
De karakters konden wel uit-het-niets ineens heel goed light-saberen, een beetje onrealistisch (en zo zitten er wel meer puntjes in, die ik eigenlijk wel wat zwak vond achteraf.)
Gelukkig niet alleen maar schieten en explosies, maar gewoon lekker om weg te kijken en het blijft toch StarWars he, altijd een bijzondere film imo (jeugdsentiment.) Ondanks een paar zwakke puntjes (die beter uit te werken waren als het een LOTR-tijdsduur zou hebben, wat ik helemaal niet erg had gevonden 3-4 uur film
Score: 9-9.5/10.
Ik zou jiust zeggen dat Finn nog een verborgen Jedi is, waarbij het niet goed voelde om die burgers te doden en daarom blokkeerde. Rey voelde dat in het begin en daarom hield hij halt, toen zij terugliepen naar dat schip. Hij kon ook behoorlijk goed light-saberen en die guns bedienen (op de Falcon en die Blade), voor een schoonmaker-stormtrooper, een soort verborgen aanleg. Zat er in de voorgaande delen ook geen donkere Jedi? (Samuel Jackson ofzo, die door de jonge Darth Vader werd vermoord?) Daar zou hij weleens een afstammeling van kunnen zijn.Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:14:
Finn is best interessant, maar veel minder dan Rey. Zoals verwacht is hij een Stormtrooper die er vandoor gaat en verder helemaal geen Force abilities heeft. De First Order kidnapt of krijgt jongen kinderen, en deze trainen ze tot Stormtroopers, Finn heeft nooit een andere naam gehad dan FN-2187, maar de vernietiging op Jakku is de eerste keer dat Finn daadwerkelijk ingezet wordt, dat is een best lange opleiding, veel langer dan we tot nu toe in Canon gewend zijn. In de Empire was het zo dat officieren een 4 jarige opleiding kregen en daarna zowel TIE piloot, Stormtrooper als Star Destroyer Bridge crew waren.
Ik weet ook niet hoe geloofwaardig het is dat fin van jongs af aan getraind wordt, om vervolgens na één keer in het veld te beslissen gewoon op te sappen en al zijn collega's overhoop te schieten. Dat ging me iets te makkelijk.
En dan Kylo.... Ben Solo... Boem. Told you! Het kon niet anders dan dat hij de zoon van Leia en Han was. Driver zet ook een heel overtuigend personage neer. De woede uitbarstingen! De emotie in zijn ogen! De manier waarop hij als een arrogant pietje constant overbodige moves doet met zijn Lightsaber, showing off, de tegenpartij intimideren en laten zien hoe goed hij wel niet is. terwijl hij ook daadwerkelijk heel sterk is met dat ding.
Leia, was ook een genot, Carrie kennende was ik bang dat Leia ver te zoeken zou zijn, maar ze laat hier even zien dat ze wel degelijk een ijzersterke actrice is, je twijfelt er niet aan dat dit een oudere versie van de princess is. Niet de compleet gestoorde Carrie
Leia vond ik juist erg tegenvallen, een beetje grootmoeder-gevoel kreeg ik erbij. Ze bood nog net geen kopje thee aan de nieuwelingen.

Juist die connecties lagen er te dik bovenop imo. Het hoeft geen thriller-detective a la "Bron/The Bridge" te zijn, maar een beetje minder expliciet mag wel, dat zet je meer aan het denken.
Ren was goed, maar hij had imo (net als de gehele film) nog wel een tikkie duisterder mogen zijn, a la Darth Vader- die vond ik toch net iets meer psychopathisch/sinister (ook door dat masker en dat diepe ademen denk ik)- dat Rey zelf begon over dat licht etc. dat vond ik soft. Een beetje doetje-Vader ipv Darth Vader.
Maar ik blijf bij minimaal een 9/10, topfilm!!!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 15:45 ]
Grappig dat ik een compleet ander beeld heb van Kylo. Aan alles, van zijn bewegingen tot aan zijn uitbarstingen aan toe, zie je dat hij niet iets te hard probeert om Darth Vader te zijn, c.q. te overtreffen, maar de beheerstheid en natuurlijk overwicht van Vader en de andere Sith lords mist en er dus uiteindelijk niet echt in slaagt. Je ziet hoe hard hij probeert en hoe hij probeert te imponeren, maar het is het allemaal net niet, de frustratie spat eraf. Meer Anakin dan Vader. Erg goed gedaan van Driver! Hoe Rey 'm ook weet te weerstaan tijdens het verhoor en 'm een koekje van eigen deeg geeft door ook in zijn hoofd te kijken, heerlijk!Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:14:
Ga denk ik nog wel een keer later deze week, vond 'm echt helemaal top!
Hux vond ik overigens een beetje teveel lenen van Hitler met zijn toespraak, gebruikte zelfs redelijk dezelfde intonatie.
[ Voor 4% gewijzigd door NLxAROSA op 16-12-2015 15:28 ]