Okay, mogelijk spoiler, mogelijk een hoax...
Er is een foto opgedoken van een pagina uit het boek
The Art of the Force Awakens welke uiteraard pas op 18 december uit komt.
Thumbnail in de spoiler tag:
spoiler:-

Het hele Snoke gebeuren blijft wel vaag trouwens, daar hangt een hoop onzin omheen.
J.J. heeft meerdere keren gezegd dat ze Snoke ook als een praktisch kostuum wilden doen, maar dat zijn uiterlijk zo bizar was dat ze het onmogelijk met make-up konden doen en dat CGI de enige optie was.
Het vreemde is alleen dat J.J. en co ook meerdere keren gezegd hebbend dat Andy Serkis de rol al had voor ze überhaupt begonnen waren met het bedenken van hoe Snoke er uit zou gaan zien. Toen Andy al lang en breed met opnames bezig was waren ze nog bezig met het Snoke ontwerp.
Ze wisten dus al lang dat ze Snoke als een mo-cap personage wilden doen, praktisch zal nooit echt een optie geweest zijn.
En als ik naar dit ontwerp kijk zie ik ook niet in waarom dat niet praktisch gekund had, de ogen zitten wat ver uit elkaar, maar dat is met make-up prima te realiseren. In dit ontwerp lijkt het ene oog toch compleet onbruikbaar, dus dat komt dan mooi uit, dan kun je het masker wat 'scheef' op Andy's hoofd hangen.
Ook kun je een dergelijk iets prima doen waar beide ogen van de acteur achter "huid" verstopt zitten, prik daar een lading kleine gaatjes in en je kunt als acteur goed genoeg zien om je scenes te kunnen doen, door het brede ontwerp van de schedel kun je prima animatronic ogen gebruiken, of alleen de ogen in CGI doen.
Ook zijn lengte is niet een boeiend probleem, hij blijkt zo'n 2,20 meter lang te zijn, als je hoe dan ook Andy wil gebruiken kun je hem op stelten zetten en het ontwerp verder heel geloofwaardig over laten komen, maar als je in eerste instantie toch voor praktisch ging zou Andy niet eens in beeld komen (misschien alleen voor de stem) en kun je prima een ander lang figuur gebruiken en eventueel nog inlegzolen geven.
Vaag verhaal maar allemaal.
Ik ga er vanuit dat ze Andy altijd al wilde voor een mo-cap personage, en het wazige gebeuren er omheen alleen maar was om nog meer de nadruk te leggen op hun streven naar het gebruik van zoveel mogelijk praktische effecten.