The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
SeismicCharge schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:20:
Eerder liet ik me al kritisch uit over de soundtrack. Die grieven blijven, maar Rey's Theme zit sinds gisteravond nog steeds in mijn hoofd. Dat is het juweeltje in deze score.
Idem. Ik zit er al 2 avonden mee in mijn hoofd, maar het is ook het enige dat blijft hangen. De rest is heel... generiek en weinig herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:14
De genoemde boeken in het filmpje, is daar van beked of ze in het nederlands gaan verschijnen?

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Heb hem toch maar een aantal uurtjes gezien. Behoorlijk wat van de original trilogy waarnaar wordt gerefereerd. Misschien wel teveel. Onder andere een Starkiller Base, welke in feite een soort super Death Star is. Al stoort het me ook weer niet teveel. Ik vond het wel aardig uitgevoerd, maar het is een beetje een rehash, en dat doet wel een beetje af aan de waarde.

Ik snap trouwens niet echt waarom Rey er nu echt iets op tegen had om zo'n lightsaber op te pakken. Je zag wel een korte flashback, maar niet echt iets dat het goed uitlegde.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

'Onbewoond' en 'aaseter' vielen me ook gelijk op. Onbewoond is gewoon fout (het tegengestelde), maar scavenger is toch lastig te vertalen. Je weet precies wat Rey doet, maar leg het maar eens in één woord vast. 'Schrootverzamelaar?'

Ik heb geen naam van de ondertitelaar gezien. Vroeger was ik fan van Kees Beentjes en Richard Bovenlander, die maakten goeie vertalingen van films. Tegenwoordig zie je zelfs spelfouten in de namen die ze gewoon van de credits hadden kunnen overtypen.
Freshnezz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:44:
Aaseter is volgens mij gewoon een goede vertaling of ligt dat aan mij. Tuurlijk is het niet letterlijk bedoeld maar goed, dat is een klaploper bijvoorbeeld ook niet 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:23:
[...]

Ik vind Schrootzoeker wel een stuk beter als vertaling. In het Duits is de juiste term Müllsucher wat daarmee in lijn ligt.
Komisch, wij hadden het er ook al over gehad dat het wel lastig te vertalen was. Aaseter is in elk geval met zekerheid niet een goeie vertaling (dat is meer voor gieren enzo, die lijken "aas" eten). "(strand)jutter" is het (echte) nederlandse woord dat nog het meest in de buurt komt. Schrootzoeker vind ik ook een goede suggestie moet ik zeggen. Een combinatie daarvan is misschien nog wel beter: Schrootjutter :).

Mooi vak, dat vertalen :P

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 24-12-2015 07:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Amanoo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:09:
Ik snap trouwens niet echt waarom Rey er nu echt iets op tegen had om zo'n lightsaber op te pakken. Je zag wel een korte flashback, maar niet echt iets dat het goed uitlegde.
Wij zagen die flashback niet alleen, ZIJ zag dat. Ze kreeg een Force visioen, wat op haar levensecht over kwam. Zonder te weten wat dat was zou menig persoon een object dat zoiets veroorzaakt nooit meer willen aanraken :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04

Major_ton

Shoot!

Zo dat duurde even, maar gisteren heb ik TFA dan eindelijk gezien! (IMAX 3D in Pathé Arena). Ik heb mij enorm vermaakt met deze film en voelde mij voor het eerst sinds lange tijd weer meegenomen op avontuur. Het Star Wars gevoeld was helemaal terug en ook de balans van actie, verhaal en dialoog was wat mij betreft prima. Meer diepgang wbt de karakterontwikkeling mag altijd, maar ik heb zo'n gevoel dat een hoop bewust is achtergelaten voor de volgende delen. Ik vind het dan ook knap hoe veel personen deze film afkraken op basis van wat zij nog niet (horen) te weten of überhaupt het Star Wars universum niet begrijpen (al denken zij zelf van wel). Dingen als 'huh? het waren toch clones?" Kom op! Maar ook roepen dan Kylo Ren niet angstaanjagend of imponerend genoeg is. Heb je het dan echt niet begrepen? En dan is er nog de groep mensen (vooral actief op IMDB zo te zien) die no matter what hun plasje over het geheel moeten doen en 'boe' roepen omdat dat cool is? Zoals demonstranten die demonstreren om te demonstreren, maar verder geen idee hebben waarvoor/waartegen.

Ik denk dat Star Wars met gemak de grootste filmfranchise is allertijden en iedereen heeft er wel wat over te zeggen. Zoals altijd spreid de negativiteit zich het snelst en dat vind ik jammer. Het punt is dat de wanneer er 1.000.000 afzeikers zijn, je ook 1.000.000 verschillende films moet maken om ze allemaal happy te krijgen. Allemaal hebben ze een ander beeld van hoe het had moeten zijn. Kansloos....

Was alles dan hosanna in mijn optiek? Niet helemaal. Ik vond de locaties niet 'epic' genoeg (Jakku uitgezonderd met de fallen Star Destroyer en andere remnants zoals de AT AT als hide-out van Rey). Kanata's castle voelde tijdens het gevecht teveel aan als een filmset ipv een 'echte' locatie. Dat haalde mij eventjes uit de film. Starkiller Base had misschien iets meer uitgediept mogen worden, waarom wéér een Deathstar achtig wapen, waarom er bijvoorbeeld vegitatie groeit en waarom er sneeuw ligt. Daarnaast was de (niet aanwezige) weerstand van Phasma een aanfluiting en eigenlijk een onbegrijpelijk moment in de film. Het leek nu meer plotvulling terwijl het behoorlijk wat meer had kunnen zijn. Zelfs het vermoeden dat zij nog een grotere rol gaat spelen in komende delen en losstaand van de onbedoelde hype rondom haar karakter, blijft haar gebrek aan weerstand erg dubieus.

Verder heb ik niet zoveel op en aan te merken eigenlijk! Ik heb echt zitten genieten in de bioscoop en was voor 135 minuten even niet meer op aarde d:)b

Toch nog een vraagje... Waarom is Leia een General geworden en gebleven en heeft zij The Force in haar niet geaccepteerd geen Force user geworden?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe heeft Leia The Force niet geaccepteerd? Omdat ze geen Jedi is geworden?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

waarom er bijvoorbeeld vegitatie groeit en waarom er sneeuw ligt

Ik denk omdat starkiller de zon leegzuigt en dus de planeet laat afkoelen ;).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:46
joppe113 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:49:
De genoemde boeken in het filmpje, is daar van beked of ze in het nederlands gaan verschijnen?
De meeste SW boeken zijn vertaald naar het Nederlands, waarschijnlijk zal dat met de Canon boeken ook wel gebeuren.
Het zal alleen wel een tijd duren voor die er zijn.
Major_ton schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:15:
Zo dat duurde even, maar gisteren heb ik TFA dan eindelijk gezien! (IMAX 3D in Pathé Arena). Ik heb mij enorm vermaakt met deze film en voelde mij voor het eerst sinds lange tijd weer meegenomen op avontuur. Het Star Wars gevoeld was helemaal terug en ook de balans van actie, verhaal en dialoog was wat mij betreft prima. Meer diepgang wbt de karakterontwikkeling mag altijd, maar ik heb zo'n gevoel dat een hoop bewust is achtergelaten voor de volgende delen. Ik vind het dan ook knap hoe veel personen deze film afkraken op basis van wat zij nog niet (horen) te weten of überhaupt het Star Wars universum niet begrijpen (al denken zij zelf van wel). Dingen als 'huh? het waren toch clones?" Kom op! Maar ook roepen dan Kylo Ren niet angstaanjagend of imponerend genoeg is. Heb je het dan echt niet begrepen? En dan is er nog de groep mensen (vooral actief op IMDB zo te zien) die no matter what hun plasje over het geheel moeten doen en 'boe' roepen omdat dat cool is? Zoals demonstranten die demonstreren om te demonstreren, maar verder geen idee hebben waarvoor/waartegen.

Ik denk dat Star Wars met gemak de grootste filmfranchise is allertijden en iedereen heeft er wel wat over te zeggen. Zoals altijd spreid de negativiteit zich het snelst en dat vind ik jammer. Het punt is dat de wanneer er 1.000.000 afzeikers zijn, je ook 1.000.000 verschillende films moet maken om ze allemaal happy te krijgen. Allemaal hebben ze een ander beeld van hoe het had moeten zijn. Kansloos....

Was alles dan hosanna in mijn optiek? Niet helemaal. Ik vond de locaties niet 'epic' genoeg (Jakku uitgezonderd met de fallen Star Destroyer en andere remnants zoals de AT AT als hide-out van Rey). Kanata's castle voelde tijdens het gevecht teveel aan als een filmset ipv een 'echte' locatie. Dat haalde mij eventjes uit de film. Starkiller Base had misschien iets meer uitgediept mogen worden, waarom wéér een Deathstar achtig wapen, waarom er bijvoorbeeld vegitatie groeit en waarom er sneeuw ligt. Daarnaast was de (niet aanwezige) weerstand van Phasma een aanfluiting en eigenlijk een onbegrijpelijk moment in de film. Het leek nu meer plotvulling terwijl het behoorlijk wat meer had kunnen zijn. Zelfs het vermoeden dat zij nog een grotere rol gaat spelen in komende delen en losstaand van de onbedoelde hype rondom haar karakter, blijft haar gebrek aan weerstand erg dubieus.

Verder heb ik niet zoveel op en aan te merken eigenlijk! Ik heb echt zitten genieten in de bioscoop en was voor 135 minuten even niet meer op aarde d:)b

Toch nog een vraagje... Waarom is Leia een General geworden en gebleven en heeft zij The Force in haar niet geaccepteerd?
Waarom Leia Luke niet achteraan is gegaan is (nog) niet bekend.

Dat ze generaal is geworden heeft er mee te maken dat de Rebels nog steeds bestaan en een militaire macht zijn geworden.

"Tegenwoordig" zijn er 3 partijen :
- First Order (oude Empire)
- New Republic
- Rebels (die zijn blijven bestaan om een militaire macht te voren als tegenwicht tegen het oude Empire/huidige First Order, iemand was er van uitgegaan dat de oude Empire/First order geen play nice zou spelen)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Tk55 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:22:
Hoe heeft Leia The Force niet geaccepteerd? Omdat ze geen Jedi is geworden?
Niet geaccepteerd is misschien verkeerd door mij omschreven. Ik bedoel waarom ze geen Force user is geworden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Major_ton schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:35:
[...]

Niet geaccepteerd is misschien verkeerd door mij omschreven. Ik bedoel waarom ze geen Force user is geworden.
Kun je die conclusie trekken na wat we gezien hebben?
We zien dat ze wel degelijk Force Sensitive is, ze zakt bijna door haar benen op het moment dat Han dood gaat.
We zien haar de Force verder niet gebruiken, maar we zien ook nergens dat ons doet geloven dat ze dat niet kan of doet.

Humankind… be both.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Major_ton schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:15:
[...]
Starkiller Base had misschien iets meer uitgediept mogen worden, waarom wéér een Deathstar achtig wapen, waarom er bijvoorbeeld vegitatie groeit en waarom er sneeuw ligt.
[...]
Starkiller Base ís een planeet waar ze een wapen op/in gebouwd hebben. De vegetatie en sneeuw was er dus al voordat het een wapen/basis werd. Dit in tegenstelling tot de Death Star 1 en 2, die compleet human-made waren.

Wat ik alleen niet begrijp van Starkiller Base: als ze voor één schot de zon moeten 'leegzuigen', hoe kunnen ze dan een tweede keer schieten? Ik mag aannemen dat de zon niet vanzelf weer terug groeit, maar ze kunnen de base ook niet naar een andere zon slepen denk ik.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Spike_wolf schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:58:
[...]

Kun je die conclusie trekken na wat we gezien hebben?
We zien dat ze wel degelijk Force Sensitive is, ze zakt bijna door haar benen op het moment dat Han dood gaat.
We zien haar de Force verder niet gebruiken, maar we zien ook nergens dat ons doet geloven dat ze dat niet kan of doet.
True, vermoedelijk wordt dat nog wel als verrassing in volgende delen gebruikt. Vroeg het mij af in de zin of iemand bekend was met een duidelijke achtergrond van Leia. Gevalletje 'ik ben benieuwd'.

Ik ben trouwens nog wat verder gaan lezen op IMDB, maar het is echt te sneu voor woorden hoe de film daar wordt afgebrand. Heel jammer. Al het gezwam dat het zoveel op deel IV lijkt. Als je dan echt zo helder van geest bent en niet zomaar elkaar allemaal napraat, dan merk je wel op dat de film veel gelijkenissen vertoond met het verloop van deel IV, V en VI samen. De kortzichtigheid weer...

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Snoz Lombardo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:02:
[...]

Starkiller Base ís een planeet waar ze een wapen op/in gebouwd hebben. De vegetatie en sneeuw was er dus al voordat het een wapen/basis werd. Dit in tegenstelling tot de Death Star 1 en 2, die compleet human-made waren.

Wat ik alleen niet begrijp van Starkiller Base: als ze voor één schot de zon moeten 'leegzuigen', hoe kunnen ze dan een tweede keer schieten? Ik mag aannemen dat de zon niet vanzelf weer terug groeit, maar ze kunnen de base ook niet naar een andere zon slepen denk ik.
Ah kijk, dat wist ik nog niet. Heb ik iets gemist tijdens de film of heb je die kennis opgedaan buiten de film om? In het eerste geval heb ik niet goed opgelet, maar in het laatste geval moet ik dan toch bij mijn punt blijven dat ze het niet goed hebben uitgediept.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Snoz Lombardo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:02:
[...]

De Galaxy Map geeft de locatie van Starkiller Base aan als "Origin Point". Hij zal dus net als de Death Stars dus wel engines hebben om verplaatst te kunnen worden :)

Star Map

Humankind… be both.

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Major_ton schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:35:
[...]

Er zitten 24 uren in een dag en met de puinhopen van een gevallen emperor,moederschap, oprichten van een nieuwe senaat en het uitschakelen van de First Order blijft er weinig tijd over voor Jedi training ;)

Daarnaast dit:
Spike_wolf schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:58:
[...]
Geeft aan dat ze wel force gevoelig is.
Major_ton schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:07:
[...]
Ik ben trouwens nog wat verder gaan lezen op IMDB, maar het is echt te sneu voor woorden hoe de film daar wordt afgebrand. Heel jammer. Al het gezwam dat het zoveel op deel IV lijkt. Als je dan echt zo helder van geest bent en niet zomaar elkaar allemaal napraat, dan merk je wel op dat de film veel gelijkenissen vertoond met het verloop van deel IV, V en VI samen. De kortzichtigheid weer...
Er zijn altijd mensen die iets niet leuk vinden. Belangrijker is denk ik om zulke mensen gewoon te negeren(:+ ) en zelf een oordeel te vormen over de film. Met een gemiddelde score van 8.7/10 op IMDB doet de film het overigens niet verkeerd.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik vind trouwens de nieuwe looks van de X-Wings in TFA wel erg geslaagd! Van 4 hele motoren naar 4 halve die één geheel worden bij het sluiten van de s-foils (???) geeft een veel wendbaardere uitstraling.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Zo! Ik mag weer in dit topic. Vanmorgen de film in de bios gekeken.

Was een erg gave film en ik denk zelfs een van de beste die ik het afgelopen jaar heb gezien. Alleen het einde vond ik ietsjes minder. Dat R2 ontwaakte en vervolgens de hele map naar Luke compleet was, was in mijn ogen too obvious. Had nog wel iets tussen gemogen om die overgang wat beter te maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Tk55
  • Niet online
Eens met dat R2 eigenlijk op het goede moment (voor het plot) uit winterslaap komt. Ik snap dat de makers als uitleg geven dat ze niet alle karakters gelijk willen herintroduceren omdat dat afbreuk doet aan de nieuwe karakters, maar geef dan in ieder geval een beetje uitleg waarom iets zo is, niet alleen dat het zo is. De uitleg was in de film wel vaker afwezig. De film had zeker wat gehad aan een minuut of 10 extra of wat meer rust en uitleg tussen de actie door.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Tk55 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:14:
Eens met dat R2 eigenlijk op het goede moment (voor het plot) uit winterslaap komt. Ik snap dat de makers als uitleg geven dat ze niet alle karakters gelijk willen herintroduceren omdat dat afbreuk doet aan de nieuwe karakters, maar geef dan in ieder geval een beetje uitleg waarom iets zo is, niet alleen dat het zo is. De uitleg was in de film wel vaker afwezig. De film had zeker wat gehad aan een minuut of 10 extra of wat meer rust en uitleg tussen de actie door.
J.J. liet in een interview weten dat R2 wakker werd doordat BB-8 tegen hem begon te praten nadat hij dat laken van hem af trok.
BB-8 vertelt R2 daar dat hij een stuk kaart heeft en vraagt of R2 meer info heeft.
R2 hoort hem en begint er over na te denken en met opstarten. Blijkbaar heeft hij een eeuwigheid nodig om op te starten.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
Spike_wolf schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:19:
[...]

J.J. liet in een interview weten dat R2 wakker werd doordat BB-8 tegen hem begon te praten nadat hij dat laken van hem af trok.
BB-8 vertelt R2 daar dat hij een stuk kaart heeft en vraagt of R2 meer info heeft.
R2 hoort hem en begint er over na te denken en met opstarten. Blijkbaar heeft hij een eeuwigheid nodig om op te starten.
Is ook niet heel gek met een computer uit eind jaren 70 ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Dat had ik nog niet gelezen! Het is alleen jammer dat je informatie buiten de film om nodig hebt om plotwendingen te kunnen verklaren. Een film moet dat gewoon zelf doen (of het moet in universe, en dan het liefst in de films, al duidelijk zijn gemaakt).

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Tk55 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:25:
Dat had ik nog niet gelezen! Het is alleen jammer dat je informatie buiten de film om nodig hebt om plotwendingen te kunnen verklaren. Een film moet dat gewoon zelf doen (of het moet in universe, en dan het liefst in de films, al duidelijk zijn gemaakt).
Helemaal mee eens, er ontbrak jammergenoeg teveel info.

Humankind… be both.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Spike_wolf schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:19:
[...]

Meer info? De 2 kaarten sloten naadloos in elkaar als een slot en een sleutel!

Hattrick: Thorgal Eagles

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

[...]

'Onbewoond' en 'aaseter' vielen me ook gelijk op. Onbewoond is gewoon fout (het tegengestelde), maar scavenger is toch lastig te vertalen. Je weet precies wat Rey doet, maar leg het maar eens in één woord vast. 'Schrootverzamelaar?'
Google translate vertaald het naar 'straatveger' toe. Ik zou in de context van de film scavenger vertalen naar zwerver toe, denk ik.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Chester schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:57:
[...]

Yep, in december. In mei 2017 SW VIII, in mei 2018 een Han Solo film dacht ik, en in 2019 SW IX.
VIII The Order Strikes Back
IX Return of the Jedi (for real)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hier een review van de kerel achter CinemaSins.
[YouTube: https://youtu.be/U0315DUM6Cg]
Kan me best wel erin vinden. Goede film, maar zijn kritiek is zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
J.J. heeft in een EW interview ook wat meer uitgelegd over een van de scenes uit een teaser die niet in de film zit. Maz Kanata die Luke's Lightsaber aan Leia geeft. Ook weten we nu waarom Maz zomaar op zo'n vreemde manier spontaan uit de film lijkt te verdwijnen.

Leia, Maz en Luke's Lightsaber
“That was a scene actually filmed, but we took out. At one point, Maz used to continue along with the characters back to the Resistance base, but we realized that she really had nothing to do there of value, except to be sitting around,” Abrams told EW at a Writers Guild of America (West) post-screening Q&A this weekend.

“Lupita did film scenes on set for that sequence, but it felt it unnecessary. So we ended up leaving those things out,” he said.

How did it end up in the trailer? “The moment was nice and the people who cut the trailer didn’t give a s–t,” he said, before adding quickly: “I’m kidding.” When that shot was included in the April trailer, they were still planning to include the scene.
In eerste instantie was het dus de bedoeling dat Maz met de groep mee ging naar D'Qar en daar de Lightsaber over zou geven aan Leia, maar omdat Maz daar verder niets meer te doen had hebben ze die scenes geschrapt.
Opzich prima natuurlijk, maar het is erg jammer dat Maz daardoor spontaan verdwijnt uit de film en we geen idee hebben hoe het nu verder met haar gaat.
Ik hoop wel dat de scene bij de Deleted Scenes op de Blu Ray verschijnt, want ik ben heel benieuwd naar wat de reactie van Leia geweest zou zijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Hier een korte review van onze sci-fi priester:

En een zeer diepgaande analyse door Collegehumor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Zeror schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:32:
[...]

Google translate vertaald het naar 'straatveger' toe. Ik zou in de context van de film scavenger vertalen naar zwerver toe, denk ik.
Nee dat past helemaal niet een schrootverzamelaar is dan veel logischer.
Denk maar eens aan een scavenger hunt en zie Wikipedia: Waste picker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Vandaag met mijn zoon van 8 naar TFA geweest in IMAX Amsterdam... Schitterende film, we hebben beide volop genoten..

We zijn allebei nog vrij nieuw in het SW verhaal.. Mijn zoon omdat hij nog te jong is en eigenlijk Star Wars alleen kent van Lego en ik omdat ik het om een of andere rare manier altijd gemist heb.. Maar inmiddels zijn we aardig bijgetrokken en moeten we deel IV, V en VI nog zien.. (Die staan voor zeer binnenkort op de planning).

[ Voor 59% gewijzigd door M@cer op 27-12-2015 20:10 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Is Rey een Kenobi?
In the following post, I’ll make a reasoned case that Rey is in fact Obi Wan Kenobi’s granddaughter.
https://medium.com/@benos...i-362b5af09849#.pc46udw7k

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi artikel! Zou het leuk vinden als dit waar, zou zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jaaaa ik denk het ook hoor... Een Kenobi zou veel leuker zijn 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Dat zou betekenen dat Rey dan ruim over de 30 zou moeten zijn. Klopt qua tijd niet echt lijkt mij

Ah kleindochter, ja dan zou het wel kunnen ja haha

[ Voor 9% gewijzigd door Freshnezz op 29-12-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 12:58

s0kkie

Cowabunga

Qua tijdlijn kan het makkelijk zijn kleindochter zijn ;)
Maar ik denk zelf dat hij de 30 jaar 'ondergedoken' tussen E3 en E4 geen vrouw heeft leren kennen.
Maar het verhaal op de link heeft goede punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Ik vind het maar een raar verhaal. Jedi mogen toch helemaal niet trouwen en een persoonlijke band vormen? Passie is ook verboden volgens mij, dit alles werd Anakin ook verboden en werd uiteindelijk zn ondergang. En dan zou 'model Jedi' Obi Wan wel een kind hebben?

Leia is volgens mij de enige hoofdfiguur die wel een sterke band met de force heeft maar geen Jedi is die zich lekker ongecontroleerd kon voortplanten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dat is ook een goed punt want het is wel waar dat Jedi's het officieel niet mogen, maar het is ook weer te voor de hand liggend dat ze een dochter is van Leia/Han en dus zus van Ben/Kylo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
s0kkie schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:45:
Qua tijdlijn kan het makkelijk zijn kleindochter zijn ;)
Maar ik denk zelf dat hij de 30 jaar 'ondergedoken' tussen E3 en E4 geen vrouw heeft leren kennen.
Maar het verhaal op de link heeft goede punten :)
Er zit zo'n 30 jaar tussen de films, Luke heeft geen 30 jaar ondergedoken gezeten.
Hij heeft Ben getraind, in iedergehal tot deze oud genoeg was om zijn nieuwe Order uit te moorden, dus 10 jaar zal zeker de max zijn dat hij niet zit, ik verwacht dat het nog veel korter is dan dat.
ph4ge schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:42:
Ik vind het maar een raar verhaal. Jedi mogen toch helemaal niet trouwen en een persoonlijke band vormen? Passie is ook verboden volgens mij, dit alles werd Anakin ook verboden en werd uiteindelijk zn ondergang. En dan zou 'model Jedi' Obi Wan wel een kind hebben?

Leia is volgens mij de enige hoofdfiguur die wel een sterke band met de force heeft maar geen Jedi is die zich lekker ongecontroleerd kon voortplanten.
Dat waren de regels van de Jedi Order. Die aan het eind van Revenge of the Sith ophield te bestaan. Het is niet ondenkbaar dat Luke en Obi Wan daar later anders over gingen denken. Luke's passie en liefde voor zijn vader en vrienden was immers wat hem juist hielp.

Wat Obi Wan betreft, die is al eerder verliefd geweest, nog voor The Phantom Menace was er iets tussen hem en Duchess Satine van Mandalore, hoe ver dat gegaan is weten we niet, maar tijdens de Clone Wars is hij weer met haar in contact gekomen, en in de TV serie was heel duidelijk te zien dat hij nog steeds sterke gevoelens voor haar had. Ook zien we Obi Wan haast niet anders dan Flirten met Asajj Ventress.
Obi Wan is ook een van de weinigen die inziet dat de Jedi Order de verkeerde kant op ging. Het is zeker niet ondenkbaar dat hij na Revenge of the Sith wat losser is geworden.

Persoonlijk zie ik het niet gebeuren dat Rey zijn kleindochter is, maar ondenkbaar is het zeker niet :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik had het over de ondergedoken Obi-Wan tussen E3 en E4 :P
Niet over Luke tussen E6 en E7 haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
s0kkie schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:51:
Ik had het over de ondergedoken Obi-Wan tussen E3 en E4 :P
Niet over Luke tussen E6 en E7 haha
Ah jup, scheef gelezen. sry :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 21:25
Gister ook gezien en vond hem boven verwachting goed. Heb alleen 4, 5 en 6 gezien. Die vond ik wel oké, maar af en toe eerlijk gezegd wat... kinderachtig. Dat was met dit deel niet het geval. Goed gemaakt en leuke humor af en toe.
Amanoo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:26:
Hier een review van de kerel achter CinemaSins.
[video]
Kan me best wel erin vinden. Goede film, maar zijn kritiek is zeker waar.
Zal deze ook even checken.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha VII kinderachtig vinden :p Dan moet je I - III maar niet kijken :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
MrVegeta schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:44:
Haha VII kinderachtig vinden :p Dan moet je I - III maar niet kijken :p.
Sowieso niet, die mogen eigenlijk niet de naam Star Wars dragen :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:31:
Hier een korte review van onze sci-fi priester
Toffe vent, ooit een lezing van 1,5 uur van hem gehad over Star Wars (jaar of 10 terug). Meesterlijk. Helemaal als hij gaat vertellen over het vaticaan en de in unix programmerende nonnen, maar dat gaat niet over star wars en is offtopic. Maar als je die man een keer kan zien spreken, doen!

Zelf ben ik nu met het boek Chuck Wendig - Aftermath begonnen, speelt tussen deel 6 en 7 en ik wil weleens weten hoe die kinderen nu verwekt zijn en hoeveel het er zijn. Alleen is het een driedelige reeks en deel 1 van het boek is net uit. Dus of ik veel te weten kom gelijk is maar de vraag.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:24:
[...]

Toffe vent, ooit een lezing van 1,5 uur van hem gehad over Star Wars (jaar of 10 terug). Meesterlijk. Helemaal als hij gaat vertellen over het vaticaan en de in unix programmerende nonnen, maar dat gaat niet over star wars en is offtopic. Maar als je die man een keer kan zien spreken, doen!

Zelf ben ik nu met het boek Chuck Wendig - Aftermath begonnen, speelt tussen deel 6 en 7 en ik wil weleens weten hoe die kinderen nu verwekt zijn en hoeveel het er zijn. Alleen is het een driedelige reeks en deel 1 van het boek is net uit. Dus of ik veel te weten kom gelijk is maar de vraag.
Aftermath heeft niets met het Skywalker verhaal te maken, dus als het je daar om te doen is kun je het beter gelijk wegleggen :P
Aftermath volgt een groep soldaten door een stel gevechten en het dagelijks leven.
De meningen zijn wat verdeeld, de een is er lirisch over, de ander (waaronder ik) vindt het niet meer dan "meh".

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:46:
Aftermath heeft niets met het Skywalker verhaal te maken, dus als het je daar om te doen is kun je het beter gelijk wegleggen :P
Mmm, als er 1 een star wars boekkenner is, dan ben jij het wel. Ik had hem gekocht omdat hij zich afspeelde tussen deel 6 en 7, ik heb echter wat zaken ingevuld die er kennelijk niet zijn. Ik lees momenteel het boek van deel 7 (Alan Dean Foster - The Force Awakens).

Helaas, dan leer ik niet hoe het met de kinderen zit. Mijn zwager heeft namelijk die broer zus theorie in zijn hoofd en leest geen boeken, ik dacht dat ik hem zo een stap voor kon zijn :+

Maar ik ga Aftermath wel lezen straks als ik mijn huidige boek uit heb, toch leuk om wat canon boeken te lezen en nu is het canon universum qua boeken nog heel overzichtelijk. Stel young adults die ik meestal oversla en een paar boeken voor volwassenen. Voor wie niet zo in Star Wars boeken zit zoals Spike_Wolf, hier een link: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_canon_books

Misschien pak ik nog de young adult mee van Before the Awakening, gaat over de 3 hoofdpersonen die er nu nieuw bijgekomen zijn en hoe hun eerdere leven eruit zag. Dat is leuk leesvoer voor een middagje denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oeh, nieuwe speculatie over "Rey"

Weten we allemaal nog wat ze tegen BB-8 zegt wanneer hij niet wil zeggen wie hij is en waar hij vandaan komt?
Classified, Really?
Me too.
Dat kan als een speelse reactie opgevat worden, maar ze kan ook de waarheid spreken.

Ik kom net dit tegen in de Visual Dictionary:
X-Wing Helm
De helm die ze in het begin van de film even op zet is blijkbaar van Captain Dosmit Ræh.

Volgens Wookieepedia is Dosmit Ræh een vrouwelijke Rebel X-Wing piloot. De Wookieepedia pagina geeft ons ook een quote uit Star Wars: Rey's Survival Guide:
"When I was a kid, I liked to make up stories about Captain Ræh—about who she was and what planet she might have come from."
―Rey
Ze heeft de helm dus al erg lang in haar bezit, weet van wie hij was en bedacht vroeger allemaal verhalen over de piloot.

Maar die naam. Dosmit Ræh... Ræh... REY!
Wat als Rey haar naam helemaal niet is?! Terug gravend in mijn geheugen is er op Jakku volgens mij niemand die haar Rey noemt.
Volgens de novelization noemt Plutt haar Rey, maar ik kan me niet herinneren of hij dat in de film ook deed.
In het boek/script kan dat aangepast zijn, ze kan ook later haar naam naar Rey veranderd hebben, hoewel het er in het Force visioen uit zag dat Plutt haar al kende toen ze 5 jaar oud was.... Maar het kan haast geen toeval zijn dat haar naam zo lijkt op die van Captain Ræh, waar ze blijkbaar een aardige fictieve band mee heeft.

Ik heb zowel Rey's Survival Guide als Before the Awakening, waar ook een verhaal over Rey in zit, in bestelling staan, benieuwd of ik daar meer info in kan vinden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Spike_wolf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:37:
Oeh, nieuwe speculatie over "Rey"

Weten we allemaal nog wat ze tegen BB-8 zegt wanneer hij niet wil zeggen wie hij is en waar hij vandaan komt?

[...]

Dat kan als een speelse reactie opgevat worden, maar ze kan ook de waarheid spreken.

Ik kom net dit tegen in de Visual Dictionary:
[afbeelding]
De helm die ze in het begin van de film even op zet is blijkbaar van Captain Dosmit Ræh.

Volgens Wookieepedia is Dosmit Ræh een vrouwelijke Rebel X-Wing piloot. De Wookieepedia pagina geeft ons ook een quote uit Star Wars: Rey's Survival Guide:

[...]

Ze heeft de helm dus al erg lang in haar bezit, weet van wie hij was en bedacht vroeger allemaal verhalen over de piloot.

Maar die naam. Dosmit Ræh... Ræh... REY!
Wat als Rey haar naam helemaal niet is?! Terug gravend in mijn geheugen is er op Jakku volgens mij niemand die haar Rey noemt.
Volgens de novelization noemt Plutt haar Rey, maar ik kan me niet herinneren of hij dat in de film ook deed.
In het boek/script kan dat aangepast zijn, ze kan ook later haar naam naar Rey veranderd hebben, hoewel het er in het Force visioen uit zag dat Plutt haar al kende toen ze 5 jaar oud was.... Maar het kan haast geen toeval zijn dat haar naam zo lijkt op die van Captain Ræh, waar ze blijkbaar een aardige fictieve band mee heeft.

Ik heb zowel Rey's Survival Guide als Before the Awakening, waar ook een verhaal over Rey in zit, in bestelling staan, benieuwd of ik daar meer info in kan vinden :)
Afbeeldingslocatie: http://static.comicvine.com/uploads/original/13/132327/4376000-hmm-interesting.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:37:
Ik heb before the awakening al binnen, maar ik moet nu eerst een paar uur studeren voor mijn nieuwe functie, dat had ik maandag moeten doen toen ik naar de bioscoop ben gegaan om star wars te kijken. Maar ik ga met jouw idee het boek straks lezen. Ik zal trouwens niks spoileren voor je, deel het maar als jij het gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Net gezien, samen met m'n broertje (was hier vanuit Schotland, daarom gewacht)

* Freggel_United is een blije nerd op dit moment...

God, wat was dat vet...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Gisteren gezien! Erg gave film en maakt wmb de verwachtingen waar! Vond vooral Rey erg goed neergezet. Altijd maar de vraag of een nieuw hoofdpersonage het waarmaakt, maar dat doet ze zeker. Kylo Ren met masker top, zonder moet ik wellicht aan wennen. Was op momenten overtuigend, andere wat minder.

Vond het SW universe altijd wel interessant (iig 4,5,6 - 1,2,3 nooit gezien), maar door deze film hooked. Ook het speculeren over de afkomst van Rey, heerlijk.

De Obi-wan theorie is wel erg interessant! Zowel Solo als Skywalker is wat je eigenlijk verwacht dus deze komt er wel leuk tussendoor :)

BB8 was ook erg leuk. Ik dacht dat het moment in mijn avater een flip-off was ipv een thumbs up toen ik in de bios zag, maar aangezien iedereen het anders ziet zal ik het wel verkeerd geinterpreteerd hebben. Hoe dan ook, top moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag dan eindelijk naar 2D Dolby Cinema geweest (had al 3D Dolby Cinema en gewoon 2D gehad).

Waanzinnig mooi beeld. Ben nu wel klaar na 3x, maar ben express op alles gaan letten buiten de focus van de camera.

Film begon om "10.00", maar na de reclame en trailers was dat 10.35 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Met mijn pa ook geweest vorige week, en ik vond hem erg goed.

Ik schrok wel even van de leeftijd van Han Solo en Leia, en het einde was ook mooi om te zien. Luke met zijn robot hand.

Wel irritant om zo lang te moeten wachten op deel 8.
Vanavond maar weer even Star Wars Battlefront spelen, sinds het zien van de film heb ik die ook gelijk maar aangeschaft voor PS4.

Afbeeldingslocatie: http://www.animateit.net/data/media/july2012/aSW_R2D2Dance.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:51:
sinds het zien van de film heb ik die ook gelijk maar aangeschaft voor PS4.
wel voor de nieuwe prijs? Hij is een week geleden opeens tientallen euro's goedkoper geworden. Nu meen ik 35 euro. Special editionset was ook afgeprijs, 80 euro. Maar dan kan je beter 35 betalen + 15 voor de extra's van de special edition en ben je voor 50 klaar. Al is het belachelijk dat je voor krachtigere wapens 15 euro moet bijbetalen.
PWM schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:17:
Film begon om "10.00", maar na de reclame en trailers was dat 10.35 8)7
In Leeuwarden was er welgeteld 32 seconden reclame en toen begon de film. Wel 35 minuten voor het einde opeens een pauze van 20 minuten 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Gisteren ben ik eindelijk ook eens TFA gaan bekijken dus ik mag hier terug komen :P Na afloop had ik wel gemengde gevoelens. De film ademt wel Star Wars wat zeker positief is. Maar er gebeuren teveel toevalligheden en voor veel zaken wordt te weinig tijd uitgetrokken waardoor het me enkele malen uit de film haalde.

Enkele zaken die me stoorden:

• Captain Phasma, dat was het? Bijna geen screentime en zelfs dat stelde niks voor, een badass die geen enkele weerstand biedt? Laat de schilden zakken. Neen ik wil niet. Laat de schilden zakken. OK... Wtf? :N Ook geen enkele indicatie over hoe ze haar gevonden en overmeesterd hebben in de basis.

• Daarna zien ze Rey aan de overkant een muur beklimmen en bijna de bovenkant van de richel bereiken. Roepen kunnen ze niet want ze staan achter dik glas. Maar een paar seconden er na staan ze wel voor haar neus terwijl het op mij over kwam dat Rey pas net aan de bovenkant was gekomen. Een klein detail misschien maar het gebeurt toch enkele malen in de film, weinig opbouwen en/of afwerken en gewoon van KNIP de ene scène naar KNIP de volgende scène.

• R2-D2 ontwaakt uit het niets. Ja, ik heb hier ergens de uitleg gelezen dat het door BB-8 komt maar daar is geen enkele indicatie toe in de film omdat het veel later gebeurt. Trouwens waarom legt C-3PO uit aan BB-8 dat R2-D2 in low-power mode gegaan is sinds Luke weg is? BB-8 zou dit moeten weten want hij vertoeft reeds geruime tijd op die basis en weet blijkbaar probleemloos waar R2-D2 staat.

• Kanata, bijna geen uitleg over wie het is. Maar toevallig heeft ze wel de lightsaber van Luke liggen terwijl "Rey and The Gang" daar voor totaal iets anders zijn. Trouwens buiten het kasteel is bijna geen enkele bedrijvigheid te zien behalve een eenzame droid en dan zit het binnen plots bomvol?

• Rey past zomaar even een Jedi mind trick toe? En daarna vliegt lekker chill de lightsaber in haar hand? Dat ging allemaal wel heel erg snel.

Dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen is wel duidelijk.
Voorlopig geef ik nog het voordeel van de twijfel ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

D-Three schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:12:
• Daarna zien ze Rey aan de overkant een muur beklimmen en bijna de bovenkant van de richel bereiken. Roepen kunnen ze niet want ze staan achter dik glas. Maar een paar seconden er na staan ze wel voor haar neus terwijl het op mij over kwam dat Rey pas net aan de bovenkant was gekomen. Een klein detail misschien maar het gebeurt toch enkele malen in de film, weinig opbouwen en/of afwerken en gewoon van KNIP de ene scène naar KNIP de volgende scène.
Hmhm dit viel mij ook al op. Sowieso vond ik het wat apart dat Rey wist hoe zij bijvoorbeeld aan zo'n ding kon trekken dat er een ... schuifding open ging waar ze in klom.
• R2-D2 ontwaakt uit het niets. Ja, ik heb hier ergens de uitleg gelezen dat het door BB-8 komt maar daar is geen enkele indicatie toe in de film omdat het veel later gebeurt. Trouwens waarom legt C-3PO uit aan BB-8 dat R2-D2 in low-power mode gegaan is sinds Luke weg is? BB-8 zou dit moeten weten want hij vertoeft reeds geruime tijd op die basis en weet blijkbaar probleemloos waar R2-D2 staat.
Waarom R2D2 ontwaakt is mij niet helemaal duidelijk, maar waarom C3PO BB8 moet uitleggen wat er met R2D2 is gebeurd is puur exposition, dus om het publiek uit te leggen wat er is gebeurd. Maar inderdaad niet logisch om voor C3PO dat nu te vertellen. Zou interessant zijn geweest als ze R2D2 ergens hadden gevonden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:19:
[...]

Hmhm dit viel mij ook al op. Sowieso vond ik het wat apart dat Rey wist hoe zij bijvoorbeeld aan zo'n ding kon trekken dat er een ... schuifding open ging waar ze in klom.
Een dergelijke hendel lijkt me in het universum een redelijk standaard ontwerp. Helemaal als je bedenkt dat Rey haar hele leven niets anders doet dan door ouder Imperial en Rebellion schepen klimmen en ze uit elkaar haalt om onderdelen te verkopen :)
[...]

Waarom R2D2 ontwaakt is mij niet helemaal duidelijk, maar waarom C3PO BB8 moet uitleggen wat er met R2D2 is gebeurd is puur exposition, dus om het publiek uit te leggen wat er is gebeurd. Maar inderdaad niet logisch om voor C3PO dat nu te vertellen. Zou interessant zijn geweest als ze R2D2 ergens hadden gevonden.
Dat is uit de film helemaal nergens op te maken, maar J.J. heeft in een interview uitgelegd dat toen BB-8 tegen hem aan rolde, hem vroeg of hij meer info had over de kaart die BB-8 had. Op dat punt begon R2 met opstarten en nadenken over die vraag. Hij had alleen tot het einde van de film nodig om helemaal op te starten...
Beetje slap geschreven. Maar dat komt grotendeels omdat de Kaart pas laat in het traject aan de orde kwam, in eerste instantie zeulden ze de helm van Vader of Luke's Lightsaber met zich mee, niet een kaart naar Luke.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Spike_wolf schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:28:
[...]

Een dergelijke hendel lijkt me in het universum een redelijk standaard ontwerp. Helemaal als je bedenkt dat Rey haar hele leven niets anders doet dan door ouder Imperial en Rebellion schepen klimmen en ze uit elkaar haalt om onderdelen te verkopen :)
Myeaa. Dat is mij wat te makkelijk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet er gewoon nog een uur film liggen. Zou er een extended version komen net als bij lord of the rings? Ik hoop het. Het lijkt me dat die paar zaken die nu genoemd worden wel gefilmd zijn, maar om de een of andere reden eruit gehaald zijn waardoor de overgang nu zo abrupt is.

Waarom nemen ze een dure actrice als gwendoline christie en stoppen ze haar maar een paar seconden in een pak met helm in de film? Dat vind ik zo onlogisch. Je stopt toch ook geen keanu reeves in een stormtrooper pak, maar een goedkopere acteur? Er mist gewoon daar iets.

Ik wist niet dat gwendoline meespeelde, kreeg ik in de bios te horen van mijn zwager. Vraagt hij achteraf of ik haar herkend had... Nee dus 8)7 maar misschien heb ik het gemist toen ik naar de wc ging tijdens de film.

Was dit trouwens de eerste film met een vrouwelijke stormtrooper?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:44:
[...]

Leek mij juist heel plausible. Ze zal niet geweten hebben waar die doorgang heen ging, maar een hendel herkennen lijkt me niet heel ver gezocht :P
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:51:
Volgens mij moet er gewoon nog een uur film liggen. Zou er een extended version komen net als bij lord of the rings? Ik hoop het. Het lijkt me dat die paar zaken die nu genoemd worden wel gefilmd zijn, maar om de een of andere reden eruit gehaald zijn waardoor de overgang nu zo abrupt is.

Waarom nemen ze een dure actrice als gwendoline christie en stoppen ze haar maar een paar seconden in een pak met helm in de film? Dat vind ik zo onlogisch. Je stopt toch ook geen keanu reeves in een stormtrooper pak, maar een goedkopere acteur? Er mist gewoon daar iets.

Ik wist niet dat gwendoline meespeelde, kreeg ik in de bios te horen van mijn zwager. Vraagt hij achteraf of ik haar herkend had... Nee dus 8)7 maar misschien heb ik het gemist toen ik naar de wc ging tijdens de film.

Was dit trouwens de eerste film met een vrouwelijke stormtrooper?
Phasma krijgt volgens Kathleen Kennedy in Episode VIII een grotere rol.
En dit is de eerste film waar we daadwerkelijk opmerken dat er een vrouwelijke stormtrooper was. In de eerdere drie hebben we geen vrouwelijke stormtroopers gehoord, en we zien er geen een zonder helm.
In de boeken wordt er wel een punt van gemaakt dat er heel veel vrouwen tussen zitten :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah vandaar. Zal vast iets spelen waardoor ze de code dan zo makkelijk gaf. Of er mist gewoon een stuk uit de film :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Je hebt wel een punt al zal duur zal best wel mee vallen in filmtermen. Vergeet niet dat velen graag willen mee doen in Star Wars :) Bijvoorbeeld Simon Pegg komt ook niet echt herkenbaar in beeld, daarvoor hadden ze ook een minder bekende acteur kunnen nemen.

En haar herkennen? Hoe kan je dat zonder dat ze haar helm af neemt? :) Trouwens als ze terug komt, hoe is ze dan uit die trash compacter geraakt? Of is ze er nooit in gestopt? Weer iets wat niet uitgewerkt is :P
MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:44:
[...]

Inderdaad. En een Starkiler Base lijkt mij nu ook niet meteen een standaard design.
Maar laten we het er op houden dat zo'n onverklaarbare zaken nu éénmaal gebeuren in films ;)
MrVegeta schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:19:
Spike_wolf schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:28:Dat is uit de film helemaal nergens op te maken, maar J.J. heeft in een interview uitgelegd dat toen BB-8 tegen hem aan rolde, hem vroeg of hij meer info had over de kaart die BB-8 had. Op dat punt begon R2 met opstarten en nadenken over die vraag. Hij had alleen tot het einde van de film nodig om helemaal op te starten...
Beetje slap geschreven. Maar dat komt grotendeels omdat de Kaart pas laat in het traject aan de orde kwam, in eerste instantie zeulden ze de helm van Vader of Luke's Lightsaber met zich mee, niet een kaart naar Luke.
Inderdaad puur om het publiek uit te leggen maar toch... En laat in het traject is geen reden, dat hadden ze allemaal veel mooier kunnen oplossen. Bijvoorbeeld dat BB-8 inderdaad naar R2-D2 gaat en er wat tegen 'bleept' maar dat C-3PO zegt "It has no use, you know that R2-D2 is in low power mode since master Luke left". BB-8 vertelt dus van die kaart en blijft nog wat aandringen maar geeft het een paar bleepjes en desnoods nog een vonkje later op :P En net als hij weg is, hoor je bijvoorbeeld een bleepje van R2-D2 en begint er een lampje te knipperen maar verder gebeurt er niks. Dan hoefden ze niet beide scènes samen te voegen maar zorgt het wel voor een mooier geheel. En zo heb ik wel van veel momenten in de film het gevoel dat ze gewoon er net iets langer aandacht hadden moeten aan besteden.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 30-12-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag je in Nederland deze film ook gaan zien met je kinderen als ze nog geen twaalf jaar oud zijn? Twaalf omdat de kijkwijzer dat aangeeft. Iemand daar ervaring mee? Misschien eerst de bios even bellen?

Ik wil met mijn zoon van 8 nog een keer (naar de 2d versie). Deel zes heb ik van de week met hem en zijn jongere zus gekeken en ze spelen nu dark father vs princes leia thuis en ze spelen ook al twee jaar met mijn jaren 80 collectie. Alleen op de site van elke bios staat dat ze de kijkwijzer aanhouden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-Three schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:18:
Je hebt wel een punt al zal duur zal best wel mee vallen in filmtermen. Vergeet niet dat velen graag willen mee doen in Star Wars :) Bijvoorbeeld Simon Pegg komt ook niet echt herkenbaar in beeld, daarvoor hadden ze ook een minder bekende acteur kunnen nemen.
Ze hadden in Simons plaats min of meer elke willekeurige extra kunnen gooien. Waarom hebben ze voor Pegg gekozen? Omdat hij bevriend is met J.J. Dat is de enige rede dat hij in de film zat. Als J.J. er niets mee te maken gehad had, dan was Pegg er ook niet geweest.
En hetzelfde geldt voor Greg Grunberg (Captain Snap Wexley), beste vriend van J.J. sinds ze kinderen waren, hij zit in ELK project van J.J. of hij er nu wat te zoeken heeft of niet :P (Weiss in Alias, de piloot in de eerste aflevering van Lost, de stem van Kirk's (groot)vader(?) in Star Trek, etc).
En haar herkennen? Hoe kan je dat zonder dat ze haar helm af neemt? :) Trouwens als ze terug komt, hoe is ze dan uit die trash compacter geraakt? Of is ze er nooit in gestopt? Weer iets wat niet uitgewerkt is :P
Hetzelfde geldt voor Hux en Kylo. Die zien we ook niet ontsnappen. Die scenes waren er wel, maar zijn wegens tijdgebrek weg geknipt.
[...]

Inderdaad. En een Starkiler Base lijkt mij nu ook niet meteen een standaard design.
Maar laten we het er op houden dat zo'n onverklaarbare zaken nu éénmaal gebeuren in films ;)
Starkiller Base zal niet een standaard architectuur hebben, maar ik ga er vanuit dat jij elk willekeurige gebouw op deze planeet in kunt lopen (nieuw en oud) en niet veel moeite zult hebben om er achter te komen wat er als deurklink, of lichtschakelaar, etc gebruikt wordt, of wel? :P
[...]

[...]

Inderdaad puur om het publiek uit te leggen maar toch... En laat in het traject is geen reden, dat hadden ze allemaal veel mooier kunnen oplossen. Bijvoorbeeld dat BB-8 inderdaad naar R2-D2 gaat en er wat tegen 'bleept' maar dat C-3PO zegt "It has no use, you know that R2-D2 is in low power mode since master Luke left". BB-8 vertelt dus van die kaart en blijft nog wat aandringen maar geeft het een paar bleepjes en desnoods nog een vonkje later op :P En net als hij weg is, hoor je bijvoorbeeld een bleepje van R2-D2 en begint er een lampje te knipperen maar verder gebeurt er niks. Dan hoefden ze niet beide scènes samen te voegen maar zorgt het wel voor een mooier geheel. En zo heb ik wel van veel momenten in de film het gevoel dat ze gewoon er net iets langer aandacht hadden moeten aan besteden.
Wat je beschrijft was veel beter geweest, simpelweg even inzoomen op een lampje dat begint te knipperen, de kans is aanwezig dat zoiets ook gebeurde, maar weg geknipt is. Of dat ze in eerste instantie een andere scene gefilmd hebben die dat verklaarde maar dat die wegens tijdsgebrek verdwenen is, als je hier tijdens het editen pas achter komt kun je ook niet 1-2-3 even een hele set met lighting opnieuw opbouwen om 3 seconden te filmen.
Zo'n zelfde iets is ook bevestigd met de scene met Maz op de Resistance Base, wegens tijdsgebrek is die weg geknipt waardoor Maz nu plotseling uit het verhaal verdwijnt etc.

Voor het mooie is er veel te veel gesneden, waardoor er een hoop van dit soort puntjes zijn ontstaan. Een director's cut of extended edition gaan we niet zien, hoewel wel het halve publiek daar om zeurt. Erg komisch dat iedereen nu ineens special editions wil. Toen George dat deed was iedereen pissed ;)

[Edit]
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:28:
Mag je in Nederland deze film ook gaan zien met je kinderen als ze nog geen twaalf jaar oud zijn? Twaalf omdat de kijkwijzer dat aangeeft. Iemand daar ervaring mee? Misschien eerst de bios even bellen?

Ik wil met mijn zoon van 8 nog een keer (naar de 2d versie). Deel zes heb ik van de week met hem en zijn jongere zus gekeken en ze spelen nu dark father vs princes leia thuis en ze spelen ook al twee jaar met mijn jaren 80 collectie. Alleen op de site van elke bios staat dat ze de kijkwijzer aanhouden.
Is de kijkwijzer niet gewoon een richtlijn die jij als ouder gewoon mag negeren?
Als jij met een 5 jarige bij een zware horror film aan komt zetten zullen ze je misschien vragen of dat wel een goed idee is, maar het lijkt me sterk dat ze je bij Star Wars zullen weigeren. Maar even naar de bios bellen en je weet het zeker :)

[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 30-12-2015 23:12 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Spike_wolf schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:34:
[...]

Hetzelfde geldt voor Hux en Kylo. Die zien we ook niet ontsnappen. Die scenes waren er wel, maar zijn wegens tijdgebrek weg geknipt.
In feite was die scène er wel, Supreme Leader Snoke zegt tegen Hux dat hij de planeet moet verlaten samen met Kylo. Daarmee wordt gesuggereerd dat ze het waarschijnlijk wel overleefd hebben.
Starkiller Base zal niet een standaard architectuur hebben, maar ik ga er vanuit dat jij elk willekeurige gebouw op deze planeet in kunt lopen (nieuw en oud) en niet veel moeite zult hebben om er achter te komen wat er als deurklink, of lichtschakelaar, etc gebruikt wordt, of wel? :P
True :P
Wat je beschrijft was veel beter geweest, simpelweg even inzoomen op een lampje dat begint te knipperen, de kans is aanwezig dat zoiets ook gebeurde, maar weg geknipt is. Of dat ze in eerste instantie een andere scene gefilmd hebben die dat verklaarde maar dat die wegens tijdsgebrek verdwenen is, als je hier tijdens het editen pas achter komt kun je ook niet 1-2-3 even een hele set met lighting opnieuw opbouwen om 3 seconden te filmen.
Daarvoor hoefden ze toch echt geen volledige set opnieuw op te bouwen. :P
Zo'n zelfde iets is ook bevestigd met de scene met Maz op de Resistance Base, wegens tijdsgebrek is die weg geknipt waardoor Maz nu plotseling uit het verhaal verdwijnt etc.
En voor een idioot beeld van de Millenium Falcon die met de stuurhut even door het zand ploegt is er dan wel tijd? :P

Als ze zoveel moeten knippen is het dus duidelijk is dat ze er gewoon te veel hebben willen in proppen :) Ja, in iedere film wordt er geknipt en ik begrijp wel dat het niet gemakkelijk is. Er zit zo veel tijd tussen episode VI en VII en men wil zoveel vertellen... Was dit aan het tempo van de oude films geweest, zou het de jonge generatie ook totaal niet aanspreken :P Maar toch...

Wat als ze die Starkiller base er niet in gestopt hadden? Geen gezeur over weer de zoveelste Death Star en dan hadden ze gewoon veel meer tijd gehad om wat zaken uit te leggen. En dan konden ze toch showen met hun X-wings op Maz Kanata's planeet. Daar was trouwens een mooi beeld van de Tie Fighters tegen de zon!

Begrijp me niet verkeerd, ik breek de film niet volledig af ;) Prachtig gewoon hoe ze Stars Wars in een modern jasje hebben gegoten! Alles zag er zoveel echter uit dan in Episode 1, 2 en 3 :P Maar ik had er gewoon geen epic-gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-Three schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:12:
[...]

In feite was die scène er wel, Supreme Leader Snoke zegt tegen Hux dat hij de planeet moet verlaten samen met Kylo. Daarmee wordt gesuggereerd dat ze het waarschijnlijk wel overleefd hebben.
Dat geeft de indicatie dat ze zouden ontsnappen, maar vlak na die scene ontploft de hele planeet, met Hux en Phasma in die basis en Kylo op een willekeurige plek in het bos. Veel mensen dachten dat die alle drie dood waren.

Ze zullen in werkelijkheid genoeg tijd gehad hebben om te ontsnappen, maar J.J. Editing skills schieten daar te kort, zijn cuts maken dat het hele universum ook ontzettend klein lijkt. De reizen tussen locaties gaan binnen een screen wipe, net alsof ze van plek naar plek teleporteren. In A New Hope was het vrij duidelijk dat ze dagen nodig hadden om bij Alderaan aan te komen, van Takodana naar D'Qar leek een kwartiertje vliegen, net als D'Qar naar Starkiller Base...
De sets zelf droegen daar ook wat aan bij, Niima Outpost voelde aan als 4 tenten op een lege planeet. ook Takodana leek niets anders dan een bos met een enkel kasteeltje. De Resistance Basis? Daar leek het alsof de groep in het midden van een kamer rond die holoprojector stond, terwijl Chewie 4 meter verderop behandeld werd en R2 5 meter de andere kant op in een hoekje stond.
Er was totaal geen gevoel van schaal, grotendeels doordat we continu van het ene op het andere moment van locatie naar locatie springen. Erg jammer.
[...]

True :P

[...]

Daarvoor hoefden ze toch echt geen volledige set opnieuw op te bouwen. :P
Wil je het fatsoenlijk doen heb je die hele hoek nodig wat toch een stel set builders een goede week aan het werk kan zetten.
[...]

En voor een idioot beeld van de Millenium Falcon die met de stuurhut even door het zand ploegt is er dan wel tijd? :P

Als ze zoveel moeten knippen is het dus duidelijk is dat ze er gewoon te veel hebben willen in proppen :) Ja, in iedere film wordt er geknipt en ik begrijp wel dat het niet gemakkelijk is. Er zit zo veel tijd tussen episode VI en VII en men wil zoveel vertellen... Was dit aan het tempo van de oude films geweest, zou het de jonge generatie ook totaal niet aanspreken :P Maar toch...

Wat als ze die Starkiller base er niet in gestopt hadden? Geen gezeur over weer de zoveelste Death Star en dan hadden ze gewoon veel meer tijd gehad om wat zaken uit te leggen. En dan konden ze toch showen met hun X-wings op Maz Kanata's planeet. Daar was trouwens een mooi beeld van de Tie Fighters tegen de zon!

Begrijp me niet verkeerd, ik breek de film niet volledig af ;) Prachtig gewoon hoe ze Stars Wars in een modern jasje hebben gegoten! Alles zag er zoveel echter uit dan in Episode 1, 2 en 3 :P Maar ik had er gewoon geen epic-gevoel bij.
Hier heb je helemaal gelijk. Wat er geknipt wordt is aan de regisseur en editor. Die zijn niet feilloos, verre van. J.J. heeft hier waarschijnlijk (ik heb de weg geknipte beelden uiteraard niet gezien, dus kan niets met zekerheid zeggen :P ) een aantal minder goede keuzes gemaakt.
Het was het verhaal wellicht ook ten goede gekomen als Starkiller Base slechts de Hosnian System opgeblazen had, en pas in de volgende film vernietigd wordt, dan had je veel meer tijd gehad om dit soort problemen op te lossen, en duidelijk te maken wat de Hosnian System überhaupt is en wie en wat we daar zagen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:19

fv

-------------------> hiero

Mag je in Nederland deze film ook gaan zien met je kinderen als ze nog geen twaalf jaar oud zijn? ...

...
Geen probleem, vanaf 12 jaar is toegang zonder begeleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door fv op 30-12-2015 23:38 ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, geen probleem (eigen ervaring met Foroxcity bioskoop). Kan natuurlijk zijn dat dat ergens anders strikter gaat, maar lijkt me niet voor Starwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
D-Three schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:18:
[...]
Inderdaad te veel geknipt of niet gefilmd om echt diepgang te geven. En die kaart... Ik heb de film de 24e om 10:00 gezien, dus misschien was ik nog niet helemaal wakker, maar hoezo is R2-D2 daarbij nodig? BB-8 (leuke nieuwe droid trouwens) heeft een stuk kaart van het universum met daarop een stel gegevens die een pad vormen. Er zit genoeg in om op astronavigatie te bepalen waar alles is. Kleine moeite om even te kijken op de plek waar die ophoudt toch? Waarom hebben ze het hele eerste stuk van de reis nodig om dat laatste stukje te snappen? Het eerste stukje zal het namelijk niet zijn, want dat weet R2-D2 (ook al stond 'ie op low power mode de hele tijd).

Al met al had ik bij de eerste helft van de film een Star Wars gevoel, bij de tweede helft niet meer. Te veel Disney 'insta-hero' momenten. En die Ben. Wat is er op tegen om, als je dan toch al de verhaallijn van Jacen Solo gebruikt, dan ook gewoon z'n naam te behouden? 'Nee, laten we Ben kiezen, je weet wel, net als de zoon van Luke.'
Ik ben blij met een nieuwe Star Wars, maar ik had liever gezien dat de film op z'n allerminst het niveau van de, door Disney tot non-canon verklaarde, boeken evenaarde. Bij mij blijft toch een gevoel achter van 'leuke film, maar niet echt Star Wars.'

Gelukkig is het allemaal niet hopeloos. De film levert bakken met geld op, dus financieel komt er waarschijnlijk hopelijk meer ruimte om het aantal shortcuts te verminderen. Rey is een uitstekend en passend karakter om op door te werken (met incidenteel het beste audio theme van de film) en Ben kan ook goed uitpakken als ze uitleggen waarom de Dark Side stap genomen is.
En afhankelijk van wat ze gaan 'shoppen' in de boeken kunnen we nog een hoop leuke zaken tegen gaan komen die nog niet gezien zijn. Mijn wishlist; Thrawn, Karrde, Venku, Mara Jade, Kal Skirata. Met bijbehorende Factions en groepen natuurlijk :+

Addicted to silent computing

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Crahsystor schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:34:
[...]
En afhankelijk van wat ze gaan 'shoppen' in de boeken kunnen we nog een hoop leuke zaken tegen gaan komen die nog niet gezien zijn. Mijn wishlist; Thrawn, Karrde, Venku, Mara Jade, Kal Skirata. Met bijbehorende Factions en groepen natuurlijk :+
Ja Mara Jade zullen we nog wel zien, bij wie heeft Luke anders Rey verwekt? :+

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wie zegt dat Rey de dochter van Luke is? Is dat een feit in de de EU / canon / legends boeken? Ik vind de theorie over Rey als kleindochter van Obi Wan Kenobi ook wel tof.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jorgen schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:05:
Wie zegt dat Rey de dochter van Luke is? Is dat een feit in de de EU / canon / legends boeken? Ik vind de theorie over Rey als dochter van Obi Wan Kenobi ook wel tof.
Kleindochter dan toch ? Daisy Ridley lijkt enorm op Keira Knightley, misschien was er buiten beeld iets moois gebloeid tussen Sabe (de decoy van Amidala) en de jonge Obi Wan op Naboo.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• D-Three
Dan moet dat wel een erg lange zwangerschap geweest zijn :P

• kaassouffle
  • Laatst online: 08:31

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bij slashfilm hebben ze eeen lijst gemaakt van deleted scenes:

http://www.slashfilm.com/...ce-awkens-deleted-scenes/

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Spike_wolf schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:07:
[...]

En dit is de eerste film waar we daadwerkelijk opmerken dat er een vrouwelijke stormtrooper was. In de eerdere drie hebben we geen vrouwelijke stormtroopers gehoord, en we zien er geen een zonder helm.
In de boeken wordt er wel een punt van gemaakt dat er heel veel vrouwen tussen zitten :)
Dat verklaart ineens wel de abominabele shooting skills... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Iedereen zit te zeuren dat Rey in één keer al die jedi tricks uit voert zonder training. Maar iemand moet het toch uitgevonden hebben. Het is niet zo dat de eerste Force users meteen alle tricks kennen. Iemand moet het een keer uitgevonden hebben. Rey weet dat het kan en probeert het gewoon en ze heeft er duidelijk aanleg voor want het lukt haar. Gelukkig zie je wel dat het moeite kost. Ook als ze die lightsaber heeft gepakt zie je ook dat ze helemaal bezweet en buiten adem is.

En waar ze vandaan komt blijft gissen, maar ik denk wel dat Luke haar heeft afgezet op Jakku.

Yavu Steam Profile Lanithro

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Lanithro schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:55:
En waar ze vandaan komt blijft gissen, maar ik denk wel dat Luke haar heeft afgezet op Jakku.
Afgezet vermoed ik ook, maar ik hoop niet dat Luke haar vader is. Mogelijk had hij tijdens zijn periode dat hij nieuwe Jedi's opleidde snel door dat ze heel krachtig was en daarom beschermd moest worden ofzo. Maar het doet het verhaal imo niet goed als ze een Skywalker blijkt te zijn. Ipv een intergalactische strijd om goed en kwaad wordt het dan niks anders dan een familiefilm.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• D-Three
Ik hoop eerlijk gezegd ook dat Luke haar vader niet is. "Passion leads to jealousy"
Lanithro schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:55:
Iedereen zit te zeuren dat Rey in één keer al die jedi tricks uit voert zonder training. Maar iemand moet het toch uitgevonden hebben. Het is niet zo dat de eerste Force users meteen alle tricks kennen. Iemand moet het een keer uitgevonden hebben. Rey weet dat het kan en probeert het gewoon en ze heeft er duidelijk aanleg voor want het lukt haar. Gelukkig zie je wel dat het moeite kost. Ook als ze die lightsaber heeft gepakt zie je ook dat ze helemaal bezweet en buiten adem is.

Meh, er is toch een verschil tussen er aanleg voor hebben zonder dat je het beseft en het bewust gebruiken. De mind trick die ze gebruikt op de storm trooper kwam bij mij toch over als een bewuste poging. Hoe weet ze dit? Wie heeft haar dit ooit verteld of getoond? Indien dit meer 'onbewust' was gebeurd, had ik het beter kunnen geloven. Vergeet niet dat de Force users op dat moment niet wijdverspreid zijn. Hetzelfde met de lightsaber die in haar hand vliegt, Rey staat daar gewoon recht maar haar arm gestrekt. Ze loopt er niet naar toe, ze staat stil dus een bewuste poging.

Om eerlijk te zijn, had ik echt verwacht dat Rey iets ging demonstreren tijdens de ondervraging door Kylo. Kylo die haar met zijn force misbruikt om informatie (de kaart) uit haar te krijgen en Rey plots schreeuwt "leave me alone" waardoor Kylo enkele meters achteruit vliegt. Iemand die kracht aanspreekt waarvan ze niet besefte dat ze die had. Kylo loopt dan volledig gechoqueerd weg naar Snoke. Er verandert weinig aan de film maar het komt wel compleet anders over. Hetzelfde met de lightsaber, indien Rey bijvoorbeeld ergens vast zat, bijvoorbeeld onder een rotsblok, boom of gewoon Kylo die met zijn voet op haar staat, klaar om de final strike uit te delen... Dan zie je Rey reiken naar de lightsaber die een halve meter verder ligt, Kylo die haar uitlacht en de saber die plots in haar hand vliegt. Dat zou me veel geloofwaardiger over gekomen zijn. We leuk over geloofwaardigheid spreken in een SF film :P

Ah ja, meningen verschillen nu eenmaal, je kan nooit voor iedereen goed doen! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 31-12-2015 13:09 ]

Verwijderd

lol

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
D-Three schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:55:

Meh, er is toch een verschil tussen er aanleg voor hebben zonder dat je het beseft en het bewust gebruiken. De mind trick die ze gebruikt op de storm trooper kwam bij mij toch over als een bewuste poging. Hoe weet ze dit? Wie heeft haar dit ooit verteld of getoond? Indien dit meer 'onbewust' was gebeurd, had ik het beter kunnen geloven.
Han Solo heeft op dat moment al gezegd dat de verhalen van de Jedi's kloppen, dus men weet wel wat er ongeveer mogelijk is met de force. Als ze er dan achter komt dat ze force sensitive is en het besluit te proberen en het lukt dan is het alleen maar mooier.
Om eerlijk te zijn, had ik echt verwacht dat Rey iets ging demonstreren tijdens de ondervraging door Kylo. Kylo die haar met zijn force misbruikt om informatie (de kaart) uit haar te krijgen en Rey plots schreeuwt "leave me alone" waardoor Kylo enkele meters achteruit vliegt. Iemand die kracht aanspreekt waarvan ze niet besefte dat ze die had. Kylo loopt dan volledig gechoqueerd weg naar Snoke. Er verandert weinig aan de film maar het komt wel compleet anders over.
Dat had inderdaad wat beter geweest.
Hetzelfde met de lightsaber, indien Rey bijvoorbeeld ergens vast zat, bijvoorbeeld onder een rotsblok, boom of gewoon Kylo die met zijn voet op haar staat, klaar om de final strike uit te delen... Dan zie je Rey reiken naar de lightsaber die een halve meter verder ligt, Kylo die haar uitlacht en de saber die plots in haar hand vliegt. Dat zou me veel geloofwaardiger over gekomen zijn.
Het is nu niet heel anders imho. Alleen wil Rey nu Kylo Ren stoppen en probeerd nu de saber te pakken van Vader die volgens Kylo van hem is. en het goede is vind ik is dat je ziet dat ze moeite heeft moeten doen om de force te hebben moeten gebruiken.
Ah ja, meningen verschillen nu eenmaal, je kan nooit voor iedereen goed doen! ;)
Dat is helemaal waar.

Ander puntje van Revenge of the Sith. Ik heb deze vorige week gekeken, maar wat is en blijft dat einde zo ontzettend teleurstellend met de NOOOOOOOOO!!!! van Darth Vader.
Dat had George Lucas echt anders moeten doen.
Vader had naar Sidious moeten lopen nadat hij alles met de force kort en klein had geslagen en moeten dreigen met een Force Choke
You have deceived me!!!! One day you wil pay for this.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Luke was wel een Drama Queen eigenlijk. Hij had de Falcon natuurlijk al lang en breed zien en voelen aankomen.
Vervolgens is hij daar bovenop de berg gaan staan met zijn rug naar de trap toe, wachtend tot Rey helemaal boven was :P

Humankind… be both.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

D-Three schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:55:
Ik hoop eerlijk gezegd ook dat Luke haar vader niet is. "Passion leads to jealousy"

[...]

Meh, er is toch een verschil tussen er aanleg voor hebben zonder dat je het beseft en het bewust gebruiken. De mind trick die ze gebruikt op de storm trooper kwam bij mij toch over als een bewuste poging. Hoe weet ze dit? Wie heeft haar dit ooit verteld of getoond? Indien dit meer 'onbewust' was gebeurd, had ik het beter kunnen geloven. Vergeet niet dat de Force users op dat moment niet wijdverspreid zijn. Hetzelfde met de lightsaber die in haar hand vliegt, Rey staat daar gewoon recht maar haar arm gestrekt. Ze loopt er niet naar toe, ze staat stil dus een bewuste poging.

Om eerlijk te zijn, had ik echt verwacht dat Rey iets ging demonstreren tijdens de ondervraging door Kylo. Kylo die haar met zijn force misbruikt om informatie (de kaart) uit haar te krijgen en Rey plots schreeuwt "leave me alone" waardoor Kylo enkele meters achteruit vliegt. Iemand die kracht aanspreekt waarvan ze niet besefte dat ze die had. Kylo loopt dan volledig gechoqueerd weg naar Snoke. Er verandert weinig aan de film maar het komt wel compleet anders over. Hetzelfde met de lightsaber, indien Rey bijvoorbeeld ergens vast zat, bijvoorbeeld onder een rotsblok, boom of gewoon Kylo die met zijn voet op haar staat, klaar om de final strike uit te delen... Dan zie je Rey reiken naar de lightsaber die een halve meter verder ligt, Kylo die haar uitlacht en de saber die plots in haar hand vliegt. Dat zou me veel geloofwaardiger over gekomen zijn. We leuk over geloofwaardigheid spreken in een SF film :P

Space Opera en een Soap Opera als het aan Lucas had gelegen. Dus het is je vergeven ;)

Maar zoals ik, en anderen , eerder aangaven. Rey weet al van de Force en de Jedi's alleen heeft nooit iemand haar verteld dat het ook echt bestaat. Dat de Han Solo dus. Beetje zoals wij allemaal wel eens denken dat we de Force kunnen gebruiken ;) Maar nu geeft Han dat kleine zetje wat haar er meer in laat geloven.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000

OMX2000

Spike_wolf schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:06:
Luke was wel een Drama Queen eigenlijk. Hij had de Falcon natuurlijk al lang en breed zien en voelen aankomen.
Vervolgens is hij daar bovenop de berg gaan staan met zijn rug naar de trap toe, wachtend tot Rey helemaal boven was :P
Nee Yoda dan met die quasi act van 'm toen Luke de grot in kwam.

• Tk55
  • Niet online
Dat was om het geduld van Luke te testen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb het boek Before the Awekening nu binnen. Zal eventuele nieuwtjes even spoilertagge. De eerste spoiler:

spoiler:
220 pagina's, maar met normaal lettertype zouden het er 90 zijn

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:52:
Heb het boek Before the Awekening nu binnen. Zal eventuele nieuwtjes even spoilertagge. De eerste spoiler:

spoiler:
220 pagina's, maar met normaal lettertype zouden het er 90 zijn
Het is dan ook een boek dat in principe voor kinderen bedoeld is :P

Humankind… be both.

Verwijderd

8 tot 12 jaar meen ik was de leeftijdscategorie. Wel mooie art in het boek.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

IJzerlijm schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:47:
[...]

Kleindochter dan toch ? Daisy Ridley lijkt enorm op Keira Knightley, misschien was er buiten beeld iets moois gebloeid tussen Sabe (de decoy van Amidala) en de jonge Obi Wan op Naboo.
Ja, natuurlijk. Aangepast.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
[knip]

[ Voor 98% gewijzigd door Spike_wolf op 03-01-2016 11:15 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over de Rey = Kenobi theorie; Obi Wan was geen "top" piloot zoals we zien als hij Anakin begeleidt in de prequels. Rey is dat van "nature" direct wel. Deze zijn dus wel tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Spike_wolf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:50:
[...]

Er zit zo'n 30 jaar tussen de films, Luke heeft geen 30 jaar ondergedoken gezeten.
Hij heeft Ben getraind, in iedergehal tot deze oud genoeg was om zijn nieuwe Order uit te moorden
Yep.

Volgens de oude Star Wars timeline had Luke na Return of the Jedi een Jedi Academy opgezet en vele nieuwe Jedi's getraind.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ferra schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:07:
Over de Rey = Kenobi theorie; Obi Wan was geen "top" piloot zoals we zien als hij Anakin begeleidt in de prequels. Rey is dat van "nature" direct wel. Deze zijn dus wel tegenstrijdig.
Moet je opa dan perse goed kunnen vliegen om zelf goed te kunnen vliegen? Dat je de Force erfelijk is is vrij logisch, maar talent hoeft dat toch niet te zijn.

Edit: om er dan toch aan te voldoen, kenobi is dr opa, her kind van obi wan heeft met een supergoede piloot Rey gemaakt, tadaa.

[ Voor 12% gewijzigd door mark-k op 01-01-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
mark-k schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Moet je opa dan perse goed kunnen vliegen om zelf goed te kunnen vliegen? Dat je de Force erfelijk is is vrij logisch, maar talent hoeft dat toch niet te zijn.

Edit: om er dan toch aan te voldoen, kenobi is dr opa, her kind van obi wan heeft met een supergoede piloot Rey gemaakt, tadaa.
Daarbij komt ook dat Rey niet zozeer "van nature" een goede piloot hoeft te zijn.
Volgens de Visual Dictionary en Before the Awakening heeft ze heel veel tijd doorgebracht met simulaties en dergelijke.
Oefening baart kunst, daar hef je geen natuurtalent voor te zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

George Lucas Is Not a Fan of 'Retro' 'Star Wars' Approach

Toen ik op de premiere de film zag was ik blij. Nu naar paar keer kijken begint ik beetje anders over te denken. Wie het nieuwsbericht boven nog niet gelezen heeft. Ben wel met hem eens. Het geheel lijkt wel een rehash in modern jasje.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

CyberAmp schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:49:
George Lucas Is Not a Fan of 'Retro' 'Star Wars' Approach

Toen ik op de premiere de film zag was ik blij. Nu naar paar keer kijken begint ik beetje anders over te denken. Wie het nieuwsbericht boven nog niet gelezen heeft. Ben wel met hem eens. Het geheel lijkt wel een rehash in modern jasje.
En het is al tig keer gezegd dat JJ Abrams dat ook wilde en dat hij het voor de regisseurs van 8 en 9 zoveel mogelijk open laat.

Geniet gewoon van de film en luister niet teveel naar meningen van anderen. De originele delen waren ook niet perfect. En onthoud het is Lucas die ons deel 1,2 en 3 heeft gebracht ;)

Trouwens je hebt toch ook het stukje meegkregen dat hij er eigenlijk een Soap Opera van wilde maken. Het gaat niet om ruimteschepen volgens hem, dat hij daarom stiekem wel heul veul merchandising heeft kunnen verkopen hoor ik hem anders niet over klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

OMX2000 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Geniet gewoon van de film en luister niet teveel naar meningen van anderen. De originele delen waren ook niet perfect. En onthoud het is Lucas die ons deel 1,2 en 3 heeft gebracht ;)
Uhm ik vond de prequels juist wel leuk, zeker niet zo negatief over als dat gebash op internet. Maar dat is ook mijn punt. Hij bracht iets nieuws in de trilogie, iets wat Disney nooit gaat durven doen en ze werken met een family-friendly (bijna) gegarandeerde mix voor succes. Aan het eind van de dag krijg je iets was op korte termijn leuk is maar nooit een klassieker. Dat Lucas soms ' hit n miss' heeft prijs ik juist, hij durfde terminste iets nieuws op de tafel te brengen.
Trouwens je hebt toch ook het stukje meegkregen dat hij er eigenlijk een Soap Opera van wilde maken. Het gaat niet om ruimteschepen volgens hem, dat hij daarom stiekem wel heul veul merchandising heeft kunnen verkopen hoor ik hem anders niet over klagen ;)
Dat laatste zag ik ook, maar vind ik erg ongeloofwaardig stukje " nieuws". Hij wilde uberhaupt niet eens aan de 7-9 beginnen, maar wel een soap? lol Bovendien dat Disney niet 1 idee of suggestie van hem wilde overnemen maar hem wel als "consultant" aanstelt spreekt ook boekdelen. Hij zat er wellicht met tegenzin bij. Uiteraard maakt veel geld ook weer wat goed, maar dat ik hem niet kwalijk nemen, Disney is nu te machtig.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:24:
[...]
Hoe officieel is dit boek in relatie tot de films? Zelf verzonnen verhaal van iemand of juist afgeleid van het originele verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
pixels66 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:28:
[...]

Hoe officieel is dit boek in relatie tot de films? Zelf verzonnen verhaal van iemand of juist afgeleid van het originele verhaal?
Het is een canon boek. Dus onderdeel van het officiële verhaal.

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste