The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Dankje!

Ik ben voornamelijk op zoek naar het verhaal tussen E6 en E7, met onder andere de slag op Jakku en dergelijke, alleen kan ik niet uitdokteren of dit ook in boeken verwerkt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
pixels66 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:30:
Dankje!

Ik ben voornamelijk op zoek naar het verhaal tussen E6 en E7, met onder andere de slag op Jakku en dergelijke, alleen kan ik niet uitdokteren of dit ook in boeken verwerkt is..
Nee, the Battle of Jakku wordt alleen kort aan het einde van Lost Stars besproken. Daar krijgen we een klein beetje een idee van wat er gaande is, maar dat is echt maar een fractie van het geheel.
We leren daar voornamelijk hoe de Star Destroyer waar we Rey in de trailers al voorbij zagen vliegen, daar terecht gekomen is.

Maar verder is er over die periode nog niet veel uitgebracht. Daar zal nu de film uit is wel verandering in komen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Spike_wolf schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:51:
[...]

Nee, the Battle of Jakku wordt alleen kort aan het einde van Lost Stars besproken. Daar krijgen we een klein beetje een idee van wat er gaande is, maar dat is echt maar een fractie van het geheel.
We leren daar voornamelijk hoe de Star Destroyer waar we Rey in de trailers al voorbij zagen vliegen, daar terecht gekomen is.

Maar verder is er over die periode nog niet veel uitgebracht. Daar zal nu de film uit is wel verandering in komen :)
Ben heel benieuwd, is er een verzamelsite waar deze boeken en de nieuwe releases bij te houden zijn?

Zojuist "Before the Awakening" maar besteld!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:01
Vanmiddag voor de tweede keer gezien, leuk hoe je toch weer allerlei kleine dingen ziet die je de eerste keer hebt gemist... alleen koos ik net het verkeerde moment uit voor een plaspauze, heb precies het visioen van Rey gemist, wanneer ze voor het eerst het lichtzwaard oppakt... volgens mij een belangrijke scene om het verhaal te begrijpen...

Anyway, opnieuw volop genoten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
pixels66 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:54:
[...]

Ben heel benieuwd, is er een verzamelsite waar deze boeken en de nieuwe releases bij te houden zijn?

Zojuist "Before the Awakening" maar besteld!!!
Dit is een chronolgische lijst met canon boeken.
En dit is een lijst met alle komende boeken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 14:01
D-Three schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:12:
Gisteren ben ik eindelijk ook eens TFA gaan bekijken dus ik mag hier terug komen :P Na afloop had ik wel gemengde gevoelens. De film ademt wel Star Wars wat zeker positief is. Maar er gebeuren teveel toevalligheden en voor veel zaken wordt te weinig tijd uitgetrokken waardoor het me enkele malen uit de film haalde.

Enkele zaken die me stoorden:
[knip]

• Daarna zien ze Rey aan de overkant een muur beklimmen en bijna de bovenkant van de richel bereiken. Roepen kunnen ze niet want ze staan achter dik glas. Maar een paar seconden er na staan ze wel voor haar neus terwijl het op mij over kwam dat Rey pas net aan de bovenkant was gekomen. Een klein detail misschien maar het gebeurt toch enkele malen in de film, weinig opbouwen en/of afwerken en gewoon van KNIP de ene scène naar KNIP de volgende scène.

Dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen is wel duidelijk.
Voorlopig geef ik nog het voordeel van de twijfel ;) :P
Sowieso vond ik het erg ongeloofwaardig hoe makkelijk ze die superzwaarbewaakte megawapenbasis binnen wandelden, en eenmaal binnen kon iedereen ook vrij ongehinderd door de gangen rennen... je zou van zo'n basis toch wat betere security verwachten...

Dat geknip zou nog goed kunnen komen in een extended cut, een half uurtje extra zou de film geen kwaad doen, denk ik. Gewoon wat meer uitleg hier en daar, wat meer achtergrond, bijvoorbeeld voor de andere punten die je noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Ik ben niet echt op de hoogte van de SW universum.... maar deze gast blijkbaar wel en heeft wat ideeën over waar Star Wars 8 en Rey over kan gaan:

Edit: de 3 theorieën:

1. Rey en Kylo verwisselen van plek, Rey turned naar de dark side, Kylo naar de light side.
2. Luke is naar de dark side gegaan en is Snoke.
3. Plagueis leeft nog steeds en is Snoke. Verder is Anakin verwerkt door Plagueis en daarmee is Plagueis verantwoordelijk voor de Skywalker familie.

[ Voor 43% gewijzigd door segil op 02-01-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Rey is sowieso niet haar naam. Het boek heeft het over "calling herself Rey", wat toch als een eigen verzonnen naam klinkt. Wat op zich weer te maken kan hebben met een gevonden helm van de vrouwelijke X-wing piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Cinematograaf Dan Mindel is op Instagram het een en ander aan behind the scenes foto's aan het delen.
Het is instagram, dus ze zijn klein, maar wel tof on te zien.
Ik kan niet wachten op het making off boek en nog meer behind the scenes spul!

Chewie

Kylo en Rey
Dit is geloof ik de eerste keer dat wij als buitenstaanders kunnen zien dat ze inderdaad custom Force FX lightsabers gebruikt hebben tijdens het filmen, zodat ze realistische lichtval konden creëren in de scenes :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Heb de film nu ook gezien en afgezien van de trailers heb ik reviews en topics als deze verder ontweken. Mijn ervaring: A New Hope 2.0
Volstrekt onorigineel en risicoloos verhaal met zijwieltjes, een echte reboot. Maar toch is de film geslaagd want ik heb mij erg vermaakt :) De sfeer van het originele Star Wars universum is terug en Han en Chewie maakten het voor mij helemaal af; ik vergat bijkans dat ik naar een 73-jarige opa zat te kijken zo natuurlijk was Ford als Han.

Dit was een herintroductie in het Star Wars-universum, een hommage, om iedereen weer opnieuw kennis te laten maken en waarbij stokjes worden overgedragen. Ben benieuwd hoe de volgende film gaat worden, want die moet wel op z'n eigen beentjes staan natuurlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Eindelijk in de Kerstvakantie de film kunnen bekijken in JT Vlaardingen in de D-box stoelen.
Blijf die ervaring echt fijn vinden.
De film was goed. Heb me erg vermaakt en gaf me weer een beetje een feeling zoals vroeger voor deeltje 1, 2 en 3.

De oorspronkelijke cast was prima te doen en had een meer bij rol gekregen. Soort van opstart naar de volgende delen. Jammer van Han, maar vandaar ook mijn vorige opmerking.
Wat ik wel tenenkrommend vond was de slechterik zijn stem in zijn helm.
Dacht eerst dat er speakers stuk waren in JT, maar het was dus echt van hem.
Daar ergerde ik me echt gigantisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Arunia schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:23:
Eindelijk in de Kerstvakantie de film kunnen bekijken in JT Vlaardingen in de D-box stoelen.
Blijf die ervaring echt fijn vinden.
De film was goed. Heb me erg vermaakt en gaf me weer een beetje een feeling zoals vroeger voor deeltje 1, 2 en 3.

De oorspronkelijke cast was prima te doen en had een meer bij rol gekregen. Soort van opstart naar de volgende delen. Jammer van Han, maar vandaar ook mijn vorige opmerking.
Wat ik wel tenenkrommend vond was de slechterik zijn stem in zijn helm.
Dacht eerst dat er speakers stuk waren in JT, maar het was dus echt van hem.
Daar ergerde ik me echt gigantisch aan.
Ik snap de haat wegens Kylo Ren totaal niet. Het internet schijnt hem niet leuk te vinden, maar ik vind het 1 van de meest uitgedachte karakters in Star Wars.
Veel beter dan Anakin die van boe boe jankie Jedi naar de meest bad ass Darth Vader gaat 8). Daar had ik echt een episch keerpunt in verwacht. Dat valt me tot de dag van vandaag nog steeds tegen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dubrillion schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Ik snap de haat wegens Kylo Ren totaal niet. Het internet schijnt hem niet leuk te vinden, maar ik vind het 1 van de meest uitgedachte karakters in Star Wars.
Veel beter dan Anakin die van boe boe jankie Jedi naar de meest bad ass Darth Vader gaat 8). Daar had ik echt een episch keerpunt in verwacht. Dat valt me tot de dag van vandaag nog steeds tegen O-)
Het is geen haat vanwege hem als karakter, maar vanwege zijn sound zeg maar.
Verder vind ik het een goed karakter zoals je al aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
YouTube: Star Wars The Force Awakens Easter Eggs Part 3

Leuk filmpje van 1 van mijn favoriete YouTube kanalen. Hij heeft het script van TFA doorgebladerd en sommige dingen nog eens goed uitgelegd. Er zijn toch antwoorden op vragen die hier nog wel eens voorbij zijn gekomen.

Edit; Leuk feitje: Bij de bevestigde cast (door Kathleen Kennedy) staat de complete cast van TFA met o.a. Harrison, Benicio del Toro en Max van Sidow. Dus nieuwe cast EN oude/dode cast. Gaan we in Episode VIII (the first order strikes back ;)) meer Force Visions van Rey of Kylo/Ben zien? Of gaan Rian Johnson voor het eerst in Star Wars flashbacks gebruiken? Die Force Visions vind ik erg interessant. Flashbacks vind ik niet bij Star Wars passen O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Dubrillion op 04-01-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Discover Ireland heeft een behind the scenes video gepubliceerd met wat beelden van de locatie op Skellig Michael :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Abbadon schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:51:
Heb de film nu ook gezien en afgezien van de trailers heb ik reviews en topics als deze verder ontweken. Mijn ervaring: A New Hope 2.0
Volstrekt onorigineel en risicoloos verhaal met zijwieltjes, een echte reboot. Maar toch is de film geslaagd want ik heb mij erg vermaakt :) De sfeer van het originele Star Wars universum is terug en Han en Chewie maakten het voor mij helemaal af; ik vergat bijkans dat ik naar een 73-jarige opa zat te kijken zo natuurlijk was Ford als Han.

Dit was een herintroductie in het Star Wars-universum, een hommage, om iedereen weer opnieuw kennis te laten maken en waarbij stokjes worden overgedragen. Ben benieuwd hoe de volgende film gaat worden, want die moet wel op z'n eigen beentjes staan natuurlijk.
Ja dit was idd ook exact mijn gevoel na het zien van de film. Weinig origineel, erg op safe gespeeld, en toch heb ik mij goed vermaakt :)

Bij deel VIII komen ze daar niet meer mee weg, maar voor nu is het een prima "reboot" van de serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 04-01-2016 15:51 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:02:

3. Plagueis leeft nog steeds en is Snoke.
"Unfortunately, he taught his apprentice everything he knew. Then his apprentice killed him in his sleep. Ironic. He could save others from death, but not himself."
―Palpatine, to Anakin Skywalker

En onderstaande url/verhaal zegt van niet :+
http://www.slashfilm.com/...gueis-theories-are-wrong/
Verder is Anakin verwerkt door Plagueis en daarmee is Plagueis verantwoordelijk voor de Skywalker familie.
In theorie zou dat kunnen:
Darth Plagueis was a Dark Lord of the Sith so powerful and so wise, he could use the Force to influence the midi-chlorians to create life.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 04-01-2016 16:14 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Spike_wolf schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:36:
Discover Ireland heeft een behind the scenes video gepubliceerd met wat beelden van de locatie op Skellig Michael :)
[video]
Grappig, toen de eindscene in beeld kwam, had ik direct het idee dat het Ierland - en dus Skellig - was. :D

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Nnoitra schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:58:
[...]
In theorie zou dat kunnen:
Darth Plagueis was a Dark Lord of the Sith so powerful and so wise, he could use the Force to influence the midi-chlorians to create life.
In theorie? Ik dacht dat dit overduidelijk was :P. Anakin is namelijk gemaakt door midi-chlorians (zeggen ze in The Phantom Manace), dus samen met de quote van jou is dat 1+1=2 lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
English Stix is op instagram ook behind the scenes foto's aan het delen :)

Skellig Michael

Grummgar en Bazine

Starkiller woods

BB-8

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Woy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Ja dit was idd ook exact mijn gevoel na het zien van de film. Weinig origineel, erg op safe gespeeld, en toch heb ik mij goed vermaakt :)
Grotendeels met je eens. Spektakel genoeg, een wat dreigender sfeer, en een aantal sterke karakters zoals Kylo Ren, BB-8 (veel beter en nog iets schattiger dan R2D2), Captain Phasma. En Han Solo vind ik als 'opa' nog erg overtuigend en geloofwaardig.

En toch, nu ik TFA toevallig voor 2e keer heb gezien ben ik iets negatiever. Heb me nog steeds prima vermaakt, maar het had nog zoveel beter kunnen (en moeten?) zijn.

Het is inderdaad teveel op safe; A New Hope 2.0 maar dan ietwat te gemakzuchtig, te gehaast, beetje gemakkelijke en weinig intelligente pogingen tot humoristische oneliners, en bepaalde zaken zijn volstrekt ongeloofwaardig en niet uitgewerkt.

Wat is bijvoorbeeld in TFA nou de rol van de Republic? "The Republic" wordt een paar keer genoemd, en bijvoorbeeld dat de Rebels de vloot van de Republic goed hadden kunnen gebruiken. Maar waarom is die vloot er dan niet? Zeker met zo'n mega-wapen van The First Order. En hoezo zijn het eigenlijk nog de "Rebels"? De kwade Empire/Republic die we in Episode 2 en 3 vorm zagen krijgen is toch in feite in Episode 6 vernietigd? Hoezo spreken we dan nog over "The Rebels"? Je rebelleert niet meer tegen de kwade machthebbers; de slechteriken zijn nu een soort paramilitaire organisatie. Enorm machtig weliswaar, maar zij vertegenwoordigen niet meer het 'officiële gezag' zoals dat eerder wel het geval was. The Republic zou juist tegen hen moeten strijden, maar blijkbaar is het alleen nog het handjevol overgebleven Rebels die die klus op zich nemen. Raar, en totaal niet uitgewerkt.

En de emotionele diepgang mocht ook wel iets beter. Van deze prachtige scène (met veel dank aan John Williams uiteraard) hadden ze nog wel wat kunnen leren:

[YouTube: https://youtu.be/kyqxWU1QkrE]

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-01-2016 23:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:46:

Wat is bijvoorbeeld in TFA nou de rol van de Republic? "The Republic" wordt een paar keer genoemd, en bijvoorbeeld dat de Rebels de vloot van de Republic goed hadden kunnen gebruiken. Maar waarom is die vloot er dan niet? Zeker met zo'n mega-wapen van The First Order. En hoezo zijn het eigenlijk nog de "Rebels"? De kwade Empire/Republic die we in Episode 2 en 3 vorm zagen krijgen is toch in feite in Episode 6 vernietigd? Hoezo spreken we dan nog over "The Rebels"? Je rebelleert niet meer tegen de kwade machthebbers; de slechteriken zijn nu een soort paramilitaire organisatie. Enorm machtig weliswaar, maar zij vertegenwoordigen niet meer het 'officiële gezag' zoals dat eerder wel het geval was. The Republic zou juist tegen hen moeten strijden, maar blijkbaar is het alleen nog het handjevol overgebleven Rebels die die klus op zich nemen. Raar, en totaal niet uitgewerkt.
Dat is inderdaad in zijn geheel uit de film verdwenen, aan het boek kunnen we zien dat daar wel wat uiteg over geweest is, maar dat is wegens tijdsgebrek weggeknipt. In de boeken, The Force Awakens, de Visual Dictionary en Before the Awakening komt wel wat uitleg naar voren.

Na Return of the Jedi is de New Republic opgezet, maar niet elke planeet in het universum is hier bij aangesloten. De Rebellen hielden op te bestaan. Wat restjes van de Empire vertrokken naar een onbekend stuk van het universum en werden daar de First Order.

De New Republic heeft een demilitarisatie verdrag opgezet, wat er op neer kwam dat er in het universum geen grote legers meer zijn, de Republic heeft de grootste vloot in het universum, maar vergeleken met de oude vloot van de Empire of die van de oude Republic is dit een lachertje.
Om iedereen in de Republic zich meer verbonden met de politiek te laten voelen is Coruscant niet meer de capital. De thuisbasis van de Republic verhuist om de paar jaar naar een nieuwe planeet. In de Force Awakens is dat Hosnian Prime.

Leia is het niet eens met de demilitarisatie en is er van overtuigd dat de Empire/First Order weer problemen gaat veroorzaken, en daarom zet zij met wat andere oude Rebellen de Resistance op, een nieuwe groep die de Republic wil verdedigen. (We spreken dus niet meer van Rebellen, die groep bestaat niet meer ;) ).
De Republic kan ze officieel niet helpen wegens het demilitarisatie verdrag, maar gedoogt de groep en steunt ze waar mogelijk. Ook de Resistance moet het doen met oude afdankertjes en alles wat ze hier en daar bij elkaar kunnen schrapen. Op de zwarte X-Wing van Poe na zijn de overige schepen allemaal weer oude roestbakken.

Niemand wist van het bestaan van Starkiller Base, dat de Hosnian system vernietigd werd kwam als een donderslag uit heldere hemel.

De informatie is er, maar ontbreekt in de film. Lang niet alles moet in de film uitgelegd worden, maar helemaal niets was een grote fout.
Bijna niemand wist wat er gebeurde met die "explosie boven Takodana". Veel mensen dachten dat Coruscant opgeblazen werd, het beetje informatie dat in eerste instantie aanwezig was in de film, en nog steeds in het boek zit, had wat mij betreft in de film moeten blijven, dat had alles een stuk duidelijker gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 05-01-2016 00:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gelukkig hebben wij Spike, die in zijn eentje meer van SW weet dan heel Wikipedia. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jorgen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:36:
Gelukkig hebben wij Spike, die in zijn eentje meer van SW weet dan heel Wikipedia. ;)
Yup, had die achtergrond info ook zelf kunnen zoeken, maar ongevraagd kwam het al tot ons. Thx Spike! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:36:
Ik moet de info die ik vergaar ergens kwijt :P
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:47:
[...]

Yup, had die achtergrond info ook zelf kunnen zoeken, maar ongevraagd kwam het al tot ons. Thx Spike! :)
:)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nooit eraan gedacht om zelf maar een verhaal over SW te gaan schrijven, Spike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:46
Dank u Spike, ik vroeg het mij ook stiekem af maar nooit echt research gedaan.
Wat is jouw theorie over hoe Kylo in de nieuwe film wordt? Ik vind hem samen met Rey de beste personages van FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:14

Asphyxion

I am, therefor I think

Ook het boek "Before the awakening" (en dan het verhaal van Poe Dameron) vertelt meer over hoe The Resistance is ontstaan. Het verhaal van Poe Dameron is wel de sterkste van de drie in dat boek, het verhaal over Rey en FN-2187 zijn niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:02:
Nooit eraan gedacht om zelf maar een verhaal over SW te gaan schrijven, Spike?
Wel eens aan gedacht, maar om een goed verhaal te schrijven heb je niet alleen informatie nodig, maar ook skills, daar ontbreekt het een beetje aan hier :P
hotymoty schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:19:
Dank u Spike, ik vroeg het mij ook stiekem af maar nooit echt research gedaan.
Wat is jouw theorie over hoe Kylo in de nieuwe film wordt? Ik vind hem samen met Rey de beste personages van FA.
Kylo in deel 8? Moeilijk, vooral meer van hetzelfde denk ik. Ik heb het gevoel dat we vooral meer op "Rey" blijven focussen. Haar achtergrond zal verder naar voren komen.
In de novelization van The Force Awakens staan wat teksten van Snoke en Kylo die toch heel duidelijk maken dat ze veel belangrijker is dan men doet voorkomen.

Wanneer Rey Luke's lightsaber in handen krijgt tijdens het gevecht met Kylo:
"It is you," Ren murmured.
His words unsettled her: Not for the first time, he seemed to know more about her than she did about herself.
Later wanneer Snoke Hux opdracht geeft om Kylo op te pikken en Starkiller Base te verlaten:
"You will leave Starkiller at once and come to me with Kylo Ren. Leave immediately." He added grimly, "It appears that he may have been right about the girl."
Deze regels zitten niet in de film, die zijn er uit geknipt of in het script aangepast en nooit opgenomen. Het boek is aan de hand van oudere versies van het script geschreven en zit dus vol met oudere teksten en scenes die niet in de film zitten. Ze wilde het boek gewoon zo snel mogelijk de deur uit hebben, dat was belangrijker dan het 1 op 1 gelijk krijgen aan de film.
Maar als Rey niet belangrijk was, en geen bekende van Kylo en Snoke, dan lijken dit me wel regels die ze wel weg gehaald zouden hebben uit het boek.
Dat ze hier en daar andere teksten hebben omdat de nieuwe gewoon veel soepeler lopen of grappiger zijn is niet vreemd, maar deze regels kunnen een hele andere draai aan het verhaal geven.

En ook Before the Awakening introduceert Rey weer op een manier die mijn vorige theorie over haar bij staat.
On Jakku, a young woman who calls herself REY struggles to live in an isolation necessary for her own survival.
"Who calls herself REY". Dat is nu op zo veel plekken naar buiten gekomen dat ik er 100% zeker van ben dat Rey niet haar naam is, maar dat ze die heeft afgeleid van Captain Dosmit Ræh.

En dan hebben we ook de meerdere keren in de film (en novelization) waar men vraagt over Rey en er direct van scene gewisseld wordt. Maz vraagt Han wie ze is, en we schieten weg naar een andere plek zodat we niet horen wat Han haar vertelt.

Zij is aan de Skywalker familie verbonden, de Zus van Ben en dochter van Han en Leia, of de dochter van Luke, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar ik leun nog steeds naar dochter van Han en Leia.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 05-01-2016 12:06 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Spike_wolf schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:04:
[...]
Zij is aan de Skywalker familie verbonden, de Zus van Ben en dochter van Han en Leia, of de dochter van Luke, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar ik leun nog steeds naar dochter van Han en Leia.
De theorie dat ze de kleindochter is van Obi-Wan klinkt ook nog wel redelijk plausibel.
Zie ook: http://www.huffingtonpost...911656.html?utm_hp_ref=tw

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of een one night stand van Maz Kanata en de force spirit van Yoda?... ;)

Ik vind de theorie over een Kenobi ook best aardig. Maar ze zou evengoed een Skywalker kunnen zijn, aangezien vrijwel alle kickass jedi's uit die familie komen, zo lijkt het wel. Als ze een zus was van Ben en dochter van Han en Leia, dan zouden die dat toch allemaal wel weten? Ik kan me ook niet voorstellen dat Leia en Han haar dan alleen zouden laten. Uit bescherming? Denk ik niet. Dan was ze veel beter beschermd in de buurt van Luke, of gewoon bij de nieuwe rebels van Han en Leia.

Wel vaag dat Maz Kanata die lightsaber had liggen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Spike_wolf schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:04:
Maar ik leun nog steeds naar dochter van Han en Leia.
Op basis van Jacen/Jaina toevallig?
Zowel Han en Leia hebben het in de film niet over een dochter en lijken haar ook echt niet te herkennen.
Ook is er vanuit Rey geen enkel moment te zien geweest dat er een band met Han of Leia is, ook niet nadat ze een beetje met 'The Force' om weet te gaan.

Persoonlijk gok ik op Luke; dat hij haar op z'n Obi Wan's bij een gezin gedropt heeft, of het heeft laten doen, om d'r te beschermen tegen zijn duistere kant of tegen Kylo / Snoke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ceased2Be schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:37:
[...]

De theorie dat ze de kleindochter is van Obi-Wan klinkt ook nog wel redelijk plausibel.
Zie ook: http://www.huffingtonpost...911656.html?utm_hp_ref=tw
Dat kan ook nog steeds, maar persoonlijk geloof ik daar geen snars van :P
Jorgen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:41:
Of een one night stand van Maz Kanata en de force spirit van Yoda?... ;)

Ik vind de theorie over een Kenobi ook best aardig. Maar ze zou evengoed een Skywalker kunnen zijn, aangezien vrijwel alle kickass jedi's uit die familie komen, zo lijkt het wel. Als ze een zus was van Ben en dochter van Han en Leia, dan zouden die dat toch allemaal wel weten? Ik kan me ook niet voorstellen dat Leia en Han haar dan alleen zouden laten. Uit bescherming? Denk ik niet. Dan was ze veel beter beschermd in de buurt van Luke, of gewoon bij de nieuwe rebels van Han en Leia.

Wel vaag dat Maz Kanata die lightsaber had liggen trouwens.
Nnoitra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Op basis van Jacen/Jaina toevallig?
Zowel Han en Leia hebben het in de film niet over een dochter en lijken haar ook echt niet te herkennen.
Ook is er vanuit Rey geen enkel moment te zien geweest dat er een band met Han of Leia is, ook niet nadat ze een beetje met 'The Force' om weet te gaan.

Persoonlijk gok ik op Luke; dat hij haar op z'n Obi Wan's bij een gezin gedropt heeft, of het heeft laten doen, om d'r te beschermen tegen zijn duistere kant of tegen Kylo / Snoke.
Han en Leia zeggen in de film niets over een dochter, maar Han kijkt wel meerdere keren met een hele herkennende en liefdevolle blik naar Rey. Op de resistance Base wanneer Poe Finn naar Leia brengt omdat Finn Rey wil gaan redden en hulp nodig heeft is het eerste wat Leia tegen hem zegt "I know all about the girl".
Het eerste dat Han gedaan heeft na haar jaren niet gezien te hebben is Leia alles vertellen over een random meid die hij net tegen gekomen is?

Maar wat mij helemaal overtuigd dat Leia Rey wel degelijk kent, en andersom onbewust ook is het einde. Wanneer Starkiller opgeblazen is en iedereen weer terug is op de Resistance base. Rey loopt de Falcon uit, iedereen is aan het feest vieren en heen en weer aan het rennen. Wat doet Rey? Die is op een plek waar ze nog nooit geweest is, omringt door allemaal mensen die ze niet kent, de enige twee die ze wel kent (Finn en Chewie) rennen er vandoor om medische hulp te halen voor Finn die er heel erg slecht aan toe is, maar Rey heeft nergens oog voor en loopt rechtstreeks naar Leia....
Een vrouw die ze tot dat punt nog nooit gezien heeft!
Leia draagt ook doelbewust hele neutrale kleding, zonder rangaanduiding, dus ze kan ook daaraan niet afgeleid hebben dat ze een hoog staand persoon was dat info over Han moest weten ofzo.
Ze zijn beide Force Sensitive, dus ze voelden misschien elkaars emotie aan. Maar dan nog was die "eerste" ontmoeting een hele vreemde.
Tenzij ze onbewust weten/voelen dat ze elkaar al veel langer kennen.

Dat Rey op Jakku zat kan verschillende redenen hebben. Misschien was zij ook in training bij Luke maar heeft hij haar voor Ben verstopt toen hij doorsloeg, grote kans dat Han en Leia niet wisten waar ze was, of dachten dat Ben haar samen met de rest van de nieuwe Jedi Order uitgemoord had ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 05-01-2016 12:56 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Spike_wolf schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:54:

Han en Leia zeggen in de film niets over een dochter, maar Han kijkt wel meerdere keren met een hele herkennende en liefdevolle blik naar Rey.
Han geeft iedere knappe dame toch een liefdevolle blik? :+
Op de resistance Base wanneer Poe Finn naar Leia brengt omdat Finn Rey wil gaan redden en hulp nodig heeft is het eerste wat Leia tegen hem zegt "I know all about the girl".
Het eerste dat Han gedaan heeft na haar jaren niet gezien te hebben is Leia alles vertellen over een random meid die hij net tegen gekomen is?
Ik neem aan dat ze een, al dan niet belangrijke, status update tijdens de reis al gegeven hebben? Long Range Communication spul enzo?
Wat doet Rey? Die is op een plek waar ze nog nooit geweest is, omringt door allemaal mensen die ze niet kent, de enige twee die ze wel kent (Finn en Chewie) rennen er vandoor om medische hulp te halen voor Finn die er heel erg slecht aan toe is, maar Rey heeft nergens oog voor en loopt rechtstreeks naar Leia....
Een vrouw die ze tot dat punt nog nooit gezien heeft!
Leia draagt ook doelbewust hele neutrale kleding, zonder rangaanduiding, dus ze kan ook daaraan niet afgeleid hebben dat ze een hoog staand persoon was dat info over Han moest weten ofzo.
Ze zijn beide Force Sensitive, dus ze voelden misschien elkaars emotie aan. Maar dan nog was die "eerste" ontmoeting een hele vreemde.
Tenzij ze onbewust weten/voelen dat ze elkaar al veel langer kennen.
Dat zou idd zomaar een Force dingetje kunnen zijn; dat Rey aanvoelde dat Leia de moeder van Kylo/Ben is en een band had met Han.
Dat Rey op Jakku zat kan verschillende redenen hebben. Misschien was zij ook in training bij Luke maar heeft hij haar voor Ben verstopt toen hij doorsloeg,
Dat komt overeen met mijn idee, maar ik ga nog een stepje verder met een tijdelijke 'dark side' Luke, en dat Luke Rey daartegen wou beschermen.
grote kans dat Han en Leia niet wisten waar ze was, of dachten dat Ben haar samen met de rest van de nieuwe Jedi Order uitgemoord had ofzo.
Zouden ze Kylo/Ben dat willen en kunnen vergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nnoitra schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Han geeft iedere knappe dame toch een liefdevolle blik? :+
True, maar eind 60 tegen 19, Han is niet zo creepy :P
En het waren hele warme en bekende blikken in mijn ogen. En het feit dat hij haar gelijk een baan aanbood was ook niets voor hem. Ja, ze was goed, kon prima vliegen, maar hij kent haar net 10 minuten of 10 dagen (geen idee doordat J.J. geen tijdsbesef weet te creëren), maar om haar dan gelijk permanent bij zich te willen hebben terwijl hij voorheen altijd alleen met Chewie vloog, en in hun nieuwe freighter alleen mensen inhuurde voor grote of gevaarlijke klussen... daar zit meer achter.
[...]
Ik neem aan dat ze een, al dan niet belangrijke, status update tijdens de reis al gegeven hebben? Long Range Communication spul enzo?
Dat kan, inderdaad.
[...]

Dat zou idd zomaar een Force dingetje kunnen zijn; dat Rey aanvoelde dat Leia de moeder van Kylo/Ben is en een band had met Han.
Ik zou meer alleen de emotie verwachten, niet zozeer een famillie band. Rey is sterk in de Force, maar of ze kan aanvoelen wie famillie is van wie, dat lijkt me niet. Ze zou waarschijnlijk wel het intense verdriet van Leia kunnen voelen.
Maar dan nog blijft het wazig dat ze niet met Finn mee gaat, een van de weinige personen die ze kent, de enige persoon die ooit voor haar is terug gekomen, en naar een random vrouw toe loopt die ze niet kent en die omhelst.
Menig persoon zou rechtstreeks achter Chewie en Finn aan gegaan zijn lijkt me.
[...]
Dat komt overeen met mijn idee, maar ik ga nog een stepje verder met een tijdelijke 'dark side' Luke, en dat Luke Rey daartegen wou beschermen.

[...]
Zouden ze Kylo/Ben dat willen en kunnen vergeven?
Luke kon Vader vergeven. Leia zou hem dat wel kunnen vergeven denk ik. Vergeten zou ze het nooit, maar ze zou op dit moment Ben wel kunnen vergeven voor iets dat hij 14 jaar geleden gedaan heeft, helemaal als dat hem redt van de Dark Side en daarmee het universum ook nog eens een stuk beter af is.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Waarom zou Rey niet weten wie Leia is? Tijdens het ''uithoren'' van Rey door Kylo worden de rollen omgedraaid. Rey ziet dat Kylo stiekem bang is dat hij nooit zo goed zal worden als Vader. Dan is het ook mogelijk dat ze gezien heb dat Han en Leia zijn ouders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dubrillion schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:47:
Waarom zou Rey niet weten wie Leia is? Tijdens het ''uithoren'' van Rey door Kylo worden de rollen omgedraaid. Rey ziet dat Kylo stiekem bang is dat hij nooit zo goed zal worden als Vader. Dan is het ook mogelijk dat ze gezien heb dat Han en Leia zijn ouders zijn :)
Goed punt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
De reden dat Rey naar bepaalde mensen/plaatsen toeloopt is omdat dit in het script zegt. Ik betwijfel of de makers van de film de bedoeling hebben gehad dat achter elke simpele voetstap een achterliggende gedachte zit :> Zo geniaal zijn de makers niet.
Het is zo simpel als van Move from A to B, er zit niets achter, het zijn plotholes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik denk dat ze eerder bewust informatie weglaten om de mogelijkheden voor het vervolg open te laten. Het helpt natuurlijk ook om dit soort discussies op gang te brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
HStyles schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:02:
[...]

De reden dat Rey naar bepaalde mensen/plaatsen toeloopt is omdat dit in het script zegt. Ik betwijfel of de makers van de film de bedoeling hebben gehad dat achter elke simpele voetstap een achterliggende gedachte zit :> Zo geniaal zijn de makers niet.
Het is zo simpel als van Move from A to B, er zit niets achter, het zijn plotholes
Vergeet niet dat we het hier over Star Wars hebben, alle betrokkenen weten dat mensen al 30+ jaar lang elk frame helemaal uitpluizen. Er wordt over meer nagedacht dan je denkt :P
Tk55 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:22:
Ik denk dat ze eerder bewust informatie weglaten om de mogelijkheden voor het vervolg open te laten. Het helpt natuurlijk ook om dit soort discussies op gang te brengen :+
Uiteraard wordt er een hoop bewust weg gelaten en dan moet ook, als ze alles gelijk uit de doeken doen hebben we een film van 5 uur en niets meer om zelf over na te denken :P

Woei, Stitch Kingdom heeft een hele lading Hi Res foto's van LucasFilm online gezet, de meeste hebben we al eerder gezien, maar er zitten zeker 20 nieuwe foto's tussen :)

Sommige zijn wel 5000x3500 px groot! Leuk wallpaper materiaal :)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Let aub even op. Bij het navigeren naar Stitch Kingdom en weer terug, op mijn Android telefoon met Chrome kom ik op een website die me wil laten geloven dat WhatsApp verlengd en betaald dient te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is toch reeds duidelijk gemaakt geweest dat de Star Wars Episodes over de familie Skywalker gaan? En dat de spin-offs dienen om andere verhalen te vertellen?

We hadden Anakin in de eerste 3 episodes en daarna Darth Vader, Luke en Leia in IV, V & VI. Het zou me verwonderen dat de daarop volgende films dan enkel over Kylo Ren / Ben Solo gaan. Zeker omdat we in Episode VII vooral Rey en Finn volgen. Het lijkt mij dan logisch dat Rey ook een Skywalker is aangezien Finn sinds zijn geboorte opgevoed is om een Storm Trooper te worden :P Al zeg ik het niet graag want het is veel te voor de hand liggend. :( En ik hoop al helemaal niet dat Kylo/Ben en Rey broer en zus zijn want dan gaat de recyclage wel heel ver :( Maar een dochter van Luke mag eigenlijk ook niet want Jedi horen toch geen romances te hebben? It leads to the dark side... Lijkt me dat die dark side eigenlijk veel leuker is... ;)

[ Voor 76% gewijzigd door D-Three op 06-01-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Vandaag voor de 2de keer gaan kijken, de eerste keer was de 18de. Ik moet zeggen, hij was minstens zo leuk die 2de keer :). Ik heb er echt opnieuw van genoten; die blast shot die in mid-air blijft hangen, het TIE-geluid als Poe en Finn uit de star destroyer vertrekken (echt, Ben Burtt heeft zijn talent weer laten horen O+ ), gewoon overall het "cool" uit zien van scènes. Ik betrapte mij er heel regelmatig op dat ik als een idioot zat te grijnzen.
Ook de soundtrack die ik ondermaats vond de eerste keer vond ik nu al een heel stuk beter, al miste het zeker de kwaliteit van de 6 andere films.

Publiek was wel een stuk minder dan op de 18de, daar had 50% van het publiek ten minste door dat iemand in een trash compactor gooien grappig is :).

Oh ja, om terug te komen op een discussie die hier werd gevoerd: hier in België werd scavenger in het Nederlands vertaald als "jutter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ D-Three: aangezien Anakin en Padme 2 kinderen hebben is het kennelijk niet zo heel raar dat Jedi's of Sith kinderen hebben hebben. Naast het feit dat de serie al dan niet om de Skywalkerfamilie draait, draait hij voor een groot deel in elk geval zeker om de relatie tussen Darth Vader / Anakin en Luke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is niet omdat Anakin en Padme een relatie hadden, dat het daarom toegelaten was door de Jedi Order :) Ik meen me zelfs te herinneren dat Padme eerst de boot afhield net omdat het niet toegelaten was. Terwijl Palpatine het dan wel aanmoedigt omdat Sith kracht putten uit passie.

Darth Vader is er niet meer en Luke doet amper mee in deeltje VII. Dus lijkt het mij logisch dat er nog een Skywalker moet zijn. Ook al omdat Anakin in iedere film van de eerste trilogie een hoofdrol had en Luke & Leia in ieder deel van de tweede trilogie. Dan hebben we volgens mij 4 opties:
- Optie 1: enkel Kylo is een Skywalker en de volgende films draaien meer rond hem.
- Optie 2: Ook Rey is een Skywalker. Daar lijkt alles op te wijzen; geen achternaam, sterk met technologie net al Luke en Anakin, terug opgegroeid op een woestijnplaneet, sterk affectie met de force, ...
- Optie 3: Men probeert ons op het verkeerde been te zetten door alles in de richting van Rey te laten wijzen terwijl er voor onze neus een andere Skywalker staat. Iemand die goed overweg kan met een starfighter en net als Anakin een Droid Control Ship of zoals Luke een Death Star zou kunnen opblazen. Iemand die zoals Anakin en Luke een speciale band heeft met droids... Iemand zoals Poe Dameron! Net als Luke en Leia ondergebracht bij een andere familie. Alleen is de vraag dan waarom? Voor wat werd hij afgeschermd? Maar die vraag kan je ook stellen bij Rey.
- Optie 4: Het zijn allemaal Skywalkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

D-Three schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:24:
Het is niet omdat Anakin en Padme een relatie hadden, dat het daarom toegelaten was door de Jedi Order :) Ik meen me zelfs te herinneren dat Padme eerst de boot afhield net omdat het niet toegelaten was. Terwijl Palpatine het dan wel aanmoedigt omdat Sith kracht putten uit passie.

Darth Vader is er niet meer en Luke doet amper mee in deeltje VII. Dus lijkt het mij logisch dat er nog een Skywalker moet zijn. Ook al omdat Anakin in iedere film van de eerste trilogie een hoofdrol had en Luke & Leia in ieder deel van de tweede trilogie. Dan hebben we volgens mij 4 opties:
- Optie 1: enkel Kylo is een Skywalker en de volgende films draaien meer rond hem.
- Optie 2: Ook Rey is een Skywalker. Daar lijkt alles op te wijzen; geen achternaam, sterk met technologie net al Luke en Anakin, terug opgegroeid op een woestijnplaneet, sterk affectie met de force, ...
- Optie 3: Men probeert ons op het verkeerde been te zetten door alles in de richting van Rey te laten wijzen terwijl er voor onze neus een andere Skywalker staat. Iemand die goed overweg kan met een starfighter en net als Anakin een Droid Control Ship of zoals Luke een Death Star zou kunnen opblazen. Iemand die zoals Anakin en Luke een speciale band heeft met droids... Iemand zoals Poe Dameron! Net als Luke en Leia ondergebracht bij een andere familie. Alleen is de vraag dan waarom? Voor wat werd hij afgeschermd? Maar die vraag kan je ook stellen bij Rey.
Voor zover ik weet is de relatie tussen Padme en Anakin altijd (tot het eind) geheim gebleven. Palpatine had het waarschijnlijk wel door en wist waarschijnlijk ook dat Anakin die dromen had dat Padme dood zou gaan. Daar speelde hij dus op in om Anakin over te halen naar de dark side.

Ik ben bang dat ze bij Lucasfilm gewoon weer de safe route zouden kiezen en dat Rey dus gewoon een Skywalker is. Ik denk dat Leia en Han dit vermoeden wel een beetje hebben, maar het totaal negeren om haar 'verborgen' te houden?

En als ze de zus van Kylo blijkt te zijn, zou ik het wel heel slecht vinden. Dan zouden Han en Leia wel heel erg hun emoties in bedwang kunnen houden en er zijn voor de rest ook totaal geen hints dat dit het geval zou kunnen zijn of mis ik iets?

Poe Dameron, daar is toch al een canon verhaal over uitgebracht? Dat hij verwekt is doordat z'n ouders aan het YubNubben waren tussen de feestende Ewoks na de Battle of Yavin dacht ik? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Freshnezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 01:30:
[...]

Voor zover ik weet is de relatie tussen Padme en Anakin altijd (tot het eind) geheim gebleven. Palpatine had het waarschijnlijk wel door en wist waarschijnlijk ook dat Anakin die dromen had dat Padme dood zou gaan. Daar speelde hij dus op in om Anakin over te halen naar de dark side.

Ik ben bang dat ze bij Lucasfilm gewoon weer de safe route zouden kiezen en dat Rey dus gewoon een Skywalker is. Ik denk dat Leia en Han dit vermoeden wel een beetje hebben, maar het totaal negeren om haar 'verborgen' te houden?

En als ze de zus van Kylo blijkt te zijn, zou ik het wel heel slecht vinden. Dan zouden Han en Leia wel heel erg hun emoties in bedwang kunnen houden en er zijn voor de rest ook totaal geen hints dat dit het geval zou kunnen zijn of mis ik iets?

Poe Dameron, daar is toch al een canon verhaal over uitgebracht? Dat hij verwekt is doordat z'n ouders aan het YubNubben waren tussen de feestende Ewoks na de Battle of Yavin dacht ik? 8)7 8)7
Obi Wan wist het van Padme en Anakin.

Ps. Scavenger in star wars rebels wordt ook vertaald als Jutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ga voor Optie 2: Ook Rey is een Skywalker.
In het boek staat er: who calls herself ''Rey''. Haar echte naam is gewoon Jaina of Mara Jade (als ze het helemaal een nerd-fest willen maken :P).
Ze is inderdaad goed met technologie en de Force. Kylo kent haar al. Dus het is een zusje of een neefje. Wat ook nog een optie is dat ze gewoon erg begaafd is en al bij Luke in training is geweest. Zoals een paar posts van mij geleden iemand op YouTube aangaf, weet Luke precies wie ze is als ze op het eiland aankomt.

Ja aan elke theorie hangt een tegen antwoordt.
Dochter van Luke? Nee Jedi mogen niet YubNubben (leuk woord:P)
Zusje van Kylo? Dan had Kylo het moeten weten en waarom er niet op in spelen om haar bang/boos te maken?
Kinderen van Han en Leia? Waarom dan niet meer emotie als ze haar zien?

Maar het is een blijft een film. Ze moesten een nieuwe trilogie starten, met nieuwe karakters en zonder het gevoel van de oude trilogie te vergeten. Dat hebben ze perfect gedaan. Want vervolgens zitten wij al uren Google en YouTube af te struinen wie Rey is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-Three schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:24:

Jedi mochten van de Jedi Order geen banden hebben, ook vriendschappen werden niet echt gewaardeerd.
Maar de Jedi Order is al decennia eerder ten onder gegaan. Er is niemand die zegt dat Luke diezelfde regel geïmplementeerd heeft.

Poe is geen Skywalker, maar een Dameron/Bey. Zijn ouders zijn/waren Lieutenant Shara Bey en Sergeant Kes Dameron, beiden Rebellen.
Hij is "hoogstwaarschijnlijk" verwekt op Endor, na de vernietiging van de Death Star en hij groeide op op Yavin IV.

De Shattered Empire (4 losse nummers of 1 Trade Paper Back), vertelt het verhaal van zijn ouders na Return of the Jedi.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
En Leia is een Organa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ze door Bail en zijn vrouw geadopteerd werd wil niet zeggen dat Anakin en Padme haar biologische ouders niet meer zijn :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eigenlijk zouden we al dit gespeculeer tegen de tijd dat we deel 8 hebben gezien eens terug moeten lezen. Kan goed zijn dat we het allemaal fout hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28
Speculatie is leuk! :)
Gisteren maar eens IV aangezet en kwam tot de ontdekking dat ik Space Balls beter op mijn netvlies had dan de werkelijke film 8)7

De theorieën over Snoke gaan ook flink heen en weer:

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/awxxoWy_460s.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Joarie op 06-01-2016 13:39 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Moest bij Snoke in eerste instantie meteen denken aan Gollum... :(
En niet omdat het Andy Serkis is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Joarie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:39:
Speculatie is leuk! :)
Gisteren maar eens IV aangezet en kwam tot de ontdekking dat ik Space Balls beter op mijn netvlies had dan de werkelijke film 8)7

De theorieën over Snoke gaan ook flink heen en weer:

[afbeelding]
Deze vind ik wel enorm onwaarschijnlijk. Je ziet Kylo Ren in de film met het masker van Vader in handen en later in de film bij Snoke op bezoek. Snoke kan dan toch aangeven dat hij "vroeger" Vader was en nog is?

Maar inderdaad speculeren is leuk.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Nadeel bij speculatie is ook dat wij een beeld vormen van hoe wij vinden ''dat de film moet zijn''.
Ik zou ergens teleurgesteld zijn als Rey geen Skywalker is :P
Ook zouden ze het Plagieus verhaal met wat uitleg goed kunnen verklaren.

Dat Snoke Darth Vader is vind ik ver gezocht. Plus dat betekent dat Snoke alsnog naar de Dark Side is geturned na zijn dood. Want we hebben hem gezien als Force Ghost. Of is Snoke soms de projectie van Darth Vader zijn Force Ghost :9 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Dubrillion op 06-01-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Als het aan George RR Martin lag zou Rey gewoon de kind van Luke & Leia kunnen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rey is geen Skywalker. Antwoord wordt in de film gegeven wanneer dat oranje wezen tegen haar zegt dat ze haar ouders niet kan terughalen maar Luke wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
magnifor schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:16:
Rey is geen Skywalker. Antwoord wordt in de film gegeven wanneer dat oranje wezen tegen haar zegt dat ze haar ouders niet kan terughalen maar Luke wel.
Maz zegt:
Maz: Dear child, I see your eyes, you already know the truth. Whomever you're waiting for on Jakku... they're never coming back.
Maz: But, there is someone who still could.
Rey: Luke
Maz: The beloning you seek is not behind you, it is ahead.
Ze zegt niet dat haar ouders dood zijn, of iets in die geest. Alleen dat wie haar achter gelaten heeft haar niet meer gaan ophalen op Jakku.
Haar ouders hoeven niet de gene te zijn geweest die haar achter gelaten hebben op Jakku, dat kan iedereen geweest zijn. En waarom komen ze niet terug? dat kan zijn omdat ze niet weten dat ze nog leeft, of haar bewust achter gelaten hebben tot ze zelf sterk genoeg is om te gaan zoeken of .... omdat ze gewoon van haar af wilde... zeg het maar.

Er is niets dat zegt dat ze geen Skywalker kan zijn, als wat Maz zegt 100% klopt, dan kunnen we er van uitgaan dat Luke haar niet op Jakku achter gelaten heeft, maar meer ook niet :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Te voor de hand liggend dat Rey een Skywalker zou zijn, snap niet dat ze daar zo geheimzinnig over doen. En er moet ergens een twist vandaan komen dus ik blijf bij mijn standpunt dat Rey geen Skywalker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Spike_wolf schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Dat ze door Bail en zijn vrouw geadopteerd werd wil niet zeggen dat Anakin en Padme haar biologische ouders niet meer zijn :P
You're missing my point. ;)
Freshnezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:11:
Als het aan George RR Martin lag zou Rey gewoon de kind van Luke & Leia kunnen zijn 8)7
Lol! :D
Spike_wolf schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Maz zegt:

[...]

Ze zegt niet dat haar ouders dood zijn, of iets in die geest. Alleen dat wie haar achter gelaten heeft haar niet meer gaan ophalen op Jakku.
Haar ouders hoeven niet de gene te zijn geweest die haar achter gelaten hebben op Jakku, dat kan iedereen geweest zijn. En waarom komen ze niet terug? dat kan zijn omdat ze niet weten dat ze nog leeft, of haar bewust achter gelaten hebben tot ze zelf sterk genoeg is om te gaan zoeken of .... omdat ze gewoon van haar af wilde... zeg het maar.

Er is niets dat zegt dat ze geen Skywalker kan zijn, als wat Maz zegt 100% klopt, dan kunnen we er van uitgaan dat Luke haar niet op Jakku achter gelaten heeft, maar meer ook niet :)
Wow, deze dialoog was ik reeds vergeten :)
Maar hieruit concludeer ik dan wel uit dat Luke haar familie kan terug halen?

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 06-01-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
D-Three schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:57:
Maar hieruit concludeer ik dan wel uit dat Luke haar familie kan terug halen?
Dat ligt aan je kennis van de Engelse taal. ;)
Ze zegt niet dat Luke haar ouders terug kan halen, ze zegt dat Luke terug kan komen...

[ Voor 6% gewijzigd door Exar op 06-01-2016 21:33 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Maz: Dear child, I see your eyes, you already know the truth. Whomever you're waiting for on Jakku... they're never coming back.
Maz: But, there is someone who still could.
Rey: Luke
Maz: The beloning you seek is not behind you, it is ahead.

Als ik dit zo lees staat er in mijn ogen:
De familie waar je op wacht komt je nooit meer halen op Jakku.
Maar er is wel iemand anders. Hij komt je niet halen, maar je moet naar hem toe.

Even heel wat anders: Heeft iemand al de Steelcase Special Limited Edition met Deleted Scenes ergens gezien om te pre-orderen? En zijn er nog boeken die ik echt moet lezen?

[ Voor 32% gewijzigd door Dubrillion op 07-01-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik begin eigenlijk meer het vermoeden te krijgen dat ze idd de dochter niet is van Luke aangezien dit te voor de hand ligt. Wat als ze net als Anakin ook gewoon uit de force ontstaan is? In het boek Plageius leren we natuurlijk dat hij verantwoordelijk is voor de geboorte van Anakin maar dit wordt niet meer als canon aanzien. De grote vraag blijft dan natuurlijk wie is de moeder van Rey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 14:25
Gisteren voor het eerst de film gezien, ben er nog niet over uit wat ik er van moet vinden. Ben grote fan van de Star Wars serie, heb aardig wat boeken er omheen gelezen, games gespeeld, series gevolgd maar Episode VII heeft me nog niet helemaal kunnen grijpen.

- Kylo Ren mist charisma dat Darth Vader wel had, en zelfs Count Dooku vond ik meer uitstraling hebben. Neem nu bijv. de momenten dat hij slecht nieuws krijgt. Staat hij daar als een klein kind het ruimteschip klein te hakken met z'n lightsaber. De Force Choke van Vader maakte dan toch wat meer indruk.

- Kylo Ren is getraind door Luke en zou dus ervaring met de Force moeten hebben. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat Finn zich langer dan 1 seconde staande weet te houden tegenover Kylo Ren in een lightsaber duel. Zelfs met zijn verwonding had Ren zich binnen no-time moeten ontdoen van Finn.

- Bovenstaande geldt ook voor Rey; zonder training verslaat ze de getrainde Kylo Ren? Zonder training doet ze succesvol een Mind Trick bij een stormtrooper? Daar hadden ze jaren training voor nodig in het verleden.

Een en ander valt nog wel uit te leggen door te stellen dat Ren ook weinig training heeft gehad; vroeg in z'n Jedi opleiding al overgelopen en weinig training van Snoke die hem wellicht pas wil trainen nu hij Han heeft omgelegd maar het tegenhouden van een blaster shot gaf mij in ieder geval de indruk dat hij toch aardig wat ervaring met de Force heeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
XyritZz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:50:
- Kylo Ren mist charisma dat Darth Vader wel had, en zelfs Count Dooku vond ik meer uitstraling hebben. Neem nu bijv. de momenten dat hij slecht nieuws krijgt. Staat hij daar als een klein kind het ruimteschip klein te hakken met z'n lightsaber. De Force Choke van Vader maakte dan toch wat meer indruk.
Kylo is nog lang niet zo ver als Vader, zowel qua persoonlijkheid/volwassenheid (oftewel; hij is niet echt stabiel) als qua status binnen 'The First Order'.
- Kylo Ren is getraind door Luke en zou dus ervaring met de Force moeten hebben. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat Finn zich langer dan 1 seconde staande weet te houden tegenover Kylo Ren in een lightsaber duel. Zelfs met zijn verwonding had Ren zich binnen no-time moeten ontdoen van Finn.
Vergeet niet dat hij geraakt is door die bowcaster van chewbacca, diezelfde bowcaster die Stormtroopers meters door de lucht laat vliegen. Het kost kracht om zo'n schot op te vangen en om überhaupt niet het loodje te leggen / knock out te gaan. Vader had volgens de verhalen een (groot?) deel van zijn dark side kracht nodig om te kunnen functioneren en Kylo heeft dat niveau nog lang niet.
- Bovenstaande geldt ook voor Rey; zonder training verslaat ze de getrainde Kylo Ren? Zonder training doet ze succesvol een Mind Trick bij een stormtrooper? Daar hadden ze jaren training voor nodig in het verleden.
Rey heeft natuurlijk al de nodige vecht skills en ervaring :)
Ik weet niets van een "Jedi mind trick" cursus? Wie zegt dat ze daarvoor in training moeten?
Luke kon het volgens mij ook zomaar 'opeens'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 14:25
Nnoitra schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:43:
[...]
Kylo is nog lang niet zo ver als Vader, zowel qua persoonlijkheid/volwassenheid (oftewel; hij is niet echt stabiel) als qua status binnen 'The First Order'.
Klopt, er zijn ook momenten van twijfel of hij wel "dark" wil zijn. Maar dan nog mis ik iets bij Ren, hopelijk komt dat nog in de komende films. Hij geeft mij nooit echt de indruk van een sterke bad guy, terwijl hij toch door Snoke wordt genoemd als sterkste van the knights of Ren.
[...]
Vergeet niet dat hij geraakt is door die bowcaster van chewbacca, diezelfde bowcaster die Stormtroopers meters door de lucht laat vliegen. Het kost kracht om zo'n schot op te vangen en om überhaupt niet het loodje te leggen / knock out te gaan. Vader had volgens de verhalen een (groot?) deel van zijn dark side kracht nodig om te kunnen functioneren en Kylo heeft dat niveau nog lang niet.
Dat kan wat mij betreft verklaren waarom Rey een fighting chance heeft; maar Finn die (waarschijnlijk) niet force sensitive is... die had gewoon zonder hoofd moeten eindigen bij zo'n gevecht.
[...]
Rey heeft natuurlijk al de nodige vecht skills en ervaring :)
Ik weet niets van een "Jedi mind trick" cursus? Wie zegt dat ze daarvoor in training moeten?
Luke kon het volgens mij ook zomaar 'opeens'?
Bij Luke gaat dat bij z'n eerste poging toch falikant mis en geeft hij op omdat hij beseft te weinig kennis van de force te hebben. Daarnaast heeft Luke begeleiding van Obi Wan, terwijl Rey geen begeleiding heeft.

Ik kreeg de indruk dat in The Force Awakens Rey plotseling zaken kan omdat ze zich "overgeeft" aan de Force, en het de Force is die haar stuurt. In voorgaande films heb ik die indruk nooit gekregen, en was de Force een "tool" die je slechts met veel training onder de knie kon krijgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
XyritZz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:41:
Klopt, er zijn ook momenten van twijfel of hij wel "dark" wil zijn. Maar dan nog mis ik iets bij Ren, hopelijk komt dat nog in de komende films. Hij geeft mij nooit echt de indruk van een sterke bad guy, terwijl hij toch door Snoke wordt genoemd als sterkste van the knights of Ren.
Die momenten van twijfel zijn na het Han Solo 'incident' wel weg :p
Wat betreft "sterkste van the knights of Ren", als hij daar de enige met een Force connectie is dan is hij al snel de sterkste ;)
Afwachten wat de training van Snoke met hem gaat doen.
Dat kan wat mij betreft verklaren waarom Rey een fighting chance heeft; maar Finn die (waarschijnlijk) niet force sensitive is... die had gewoon zonder hoofd moeten eindigen bij zo'n gevecht.
Zie het als een kat die speelt met z'n gevangen muis.
Tuurlijk had Kylo meteen dat gevecht kunnen winnen, maar vergeet niet dat hij nog niet echt stabiel/volwassen is. Hij wou nog even 'spelen'?
Op een gegeven moment krijgt het Finn wat momentum en plotsklaps is Finn z'n saber kwijt en ligt hij knock out. Dus Kylo kan het wel, maar wou het nog even niet.
Bij Luke gaat dat bij z'n eerste poging toch falikant mis en geeft hij op omdat hij beseft te weinig kennis van de force te hebben. Daarnaast heeft Luke begeleiding van Obi Wan, terwijl Rey geen begeleiding heeft.

Ik kreeg de indruk dat in The Force Awakens Rey plotseling zaken kan omdat ze zich "overgeeft" aan de Force, en het de Force is die haar stuurt. In voorgaande films heb ik die indruk nooit gekregen, en was de Force een "tool" die je slechts met veel training onder de knie kon krijgen.
Luke was dan ook een mietje die het snel op wou geven "There is no try.."
Rey daarentegen heeft al survivor instinct en doorzettingsvermogen en zit op dat moment ook echt in de shit. Het kost haar ook een paar pogingen alvorens het lukt, waarbij ze (als ik mij niet vergis) zelf ook zoiets heeft van; "dafuq, dat werkte?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat is ook al heel snel ontkracht, Kylo zegt niet de enkele string "face me, cousin" maar twee losse tekst strings "face me!" En direct daarna wanneer hij geraakt wordt "curses!" Wat hij blijkbaar vaker zegt als hij geraakt wordt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Spike_wolf schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:02:
[...]

Dat is ook al heel snel ontkracht, Kylo zegt niet de enkele string "face me, cousin" maar twee losse tekst strings "face me!" En direct daarna wanneer hij geraakt wordt "curses!" Wat hij blijkbaar vaker zegt als hij geraakt wordt.
Ik dacht al. Zou het heel raar gevonden hebben anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lu56bOmthZc]

Rey is een reïncarnatie van Anakin? Op zich geen verkeerde theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Muah mauh. Het zou heel leuk uit kunnen pakken. Er gaat ergens een gerucht dat Hayden Christensen terug komt voor EP8. Misschien als Force Ghost, misschien als Force Vision/Flashbacks. Of hij als vision/flashback of Ghost terug komt bij Rey of Kylo is natuurlijk onbekend. Of ze een reincarnatie is... Ik ben nog niet overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:58

s0kkie

Cowabunga

Freshnezz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:11:
En gaat ze in deel 8 dood terwijl je denkt dat het een main character tot het einde blijft >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52

silverball

De wagen voor moderne mensen

Speculeren is erg leuk, maar het lijkt me dat mensen het niet leuk vinden dat er zoveel nieuwe karakters worden geïntroduceerd dat men maar probeert een link te zoeken met het oude. :+

Trouwens toen ik Snoke zag, was ik een beetje teleurgesteld. Hij ziet er totaal niet kwaadaardig uit, maar meer een bejaarde, verwarde aliën met een random snee op z'n kop, die toevallig op de snee van Anakin lijkt. Maar dat lijkt me lichtelijk om de fans een beetje te brainfukken.

Bovendien, Kylo Ren had wel wat personeel kunnen omleggen of niet :+

Ik vind het een leuk verhaal dat ook los gekeken kan worden, Maar zien als een vervolg op "Return of the Jedi" heb ik redelijk veel moeite mee.

[ Voor 61% gewijzigd door silverball op 08-01-2016 22:52 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

s0kkie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:57:
[...]

En gaat ze in deel 8 dood terwijl je denkt dat het een main character tot het einde blijft >:) :P
Dat... en ep. 8 komt vijf jaar later dan in eerste instantie aangekondigd.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
silverball schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:47:
Speculeren is erg leuk, maar het lijkt me dat mensen het niet leuk vinden dat er zoveel nieuwe karakters worden geïntroduceerd dat men maar probeert een link te zoeken met het oude. :+
De films gaan over de Skywalkers dus het is logisch dat er een link wordt gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Dubrillion schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:18:
Muah mauh. Het zou heel leuk uit kunnen pakken. Er gaat ergens een gerucht dat Hayden Christensen terug komt voor EP8. Misschien als Force Ghost, misschien als Force Vision/Flashbacks. Of hij als vision/flashback of Ghost terug komt bij Rey of Kylo is natuurlijk onbekend. Of ze een reincarnatie is... Ik ben nog niet overtuigd :)
Pff als Hayden Christensen terug komt, vind ik ook dat JarJar terug moet komen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Indien er iemand zou zijn die George Lucas terug wil :)
https://www.change.org/p/...k-to-the-star-wars-movies

Ik moet wel zeggen dat ik de eerste trilogie waarvan ik vond dat het totaal geen Star Wars gevoel had, nu eigenlijk iets meer waardeer :P Nu zie je wel dat de eerste 6 eigenlijk ongeveer op dezelfde manier uitgevoerd zijn. Episode 7 komt visueel wel over als een Star Wars film maar je ziet wel dat de manier waarop het gebracht wordt verschillend is.

[ Voor 57% gewijzigd door D-Three op 09-01-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
D-Three schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:01:

Ik moet wel zeggen dat ik de eerste trilogie waarvan ik vond dat het totaal geen Star Wars gevoel had, nu eigenlijk iets meer waardeer :P Nu zie je wel dat de eerste 6 eigenlijk ongeveer op dezelfde manier uitgevoerd zijn. Episode 7 komt visueel wel over als een Star Wars film maar je ziet wel dat de manier waarop het gebracht wordt verschillend is.
1/3 zijn ondanks het dat het star wars films zijn, naar mening toch zesjes door de keuzes van de regisseur terwijl het met een paar wijzingen zo veel meer had kunnen zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Bossie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:12:
[...]

1/3 zijn ondanks het dat het star wars films zijn, naar mening toch zesjes door de keuzes van de regisseur terwijl het met een paar wijzingen zo veel meer had kunnen zijn.
Kan je net zo goed zeggen van 7 , ik vond het niveau ervan nu niet veel beter dan 2-3 . Net zo goed vol plotgaten, slechte dialoog, acteurs die er niet echt inpassen. Ja het acteren was wat beter maar daar staat dan tegen dat het qua verhaal amper iets voorstelt: of het kwam van vorige films of het leek gewoon gemaakt om een nieuwe planeet te kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Welke acteurs pasten niet goed in VII dan? Ik geloof dat iedereen de cast behoorlijk de lucht in prijst. En wat voor slechte dialogen waren er dan in VII?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online

Ik miste juist in, met name deel 1 en ook deel 2 het Star Wars gevoel.
Alle planeten waren zo 'levendig' en kleurrijk, de spaceships allemaal shiny en zagen er gelikt uit, véél te veel CGI, R2D2 die opeens kon vliegen en nog wat dingetjes.
Bij deeltje 7 was het Star Wars gevoel bij mij in ieder geval weer helemaal terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Nnoitra schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Ik miste juist in, met name deel 1 en ook deel 2 het Star Wars gevoel.
Alle planeten waren zo 'levendig' en kleurrijk, de spaceships allemaal shiny en zagen er gelikt uit, véél te veel CGI, R2D2 die opeens kon vliegen en nog wat dingetjes.
Bij deeltje 7 was het Star Wars gevoel bij mij in ieder geval weer helemaal terug!
Dat vind ik ook hoor :) Te gelikt en door de CGI minder "realistisch". En in episode 7 is dat inderdaad een stuk beter. Maar de manier van vertellen en in beeld brengen, vind ik persoonlijk iets leuker in de eerste 6 episodes. Alles werd iets trager en beter opgebouwd en alles komt groter en grootser over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
D-Three schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:40:
[...]

Dat vind ik ook hoor :) Te gelikt en door de CGI minder "realistisch". En in episode 7 is dat inderdaad een stuk beter. Maar de manier van vertellen en in beeld brengen, vind ik persoonlijk iets leuker in de eerste 6 episodes. Alles werd iets trager en beter opgebouwd en alles komt groter en grootser over.
En geen killer droids die auw zeggen :F

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik weet niet of je dat moet willen, als je wilt zien wat er gebeurt als je Lucas zijn gang laat gaan..... Kijk dan de prequels.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik had het er misschien beter bij gezegd maar voor mij hoeft Lucas ook niet terug te komen hoor ;) Episode 7 vond ik een stuk leuker maar ik begrijp het ophemelen niet zo goed. De 8,5 op imdb of de 90% op rottentomatoes vind ik persoonlijk iets te hoog :P

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 11-01-2016 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Grappig hoe meningen zo van elkaar kunnen verschillen.
Kylo Ren is een pussy, Nee Kylo Ren is de bom !
Rey is een Solo, Nee Rey is een Skywalker !

Ik vind de film persoonlijk juist wel een goede 8,5.
Ik zou een 8,5 a 9 geven.
Het Star Wars gevoel is terug, de karakter zijn interessant en worden door goede acteurs gespeeld en we willen weten wat er in de volgende films gaat gebeuren.
Ja het is een soort New Hope 2.0, want ook ik dacht: Nee het niet weer een ''Death Star'' opblazen....

Maar bedenk het zo: Ze moesten een film neer zetten die de oude en nieuwe generatie ging overbruggen. En dat hebben ze in mijn ogen perfect gedaan. Ik kan echt niet wachten.
De eerste teaser kwam een jaar van te voren. Ik ga er van uit dat we binnenkort de eerste Rogue One teaser gaan zien. En dan hopelijk tussen Civil War van Marvel en Rogue One de eerste teaser van Episode VIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Dit zegt Abrams er zelf over:
Abrams went on to explain that he can understand people who say it is “a complete rip-off” but knew the importance of “going backwards to go forwards” in order to introduce new characters.

“The story of history repeating itself was - I believe - an obvious and intentional thing, and the structure of meeting a character who comes from a nowhere desert and discovers that she has a power within her, where the bad guys have a weapon that is destructive but that ends up being destroyed - those simple tenets are by far the least important aspects of this movie, and they provide bones that were well-proven long before they were used in Star Wars.”

“What was important for me was introducing brand new characters using relationships that were embracing the history that we know to tell a story that is new — to go backwards to go forwards,” Abrams said “So I understand that this movie, I would argue much more than the ones that follow, needed to take a couple of steps backwards into very familiar terrain, and using a structure of nobodies becoming somebodies defeating the baddies — which is, again, I would argue, not a brand new concept, admittedly — but use that to do, I think, a far more important thing, which is introduce this young woman, who’s a character we’ve not seen before and who has a story we have not seen before, meeting the first Storm Trooper we’ve ever seen who we get to know as a human being; to see the two of them have an adventure in a way that no one has had yet, with Han Solo; to see those characters go to find someone who is a brand new character who, yes, may be diminutive, but is as far from Yoda as I think a description of a character can get, who gets to enlighten almost the way a wonderful older teacher or grandparent or great-aunt might, you know, something that is confirming a kind of belief system that is rejected by the main character; and to tell a story of being a parent and being a child and the struggles that that entails — clearly Star Wars has always been a familial story, but never in the way that we’ve told here.”
http://io9.gizmodo.com/j-...ns-isnt-just-a-1751925384

[ Voor 56% gewijzigd door Nnoitra op 11-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie en begrijpelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Hmm er schijnt een lijstje van namen gelekt te zijn van een aantal overgebleven kandidaten voor de rol van de jonge Han Solo.

Er zit nou niet echt één tussen waarvan ik denk yesss, dat is Han...

Nu weet ik niet of Anthony Ingruber een van die kandidaten is, maar als je deze filmpjes ziet heb ik bij hem echt heel erg het Han Solo gevoel, heeft ook eerder een jongere Harrison Ford gespeeld [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mXrsag4XPPw]

Dichter in de buurt van Han dan dit kom je denk ik niet! Hopelijk is hij een van die kandidaten? Anders zie ik t wel erg somber in... (Dave Franco wtf)

[ Voor 46% gewijzigd door Freshnezz op 12-01-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens ingewijden klopt er niets van die lijst. De daadwerkelijke lijst is veel langer en een stel van de acteurs op deze lijst zijn helemaal niet in de running, dus niet teveel op letten :P

Ingruber zou een goede keus zijn, hij speelde ook al een erg goede jonge versie van Harrison Ford in The Age of Adaline.

[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 12-01-2016 13:02 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Freshnezz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:59:
Dichter in de buurt van Han dan dit kom je denk ik niet! Hopelijk is hij een van die kandidaten?
Wow, die trekt echt creepy hard op een jonge Han Solo :).

[ Voor 14% gewijzigd door Mee_ op 12-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hij heeft zijn mimiek en zijn mond en neus in elk geval mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-11-2022
Vandaag voor tweede keer de film bekeken, nadat we op première dag dit als eerst hadden gedaan. Napratend is er een theorie over Rey ontstaan die ik hier wil posten tussen alle speculaties. In de film komt prominent de mechanische hand van Luke een aantal keren in beeld. Kylo Ren noemt een clone-army. Kan het niet zo zijn dat de afgehakte hand van Luke, gebruikt is bij het maken van een Dark- side clone army?

Luke heeft dit deels uitgeroeid, jonge Rey is als emotioneel overblijfsel van dit Dark side clone army op Jakku geparkeerd.

Zo is Rey is toch biologisch en Jedi deel van Luke. En heeft ze een onbewuste conditionering gehad voor Jedi technieken. Kylo Ren heeft ook de tranig gevolgd en kent hierdoor ook - the girl-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:39
Weet iemand toevallig waar The Force Awakens in ouderwets 35mm gedraait wordt?

Ik heb laatst iets gelezen dat er hier in Nederland 1 kleine bioscoop is die 1 van de weinige door Disney uitgeven 35mm versies op filmrol heeft gemachtigd om te laten zien. Helaas kan ik dit nergens meer terug vinden.

Ik wil de film graag voor een 2e keer zien en ben erg benieuwd naar de kijkervaring van de ouderwetse 35mm projectie zonder digitale of 3D poespas.

Aangezien de film door JJ Abrams ook op 35mm film geschoten is, lijkt mij dit een unieke kans om het 'native' te bekijken...

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er staat een SFX Reel online. Bedoeld voor het Oscar committee, maar hij was even publiekelijk te bekijken en staat nu op Vimeo :P
Maar ook daar zal hij wel snel verdwijnen, dus kijk hem zolang dat mogelijk is: https://vimeo.com/151719063

We zien een hele lading shots, de originele opname, en de digitaal toegevoegde of verwijderde elementen.
BE WARE iedereen die riep dat alles praktisch was en dus beter, want er zijn Green/Blue screens all over the place ;)

Han en Rey in de Cockpit van de Millennium Falcon

Han en Maz in haar kasteel

Stormtroopers in de verdediging tegen Poe en zijn team

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:22
Mooi om te zien ! , en knap gedaan allemaal , niet verwacht zoveel _/-\o_

even wat anders , mijn zoontje is beide keren mee gewest naar The Force Awakens en dat vond hij geweldig , nu was ik van de week de originele trilogy aan het kijken en hij keek af en toe mee ... kreeg toch behoorlijk vaak de opmerking "boh wat nep allemaal" goed te merken die generatiekloof haha , en ik moet toegeven een AT-AT in beeld ziet er gewoon niet meer massaal uit (je ziet gewoon dat het een klein modelletje is) en de bewegingen zijn natuurlijk ook ontzettend houterig net als een tauntaun die langs loopt :+
Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste