Wel eens aan gedacht, maar om een goed verhaal te schrijven heb je niet alleen informatie nodig, maar ook skills, daar ontbreekt het een beetje aan hier

Kylo in deel 8? Moeilijk, vooral meer van hetzelfde denk ik. Ik heb het gevoel dat we vooral meer op "Rey" blijven focussen. Haar achtergrond zal verder naar voren komen.
In de novelization van The Force Awakens staan wat teksten van Snoke en Kylo die toch heel duidelijk maken dat ze veel belangrijker is dan men doet voorkomen.
Wanneer Rey Luke's lightsaber in handen krijgt tijdens het gevecht met Kylo:
"It is you," Ren murmured.
His words unsettled her: Not for the first time, he seemed to know more about her than she did about herself.
Later wanneer Snoke Hux opdracht geeft om Kylo op te pikken en Starkiller Base te verlaten:
"You will leave Starkiller at once and come to me with Kylo Ren. Leave immediately." He added grimly, "It appears that he may have been right about the girl."
Deze regels zitten niet in de film, die zijn er uit geknipt of in het script aangepast en nooit opgenomen. Het boek is aan de hand van oudere versies van het script geschreven en zit dus vol met oudere teksten en scenes die niet in de film zitten. Ze wilde het boek gewoon zo snel mogelijk de deur uit hebben, dat was belangrijker dan het 1 op 1 gelijk krijgen aan de film.
Maar als Rey niet belangrijk was, en geen bekende van Kylo en Snoke, dan lijken dit me wel regels die ze wel weg gehaald zouden hebben uit het boek.
Dat ze hier en daar andere teksten hebben omdat de nieuwe gewoon veel soepeler lopen of grappiger zijn is niet vreemd, maar deze regels kunnen een hele andere draai aan het verhaal geven.
En ook Before the Awakening introduceert Rey weer op een manier die mijn
vorige theorie over haar bij staat.
On Jakku, a young woman who calls herself REY struggles to live in an isolation necessary for her own survival.
"Who calls herself REY". Dat is nu op zo veel plekken naar buiten gekomen dat ik er 100% zeker van ben dat Rey niet haar naam is, maar dat ze die heeft afgeleid van Captain Dosmit Ræh.
En dan hebben we ook de meerdere keren in de film (en novelization) waar men vraagt over Rey en er direct van scene gewisseld wordt. Maz vraagt Han wie ze is, en we schieten weg naar een andere plek zodat we niet horen wat Han haar vertelt.
Zij is aan de Skywalker familie verbonden, de Zus van Ben en dochter van Han en Leia, of de dochter van Luke, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar ik leun nog steeds naar dochter van Han en Leia.
[
Voor 4% gewijzigd door
Spike_wolf op 05-01-2016 12:06
]